ephymerous: Pics!!!!!111
Ik heb het over wat er technisch op tegen is, niet financiel in de ogen van overheid en verzekeringsbranche.Chevy454 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:37:
[...]
motortuning: fraude omdat het vermogen niet meer klopt.
Is het vervangen door schijven / klauwen van een hoger gemotoriseerde versie er ook onder? Zo ja dan slaat het nergens op.Verhoogd polair traagheidsmoment
Dat zijn toch de uitwassen en niet de regel bij het plaatsen van een setje after-market dempers en veren. Pas als je zelf gaat slijpen en zagen ben je behoorlijk stom bezig, maar daar kun je bij keuringen en algemene controles zo achter komen.Wie doet dat correct? Wie houdt er rekening met de gevolgen met het verlagen van het zwaartepunt met betrekking tot de remwerking en de instabiliteit welke je krijgt als je het niet goed doet.
Je kan ook overdrijven zeg. Sinds wanneer ben jij roomser dan de paus?Ze zouden beter de lijn doortrekken naar de velgen in mijn ogen.
de betaler vervuilt
De pic van de verkoper...

Alleen dat 'Alfafriends Limburgia' moet er zsm af

Alleen dat 'Alfafriends Limburgia' moet er zsm af
[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 18-02-2006 13:01 ]
XXXVI
Omdat je de wielgeometrie aanpast en daardoor het voertuig instabiel maakt.
Dan zal het in het PVG en homologatiepapieren staan dat het in dat geval toegelaten wordt.Op de 155 zitten standaart trouwens spoorverbreders aan de voorkant
De spoprbreedte mag niet aangepast worden dan de standaard waarde vastgelegd door de constructeur. Daar zit het gebruik van spoorverbreders in maar de velgen doen dat ook en daarom vind ik het jammer dat ze de velgen niet meenemen bij dat KB.
Het gebruik van gehomologeerde onderdelen voor dat type wagen zal nog steeds mogen.GA!S schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:52:
Is het vervangen door schijven / klauwen van een hoger gemotoriseerde versie er ook onder? Zo ja dan slaat het nergens op.
Velgen veranderen ook de spoorbreedte en maakt het voertuig instabieler bij remacties. Ik ben niet roomser dan de paus, ik snap echter wel de regeling en vind het ook goed. Ik heb er weinig probleem mee. Hoeveel mensen kennen de invloeden op de schuurstraal? Door de ET waarde te laten aanpassen verander je ook de schuurstraal. Daarnaast maak je de werking van de stabiliteitssystemen ook moeilijker.Je kan ook overdrijven zeg. Sinds wanneer ben jij roomser dan de paus?Dat er een stel idioten het voor de rest verpesten ben ik helemaal met je eens, maar om dan maar alles te verbieden gaat behoorlijk in tegen eigen verantwoordelijkheid en grenst aan kinderachtige betutteling.
Ik blijf erbij: ik ben het ermee eens. Ik vind het wel jammer dat mensen welke met kennis er benadeeld door worden maar zo is het tenminste eenduidig voor iedereen.
[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 18-02-2006 13:02 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als je wielen verder naar buiten komen te staan wordt volgens mij de krachten op je ophanging logaritmisch verhoogd. Je ophanging is wel steviger uitgevoerd dan zou moeten, maar er zit een maximum aan. Heb weleens een verhaal gelezen van een afgebroken wiel door spoorverbreders, en zoiets gebeurt dan meestal in een bocht. En er zouden maar net een aantal bomen langs staan...ephymerous schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:48:
Beetje kort door de bocht, ik snap het eea wel hoor, maar blijf een studentje Technische Bedrijfskunde, en das far van autotechniek. Ik geloof best dat jij zegt dat het gevaarlijk is...
MAAR WAAROM?
Op de 155 zitten standaart trouwens spoorverbreders aan de voorkant
Pff, lastig om helder te denken als je ziek bent
[ Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 18-02-2006 12:58 ]
Dat is wel heel kort door de bocht. Aanpassen kan ook leiden tot verbetering.Chevy454 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:55:
[...]
Omdat je de wielgeometrie aanpast en daardoor het voertuig instabiel maakt.
de betaler vervuilt
Ok, ik dacht dat het nooit zo'n bigdeal was om een halve cm te verbreden, 3cm ofzo kan ik zelf wel nagaan dat het slecht is maar iets dacht ik dat wel kon. Maargoed dat ze dat verbieden dan 
Ook al? M'n zusje en broertje liggen thuis ziek, ik zit met koppijn nu op mijn werk maar echt lekker gaat het niet... beterschap iigClithopias schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:57:
Pff, lastig om helder te denken als je ziek bent
XXXVI
Verbreden heb ik nooit wat aan gevonden. Maar grotere remschijven monteren moet gewoon mogen imho.
Aangezien mensen breder willen gaan... nee. (als we het over de spoorbreedte hebben)GA!S schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:00:
Dat is wel heel kort door de bocht. Aanpassen kan ook leiden tot verbetering.
Geef jij mij eens een technische uitleg waarom het zou moeten. Met berekeningen en alles graag.Dupje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:01:
Verbreden heb ik nooit wat aan gevonden. Maar grotere remschijven monteren moet gewoon mogen imho.
Dan staaf jij die IMHO eens. Veel mensen denken dat ze het mogen maar ze laken gewoon aan technische gevolgen en wat dat betreft: blijf er met je poten vanaf tenzij je het kan verantwoorden.
Chevy454 in "Vermogen brommer"
Lees dat er maar eens op na. En denk dan maar eens overna.
[ Voor 73% gewijzigd door Chevy454 op 18-02-2006 13:09 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb wel eens met auto's gereden met aangepaste remmerij, en dit remde stukken beter dan origineel....Chevy454 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:02:
Geef jij mij eens een technische uitleg waarom het zou moeten. Met berekeningen en alles graag.
Dan staaf jij die IMHO eens. Veel mensen denken dat ze het mogen maar ze laken gewoon aan technische gevolgen en wat dat betreft: blijf er met je poten vanaf tenzij je het kan verantwoorden.
XXXVI
[rml][ auto] grotere schijven sneller remmen[/rml]ephymerous schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:08:
Ik heb wel eens met auto's gereden met aangepaste remmerij, en dit remde stukken beter dan origineel....
Ik heb het over standaard remmerij vervangen door brembo zut
Dat remt vast wel beter dan enkel grotere schijven.
Enkel grotere schijven plaatsen is inderdaad onzin.
[ Voor 20% gewijzigd door Dupje op 18-02-2006 13:14 ]
Daar doelde ik ook opDupje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:13:
Ik heb het over standaard remmerij vervangen door brembo zutDat remt vast wel beter dan enkel grotere schijven.
Enkel grotere schijven plaatsen is inderdaad onzin.
XXXVI
Zo vaak ben ik niet ziek, maar mijn moeder was laatst ook al ziek geweest en nu ben ik aan de beurt dus. Ben wel zo gek geweest om toch nog van 6 tot 8 nog te komen werken, aangezien ik eigenlijk de enige ben die ze echt missen op een zaterdagephymerous schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:00:
Ook al? M'n zusje en broertje liggen thuis ziek, ik zit met koppijn nu op mijn werk maar echt lekker gaat het niet... beterschap iig

