[Fotomeet] Hilversum architectonisch - 5 maart

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Raadhuis_Hilversum2.jpg
foto afbeelding dankzij wikipedia
Een overzicht van veel (zo niet alle) nog bestaande ontwerpen van Dudok: http://www.tgooi.info/dudok.html

Naar aanleiding van [rml][ animo check] fotomeet Hilversum[/rml] nu een topic om de daadwerkelijke meeting te organiseren.

inleiding
Het basisidee is iets waar ik zelf al een tijdje mee rond heb gelopen, maar tot nu toe nog geen actie voor heb ondernomen. Zoals de meesten weten is Hilversum een Dudok stad bij uitstek. Veel grote gebouwen, kleine gebouwen, volledige wijken en zelfs bruggen, zijn door Willem Marinus Dudok ontworpen toen hij stadsarchitect was van Hilversum. Ook buiten Hilversum zijn er genoeg panden, monumenten en zelfs volledige wijken van zijn ontwerp te vinden.

Ik woon in Hilversum, ik woon naast de begraafplaats die hij zelf ontworpen heeft en waar hij ook begraven ligt. Dichtbij mijn huis zijn genoeg unieke panden te vinden van zijn ontwerp, en op wat grotere afstand zijn er zelfs nog meer te vinden. Ik zou graag met een groepje van ongeveer 10 man (of vrouw) aan fotografen door Hilversum willen lopen om een selectie van zijn ontwerpen op de gevoelige plaat vast te leggen.

Ik wil het expres een wat kleiner groepje houden omdat ik daar tot nu toe de beste ervaringen mee heb. Daarnaast gaat mijn voorkeur voornamelijk uit naar mensen die inderdaad interesse hebben om architectuur te fotograferen. Mocht er genoeg ruimte over zijn binnen de groep is er ook nog ruimte voor fotografen die zich meer op mensen en straat fotografie willen richten. Hier zijn namelijk ook genoeg mogelijkheden voor om dit te beoefenen binnen Hilversum.

waar precies?
Afbeeldingslocatie: http://shusen.net/gallery2/d/6701-2/kaart.png Kaart dankzij map 24
Dit is een klein overzicht van Hilversum met in het rood punten aangegeven waar of een gebouw van Dudok staat, of andere gebouwen die het volgens mij waard zijn om vast te leggen. Ik moet tot mijn spijt toegeven dat het raadhuis er niet opstaat, maar daar komen we ook nog wel even langs :).

De blauwe stip is het begin en eindpunt van de totale wandeling. Gewoon lopend is het ongeveer 20 tot 25 minuten lopen naar waar die grote 1 staat. Alle panden langsgaan binnen een dag is dus fysiek onmogelijk. Een daadwerkelijke route die we kunnen lopen heb ik nog niet, maar ik wil wel langs het raadhuis van Hilversum gaan, aangezien dat toch het grootste en meest bekende gebouw van Hilversum is.

inschrijven
Voor het inschrijven heb ik graag dat je gebruik maakt van de nu welbekende Erkens meetings pagina.

De meeting zal dus beginnen in Hilversum bij mij thuis. Als de groep klein genoeg blijft kan ik voor zowel lunch als avondeten zorgen. Als de groep te groot wordt moeten we wat anders zien te verzinnen. Uiteraard is de meeting gratis, behalve als je mee blijft eten. In het laatste geval stel ik een kleine tegemoed koming in mijn onkosten zeer op prijs. Uiteraard doe ik het goedkoop, dus reken op maximaal 10 euro per persoon.

Het wanneer staat nu op 26 februari of 6 maart. Nog ver genoeg weg dat er weinig of niets gepland is. Maar dichtbij genoeg dat men het goed in kan plannen. Het zijn allebei zondagen.
Mochten er teveel problemen zijn met deze twee dagen dan sta ik nu nog open voor suggesties.

Schrijf je in:
Architectonisch Hilversum

Wie komen er allemaal:
Afbeeldingslocatie: http://meeting.erkens.info/49/table.png

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfensteijn op 05-02-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Leuk idee, ik heb tot nog toe niet veel architectuur gefotografeerd en heb me daar nog nooit echt bezig gehouden. Lijkt me wel leuk om eens met een groepje te doen. Ik wacht nog even af of er nog echte liefhebbers zijn. Als de groep nou klein blijft meldt ik me ook aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Inschrijven staat vrij, dus dat kan je altijd nog wel doen. Mocht het uiteindelijk een te grote groep worden dan kan ik altijd nog gaan vragen of er mensen zijn die niet perse mee willen. Maar zelfs al worden het uiteindelijk 15 of 20 man. Dan nog is iedereen wat mij betreft welkom. Ik prefereer alleen kleinere groepjes, maar ik ben nou ook weer niet zo stren dat ik dan mensen af ga wijzen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Dat is waar, ben alleen even voorzichtig met aanmelden want ik haat het om af te zeggen later en ik haat het ook als andere mensen dat doen :+ Dus ik kijk nog even toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Leuk initiatief, lijkt me leuk om Hilversum zo eens te bekijken en me wat in architectuur te verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Boink :Y)

Ik sta ook aangemeld, lijkt me erg leuk en dan heb ik ook een normaal fatsoenlijk groothoekobjectief als het goed is :9

offtopic:
psst, martijn, zal ik de GPS meenemen dan? :+

[ Voor 22% gewijzigd door WhizzCat op 06-02-2006 06:20 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik verwacht eigenlijk niet dat het veel drukker dan nu gaat worden. Of er moeten opeens mensen wakker worden en zich ook in gaan schrijven.

