HTC Prophet (i-mate JAMin, Qtek S200, SPV M600)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.151 views sinds 30-01-2008

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/kop.jpg
Deel 1

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/JAMin.jpg

Inleiding

Deze telefoon is al officieel gepresenteerd en de i-mate JAMin en de Qtek S200 zijn al verkrijgbaar. Het is de opvolger van de zeer succesvolle HTC Magician.

De telefoon zal niet op de markt komen als HTC, maar als:
  • Qtek S200
  • i-Mate JAMin
  • Dopod 818 Pro
  • Orange SPV M600

• T-Mobile MDA Compact II

De MDA Compact II is gelijk aan de HTC Charmer (met WM 5.0). Deze heeft dan ook maar een 1,3 MP camera, geen speciale WM 5.0 toetsen en geen Wifi! Let hier dus op.
HTC is de fabrikant van deze toestellen, maar verkoopt deze niet onder eigen label. Daarom is het merk ook niet echt bekend in Nederland, vooral de merken Qtek en natuurlijk de versies van Orange en T-Mobile hebben HTC bekender gemaakt onder het grote publiek. HTC is dezelfde fabrikant als die van HP iPaqs en een groot aantal andere PDA's.

Leverbaarheid

De uitlevering van de toestellen zal gefaseerd gebeuren, niet elke versie komt tegelijk op de markt. De verwachting is dat de i-Mate JAMin als eerste op de markt zal verschijnen. De reden hiervoor is dat de ROM versie AKU2, waarin de mogelijkheid tot push-mail en Bluetooth audio profielen in zit gebouwd nog niet uitgebreid getest is. Deze ROM biedt ook ondersteuning voor het A2DP profiel. De i-Mate JAMin zal in eerste instantie geleverd worden met de AKU1 ROM. Daarna zal er een ROM update komen waarmee ook de i-Mate JAMin met AKU2 uitgerust kan worden.

De Qtek S200 zal geleverd gaan worden met AKU2. Dit toestel zal dus net als de variant van Organge later geleverd worden. Beide toestellen worden verwacht in maart 2006. Bij Orange is men nog niet zeker over de uit te brengen versie van het ROM.

UPDATE
16-2-2006:
Een artikel van pocketinfo.nl meldt dat waarschijnlijk de AKU2 ROM waarschijnlijk ook géén A2DP ondersteuning krijgt. Even afwachten dus nog.

28-2-2006:
Uit de review van de M600 op Pocketinfo.nl
Let op: zoals we al hadden voorspelt zit er in de ROM versie van de M600 geen A2DP profiel. Dit is er door HTC (en dus niet door Orange) uit gehaald omdat dit profiel op dit moment te veel fouten bevat. Het A2DP profiel maakt het mogelijk om een Bluetooth stereo headset aan te sluiten op het device om op die manier draadloos van muziek en andere geluiden te kunnen genieten. Het A2DP profiel zal hoogstwaarschijnlijk wel in de AKU2.2 ROM versie zitten, de opvolger van de AKU2.0 ROM. Overigens missen ook de Qtek S200 en i-Mate JAMin dit A2DP profiel en is het dus niet alleen de M600 die het mist.
25-3-2006:

Er is inmiddels een nieuwe ROM voor de JAMin beschikbaar. De ROM is gereleased op 23maart en is van 23 februari. Wijzigingen kun je in dit pdf bestand vinden. De update is te downloaden via deze link.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/fotos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/s200_vs_s110

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/s200_vs_s110_dikte.jpg

De HTC Prophet en Qtek S110 vergeleken

Foto's van de M600 bij Coolsmartphone
Foto's van de i-mate JAMin vanaf pocketinfo.nl

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/specs.jpg

Afmetingen:
• Lengte: 108,0 mm
• Breedte: 58,0 mm
• Diepte: 18,2 mm

Gewicht:
• Gewicht: 150 gram met standaardbatterij

• Platform: Microsoft Windows Mobile 5.0 Pocket PC Phone Edition
Informatie over Windows Mobile 5.0

Systeem Specificaties:
• Processor Type: Texas Instruments OMAP850
• Processor Snelheid: 200 MHz
• Geheugen (ROM/RAM): 128 MB/64 MB
• SDIO/MMC Card Slot

Voorgeinstalleerde Software:
• Microsoft Outlook Mobile
• Microsoft Office Mobile: Word, Excel en Powerpoint
• Internet Explorer
• Media Player
• Microsoft MSN Messenger
• Microsoft ActiveSync
• ClearVue PDF Viewer
• Smart Dialer
• Games
• ModemLink
• Calculator
• CA eTrust Antivirus
• Email Configuration Utility
• Voice SpeedDial
• Phone Pad
• Photo Caller ID

Beeldscherm:
• Type beeldscherm: Transflective LCD, Touch sensitive
• Resolutie: 240 x 320 pixels (QVGA)
• Aantal kleuren: 64k
• Formaat: 7,1 cm diagonaal (2.8")

Camera:
• Type sensor: CMOS
• Resolutie: 2.0 MegaPixels
• Preview Mirror

Connectiviteit:
• Mini USB v1.1
• Stereo hoofdtelefoon (2,5 mm)
• Navigatie: 5-knops navigatiebutton
• Overige knoppen: Powerbutton, Sebd/Handsfree button, End Button, Volume Up/Down, Camera, 2 softkeys, Reset, 2 AP buttons (Start-left button, OK-right button)
• Microfoon/speaker: Geïntegreerd, met stereosound
• Oproepsignaal: MIDI, WAV, MP3, WMA en trilfunctie

Verbindingen:
• Netwerk: Quad-band GSM (850/900/1800/1900 MHz, Geen UMTS dus)
• GPRS: Multi-slot class 10
• EDGE: Class B
• Infrarood (IrDA): SIR 115 Kbps
• WiFi/WLAN: 802.11b/g
• Bluetooth: v2.0

Batterij:
• Batterij: 1200 mAh Li-ion, verwisselbaar & oplaadbaar
• Gesprekstijd: 2.5 ~ 5 uur, standby-tijd: 180+ uur

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/versies.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Prophet/imate.jpg

i-Mate JAMin

Afbeeldingslocatie: http://www.qtek.nl/_images/S200_250x270.jpg

Qtek S200

Afbeeldingslocatie: http://www.coolsmartphone.com/images/stories/m600-real.jpg

SPV M600

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/4787/links8hj.jpg

Officiele site van Qtek
Officiele site van HTC
Productpagina i-mate JAMin
Productpagina Qtek S200
Persbericht Orange M600 op Coolsmartphone
Overclock je HTC Prophet!

Reviews

Review bij mobile-review.com
Groot aantal foto's en review bij the unwired
Review van Windows Mobile 5 bij mobile-review.com
Review over Windows Mobile 5.0 bij Pocketinfo.nl
Review van de i-mate JAMin bij Pocketinfo.nl
Review van de Orange M600 bij Pocketinfo.nl
Website Windows Mobile

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/5715/afsluiting0fr.jpg

Er komt nog een gedeelte over software en tips en trucs. Hiervoor moet ik me nog even wat meer verdiepen in de materie rondom Windows Mobile. Voorlopig verwijs ik nog even naar de topics van Eggy mbt de HTC Magician en de HTC Wizard.

Let er verder op dat de startpost nog niet helemaal compleet is dus!

