Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:02:
Ik heb nog 1 internetvraagje!
Een vriend van mij heeft 'n speciale pda-site gemaakt!
Dit is natuurlijk best leuk want daarop staat ook 'n GB
oftewel een Gastenboek. Met m'n M500 kon ik altijd
op dat gastenboek posten met Internet Explorer.
Nu op m'n Qtek S200 kan ik dit niet meer met IE!
Als ik Opera Browser gebruik kan ik wel posten op
de site, maar zie ik de smiles (net zoals deze bij GoT)
niet staan!
IE: Niet posten wel smilies
Opera: wel posten geen smilies
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik ben 'n totale web-site
n00b, maar zou dit bv. iets met java-script kunnen zijn of
is er 'n manier om 't liefst IE aan te passen zodat ik wel
kan posten op die site (www.pda.otblokhok.nl)
Misschien moet ik nog ergens 'n optie aanzetten ofzo?
Of zou die jongen z'n site iets anders kunnen instellen of
maken of configureren ofzo zodat ik wel kan posten?
Ik ga denk IE gebruiken, omdat ik dat wel meer dan zat
vind, maar om nou Opera erop te laten staan om op 1
site in 't GB te kunnen posten, vind ik ook 'n beetje omslachtig
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb Wisbar Advance en Desktop gedownload, maar elke ik dan WA opstart dan zie ik geen destkop.
Ik moet het programmatje (WADesktop) los vanuit mijn file explorer op starten.
En nog iemand coole desktops?
Nee, de accu moet het zeker wel twee jaar volhouden. Je kan altijd pech hebben en het blijft een verbruiksproduct, maar twee jaar moet zeker wel lukken. Bijladen is daarnaast voor de moderne accu's juist aan te raden. Het is veel beter dan ze steeds helemaal tot het einde leeg te maken en dan pas weer op te laden. Een moderne accu kan zeker 1000 laadcycli (of cyclussen) aan en dat is dus volledig ont- en opladen. Dus als je hem tussentijds oplaad dan "verbruik" je maar een gedeelte van de laadcyclus. Maar goed, er zijn ook andere dingen waar de batterij kapot aan kan gaan en alhoewel 2 jaar zeker haalbaar is, gaan na die 2 jaar veel batterijen wel kapot, of ze nu veel gebruikt zijn of niet.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:36:
Ik overweeg de aanschaf van de S200. Dit zou mijn eerste pda zijn. Wat ik echter vooral belangrijk vind zijn de accu-prestaties. Is er een probleem indien de accu bv om de 2 dagen wordt bijgeladen? Zal ik niet binnen 2 jaar een nieuwe accu moeten kopen? En hoe lang gaat hij nu mee bij gewoon gebruik (dus niet bij het 3 uur bekijken van een film), maar bij bv 2 smsjes per dag, 2 gesprekken per dag en nog wat gepruts op de pda zelf?
Bij het drie uur bekijken van een film gaat het idd heel hard. Dat is ook zo als je gaat internetten via Wifi. Maar bij normaal (matig) gebruik, zal de batterij 4 dagen makkelijk halen. Het hangt er wel vanaf hoelang die gesprekken zijn
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
en wil even weten of jullie daar ook 'last' van hebben!?
Ik heb m'n Qtek vaak op 'trilfunctie' staan! Dit kies ik dan
gewoon bovenin m'n balk. Allebei de geluidsvolumes staan
dan ingesteld op 0. Haal ik 'm uit m'n broek staatie opeens
ingesteld op 'stil' . Zodoende trilt die niet bij 'n smsje/ oproep..
Het lijkt vrij random te gebeuren, maar heb 't nu al 'n paar x opgemerkt
(@ Hoedje: Zou dat te maken kunnen hebben met dat smartskey en die .ini file?)
Instellen van 'n beltoon:
Vibrate and ring: de beltoon wordt afgespeelt en de telefoon begint met trillen,
maar houdt niet op. Ik wil dattie de beltoon afspeelt 2 seconden trilt, niet trilt,
2 seconden trilt, niet trilt, 2 seconden trilt enzovoort. Hij blijft gewoon constant trillen!
Op m'n SPV M500 was 't gewoon tril, niks, tril, niks enzo. Is dit op een of andere
manier in te stellen in m'n registry ofzo? Als ik alleen 'vibrate' instel, trilt die even,
even niks, even trillen, even niks enzovoorts! Maarja ik wil dus ook weer m'n beltoon
horen dus waarom kan dat niet