Ach, ik zie wel hoe het loopt, anders lekker gezellig met een kleine groep :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
'k zou wel mee willen, maar precies op die twee zondagen heb ik helaas geen tijd.

Veel plezier !!

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

WhizzCat schreef op maandag 06 februari 2006 @ 06:19:
Boink :Y)

Ik sta ook aangemeld, lijkt me erg leuk en dan heb ik ook een normaal fatsoenlijk groothoekobjectief als het goed is :9

offtopic:
psst, martijn, zal ik de GPS meenemen dan? :+
Neem ik dit keer een VW Polo mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Klinkt aantrekkelijk :Y) Alleen zijn de weekenden bij mij een beetje rot tegenwoordig. Moet nog maar even kijken tegen die tijd ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Je weet dat je altijd wel welkom bent Juul :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hoe zet ik op die stomme aanmelding site dat ik die andere datum ook kan? :p

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
WhizzCat schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 06:18:
Hoe zet ik op die stomme aanmelding site dat ik die andere datum ook kan? :p
Je hebt als het goed is een mailtje gehad met daarin een password nadat je je had aangemeld. Ga naar die stomme site, log in, pas aan :P

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou voila, inschrijving erbij :) Ik hoop dat ik mijn camera wel terug heb tegen die tijd van Etbas (gisteren opgestuurd) maar daar ga ik wel vanuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik die eerste zondag ook wel kan (en wil...), dus ik heb me daarvoor ingeschreven.

Architectuur fotografeer ik eigenlijk zelden, dus is dit een mooie gelegenheid om daar eens naar te kijken :) . Ik heb tevens dan een carpoolplaatsje of 3 over vanuit utrecht, in mijn inmiddels weer gerepareerde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik lag gisteravond al bijna te slapen, toen ik ineens besefte dat ik 26 februari een afdelingsuitje heb. Ik kreeg zaterdag nog speciaal een bevestiging met daarin dat ze wel moeten betalen als je nu nog afhaakt, dus ik vind het toch wat te lullig om dan verstek te laten gaan.

En in tegenstelling tot mijn eerdere hersenkronkels is 5 maart geen maandag, maar een zondag, dus da's geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
MartijnGizmo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:00:
En in tegenstelling tot mijn eerdere hersenkronkels is 5 maart geen maandag, maar een zondag, dus da's geen probleem. :)
Ik heb inderdaad expres alleen zondagen geselecteerd.

Zondag 12 maart is trouwens voor mij geen optie, maar als er meer mensen op 19 maart kunnen is het mogelijk dat ook als mogelijke dag toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tonio schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 07:04:
[...]

Je hebt als het goed is een mailtje gehad met daarin een password nadat je je had aangemeld. Ga naar die stomme site, log in, pas aan :P
Je moet je stomme langharige smoel houden en gewoon komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Omdat de twee data steeds dichterbij komen zal ik even een datum prikken.

*instert tromgeroffel*

Het is geworden, zondag 5 maart!

Dus mensen, er is nog plek, schrijf je in, kom gezellig langs om foto's te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamaar... enzo. Ik laat m'n inschrijving dan nog even op grijs staan. Groen durf ik nog niet maar nu al op rood is ook wat voorbarig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mijn 20mm is ook binnen dus dat komt helemaal goed O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Zaterdag 25 februari heb ik een feestje in Enschede, dus het zal zondag laat worden voordat ik terug ben. Dus voor mij is er een praktische reden om het op 5 maart te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:00

botoo

💀 too old to die young

* botoo kan ook wel en dagje oefenschieten gebruiken in de regio :)

edit:

Ik denk dat het kortgeleden gerestaureerde pand aan het Laapersveld een heel mooi begin kan zijn? Het is een klein gebouwtje met een dominante kleurstelling, ligt aan een parkvijvertje en zondags is het behoorlijk stil in die buurt.

[ Voor 63% gewijzigd door botoo op 13-02-2006 13:46 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb me ook maar aangemeld. Lijkt me leuk.

Botoo: jij hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Gezellig :)

En Botoo, ik ken het gebouwtje. Oorspronkelijk pompgemaal gebouw ontworpen door Dudok, zoals dat hele park daar. Aan de andere kant staan volgens mij ook een 2tal huizen die ook door Dudok zijn ontworpen.

Het is in ieder geval een punt waar ik langs wil gaan, het is alleen redelijk aan de andere kant van Hilversum ten opzichte van waar ik woon. Maar ach, van een stukje lopen is nog nooit iemand overleden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nog meer mensen met nikon besides Janus? :+

heb er wel zin aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo meld D70s / Nikkor 18-70mm f/3.5?4.5 :Y)
(en wilt 70-300 van Januszjes graag ff van dichtbij bekijken :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

@ Whizzcat: Neo schiet toch ook met Nikon of heb ik dat nou mis?

@ botoo: laadt je dit keer de batterij wel op, kan me een meet herrineren een jaar of 2 geleden waarbij je dat vergeten was ;) Mtb meet #1.

Hoop tegen die tijd de 50mm 1.8 ook te hebben maar ik denk dat ik die dan nog niet besteld heb. Iemand die een 50mm meeneemt voor Nikon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Januszjes schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:39:
@ Whizzcat: Neo schiet toch ook met Nikon of heb ik dat nou mis?

@ botoo: laadt je dit keer de batterij wel op, kan me een meet herrineren een jaar of 2 geleden waarbij je dat vergeten was ;) Mtb meet #1.

