Ik wil een auto met een stoer geluid.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:16:
Levensduur neemt af, naarmate het vermogen stijgt...
Is dat niet altijd ;) Van 100pk naar 300pk met de standaard cilinderkop (welliswaar geflowd) en dan ruim 2 seizoen meegaan vind ik persoonlijk niet slecht.
Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen dromen over de dingen welke hier besproken worden. En zelfs de basiskennis over deze zaken is toch heel erg summier hier op GoT.

Wat turbo's betreft: daar heb ik zelf niet genoeg ervaring mee om daar heel uitgebreid over mee te gaan. Maar terugstroming is toch wel een zeer belangrijke punt bij keuze van de nokkenas en die is afhankelijk van het uitlaatspruitstuk. Bij een driecilinder kan je een langere klepoverlap gebruiken dan bij een viercilinder. Zulke dingen ondervind je enkel door het opbouwen van een p(KW) diagramma waar je een sluitende verklaring kunt opbouwen. Daar zijn ook die simulatie programma's op gebaseerd.

Overigens is er een groot verschil tussen 100pk extra door distikstofoxide of door gebruik van turbo op de belasting van de mechanische onderdelen. En uiteindelijk zit je carterventilatie tegen te werken :D (BMW snapt dat principe overigens niet)

Als ik eens van school geraak (Als ik mijn klus bij BMW heb afgerond ga ik een Masteropleiding volgen) dan wil / zal ik mij eens serieus moeten verdiepen in al dat gebeuren. Master Automotive Engineering Mechanics 8-)

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 16-02-2006 18:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:42:
[...]

Is dat niet altijd ;) Van 100pk naar 300pk met de standaard cilinderkop (welliswaar geflowd) en dan ruim 2 seizoen meegaan vind ik persoonlijk niet slecht.
Wat is nog meer standaard? Krukas en drijfstangen ook? Dan vind ik het inderdaad ook erg netjes.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:53:
Wat is nog meer standaard? Krukas en drijfstangen ook? Dan vind ik het inderdaad ook erg netjes.
Ik denk het frame :+
Het carter (al is daar in gefreesd om de grotere cilinderbussen te laten passen..)

Het blok van Xavier Rincker btw ;)
Zijn Z1400 getuned door de ons beider bekende persoon ;)
Maar doe mij een korte slag motor met zuigerversnellingen van ongeveer 28 000m/s2 als ik zo gok. (hmm, een zuigerversnelling van 60 000m/s2 lijkt me wel heel erg groot maar wel mogelijk)

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 16-02-2006 18:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:04

MBV

google: http://nl.wikipedia.org/wiki/Positive_Crankcase_Ventilation. Wat is er mis bij BMW bij dit principe?

En over de levensduur van blokken: ik dacht dat die race-dingen elke X weken uit elkaar moesten voor een complete revisie. Hoe zit de levensduur bij de diesels, zoals de Leon Cupra? Ik weet dat die veel minder vaak revisies nodig hebben dan de benzineauto's :)

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
De interval van een complete revisie is afhankelijk van hoever het blok is getuned. De F1 motoren van een paar jaar terug gingen bijvoorbeeld maar 350 km mee, maar dan heb je het wel over 800 pk uit een ongeblazen 3 liter. Vergeet niet dat een blok revisie niet goedkoop is, het is goedkoper dan een compleet nieuw blok maar het kost nog steeds veel geld. Ook mag je in veel race klassen bepaalde onderdelen niet vervangen door betere, hierdoor zitten er kwalitatief niet de beste onderdelen in het blok, en dat is natuurlijk niet bevordelijk voor de levens duur.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Beetje jammer trouwens dat de TS nergens meer terug te vinden is...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Ja wel ik ben er nog , heb nog geen barrel aangeschaft, wel al een boel rondgekeken , die gtti blijft een mooie oplossing :D sowieso worden hier mooie dingen gepost, was alleen niet echt van plan om een toeter die geluidjes nabootst in mijn auto in te bouwen :D Anyway ik ben er dus nog en ik waardeer de input...

