FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@ botoo: laadt je dit keer de batterij wel op, kan me een meet herrineren een jaar of 2 geleden waarbij je dat vergeten was
Hoop tegen die tijd de 50mm 1.8 ook te hebben maar ik denk dat ik die dan nog niet besteld heb. Iemand die een 50mm meeneemt voor Nikon?
Neo doet Canon afaik.*spem op irc* *duurt lang* ... yup, Canon it isJanuszjes schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:39:
@ Whizzcat: Neo schiet toch ook met Nikon of heb ik dat nou mis?
@ botoo: laadt je dit keer de batterij wel op, kan me een meet herrineren een jaar of 2 geleden waarbij je dat vergeten wasMtb meet #1.
Hoop tegen die tijd de 50mm 1.8 ook te hebben maar ik denk dat ik die dan nog niet besteld heb. Iemand die een 50mm meeneemt voor Nikon?
Nah ja, anyway, ik heb ook nog wel leuk glas voor jullie om te lenen
Zeker als we de meet wat kleiner houden mogen jullie best wat lenen. Ik heb een 20mm die zich erg goed leent voor architectuur en nog een Sigma 70-200 2.8 en de 50mm 1.8
-edit-
Hey Wolf, hoe laat eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 13-02-2006 22:49 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
* janklp is al verliefd op jou 70-200 2.8WhizzCat schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:47:
[...]
Neo doet Canon afaik.*spem op irc* *duurt lang* ... yup, Canon it is
Nah ja, anyway, ik heb ook nog wel leuk glas voor jullie om te lenen
Zeker als we de meet wat kleiner houden mogen jullie best wat lenen. Ik heb een 20mm die zich erg goed leent voor architectuur en nog een Sigma 70-200 2.8 en de 50mm 1.8
Boh, wat een lekkere lens. Die lens zou ik best nog wel eens willen proberen voor de grap, zie het nog niet als realistisch voor me dat ik hem aanschaf maargoed. De 50mm 1.8 ligt dan dichter bij het budget.
Ik hou trouwens nog even een slag om de arm wat betreft de 5e. Gisteren is een goede vriend van de familie met een hersenbloeding opgenomen en het ziet er slecht, erg slecht uit. Dus als er onverhoopse dingen gebeuren
Klopt, die Sigma is niet verkeerd, die 20mm is nog veel niet-verkeerderJanuszjes schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:50:
[...]
* WhizzCat is al verliefd op jou 70-200 2.8
Boh, wat een lekkere lens. Die lens zou ik best nog wel eens willen proberen voor de grap, zie het nog niet als realistisch voor me dat ik hem aanschaf maargoed. De 50mm 1.8 ligt dan dichter bij het budget.
Ik hou trouwens nog even een slag om de arm wat betreft de 5e. Gisteren is een goede vriend van de familie met een hersenbloeding opgenomen en het ziet er slecht, erg slecht uit. Dus als er onverhoopse dingen gebeurenMaar laten we daar niet vanuit gaan
Hoe laat heren? Ik was de vorige meet om 2 uur thuis en daar heb ik niet zoveel zin aan dus, ook ff na overleg met Martijn, zijn wij er voor iets vroeger te beginnen, zeg een uur of 10 bij Wolf?
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Precies, vorige keer was wel wat laterig enzo en ik wil nu ook gewoon echt mooie dingen gaan schieten, geen gare pics van andere pics-makersneographikal schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:00:
Pri-ma, geen halve maatregelen qua tijden nemenGewoon lekker wat gaan doen en iedereen komt maar wat vroeger zijn nest uigerold
Precies, voor dit soort dingen kom ik graag wat eerder m'n bed uit op zondag.neographikal schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:00:
Pri-ma, geen halve maatregelen qua tijden nemenGewoon lekker wat gaan doen en iedereen komt maar wat vroeger zijn nest uigerold
Ik ook welMartijnGizmo schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:09:
[...]
Precies, voor dit soort dingen kom ik graag wat eerder m'n bed uit op zondag.
[edit]
Ik ben iig met de auto
(en ja Januszjes, ik zal de accu's de aandacht geven die noodzakelijk is
[ Voor 25% gewijzigd door botoo op 14-02-2006 00:51 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
`botoo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:48:
Als we met genoeg auto's zijn (ws is twee genoeg?) kunnen we ook van hot naar her rijden, niet dat ik te lui ben om te lopen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Hilversum en de auto gebruiken voor dit soort dingen
Dat wil je niet
* alt-92 hilversummer.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
10 uur bij mij klinkt als een goed idee. Dan zorg ik ervoor dat er wat te eten op tafel staat zodat mensen met een goed gevulde maag op pad kunnen (moet ik nog wel even voor wat meer borden zorgen).
Er is ook een Dudok rondleiding in Hilversum, alleen ben je daarvoor verplicht om een fiets mee te brengen, en het is betaald. Maar met een kaart in de hand komen we ook wel een heel eind hoor
Op zondag zal het niet al te druk zijn op de weg, maar opzich heb je wel gelijk. Daarom de auto voor de dingen die wat verder weg liggen. Zoals Zonnestraal, of Zuiderhof en dergelijke.BackSlash32 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:00:
[...]
`
Hilversum en de auto gebruiken voor dit soort dingen![]()
Dat wil je niet
* Wolfensteijn hilversummer.
[ Voor 26% gewijzigd door Wolfensteijn op 14-02-2006 08:09 ]
Dat komt wel goed
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Wil iemand mij ophalen
Ik kom ook met de auto, met WhizzCat. Nog 3 plaatsen over (al zit je dan niet bepaald vorstelijk achterin een Polo).botoo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:48:
Als we met genoeg auto's zijn (ws is twee genoeg?) kunnen we ook van hot naar her rijden, niet dat ik te lui ben om te lopen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
[edit]
Ik ben iig met de auto
(en ja Januszjes, ik zal de accu's de aandacht geven die noodzakelijk is)
Hebben ze geen kantine op jouw opleiding/werk?Wolfensteijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:06:
10 uur bij mij klinkt als een goed idee. Dan zorg ik ervoor dat er wat te eten op tafel staat zodat mensen met een goed gevulde maag op pad kunnen (moet ik nog wel even voor wat meer borden zorgen).
Dat komt wel goed, spreken we op het (bijna) laatste moment ff precies afJanuszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:28:
Wil iemand mij ophalenAnders wordt het namelijk erg lastig.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
botoo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:17:
[...]
Dat komt wel goed, spreken we op het (bijna) laatste moment ff precies af.
Agreed, altijd erg leuk, kleine meeting spreekt me ook wel aanJanuszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:48:
[...]
Ben er van overtuigd dat het goed komt. Heb er wel zin in, vind meets tot nog toe altijd erg gezellig
Martijn: ik ben @ 8:15 @ Station Grunn
Dat gaat he-le-maal goedkomenJanuszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:48:
[...]
Ben er van overtuigd dat het goed komt. Heb er wel zin in, vind meets tot nog toe altijd erg gezellig
Karachi Outpost
[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 14-02-2006 18:44 ]
Mja sorry, wij komen echt totaal van de verkeerde kantJanuszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:58:
@ Neo: ik ga dus maar kan pas om 8:03 de trein nemen in aalten dus ben om 9 uur in Arnhem eerder kan gewoon niet. Maar als botoo ons op wil halen lijkt het me geen punt.
Voor de rest die met de auto komt. Janssenstraat 33 moet je wezen. Zorg ervoor dat je op de A1 terechtkomt, en neem afslag Hilversum Noord. Voor het laatste stukje is een kaartje handig
Mijn mobiele nummer wil ik liever niet hier plaatsen, dus stuur mij een mailtje als je die nog niet hebt.
De kans dat m'n moeder wéér van de trap af valt lijkt me vrij klein, dus dan ben ik dit keer wel op tijd.
Ik heb de kaart al ff bestudeerd, is prima te doen als je vanuit het noorden komt. Dit keer ga ik gewoon rijden én navigeren, krijg ik tenminste niet half Utrecht (of in dit geval Hilversum) te zien.....Wolfensteijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:16:
Voor de rest die met de auto komt. Janssenstraat 33 moet je wezen. Zorg ervoor dat je op de A1 terechtkomt, en neem afslag Hilversum Noord. Voor het laatste stukje is een kaartje handig.
Verwijderd
Nog ff onder voorbehoud, maar denk dat t wel gaat lukken...
If so, heb ik 2 tot 3 plekjes vrij vanaf Leiden... en een klein beetje bagage-ruimte
Een andere vraag, zijn er voorkeuren wat betreft voedsel?
[rml][ Testcase] Noorder begraafplaats[/rml]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dat is suckbotoo schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:05:
Het weer ziet er niet geweldig uit voor zondag
[afbeelding]

