Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Geen matches
Heb de TZ5 ook net besteld bij digitalstreet dus ben zeer benieuwd :)
had een DSRL in gedachten maar we zijn geen fotograven en willen gewoon simpel point and shoot

Rest mij nog de vraag hier welk geheugen kaartje er bij deze camera het beste past

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Geen matches
maakt qua merk/type niet zoveel uit, de standaard serie van sandisk voldoet al, 9MP foto's worden dan in 2s ofzo opgeslagen.wil je dat je foto's in 1s opgeslagen worden neem dan een sandisk ultra.

En qua groote? tjah is maar wat je zelf wilt, gebruik je hem nauwelijks voor video dan kunje op 2GB al bijna 600 foto's kwijt van 9mp

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Geen matches
ik kan me voorstellen dat je voor die HD filmpjes wel een wat sneller kaartje nodig hebt. Wat zijn hier de ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen matches
Je moet met minstens 4MB/s (class4) op het kaartje kunnen schrijven. Ik kreeg toch laatst nog een melding/onderbreking op een class6 kaartje (13MB/s lezen, 8MB/s schrijven). Maar dat was tot nu toe eenmalig. Voor de zekerheid zou ik minimaal class6 nemen. Handig is om de snelheid van het kaartje te checken met Atto http://kb.ciprico.com/lore/article.php?id=268 .

[ Voor 17% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-07-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
Die paar keer dat ik gefilmd heb met mijn TZ5 ging het prima op een 2GB standaard Sandisk, geen foutmeldingen maar die filmpjes waren max 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42
Geen matches
Weer een mooie bug met de TZ5 en filmmodus. Ik haal zojuist de filmpjes van mijn camera en veel filmpjes blijft het beeld opeens stilstaan en geluid hapert soms en gaat dan verder terwijl het beeld niets doet

Laat maar, ik merk nu dat het niet de camera is!!! maar VLC die blijkbaar buggy is :?
Ik heb nu Quicktime geinstalleerd en alles loopt vloeiend.

[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 08-07-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geen matches
Mja no offence maar euh het is a foto toestel geen handycam

Dus deze card is ruim voldoende?
http://www.memoryshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

[ Voor 60% gewijzigd door BakkerBolletje op 08-07-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n00bs schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:55:
Weer een mooie bug met de TZ5 en filmmodus. Ik haal zojuist de filmpjes van mijn camera en veel filmpjes blijft het beeld opeens stilstaan en geluid hapert soms en gaat dan verder terwijl het beeld niets doet
Is meer een probleem van je pc lijkt me. Hoe spelen ze af op de camera? Wat voor pc heb je, welke speler gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Geen matches
Smarron schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:13:
Hou ons op de hoogte! En ga je langs mochten ze je terugbellen of ga je de camera bestellen?
Vandaag eindelijk een telefoontje van Maintronic gehad, of ik nog steeds de TZ5 wilde kopen. Nou ik was perlex en blij verrast dat er een echte stem aan de lijn was en geen computer zoals ik tot heden alleen maar gehoord had bij maintronic. Dus ik heb sinds 18-6 heel geregeld (ik durf het aantal niet te noemen)naar hun gebeld maar er werd nooit opgenomen.
Maar mijn geluk was wel van heel korte duur, want de vriendelijke dame vertelde mij vandaag dat ze de TZ5 helaas UITVERKOCHT hadden. Ze zou mij een SMS sturen zo snel als ze weer op voorraad zijn. Ik heb haar nog gevraagd of ik een toestel nu al kan reserveren in het zwart en dat was geen probleem. Echter , ze heeft niet naar mijn adres gevraagd viel mij later pas in, dus na haar SMS moet ik eerst weer naar maintronic gaan bellen. En het is tot op heden onmogelijk gebleken om er telefonisch of per email direct contact te krijgen. Ik ben weer heel erg benieuwd of het nu wel of niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n00bs schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:55:
had ik ook last van .
waarmee speel je hem af?
Ik heb toch maar even quicktime gedownload en toen ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Laat maar, ik merk nu dat het niet de camera is!!! maar VLC die blijkbaar buggy is :?
Ik heb nu Quicktime geinstalleerd en alles loopt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Geen matches
Heeft met de gebruikte codec te maken, het is een behoorlijke datastroom die geprocessed moet worden, als dat niet optimaal gebeurd kun je zeker op een niet courant systeem gestotter krijgen... Als je niet aan quicktime wil (installeert soms moeilijk of helemaal niet onder Vista bijvoorbeeld) zou je Media Player Classic - Home Cinema kunnen overwegen, die speelt ongeveer alle media-content prima out-of-the-box af.

zie: http://mpc-hc.sourceforge.net/

PS. Nu zie je dat "Weer een mooie...." al 2x gequoot is in dit topic... het is echter geen bug. Let dus op voordat je dit soort dingen post want het is zeer misleidend voor potentiele kopers.

Ik heb de Kata DP-409 nog eens uitgebreid geprobeerd maar wat een kl*te-tasje is dat zeg. Alleen kopen als je hooguit een extra sd-kaartje (zonder doosje) erbij wilt kunnen doen. Een extra accu of een microfiber doekje gaat niet lukken. Het is alleen al een gefrot om de camera op zich er in te krijgen. Hoe verzinnen ze het om zo'n onzinnige losse flap in een tasje te stoppen die je steeds tegen moet houden als je de camera erin stopt.

[ Voor 42% gewijzigd door catchingfire op 09-07-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Smarron

The bend

Geen matches
VLC kan inderdaad niet goed overweg met de filmpjes die uit de camera komen. Dit heb ik met de TZ3 ook al. Ik heb Quicktime Alternative geinstalleerd en speel de filmpjes met WMP af.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Ja ik was eigenlijk in de veronderstelling dat VLC best goed met alles overweg kan, maar blijkbaar toch niet. Overigens had ik ook voor Videowave Quicktime nodig evenals voor Photoshop dus problem solved.

@stefimke
Mijn PC is zeker niet te traag ;) en alles staat erg goed ingericht, gewoon dus een VLC probleem. Ik had daarom gisteren al mijn oorspronkelijke posting geedit zodat anderen geen verkeerd beeld krijgen mbt videoopnames.

en het tasje, ja zoals ik al en anderen hadden gemeld het past allemaal net. Of je daarvan houdt is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb gister de TZ5 bij de Mediamarkt in R'dam Centrum gekocht. Thuis kwam ik er achter dat dit de Amerikaanse uitvoering betreft! Dus de oplader heeft een US stekker. :|

Volgens mij zijn Nederlandse bedrijven verplicht om een apparaat te verkopen die voor de Nederlandse markt geschikt is. Dit is dus niet het geval. Het lijkt mij dat ik de TZ5 gewoon terug kan brengen en mijn geld terug mag vragen. (Officieel is het namelijk zo dat je alleen omruil garantie hebt).