Hoop tegen die tijd de 50mm 1.8 ook te hebben maar ik denk dat ik die dan nog niet besteld heb. Iemand die een 50mm meeneemt voor Nikon?
Neo doet Canon afaik.*spem op irc* *duurt lang* ... yup, Canon it is :)

Nah ja, anyway, ik heb ook nog wel leuk glas voor jullie om te lenen :)

Zeker als we de meet wat kleiner houden mogen jullie best wat lenen. Ik heb een 20mm die zich erg goed leent voor architectuur en nog een Sigma 70-200 2.8 en de 50mm 1.8

-edit-

Hey Wolf, hoe laat eigenlijk? :p

[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 13-02-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

WhizzCat schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:47:
[...]
Neo doet Canon afaik.*spem op irc* *duurt lang* ... yup, Canon it is :)

Nah ja, anyway, ik heb ook nog wel leuk glas voor jullie om te lenen :)

Zeker als we de meet wat kleiner houden mogen jullie best wat lenen. Ik heb een 20mm die zich erg goed leent voor architectuur en nog een Sigma 70-200 2.8 en de 50mm 1.8
* janklp is al verliefd op jou 70-200 2.8

Boh, wat een lekkere lens. Die lens zou ik best nog wel eens willen proberen voor de grap, zie het nog niet als realistisch voor me dat ik hem aanschaf maargoed. De 50mm 1.8 ligt dan dichter bij het budget.

Ik hou trouwens nog even een slag om de arm wat betreft de 5e. Gisteren is een goede vriend van de familie met een hersenbloeding opgenomen en het ziet er slecht, erg slecht uit. Dus als er onverhoopse dingen gebeuren :( Maar laten we daar niet vanuit gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Januszjes schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:50:
[...]

* WhizzCat is al verliefd op jou 70-200 2.8

Boh, wat een lekkere lens. Die lens zou ik best nog wel eens willen proberen voor de grap, zie het nog niet als realistisch voor me dat ik hem aanschaf maargoed. De 50mm 1.8 ligt dan dichter bij het budget.

Ik hou trouwens nog even een slag om de arm wat betreft de 5e. Gisteren is een goede vriend van de familie met een hersenbloeding opgenomen en het ziet er slecht, erg slecht uit. Dus als er onverhoopse dingen gebeuren :( Maar laten we daar niet vanuit gaan :)
Klopt, die Sigma is niet verkeerd, die 20mm is nog veel niet-verkeerder :D

Hoe laat heren? Ik was de vorige meet om 2 uur thuis en daar heb ik niet zoveel zin aan dus, ook ff na overleg met Martijn, zijn wij er voor iets vroeger te beginnen, zeg een uur of 10 bij Wolf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Pri-ma, geen halve maatregelen qua tijden nemen ;) Gewoon lekker wat gaan doen en iedereen komt maar wat vroeger zijn nest uigerold :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

neographikal schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:00:
Pri-ma, geen halve maatregelen qua tijden nemen ;) Gewoon lekker wat gaan doen en iedereen komt maar wat vroeger zijn nest uigerold :Y)
Precies, vorige keer was wel wat laterig enzo en ik wil nu ook gewoon echt mooie dingen gaan schieten, geen gare pics van andere pics-makers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

neographikal schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:00:
Precies, voor dit soort dingen kom ik graag wat eerder m'n bed uit op zondag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

MartijnGizmo schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:09:
[...]

Precies, voor dit soort dingen kom ik graag wat eerder m'n bed uit op zondag. :)
Ik ook wel :) Al is 10 uur wel vroeg maar voor een keertje dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nadeel is dat als je het niet doet je niet ver gaat komen en je bar weinig tijd overhoudt :) Het looptempo ligt al niet al te hoog anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als we met genoeg auto's zijn (ws is twee genoeg?) kunnen we ook van hot naar her rijden, niet dat ik te lui ben om te lopen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :Y)

[edit]
Ik ben iig met de auto :)
(en ja Januszjes, ik zal de accu's de aandacht geven die noodzakelijk is :) )

[ Voor 25% gewijzigd door botoo op 14-02-2006 00:51 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

botoo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:48:
Als we met genoeg auto's zijn (ws is twee genoeg?) kunnen we ook van hot naar her rijden, niet dat ik te lui ben om te lopen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :Y)
`
:D

Hilversum en de auto gebruiken voor dit soort dingen :D :D

Dat wil je niet ;)

* alt-92 hilversummer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Met genoeg auto's is het zelfs mogelijk om Zonnestraal met een bezoekje te vereren. Dat ligt namelijk een stukje buiten Hilversum richting Loosdrecht. Het is wel te belopen, maar dan is er geen ruimte om tussendoor ergens te stoppen enzo ;).

10 uur bij mij klinkt als een goed idee. Dan zorg ik ervoor dat er wat te eten op tafel staat zodat mensen met een goed gevulde maag op pad kunnen (moet ik nog wel even voor wat meer borden zorgen).

Er is ook een Dudok rondleiding in Hilversum, alleen ben je daarvoor verplicht om een fiets mee te brengen, en het is betaald. Maar met een kaart in de hand komen we ook wel een heel eind hoor :D.
BackSlash32 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:00:
[...]

`
:D

Hilversum en de auto gebruiken voor dit soort dingen :D :D

Dat wil je niet ;)

* Wolfensteijn hilversummer.
Op zondag zal het niet al te druk zijn op de weg, maar opzich heb je wel gelijk. Daarom de auto voor de dingen die wat verder weg liggen. Zoals Zonnestraal, of Zuiderhof en dergelijke.