Verwijderd
Ik ben van plan om dit coole toestel aan te schaffen maar zit met de volgende vraag:
Ik heb een bluetooth GPS muis en een bluetooth headset. Zijn deze twee apparaten tegelijk te gebruiken met de qtek s200?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt!
Ja kan! Maar beetje searchen had ook geen kwaad gedaan denk ik
O ik zie dat je hier nieuw bent! Hoihoi dan maar! Hier in 't topic is 'n
speciale zoek-functie ingesteld, waarmee je dingetjes op kunt zoeken!
Probeer deze de volgende keer even te gebruiken!
[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 05-06-2006 22:34 ]
Verwijderd
Dank voor de snelle reactie CLB. Volgende keer zal ik zoekenCLB schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:27:
we zijn mensen hierzo!
Ja kan! Maar beetje searchen had ook geen kwaad gedaan denk ik
Da's echt super dat dat kan, ik gebruik nu een Siemens SX1 (Symbian foon) en deze kan dat niet.
Weet iemand nog een goed weersverwachtings-programmaatje waarbij je op het today scherm van die mooie wolkjes en zonnetjes te zien krijgt? Dat lijkt me super handig.
Wil je m'n bankrekeningnummer
Ik zoek iemand die TomTom op z'n storage-card heeft geinstalleerd...
Ik kan TomTom nu alleen starten vanaf m'n Today-screen door op 't icoontje te klikken.
Graag wil ik ook 'n linkje maken in start/programs... maar ik kan dus werkelijk nergens
op m'n Storage Card 'n linkje vinden naar bv. TomTom.exe ofzo om daarvan 'n snelkoppelingetje
te maken in de start/programs! Iemand enig idee hoe ik daar 'n werkend linkje kan plaatsen naar TT?
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 05-06-2006 23:02 ]
Ik heb WisBar Advance gedraaid. Ik moet zeggen, erg mooi, maar het maakt je PDA echt heel erg traag. Zo traag zelfs dat ik het er nooit meer op ga zetten.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:01:
Heeft er iemand al ervaring met Wisbar Advance Desktop?
Ik heb Wisbar Advance en Desktop gedownload, maar elke ik dan WA opstart dan zie ik geen destkop.
Ik moet het programmatje (WADesktop) los vanuit mijn file explorer op starten.
En nog iemand coole desktops?
Ik kon in WisBar btw in de settings aangeven dat het gestart moest worden bij een soft-reset zodat het altijd opstartte.
Ik gebruikte WisBar bijna alleen maar om vensters definitief te kunnen sluiten en daar gebruik ik nu SPB Pocket Plus voor wat ook nog andere handige dingetjes heeft maar je PDA iets minder vertraagd. Ook al maakt ook SPB je PDA langzamer imho..
Hmm het lijkt mij dat je je device gewoon niet gelocked in je broek hebt zitten. Zet voordat je hem in je broek doet het scherm helemaal uit met het knopje aan de zijkant. Zo ontvangt het device helemaal geen input meer. Als je hem uit je broek trekt en het 'geluidsschuifje' aan de zijkant komt tegen het stof van je broek aan maakt het een beweging naar beneden. Dit zorgt er normaliter voor dat je volume op 'stil' gaat staan. Misschien een te simpele oplossing dit, maar misschien doe je het perongeluk toch zoCLB schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:14:
Ik heb nog 'n paar rare dingetjes 'ontdekt'
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Wellicht heeft het daarmee te maken. Maar ik heb er geen last van. Vergrendel je wel alle knoppen als je hem in je broekzak stopt (kijk eens bij settings). Ik zet em ook vrijwel altijd via de com-manager op trillen. Maar je zou zeggen dat dat geen verschil mag maken...CLB schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:14:
Ik heb nog 'n paar rare dingetjes 'ontdekt'
(@ Hoedje: Zou dat te maken kunnen hebben met dat smartskey en die .ini file?)
Hmm, maf dat heb ik inderdaad ookInstellen van 'n beltoon:
Vibrate and ring: de beltoon wordt afgespeelt en de telefoon begint met trillen,
maar houdt niet op. Ik wil dattie de beltoon afspeelt 2 seconden trilt, niet trilt,
2 seconden trilt, niet trilt, 2 seconden trilt enzovoort. Hij blijft gewoon constant trillen!
Op m'n SPV M500 was 't gewoon tril, niks, tril, niks enzo. Is dit op een of andere
manier in te stellen in m'n registry ofzo? Als ik alleen 'vibrate' instel, trilt die even,
even niks, even trillen, even niks enzovoorts! Maarja ik wil dus ook weer m'n beltoon
horen dus waarom kan dat niet
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Na 2 jaar gebruik gemaakt te heben van m'n MDA-Compact overgestapt op een JAMin. na overclocken loopt alles soepel, vind wm5 wel een verbetering tov windwos mobile 2003 (vooralhet adresboek, al zijn de contact foto's erg klein en de extra knoppen).
maar nu mis ik een ding:
bij de MDA-c kon je snel naar je speed dail door 'GROEN' - 'OMLAAG' te toetsen en naar je call history door 'GROEN' - 'OMHOOG' te kiezen. deze functie mis ik echter bij de JAMin, iemand een idee welke funktie/sneltoets hier voor in de plaats gekomen is?
[ Voor 7% gewijzigd door conradm op 06-06-2006 14:07 ]
Verwijderd
iemand een idee of bovenstaande kaart compatiebel is met de s200? Zijn er nog voor en of nadelen aan een 150x met 4gb?
-zou de grote van de kaart ervoor zorgen dat de s200 langer moet laden?
-zijn deze 150x kaartjes sneller leeg? (voltage is volgens mij wel hetzelfde als de andere kaartjes)
-past de 4gb wel (zie veel mensen met 2gb)
grt Erik
Ik gebruik geen 'device lock' omdat ik dan ook op m'n SPV M500 nooit gebruikte.Hoedje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:55:
[...]
Wellicht heeft het daarmee te maken. Maar ik heb er geen last van. Vergrendel je wel alle knoppen als je hem in je broekzak stopt (kijk eens bij settings). Ik zet em ook vrijwel altijd via de com-manager op trillen. Maar je zou zeggen dat dat geen verschil mag maken...
[...]
Hmm, maf dat heb ik inderdaad ook
Zet ik 'm aan moet ik 'm eerst unlocken, daar heb ik geen behoefte aan.
Ik druk gewoon op 't knopje aan de zijkant (standby) waardoor 't beeldscherm uitgaat!
Ps. Ik heb 'm nog nooit in m'n broekzak gehad en toch verspringt die dus
Haha jij noemt 't 'maf' ik noem 't irritant... Ik wil niet dattie constant trilt!
Nog 'n vraagje bij m'n 'owner info'
Hoe geeftie dat telefoonnummer bij jullie weer op 't Today-screen?
Bij mij (061)23-45678! Lekker achterlijk dus! Nu heb ik zelf: mob: 0612345678 ingesteld.
Staat opzich ook wel mooi dat mob. van mobiel enzo, maar t is toch maar weer vaag
Shit moet weer werken! Best leuk dat internet in de kantine
@ Eriksan:
Hij is waarschijnlijk wel compitabel!
Wel kunnen er probleempjes ontstaan met 't nemen van foto's heb ik gelezen.
Je kaartje moet meer dan de helft volstaan, maarja dat lukt wel.
S200 hoeft niet langer te laden en over de batterij en de 'duur' daarvan is ook nog
steeds oneinigheid! Ik zou zeggen: test 't uit
[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 06-06-2006 10:42 ]
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 10:48 ]
Alleen netzo als conrad al vermelde mis ik de speeddial functie (zonder touchscreen te gebruiken) hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft?
Ik heb een vraag.
Ik maak gebruik van WPA2 AES encryptie, Mac filtering & SSID broadcast staat uitgeschakeld.
Is het mogelijk om mijn S200 te verbinden (mits ik natuurlijk macadres van s200 wifi adapter er even bijzet)?
Ik kan natuurlijk alles uitlopen testen maar als iemand mij al meteen kan zeggen dat het zo niet gaat werken maar anders wel scheelt het me tijd en energie ....
bedankt
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Hoe staan je landinstellingen?CLB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:41:
[...]
Ik gebruik geen 'device lock' omdat ik dan ook op m'n SPV M500 nooit gebruikte.
Zet ik 'm aan moet ik 'm eerst unlocken, daar heb ik geen behoefte aan.
Ik druk gewoon op 't knopje aan de zijkant (standby) waardoor 't beeldscherm uitgaat!
Ps. Ik heb 'm nog nooit in m'n broekzak gehad en toch verspringt die dus![]()
Haha jij noemt 't 'maf' ik noem 't irritant... Ik wil niet dattie constant trilt!
Nog 'n vraagje bij m'n 'owner info'
Hoe geeftie dat telefoonnummer bij jullie weer op 't Today-screen?
Bij mij (061)23-45678! Lekker achterlijk dus! Nu heb ik zelf: mob: 0612345678 ingesteld.
Staat opzich ook wel mooi dat mob. van mobiel enzo, maar t is toch maar weer vaag
w00t, kent iemand deze site al?
http://www.pdagold.com/themes/
Veel themes!!
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Denk dat dat 't wel is ja eerlijk gezegd
Zal straks als ik thuis ben even kijken!
Die theme-site was 'n pagina'tje eerder ook al gepost
Wow een gemiddelde bunker is minder goed beveiligd. Ik gebruik gewoon WEP sleutel en dat werkt prima, maar volgens mij ondersteunt hij gewoon WPA. Alleen ik weet niet zeker of WPA2 AES encriptie gaat werken, waarschijnlijk gewoon uitproberen, en evt. de beveiliging iets terugschroeven.rusteloos schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:22:
Vandaag binnen gekomen, erg fijn... minder fijn is dat ik me "hoest hoest" goed ziek voel.
Ik heb een vraag.
Ik maak gebruik van WPA2 AES encryptie, Mac filtering & SSID broadcast staat uitgeschakeld.
Is het mogelijk om mijn S200 te verbinden (mits ik natuurlijk macadres van s200 wifi adapter er even bijzet)?
Ik kan natuurlijk alles uitlopen testen maar als iemand mij al meteen kan zeggen dat het zo niet gaat werken maar anders wel scheelt het me tijd en energie ....
bedankt
Woot indeed! Ik had em gemistDeMoN schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:28:
[...]
Veel themes!!
@CLB, ik bedoel niet de devicelock hoor
Verwijderd
Terug sturen?
hehe...ja het mag idd wel wat minder.Wow een gemiddelde bunker is minder goed beveiligd. Ik gebruik gewoon WEP sleutel en dat werkt prima, maar volgens mij ondersteunt hij gewoon WPA. Alleen ik weet niet zeker of WPA2 AES encriptie gaat werken, waarschijnlijk gewoon uitproberen, en evt. de beveiliging iets terugschroeven.
[...]
En dat heb ik ook geprobeerd. echter Mijn S200 kan alleen een connectie leggen als alles OPEN is.
Zet ik de mac filtering uit / bssid broadcast aan / wep op 128 bit...no nothing helaas...
op wpa heeft hij hem 1x gevonden alleen niet succesvol kunnenconnecten..
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Ik internet thuis met mijn S200 over een Sweex Accesspoint 128bits WEP en MAC filtering..rusteloos schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:28:
[...]
hehe...ja het mag idd wel wat minder.
En dat heb ik ook geprobeerd. echter Mijn S200 kan alleen een connectie leggen als alles OPEN is.
Zet ik de mac filtering uit / bssid broadcast aan / wep op 128 bit...no nothing helaas...
Verwijderd
Durf het bijna niet te schrijven, maaaar, netwerksleutel correct ingevuld? zat bij mij het probleem....rusteloos schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:28:
[...]
Waren idd m'n landinstellingen! HoppateeCLB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:57:
zou idd aan m'n landinstellingen kunnen liggen!
Denk dat dat 't wel is ja eerlijk gezegd![]()
Zal straks als ik thuis ben even kijken!
@ Hoedje: Achja ik weet 't ook niet van dat verspringen, we zien wel.
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 06-06-2006 17:08 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Haha is idd beetje balen! Ahjoh ga lekker reviews/ foto's/ software zoeken! Alvast voor morgen!DAlchemist schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:03:
K*tzooi, is m'n Qtek vandaag binnengekomen op het postkantoor, ben ik 10 minuten te laat. Kan ik hem morgen om 8.30 pas ophalen
IDD, morgen maar een half uurtje later naar college. Jammer genoeg heb ik zowat alle reviews al gelezen. Maar een verzameling van software die ik wil gaan installeren kan me wel even zoet houdenCLB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:14:
[...]
Haha is idd beetje balen! Ahjoh ga lekker reviews/ foto's/ software zoeken! Alvast voor morgen!
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Dan heb je nog mazzel, ik moet wachten totdat ze bij Vodafone de portering erdoor hebben gedrukt bij KPN ..DAlchemist schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:03:
K*tzooi, is m'n Qtek vandaag binnengekomen op het postkantoor, ben ik 10 minuten te laat. Kan ik hem morgen om 8.30 pas ophalen

Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Kreeg m'n Qtek na 4 weken en moet nu nog maar 11 maanden Qtek S200'en[/patsermodus]
Ik ging van Hi (KPN) naar Vodafone, duurde ongeveer 15 dagen/10 werkdagen. Maar ehm, lijkt me niet hét onderwerp voor dit topic, de abonnementen en verlengingen etcDaRuLe schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:09:
[...]
Dan heb je nog mazzel, ik moet wachten totdat ze bij Vodafone de portering erdoor hebben gedrukt bij KPN ..Ik wacht al vanaf de 31e van vorige maand.
Ik heb nog een vraagje, kun je ook muziek luisteren _zonder_ dat je beltoon aan staat
Die site had ik al eerder gepost dit topic, maar blijkbaar was er geen vraag naarDeMoN schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:28:
Veel themes!!
Heb je de ammar wireless plugin al geprobeerd? Die werkt prima voor mijCLB schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:55:
-En ik heb er voor proberen te zorgen dat ik m'n Wi-Fi en BT op m'n today-screen kreeg!
[afbeelding]
Hier voor heb je wel 'n Aku 2.0 ROM nodig, en daarom is 't denk niet gelukt, want k zie 'm niet
Misschien kun je bij 'incoming call' 'none' aanvinken en 't dan proberen?
Ik ga die plugin even gebruiken! Dankje! Joe perfect! Nogmaals dank
pdagold laadt echt tergend langzaam, bij jullie ook?
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 06-06-2006 21:23 ]
Een leeg mp3tje als beltoon instellen?J0YR1D3R schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:37:
Ik heb nog een vraagje, kun je ook muziek luisteren _zonder_ dat je beltoon aan staatIk heb dat altijd, nooit staat mn beltoon aan eigenlijk. Dus ik vind het vrij storend dat hij aan moet staan, ik heb PocketMusic ook geprobeerd maar daar werkte het ook niet mee. Heeft iemand een oplossing daarvoor of moet ik het accepteren?
Mp3'tje van 1 seconde ;)
Heeft iemand hier WM5 icm SecureW2 aan de praat gekregen? Zo ja, hoe? Aangezien ik hem dus morgenvroeg pas krijg en daarna direct door moet naar de UT en het zou wel zo mooi zijn dat ik het in één keer voor elkaar krijg.
[ Voor 17% gewijzigd door Nobby op 06-06-2006 21:42 ]
En dan steeds moeten switchen tussen een gewone beltoon en deze als ik muziek wil luisteren en tóch mn beltoon aan wil. Gekke gedachte zit erachter, je wilt toch ook wel eens muziek luisteren zonder dat je de halve bus wakker maakt in de ochtendspits met je beltoonDAlchemist schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:30:
[...]
Een leeg mp3tje als beltoon instellen?
Mp3'tje van 1 seconde ;)
via een tweak zou je de keyboard layout kunnen veranderen maar dat werkt dus niet bij mij. Hij lbijft qwerty geven. Iemand weet hoe ik het toch kan veranderen ?
Thnx
Ten tweede het filmen met de S200, dat dit alleen maar op lage resolutie kan. Nog steeds niet aangepast?
en als laatste, niet geheel onbelangrijk, hoe is de belkwaliteit nu. Las eerst altijd dat dit slecht was, maar heb ook al reacties van mensen gelezen die het goed vonden. Heeft dit te maken met andere rom update???
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Afspelen van filmpjes is geen enkel probleem. Ik gebruik TCPMP en dat gaat vloeiend.DjWannaB2002 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:37:
Zit erg te twijfelen of ik deze S200 zal aanschaffen. De redenen dat ik twijfel is het afspelen van filmjes, of dit wel soepel genoeg gaat, als lees ik tegenwoordig over het algemeen alleen maar positieve dingen hierover.
Ten tweede het filmen met de S200, dat dit alleen maar op lage resolutie kan. Nog steeds niet aangepast?
en als laatste, niet geheel onbelangrijk, hoe is de belkwaliteit nu. Las eerst altijd dat dit slecht was, maar heb ook al reacties van mensen gelezen die het goed vonden. Heeft dit te maken met andere rom update???
Filmen: ja, helaas gaat dat idd alleen maar op lage resolutie. Heb er zelf geen last van, aangezien ik dat toch nooit gebruik.
De belkwaliteit is prima. Niet zo goed als op mijn oude k750i, maar zeker niet slecht.
No matter the age, never lose the Kramer inside
ik heb een alarm ingesteld met als geluid dogbark maar hij speelt een heel ander geluidje af hoe kan dit ?
Het afspelen van filmpjes zonder overklokken gaat prima, mits ze 240*320 zijn. Als ze groter zijn dan gaat het ook prima, alleen moet je dan zorgen dat je hem licht overklokt tot 240 mhz (dat kan overigens volledig automatisch). Dan lopen alle filmpjes prima (divx, mpeg4).DjWannaB2002 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:37:
Zit erg te twijfelen of ik deze S200 zal aanschaffen. De redenen dat ik twijfel is het afspelen van filmjes, of dit wel soepel genoeg gaat, als lees ik tegenwoordig over het algemeen alleen maar positieve dingen hierover.
NeeTen tweede het filmen met de S200, dat dit alleen maar op lage resolutie kan. Nog steeds niet aangepast?
Prima, in verscheidene reviews staat (of iig in die van Nieuwemobiel) dat de geluidskwaliteit gelijk is aan die van de Magician. Nou dat is echt niet zo. Met de M600 kan ik prima gesprek voeren, zowel thuis als op een drukke straat. Daarnaast klaagt de tegenpartij nooit meer over ruis echo. Dus de belkwaliteit is prima. Alleen de hands-free functionaliteit is vrij beperkt. Je moet em echt voor je houden of voor je neerleggen op tafel om het te kunnen gebruiken.en als laatste, niet geheel onbelangrijk, hoe is de belkwaliteit nu. Las eerst altijd dat dit slecht was, maar heb ook al reacties van mensen gelezen die het goed vonden. Heeft dit te maken met andere rom update???
Mini Review
Allereerst, ik ben echt heel blij met de M600, hij is op alle fronten beter dan de M500. Het is gewoon alles wat de M500 had moeten zijn. Het voelt echt als een af produkt. Ik had eerst gedacht dat het een nogal nutteloze update was. Immers waar heb ik wifi nou voor nodig en wat is er nou helemaal anders t.o.v. de M500... Nou om maar is te beginnen met de buitenkant. De afgeronde hoeken zorgen dat ie een stuk beter in m'n broekzak past en niet zo opvallend aanwezig is. Het zwart is een stuk meer stylo dan het grijs van de M500. de lampjes zitten nu wel netjes achter de grille
De hardkeys onderaan, gecombineerd met de nieuwe functionaliteit in WM 5, dat je alles kan selecteren is geweldig. De knoppen zijn niet te klein of te groot en ze voelen goed aan. Bij een heleboel dingen (eik vrijwel alles) kun je nu de stylus laten zitten, terwijl je met je duim navigeert. Overigens wel jammer dat er twee foutjes in zitten, als je iets hebt bevestigd, kun je niet nog iets wijzigen in hetzelfde scherm. Op zich is dat niet zo'n punt, je kunt immers op ok drukken en dan weer terug gaan naar het scherm. En zo vaak hoef je ook geen twee dingen tergelijk wijzigen. Daarnaast kun je bij Windows Media Player in de library view niet naar de back knop. Dat is wel irritant, maar gelukkig is de knop groot genoeg voor de duim. Maar dat zijn de enige twee schermen waar het mij niet lukt, verder kan het echt overal.
De gesprekskwaliteit is veel beter geworden. Het scherm is veel helderder geworden. De camera is natuurlijk veel beter, van een slechte 1,3 MP naar een goede 2 MP. Het telefoonboek is verbeterd. De schermopbouw is veel sneller. Bij 2003 had ik heel vaak dat het scherm in stukjes werd opgebouwd, hier is alles mooi vloeiend. Daarnaast kan de telefoon beter multitasken. Wifi is een genot, zowel thuis als op de Uni werkt het prima. Gotten gaat prima met Opera. Maar ook kleine dingen, zoals activesync via bluetooth wat in één keer werkt, het veel stabielere OS (ik heb nog geen soft reset nodig gehad, vanwege een vastloper
Negatieve puntjes zijn er ook wel. Hele grote filmpjes (hoge resolutie) gaan niet zo goed als op de M500. Ik kreeg bij de Orange versie helaas weer dezelfde ongelofelijk slechte headset als bij de M500. De aansluiting voor de koptelefoon heeft toch nog last van behoorlijk wat whitenoise (hoorbaar met redelijk gevoelige oordopjes) en de geluidskwaliteit benadert helaas toch nog niet m'n iPod. Al klinken om de één of andere maffe reden MP3'tjes met TCPMP wel beter dan met WMP
kan ik bij mms niet iemznd uit mijn adresboek kiezen ?
maar je bent met vragen aan 't gooien.
Edit je post gewoon even ofzo...
Ik lees altijd terug, waar ik gebleven ben dus
in 1x 3 vragen lezen lijkt me beter dan 3 x 1 vraagje
Verwijderd
Ik heb het wel kunnen installeeren maare niet aan de praat kunnen krijgen op het haagse hogeschool netwerk.DAlchemist schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:30:
[...]
Een leeg mp3tje als beltoon instellen?
Mp3'tje van 1 seconde ;)
Heeft iemand hier WM5 icm SecureW2 aan de praat gekregen? Zo ja, hoe? Aangezien ik hem dus morgenvroeg pas krijg en daarna direct door moet naar de UT en het zou wel zo mooi zijn dat ik het in één keer voor elkaar krijg.
Het schijnt dat een deel van dit programma al ingebakken zit.
Wil ik het werkend krijgen op mijn school zou ik eerst die ingebbakken zooi moete verwijderen en dan W2 instaleeren. (volgens een power nerd uit mn klas)
Wel jammer dit is nou de uitgerekende plek waar ik me wifi wil gebruiken.
Iemand ervaringen of tips voor gebruik van Secure W2
Is het nou wel of niet mogelijk om te msnen met orange world of echt te internetten,
zo ja hoe
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 17:00 ]
Ik gebruik het op de VU en dat werkt prima. Maarja de instellingen verschillen per instantie. Maar als de instelling ingebakken zitten dan is dat toch juist makkelijk omdat je nix meer hoeft te doenVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:57:
[...]
Iemand ervaringen of tips voor gebruik van Secure W2
't is wel mogelijk om met OW te msnen hoor!Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:57:
[...]
Is het nou wel of niet mogelijk om te msnen met orange world of echt te internetten,
zo ja hoe
E-messenger werkt nu niet meer das weird