[ Voor 31% gewijzigd door J0YR1D3R op 26-03-2006 15:15 ]

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Mooie SP alvast!
Ik weet nog niet goed wat ik van het toestel moet vinden, die 200 Mhz zit me een beetje dwars, ik vind zelf de K-Jam al traag genoeg met veel dingen.
Iemand die ook misschien weet waarom ze steeds kiezen voor die Texas Chip?
Zou dat echt alleen om het batterij verbruik zijn?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
ikzelf vindt het een mooi apparaatje, vooral de verbetering van 2mp camera + wifi erbij.
Dacht toch dat de I-mate Jamin al te koop was???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Underworld schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:47:
Mooie SP alvast!
Ik weet nog niet goed wat ik van het toestel moet vinden, die 200 Mhz zit me een beetje dwars, ik vind zelf de K-Jam al traag genoeg met veel dingen.
Iemand die ook misschien weet waarom ze steeds kiezen voor die Texas Chip?
Zou dat echt alleen om het batterij verbruik zijn?
Ik zou het je niet durven zeggen, best kans inderdaad dat het vanwege het laatste is. Het energieverbruik is ondanks WiFi en kleinere batterij toch niet veel hoger dan bij de Magician.
struik schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:32:
ikzelf vindt het een mooi apparaatje, vooral de verbetering van 2mp camera + wifi erbij.
Dacht toch dat de I-mate Jamin al te koop was???
Klopt inderdaad, hij staat bij Expansys al te koop voor 629 euro. Naar mijn mening veel te veel geld, bij smartphonestunts staat hij als binnenkort leverbaar voor 529.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:37:
[...]
Ik zou het je niet durven zeggen, best kans inderdaad dat het vanwege het laatste is. Het energieverbruik is ondanks WiFi en kleinere batterij toch niet veel hoger dan bij de Magician.
[...]
Klopt inderdaad, hij staat bij Expansys al te koop voor 629 euro. Naar mijn mening veel te veel geld, bij smartphonestunts staat hij als binnenkort leverbaar voor 529.
Op dit forum van Telecomvergelijker.nl heb ik begin deze week een topic aangemaakt. Hier is ook een en ander te lezen over de processor verschillen tussen de verschillende versies. :Y)

@ J0YR1D3R:
Veel succes verder met je StartPost.
In overleg en medewerking met Eggy moet het vast een geweldige StartPost worden! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Martino-s op 17-02-2006 09:30 ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar het schijnt is de processor wel snel genoeg van TomTom... Daar hoop ik maar op want ik vind het echt een leuk dingetje. Verder staan in je openingspost de iMate en Qtek versie onder elkaar, maar ik dacht dat er maar een kleur zou komen... Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Martino-s schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:29:
[...]

Op dit forum van Telecomvergelijker.nl heb ik begin deze week een topic aangemaakt. Hier is ook een en ander te lezen over de processor verschillen tussen de verschillende versies. :Y)

@ J0YR1D3R:
Veel succes verder met je StartPost.
In overleg en medewerking met Eggy moet het vast een geweldige StartPost worden! _/-\o_
Thnx, ik zal vanavond wel even wat informatie over het vergelijk tussen deze twee processoren opzoeken en ook de verschillen tussen de Magician en Prophet vermelden.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:11:
Naar het schijnt is de processor wel snel genoeg van TomTom... Daar hoop ik maar op want ik vind het echt een leuk dingetje. Verder staan in je openingspost de iMate en Qtek versie onder elkaar, maar ik dacht dat er maar een kleur zou komen... Weet iemand hoe dat zit?
Technisch is hij gelijk aan de Wizard. Daar loopt TomTom ook zonder problemen op, dus wat dat betreft verwacht ik hier ook geen problemen :)

Wat betreft de i-mate en Qtek, ik zie verschillende versies op internet staat qua kleur van de Qtek. Best kans dat de Qtek inderdaad ook gewoon volledig zwart is, zoals onder foto's ook al staat. Punt is dat de S200 nog niet op de officiele Qtek site staat, zowel niet op www.qtek.fi als op www.qtek.nl Even afwachten dus nog.

Correctie, ik zie inmiddels dat de S200 wél op de nederlandse site staat. Toen ik de startpost ging maken stond ie er nog niet :P Inmiddels aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 17-02-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:12
De Qtek 9100 aka MDA Vario aka etc .... heeft ook een soortgelijke 200 mhz proc van TI en hierop werkt tomtom gewoon soepeltjes.

Maar als ik bijvoorbeeld worms installeer op de vario en op een mda compact met 416 mhz intel xscale dan merk je dat die bij de intel veel smoother loopt. Vooral bij wat grafisch geweld (explosies en dergelijke) hapert de TI wel behoorlijk.

Ook vind ik dat het surfen op dat ding niet echt soepeltjes verloopt, maar dat kan ook aan firmware etc liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
S100 loop heerlijk bij mij ook Tomtom heeft nergens last van? Ik moet wel zeggen die S200 is supervet dit wordt zeker mijn opvolger.
De Wi-Fi lijkt me erg handig, vooral bij hot-spots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou het bereik van de WiFi zijn? En ondersteunt deze gewoon WPA en WEP? Ik heb geen idee of de Magician dat kan en zie het in reviews niet echt vermeld staan :) Toevallig iemand die hem hier al heeft, bij expansys hebben ze inmiddels elf op voorraad en de Dopod is via expansys hong kong al een poos beschikbaar.

Gelukkig dat TomTom gaat werken, dan is het helemaal een mooi dingetje... Ik kan niet wachten tot hij goed beschikbaar is... Overigens vind ik de iMate look mooier (chiquer) dan de Qtek look... Maar ja je wil wel de nieuwste rom... Keuzes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:13:
Hoe zou het bereik van de WiFi zijn? En ondersteunt deze gewoon WPA en WEP? Ik heb geen idee of de Magician dat kan en zie het in reviews niet echt vermeld staan :) Toevallig iemand die hem hier al heeft, bij expansys hebben ze inmiddels elf op voorraad en de Dopod is via expansys hong kong al een poos beschikbaar.

Gelukkig dat TomTom gaat werken, dan is het helemaal een mooi dingetje... Ik kan niet wachten tot hij goed beschikbaar is... Overigens vind ik de iMate look mooier (chiquer) dan de Qtek look... Maar ja je wil wel de nieuwste rom... Keuzes! :)
hij is al leverbaar, zie expansys.nl, op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Smattie schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:25:
S100 loop heerlijk bij mij ook Tomtom heeft nergens last van? Ik moet wel zeggen die S200 is supervet dit wordt zeker mijn opvolger.
De Wi-Fi lijkt me erg handig, vooral bij hot-spots ;)
Dat is juist wat we net bespreken, de verschillen in processorkracht van de S100/110 en S200.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:00:
[...]
hij is al leverbaar, zie expansys.nl, op voorraad
Dat is wat hij zelf toch ook al vermeldt in zijn reactie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik wacht nog even met oordelen voordat ik hem kan testen in de winkel, maar ik denk vanwege de processor dat dit geen volwaardige opvolger word van de magician

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
@TS, het is een mooie topicstart, maar nog wat puntjes:

• MDA Compact II is geen uitvoering van de HTC Prophet. De MDA Compact II is gelijk aan de HTC Charmer (met WM 5.0). Deze heeft dat ook maar een 1,3 MP camera, geen speciale WM 5.0 toetsen en geen Wifi. Zie voor meer info, bijv. t-mobile.de (http://www.t-mobile.de/sh...,2963-_4581-0-1-0,00.html).

• Waarschijnlijk zit er geen A2DP ondersteuning in AKU2, er zijn teveel problemen met dat bluetooth profiel: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5276.

[ Voor 39% gewijzigd door Hoedje op 18-02-2006 14:22 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoedje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:15:
@TS, het is een mooie topicstart, maar nog wat puntjes:

• MDA Compact II is geen uitvoering van de HTC Prophet. De MDA Compact II is gelijk aan de HTC Charmer (met WM 5.0). Deze heeft dat ook maar een 1,3 MP camera, geen speciale WM 5.0 toetsen en geen Wifi. Zie voor meer info, bijv. t-mobile.de (http://www.t-mobile.de/sh...,2963-_4581-0-1-0,00.html).

