Is dat niet altijdPeeJay schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:16:
Levensduur neemt af, naarmate het vermogen stijgt...
Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen dromen over de dingen welke hier besproken worden. En zelfs de basiskennis over deze zaken is toch heel erg summier hier op GoT.
Wat turbo's betreft: daar heb ik zelf niet genoeg ervaring mee om daar heel uitgebreid over mee te gaan. Maar terugstroming is toch wel een zeer belangrijke punt bij keuze van de nokkenas en die is afhankelijk van het uitlaatspruitstuk. Bij een driecilinder kan je een langere klepoverlap gebruiken dan bij een viercilinder. Zulke dingen ondervind je enkel door het opbouwen van een p(KW) diagramma waar je een sluitende verklaring kunt opbouwen. Daar zijn ook die simulatie programma's op gebaseerd.
Overigens is er een groot verschil tussen 100pk extra door distikstofoxide of door gebruik van turbo op de belasting van de mechanische onderdelen. En uiteindelijk zit je carterventilatie tegen te werken
Als ik eens van school geraak (Als ik mijn klus bij BMW heb afgerond ga ik een Masteropleiding volgen) dan wil / zal ik mij eens serieus moeten verdiepen in al dat gebeuren. Master Automotive Engineering Mechanics
[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 16-02-2006 18:02 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.