Toon posts:

4 GB ram overkill ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Mr. Detonator schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:48:
[...]

jep...en vergroot je geheugengebruim ook met 60%.. :)
Dat lijkt me alleen maar nuttig, toch? Of koop jij geheugen zodat je meer ruimte vrij hebt, in plaats van het te gaan benutten?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:22:
[...]

*Exuimtum is een doorn uit het oog aan het halen :D

Overkill??

[knip]

2048 MB Overkill. Kan geen argument bedenken dan er op tegen te zijn, sorry
Je quote een post van anderhalf jaar oud flippo.

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 15-05-2007 19:53 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:38
MensionXL schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:18:
[...]

Ik zou niet weten wat mijn opa ermee zou moeten op XP. ;)
Ik ook niet, maar het ging om de stelling:
2gig is eigenlijk al overkill voor games
Goed lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:57:
[...]
Ik ook niet, maar het ging om de stelling:
[...]
Goed lezen :P
Jij nog beter lezen, want ik had het over Exuimtum die het had over:
2048 MB Overkill. Kan geen argument bedenken dan er op tegen te zijn, sorry
En we hadden het over 2048MB, en niet over 4096MB, dus de stelling ging hier niet op. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 15-05-2007 20:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

MensionXL schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:18:
[...]

Misschien omdat alles wat totaal in je geheugen wordt gezet, niet precies 100% je mem vult? En omdat Windows vanzelf gaan swappen bij 90/95% ofzo.

[...]

Ik zou niet weten wat mijn opa ermee zou moeten op XP. ;)

[...]

Zoiets zoek ik ook, met welk programma doe je dat?
SuperSpeed ramdisk, stuur me een PM of mailtje ;)
Mr. Detonator schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:48:
[...]

jep...en vergroot je geheugengebruim ook met 60%.. :)

denk dat je met raid0 wel wat meer verschil merkt
Ik heb 2 raptors 74 in raid-0, dat is lang niet zo snel als een virtuele schijf. Ik offer 1900MB ram op voor die schijf. BF2 draait prima op de resterende 2,1gig ;) Ik heb dus geen problemen met het geheugen gebruik hoor.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

R-O-Y schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:04:
SuperSpeed ramdisk, stuur me een PM of mailtje ;)
offtopic:
You've got mail. :) (Want je PM staat niet aan :P)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 15-05-2007 20:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 22:59
Dit topic is geen mailbevestingstool. Overigens, ik zou niet weten waarom er een mail of PM gestuurd moet worden nadat de vraag beantwoord is. Ja, ik kan één reden verzinnen en dat is een reden die we hier niet toestaan. Dus pas een beetje op a.u.b. :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ok sorry, ik wil z'n mail namelijk hebben omdat ik graag wat info krijg van mensen die het proggie ook gebruiken :) Het gaat namelijk om de trialversion ;)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 11:49
Als ik C&C3 of Stalker speel en switch naar mijn desktop, dan duurt dit naar verhouding mij nog te lang en is het niet zo snel als tussen Office & Adobe applicaties multitasken. (10 sec in verhouding tot 1 sec)
Ben benieuwd of dit sneller zou gaan als ik 4 gigabyte zou bezitten.
Ik vind de laad snelheid van games wel enorm toegenomen met 2 gig i.p.v. 1, dus dat is alvast een voordeel.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afhankelijk van wat je doet in Office- en Adobe-applicaties. Als je zoals ik 100 raw's in Photoshop sleep en mijn 2 GB volledig opvult, dan kan je geen games meer boven op draaien. Tja, de ene vindt het onrealistische heavy Photoshop-gedrag en voor de andere is het de norm. Maar als je slechts 10 jpeg's in Photoshop sleept, dan kan je gerust erboven gamen. Vandaar vraag ik in CSL-topics naar exacte en gedetailleerde omschrijvingen van "waarvoor je de computer gebruikt".

Dan kan je naar 4GB ram overstappen, Photoshop kan dan gerust 2GB bezetten en je hebt nog wat ram over om je games te draaien zonder Photoshop af te sluiten. Ram heb je nooit teveel en je kan het wel volkrijgen. We hebben meer ram nodig omdat we niet meer zoals vroeger, alle programma's netjes afsluiten voordat je een game start. De programma's en games gebruiken ook meer ram dan vroeger.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 16-05-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

R-O-Y schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:58:
Ik heb ook 4gieg in m'n pc-tje zitten. Ben er erg blij mee. Ik gebruik het om een virtuele hardeschijf in te maken. Verkort m'n laadtijden met ongeveer 60% _/-\o_ 4Gieg is zeker geen overkill hoor. Je kan het altijd voor iets gebruiken :)
Wat ik nog steeds niet weet : Onder welk OS doe je dat ?? Je specs weet ik al :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

rapture schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:52:
Afhankelijk van wat je doet in Office- en Adobe-applicaties. Als je zoals ik 100 raw's in Photoshop sleep en mijn 2 GB volledig opvult, dan kan je geen games meer boven op draaien. Tja, de ene vindt het onrealistische heavy Photoshop-gedrag en voor de andere is het de norm. Maar als je slechts 10 jpeg's in Photoshop sleept, dan kan je gerust erboven gamen. Vandaar vraag ik in CSL-topics naar exacte en gedetailleerde omschrijvingen van "waarvoor je de computer gebruikt".

