![]() |
Inleiding |
Het idee |
Na het aanschaffen van mijn Thermaltake Lanmoto ben ik wel eens aan wat anders toe en besloot ik mijn eigen kast te ontwerpen en bouwen. Na wat speurwerk en het bezoeken van vele websites en forums om ideeen op te doen is het tijd geworden om aan de slag te gaan. Ik heb besloten om een 100% custom case te gaan maken. |
Mede mogelijk gemaakt door |
![]() |
Sponsor |
![]() |
Hardware |
|
Ontwerp |
Schetsen |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Constructie en uitwerking |
De constructie zal bestaan uit aluminium vierkante buizen van 20 x 20mm. Deze buizen worden met elkaar bevestigd door middel van 25mm hoekprofielen en M4 x 10mm inbusbouten. Op deze constructie zullen 2mm dikke aluminium platen worden bevestigd. Op alle aluminium platen van 40 x 40mm zullen zich een of meerdere gekko's bevinden. Deze worden met behulp van een gemaakt mal op de platen worden getekend en met een figuurzaag worden uitgezaagd. Alle aluminium platen worden geschuurd met waterproof schuurpapier en gepolijst. Zowel de binnen als buitenkant. Aan de binnenkant van elke aluminium plaat zal een 3mm dikke acrylpanel worden bevestigd. In de binnenkant van de constructie komen 2x 8mm dikke acrylpanels. Een aan de onderkant, om het lichteffect op de grond te creeren en het moederbord op te bevestigen en een acrylpanel ten hoogte van het midden van de kast. Hierop worden de door 8mm dikke acrylpanel gemaakte Constructx BayColumns bevestigd. Ook deze middelste acrylpanel zorgt voor het behoudt van het effect binnen in de kast. In de kast worden UV groene CCFL's geplaatst voor het lichteffect. Samen met de UV groene fans zorgen zij voor het gewenste kleurencontrast. Verder zullen er bij de DVD spelers aluminium bezels worden bevestigd, er komt een LCD scherm aan de voorzijde en 2 drukknoppen voor het opstarten en restarten van de PC. Overige plaatsingen van onderdelen en fans zijn af te lezen in het ontwerp. Tevens zal ik mijn bestaand Zalman CNPS 9500 gaan modden. Ik ga de blauwe fan vervangen voor een groene. |
Materialen |
|
Update #1 17-02-2006 |
![]() Aluminium platen zijn op maat gesneden en afgeleverd. |
Update #2 18-02-2006 |
![]() Het ontwerp van de mal gemaakt in Photoshop CS2, uitgeprint en aan elkaar bevestigd met behulp van plakband ![]() ![]() Dubbelzijdig plakband bevestigd op verstevigd karton, om vervolgens het papier hierop te bevestigen. ![]() Met een stanley mes de grootste gekko uitgesneden en de kleine gekko nogmaals uitgeprint op papier. ![]() De kleine gekko uitgeknipt uit papier, omdat het uitsnijden op het karton met een stanley mes simpel niet te doen was. ![]() De mallen getekend op de metalen platen met behulp van een watervaste stift. |
Update #3 19-02-2006 |
![]() Om 12 uur begonnen met het boren van enkele gaatjes en tevens begonnen met het zagen. ![]() Een uur en vele metaal figuurzaagjes later. ![]() Rond 5 uur was dit het voorlige resultaat. Morgen maar weer eens langs de Gamma om extra metaal figuurzaagjes te halen. |
Update #4 20-02-2006 |
Update #5 21-02-2006 |
Update #6 22-02-2006 |
Update #7 24-02-2006 |
Update #8 25-02-2006 |
Update #9 28-02-2006 |
Update #10 01-03-2006 |
Update #11 03-03-2006 |
Update #12 05-03-2006 |
Update #13 06-03-2006 |
Update #14 07-03-2006 |
Update #15 09-03-2006 |