Nou ja, we moeten er maar het beste van maken, iedereen boterham zakjes mee voor om de cams en paraplu's!
En jammer van het (waarschijnlijk) slechte weer. Maar ach, we zijn niet van suiker he
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Qlone komt waarschijnlijk niet.
Wat avond eten betreft, ik denk dat ik een grote pan spaghetti maakt, een pan met een sausje ernaast, en wat gehaktballen voor het vlees. Zijn er nog vegetariërs onder jullie, dan kan daar nog rekening mee gehouden worden.
Wat eten betreft, er is tot zaterdag de tijd om het door te geven, aangezien ik zaterdag pas boodschappen ga doen
In ieder geval tot zondag
bronI'm reminded of a situation on one of my recent workshops where we were shooting on an at-first misty and then quite rainy early morning. As the mist and fog turned to rain one of the workshop members went back to the protection of the car, and packed away his camera. I went over and asked if he was OK. His response was that he was fine, but that he was concerned about his camera getting wet. I said if he thought that a bit of rain was endangering his camera, he was mistaken, and I urged him to return to where the rest of the group was working in the rain. He did so reluctantly, and then later in the day when he saw that his camera was still working fine he thanked me, because he said that in the past he'd never gone out shooting when it was even threatening rain for fear of damaging his camera. He said that this new-found realization was worth the price of the workshop!
Kortom, een beetje regen ga je niet dood aan en je camera ook niet
[ Voor 80% gewijzigd door neographikal op 01-03-2006 13:54 ]
Heb je een probleem met spaghetti? Anders kan ik wel wat anders klaarmaken hoor, wat patat in de eigen frituur, of andere vette hapjes.neographikal schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:47:
Geen vegetariers, maar als er in plaats van de pan spaghetti wat brood voor mij is, of een lokale snackbar: dan doe ik niet moeilijk
Als het geschreven staat moet het wel waar zijnKortom, een beetje regen ga je niet dood aan en je camera ook niet
Dat word een dikke jas en een paraplu . . .

Als zondag net zo grauw is als vanmorgen krijg je sombere foto's
(maar dat mag de pret niet drukken
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
En Botoo, nu weet ik ongeveer waar je huis staat (als die plaat vanuit je huis geschoten is)
Spaghetti is niet echt mijn favoriet neeWolfensteijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:31:
[...]
Heb je een probleem met spaghetti? Anders kan ik wel wat anders klaarmaken hoor, wat patat in de eigen frituur, of andere vette hapjes.
Verwijderd
Niet Jules? Jammer... je had best mee gemogenjulius schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:42:
hmz, vrijdag avond werken, zaterdag avond werken... zondag om 11.00u in Hilversum zijn gaat noooooit lukken
ik ga dus gewoon mee... eet mee... ben geen vegetariër... heb 1 of 2 plekjes vrij in de auto vanaf Leiden (evt. Leiden Centraal)... moet alleen nog een adres hebben enzo
Nog andere wensen...? behalve een goed humeur
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 23:36 ]
Dat begrijp ik, maar de "plicht" roept; ik heb gezelligheid, een camera in m'n handen, muziek om mij heen, drank als ik er naar vraag en krijg notabene nog betaald ook nogVerwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:32:
[...]
Niet Jules? Jammer... je had best mee gemogen
Wel jammer, maar je vrienden gaan inderdaad voor.
En wat adres betreft Remco, check [rml]Wolfensteijn in "[ Fotomeet] Hilversum architectonisch - 5..."[/rml]
Nogmaals even over het eten, als er meer mensen voorkeur geven aan iets anders dan spaghetti, laat dat even weten, dan kan er nog iets geregeld worden. Zoals een portie patat voor Neo.
Aangezien ik vermoed dat er na de shoots nog wel wat nagebabbeld zal worden lijkt het me best wel prettig om dan ook wat te eten
Spaghetti is prima
[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 02-03-2006 19:12 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Oh, en spaghetti is prima... als je hulp nodig hebt met koken hoor ik het graag.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 21:58 ]
Verwijderd
Spaghetti... macaroni of andere studentenkost is voor mij okeeWolfensteijn schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:29:
Ik kan zaterdag pas boodschappen doen, dus nee, ik heb nog geen kosten gemaakt voor wie dan ook
Wel jammer, maar je vrienden gaan inderdaad voor.
En wat adres betreft Remco, check [done].
Nogmaals even over het eten, als er meer mensen voorkeur geven aan iets anders dan spaghetti, laat dat even weten, dan kan er nog iets geregeld worden. Zoals een portie patat voor Neo.
Jules: Jammer... ik denk dat ik de trein pak... dr gaat een rechtstreekse vanuit Leiden Centraal naar Hilversum-Noord. Die rijdt vrijwel altijd, dus moet t hier ook lukken
I know for sure dat je je wel vermaakt. En er komt vast meer gelegenheid
En ik weet vrijwel zeker dat Neo t wel zal waarderen als ik mijn oude X-700 met loodzware niet-kapot-te-krijgen spiegel niet mee neem...
(Heb helaas te weinig leuke groothoek voor die camera... max 24mm...

Zeg Wolf, ben jij al overgeschakeld op dSLR? Of mag de oude Asahi weer mee?

Verwijderd
neographikal schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:49:
Je waarschuwt me wel wanneer ik dekking moet zoeken voor die X700?Wolf: misschien is het handig om even een mailtje aan iedereen te sturen, zodat iedereen die zich ingeschreven had even een reminder krijgt
Wie, hoe laat en welk station?
Station Sportpark heeft mijn zeer sterke voorkeur i.v.m. de bereikbaarheid met de auto, daar is een Esso station wat een perfect meeting point voor auto's en treinreizigers is
Ik ben vanavond tussen 20:00-02:00 ws offline dus spreek het tevoren af en anders lees ik het vannacht als ik thuis ben.
Wolfensteijn heeft mijn tel.nr. dus er is ook last moment nog wel iets te regelen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
* WhizzCat pakt vast de flitser in ..
Nog wat reis tips voor mensen die met het OV komen. Vanuit Leiden heb je inderdaad een rechtstreekse trein, die doet er ongeveer 55 minuten over, en je stapt netjes uit op Hilversum Noord. Dan de trap over, en je staat aan de goede kant.
Vanuit Utrecht pak je op spoor 3 de trein van .24 en .54 naar uiteindelijk Leiden. Die gaat ook via Hilversum Noord, en als je uitstapt sta je meteen aan de goede kant van het station.
Vanuit Amsterdam kan je het beste de stoptrein naar Almere/Lelystad pakken, die vertrekt volgens mij van spoor 14b om .17 en .47. Overstappen op Weeps in de stoptrein naar Utrecht en je zit dan bij Remco in de trein
Vanuit Amersfoort pak je de sneltrein van .14 of .44 naar Amsterdam, je stapt op Hilversum uit, en je gaat of lopen (ongeveer 20 minuten, maar sneller dan wachten op de stoptrein vanuit Utrecht), of je spreekt met Botoo af dat hij je oppikt.
Afspreken op Hilversum Sportpark is mijns inziens redelijk idioot, aangezien je dan letterlijk aan de andere kant van Hilversum staat ten opzichte van waar ik woon. En alleen de trein tussen utrecht en almere stopt daar ook terwijl die niet op Noord stopt.
Het lijkt mij het handigst als we op station Hilversum Noord afspreken rond een specifiek tijd (.15 .45 komen de treinen vanuit Utrecht aan. .18 en .48 komen de treinen vanuit Leiden aan), dan zorg ik dat ik er dan ook sta om jullie op te vangen. Van daaruit lopen we naar mijn huis toe, en gaan we camera's vergelijken en lekker ontbijten
Hulp met koken zal zeer worden geapprecieerd, en als jullie mij kunnen vertellen wat ik nodig ga hebben aan spaghettie, gehakt en saus (wat hoeveelheden betreft) kan ik morgen boodschappen gaan doen. Er zijn 7 mensen in totaal die meeëten (Tonio eet niet mee), 1 daarvan eet geen spaghetti, en dus ook geen saus. Spaghetti kan ik koken, ik moet alleen even weten hoeveel ik nodig ga hebben. Saus heb ik alleen ervaring mee uit een potje of een zakje. Gehaktballen heb ik ook nog nooit gemaakt, dus tja
In ieder geval tot zondag allemaal
Dus... koken....Wolfensteijn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:51:
<knip>
Hulp met koken zal zeer worden geapprecieerd, en als jullie mij kunnen vertellen wat ik nodig ga hebben aan spaghettie, gehakt en saus (wat hoeveelheden betreft) kan ik morgen boodschappen gaan doen. Er zijn 7 mensen in totaal die meeëten (Tonio eet niet mee), 1 daarvan eet geen spaghetti, en dus ook geen saus. Spaghetti kan ik koken, ik moet alleen even weten hoeveel ik nodig ga hebben. Saus heb ik alleen ervaring mee uit een potje of een zakje. Gehaktballen heb ik ook nog nooit gemaakt, dus tja.
In ieder geval tot zondag allemaal.
gehakt, +/- 200-250g p/m dus 7x 250g is +/- 1,5 kilo (dit doen we overigens direct door de saus heen, gehaktballen maken duurt echt way te lang en is way te ingewikkeld).
2 uien, 2 teentjes knoflook, een liter of 2 van die rooie pastasaus uit een glazen pot. Olijfolie, soepgroenten (fijn gesneden) 3 pakjes ofzo en dan pasta
Zoiets lijkt me wel aardig
-edit-
ow ja, en iets met een halve pot sambal

[ Voor 4% gewijzigd door WhizzCat op 03-03-2006 10:07 ]
Verwijderd
FF kijken of ik zo 1-2-3 ff een lekker (home-made) receptje voor spaghetti-saus kan verzinnen, inclusief gehaktballen, gezien Neo die wel eet, toch? (heb vast iets gemist... maar als ie die niet wil... kunnen we t gehakt net zo goed door de saus flikkeren)
Gehaktballen (home-made): 1.5 kg gehakt
kruiden: peper + zout, javaanse kerrie (kurkuma... die heb ik standaard in mijn keuken kastje staan, dus neem ik die wel mee), paprika poeder, chilisaus (tabasco ofzo), 2 of 3 fijngesneden uitjes, knoflookpoeder, of wat vers geperste knoflookteentjes. 2 eieren en een beetje melk.
OF 1 kg gehakt om rul door de saus te mikken wanneer Neo geen trek heeft in een balletje.
Saus (home-made!): gezeefde tomaten (500 ml) 2 of 3 pakken
Standaard prei, paprika, ui, evt. andere groenten. Dus of in de vorm van voorgesneden roerbakgroenten ofzo, bijvoorbeeld 2x 400gr bami of nasi groenten, of mexicaanse roerbakschotel, of een keuze uit die. Als je de boel wilt verrijken, zou je dr nog een bakje champignons bij kunnen doen. En/of een een blikje maiskorrels, eventueel aangevuld met een blik perzik voor een exotisch tintje.
Nog wat knoflook. Italiaanse kruiden (breng ik wel mee).
sPaghetti voor 6 man? Anderhalf pak eventueel 2 pakken... 1 pak is dacht ik 500 gr.
Sambal??? Cultuur-barbaar!
PS @ Whizz... Waarom moet je flitser mee als ik mijn X-700 niet bij me heb? Je wilde toch niet beweren dat je mijn PX360 te fel vond hè?

@Wolf: 28mm lijkt me ruim voldoende... voor 'normale' groothoek shots. Ik wil gewoon iets uitproberen in de ultieme groothoek range. Heb die lens nog nooit gebruikt...
@OV-loop-idee.... er was 1 iemand die pas om 10.30 op HilversumNoord kon zijn. Misschien is dat een goed richt-idee voor tijd op t station-afspraak? Ik heb geen idee wanneer mijn trein aankomt, maar als t goed is heb ik Wolf z'n nummer al
)w... .18 en .48 dan pak ik er 1 die om .18 aankomt, hoeven we alleen te wachten op de 10.30-persoon, en zijn we voor 11 uur aan t ontbijt!
@drank: haal je daar ook genoeg van? paar pakken sap/fris enzo... melk voor bij t ontbijt
Spaghetti-Gaar-check-truc:
Neem een sliertje spaghetti uit de pan, blus met koud water en mik t tegen t plafond. Als t gaar is, blijft t plakken.
Verwijderd
Gezellie... ik schiet ook nog steeds analoogWolfensteijn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:51:
Nee, ik ben nog steeds niet over op de dSLR, geld gebrek. Dus de Asahi gaat weer mee, hoewel ik daar niet wijder mee kan dan 28mm. En mijn Casio kan niet wijder dan 33mm (35mm equivalent, het is namelijk 7mm volgens de lens zelf). Dus dat worden veel detail shots, of hopen dat ik voldoende ver naar achter kan lopen.
Heb nu wel de mogelijkheid om alles vrij eenvoudig te digitaliseren, mits t dia's zijn...
negatieven kan ook... maar dan moet ik er bij blijven
Die 28mm had een filtermaat van 49mm toch? Of was dat je 50mm lens?
Zo ff op zoek naar een 49-55mm step-up ring. Heb nog iets leuks om uit te proberen in t groothoek-gebeuren. Waarschijnlijk moet je dan dichterbij gaan staan!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Jezus! Wens ´m beterschap!ThunderNet schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:09:
Hierbij moet ik helaas een afzegging doen voor MartijnGizmo. Hij ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken knieschijf, en zal dus nog niet ter been zijn aankomende zondag.
Ouch, pijnlijk, vervelend, en zeer jammer. Maar op een positieve noot, ik heb nog geen boodschappen gedaanThunderNet schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:09:
Hierbij moet ik helaas een afzegging doen voor MartijnGizmo. Hij ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken knieschijf, en zal dus nog niet ter been zijn aankomende zondag.
Succes en sterkte gewenst (hoewel dat ik beter via Thundernet kan doen blijkbaar), en we zien je vanzelf wel weer online verschijnen.
Wat tijden betreft, Januszjes was diegene die hier pas om 10:30 kon zijn. Maar aangezien hij toch niet komt omdat zijn vrienden voor gaan hoeven we daar geen rekening mee te houden. Waar wel rekening mee gehouden dient te worden is het feit dat ik zaterdag avond zeer waarschijnlijk nog gezellig ga stappen, dus ik vindt 10:30 op zijn vroegst een redelijk nette tijd om dan wakker en aangekleed te zijn. Vooral omdat ik waarschijnlijk pas om 3:30 op bed zal liggen
En Whizzcat, wel komen hé, we rekenen op je!
Sorry, als ik kom dus ook niet. Ik ga geen 25 euro aan de trein spenderen als het met 15 euro met de auto ook kan. Ik baal echt als een stier, keek er zo naar uit, notabene mijn favo onderwerpWolfensteijn schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:01:
[...]
Ouch, pijnlijk, vervelend, en zeer jammer. Maar op een positieve noot, ik heb nog geen boodschappen gedaan.
Succes en sterkte gewenst (hoewel dat ik beter via Thundernet kan doen blijkbaar), en we zien je vanzelf wel weer online verschijnen.
Wat tijden betreft, Januszjes was diegene die hier pas om 10:30 kon zijn. Maar aangezien hij toch niet komt omdat zijn vrienden voor gaan hoeven we daar geen rekening mee te houden. Waar wel rekening mee gehouden dient te worden is het feit dat ik zaterdag avond zeer waarschijnlijk nog gezellig ga stappen, dus ik vindt 10:30 op zijn vroegst een redelijk nette tijd om dan wakker en aangekleed te zijn. Vooral omdat ik waarschijnlijk pas om 3:30 op bed zal liggen.
En Whizzcat, wel komen hé, we rekenen op je!
-edit-
Blijkt overigens bijna 40 euro te zijn, een retourtje naar H'vsum en dan nog kan ik er pas om 10:45 zijn als alles en iedereen meewerkt, f*ck, dit is echt kloten

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 04-03-2006 12:17 ]
Mocht het regenen kan je altijd nog hier aar toe: http://www.museumhilversum.nl/index2.html (Dudok tentoonstelling)
Verder heb ik nog niks geen route voorbij zien komen (misschien heb ik ook wel niet zo goed gelezen), maar de ANWB heeft een Dudok route. Meer informatie (gratis folder) is te krijgen bij de ANWB winkel (bij city parking) en de VVV (Kerkbrink 6).
Nogmaals veel plezier en ik ben benieuwd naar de resultaten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Voor mensen die op de route Ijmuiden - Hilversum wonen, Ieme komt met de auto, en heeft er geen probleem mee om mensen mee te nemen. Mocht iemand daar behoefte aan hebben, mail mij even, dan zorg ik ervoor dat de contacten opgebouwd worden
Mensen die met de trein komen, verzamelen op station Hilversum Noord tussen 10:00 en 10:30. Dan lopen we gezamenlijk naar mijn huis toe. Automobilisten kunnen dus of naar Hilversum Noord rijden en daar met mij wachten op de rest. Of iets later mikken bij mij voor de deur
Tot morgen allemaal.
[ Voor 28% gewijzigd door Wolfensteijn op 05-03-2006 09:11 . Reden: Telefoonnummer even weggehaald >:) ]
Verwijderd

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 04-03-2006 18:19 ]

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ben net terug van 2 feestjes, morgen avond misschien nog een feestje
Anyway, veul plesier mensjes!
Verwijderd
Hartstikke op tijd thuis
Time to fly....
PS: trusten Jules
julius schreef op zondag 05 maart 2006 @ 07:10:
Oe, die blauwe was ook gaaf geweest
Ben net terug van 2 feestjes, morgen avond misschien nog een feestje
Anyway, veul plesier mensjes!
Mijn linkerknieschijf bestaat na een aanvaring met een betonnen vloer afgelopen donderdag uit 3 stukken. Ik ben inmiddels weer thuis, maar de komende 6 weken afhankelijk van krukken en rolstoel. Ik baalde natuurlijk als een stekker dat ik niet kon komen, ik had er echt zin in!
Komende tijd zal ik wel wat minder actief zijn hier, kwestie van niet teveel zout in de wond wrijven, baal al genoeg dat ik niet kan fotograferen. Maarja, over een aantal weken is iig de lente volop in gang, ideaal voor een mini-comeback.
mjah
Hem de trap af duwen, terwijl ik er onder sta actie foto's te schieten enzo
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
PS: gelukkig had ik niet zoveel last van de z.g. crop-factor...
En dan is 17mm full frame wel weer heel erg...
Ben overigens wel erg benieuwd naar Wolf's ronde lijnen, of eigenlijk meer verbogen lijnen...
Dat vergt ook nog wat geduld voor die online zijn...
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 15:04 ]
|>
Verwijderd
School:

Toren:

Stoelen:

Lampen:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:14 ]
|>
Dus even geduld, maar ze zijn onderweg

Veel te veel ruis, te weinig detail, te krom perspectief (zo'n kitlensje is ook niet alles

Ik weet niet meer zo goed hoe het werkelijke licht was, maar afaik komt dit redelijk in de richting?
[ Voor 75% gewijzigd door botoo op 08-03-2006 16:28 . Reden: pics op eigen server gezet ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Verwijderd
Ben er weer lustig op los aan het klikken geweest, maar kan me er maar niet toe zetten om foto's uit te kiezen. Moet me ook nog even aanmelden voor Flickr (dat was de naam toch? wordt niet in de zeik genomen heh?). Zat helaas wel met cropfactor, en ben wel tegen grenzen aangelopen zo.
@ Qlone; wat je gedaan hebt met het thema is erg leuk, ik heb er maar wat op los geklikt (en gekwakt maar das een heel ander verhaal). Ik vind beide lampenfoto's heel geslaagde details!
Binnenkort meer.
De foto's staan niet in volgorde van maken, maar in volgorde van nummer. Maakt ook niet zoveel uit. Zo'n panowider geeft grappige effecten, maar naar mijn mening is mijn beste foto gemaakt op 28mm zonder die panowider
Camera is dus een Asahi Pentax KM uit 1975. De gebruikte lens was een 28-50 vooral op 55 met de panowider. Ik heb boven op de toren van het raadhuis een paar foto's gemaakt met de 135, maar aangezien we daar wat haast hadden zijn die niet goed genoeg gelukt. Ik zal vandaag alle gemaakt foto's online zetten zodat iedereen ze kan zien
Alle foto's zijn klikbaar naar een grotere versie. Het zijn scans van analoog, dus verwacht niet teveel nabewerking, aangezien dat in de analoge versie een stuk lastiger te verwerken valt (en ik wil ze zoveel mogelijk origineel houden).
1:
Lamp ontworpden door Dudok. Ziet er beter uit wanneer die niet is gerized door React
2:
Die lampen kennen we, alleen nu met een fisheye effect, en de toren duidelijk op de achtergrond.
3:
Gebouwtje bij de Noordebegraafplaats.
4:
Lampen in de burgerzaal van het raadhuis.
5:
Bordje bij de Wegwijzer (lagere school)
6:
Bij de Snelliusschool, de wolkenlucht is bij deze foto eigenlijk niet goed genoeg. Maar het geeft wel goed aan dat je met een fisheye erg veel lucht vast kunt leggen.
7:
Doorzichtig dak, mooi abstract effect.
8:
Verwijdert op verzoek van Neo.
Een Neo die de fisheye inkijkt. Geeft een beetje het effect alsof hij door een gaatje probeert te kijken.
9:
Gouden tegeltjes in de raadszaal.
10:
Buste van de man die het raadhuis (en half Hilversum) heeft ontworpen. Willem Marinus Dudok.
De laatste pagina van http://shusen.net/gallery2/v/hsummeet/ herbergt nog een 3tal submapjes. Daar staan alle door mij gemaakt foto's in. Veel plezier
[ Voor 7% gewijzigd door Wolfensteijn op 10-03-2006 16:06 ]
lol!Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:00:
Dudok zou zich in z'n graf omdraaien bij het zien van zoveel gebogen lijnen.
Mooie foto's van mijn woonplaats hoor, hoop er nog meer te zien hier!
en ja, Dudok hield duidelijk niet van gebogen lijnen
Verwijderd
Rolletjes van 36 (en van 24) zijn altijd iets langer. Daarnaast heb je met een manuele inleg meestal nog wat extra te maken foto's dan bij een geautomatiseerde inleg.Wolfensteijn schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:20:
Een kleine selectie van de bijna 3 rolletjes die ik vol heb geschoten. Er grappig dat ik trouwens per rolletje van 36, 39 foto's heb kunnen maken. Of een goeie en zuinige camera, of de rolletjes waren wat langer.
Waarom denk je dat ik bij mijn oude vertrouwde X-700 zweer? Het maximale aantal foto's op een rolletje van 36 wat ik heb gehaald met de X-700 is 42.5. Die laatste halve werd ook duidelijk een halve afdruk
Bij de Dynax 700si die ik zondag bij me had, was dat 37 opnames per rol van 36. Helaas zijn ze bij dia-film vaak wat zuiniger...
Mijn scans zijn rond t einde van de komende week digitaal (gok ik). Weer een klein nadeeltje van dia-film... ontwikkelen duurt een week (bij de lokale simpele fotoboer).
Ik vind nummer F1000006.JPG eigenlijk de betere. Waarom heb je die niet gepost?De foto's staan niet in volgorde van maken, maar in volgorde van nummer. Maakt ook niet zoveel uit. Zo'n panowider geeft grappige effecten, maar naar mijn mening is mijn beste foto gemaakt op 28mm zonder die panowider.
Een mooie compositie van zowel gebogen als rechte lijnen.
En ja, ik denk dat Dudok t niet mooi zou vinden, maar waarschijnlijk ook niet lelijk!
Camera is dus een Asahi Pentax KM uit 1975. De gebruikte lens was een 28-505 vooral op 55 met de panowider. Ik heb boven op de toren van het raadhuis een paar foto's gemaakt met de 135, maar aangezien we daar wat haast hadden zijn die niet goed genoeg gelukt. Ik zal vandaag alle gemaakt foto's online zetten zodat iedereen ze kan zien. (zoveel zijn het er niet
).
Alle foto's zijn klikbaar naar een grotere versie. Het zijn scans van analoog, dus verwacht niet teveel nabewerking, aangezien dat in de analoge versie een stuk lastiger te verwerken valt (en ik wil ze zoveel mogelijk origineel houden).
Die tweede is erg mooi zeg, evenals die 1ste van Wolfensteijn
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Hrm, ik wil niet heel vervelend doen, maar ik heb een F1000006.JPG gepost. Nummer 2 in mijn postVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:50:
Ik vind nummer F1000006.JPG eigenlijk de betere. Waarom heb je die niet gepost?
Een mooie compositie van zowel gebogen als rechte lijnen.
En ja, ik denk dat Dudok t niet mooi zou vinden, maar waarschijnlijk ook niet lelijk!
En Botoo, jammer van die laatste foto dat de wolken zo overbelicht zijn, maar het is je aardig gelukt om die toren de hemel in de laten reiken
Verwijderd
1. Kerk (met jpeg compression artifacts)

2. Skyline van utrecht met veel wolken (en ook rare jpeg compressie)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 10:40 ]
Verwijderd
Ehmz... gebruik jij twee verschillende tellingen Wolfje?Wolfensteijn schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:54:
[...]
Hrm, ik wil niet heel vervelend doen, maar ik heb een F1000006.JPG gepost. Nummer 2 in mijn post.
En Botoo, jammer van die laatste foto dat de wolken zo overbelicht zijn, maar het is je aardig gelukt om die toren de hemel in de laten reiken.
Dan probeer ik m zelf maar te linken
Dat was m dacht ik...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 16:12 . Reden: toevoegen van de foto ]