Kan iemand mij nog verder adviseren hoe hiermee om te gaan. Anders had ik 'm zelf wel in de US gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Geen matches
Is het niet makkelijker om gewoon even naar de mediamarkt te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:51:
Ik heb gister de TZ5 bij de Mediamarkt in R'dam Centrum gekocht. Thuis kwam ik er achter dat dit de Amerikaanse uitvoering betreft! Dus de oplader heeft een US stekker. :|

Volgens mij zijn Nederlandse bedrijven verplicht om een apparaat te verkopen die voor de Nederlandse markt geschikt is. Dit is dus niet het geval. Het lijkt mij dat ik de TZ5 gewoon terug kan brengen en mijn geld terug mag vragen. (Officieel is het namelijk zo dat je alleen omruil garantie hebt).

Kan iemand mij nog verder adviseren hoe hiermee om te gaan. Anders had ik 'm zelf wel in de US gekocht...
bij MM geven ze je binnen 14 dagen het geld terug wanneer het product in nieuwstaat verkeerd (dus ook de doos ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
wel vreemd ja en ERG slordig van eeen winkel als de MM,

mijn US versie van digitalstreet.nl zat gewoon een EU stekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Geen matches
RoyPieters schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:07:
Mja no offence maar euh het is a foto toestel geen handycam

Dus deze card is ruim voldoende?
http://www.memoryshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
Beter dan dat lukt nauwelijks lijkt me(!) en de reader erbij is ook handig. Kost wel wat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geen matches
Heb wat verder gesnuffeld en ben op deze gestuit voor de helft :9 :9

http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300

Hoewel de schrijf snelheid wat lager is denk ik dat het niet zo veel uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Iemand nog een tip om die videos te bewerken en aan elkaar te plakken en dan verder te comprimeren met weinig detailverlies? Ik gebruikte altijd Videowave van Roxio, maar het ziet er niet uit in 720P na bewerking. Het uiteindelijke resultaat is ongeveer 9x kleiner in formaat H264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Bewerking geen idee, re-encoding met Super(c) gaat prima, zie een stukje terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geen matches
Hoe vind je de firmware die er huidig op je cam staat? Heb al het cameratje afgesnuffeld maar niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
ff zoeken in dit topic.... tip: download freeware PhotoMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:41
Geen matches
Voor de mensen die een TZ5 in bezit hebben: In verschillende reviews lees ik dat de camera in low-light situaties geen geweldige foto's maakt. Hoe erg is dit nou werkelijk? Ik twijfel tussen de TZ5 en de Canon 860IS, beiden goede camera's met een 28mm groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Jorizzz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:42:
Voor de mensen die een TZ5 in bezit hebben: In verschillende reviews lees ik dat de camera in low-light situaties geen geweldige foto's maakt. Hoe erg is dit nou werkelijk? Ik twijfel tussen de TZ5 en de Canon 860IS, beiden goede camera's met een 28mm groothoek.
De 860 maakt naar mijn smaak in low light betere foto's als we het hebben over goed de sfeer vastleggen (slow sync flash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Laatst online: 11-09 13:04
Geen matches
RoyPieters schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:30:
Heb wat verder gesnuffeld en ben op deze gestuit voor de helft :9 :9

http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300

Hoewel de schrijf snelheid wat lager is denk ik dat het niet zo veel uitmaakt
die heb ik..

super kaartje.
ruim 4000+ fotos om 16:9 7.5mp

elke keer 8 minuten op film...zonder stotteren.
aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
polo306 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:03:
[...]

die heb ik..

super kaartje.
ruim 4000+ fotos om 16:9 7.5mp

elke keer 8 minuten op film...zonder stotteren.
aanrader!!
Ik gebruik zelf ook (zie begin topic) ook 2 van die 8GB Transcend kaartjes. Sowieso een erg goed merk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
Jorizzz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:42:
oordeel zelf, deze foto's heb ik gemaakt 's avonds: Bovenste met een of andere scene slectie de onderste op AI

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-4W11BmWI/AAAAAAAAANA/RqAozp1khVU/P1000267.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/wijbenga.johan/SE-8zayvTiI/AAAAAAAAAOI/8xm9apFxG_8/P1000271.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 11-07-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Kruisjes ;)

Ik zal ook nog dit weekend foto's met de 860 en TZ5 naast elkaar leggen, aangezien ik de beschikking over beide camera's heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
wierd tzijn hier gewoon foto's :P

hmm kan niet linken naar picasa foto's cker, nahja zie dit album: http://picasaweb.google.c...ohan/PanasonicTZ5Testcase

1'e en 4'de foto zijn in donkere huiskamer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Chaoss schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:50:

hmm kan niet linken naar picasa foto's cker, nahja zie dit album: http://picasaweb.google.c...ohan/PanasonicTZ5Testcase

Je ziet dat die IA er weinig van maakt... die handmatige scene selectie is daarentegen wel goed :)
Maar ik zal zelf ook nog gaan testen, overigens al vele mooie plaatjes met de TZ5 geschoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Geen matches
Chaoss schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:50:

Bedankt voor de plaatjes. Die eerste ziet er goed uit. Ik heb ook geen idee hoe groot de problemen zijn met dit toestel, want hij krijgt wél overal een goede score. Het zou ook onze eerste digicam worden (ja echt...) dus ik heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Geen matches
Het is een bekend probleem met VLC dat MJPEG van digicams problemen kunnen geven.

Zie bijvoorbeeld hier: http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=42503

Versie 0.8.4a schijnt het meestal te doen.
Laatst bij mijn pa werkte VLC 0.8.4a overigens ook niet fatsoenlijk met MJPEG, dus je kunt pech hebben.
n00bs schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:28:
Ja ik was eigenlijk in de veronderstelling dat VLC best goed met alles overweg kan, maar blijkbaar toch niet. Overigens had ik ook voor Videowave Quicktime nodig evenals voor Photoshop dus problem solved.

@stefimke
Mijn PC is zeker niet te traag ;) en alles staat erg goed ingericht, gewoon dus een VLC probleem. <KNIP>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[quote]polo306 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:03:
[...]

Hoi,

Heeft de pana tz5 geen problemen met deze geheugenkaart? http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300

Ik las in een review hier Memory card parameter error - Panasonic TZ5 dat de geheugenkaart niet werkte in deze camera.

Graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Geen matches
hallo moguvo.ik heb de 16 gb van transcend zoals in de 1e link van jou.
die 2e link daar schrok ik ook van in het begin..maar volgens de handleiding kon ie het wel aan.
ps: 16 is nu wat ik heb gemerkt wel ERG veel opslag hoor.
8 is ook wel voldoende.het is maar wat je portomonnee trekt.
met 16 gb kan ik ruim 4000 fotos maken in 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
polo306 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:01:
hallo moguvo.ik heb de 16 gb van transcend zoals in de 1e link van jou.
die 2e link daar schrok ik ook van in het begin..maar volgens de handleiding kon ie het wel aan.
ps: 16 is nu wat ik heb gemerkt wel ERG veel opslag hoor.
8 is ook wel voldoende.het is maar wat je portomonnee trekt.
met 16 gb kan ik ruim 4000 fotos maken in 16:9
Bedankt voor je reactie! Ik ga dus gewoon deze kopen,
Heb je verder nog voor en nadelen van deze camera?
Is hij snel...ook met de flits?
heb je veel last van ruis?
Zoomt de camera in tijdens het filmen?
Kun je de sluitertijd dus niet zelf instellen?
Krijg je bewegende dingen/mensen scherp op de foto?

Anderen mogen natuurlijk ook reageren aub!:)
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ga dus gewoon deze kopen,
Heb je verder nog voor en nadelen van deze camera?
Is hij snel...ook met de flits?
heb je veel last van ruis?
Zoomt de camera in tijdens het filmen?
Kun je de sluitertijd dus niet zelf instellen?
Krijg je bewegende dingen/mensen scherp op de foto?

Anderen mogen natuurlijk ook reageren aub!:)
Bedankt
http://youtube.com/watch?v=1g4icsP8kRE

Dit helpt je mischien alweer wat verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geen matches
Heb gisteren dat kaartje binnen gekregen en hij werkt prima \o/
Hier even een test shot die ik in de tuin heb gemaakt.

Ben er erug tevreden over
Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/nxz4qr8hh924u9fxa6k46daxrv0bvm6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/owds83ww1q6byhsj3ojzxxt7tlcxioi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik krijg maar niet mijn camera geupdate van 1.1 naar 1.2 :S

Ik gooi het bestandje wat ik download op de camera, pak het uit, en installeer het, en dan krijg ik een 1 of ander VLC bestandje te zien wat erbij is gekomen in de map op me camera... ik doe zowiezo iets fout, maar wie kan het me ff snel uitleggen hoe het wel moet:P want mijn engels is niet geweldig, dus op i-net kom ik er ook niet echt uit met alle handleidingen:)

Op de 1 of andere manier nu ineens gelukt, ik zet mijn camera aan, en hij vraagt of ik wil updaten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb sinds dit weekend al 3 keer naar main-tronics gebeld over de Nintendo Wii die ze op verschillende plaatsen aanbieden voor 200Euro.
Krijg iedere keer een standaard bandje dit duurt zo'n 3 minuten.
Maar ze beloven terug te bellen dus ik wacht af.
Overigens verdedigen ze zichzelf wel op het forum van internetoplichting.nl.
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is deze kaart sneller? http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300
Daar staat bij: minimaal 6mb leessnelheid.

Of zijn de sd ultra of sd extreme kaarten sneller in de panasonic tz5? Die extreme zijn wel 20mb p/s...lijkt me toch wel sneller lijkt me...of is dat onzin?

graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: fuji
Even nog een vraagje.

Ik las dit op internet http://www.cameralabs.com...Z15/outdoor_results.shtml
Is het echt zo dat de tz5 best wazige beelden geeft, in vergelijking met die fuji f30?
De beelden van de tz5 zien er niet al te best uit.
Hoe is jullie ervaring???
Maakt de tz5 scherpe foto's? Of hebbenj ullie veel last van ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:28:
Is deze kaart sneller? http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300
Daar staat bij: minimaal 6mb leessnelheid.

Of zijn de sd ultra of sd extreme kaarten sneller in de panasonic tz5? Die extreme zijn wel 20mb p/s...lijkt me toch wel sneller lijkt me...of is dat onzin?

graag jullie reactie
ik heb hem..ben er ZEER tevreden over..geen stotteringen met opnames of wat dan ook.
fotos uploaden ook snel naar mn pc met de reader.
Hier geen klagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Geen matches
ik haal via ebay deze accu..voor het geld wil ik het wel proberen toch...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=250269525248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
polo306 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:59:
ik haal via ebay deze accu..voor het geld wil ik het wel proberen toch...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=250269525248
Dan ben je 12 Euro kwijt voor een slechte accu (merkloze chinese kwaliteit), terwijl je voor 19 Euro (ex verzenden/afhalen) hier een kwaliteitsaccu hebt (Hahnel): http://tweakers.net/shopreview/7526/camera-tools.html
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:49:
Even nog een vraagje.

Ik las dit op internet http://www.cameralabs.com...Z15/outdoor_results.shtml
Is het echt zo dat de tz5 best wazige beelden geeft, in vergelijking met die fuji f30?
De beelden van de tz5 zien er niet al te best uit.
Hoe is jullie ervaring???
Maakt de tz5 scherpe foto's? Of hebbenj ullie veel last van ruis?
Zoals ik al eerder had gemeld, is de sensor naar mijn idee te klein voor het aantal pixels. Wat erop neerkomt dat ze beter hadden kunnen kiezen voor een grotere sensor of minder pixels.
De camera heeft redelijk wat ruis, echter makkelijk met Neat Image weg te filteren, dus voor mij niet echt een probleem.

De Fuji F30 heb ik zelf nooit gehad dus kan ik ook geen vergelijking meedoen. Maar wat je in die testfoto's ziet van de scherpte op grote afstand er idd op de TZ5 wat wazig uit.

[ Voor 53% gewijzigd door n00bs op 14-07-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Geen matches
waaruit haal je dan uit dat ie slecht is? en dan bij cameratools voor 19 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoi,

Nog een vraagje over deze camera:

Krijg je bewegende beelden scherp op beeld? Of krijg je dan zo'n waas?

Is het een snelle camera...dus kun je een moment meteen fotograferen, of heb jekans dat je te laat bent?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:31:
Hoi,

Nog een vraagje over deze camera:

Krijg je bewegende beelden scherp op beeld? Of krijg je dan zo'n waas?

Is het een snelle camera...dus kun je een moment meteen fotograferen, of heb jekans dat je te laat bent?

Groetjes
Ik heb zelf nog te weinig aktiefoto's kunnen maken. Maar het is op zich een redelijk snelle camera tov mijn oude S60, echter zijn er wel snellere camera's te vinden en ook snellere lenzen. De exacte waarden kan je op www.dpreview.com vinden dat geeft een objectief en feitelijk beeld van de snelheid tov andere camera's. Houdt er wel rekening mee dan 10x optische zoom leuk is, maar als je diafragmawaarde dan 11 is is de sluitertijd ook langer en sowieso bij inzoomen is elke beweging al snel een streep. Vol inzoomen en dan bewegende beelden vastleggen is voor mij een no-go tenzij je extreem veel licht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bedankt voor je reactie n00bs.

nog een vraag over de geheugenkaart.
Als ik zo'n transcend http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300 neem, met leessnelheid van 6 mb/s is de camera dan ook langzamer dan als ik een sd extreme kaartje neem met een leessnelheid van 20mb/s ...
maakt hij met 20 mb/s sneller foto's en ook foto's met flits en met duurt het dus met die 6mb/s langer voor je een foto kan maken(met/zonder flits?_? of is het alleen te merken met filmen??? Iemand kennis hierover?

