Immitatie accu net binnen van Topdeals en werkt inderdaad probeemloos, bedankt voor de tip.
1 Edius 5.5 is het prgramma waarmee ik de date inlees / bewerkBlueflame_Core schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:00:
[...]
Prachtig filmpje. Even mijn vragen.
1- Waarmee bewerkt?
2- Welke instellingen heb je gebruikt?
3- Hoelang heb je er over gedaan om hem op Youtube te zetten? Want 4.25 minuten, zou bij mij denk ik wel uur duren om te uploaden, als een minuut al pak hem beet een kwartier tot half uur duurt.
2 Instellingen bij de TZ10 zijn niet zoveel, FULL AUTO
3 Ik denk n minuut of 25 upload, dan gaat Y-T er zelf nog mee aan de slag. Je bent zo n uur verder.
De PC staat altijd aan weet het dus niet precies.
Ok. En zoals rjw vroeg.. Heb je een statief gebruikt?ton1234 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:09:
[...]
1 Edius 5.5 is het prgramma waarmee ik de date inlees / bewerk
2 Instellingen bij de TZ10 zijn niet zoveel, FULL AUTO![]()
3 Ik denk n minuut of 25 upload, dan gaat Y-T er zelf nog mee aan de slag. Je bent zo n uur verder.
De PC staat altijd aan weet het dus niet precies.
Van mijn kant komen er dit weekend waarschijnlijk ook weer wat filmpjes en foto's. Dus voor de TZ7 geinteresseerden (en ook voor guus meeuwis fans trouwens
Alles uit de losse hand / pols.Blueflame_Core schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:11:
[...]
Ok. En zoals rjw vroeg.. Heb je een statief gebruikt?
Van mijn kant komen er dit weekend waarschijnlijk ook weer wat filmpjes en foto's. Dus voor de TZ7 geinteresseerden (en ook voor guus meeuwis fans trouwens) hou het in de gaten.
Door veel groothoek te filmen zie je minder beweging, sta stevig, je onderarmen tegen je lichaam aan, zoek eventueel steun aan een boom, paal of lantaarn, en geen alcohol
Verwijderd
Geen matches
Ton en lennartje...Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:55:
Mijn accu die ik bij Topdeals Zeist heb gekocht voor €20 werkt prima.
bedoelen jullie de "Panasonic cga-s005" bij Top deals..
er staat voor de rest geen informatie bij dit produkt, hij staat wel boven de originele accu van 60 euro en kost inderdaad 20 euro
zo ja, dan ga ik er ook 1 bestellen....
Ik heb mijn Panasonic DMC TZ7 bijna een jaar, maar sinds vandaag vertoont hij iets raars wat ik nog nooit bij een compact camera heb gezien (en ik heb er al zeker 5/6 gehad). Als ik de camera draai van landschap naar portret stand (dus geen instelling, maar gewoon de camera een kwart slag draaien), dan gaat de live view langzaamaan op zwart. Dus hoe verder ik hem 90 graden kantel, hoe meer zwart beeld ik krijg.
De camera kan overigens nog wel fotos maken in de portret stand, maar ik zie dan helaas niet wat ik schiet...
Iemand enig idee, of iets dergelijks al eens meegemaakt?
De camera kan overigens nog wel fotos maken in de portret stand, maar ik zie dan helaas niet wat ik schiet...
Kan het ff niet zo gauw vinden. Maar naar mijn idee hadden ze maar 1 type accu voor de tz10.ezwizard schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:48:
Ik heb mijn Panasonic DMC TZ7 bijna een jaar, maar sinds vandaag vertoont hij iets raars wat ik nog nooit bij een compact camera heb gezien (en ik heb er al zeker 5/6 gehad). Als ik de camera draai van landschap naar portret stand (dus geen instelling, maar gewoon de camera een kwart slag draaien), dan gaat de live view langzaamaan op zwart. Dus hoe verder ik hem 90 graden kantel, hoe meer zwart beeld ik krijg.
(inderdaad, verkeerde reactie
Reageer je op het verkeerde bericht, of snap ik je reactie niet?ton1234 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:04:
[...]
Kan het ff niet zo gauw vinden. Maar naar mijn idee hadden ze maar 1 type accu voor de tz10.
Ik heb dat alleen als ik mijn zonnebril op heb met polariserende glazen.....ezwizard schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:48:
Ik neem aan dat het deze isVerwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:26:
[...]
bedoelen jullie de "Panasonic cga-s005" bij Top deals..
er staat voor de rest geen informatie bij dit produkt, hij staat wel boven de originele accu van 60 euro en kost inderdaad 20 euro
[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 13-06-2010 23:02 ]
[quote]gwystyl schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:56:
[...]
Ik heb dat alleen als ik mijn zonnebril op heb met polariserende glazen.....
[...]
Hahaha, ik dacht dat je een grapje maakte, maar je hebt gelijk!!! Net even getest, en inderdaad met gepolariseerde bril wordt het beeld zwart als je hem een kwartslag draait... heeel vreemd. Iemand een verklaring?
[...]
[...]
Hahaha, ik dacht dat je een grapje maakte, maar je hebt gelijk!!! Net even getest, en inderdaad met gepolariseerde bril wordt het beeld zwart als je hem een kwartslag draait... heeel vreemd. Iemand een verklaring?
Een LCD-scherm zendt alleen maar gepolariseerd licht uit. Dat wordt dan door je bril gefilterd als je hem een kwartslag draait, zie ook deze link met uitleg.
Handige link, bedankt (alhoewel ik het nog niet helemaal snap, misschien maar een seen plaatje zoeken)PowerUp schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:35:
Een LCD-scherm zendt alleen maar gepolariseerd licht uit. Dat wordt dan door je bril gefilterd als je hem een kwartslag draait, zie ook deze link met uitleg.
You Tube filmpje 1: filmpjesPowerUp schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:35:
You Tube filmpje 2: filmpjes
Inderdaad, verkeerde reactieezwizard schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:19:
[...]
Reageer je op het verkeerde bericht, of snap ik je reactie niet?
Verwijderd
Geen matches
Niet dus, batterij gekocht, op de factuur, imitatie wel voor de TZ10...gwystyl schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:56:
[...]
[...]
Ik neem aan dat het deze is
eenmaal in de camera...geeft de camera zelf aan, werkt niet met deze batterij!!
Verwijderd
Geen matches
Prima ding ja. Kostte mij 99 pence, + 5 pond verzendkosten (en Ebay haalde mij over om 1 pond te geven aan een goed doel; ze maakten het ook wel heel makkelijk). Ik had hem na 10 dagen ofzo (bestelde in het weekend).Downstar2 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:21:
[...]
idd van Ebay; Staat er wel op onder wereld wijd en dan TZ7 Case;
Vind hem erg fijn, voordeel is goedkoop en erg stevig materiaal
binnenkant voelt goed zacht aan en de hoesje past precies om de TZ7.
Wat ook erg handig is, is dat er naast ruimte voor de camera ook nog ruimte is voor een extra accu
of SDHC kaartje etc.
Zie foto:
[afbeelding]
Voor die 4-5 euro is er voor mij niks beters
linkje naar ebay( tevens ook de verkoper waar ik hem van heb): http://cgi.ebay.com/210-C...es_JN&hash=item3cad906773
Was binnen 7-8 dagen geleverd!
Bedankt voor de tip! Het is een echte aanrader.
Review van de huidige camera's: http://www.dpreview.com/r...grouptravelzoom/page9.asp
En duidelijk te zien dat Pana nu erg tekort schiet... je doet er dus beter aan de oude serie te kopen.