Werkt wel tergend traag moet ik zeggen en vind 't maar raar dat E-messenger wel heeft
gewerkt en nu niet meer!
En echt internetten tsjaa je kunt wel desktop-internetsites downloaden maar
ten eerste duurt dit lang en ten tweede worden ze nooit perfect weergegeven
CLB gaat ook is 'n mini-review'tje maken net als Hoedje
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 07-06-2006 17:07 ]
Met Opera wel hoorCLB schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:06:
[...]
En echt internetten tsjaa je kunt wel desktop-internetsites downloaden maar
ten eerste duurt dit lang en ten tweede worden ze nooit perfect weergegeven
Doen, ik ben benieuwd waar je het mee eens bent/niet mee eens bent en wat je voor nieuwe punten hebt.CLB schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:06:
CLB gaat ook is 'n mini-review'tje maken net als Hoedje
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2006 17:10 ]
Verwijderd
Denk je dat dit ongeveer de zelfde instellingen zijn??? http://wireless.hhs.nl/winppc.htmlHoedje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:01:
[...]
Ik gebruik het op de VU en dat werkt prima. Maarja de instellingen verschillen per instantie. Maar als de instelling ingebakken zitten dan is dat toch juist makkelijk omdat je nix meer hoeft te doen
het jammere is dat deze tutorial winppc2003 is en ze bij de ict geen fuck meer weeten dan printprobleemen oplossen
Ik heb alles wat ik wil op IE kunnen gebruiken dus zodoende Opera beetje links laten liggen...
PS. Ik heb 't aan die gozer gevraagd over dat GB, IE werkte niet, Opera wel, was niet te fixen
ik maak m'n review in stapjes dus hij wordt waarschijnlijk vanavond gepost
Hij zal meer gebaseerd zijn op de snelheid/ gebruikersgemak itt 'jouw' knopjes/ Wi-Fi!
Dus das wel leuk denk andere onderwerpjes
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 07-06-2006 17:18 ]
Damn, er staat zelf helemaal hoe je hem moet instellen. Secure W2 voor PPC2003 werkt ook op WM 5. Maar is het niet handiger om het eerst uit te proberen en dan iets te vragen als het niet lukt... Better safe than sorry, maar dit is wel erg ver doorgevoerdVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:11:
[...]
Denk je dat dit ongeveer de zelfde instellingen zijn??? http://wireless.hhs.nl/winppc.html
het jammere is dat deze tutorial winppc2003 is en ze bij de ict geen fuck meer weeten dan printprobleemen oplossen
P.S. Of heb je de telefoon nog niet?
De VU geeft de instellingen helemaal niet. En de handleidingen voor Apple en Linux, waar ik de instellingen uit wilde halen blijken van de UvA te zijn (met ook de instellingen voor de UvA

