Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
In het wizard topic staat dacht ik een toto, en anders op smarterphones forum.
Kan dit iedereen aanbevelen!
Waar is het vooral in te merken als je 'm overclockt? Welk progje gebruik je? Wordt ie niet een stuk warmer?
Ik heb er namelijk geen supergoed gevoel bij... Kan het enorm fout gaan? Of schakelt ie automatisch uit als ie te warm wordt?
Laten we lekker link gaan doen!!!
Verwijderd
Dit heb ik opgelost door een klein icoontje te plaatsen op het todayscherm, waar ik op kan drukken waarna hij weer 240 loopt
Extra warmte merk ik niks van. Als je hem te hoor insteld (bv 270Mhz of 290 ofzo) dan hangt ie binnen een paar seconden, of doet ie vanzelf een reset. Hierna kun je weer een lagere snelheid instellen. (je moet dus niet al onder het testen instellen dat ie na een reset een hogere snelheid gaat lopen he).
(ivm eventueel snelheidsverlies tov SPV M500)
Krijg vandeweek 'n nieuwe S200... whiej
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar wat wordt er met toto bedoeld? Ik ben ook met het overclocken aan het stoeien geweest, maar begrijp nu dat na de slaapstand of soft-reset de instellingen weer weg zijn.
Groet,
Marco
Verwijderd
RUU_Prophet_2090724_20907106_020720_QtekWWE_Ship
maar inmiddels heb ik ook een Nederlandse versie gevonden:
RUU_Prophet_2100725_21007105_020720_QtekNLD_Ship
Verder kan ik nergens een rom-backup tool vinden terwijl dat voor mijn Ipaqje gewoon een officieel stukje software was/is. De officieele rom wordt ook niet meegeleverd dus wat moet je als je je apparaat verkl...?
Ik zit overigens aan een rom-update te denken omdat mijn S200, naar mijn mening, regelmatig erg traag is. Dit met genoeg vrij geheugen en weinig tot geen programma's actief.
groet,
Marco
Je kuntje bericht editten heh ipv 2 nieuwe berichten aan te maken!
Wat heb je voor Qtek S200? Eentje met 'n Nederlandse OS of met 'n Engelse OS?
Ik neem aan 'n Engelse! Volgens mij kun je er dan geen Nederlandse ROM op flashen
Hij bedoeld Tutorial maar gebruikt alleen de verkeerde afkorting ervoor. Deze handleiding kun je hier vinden: KlikVerwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:51:
Goedemorgen,
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar wat wordt er met toto bedoeld? Ik ben ook met het overclocken aan het stoeien geweest, maar begrijp nu dat na de slaapstand of soft-reset de instellingen weer weg zijn.
Groet,
Marco
Je kunt gewoon telkens dat Omapclock openen en instellen op 240 MHz snelheid toch?
Naja eigenlijk wil ik dat hij altijd overgeclocked is: als ik softreset blijf doen of 't toestel aan/ uit zet.
Volgens mij is dit nog niet echt het geval?
Ik begrijp ook niet wat 'het automatisch opstarten van de overclock applicatie' nou precies inhoudt?
(zou je hiervoor ipv Resco Explorer ook Total Commander kunnen gebruiken?)
En de laatste mogelijkheid 'Het automatisch activeren van de overclock applicatie na het ontwaken uit de standby modus' werkt dus alleen als 't apparaat zelf op stand-by gaat en niet als ik 't knopje van m'n scherm even indruk? Das wel jammer, want dat had juist heel mooi geweest!
Eventueel kun je ook overclocken lees ik via dat Smartskey, maar blijft je proc'je dan altijd ge-oc'd of niet? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om na elke soft-reset/ standby weer iets in te hoeven stellen!
Het kan wel zo zijn? Wanneer is dit? Altijd dan toch?Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:09:
Het kan alleen wel zijn dat als je hem handmatig in de slaapstand zet, en dan erweer uit haalt, hij weer op de 180Mhz gaat lopen.
Dit heb ik opgelost door een klein icoontje te plaatsen op het todayscherm, waar ik op kan drukken waarna hij weer 240 loopt.
Klein icoontje? Wat bereik je daarmee? Gewoon 't openen van Omapclock waar jij zelf weer 240 instelt? Of je drukt op dat icoontje en je hoeft niks meer in te vullen en je proc gaat op 240 MHz lopen?
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 19-05-2006 14:13 ]
Verwijderd
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad een engelse versie. Mijn twijfel is ontstaan omdat ik op veel forums lees dat mensen hun engelse versie naar bijv. duits of frans hebben aangepast.CLB schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:46:
@ TepperM:
Je kuntje bericht editten heh ipv 2 nieuwe berichten aan te maken!
Wat heb je voor Qtek S200? Eentje met 'n Nederlandse OS of met 'n Engelse OS?
Ik neem aan 'n Engelse! Volgens mij kun je er dan geen Nederlandse ROM op flashen
Ik wil liever geen risico lopen mijn apparaat te mollen, maar waarom het niet zou kunnen is me niet duidelijk. Werkt het niet hetzelfde als een pc? Formatteren en nieuw besturingssysteem erop. Een rom-update voert tenslotte een format uit.
Groet,
Marco
Verwijderd
Dank je. Ik had de handleiding inmiddels al gevonden, maar ik dacht dat er over een soort van opstarttooltje gesproken werd.J0YR1D3R schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:55:
[...]
Hij bedoeld Tutorial maar gebruikt alleen de verkeerde afkorting ervoor. Deze handleiding kun je hier vinden: Klik
Groet,
Marco
en dat 'groet Marco' hoeft niet! We groeten elkaar hier op GoT al altijd!
@ J0YR1D3R: Heb je 'm al ontvangen of niet...?
Waar heb je 'm besteld (welke zaak/ welk abbo)
Ik krijg waarschijnlijk volgende week 'n Qtek S200 van m'n verzekering! (zal wel de week daarna zijn)
Even 't hoe of wat, omdat ik 't toch kwijt wil:
-25 april
-Ochtend:Orange SPV M500 onder de Dubbelfriss, deed helemaal niks meer
-Middag: Eindelijk thuis, SPV M500 geprobeert op te laden --> deed 't niet --> vezekering gebelt
-Avond: Jahoor ProAssist (m'n verzekering) komt m'n SPV M500 ophalen
-2 Mei:
Naja pas een weekje weg maar toch bellen of er al wat bekend was, helaas niks
-9 Mei:
Weer bellen of er al wat bekend was. Toestel was kapot verklaard maar was inmiddels naar 'n second opinion gestuurd om te kijken of hij daar ook kapot werd verklaard. De vrouw aan de telefoon had 't al over 'n eventuele nieuwe telefoon. Ze kon nog niet aangeven welke telefoon dit zou worden...
-15 Mei:
-Weer gebelt om te vragen hoe of wat. De vrouw kon mij vertellen dat het toestel inmiddels weer was aangekomen bij ProAssist, maar dat deze idd kapot was verklaard en dat ik 'n nieuw toestel zou krijgen. Ik gevraagd welke dat zou zijn en dit zou de Orange SPV M3000 zijn. Naja even op internet rondgekeken en kwam erachter dat dit de versie is die ik juist nooit zou willen hebben --> veelste dik en log en hij heeft 'n uitschuifbaar qwerty-toetsenbord waar ik niks aan heb. Ik wilde 'm dus eigenlijk niet krijgen.
-Heb toen later weer teruggebelt en mij verhaal uitgelegd van dat 't toestel niet bij mij past en of ik eventueel 'n Orange SPV M600 zou kunnen krijgen. De vrouw zou erachteraan gaan (checken of 't toestel wel in dezelfde prijsklasse enzo zat en of 't uberhaupt wel kon) en mij deze week nog bellen.
-18 Mei:
-Jahoor gebelt door dezelfde vrouw die me vertelde dat ik een gloednieuwe Orange SPV M600 zou krijgen die waarschijnlijk volgende week zou worden thuisbezorgt (hier zou ik nog bericht over krijgen)
-Werd ik een uurtje later weer gebelt door ProAssist (nu door 'n hele aardige meneer) die zei dat ik ooit te kennen had gegeven dat ik liever een Engelse OS wilde ipv een Nederlandse. (dit had ik inderdaad een keer in 'n gesprek laten vallen. Iets in de trend van 'Eigenlijk wil ik 'n Orange SPV M600 met 'n Engelse OS ') Toen kwam die er mee dat ze dat toestel ook konden leveren. Naja perfect toch! Maar dit toestel zou dan de Qtek S200 zijn, of ik daarmee bekend was en of ik de Orange SPV M600 met Nederlandse OS, zou willen veranderen in de Qtek S200 met Engelse OS! Haha tuuuuuuurlijk man, weet je hoe lauw dat is! Hij kwam er ook nog mee dat de Qtek waarschijnlijk volgende week al gelevert zou kunnen worden en de Orange SPV M600 zelfs nog een of twee weken later.
Nu zit ik dus lekker te wachten, tot ik 'n belletje krijg, wanneer m'n ultramooie Qtek S200 wordt gebracht
Verklarende plaatjeslijst:
Orange SPV M500
Orange SPV M3000
Orange SPV M600
Qtek S200
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 19-05-2006 15:50 ]
Verwijderd
Verder is dat icoontje een snelkoppeling naar de opstart omapclock.exe -240 link.
Dus ik druk op het icoontje, en hij gaat meteen 240 lopen, hoef verder niks in te stellen.
Dit kun je doen door in PocketPlus bij Today plug-in, Main, Items, en dan Custom selecteren: add, en dan de .lnk van omapclock.exe -240 erin (/windows/startup map).
Nu heb je een klein icoontje voor de 240Mhz aan te zetten
En hierbij heb je dus alleen Omapclock geinstalleerd?
(ipv dat Resco Explorer en al die andere onzinnigheden?)
En je moet dit icoontje dus wel aandrukken na elke soft-reset/ uit standby halen?
