2gig is eigenlijk al overkill voor games
*Exuimtum is een doorn uit het oog aan het halen
Overkill??
Een spelletje uit 2006; LOTR BFME II lust voor zich alleen al 1244 MB en met Vista samen kom ik regelmatig in de buurt van de 1837 MB. Met 1536 Mb ga je het dus al sowieso niet redden want dual channel is eigenlijk een bittere eis als het om gamen gaat. Single channel en je merkt het waanzinnig goed.
Ik heb 4x512 MB en ik heb uren zitten te prikken en te testen om het geheugen met z'n vieren zo hoog mogelijk te krijgen. Ik zit nu op 370 MHz 2-2-2-6 op 2.65 volt. 2.50 volt is net iets te laag.
Zoals ik al vaker gezegd heb op dit forum is teveel geheugen eigenlijk nooit overkill in de ogen van een gamer. Ga je wat hele oude/simpele games spelen en doe je wat internetten blijf dan bij 1024 MB en Windows XP.
Het is serieus waar dat je voor Vista en Internet al een Gigabyte nodig hebt. Wil je een ietsje pietsje gaan superfetchen dan is een Gigabyte al net wat krap.
Zelf heb ik de pagefile "beide waardes" op 512 vast gezet. Mijn pagefile word tijdens het gamen niet aahgesproken. Dat is dan weer uitvoerig tweaken en aan Vista kan nog heel veel versleuteld worden en geheugenmanagement gaat net zoals in XP op mijn manier en dat is voor gamen de beste manier.
Ik meen al een half jaar te roepen dat er in mijn nieuwe PC eind dit jaar 4096 MB komt met het ook op Crysis en die games meer. Mijn videokaart is er klaar voor, dus laat maar komen die vette games, want games kunnen voor mij nooit genoeg zijn
Des te meer AA, AF en Polygonen, des te blijer ik word
They call it "3D horsepower hungry"
Lord of the Ring Online pakt al snel 1,5Gb RAM heb ik begrepen.
Niet veel meer dan mijn 1244 MB met alles vol open en aangepaste unitsettings.
Laat maar komen
PS: Ik heb recentelijk een demo gezien bij mijn buurman die zijn weerga niet kende. Ik zal hem vragen hoe die demo heet, maar hij zo mooi dat ik alleen nog kan mompelen dat 3Dmark06 prut is.
De demo vroeg zijn WIndows XP 64-bit te laten swappen want hij heeft ook maar 2048MB aan RAM.
Die demo was alleen voor 64-bit, dus ik kan hem niet draaien
2048 MB Overkill. Kan geen argument bedenken dan er op tegen te zijn, sorry
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 15-05-2007 18:33
]