Anoniem: 12561
Oh ok, ook alleen maar in België dus: een officiële site met Google adbar. 
Anyway, het is echt allemaal niet zo'n drama hoor.
Ga maar eens bij een gemiddelde toerwagenklasse kijken (DSC bijv.): rijden allemaal met spoorverbreders. Moet ook wel, want anders passen de dikkere remklauwen niet meer in de velgen.
Heb met de e30 regelmatig met en zonder gereden (omdat met af en toe net aanliep in de zijschermen), je merkt er echt vrijwel niks van. En dan is dan op de limiet in een geprepareerde auto, kun je nagaan hoeveel verschil je op straat merkt in een straatauto, al helemaal niks dus.
Verder * Anoniem: 12561 behoorlijk pissig is op lokale Subaru-dealer die een uitnodiging stuurt om in een STi te rijden en dan vrolijk eerder dicht gaat. Stond dus voor een dichte deur, &^%*$&%$
Anyway, het is echt allemaal niet zo'n drama hoor.
Ga maar eens bij een gemiddelde toerwagenklasse kijken (DSC bijv.): rijden allemaal met spoorverbreders. Moet ook wel, want anders passen de dikkere remklauwen niet meer in de velgen.
Heb met de e30 regelmatig met en zonder gereden (omdat met af en toe net aanliep in de zijschermen), je merkt er echt vrijwel niks van. En dan is dan op de limiet in een geprepareerde auto, kun je nagaan hoeveel verschil je op straat merkt in een straatauto, al helemaal niks dus.
Verder * Anoniem: 12561 behoorlijk pissig is op lokale Subaru-dealer die een uitnodiging stuurt om in een STi te rijden en dan vrolijk eerder dicht gaat. Stond dus voor een dichte deur, &^%*$&%$
Iemand hier nog interesse in een Momo Montecarlo sportstuur + naaf voor de 33/155? 

XXXVI
Neeej!
Mijn zus gaat haar 156 selespeed verkopen... om een (nieuwe) Opel te kopen!
De alfa is blijkbaar teduur en ze zoekt iets zuinig om haar van A naar B te brengen.
Mijn zus gaat haar 156 selespeed verkopen... om een (nieuwe) Opel te kopen!
De alfa is blijkbaar teduur en ze zoekt iets zuinig om haar van A naar B te brengen.
[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 18-02-2006 23:09 ]
145/146 ?
alles is gewoon beter als een opel
alles is gewoon beter als een opel
Als ze echt iets zuinigs wil dan moet ze een japanner kopen.... enne overstappen van een alfa naar een opel is hetzelfde als van een Rolls Royce naar paard en wagen.FMS schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:30:
Neeej!![]()
Mijn zus gaat haar 156 selespeed verkopen... om een (nieuwe) Opel te kopen!![]()
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Zojuist toch maar besteld (i.p.v. de middendemper) voor de Supersprint einddemper een Supersprint soundpipe.