Klinkt opzich erg nice! Even op 'n icoontje drukken is natuurlijk niet zo erg
(en wat gebeurt er als je weer op dat icoontje druk?
Kan me voorstellen dat vrienden niks begrijpen van m'n pda en maar op alles klikken enzo)
[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 19-05-2006 16:32 ]
Hij ligt nu thuis ws. Hoop ik. Ik heb hem besteld bij 2call icm Vodafone 22,50 2jr voor niets. 3 maanden 50% korting op abo kosten. M'n sim is al binnen, mn nummer is gister al overgezet van Hi naar Vodafone. Geweldig is datCLB schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:05:
@ TepperM: Nu maak je weer 2 berichten in plaats van 1 grote
en dat 'groet Marco' hoeft niet! We groeten elkaar hier op GoT al altijd!
@ J0YR1D3R: Heb je 'm al ontvangen of niet...?
Waar heb je 'm besteld (welke zaak/ welk abbo)
Ik krijg waarschijnlijk volgende week 'n Qtek S200 van m'n verzekering! (zal wel de week daarna zijn)
Verwijderd
Jawel, je hebt dus Pocketplus zowieso nodig, en resco explorer alleen om de .lnk te verbouwen door -240 erachter te plakken. Verder gebeurd er niks als je 10 keer op het icoontje drukt, hij loopt gwn 240CLB schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:31:
Whoow nice!
En hierbij heb je dus alleen Omapclock geinstalleerd?
(ipv dat Resco Explorer en al die andere onzinnigheden?)
En je moet dit icoontje dus wel aandrukken na elke soft-reset/ uit standby halen?
Klinkt opzich erg nice! Even op 'n icoontje drukken is natuurlijk niet zo erg
(en wat gebeurt er als je weer op dat icoontje druk?
Kan me voorstellen dat vrienden niks begrijpen van m'n pda en maar op alles klikken enzo)
ps: ff vraagje van mijn kant, is het mogelijk via spraak te roepen: NEXT, en dan gaat WMP een song verder?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 17:01 ]
Maak dan even 200 foto's van het toestel, de stylus, scherm, doos, oplader enzo en post ze hier!J0YR1D3R schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:41:
[...]
Hij ligt nu thuis ws. Hoop ik. Ik heb hem besteld bij 2call icm Vodafone 22,50 2jr voor niets. 3 maanden 50% korting op abo kosten. M'n sim is al binnen, mn nummer is gister al overgezet van Hi naar Vodafone. Geweldig is dat
Pocket Plus 3.0 installeer ik als eerste!Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:58:
[...]
Jawel, je hebt dus Pocketplus zowieso nodig, en resco explorer alleen om de .lnk te verbouwen door -240 erachter te plakken. Verder gebeurd er niks als je 10 keer op het icoontje drukt, hij loopt gwn 240
Okee Resco dus toch nodig! Misschien kan 't ook wel met Total Commander en anders niet! Dankje
[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 19-05-2006 17:09 ]
Ik was zeker al van plan een uitgebriede review te gaan maken.. Don't worry!CLB schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:08:
[...]
Maak dan even 200 foto's van het toestel, de stylus, scherm, doos, oplader enzo en post ze hier!
Pocket Plus 3.0 installeer ik als eerste!
Okee Resco dus toch nodig! Misschien kan 't ook wel met Total Commander en anders niet! Dankje
Weet ik! Ik maak ook wel 'n review, maar ik wil reallife picca's van dat apparaatje.. ik word gek hahaJ0YR1D3R schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:23:
[...]
Ik was zeker al van plan een uitgebriede review te gaan maken.. Don't worry!
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 19-05-2006 18:28 ]
Verwijderd
Bestaat er een pocket gba emulator?
Hij kan vast wel bijna alle .jar afspelen maar ook .sis?
Ik heb hem inmiddels binnenCLB schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:28:
Weet ik! Ik maak ook wel 'n review, maar ik wil reallife picca's van dat apparaatje.. ik word gek haha

Verwijderd
Ik heb even een poging voor je gedaan. Niet de beste foto's, maar voor een eerste poging.......CLB schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:28:
[...]
Weet ik! Ik maak ook wel 'n review, maar ik wil reallife picca's van dat apparaatje.. ik word gek haha

Leuk man en alvast bedankt!
O o o hopelijk wordt die vandaag nog bezorgt haha
Stylus ziet er precies 't zelfde uit als de SPV M500 (en das handig want dan heb ik er drie)
Blauwe geheugenkaart is altijd lelijk heh in zo'n toestel! De mijne stiftte ik altijd zwart
Ziet er erg chique uit moet ik zeggen: mooi zwart toestel met zilveren accenten --> erg
Ik moet nog wel even kijken of ik 'm ga suikerklonten, lijkt me ook wel mooi! Heel je toestel zwart!
@ J0YR1D3R: Ga gewoon wat eerder naar huis joh
@ TepperM: Mooie eerste poging idd! Maar je mag altijd meerdere pogingen doen vind ik
En heb je 'm al overgeclocked en wat zijn daarvan jouw bevindingen?
Verwijderd
Ik wil nog een sneller sd-kaartje proberen en dan neem vanzelfsprekend een zwarte. Deze komt uit m'n camera.CLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:38:
Whoow wat real-life pictures!
Leuk man en alvast bedankt!
O o o hopelijk wordt die vandaag nog bezorgt haha
Stylus ziet er precies 't zelfde uit als de SPV M500 (en das handig want dan heb ik er drie)
Blauwe geheugenkaart is altijd lelijk heh in zo'n toestel! De mijne stiftte ik altijd zwart![]()
Ziet er erg chique uit moet ik zeggen: mooi zwart toestel met zilveren accenten --> erg![]()
Ik moet nog wel even kijken of ik 'm ga suikerklonten, lijkt me ook wel mooi! Heel je toestel zwart!
@ TepperM: Mooie eerste poging idd! Maar je mag altijd meerdere pogingen doen vind ik!
En heb je 'm al overgeclocked en wat zijn daarvan jouw bevindingen?
Apparaat bevalt uitstekend. Was erg traag worden door alle software die ik geinstalleerd en gedeinstalleerd had. Gisteren een hard-reset gegeven. Software er weer op, (overigens niet de extra software van Qtek) en permantent overgeclockt op 240 Mhz. Hij wordt niet warm en draait stabiel. Hij draait overigens al een week op 240Mhz.
En bij jou loopt die altijd 240 MHz of moet jij ook elke x 'n icoontje aanklikken ofzo?Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:56:
[...]
en permantent overgeclockt op 240 Mhz. Hij wordt niet warm en draait stabiel. Hij draait overigens al een week op 240Mhz.
(lijkt mij opzich toch wel handig. Als die op standby staat loopt die iets minder vlot (op 180 / 200 MHz) en zodra je 'm aanzet en icoontje aantikt loopt die weer lekker vlotjes 240 MHz
Ik wil ook gaan voor 'n snellere SD kaart van 1 of 2 gb (even kijken wat m'n budget toelaat)
Volgens mij maakt 't niet zo heel veel uit wat voor SD-kaartje je erin hebt zitten, omdat je toestel toch 'n beperking geeft aan 't wegschrijven van bijvoorbeeld foto's enzo.
Maaja SD-kaartjes kosten toch niet meer zo extreem veel dus we zien 't wel
Transcend 150x kaartjes kosten niet zoveel bijvoorbeeld mja is 't wat (ken eigenlijk alleen SanDisk)
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 13:08 ]
Verwijderd
Hij draait altijd op 240Mhz. Volgens mij draait hij in standby sowieso nauwelijks. Ik merk er niets van in de accuduur. Ik heb een snelkoppeling gemaakt naar het progje OmapClock met deze toevoeging "\Windows\OmapClock.exe" -clock 240 . En vervolgens met MemMaid een nieuwe notification gemaakt waardoor die snelkoppeling wordt uitgevoerd als je het apparaat uit standby haalt.CLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:04:
[...]
En bij jou loopt die altijd 240 MHz of moet jij ook elke x 'n icoontje aanklikken ofzo?
(lijkt mij opzich toch wel handig. Als die op standby staat loopt die iets minder vlot (op 180 / 200 MHz) en zodra je 'm aanzet en icoontje aantikt loopt die weer lekker vlotjes 240 MHz![]()
Ik wil ook gaan voor 'n snellere SD kaart van 1 of 2 gb (even kijken wat m'n budget toelaat)
Volgens mij maakt 't niet zo heel veel uit wat voor SD-kaartje je erin hebt zitten, omdat je toestel toch 'n beperking geeft aan 't wegschrijven van bijvoorbeeld foto's enzo.
Maaja SD-kaartjes kosten toch niet meer zo extreem veel dus we zien 't wel
pricewatch: Secure Digital Card 4GB (Transcend, 150x)
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 20-05-2006 13:24 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hmm ik dacht dat ik redelijk slim was met m'n SPV'tje maar hier leer ik weer nieuwe dingetjes!Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:11:
[...]
En vervolgens met MemMaid een nieuwe notification gemaakt waardoor die snelkoppeling wordt uitgevoerd als je het apparaat uit standby haalt.
(als ik m'n Qtek heb kom ik nog wel even terug op die snelkoppeling enzo! Alvast bedankt)
Ik heb deze ook gezien inderdaad! Ben nog aan 't twijfelen!Hoedje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:23:
Wow ik zit even te kijken. Maar zelfs een 4 GB kaartje isminder dan 100 euro. Hmm, misschien betekent dit wel exit iPod (ik wil toch heel graag maar twee apparaten).
pricewatch: Secure Digital Card 4GB (Transcend, 150x)
Wil 't liefst 2 gb, 1 gb is wat te min maar opzich ook wel te doen.
4 gb lijkt me overkill maarja 100 euro voor 4 gb is weer niet veel.
Maarja ten eerste: is zo'n 4 gb kaartje compitabel en ten 2e is zo'n 4 gb kaartje wel snel genoeg?
