Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
[quote]guillaume schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 03:21:

2) Verder nog steeds dezelfde oproep aan jullie: zien jullie aan de onderkant van het scherm ook een wat donkerdere balk (slechter verlicht)? Probeer eens een effen blauw/groen/wit/rood vlak op het scherm, bijvoorbeeld met Dead Pixel Tester.

Nee, ik heb geen donkerder balk onderin. Wel heb ik door de Pixel Tester ontdekt, dat ik rechtsonderin de hoek een donker vlekje heb en er naast een lichter plekje. Wat betekent dit eigenlijk?
.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 13:57
Volgens mij is 't donkerdere dat er wat druk op 't scherm staat. Ik heb getracht het te fotograferen, is echt heel moeilijk. Je kunt op onderstaande foto's toch nog duidelijk zien, vooral in de hoek natuurlijk, maar je ziet ook een horizontale 'schaduwachtige' balk over de gehele breedte van 't scherm lopen.

Afbeeldingslocatie: http://guillaume.zeepost.nl/DSC00176.png
Afbeeldingslocatie: http://guillaume.zeepost.nl/IMG_4405.png

[ Voor 18% gewijzigd door guillaume op 07-03-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151639

Ik heb hem ook, ben er tevreden mee, alleen wilde ik de ati kaart de nieuwe ati 6.2 catalyst drivers erop zetten, nu kan je dus de wizard doen op hun site > OS winxp > mobility radeon voor notebooks etc., maar zodra ik die driver check installeer, dan zegt dat programma dus dat de videokaart niet goed is? meer mensen een update van hun videodrivers gedaan? Pakken jullie dan de gewone drivers (als voor pc) of specifiek voor de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je per se nieuwe drivers wilt zou ik de omega catalyst drivers gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rev! schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:43:
als je per se nieuwe drivers wilt zou ik de omega catalyst drivers gebruiken
als die geschikt zijn voor deze specifieke kaart dan ga ik dat proberen, maar omdat ik weer lees over specifieke XL variant, ben ik altijd beetje gevreest met vastlopingen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast beste mensen nog een leuk tip trickie!

Ik las net in de handleiding en ik zag dat er powercinema Linux!? ja linux geinstalleerd is!

Waarom dit programma? Nou net als menig ander laptopper ga ik mijn laptop voor dvd's in de auto gebruiken als ik op werkuren sta en ik heb even vrije tijd, dan kijk ik ff een filmpie! maar dan moet je eerst dus windows opstarten of uit de hibernate/slaapstand halen, wat weer fouten met zich mee KAN brengen, hoeft niet!

Wel nu, als je laptop UIT staat druk dan is op P1 (rechts op je toetsenbord), deze start direct in je bios een linux versie van MEDIACENTER van cybercinema op, snel, stabiel en direct dvd's, foto's, muziek van hd/flash/sticks etc halen!!

Hoop dat jullie er wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
@moonwalkie
Uit eigen ervaring door domheid: probeer dit niet als je vanuit Windows in standby mode bent gegaan. Anders krijg je een foutmelding bij 't opstarten via de P1-knop.

[ Voor 63% gewijzigd door guillaume op 07-03-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 151639 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:45:
[...]
als die geschikt zijn voor deze specifieke kaart dan ga ik dat proberen, maar omdat ik weer lees over specifieke XL variant, ben ik altijd beetje gevreest met vastlopingen etc...
Omega catalist drivers werkten gewoon. Zelfs powerplay word ondersteund.
Dat vind ik ook zelf een hele mooie eigenschap van deze laptop. Dit zie je nergens bij laptops in deze prijscatogorie.

@guillaume: rechterschroefje losschroeven... mischien verlicht dat de druk op die plek.

[ Voor 32% gewijzigd door willy1986 op 07-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Anoniem: 151639 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:48:
Daarnaast beste mensen nog een leuk tip trickie!

Ik las net in de handleiding en ik zag dat er powercinema Linux!? ja linux geinstalleerd is!

Waarom dit programma? Nou net als menig ander laptopper ga ik mijn laptop voor dvd's in de auto gebruiken als ik op werkuren sta en ik heb even vrije tijd, dan kijk ik ff een filmpie! maar dan moet je eerst dus windows opstarten of uit de hibernate/slaapstand halen, wat weer fouten met zich mee KAN brengen, hoeft niet!

Wel nu, als je laptop UIT staat druk dan is op P1 (rechts op je toetsenbord), deze start direct in je bios een linux versie van MEDIACENTER van cybercinema op, snel, stabiel en direct dvd's, foto's, muziek van hd/flash/sticks etc halen!!

Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Dat is een mooie functie. Alleen start hij een beetje traag op. In dezelfde tijd is windows ook opgestart :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@guillaume ; hehe, nee dan moet je dat ZEKER niet doen! :P

@willy-1986: ga het dan proberen, tnx voor info
fox-hound schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:23:
[...]

Dat is een mooie functie. Alleen start hij een beetje traag op. In dezelfde tijd is windows ook opgestart :7
@fox-hound: mwah, ik denk wel dat het stabieler is, hij is bij mij binnen 35 sec opgestart...dus deels vergelijkbaar met een portable dvdplayer, die ook eerst moet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heb even voor de zekerheid gekeken wat voor geheugen er nu precies inzit en of het uberhaupt uit te breiden is; Antwoord is dus ja!

Ik weet het ben eigenwijs, maar had geen zin om geheugen te kopen om vervolgens tot de conclusie te komen dat het nie zou passen cq. werken.

Hier wat screens betreft specificatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.sprietser.nl/images/md97500_mem1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sprietser.nl/images/md97500_mem2.jpg

Dus: 512 MB 2Rx16 PC2 4200 S 444 12

Pricewatch voor een extra 512MB:

512MB PC4200 DDR2 Micro-DIMM (Kingston, KVR533D2U4/512) € 63,83

Alleen een vraag: PC 2, zoals je op de foto ziet, betekent dat DDR2?

Ik zit namelijk dus de micro en so-dimm te piekeren, welke moet je nu hebben?

512MB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/512)(Kingston, KVR533D2S4/512)
Link: http://www.tweakers.net/pricewatch/124683

512MB PC4200 DDR2 Micro-DIMM (Kingston, KVR533D2U4/512)
En dus de microversie: http://www.tweakers.net/pricewatch/134603

wellicht hebben jullie beter werkgeheugen in aanmerking! Let me know plz!

@Willy > Vind het sneu voor je joh dat je zoveel gezeur hebt, waarom stop je er geen pro xp op? Bootable, ff format ntfs, en pats klaar!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 151639 op 08-03-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Laatst online: 08-02 15:24
Ahh kijk, eindelijk iemand die ook over het geheugen begint, maar ff snel geregistreerd dan :D.
Ik ben al bij Norrod geweest voor het uitbreiden van het geheugen. ik heb Twinmos erin geprobeer, in die vrije bank van de laptop. Hij bleef zwart beeld houden en startte dus niet op. Toen hebben we de SOdimms omgedraait en hij startte wel op maar crashte telkens.
Wel stond er op deze dimm pc 4300, je zou zeggen dat hij automatisch terug klokt om samen te werken met de PC4200 die erin zit.. nou niet dus... Mischien had deze twinmos module andere timings ofzo ik weet het niet.. wat ik nu gedaan heb is 1GB crucial DDR 2 PC4200 besteld. ik ga dit proberen ernaast te zetten.. tja werkt het niet dan moet de module van Hynix die erin zit er maar uit..
Ik weet het anders ook niet :S

Btw ben verder tevreden met de laptop, maar 1 GB is toch wel nodig! battlefield 2 draait zo niet eens :P

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eldeegee schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:55:
Ahh kijk, eindelijk iemand die ook over het geheugen begint, maar ff snel geregistreerd dan :D.

knip.... knip.....