Op deze dus

Overigens is de spuiter uitgezocht en de offerte ligt er.
Volgende week of de week erop nog een bezoek aan de spuiter brengen voor een definitieve prijs en gelijk een datum prikken
( 1-2 maand moet het klaar zijn )

Op deze dus

Volgende week of de week erop nog een bezoek aan de spuiter brengen voor een definitieve prijs en gelijk een datum prikken
[ Voor 33% gewijzigd door -Sander- op 19-02-2006 12:37 ]
De kleur is helemaal mijn ding, tijdje terug ben ik met een 145 van een clublid in aanraking gekomen en dat is mijn grote voorbeeld gewordenThefirstikke schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:20:
Trouwens, als je toch bezig bent...
[afbeelding]
Hahaha,
Alles op z'n tijd.. !
Ben nu al genoeg geld aan het uitgeven;
- Laten schuren/spuiten/strippen en weer opbouwen
- Koni geel rondom
- Supersprint uitlaatsysteem
Eerst maar even weer rustig aandoen en genieten van de deze komende upgrade's!
[ Voor 16% gewijzigd door -Sander- op 19-02-2006 13:24 ]
Kan uit je vorige posts niet achterhalen voor welke kleur je hebt gekozenAlfa_145 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:22:
[...]
De kleur is helemaal mijn ding, tijdje terug ben ik met een 145 van een clublid in aanraking gekomen en dat is mijn grote voorbeeld geworden(lees: mijn smaak)
Ben zelf ook aan het sparen voor een nieuw uitlaatsysteem (500-700 euro, afhankelijk van het model
Ik moet nog 3 weken wachten op mijn nieuwe uitlaat.... datum is verschoven van 25 feb. naar 11 maart omdat de sierstukken niet op tijd af zouden komen oid.
Heb iniedergeval maar alvast nieuwe ferodo ds2500 remblokken besteld, zodat ik voor 11 maart iniedergeval genoeg remkracht heb voor een snel ritje van 300 km via duitsland naar Hoogezand.
Heb iniedergeval maar alvast nieuwe ferodo ds2500 remblokken besteld, zodat ik voor 11 maart iniedergeval genoeg remkracht heb voor een snel ritje van 300 km via duitsland naar Hoogezand.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Heb ook nog nooit verteld hier wat voor kleur hij wordThefirstikke schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:31:
[...]
Kan uit je vorige posts niet achterhalen voor welke kleur je hebt gekozen
Ben zelf ook aan het sparen voor een nieuw uitlaatsysteem (500-700 euro, afhankelijk van het model), dus ik begrijp je keuze
Nieuwe einddemper en demperloze middenpijp zal het geluid al flink ten goede komen. Succes met de upgrades
Ik zie het zelf als een verrassing/onthulling als hij klaar is, dan zullen jullie wel zien wat het is geworden
Nu we het toch over uitlaten hebben
Ik heb van een kennis een 156 GTA uitlaatdemper gehad. Deze heeft een (veel) grotere diameter dan het uitlaatsysteem wat mijn 1.8 nu heeft.
Ik heb op de 156 fora gelezen dat een supersprint spruitstuk+dikkere middendemper mogelijk is met behoud van de originele kat(ik heb geen brug om het ding er terug op te zetten voor iedere apk beurt) en dat deze combinatie het vermogen ten goede zal komen ...
Nou stond er wel bij dat het koppel onderin zal afnemen en bovenin zal toenemen door het spruistuk. Klopt dit?
Ik heb op de 156 fora gelezen dat een supersprint spruitstuk+dikkere middendemper mogelijk is met behoud van de originele kat(ik heb geen brug om het ding er terug op te zetten voor iedere apk beurt) en dat deze combinatie het vermogen ten goede zal komen ...
Nou stond er wel bij dat het koppel onderin zal afnemen en bovenin zal toenemen door het spruistuk. Klopt dit?
Leuk leukAlfa_145 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:36:
Zojuist toch maar besteld (i.p.v. de middendemper) voor de Supersprint einddemper een Supersprint soundpipe.
[afbeelding]
Op deze dus
[afbeelding]
Volgende week of de week erop nog een bezoek aan de spuiter brengen voor een definitieve prijs en gelijk een datum prikken( 1-2 maand moet het klaar zijn )
Mijn broertje heeft een csc middenstuk + einddemper... ik vind dat echt prachtig
XXXVI
Ja maar heb je carbs?Wimo. schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:50:

Vandaag even met wat 164 rijders bij elkaar geweest. Even een meet-and-greet van 't register...
36 totaal verschillende 164's bekeken vanmiddag. (Toch niet gek, aangezien 't register nogmaar net iets meer dan 50 auto's telt en het niet bekend was wie wel/niet zou komen).
[ Voor 14% gewijzigd door Harry op 19-02-2006 18:30 ]
BMW 535D
Kan zijn dat de integrator dan niet meer op 128 kan afregelen maar dat die in de lage toeren op 90 zit en bij de hoge toeren op 250. Hoe dan ook, de integrator kan problemen geven aangaande de mengelsvorming.
Zolang je de kat laat zitten zou ik geen vermogenswinst verwachten met een 1.8. Alleen je geluid zal wat veranderen.Wimo. schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:50:
Nu we het toch over uitlaten hebbenIk heb van een kennis een 156 GTA uitlaatdemper gehad. Deze heeft een (veel) grotere diameter dan het uitlaatsysteem wat mijn 1.8 nu heeft.
de betaler vervuilt
Euhmz, wat bedoel je met integrator? Chip in de computer oid (degene je lambdasensor uitleest) die maar een beperkt regelbereik heeft?Chevy454 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:52:
Kan zijn dat de integrator dan niet meer op 128 kan afregelen maar dat die in de lage toeren op 90 zit en bij de hoge toeren op 250. Hoe dan ook, de integrator kan problemen geven aangaande de mengelsvorming.
[ Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 19-02-2006 23:06 ]
Een integrator is geen chip, dat is een opamp met een condensator terugkoppeling. Maar dat is mijn elektronische kennis, weet niet of het dat is wat chevy bedoelt.
Btw:
Btw:

Dacht al dat het met een opamp te maken had, kon er alleen even niet opkomen.Dupje schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:28:
Een integrator is geen chip, dat is een opamp met een condensator terugkoppeling. Maar dat is mijn elektronische kennis, weet niet of het dat is wat chevy bedoelt.
Ik heb nog even lopen denken, maar nu mijn 90 eindelijk weer rijdt krijg ik toch weer meer zin om bepaalde dingen te gaan bezoeken, zoals die onderdelendag aankomende zondag bij Savali Houten! Bovendien wil ik eens met een kennis aldaar babbelen, werkzaam bij Sam van Lingen, of het haalbaar zou zijn om Savali te laten kijken waar mijn TS blok vermogen laat liggen en eventueel nokkenassen en ontsteking afstellen, computer uitlezen en dat soort werk. Ze kunnen daar met hun vermogensbank direct kijken wat het effect is en meteen corrigeren en zoveel bedrijven die dat allemaal kunnen, zijn er niet. Zo wil ik Stephan Lenoir (Squadra Tuning) er ook wel naar laten kijken, maar ik zie hem nog niet de nokkenstokken verdraaien of de ontsteking .. maar misschien vergis ik me
Ik zal hem sowieso eens benaderen ..
Anyway, komende zondag de 26ste heb ik zin om naar Houten te gaan, naar de onderdelendag van de SCARB. Dat karten kan wat mij betreft nog steeds doorgaan, maar dan zaterdag de 25ste.
Wie zie ik in Houten en wie komt er karten bij Adje?
Anyway, komende zondag de 26ste heb ik zin om naar Houten te gaan, naar de onderdelendag van de SCARB. Dat karten kan wat mij betreft nog steeds doorgaan, maar dan zaterdag de 25ste.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Voor Houten moet je zeker SCARB lid zijn of niet? Lijkt me opzich wel leuk namelijk..
Karten gaat me niet lukken, ik moet onverwacht toch werken die dag
Karten gaat me niet lukken, ik moet onverwacht toch werken die dag
Ik ga niet naar Houten, en ook niet karten... dat lukt niet met mijn 2m04
En ik moet zoals altijd een beetje op de financiën passen. Heb wel weer leuk stuurtje + pookknopje weergekocht, maar alleen omdat de ander verkocht is. Binnenkort foto's 
* ephymerous gaat 8 april wel naar Emmeloord
* ephymerous gaat 8 april wel naar Emmeloord
XXXVI
Geen van beideing._Buttje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:58:
Zaterdag kan ik iig niet, en zondag lijkt me leuk (al wordt het dan een kort nachtje). Rij je toevallig langs Hilversuming._Buttje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:58:
@Timmert: neehoor, je kunt gewoon aanwapperen en naar binnen lopen .. er is echt geen toegangscontrole of toegangsprijs hoor 
@ephymerous: het is ook voornamelijk vanwege de gezelligheid hé .. om weer eens samen te komen. We kunnen ook met z'n allen de kroeg induiken
@Alfisti: vrouw?! wasda?
.. hoe heb je die weten te strikken!? 
En neem d'r anders mee, weet je ook meteen watvoor vlees je in de kuip hebt
@Clithopias: ga eens snel sleutelen dan!!!!
We/ik rij(den) inderdaad langs Hilversum, dus dat is geen punt!
@ephymerous: het is ook voornamelijk vanwege de gezelligheid hé .. om weer eens samen te komen. We kunnen ook met z'n allen de kroeg induiken
@Alfisti: vrouw?! wasda?
En neem d'r anders mee, weet je ook meteen watvoor vlees je in de kuip hebt
@Clithopias: ga eens snel sleutelen dan!!!!
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Eerst de schuur maar eens op gaan ruimening._Buttje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:04:
@Clithopias: ga eens snel sleutelen dan!!!!![]()