(ik zit 'n beetje te kijken naar SD 2 gb Ultra II ofzo van Sandisk maarja die zijn ook 100 euro dus ja)
Kan iemand uitsluitsel geven over 't volgende:
Ik gebruikte altijd 'n standaard 512 MB kaartje van Sandisk (zo'n blauwe)
Naja werkte opzich altijd wel leuk en nooit echt last van langzaamheid ofzo.
(ik kan nergens vinden op internet hoe snel deze dingen wegschrijft...?)
Maar wat zouden jullie doen? Gewoon de 2048 MB versie kopen of dan wel voor 'n Ultra II ofzo gaan?

Intern geheugen 2048 MB
Leessnelheid 10 MB/s
Schrijfsnelheid 9 MB/s
(die snelheden zijn toch meer dan zat voor 'n pda?)
[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 13:38 ]
Verwijderd
Ik haal mijn kennis ook gewoon van internet, maar als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.CLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:30:
[...]
Hmm ik dacht dat ik redelijk slim was met m'n SPV'tje maar hier leer ik weer nieuwe dingetjes!
(als ik m'n Qtek heb kom ik nog wel even terug op die snelkoppeling enzo! Alvast bedankt)
[...]
Ik heb deze ook gezien inderdaad! Ben nog aan 't twijfelen!
Maarja ten eerste: is zo'n 4 gb kaartje compitabel en ten 2e is zo'n 4 gb kaartje wel snel genoeg?
(ik zit 'n beetje te kijken naar SD 2 gb Ultra II ofzo van Sandisk maarja die zijn ook 100 euro dus ja)
Ik weet niet of het apparaat 4gig slikt. Ik heb het al eens gevraagd in een forum, maar helaas geen reactie gekregen. Zelf heb ik er nu 1gig in zitten en deze zit pas voor 30% vol. Muziek, filmpjes, foto's, documenten enz...
Maar dat je er minsten 2 gb aan data op moest zeggen, mocht je fotocamera weer foto's op je kaartje willen zetten. Heel vaag verhaal, maar je SD kaart moest voor meer dan de helft volzitten anders deed de camera 't niet.
Ik wil eigenlijk wel voor 2 gb gaan, omdat 'n film rond de 200 mb is ofzo. Naja 5 films is al 'n gb dusja
Mja 2 gb SD normaal (van Sandisk, die blauwe) voor 60 euro of 2 gb SD Ultra II (van Sandisk) voor 100 euro
Ik kan echt nergens vinden hoe snel zo'n normale 2 gb SD data wegschrijft.. mja ik houd erover op
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 13:45 ]
Verwijderd
Ik zou voor de snelste kaart gaan die je kan vinden. Helemaal onderbouwen kan ik het niet omdat ik niet weet hoe snel de Qtek met de sd-kaart kan praten. Waarom ik toch voor de snelste zou gaan is dat ik veel programma's op de storagekaart installeer. Dan wil ik wel dat deze lekker snel kunnen praten met het apparaat...CLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:30:
[...]
Hmm ik dacht dat ik redelijk slim was met m'n SPV'tje maar hier leer ik weer nieuwe dingetjes!
[...]
Ik heb deze ook gezien inderdaad! Ben nog aan 't twijfelen!
Kan iemand uitsluitsel geven over 't volgende:
Ik gebruikte altijd 'n standaard 512 MB kaartje van Sandisk (zo'n blauwe)
Naja werkte opzich altijd wel leuk en nooit echt last van langzaamheid ofzo.
(ik kan nergens vinden op internet hoe snel deze dingen wegschrijft...?)
Maar wat zouden jullie doen? Gewoon de 2048 MB versie kopen of dan wel voor 'n Ultra II ofzo gaan?
[afbeelding]
Intern geheugen 2048 MB
Leessnelheid 10 MB/s
Schrijfsnelheid 9 MB/s
(die snelheden zijn toch meer dan zat voor 'n pda?)
Ik weet niet of bv. zo'n Ultra II 'ultra' is door de snelheid of
door alle omstandigheden waar zo'n kaartje tegenkan: ijskoud/ superheet enzo.
't Zou natuurlijk mooi zijn mocht hij 'ultra' heten om de snelheden!
En hij is ook nog eens zwart wat toch wel erg mooi is ipv dat gebruikelijke blauw
Verwijderd
Hij had een Ipaq pda met een nieuw gekocht Ultimate kaartje van Sandisk. Zijn accu was 10x zo snel leeg dan zonder gebruik van een kaartje. Het schijnt dat de snelste versies (je hebt drie soorten, 1 de normale, tweede de snellere/ultra, en de derde de ultimate/150x) uber veel stroom vreten.
Dus kies naar mijn mening een normale of ultra kaartje uit voor in je toestel.
@TepperM: constant op 240 zeg je, maar als je de pda handmatig op standby zet, en dan na 5 seconden weer aan, dan loopt hij bij mij weer op 180Mhz. Dat zal bij jou ook wel zo zijn?
Ik ga denk voor 'n Ultra II kaartje van 2.0 gb voor rond de 100 euroVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:49:
Even een ervaring van een kennis van mij.
Hij had een Ipaq pda met een nieuw gekocht Ultimate kaartje van Sandisk. Zijn accu was 10x zo snel leeg dan zonder gebruik van een kaartje. Het schijnt dat de snelste versies (je hebt drie soorten, 1 de normale, tweede de snellere/ultra, en de derde de ultimate/150x) uber veel stroom vreten.
Dus kies naar mijn mening een normale of ultra kaartje uit voor in je toestel.
@TepperM: constant op 240 zeg je, maar als je de pda handmatig op standby zet, en dan na 5 seconden weer aan, dan loopt hij bij mij weer op 180Mhz. Dat zal bij jou ook wel zo zijn?
of voor 'n Ultra II plus kaartje van 2.0 gb voor rond de 110 euro.
De 'plus' versie heeft als bijkomend voordeel dat je 'm kunt aansluiten
via usb 2.0 en zo dus eigenlijk ook als memorystick werkt...
De 'Plus' kaarten hebben de mogelijkheid om direct op USB 2.0 aangesloten te worden.
U klapt de kaart simpelweg om en kunt deze rechtstreeks op een USB 2.0 poort gebruiken.
Een kaartlezer is hiermee overbodig en u heeft bovendien geen USB Stick meer nodig.
@ Johny: TepperM zei dat hij 'n linkje had gemaakt die
z'n processor op 240MHz liet lopen als hij uit standby gehaalt werd.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:11:
[...]
Hij draait altijd op 240Mhz. Volgens mij draait hij in standby sowieso nauwelijks. Ik merk er niets van in de accuduur. Ik heb een snelkoppeling gemaakt naar het progje OmapClock met deze toevoeging "\Windows\OmapClock.exe" -clock 240 . En vervolgens met MemMaid een nieuwe notification gemaakt waardoor die snelkoppeling wordt uitgevoerd als je het apparaat uit standby haalt.
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 15:09 ]
Het is wel een mooi kaartje, maar vind je het dat niet een beetje zonde dat je voor hetzelfde geld twee keer zoveel opslag kunt hebben.CLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:08:
[...]
Ik ga denk voor 'n Ultra II kaartje van 2.0 gb voor rond de 100 euro
of voor 'n Ultra II plus kaartje van 2.0 gb voor rond de 110 euro.
De 'plus' versie heeft als bijkomend voordeel dat je 'm kunt aansluiten
via usb 2.0 en zo dus eigenlijk ook als memorystick werkt...
[...]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Tsjaa daar heb je natuurlijk wel 'n punt!Hoedje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:28:
[...]
Het is wel een mooi kaartje, maar vind je het dat niet een beetje zonde dat je voor hetzelfde geld twee keer zoveel opslag kunt hebben.
1.0 GB Ultra II kost 61 euro
2.0 GB Ultra II kost 95 euro
Op MP staat de 2.0 GB Ultra II versie al voor 60, dus dat is opzich best chill
Maar 2 GB is meer dan zat. Ik zou niet eens weten wat ik op 4 GB kwijt moet.
Dan krijg je 't verhaal net als bij mn iPod: Gooi alles er maar op, want hij moet n xtje vol.
Ik heb me net een beetje ingelezen in TomTom (en de grootte in MB's enzo) en ik ben erachter gekomen dat ik zelfs aan 1 GB wel genoeg heb. 1 GB - TomTom is nog 700 MB over. Nou op 700 MB kan ik toch heel wat films/ filmpjes en muziek kwijt! Ligt ook aan m'n bui, wanneer ik zo'n kaartje ga bestellen. Denk ik 'schijt toch genoeg geld' dan wordt 't 2.0 GB en anders 1.0 GB
(heb er zelfs 'n klein topicje voor gemaakt: Welke SD-kaart)
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 16:07 ]
Verwijderd
Thx
Het S200 logo kun je er vrij makkelijk afhalen denk ik, het Qtek logo lijkt wat vaster te zitten. Iets andere soort opdruk. Zoals je ziet ben ik inderdaad eerder thuis dan geplandCLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:38:
Ziet er erg chique uit moet ik zeggen: mooi zwart toestel met zilveren accenten --> erg![]()
@ J0YR1D3R: Ga gewoon wat eerder naar huis joh
Zal zo is kijken wat er van mijn foto's gelukt is en misschien wat andere tools proberen..
Verwijderd
Traag met SPB Pocket Plus? Daar heb ik totaal geen last van, vreemd. Je had het toch niet op de storagekaart geinstalleerd?J0YR1D3R schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:22:
[...]
Het S200 logo kun je er vrij makkelijk afhalen denk ik, het Qtek logo lijkt wat vaster te zitten. Iets andere soort opdruk. Zoals je ziet ben ik inderdaad eerder thuis dan geplandIk heb hem overigens nog niet overclocked, ga er wel een keertje naar kijken. Weet niet of het zo heel erg nuttig is , ik vind het niet eens heel traag ofzo. Ik heb gister wel even SPB Pocket Plus en Resco Explorer geinstalleerd maar daar werd ie een partij traag van dat ik het er ook direct weer afgegooid heb
Zal zo is kijken wat er van mijn foto's gelukt is en misschien wat andere tools proberen..
