Foutje om 1,5 jaar de geschiedenis in te duiken met computers
Goed, ik ben het een s hard gaan spelen en ik heb er voor de gein 2 latjes uitgehaald. Op het eerste oog merk je niets in Vista totdat je een game gaat starten.
Een game op mijn oude leenkaart EAX550 ziet er heel anders uit als op mijn X1950pro waar alles op hoogst staat. Ik moest wennen, maar ik moest ook wennen aan de 1837 MB grens die ik naderde (dat is mijn record met een game alleen onder Vista). 2 GB ga je nu al gebruiken en zo praatte ik 2 jaar geleden over 1024 MB. Ik wist nog dat ik van 8 MB naar 24 MB ging met mijn 486 en het was een vliegmachine geworden. Waardes waar we nu niet meer over praten.
Mocht ik het artikel geloven op Tweakers.net (kan het niet meer vinden) dan klopt het dat aan het eind van dit jaar de gemiddelde mens op 1,5 GB zit wat betekend dat 50% over 2048 MB beschikt en 50% over 1024 MB en om het nog pessimistischer te maken voor de 50% die 2048 MB gebruikt zijn er ook nog mensen die minder gebruiken dan 1024 MB, snap je? Tel je het op per persoon en niet op de geheugenhoeveelheid dan zal je kunnen concluderen dat 2048 vanaf begin 2008 een standaard wordt en gamers hebben altijd het dubbele nodig wat vaders en moeders nodig hebben, dus 4096 is geen overkill en toen nog wel.