Greetz
keep me informed! :)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 151639 op 08-03-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165243

ik heb deze laptop ook sinds een week en ben er zeer tevreden over.
jammer genoeg is men grafische kaart vandaag gestorven (denk ik toch).

ik zal de situatie even schetsen:
zat deze voormiddag in de klas met laptop, word, excel, powerpoint, verschillende firefox paginas en borland together (dit programma alleen al pikt de helft van het geheugen in denk ik) actief. men laptop begon vast te lopen, waarsch omdat er maar 512mb ram inzit en ik hem wel redelijk aan het belasten was. uiteindelijk koos ik de easy way out door de powerknop ingedrukt te houden en zo de pc af te zetten. Toen ik hem daarna weer wou aanzetten kwam het bekende 'windows is niet goed afgesloten, wat wilt u doen'-scherm tevoorschijn. Ik koos eerst voor windows normaal opstarten (zoals ik altijd doe eigenlijk, ik heb zoals iedereen hier denk ik men pc over de jaren zo misschien al 100 keer afgesloten en weer aangezet, zonder problemen). Wat gebeurde er nu? De windows laadbalk komt tevoorschijn, hij begint te laden, maar op het moment dat hij moet verder gaan naar het inlog scherm (en dus de grafische interface moet laden), herstart de laptop, waaruit ik afleid dat men grafische kaart dood is. Ik heb natuurlijk alle andere opties ook geprobeerd, maar zonder positief resultaat.

heeft er iemand van jullie al een soortgelijke situatie gehad? Kon natuurlijk wel dat het een brakke grafische kaart was, maar ik vind het raar dat een laptop van net een week oud al een dode grafische kaart kan hebben (ondanks ik hem nog niet zo heel veel gebruikt heb, enkel gisteren en vandaag wel paar uur intensief laten werken op school).

Andere vraag, als ik naar mijn plaatselijke aldi ga met kapotte laptop in de doos, kan ik dan men geld terugkrijgen? Ik wil niet van mijn laptop vanaf want ik vind het een zeer goed ding voor een zeer sterke prijs. Maar ik zou dan direct een nieuwe kopen met het geld (als ze er nog zouden hebben natuurlijk ...). Ik kom uit belgie trouwens.
Of beter direct naar gsc brengen om te laten repareren? Iemand enig id hoelang deze reparatie dan zou duren?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Ik heb net dat Linux PowerDVD gebeuren bekeken en ziet er best wel tof uit :)
Met een beetje geluk gaat je accu nu ook een stuk langer mee wanneer je een dvdtje kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 151639 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:43:
Nou heb even voor de zekerheid gekeken wat voor geheugen er nu precies inzit en of het uberhaupt uit te breiden is; Antwoord is dus ja!

Ik weet het ben eigenwijs, maar had geen zin om geheugen te kopen om vervolgens tot de conclusie te komen dat het nie zou passen cq. werken.

Hier wat screens betreft specificatie:

[afbeelding]
[afbeelding]

Dus: 512 MB 2Rx16 PC2 4200 S 444 12

Pricewatch voor een extra 512MB:

512MB PC4200 DDR2 Micro-DIMM (Kingston, KVR533D2U4/512) € 63,83

Alleen een vraag: PC 2, zoals je op de foto ziet, betekent dat DDR2?

Ik stop met piekeren, welke moet je nu hebben? dat lees ik in de SP ;)

512MB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/512)(Kingston, KVR533D2S4/512)
Link: http://www.tweakers.net/pricewatch/124683

512MB PC4200 DDR2 Micro-DIMM (Kingston, KVR533D2U4/512)
En dus de microversie: http://www.tweakers.net/pricewatch/134603
Google Micro DIMM
Google SO-DIMM
Zoals je kan zien moet je SO-DIMM hebben. Deze heeft namelijk een hapje in de rij met koperen contactpuntjes. Lees de SP even door. :)
Anoniem: 151639 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:43:
@Willy > Vind het sneu voor je joh dat je zoveel gezeur hebt, waarom stop je er geen pro xp op? Bootable, ff format ntfs, en pats klaar!
XP pro kon dan mischien wel werken maar de drivers van ATI werken niet op de laptop. Die X700XL word niet ondersteund 8)7 Dat was ook een reden om hem weg te brengen.
Ik blijf het maar gek vinden... ik kwam maar niet door de XP installatie terwijl het geheugen wel goed was volgens Memtest 86.
Anoniem: 165243 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:15:
Andere vraag, als ik naar mijn plaatselijke aldi ga met kapotte laptop in de doos, kan ik dan men geld terugkrijgen? Ik wil niet van mijn laptop vanaf want ik vind het een zeer goed ding voor een zeer sterke prijs. Maar ik zou dan direct een nieuwe kopen met het geld (als ze er nog zouden hebben natuurlijk ...). Ik kom uit belgie trouwens.
Of beter direct naar gsc brengen om te laten repareren? Iemand enig id hoelang deze reparatie dan zou duren?

alvast bedanktBedankjes doen we niet aan en mag je de volgende keer achterwege laten. bedanken doe je door andere tweakers te helpen met hun problemen :)
Laptop kan je gewoon op de kassa smijten van de aldi met kassabon en dan vragen om OF een nieuwe laptop (mits die er nog zijn) OF om geld terug (neem iig wel een extra losse euro mee... ;) )
Ik heb geen ervaring met GSC in Belgie... google/got search :)

[ Voor 88% gewijzigd door willy1986 op 08-03-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
@ Neorufus
Wat maak je je druk, ik heb dat zovaak gehad op me gewone pc, gewoon even herstel punt laden of windows er opnieuw overheen zetten.. heeft niks met je grafische kaart te maken anders zou hij bij het aanzetten van de laptop al geen beeld geven.

En over die Ati drivers? dat klopt hij zegt dat je standaart VGA chipset moet installeren ofzo, ik kreeg een INF error, dat is niet speciaal bij deze kaart hoor, me 9800 pro heeft het ook.. gewoon de omega drivers erin zetten en klaar is kees.. ik draai gewoon Catalyst 6.2 WMV versnelling alles kun je installen zoals op een gewone pc... en het draait perfect.. counterstrike: source haal ik makkelijk 50 FPS en soms schiet hij zelfs over de 100.. prima pctje!

[ Voor 48% gewijzigd door eldeegee op 08-03-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165243

even korte update:

@ eldeegee
toch geloof ik dat het de graka kan zijn, ik veronderstel dat een moederbord wel een soort basis onboard graka heeft zodat je toch in je bios kan geraken etc.
ik maakte me niet druk, maar vond het niet fijn dat een laptop van slechts een week oud al stuk is en ik geen zin had om die dan direct al bv 3 weken kwijt te zijn.
EDIT: je bedoelde herstelpunt in windows, zoals ik al zei heb ik alle andere opties buiten 'windows normaal starten' ook geprobeerd, zonder positief resultaat.