[ Voor 26% gewijzigd door Wolfensteijn op 14-02-2006 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo is wel een beetje bekend in Hilverdorp :+
Dat komt wel goed :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Bah, als ik de allereerste trein neem uit aalten dan ben ik op z'n vroegst om 10:13 in Hilversum en als ik uit Tilburg kom ben ik er op zn vroegst om 10:23. Waarschijnlijk kom ik uit Tilburg dus ik kan er niet eerder dan 10:23 zijn en dan is het nog 4 km lopen naar de verzamelplaats.

Wil iemand mij ophalen :P Anders wordt het namelijk erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

botoo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:48:

[edit]
Ik ben iig met de auto :)
(en ja Januszjes, ik zal de accu's de aandacht geven die noodzakelijk is :) )
Ik kom ook met de auto, met WhizzCat. Nog 3 plaatsen over (al zit je dan niet bepaald vorstelijk achterin een Polo). :D
Wolfensteijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:06:
10 uur bij mij klinkt als een goed idee. Dan zorg ik ervoor dat er wat te eten op tafel staat zodat mensen met een goed gevulde maag op pad kunnen (moet ik nog wel even voor wat meer borden zorgen).
Hebben ze geen kantine op jouw opleiding/werk? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Januszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:28:
Wil iemand mij ophalen :P Anders wordt het namelijk erg lastig.
Dat komt wel goed, spreken we op het (bijna) laatste moment ff precies af :) .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

botoo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:17:
[...]

Dat komt wel goed, spreken we op het (bijna) laatste moment ff precies af :) .
O+ Ben er van overtuigd dat het goed komt. Heb er wel zin in, vind meets tot nog toe altijd erg gezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Januszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:48:
[...]

O+ Ben er van overtuigd dat het goed komt. Heb er wel zin in, vind meets tot nog toe altijd erg gezellig ;)
Agreed, altijd erg leuk, kleine meeting spreekt me ook wel aan :)

Martijn: ik ben @ 8:15 @ Station Grunn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Januszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:48:
[...]

Dat gaat he-le-maal goedkomen :P Gelukkig kan ik nu wel wat te drinken meeslepen enzo :9

Karachi Outpost _O_ Nog mensen die over Arnhem komen, behalve dan de vaste Arnhemkliek ;) , die kunnen gezellig meetreinen :)

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 14-02-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

@ Neo: ik ga dus maar kan pas om 8:03 de trein nemen in aalten dus ben om 9 uur in Arnhem eerder kan gewoon niet. Maar als botoo ons op wil halen lijkt het me geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Januszjes schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:58:
@ Neo: ik ga dus maar kan pas om 8:03 de trein nemen in aalten dus ben om 9 uur in Arnhem eerder kan gewoon niet. Maar als botoo ons op wil halen lijkt het me geen punt.
Mja sorry, wij komen echt totaal van de verkeerde kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Als je vanuit Utrecht komt is het 't meest efficient om de stoptrein naar Leiden via Weeps te pakken. Dan naar station Hilversum Noord. Vanaf daar is het maar een paar minuten lopen. Mocht je de stoptrein naar Almere te pakken hebben, dan zorgen we ervoor dat iemand je op station Hilversum met de auto oppikt. Verzamelen doen we tussen 10:00 en 11:00, dus 10:32 op Hilversum is dan nog op tijd.

Voor de rest die met de auto komt. Janssenstraat 33 moet je wezen. Zorg ervoor dat je op de A1 terechtkomt, en neem afslag Hilversum Noord. Voor het laatste stukje is een kaartje handig :).

Mijn mobiele nummer wil ik liever niet hier plaatsen, dus stuur mij een mailtje als je die nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

WhizzCat schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:38:
[...]
Martijn: ik ben @ 8:15 @ Station Grunn :)
De kans dat m'n moeder wéér van de trap af valt lijkt me vrij klein, dus dan ben ik dit keer wel op tijd. :+
Wolfensteijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:16:
Voor de rest die met de auto komt. Janssenstraat 33 moet je wezen. Zorg ervoor dat je op de A1 terechtkomt, en neem afslag Hilversum Noord. Voor het laatste stukje is een kaartje handig :).
Ik heb de kaart al ff bestudeerd, is prima te doen als je vanuit het noorden komt. Dit keer ga ik gewoon rijden én navigeren, krijg ik tenminste niet half Utrecht (of in dit geval Hilversum) te zien..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm... me net in overleg ook ff ingeschreven...

Nog ff onder voorbehoud, maar denk dat t wel gaat lukken...
If so, heb ik 2 tot 3 plekjes vrij vanaf Leiden... en een klein beetje bagage-ruimte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
De meet is over precies een week nu. Dus mensen die het nog niet zeker wisten of ze kunnen, jullie hebben tot woensdag de tijd. Dan heb ik namelijk nog genoeg tijd om voor eten te zorgen :).

Een andere vraag, zijn er voorkeuren wat betreft voedsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Mn beste kameraad is zondag jarig en dat had ik natuurlijk over het hoofd gezien. Ik zal hem vragen of hij dan ook zijn verjaardag dan geeft, zoja dan wordt het een lastig verhaal wat betreft de meet. Zo nee, dan ben ik er gewoon bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Kleine testcase als voorbeeld van wat jullie kunnen verwachten. De kwaliteit is niet super, maar ik ben dan ook lang niet zo goed als veel mensen hier ;).

[rml][ Testcase] Noorder begraafplaats[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zal gewoon aanwezig zijn, en ik lust alles als et maar dood is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Avondeten doe ik als ik weer thuis ben, en voor de lunch doe ik niet lastig :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het weer ziet er niet geweldig uit voor zondag :|

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/weer01.gif

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

botoo schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:05:
Het weer ziet er niet geweldig uit voor zondag :|

[afbeelding]
Dat is suck :r

Nou ja, we moeten er maar het beste van maken, iedereen boterham zakjes mee voor om de cams en paraplu's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Spectaculaire wolkenluchten enzow. :) Ik neem iig m'n ouwe jas en een paraplu mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik eet niet mee :).