En duidelijk te zien dat Pana nu erg tekort schiet... je doet er dus beter aan de oude serie te kopen.
Verwijderd
Geen matches
Oude serie is alleen interessant als je de nieuwe features van de TZ10 niet hoeft.
Ik heb even de scores bekeken en de TZ10 komt er nog steeds als een van de beste uit. Het is dus geen miskoop.
EDIT: Oke, het is niet de winnaar, maar je hoeft niet per sé beter uit te zijn met een TZ7 t.o.v. een TZ10.
Ik heb even de scores bekeken en de TZ10 komt er nog steeds als een van de beste uit. Het is dus geen miskoop.
EDIT: Oke, het is niet de winnaar, maar je hoeft niet per sé beter uit te zijn met een TZ7 t.o.v. een TZ10.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 15:47 ]
Dat Panasonic erg tekort schiet valt ook wel weer mee.
Bovendien vinden ze de TZ10 bij Cameralabs en PhotographyBlog nog steeds de beste compacte superzoom.
Bovendien vinden ze de TZ10 bij Cameralabs en PhotographyBlog nog steeds de beste compacte superzoom.
Verwijderd
Geen matches
Deze Newbie wil graag even 'inbreken' in dit topic. Ik begrijp dat het hier al een tijdje over de TZ10 gaat, maar sinds kort ben ik zelf in het bezit van de FZ38. Ik hoop dan ook dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen.
Want ondanks dat de IA stand op deze camera goed is, heb ik hem daarvoor niet aangeschaft. Ik wil méér dan alleen maar foto's schieten op de automatische stand. Maar inmiddels ben ik al een tijdje aan het stoeien met de instellingen en ben er nog niet naar 100% tevredenheid uit... Daarom ben in benieuwd naar jullie ervaringen met deze camera. Alle leuke/interessante/nuttige tips zijn welkom.
Tevens zou ik graag willen weten welke instellingen jullie zelf het liefst gebruiken en waarom.
Kortom, een beetje opstart-hulp voor deze newbie is zeer gewenst
Want ondanks dat de IA stand op deze camera goed is, heb ik hem daarvoor niet aangeschaft. Ik wil méér dan alleen maar foto's schieten op de automatische stand. Maar inmiddels ben ik al een tijdje aan het stoeien met de instellingen en ben er nog niet naar 100% tevredenheid uit... Daarom ben in benieuwd naar jullie ervaringen met deze camera. Alle leuke/interessante/nuttige tips zijn welkom.
Tevens zou ik graag willen weten welke instellingen jullie zelf het liefst gebruiken en waarom.
De FZ38 heb ik niet, dus daar kan ik je niet uit ervaring mee helpen, maar ik schiet meestal vanuit P(rogramma) of M(anual). Ik wil graag de controle over wat mijn camera doet.Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:05:
Deze Newbie wil graag even 'inbreken' in dit topic. Ik begrijp dat het hier al een tijdje over de TZ10 gaat, maar sinds kort ben ik zelf in het bezit van de FZ38. Ik hoop dan ook dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen.
zet em gewoon op A of Av. dan hoef je zelf niet met de sluitertijd te klooien. De A-stand is diafragma-voorkeur.
Het eerste wat je je altijd afvraagt bij het maken van een foto is: wat moet mijn scherptegebied zijn? Nou is bij een compactcamera altijd best veel scherp, op welk diafragma dan ook. Maar je kunt je dan wel meer concentreren op de ISO waardes (wat uitproberen etc), witbalans en eventueel manual focus, voor zover dat goed te doen is op een compactcam.
Het eerste wat je je altijd afvraagt bij het maken van een foto is: wat moet mijn scherptegebied zijn? Nou is bij een compactcamera altijd best veel scherp, op welk diafragma dan ook. Maar je kunt je dan wel meer concentreren op de ISO waardes (wat uitproberen etc), witbalans en eventueel manual focus, voor zover dat goed te doen is op een compactcam.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
ik ga vandaag de tz8 kopen.
Welke memory kaartje raden jullie aan?
Welke memory kaartje raden jullie aan?
Verwijderd
Geen matches
8GB is wel genoeg, tenzij je veel gaat filmen. Motion JPEG is nogal groot namelijk.
Zelf heb ik deze: pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10 Maar een ander merk moet ook werken. Let wel op de class-aanduiding, want MJPEG heeft een vrij grote bandbreedte nodig (weet niet precies hoeveel)
Zelf heb ik deze: pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10 Maar een ander merk moet ook werken. Let wel op de class-aanduiding, want MJPEG heeft een vrij grote bandbreedte nodig (weet niet precies hoeveel)
Bedankt voor die tip!
een foto zal tussen de 1 en 2 mb zijn?
En die filmpjes? hoeveel mb / minuut is dat?
dan weet ik of ik bv 2x 8gb moet kopen, of wellicht 1x 16gb
een foto zal tussen de 1 en 2 mb zijn?
En die filmpjes? hoeveel mb / minuut is dat?
dan weet ik of ik bv 2x 8gb moet kopen, of wellicht 1x 16gb
Verwijderd
Geen matches
Een foto op full res is rond de 3MB.
Ik heb even een MJPEG geschoten, en hij is 148MB voor 1 minuut. Vreemd, want de online manual zegt dat je met een 256MB kaartje 59s kunt schieten. Ik zou maar rekening houden met dat laatste, voor het geval dat. Dan heb je ook minimaal een class 6 kaartje nodig, hou daar rekening mee.
EDIT: Een groter nadeel van MPJEG is dat je bestanden maximaal 2GB zijn. Daarna moet je een nieuwe recording starten.
Ik heb even een MJPEG geschoten, en hij is 148MB voor 1 minuut. Vreemd, want de online manual zegt dat je met een 256MB kaartje 59s kunt schieten. Ik zou maar rekening houden met dat laatste, voor het geval dat. Dan heb je ook minimaal een class 6 kaartje nodig, hou daar rekening mee.
EDIT: Een groter nadeel van MPJEG is dat je bestanden maximaal 2GB zijn. Daarna moet je een nieuwe recording starten.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 17:18 ]
Ah dankjewel!
Zou het feit dat de tz8 geen mogelijkheid tot avchd een gegronde reden zijn om toch niet voor de tz8 te gaan, voor een gebruiker die wellicht zo nu en dan een kort filmpje van niet meer dan 20-30 seconden schiet, maar over het algemeen voor de fotografie gaat.
Ik stond namelijk op het punt een tz7 te kopen, tot de actie bij de dixons voorbij kwam.. (270 euro voor een tz8 + accu + lumix tasje + 25 euro terug van panasonic + 25 euro tegoed bij dixons)
Zou het feit dat de tz8 geen mogelijkheid tot avchd een gegronde reden zijn om toch niet voor de tz8 te gaan, voor een gebruiker die wellicht zo nu en dan een kort filmpje van niet meer dan 20-30 seconden schiet, maar over het algemeen voor de fotografie gaat.
Ik stond namelijk op het punt een tz7 te kopen, tot de actie bij de dixons voorbij kwam.. (270 euro voor een tz8 + accu + lumix tasje + 25 euro terug van panasonic + 25 euro tegoed bij dixons)
Verwijderd
Geen matches
Voor het filmen hoef je het dus niet te doen
Voor die korte filmpjes is MPJEG geen belemmering.
Verder heeft de TZ10 een beter scherm en iets betere image-stabilisation. Lijkt me in jouw geval niet het geld waard, maar ik heb zelf natuurlijk nooit een real-life vergelijking gedaan.