• Waarschijnlijk zit er geen A2DP ondersteuning in AKU2, er zijn teveel problemen met dat bluetooth profiel: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5276.
Changed both items :) Je hebt wat betreft de MDA Compact II gelijk, wel apart dat ze die niet gelijk uitbrengen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

mooie SP

Zelf ben ik aan het twijfelen tussen the Magician, De Prophet of de binnekort uitkomende Hermes (Een soort opgevoerde Magician) en hoop uit deze post veel info te kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_NRN_Dutchman schreef op zondag 19 februari 2006 @ 09:32:
mooie SP

Zelf ben ik aan het twijfelen tussen the Magician, De Prophet of de binnekort uitkomende Hermes (Een soort opgevoerde Magician) en hoop uit deze post veel info te kunnen halen :)
Zijn die qua prijs te vergelijken? Want de Hermes lijkt me veel meer gericht op UMTS en videoconference en de Prophet is gewoon duidelijk gekozen om het klein te houden... Denk dan ook dat de Hermes duurder uit zal vallen omdat deze een andere doelgroep heeft dan de Prophet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik hoor dat hij bij debitel vodafone al "beschikbaar" is voor klanten..
Nu nog even wachten tot Telfort met de levering komt.. zij hebben sinds een aantal maanden ook EDGE (opgevoerde GPRS), dus een verlenging zou leuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Underworld schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:35:
Ik wacht nog even met oordelen voordat ik hem kan testen in de winkel, maar ik denk vanwege de processor dat dit geen volwaardige opvolger word van de magician
Nooit zomaar naar de processorsnelheid kijken. Er zitten compleet nieuwe processors in, welke betere prestaties leveren op een lagere kloksnelheid dan de processors in de Magician. (Kijk bijv. ook naar prestaties AMD tov Intel, zelfde verhaal). Dus eerst de speedtesten afwachten.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Xanion schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:43:
[...]

Nooit zomaar naar de processorsnelheid kijken. Er zitten compleet nieuwe processors in, welke betere prestaties leveren op een lagere kloksnelheid dan de processors in de Magician. (Kijk bijv. ook naar prestaties AMD tov Intel, zelfde verhaal). Dus eerst de speedtesten afwachten.
Nou, dat is niet helemaal waar. De processor in de wizard en de prophet zijn gelijk. De keuze voor deze processor is helemaal niet zo gek, hij is goedkoop, batterij gaat langer mee etc. Het nadeel is dat ie iets langzamer is, lang niet zo erg als je zou denken, gebaseerd op de mhz specs.

Je merkt het eigenlijk alleen bij heel processor intensieve taken, zoals Skype en het kijken van hoge resolutie (!) filmpjes.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Iets langzamer valt op zich ook nog wel mee hoor.. Hier staat in ieder geval een overzicht van de processorarchitectuur, ik zal deze ook in de startpost opnemen.

Verder staat in de review van de HTC Wizard op mobile-review een mooie vergelijking tussen de Magician met 416Mhz processor tegen de HTC Wizard met de 200Mhz processor die ook in de Prophet zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/pda/review/image/htc/wizard/tcpmp.png
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/pda/review/image/htc/wizard/pocketmvp.png

Dat zijn toch vrij grote verschillen imho :) Maar goed, veel kun je er niet aan veranderen, de 200Mhz processor verbruikt zoals Hoedje noemt wel minder, de standby tijd is wel beduidend langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voor de volledigheid zal ik even de conclusie van mobile-review erbij geven:
The resume on performance is the following. In all, the communicator isn't designed to play video without re-conversion and for heavy games. But if we speak about functions, which made us buy this device, everything works at appropriate speeds, you won't feel discomfort (by sight HTC Wizard works 2 times faster than HTC Universal). But once you launched something in background mode (music, for example), you'll see the processor working at full.
Maar Pocketinfo zegt weer het volgende:
De K-Jam is uitgevoerd met een OMAP850 processor van Texas Instruments en draait op 195Mhz. Men zou geneigd zijn te denken: "Dat is minder dan de helft van de snelheid van de Jam". Toch moet men dit nuanceren. Deze processor is namelijk een dual core. Dit houdt in dat er 2 processoren inzitten, één voor telefonie, en de ander voor de PDA functies. Daarom is er tot op heden nog geen enkele betrouwbare benchmark te vinden. In elke benchmark die ik tot nu toe heb kunnen vinden zou de K-Jam ver onder de maat presteren, maar ik heb in de twee weken dat ik de K-Jam nu heb geen vertraging kunnen ervaren. Alles draait er soepel op, ongeacht het aantal openstaande programma's. Deze processor zou men kunnen vergelijken met de Centrino techniek bij notebooks, en is waarschijnlijk ook bedoeld voor energiebesparing waardoor men langer met een batterij doet.
Het grappige is dat op het forum (draadje v/d wizard) eigenlijk dezelfde tegenstelling te zien is...

De batterijduur is iig wel duidelijk en zal bij de wizard en prophet iig ongeveer gelijk zijn:
Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/pda/review/image/htc/wizard/battery.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Het klopt dat de Texas een 'dual core' is, dit staat ook ergens uitgelegd in de forums van al zijn voorgangers. En is ook op het net te vinden verder.

Dit wordt voor mij mijn eerste PDA. Ik zat eerst altijd te kijken naar de S100 maar vanwege het ontbreken van Wi-Fi heb ik het nooit echt aan gedurft. Een ander punt was/is dat de S100 niet een al te best geluidsqualiteit heeft/had ten opzichte van een normale telefoon. Dit was voor mij ook wel een tegenvaller. Ik weet dat dit geen telefoon is maar een PDA met telefoonfunctie, toch hoop ik dat het wat beter is geworden. Ondanks dat het geen wat net aangehaald werd door mij zal ik hem toch gaan halen als hij uit is bij de plaatselijke telecomboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:56

ChUcKiE

Dus........

Weet iemand of er veel verschillen in de behuizing zit tussen de S100 en de S200?
ben erg benieuwd, omdat ik nu een carkit voor de S100 heb. Ik heb geen zin om ook een andeere carkit aan te schaffen als ik zou overstappen naar de S200.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De afmetingen zijn gelijk zoals je had kunnen zien als je even het HTC Magician topic had kunnen zien bij de specs. De knoppen zijn ook grotendeels gelijk, maar of de carkit functionaliteit van jouw s100 carkit ook mogelijk is op de s200 durf ik niet te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier staan wat vergelijkende foto's: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4944

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Link staat ook al in de startpost :) Ik ben persoonlijk eerlijkgezegd zwaar aan de twijfel... Een Wizard of een Prophet. En als het een Prophet wordt, dan wil ik een Qtek want die vind ik mooier. En als het een Wizard wordt, weet ik nog niet welke versie ik neem, aangezien Pocket Internet Totaal van t-mobile best wel aantrekkelijk is op zich.. Twijfels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben zelf ook aan het twijfelen. Ik kan ook nog even wachten gelukkig. Maar ik vind zelf de wizard niet zo mooi. Ik heb er mee gespeeld, en er zijn genoeg voordelen. Maar het toetsenbordje werkt gewoon slecht, ik vind de knopjes gewoon niet lekker. Hij voelt een beetje plastic aan. Daarnaast is de stylus echt slecht. Uitschuiven en aan de onderkant dat werkt gewoon niet.

De hermes heeft een paar van diezelfde problemen (toetsenbordje blijft natuurlijk afwachten bij de verschillende edities):
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcitalia.com/News/2006/02/Esclusiva--Ecco-l-HTC-Hermes-/Hermes_2_ridimensionare.jpg
Voordelen zijn UMTS, beeldbellen (© KPN :D), HDSPA, snellere processor, steviger plastic etc.

& ik vind zelf deze samsung ook erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.theunwired.net/media/news/samsung_sgh-i320.gif
([rml][ Windows Mobile 5 Smartphone] Samsung SHG-i320[/rml])
Het is een smartphone, met veel minder functionaliteit. Maar daartegenover staat wel dat ie minder dan half zo dik is als de wizard/hermes! Daarnaast is dat ding tenminste echt geschikt om te bellen, ik las er weinig over in het magician topic, ik lees er weinig over in het wizard topic, maar mijn Orange M500 heeft gewone slechte geluidskwaliteit met het bellen. Dat is vervelend, want dat is toch een heel belangrijke functie van een telefoon. Slechte kwaliteit uit zich in, echo aan de andere kant, slechte verstaanbaarheid van mij aan de andere kant, dat ik ze slecht kan verstaan (luidspreker is niet te horen in luide omgevingen). Maar ik ben bang dat aan de andere kant de functionaliteit te weinig voor mij is...

Tot slot hebben we de telefoon waar dit topic over gaat. Tja, dan koop ik weer dezelfde telefoon, dat zie ik niet zo zitten. Wifi, betere camera en WM 5.0 zijn natuurlijk hele grote en positieve toevoegingen/wijzigingen, maar het is toch niet hetzelfde als een telefoon met een andere buitenkant.