MAAR ik kom net terug van onze plaatselijke aldi (men ma moest er zijn) en er stonden nog laptops, even gevraagd of het een probleem was om deze te ruilen (want ik woon in belgie, misschien dat ze hier anders werken dan in nederland) en dat was geen probleem. Dus morgen heb ik een nieuwe laptop.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 165243 op 08-03-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eldeegee schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:25:

.....
En over die Ati drivers? knip ....

counterstrike: source haal ik makkelijk 50 FPS en soms schiet hij zelfs over de 100.. prima pctje!
Dus deze zouden moeten werken >> Omega Catalyst 3.8.221

Korte info> De Omega-drivers bevatten diverse aanpassingen op de officiele Catalyst drivers van ATi die de computer stabieler moeten houden terwijl er geprobeerd wordt de beeldkwaliteit te verhogen en een aantal extra frames per seconde in spellen te behalen. Verder worden ook Multires en een aangepaste versie van de ATi Tray Tools meegeleverd om het tweakers feest compleet te maken. In deze release is onder andere ondersteuning voor de X1900-serie en de wide-screen resolutie van 1440x900 toegevoegd.

Dit is de laatste versie, direct proberen dan maar.....

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 151639 op 08-03-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Nou mooi is dat: ik keek eens goed naar de plaatsen onder het scherm waar de schroefjes zitten en er zitten krasjes omheen! Er is dus al geklooid met die laptop om het nog mínder erg te maken. Meteen naar de ALDI gegaan, daar zijn ze op en zeiden ze doodleuk 'garantie is geheel voor Medion's rekening'. Vandaag dus (3x) Medion moeten bellen om vervolgens te horen dat 't ding moet worden gerepareerd. Natuurlijk ging ik daar niet mee accoord: het ding was bij aankoop al niet goed en er is nog mee geklooid ook! Maar al zouden ze me een nieuw exemplaar wíllen geven, ze hebben er geen 1 meer staan. En vervolgens zegt ie ineens in plaats daarvan dat de beslissing zélf verder gaat dan zijn macht reikt. Ik moest morgen nog maar eens een 4e keer bellen en naar de afdeling CIT vragen. Ik ga morgen eerst maar eens bellen naar de lokale Aldi's in de buurt om te vragen of daar toevallig nog een laptop staat, maar heel veel hoop heb ik daar niet op.

Ik baal er wel van dat ik vandaag pas die beschadigingen zag aan de dopjes op de schroefjes, anders had ik er sneller werk van gemaakt en had ik meer kans gehad op een vervangend exemplaar bij de winkel gewoon. Maar ja, ik kan me geen enkele aanschaf heugen de laatste 6 jaar, waarbij alles in 1x goed verlopen is bij mij: ik heb altijd een tweede exemplaar nodig of moet schikken met een half-gerepareerd zaakje (videokaart kapot, monitor nu kapot, tv moest terug, ben nu al sinds 14 augustus bezig met mijn mobiel, heb er nog geen eens volledig gebruik van kunnen maken zonder mankementen).

[ Voor 3% gewijzigd door guillaume op 08-03-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb dan wel geen zwarte balk over de hele breedte lopen, maar wel die donkere vlek rechtsonder. Moet misschien ook maar weer de Hotline bellen. Naar de schroefjes heb ik nog niet gekeken.
Ik vraag me trouwens af of de mensen die een laptop met CF-kaartlezer aan de voorkant hebben, een teruggebrachte of overgeschoten laptop van de vorige laptopaanbieding hebben gekregen.
Het is inderdaad zo dat aan veel nieuwe spullen wat mankeert. Nog een geluk dat de Aldi-laptop nog teruggebracht kan worden, maar ja, dan zit je wel weer zonder laptop. En het blijkt snel te wennen om er een te hebben, alsof-ie er altijd al was!

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Louise schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:50:
En het blijkt snel te wennen om er een te hebben, alsof-ie er altijd al was!
Ja precies! daar zeg je me wat! Dat eerste laptop-uur genoot ik zoo van dat ding. Heb mijn oude pc direct van bureau in een kast gebouwd/verplaatst...Nu zit ik dus elke keer in "de kast" :P Wel balen.. en nóg twijfeld of ik voor een derde maal de laptop zal kopen... :/
MM heeft deze periode weer veel laptops in de aanbieding maar die voldoen niet aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170072

Omega Catalyst 3.8.221

Betekent dit dat je de resolutie na instaleren van deze drivers hoger in kan stellen?

Added a new wide-screen resolution, 1440x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 170072 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:08:
Omega Catalyst 3.8.221

Betekent dit dat je de resolutie na instaleren van deze drivers hoger in kan stellen?

Probeer het uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Met Medion afd. CIT en Aldi Hoofdkantoor gebeld, overal hetzelfde: 'we zouden wel willen, maar er zijn geen nieuwe laptops meer'. Andere Aldi-filialen lijkt me ook geen optie, wel? Is overal wel uitverkocht nu. Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet...

Heb ik op het gebied van consumentenrechten nog een poot om op te staan (per sé een vergelijkbaar product bieden of schadevergoeding)?

[ Voor 25% gewijzigd door guillaume op 09-03-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 170072 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:08:
Omega Catalyst 3.8.221

Tuurlijk niet, je scherm heeft een vast aantal pixels, in dit geval 1280x800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Je kan het scherm wel vergroten maar het aantal pixels blijft maximaal 1280x800.
als je hem bijv. op 2048x1024 zet, dan moet je meescrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Er staat op die support site van medion (http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1) een nieuwe patch, maar ik zie mijn laptop dit weekend pas terug, weet iemand of deze de wireless lan problemen oplost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05-2022
Nou ik heb hem gedownload, maar nog steeds geen resultaat, geen WirelessAppleNetwork (mijn netwerk naam) op mijn computer... :(

Heeft iemand een oplossing? Zo niet dan ga ik deze laptop terug brengen naar de Aldi..

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheSpeedSkater schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:29:
Nou ik heb hem gedownload, maar nog steeds geen resultaat, geen WirelessAppleNetwork (mijn netwerk naam) op mijn computer... :(

Heeft iemand een oplossing? Zo niet dan ga ik deze laptop terug brengen naar de Aldi..
Zou je eens je instellingen kunnen geven?

En welke versie van de drivers je al hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Heeft iemand mischien enig idee wat voor moederbord er precies in zit? ik probeer te achterhalen hoe warm dat ding wel niet word, een tooltje gaf 73C aan toen ik aan het gamen was.. dit is wel ergggggggggggg warm ofniet?.
Iemand die ook vind dat hij erg warm word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

TheSpeedSkater schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:39:
Hi,

Ik heb hier 2 MD 97500 laptops staan (1 voor mijn ouders, 1 voor mijn vriendin). Die van mijn ouders komt uit Haarlem, die van mijn vriendin uit een vestiging uit Sneek. Ten eerste zit er verschil tussen beide computers, het verschil is dat bij die van Haarlem, aan de voorkant nog een 2de sleuf zit voor een compact flash foto kaart. Bij die andere zit alleen een Sony MMC kaart ingang.

Maar nu het probleem, de ene laptop (Haarlem) draait perfect op mijn Apple AirPort Express, maar die andere dus niet. Precies dezelfde problemen die hier ook al beschreven zijn.