Verder heeft de TZ10 een beter scherm en iets betere image-stabilisation. Lijkt me in jouw geval niet het geld waard, maar ik heb zelf natuurlijk nooit een real-life vergelijking gedaan.
Inderdaad, ik ga sowieso van geen camera naar één camera, dus achteruit zal ik er niet op gaan 
maar even serieus, ik wil natuurlijk wel meteen de meeste (kwalitatief) waar voor mijn geld, maar meerwaarde aan een scherper scherm (tov een prima scherm) zie ik toch niet.
Bedankt voor de tips en uitleg, ik ga zaterdag (beetje kort nu voor het wk) de tz8 kopen!
Iemand verder nog tips mbt verzekering?
Ik twijfel of ik voor de dixons verzekering zal gaan, aangezien ik veel verre (en soms lange) reizen het komende jaar ga maken en er dus veel gebruik van de camera gaat worden gemaakt.
De verzekering van dixons is 5 euro per maand (ook niet niks, voor een camera van een euro of 220, zijn er mensen met andere alternatieven (waarbij alle soorten schade en verlies gedekt worden)?
maar even serieus, ik wil natuurlijk wel meteen de meeste (kwalitatief) waar voor mijn geld, maar meerwaarde aan een scherper scherm (tov een prima scherm) zie ik toch niet.
Bedankt voor de tips en uitleg, ik ga zaterdag (beetje kort nu voor het wk) de tz8 kopen!
Ik twijfel of ik voor de dixons verzekering zal gaan, aangezien ik veel verre (en soms lange) reizen het komende jaar ga maken en er dus veel gebruik van de camera gaat worden gemaakt.
De verzekering van dixons is 5 euro per maand (ook niet niks, voor een camera van een euro of 220, zijn er mensen met andere alternatieven (waarbij alle soorten schade en verlies gedekt worden)?
Geldt deze actie bij alle dixons filialen ?justinnn schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:17:
Ah dankjewel!
Dit valt gewoon onder een (aanvullende) reisverzekering. Stukken goedkoper dus.justinnn schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:30:
Inderdaad, ik ga sowieso van geen camera naar één camera, dus achteruit zal ik er niet op gaan
Ja inderdaad, maar dan moet je wel op reis zijn mocht er iets mis gaan...
Dixon heeft inderdaad mooie deal voor de T8. Echter topic discussie doorgelezen en gekozen voor de T7 in plaats van de T8. Vooral het mooiere (grotere) lcd display (onbegrijpelijk dat T8 is gedevalueerd) en de film opties gaven voor mij de doorslag om voor de T7 te gaan (inmiddels via topdeals in mijn bezit). Qua instellingen (ook manuel) zat mogelijkheden. Overigens de iA functioneert voor de gemiddelde vakantie fotograaf uitstekend. Hoes via ebay -ook tip via dit forum- onderweg. bedankt voor de tips
[ Voor 22% gewijzigd door edklavertje op 27-06-2010 12:05 ]
Dit is de link naar de tz8 aanbieding (tot 27 juni, daarna vervalt de 25 euro korting van panasonic)
[quote]Gianni Rombios schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:09:
[quote]Gianni Rombios schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:09:
[ Voor 59% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-06-2010 11:57 ]
Verwijderd
Geen matches
Verschil TZ7 en TZ8 is dat de TZ8 wel manuele instellingen heeft mbt sluitertijd en diafragma.
Wel een punt wat imo iets is om mee te nemen in je beslissing....
Als je liever veel handmatig doet inderdaad, maar de TZ7 kan in HD filmen, de TZ8 niet. Voor iemand die een compactcam zoekt met zoveel mogelijke huis- tuin- en keukendingen, zou ik het filmen zwaarder laten wegen dan de handmatige instellingenVerwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:18:
Verschil TZ7 en TZ8 is dat de TZ8 wel manuele instellingen heeft mbt sluitertijd en diafragma.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De TZ8 kan wel in HD filmen. lees maar en dan bij Motion Picture Recording. ''[HD Video] 1280x720 pixels 30fps ( QuickTime Motion JPEG)''.Deathchant schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:03:
[...]
Als je liever veel handmatig doet inderdaad, maar de TZ7 kan in HD filmen, de TZ8 niet. Voor iemand die een compactcam zoekt met zoveel mogelijke huis- tuin- en keukendingen, zou ik het filmen zwaarder laten wegen dan de handmatige instellingen
Verwijderd
Geen matches
...kijk,das dan mooi. Wel jammer dat schijnbaar het scherm t.o.v de TZ7 minder is geworden. Maakt de keus weer niet makkelijker....photofreak schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:41:
[...]De TZ8 kan wel in HD filmen. lees maar en dan bij Motion Picture Recording. ''[HD Video] 1280x720 pixels 30fps ( QuickTime Motion JPEG)''.
Aan de andere kant; het scherm op het toestel zelf is maar om een indruk te krijgen; het gaat er om hoe het er op het scherm of fotopapier uit komt te zien toch? Mijn zus heeft een TZ4, met nog een kleiner scherm dan de TZ7, maar daarop kan je ook al wel goed zien of een foto een beetje aan je verwachtingen voldoet. Het scherm van mijn TZ10 is dan wel leuk (iets groter en een bult meer pixels), maar dat zou voor mij geen breekpunt zijn.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:45:
[...]
...kijk,das dan mooi. Wel jammer dat schijnbaar het scherm t.o.v de TZ7 minder is geworden. Maakt de keus weer niet makkelijker....
Verwijderd
Geen matches
Het grootste verschil tussen de TZ7 en TZ8 is dat de laatste handmatige instellingen heeft. Op de TZ7 kun je puur in auto schieten. Als je alleen wat leuke vakantiekliekjes wilt maken is dat prima natuurlijk, maar zodra je iets meer wilt met je camera ga je handmatige instellingen willen.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:45:
...kijk,das dan mooi. Wel jammer dat schijnbaar het scherm t.o.v de TZ7 minder is geworden. Maakt de keus weer niet makkelijker....
De dedicated video-knop die de TZ8 mist is waarschijnlijk minder van belang (zul je een opname moeten starten via het wieltje). Dan blijft over dat de TZ8 alleen in MJPEG kan schieten. Welliswaar ook in HD, maar het is wel een stuk groter. Ook kan iedere clip maar zo'n 8 minuten duren (elk bestand mag maximaal 2GB groot zijn); daarna moet je een nieuwe starten.
Dat de TZ8 wat features mist t.o.v. de TZ7 komt doordat de TZ8 de 'budget-versie' is van de TZ10. De TZ7 is het 'high-end' model van vorig jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 10:49 ]
Bij mij speelde ook mee dat ik verwacht dat een scherm met 2x meer pixels ook meer stroom verbruikt..
Hoi mensen,
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik ben opzoek naar een compact camera waar ik mijn vakantiefoto's mee kan maken maar ook af en toe een filmpje of een foto in een wat donkere omgeving.
Als ik dit topic zo door lees zegt de een de Tz7 de ander Tz8 en de 3e zegt Tz10.
Het budget wat ik heb is eigenlijk max 300 euro. Het moet wel een compact zijn want ik wil hem in de vakantie in me broekzak kunnen stoppen. Ook moet hij makkelijk te bedienen zijn en moet hij op automatische stand gewoon goede foto's maken want met de instellingen ben ik zelf niet zo thuis.
Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik ben opzoek naar een compact camera waar ik mijn vakantiefoto's mee kan maken maar ook af en toe een filmpje of een foto in een wat donkere omgeving.