Kortom moeilijke keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik heb toch nog een paar vraagjes, mijn S100 is zojuist overleden en zit ik er over te denken om voor de s200 te gaan vooral de WIFI lijkt me een grote +. echter wat mij zorgen baart is de snelheid. wat ik begrijp uit voorgaande post is de 200Mhz Dualcore met daarop WM5 trager met de huidige software zoals TOMTOM5, klopt het dat als TT6 voor WM5 uit komt deze dan weer net zo snel of misschien wel sneller is dan den TT5 op een 400Mhz S100?

Hoe zit dat met die nieuwe geheugenopbouw ? 128MB Rom, is dit echt ROM of is dit een Flash ram (vergelijkbaar met je C: op je Pc en dan 64 MB echte RAM. neem dus aan det de RAM sneller is dan de Flash bij de S100 en dat de ROM ongeveer net zo snel is. Klopt mijn conclusie dan dat het opstarten van een programma net zo snel is maar de werking een stuk soepeler loopt, hier wordt nl naar een (snelle) RAM geschreven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als ik het dus goed begrijp komt T-Mobile niet met de HTC Prophet maar met een soort Qtek S110 met daarop als verbetering Windows Mobile 5. De camera blijft dus hetzelfde, ook helaas geen wifi.

Nu wordt het wel erg lastig om te upgraden, nu ik m'n MDA Compact een jaar heb;
De Wizard heb ik geprobeerd en vind ik eigenlijk net wat te dik, de MDA Pro is te groot.

Hoe gaan jullie de Prophet bemachtigen, via Orange? Of koop je hem los voor veel geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Fraggar schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:26:
Als ik het dus goed begrijp komt T-Mobile niet met de HTC Prophet maar met een soort Qtek S110 met daarop als verbetering Windows Mobile 5. De camera blijft dus hetzelfde, ook helaas geen wifi.

Nu wordt het wel erg lastig om te upgraden, nu ik m'n MDA Compact een jaar heb;
Ehm, nou het is dus de vraag of t-mobile dat ding uberhaupt in NL gaat uitbrengen. In Duitsland is die al lange tijd verkrijgbaar (najaar 2005). Misschien komt er hier toch wel een Prophet variant, maar ik denk het niet...

Als ik het goed heb begrepen mag Tmobile vrij snel de hermes uit brengen. De geruchten zijn dat die al per begin mei gaat komen, misschien komt ie hier dus al eind mei/begin juni. Dat zou dan mooi samen kunnen vallen met een reclame offensief voor UMTS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik zie dat het bij 2call mogelijk is om een T-Mobile abo te verlengen en daarbij als telefoon te kiezen voor de Qtek s200, de Prophet dus.

Toch mooi dat dit mogelijk is, lijkt me de perfecte upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Hoedje schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:56:[...]
ik las er weinig over in het magician topic, ik lees er weinig over in het wizard topic, maar mijn Orange M500 heeft gewone slechte geluidskwaliteit met het bellen.
[...]
In het eerste topic over de migician staat het volgens mij wel ergens aangegeven kan ik mij herrinneren. Het is bekend dat deze PDA's 'bij langen na niet' het gewenste geluidskwaliteit halen van wat je van een mobiele telefoon gewend bent. Dit was voor mij een reden om het niet te kopen. Ik had gehoopt dat het beter zou worden maar in een review die ik gelezen had staat dat de kwaliteit er niet op vooruit gegaan is wat geluidskwaliteit betreft. En dat is naar mijn mening wel een tegenvaller. Aan de andere kant, dit is een PDA met belfunctie en niet een mobiel met PDA functie dus het is niet echt verwonderlijk dat het minder is maar blijft toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Dagg schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:42:
[...]
Het is bekend dat deze PDA's 'bij langen na niet' het gewenste geluidskwaliteit halen van wat je van een mobiele telefoon gewend bent.
Hoezo is dit bekend? Bron?

Ik vind juist dat ik er flink op vooruit ben gegaan sinds m'n nokia's.
Heb nu de HTC Magician. Het geluid is naar mijn mening perfect.

Natuurlijk moet je wel de laatste radiorom erop zetten, maar dat is een makkie.
Met eerdere roms was de kwaliteit minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Fraggar schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:08:
[...]

Hoezo is dit bekend? Bron?

Ik vind juist dat ik er flink op vooruit ben gegaan sinds m'n nokia's.
Heb nu de HTC Magician. Het geluid is naar mijn mening perfect.

Natuurlijk moet je wel de laatste radiorom erop zetten, maar dat is een makkie.
Met eerdere roms was de kwaliteit minder goed.
Vind jij de kwaliteit serieus beter? Ik heb nu de 1.12 rom met 1.13 radiorom en ik vind de geluidskwaliteit daarvan zeker voldoende, maar absoluut niet goed vergeleken met "echte" telefoons. Er is vaak sprake van echo (de andere kant hoort zichzelf terug), de luidspreker kan totaal niet hard (lastig in drukke rumoerige omgevingen) en de speakerfunctie werkt ronduit slecht :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Hoedje schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:39:
[...]

Vind jij de kwaliteit serieus beter? Ik heb nu de 1.12 rom met 1.13 radiorom en ik vind de geluidskwaliteit daarvan zeker voldoende, maar absoluut niet goed vergeleken met "echte" telefoons. Er is vaak sprake van echo (de andere kant hoort zichzelf terug), de luidspreker kan totaal niet hard (lastig in drukke rumoerige omgevingen) en de speakerfunctie werkt ronduit slecht :X .
Ik heb ook die roms en ik vind het prima. Ik hoor nooit een echo en niemand klaagt er ook over.
Misschien heeft dit iets te maken met je netwerkbereik op dat moment of dat van die ander.
De speakerfunctie heb ik ook geen probleem mee...

Misschien heb je toevallig een slecht exemplaar, of ben ik sneller tevreden met de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
De bron staat in de forums over de migician en ik heb ze zelf ook geprobeerd. Ik heb zelf altijd (nu nog overigens) een siemens telefoon gehad en vergeleken met de siemens vind ik de geluidskwaliteit slecht, klinkt gewoon blikkerig en de echo is ook een bekend probleem maar heb niet lang genoeg met de S100 gespeeld om daar een duidelijk oordeel over te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De ehm, échte opvolger van Magician is volgens newmobile.nl niet dit toestel (de HTC Prophet), maar de HTC Trinity.
Het toestel zal een Intel 416 Mhz processor, Wifi, Bluetooth, A-GPS, GPS ontvanger en HSDPA ondersteuning aanboord hebben. Het uiterlijk zal daarnaast redelijk wat weg hebben van de Qtek S200 en SPV M600 (HTC Prophet serie).
Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/htc/htc-trinity.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-02-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
J0YR1D3R schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:35:
De ehm, échte opvolger van Magician is volgens newmobile.nl niet dit toestel (de HTC Prophet), maar de HTC Trinity.

[...]

[afbeelding]
En wat staat er in je eigen quote ;) . Je moet het zo zien, je had eerst de magician, daarop kwam de opvolger, de prophet uit (eind Q1 2006) en pas in Q4 2006 komt deze trinity uit... Dus is het een opvolger van allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:18:
[...]

En wat staat er in je eigen quote ;) . Je moet het zo zien, je had eerst de magician, daarop kwam de opvolger, de prophet uit (eind Q1 2006) en pas in Q4 2006 komt deze trinity uit... Dus is het een opvolger van allebei.
In mijn eigen quote staat dat de Trinity wat weg heeft van de Prophet en de opvolger is van de Magician.
nieuwemobiel.nl:
Over de nieuwe modellen kan nog niet veel gemeld worden. De HTC Trinity zal de markt bereiken rond het derde kwartaal dit jaar en is de echte opvolger van de Qtek S100 en SPV M500 (HTC Magician serie)
Ik vind het persoonlijk erg snel dat de opvolger van de Prophet er nu al is. De Magician is veel langer op de markt geweest. Ik krijg persoonlijk meer de neiging om te wachten op de Hermes, maar aan de andere kant zitten daar ook dingen op die ik toch niet ga gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/3060000000050588.JPG

Of de HTC Herald (die gelijk is aan de HTC Wizard maar met een dunner ontwerp (18 mm), mindere batterij en Micro SD geheugenkaartslot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Excuus, ik had vanochtend nog niet helemaal door dat jij de topicstarter was :P. Overigens blijf ik het een vreemde uitspraak vinden van nieuwemobiel.