Ik ben dus een beetje gaan zoeken en het viel mij op dat bij de laptop die prima draait op mijn beveiligd draadloos netwerk het volgende stuurprogramma versie heeft: 9.0.1.9, een oudere versie dus als je het vergelijkt met de laptop uit Sneek, want die heeft versie 9.0.3.9.

Op de bijgeleverde cd´s staan ook alleen maar die laatste versie, dus ik ga op internet zoeken naar de versie 9.0.1.9...iemand een linkje??
Ik heb hier een link:
http://network.free-drive....1.0-Windows-2000-XP.html

Ben die volop aan het downloaden, kan niet zeggen of ze werken.

Ik heb dus ook volop de netwerkproblemen, en de nieuwe patch van Medion verandert niets.

Ik heb de kaart nu gede-installeerd, dat bewuste .sys bestand verwijderd en ben dus die 9.0.1.9 drivers aan het downloaden... fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Helaas... nog steeds geen beterschap.

Ik begin te vrezen dat ik de laptop moet terugbrengen, maar vind het echt wel zonde, gezien het voor de rest zo'n leuk ding is...

Wat gaan jullie (=de andere mensen met netwerk probs) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Kijk in je bios of de wlan kaart is ingeschakeltd. Bij mij stond hij uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
Ik ben ook de hele dag bezig geweest, maar geen resultaat op mijn netwerk. Het netwerk van de buren pakt ie wel (onbeveiligd) maar na een minuut of 10 valt de verbinding daar ook mee weg...En dat ligt niet aan de buren want mijn andere laptop blijft gewoon online op hun netwerk..Heb zo´n beetje alles wel geprobeerd en ik ben bang dat deze laptop mooi terug gaat naar de winkel...erg jammer, want het is, zoals hierboven ook beschreven staat een mooi apparaatje..

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheSpeedSkater schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:50:
Ik ben ook de hele dag bezig geweest, maar geen resultaat op mijn netwerk. Het netwerk van de buren pakt ie wel (onbeveiligd) maar na een minuut of 10 valt de verbinding daar ook mee weg...En dat ligt niet aan de buren want mijn andere laptop blijft gewoon online op hun netwerk..Heb zo´n beetje alles wel geprobeerd en ik ben bang dat deze laptop mooi terug gaat naar de winkel...erg jammer, want het is, zoals hierboven ook beschreven staat een mooi apparaatje..
Je kunt de wifi verbinding pas vergelijk wanneer bij alle twee de latops dezelfde chipset gebruiken.
Zit in alle twee niet de Intel 2200 BG chipset dan kan je daar geen conclusie op trekken.

Het signaal van mijn eigen laptop(Acer TM 4001WLMI) en de Medion van mijn vader hebben hetzelfde signaal sterkte wat ik zo kan zien. Alle twee voorzien van de Intel 2200 BG chipset.

Driver versie op mijn eigen laptop en die van mijn vader is 9.0.3.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
Anoniem: 38778 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:43:
[...]

Je kunt de wifi verbinding pas vergelijk wanneer bij alle twee de latops dezelfde chipset gebruiken.
Zit in alle twee niet de Intel 2200 BG chipset dan kan je daar geen conclusie op trekken.

Driver versie op mijn eigen laptop en die van mijn vader is 9.0.3.9
Zoals ik al eerder besproken had, ik ben in het bezig van 2 identieke laptops van de Aldi, nouja identiek. De ene werkt perfect, de andere helemaal niet..Ben al een tijdje op internet aan het zoeken, maar resultaten worden niet echt geboden..helaas.

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Ik heb het voor elkaar gekeregen om een ad-hoc netwerk werkend te krijgen (pc naar laptop , zonder toegangspunt. Maar de verbinding valt steeds uit na een paar minuten en daarna doet hij het weer..
Heel verveldend bij het internetten..maar als ik een online game speel valt hij niet uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
dan zal het wel met het energy beheer van je netwerkkaart te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170821

Energiesettings best als volgt instellen:
Standaardwaarde gebruiken UITVINKEN
Schuifbalk op HOOGSTE

Met bovenstaande instellingen nog steeds problemen.
Zelfs met diverse merk APs.
Onderbrekingen, packetloss en trage pingtijden zelf bij het pingen naar het AP.
Er moet nog iets anders aan de hand zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
moet hij niet op laagste? (energy beheer uit dus)
je kan dit appart voor je netwerkkaart instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neen
Laagst = maximale levensduur batterij
Hoogst = maximale prestaties (dus niet uitschakelen)

Hoogst moet gebruikt worden, indien niet, kan laptop AP doen vastlopn wanneer de PSP functie in het AP niet wordt ondersteunt.
PSP staat voor Power Save Polling. Niet alle APs ondersteunen dit, vandaar dat deze die dit niet ondersteunen zullen vastlopen.
Toch is er ook nog iets anders mis met deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ik bedoel niet die energy beheer, zal zo ff screenie maken welke ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is voldoende ervoor te zorgen dat je netwerkkaart niet in Power Save gaat, de rest is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ja je had wel wat ik bedoelde..
vreemd, ding werkt hier gewoon perfect (we hebben diegene met dat extra slot vooraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheSpeedSkater schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:56:
[...]

Zoals ik al eerder besproken had, ik ben in het bezig van 2 identieke laptops van de Aldi, nouja identiek. De ene werkt perfect, de andere helemaal niet..Ben al een tijdje op internet aan het zoeken, maar resultaten worden niet echt geboden..helaas.
En als je die netwerkkaartjes nu eens omprikt ? je hoeft maar 1 klepje los te halen en daar heb je hem al zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.sprietser.nl/images/md97500_mem2.jpg

Als ik het goed zie zit hij rechts op het plaatje.
Het zou ook nog kunnen dat die antenne kabeltjes niet goed erop zitten / contact maken.
Normaal kan je die mini pci kaartjes er zo uithalen

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 38778 op 14-03-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Driver 9.0.3.0 zal soelaas brengen.
terug te vinden op de intel site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171129

Anoniem: 170821 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:49:
Driver 9.0.3.0 zal soelaas brengen.
terug te vinden op de intel site.
Ik heb dat gedaan en ik moet zeggen dat de verbinding nu redelijk stabiel blijft op 48 of 54 Mbps.
Met de oorspronkelijke driver liep de snelheid terug tot soms 5 Mbps of viel zelfs helemaal weg. De laagste snelheid die ik nu krijg is 24 Mbps en ze valt mooit meer uit. Van zodra er verkeer op de verbinding komt, gaat de snelheid terug vlot de hoogte in tot meestal 48 Mbps.
Ik denk ook dat driver 9.0.3.0 de oplossing is.

Bedankt voor deze tip, mensen!! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 171129 op 17-03-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171231

Heb ook de driver geinstalleerd en valt ook soms terug naar 24Mbps maar ga ik weer surfen gaar de snelheid weer terug naar 48 of 54 maar is dat normaal(is dat een instelling)moet die niet op 54 blijven staan?

BVD voor de reactie.
Anoniem: 171129 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:48:
[...]

Ik heb dat gedaan en ik moet zeggen dat de verbinding nu redelijk stabiel blijft op 48 of 54 Mbps.
Met de oorspronkelijke driver liep de snelheid terug tot soms 5 Mbps of viel zelfs helemaal weg. De laagste snelheid die ik nu krijg is 24 Mbps en ze valt mooit meer uit. Van zodra er verkeer op de verbinding komt, gaat de snelheid terug vlot de hoogte in tot meestal 48 Mbps.
Ik denk ook dat driver 9.0.3.0 de oplossing is.