Ti, ook goed, ik was niet helemaal helder meer :P

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 17-02-2006 02:03 ]

http://specs.tweak.to/16495

• JT

JT

VETAK y0

Ah, ok, maar hoezo nu ineens een gtsi ? Daar heb ik volgens mij het hele topic nog niks over gelezen...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://videos.streetfire....013-8318-87FB26C8EA7C.htm

Misschien kun je dat met een www.vroombox.com dingetje bereiken. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
vosss schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:30:
Ja en dan kan je dus beter bv een Lancia Nouva Delta HPE 2.0 HF Turbo kopen en daar evt een andere chip in mikken (en dan heb je nog geld over om je klem te zuipen 8) )
Of een Fiat Coupe Turbo met chip, heb je een bloedsnelle en ontzettend mooi auto :9~ (Lancia Delta is ook geil btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Veel
GasNaald schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:21:
De F1 motoren van een paar jaar terug gingen bijvoorbeeld maar 350 km mee, maar dan heb je het wel over 800 pk uit een ongeblazen 3 liter.
Binnenkort 200pk/l 8-) uit atmosferische motoren voor de gewone sterveling
(althans... je moet het wel kunnen beheersen)
Ook mag je in veel race klassen bepaalde onderdelen niet vervangen door betere, hierdoor zitten er kwalitatief niet de beste onderdelen in het blok, en dat is natuurlijk niet bevordelijk voor de levens duur.
Daar had ik laatst nog over met de huistuner van BMW Belux betreffende vorige de boxer cup races. Motorisch moesten die hetzelfde zijn alleen de uitlaat en de mapping mag worden afgesteld. Iedereen kwam daar op een 105 krukaspk gemeten op een Fuchs (:r :r :r) testbank maar niemand wist wat de A/F ratio daar was :X

[ Voor 68% gewijzigd door Chevy454 op 17-02-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dit zijn toch ook erg vette wagens. Als de mijne er ooit mee kapt.....dan denk ik dat er zo een koop.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vriendenkring-klassiekers/afbeeldingen/MaseratiBiturbo-E-Snoek.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.autocarimport.com/bilder/2masserati.jpg

Je moet toch altijd 2x keer kijken voordat je ziet dat het gewoon een vette wagen is.In het eerste oogopslag lijkt het een gemiddelde '80-car.
Ze zijn ook nog een heel betaalbaar! Voor +/- 2.500 euro heb je er al een. En dat zijn dan meestal ook nog eens garage onderhouden auto's meet veel opties (voor die tijd). het zijn toch mensen geweest die wat te makken hadden die deze kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bugatti Veyron
Bugatti Veyron
Dat is een mooie auto :9
Maar niet echt betaalbaar, denk dat je beter een leuke auto uit kan zoeken en wat onderdelen veranderen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Phyxion op 17-02-2006 09:51 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Heb niet de hele thread doorgelezen, maar als je eens wilt weten wat je allemaal zelf kunt doen:
Een vriend van mij heeft een Peugeot 205 GTi gestript en voorzien van een 16v blok +turbo+intercooler+eigen motormanagement. Resultaat: Een autootje van even meer dan 700 kilo met dik over de 200 pk geblazen vermogen.

En nee, al dat vermogen is bijna niet op de weg te zetten. Hij spint nog in zijn 3 als je niet gedoseerd gas geeft. Maar leuk is het wel >:)

Meer info: http://www.205turbo.nl

Ninja edit: Dit is geen project om zomaar even aan te beginnen. Hij heeft er nu geloof ik 2 jaar voorbereiding en 2 jaar bouwen in zitten, en alle onderdelen bij elkaar opgeteld kost het je een godsvermogen...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Srfr schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:08:
Heb niet de hele thread doorgelezen, maar als je eens wilt weten wat je allemaal zelf kunt doen:
Een vriend van mij heeft een Peugeot 205 GTi gestript en voorzien van een 16v blok +turbo+intercooler+eigen motormanagement. Resultaat: Een autootje van even meer dan 700 kilo met dik over de 200 pk geblazen vermogen.