Maar heb deze week gepland om zoveel mogelijk klaar te maken, dinsdag na de vakantie ga ik busjes draaien voor me achterbrug (framegaten waren uitgelubbert) en wat laswerk afmaken (als dat thuis niet lukt met elektrodes) en dan nadat het frame geverft is kan die weer in elkaar. En moet me polyester zitje nog kopieeren en verlengen, maar daar zie ik een beetje tegenop aangezien ik geen polyester ervaring heb.
Maar laat maar horen hoelaat je vanplan bent zondag in Hilversum te zijn, zorg ik dat ik niet al te dronken naar bed ga zodat mijn ouders geen uur nodig hebben om me wakker te krijgen
uurtje of 10:00 denk ik ... niet later!
True true, maar wat me zelf een goed idee lijkt is om zodra het wat mooier weer word met de GoT Alfa Romeo Club (GoTARC) te gaan bbq-en oiding._Buttje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:04:
XXXVI
vóór
't weekend van de 25e / 26e heb ik `s avonds dienst (van 17:00u tot 02:00) dus dat wordt wat lastig.
BMW 535D

En feli Buttje
Edit: ik krijg je foto's niet te zien soulfly?
[ Voor 36% gewijzigd door Dupje op 21-02-2006 08:51 ]
"Eej Buttje..."

Bijna vergeten... maaruh...

Om je vingers bij af te likken

foto's zijn niet op waarheid berust de personen in kwestie zijn ook onbekend
Butt, feli met je verjaardag vandaag

Bijna vergeten... maaruh...

Om je vingers bij af te likken

foto's zijn niet op waarheid berust de personen in kwestie zijn ook onbekend
Butt, feli met je verjaardag vandaag
BMW 535D
Eej Klaas, gefeliciteerd (namens deze niet-Alfa-maar-wel-italiaan-rijder)
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Klaasie, gefeliciteerd, op een goed (probleemloos in alle opzichten) jaar
XXXVI
Gefeliciteerd buttje!!
Nog vele jaren in gezondheid en plezier van je jezelf & de 90!
Nog vele jaren in gezondheid en plezier van je jezelf & de 90!
[ Voor 8% gewijzigd door -Sander- op 20-02-2006 23:30 ]
thnx luitjes !!
mjah lul je d'r maar weer (onder)uit ..Soulfly schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:06:
't weekend van de 25e / 26e heb ik `s avonds dienst (van 17:00u tot 02:00) dus dat wordt wat lastig.

je regelt maar wat
p.s. hoest met je vrouw?! wordt nu onderhand wel es spannend denk'k
[ Voor 99% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-02-2006 09:21 ]
Duurt nog een dag of 30 (kan je zien he, onderin m'n post: aspirant got-papa-clublid.
Kan je zien hoeveel dagen 't nog ongeveer duurt
Kan je zien hoeveel dagen 't nog ongeveer duurt
BMW 535D
Ik verneem het liever via een meer persoonlijke weg dan dat ik een topic erover moet gaan bijhouden ..
Feli! Het ziet er trouwens naar uit dat ik zondag in Houten ben
Ook vanuit het zuiden des lands gefeli.
[..]
/me stil van word

euj .. als ik jou niet herken, schop me dan ff .. en mocht je mij niet zien, dan gewoon ff rondvragen naar die gast van het 90 register, dan zullen er velen wel weten wie jij bedoelt
/me stil van word
heeej, gezellig!Timmert schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:39:
Feli! Het ziet er trouwens naar uit dat ik zondag in Houten ben
euj .. als ik jou niet herken, schop me dan ff .. en mocht je mij niet zien, dan gewoon ff rondvragen naar die gast van het 90 register, dan zullen er velen wel weten wie jij bedoelt
[ Voor 83% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-02-2006 22:49 ]

ff weer eens wat plaatjes hoor!
plaatje1: nieuwe sideskirts gemonteerd, qv skirts met blauwe klavers. (ja ik weet dat ik een 1.8 heb maar vind die dingen gewoon mooi
plaatje2: motorkap is helemaal strak gemaakt, steenslag eruit, en gespoten, heb het chrome van het alfa hart ook laten spuiten, vind het wel erg strak staan eigenlijk
plaatje3: mooie kont
Mooie auto Yoda! Ik zat net zelf toevallig ook een beetje rond te neuzen op autotrack. Ik ga na mei aanzienlijk minder rijden, en dan wil ik dus weer een benzineauto ipv diesel.
Opties:
- 156 V6
- 145/146 1.8/2.0 (lekkere goedkoop)
- GTV
- Heel misschien een 159, maar ik weet niet of dat financieel wel haalbaar gaat worden. Hangt er helemaal van af wat ik voor baan aangeboden ga krijgen..
Opties:
- 156 V6
- GTV
- Heel misschien een 159, maar ik weet niet of dat financieel wel haalbaar gaat worden. Hangt er helemaal van af wat ik voor baan aangeboden ga krijgen..
de 1.8 en de 2.0 146's zijn errug schaars. Zeker die van type 2. Uit '96 en '97 zijn er wel aardig wat Ti's te vinden, maar die hebben dan vaak ook flink wat km's en je zit toch met een wat ouder model. Dus als je opzoek gaat naar een 1.8 of een 2.0 van 1999 of nieuwer, dan wens ik je iig suc6Timmert schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:41:
Mooie auto Yoda! Ik zat net zelf toevallig ook een beetje rond te neuzen op autotrack. Ik ga na mei aanzienlijk minder rijden, en dan wil ik dus weer een benzineauto ipv diesel.
Opties:
- 156 V6
- GTV
[ Voor 3% gewijzigd door Yoda op 22-02-2006 09:48 ]
Mwoah qua 1.8's staat er opzich wel wat te koop hoor. 2.0/TI is wel erg schaars idd..
Staat een hele mooi 146 bij Wim Prins:
http://217.114.99.235/kla...d=ac0093&uniek=1139048073
Hij is misschien wel wat 'aan de prijs' Auto is uit '99, km stand is wel netjes, 70.000 en hij heeft lederen bekleding
http://217.114.99.235/kla...d=ac0093&uniek=1139048073
Hij is misschien wel wat 'aan de prijs' Auto is uit '99, km stand is wel netjes, 70.000 en hij heeft lederen bekleding
offtopic:
Yoda: bij dat Goedkoper tanken! linkje in je sig moet ik een uid/pwd opgeven, wtf
Yoda: bij dat Goedkoper tanken! linkje in je sig moet ik een uid/pwd opgeven, wtf
Miljaar.. Waarom is Nunspeet zo'n pokkenend weg van hier.. (zo'n 200km)
Bij die Wim Prins staat wel een gave 156..
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Hmm nice, alleen waarom geven ze maar 6mnd garantie
Bekleding vind ik trouwens niet zo..
http://www.nu.nl/news/678986/73/Studenten_maken_Lancia_van_de_toekomst.html
leuke reclame!
edit:
ing._Buttje in "Ik zoek een niet-populaire auto, tips?"
leuke reclame!
edit:
ing._Buttje in "Ik zoek een niet-populaire auto, tips?"
[ Voor 52% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-02-2006 11:58 ]
Pfff wat een suf topic. 
Mensen die niet eens weten wat voor auto ze willen, en dat op een forum gaan vragen moeten gewoon een opel kopen oid.
Mensen die niet eens weten wat voor auto ze willen, en dat op een forum gaan vragen moeten gewoon een opel kopen oid.
FlipFluitketel schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:27:
Miljaar.. Waarom is Nunspeet zo'n pokkenend weg van hier.. (zo'n 200km)
dies idd niet verkeerd! mooi verlaagd!
75 3.0 V6 America
[ Voor 70% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-02-2006 01:29 ]
Wim Prins heeft leuk spul staan 

348 voor 50.000 euri's
Goede dealer overigens, mijn pa heeft er al twee keer een 156 gekocht, en ik heb zelf een en ander aan onderdelen bij hem gekocht. Erg goede service!
348 voor 50.000 euri's
Goede dealer overigens, mijn pa heeft er al twee keer een 156 gekocht, en ik heb zelf een en ander aan onderdelen bij hem gekocht. Erg goede service!
Aangezien ik er totaal geen verstand van heb, maar is dit het 1e type 156 of het 2e (3e iig niet aangezien die een andere grill heeft en nog wat andere verschillen die ik wel zie).ing._Buttje schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:05:
[...]
[afbeelding]
dies idd niet verkeerd! mooi verlaagd!
Met 1e type bedoel ik dus het model dat van 1997-2002 gebouwd is en 2e type bedoel ik 2002-2003.
En hoe kun je het verschil zien?
BTW Hoe zijn de ervaringen met Driessen Alfa Romeo in Eindhoven (is een stuk dichterbij en die heeft ook wel een mooie 156 staan (niet dat ik nu direct een auto ga kopen, maar ben nog steeds wat rond aan het kijken naar mooie 156'jes..)).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
da's gewoon het eerste model, 2e type ... de 156 zoals die bedoeld was zonder fratsen 

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-02-2006 13:05 ]
2e Type. Het is een JTS, die heb je alleen maar in die serie. Betekent: oude buitenkant, maar nieuw dashboardFlipFluitketel schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:21:
[...]
Aangezien ik er totaal geen verstand van heb, maar is dit het 1e type 156 of het 2e (3e iig niet aangezien die een andere grill heeft en nog wat andere verschillen die ik wel zie).
Met 1e type bedoel ik dus het model dat van 1997-2002 gebouwd is en 2e type bedoel ik 2002-2003.
En hoe kun je het verschil zien?
BTW Hoe zijn de ervaringen met Driessen Alfa Romeo in Eindhoven (is een stuk dichterbij en die heeft ook wel een mooie 156 staan (niet dat ik nu direct een auto ga kopen, maar ben nog steeds wat rond aan het kijken naar mooie 156'jes..)).
edit: Hoe kom ik nou weer bij JTS? Blijkbaar in de war met een ander.. Maar volgens mij is dit wel het 2e type..
edit2: het is sowieso wel het nieuwe type, te zien aan o.a. stuur, bekleding en dashboard
[ Voor 12% gewijzigd door Timmert op 23-02-2006 10:51 ]
Nu je het zegt.. Kennis van me heeft me dat toen ik bijna een 156 gekocht had ook verteldTimmert schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:48:
[...]
KNIP
edit2: het is sowieso wel het nieuwe type, te zien aan o.a. stuur, bekleding en dashboard

Even kijken of de experts het er mee eens zijn:
2e type heeft meegespoten buitenspiegels, neerklapbare achterbank, die alu/ijzeren randjes op dashboard (deze dingen zou 1e type dus niet hebben, vooral die neerklapbare achterbank is wel fijn (als 2e type dat heeft tenminste)).
[ Voor 21% gewijzigd door FlipFluitketel op 23-02-2006 11:04 ]
Hij heeft ook meegespoten spiegels en dat is ook een type II eigenschap. (Kan ook zijn dat de eigenaar het aangepast heeft,..maar goed, samen met de andere argumenten,...type II dus)
en je kan toch ook het bouwjaar zien? zal er wel bij staan toch? en anders ff online het kenteken invullen op www.rdw.nl
en je kan toch ook het bouwjaar zien? zal er wel bij staan toch? en anders ff online het kenteken invullen op www.rdw.nl
Ja.. het bouwjaar is 2002, maar type is is van 1997-2002 en type 2 is van 2002-2003.. Dus je moet al een verschil weten in uiterlijk van de auto om te kunnen bepalen of het een type 1 of 2 is. Maar het lijkt me inderdaad ook een type 2 (vanwege jouw argument en ook het dashboard ziet er anders uit dan de 156 waar ik in had gereden (wat 100% zeker een type 1 was)).Yoda schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:32:
Hij heeft ook meegespoten spiegels en dat is ook een type II eigenschap. (Kan ook zijn dat de eigenaar het aangepast heeft,..maar goed, samen met de andere argumenten,...type II dus)
Grote nadeel van Driessen is dat die lui meerdere merken voeren, dus voor onderdelen moet je bij het centrale (opel)magazijn zijn oid, en volgens mij hebben ze ook een centrale garage.FlipFluitketel schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:21:
[...]

Verder heb ik er geen ervaring mee, ik breng mijn alfa altijd naar een alfaspecialist voor onderhoud (is sowieso goedkoper en dan loop ik niet het risico dat er prutsers aan mijn auto gaan rommelen).
Moet wel zeggen dat de dealers hier in het zuiden sowieso duurder zijn qua verkoop van 2e hands auto's dan bijvoorbeeld in de randstad.
En bij alfahandelaren (Milano/alfavedo etc) zijn ze wel goedkoper, alleen dan krijg je geen garantie...
Ik raad overigens alvast Van Doorn & Top in Almere af (die zitten in het oude pand van Van Asselt). Ze zijn imho extreem traag en ranzig duur (traagheid = langer werken = hogere montagekosten). Laatst nog een beurt en wat fixes over 2 dagen moeten laten spreiden, omdat o.a. het vervangen van ashoezen en de gloeibougies lang duren. Vervangen van ashoezen kan 3 à 4 uur duren, oké, maar het vervangen van gloeibougies moet echt wel in anderhalfuur gefixt kunnen zijn. In de eerste dag vertelden ze me dat ze halverwege de dag zijn gestopt, omdat het vervangen van de gloeibougies letterlijk "ERG lang gaat duren!!". Onzin 
Binnenkort wordt overigens een nieuwe Alfagarage in Almere geopend, op 2 minuten van mijn huis af. Ik ben ff vergeten welke dealer zich daar gaat vestigen. Maar ik ben iig blij met een tweede AR dealer in Almere.

Binnenkort wordt overigens een nieuwe Alfagarage in Almere geopend, op 2 minuten van mijn huis af. Ik ben ff vergeten welke dealer zich daar gaat vestigen. Maar ik ben iig blij met een tweede AR dealer in Almere.
[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 23-02-2006 13:23 ]
Ze hebben een eigen alfa magazijn. Maar zoals de showroom vol escalades, hummers en corvette's al doet vermoeden betaal je 12 euro voor een boutje. Daarnaast behandelen ze iedereen onder de 50 alsof je een retard bent.Specht schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:12:
[...]
Grote nadeel van Driessen is dat die lui meerdere merken voeren, dus voor onderdelen moet je bij het centrale (opel)magazijn zijn oid, en volgens mij hebben ze ook een centrale garage.
Verder heb ik er geen ervaring mee, ik breng mijn alfa altijd naar een alfaspecialist voor onderhoud (is sowieso goedkoper en dan loop ik niet het risico dat er prutsers aan mijn auto gaan rommelen).
Moet wel zeggen dat de dealers hier in het zuiden sowieso duurder zijn qua verkoop van 2e hands auto's dan bijvoorbeeld in de randstad.
En bij alfahandelaren (Milano/alfavedo etc) zijn ze wel goedkoper, alleen dan krijg je geen garantie...
En die prijzen .. tjsa, dat zie je zelf wel
Zo ... weer een goed Alfa bericht
De APK van mijn 164 was op 22 september 2005 verlopen (dan wist ik wel), maargoed, trouwen, huwelijksreis, daarna overspannen / oververmoeid thuis komen zitten enzo, problemen oplossen (aan de 164), CO te hoog... al dat "gezeur".
Maar vandaag (na het afstellen van 't hele gebeuren en nu op LPG nog maar 1,5% CO i.p.v. 9.0% wat we ook al eens hadden) is ze dan goed gekeurd (zonder steekproef.. pfieuw)
De APK van mijn 164 was op 22 september 2005 verlopen (dan wist ik wel), maargoed, trouwen, huwelijksreis, daarna overspannen / oververmoeid thuis komen zitten enzo, problemen oplossen (aan de 164), CO te hoog... al dat "gezeur".
Maar vandaag (na het afstellen van 't hele gebeuren en nu op LPG nog maar 1,5% CO i.p.v. 9.0% wat we ook al eens hadden) is ze dan goed gekeurd (zonder steekproef.. pfieuw)
BMW 535D
Je zou bijna alleen daarvoor bij de politie willen gaan werken
nee, dan die Ferrari

Ga liever naar Wouters in Tilburg, vond de dealer in Eindhoven altijd behoorlijk onder de maat.FlipFluitketel schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:21:
[...]
Garantie betaal je uiteindelijk gewoon zelf. Voor het prijsverschil tussen dealer en handelaar kan er behoorlijk wat stuk gaan.Specht schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:12:
[ Voor 29% gewijzigd door GA!S op 23-02-2006 20:57 ]
de betaler vervuilt
* BalusC rant ff op de accu van de 156.
Eigen schuld eigenlijk, maargoed, het afgelopen jaar is de accu minstens 10 maal leeggegaan. In een vakantiepark domweg het sleuteltje 2 uur lang in de 'start' stand in de contact gelaten (waardoor o.a. de klimaatbeheersing werd ingeschakeld), diverse malen de hele nacht interieurverlichting aangelaten (ook dankzij mijn oudste zoon die nu met zijn grijpgrage handjes bij de passagiersverlichting kan
) en een enkele keer zelfs de hele nacht alarmlichten aangelaten
Welja, gedurende de maand december had ik tweemaal tijdens een strenge vorst meegemaakt dat de auto niet meer wilde starten. Gare accu's kunnen kennelijk niet goed tegen lage temperaturen? Vanmorgen werd het bijna weer raak na een lichte vorst. Ik voelde nog net dat de motor nét niet afsloeg omdat de startmotor niet lang genoeg doordraaide.
Moet ik voor een nieuwe accu nou specifiek naar een Alfadealer, of kan ik zó een doorsnee accu pakken? Zo ja, hoe kom ik achter de stroomsterkte van de huidige accu? Of maakt dat niet zoveel uit?
Eigen schuld eigenlijk, maargoed, het afgelopen jaar is de accu minstens 10 maal leeggegaan. In een vakantiepark domweg het sleuteltje 2 uur lang in de 'start' stand in de contact gelaten (waardoor o.a. de klimaatbeheersing werd ingeschakeld), diverse malen de hele nacht interieurverlichting aangelaten (ook dankzij mijn oudste zoon die nu met zijn grijpgrage handjes bij de passagiersverlichting kan

Moet ik voor een nieuwe accu nou specifiek naar een Alfadealer, of kan ik zó een doorsnee accu pakken? Zo ja, hoe kom ik achter de stroomsterkte van de huidige accu? Of maakt dat niet zoveel uit?
Dit topic is gesloten.