Bedankt voor deze tip, mensen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan met verschillende media (phillps,tdk,platinum)8speed dvd schijfjes maar met 4speed branden
met nero en alcohol 12%.
De brander moet toch 8speed kunnen branden?

BVD voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey kan zijn dat door de firmware die in de dvd brander zit je bepaalde media's maar op 4 speed kan branden. soms wil een firmwareupdate helpen, echter kan het ook zijn dat het niet 100% goed gaat op die hogere snelheden en je dus je dvd verziekt. :)

Zij het + of - dvd's ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38778 op 19-03-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi medegebruikers van de 97500,

Ik wil op de laptop Call of Duty 2 gaan spelen maar heb totaal geen ervaring met het instellen van de optie's (grafisch en geluidstechnisch) en of dit uberhaupt op deze laptop te spelen is.
Zijn er gebruikers met dezelfe laptop die ook Call of Duty 2 spelen, wat is de beste instelling voor de grafische en geluids optie's.

Sorry als ik de verkeerde topic gebruik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 170072 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:28:
Hoi medegebruikers van de 97500,

Ik wil op de laptop Call of Duty 2 gaan spelen maar heb totaal geen ervaring met het instellen van de optie's (grafisch en geluidstechnisch) en of dit uberhaupt op deze laptop te spelen is.
Zijn er gebruikers met dezelfe laptop die ook Call of Duty 2 spelen, wat is de beste instelling voor de grafische en geluids optie's.

Sorry als ik de verkeerde topic gebruik :o
Je hebt het goede topic gebruikt ;)

Als het goed is heb je vast en zeker al eens op het ATI icoontje geklikt. je krijgt dan een tabbed instellingen menutje. Standaard heeft hij als het goed is, ingestelt dat hij op max. grafisch gaat wanneer je de adapter erin plugt.
Verder kan je in CoD allerlei opties in/uit -stellen uiteraard.
Verder kan je aan het geluid ook van alles wijzigen.

Weet iemand van waar ik nog een een Medion 97500 kan kopen? Heeft jou ALDI supermarkt nog een laptop staan? Laat het mij weten via een post in dit topic of mail even naar mij. bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn dvd+r

De dvd+r die ik gebrand heb werkte voor 100% ook duallayer 2.4 speed werkte goed.
Heb nog geen firmware update kunnen vinden,maar de laptop(md 97500) is nieuw dus moet dat toch 8speed kunnen branden zoals vermeld in de advertentie van de aldi.

Iemand al gelukt branden met 8 speed?
Anoniem: 38778 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:21:
hey kan zijn dat door de firmware die in de dvd brander zit je bepaalde media's maar op 4 speed kan branden. soms wil een firmwareupdate helpen, echter kan het ook zijn dat het niet 100% goed gaat op die hogere snelheden en je dus je dvd verziekt. :)

Zij het + of - dvd's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
ik heb 'm gisteren maar teruggebracht, beschadigingen en zo'n beeld, plus dat ook ik de draadloze verbinding niet aan de slag kreeg was voor mij teveel. De Lidl heeft nu ook 'n aanbieding (overmorgen), maar dat ziet er niet zo geweldig uit vind ik zelf: een 17" (te groot) en een 12" (met dezelfde resolutie als deze 15.4", dus veel te klein) laptop, AMD Turion (wel 64-bits), niet zo spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willy,

Ik hoorde vanmiddag van een collega dat er in Hoeven (west-brabant) nog een laptop bij de Aldi beschikbaar was. Dus mocht je in de buurt wonen dan zou ik zeker even gaan kijken.
Hoeven ligt tussen Roosendaal en Breda in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Heeft iemand al 3dmark05 scores? Ik zit namelijk te denken om een laptop te halen, maar ik speel dus Counter Strike Source en CS1.6 Soms speel ik BF2 en COD2. Ben daarom wel benieuwd naar de 3dmark scores van deze notebook, aanrader? of is er voor hetzelfde geld, elders wat beters beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Ik wil een draadloos netwerk aanleggen nu ben ik benieuwd welke router jullie gebruiken in combinatie met deze laptop en wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 20:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 157155 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:28:
Heeft iemand al 3dmark05 scores? Ik zit namelijk te denken om een laptop te halen, maar ik speel dus Counter Strike Source en CS1.6 Soms speel ik BF2 en COD2. Ben daarom wel benieuwd naar de 3dmark scores van deze notebook, aanrader? of is er voor hetzelfde geld, elders wat beters beschikbaar?
Ik heb een FSC amilo 1437g, ook met ati x700pro 128 mb

Mijn 3d mark 2k3 is na een overclock ( :X ) 6018. Ik kan cod2 vloeiend spelen met 70 fps op native resolutie :) ook nfsmw, ut2k4 doen het vlekkeloos!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 21:52
Weet iemand wat de partitie naam was van de recovery en wat de mapnaam was die daarin zat.
Ik heb dit gewijzigd en nu ken ik nie restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170170

Anoniem: 171231 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:37:
Heb ook de driver geinstalleerd en valt ook soms terug naar 24Mbps maar ga ik weer surfen gaar de snelheid weer terug naar 48 of 54 maar is dat normaal(is dat een instelling)moet die niet op 54 blijven staan?

BVD voor de reactie.

[...]
Hallo allemaal,

ik had aanvankelijk geen problemen meer met de draadloze verbinding al valt hij nu soms nog wle weg of is de snelheid erg laag. ik kwam door wat snuffelen op het net bij de belgische reparateur voor Medion waar ook een forum is. Dara zijn gebruikers achter het mogelijke prbleem gekomen. Nl storing veroorzaakt door het scherm. Zodra dit scherm uitgezet wordt en verbonden wordt met een externe monitor schijnt de verbinding perfect te zijn. kijk maar op hun forum:

http://forum.gsc.be/viewt...9&postorder=asc&start=210

Gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het met de temperatuur van jullie laptop?
Die van mijn vader wordt erg warm. De waardes die hij aangeeft zijn
cpu 66
hdd 55

Dit is gewoon onder windows met wat internetten enz en niet tijdens gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46
Iemand inmiddels ervaringen met uitbreiding van het geheugen? Ik heb namelijk het idee dat de 512MB bij mij vaak niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de laptop van mij pa heb ik 1GB corsair value select bijgeplaatst en werkt hier perfect.