En jammer van het (waarschijnlijk) slechte weer. Maar ach, we zijn niet van suiker he :P

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Twee mensen die niet mee eten 's avonds. Dat zijn dan momenteel dus 6 eters (mijzelf meegeteld). Januszjes weet nog niet of hij komt, dus als hij dat nog even door wil geven? :).

Qlone komt waarschijnlijk niet.

Wat avond eten betreft, ik denk dat ik een grote pan spaghetti maakt, een pan met een sausje ernaast, en wat gehaktballen voor het vlees. Zijn er nog vegetariërs onder jullie, dan kan daar nog rekening mee gehouden worden.

Wat eten betreft, er is tot zaterdag de tijd om het door te geven, aangezien ik zaterdag pas boodschappen ga doen :).

In ieder geval tot zondag :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geen vegetariers, maar als er in plaats van de pan spaghetti wat brood voor mij is, of een lokale snackbar: dan doe ik niet moeilijk :)
I'm reminded of a situation on one of my recent workshops where we were shooting on an at-first misty and then quite rainy early morning. As the mist and fog turned to rain one of the workshop members went back to the protection of the car, and packed away his camera. I went over and asked if he was OK. His response was that he was fine, but that he was concerned about his camera getting wet. I said if he thought that a bit of rain was endangering his camera, he was mistaken, and I urged him to return to where the rest of the group was working in the rain. He did so reluctantly, and then later in the day when he saw that his camera was still working fine he thanked me, because he said that in the past he'd never gone out shooting when it was even threatening rain for fear of damaging his camera. He said that this new-found realization was worth the price of the workshop!
bron

Kortom, een beetje regen ga je niet dood aan en je camera ook niet :)

[ Voor 80% gewijzigd door neographikal op 01-03-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
neographikal schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:47:
Geen vegetariers, maar als er in plaats van de pan spaghetti wat brood voor mij is, of een lokale snackbar: dan doe ik niet moeilijk :)
Heb je een probleem met spaghetti? Anders kan ik wel wat anders klaarmaken hoor, wat patat in de eigen frituur, of andere vette hapjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Kortom, een beetje regen ga je niet dood aan en je camera ook niet
Als het geschreven staat moet het wel waar zijn :+

Dat word een dikke jas en een paraplu . . .
:+
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/DSC_00942006-03-01_08-02-00.jpg
Als zondag net zo grauw is als vanmorgen krijg je sombere foto's
(maar dat mag de pret niet drukken :) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Dikke jas heb ik, paraplu niet. Maar ik ga ervanuit dat het droog genoeg blijft. En zowiezo kunnen mijn camera's behoorlijk wat hebben :P.

En Botoo, nu weet ik ongeveer waar je huis staat (als die plaat vanuit je huis geschoten is) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:31:
[...]

Heb je een probleem met spaghetti? Anders kan ik wel wat anders klaarmaken hoor, wat patat in de eigen frituur, of andere vette hapjes. :)
Spaghetti is niet echt mijn favoriet nee :P Als je wat friet en twee frikandellen ofzo hebt ben ik ook helemaal gelukkig :) Ik hoor wel wat je van me krijgt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, vrijdag avond werken, zaterdag avond werken... zondag om 11.00u in Hilversum zijn gaat noooooit lukken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:42:
hmz, vrijdag avond werken, zaterdag avond werken... zondag om 11.00u in Hilversum zijn gaat noooooit lukken :'(
Niet Jules? Jammer... je had best mee gemogen ;)

edit:
ik ga dus gewoon mee... eet mee... ben geen vegetariër... heb 1 of 2 plekjes vrij in de auto vanaf Leiden (evt. Leiden Centraal)... moet alleen nog een adres hebben enzo :9

Nog andere wensen...? behalve een goed humeur :p

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Zo ik ben net terug uit London voor een korte vakantie. Ik zal morgenvroeg doorgeven of ik kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:32:
[...]

Niet Jules? Jammer... je had best mee gemogen ;)
Dat begrijp ik, maar de "plicht" roept; ik heb gezelligheid, een camera in m'n handen, muziek om mij heen, drank als ik er naar vraag en krijg notabene nog betaald ook nog ;). Volgende keer beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik moet me afmelden. Daar baal ik echt van, bah. De verjaardag van mn beste kameraad gaat namelijk gewoon door. Wolfensteijn als je al kosten gemaakt hebt voor mij dan zeg het maar dan wil ik die best betalen. Nou in ieder geval veel plezier en ik zie de resultaten wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik kan zaterdag pas boodschappen doen, dus nee, ik heb nog geen kosten gemaakt voor wie dan ook :)

Wel jammer, maar je vrienden gaan inderdaad voor.

En wat adres betreft Remco, check [rml]Wolfensteijn in "[ Fotomeet] Hilversum architectonisch - 5..."[/rml] :).

Nogmaals even over het eten, als er meer mensen voorkeur geven aan iets anders dan spaghetti, laat dat even weten, dan kan er nog iets geregeld worden. Zoals een portie patat voor Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo mag ook blijven eten van moeders!!! \o/ :+

Aangezien ik vermoed dat er na de shoots nog wel wat nagebabbeld zal worden lijkt het me best wel prettig om dan ook wat te eten :)

edit:

Spaghetti is prima d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 02-03-2006 19:12 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... dan zal ik Januszjes plek innemen, want het lijkt er op dat ik zondag gewoon tijd heb :) .