@ TepperM: Je kunt 'm niet eens op de storage-card installeren toch?
Bij m'n SPV (dus WM2003) kon hij dan niet eens installeren namelijk
@ J0YR1D3R: Whiej it's my lucky day... (ajoh gooi ook alle brakke pics erop)
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 19:34 ]
Verwijderd
Heb ik niet geprobeerd, maar ik weet dat je de progjes die altijd draaien beter in je main-memory kan zetten. Vandaar mij vraag/opmerking.CLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:32:
Idd vreemd dat hij door SPB Pocket Plus slomer wordt?
@ TepperM: Je kunt 'm niet eens op de storage-card installeren toch?
O okee, wist ik natuurlijk nietVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:35:
[...]
Heb ik niet geprobeerd, maar ik weet dat je de progjes die altijd draaien beter in je main-memory kan zetten. Vandaar mij vraag/opmerking.
Maar Pocket Plus is volgens mij ook 't enige progje wat niet wil installeren op 'n geheugenkaart
Zojuist 'n SanDisk Ultra II 2.0 GB kaartje besteld op Marktplaats voor 60 euro!
Waarom:
- Er zijn nog wel snellere kaartjes qua lees- / schrijfsnelheid maar dat merk je toch niet
- SanDisk is 'n goed en betrouwbaar merk! Lijkt me beter dan die rare merken die je overal ziet
- Het is 'n kaartje van zwart plastic ipv blauw wat toch wel erg mooi zal staan in de Qtek S200
- 2 GB is eigenlijk al heel veel. 4 GB lijkt me overkill en voor 60 euro 2 GB is 'n zeer mooie prijs!
Nu nog even wachten op m'n Qtek zelf

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 23:28 ]
De dingen die ik wil zijn:
- Gsm/icm pocket pc
- Wifi
- Niet te groot
- Navigatie moet tot de mogelijkheden behoren
Kortom, je komt al snel uit bij de S200. Ik zit nog ietsie pietsie te twijfelen aan een Nokia N80, maar de functionaliteit qua agenda etc. is beduidend minder. En dat is juist iets wat ik wil integreren in m'n telefoon.
Nu hetgeen wat ik me het meest afvraag...
Is 'ie een beetje bruikbaar in je broekzak???
Met andere woorden, is het zo dat je extreem voorzichtig moet zijn met het scherm? Ik ben zelf een iPaq 1900 serie gewend, en nog way dat ik die onbeschermd in m'n broekzak stop. Heb er altijd een hard-case omheen gehad, maar aangezien de S200 een gsm is lijkt dit me niet echt handig.
Kortom, wat zijn jullie ervaringen?
Alvast muchos gracias!
Ten eerste heeft die idd 't formaat dat 't nog lekker in je broekzak kan.
En voor krassen/ deukjes enzo hoef je niet bang te zijn!
Je scherm kan wat gaan krassen, maar dit heeft geen nadelige gevolgen voor 't gebruik ervan!
Uiteraard moet je niet je S200 in je zak doen samen met je sleutelbos want dan is 't wel huilen!
Je zou er eventueel ook nog 'n screenprotector op kunnen plakken! Werkt erg goed namelijk
CLB schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:27:
Je kan de S200 makkelijk in je broekzak doen![]()
Ten eerste heeft die idd 't formaat dat 't nog lekker in je broekzak kan.
En voor krassen/ deukjes enzo hoef je niet bang te zijn!
Je scherm kan wat gaan krassen, maar dit heeft geen nadelige gevolgen voor 't gebruik ervan!
Uiteraard moet je niet je S200 in je zak doen samen met je sleutelbos want dan is 't wel huilen!
Je zou er eventueel ook nog 'n screenprotector op kunnen plakken! Werkt erg goed namelijk
Ik ben nogal zuinig op m´n gadgets dus gezamenlijk met een sleutelbos zal nooit gebeuren. Een screenprotector is dan de uitkomst.
Nog één vraagje....hoe zit het met batterijverbruik? Moet je 'm bij gemiddeld gebruik elke dag opladen?
Verwijderd
Opzich moet je wel 2 tot 3 dagen met het toestel kunnen doen bij normaal gebruik:
wat bellen/ smsen/ mailen/ spelletjes spelen en gewoon wat niksen met je toestel
Maar je zal denk wel zien dat je als je naar bed gaat, gewoon je toestel in de oplader gaat pluggen
@ Johnny: Kun je nog wat Qtek foto's plaatsen...?
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 20-05-2006 23:40 ]
Vanwege push e-mail staat m'n gprs de hele dag open en bluetooth staat ook aan (carkit). Op werkdagen red ik het van dag 1 's ochtends wake-up (5.45) tot dag 2 19.00 ongeveer, in het weekend gaat het veel beter, maar dan bel ik ook veel minder.Nielsracing schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:34:
Nog één vraagje....hoe zit het met batterijverbruik? Moet je 'm bij gemiddeld gebruik elke dag opladen?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik maak er vandaag wel een zooitje in actie met TomTom. Verder vanavond nog wel het een en ander schieten voor jehoor
Nog wat vraagjes, ik las dat er een tijdje terug in dit topic wat onduidelijkheid was over welke headset meegeleverd hoort te worden. Welke was bij jullie meegeleverd? (De nieuwe met knopje en volumeregeling of de oude zonder knopjes). En hoe is het geluid van de headset?
Daarnaast heeft iemand een idee waar je een beetje voordelig accessoires kan aanschaffen. Ik zit zelf te denken over een 2,5 mm naar 3,5 mm plug met kabeltje (ik heb nu zonder kabeltje en dat werkt vrij slecht). Verder wil ik een screenprotector en waarschijnlijk een 4 gb kaartje erbij kopen. Vroeger kocht ik dat soort dingen voor bijv. m'n Palm bij Brando. Maar Brando is tegenwoordig vrij duur, net als PDAshop en Expansys. Op Ebay lijken de prijzen vrij laag, maar is de shipping echt belachelijk. Tenzij er bijv. één ebay shop zou zijn waar ik alles zou kunnen kopen, middels combined shipping, maar die heb ik nog niet kunnen vinden, wie wel?
Tot slot een vraagje over de screenprotector. Met de M500 heb ik er geen één gebruikt, maarja die was verzekerd... Ik lees alleen dat het scherm bij Qtek wat minder "responsive" is, dus werkt het dan nog wel lekker met een screenprotector, of blijft er dan helemaal niets meer over. En voor degenen die hem al wat langer hebben, krijg je veel krassen op je scherm als je hem zonder case/screenprotector in je broekzak meeneemt (bij de M500 viel dat heel erg mee).
Ik voel me als 'n kind in 'n snoepwinkeltjeJ0YR1D3R schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:31:
[...]
Ik maak er vandaag wel een zooitje in actie met TomTom. Verder vanavond nog wel het een en ander schieten voor jehoor
Hoedje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:33:
Mooi, foto's zijn welkom.
Nog wat vraagjes, ik las dat er een tijdje terug in dit topic wat onduidelijkheid was over welke headset meegeleverd hoort te worden. Welke was bij jullie meegeleverd? (De nieuwe met knopje en volumeregeling of de oude zonder knopjes). En hoe is het geluid van de headset?
Deze wordt bijgeleverd bij de Qtek S200: Dus met volumeregeling![]()
Daarnaast heeft iemand een idee waar je een beetje voordelig accessoires kan aanschaffen. Ik zit zelf te denken over een 2,5 mm naar 3,5 mm plug met kabeltje (ik heb nu zonder kabeltje en dat werkt vrij slecht). Verder wil ik een screenprotector en waarschijnlijk een 4 gb kaartje erbij kopen.
Ik heb nog 'n gloednieuwe Brando Ultra Clear Screenprotector liggen, en je hebt m'n email
Whoow man een 4 gb kaartje! Opzich wel heel erg nice, maar ben benieuwd of die nog werkt! Jammer heh dat dat niet helemaal zeker is. Ik ben 'maar' gegaan voor 'n 2 GB SanDisk Ultra II geheugenkaartje. Toch voor de zekerheid gedaan
Vroeger kocht ik dat soort dingen voor bijv. m'n Palm bij Brando. Maar Brando is tegenwoordig vrij duur, net als PDAshop en Expansys. Op Ebay lijken de prijzen vrij laag, maar is de shipping echt belachelijk. Tenzij er bijv. één ebay shop zou zijn waar ik alles zou kunnen kopen, middels combined shipping, maar die heb ik nog niet kunnen vinden, wie wel?
Tot slot een vraagje over de screenprotector. Met de M500 heb ik er geen één gebruikt, maarja die was verzekerd... Ik lees alleen dat het scherm bij Qtek wat minder "responsive" is, dus werkt het dan nog wel lekker met een screenprotector, of blijft er dan helemaal niets meer over. En voor degenen die hem al wat langer hebben, krijg je veel krassen op je scherm als je hem zonder case/screenprotector in je broekzak meeneemt (bij de M500 viel dat heel erg mee).
Niet meer verzekerd?
Neem je geen extra verzekering meer op je nieuwe toestel..?
Verwijderd

en gebruik momenteel deze:

Ok, misschien verdient hij niet de schoonheidsprijs, maar ik ben een beetje bang dat ik mijn toestel laat vallen. Met een alu-case kan je ermee gooien. Mijn oude hoesje werkt toch niet helemaal lekker op het touchscreen.
Daarbij is het toestel redelijk kras-gevoelig en ik hou mij spullen graag netjes.
Waarom nemen jullie allemaal zo'n grote sd-kaart? Ik gebruik nu 1gig en die zit nog lang niet vol....
Verwijderd
Heb zelf vanaf het begin een Silicone case voor mijn S200 in gebruik.
Past echt precies en maakt het toestel slechts een paar mm groter.
Op marktplaats worden deze cases gewoon aangeboden.... even zoeken op s200 en je hebt hem.