Kan iemand nog mijn vorige vraag beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat deze post actueel was ik ben niewsgierig hoe het met het draadloos netwerk gaat bij de "gelukkige" bezitters van deze laptop.
En wat er inmiddels al is gesleuteld om hem werkend te krijgen.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Draadloos netwerk werkt hier prima, zit ook vrij dicht bij de router.
Ben momenteel nog aan het kijken naar extra geheugen, weet nog niet wat te kiezen; 512MB PC4200 of 1GB PC5300 (zodat ik later nog kan uitbreiden), zou je trouwens verschil merken in deze laptop tussen PC4200 en PC5300?
Anoniem: 170072 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:10:
Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat deze post actueel was ik ben niewsgierig hoe het met het draadloos netwerk gaat bij de "gelukkige" bezitters van deze laptop.
En wat er inmiddels al is gesleuteld om hem werkend te krijgen.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Mijn laptop word soms 80C en HDD 58.
Als ik echt flink een tijd aan het gamen ben.. maarja hij valt nooit uit of crashed nooit dus vind het wel best.
Echter is hij nu inmiddels terug naar medion omdat ik moest knijpen in de behuizing omdat hij anders niet aan ging. Waarschijnlijk een los contactje o.i.d. maar toch irritant, want k'ben m gewoon 2 weken kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
eldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:22:
Mijn laptop word soms 80C en HDD 58.
Als ik echt flink een tijd aan het gamen ben.. maarja hij valt nooit uit of crashed nooit dus vind het wel best.
Echter is hij nu inmiddels terug naar medion omdat ik moest knijpen in de behuizing omdat hij anders niet aan ging. Waarschijnlijk een los contactje o.i.d. maar toch irritant, want k'ben m gewoon 2 weken kwijt..
Om de temperatuur omlaag te krijgen zou je Notebook Hardware Control kunnen gebruiken, je past dan het voltage van de processor aan, bij mij zijn de temperaturen met ruim 10 graden omlaag gegaan, tevens doe zo langer met je accu. Voor de videokaart werkt 't eigenlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
jochie79 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:04:
[...]

Om de temperatuur omlaag te krijgen zou je Notebook Hardware Control kunnen gebruiken, je past dan het voltage van de processor aan, bij mij zijn de temperaturen met ruim 10 graden omlaag gegaan, tevens doe zo langer met je accu. Voor de videokaart werkt 't eigenlijk hetzelfde.
Mijn laptop viel dus wel uit. Ik heb hem retour gestuurd naar Medion. Die kijken er nu naar.
Overigens een prima garantie service. Na een belletje kreeg ik een RMA nummer. en een dag laten werd de laptop aan de deur opgehaald. Nu nog even afwachten of het probleem ook correct wordt verholpen.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Hollie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:57:
[...]

Mijn laptop viel dus wel uit. Ik heb hem retour gestuurd naar Medion. Die kijken er nu naar.
Overigens een prima garantie service. Na een belletje kreeg ik een RMA nummer. en een dag laten werd de laptop aan de deur opgehaald. Nu nog even afwachten of het probleem ook correct wordt verholpen.
De garantie van Medion schijnt inderdaad wel goed te zijn, nette service en redelijk snelle afhandeling (+/- 2 weken). Bij veel andere merken wacht je al snel 4 tot 6 weken.
En de termijn van 3 jaar bij Medion is natuurlijk ook niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Wat is bij jullie de accu-status?
Notebook Hardware Control geeft hier aan dat mijn accu nog maar 78% van zijn originele capaciteit heeft.
--> Full Capacity: 11669mWh; Wear Level: 22%.

Is dit normaal dat in 8 maanden de accu al zover versleten is en in welk tempo gaat dat door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168487

Ik ben zelf niet zo'n fan van medion, want een vriend van mij heeft ook een paar jaar geleden een medion gekocht, 3 jaar later was deze stuk oorzaak: Stof.
Er zat echt letterlijk 1 cm stof in dat ding. Maar misschien zijn de notebooks van medion nu wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Anoniem: 168487 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:57:
Ik ben zelf niet zo'n fan van medion, want een vriend van mij heeft ook een paar jaar geleden een medion gekocht, 3 jaar later was deze stuk oorzaak: Stof.
Er zat echt letterlijk 1 cm stof in dat ding. Maar misschien zijn de notebooks van medion nu wel een stuk beter.
Ik heb geen flauw idee, maar 1cm stof past er hier niet in. Ik denk dat ik tegen de tijd dat de garantie bijna afloopt wel even kijk hoeveel stof er in zit, dan kan ik 'm nog onder garantie laten (schoon)maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168487

ok 1 cm is misschien een beetje overdreven :P maar wel heel veel, in ieder geval wel zoveel dat de fan's niet meer konden draaien waardoor hij te warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Anoniem: 168487 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:14:
ok 1 cm is misschien een beetje overdreven :P maar wel heel veel, in ieder geval wel zoveel dat de fan's niet meer konden draaien waardoor hij te warm werd.
In deze laptop zit volgens mij maar 1 fan, de rest gaat via een heatpipe o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de accu?
jochie79 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:27:
Notebook Hardware Control geeft hier aan dat mijn accu nog maar 78% van zijn originele capaciteit heeft.

Is dit normaal dat in 8 maanden de accu al zover versleten is en in welk tempo gaat dat door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
jochie79 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:24:
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de accu?

[...]
Werken jullie alleen maar op netstroom ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Nog maar eens een kick.

Inmiddels nog maar 74% van de originele capaciteit.
is dit normaal?
jochie79 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174554

Weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb zopas een kabel gekocht tuplsteker-tulpsteker om hiermee videos van op mijn pc op men Tv te kunnen zien. Maar ik krijg geen beeld op men tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Anoniem: 174554 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:48:
Weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb zopas een kabel gekocht tuplsteker-tulpsteker om hiermee videos van op mijn pc op men Tv te kunnen zien. Maar ik krijg geen beeld op men tv 8)7
Natuurlijk krijg je dan geen beeld, je laptop heeft namelijk alleen een s-video uitgang (als tv-out), die 'tulp'-aansluiting is een digitale geluidsuitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even terug komend op de temperatuur van de laptop. Vandaag stond de temperatuur zelfs op 80 graden in windows. Ik vind dit persoonlijk erg warm. Ik zelf heb een Acer TM 4001 WLMI, daarin zit een Centrino Dothan 1.5 Ghz dus 200 Mhz langzamer, maar die wordt nooit zo warm.

Wat mij ook opvalt dat wanneer de temperatuur iets omlaag gaat de fan ook langzamer gaat draaien. Bij die temperaturen blijft mijn acer nog lekker doorblazen. Ik kan bij mijn acer ook via de meegeleverde software de fan forceren dat hij continu door blijft draaien. IS er ook een manier om dit op de Medion te doen? Als dit mogelijk is is de temperatuur volgens mij wat beter in de hand te houden.

Ik heb al gekeken of er toevallig veel stof in de fan zat maar is is helemaal schoon, ook na doorblazen komt er nagenoeg geen stof uit.