Oh, en spaghetti is prima... als je hulp nodig hebt met koken hoor ik het graag.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfensteijn schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:29:
Ik kan zaterdag pas boodschappen doen, dus nee, ik heb nog geen kosten gemaakt voor wie dan ook :)

Wel jammer, maar je vrienden gaan inderdaad voor.

En wat adres betreft Remco, check [done] :).

Nogmaals even over het eten, als er meer mensen voorkeur geven aan iets anders dan spaghetti, laat dat even weten, dan kan er nog iets geregeld worden. Zoals een portie patat voor Neo.
Spaghetti... macaroni of andere studentenkost is voor mij okee :p

Jules: Jammer... ik denk dat ik de trein pak... dr gaat een rechtstreekse vanuit Leiden Centraal naar Hilversum-Noord. Die rijdt vrijwel altijd, dus moet t hier ook lukken :9
I know for sure dat je je wel vermaakt. En er komt vast meer gelegenheid :+

En ik weet vrijwel zeker dat Neo t wel zal waarderen als ik mijn oude X-700 met loodzware niet-kapot-te-krijgen spiegel niet mee neem... :+
(Heb helaas te weinig leuke groothoek voor die camera... max 24mm... :X )

Zeg Wolf, ben jij al overgeschakeld op dSLR? Of mag de oude Asahi weer mee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je waarschuwt me wel wanneer ik dekking moet zoeken voor die X700? 8)7 Wolf: misschien is het handig om even een mailtje aan iedereen te sturen, zodat iedereen die zich ingeschreven had even een reminder krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:49:
Je waarschuwt me wel wanneer ik dekking moet zoeken voor die X700? 8)7 Wolf: misschien is het handig om even een mailtje aan iedereen te sturen, zodat iedereen die zich ingeschreven had even een reminder krijgt :)
:9 Zal ik m gewoon NIET mee nemen Neo? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Willen er nog mensen van het station afgehaald worden?
Wie, hoe laat en welk station?
Station Sportpark heeft mijn zeer sterke voorkeur i.v.m. de bereikbaarheid met de auto, daar is een Esso station wat een perfect meeting point voor auto's en treinreizigers is :).
Ik ben vanavond tussen 20:00-02:00 ws offline dus spreek het tevoren af en anders lees ik het vannacht als ik thuis ben.

Wolfensteijn heeft mijn tel.nr. dus er is ook last moment nog wel iets te regelen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 01:03:
[...]

:9 Zal ik m gewoon NIET mee nemen Neo? :9
* WhizzCat pakt vast de flitser in .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Nee, ik ben nog steeds niet over op de dSLR, geld gebrek. Dus de Asahi gaat weer mee, hoewel ik daar niet wijder mee kan dan 28mm. En mijn Casio kan niet wijder dan 33mm (35mm equivalent, het is namelijk 7mm volgens de lens zelf). Dus dat worden veel detail shots, of hopen dat ik voldoende ver naar achter kan lopen :).

Nog wat reis tips voor mensen die met het OV komen. Vanuit Leiden heb je inderdaad een rechtstreekse trein, die doet er ongeveer 55 minuten over, en je stapt netjes uit op Hilversum Noord. Dan de trap over, en je staat aan de goede kant.

Vanuit Utrecht pak je op spoor 3 de trein van .24 en .54 naar uiteindelijk Leiden. Die gaat ook via Hilversum Noord, en als je uitstapt sta je meteen aan de goede kant van het station.

Vanuit Amsterdam kan je het beste de stoptrein naar Almere/Lelystad pakken, die vertrekt volgens mij van spoor 14b om .17 en .47. Overstappen op Weeps in de stoptrein naar Utrecht en je zit dan bij Remco in de trein :). De sneltrein naar Amersfoort op spoor 10b om .09 en .39 is ook een mogelijkheid, maar die stopt niet op Hilversum Noord. Je kan dan met Botoo afspreken dat hij je van station Hilversum oppikt, of je wacht een 7 minuten op de stoptrein vanuit Utrecht naar Leiden.

Vanuit Amersfoort pak je de sneltrein van .14 of .44 naar Amsterdam, je stapt op Hilversum uit, en je gaat of lopen (ongeveer 20 minuten, maar sneller dan wachten op de stoptrein vanuit Utrecht), of je spreekt met Botoo af dat hij je oppikt.

Afspreken op Hilversum Sportpark is mijns inziens redelijk idioot, aangezien je dan letterlijk aan de andere kant van Hilversum staat ten opzichte van waar ik woon. En alleen de trein tussen utrecht en almere stopt daar ook terwijl die niet op Noord stopt.

Het lijkt mij het handigst als we op station Hilversum Noord afspreken rond een specifiek tijd (.15 .45 komen de treinen vanuit Utrecht aan. .18 en .48 komen de treinen vanuit Leiden aan), dan zorg ik dat ik er dan ook sta om jullie op te vangen. Van daaruit lopen we naar mijn huis toe, en gaan we camera's vergelijken en lekker ontbijten :).

Hulp met koken zal zeer worden geapprecieerd, en als jullie mij kunnen vertellen wat ik nodig ga hebben aan spaghettie, gehakt en saus (wat hoeveelheden betreft) kan ik morgen boodschappen gaan doen. Er zijn 7 mensen in totaal die meeëten (Tonio eet niet mee), 1 daarvan eet geen spaghetti, en dus ook geen saus. Spaghetti kan ik koken, ik moet alleen even weten hoeveel ik nodig ga hebben. Saus heb ik alleen ervaring mee uit een potje of een zakje. Gehaktballen heb ik ook nog nooit gemaakt, dus tja :).