Je hebt 'm altijd in 'n jaszak zitten ofzo,
want ik neem aan dat je 'm nou niet meer zo 1 2 3 in je broekzak kunt krijgen?
Dat heb ik idd ook op andere fora gelezen: dat 't toestel zelfs krasgevoelig is ipv alleen 't scherm...
Is dit erg duidelijk te merken? Bij m'n Orange SPV M500, had ik hier nooit last van namelijk
Ik ga er geen hoesje omheen doen om de simpele reden dat die dan helemaal niet meer in m'n
broekzak past en ik ongeveer 1 jaar met 't toestel moet doen, dus dat red ik wel makkelijk denk k!
Ach 1 GB geheugenkaart van SanDisk kost rond de 40 euro
als 2 GB Ultra II geheugen van SanDisk dan 60 euro kost, kan dat er ook nog wel vanaf!
2 GB is misschien een beetje overkill, want ik heb toch 'n iPod voor muziek/ video's
maar ik ga m'n 2 GB wel vol krijgen hoor: TomTom/ Games/ Excel-bestanden/ pdf's en als ik dan nog ruimte overheb wat muziek en films erop neerkwakken. Als er dan nog ruimte over is kan ik 'm gewoon gebruiken als usb-stick wat opzich ook wel handig is.
Nu loop ik met 1 pda en anders met 'n pda en 'n usb-stickje dus ja.
Hierna wil ik nog 'n goede gps-reciever (moet ik me eerst is in inlezen) en dan ben ik voor 150 euro klaar: 2 GB Ultra II SanDisk SecureDigital geheugenkaartje + 'n goede/ degelijke gps-reciever
Verwijderd
Heb ik ook nog aan gedacht zo'n silicone case. Ik ben er echter inmiddels wel achter dat ik zo direct mogelijk op het touchscreen wil werken. Mijn oude hoesje heeft wel een transparante voorkant, maar bij het tikken van bijv. smsje gaat het toch regelmatig fout.(verkeerde aanslagen) Met een silicone case zal dat wel beter zijn want die zit vast een stuk strakker om het apparaat.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:04:
Ziet er mooi uit die case... alleen wel een beetje groot.
Heb zelf vanaf het begin een Silicone case voor mijn S200 in gebruik.
Past echt precies en maakt het toestel slechts een paar mm groter.
Op marktplaats worden deze cases gewoon aangeboden.... even zoeken op s200 en je hebt hem.
Maar goed, ik wil ook goede bescherming als hij valt of ergens klem komt te zitten. Dat zit met die alu-case wel goed. Daarbij is hij makkelijk uit de case te halen dus binnenshuis ga ik hem toch niet met case gebruiken.
Verwijderd
Ik heb hem nog niet, maar ik denk dat hij inderdaad niet meer in m'n broekzak past. Vind ik niet echt erg want meestal zit hij of in m'n jas of, verstopt onder mijn kleding, aan mijn riem.CLB schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:05:
Stoere case wel!
Je hebt 'm altijd in 'n jaszak zitten ofzo,
want ik neem aan dat je 'm nou niet meer zo 1 2 3 in je broekzak kunt krijgen?
Dat heb ik idd ook op andere fora gelezen: dat 't toestel zelfs krasgevoelig is ipv alleen 't scherm...
Is dit erg duidelijk te merken? Bij m'n Orange SPV M500, had ik hier nooit last van namelijk![]()
Ik ga er geen hoesje omheen doen om de simpele reden dat die dan helemaal niet meer in m'n
broekzak past en ik ongeveer 1 jaar met 't toestel moet doen, dus dat red ik wel makkelijk denk k!
Ach 1 GB geheugenkaart van SanDisk kost rond de 40 euro
als 2 GB Ultra II geheugen van SanDisk dan 60 euro kost, kan dat er ook nog wel vanaf!
2 GB is misschien een beetje overkill, want ik heb toch 'n iPod voor muziek/ video's
maar ik ga m'n 2 GB wel vol krijgen hoor: TomTom/ Games/ Excel-bestanden/ pdf's en als ik dan nog ruimte overheb wat muziek en films erop neerkwakken. Als er dan nog ruimte over is kan ik 'm gewoon gebruiken als usb-stick wat opzich ook wel handig is.
Nu loop ik met 1 pda en anders met 'n pda en 'n usb-stickje dus ja.
Hierna wil ik nog 'n goede gps-reciever (moet ik me eerst is in inlezen) en dan ben ik voor 150 euro klaar: 2 GB Ultra II SanDisk SecureDigital geheugenkaartje + 'n goede/ degelijke gps-reciever
Het valt wel mee met de krasgevoeligheid, maar ik ben er dan ook erg voorzichtig mee. Op een zwarte kast zie je nu eenmaal sneller krasjes.
Voor Tomtom en als transport is het wel handig zo'n grote kaart. Ik heb gemerkt dat films kijken en muziek luisteren aardig wat stroom verbruikt dus daar gebruik ik hem niet meer voor. Ik bel nogal veel dus ik gebruik mijn stroom liever daarvoor. Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.
Verwijderd
Oh, ik zat ernaast denk ik. Zo'n silicone case zit niet over het touchscreen heen...Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:24:
[...]
Heb ik ook nog aan gedacht zo'n silicone case. Ik ben er echter inmiddels wel achter dat ik zo direct mogelijk op het touchscreen wil werken. Mijn oude hoesje heeft wel een transparante voorkant, maar bij het tikken van bijv. smsje gaat het toch regelmatig fout.(verkeerde aanslagen) Met een silicone case zal dat wel beter zijn want die zit vast een stuk strakker om het apparaat.
Maar goed, ik wil ook goede bescherming als hij valt of ergens klem komt te zitten. Dat zit met die alu-case wel goed. Daarbij is hij makkelijk uit de case te halen dus binnenshuis ga ik hem toch niet met case gebruiken.
Klopt alleen om het toestel zelf. Zo'n sillicone case is opzich wel nice, maar moet wel veel stof happen zeggen ze. Ik kijk 't eerst wel even aan. Bij m'n SPV heb ik 't bijgeleverde tasje 1 tot 2 maanden gebruikt en daarna heb ik 't toestel gewoon 'kaal' in m'n broekzak gedaan enzo! Ging perfect!Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:02:
[...]
Oh, ik zat ernaast denk ik. Zo'n silicone case zit niet over het touchscreen heen...
Ik heb ook 'n beetje gekeken naar gps-recievers en heb er 2 gevonden die me wel aanspreken:
ADAPT AD-500 Bluetooth GPS Receiver
De ADAPT AD-500 Bluetooth GPS Receiver is een compacte en nauwkeurige GPS-ontvanger.
Hij is bijzonder energiebewust en navigeert tot 20 uur aan één stuk. Deze ontvanger heeft een
snelle GPS-fix en houdt 16 satellieten tegelijk in het oog voor navigatie op het scherpst van de snede.
De AD-500 draait op de Nemerix-chipset en is NMEA-compatibel
voor probleemloos navigeren met uw PocketPC of Palm PDA .
ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS
De ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS is een heldere ster aan het GPS-firmanent. Deze voordelige GPS-ontvanger is energiebewust en navigeert tot 16 uur aan één stuk. De ontvanger
heeft een snelle GPS-fix en houdt tot 20 satellieten tegelijk in het oog voor navigatie op het scherpst van de snede. Bovendien schakelt hij automatisch aan en uit dus daar heeft u geen omkijken naar.
Via de indicatorlampjes houdt hij u op de hoogte van de GPS- en bluetooth-verbinding.
De AD-700 draait op de SiRFstar-chipset en is NMEA-compatibel voor probleemloos
navigeren met uw PocketPC of Palm PDA.
De A500 kan wat langer achter elkaar navigeren maar de A700 kan meer sattelieten ontvangen.
Ik moet ook is uitzoeken wat dat SiRF en NMEA enzo zijn? Ik wil gewoon kunnen navigeren. PUNT
[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 21-05-2006 15:12 ]
Verwijderd
GPS heb ik me eerlijk gezegd nog niet in verdiept. Alleen met de reciever ben ik er niet. Ik moet ook nog een nette pda-houder hebben en een laadsnoer voor in de auto. Daarbij wordt het zo'n rommeltje in de auto. GPS reciever + laadsnoer, PDA + laadsnoer en nog een houder op je raam ofzo.CLB schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:07:
[...]
Klopt alleen om het toestel zelf. Zo'n sillicone case is opzich wel nice, maar moet wel veel stof happen zeggen ze. Ik kijk 't eerst wel even aan. Bij m'n SPV heb ik 't bijgeleverde tasje 1 tot 2 maanden gebruikt en daarna heb ik 't toestel gewoon 'kaal' in m'n broekzak gedaan enzo! Ging perfect!
Ik heb ook 'n beetje gekeken naar gps-recievers en heb er 2 gevonden die me wel aanspreken:
ADAPT AD-500 Bluetooth GPS Receiver
De ADAPT AD-500 Bluetooth GPS Receiver is een compacte en nauwkeurige GPS-ontvanger.
Hij is bijzonder energiebewust en navigeert tot 20 uur aan één stuk. Deze ontvanger heeft een
snelle GPS-fix en houdt 16 satellieten tegelijk in het oog voor navigatie op het scherpst van de snede.
De AD-500 draait op de Nemerix-chipset en is NMEA-compatibel
voor probleemloos navigeren met uw PocketPC of Palm PDA .
ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS
De ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS is een heldere ster aan het GPS-firmanent. Deze voordelige GPS-ontvanger is energiebewust en navigeert tot 16 uur aan één stuk. De ontvanger
heeft een snelle GPS-fix en houdt tot 20 satellieten tegelijk in het oog voor navigatie op het scherpst van de snede. Bovendien schakelt hij automatisch aan en uit dus daar heeft u geen omkijken naar.
Via de indicatorlampjes houdt hij u op de hoogte van de GPS- en bluetooth-verbinding.
De AD-700 draait op de SiRFstar-chipset en is NMEA-compatibel voor probleemloos
navigeren met uw PocketPC of Palm PDA.