Ik heb in bios ook niet echt een optie gezien om de snelheid van de fan te regelen. Heeft er toevallig nog iemand een iedee hiervoor? Speedfan is namelijk ook geen oplossing omdat deze geen fan snelheid uit kan lezen wat btw ook niet lukt op mijn eigen laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
In deze laptop is het niet alleen de processor die voor de warmte zorgt ook de gpu wordt warm (zeker als hij op volle snelheid draait). Bij mij loopt de temperatuur tijdens het gamen ook op tot 80 graden, daar blijft het wel bij ongeacht hoe lang ik game. Idle is mijn laptop net onder de 50 graden.
De fan is temperatuur gestuurd en draait dus alleen als het echt nodig is, zolang je laptop niet warmer wordt dan 80 graden zou ik me niet echt zorgen maken.
Je kan NHC gebruiken om je processor wat onder te 'volten' zodat hij minder snel warm wordt, mijn ervaring is dat dat enkele tot ruim 10 graden kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205465

bij mij werd die ook heel warm het ligt gewoon aan stof
de ventilator kon niet goed meer draaien temperaturen lagen zo rond de 60 graden
bij het spelen van een spel gingen ze naar 75 met uitschieter 83 graden
gelukkig had ik wel nhc draaien zodat die niet nog warmer zou worden anders had ie het niet overleefd denk ik.... medion heeft em opgehaald en het stof deruit gezogen en getest
(als ik wist dat het aan het stof lag had ik het zelf wel gedaan) nu is het allemaal alright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jochie79 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:28:
In deze laptop is het niet alleen de processor die voor de warmte zorgt ook de gpu wordt warm (zeker als hij op volle snelheid draait). Bij mij loopt de temperatuur tijdens het gamen ook op tot 80 graden, daar blijft het wel bij ongeacht hoe lang ik game. Idle is mijn laptop net onder de 50 graden.
De fan is temperatuur gestuurd en draait dus alleen als het echt nodig is, zolang je laptop niet warmer wordt dan 80 graden zou ik me niet echt zorgen maken.
Je kan NHC gebruiken om je processor wat onder te 'volten' zodat hij minder snel warm wordt, mijn ervaring is dat dat enkele tot ruim 10 graden kan schelen.
Als je vol aan't gamen bent wordt hij wel warm, maar mijn eigen laptop doet dat ook wel, daar zit een ATI 9700 Mobile in. Echter wanneer ik een DVD of iets kijk dan heb ik nergens last van. De laptop van mijn vader zat gisteren op 82 graden tijdens een dvdtje kijken, dat vind ik toch wel erg warm. NHC gebruiken we al. Zelfs als hij terug geclocked wordt naar 800 mhz zit hij idle nog rond de 60 graden.

Iemand nog een idee hoe je die fan continu kan laten blazen ?
Anoniem: 205465 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:04:
bij mij werd die ook heel warm het ligt gewoon aan stof
de ventilator kon niet goed meer draaien temperaturen lagen zo rond de 60 graden
bij het spelen van een spel gingen ze naar 75 met uitschieter 83 graden
gelukkig had ik wel nhc draaien zodat die niet nog warmer zou worden anders had ie het niet overleefd denk ik.... medion heeft em opgehaald en het stof deruit gezogen en getest
(als ik wist dat het aan het stof lag had ik het zelf wel gedaan) nu is het allemaal alright
Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik hem al gecontroleerd op stof maar daar zit compleet niks in dus dat is niet de warmte veroorzaker.

Ik heb wel gemerkt als we de laptop op schoteltjes zetten, dat hij iets hoger staat hij beter lucht kan aanzuigen. Echter wanneer die fan weer rustiger gaat draaien schiet de temperatuur weer omhoog.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 38778 op 22-01-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Help mijn scherm is kapot van mn medion lapotop, hij vertoont rare strepen... waarschijnlijk ligt er een kabeltje los oid, want als ik heb aantik werkt hij eventjes wel (paar seconde) Ik ga hem niet zelf proberen te maken , want ik heb nog garantie, wat is de beste (snelste) manier om contact met medion op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
fox-hound schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:37:
Help mijn scherm is kapot van mn medion lapotop, hij vertoont rare strepen... waarschijnlijk ligt er een kabeltje los oid, want als ik heb aantik werkt hij eventjes wel (paar seconde) Ik ga hem niet zelf proberen te maken , want ik heb nog garantie, wat is de beste (snelste) manier om contact met medion op te nemen?
bellen?!

MEDION Multimedia-Helpdesk
(personal computers, software, printers, scanners, accessoires, camera's)
Telefoon: 0900 - 633 466 0 (0,15 € / min.)
Fax: 0900 - 654 654 0 (0,15 € / min.)
Maandag - vrijdag
van 07:00 uur tot 23:00 uur
Zaterdag en zondag
van 10:00 uur tot 18:00 uur
Feestdagen
van 10:00 uur tot 17:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
haha of dat daadwerkelijk zoveel sneller is..... vaak wordt je per direct doorverbonden naar de technische dienst.... hier bestaat vaak een wachttijd voor.... de service van ze is overigens erg goed.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72362

Zal het topic maar eens ff nieuw leven inblazen!

Hoe zijn jullie ervaringen tot op heden? Moet zeggen dat ik er zelf uiterst tevreden mee ben :) Gebruik hem dagelijks meerdere uren, maar heb tot op heden geen ervaring met technische problemen o.i.d. 512 MB intern geheugen werd toch wat krapjes, vandaar dat ik gisteren een geheugenreepje (Kingston 1GB SODIMM 533MHz PC2-4200 CL4) erbij heb besteld a 38 Euro (prijzen dalen enorm snel!), om zodoende Windows Vista te kunnen draaien.

Enige negatieve punt is dat ik nog steeds wat problemen heb met de WIFI verbinding. M'n Tele2 router staat in de meterkast beneden, waarbij ik op de bovenverdieping en in de tuin (20 a 30 meter afstand van de router) een slecht bereik heb. De vraag is nu even of het aan de ingebouwde WIFI ontvanger van de laptop ligt of aan de Tele2 router. Aankomende week maar eens even een laptop erbij halen en kijken waar de oorzaak ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Anoniem: 72362 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:17:
Zal het topic maar eens ff nieuw leven inblazen!

Hoe zijn jullie ervaringen tot op heden? Moet zeggen dat ik er zelf uiterst tevreden mee ben :) Gebruik hem dagelijks meerdere uren, maar heb tot op heden geen ervaring met technische problemen o.i.d. 512 MB intern geheugen werd toch wat krapjes, vandaar dat ik gisteren een geheugenreepje (Kingston 1GB SODIMM 533MHz PC2-4200 CL4) erbij heb besteld a 38 Euro (prijzen dalen enorm snel!), om zodoende Windows Vista te kunnen draaien.

Enige negatieve punt is dat ik nog steeds wat problemen heb met de WIFI verbinding. M'n Tele2 router staat in de meterkast beneden, waarbij ik op de bovenverdieping en in de tuin (20 a 30 meter afstand van de router) een slecht bereik heb. De vraag is nu even of het aan de ingebouwde WIFI ontvanger van de laptop ligt of aan de Tele2 router. Aankomende week maar eens even een laptop erbij halen en kijken waar de oorzaak ligt...
Ik ben ook nog steeds erg tevreden, heb er ruim een half jaar geleden 512MB geheugen bij gedaan. WIFI-verbinding heeft inderdaad geen super bereik, heb begrepen dat het scherm de antenne stoort, een betere router kan helpen maar de laptop blijft een beperking.
Wel merk ik dat bij mij de accu minder werkt (nog maar 2/3 van de capaciteit over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Ik ben trouwens van plan de laptop te gaan gebruiken met een extern-scherm en keyboard, weet iemand een manier om de laptop aan te zetten zonder de deksel te openen? (dus als de laptop helemaal uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik zit sinds een half jaar ook op 1GB geheugen, werkt erg fijn, nog maar weinig problemen gehad. Wel valt me de slechte WiFi-verbinding ook op, heb op de eerste verdieping vaak maar een zwakke ontvangst, terwijl de afstand tot m'n Accesspoint dan rond de 5 meter zit..
Accu is voor 17% versleten (geeft Notebook Hardware Control) en dat kan ik al wel merken. Gebruik de laptop vaak op de accu, sluit vaak pas de stroom aan als de accu nog maar 10-15% stroom heeft, dus hij gaat vaak van leeg naar vol en andersom.