Ik ben benieuwd!CLB schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:15:
Hij zal meer gebaseerd zijn op de snelheid/ gebruikersgemak itt 'jouw' knopjes/ Wi-Fi!
Dus das wel leuk denk andere onderwerpjes
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2006 17:22 ]
Verwijderd
Maare niemand lukt het en niemand weet het.
Dus vraag je het aan een tweaker. Maare ik ga nog wel ff verder klooten en vaag wel weer wat als ik een wat gespecificeerde probleem heb. iig bedankt voor je vlotte respons Hoedje.
Ik heb me M600 nu 3 weken het is me eerste PDA en ben zeer tevreden....
Ik heb dus ook geen vergelijking met glijkwaardige producten dus een review schrijven lijkt me niet echt gepast.
Je hoeft 'm toch niet perse te vergelijken!
Schrijf al je ervaring enzo op tot nu toe! Is ook erg zinvolle info hoor!
[...]
Ge-edit omdat ik nu ook foto's en plaatjes heb toegevoegd!
De volledige (foto)review staat nu een pagina'tje verder...
[ Voor 130% gewijzigd door CLB op 08-06-2006 20:52 . Reden: typo's! Moet er natuurlijk wel netjes uitzien :-P ]
Neehoor, geen verschil.CLB schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:15:(Maakt toch niet uit dat ik de ‘oude’ kabel behorende bij m’n SPV M500 nog gebruik voor data-overdracht? De nieuwe kabel is toch niet sneller zeg maar)
Idd, misschien kan ik (of iemand anders helpen) als je een specifiek probleem hebt.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:38:
Tuurlijk heb ik al van alles geprobeerd.
Maare niemand lukt het en niemand weet het.
Dus vraag je het aan een tweaker. Maare ik ga nog wel ff verder klooten en vaag wel weer wat als ik een wat gespecificeerde probleem heb. iig bedankt voor je vlotte respons Hoedje.
Dat zou gewoon moeten werken, probeer eens gewoon de naam in te typen, dan kun je daarna kiezen...kloyenz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:21:
nog een vraagje:
kan ik bij mms niet iemznd uit mijn adresboek kiezen ?
Waarschijnlijk heb je het fout ingesteld, met zo weinig info kan ik er weinig anders van maken.kloyenz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:23:
ik heb nog een probleem.
ik heb een alarm ingesteld met als geluid dogbark maar hij speelt een heel ander geluidje af hoe kan dit ?
Heb je dit gedaan, dat werkt prima:kloyenz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:25:
hallo,
via een tweak zou je de keyboard layout kunnen veranderen maar dat werkt dus niet bij mij. Hij lbijft qwerty geven. Iemand weet hoe ik het toch kan veranderen ?
Thnx
http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=241) Ga naar de volgende registry key:
"HKCU\ControlPanel\Keybd"
2) Pas de waarde van "Locale" aan naar jouw wens:
QWERTY layout: "1033" (DWORD decimal)
QWERTZ layout: "1031" (DWORD decimal)
AZERTY layout: "1036" (DWORD decimal)
Meer van deze waardes kun je hier vinden.
3) Schakel je device uit en schakel hem vervolgens weer in.
Is dit bij de standaard headset of zo'n verloopstukje. Ik heb namelijk zo'n verloopstukje en dat past gewoon niet goed, waardoor dus het geluid ook niet mooi stereo blijft. Maar dat ligt aan 't stukje niet aan de ingang. Maar als de bijgeleverder headset het zelfs niet goed doet, dan zou ik even garantie aanspreken.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:10:
Mensen, ik heb een vet irritant probleem.Ik krijg nu namelijk allleen nog geluid uit het rechterkanaal. Eerst als ik een beetje draaide aan die 2,5 mm jackplug kreeg ik nog schokkerig geluid uit de linker kanaal. Maar Nu doet hij dat ook niet meer.
Terug sturen?
Zoals ik zei bij mij werkt WEP prima, maar als ik alles open zet is het bereik veel beter. Overigens ondersteunt de Prophet zelfs WPA 2, dus WPA met AES. Maar probeer eens de powermode aan te passen onder Wifi settings. Dat vast helpen. Dus naar "best performance" verschuiven.rusteloos schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:28:
[...]
Die staat onder: druk op het groene hoorntje --> menu --> settings --> ring type.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:28:
Het is nu dus al de tweede keer dat het me overkomt. Dan heb ik een geluidssetting veranderd en als ik dan een reminder krijg (ook al staat die op stil of vibrate ), gaat die oplopend tot maximaal volume erg hard piepen. Erg vervelend dus, kan die instelling ook niet meer vinden. Kan iemand me helpen herinneren welke setting het ook alweer was? Thanks
Je kunt een today plug-in gebruiken, maar dat is niet echt een oplossing. Ik heb wel een progje gezien op XDA-developers, wat je aan een hardbutton zou kunnen toewijzen, dan kun je dus wel in één keer naar speeddial toe!Mika schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:57:
Ben ook overgestapt van s100 naar s200 zeer tevreden,
Alleen netzo als conrad al vermelde mis ik de speeddial functie (zonder touchscreen te gebruiken) hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft?
Sow, nu eerst een biertje
Verwijderd
Ik kan op de SPV M600 alleen WPA-PSK met cipher type = TKIP kiezen. Kan jij vertellen waar ik WPA-PSK met AES kan kiezen?Hoedje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:31:
Zoals ik zei bij mij werkt WEP prima, maar als ik alles open zet is het bereik veel beter. Overigens ondersteunt de Prophet zelfs WPA 2, dus WPA met AES.
Goede tip. Ik hem de power-mode van Wifi ook op "best performance" gezet en ga hier eens ervaring mee op doen.Maar probeer eens de powermode aan te passen onder Wifi settings. Dat vast helpen. Dus naar "best performance" verschuiven.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 22:22 ]
Ik quote even pocketinfo.nl:Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:21:
[...]
Ik kan op de SPV M600 alleen WPA-PSK met cipher type = TKIP kiezen. Kan jij vertellen waar ik WPA-PSK met AES kan kiezen?
http://www.pocketinfo.nl/artikel/5347/3Wireless (WiFi) was het grootste gemis van de M500 gebruikers. De M600 ondersteund de 802.11b/g/e/i standaarden. De standaarden 802.11b en 802.11g zijn bij de meeste van ons wel bekend als 11Mbps en 54Mbps. De standaarden 802.11e en 802.11i zijn minder bekend. Zo is de standaard 802.11e met name bedoeld voor Quality of Service (QoS). Hiermee kan men binnen een netwerk prioriteit geven aan het type verkeer zoals spraak, audio, en video signalen. De standaard 802.11i gaat dieper in op de beveiliging van het draadloze verkeer. Zo ondersteund deze WPA en breidt deze uit met AES. Deze standaard wordt ook wel WPA2 genoemd.
Verder staat er ook nog dat de reviewer het echt heeft gebruikt, nou niet dus

Verwijderd
Dat was ook mijn idee. Met de huidige rom wordt er helemaal geen WPA-PSK met AES ondersteund.Hoedje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:03:
Verder staat er ook nog dat de reviewer het echt heeft gebruikt, nou niet dus. Ik zie het er niet tussen staan en op xda-developers staat dat het pas met een nieuwe rom ondersteund gaat worden (slaat op de Wizard, maar over de Prophet kan ik nix vinden)...
Toen ik thuis was probeerde ik via WiFi de 538 stream te openen en dat wilde niet lukken. Hij doet alsof hij geen asf / asx kent of zo terwijl ik TCPMP heb draaien (0.71).
Kan iemand checken of hij de 538 stream kan luisteren met zijn S200?
En als het je lukt, hoe doe je het?
stream:
http://ms.stream.garnierprojects.com/radio538?MSWMExt=.asf
Alleen overal waar ik kijk zijn is die niet silver maar gewoon zwart. Is dit er gewoon helemaal uit gehaald of is met zilveren keypad een speciale versie??? En zo ja welke dan? Moet zeggen dat ik persoonlijk met zilver net even iets mooier vind.
De JAMin heeft een zilveren nav knop en zwarte ophang- en opneemtoetsen. Bij de S200 en M600 zijn deze alledrie zilver. Vind de S200 en M600 overigens wel het mooiste, dat zilver van jouw plaatje is iets te
Dus niet...de JAMin heeft gewoon 3 zilveren knoppen..De JAMin heeft een zilveren nav knop en zwarte ophang- en opneemtoetsen. Bij de S200 en M600 zijn deze alledrie zilver. Vind de S200 en M600 overigens wel het mooiste, dat zilver van jouw plaatje is iets te
en het logo zit er verdomde goed op...zit nu al een uur met een suikerklontje.....en nogsteeds maar half....
Daarnaast heeft volgens mij alleen O2 in Duitsland een witte en formule 1 uitvoering met grijs vlak: link.
Dat stond ook al in de review van Pocketinfo, maar bij i-mate zelf hebben ze het nog niet door: http://www.imate.com/t-DETAILS_JAMIN.aspxconradm313 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:54:
[...]
Dus niet...de JAMin heeft gewoon 3 zilveren knoppen..
en het logo zit er verdomde goed op...zit nu al een uur met een suikerklontje.....en nogsteeds maar half....

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 08-06-2006 12:01 ]
Geen idee of dat in real life ook zo is, ik heb de JAMin nog nooit in het echt gezien en ging uit van de foto's van de website. Neem aan dat je die toch wel moet kunnen vertrouwen...maar blijkbaar nietconradm313 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:54:
[...]
Dus niet...de JAMin heeft gewoon 3 zilveren knoppen..
stelletje eikels bij I-mate.........
PS 10ct werkt ook
[ Voor 19% gewijzigd door conradm op 08-06-2006 13:56 ]
Wat betreft de prestaties. Het ding reageert in z'n algemeen wat vlotter.
Of het ook echt wat warmer word, kan ik niet met zekerheid zeggen, ik denk echter van wel.
Vind het wel een beetje eng though. 37% overklok zonder enig vorm van aanpassing.
De vraag is dan ook waarom 200MHz als dat ding makkelijk 240MHz zou halen..
Zijn er meer mensen die op 276MHz draaien?
--------
heb even snel een Core pocket media player bench uitgevoerd
192MHz = gemiddelde snelheid 154.40%
276MHz = gemiddelde snelheid 225.87%
[ Voor 15% gewijzigd door rusteloos op 08-06-2006 15:45 ]
Nu weet ik niet of men het hier al over gehad heeft, maar dit intussen redelijk oud, maar er wordt gesproken over de mogelijkheid om met een 'vaag' programma'tje toch audio te kunnen luisteren? Heeft iemand dit ooit geprobeerd op deze serie telefoons of zie ik nu iets over het hoofd??
Ik heb het hierover:
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=62675
waar je de CAB-file schijnt te kunnen downloaden op dit forum: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=33532 (wel even inloggen).
Iemand enig idee hoe dit zit??
Ehm, het kan al een hele tijd, zolang je maar een nieuwe rom hebt. Kun je A2DP unlocken en werkt het gewoon prima. Het staat allemaal op xda-developersTimmio schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:33:
Iemand hier al ervaring met A2DP, ik baal net als velen dat ik niet gewoon via m'n bluetooth headset muziek kan luisteren, die bijgeleverde kabel vind ik maar niks.
Nu weet ik niet of men het hier al over gehad heeft, maar dit intussen redelijk oud, maar er wordt gesproken over de mogelijkheid om met een 'vaag' programma'tje toch audio te kunnen luisteren? Heeft iemand dit ooit geprobeerd op deze serie telefoons of zie ik nu iets over het hoofd??
Ik heb het hierover:
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=62675
waar je de CAB-file schijnt te kunnen downloaden op dit forum: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=33532 (wel even inloggen).
Iemand enig idee hoe dit zit??
Hoe moet je dat precies uitvoeren? Ik weet hoe ik kan 'benchmarken'rusteloos schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:34:
heb even snel een Core pocket media player bench uitgevoerd
192MHz = gemiddelde snelheid 154.40%
276MHz = gemiddelde snelheid 225.87%
maar moet dat nog met 'n speciaal filmpje op speciale instellingen?
Moet je 10 seconden een filmpje spelen of 30 minuten..?
Mijne staat bij TCPMP op 225 MHz dus wil wel eens wat checken...?
(als ik 4 seconden benchmark heb ik namelijk 'n average speed van 492%, bij 6,5 minuut van 212% en bij 24 minuten 215%)
TCPMP Version 0.66 Benchmark Results
Average Speed 215.77%
Video Frames 78474
Audio Samples 75418030
Amount of Data 107576 KB
Bench. Time 24:14.772
Bench. Frame Rate 53.94
Bench. Sample Rate 51842
Bench. Data Rate 605 kbit/s
Original Time 52:18.959
Original Frame Rate 25.00
Original Sample Rate 24000
Original Data Rate 280 kbit/s
URL \Storage Card\Shizzle\Video's\Films\Aeon Flux.mp4
Size 189300655
Platform PocketPC
OS Version 5.01
OEM Info PM300
Clock speed 226 Mhz
Video output Raw FrameBuffer 240x320 16bits Lookup
Audio output Wave Output 24000Hz 16Bits 1Ch.
---------------------------------------
checksum of this file: 00c74bee4f7ccf6e
[ Voor 70% gewijzigd door CLB op 08-06-2006 20:56 ]
Ik heb sinds gister de Qtek S200. Geen branding stuff erover, gewoon S200 simlockvrij.
Ik heb thuis draadloos internet. Heb nu vele uren zitten kloten, maar krijg het volledig NIET voor elkaar internet op mijn telefoon te krijgen. Onbeveiligd netwerk zit je zo op, dat merkte ik snel genoeg, maar de buurman heeft traag en wisselvallig internet, waar ik ook met mijn pda niet afhankelijk van wil zijn.
Ik kan me herinneren gelezen te hebben dat internet bij jullie ook niet altijd even makkelijk ging om te installeren.
Please help me, ben echt chagrijnig geworden van proberen. Ik gebruik 128bit WEB security mode op router, maar dat lijkt me geen probleem, eerder standaard.
Ga naar de com manager (zet wifi aan) --> settings (linksonder) --> wifi settings -->
tabje powermode op best performance
menu (linksonder) --> networkcards --> Kies jouw netwerk uit of voeg het toe
Authentication=open
Data Encr = WEP
Vul je key in en als je geen gekke dingen hebt gedaan kies key index 1
Ga weer naar de com manager (zet wifi aan) --> settings (linksonder) --> wifi settings -->
wat staat er bij de tabladen main en advanced?
Succes!
Ik heb vijf weken op m’n Qtek S200
moeten wachten ivm verzekering maar toen…
Werd hij gebracht!
Keurig verpakt in ’n mooie chique doos!

Nog nooit in ‘reallife’ gezien pakte ik de doos aan en begon ‘m open te maken.
Naja blabla haha wat ‘n prachtig toestel zeg. Qua kleur en vorm echt niks op aan te merken.
De kleur en de drie zilveren knopjes en ’t zilver om ’t microfoontje laten ’t toestel er erg goed uitzien!

Bijgeleverde accesoire-pakket is mwah wel goed:
Softwarecd'tjes
boekjes
2 Stylussen
draagtasje
oplader
usb-kabel

Hiervoor had ik ’n Orange SPV M500, die ik ook werkelijk prachtig vond
alleen de vorm ervan was soms wat irritant ivm het zitten in je broekzak.
Ook het ‘klepje’ wat op dat toestel zat ter bescherming van de USB- en hoofdtelefoonaansluiting
werd de laatste tijd steeds irritanter. Daar heeft de Qtek S200 zeker geen ‘last’ van!
Goede vorm en lekker geen ‘klepje’ voor de aansluitingen.

Nog een paar foto'tjes naast andere voorwerpen!
Wel zo handig om de grootte een beetje te kunnen inschatten...

Naja toen gelijk even aan de computer ‘gehangen’ en binnen ’n paar minuutjes
stonden al m’n contactpersonen en m’n afspraken weer in m’n Qtek S200!
AS werkt weer zoals ’t hoort te werken. Lekker simpel, snel en makkelijk.
Ik wilde m’n Qtek S200 weer ‘tweaken’ naar m’n Orange SPV M500,
waarmee ik bedoel ongeveer de zelfde programma’s op ’t Todayscreen en dergelijke.
Naja werkelijk alle programaatjes die ik gebruikte op m’n SPV M500 (Windows Mobile 2003)
werken ook op m’n Qtek S200. Uiteraard zeer handig en tijdsbesparend.
Ik hoefde namelijk niet op zoek naar allerlei Windows Mobile 2005 software!

Na de installatie van allerlei software en games,
moet ik zeggen dat ik de snelheid van ’t toestel nog steeds erg goed vond.
Je hoorde en las overal dat de snelheid tov de Qtek S100, drastisch omlaag zou zijn gegaan.
Werkelijk geen woord van waar! Toestel werkt perfect, lekker snel en gewoon supergoed!
Daarna heb ik ‘m toch overgeclocked om nog meer MHz’jes mee te pakken!
Hij draait nu constant op 240 MHz en moet zeggen dat de ‘snelheid’ van het toestel nog steeds erg lekker is! Progje openen, zo gepiept. Foto’s kijken zo geopend. Spel starten, zo gestart!
Ook las je hier en daar dat ’t touchscreen tov de Qtek S100 niet lekker meer zou werken.
Er zou ’n hardere coating opzitten, waardoor je met de stylus harder op ’t schermpje zou moeten drukken. Ook dit is niet waar. Het scherm werkt zoals voorheen! Oftewel zalig!
Daarbij kom ik gelijk op ’t scherm! Dit is zo veel mooier geworden!
M’n Orange SPV M500 schermpje vond ik al bloedjemooi, maar dit slaat alles.
Hoe ze ’t voor elkaar hebben gekregen met ’t zelfde aantal pixels begrijp ik altijd nog steeds niet,
maar ’t ziet er nog mooier uit.

Vroeger zagen de letters er soms nog een beetje ‘hoekerig’ uit, maar nu zijn ze echt heel smooth
(heeft niks te maken met Cleartype, stond op allebei de toestellen uit!)
Voor de rest is ’t schermpje weer een genot om bijvoorbeeld een filmpje/ foto’s op/ mee te kijken!

Toestel werkt zeer goed met m’n SanDisk Ultra II 2.0 GB kaartje!
Had er ‘vroeger’ nog ’n normale 512 MB SD inzitten en nu dus dit kaartje.
Naja ik houd er verder over op en ga verder over de Qtek S200…

Omdat ’t een Qtek is, stonden er standaard bijvoorbeeld geen GPRS-instellingen ingesteld.
Daarom moest ik nog van alles instellen om te kunnen internetten. Opzich niet echt heel moeilijk,
alhoewel je uiteraard wel de juiste instellingen moet weten (daarvoor thanks @ Hoedje!)
Ook stonden er standaard geen mms-instellingen in en deze heb ik er zelf in moeten zetten!
Naja over internetten op de Qtek S200 kan ik zo klaar zijn:
werkt perfect, beeld is groot zat, meer dan zat mogelijkheden qua lay-out en screensettings en tsjaa even ’n emailtje sturen, wat posten op GoT, banksaldo/ dataverbruik checken is zo gepiept.
Werkelijk weer ’n klein wondertje (dit gaat over internetten met de standaard geïnstalleerde Internet Explorer)
Alle programma’s die ik nodig heb stonden al geïnstalleerd
op de Qtek S200 of heb ik zelf makkelijk en easy geinstalleerd.
Hieronder staat ’n lijstje van de geinstalleerde software die ik gebruik:
SPB Pocket Plus 3.0: Eerste programmaatje wat werd geïnstalleerd!
Zorgt ervoor dat je applicaties echt afsluiten als je op ’t kruisje drukt.
Ook handige mogelijkheden qua today-sreen!
TCPMP: oftewel The Core Pocket Media Player.
Hiermee speel ik al m’n muziek en filmbestanden af!
MP3’s werken perfect, evenals MP4’s, avi’s, wmv’s enzovoorts
Total Commander: Heel goed alternatief voor de standaard geïnstalleerde ‘file explorer’ .
Ook erg handig om ‘dingen’ te veranderen in je registry. Ook zeker een aanrader!
Opera: Goede internet-browser die ik (helaas) nog niet echt goed heb getest
i-GO 2006:Navigatiesoftware
TomTom: Navigatiesoftware
(Ben er namelijk nog niet uit welke ik echt ga gebruiken, als ik ’n gps-recievertje heb)
SPB FullScreen Keyboard: Zorgt ervoor dat heel je schermpje 1 groot toetsenbord word!
Zeer makkelijk met typen van berichten/ smsjes/ word-files enzovoort.
Wat ik nog meer gebruikt heb op de Qtek S200 is de camera!
Hij kan werkelijk prachtige foto’s maken! Uiteraard geen digi-cam kwaliteit,
maar er is zeker niks op aan te merken. Een 2 megapixel-foto neemt ongeveer
3 tot 400 kb ruimte in en is op ’n desktop erg mooi om te zien!
Ook de macro-modus is een leuke optie en werkt verbluffend goed.
Normale modus:

Marco-modus:

Duidelijk zichtbaar: normaal vs macro!

(foto's kunnen wat onscherp zijn, dit komt alleen doordat ik heb bewogen tijdens 't fotomaken! Foto's zijn werkelijk superscherp!)
Over de video-kwaliteit kan ik kort zijn. Erg goed in zowel avi als mp4-formaat,
wel vind ik ’t nog steeds balen dat je dus idd op maximaal 176 x 144 pixeltjes kan filmen.

M’n Orange SPV M500 kon dit nog op full-screen oftewel 320 x 240 pixels. Waarom dit veranderd is zal voor mij nog altijd ’n vraag blijven. Maar ik ga er niet teveel bij stilstaan. Filmen is uiteraard leuk, maar om echt leuk te filmen zul je toch altijd ’n video-camera bij je moeten hebben.
Camera-conclusie: Echt heel erg nice voor ‘n ‘telefoon’ !!
Van heel ’t Wi-Fi gebeuren heb ik nog geen gebruik gemaakt en zal dit misschien in de toekomst pas gaan proberen
(nog nooit met Wi-Fi en dergelijke stuff gewerkt) Om deze reden is ’t niet mogelijk hier een oordeel over te geven…
Ik doel dan op connectiviteit/ snelheid en dergelijke.
De geluidskwaliteit van de Qtek S200 is erg bevredigend. Erg goede klank en vol geluid wat uit de speaker komt. Headset zit nog netjes ingepakt en heb ik dus nog niet gebruikt. Ga ik vandeweek even proberen en zal er dan hier op The Gathering nog wel even op terugkomen! De belkwaliteit kan ik eigenlijk wel goed noemen! Met m’n Orange SPV M500 had ik idd nog wel eens last van ruis/ echo of ’t niet goed (kunnen) verstaan van mensjes! Met de Qtek S200 zijn al deze problemen verleden tijd. Belt even goed als m’n tweede telefoon; Samsung A300!
De standby tijd van het toestel is ook weer erg plezierig! Nog beter dan m’n Orange SPV M500.
Hier had ik ook nooit last van ’n lege batterij, maar na ’n intensief dagje gebruik, moest ik ‘m wel weer opladen.
Hier heb ik bij m’n Qtek S200 nog geen ‘last’ van gehad.
Gebruik ‘m rond de 2 a 3 dagen, voordat ik ‘m oplaad! Uiteraard mooi meegenomen!
Ik ben bijna aan ’t eind gekomen van dit reviewtje maar uiteraard heb ik ook
’n paar kleine ‘stomme dingetjes’ gevonden. Dit kan te maken hebben met WM 2005 of niet…
-De inzoom/ verschuif functie van pdf-bestanden of foto’s is werkelijk te lomp voor woorden. Op m’n Orange SPV M500 (WM 2003) kon je in ‘t ‘document’ zelf schuiven. Op de Qtek S200 doe je dit dmv scrollbars aan de zij- en onderkant van ’t document. Werkelijk erg onhandig. Niet dat ik nou veel pdf-bestanden of foto’s kijk, maar als ik ’t doe erger ik me er elke keer weer aan.
-Video-kwaliteit is dus top, maar zoals ik al eerder heb gezegd: de 176 x 144 resolutie is te klein...
-Soms verspringt m’n ‘stand van beltoon’ waarmee ik bedoel dat ik ‘m op tril heb staan en ’n uurtje later staat die opeens op ‘geluid uit’ Geen idee waar dit aan kan liggen… M’n toestel zelf, verkeerde instelling, ROM-versie of nog iets anders maarja soms toch beetje irritant
CLB’s gebruik van de Qtek S200 komt neer op: een beetje bellen en smsen, muziekjes en films afspelen. Beetje op internet rondstruinen (uiteraard leuk als je in de trein naar de Uni zit ofzo) Ook is hij erg handig te gebruiken als agenda/ notitieblok.
Ik gebruik ‘m dus gewoon voor de ‘dagelijkse’ zaken.
Zodoende is de Qtek S200 werkelijk een prachtapparaat
dat zeker aan te raden is aan de al pda-gebruikers,
maar ook de mensen die voor ’t eerst in de pda-wereld komen!!!
Ga naar de com manager (zet wifi aan) --> settings (linksonder) --> wifi settings -->
Authentication=open
Data Encr = WEP
Tot hier had ik precies gedaan en staat blijkbaar dus goed, want heb hetzelfde als wat je noemt (wat ook logisch is, ben geen noob zeg maar (opzich))
Ga weer naar de com manager (zet wifi aan) --> settings (linksonder) --> wifi settings -->
Hier staat dus niet wat er moet staan. er zou moeten staan: belkin54g (das de ssid bij mij)etc etc....maar dat doet het niet. Hij is dus ook niet verbonden.
Bij wireless network configuration staat dat hij probeert verbinding te maken met mijn netwerk geloof ik. heb nederlandse versie en er staat achter mijn router: verb. maken
Succes!
[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 08-06-2006 20:58 ]
gewoon de plaatjes laat zien op m'n Qtek!
Op m'n M500'je kon dat nog niet! Werkelijk uber
Ik neem aan dat je het zelf ook al bedacht had. Maar dan denk ik toch echt dat de fout zit bij de key (wellicht niet goed ingevoerd) of de beveiliging, is het echt WEP? Je draait verder geen mac filter, deelt genoeg IP adressen uit etc?nomad85 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:55:
Ok, ik zal een poging doen. Maar het is wat weinig info. Wat lukt er bijv. niet? Het connecten?
Authentication=open
Data Encr = WEP
Tot hier had ik precies gedaan en staat blijkbaar dus goed, want heb hetzelfde als wat je noemt (wat ook logisch is, ben geen noob zeg maar (opzich))
Hier staat dus niet wat er moet staan. er zou moeten staan: belkin54g (das de ssid bij mij)etc etc....maar dat doet het niet. Hij is dus ook niet verbonden.
Bij wireless network configuration staat dat hij probeert verbinding te maken met mijn netwerk geloof ik. heb nederlandse versie en er staat achter mijn router: verb. maken
Succes!
@CLB, nette compilatiepost
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 08-06-2006 21:04 ]
SSID wordt niet ingevuld, kan ik zelf ook niet invullen (wel een vakje, maar niet aanpasbaar)
Modus : infrastructuur
Bssid " leeg"
Tx snelheid automatisch
kanaal 11 (dat klopt wel weer)
In het menu waar je kan zien welke wifi's beschikbaar zijn, staat de verbinding die ik wil hebben (mijn router) steeds te springen tussen beschikbaar en niet beschikbaar
[ Voor 53% gewijzigd door Nomad op 08-06-2006 21:13 ]
Dan kun je namelijk zelf je SSID invullen, wellicht werkt het dan wel?
Verwijderd
Ik worstel al een tijd met het probleem dat ik voor mijn carkit een Remote Sim Access compatibel toestel nodig heb. Nu heb ik gehoord dat WM5 vanaf AKU2 update het RSAP protocol zou ondersteunen. Ik veronderstel dat dit dan kan voor alle toestellen die WM5 AKU2 draaien?
In dat geval zou er op de Qtek S200 bij programma's een ikoontje moeten staan SAP instellingen / SAP Settings. (dit is zo bij de MDA Pro)
Kan er iemand checken of dit klopt? Ik wil direct upgraden van mijn S100 naar een S200 maar het RSAP is een vereiste!
Alvast bedankt!
oke volgens mij moet dat leeg (uit) blijven. Af en toe zie je dat hij verbonden is met mijn router en geeft hij aan dat netwerk beschikbaar is. Dit duurt soms 20 seconden, soms korter...maar verbinding is zeker niet stabiel
een eigen SSid invullen is me nog niet gelukt eigenlijk. wanneer ik een nieuwe verbinding zelf maak kom ik nergens deze optie tegen.
[ Voor 66% gewijzigd door Nomad op 08-06-2006 21:21 ]
99% zeker nix.nomad85 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:18:
in het menu waar je zelf een nieuw netwerk kiest staat ook het tabblad 802.1x.,,,,,welke instellingen moet ik daar hebben?
Dat is de networkname die je invult als je er één handmatig toevoegd.Een eigen SSid invullen is me nog niet gelukt eigenlijk. wanneer ik een nieuwe verbinding zelf maak kom ik nergens deze optie tegen.
Ik heb het icoontje er niet bijstaan... maar ik heb ook geen idee wat het precies is.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:16:
Heren,
Ik worstel al een tijd met het probleem dat ik voor mijn carkit een Remote Sim Access compatibel toestel nodig heb. Nu heb ik gehoord dat WM5 vanaf AKU2 update het RSAP protocol zou ondersteunen. Ik veronderstel dat dit dan kan voor alle toestellen die WM5 AKU2 draaien?
In dat geval zou er op de Qtek S200 bij programma's een ikoontje moeten staan SAP instellingen / SAP Settings. (dit is zo bij de MDA Pro)
Kan er iemand checken of dit klopt? Ik wil direct upgraden van mijn S100 naar een S200 maar het RSAP is een vereiste!
Voor de meeste tijd staat mijn eigen netwerk op " beschikbaar"....wat moet ik dan nu doen om te verbinden?
Gewoon zeggen: verbinding maken doet het iig niet.....dan komt hij uit bij " niet beschikbaar" ....
heel erg bedankt voor alle hulp trouwens!
edit:
Ik heb dus een keer kunnen connecten met een buurmans netwerk, maar kon daar verder niks. Niet op internet. Instellingen kwamen wel netjes in dat andere menu te staan.
Op mijn eigen netwerk kom ik niet. Staat beschikbaar bij, maar verbinding maken mislukt. Dat voelt als een stomme actie van mij, dat ik een setting verkeerd heb staan, maar die kan ik dus niet vinden.
edit 2:
ik ging w-lan uitzetten en daarna weer aan....even stond alles goed: dus ssid stond goed etc....maar 2 seconden later was het weer weg. Op de 1 of andere manier wordt ik gekickt ofzo?
ik weet het niet meer hoor
heb nog een paar keer geprobeerd...ik kan gedurende ongeveer 2 seconden verbinding maken met mijn netwerk, dan vlieg ik er weer af. Gedurende die 2 seconden staan alle instellingen goed en settled.
[ Voor 56% gewijzigd door Nomad op 08-06-2006 21:54 ]
Verwijderd
Een hidden SSID kan mogelijk voor verbindingsproblemen zorgen met WEP.nomad85 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:42:
webkey is wel goed, want die controleerd hij ook, is die fout zegt hij dat meteen, dus dat is het niet. Wat het wel is
Nog iemand die weet of dit kan / die het gelukt is?DeMoN schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:23:
Ik was gister in de auto lekker het hersenloze MIdNR aan het luisteren totdat ik uitstapte.
Toen ik thuis was probeerde ik via WiFi de 538 stream te openen en dat wilde niet lukken. Hij doet alsof hij geen asf / asx kent of zo terwijl ik TCPMP heb draaien (0.71).
Kan iemand checken of hij de 538 stream kan luisteren met zijn S200?
En als het je lukt, hoe doe je het?
stream:
http://ms.stream.garnierprojects.com/radio538?MSWMExt=.asf
Verwijderd
Heeft iemand anders hier ook last van gehad, of is de speaker gewoon kapot (is pas 4 weken oud)
Of ligt het aan iets anders en heeft iemand hier een oplossing voor??
Ik weet dat hier een registertweak voor is. Iig staat me zoiets bij maar ik kan het niet terug vinden in dit topic..Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:53:
Ik heb af en toe een soort krakend geluid uit m'n speaker (die aan de voorkant van de telefoon) als ik aan het bellen ben. Het lijkt net of het geluid dan oversampled is of zo. Maar soms houdt het ook op tijdens het bellen.
Heeft iemand anders hier ook last van gehad, of is de speaker gewoon kapot (is pas 4 weken oud)
Of ligt het aan iets anders en heeft iemand hier een oplossing voor??
Verwijderd
Verwijderd
werkt, gewoon in de IE invoeren dan opend hij het met mediaplayer (heb ook tcpmp, maar nog niet gekeken of het daarmee werkt) Krijg wel om de 30 sec dat hij gaat bufferen, (96kbps), geen idee of dat ook anders kan.DeMoN schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:21:
[...]
Nog iemand die weet of dit kan / die het gelukt is?
(en je kunt je berichten editten heh ipv onder elkaar te gooien!)
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 09-06-2006 12:51 ]
Verwijderd
Weet iemand waar deze tweak te vinden is misschien? In dit forum ergens? of ergens anders?DeMoN schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:31:
[...]
Ik weet dat hier een registertweak voor is. Iig staat me zoiets bij maar ik kan het niet terug vinden in dit topic..
Er stond in dit topic dus een link naar een site met die tweak, die wilde ik net openen maar de link is ineens doodVerwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:12:
[...]
Weet iemand waar deze tweak te vinden is misschien? In dit forum ergens? of ergens anders?

http://wiki.xda-developer...pagename=WM5_Tweaks_Other
edit: wow hij doet het weer
Snel ff voor je gecopy / paste:
Improve Sound Quality of Speaker Phone
You might have observed that when you turn on speaker while during a call, the other person has complained of too much disturbance on the line and can hear more of static then your voice. Here's a fix to improve mic sensitivity:
HKLM\Software\HTC\AUDIOGAIN(x)\RECEIVE_UPLINK_VOLUME = CC (DWORD hexadecimal)
HKLM\Software\HTC\AUDIOGAIN(x)\EARPHONE_UPLINK_VOLUME = CC (DWORD hexadecimal)
where 'x' = 0, 1, 2
[ Voor 51% gewijzigd door DeMoN op 09-06-2006 13:32 ]
Verwijderd
Of heeft iemand anders hier nog andere oplossingen voor?
alvast bedankt
Verwijderd
Zo ja: tevreden van ?
Werkt dat goed over gprs ?
Verwijderd
Ja, dat werkt prima over GPRS. Ik gebruik het in combinatie met Mail2Web LIVE (gratis Exchange).Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:18:
Zijn er hier al gebruikers van de S200 die de push-technologie gebruiken icm exchange-server ?
Zo ja: tevreden van ?
Werkt dat goed over gprs ?
Dit topic is gesloten.