De A500 kan wat langer achter elkaar navigeren maar de A700 kan meer sattelieten ontvangen.
Ik moet ook is uitzoeken wat dat SiRF en NMEA enzo zijn? Ik wil gewoon kunnen navigeren. PUNT
De alles in een oplossingen, zoals de Tomtom One bijv., worden steeds goedkoper dus ik denk dat ik nog maar ff wacht om te kijken hoe die markt zich ontwikkeld. Daarbij kan mijn vriendin er dan ook gebruik van maken zonder dat ze met mijn gsm op stap hoeft....
en zou m'n PDA dus bij me hebben als ik in de auto rijdt van m'n ouders.
Ik gooi m'n PDA gewoon op de bijrijdersstoel en dan komt 't wel goed
Ik kwam net pas achter de review van de Qtek S200
op nieuwemobiel.nl en hun uiteindelijke conclusie was dit:
Minpunten
Dramatisch slechte belkwaliteit
Macroschuif niet stevig
Trage processor
Videocamera
Windows Mobile 5.0 niet overtuigend
Pluspunten
AKU 2.0 ROM en Push mail
Batterijduur
Camera
Formaat en gewicht
Helder scherm
Nieuwe geheugenvoorziening
Telefoonboek en Hotmail-functionaliteit
Uiterlijk
Wireless LAN
Ze doen heel erg dramatisch over de belkwaliteit, maar is dit nou echt waar?
Ik zelf vond de belkwaliteit van de SPV M500 ook niet erg uber, maar werkt opzich best goed.
Een vriend van me die de Qtek al heeft vind de belkwaliteit ook best wel te doen.. dus ben benieuwd?
Mwah trage processor tov de HTC Magician, achja valt denk wel mee en anders clock ik 'm wel over!
Videocamera is nog zo'n verhaal, 'en slecht en slecht' enzo, maar bij m'n SPV M500 viel dit ook wel mee. Iemand die de videocamera van de Qtek S100 en de Qtek S200 kan vergelijken? Ik heb namelijk best leuke filmpjes kunnen schieten met m'n SPV M500 dus
WM05 niet overtuigend, achja als 't maar even goed of beter werkt dan WM03, dan is 't wel goed
Ik hoop 'm woensdag binnen te krijgen (woensdag laatste tentamen) zodat ik op
Hemelvaart de hele dag m'n Qtek S200 kan volstouwen met software / filmpjes en andere ongein
Huh ?CLB schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:05:
Opzich heb je wel een goede reden idd, ikzelf heb nog geen auto
en zou m'n PDA dus bij me hebben als ik in de auto rijdt van m'n ouders.
Ik gooi m'n PDA gewoon op de bijrijdersstoel en dan komt 't wel goed![]()
Ik kwam net pas achter de review van de Qtek S200
op nieuwemobiel.nl en hun uiteindelijke conclusie was dit:
Minpunten
Dramatisch slechte belkwaliteit
schuif ? Welke schuif ?Macroschuif niet stevig
Ze weten niet waar ze het over hebben...Trage processor
Yeah, right:Videocamera
Windows Mobile 5.0 niet overtuigend
Da's toch echt WM 5.0Pluspunten
AKU 2.0 ROM en Push mail
Ook een WM 5.0 functieNieuwe geheugenvoorziening
De handsfreefunctie is ruk, maar zowel aan het oor als via m'n Parrot werkt 't super.Ze doen heel erg dramatisch over de belkwaliteit, maar is dit nou echt waar?
Ik zelf vond de belkwaliteit van de SPV M500 ook niet erg uber, maar werkt opzich best goed.
Een vriend van me die de Qtek al heeft vind de belkwaliteit ook best wel te doen.. dus ben benieuwd?
Tja, m'n D70 doet ook geen filmpjes.Mwah trage processor tov de HTC Magician, achja valt denk wel mee en anders clock ik 'm wel over!
Videocamera is nog zo'n verhaal, 'en slecht en slecht' enzo, maar bij m'n SPV M500 viel dit ook wel mee. Iemand die de videocamera van de Qtek S100 en de Qtek S200 kan vergelijken? Ik heb namelijk best leuke filmpjes kunnen schieten met m'n SPV M500 dus
't Is gewoon een loze review, want de pluspunten die ze noemen zijn vooral WM 5.0 functies. Voor mij geldt dat vooral de push e-mail/calender/contacts functie echt briljant is. Enige probleem wat ik heb, maar ik weet niet of dat Orange gerelateerd is, is dat m'n gprs verbinding na één à twee dagen ermee kapt.WM05 niet overtuigend, achja als 't maar even goed of beter werkt dan WM03, dan is 't wel goed
Hij lijkt wel verbonden, maar er gaat geen data meer overheen en ik moet echt het toestel rebooten voor het weer werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 21-05-2006 16:14 ]
Macro-schuif! Is de ring om je foto-lens, deze kun je verdraaien zodat je macro-opnames kan maken!
Processor maak ik me ook geen zorgen om! 'n Vriend van me met de Qtek S200 vind 'm best werken en heeft 'm vergeleken met de Orange SPV M500 --> zijn allebei rete-snel en zoals ik al zei: als ik 'm toch te traag vind clock ik 'm wel over op de constande 240 MHz...
Mwah loze review, valt denk wel mee, want nieuwemobiel.nl is altijd erg betrouwbaar,
maar van deze review en 't omlaaggehaal van de bel- / video-functie vond ik ook erg vaag
dus de dingen die StevenK aanbrengtVerwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:52:
StevenK: Uitstekende review van de review!
van belkwaliteit is best goed en processorsnelheid is ok kloppen wel?
Verwijderd
Belkwaliteit is uitstekend. Natuurlijk wel afhankelijk van je ontvangst. Die is bij mij in huis niet zo best. Het geluid klinkt wel erg blikkerig, maar daar raak je snel aan gewend en degene die je aan de lijn hebt merkt er niets van.CLB schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:54:
[...]
dus de dingen die StevenK aanbrengt
van belkwaliteit is best goed en processorsnelheid is ok kloppen wel?
Zoals je weet draait mijn Qtek permanent op 240Mhz, maar het apparaat is sowieso niet langzaam. Alles valt en staat natuurlijk wel met de hoeveelheid zooi die je erop geinstalleerd hebt en wat er actief in het geheugen meedraait.
@Colin, mijn verzekering is afgelopen, omdat mijn abbo was afgelopen. Ik geloof niet dat ik nu nog los een verzekering kan afsluiten, kan geloof ik alleen als je het toestel los zou kopen... maar als je weet waar je toch nog een verzekering kan kopen, dan houd ik me aanbevolen.
Tot slot, waar kopen jullie enigzins voordelig je accessoires?
Ik zat al te twijfelen: Kon m'n SPV M500 nou wel 320 x 240 filmen of niet...
Nu ga je ongeveer terug naar .3gp-formaat, wat 'n beetje erg klein is
Ik vond 320 x 240 filmpjes er altijd nog wel redelijk uitzien op m'n computer!
En vind 't ook maar raar dat je op 176 x 144 moet filmen, terwijl 't beeldscherm 320 x 240 is mja
Over die verzekering heb je misschien wel 'n punt! Ik zou toch even informeren?
Voor 6 a 8 euro (ik betaal
om je pda te verzekeren ken ik eigenlijk niet..? Gewoon even contact opnemen met Orange ofzo!
Accesoires-vraag vind ik ook wel 'n goede!
M'n geheugenkaartje heb ik nu op Marktplaats besteld maar nu nog 'n leuke GPS-reciever fixen
Nog wat foto'tjes van nieuwemobiel.nl

waar blijven jullie reallife-foto'tjes nou...
[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 21-05-2006 22:10 ]
Het spijt me
Had vandaag een meeting met ruim 30 andere tweakers en dat moest allemaal georganiseerd worden. Nogal druk dus
Achjoh maakt niet uitJ0YR1D3R schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:15:
[...]
Het spijt meMorgen?
Had vandaag een meeting met ruim 30 andere tweakers en dat moest allemaal georganiseerd worden. Nogal druk dus
Whoow okee, kick!
Is dat bij iedereen scheisse of? Want dit lijkt me echt een ideaal telefoontje maar ik wil wel dat speaker functie goed is.
En hoe meer foto's hoe beter
[ Voor 24% gewijzigd door Christiano007 op 22-05-2006 13:36 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Zowel met een 9100 als met een S200 is het heel beroerd mbv. de speakerfunctie handsfree bellen.Christiano007 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:36:
Wat moet ik verstaan onder: ''De Speaker functie is ruk"?
Is dat bij iedereen scheisse of? Want dit lijkt me echt een ideaal telefoontje maar ik wil wel dat speaker functie goed is.
Dus ff het ding op speaker zetten om tegelijkertijd wat in je agenda te noteren leidt nogal vaak tot 'huh, ik kan je niet verstaan' reacties aan de andere kant.
En achja ik gebruik bijna nooit speaker-functie dus ik vind 't niet zo heel erg
Ik zoek wel een pda die snel reageert op simpele functies. Ik geloof best dat die processor prima ontwikkeld is, maar wil geen processor die er lang over doet om de pda op te starten of een sms venster te openen
- Goede camera --> zit er volgens mij wel op, reviews zijn er wel over te spreken (de foto's) en video's vind ik niet zo belangrijk
- Wifi / GPRS --> overal internetten (met een bundel van 1GB p/m voor €10 p/m) komt me supergoed uit. Ik mail zo enorm veel en kijk overal naar sites om iets op te zoeken. Hoe vlot werkt dat spul?
- Spelletjes --> niet echt belangrijk (zitten er out of the box leuke dingen op?)
- T9 functie (wordt die zo genoemd bij QTec?) --> In mijn SGH-E600 had ik een schuifregister wat me enorm op de zenuwen werkte, had ik 10 custom words aan het woordenboek toegevoegd, voegde ik er nog een toe, flikkerde de eerst ingevoerde (de nummer "11") eruit en kon ik die in de T9 niet meer vinden. Gruwelijk aan geïrriteerd, werkelijk waar!
- MS Word Mobile werkt helaas niet echt snel zonder toetsenbord, dat vind ik wel jammer aangezien ik veel rapporten voor mn studie moet maken --> zijn er kleine compacte toetsenborden die makkelijk zijn mee te nemen, comfortable in het gebruik zijn en je accu niet leegslurpen?
Spraakkwaliteit geloof ik wel en de speaker zal ik bijna nooit gebruiken. Navigatie zal ook wel even wachten. Hoe zit het met rotzooi op een pda? Ik heb thuis op al mn pc's windows defender met avg free, neemt weinig resources in beslag en de pc's werken lekker soepel en fel. Is er ook een simpele, maar sterke combo om je pda te beveiligen?
Ik hoor het supergraag en discussieer graag mee
De meeste mensen deugen!
Opstarten duurt lang, maar dat ligt niet eens zozeer aan de processor. Een computer heeft ook een snelle processor, maar doet toch nog vrij lang over het opstarten. Bijna iedereen zet z'n PDA ook niet uit, maar op een soort standby modus. Daarmee gaat het scherm uit en zijn de knoppen vergrendeld. Hij gaat aan als je gebeld wordt of de aan/uit knop kort indrukt. Daar komt ie dan heel snel uit, daarnaast is een SMS venster zo geopend. Al hangt het er wel zeer sterk vanaf hoeveel troep je op de achtergrond laat meedraaien.marzzman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:51:
Ik zoek wel een pda die snel reageert op simpele functies. Ik geloof best dat die processor prima ontwikkeld is, maar wil geen processor die er lang over doet om de pda op te starten of een sms venster te openen.
Ik heb em ook gehad, maar i-mode op een E600?Ben gewend aan een Samsung SGH-E600 (en daar ben ik nu niet meer zo tevreden over door de rotte T9 functie, de zeeeer trage i-mode, slechte camera en te weinig functies). Ik zoek daarom een pda phone met een professionele uitstraling die vooral erg stabiel is.
Snel, zeker met Telfort die EDGE ondersteunt. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat speciale PDA sites heel snel laden, terwijl gewone sites (veel) langzamer laden. Daarnaast worden gewone sites ook niet altijd correct weergegeven door IE (al zijn er wel andere browsers: Netfront en Opera, of oplossingen: bijv. skweezer) en is het behelpen met de lage resolutie. Maar nogmaals, sites speciaal voor PDA's werken als een trein.- Wifi / GPRS --> overal internetten (met een bundel van 1GB p/m voor €10 p/m) komt me supergoed uit. Ik mail zo enorm veel en kijk overal naar sites om iets op te zoeken. Hoe vlot werkt dat spul?
Bij een PDA gebruik je of een on-screen tobo'tje of handschriftherkenning. T9 is niet echt handig. Als je echt heel veel tekst wilt invoeren dan kun je beter een model nemen met toetsenbordje, zoals de K-Jam.- T9 functie (wordt die zo genoemd bij QTec?) --> In mijn SGH-E600 had ik een schuifregister wat me enorm op de zenuwen werkte, had ik 10 custom words aan het woordenboek toegevoegd, voegde ik er nog een toe, flikkerde de eerst ingevoerde (de nummer "11") eruit en kon ik die in de T9 niet meer vinden. Gruwelijk aan geïrriteerd, werkelijk waar!
Tja, maar ze zijn wel vrij duur. Een toetsenbordje met bluetooth is dan de mooiste oplossing. Maar wellicht is zoals ik hierboven al zei een ander model PDA/Telefoon een betere oplossing.- MS Word Mobile werkt helaas niet echt snel zonder toetsenbord, dat vind ik wel jammer aangezien ik veel rapporten voor mn studie moet maken --> zijn er kleine compacte toetsenborden die makkelijk zijn mee te nemen, comfortable in het gebruik zijn en je accu niet leegslurpen?
Dat is er vrijwel niet.Hoe zit het met rotzooi op een pda?
Dat zou ik echt nooit doen, het vertraagt je PDA nodeloos, terwijl er nauwelijks sprake is van een reeele dreiging.Ik heb thuis op al mn pc's windows defender met avg free, neemt weinig resources in beslag en de pc's werken lekker soepel en fel. Is er ook een simpele, maar sterke combo om je pda te beveiligen?
Als je toch eigenlijk wel veel behoefte hebt aan 'n toetsenbordje moet je maar is kijken naar de Qtek 9100/ K-jam. Ook zou je kunnen wachten op de HTC Hermes oftewel de Qtek 9600
@ Binnetie: Haha ik zag je ook in het W850i topic posten, moeilijke keuze heh
Verwijderd
Ik zoek wel een pda die snel reageert op simpele functies. Ik geloof best dat die processor prima ontwikkeld is, maar wil geen processor die er lang over doet om de pda op te starten of een sms venster te openenmarzzman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:51:
Ik mag 15 juni een nieuwe telefoon uitkiezen via Telfort (een 40 euro per maand voor 2 jaar geeft toch een leuke keuze, ben ik wel blij mee!) en de S200 valt er ook onder. Ik ben er eigenlijk wel erg door aangetrokken. Ik heb wat kleine vragen die bij mijn eisen komen -->
* De snelheid van het apparaat is uitstekend. Vanzelfsprekend wordt hij wel langzamer als je een hoop programma's actief in het geheugen hebt draaien. Mij S200 doet er overigens wel een kleine minuut over om op te starten, maar ach, ik zet hem toch nooit uit.
Ben gewend aan een Samsung SGH-E600 (en daar ben ik nu niet meer zo tevreden over door de rotte T9 functie, de zeeeer trage i-mode, slechte camera en te weinig functies). Ik zoek daarom een pda phone met een professionele uitstraling die vooral erg stabiel is.
* Smaken verschillen maar ik vind de S200 er, mede door de kleur, professioneel uit zien.
- Goede camera --> zit er volgens mij wel op, reviews zijn er wel over te spreken (de foto's) en video's vind ik niet zo belangrijk
* De camerafunctie is goed, maar natuurlijk niet te vergelijken met een gewone digitale camera. Maar wat wil je ook met zo'n kleine lens. Ook zit er geen flitser op. Ik moet overigens altijd wel lachen over de discussie van de camera's. Waarom denk je dat een spiegelreflex camera een halve kilo weegt, een lens ter grote van een koffiemok heeft en ook nog eens twee keer zo duur is als dit pda-tje? Voor goede foto's koop een goede camera.
- Wifi / GPRS --> overal internetten (met een bundel van 1GB p/m voor ¤10 p/m) komt me supergoed uit. Ik mail zo enorm veel en kijk overal naar sites om iets op te zoeken. Hoe vlot werkt dat spul?
* Wifi werkt redelijk. Je moet wel de maximale performance instellen om een goed signaal te ontvangen. Dit verbruikt natuurlijk weer stroom. GPRS werkt perfect en snel.
- Spelletjes --> niet echt belangrijk (zitten er out of the box leuke dingen op?)
* Out of the box zou ik niet zoveel verwachten van de spelletjes. Dit is overigens geen probleem want het sterft van de freeware spellen op internet.
- T9 functie (wordt die zo genoemd bij QTec?) --> In mijn SGH-E600 had ik een schuifregister wat me enorm op de zenuwen werkte, had ik 10 custom words aan het woordenboek toegevoegd, voegde ik er nog een toe, flikkerde de eerst ingevoerde (de nummer "11") eruit en kon ik die in de T9 niet meer vinden. Gruwelijk aan geïrriteerd, werkelijk waar!
* De T9 functie werkt wel, maar in de praktijk zal je toch sneller het onscreen toetsenbordje gebruiken. Daarbij heb ik zelf een engelse versie dus dan wordt het een zooitje met T9.
- MS Word Mobile werkt helaas niet echt snel zonder toetsenbord, dat vind ik wel jammer aangezien ik veel rapporten voor mn studie moet maken --> zijn er kleine compacte toetsenborden die makkelijk zijn mee te nemen, comfortable in het gebruik zijn en je accu niet leegslurpen?
* Toetsenborden zijn er genoeg in de handel alleen wel vrij kostbaar. Ik heb wel ergens een compact toetsenbordje gezien wat je onder het apparaat kan klikken. Ik weet alleen niet meer waar. Wordt vervolgd.....
Spraakkwaliteit geloof ik wel en de speaker zal ik bijna nooit gebruiken. Navigatie zal ook wel even wachten. Hoe zit het met rotzooi op een pda? Ik heb thuis op al mn pc's windows defender met avg free, neemt weinig resources in beslag en de pc's werken lekker soepel en fel. Is er ook een simpele, maar sterke combo om je pda te beveiligen?
* Heb ik nog niet uitgetest.
Ik hoor het supergraag en discussieer graag mee
Sjonge jonge je wilt het niet weten, wat een gezoek en vergelijk. Toen ik voor bijna 2 jaar terug een opvolger zocht voor mijn T68i was ik er na 1 dag uit dat het de K700i moest worden, maar dit is echt afgrijselijk wat kan het uitzoeken wat een leuke opvolger een koppijn bezorgen...CLB schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:22:
Helemaal eens met Hoedje (je screenprotector komt morgen in je brievenbus!)
Als je toch eigenlijk wel veel behoefte hebt aan 'n toetsenbordje moet je maar is kijken naar de Qtek 9100/ K-jam. Ook zou je kunnen wachten op de HTC Hermes oftewel de Qtek 9600
@ Binnetie: Haha ik zag je ook in het W850i topic posten, moeilijke keuze heh
Maar dat was DE telefoon op dat moment!
Tegenwoordig wordt je echt overal doodgegooit met pda's / walkmanphones en andere onzin!
Naja succes en we lezen 't wel
Verwijderd

Nu stop ik want ze beginnen allemaal een beetje op elkaar te lijken.....
De meeste mensen deugen!
Jij hebt ook de Engelse versie zie ik! Welke ROM draait daar op?
(en je kunt je zeker niet aanmeldendan op qtek.nl?)
@
Je kunt op 5 manieren tekst invoeren op 't apparaat! Hier zit oa ook handschriftherkenning opmarzzman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:26:
Jeetje wat een nette reacties, super! Ik hoor weinig negatiefs over het aparaatje van gebruikers en dat siert hem wel. Het enige is dat toetsenbord. Ik heb dus nog weinig ervaring met pda's, maar hoe zit het met dat onscreen toetsenbord dan? Ik zie dat namelijk best als een goed alternatief? Of is het te klein of te traag reagerend ofzo?
(dit is wel erg slecht moet ik zeggen MAAR er zijn wel beter handschrifherkenningsprogjes hoor!)
Lees anders hier even op welke manieren je tekst in kunt voeren!
Ikzelf gebruikt gewoon 't virtuele toetsenbordje, werkt snel zat namelijk
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 22-05-2006 15:38 ]
Verwijderd
Dat verschilt per gebruiker. Ik gebruik al al jaren een pda met onscreen toetsenbord en heb nergens last van. Een vriendin van mij werd gillend gek van mijn toetsenbordje en heeft de Qtek 9100 gekocht met uitschuifbaar toetsenbord. Oftewel, kijk eens of je het bij iemand ff kan testen.marzzman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:26:
Jeetje wat een nette reacties, super! Ik hoor weinig negatiefs over het aparaatje van gebruikers en dat siert hem wel. Het enige is dat toetsenbord. Ik heb dus nog weinig ervaring met pda's, maar hoe zit het met dat onscreen toetsenbord dan? Ik zie dat namelijk best als een goed alternatief? Of is het te klein of te traag reagerend ofzo?
Verwijderd
Ik heb deze rom draaien:CLB schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:32:
@ TepperM: Mooie foto's man! Leuk met die nokia/ hand/ zonnebril ernaastDankje!
Jij hebt ook de Engelse versie zie ik! Welke ROM draait daar op?
(en je kunt je zeker niet aanmeldendan op qtek.nl?)
@
[...]

Volgens mij is dit de meest recente voor de Qtek uitvoering. Verder heb ik inmiddels al wel een hele verzameling andere rom's gedownload van de overige merken waaronder dit apparaat verschijnt. Maar goed, zolang hij stabiel blijft draaien hou ik het hierbij.
Ik kan me inderdaad niet aanmelden op qtek.nl, maar wel op http://www.myqtek.com/ . Hier is overigens weinig te vinden.
Ach dan maar geen qtek.nl ondersteuning!Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:46:
[...]
Ik heb deze rom draaien:
[afbeelding]
Volgens mij is dit de meest recente voor de Qtek uitvoering. Verder heb ik inmiddels al wel een hele verzameling andere rom's gedownload van de overige merken waaronder dit apparaat verschijnt. Maar goed, zolang hij stabiel blijft draaien hou ik het hierbij.
Ik kan me inderdaad niet aanmelden op qtek.nl, maar wel op http://www.myqtek.com/ . Hier is overigens weinig te vinden.
Alles komt toch wel op internet te staan dus!
Volgens mij is dat idd de laatste ROM!
Heb jij geen ext. rom meer? Of staat die bij de WWE versie niet vermeld? Bij mijn NLD versie staat daar namelijk wel een versie nummer dus vandaarVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:46:
Ik heb deze rom draaien:
[afbeelding]
Volgens mij is dit de meest recente voor de Qtek uitvoering.
Foto's toevoegen is niet zo moeilijk hoorJ0YR1D3R schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:18:
[...]
Heb jij geen ext. rom meer? Of staat die bij de WWE versie niet vermeld? Bij mijn NLD versie staat daar namelijk wel een versie nummer dus vandaarZal is kijken of ik nog wat aan de foto's kan toevoegen vanavond. Tevens maar is proberen een begin van de review te maken.
Haha een begin maken, tsjaa waar moet je beginnen
Verwijderd
Nu je het zegt. Oh ja, dat klopt waarschijnlijk wel want daar staat toch de software in die Qtek extra erbij levert? Dat heb ik niet mee geinstalleerd want het schijnt soms voor vertraging te zorgen en daarbij heb ik de Qtek toevoegingen niet nodig.J0YR1D3R schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:18:
[...]
Heb jij geen ext. rom meer? Of staat die bij de WWE versie niet vermeld? Bij mijn NLD versie staat daar namelijk wel een versie nummer dus vandaarZal is kijken of ik nog wat aan de foto's kan toevoegen vanavond. Tevens maar is proberen een begin van de review te maken.
Ik zal een ff zoeken want volgens mij heb ik nog ergens een oud screendumpje.
Verwijderd
Je hebt gelijk, dit is een oudere screendump van mijn toestel:Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:24:
[...]
Nu je het zegt. Oh ja, dat klopt waarschijnlijk wel want daar staat toch de software in die Qtek extra erbij levert? Dat heb ik niet mee geinstalleerd want het schijnt soms voor vertraging te zorgen en daarbij heb ik de Qtek toevoegingen niet nodig.

Nu heeft Telfort deze aanbieding:
LINK
Dit is voor mij ideaal. De S200 heeft alles wat ik nodig heb, die 100 extra belminuten tussen 8u 's avonds en 's morgens kan ik mooi gebruiken om m'n vriendin te bellen
Bij deze "actie" zit dus ook internet, namelijk 1GB per maand. Nu heb ik wel enig benul van downloaden etc. maar is dit toereikend als je in principe via GPRS of EDGE (hoe dat ook mag heten) dag en nacht online bent. Dan praat ik niet over downloaden, want dat doe ik toch niet op m'n PDA, maar stel dat je continu aan het MSNén bent, haal je dan de 1GB per maand?
Ik weet echt niet hoeveel MB het kost om bijvoorbeeld een tweakersite te bezoeken etc.
Kortom, iemand ervaringen hiermee? Zowel positief als negatief?
Binnenkort is er weer een Tweaker met een S200 rijker
Het grootste aantal MB's wat ik ooit op m'n rekening heb was rond de 330 MB
en daar heb ik heel veel uurtjes voor op MSN en dergelijke gezeten. Mooie aanbieding
Dank voor reactie, alleen meen ik net ergens gelezen te hebben dat het 1GB per 2 jaar is?!?!?! Wie weet hier meer vanCLB schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:07:
Met 1 GB/ maand kom je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg ver!
Het grootste aantal MB's wat ik ooit op m'n rekening heb was rond de 330 MB
en daar heb ik heel veel uurtjes voor op MSN en dergelijke gezeten. Mooie aanbieding
Altijd i.c.m. een Maximaal online-bundel van 1 GB, € 9,50 p/mNielsracing schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:25:
[...]
Dank voor reactie, alleen meen ik net ergens gelezen te hebben dat het 1GB per 2 jaar is?!?!?! Wie weet hier meer van
dus je betaald/ maand! Ik neem aan dat je dan ook 1 GB/ maand krijgt
Anders zou die ene GB je 24 x 9,50 kosten oftewel meer dan 200 euro
Heb je hier eventueel wat meer info over? Scheelt het veel in snelheid of in ruimte? Volgens mij staat er ook een soort howto in het Wizard topic. Waar heb jij je info vandaan gehaald hiervoor?Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:24:
[...]
Nu je het zegt. Oh ja, dat klopt waarschijnlijk wel want daar staat toch de software in die Qtek extra erbij levert? Dat heb ik niet mee geinstalleerd want het schijnt soms voor vertraging te zorgen en daarbij heb ik de Qtek toevoegingen niet nodig.
Lijkt mij ook heel logisch inderdaad.CLB schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:37:
[...]
Altijd i.c.m. een Maximaal online-bundel van 1 GB, € 9,50 p/m
dus je betaald/ maand! Ik neem aan dat je dan ook 1 GB/ maand krijgt![]()
Anders zou die ene GB je 24 x 9,50 kosten oftewel meer dan 200 euro
Hier de link waar ik heb gelezen.
Ik quote:
"Een week geleden mijn s200 icm onbeperkt EDGE in gebruik genomen en ben zeer te spreken.
De verbinding is een stuk sneller als GPRS, die ik jaren voorheen gebruikte.
Maar waarom bestel je als ik vragen mag een 5 MB bundel?.Met EDGE gebruik je al snel 1 tot 2 MB per dag.
Onbeperkt EDGE kost 9,50€ per maand met een max van 1GIG, let wel voor 2 jaar."
Je kan het op meerdere manier opvatten...
EDIT:
Ik heb net ff wat beter rondgekeken, het is inderdaad per maand
Die aanbieding van Telfort is mijn inziens relatief voordelig.
[ Voor 13% gewijzigd door Nielsracing op 22-05-2006 17:57 ]
9,50 euro/ maand om te internetten
maakt al 35 euro
dan ook nog is smsjes/ mmsjes
Bij elkaar minstens 40/ maand en dat 2 jaar lang
Best prijzig vind ik zelf
´t Is inderdaad niet goedkoop...zeker nu ik Hi25 gewend ben....CLB schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:59:
25 euro / maand om te bellen
9,50 euro/ maand om te internetten
maakt al 35 euro
dan ook nog is smsjes/ mmsjes
Bij elkaar minstens 40/ maand en dat 2 jaar lang
Best prijzig vind ik zelf
Maarja, ik zal snel een beslissing nemen
Verwijderd
Maar vanaf september pak ik dan maar eens een Vodafoon 7.50 per maand.
Afwisseling moet er zijn...
Verder: al iemand gelukt die gprs eruit te slopen?
kun je beter 'n S200 bestellen op bv. 2call. 2 jaar HI 25 is toestel: 84
Telfort is trouwens nog goedkoper!
Telfort 200 + 100 is voor 1 jaar toestelkosten: 186 euro. Ik zou 't wel weten
CLB betaalt nog ongeveer 1 jaar 22,50 bij Orange en neemt daarna 'n sim-only
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 22-05-2006 19:06 ]
Dit topic is gesloten.