Als ik dit topic zo door lees zegt de een de Tz7 de ander Tz8 en de 3e zegt Tz10.
Het budget wat ik heb is eigenlijk max 300 euro. Het moet wel een compact zijn want ik wil hem in de vakantie in me broekzak kunnen stoppen. Ook moet hij makkelijk te bedienen zijn en moet hij op automatische stand gewoon goede foto's maken want met de instellingen ben ik zelf niet zo thuis.
[ Voor 13% gewijzigd door TWFpa2Vs op 29-06-2010 13:29 ]
Dan is de TZ7 een prima keuze, als je toch vooral in Auto wil schieten. Ik zou echter wel kijken of je de TZ8 niet voor hetzelfde geld kan krijgen, dan kan je later toch experimenteren met P, A, S en M.
[ Voor 60% gewijzigd door Ghost Dog op 29-06-2010 14:22 ]
Als het puur gaat om de beste zoomcamera voor het geld die ook mooi in 720P kan filmen dan neem je de TZ7... dan blijft er in feite niets anders over. ik neem aan dat jij niet een persoon bent die van alles handmatig wil instellen?TWFpa2Vs schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:28:
Hoi mensen,
Ik heb uiteindelijk puur voor de TZ8 gekozen om wat manuele instellingen te kunnen doen.
Zeker als je een keer foto's wil nemen als het donker is, dan is het goed dat je de sluitertijd en dergelijke handmatig in kan stellen.
Zeker als je een keer foto's wil nemen als het donker is, dan is het goed dat je de sluitertijd en dergelijke handmatig in kan stellen.
Dat kan je zelfs met de TZ5 herstellen door de stop te verhogenSchmoove schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:20:
Ik heb uiteindelijk puur voor de TZ8 gekozen om wat manuele instellingen te kunnen doen.
kan de TZ7 wel in avchd-lite opnemen? ik begreep dat bij TZ8 de filmpjes erg groot worden? Ik had ook begrepen dat de TZ7 de zelfde beeldsensor heeft maar alleen 2 megapixel minder waardoor hij beter in het donker zou moeten kunnen fotograferen?
Ik zag bij de Dixons namelijk ook een mooie aanbieding voor de TZ8 met extra accu en hoesje..
Ik hoor graag van jullie alvast bedankt!
@noobs ik ben zelf niet zo van handmatig instellen ik zoek juist een camera die veel instellingen gewoon zelf automatisch goed zet..
Ik zag bij de Dixons namelijk ook een mooie aanbieding voor de TZ8 met extra accu en hoesje..
Ik hoor graag van jullie alvast bedankt!
@noobs ik ben zelf niet zo van handmatig instellen ik zoek juist een camera die veel instellingen gewoon zelf automatisch goed zet..
De TZ7 kan inderdaad in avchd-lite opnemen en de TZ8 niet. Er zijn dus 2 oplossingen: of de TZ7 en niet de actie van dixons of de TZ8 en een extra geheugenkaart.
zijn er mensen die een screenprotector voor de tz8 (of vergelijkbare) gekocht hebben?
edit: Ik ben alvast voor dit tasje gegaan voor tijdens mijn verblijf in de tropen (minimaal week buiten in t oerwoud):
http://i16.ebayimg.com/06/i/000/ee/fa/9762_1.JPG
5.50 euro incl verzendkosten. Waterdicht
edit: Ik ben alvast voor dit tasje gegaan voor tijdens mijn verblijf in de tropen (minimaal week buiten in t oerwoud):
http://i16.ebayimg.com/06/i/000/ee/fa/9762_1.JPG
5.50 euro incl verzendkosten. Waterdicht
[ Voor 54% gewijzigd door justinnn op 30-06-2010 00:52 ]
Ik niet. Ik heb mijn TZ10, wanneer ik hem niet gebruik, in een tasje (deze), en wanneer ik hem gebruik ben ik er gewoon voorzichtig mee.justinnn schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:32:
zijn er mensen die een screenprotector voor de tz8 (of vergelijkbare) gekocht hebben?
Heeft de TZ10 nog meer voordelen over de TZ7 behalve GPS? Aangezien ik liever iets meer uitgeef en een aantal jaren er meer door kan?
Die vraag doet mij ook aan, ik lees veel over de tz7, en dat de tz10 slechter zou zijn dan de tz7: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ10 ZwartTWFpa2Vs schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:40:
Heeft de TZ10 nog meer voordelen over de TZ7 behalve GPS? Aangezien ik liever iets meer uitgeef en een aantal jaren er meer door kan?
Ik geef ook liever een paar tientjes extra uit aan een goed model dat toch weer geruime tijd meegaat. Mn huidige canon is helaas kapot gegaan doordat de lens eruit wilde komen, terwijl hij in mn broekzak zat... Eeuwig zonde.
Verder vind ik de GPS wel handig, gezien mijn fotogallery dan netjes aangeeft waar het is genomen, leuk voor later, maar geen Pre, mits ze alle 2 wel dezelfde kwaliteit foto's maken (wat de review tegenspreekt) zal ik waarschijnlijk wel voor de tz10 gaan, anders wordt het toch de tz7 of tz8, waar ik ook geen keuze tussen kan maken.
de TZ-10 heeft meer mexapixels op een chip die even groot is als de chip in de tz-7. In donkere omgevingen zal er dus meer ruis zijn bij de TZ-10. Verder vreet de GPS ook batterij dus als je elke dag kan opladen is dat geen probleem maar op een camping kan het problemen geven. Ik zou in geen geval voor de tz-8 gaan omdat deze niet in avchd-lite kan opnemen.XiniX88 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:35:
[...]
Die vraag doet mij ook aan, ik lees veel over de tz7, en dat de tz10 slechter zou zijn dan de tz7: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ10 Zwart
Ik geef ook liever een paar tientjes extra uit aan een goed model dat toch weer geruime tijd meegaat. Mn huidige canon is helaas kapot gegaan doordat de lens eruit wilde komen, terwijl hij in mn broekzak zat... Eeuwig zonde.
Verder vind ik de GPS wel handig, gezien mijn fotogallery dan netjes aangeeft waar het is genomen, leuk voor later, maar geen Pre, mits ze alle 2 wel dezelfde kwaliteit foto's maken (wat de review tegenspreekt) zal ik waarschijnlijk wel voor de tz10 gaan, anders wordt het toch de tz7 of tz8, waar ik ook geen keuze tussen kan maken.
Ik ben voor de TZ-7 gegaan omdat ik de verlengde batterij tijd, minder mexapixels en prijs belangrijker vond dan GPS en handmatige instellingen.
Verwijderd
Geen matches
Nette conclusie. Ben het helemaal met je eens, alleen.... die handmatige instellingen doen mij dus neigen naar de TZ8 (...ben gewend met spiegelreflex te werken, dus hang nogal naar spelen met die zaken...).zero_cool89 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:27:
[...]
Ik ben voor de TZ-7 gegaan omdat ik de verlengde batterij tijd, minder mexapixels en prijs belangrijker vond dan GPS en handmatige instellingen.
Maar de keus is, gezien de zaken die je concludeert, niet makkelijk moet ik zeggen...
Laaste vraag, ik lees op sommige site's en reviews dat de TZ7 als traag omschreven word met betrekking tot het maken van foto's en dergelijke. Is dit probleem ook gewoon aanwezig bij de TZ10 of is hier het een en ander aan verbeterd. Of moet ik de woorden traag met een korreltje zout nemen?
Verwijderd
Geen matches
GPS vreedt dan misschien wel je batterij leeg, maar je kunt 'm ook gewoon uitzetten. Dan heeft het (natuurlijk) geen impact op je batterij, maar heb je wel de GPS als je 'm een keer nodig hebt.zero_cool89 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:27:
Idd wel jammer dat de TZ10 meer MP heeft.
Iemand nog tips oid waar ik meer kan leren over het handmatig instellen.
Zelf ben ik er niet zo van, maar aangezien mijn tz8 dat toch ondersteund is het wellicht leuk om daar op mijn komende vakantie een beetje mee te spelen
Zelf ben ik er niet zo van, maar aangezien mijn tz8 dat toch ondersteund is het wellicht leuk om daar op mijn komende vakantie een beetje mee te spelen
Verwijderd
Geen matches
Hier staan wel wat handige 'tutorials'. Ze hebben ook meer dan een beginnerssectie, maar je moet zelf maar kijken wat je daarvan nuttig lijkt.
Bedankt, geheel helder! blijft een moeilijke keus, denk dat ik toch voor de GPS variant ga en t uitzet als ik wil dat t ding langer meegaat (ik vind het GPS deel erg handig, want kom overal en nergens en weet vaak niet waar de foto genomen is).zero_cool89 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:27:
[...]
de TZ-10 heeft meer mexapixels op een chip die even groot is als de chip in de tz-7. In donkere omgevingen zal er dus meer ruis zijn bij de TZ-10. Verder vreet de GPS ook batterij dus als je elke dag kan opladen is dat geen probleem maar op een camping kan het problemen geven. Ik zou in geen geval voor de tz-8 gaan omdat deze niet in avchd-lite kan opnemen.
Onwijs bedankt in ieder geval!
Zoveel verschil is er niet tussen de ruis bij hogere ISO-waardes tussen de TZ7 en TZ10.zero_cool89 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:27:
[...]
de TZ-10 heeft meer mexapixels op een chip die even groot is als de chip in de tz-7. In donkere omgevingen zal er dus meer ruis zijn bij de TZ-10. Verder vreet de GPS ook batterij dus als je elke dag kan opladen is dat geen probleem maar op een camping kan het problemen geven. Ik zou in geen geval voor de tz-8 gaan omdat deze niet in avchd-lite kan opnemen.
Ook het 'batterij-vretende' van GPS valt mj mee. Ik moet de camera met GPS aan ongeveer elke 2/3 dagen opladen. Zonder GPS gaat de camera (schat ik) ongeveer een dag langer mee.
Uit de review:
As for battery life, GPS has an inevitable impact, although perhaps not as much as you fear. In our tests a full charge was good for a couple of days of regular stills and movie shooting with positioning enabled, although once the battery indicator reached one bar, it wasn't long before it expired altogether. The moral is to recharge every night or two if you're regularly taking photos, or switch off the GPS if you're away from mains electricity and don't have a spare.
kan iemand bevestigen dan wel ontkennen dat de TZ10 sneller foto's kan maken dan TZ7?
op kieskeurig klagen sommige mensen dat het lang duurt voordat je foto's kan maken.. bijvoorbeeld op een safari of van kinderen.. (laat maar)
Ik heb net een review gelezen en daarin word aangegeven dat de TZ7 toch mooiere foto's maakt dan de TZ10..
Als ik dan kijk op de test foto's van deze review lijken de kleuren net ff iets mooier bij de T7 en ook iets scherper.. Wat is jullie ervaring hier mee?
Ik heb net een review gelezen en daarin word aangegeven dat de TZ7 toch mooiere foto's maakt dan de TZ10..
Als ik dan kijk op de test foto's van deze review lijken de kleuren net ff iets mooier bij de T7 en ook iets scherper.. Wat is jullie ervaring hier mee?
[ Voor 65% gewijzigd door TWFpa2Vs op 30-06-2010 13:11 ]
Op DPReview meten de opstarttijd als zijnde 1.8 seconden. Dat komt redelijk overeen met wat ik hier merk.
Als ik de camera aandoe, duurt het ongeveer 1.8s/1.9s voor ik beeld krijg. Zo'n 4.2s nadat ik de aanknop van de camera heb verschoven kan ik een foto hebben gemaakt.
Tussen elke foto zit minimaal zo'n 2.5s, en er zit een vrij kleine tijd tussen het indrukken van de sluiterknop en het maken van de daadwerkelijke foto, maar te klein om te meten.
Als ik de camera aandoe, duurt het ongeveer 1.8s/1.9s voor ik beeld krijg. Zo'n 4.2s nadat ik de aanknop van de camera heb verschoven kan ik een foto hebben gemaakt.
Tussen elke foto zit minimaal zo'n 2.5s, en er zit een vrij kleine tijd tussen het indrukken van de sluiterknop en het maken van de daadwerkelijke foto, maar te klein om te meten.
[ Voor 18% gewijzigd door Ghost Dog op 30-06-2010 14:50 ]
oke bedankt voor het opzoeken.. jij hebt een tz10 of een tz7?
Ik heb vandaag een TZ8 gekocht bij de Mediamarkt. De prijs was 224 euro met 25 euro cashback van Panasonic = 199 euro. Goede deal vind ik!
Het gaat mij zeer om de fotofunctie en niet zo zeer om het filmpjes maken. De TZ10 is aan mij voorgesteld, maar deze had voor mij geen grote voordelen tov de TZ8. De optische Zoom is voor mij ongelofelijk belangrijk. Aangezien je hiervoor een vaste hand moet hebben (die ik niet heb), heb ik er een stafief bij gekocht om optimaal gebruik te maken van de zoom. Zo kan in ieder geval het trillen van mijn hand de foto's niet verpesten.
Ik heb er een 8GB SD-HC kaartje in gestopt welke direct werd herkend. Foto's worden snel gemaakt en ook snel opgeslagen. De zoom werkt perfect, en ook de digitale zoom kan er mee door. Wel is bij de digitale zoom snel ruis te zien, maar dat is denk ik onvermijdelijk binnen de compacte klasse.
Ik ben tot nu toe erg tevreden!
Het gaat mij zeer om de fotofunctie en niet zo zeer om het filmpjes maken. De TZ10 is aan mij voorgesteld, maar deze had voor mij geen grote voordelen tov de TZ8. De optische Zoom is voor mij ongelofelijk belangrijk. Aangezien je hiervoor een vaste hand moet hebben (die ik niet heb), heb ik er een stafief bij gekocht om optimaal gebruik te maken van de zoom. Zo kan in ieder geval het trillen van mijn hand de foto's niet verpesten.
Ik heb er een 8GB SD-HC kaartje in gestopt welke direct werd herkend. Foto's worden snel gemaakt en ook snel opgeslagen. De zoom werkt perfect, en ook de digitale zoom kan er mee door. Wel is bij de digitale zoom snel ruis te zien, maar dat is denk ik onvermijdelijk binnen de compacte klasse.
Ik ben tot nu toe erg tevreden!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Geen matches
Heb ook een TZ8, en vind foto's van de TZ7 ook mooier, en vind dat de batterij snel leeg en langer duurt voordat de foto's zijn opgeslagen, vergeleken bij mijn oude TZ1TWFpa2Vs schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:57:
op kieskeurig klagen sommige mensen dat het lang duurt voordat je foto's kan maken.. bijvoorbeeld op een safari of van kinderen.. (laat maar)
Ben zelf toch gegaan voor de TZ10, vooral omdat ik hou van GPS. Heb zelf nog geen idee hoe lang de batterij er mee gaat doen, maar wat ik hierboven hoor, valt het allemaal wel mee met het wegvreten van de batterij.
In vergelijking met mijn vorige canon, is dit ding echt brilliant!
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het helpen bij mijn keuze.
In vergelijking met mijn vorige canon, is dit ding echt brilliant!
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het helpen bij mijn keuze.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de TZ7 & TZ10 de GPS interesseert met niet zo maar de handmatige instellingen kunnen wel weer handig zijn. Zo las ik ergens dat je op de TZ7 niet de sluitertijd kan bepalen waardoor je misschien in een donkere omgeving eerder voor een hogere ISO waarde moet gaat. Kan iemand mij dat toelichten?
Verwijderd
Geen matches
De TZ7 kan alleen in automatische stand plaatjes schieten. Jij mikt op iets en je camera zoekt er dan de juiste sluitertijd&diafragma bij. Dat zal vaak goed gaan, maar in lastige situaties (bijv. een concert, donker met een paar felle spotlights) kan dat fout gaan en heb je niet zoveel aan je camera.
Bij de TZ10 (of TZ8, misschien dat die een mooi compromis is?) kun je zelf je de belichting regelen (of deels, dan doet de camera de rest) en kun je meer in dat soort lastige situaties. Je hebt nog steeds de automatische stand, maar mocht dat niet lukken, kun je zelf wat spelen met de instellingen.
Maar over de ISO-waarde: ik denk niet dat dat zoveel zal verschillen tussen de twee camera's. Beide hebben (geloof ik) hetzelfde maximum voor het diafragma en in het donker zal de TZ7 hopelijk voor die instelling gaan. Bij beide wil je niet een te lange sluitertijd (of je moet juist motionblur willen natuurlijk, maar dat zou alleen handmatig kunnen) dus dan is de enige optie nog om de ISO te verhogen.
Bij de TZ10 (of TZ8, misschien dat die een mooi compromis is?) kun je zelf je de belichting regelen (of deels, dan doet de camera de rest) en kun je meer in dat soort lastige situaties. Je hebt nog steeds de automatische stand, maar mocht dat niet lukken, kun je zelf wat spelen met de instellingen.
Maar over de ISO-waarde: ik denk niet dat dat zoveel zal verschillen tussen de twee camera's. Beide hebben (geloof ik) hetzelfde maximum voor het diafragma en in het donker zal de TZ7 hopelijk voor die instelling gaan. Bij beide wil je niet een te lange sluitertijd (of je moet juist motionblur willen natuurlijk, maar dat zou alleen handmatig kunnen) dus dan is de enige optie nog om de ISO te verhogen.
De TZ8 heb ik naar zitten kijken maar die kan weer niet in avchd opnemen.. Ik denk dat ik dan toch maar voor TZ10 en dan de GPS uitzet..
Bedankt voor je uitleg!
Bedankt voor je uitleg!
[ Voor 9% gewijzigd door TWFpa2Vs op 02-07-2010 10:54 ]
Sowieso is het verschil in ruis tussen de TZ7 en TZ8/TZ10 bij hogere ISO-waarden niet zo groot als sommigen hier willen doen geloven.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:50:
Bij ISO 400 en hoger heb je gewoon steeds meer ruis, zoals bij elke compactcamera.
Verwijderd
Geen matches
Het compacte is er wel vanaf, maar als alternatief lijkt de TZ38 aan kwaliteit in ieder geval niets te wensen over te laten, als ik de reviews bekijk.... Misschien dat ik mijn blik daar maar eens op richt.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 14:24 ]
Heeft iemand de 1.1 firmware update op de TZ8 al gedaan?
Eerst komt er een 10tal seconden in het scherm te staan dat ik geen knoppen enzo in mag drukken.
En daarna zou de TZ8 uit moeten gaan.
Dat doet ie niet en in het scherm verschijnt " AUB WACHTEN ..." met en zandlopertje(wat af en toe draait).
Maar dat duurt en duurt.. dus heb toch de batterij er maar uitgehaald om het toestel uit te krijgen.
Daarna staat 1.0 er nog steeds op en kan ik de update herhalen..maar zonder succes.
Eerst komt er een 10tal seconden in het scherm te staan dat ik geen knoppen enzo in mag drukken.
Dat doet ie niet en in het scherm verschijnt " AUB WACHTEN ..." met en zandlopertje(wat af en toe draait).
Maar dat duurt en duurt.. dus heb toch de batterij er maar uitgehaald om het toestel uit te krijgen.
Daarna staat 1.0 er nog steeds op en kan ik de update herhalen..maar zonder succes.
Verwijderd
Matched: fuji
Zo'n superzoom is, als je méér wilt dan alleen op de automaatstand plaatjes schieten, een prima idee. Canon heeft een gelijkwaardige camera, de Powershot SX20, Fuji heeft net de HS10 uitgebracht. Die laatste komt al meer in de buurt van een DSLR qua bediening.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:14:
Het compacte is er wel vanaf, maar als alternatief lijkt de TZ38 aan kwaliteit in ieder geval niets te wensen over te laten, als ik de reviews bekijk.... Misschien dat ik mijn blik daar maar eens op richt.
Nadeel is dat ze niet écht compact meer zijn. Aan de andere kant zijn de beeldstabilisatie en de uitgebreide mogelijkheden een groot voordeel. Wat ik erg prettig vind is dat je tenminste je handen kwijt kunt...... en de zoeker, waardoor je altijd en overal plaatjes kunt schieten.
De TZ7 die ik bezit bevalt tot nog toe erg goed. Echter heb ik geen idee hoe ik het volgende moet oplossen:
Filmpjes (mts bestanden) die ik gemaakt heb staan momenteel op de PC. Deze wilde ik via een card reader terug plaatsen op de SD kaart zodat ik ze via de camera op de TV kon laten zien aan andere mensen. Het plaatsen op de SD kaart is gelukt, echter herkent mijn camera deze niet als zodanig. Moet ik wellicht een playlist of index o.i.d. aanmaken zodat de filmpjes weer herkent worden? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk of is dit echt een omslachtig iets?
Filmpjes (mts bestanden) die ik gemaakt heb staan momenteel op de PC. Deze wilde ik via een card reader terug plaatsen op de SD kaart zodat ik ze via de camera op de TV kon laten zien aan andere mensen. Het plaatsen op de SD kaart is gelukt, echter herkent mijn camera deze niet als zodanig. Moet ik wellicht een playlist of index o.i.d. aanmaken zodat de filmpjes weer herkent worden? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk of is dit echt een omslachtig iets?
Met m'n TZ5 gedaan, duurde een minuut of 5 toen was het gepiept. Neem aan dat het bij de TZ8 ook zo gedaa zou moeten zijn.rreevvss schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:02:
Heeft iemand de 1.1 firmware update op de TZ8 al gedaan?
Iemand al ervaring met de TZ10 update?
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Ik was hard toe aan een nieuwe reis camera, na een hoop wikken en wegen toch eindelijk de knoop doorgehakt, het is een TZ10 geworden.
Ik ben niet echt een doorgewinterde fotograaf en heb nog een hoop te leren op dit vlak en aangezien je op de TZ10 een aantal dingen manueel kan regelen, wil ik hier ook meer van af weten.
Kennen jullie informatie bronnen specifiek voor de TZ10, of specifiek panasonic of anders compact camera's in het algemeen. Ik ben opzoek naar tutorial video's, websites en eventueel boeken om mij verder op weg te helpen. Wanneer gebruik je welke instelling, uitleg van de PASM opties, etc
>>Iemand al ervaring met de TZ10 update?
Gister de upgrade naar 1.1 gedraaid, ging goed, duurde minder dan 30 sec. Hij gaf zelf aan dat hij klaar was.
Ik ben niet echt een doorgewinterde fotograaf en heb nog een hoop te leren op dit vlak en aangezien je op de TZ10 een aantal dingen manueel kan regelen, wil ik hier ook meer van af weten.
Kennen jullie informatie bronnen specifiek voor de TZ10, of specifiek panasonic of anders compact camera's in het algemeen. Ik ben opzoek naar tutorial video's, websites en eventueel boeken om mij verder op weg te helpen. Wanneer gebruik je welke instelling, uitleg van de PASM opties, etc
Gister de upgrade naar 1.1 gedraaid, ging goed, duurde minder dan 30 sec. Hij gaf zelf aan dat hij klaar was.
Verwijderd
Geen matches
Digital Photograpy School heeft wat handige tutorials over belichting en wat andere handige zaken. Zeker de moeite waard.
Wat is er eigenlijk nieuw met de update voor de TZ10? En werkt het toestel dan nog wel met onofficiële batterijen?
Wat is er eigenlijk nieuw met de update voor de TZ10? En werkt het toestel dan nog wel met onofficiële batterijen?
Thanks voor de link, is wel wat ik zoek.
Over de update
Version 1.1:
* Improved stability on start-up
* Optimization of Light amount for INON external flash(S-2000/D-2000/Z-240)
3rd party accu's werken inderdaad niet meer, maar enkele nog wel. Zie ook dit draadje
Kloon accu voor Panasonic TZ10 met andere spanning?
of dit product bv
http://www.ukoptics.co.uk...-tz6-tz7-tz10-p-1388.html
Over de update
Version 1.1:
* Improved stability on start-up
* Optimization of Light amount for INON external flash(S-2000/D-2000/Z-240)
3rd party accu's werken inderdaad niet meer, maar enkele nog wel. Zie ook dit draadje
Kloon accu voor Panasonic TZ10 met andere spanning?
of dit product bv
http://www.ukoptics.co.uk...-tz6-tz7-tz10-p-1388.html
* gwystyl gaat op zoek naar meegeleverde kabeltje......nosmo king schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:45:
Ik was hard toe aan een nieuwe reis camera, na een hoop wikken en wegen toch eindelijk de knoop doorgehakt, het is een TZ10 geworden.
Voor de luie medetwiekert nog even een linkje naar de firmware download pagina
Verwijderd
Geen matches
Is zo'n 1.1 update het echt waard?
Ik heb mijn camera nu 3 mnd,, en weet eigenlijk nog niet welke versie er op staat (waar kan ik dat zien)
Weet iemand hoe ik de filmpjes kan bekijken op een mac..is er een omzet prog voor de filmpjes?
grt
Ik heb mijn camera nu 3 mnd,, en weet eigenlijk nog niet welke versie er op staat (waar kan ik dat zien)
Weet iemand hoe ik de filmpjes kan bekijken op een mac..is er een omzet prog voor de filmpjes?
grt
Op die pagina waar ik naar linkte staat een uitleg hoe je kan zien welke versie je nu hebt (instellingen - pag 5 - bijna onderaan, pijltje rechts) en hoe je moet updaten (zip uitpakken naar SD, camera uit-aan). Ik had versie 1.0, maar ik kan zo snel geen verbeteringen in versie 1.1 merken. Als je de changelog even bekijkt, kan je zien of daar issues die je had worden opgelost. Als je geen issues had, hoef je ook niet te updatenVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:13:
Is zo'n 1.1 update het echt waard?
grt
[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 14-07-2010 12:58 ]
Ik ben heel blij met mijn TZ10 het enige 'storende' dat ik heb is het volgende, als je aan het opnemen bent met bijna geen omgevingsgeluid en je zoomt dan hoor je het geluid van het zoom motertje. Nu denk ik persoonlijk dat je er niet veel aan kunt doen maar iemand misschien nog wat tips?
Geen informatie beschikbaar
Of de microfoon met je vinger afsluiten als je wel zoomt (maar dan hoor je uiteraard verder ook niets)
Terug van vakantie waar de TZ10 zijn diensten heeft verleend als foto en video momenten vast te leggen. Blij verrast met het reultaat. Een wandeling langs Waalwege in Italië.
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU, SCHLUDERNS, WAALWEGE, ITALY
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU, SCHLUDERNS, WAALWEGE, ITALY
Kan, maar dan hoor je wel de de continu autofocus en de zoom heel goed.gwystyl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:21:
Of de microfoon met je vinger afsluiten als je wel zoomt (maar dan hoor je uiteraard verder ook niets)

Ben van een Samsung WB500 naar een TZ10 gegaan. Kwaliteit merkbaar beter in zowel foto als video. Maar ik merkte meteen dat qua gebruiksgemak Panasonic wel wat achterloopt. Knopjes bij de Samsung zitten net iets beter en menu is merkbaar gelikter en gemakkelijker in gebruik. Vooral het menu is bij Panasonic meer huis, tuin, keuken. Samsung heeft b.v. ook in camera editing (record, pause, record) , Panasonic niet. Een groot gemis.
Nou die TZ10 gaat weer terug naar de winkel. Wat een bagger geluid
YouTube: TZ10 Hiss - Hintergrundrauschen - AVCHD Lite, SH
YouTube: Panasonic Lumix DMC TZ10 / ZS7 review
Eigen tests in geluidsvrije omgeving:
TZ10: http://img706.imageshack.us/img706/1661/image1pzl.jpg
WB500: http://img15.imageshack.us/img15/8312/wb500.jpg
Er zit een dikke ruis in het opgenomen geluid dat de TZ10 produceert. Het lijkt wel alsof je naar een FM radiozender luistert. Merkt niemand dat hier?
Nou die TZ10 gaat weer terug naar de winkel. Wat een bagger geluid
YouTube: TZ10 Hiss - Hintergrundrauschen - AVCHD Lite, SH
YouTube: Panasonic Lumix DMC TZ10 / ZS7 review
Eigen tests in geluidsvrije omgeving:
TZ10: http://img706.imageshack.us/img706/1661/image1pzl.jpg
WB500: http://img15.imageshack.us/img15/8312/wb500.jpg
Er zit een dikke ruis in het opgenomen geluid dat de TZ10 produceert. Het lijkt wel alsof je naar een FM radiozender luistert. Merkt niemand dat hier?
[ Voor 50% gewijzigd door Paquito op 21-07-2010 14:01 ]
Vorige week woensdag heb ik in alle haast nog een TZ10 gekocht. Mijn Canon Powershot A80 was stuk, en moest nog snel een camera halen voor een lang weekend London. De TZ10 werd overal wel aangeprezen als een goede superzoom, dus na het overwegen van een aantal andere camera's deze toch maar genomen.
Over het algemeen ben ik vrij tevreden over de camera. Ik heb echter een aantal foto's waar ontzettend veel overbelichting zichtbaar is. Ik heb even 1 voorbeeld geupload op mn picasa en 1 beter gelukte foto (nog geen 5 minuten tussen opnames).
Foutieve belichting
Goede belichting
Let bij de foutieve belichting vooral op de achtergrond. Het was behoorlijk goed weer (blauwe hemel) met hier en daar een dikke wolk. Echter is alles nagenoeg wit. Zelfs de brug en gebouwen op de achtergrond zijn nauwelijks zichtbaar. Beide foto's waren in iA modus opgenomen met auto ISO en AWB.
Net even geprobeerd met onderbelichten. Over het algemeen moet ik 2/3 stop onderbelichten om een goede belichting te krijgen. Heb gefocust op een marmeren beeld in onze tuin met zware bewolking.
Zonder onderbelichting is er geen contrast zichtbaar op het beeld. Het beeld is bijna egaal wit. Met 2/3 tot 1 stop onderbelichting is het contrast pas ongeveer zoals ik het zelf zie. (de zon scheen dus helemaal en het was zelfs licht schemerig). Helaas kan ik nu even geen foto's hiervan uploaden. Zal ik morgen wel even doen. Is wat duidelijker dan uitleggen
Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet? Is het normaal of moet ik ermee terug?
Edit: wat me ook opviel is dat in sommige situaties het einde van de zoomrange het contrast ook sterk verminderd is (zelfde ISO/diafragma) in vergelijking met de wide-angle. Dit was vooral het geval bij zonsondergang en focussen op een oranje object. Het zou dus ook kunnen dat ik de metering fout had staan (had em niet op spot). Iemand een tip hiervoor?
Over het algemeen ben ik vrij tevreden over de camera. Ik heb echter een aantal foto's waar ontzettend veel overbelichting zichtbaar is. Ik heb even 1 voorbeeld geupload op mn picasa en 1 beter gelukte foto (nog geen 5 minuten tussen opnames).
Foutieve belichting
Goede belichting
Let bij de foutieve belichting vooral op de achtergrond. Het was behoorlijk goed weer (blauwe hemel) met hier en daar een dikke wolk. Echter is alles nagenoeg wit. Zelfs de brug en gebouwen op de achtergrond zijn nauwelijks zichtbaar. Beide foto's waren in iA modus opgenomen met auto ISO en AWB.
Net even geprobeerd met onderbelichten. Over het algemeen moet ik 2/3 stop onderbelichten om een goede belichting te krijgen. Heb gefocust op een marmeren beeld in onze tuin met zware bewolking.
Zonder onderbelichting is er geen contrast zichtbaar op het beeld. Het beeld is bijna egaal wit. Met 2/3 tot 1 stop onderbelichting is het contrast pas ongeveer zoals ik het zelf zie. (de zon scheen dus helemaal en het was zelfs licht schemerig). Helaas kan ik nu even geen foto's hiervan uploaden. Zal ik morgen wel even doen. Is wat duidelijker dan uitleggen
Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet? Is het normaal of moet ik ermee terug?
Edit: wat me ook opviel is dat in sommige situaties het einde van de zoomrange het contrast ook sterk verminderd is (zelfde ISO/diafragma) in vergelijking met de wide-angle. Dit was vooral het geval bij zonsondergang en focussen op een oranje object. Het zou dus ook kunnen dat ik de metering fout had staan (had em niet op spot). Iemand een tip hiervoor?
[ Voor 9% gewijzigd door martennis op 22-07-2010 10:47 ]
Gisteren ben ik een TZ-8 rijker geworden. Ik las net in een topic dat iemand 25 euro cashback heeft gekregen. Loopt deze actie nog steeds? De verkoper heeft namelijk niets hierover gezegd.
Ik heb nog niet met de camera kunnen schieten, want ik wil een geheugenkaart kopen.
Weet alleen niet welke ik moet nemen. Ik wil voor d 16 gb gaan.
Is de Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s voldoende of moet ik voor de 30MB/S.
Ik ga er ook mee filmen. 120 euro vind ik aan de dure kant.
Sandisk SDHC Extreme 16GB 30MB/s : 120 euro
Sandisk SDHC Standaard 16GB Class 2 : 50 euro
Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s : 50 euro
EDIT
Ben voor de Ultra SDHC 15MB/S * 100x kaart gegaan (50 euro)
Ik heb nog niet met de camera kunnen schieten, want ik wil een geheugenkaart kopen.
Is de Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s voldoende of moet ik voor de 30MB/S.
Ik ga er ook mee filmen. 120 euro vind ik aan de dure kant.
Sandisk SDHC Extreme 16GB 30MB/s : 120 euro
Sandisk SDHC Standaard 16GB Class 2 : 50 euro
Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s : 50 euro
EDIT
Ben voor de Ultra SDHC 15MB/S * 100x kaart gegaan (50 euro)
[ Voor 5% gewijzigd door noud op 22-07-2010 16:26 ]
Ik gebruik een Kingston 16GB Class 4 kaartje. Kost maar 30 euro en werkt perfect met de TZ10.noud schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:34:
120 euro voor een geheugenkaart betalen is absurd tenzij je een professional bent met dure apparatuur en volgens een 'time is money' schema werkt.
Crosspost:
Bi-zonder schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:21:
Ik heb even een paar vragen over de TZ7.
In een aantal reviews lees ik dat de accu-batterij duur nogal slecht schijnt te zijn.
Herkent iemand dit of klopt dit niet?
Ook de flits komt er bij reviews niet goed uit.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Nee die actie is voorbij.noud schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:34:
Gisteren ben ik een TZ-8 rijker geworden. Ik las net in een topic dat iemand 25 euro cashback heeft gekregen. Loopt deze actie nog steeds? De verkoper heeft namelijk niets hierover gezegd.
Hierbij 2 fillumpies opgenomen met de TZ10.
TZ10 - VINSCHGAU - Stilfserjoch - passo dello Stelvio
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU - Stilfserjoch - passo dello Stelvio
TZ10 - VINSCHGAU - Glurns
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU - Glurns
TZ10 - VINSCHGAU - Stilfserjoch - passo dello Stelvio
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU - Stilfserjoch - passo dello Stelvio
TZ10 - VINSCHGAU - Glurns
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU - Glurns
Mijn ervaring met de belichting is dat de TZ10 een gemiddelde aan licht neemt. Maar vooral de lichte partijen TE licht maakt. Zeker als iets wit is zit hier verder geen detail meer in.
Probeer dan een compositie te zoeken waarbij het licht overal even sterk aanwezig is. Maar soms ontkom ik er niet aan. Een MIN punt vd camera. Gelukkig heeft iedere cam wel iets. En valt er voor mij mee te leven en neem ik het op de koop toe, aangezien het vele goede eigenschappen heeft.
Probeer dan een compositie te zoeken waarbij het licht overal even sterk aanwezig is. Maar soms ontkom ik er niet aan. Een MIN punt vd camera. Gelukkig heeft iedere cam wel iets. En valt er voor mij mee te leven en neem ik het op de koop toe, aangezien het vele goede eigenschappen heeft.
Klopt, dat is dus mijn ervaring ook. Maargoed, als je 2/3 tot 1 stop onderbelicht en het werkt dan wel, kan ik daar opzich wel mee leven denk ik. Zal dit weekend nog eens even uitgebreid testen.ton1234 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:02:
Mijn ervaring met de belichting is dat de TZ10 een gemiddelde aan licht neemt. Maar vooral de lichte partijen TE licht maakt. Zeker als iets wit is zit hier verder geen detail meer in.
@ ton1234
Woeeeii wat ongelofelijk scherp voor een cameraatje, zet ajb in vervolg geen soap muziekje eronder..:)
Woeeeii wat ongelofelijk scherp voor een cameraatje, zet ajb in vervolg geen soap muziekje eronder..:)
Ik heb de tz-10 nu een aantal maanden, maar heb het gevoel dat de gps minder snel is. Ik moet nu voor de foto de gps locatie handmatig ophalen, anders doet hij het niet (of ik moet hem 2 minunten aan laten staan)
Meer mensen daar last van? GPS is juist de reden dat ik de camera gekocht heb.
Meer mensen daar last van? GPS is juist de reden dat ik de camera gekocht heb.
Dit topic is gesloten.