In ieder geval tot zondag allemaal :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wolfensteijn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:51:

<knip>

Hulp met koken zal zeer worden geapprecieerd, en als jullie mij kunnen vertellen wat ik nodig ga hebben aan spaghettie, gehakt en saus (wat hoeveelheden betreft) kan ik morgen boodschappen gaan doen. Er zijn 7 mensen in totaal die meeëten (Tonio eet niet mee), 1 daarvan eet geen spaghetti, en dus ook geen saus. Spaghetti kan ik koken, ik moet alleen even weten hoeveel ik nodig ga hebben. Saus heb ik alleen ervaring mee uit een potje of een zakje. Gehaktballen heb ik ook nog nooit gemaakt, dus tja :).

In ieder geval tot zondag allemaal :D.
Dus... koken....

gehakt, +/- 200-250g p/m dus 7x 250g is +/- 1,5 kilo (dit doen we overigens direct door de saus heen, gehaktballen maken duurt echt way te lang en is way te ingewikkeld).

2 uien, 2 teentjes knoflook, een liter of 2 van die rooie pastasaus uit een glazen pot. Olijfolie, soepgroenten (fijn gesneden) 3 pakjes ofzo en dan pasta :)

Zoiets lijkt me wel aardig

-edit-

ow ja, en iets met een halve pot sambal O-)

[ Voor 4% gewijzigd door WhizzCat op 03-03-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmz... kookhulp hè? mmmm&m... 6 personen?

FF kijken of ik zo 1-2-3 ff een lekker (home-made) receptje voor spaghetti-saus kan verzinnen, inclusief gehaktballen, gezien Neo die wel eet, toch? (heb vast iets gemist... maar als ie die niet wil... kunnen we t gehakt net zo goed door de saus flikkeren)

Gehaktballen (home-made): 1.5 kg gehakt
kruiden: peper + zout, javaanse kerrie (kurkuma... die heb ik standaard in mijn keuken kastje staan, dus neem ik die wel mee), paprika poeder, chilisaus (tabasco ofzo), 2 of 3 fijngesneden uitjes, knoflookpoeder, of wat vers geperste knoflookteentjes. 2 eieren en een beetje melk.

OF 1 kg gehakt om rul door de saus te mikken wanneer Neo geen trek heeft in een balletje.

Saus (home-made!): gezeefde tomaten (500 ml) 2 of 3 pakken
Standaard prei, paprika, ui, evt. andere groenten. Dus of in de vorm van voorgesneden roerbakgroenten ofzo, bijvoorbeeld 2x 400gr bami of nasi groenten, of mexicaanse roerbakschotel, of een keuze uit die. Als je de boel wilt verrijken, zou je dr nog een bakje champignons bij kunnen doen. En/of een een blikje maiskorrels, eventueel aangevuld met een blik perzik voor een exotisch tintje.
Nog wat knoflook. Italiaanse kruiden (breng ik wel mee).

sPaghetti voor 6 man? Anderhalf pak eventueel 2 pakken... 1 pak is dacht ik 500 gr.
WhizzCat schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:04:
[...]
ow ja, en iets met een halve pot sambal O-)
Sambal??? Cultuur-barbaar! :p

PS @ Whizz... Waarom moet je flitser mee als ik mijn X-700 niet bij me heb? Je wilde toch niet beweren dat je mijn PX360 te fel vond hè? 8)7 Hmmmz... die andere flitser gaat overigens gewoon mee... :9 (5600HS)

@Wolf: 28mm lijkt me ruim voldoende... voor 'normale' groothoek shots. Ik wil gewoon iets uitproberen in de ultieme groothoek range. Heb die lens nog nooit gebruikt... :+

@OV-loop-idee.... er was 1 iemand die pas om 10.30 op HilversumNoord kon zijn. Misschien is dat een goed richt-idee voor tijd op t station-afspraak? Ik heb geen idee wanneer mijn trein aankomt, maar als t goed is heb ik Wolf z'n nummer al :p
)w... .18 en .48 dan pak ik er 1 die om .18 aankomt, hoeven we alleen te wachten op de 10.30-persoon, en zijn we voor 11 uur aan t ontbijt!

@drank: haal je daar ook genoeg van? paar pakken sap/fris enzo... melk voor bij t ontbijt :p

Spaghetti-Gaar-check-truc:
Neem een sliertje spaghetti uit de pan, blus met koud water en mik t tegen t plafond. Als t gaar is, blijft t plakken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfensteijn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:51:
Nee, ik ben nog steeds niet over op de dSLR, geld gebrek. Dus de Asahi gaat weer mee, hoewel ik daar niet wijder mee kan dan 28mm. En mijn Casio kan niet wijder dan 33mm (35mm equivalent, het is namelijk 7mm volgens de lens zelf). Dus dat worden veel detail shots, of hopen dat ik voldoende ver naar achter kan lopen :).
Gezellie... ik schiet ook nog steeds analoog :9
Heb nu wel de mogelijkheid om alles vrij eenvoudig te digitaliseren, mits t dia's zijn...
negatieven kan ook... maar dan moet ik er bij blijven :(

Die 28mm had een filtermaat van 49mm toch? Of was dat je 50mm lens?
Zo ff op zoek naar een 49-55mm step-up ring. Heb nog iets leuks om uit te proberen in t groothoek-gebeuren. Waarschijnlijk moet je dan dichterbij gaan staan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Hierbij moet ik helaas een afzegging doen voor MartijnGizmo. Hij ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken knieschijf, en zal dus nog niet ter been zijn aankomende zondag.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 09-09 16:24
ThunderNet schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:09:
Hierbij moet ik helaas een afzegging doen voor MartijnGizmo. Hij ligt momenteel in het ziekenhuis met een gebroken knieschijf, en zal dus nog niet ter been zijn aankomende zondag.
Jezus! Wens ´m beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
ThunderNet schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:09:
Ouch, pijnlijk, vervelend, en zeer jammer. Maar op een positieve noot, ik heb nog geen boodschappen gedaan :).