Dan kan je naar 4GB ram overstappen, Photoshop kan dan gerust 2GB bezetten en je hebt nog wat ram over om je games te draaien zonder Photoshop af te sluiten. Ram heb je nooit teveel en je kan het wel volkrijgen. We hebben meer ram nodig omdat we niet meer zoals vroeger, alle programma's netjes afsluiten voordat je een game start. De programma's en games gebruiken ook meer ram dan vroeger.
Waarom je dan photoshop met 2GB open wil laten staan terwijl je gaat gamen, is mij echt een raadsel. Een instant messenger en tegelijkertijd gamen, is dan weer een logischere stap.
Dat je nooit ram teveel hebt, ben ik helemaal met je eens. Maar je moet ook praktisch nut afwegen. Is het open laten staan van photoshop de 100E waard, die je anders bijvoorbeeld in een videokaart steekt?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_the_crow_ schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:15:Waarom je dan photoshop met 2GB open wil laten staan terwijl je gaat gamen, is mij echt een raadsel. Een instant messenger en tegelijkertijd gamen, is dan weer een logischere stap.
Dat je nooit ram teveel hebt, ben ik helemaal met je eens. Maar je moet ook praktisch nut afwegen. Is het open laten staan van photoshop de 100E waard, die je anders bijvoorbeeld in een videokaart steekt?
Mja zelfs een IM sluit ik. Alleen TeamSpeak eventueel die aan staat voor MP Games of gewoon wat slap gelul op de achtergrond :)

Daarnaast heb je mensen zoals ik die heel graag 4 GB zouden willen hebben alleen XP 32 Bits dat niet zo leuk vindt helaas ...

Hopelijk kan ik over 2 jaar ofzo gerust een PC kopen en dan alles in 64 Bit draaien zonder al teveel issues en wie weet misschien wel 8 GB aan RAM :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

_the_crow_ schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:15:
Waarom je dan photoshop met 2GB open wil laten staan terwijl je gaat gamen, is mij echt een raadsel. Een instant messenger en tegelijkertijd gamen, is dan weer een logischere stap.
Als ik een rij speciale instellingen voor elke losse foto ingesteld hebt en ik laat het open zodat ik de selectie achteraf kan doen. Daarna de gekozen foto's opslaan in verschillende formaten. Dan wil je het werk niet onderbreken, als je een uurtje tussen door wilt gamen. Nu stel ik dat gamen wel uit tot nadat ik de foto's verwerkt hebt. Alles in .psd-bestanden opslaan neemt veel opslagruimte in beslag. De workflow kan veranderd worden naar een manier dat minder RAM in beslag neemt, maar zo'n migratie neemt wat tijd in beslag.

Een browser met minstens 10 tabs die open staan, sluit je ook niet zomaar af. Dan moet je overal inloggen, halfafgewerkte reacties op forums moeten opnieuw geschreven worden,...

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 16-05-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

rapture schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:38:
Als ik een rij speciale instellingen voor elke losse foto ingesteld hebt en ik laat het open zodat ik de selectie achteraf kan doen. Daarna de gekozen foto's opslaan in verschillende formaten. Dan wil je het werk niet onderbreken, als je een uurtje tussen door wilt gamen. Nu stel ik dat gamen wel uit tot nadat ik de foto's verwerkt hebt. Alles in .psd-bestanden opslaan neemt veel opslagruimte in beslag. De workflow kan veranderd worden naar een manier dat minder RAM in beslag neemt, maar zo'n migratie neemt wat tijd in beslag.

Een browser met minstens 10 tabs die open staan, sluit je ook niet zomaar af. Dan moet je overal inloggen, halfafgewerkte reacties op forums moeten opnieuw geschreven worden,...
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt. Maar er is altijd wel een extreem scenario te bedenken waarin bepaalde dingen te rechtvaardigen zijn. Hoe vaak zit je in de door jouw geschetste situatie? Daarnaast, een browser met 10 tabs open neemt geen 1GB in. Misschien een paar honderd MB.
Het gaat erom dat het voor veel mensen enige mate van overkill is. En natuurlijk zijn er vast wel mensen voor wie het echt nodig is. Maar het blijft een feit dat het voor velen een soort 'pimp'-factor heeft. Terwijl het praktische nut niet echt de kosten rechtvaardigd.
Maar goed, ieder moet dat uiteraard voor zich bepalen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje om 1,5 jaar de geschiedenis in te duiken met computers :X |:(

Goed, ik ben het een s hard gaan spelen en ik heb er voor de gein 2 latjes uitgehaald. Op het eerste oog merk je niets in Vista totdat je een game gaat starten.
Een game op mijn oude leenkaart EAX550 ziet er heel anders uit als op mijn X1950pro waar alles op hoogst staat. Ik moest wennen, maar ik moest ook wennen aan de 1837 MB grens die ik naderde (dat is mijn record met een game alleen onder Vista). 2 GB ga je nu al gebruiken en zo praatte ik 2 jaar geleden over 1024 MB. Ik wist nog dat ik van 8 MB naar 24 MB ging met mijn 486 en het was een vliegmachine geworden. Waardes waar we nu niet meer over praten.

Mocht ik het artikel geloven op Tweakers.net (kan het niet meer vinden) dan klopt het dat aan het eind van dit jaar de gemiddelde mens op 1,5 GB zit wat betekend dat 50% over 2048 MB beschikt en 50% over 1024 MB en om het nog pessimistischer te maken voor de 50% die 2048 MB gebruikt zijn er ook nog mensen die minder gebruiken dan 1024 MB, snap je? Tel je het op per persoon en niet op de geheugenhoeveelheid dan zal je kunnen concluderen dat 2048 vanaf begin 2008 een standaard wordt en gamers hebben altijd het dubbele nodig wat vaders en moeders nodig hebben, dus 4096 is geen overkill en toen nog wel.
Pagina: 1 2 Laatste