Ik ben opzoek naar onderdelen in een auto die je auto een stoer ''high-tech'' geluid geven. Niet zodat ik kan pimpen bij het stoplicht, niet omdat ik een sjonnie ben die wil dat zijn auto net zo snel KLINKT als de gemiddelde ferrari, maar gewoon omdat ik helemaal fan ben van al die mechanische high tech blaas piep en fluit geluidjes, zoals je bijvoorbeeld hebt als je een beetje turbo op je motorblok hebt (hoge fluittoon/turbowhistle) of de immer bekende impreza met zijn blow-off valve (psshht geluid als je koppeling indrukt)
Nu is mijn vraag,wat voor onderdelen in een auto zorgen voor dit soort stoere geluiden, er zijn er al 2 genoemd, de blow-off valve en een turbo, maar wat kan er nog meer voor zorgen? misschien een luchtfilter van een bepaald soort? En natuurlijk ook de uitlaat..
De uiteindelijke bedoeling is dat ik een auto koop en daar deze mods op installeer, dus het moet ook nog een beetje betaalbaar blijven (ik weet dat het sowieso niet goedkoop is,maar kom niet aan met v12 motorblokken
)
Nu is mijn vraag,wat voor onderdelen in een auto zorgen voor dit soort stoere geluiden, er zijn er al 2 genoemd, de blow-off valve en een turbo, maar wat kan er nog meer voor zorgen? misschien een luchtfilter van een bepaald soort? En natuurlijk ook de uitlaat..
De uiteindelijke bedoeling is dat ik een auto koop en daar deze mods op installeer, dus het moet ook nog een beetje betaalbaar blijven (ik weet dat het sowieso niet goedkoop is,maar kom niet aan met v12 motorblokken
[ Voor 3% gewijzigd door HeepH op 13-02-2006 18:41 ]