Succes en sterkte gewenst (hoewel dat ik beter via Thundernet kan doen blijkbaar), en we zien je vanzelf wel weer online verschijnen.

Wat tijden betreft, Januszjes was diegene die hier pas om 10:30 kon zijn. Maar aangezien hij toch niet komt omdat zijn vrienden voor gaan hoeven we daar geen rekening mee te houden. Waar wel rekening mee gehouden dient te worden is het feit dat ik zaterdag avond zeer waarschijnlijk nog gezellig ga stappen, dus ik vindt 10:30 op zijn vroegst een redelijk nette tijd om dan wakker en aangekleed te zijn. Vooral omdat ik waarschijnlijk pas om 3:30 op bed zal liggen :P.

En Whizzcat, wel komen hé, we rekenen op je! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wolfensteijn schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:01:
[...]

Ouch, pijnlijk, vervelend, en zeer jammer. Maar op een positieve noot, ik heb nog geen boodschappen gedaan :).

Succes en sterkte gewenst (hoewel dat ik beter via Thundernet kan doen blijkbaar), en we zien je vanzelf wel weer online verschijnen.

Wat tijden betreft, Januszjes was diegene die hier pas om 10:30 kon zijn. Maar aangezien hij toch niet komt omdat zijn vrienden voor gaan hoeven we daar geen rekening mee te houden. Waar wel rekening mee gehouden dient te worden is het feit dat ik zaterdag avond zeer waarschijnlijk nog gezellig ga stappen, dus ik vindt 10:30 op zijn vroegst een redelijk nette tijd om dan wakker en aangekleed te zijn. Vooral omdat ik waarschijnlijk pas om 3:30 op bed zal liggen :P.

En Whizzcat, wel komen hé, we rekenen op je! ;)
Sorry, als ik kom dus ook niet. Ik ga geen 25 euro aan de trein spenderen als het met 15 euro met de auto ook kan. Ik baal echt als een stier, keek er zo naar uit, notabene mijn favo onderwerp :'(

-edit-

Blijkt overigens bijna 40 euro te zijn, een retourtje naar H'vsum en dan nog kan ik er pas om 10:45 zijn als alles en iedereen meewerkt, f*ck, dit is echt kloten :/

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 04-03-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En dan laat je je favo onderwerp liggen voor een tientje? Je zuipt volgende week maar drie biertjes minder in de stad! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Balen man van Martijn, heb je een adres thunder? Stuur ik hem wel een kaartje als die er nog een tijdje ligt. Msn of mail maar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:17
Ik heb deze thread stiekum gevolgd. Ik ben vaak in het weekend in de buurt van Hilversum. Dus ik was misschien wel even komen kijken, maar de hele dag zat/zit er voor mij niet in. Helaas lukt het ook niet om nog even langs te wippen. Maar ik wil jullie wel veel plezier wensen! Ik heb vorige week het gemeentehuis van Hilversum geschoten, en dat was best leuk om te doen!

Mocht het regenen kan je altijd nog hier aar toe: http://www.museumhilversum.nl/index2.html (Dudok tentoonstelling)
Verder heb ik nog niks geen route voorbij zien komen (misschien heb ik ook wel niet zo goed gelezen), maar de ANWB heeft een Dudok route. Meer informatie (gratis folder) is te krijgen bij de ANWB winkel (bij city parking) en de VVV (Kerkbrink 6).

Nogmaals veel plezier en ik ben benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik sta of om 10:13 op Hilversum of om 10:15 op Hilversum Noord en ik zou een lift van Botoo niet afslaan :P Wat zou het handigste zijn voor jou botoo, als er nog een plekje vrij is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb nog niets gepland voor taxi-dienst :+ dus 10:15 Hilversum Noord is een prima uitgangspunt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ter bevordering van de communicatie morgenochtend tijdens het verzamelen. Mijn mobiele nummer is 06-12345678

Voor mensen die op de route Ijmuiden - Hilversum wonen, Ieme komt met de auto, en heeft er geen probleem mee om mensen mee te nemen. Mocht iemand daar behoefte aan hebben, mail mij even, dan zorg ik ervoor dat de contacten opgebouwd worden :).

Mensen die met de trein komen, verzamelen op station Hilversum Noord tussen 10:00 en 10:30. Dan lopen we gezamenlijk naar mijn huis toe. Automobilisten kunnen dus of naar Hilversum Noord rijden en daar met mij wachten op de rest. Of iets later mikken bij mij voor de deur ;).

Tot morgen allemaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Wolfensteijn op 05-03-2006 09:11 . Reden: Telefoonnummer even weggehaald >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wens jullie bij deze allemaal succes morgen :Y) Helaas is Hilversum te ver weg voor mij, en heb ik morgen al een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En ik ga me zo voorbereiden, even de sensor schoonmaken aangezien ik een stofje had van de week en waarschijnlijk veel op kleine diafragma's ga schieten :) En m'n UV eens schoonmaken, damn dat ding is vuil :X

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 04-03-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor de herkenning: * botoo rijd (ondanks de geblindeerde ramen) redelijk herkenbaar in dat zwarte gevaarte :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/757270e83b6678608a77a736b001f020/full.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules