foto afbeelding dankzij wikipedia
Een overzicht van veel (zo niet alle) nog bestaande ontwerpen van Dudok: http://www.tgooi.info/dudok.html
Naar aanleiding van [rml][ animo check] fotomeet Hilversum[/rml] nu een topic om de daadwerkelijke meeting te organiseren.
inleiding
Het basisidee is iets waar ik zelf al een tijdje mee rond heb gelopen, maar tot nu toe nog geen actie voor heb ondernomen. Zoals de meesten weten is Hilversum een Dudok stad bij uitstek. Veel grote gebouwen, kleine gebouwen, volledige wijken en zelfs bruggen, zijn door Willem Marinus Dudok ontworpen toen hij stadsarchitect was van Hilversum. Ook buiten Hilversum zijn er genoeg panden, monumenten en zelfs volledige wijken van zijn ontwerp te vinden.
Ik woon in Hilversum, ik woon naast de begraafplaats die hij zelf ontworpen heeft en waar hij ook begraven ligt. Dichtbij mijn huis zijn genoeg unieke panden te vinden van zijn ontwerp, en op wat grotere afstand zijn er zelfs nog meer te vinden. Ik zou graag met een groepje van ongeveer 10 man (of vrouw) aan fotografen door Hilversum willen lopen om een selectie van zijn ontwerpen op de gevoelige plaat vast te leggen.
Ik wil het expres een wat kleiner groepje houden omdat ik daar tot nu toe de beste ervaringen mee heb. Daarnaast gaat mijn voorkeur voornamelijk uit naar mensen die inderdaad interesse hebben om architectuur te fotograferen. Mocht er genoeg ruimte over zijn binnen de groep is er ook nog ruimte voor fotografen die zich meer op mensen en straat fotografie willen richten. Hier zijn namelijk ook genoeg mogelijkheden voor om dit te beoefenen binnen Hilversum.
waar precies?

Dit is een klein overzicht van Hilversum met in het rood punten aangegeven waar of een gebouw van Dudok staat, of andere gebouwen die het volgens mij waard zijn om vast te leggen. Ik moet tot mijn spijt toegeven dat het raadhuis er niet opstaat, maar daar komen we ook nog wel even langs
De blauwe stip is het begin en eindpunt van de totale wandeling. Gewoon lopend is het ongeveer 20 tot 25 minuten lopen naar waar die grote 1 staat. Alle panden langsgaan binnen een dag is dus fysiek onmogelijk. Een daadwerkelijke route die we kunnen lopen heb ik nog niet, maar ik wil wel langs het raadhuis van Hilversum gaan, aangezien dat toch het grootste en meest bekende gebouw van Hilversum is.
inschrijven
Voor het inschrijven heb ik graag dat je gebruik maakt van de nu welbekende Erkens meetings pagina.
De meeting zal dus beginnen in Hilversum bij mij thuis. Als de groep klein genoeg blijft kan ik voor zowel lunch als avondeten zorgen. Als de groep te groot wordt moeten we wat anders zien te verzinnen. Uiteraard is de meeting gratis, behalve als je mee blijft eten. In het laatste geval stel ik een kleine tegemoed koming in mijn onkosten zeer op prijs. Uiteraard doe ik het goedkoop, dus reken op maximaal 10 euro per persoon.
Het wanneer staat nu op 26 februari of 6 maart. Nog ver genoeg weg dat er weinig of niets gepland is. Maar dichtbij genoeg dat men het goed in kan plannen. Het zijn allebei zondagen.
Mochten er teveel problemen zijn met deze twee dagen dan sta ik nu nog open voor suggesties.
Schrijf je in:
Architectonisch Hilversum
Wie komen er allemaal:

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfensteijn op 05-02-2006 22:00 ]