En nee, al dat vermogen is bijna niet op de weg te zetten. Hij spint nog in zijn 3 als je niet gedoseerd gas geeft. Maar leuk is het wel >:)

Ninja edit: Dit is geen project om zomaar even aan te beginnen. Hij heeft er nu geloof ik 2 jaar voorbereiding en 2 jaar bouwen in zitten, en alle onderdelen bij elkaar opgeteld kost het je een godsvermogen...
Mooi project inderdaad, maar geeft heel duidelijk weer hoe zo'n drama het is om een turbo op een blok te bouwen.
Met het vermogen dat het nieuwe blok moet gaan leveren, kan je er vergif op innemen dat ook dat blok het niet zal redden. Hij zal altijd tegen zwakke punten aan gaan lopen. Zodra hij iets verbeterd, flikkert een ander deel van de lijn om.
Een Nissan 200sx had hetzelfde (en meer) vermogen kunnen leveren zonder problemen, was ook een stuk goedkoper geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Bram77 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:23:
Dit zijn toch ook erg vette wagens. Als de mijne er ooit mee kapt.....dan denk ik dat er zo een koop.

[afbeelding]
[afbeelding]

Je moet toch altijd 2x keer kijken voordat je ziet dat het gewoon een vette wagen is.In het eerste oogopslag lijkt het een gemiddelde '80-car.
Ze zijn ook nog een heel betaalbaar! Voor +/- 2.500 euro heb je er al een. En dat zijn dan meestal ook nog eens garage onderhouden auto's meet veel opties (voor die tijd). het zijn toch mensen geweest die wat te makken hadden die deze kochten.
Vergeet de onderhoudskosten niet, die zijn echt extreem bij Maserati's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 22-09 21:09
PipoDeClown schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:23:
mwa mijn mazda maakte stoerder geluid met de kapotte uitlaat dan met een remus van 1500 gulden, duzz.
kon je tenminste 4 huizenblokken verderop nog horen, woooha!
Maar jouw mazda komt niet door de keuring:P woooha!

Mijn audi 80 zonder uitlaat maakt ook en leuk geluid maar harder als 80 wil je niet rijden want dan word je doof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Clithopias schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:25:
[...]

Vergeet de onderhoudskosten niet, die zijn echt extreem bij Maserati's!
Dat is inderdaad zo, vooral omdat de onderdelen erg lastig aan te komen zijn. Maar lijkt me toch wel erg vet om te rijden >:) Verder niets aan pimpen, maar zo origineel mogelijk houden. Alleen onderhouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

PeeJay schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:53:
Koop dan een Renault 5 GTT, zijn niet duur, kan je voor een net bedrag helemaal opknappen en het is snel.
man naar mijn hart ;)

http://d2k.dezeserver.nl/temp/herrie.mov

115,6 dB.
GTT zonder dempers (standaard pijp naar achter)
of als je meer herrie wil (heb ik 1 dag gedaan)
sidepipe (119dB) ;)

forge dumpvalve erop en je bent klaar

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
http://www.peugeotgticlub.nl/viewtopic.php?t=12305

dit niks voor je? doet psssttttthhhhhhh en is snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Daar zou ik geen 3000 euro aan durven wagen....maargoed, dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

harry64 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:34:
[...]

Maar jouw mazda komt niet door de keuring:P woooha!

Mijn audi 80 zonder uitlaat maakt ook en leuk geluid maar harder als 80 wil je niet rijden want dan word je doof :)
mijn GTT is dit jaar netjes door de keuring gekomen met open pijp

Voor de apk boeit het geluid niet. Voor de apk zijn er 2 eisen
- gasdicht
- deugdelijk bevestigd

de politie daarentegen kan er wel een probleem van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Srfr schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:08:

Volgens mij is een 205 GTI toch echt over de 800kg (iets in de orde van 850 geloof ik).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
1.6 830
1.9 860
gestrip <800, 700 kan wel kloppen dan

kerel waar ik me blok heb laten inbouwen heeft ook een 205CTI met MI16 met turbo, zon 275pk heeft ie nu, en er komt een nog grotere turbo op :Y)

[ Voor 60% gewijzigd door Rev! op 17-02-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 10:53

Wok

Dakloos...

Rev! schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:09:
1.6 830
1.9 860
gestrip <800, 700 kan wel kloppen dan

kerel waar ik me blok heb laten inbouwen heeft ook een 205CTI met MI16 met turbo, zon 275pk heeft ie nu, en er komt een nog grotere turbo op :Y)
Serjon bedoel je? Bij de meet in Deventer zat-ie volgens mij op 263pk aan de wielen :o Heftige shizzle idd die CTI van hem, maar zwaar over top ;) Volgens mij is daar ook niet echt normaal meer mee te rijden, want d'r ligt in verhouding behoorlijk wat gewicht voorin en ik heb medelijden met zijn voorbanden :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ju

viel allemaal wel mee volgens hem, hij gebruikt hem ook als daily driver. En alstie stuk is heeft hij nog een T16 staan.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

700kg na strippen ???? Dash eruit, bank eruit, reservewiel eruit en wat nog meer ??? Damn, 160kg is niet niks, vergis je niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 10:53

Wok

Dakloos...

700kg lijkt me inderdaad erg optimistisch. Een 1.9 MI16 blok + turbo legt ook nog aardig wat extra gewicht in de schaal t.o.v. een 1.9 8v (zeker als het uitlaatspruitstuk alleen al 6 kg weegt). Ongestript zou dat karretje zeker over de 900 kg wegen. Knappe jongen als je uit zo'n wagen 200 kg overtollig gewicht kwijt kunt raken, alhoewel het niet onmogelijk is... Maar dan zal-ie er waarschijnlijk een DRT (dedicated racing toy) van gemaakt hebben ...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Wok schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:03:
700kg lijkt me inderdaad erg optimistisch.
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik dacht dat ie tegen de 700 kilo zat, maar ik heb het net gevraagd, maar het is inderdaad net onder de 800 kilo. Er is wel iemand van de GTi club echt fatsoenlijk bezig met strippen (kit eraf schrapen, kabelboom uitpluizen en de overbodige kabeltjes eruit halen, dat soort dingen) en die gaat wel richting de 700...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je het hele interieur eruit sloopt heb je binnenin natuurlijk wel een stoer geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steek een blokfluit in je uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Zie daar de meest goedkope en efficiente oplossing tot nu toe in dit topic genoemd... De blokfluit! Geniaal!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Zijn blokfluiten stoer dan? :?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan heel stoere blokfluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.felicidada.nl/shop/images/uploads/blokfluit%20blauw.jpg

Elke dag een ander gaatje openlaten voor verschillende toonhoogten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Dat idee kan je natuurlijk ook toepassen op een BOV. Zoals hier. Hetzelfde effect, maar nog veel stoerder dan een blokfluit :P

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht meteen aan een echte kalkoen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
D2k schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:59:
[...]

forge dumpvalve erop en je bent klaar
Forge dumpvalve's zijn geil; ik heb er ook 1 op mn Delta :9 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

vosss schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:50:
[...]

Forge dumpvalve's zijn geil; ik heb er ook 1 op mn Delta :9 8-)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/gtt/100_0997.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/gtt/100_0998.JPG

Mooi spul he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 22-09 15:01

rg-mohwa

Phoe Hé

prachtig !!!
wat is het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

forge dumpvalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
lol :D !

Dat ding blaast de turbodruk weg als je het gas loslaat en schakelt (of niet schakelt, maar de meeste laten het gas los bij schakelen ;) ), normaal word de druk die niet meer nodig is terug in het luchtfilterhuis geblazen en zo een dumpvalve die blaast het naar buiten waardoor de turbo nog even denkt dat er wel druk nodig is en dus iets langer blijft doordraaien en zodoende dus ook iets eerder weer op gang is mocht dat weer nodig zijn; en dat geeft dat mooie pssschhthtttt-geluid.

Dát was een lange zin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:16:
Wil je makkelijk veel vermogen?
Lachgas is de oplossing.

Levensduur neemt af, naarmate het vermogen stijgt...
Lezen is ook een kunst... als je alleen maar naar de TITEL had gekeken had je het geweten...

edit:
Eens op streetfire gaan speuren, kom ik dit tegen.. :o

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 21-02-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:00

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

vosss schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:28:
[...]

lol :D !

Dat ding blaast de turbodruk weg als je het gas loslaat en schakelt (of niet schakelt, maar de meeste laten het gas los bij schakelen ;) ), normaal word de druk die niet meer nodig is terug in het luchtfilterhuis geblazen en zo een dumpvalve die blaast het naar buiten waardoor de turbo nog even denkt dat er wel druk nodig is en dus iets langer blijft doordraaien en zodoende dus ook iets eerder weer op gang is mocht dat weer nodig zijn; en dat geeft dat mooie pssschhthtttt-geluid.

Dát was een lange zin :+
Nette uitleg, maar iets klopt niet helemaal:

Het doel van een dumpvalve is om de druk niet te hoog te laten worden. Zodra je de gasklep sluit, kan de lucht normaal gesproken niet meer weg, terwijl je turbo nog wel (flink!) staat te draaien. Dit levert 2 problemen op:
- De druk voor je gasklep kan erg hoog worden. Misschien wel hoger dan je blok aankan. Bij het opnieuw openen van de gasklep (na schakelen bijvoorbeeld) krijg je dus ineens een te hoge druk in je inlaat wat slecht kan zijn voor je blok.
- Je turbo wordt niet meer aangedreven bij gas dicht, dus je wilt hem zo vrij mogelijk laten draaien (zonder tegendruk dus) zodat hij zo lang mogelijk snelheid houdt. Bij intrappen van gas heb je zo sneller weer je volle boost (minder lag dus). Laat je de lucht niet ontsnappen via de dumpvalve, dan moet je turbo steeds harder werken (druk wordt hoger) en remt dus veel sneller af...

Of je nu een dumpvalve hebt die weer terug je inlaat inblaast of een die naar buiten afblaast maakt voor de werking en het doel niet uit, alleen is die laatste versie veel beter te horen ;)
Het hangt ook van je motorblok af of je naar buiten kan afblazen: met een MAF-sensor (Mass Air Flow) kan het vaak niet of niet goed, met een MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure) kan het eigenlijk altijd :)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

TheZeroorez schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:31:
[...]

Lezen is ook een kunst... als je alleen maar naar de TITEL had gekeken had je het geweten...
Het ging inmiddels over een turbo en veel vermogen.

Als je lachgas via een purge-valve naar buiten blaast, krijg je van die witte wolkjes...vinden sommigen ook heel stoer bij een auto. En het doet ook nog Psssssss....

En als je het aansluit op het blok, krijg je ook nog meer vermogen...leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, als het inmiddels over rook, power, en al die dingen gaat, gaat het niet meer over waar het over hoort te gaan, dat noemen we offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 11:24
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/b/bf/1700_loc.jpg/360px-1700_loc.jpg
Als je dan toch een stoer geluid wilt, 4.500.000 Watt aan energie. En een geluid dat er uit komt, nog noooit zo iets gehoord :).
Pagina: 1 2 Laatste