HTC Prophet (i-mate JAMin, Qtek S200, SPV M600)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

J0YR1D3R schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:13:
Ik weet niet of die knoppen veel uitmaken, ik heb verder geen ervaring met Windows Mobile devices om daar wat over te zeggen. Dat er van alles mogelijk is om de Wizard om te bouwen naar eigen smaak kan ik me goed voorstellen.
Wat betreft de foto's zitten er dusdanig grote verschillen tussen dat het niet aan de gebruiker ligt, maar aan de software of de camera zelf :)
Ach ja, dat kan ook het geval geweest zijn maar dat maakt mijn laatste zin uiteraard niet ongeldig :p

Wat die HTC Hermes betreft, ik hoop maar dat ik mezelf kan weerhouden. Anders kom ik straks nog in de verleiding om een topic te starten :|

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hmm heb vandaag de s200 binnegekregen! Heerlijk ding alleen raar genoeg nog niet zo veel vraag naar. Hij ziet er erg solide uit en voelt lekker in de hand! Erg net ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eggy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:45:
Ach ja, dat kan ook het geval geweest zijn maar dat maakt mijn laatste zin uiteraard niet ongeldig :p
True, maar je weet zelf ook dat er tussen verschillende firmware versies veel verschil kan zitten. Dit soort camera's zijn heel "kritisch", elke situatie kan anders uitpakken en er zijn maar een paar echt goede situaties wat betreft licht etc voor zo'n minilensje.
Wat die HTC Hermes betreft, ik hoop maar dat ik mezelf kan weerhouden. Anders kom ik straks nog in de verleiding om een topic te starten :|
Mja, ik vind het allemaal maar niets, zoveel keuze :) Trouwens feli met het nieuwe subforum, mn nieuwe thuisbasis naast V&B :P
DaannO schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:29:
Hmm heb vandaag de s200 binnegekregen! Heerlijk ding alleen raar genoeg nog niet zo veel vraag naar. Hij ziet er erg solide uit en voelt lekker in de hand! Erg net ding :)
Netjes, hoe bevalt de snelheid je tov de Magician (als je die ook kent). Ik heb er ondanks de Hermes toch wel interesse in, grotendeels omdat ik toch niet ga beeldbellen en UMTS is ook wel een leuk maar ook nutteloos extra voor mij :) De cam gaat het mij vooral om en de zwarte behuizing.. Dan kom je of bij de Prophet of bij de Hermes uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

@Hoedje...
Volgens mij klopt die 400 Mhz niet helemaal die overal staat aan gegeven over de Hermes..
Jouw link,
http://www.engadgetmobile...es-t-mobile-mda-vario-ii/

lijkt mij dat dit best een serieuze bron is.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
@joy ik heb er nog niet daadwerkelijk mee gespeeld omdat deze pda mijn intresse niet zo zeer heeft gewekt. Als ik naar de hermes kijk dan vind ik die veel spannender. Maar heel wat collega`s hebben de s100 bij me en voor hun is het een ware vooruitgang. Vooral dat hij nu zo solide oogt en aanvoelt valt in goede aarde :) De wat grotere telecom winkels hebben hem nu inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Underworld schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:40:
@Hoedje...
Volgens mij klopt die 400 Mhz niet helemaal die overal staat aan gegeven over de Hermes..
Jouw link,
http://www.engadgetmobile...es-t-mobile-mda-vario-ii/

lijkt mij dat dit best een serieuze bron is.
Volgens mij heb ik het al eerder hier gepost, de Hermes heeft een 300 mhz Samsung proc, die is sneller dan de 416 mhz die nu bijv. in de Magician zit. En dus ook snel genoeg om te kunnen Skypen, filmpjes af te spelen etc.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:29:
wij hebben hem ook. supertoestel. ander schermpje dan bij de 9100. krasbestendig volgens qtek en in ieder geval minder glanzend. geluid is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En nog meer pics van de hermes en vooral nadruk op het scrollwieltje:
http://msmobiles.com/news.php/5011.html.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
ik heb hem gisteren besteld bij GSMboulevard.nl ik zie alleen net dat ze de prijzen hebben aangepast.. mag hopen dat ik hem nog voor de oude prijs heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
DaannO schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:46:
@joy ik heb er nog niet daadwerkelijk mee gespeeld omdat deze pda mijn intresse niet zo zeer heeft gewekt. Als ik naar de hermes kijk dan vind ik die veel spannender. Maar heel wat collega`s hebben de s100 bij me en voor hun is het een ware vooruitgang. Vooral dat hij nu zo solide oogt en aanvoelt valt in goede aarde :) De wat grotere telecom winkels hebben hem nu inmiddels.
Klinkt goed :) Ik ga denk komend weekend is kijken of ik hem ergens kan spotten.. Ben benieuwd.
Hoedje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:36:
En nog meer pics van de hermes en vooral nadruk op het scrollwieltje:
http://msmobiles.com/news.php/5011.html.
Ziet er erg fijn uit, juli 2006 staat de release geplanned. Misschien binnenkort ook maar is een topic over openen zoals Eggy ook al zei. Of hij moet zichzelf daartoe geroepen voelen ;)
3mph schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:44:
ik heb hem gisteren besteld bij GSMboulevard.nl ik zie alleen net dat ze de prijzen hebben aangepast.. mag hopen dat ik hem nog voor de oude prijs heb
Zou je een korte review kunnen maken/schrijven wanneer je het toestel binnenhebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben ook heel erg benieuwt wat de ervaringen nou zijn van het toestel. 8 juni loopt mijn abbo af van orange....Maar ik ga natuurlijk niet tot dan wachten... >:) Lijkt me egt supertof om te hebben. (heb nu k750i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
J0YR1D3R schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:03:
[...]

Ziet er erg fijn uit, juli 2006 staat de release geplanned. Misschien binnenkort ook maar is een topic over openen zoals Eggy ook al zei. Of hij moet zichzelf daartoe geroepen voelen ;)
De Qtec en iMate varianten staan idd op de planning voor juli 2006, de T-mobile variant komt al in mei uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb hem (de S200) net even bekeken bij Belcompany en bij Orange heb ik de M500 vergeleken met den M3000. Het extra formaat van de M3000, het toch wat gammele overkomen van de M3000 door het toetsenbord en de mindere camera hebben me overtuigd om er geen te kopen. Misschien dat dat met de Hermes anders is, maar ik vraag me af in hoeverre UMTS, de extra camera, etc, nuttig zijn voor mij.
Het zal de kosten hooguit omhoog gooien en de Prophet (S200 of M600) blijft gewoon mooier, kleiner...en momenteel ook stukken exclusiever dan de Wizard.

Nu nog even een abo uitzoeken en ik ben klaar O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb de Qtek s200 (Engels) vandaag binnen gekregen.

Zelf heb ik de MDA Compact sinds januari 2005 gebruikt, dus ik merk al meteen wat verschillen daarmee.
Het grootste verschil is toch wel de snelheid, ik vind alles net wat minder soepel gaan. De snelheid is zeker een punt waar ik de volgende telefoon naar ga kijken.

De buitenkant van mijn matzwarte qtek is prachtig, hij ligt heerlijk in de hand, nog beter dan de MDA Compact. De extra knoppen zijn een pluspunt, zo is de telefoon stukken beter te bedienen zonder stylus.

Bij het bellen viel me meteen op dat alles nog helderder en duidelijker klinkt dan bij de MDA Compact. Daarbij gebruikte ik altijd de 1.12 rom samen met de 1.13 radio. Ik heb nu de 2.09 samen met de 2.07.20 op mijn s200.

Mijn idee is nu dat na wat fine-tunen, misschien wat rom-updates dat de snelheid niet zo'n probleem meer zal zijn. De functionaliteit met WM5, Wifi en de camera zijn zeker de moeite waard om de overstap te maken.

De camera levert in vergelijking met de MDA Compact trouwens super kwaliteit af, zelfs in donkere omgevingen. Hij is traag maar de foto's zijn van hoge kwaliteit.

Morgen eens wat meer uitzoeken over de roms etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Fragger, gebruikte je op je oude toestel Tomtom 5 toevallig? Want ik ben benieuwd of de nieuwe, 'tragere' processor in de S200 ermee omgaat namelijk. Ga je dat nog testen misschien?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:01:
Fragger, gebruikte je op je oude toestel Tomtom 5 toevallig? Want ik ben benieuwd of de nieuwe, 'tragere' processor in de S200 ermee omgaat namelijk. Ga je dat nog testen misschien?
Zoals in het begin van dit forum al wordt aangegeven kan er voor snelheden wat de processor betreft op het forum van de HTC Wizard gekeken worden. Deze maakt gebruik van precies dezelfde processor en ook het OS WindowsMobile 5.

TomTom 5 werkt uitstekend op de HTC Wizard, dus dit zal op de HTC Prophet ook het geval zijn!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
overgins heeft de s20 dezelfde proc als de qtek 9100. Dit houd in dat je deze proc ook kan overklokken voor wie hem te traag vindt :) meer info hier over kan je in eggy`s topic vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 11-03-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56

htg

Dan vraag ik het nu in dit forum. Ik wil graag de SPV M600 hebben en die komt er nu ook aan. Weet iemand wanneer je die kunt kopen bij Orange? Of bij een andere provider zou in quarter van 2006 komen. Ik vind die WLAN mogelijkheden wel gaaf anders moet ik zo'n uitbreiding aanschaffen dus kan ik misschien beter wachten.

htg

:)

[ Voor 8% gewijzigd door htg op 12-03-2006 01:14 ]

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:01:
Nee nooit TomTom gebruikt, ben ik ook niet van plan.

Wie over de WLAN mogelijkheden droomt... Het bereik/ontvangst is een stuk minder van een draadloos netwerk dan een normale pc met een b/g kaartje.
Mijn pc heeft een 11Mbit verbinding met het draadloos netwerk van de buren, mijn s200 heeft af en toe een connectie, niet vaak.

De snelheid valt me vandaag trouwens reuze mee, als je alle programma's afsluit met bv. SPD Pocket plus 3.1, gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

softwarematig zit er een verschil in de Qtek 9100 en de S200. Beide welliswaar WM 5.0 maar Opera Mobile bijvoorbeeld draait op de S200 heel anders Om niet te zeggen, bijna niet). Er komt een ander soort letter (zelfs niet leesbaar) op het scherm. Iemand al ontdekt waar precies het verschil zit.

Opera-mini werkt wel.

EDIT: probleem opgelost. ligt aan de fontinstelling. in HKLM aangepast. loopt als een trein nu

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb de externe rom ook gewoon geinstalleerd gelaten. Zit erover te denken om niets daarvan te installeren in de hoop op snelheids winst, iemand al ervaring hiermee?

Verder wil ik de externe rom ook wel unlocken en gebruiken om programma's op te zetten. Is de externe rom hetzelfde als de Wizard? (zelf nog niet uitgezocht:))

Het enige probleem is een beetje de snelheid nu. Vooral msn is een stuk trager dan op m'n Magician, ik kan msn eigenlijk niet meer gebruiken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Fraggar schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:04:
Het enige probleem is een beetje de snelheid nu. Vooral msn is een stuk trager dan op m'n Magician, ik kan msn eigenlijk niet meer gebruiken nu.
Is het echt zo traag ja? heb je niet te veel programma's open staan die het geheugen inpikken?
Ik had eigenlijk al besloten om voor deze telefoon te gaan (bij orange als hij daar beschikbaar is) maar als hij echt zo traag is lijkt me dat een behoorlijk irritatiepunt.
:+ Heb je toevallig een hoop spyware erop staan? dan moet je even hitman pro(phet) gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Op 2call.nl kun je de S200 uitkiezen met n Nederlandse of met 'n Engelse OS!
Zelf zou ik dan gaan voor 'n Engelse OS, omdat ik nu al meer dan 'n jaar met 'n Engelse SPV M500 loop.

Aangezien m'n abbo nog pff 'n half jaartje doorloopt ofzo, wil ik eerst wachten op de M600 van Orange, om te kijken hoe deze eruit ziet (design vind ik toch wel belangrijk) en dan later eventueel de HTC Hermes bekijken. Maar ik denk dat dat weer zo'n megadik toestel wordt doordat er natuurlijk 'n qwerty-tobo'tje inzit.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
ff een vraagje, ik zit te twijfellen tussen de NL versie en de UK versie, maar is het ook mogelijk om een NL woordenboek op de UK versie te krijgen ?? Zelf ben ik nl groot voorstander van een engelstalig os, maar een NL woordenboek zou erg handig zijn.

Is de handschriftherkenning van WM5 beter of anders dan dat van voorgaande versies? heb nu een S100 en daarvoor een SE P800 met Symbian UIQ, met de P800 kon ik bijna blind SMS'jes e.d. schrijven maar bij m'n S100 lukt dat niet echt lekker, meestal val ik daarbij terug op het virtuele keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
tijsco schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:18:
[...]

Is het echt zo traag ja? heb je niet te veel programma's open staan die het geheugen inpikken?
Ik had eigenlijk al besloten om voor deze telefoon te gaan (bij orange als hij daar beschikbaar is) maar als hij echt zo traag is lijkt me dat een behoorlijk irritatiepunt.
:+ Heb je toevallig een hoop spyware erop staan? dan moet je even hitman pro(phet) gebruiken :+
Ik heb hem alleen aangezet, rechtstreeks uit de doos. Dus ook alle bestanden van de externe-rom laten installeren. Op zo'n installatie vind ik de snelheid niet denderend.
De camera opstarten duurt echt seconden, 5 ofzo. Msn gebruikte ik veel op m'n s100, maar als nu een paar personen wat tegelijk tegen me zeggen, wordt alles erg traag.

Maar misschien zijn deze problemen nog op te lossen door geen externe rom te installeren bijvoorbeeld, of een rom update. Ik geloof er nog wel in. Het overclocken begin ik niet aan op m'n pda :)

Ik heb zelf de Engelstalige Qtek. Volgensmij duurt de Nederlandse nog wel even. Het Nederlandse woordenboek op de Engelstalige versie is bij de s100 nooit gelukt, dus of dat met deze wel lukt weet ik niet. Ik vind het t9 woordenboek trouwens ook totaal niet nodig op een pda.

De handschriftherkenning heb ik nooit gebruikt, geen idee of dit dus verbeterd is. Wel merk ik dat er veel verschil zit in de schermen. Ik heb twee s100's, een vario en nu de s200 geprobeerd, waarbij je duidelijk verschil merkte tussen de zachtheid van het scherm. Mijn s200 moet ik redelijk hard en ver indrukken, vooral op sommige plekken zoals de hoeken. Bij m'n s100 was dit een stuk minder, maar zat het losse gedeelte juist in het midden.
Misschien is dit zelfs een reden om het toestel terug te brengen, ik weet niet wat de eisen hiervoor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
conradm313 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:47:
ff een vraagje, ik zit te twijfellen tussen de NL versie en de UK versie, maar is het ook mogelijk om een NL woordenboek op de UK versie te krijgen ?? Zelf ben ik nl groot voorstander van een engelstalig os, maar een NL woordenboek zou erg handig zijn.

Is de handschriftherkenning van WM5 beter of anders dan dat van voorgaande versies? heb nu een S100 en daarvoor een SE P800 met Symbian UIQ, met de P800 kon ik bijna blind SMS'jes e.d. schrijven maar bij m'n S100 lukt dat niet echt lekker, meestal val ik daarbij terug op het virtuele keyboard.
De standaard handschriftherkenning van MS is ruk. Ik heb sinds een paar maanden Calligrapher (shareware) en dat werkt als een tierelier. Handschriftherkenning is beter en Calligrapher werkt ook met een woordenboek en kiest dan de meest waarschijnlijke optie. Soms gaat het wel mis, maar dat zal wel aan mijn handschrift liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

tCC

kan iemand nog even een dump maken van z'n s200 ROM zodat we die kunnen flashen in onze JAMin ? met i-mate duurt het allemaal zo lang :(

thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:37:
[...]

Ik heb hem alleen aangezet, rechtstreeks uit de doos. Dus ook alle bestanden van de externe-rom laten installeren. Op zo'n installatie vind ik de snelheid niet denderend.
De camera opstarten duurt echt seconden, 5 ofzo. Msn gebruikte ik veel op m'n s100, maar als nu een paar personen wat tegelijk tegen me zeggen, wordt alles erg traag.

Maar misschien zijn deze problemen nog op te lossen door geen externe rom te installeren bijvoorbeeld, of een rom update. Ik geloof er nog wel in. Het overclocken begin ik niet aan op m'n pda :)

Ik heb zelf de Engelstalige Qtek. Volgensmij duurt de Nederlandse nog wel even. Het Nederlandse woordenboek op de Engelstalige versie is bij de s100 nooit gelukt, dus of dat met deze wel lukt weet ik niet. Ik vind het t9 woordenboek trouwens ook totaal niet nodig op een pda.

De handschriftherkenning heb ik nooit gebruikt, geen idee of dit dus verbeterd is. Wel merk ik dat er veel verschil zit in de schermen. Ik heb twee s100's, een vario en nu de s200 geprobeerd, waarbij je duidelijk verschil merkte tussen de zachtheid van het scherm. Mijn s200 moet ik redelijk hard en ver indrukken, vooral op sommige plekken zoals de hoeken. Bij m'n s100 was dit een stuk minder, maar zat het losse gedeelte juist in het midden.
Misschien is dit zelfs een reden om het toestel terug te brengen, ik weet niet wat de eisen hiervoor zijn...
volgens de specs heeft de S200 een krasvrijscherm. wellicht dat dat de reden is dat je iets harder moet drukken. Het scherm veert ook veel minder dan bv bij de 9100/9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Fraggar schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:37:
[...]

T9 lijkt me inderdaad met een virtueel toetsenbord ook niet nodig, dat is juist de kracht ervan. Je typt gewoon in een keer het juiste woord en hoeft dus niet te switchen tussen de mogelijkheden. De nederlandse versie wordt bij 2call verwacht binnen een week of 3. Ik mail straks Qtek zelf wel even :) Wat betreft die roms, ik heb geen idee hoe het zit met externe roms etc, dat heeft mijn simpele symbian telefoon niet :P Heb nog een hoop te leren dus..
Je hebt het hier over de vario.. Heb je ook hiervan de snelheid kunnen "proeven"? Hoe liep die in vergelijking met de S200? Ik vind het toch wel minder dat je er nu vrij negatief over bent..zeker omdat ik wel een verbetering had verwacht ten opzichte van de S100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:12:
Je hebt het hier over de vario.. Heb je ook hiervan de snelheid kunnen "proeven"? Hoe liep die in vergelijking met de S200? Ik vind het toch wel minder dat je er nu vrij negatief over bent..zeker omdat ik wel een verbetering had verwacht ten opzichte van de S100.
De Vario loopt naar mijn gevoel hetzelfde als de s200. Een verbetering qua snelheid tov de s100 is het zeker niet. Maar het is ook niet echt zoveel minder. Het is een beetje een gevoelskwestie.
Ook ligt het er natuurlijk aan waar je hem vooral voor gebruikt.
Ik denk wel dat er nog verbeteringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Fraggar schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:55:

De Vario loopt naar mijn gevoel hetzelfde als de s200. Een verbetering qua snelheid tov de s100 is het zeker niet. Maar het is ook niet echt zoveel minder. Het is een beetje een gevoelskwestie.
Ook ligt het er natuurlijk aan waar je hem vooral voor gebruikt.
Ik denk wel dat er nog verbeteringen komen.
Hmkay.. Het lijkt mij dat de verandering van Windows 2003 naar 2005 een aardige verbetering in snelheid heeft opgeleverd en dat in samenwerking met de minder sneller, maar efficientere 200Mhz Texas processor relatief weinig snelheidsverlies heeft opgeleverd. Ik denk niet dat ik heel veel dingen op mn telefoon open laat staan, op mijn huidige heb ik dat soms wel en daar merk ik maar weinig van.

Punten waar ik nog mee zit zijn vooral het smsen, ik sms vrij veel en dat zou voor mij een reden zijn om bijvoorbeeld de Wizard te gaan halen ivm het toetsenbord. Ik heb niet echt de mogelijkheid om te testen hoe snel het gaat en hoe snel ik het leer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken de I-Mate Jamin..

Het is een super gaaf ding, maar er zitten nog behoorlijk wat kinderziektes in:
- SD Kaartje spontaan niet meer zichtbaar
- Spontane Reset
- Vasthangen

Ik hoop dat er snel een update komt.

Verder heeft wm5.0 ook voor de nodige problemen gezorgd.. dit staat echter
los van de Jamin. Veel programma's lopen niet of niet goed op wm5.0
Wat wel ideaal is is dat je niets kwijt raakt als de batt. leeg is.
Ook de bediening met de toetsen is super.. althans zolang het programma wat je start het ondersteund..
Verder zag ik nog ergens een opmerking over T9 voorbij komen.. men vroeg zich het nut hiervan af..
nou simple.. het toetsenbord kun je niet met de vingers bedienen.. de T9 toetsen wel.
Voice dailing is overigens ook erg handig, maar dat moge duidelijk zijn. Gewoon te activeren met
m'n bluetooth headset.

TomTom start erg langzaam, maar is verder prima te gebruiken (als je het eenmaal aan de praat hebt)
Zelf vroeg ik me af of het connecten van 2 bluetooth apparaten geen probleem zou zijn, headset
en gps.. maar het werkt heel aardig. TomTom schakelt netjes het geluid uit als je gaat bellen,
wat me wel op viel is dat tomtom even de GPS kwijt is als ik na een telefoongesprek op hang.

Overclocken heb ik ook geprobeerd, en ik moet zeggen werkt prima!
Sommige spelletjes zijn standaard gewoon traag, effe overclocken en alles loopt soepel.
Ik blijf het wel een beetje link vinden.. dus met mate.

Wifi werkt ook goed bij mij.. het bereik heb ik geen problemen mee. Mooie is dat hij van verschillende netwerken de WEP Key onthoud.. dus niet telkens op nieuw instellen.

Skype heb ik ook even getest, werkte opzich wel maar aangezien ik geen skype contacten
had heb ik met 2 eigen accounts getest.. zorgde voor het nodige gepiep.
Schijnt wel dat de processor wat traag ervoor is.. maar tijdelijk overclocken helpt ook dan weer.

Als iemand tips heeft om de bugs te verhelpen.. graag.. tis wel vervelend om te laat wakker
te worden om dat mijn wekker (AlarmX) niet is afgegaan omdat de i-mate vast gelopen is :?

Camera werkt ook prima.. ik was verbaasd over de kwaliteit van de foto's met weinig licht..
je moet wel een vaste hand hebben, want hij heeft wel even nodig om een goed beeld te krijgen.
De macro stand is ook erg handig.. kun je scherpe opnamens van dicht bij maken.

Veel plezier. en don't Be Stupid.. BSmart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:35:
...
Wifi werkt ook goed bij mij.. het bereik heb ik geen problemen mee. Mooie is dat hij van verschillende netwerken de WEP Key onthoud.. dus niet telkens op nieuw instellen.
...
Top om wat ervaringen uit eerste hand te horen. Het is inderdaad wachten op een update maar als ik dat zo hoor denk ik niet dat die uit zal blijven. Wat ik me afvroeg is of je ook WPA al getest hebt, zoja werkt dit gewoon of ondersteunt hij enkel WEP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:47:
[...]

Top om wat ervaringen uit eerste hand te horen. Het is inderdaad wachten op een update maar als ik dat zo hoor denk ik niet dat die uit zal blijven. Wat ik me afvroeg is of je ook WPA al getest hebt, zoja werkt dit gewoon of ondersteunt hij enkel WEP?
Mijn Router heeft geen WPA dus heb het nog niet kunnen testen,
Als ik in de WIFI settings van de JAMin kijk zie ik bij authentication:
OPEN, Shared, WPA, WPA-PSK
Als ik ergens kan testen laten het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Als je bij gsmplaza.nl je orange contact wilt verlengen (1 jaar) en daarbij een M600 wilt nemen dan kost dat tussen de 550 en 304 euro.
Hmm.... toch maar geen M600 voor mij! :( (Ik blijf wel bij me M500 :p)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:23

luke_otto

pang pang luckyluke

Volgens mij heb je het over de qtek s200 of de imate jamin. De orange versie is namelijk nog niet beschikbaar. Met een beetje geluk bied orange zijn versie (m600) wat goedkoper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

oops natuurlijk bedoel ik de s200 :)

als de m600 straks duurder is dan 100 euro dan kan Orange de pot op en dan neem ik korting op mijn abbo bij mijn verlenging :)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ReflexWolf schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:29:
Als je bij gsmplaza.nl je orange contact wilt verlengen (1 jaar) en daarbij een M600 wilt nemen dan kost dat tussen de 550 en 304 euro.
Hmm.... toch maar geen M600 voor mij! :( (Ik blijf wel bij me M500 :p)
Ik vond het inderdaad ook al gek dat je het over de M600 had, kon hem ook niet vinden op de site :) Kijk trouwens is bij 2call.nl, die biedt momenteel de S200 het voordeligste aan volgens mij :)
lukeotto schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:15:
Volgens mij heb je het over de qtek s200 of de imate jamin. De orange versie is namelijk nog niet beschikbaar. Met een beetje geluk bied orange zijn versie (m600) wat goedkoper aan.
Orange zal vast iets lager gaan zitten inderdaad :) Ik zag trouwens dit artikel staan en vraag me af in hoeverre Orange nederland daar ook in meegaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

Toen ik laatst in de orange shop was om te vragen wanneer de M600 uit zo komen zei hij dat hij geen flauw id had, en dan orange UK meestal een paar maanden eerder was met toestellen uitgeven. Bij orange UK staat hij nog niet op de site, ook niet onder het kopje comming soon...
Op het forum op www.pocketinfo.nl staat een reactie van iemand die zegt dat de M600 door orange is uit gesteld. Ik hoop dat diegene het fout heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren gehaald... Bij de BelCompany in Den Bosch hadden ze hem gewoon in de etalage staan. T-Mobile Flex 30 abbo met SMS verdubbelaar & PIT genomen, totaal 42e per maand, dan betaal je voor het toestel 210e (1 jarig contract).

Eerste ervaringen zijn positief, het is de Qtek variant. Langzaam vind ik hem niet en ook het volume is geen probleem. De behuizing voelt degelijk aan, en dit is ook de impressie na wat spelen met het toestel. WPA vormde geen probleem en een Wifi verbinding was zo opgezet. Onhandig was wel dat je als je wifi als 'Internet' gebruikt je geen shares van lokale pc's kunt benaderen en als je het als 'Work' gebruikt geen internet toegang hebt. Ook valt het bereik tegen, al heb ik wel overal verbinding in huis.

Ik vond het virtueel toetsenbord in het begin wel erg klein, maar keys op large scheelt al en verder is het natuurlijk ook een deel gewenning. Ander nadeel is dat ik het vervelend vind iedere keer mijn scherm schoon te moeten maken, maar dat is bij alle pda's zo... Op zoek naar een screenprotector lijkt me een goed compromis.

De camera is super! Veel detail en ook in het donker werkt hij goed! Nou, ik ga er komende dagen nog flink mee spelen, en laat jullie wel weten welke dingen me allemaal nog meer opvallen aan het toestel. Tot op heden een tevreden klant :)

Nog wat kleine vraagjes:
Zodra ik hem aan mijn laptop hang voor activesync kapt mijn wifi verbinding op mijn laptop ermee... Waar ligt dit aan?
Het tril alarm vind ik irritant, is er geen extern programmatje waarmee de snelheid van het tril motortje in te stellen is en de duur van het trillen, het is nu echt een continue trilling als je gebeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 10:35:
... Onhandig was wel dat je als je wifi als 'Internet' gebruikt je geen shares van lokale pc's kunt benaderen en als je het als 'Work' gebruikt geen internet toegang hebt. Ook valt het bereik tegen, al heb ik wel overal verbinding in huis...
Dit is wel erg vreemd... zou dit een bug zijn of een "feature".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

valt me een beetje tegen, een beetje tweaker had ons, de mensen met een JAMin, toch al lang geholpen met een aku2 s200 rom...

[typo]

[ Voor 5% gewijzigd door tCC op 20-03-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

ik volg je niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

door een dump te maken van een s200 rom :)
hopelijk lukt dat met OF aWizard ROM Utils (1.3 beta 2), of met http://rapidshare.de/files/12807448/wizBackup.ZIP.html ;)

kan iemand eens proberen (zal nog even zoeken op xda) om een dump te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
De S200 is te koop bij de Belcompany voor 25 EURO met een 2jarig relax 20 abo, ik heb het idee dat hij goedkoper is dan zijn voorganger de migician of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagg schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:36:
De S200 is te koop bij de Belcompany voor 25 EURO met een 2jarig relax 20 abo, ik heb het idee dat hij goedkoper is dan zijn voorganger de migician of heb ik dat mis?
zal vast wel kloppen. de nieuwere toestellen worden steeds goedkoper. de ontwikkelingskosten zijn immers al terug verdiend door de voorgaande versies. kijk eens bij Nokia. De 66oo heeft ooit meer dan 650 euro gekost, de N70 (met veel betere prestaties en meer mogelijkheden) wordt onder de 500 aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
Dagg schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:36:
Enig idee wat ie daar met een relax300 2jr moet kosten? zie nl op hun site nog geen S200? want dit is wel erg scherp. (neem maar aan dat je FLEX20 bedoelt)

[ Voor 5% gewijzigd door conradm op 21-03-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Passen we op dat we niet teveel over prijzen en abonnement combinaties gaan praten? Het topic gaat over het toestel en niet alleen over waar je hem het goedkoopste kunt kopen :) Ik kan me voorstellen dat een onweerstaanbare aanbieding (mits geen spam) hier zeker gewaardeerd zal worden, maar alleen maar hierover discussieren lijkt me geen goed plan :)

Als je een goede indicatie wilt van goedkope shops in combinatie met een abonnement kun je kijken bij onder andere www.telecomvergelijker.nl Van de winkels die ik ken, heeft www.2call.nl momenteel de goedkoopste prijzen. Vooral in combinatie met vodafone heb je een goede en goedkope deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
tcc schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:59:
door een dump te maken van een s200 rom :)
hopelijk lukt dat met OF aWizard ROM Utils (1.3 beta 2), of met http://rapidshare.de/files/12807448/wizBackup.ZIP.html ;)

kan iemand eens proberen (zal nog even zoeken op xda) om een dump te maken ?
Het tooltje geeft aan dat je een 128MB sdkaart nodig hebt.
Helaas heb ik nog totaal geen SD kaart, m'n gigkaartje komt morgen binnen, dan zal ik het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien vertellen of de engelse versie van de Qtek S200 later geflashed kan worden met een nederlandse Rom versie?

Ik wil graag de S200 kopen, maar weet niet goed wat ik moet doen. Wachten op de nederlandse versie of nu de engelse versie kopen. Wat is het nadeel ven een engelse versie tov een nederlandse. Kun je bijv synchronisatie problemen krijgen wanneer je een nederlandse outlook gebruikt icm een Engelse S200?

Wanneer komt de ne versie beschikbaar op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:38:
Kan iemand mij misschien vertellen of de engelse versie van de Qtek S200 later geflashed kan worden met een nederlandse Rom versie?

Ik wil graag de S200 kopen, maar weet niet goed wat ik moet doen. Wachten op de nederlandse versie of nu de engelse versie kopen. Wat is het nadeel ven een engelse versie tov een nederlandse. Kun je bijv synchronisatie problemen krijgen wanneer je een nederlandse outlook gebruikt icm een Engelse S200?

Wanneer komt de ne versie beschikbaar op de markt?
volgens mij kun je de nederlandse versie niet over de engelse flashen. Combinatie van engels met nederlandse outlook is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:05:
[...]

volgens mij kun je de nederlandse versie niet over de engelse flashen. Combinatie van engels met nederlandse outlook is geen probleem
Wanneer je het forum van de HTC wizard doorleest dan blijkt dat men verschillende ROMS op verschillende apparaten (Qtek, T-Mobile, I-mate) kan installeren. Zou dat denk je voor de Qtek S200 niet mogelijk zijn? Oftwel een engelse Qtek S200 versie flashen met een nederlandse Windows Mobile 5.0 rom wanneer deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

Fraggar schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:14:
[...]

Het tooltje geeft aan dat je een 128MB sdkaart nodig hebt.
Helaas heb ik nog totaal geen SD kaart, m'n gigkaartje komt morgen binnen, dan zal ik het eens proberen.
ondertussen is er een S200 OS ROM beschikbaar (xda), die schijnt goed te draaien.
de gebackupte Radio ROM is ook te flashen, maar werkt dan niet :)

bedankt voor het kijken iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Ik heb de Nederlandse versie bij gsmboulevard besteld... deze komt medio april binnen zeggen ze...

Edit:
Je kunt niet flashen naar Nederlandse ROM, daarom wacht ik mijn Nederlandse wel gewoon af.

[ Voor 35% gewijzigd door 3mph op 22-03-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Voor degene die zich nog geroepen voelt om nog n topicje te maken over de HTC Hermes ( J0YR1D3R of Eggy misschien ;) ) hier is nog wat info:

Specs:
  • UMTS / HSDPA
  • S3C2442 Samsung processor ( 300MHz, zelfde als in de HP RX1950 )
  • 128MB flash Geheugen
  • 64MB RAM Geheugen
  • 2.8-inch display
  • 802.11b/g
  • Bluetooth 2.0
  • MicroSD ( Dit vind ik wel jammer, ik had liever SD gezien )
  • 2.1 megapixel camera
  • 2e camera voor video bellen
Hier nog een detail plaatje van de cpu:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/Semiconductor/MobileSolutions/images/msp_img_001.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erg mooi apparaatje dit en heb inmiddels ook zware interesse :)

Als ik het goed begrepen heb kan ik het beste voor de QTec versie gaan, want die zijn in het verleden het snelste geweest met updates.

In wat voor taal zijn die (1e) updates? Engels?

Ik wil zowiezo voor de engelse versie gaan, dus dat is eigenlijk het probleem niet.

Verder wil ik er ook films/filmpjes/music video's en muziek mee gaan afspelen (moet me toch vermaken in de trein ;) )en wil ik graag weten of dat een beetje soepel gaat.

Kan je verder alle apps installeren die ik nu bv ook op mijn rx3715 draai? Of is de S200/software "gelocked" :?

[ Voor 14% gewijzigd door bitpixl op 22-03-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:43:...
Verder wil ik er ook films/filmpjes/music video's en muziek mee gaan afspelen (moet me toch vermaken in de trein ;) )en wil ik graag weten of dat een beetje soepel gaat.

Kan je verder alle apps installeren die ik nu bv ook op mijn rx3715 draai? Of is de S200/software "gelocked" :?
Films, muziek en foto's enzo zijn niet echt een probleem, gaat tot op heden allemaal vloeiend... Wel aan te raden om dan geen ander programma tegelijk in het geheugen draaiende te hebben, dan wordt het wat traag/

Voor zover ik weet kun je gewoon alle pocketpc programma's op de s200 installeren.

Had ik nog een vraagje, ik had laatste Opera geinstalleerd erop, maar deze geeft in de adres balk enkel vreemde tekens... Iemand anders die dit probleem kent/ook heeft/weet hoet het opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:21:
[...]
Films, muziek en foto's enzo zijn niet echt een probleem, gaat tot op heden allemaal vloeiend... Wel aan te raden om dan geen ander programma tegelijk in het geheugen draaiende te hebben, dan wordt het wat traag/

Voor zover ik weet kun je gewoon alle pocketpc programma's op de s200 installeren.
Van wat ik gelezen heb over het overclocken, schijnt de TI proc na de overclock toch heel wat beter te presteren. Apps gaan vlotter, etc. Alleen zal de batterij tijd wel iets minder worden.

Heeft iemand zijn S200 al overgeclocked?

Maar goed, ik ben overstag, ga er nu 1tje bestellen :9

[ Voor 12% gewijzigd door bitpixl op 23-03-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil het best een keer proberen dat overklokken, maar tot op heden niet echt behoefte aan gehad... Keer doen als ik een dagje thuis ben, dan kan ik ook wat zinnigs over batterijduur zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:53:
Wil het best een keer proberen dat overklokken, maar tot op heden niet echt behoefte aan gehad... Keer doen als ik een dagje thuis ben, dan kan ik ook wat zinnigs over batterijduur zeggen.
Ik ga het ook zowiezo uitproberen, heb als het goed is dit weekend de S200 nog binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom wacht iedereen op 'n Nederlandse S200 als die bij 2call.nl binnen 1 dag geleverd wordt 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:40:
Waarom wacht iedereen op 'n Nederlandse S200 als die bij 2call.nl binnen 1 dag geleverd wordt 8)7
Van de site:

Levertijd ca. 3 weken |:(

En ik ga voor de Engelse versie :)

[ Voor 8% gewijzigd door bitpixl op 23-03-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Skillz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:52:
[...]

Van de site:

Levertijd ca. 3 weken |:(

En ik ga voor de Engelse versie :)
mijn excuses, vandeweek was 't nog 1 dag! :?

Ikzelf ga ook voor 'n Engelse, werkt veel sneller en beter!
Ik heb nu 'n M500 (Engels) dus weet voor 90% waar wat zit :)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 23-03-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
werkt de Engelse versie beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, hoe kunnen jullie nu filmjpes kijken op je S200? (of welke PDA dan ook) waar zetten jullie dit op? Op een SD kaartje? Is deze dan niet te klein om films op te zetten? En is de ondertiteling enzo te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Filmpjes kun je zetten op SD-kaartje inderdaad. Met een programma als The Core Pocket Mediaplayer kun je ze afspelen.

In het HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 9 topic staat meer info:
TCPMP (voorheen bekend als BetaPlayer) ondersteunt een groot aantal bestandstypen en video codecs, waaronder DivX en XviD. Zo kun je met PocketDivXEncoder bestanden in DivX formaat omzetten en deze vervolgens afspelen met TCPMP. Met deze audio codec plug-in kun je zelfs .AAC bestanden afspelen. Voor je HTC Wizard zul je de volgende versie moeten installeren: "tcpmp.setup.[version].exe".
Ik denk dat je er op die manier wel uit moet komen toch, als je zelf ook een telefoon als deze hebt?

Trouwens:
Possstema schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:39:
Voor degene die zich nog geroepen voelt om nog n topicje te maken over de HTC Hermes ( J0YR1D3R of Eggy misschien ;) ) hier is nog wat info:
DaannO in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..." :)

[ Voor 26% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-03-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ok, had k niet gezien :), ik heb dit al wel gezien .. => Hermes topicje :X .

Ik weet niet hoe dat werkt, maar t is wel wat lullig voor DaannO als ie heel veel werk in ze SP heeft gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt nog voordat de S200 nl versie er is bij 2call.nl staan er al meer als een week levertijd ca 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:50:
Hoelang duurt nog voordat de S200 nl versie er is bij 2call.nl staan er al meer als een week levertijd ca 3 weken.
Aangezien ze bij 2call.nl een levertijd van 3 weken aangeven, lijkt het me dat je daarop kunt vertrouwen? Ik ben momenteel aan het mailen met een aantal webshops en qtek zelfs over de leverbaarheid van de S200. Zodra daar meer informatie bekend over is laat ik dat weten. Tot die tijd lijkt het me verstandig om niet iedere x aantal posts te vragen wanneer de telefoon leverbaar is :)

Vraag:
Geachte heer/mevrouw,

ik ben momenteel zeer geinteresseerd in zowel de Qtek 9100 als de S200. Nou weet ik dat de Qtek 9100 momenteel zowel met een nederlands als engels OS leverbaar is. De S200 is bij diverse webshops al vermeld. Bij o.a. www.2call.nl en www.smartphoneshop.nl staat dat de nederlandse versie later komt. Is er al enige informatie bekend omtrent een releasedatum? www.2call.nl geeft een levertijd van 3 weken aan.

Met vriendelijke groet,
Antwoord 2call.nl:
Goedemiddag,

De levertijden voor S200EN is binnen een paar dagen. Voor de S200NL hebben we nog geen exacte levertijd ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Olivia
2Call B.V.
Antwoord van qtek wacht ik nog op.

[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 24-03-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
CLB schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:07:
[...]

mijn excuses, vandeweek was 't nog 1 dag! :?

Ikzelf ga ook voor 'n Engelse, werkt veel sneller en beter!
Ik heb nu 'n M500 (Engels) dus weet voor 90% waar wat zit :)
Werkt de Engelse sneller en beter?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
3mph schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:53:
[...]
Werkt de Engelse sneller en beter?!
Ik denk dat je sneller en beter in dit verband als een persoonlijke mening moet zien. Sneller en beter dan bijvoorbeeld de nederlandse versie zal het imho niet zijn, het is puur de taal die anders is, de basis is gewoon gelijk hoor. Het lijkt me dat je dat met enigzins logisch nadenken ook wel had kunnen bedenken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 13:49

ChUcKiE

Dus........

Ik heb de S200 UK nu ook een paar dagen in gebruik. Gelukkig heeft de behuizing exact dezelfde afmetingen als de S100, waardoor de S200 ook in mijn carkit en bureauhouder past.

Wellicht iets voor in de startpost?

Ik vind de S200 wel merkbaar langzamer dan de S100 ;(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Chuckie: Kun je over die snelheid wat details kwijt ofzo?

Bv. filmpjes afspelen, dingen openen? Waar is die langzamer in?

Vind ik namelijk 'n beetje prut (aangezien ik ook over wilde stappen naar deze 'nieuwere' versie)

@3mph: Joyrider heeft inderdaad gelijk. De Engelse is zeker niet beter en stabieler hoor!
Maar aangezien ik nu al 'n jaar met 'n Engelse OS loop, ben k daar aan gewend en daarom
vind IK 'm beter en stabieler en sneller werken enzo. Ik had 't een beetje lomp verwoord! Excuses!

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 25-03-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Hij is langzamer joh? je zou zeggen dat ie sneller was met die chip van TI

ps. NP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb hem ook sinds vanmiddag binnen :)

1e indruk: Kleiner als ik dacht en DAMN wat is ie geil :P

Kleiner omdat ik nu met een HP RX3715 rondliep en deze is toch wel ffies een stukkie kleiner.

Verder herkende de S200 vanaf het 1e moment mijn Sim kaart niet, maar dat heb ik weten op te lossen door wat laagjes tape op de sim kaart teplakken zodat de sim wat beter aangedrukt wordt. Ach ja, je moet toch wat.

Is het nou mogenlijk om een full backup te maken met ActiveSync :?
Ik was altijd versie 3.8 gewend en daar kon ik van mijn RX3715 een full backup maken.
Vond het wel een makkelijke optie omdat ik wat extra software erop had zitten.

Ok, ga nu weer verder spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Er is inmiddels een nieuwe ROM voor de JAMin beschikbaar. De ROM is gereleased op 23maart en is van 23 februari. Wijzigingen kun je in dit pdf bestand vinden. De update is te downloaden via deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Ik heb voor de Qtek nog geen nieuwe ROM kunnen vinden

edit: typ0

[ Voor 16% gewijzigd door 3mph op 26-03-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
3mph schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:05:
Ik heb voor de Qtek nog geen nieuwe ROM kunnen vinden

edit: typ0
Die heeft toch al standaard AKU2, bovenstaande voor de Jamin geeft AKU2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb mijn QTek nu overgeclocked (Kan je zien in TCPMP) (OMAPCLOCK=240 ingesteld ) en ik merk toch duidelijk wel wat verschil :)

Vooral als ik de cam. app. wil openen is dat nu binnen 2-3 seconden gedaan i.p.v. de standaard 5 seconden. Alles gaat ook net even wat vlotter.

Ben alleen benieuwd hoelang hij het nu gaat doen op 1 batterij.

Weet er iemand misschien een goede freeware applicatie om een cascading startmenu te kunnen krijgen? Ik heb in princiepe wisbar 2 en Lite, maar zou graag eventueel iets lichters willen.

[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 26-03-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
eitje dus, dat overclocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Woei! Ik zie net dat als je de Phonepad kiest als invoer dat je wel de NL T9 als input kan kiezen. Dat maakt het typen wel ffies een stuk makkelijker :)

Ook handig (nu nog hopen dat het goed werkt):

Afbeeldingslocatie: http://www.doml.com/images/handsfree-xda2mini-bk.JPG
http://www.doml.com/produ...l=818p&modeln=Qtek%20S200

Specifications:

Color: Black

Length: 75cm from the phone adapter to mic

Suitable for: Sony Ericsson P910/P900/P800/XDA II/II Mini/Treo 650/700/IPAQ hw6500/Dopod 818/Qtek S200/Dopod 818 Pro/O2 XDA Atom

# Enjoy your MP3 music or FM radio in full stereo with your favourite headphones on your Sony Ericsson P910/P900/P800/XDA II/II Mini/Treo 650/700/IPAQ hw6500/Dopod 818/Qtek S200/Dopod 818 Pro/O2 XDA Atom.

# Built in microphone with answer or end button enables you to make & receive calls easily.

# Simply plug in any of your 3.5mm headphones and enjoy superb quality sound.

Dit kabeltje is, als het goed werkt, de oplossing in combinatie met mijn Sony MDR-EX71SL doppen :)
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/MDR-EX71SL_1.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door bitpixl op 27-03-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:14:
Er is inmiddels een nieuwe ROM voor de JAMin beschikbaar. De ROM is gereleased op 23maart en is van 23 februari. Wijzigingen kun je in dit pdf bestand vinden. De update is te downloaden via deze link.
Heeft al iemand de Rom update van de JAMin geinstalleerd?
Zo ja, zijn er ook bugs opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
Als je hem binnen hebt kun je dan posten wat je bevindingen zijn? Ben wel benieuwd eigenlijk of het ook daadwerkelijk goed werkt, dat het beter klinkt dan de standaard formatie mag ik wel aannemen zo dunkt men. Het zou iig een goede oplossing zijn voor somige mensen zoals mij die wat meer vragen van de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Dagg schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:38:
[...]

Als je hem binnen hebt kun je dan posten wat je bevindingen zijn? Ben wel benieuwd eigenlijk of het ook daadwerkelijk goed werkt, dat het beter klinkt dan de standaard formatie mag ik wel aannemen zo dunkt men. Het zou iig een goede oplossing zijn voor somige mensen zoals mij die wat meer vragen van de geluidskwaliteit.
De standaard formatie blijft niet eens lekker in mijn oren zitten, vandaar dat ik ook haastig op zoek ben naar een alternatieve (en betere!) oplossing :)

Maar goed, ik zal uiteraard mijn bevindingen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

Op het forum van pocket.info staat dat de Orange M600 2 weken is uitgesteld hij zou nu begin april moeten komen. Ik mag mijn abbo eind april verlengen....
edit: volgens coolsmartphone is hij nu op de business pagina van orange UK verkrijgbaar:
http://coolsmartphone.com/news2274.html
http://www.business.orang...DDevice&cid=1044130828039

[ Voor 48% gewijzigd door luke_otto op 29-03-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik zit er ook heel erg over na te denken om deze te kopen ipv de SE K750i die ik nu heb.

Maar toch nog een paar vraagjes aan de mensen die m nu al hebben:

-Er zit 'maar' een 200mhz cpu in, is dat nou heel erg langzaam of valt het wel mee als je bijvoorbeeld muziek luisterd en een internet pagina aan het bekijken bent?
-Draait Tomtom er goed op?
-Zou de S200 het doen i.c.m. een Parrot bluetooth carkit + gps (gps in bt carkit ingebouwd)?
-Is het scherm een beetje goed te doen met internet pagina's bekijken? Dus niet te klein ofzo.

Alvast bedankt :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

Ik heb sinds vandaag de S200 en ben er zeer tevreden mee 8)

TomTom 5.1 crasht tijdens de installatie (:() maar verder vol lof! Hij werkt in elk geval goed met mijn Nokia BT carkit.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

BlizzarD schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:57:
Ik zit er ook heel erg over na te denken om deze te kopen ipv de SE K750i die ik nu heb.

Maar toch nog een paar vraagjes aan de mensen die m nu al hebben:

-Er zit 'maar' een 200mhz cpu in, is dat nou heel erg langzaam of valt het wel mee als je bijvoorbeeld muziek luisterd en een internet pagina aan het bekijken bent?
-Draait Tomtom er goed op?
-Zou de S200 het doen i.c.m. een Parrot bluetooth carkit + gps (gps in bt carkit ingebouwd)?
-Is het scherm een beetje goed te doen met internet pagina's bekijken? Dus niet te klein ofzo.

Alvast bedankt :)
-'t is 'n dual-core processortje dus je moet je niet verkijken op die 'maar' 200mhz cpu
-TomTom draait er perfect op ja :-)
-Ja werkt ook perfect
-Schermresolutie is meer dan zat. In 't begin 'n beetje wennen maar werkt goed hoor!
Je kunt de internetpagina's bv. aanpassen aan 1 kolom, zodat je alleen naar boven en onder
kunt scrollen en zodoende werkt alles perfect. (eventueel kun je naar al je sites browsen via
www.skweezer.net die past je sites aan aan pda-formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:00:
Ik heb sinds vandaag de S200 en ben er zeer tevreden mee 8)

TomTom 5.1 crasht tijdens de installatie (:() maar verder vol lof! Hij werkt in elk geval goed met mijn Nokia BT carkit.
Had ik ook, gewoon handmatig de cab bestanden uitvoeren die op het sdkaartje staan van TomTom, dan werkt het prima... Vergeet ook niet daarna even te updaten naar versie 5.2... Moet zeggen dat TomTom erg goed functioneerd, zelfs het opstarten duurt niet zo heel veel langer dan op bijv de MDA Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

Hmm, is een idee. Vanavond even proberen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
hebben jullie allebij de Dutch version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik heb m ook sinds vanmiddag :)

Weet iemand hoe je tomtom wel geinstalleerd krijgt? Als ik m vanaf de cd probeer te installeren sluit hij telkens het programma weer af..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:36:
[...]

Had ik ook, gewoon handmatig de cab bestanden uitvoeren die op het sdkaartje staan van TomTom, dan werkt het prima... Vergeet ook niet daarna even te updaten naar versie 5.2... Moet zeggen dat TomTom erg goed functioneerd, zelfs het opstarten duurt niet zo heel veel langer dan op bijv de MDA Pro...
HIER?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

Mischien iets voor de startpost, een uitgebreide review van newmobile.com.
http://www.newmobile.nl/eur/nl/Review.php?review_id=a7b342

Hierin staat trouwens dat orange zijn M600 met 512 mb sd card gaat leveren

[ Voor 23% gewijzigd door luke_otto op 03-04-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Gister de unit mogen ontvangen, wow, wat een spetterend apparaat!

enige jammere tot nu toe:
- hij ziet mijn WL500g router niet, zelfs niet als ik hem om 11mb/s zet.
- ik krijg geen bevestigingsmail van Qtek bij registratie, dus heb ik geen GPRS/MMS instellingen voor vodafone (waar zou ik die kunnen vinden?)
(heb gegevens ergens anders van het net geplukt... fuk wat is dat GPRS duur bij Vodafone, ben blij dat ik ff gebeld heb voordat ik hele dagen online ben geweest.)

[ Voor 21% gewijzigd door Zerveza op 02-04-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:00:
Gister de unit mogen ontvangen, wow, wat een spetterend apparaat!

enige jammere tot nu toe:
- hij ziet mijn WL500g router niet, zelfs niet als ik hem om 11mb/s zet.
- ik krijg geen bevestigingsmail van Qtek bij registratie, dus heb ik geen GPRS/MMS instellingen voor vodafone (waar zou ik die kunnen vinden?)
(heb gegevens ergens anders van het net geplukt... fuk wat is dat GPRS duur bij Vodafone, ben blij dat ik ff gebeld heb voordat ik hele dagen online ben geweest.)
Bij de settings van je Wifi op de s200 kun je ook kieze de strength van het signaal (standaard halverwegen voor ontvangst/batterij)... Ik had ook last van slecht bereik in het begin, maar als je de schuif naar links zet is het een stuk beter (kost je wel batterij...). Misschien lost dat iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
Zojuist eentje besteld en hij is onderweg :)

Is BTW de engelse versie aangezien ik dat 1337-er vind en dat ik dan niet hoeft te wachten plus dat misschien de roms eerder uitkomen.

Me bevindingen laat ik wle weten alsk hem heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik heb hem en is echt een onwijs gaaf ding :P

Niet veel groter als me C500 iets breder dus lekker formaat voor zijn soort :D
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.