Nog een vraagje....hoe is de oplaadtijd van de flitser? Duurt het lang voor je een foto met flits kan maken? Er staat op een site ong 5 foto's 14 seconden...maar is dat bij jullie ook zo...of moet je heeeel lang of korter wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:45:
Als ik zo'n transcend http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300 neem, met leessnelheid van 6 mb/s is de camera dan ook langzamer dan als ik een sd extreme kaartje neem met een leessnelheid van 20mb/s ...
maakt hij met 20 mb/s sneller foto's en ook foto's met flits en met duurt het dus met die 6mb/s langer voor je een foto kan maken(met/zonder flits?_? of is het alleen te merken met filmen??? Iemand kennis hierover?
Het is inderdaad merkbaar sneller, zelf heb ik een SanDisk Extreme III van 8GB en het vorige kaartje dat ik had (een 1GB Transcend Class 6) was merkbaar trager met het opslaan van foto's. Nu moet ik zeggen dat het geen ramp is of je nu 1 of 2 seconden moet wachten, maar je merkt het wel.

Daarnaast is het zo dat je voor het filmen van 720p (hoogste kwaliteit) een behoorlijk snel kaartje nodig hebt anders kan die het niet snel genoeg wegschrijven. Echter had ik begrepen dat 6mb/s voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:52:
[...]

Het is inderdaad merkbaar sneller, zelf heb ik een SanDisk Extreme III van 8GB en het vorige kaartje dat ik had (een 1GB Transcend Class 6) was merkbaar trager met het opslaan van foto's. Nu moet ik zeggen dat het geen ramp is of je nu 1 of 2 seconden moet wachten, maar je merkt het wel.

Daarnaast is het zo dat je voor het filmen van 720p (hoogste kwaliteit) een behoorlijk snel kaartje nodig hebt anders kan die het niet snel genoeg wegschrijven. Echter had ik begrepen dat 6mb/s voldoende is.
Hoi Essau.

Bedankt voor je reactie...dan ga ik toch voor de sandisk extreme III...2 sec kan toch irritant zijn als er iets snels gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geen matches
Heb geen last dat ik moet wachten op het weg schrijven niet in hd opnames en ook niet bij gewoon fotograferen
enige keer dat ik moest wachten toen ik die full burst gebruikte

Btw 15 euri voor accu hier
http://www.allesvooruwdig...=558_570&products_id=2416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:45:
Bedankt voor je reactie n00bs.

Nog een vraagje....hoe is de oplaadtijd van de flitser? Duurt het lang voor je een foto met flits kan maken? Er staat op een site ong 5 foto's 14 seconden...maar is dat bij jullie ook zo...of moet je heeeel lang of korter wachten?
De flitsrecycling lijkt idd wat traag, denk rond de 5 seconde om de foto.
En dat de Transcend kaart niet snel genoeg is, berust toch echt niet op feiten. Feiten: http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/page10.asp

Alleen in de burst komt die op 10MB/sec maar kan die toch maar max 3 foto's wegschrijven en hij heeft ook nog 54MB intern geheugen. Een filmopname is nooit meer dan 4MB/seconde.

Daarnaast zegt de doorvoersnelheid ook niet alles. Transcend maakt reclame met de minimale snelheid van 6MB/sec en Sandisk doet dus aan misleidende reclame om enkel de maxsnelheid te noemen.
RoyPieters schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:17:
Heb geen last dat ik moet wachten op het weg schrijven niet in hd opnames en ook niet bij gewoon fotograferen
enige keer dat ik moest wachten toen ik die full burst gebruikte

Btw 15 euri voor accu hier
http://www.allesvooruwdig...=558_570&products_id=2416
Dat zijn dus die goedkope chinese rommel accu's. Na een tijdje doen ze het niet meer en de capaciteit is bedroevend laag. Een originele haal je voor rond de 30 en een Hahnel voor 19 Euro.
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:52:

Zie mijn bovenstaande reactie, daarnaast maakt Transcend niet eens SDHC kaartjes klasse 6 van 1GB. :z

[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 14-07-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n00bs schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:44:
[...]

De flitsrecycling lijkt idd wat traag, denk rond de 5 seconde om de foto.
En dat de Transcend kaart niet snel genoeg is, berust toch echt niet op feiten. Feiten: http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/page10.asp

Alleen in de burst komt die op 10MB/sec maar kan die toch maar max 3 foto's wegschrijven en hij heeft ook nog 54MB intern geheugen. Een filmopname is nooit meer dan 4MB/seconde.

Daarnaast zegt de doorvoersnelheid ook niet alles. Transcend maakt reclame met de minimale snelheid van 6MB/sec en Sandisk doet dus aan misleidende reclame om enkel de maxsnelheid te noemen.

[...]

Dat zijn dus die goedkope chinese rommel accu's. Na een tijdje doen ze het niet meer en de capaciteit is bedroevend laag. Een originele haal je voor rond de 30 en een Hahnel voor 19 Euro.

[...]

Zie mijn bovenstaande reactie, daarnaast maakt Transcend niet eens SDHC kaartjes klasse 6 van 1GB. :z
Hoi N00bs,

Welk kaartje heb jij zelf voor deze camera? Wat adviseer jij me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n00bs schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:44:
Het was sowieso geen SDHC kaartje, het was een Trancend SD kaartje van 1GB. Ik dacht dat het Class 6 was, maar ik kan het nog eens navragen, het kaartje is niet van mij zelf. Het was in ieder geval merkbaar langzamer dan mijn huidig kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Het was sowieso geen SDHC kaartje, het was een Trancend SD kaartje van 1GB. Ik dacht dat het Class 6 was, maar ik kan het nog eens navragen, het kaartje is niet van mij zelf. Het was in ieder geval merkbaar langzamer dan mijn huidig kaartje.
Klasse 6 is een snelheidsaanduiding voor SDHC kaarten, dus dat gaat lastig :P
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:18:

Hoi N00bs,

Welk kaartje heb jij zelf voor deze camera? Wat adviseer jij me?
Tja ik kan wel zeggen neem wat ik neem, maar ik heb persoonlijk voor een goedkoop kaartje gezocht dat wel snel genoeg was volgens de metingen van dpreview en dat daarnaast bekend staat als erg betrouwbaar. Maar er zijn natuurlijk meer merken... in ieder geval is geheugen-online een goedkope webshop als je enkel wat geheugenkaartjes wilt kopen. Maar als je echt het snelste van het snelste wilt haal je natuurlijk 150 speed kaartjes. Kost alleen wat meer ;)

[ Voor 42% gewijzigd door n00bs op 14-07-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Geen matches
Dat class4 of class6 is inderdaad alleen voor sdhc zie Wikipedia: Secure Digital card
Hier zie je nog wat (opgegeven) snelheden http://www.alternate.nl/h...at1=081&cat2=182&cat3=000
Een snel 16GB kaartje is ook leuk als backup schijf(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Koop gewoon een Transcend class6 SDHC kaartje en klaar ermee... best bang for the buck en nu weer verder over TZ*'s :) IMHO is het onzin om absurd dure Sandisk Extreme's te kopen voor een compactcam. De prijs van het kaartje staat totaal niet in verhouding tot de prijs van de camera. En over een jaar bijt je je voet eraf als je ziet wat de kaartjes dan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
catchingfire schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:23:
Koop gewoon een Transcend class6 SDHC kaartje en klaar ermee... best bang for the buck en nu weer verder over TZ*'s :) IMHO is het onzin om absurd dure Sandisk Extreme's te kopen voor een compactcam. De prijs van het kaartje staat totaal niet in verhouding tot de prijs van de camera. En over een jaar bijt je je voet eraf als je ziet wat de kaartjes dan kosten.
Ok, dus die transcend is ook genoeg. Scheelt idd veel in de prijs met die kaarten.
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
Mijn Hahnel accu doet het overigens prima, zelfde capaciteit als de originele, zelfde laadtijd prima ding dus. Over het algmeen red je 1 dag op 1 accu wel, tenzij je echt veel foto's maakt, maar kheb het op vakantie 1x voor elkaar gekregen om 2 accu's volledig leeg te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n00bs schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:45:

Ik zal ook nog dit weekend foto's met de 860 en TZ5 naast elkaar leggen, aangezien ik de beschikking over beide camera's heb ;)
Ik twijfel ook nog tussen de Canon 860IS en de TZ5. De groothoek spreekt me wel aan.

Ik heb zelf nog een Sony H1 'superzoom' maar wil graag een extra camera die iets compacter is. Op termijn wordt de H1 dan vervangen door een DSLR (maar dat kan nog wel eventjes duren ;) )

De canon 860IS is de opvolger van de 850IS waarmee ik wel eens gewerkt heb en erg tevreden over was. Het enige nadeel van deze camera is dan ook dat je wel een groothoek hebt maar amper mogelijkheid tot zoomen.

Vandaar dat de TZ5 me een ideale camera leek, maar ik schrik momenteel toch een beetje af door de vele commentaren (en reviews) waarbij wordt aangegeven dat de TZ5 nogal wat last heeft van ruis (zelfs op lage ISO) en dat de scherpte van de foto's zeker niet altijd geweldig kan worden genoemd.

Het lijkt me dan dat de Canon 860IS een betere point and shoot camera is omdat er veel minder post processing moet worden gedaan als bij de TZ5. Heb ik het dan bij het rechte eind? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Ja daar ben ik het weer niet mee eens, maar het blijft allemaal een afweging. Als je perse in HD wilt kunnen filmen en mooie natuurfoto's etc wilt kunnen maken dankzij de Zoom lens, dan is er geen andere keuze dan de TZ5.

De TZ5 vind ik ook lekkerder in de hand liggen dan de Canon 860 (net wat te klein voor mij).

[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 15-07-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
ligt er ook maar aan wat iemand veel ruis vind. Wanneer je een DSLR gewend bent ga je al snel zeggen dat een compact veel ruis heeft. Wil niet zeggen dat deze geen practige foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:56:
...
Vandaar dat de TZ5 me een ideale camera leek, maar ik schrik momenteel toch een beetje af door de vele commentaren (en reviews) waarbij wordt aangegeven dat de TZ5 nogal wat last heeft van ruis (zelfs op lage ISO) en dat de scherpte van de foto's zeker niet altijd geweldig kan worden genoemd.

Het lijkt me dan dat de Canon 860IS een betere point and shoot camera is omdat er veel minder post processing moet worden gedaan als bij de TZ5. Heb ik het dan bij het rechte eind? :)
De sensorafmetingen zijn volgens dpreview:
860IS: 1/2.5 " (5.75 x 4.31 mm, 0.24 cm²)
TZ5: 1/2.33" (6.13 x 4.60 mm, 0.28 cm²)

Dus met z'n 1 megapixel meer blijft het sensoroppervlakte per pixel nagenoeg gelijk. Meer of minder ruis van de ene camera t.o.v. de andere wil dus gewoon zeggen dat de ene camera meer in-camera noise-reductie doet dan de andere. De 860IS is compacter maar heeft een totaal andere optische range dan de wat grotere TZ5. Ik zou de 860IS alleen overwegen als je het optische bereik kunt missen. M'n F30 heeft minder ruis dan m'n TZ5, maar gebruiken doe ik de F30 nauwelijks nog... moraal: ruis is ontzettend overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
heb gisteren de TZ5 gehaald samen met dit case logic tasje voor 12€

camera voelt degelijk aan zoals alle reviews eigelijk al aangeven en de zoom is super.
Heb er nog niet echt veel mee kunnen spelen en moet me nog een 16GB sdhc kaartje bestellen, maar op mn oude adata 1gb sd kaart gaat alles al super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Paar vakantiekiekjes met de TZ5:

http://picasaweb.google.n...2sy_w#5222491325405226962
http://picasaweb.google.n...2sy_w#5222491392829280002
http://picasaweb.google.n...2sy_w#5222491428791022626

Algemene indruk van de camera: 80% van de foto's genomen in automatische stand zijn top, 19% van de foto's zijn dmv software gemakkelijk mooier te maken.
Zeer tevreden over het LCD-scherm en zoom, geluid van de filmopname is idd bagger.
Opname met weinig licht: zeer tevreden over.
Zonder flits, lage ISO en dus iets langere sluitertijd:
http://picasaweb.google.n...u45KQ#5222535953570436770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
Geen matches
darklord007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:31:

camera voelt degelijk aan zoals alle reviews eigelijk al aangeven en de zoom is super.
Heb er nog niet echt veel mee kunnen spelen en moet me nog een 16GB sdhc kaartje bestellen, maar op mn oude adata 1gb sd kaart gaat alles al super.
Waar heb je dat Case Logic tasje gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geen matches
Ben er niet wild van heb hem nu 10 dagen en me vrouw zeurt over de kwaliteit, staat nu dus tekoop 8)7 8)7 8)7
V&A aangeboden: Panasonic Lumix DMC-TZ5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Een vrouw die zeurt over kwaliteit? Dus die kan zowaar inzoomen tot 100% op een computer?
Veel succes met je dSLR.... de enige overgebleven optie, de verschillen tussen verschillende compactcamera's is te verwaarlozen. Als je geen ruis ziet heb je extreme noise-reductie, en in het andere geval zie je dus veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Geen matches
RoyPieters schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:43:
Ben er niet wild van heb hem nu 10 dagen en me vrouw zeurt over de kwaliteit, staat nu dus tekoop 8)7 8)7 8)7
Zou je eens wat voorbeelden kunnen laten zien van foto's die tekort schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
kingnbajam schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:20:
[...]

Waar heb je dat Case Logic tasje gekocht als ik vragen mag?
gewoon bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
RoyPieters schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:43:
Als je een beetje zoom kan missen en het HD filmen, kijk dan eens naar de Canon Powershot G9 of de Canon Powershot 720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hier wat foto's van de TZ5 bij nacht ( sluitertijd is aangepast op elke foto, dus dit zijn geen standaard nacht foto's)

http://i33.tinypic.com/2wmfleg.jpg

http://i38.tinypic.com/v2vh8l.jpg

http://i34.tinypic.com/6ohhxv.jpg

http://i37.tinypic.com/vshlqg.jpg

Kerel, we hebben niet voor niets een 600 pixels breedte max, hou je daar dan ook gewoon aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Nomad op 20-07-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Geen matches
Word je dus niet echt vrolijk van o.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
RoyPieters schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:50:
Word je dus niet echt vrolijk van o.0
:/

Ik neem aan dat die vuurwerkfoto uit de losse pols is geschoten, niets mis mee dus. Ook met een camera van 10.000 Euro zal de foto daarmee niet beter worden. Tenzij je ISO 12800 schiet.

Die 2e foto is gewoon goed, de 3e foto is overbelicht, maar dit ligt verder niet aan de camera maar de keuze van de fotograaf.

Als jij dus ontevreden bent met dit soort foto's zou ik eens op flickr kijken naar de TZ5. Want waarschijnlijk is het zozeer niet dat je naar de kwaliteit puur qua lens en sensor kijkt, maar naar de kwaliteiten en gebruik van de camera door de fotograaf. En dan zal je straks nog zuur kijken wanneer je een dSLR van 1000 euro hebt aangeschaft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n00bs schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:46:
[...]

:/

Ik neem aan dat die vuurwerkfoto uit de losse pols is geschoten, niets mis mee dus. Ook met een camera van 10.000 Euro zal de foto daarmee niet beter worden. Tenzij je ISO 12800 schiet.

Die 2e foto is gewoon goed, de 3e foto is overbelicht, maar dit ligt verder niet aan de camera maar de keuze van de fotograaf.

Als jij dus ontevreden bent met dit soort foto's zou ik eens op flickr kijken naar de TZ5. Want waarschijnlijk is het zozeer niet dat je naar de kwaliteit puur qua lens en sensor kijkt, maar naar de kwaliteiten en gebruik van de camera door de fotograaf. En dan zal je straks nog zuur kijken wanneer je een dSLR van 1000 euro hebt aangeschaft :o
Ik heb deze foto's gewoon gemaakt met de sterren mode. Dus dan ishet 15, 30 of 60 sec. Deze zijn allemaal gemaakt op 15 sec. Dus sommige zijn idd wat aan de lichte kant, maar dan zou je hem op 10 of 5 sec. moeten zetten,maar die functie zit er nou 1 maal niet op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Dat is inderdaad het nadeel van deze TZ-serie. Je kunt zelf niet exact kiezen wat je sluitertijd is, maar er zijn een aantal presets. Het blijft gewoon een hele fijne point-and-shoot camera en ik vind bovenstaande foto's zo slecht nog niet, alleen de laatste is iets te licht.

Hier overigens nog een fotootje, ergens gemaakt in het bos. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Iq0Lh5ujzVzUSrcqyHigeHDM/full.jpg
Weinig aan gedaan, alleen unsharp mask toegepast en gecropped. Vond hem best aardig gelukt. En dat met een TZ3. :)

Hier de niet unsharpte versie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5nEgzjTwztuNo7Hq8KZ9WWRJ/full.jpg
Nomad schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:39:
Met sharpening maak je je achtergrond wel heel erg druk. Het is hier wat teveel voor mij.

[ Voor 54% gewijzigd door Smarron op 20-07-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 18:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Geen matches
Smarron schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:28:
Dat is inderdaad het nadeel van deze TZ-serie. Je kunt zelf niet exact kiezen wat je sluitertijd is, maar er zijn een aantal presets. Het blijft gewoon een hele fijne point-and-shoot camera en ik vind bovenstaande foto's zo slecht nog niet, alleen de laatste is iets te licht.

Hier overigens nog een fotootje, ergens gemaakt in het bos. 8)7

[afbeelding]
Weinig aan gedaan, alleen unsharp mask toegepast en gecropped. Vond hem best aardig gelukt. En dat met een TZ3. :)
Met sharpening maak je je achtergrond wel heel erg druk. Het is hier wat teveel voor mij.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:21:
[...]

Ik heb deze foto's gewoon gemaakt met de sterren mode. Dus dan ishet 15, 30 of 60 sec. Deze zijn allemaal gemaakt op 15 sec. Dus sommige zijn idd wat aan de lichte kant, maar dan zou je hem op 10 of 5 sec. moeten zetten,maar die functie zit er nou 1 maal niet op:)
Die sterren modus is volgens de handleiding niet geschikt om zonder statief te gebruiken. Indien je geen statief hebt kun je beter de vuurwerk scene of gewoon nacht scene gebruiken las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:41:
[...]

Die sterren modus is volgens de handleiding niet geschikt om zonder statief te gebruiken. Indien je geen statief hebt kun je beter de vuurwerk scene of gewoon nacht scene gebruiken las ik.
vuurwerk mode heb ik ook gebruikt bij het vuurwerk;)

En de rest heb ik gewoon gemaakt via de rand van een brug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
ik vind het mooie foto's hoor. Zeker voor een cameraatje van rond de 300 a 350€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Geen matches
darklord007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:31:

Op ebay het volgende panasonic lumix tasje gekocht in hongkong voor 6,47 euro incl verzenden. Dat is nog eens leuk winkelen.

http://cgi.ebay.nl/Case-P...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
ziet er goed uit, ben benieuwd naar je bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Geen matches
nou heb hem ook maar ff besteld.6,47 voor een tasje met screen protector..geen geld.
mocht ie niet bevallen gaat ie gewoon weer op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 21:23
Geen matches
Hoi,

Ik heb nu een Panasonic TZ1 en die bevalt mij goed en zie echt geen ruis. Ik heb echt wel een kritisch ook, maar overbelichting en een heel klein beetje ruis val ik nooit over. Ik wil echter zelf nu de Panasonic TZ5 kopen en de TZ1 gaat dan naar mijn ouders, maar hoor veel commentaar over ruis? De TZ5 kan toch niet slechter zijn dan de TZ1 en dus ga ik er alleen maar op vooruit of zie ik dat verkeerd? Ik vind de 10 keer optische zoem erg goed bij de TZ1!

Is er nog een kans dat bv. de TZ6 binnen kort uitkomt of is de TZ5 pas uit? Kijk, dan wacht ik liever even.

Heeft trouwens iemand ervaring met het filmen in 720P? Ziet het beeld er een beetje uit of is het niks? Geluid maakt mij niet zo veel uit als dat slecht is, dat is het overigs altijd!

Als laatste zou ik graag willen weten welk SDHC geheugenkaart ik het beste erbij kan kopen? Ik gebruik al een aantal jaren Transcend high speed en die bevallen mij goed, dus dat merk zal het weer worden! Maar de vraag is meer hoe groot het kaartje moet zijn 8GB of 16GB? Wat past er op 8GB & 16GB aan foto's en 720P HD Film? Wat kan er maximaal aan GB's in de camera?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Geen matches
Thei schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:18:
[...]

Op ebay het volgende panasonic lumix tasje gekocht in hongkong voor 6,47 euro incl verzenden. Dat is nog eens leuk winkelen.

http://cgi.ebay.nl/Case-P...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Leuk tasje! Ook de andere twee tasjes zijn niet onaardig (ook met gratis screen protector), leuke tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Vjenne-ICT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:30:
Hoi,

Ik heb nu een Panasonic TZ1 en die bevalt mij goed en zie echt geen ruis. Ik heb echt wel een kritisch ook, maar overbelichting en een heel klein beetje ruis val ik nooit over. Ik wil echter zelf nu de Panasonic TZ5 kopen en de TZ1 gaat dan naar mijn ouders, maar hoor veel commentaar over ruis? De TZ5 kan toch niet slechter zijn dan de TZ1 en dus ga ik er alleen maar op vooruit of zie ik dat verkeerd? Ik vind de 10 keer optische zoem erg goed bij de TZ1!

Is er nog een kans dat bv. de TZ6 binnen kort uitkomt of is de TZ5 pas uit? Kijk, dan wacht ik liever even.

Heeft trouwens iemand ervaring met het filmen in 720P? Ziet het beeld er een beetje uit of is het niks? Geluid maakt mij niet zo veel uit als dat slecht is, dat is het overigs altijd!

Als laatste zou ik graag willen weten welk SDHC geheugenkaart ik het beste erbij kan kopen? Ik gebruik al een aantal jaren Transcend high speed en die bevallen mij goed, dus dat merk zal het weer worden! Maar de vraag is meer hoe groot het kaartje moet zijn 8GB of 16GB? Wat past er op 8GB & 16GB aan foto's en 720P HD Film? Wat kan er maximaal aan GB's in de camera?

Alvast bedankt voor jullie advies.
De TZ5 heeft een behoorlijke bak ruis ;) net als bijna elke compact camera op dit moment. Zoals gezegd: Neat Image om de foto lekker schoon te maken. In ieder geval komen er deze zomer nog veel nieuwe Panasonic modellen uit, maar ik dacht niet dat de TZ5 al opgevold gaat worden. Maar de fx series zag er qua specificaties beter uit naar mijn mening dat de Tz5 nu.

De filmkwaliteit is gewoon zeer goed te noemen, ook op Sensation heb ik gefilmd en de kwaliteit doet weinig onder aan de opnames van BNN ;) alleen het geluid.......

En idd koop gewoon die Transcend kaartjes de 8GB klasse 6 kost rond de 25 Euro en de 16GB iets meer dan het dubbele bij geheugen-online. En wat er maximaal in kan? geen idee tot hoever SDHC gaat ik denk dat je max vastzit aan FAT32 ;) en dat zou dus 32GB zijn.

De handleiding staat door mij ergens gepost op de laatste paar pagina's en daar kan je ook exact in zien hoeveel foto's en filmopname je kan maken met meerdere typen kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Geen matches
n00bs schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:17:
[...]

De TZ5 heeft een behoorlijke bak ruis ;) net als bijna elke compact camera op dit moment. Zoals gezegd: Neat Image om de foto lekker schoon te maken. In ieder geval komen er deze zomer nog veel nieuwe Panasonic modellen uit, maar ik dacht niet dat de TZ5 al opgevold gaat worden. Maar de fx series zag er qua specificaties beter uit naar mijn mening dat de Tz5 nu.

De filmkwaliteit is gewoon zeer goed te noemen, ook op Sensation heb ik gefilmd en de kwaliteit doet weinig onder aan de opnames van BNN ;) alleen het geluid.......

En idd koop gewoon die Transcend kaartjes de 8GB klasse 6 kost rond de 25 Euro en de 16GB iets meer dan het dubbele bij geheugen-online. En wat er maximaal in kan? geen idee tot hoever SDHC gaat ik denk dat je max vastzit aan FAT32 ;) en dat zou dus 32GB zijn.

De handleiding staat door mij ergens gepost op de laatste paar pagina's en daar kan je ook exact in zien hoeveel foto's en filmopname je kan maken met meerdere typen kaartjes.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! De grote vraag is dan eigenlijk zal de TZ5 slechter presteren dan de TZ1? Dat lijkt mij toch niet? Als ik tevreden ben met de kwaliteit van de TZ1 dan mag ik toch aannemen dat ik over de TZ5 ook tevreden zal zijn? Het mag toch niet zo zijn dat een nieuwere model meer ruis vertoond dan een oude model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Geen matches
Vjenne-ICT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:58:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! De grote vraag is dan eigenlijk zal de TZ5 slechter presteren dan de TZ1? Dat lijkt mij toch niet? Als ik tevreden ben met de kwaliteit van de TZ1 dan mag ik toch aannemen dat ik over de TZ5 ook tevreden zal zijn? Het mag toch niet zo zijn dat een nieuwere model meer ruis vertoond dan een oude model?
Dat durf ik niet te zeggen, kijk eens op dpreview en leg de samples naast elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Volgens mij was de kwaliteit zo goed als gelijk aan de TZ3. De TZ3 zou iets mooiere foto's schieten dan de TZ1.

Met weinig licht zie je sneller ruis met de TZ-serie dan met andere merken, maar daar staan ze volgens mij om bekend. Ik denk dat als je tevreden bent over de TZ1, je dat ook zeker zult zijn over de TZ5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Geen matches
Heb een probleem met mijn TZ3,
de horizontale en verticale lijnen vertonen een zaagtand effect.
Heb geen idee hoe ik dat weg kan krijgen met de instellingen.
Of is er iets met de camera aan de hand.
Staat nu ingesteld op 200 iso vivid en landscape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Is het zaagtandeffect op "standard" minder? Met vivid doet ie uiteraard wat meer in-camera-processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Geen matches
Ga ik vandaag eens proberen,het komt niet op alle foto's voor,op closeups is het niet aanwezig.
De scherpte laat ook te wensen over.
Maar dat zaagtand effect is erg extreem (als op een oud computerscherm met te weinig pixels)
Resolutie staat hoog genoeg 2560x1440 en ik gebruik 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:30:Ik wil echter zelf nu de Panasonic TZ5 kopen en de TZ1 gaat dan naar mijn ouders, maar hoor veel commentaar over ruis? De TZ5 kan toch niet slechter zijn dan de TZ1 en dus ga ik er alleen maar op vooruit of zie ik dat verkeerd?
[...]
Geluid maakt mij niet zo veel uit als dat slecht is, dat is het overigs altijd!
Met dat laatste ben ik het niet eens. Geluid van een compactcamera hoeft niet per se slecht te zijn, het geluid van mijn Fuji F31fd is stukken beter dan van de Panasonic (terwijl de camera kleiner is), dus het kan wel.

Blijft de ruis. Tja, die ruisonderdrukking is nooit een sterk punt van Panasonic geweest, terwijl andere fabrikanten dat wel kunnen (alweer, zie de Fuji F31fd). Eeuwig zonde eigenlijk, nu hebben ze de beschikking over de beste lens ter wereld (Leica) en dan laten ze het liggen bij de postprocessing. Konden ze dat maar combineren... met de lens van Leica en de software van Fuji hadden ze een gouden combinatie. Voor de rest is er weinig op aan te merken. Panasonic is best een gerespecteerde en bekende fabrikant, met de bouwkwaliteit is niets mis imho. Het probleem met de ruisonderdrukking is dat je dan vaak ook de fijne details weggooit, probeer daar maar eens een middenweg in te vinden. Juist om deze reden heb ik een Panasonic FZ8 aangeschaft die in RAW kan opslaan. Maar dat is weer geen echte compactcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
grun93 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:22:
[...]

Met dat laatste ben ik het niet eens. Geluid van een compactcamera hoeft niet per se slecht te zijn, het geluid van mijn Fuji F31fd is stukken beter dan van de Panasonic (terwijl de camera kleiner is), dus het kan wel.

Blijft de ruis. Tja, die ruisonderdrukking is nooit een sterk punt van Panasonic geweest, terwijl andere fabrikanten dat wel kunnen (alweer, zie de Fuji F31fd). Eeuwig zonde eigenlijk, nu hebben ze de beschikking over de beste lens ter wereld (Leica) en dan laten ze het liggen bij de postprocessing. Konden ze dat maar combineren... met de lens van Leica en de software van Fuji hadden ze een gouden combinatie. Voor de rest is er weinig op aan te merken. Panasonic is best een gerespecteerde en bekende fabrikant, met de bouwkwaliteit is niets mis imho. Het probleem met de ruisonderdrukking is dat je dan vaak ook de fijne details weggooit, probeer daar maar eens een middenweg in te vinden. Juist om deze reden heb ik een Panasonic FZ8 aangeschaft die in RAW kan opslaan. Maar dat is weer geen echte compactcamera.
Ik vind anders als je naar de Fuji serie kijkt dat er veel te veel postprocessing is mbt ruisonderdrukking. Je ziet enorm detailverlies. Feit is dat postprocessing voor point en shoot handig kan zijn, maar ik zou graag de optie zien om dit zelf uit te zetten. Ruisonderdrukking van Neat Image werkt 1000x beter dan wat er in-camera gebeurt en zeker omdat jij zelf de controle hebt hoe en tot hoever en welke ruis te onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
[...]

Bedankt voor je uitgebreide toelichting! De vraag die ik nog graag beantwoordt wil hebben is de volgende: zal ik teleurgesteld zijn als ik de TZ5 koop? Ik ben dus dik tevreden met de TZ1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

[...]

Daar noem je net de camera op die de nadelen van de Panasonic keihard verslaat. :) Geluid bij filmpjes is goed en in het donker zo goed als geen ruis.

Maar die camera heeft ook z'n nadelen zoals hierboven al wordt gezegd.
Vjenne-ICT schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide toelichting! De vraag die ik nog graag beantwoordt wil hebben is de volgende: zal ik teleurgesteld zijn als ik de TZ5 koop? Ik ben dus dik tevreden met de TZ1!
De TZ5 maakt (van wat ik ervan heb gezien) in elk geval geen slechtere foto's. Of ze veel beter zijn denk ik ook niet. Maar het cameraatje ziet er net wat mooier uit en heeft wat kleine verbeteringen aan boord. Als je toch een nieuwe wilt en tevreden bent over z'n voorganger. Tja, dan had ik mijn keuze gemaakt. Ik wil ook graag een TZ5. Ik heb nu een TZ3 en ben daar ook tevreden over.

[ Voor 20% gewijzigd door Smarron op 24-07-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Geen matches
In dat geval kan ik je aanraden de site www.1dayfly.nl in de gaten te houden, zeer binnenkort komen zij met een aanbieding. Misschien niet morgen, maar wel binnen een week vanaf vandaag. De ervaring leert dat zij de camera aan gaan bieden voor een prijs die nergens goedkoper is. Nadeel: de aanbieding geldt maar 1 dag (vanaf 12:00 uur, op=op en de levertijd is enigszins dubieus, het kan binnen een week maar soms moet je drie weken wachten. Een tijdje terug hadden ze dezelfde aanbieding voor 259, misschien nu nog goedkoper. Vrijwel zeker is het een USA model, dus met Engels menu en manual).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
grun93 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:17:
[...]

In dat geval kan ik je aanraden de site www.1dayfly.nl in de gaten te houden, zeer binnenkort komen zij met een aanbieding. Misschien niet morgen, maar wel binnen een week vanaf vandaag. De ervaring leert dat zij de camera aan gaan bieden voor een prijs die nergens goedkoper is. Nadeel: de aanbieding geldt maar 1 dag (vanaf 12:00 uur, op=op en de levertijd is enigszins dubieus, het kan binnen een week maar soms moet je drie weken wachten. Een tijdje terug hadden ze dezelfde aanbieding voor 259, misschien nu nog goedkoper. Vrijwel zeker is het een USA model, dus met Engels menu en manual).
Ja, ik heb hem een maandje geleden voorbij zien komen. Toen geen geld voor. Nu wel. :)

Ben ook al een beetje een 1dayfly en iBood addict, dus ik hou het wel in de gaten! Ik heb nu ook een Engels model van de TZ3 (Digitalstreet). Ik heb niks met Nederlandstalige menu's. Dat is totaal geen issue voor mij. Ik werk thuis ook alleen op Engelstalige OS'jes en mijn telefoons zijn ook in het Engels. :)

Die prijs waar 1dayfly overigens mee adverteert (€ 369,-) is behoorlijk achterhaald/adviesprijs, want ze zijn al voor ruim € 100,- minder te koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 24-07-2008 12:29 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.