Tja, ik denk dat HTC ook liever niet heeft dat dit soort dingen uitlekken. Maar echt gek is niet, volgens mij zat het ongeveer zo:

-Magician Q4 2004
-Prophet Q4 2005
-Trinity Q4 2006

Je moet niet vergeten dat de Prophet hier heel lang uitgesteld is, maar in Azie is bijv. de Dopod variant al sinds eind november (!) leverbaar.

Het is inmiddels wel duidelijk dat HTC grote problemen heeft/had met het maken en leveren van UMTS toestellen. De meeste grote fabrikanten (bijv. SE en nokia) zijn al bezig met hun derde generaties UMTS handsets. Terwijl HTC maar één model heeft, die nog wanstaltig groot is. En juist voor dit soort apparaten is UMTS heel handig. Dus ze zijn bang dat ze de boot missen... Zo lekken ze wat informatie uit over de toekomstige modellen. Zodat klanten die UMTS belangrijk vinden weten dat ze ook van HTC zo'n product mogen verwachten.

Om een voorbeeld te geven, de Wizard lekte pas heel laat uit, net als de Prophet. Aan de andere kant zijn de Hermes (al in oktober/november) en nu dus de Trinity (ook 8/9 maanden van te voren) al heel vroeg uitgelekt.

De preciese redenen weet ik natuurlijk ook niet, het is puur speculatie. Maar ik denk wel dat HTC het moeilijk gaat krijgen, er komen steeds meer producenten van Windows Mobile handsets en er komt veel meer concurrentie voor het platform, bijv. door Nokia (vrijwel alle modellen draaien op Symbian) en SE (heeft ook met touchscreen, zoals M600 en P990).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Onder het kopje zuur nieuws:
Let op: zoals we al hadden voorspelt zit er in de ROM versie van de M600 geen A2DP profiel. Dit is er door HTC (en dus niet door Orange) uit gehaald omdat dit profiel op dit moment te veel fouten bevat. Het A2DP profiel maakt het mogelijk om een Bluetooth stereo headset aan te sluiten op het device om op die manier draadloos van muziek en andere geluiden te kunnen genieten. Het A2DP profiel zal hoogstwaarschijnlijk wel in de AKU2.2 ROM versie zitten, de opvolger van de AKU2.0 ROM. Overigens missen ook de Qtek S200 en i-Mate JAMin dit A2DP profiel en is het dus niet alleen de M600 die het mist. Wil je meer informatie over het besturingssysteem Windows Mobile 5.0? Klik dan op deze link om een uitgebreide review te lezen.
Wel een mooie review van de Orange M600 btw, http://www.pocketinfo.nl/artikel/5347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb de Prophet nu besteld bij 2call, duurt volgens hun nog wel een paar weken voordat hij leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:49:
Excuus, ik had vanochtend nog niet helemaal door dat jij de topicstarter was :P
Geeft niet hoor ;)
Ik vind deze versie toch het mooiste, naast de S200 van Qtek. De i-mate vind ik toch net ff een stukje minder...gewoon qua look en feel op de foto. Ik ga vrijdagavond even naar de winkel toe, kijken naar de Wizard en misschien ook de Prophet. Ik wil sowieso de wizard een keer in mn handen gehad hebben om te kijken hoe hij voelt met het toetsenbord en de dikte. Op dit moment neig ik echter erg naar de M600/S200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb zelf vorig jaar een abbo voor 1 jaar afgesloten met K750i....Egt een super telefoon. Maargoed ik ben er nu wel beetje op uitgekeken, en een ppc/telefoon vind ik toch wel een ubber-vette gadget....en als dan toch me abbo verloopt....waarom dan niet meteen een nieuwe hale.

Ik had al beetje rondgekeken...s200...Imate...en de M600...Maar ik denk toch dat ik voor de M600 ga. Omdat ik wel goeie ervaringen (of geen slechte) heb met orange. En zij kunnen hem voordeliger aanbieden dan qtek of imate bijvoorbeeld.

Ik ben alleen heel erg benieuwt naar de datum dat hij uitkomt..Weet iemand al iets meer.? En komt er voor deze telefoon ook een studenten actie of zoiets. (Dat had ik vorig jaar met K750i. Zo relaxt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sterk te twijfelen welke versie van de Prophet ik wil nemen, aangezien de Orange met AKU2 wordt geleverd en de Qtek en I-Mate niet. Hoe schatten jullie de kans in dat er ook een AKU2 update van deze jongens zal komen? (Edit: lezen is soms ook een vak |:( )

Overigens las ik op PocketInfo dat deze CPU's van deze beestjes prima te overklokken zijn ( http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=65091, misschien ook een handige link voor in de topic start) en dat Skype het dan ook doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:22:
Ik zit sterk te twijfelen welke versie van de Prophet ik wil nemen, aangezien de Orange met AKU2 wordt geleverd en de Qtek en I-Mate niet. Hoe schatten jullie de kans in dat er ook een AKU2 update van deze jongens zal komen? (Edit: lezen is soms ook een vak |:( )

Overigens las ik op PocketInfo dat deze CPU's van deze beestjes prima te overklokken zijn ( http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=65091, misschien ook een handige link voor in de topic start) en dat Skype het dan ook doet.
Imate levert veruit de beste ondersteuning van alle HTC-maar-toch-niet-want-ik-geef-er-een-ander-naampje-aan-"fabrikanten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:35:
Onder het kopje zuur nieuws:
Wel een mooie review van de Orange M600 btw, http://www.pocketinfo.nl/artikel/5347
Is inmiddels verwerkt in de startpost.
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:22:

Inmiddels ook aangepast in de startpost, zodat het wat duidelijker is en je niet het topic door hoeft te lopen. De URL over het overclocken heb ik er ook in gezet.

Ik hoop dat de M600 een beetje snel komt en anders de S200. De JAMin vind ik gewoon niet zo mooi :) Buiten dat ga ik vrijdagavond ff naar de telco-winkels hier in het dorp om te kijken hoe zwaar die wizard nou eigenlijk is en hoe veel grootte verschil het is met mijn eigen telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal artikelen over de HTC Prophet geschreven (waaronder de reviews van de JAMin en M600). Het is een mooi apparaatje maar ik mis wel het keyboard dat op mijn Wizard (KJAM) zit.

Overigens is het wellicht nog handig om te vermelden (staat ook mijn M600 review) dat de kleur van de M600 echt zwart is en die van de JAMin en S200 mat zwart is. Smaken verschillen ;)

De update van de JAMin komt al over een paar weken (net als de updates voor de SP5, SP5M en JasJar, zoals wordt verteld door een medewerker van i-Mate in deze podcast: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5389).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik ben net bij de T-mobile shop geweest, even wezen spelen met de HTC Wizard...en eigenlijk ben ik wel een beetje overtuigd van het feit dat die beter is, het toetsenbordje is toch wel erg fijn eigenlijk :)
Had gehoopt dat ik de JAMin ook nog even kon zien, maar ik ben de T-mobile winkel niet uitgeweest. Had echt een leuke verkoopster ook nog O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:29:
Ik heb een aantal artikelen over de HTC Prophet geschreven (waaronder de reviews van de JAMin en M600). Het is een mooi apparaatje maar ik mis wel het keyboard dat op mijn Wizard (KJAM) zit.

Overigens is het wellicht nog handig om te vermelden (staat ook mijn M600 review) dat de kleur van de M600 echt zwart is en die van de JAMin en S200 mat zwart is. Smaken verschillen ;)

De update van de JAMin komt al over een paar weken (net als de updates voor de SP5, SP5M en JasJar, zoals wordt verteld door een medewerker van i-Mate in deze podcast: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5389).
met dien verstande dat de eerste E-Ten M600 een ramptoestel was. Inmiddels is er wel een 2e release (volgens de smartphoneshop), dus hopen op betere tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:52:
[...]

met dien verstande dat de eerste E-Ten M600 een ramptoestel was. Inmiddels is er wel een 2e release (volgens de smartphoneshop), dus hopen op betere tijden
Hij bedoeld zeer waarschijnlijk de Orange M600. De E-ten M600 is ook wel een mooi toestel, daar niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Kun je bij aanschaf van een Qtek S200 of een Imate JAMin ook bij t-mobile een Pocket Internet Totaal afsluiten voor slechts 9,50 euro? Of moet je dan de T-Mobile MDA Compact II kopen?

En is er een verschil tussen een Qtek S200 en een Imate JAMin? Of zit het verschil waarschijnlijk alleen in het moment van aanbieden van AKU2.2?

[ Voor 15% gewijzigd door Paul_ op 05-03-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul_ schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:50:
Kun je bij aanschaf van een Qtek S200 of een Imate JAMin ook bij t-mobile een Pocket Internet Totaal afsluiten voor slechts 9,50 euro? Of moet je dan de T-Mobile MDA Compact II kopen?
Ja, je kan Pocket Internet Totaal ook met de Qtek en I-mater afsluiten.
En is er een verschil tussen een Qtek S200 en een Imate JAMin? Of zit het verschil waarschijnlijk alleen in het moment van aanbieden van AKU2.2?
Kleine uiterlijke verschillen (kleur toetsen en mat vs. glanzend zwarte buitenkant), AKU2.0 (nog geen 2.2) wel op Qtek, nog niet op I-mate, evt. Qtek krijgt Nederlandse ROM, I-Mate Engels, misschien kleine verschillen in de meegeleverde software / accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 02:51:

Ja, je kan Pocket Internet Totaal ook met de Qtek en I-mater afsluiten.

Kleine uiterlijke verschillen (kleur toetsen en mat vs. glanzend zwarte buitenkant), AKU2.0 (nog geen 2.2) wel op Qtek, nog niet op I-mate, evt. Qtek krijgt Nederlandse ROM, I-Mate Engels, misschien kleine verschillen in de meegeleverde software / accesoires.
Wie zal als eerste met AKU2.2 komen? Qtek of Imate? Ik wil een nieuwe pocketpc en wil zowel directpush als stereo muziek via bluetooth (A2DP) en dan is de AKU2.2 rom weer noodzakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul_ schreef op maandag 06 maart 2006 @ 07:45:
[...]

Wie zal als eerste met AKU2.2 komen? Qtek of Imate? Ik wil een nieuwe pocketpc en wil zowel directpush als stereo muziek via bluetooth (A2DP) en dan is de AKU2.2 rom weer noodzakelijk...
Als ik in mijn glazen bol kijk, dan zie ik ... dat niemand dat voorlopig kan voorspellen met enige nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:53:
[...]

Als ik in mijn glazen bol kijk, dan zie ik ... dat niemand dat voorlopig kan voorspellen met enige nauwkeurigheid.
volgens de berichten zit hij op de Qtek200, dus die zal waarschijnlijk als eerste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:31:
[...]

volgens de berichten zit hij op de Qtek200, dus die zal waarschijnlijk als eerste zijn
In alle berichten die ik heb gezien, zie ik verwijzingen naar AKU2.0 (met Push Mail maar zonder A2DP), niet AKU2.2 (wel A2DP).

Van PocketInfo:
Let op: zoals we al hadden voorspelt zit er in de ROM versie van de M600 geen A2DP profiel. Dit is er door HTC (en dus niet door Orange) uit gehaald omdat dit profiel op dit moment te veel fouten bevat. Het A2DP profiel maakt het mogelijk om een Bluetooth stereo headset aan te sluiten op het device om op die manier draadloos van muziek en andere geluiden te kunnen genieten. Het A2DP profiel zal hoogstwaarschijnlijk wel in de AKU2.2 ROM versie zitten, de opvolger van de AKU2.0 ROM. Overigens missen ook de Qtek S200 en i-Mate JAMin dit A2DP profiel en is het dus niet alleen de M600 die het mist. Wil je meer informatie over het besturingssysteem Windows Mobile 5.0? Klik dan op deze link om een uitgebreide review te lezen.
Behalve deze mededeling over AKU2.2 heb ik nog geen berichten gezien met meer informatie. Als jij iets anders heb gelezen, zou ik graag een bron daarvan willen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit toestel lijkt me wel wat.
Ik zou graag willen weten of dit toestel ook gebruikt maakt van dat drm-gebeuren, zo ja dan hoef ik hem echter niet meer. Ik zou ook graag gebruik willen maken van een SD-kaartje van 4gb, zou dit mogelijk kunnen zijn in dit toestel denken jullie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:57:
[...]

In alle berichten die ik heb gezien, zie ik verwijzingen naar AKU2.0 (met Push Mail maar zonder A2DP), niet AKU2.2 (wel A2DP).

Van PocketInfo:

[...]

Behalve deze mededeling over AKU2.2 heb ik nog geen berichten gezien met meer informatie. Als jij iets anders heb gelezen, zou ik graag een bron daarvan willen zien.
Qtek heeft ook nog geen informatie verstrekt over of, en zo ja wanneer ze de AKU2.2 update gaan uitbrengen... Denk dat dat voor veel mensen dus even de kat uit de boom kijken wordt, maar ik mag toch aannemen dat deze update wel uit gaat komen? De Trinity ziet er trouwens ook echt ontzettend gaaf uit, maar om daar nou op te wachten...

Iemand de Prophet al in een winkel gespot? Wil hem toch een keer echt zien voor ik hem koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:17:
Dit toestel lijkt me wel wat.
Ik zou graag willen weten of dit toestel ook gebruikt maakt van dat drm-gebeuren, zo ja dan hoef ik hem echter niet meer. Ik zou ook graag gebruik willen maken van een SD-kaartje van 4gb, zou dit mogelijk kunnen zijn in dit toestel denken jullie?

Alvast bedankt.
toestel is best aardig. mooi om te zien. Vind alleen de geluidskwaliteit erg slecht: veel te zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:26:
[...]

toestel is best aardig. mooi om te zien. Vind alleen de geluidskwaliteit erg slecht: veel te zacht
Heb je hem al :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het zou best kunnen toch dat hij hem al heeft? De JAMin is al een tijdje te krijgen bij diverse winkels. Ik kreeg zojuist een mailtje van de smartphoneshop dat zij de Qtek S200 inmiddels ook op voorraad hebben. Ik zit zelf nog steeds te twijfelen, de S200 of Orange M600 is gewoon mooier dan de Qtek9100. En sowieso, MDA Vario of 150 euro meer voor een niet roze 9100 waar je geen gezeik krijgt met je garantie bij het updaten van je ROM. Af en toe word je gek van de keuzes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:37:
[...]

Het zou best kunnen toch dat hij hem al heeft? De JAMin is al een tijdje te krijgen bij diverse winkels. Ik kreeg zojuist een mailtje van de smartphoneshop dat zij de Qtek S200 inmiddels ook op voorraad hebben. Ik zit zelf nog steeds te twijfelen, de S200 of Orange M600 is gewoon mooier dan de Qtek9100. En sowieso, MDA Vario of 150 euro meer voor een niet roze 9100 waar je geen gezeik krijgt met je garantie bij het updaten van je ROM. Af en toe word je gek van de keuzes 8)7
Ik zou over een wel of niet roze 9100 niet gaan inzitten. Gewoon de goedkoopste nemen, het updaten van de ROM lukt toch wel. Maar ik vind persoonlijk de Jamin ook mooier dan de K-Jam. Als je het toetsenbordje niet gebruikt, zijn de voordelen groot. Eindelijk een fatsoenlijke camera, imo een veel mooier uiterlijk, een fatsoenlijke stylus (ook goed geplaatst) en tot slot ruim een 1/2 cm dunner.

Ik vind het een vreemde post van john. De meeste mensen gaan een leuk verhaaltje schrijven over de positieve en negatieve punten van een telefoon, zeker als ze één van de eerste zijn in een draadje die em hebben. Daarnaast heb ik de voorloper, de magician, en één ding wat ik zeker niet kan zeggen is dat muziek zacht wordt afgespeeld! Al zegt dat laatste natuurlijk weinig, maar ook in reviews heb ik er niets over gelezen.

[ Voor 57% gewijzigd door Hoedje op 07-03-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:44:
[...]

Ik zou over een wel of niet roze 9100 niet gaan inzitten. Gewoon de goedkoopste nemen, het updaten van de ROM lukt toch wel. Maar ik vind persoonlijk de Jamin ook mooier dan de K-Jam. Als je het toetsenbordje niet gebruikt, zijn de voordelen groot. Eindelijk een fatsoenlijke camera, imo een veel mooier uiterlijk, een fatsoenlijke stylus (ook goed geplaatst) en tot slot ruim een 1/2 cm dunner.
Maak het nog even moeilijker :P Ik heb vrijdag al even met de 9100 kunnen spelen, ik vond het een fijn toestel, de dikte mag op zich wat minder.. Dicht functioneert de 9100 net als de Prophet. Over het updaten weet ik ook dat het kan, maar aan de buitenkant blijft het een Vario met een t-zones knop :P De camera is inderdaad wel weer beter, de stylus lijkt mij ook fijner in de hand te liggen... Alleen sms ik ook wel weer vrij veel, dus het toetsenbord heeft voor mij ook wel weer voordelen.

Nieuwsbericht op Nieuwemobiel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@D_e_X: Bij PDAShop in Rotterdam zou de Qtek S200 op voorraad zijn, misschien is die daar te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
Nog 18 dagen........dan mag ik m'n abo verlengen, m'n s100 is een beetje brak aan het worden, werdt dus tijd....

Zeker met de overklock staat mijn keuze vast. Maakte me eers nog zorgen over TT5 en skype maar dat is nu uit de wereld......

Kan niet meer W8n

[ Voor 5% gewijzigd door conradm op 07-03-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja per winkel verschilt prijs nogal, ik wacht ff af tot meer winkels hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaman, ik kan ook eigelijk niet wachten tot hij uitkomt (ik liever de M600)..Maar kan je dan wel die Orange Thema weghalen, zodat je gewoon Windows thema hebt....(die orange meuk vind ik maar lelijk).. Mijn abbo loopt over 3 maanden precies af. Duss tegen die tijd zal hij er vast wel zijn. Goedkoper waarschijnlijk ook dan bij de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04

luke_otto

pang pang luckyluke

Weet iemand wanneer de m600 via orange precies uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee. Ik was zaterdag bij Orange shop hier in Amersfoort. Maar daar konden ze mij geen datum geven. Beetje jammer. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:00:
Jaman, ik kan ook eigelijk niet wachten tot hij uitkomt (ik liever de M600)..Maar kan je dan wel die Orange Thema weghalen, zodat je gewoon Windows thema hebt....(die orange meuk vind ik maar lelijk).. Mijn abbo loopt over 3 maanden precies af. Duss tegen die tijd zal hij er vast wel zijn. Goedkoper waarschijnlijk ook dan bij de release.
Ja, dat kan natuurlijk.
lukeotto schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:03:
Weet iemand wanneer de m600 via orange precies uit komt?
Volgens Pocketinfo.nl (en die hebben zeer goede banden met Orange Nederland) komt de M600 eind maart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het volgende overkomt mij..

eerst vraag ik een offerte voor
5 x die oasis pack (gps en houder)
Subtotaal 445,-
Korting 35,70
Totaal 409,30

Dan besluit ik meer en andere producten te bestellen krijg ik volgende factuur:
1x 119,- ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS
4x 85,- SanDisk mini-SD Card 2048 MB
2x 15,- Brando Screen Protector MDA IV / XDA mini / Qtek 9100
3x 89,- Oasis Media Bluetooth GPS Receiver Navigation Pack
Oasis Media Bluetooth GPS Receiver 3
Veripart Universal Car Holder 3

Subtotaal 756,00
Korting -29,75
Totaal 726,25

dus bij 445 krijg ik 8% korting bij 756 krijg ik 4% beetje vaag ofniet?
pda shop doet de aanbiedingen.. iemand een ebdrijf waar ik meer korting kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Maak het nog even moeilijker :P
That can be arranged }) --> MDA Vario II @ MSMobiles & Officiele Persbericht.

MDA Vario II wordt op Cebit gepresenteerd door t-mobile. Hij komt uit per eind mei. Als dat de HTC Hermes is (zie Engadget), dan wordt het echt een klooie keuze. Die heeft namelijk een verbeterd qwerty tobo, en...
-Snellere Samsung proc
-Beeldbellen
-UMTS/HSDPA
-2 MP cam
etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 07-03-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al 3 weken uit voorraad leverbaar (en ook af te halen) bij smartphonestunts.nl in spijkenisse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:44:
[...]

Ik vind het een vreemde post van john. De meeste mensen gaan een leuk verhaaltje schrijven over de positieve en negatieve punten van een telefoon, zeker als ze één van de eerste zijn in een draadje die em hebben. Daarnaast heb ik de voorloper, de magician, en één ding wat ik zeker niet kan zeggen is dat muziek zacht wordt afgespeeld! Al zegt dat laatste natuurlijk weinig, maar ook in reviews heb ik er niets over gelezen.
ik ga zeker geen leuk verhaaltje schrijven, geen tijd voor en geen zin in. Het enige wat ik wil zeggen is dat het een supermooitoestel is maar een slechte geluidskwaliteit heeft, en dan bedoel ik niet de muziek (ik gebruik zo'n ding niet als mp3 of zo) maar gewoon de geluidskwaliteit voor spraak. misschien omdat het een van de eerste was (3 weken geleden al gekocht), maar ben bang dat het gewoon stelselmatig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:39:
[...]
Het enige wat ik wil zeggen is dat het een supermooitoestel is maar een slechte geluidskwaliteit heeft, en dan bedoel ik niet de muziek (ik gebruik zo'n ding niet als mp3 of zo) maar gewoon de geluidskwaliteit voor spraak. misschien omdat het een van de eerste was (3 weken geleden al gekocht), maar ben bang dat het gewoon stelselmatig is
Dat is zuur :/ . Datzelfde probleem heeft de Magician ook. Je zou toch zeggen dat ze het inmiddels wel hebben opgelost.

[ Voor 60% gewijzigd door Hoedje op 07-03-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:58:
[...]

That can be arranged }) --> MDA Vario II @ MSMobiles & Officiele Persbericht.

MDA Vario II wordt op Cebit gepresenteerd door t-mobile. Hij komt uit per eind mei. Als dat de HTC Hermes is (zie Engadget), dan wordt het echt een klooie keuze. Die heeft namelijk een verbeterd qwerty tobo, en...
-Snellere Samsung proc
-Beeldbellen
-UMTS/HSDPA
-2 MP cam
etc.
Dankje.. De vraag is echter in hoeverre ik gebruik ga maken van beeldbellen en UMTS ;) Dat er een fijnere cam in de Prophet zit en het design mooier is dan de Wizard houdt me tegen :) Anders had ik allang een Wizard gehad. De Qtek 9100 vind ik wel mooi door het grijze om het scherm heen.

Gelukkig heb ik geen haast en zit ik ook niet vast aan abonnementen als prepaid gebruiker :P
Hoedje schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:40:
[...]

Dat is zuur :/ . Datzelfde probleem heeft de Magician ook. Je zou toch zeggen dat ze het inmiddels wel hebben opgelost.
Het vreemde is dat wat ik over dit toestel heb gelezen dat er totaal geen problemen mee zijn..?

[ Voor 13% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-03-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Dit is al vaker in het topic van de Magician besproken, velen vinden het niet storend maar ik zelf wel, ben siemens gewend en dan is dit een flinke stap achteruit. Lees de topics maar eens door dan zie je het van zelf staan. Er zijn mensen die na een radio rom udate het beter vinden klinken maar ik vind het helaas tegenvallen. Schel en echo zijn de twee keywords helaas.

De meeste mensen vinden het niet storend dus je hoort er ook weinig van maar het is wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:40:
[...]

blijkbaar dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:46:
[...]

[...]

Het vreemde is dat wat ik over dit toestel heb gelezen dat er totaal geen problemen mee zijn..?
Zal ook vast niet in de specs staan...... wacht tot er meerdere gebruikers zijn. Ik hoop dat het kinderziekten zijn: het is en blijft een super mooi toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen of dit toestel ook in staat is om 4gb SD-kaarten te lezen. In dat geval zou het een prachtig toestel zijn. Hoe zit het met de DRM-beveiliging op dergelijke device's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:13:
Ik zou graag willen of dit toestel ook in staat is om 4gb SD-kaarten te lezen. In dat geval zou het een prachtig toestel zijn. Hoe zit het met de DRM-beveiliging op dergelijke device's?
4GB moet wel mogelijk zijn denk ik. DRM is hier niet echt ter sprake, je kunt het vergelijken met een normale pc met windows erop.

Als het goed is heb ik mijn Qtek s200 morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn collega krijgt vandaag de s200. zal het geluid testen en mijn bevindingen hier plaatsen. ben benieuwd

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar wat hands on ervaringen van jullie... :) Even afwachten dus nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
ik ben benieuwd naar de ROM updates... voor ik bestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:51:
mijn collega krijgt vandaag de s200. zal het geluid testen en mijn bevindingen hier plaatsen. ben benieuwd
Zoals alle anderen hier ben ik ook erg benieuwd :) De Qtek vind ik toch het mooiste samen met de M600 van Orange.
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:42:
Ben benieuwd naar wat hands on ervaringen van jullie... :) Even afwachten dus nog!
Ik zou er zo ook een kopen, de S200 dan. Dat ie een engels OS heeft maakt me weinig uit denk ik..veel programma's zijn toch ook engels.
3mph schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:28:
ik ben benieuwd naar de ROM updates... voor ik bestel...
Ik denk dat zowel i-mate als Qtek zo snel mogelijk met ROM updates komen hoor :) i-mate is over het algemeen wel vrij vlot, dat zie je ook met de K-JAM. Het bestaan van dat ding houdt me nog steeds tegen om een S200 te kopen btw :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Bepaald vlot was i-mate toch niet echt in het geval van de K-JAM. Ze waren vlot met de implementatie van AKU 2 maar dit was wel hun eerste ROM. De andere ROM die uitgebracht was telt uiteraard niet mee. Deze was gelijk aan de shipping ROM maar onbrak Skype en de AV applicatie.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Eggy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:03:
Bepaald vlot was i-mate toch niet echt in het geval van de K-JAM. Ze waren vlot met de implementatie van AKU 2 maar dit was wel hun eerste ROM. De andere ROM die uitgebracht was telt uiteraard niet mee. Deze was gelijk aan de shipping ROM maar onbrak Skype en de AV applicatie.
Nee okay, maar was Qtek zoveel eerder dan? T-mobile doet geloof ik helemaal niets aan updates, Orange weet ik niet. Wat dat betreft zijn Qtek en i-mate dus wel min of meer de voorlopers voor zover je daarvan kunt spreken. Ik pleit btw voor een M600-zwarte K-JAM O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Van T-Mobile was echter wel al een update verschenen voor zowel de Engelse als Nederlandse uitvoeringen. Een Qtek update was er ook al. In het algemeen heb je wel gelijk wat betreft i-mate en ROM updates. Persoonlijk vond ik het echter niet bepaald snel in het geval van de Wizard, een update in maart terwijl ik mijn K-JAM in oktober al aangeschaft had.

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 09-03-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Daar heb je gelijk in in dit geval :) Even afwachten hoe het gaat verder, eigenlijk moet ik hem gewoon kopen :P Het blijft een lastige afweging om een 9100 of S200 te kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Ach ja, aan mijn subjectieve advies heb je uiteraard weinig. Naast het feit dat je zelf ook op de hoogte bent van de verschillen natuurlijk. Ik kan echter wel zeggen dat het keyboard me uitermate goed bevalt en niet meer zonder zou kunnen doen. Je kunt de features naar mijn mening vele malen beter benutten op deze wijze.

Echter, de camera van de Prophet is natuurlijk wel weer beter. Persoonlijk maakt mij dit niet bijzonder veel uit. Uiteraard is het mooi meegenomen maar ik gebruik zo'n feature nauwelijks. De stylus is gelukkig wel verbeterd, dit is wel degelijk een aangename verbetering.

[ Voor 8% gewijzigd door Eggy op 09-03-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
Ik zou er zo ook een kopen, de S200 dan. Dat ie een engels OS heeft maakt me weinig uit denk ik..veel programma's zijn toch ook engels.
das waar maar een NL woordenboek/spellcheck zou wel makkelijk zijn, maar ik ga ook gewoon voor de S200 of de Jamin ligt er aan wat het goedkoopst is ICM een T-mob relax300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat onze eerste imate Jamin een maandagtoestelletje was. De S200 die mijn collega vandaag heeft opgehaald klinkt goed. Voor de rest nog niks getest, alleen het geluid. Eventuele andere bevindingen volgen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Eggy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:25:
Ach ja, aan mijn subjectieve advies heb je uiteraard weinig. Naast het feit dat je zelf ook op de hoogte bent van de verschillen natuurlijk. Ik kan echter wel zeggen dat het keyboard me uitermate goed bevalt en niet meer zonder zou kunnen doen. Je kunt de features naar mijn mening vele malen beter benutten op deze wijze.
Ik ben op de hoogte van de verschillen inderdaad, de extra dikte tov de Prophet zal waarschijnlijk nog wel te overzien zijn.. Ik vraag me gewoon af of het toetsenbord ook echt zo fijn werkt als men zegt. Ik ga denk ik vrijdagavond nog even klooien bij de t-mobile shop, wel fijn dat zij er een hebben liggen. Ik zit ook nog met het probleem welk abo ik erbij moet nemen en welke versie :) Punt is dat ik geen gezeik wil hebben als ik een andere ROM erop gooi van bijvoorbeeld i-mate of Qtek. Dat er een simlock op zit vind ik niet zo erg als ik een Vario neem, gaat daar ook een t-mobile abo bij. En waarschijnlijk PIT, maar daar ben ik ook nog met mezelf over in beraad :P
Echter, de camera van de Prophet is natuurlijk wel weer beter. Persoonlijk maakt mij dit niet bijzonder veel uit. Uiteraard is het mooi meegenomen maar ik gebruik zo'n feature nauwelijks. De stylus is gelukkig wel verbeterd, dit is wel degelijk een aangename verbetering.
De camera van de Prophet is inderdaad een stuk beter als ik het zo zie. Maar dat wisselt ook heel erg weer. Als je deze post bekijkt is dat echt een camera waarvan je zegt van, wow :o De stylus zit inderdaad bij de Prophet wel op de goede plek en heeft een wat fijner formaat, allemaal kleine + en - puntjes die het maken van een keuze wat lastiger maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

De twee extra toetsen (Start & OK) van de Prophet op de voorzijde zijn ook wel aardig. Hoewel ik deze functie nu in principe ook mijn Wizard heb sinds de installatie van Smartskey. Ik moet alleen de soft keys iets langer ingedrukt houden om hun secundaire functie te gebruiken.

Hoewel de camera kwaliteit wel lijkt te verschillen is dit natuurlijk wel vaker het geval. Sommige mensen kunnen schitterende foto's ten opzichte van anderen. Dit neemt echter niet weg dat ik het geval van de Wizard geen enkele fatsoenlijke foto gezien heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik weet niet of die knoppen veel uitmaken, ik heb verder geen ervaring met Windows Mobile devices om daar wat over te zeggen. Dat er van alles mogelijk is om de Wizard om te bouwen naar eigen smaak kan ik me goed voorstellen.
Wat betreft de foto's zitten er dusdanig grote verschillen tussen dat het niet aan de gebruiker ligt, maar aan de software of de camera zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
@ Cebit, Engadged mobile met hands-on pics van de Hermes/MDA Vario II (klik voor meer op de foto...)

Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/03/CIMG7295.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 09-03-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij deze heb ik denk ik besloten om voor dat toestel te gaan :P Precies wat ik eerder in dit topic zei, een Wizard maar dan met een zwarte/donkere voorkant. Erg mooi ding, toetsenbord oogt fijner, strakker :) Maar goed, niets is zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
J0YR1D3R schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:40:
Bij deze heb ik denk ik besloten om voor dat toestel te gaan :P Precies wat ik eerder in dit topic zei, een Wizard maar dan met een zwarte/donkere voorkant. Erg mooi ding, toetsenbord oogt fijner, strakker :) Maar goed, niets is zeker :)
Het is ook mijn favoriet, ik bel alleen een beetje bang voor de dikte... Ik ben iig blij met het toetsenbord, mij beviel me het toetsenbord van de Wizard niet!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.