Heb ook Windows Vista geprobeerd op de laptop, maar dat heb ik er gauw weer afgehaald. Wireless is niet in te schakelen (software voor de knop werkt niet, op geen enkele manier werkend te krijgen) en de accuduur wordt er een stuk minder, vanwege de hogere gemiddelde belasting vergeleken met XP.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaaZ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:52:
Ik zit sinds een half jaar ook op 1GB geheugen, werkt erg fijn, nog maar weinig problemen gehad. Wel valt me de slechte WiFi-verbinding ook op, heb op de eerste verdieping vaak maar een zwakke ontvangst, terwijl de afstand tot m'n Accesspoint dan rond de 5 meter zit..
Accu is voor 17% versleten (geeft Notebook Hardware Control) en dat kan ik al wel merken. Gebruik de laptop vaak op de accu, sluit vaak pas de stroom aan als de accu nog maar 10-15% stroom heeft, dus hij gaat vaak van leeg naar vol en andersom.

Heb ook Windows Vista geprobeerd op de laptop, maar dat heb ik er gauw weer afgehaald. Wireless is niet in te schakelen (software voor de knop werkt niet, op geen enkele manier werkend te krijgen) en de accuduur wordt er een stuk minder, vanwege de hogere gemiddelde belasting vergeleken met XP.
Die laatste alinea baart me dan toch wel enige zorgen :/ Wanneer dat wireless-on knopje niet werkt begin ik er niet eens aan! Heb m'n accuduur trouwens nog nooit bekeken, maar werk ook volgens het principe vol --> bijna leeg --> vol, dus zal wel niet meer op 100% zitten ;)

Btw; topic is 3 maanden dood, en nu binnen een uur alweer 3 reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
HaaZ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:52:
Heb ook Vista op deze staan (1Gb geheugen), wireless knopje werk bij mij zonder problemen nadat ik de software erop gezet had, multimedia toetsen werken soms (wel een beetje raar eigenlijk maar jah). Het probleem zit bij mij bij mijn bluetooth deze staat continue aan en hierbij werkt het knopje niet, zou kunnen opgelost zijn door de nieuwe widcomm driver erop te zetten ipv de ingebouwde software, maar deze is niet door medion beschikbaar gemaakt, dus voorlopig nog afwachten. Doordat bluetooth continue aanstaat is dit zeer nadelig voor de accu :s

Voor de rest werkt vista op deze laptop goed. De tv kaart is wel niet echt direct aan de praat te krijgen in Media Center maar via PowerCinema 5 trail werkt hij wel zoals het hoort.

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

dsalden schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:51:
[...]

Heb ook Vista op deze staan (1Gb geheugen), wireless knopje werk bij mij zonder problemen nadat ik de software erop gezet had, multimedia toetsen werken soms (wel een beetje raar eigenlijk maar jah). Het probleem zit bij mij bij mijn bluetooth deze staat continue aan en hierbij werkt het knopje niet, zou kunnen opgelost zijn door de nieuwe widcomm driver erop te zetten ipv de ingebouwde software, maar deze is niet door medion beschikbaar gemaakt, dus voorlopig nog afwachten. Doordat bluetooth continue aanstaat is dit zeer nadelig voor de accu :s

Voor de rest werkt vista op deze laptop goed. De tv kaart is wel niet echt direct aan de praat te krijgen in Media Center maar via PowerCinema 5 trail werkt hij wel zoals het hoort.
Heb jij dan wel de 97500? Ik weet (uit ervaringen uit een ander topic) dat die knoppen wel werken op de 97600. Maar die heb jij niet, want daar zit geen bluetooth op. Maar de 97500 heeft geen TV-kaart?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaaZ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:45:
[...]

Heb jij dan wel de 97500? Ik weet (uit ervaringen uit een ander topic) dat die knoppen wel werken op de 97600. Maar die heb jij niet, want daar zit geen bluetooth op. Maar de 97500 heeft geen TV-kaart?
Ik heb 100% zeker de Medion 97500 en ik weet ook 100% zeker dat er geen tv-kaart inzit! Lijkt me dus das je zelf een ander type bezit!

Dan heb ik ook nog een vraag: is er een mogelijkheid om het touchpad 'uit te schakelen'? Ik gebruik het touchpad om te navigeren wanneer ik er geen muis aan heb hangen. Echter, wanneer je iets te hard rechtsboven in de hoek druk, licht het touchpad blauw op en verschijnen er icoontjes (die weer corresponderen met diverse functies) Ik vind dit zelf echter hoogst irritant, en gebruik deze functies daarbij nooit, dus ik zou graag weten of er een manier is om dit uit te schakelen en de touchpad puur als 'muis' te gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 72362 op 11-05-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
HaaZ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:45:
[...]

Hmm was precies goed wakker deze middag, ik heb idd geen 97500 maar een 95400, dat is het probleem als je ook snel tussendoor zonder al te veel na te kijken iets leest 8)7
Sorry voor het misverstand, zal in het vervolg iets meer tijd nemen om iets te lezen en te antwoorden

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Anoniem: 72362 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:19:
[...]

Ik heb 100% zeker de Medion 97500 en ik weet ook 100% zeker dat er geen tv-kaart inzit! Lijkt me dus das je zelf een ander type bezit!

Dan heb ik ook nog een vraag: is er een mogelijkheid om het touchpad 'uit te schakelen'? Ik gebruik het touchpad om te navigeren wanneer ik er geen muis aan heb hangen. Echter, wanneer je iets te hard rechtsboven in de hoek druk, licht het touchpad blauw op en verschijnen er icoontjes (die weer corresponderen met diverse functies) Ik vind dit zelf echter hoogst irritant, en gebruik deze functies daarbij nooit, dus ik zou graag weten of er een manier is om dit uit te schakelen en de touchpad puur als 'muis' te gebruiken.
Ik heb de 97500 hoor ;)

En, uitzetten kan gewoon :)
Eigenschappen van muis > Apparaatinstellingen > Instellingen > Tikken > Tikzones (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaaZ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:15:
[...]

Ik heb de 97500 hoor ;)

En, uitzetten kan gewoon :)
Eigenschappen van muis > Apparaatinstellingen > Instellingen > Tikken > Tikzones (volgens mij)
Dankje! Heb het voor elkaar gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Mijn laptop is vorige week opgehaald door medion omdat mijn beeldscherm defect is, heeft iemand enig idee hoeveel tijd een reparatie bij medion kost?

Als ie weer terugkomt wil ik gelijk het geheugen uitbreiden, ik twijfel nog tussen 2x 1gb
of alleen 1gb + 512mb die er standaard inzit, want ik wil in de toekomst vista erop zetten. Wat is verstandiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
fox-hound schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:24:
Mijn laptop is vorige week opgehaald door medion omdat mijn beeldscherm defect is, heeft iemand enig idee hoeveel tijd een reparatie bij medion kost?

Als ie weer terugkomt wil ik gelijk het geheugen uitbreiden, ik twijfel nog tussen 2x 1gb
of alleen 1gb + 512mb die er standaard inzit, want ik wil in de toekomst vista erop zetten. Wat is verstandiger?
Bij mij viel laatst de backlight ook ineens uit, maar doet het nu wel weer gewoon. Wat is/was er defect aan jouw scherm?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste