[PC]Football Manager 2006 - Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wes46 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:47:
http://community.sigames....pc/f/1519717/m/5282045881

dit is de link van die tactiek. Het komt ook wel doordat ik niet zo erg goed ben als manager denk ik, ik wil gewoon dat ze goed spelen en winnen maar daar moet ik zelf net te veel voor doen :9
Als je nog niet zo goed bent in het spel/managen, moet je imho niet met een echt kleine club als Zwolle beginnen.

Dan zou ik eerder naar een subtopper als Heerenveen of Vitesse of RKC ofzo gaan. De echte toppers (Ajax, Feyenoord, PSV, AZ) is niet leuk, dan win je alles, maar met een subtopper is je druk om te presteren niet al te groot en heb je wel fatsoenlijke spelers.

Dan kan je later altijd nog naar een kleinere club, als je het spel goed door hebt,.

Persoonlijk trekt het spelen met een topclub (of subtopper) me niet, te weinig uitdaging, maar het is wel een goede introductie tot het spel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:52:
[...]
Persoonlijk trekt het spelen met een topclub (of subtopper) me niet, te weinig uitdaging, maar het is wel een goede introductie tot het spel.
Zo ben ik met AS Roma begonnen toentertijd, in de periode dat ze irl de Serie A gewonnen hadden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

ik heb al een keer met real madrid gespeeld maar zelfs daarmee kwam ik niet verder dan een 5e plaats in de competitie terwijl ik toch een fantastisch elftal had staan. Ik bekijk dit seizoen nog even als dat helemaal mis gaat begin ik misschien wel met een subtopper.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:47:
http://community.sigames....pc/f/1519717/m/5282045881

dit is de link van die tactiek. Het komt ook wel doordat ik niet zo erg goed ben als manager denk ik, ik wil gewoon dat ze goed spelen en winnen maar daar moet ik zelf net te veel voor doen :9
Wtf, die dominatie is fantastisch :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Wes46 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:34:
Ik probeer net een tactiek van het SI forum wat de beste tactiek moest zijn. Veel mensen wonnen met deze tactiek bijna alles en ze speelden dan zelfs met kleine clubs tegen grote clubs. Dus ik vol goede moet die tactiek gebruiken, verlies ik de eerst volgende wedstrijd tegen Zwolle met 5-0. Het was niet om aan te zien. :( |:(
Switchen van tactiek doe ik alleen in de voorbereiding. Kost meestal een aantal wedstrijden voordat je team de nieuwe tactiek kent. Als je bijvoorbeeld van een 4-3-3 naar een 4-2-2 omschakelt heeft dat nogal wat gevolgen voor de looplijnen en taken van je spelers. Geef ze dus de tijd om om te schakelen en de nieuwe tactiek te leren en zorg dat de instructie's van je spelers een beetje passen bij hun kwaliteiten.

Laat een back met pace 5 en acceleration 5 dus geen forward runs doen. En maak je spits van 1.60m met heading 1 en composure 2 niet je aanspeelpunt (met hoge ballen). Kijk dus even naar de spelers die je hebt en kijk welke instructie's ze hebben. Pas de instructie's desnoods iets aan en kijk dan of je team beter gaat draaien.

Ik lees trouwens ook alle verhalen en in mijn rusland en roemenie game had ik ook een winterstop van een paar maanden. Competitie stopte begin december en ging in maart weer verder. Meestal begon ik dan in februari alweer met oefenwedstrijden en de 2 maanden kwam ik wel door met scouten naar nieuwe spelers. Ik vond de stop nooit echt vervelend. Het is overigens wel een nadeel als je ver komt in europa. Je eerste officiele wedstrijd na de winterstop is dan gelijk een UEFA Cup wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de tacktiek natuurlijk nog aanpassen aan je spelers. Verder een beetje vreemde tacktiek. 1 spits is je aanspeelpunt, de andere is de afmaker, kijk daar dus goed naar, en kijk goed naar je targetman. Je moet ook regelaars op het middeveld hebben. Beetje ervaring is goed bij deze tacktiek.

Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/9584/tactic2ho1go.th.jpg

Een aantal zijn wonderkind geweest en doorgegroeid, het is daar inmiddels 2009.
En hij heeft wsl Ronaldinho verkocht, anders kan je al die lui niet kopen 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:09:
Je moet de tacktiek natuurlijk nog aanpassen aan je spelers. Verder een beetje vreemde tacktiek. 1 spits is je aanspeelpunt, de andere is de afmaker, kijk daar dus goed naar, en kijk goed naar je targetman. Je moet ook regelaars op het middeveld hebben. Beetje ervaring is goed bij deze tacktiek.

[afbeelding]
Zijn allemaal wonderkind geweest en doorgegroeid, het is daar inmiddels 2009.
je afbeelding werkt niet. Ik ben nu al een beetje aan het kijken of mijn spelers een beetje bij die tactiek passen. Valt alleen nog niet zo mee. Ik speel het spel ook niet zo lang dus ik moet gewoon even wennen denk ik.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
laat maar. :X

[ Voor 107% gewijzigd door JanW op 06-03-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:11:
[...]

je afbeelding werkt niet. Ik ben nu al een beetje aan het kijken of mijn spelers een beetje bij die tactiek passen. Valt alleen nog niet zo mee. Ik speel het spel ook niet zo lang dus ik moet gewoon even wennen denk ik.
Ik zou eigenlijk een 442 aanraden. Dat is het minst moelijk en staat het meest garant voor succes.
Als je het spelletje beter beheerst kun je is verder kijken naar tackiek, mits je selectie daarom vraagt. Je moet je tacktiek afstemmen op je selectie, en niet je selectie op je tacktiek. Dat laatste kan alleen als je al een aantal seizoenen speelt en definitief overgeswitched bent. Om te beginnen zou ik toch voor de 442 gaan. Lekker compact, voldoende man achterin, op het middenveld en dan zijn je spitsen niet zo afhankelijk van anderen, maar kunnen ze het samen ook aardig redden.
hehe, werd het te erg :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik moest net tegen RKC. Ik kwam met 1-0 voor, ik helemaal blij. Maken ze in de 88ste minuut gelijk. :( Daar wordt je niet vrolijk van

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je dan moet doen: Inzakken en op de counter gaan hangen bij een voorsprong. Laat ook je mensen goed aan de tacktiek werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:58:
Wat je dan moet doen: Inzakken en op de counter gaan hangen bij een voorsprong. Laat ook je mensen goed aan de tacktiek werken.
Dat doe ik pas bij 2 doelpunten verschil of heel laat in de wedstrijd (vanaf 70/80 min, als zij komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:46:
Ik lees maar van een paar kerels moet ik eerlijk bekennen, daarvan weet ik zeker dat het mij niet verveeld. Ik heb nou eenmaal niets met patsverhalen over een topclub. Niks ten nadelen van kerels als Sherlock, spyros en Benotti bijvoorbeeld, maar dat interesseert mij gewoon niet. Namen? Dat mag u best weten. King Nothing, Wildhagen, PapaLazarou, PirE, Petero (vergeet vast een trouwe poster). Dan heb je ook wel zo'n beetje de harde-kern van de FM-reeksen.
O+

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:46:
Niks ten nadelen van kerels als Sherlock, spyros en Benotti bijvoorbeeld, maar dat interesseert mij gewoon niet.
Volgens mij post ik helemaal geen patsverhalen? Sterker nog, ik post helemaal _geen_ verhalen, omdat ik weet dat het waarschijnlijk toch niemand een zier interesseert hoe ik het doe met Chelsea :) Hooguit post ik af en toe een screenshot. Lampard die bijvoorbeeld 61 keer scoort uit 61 wedstrijden in een seizoen is gewoon ontzettend knap, hoe je het wendt of keert _O_

Nu heb ik ook weer een geinig screenshotje :P

http://img342.imageshack....347/030620062201006wf.jpg

Moest wel ff lachen, in hun gezicht :P

Overigens lees ik zelden de verhaaltjes van anderen hoe zij het doen met een clubje uit verweggistan waar ik nooit van heb gehoord, om dezelfde reden als Ziggy; het interesseert mij gewoon niet :)
Als iemand echter een verhaaltje post over een grote club, zal ik eerder geneigd zijn te lezen :P (Ajax bijvoorbeeld is wel interessant, maar na 10x op rij de CL val zelfs ik in slaap :+)

Daarnaast heb ik ook helemaal geen zin om verhaaltjes te typen, speel liever door :+

[ Voor 5% gewijzigd door Benotti op 06-03-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feest! }:O

Met Torquay volgend seizoen in de Coca Cola Championship :*)
Heeft me wel twee hartverzakkingen gekost.... ik moest play-offs spelen omdat ik als 3e geeindigd was, en zowel de semi final als de final allebei op pingels gewonnen.
Het was ook weer lekker chaotisch op het eind. Mijn hoogbejaarde linksback besloot om zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen aan het einde van het seizoen, het zij hem gegund, maar dat deed die lulhannes wel VOOR de play-offs waren begonnen. En natuurlijk lagen mijn twee reserve verdedigers allebei in het ziekenhuis, dus dat was weer lekker improviseren zo.
En de grote verassing van het seizoen, mijn finse spits Minkenen, moest uitgerekend tijdens de play-off finale de altijd belangrijke uitwedstrijd in IJsland spelen met Jong Finland.... 8)7 8)7

Maar het belangrijkste is dus toch gelukt, promotie. Dat alles en iedereen Torquay als kandidaat degradant nummer 1 ziet ben ik intussen wel gewend, maar zelfs mijn spelers en assistent trainer zien het nu somber in voor volgend seizoen :P
Ben dan ook druk in de weer om versterkingen aan te trekken, waaronder... Denilson :>

Trouwens, hoe doet Ronaldo het bij jullie? Bij mij is hij bankzitter bij Espanyol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:10:
[...]
Nu heb ik ook weer een geinig screenshotje :P

http://img342.imageshack....347/030620062201006wf.jpg

Moest wel ff lachen, in hun gezicht :P
Toch vallen mij de extreem lompe boden wel mee deze FM ofnie? Ik heb zelden tot nooit een belachelijk bod, al heb ik ook maar één keer in de 'top' mogen spelen (de PL is het hoogste dat ik gehaald heb tot nu toe in mijn twee games). Ik kan mij herinneren dat dat andere versies nog wel eens een punt van discussie was. Wel is het zo dat je bv in Nederland te kampen heb met het fenomeen: huren in de eerste divisie. Dan lenen eredivisieclubs buttspeler uit de eerste divisie. Beetje jammer, maargoed, dat is vooral in het eerste seizoen volgens mij, 3 seizoenen met Vitesse gespeeld en later is het me niet meer opgevallen. Zo heb je ook vast wel dingetjes in het buitenland.

Edit:

@ MrPino

Show is wat screens :P Feli btw, die play offs zijn meesterlijk altijd. Dat lukt meestal niet in 1x _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb ook wel eens dat Arsenal Cygan wil ruilen voor Duff, zonder geld toe. Liverpool probeert op die manier ook nog wel eens een schijtspeler gratis om te ruilen voor een van mijn betere spelers. Het gebeurt dus wel vaker, maar volgens mij wel iets minder dat in fm05.

edit:

waar ik trouwens wel benieuwd naar ben; zijn er nog anderen die graag met topclubs spelen, of ben ik hier een van de weinige die liever speelt met spelers die hij uit het echt kent?

[ Voor 29% gewijzigd door Benotti op 06-03-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je spelers ook de tijd geven om te wennen aan een nieuwe tactiek. Speel evt door de week 2x tegen je reserves/U21. Alle spelers 1 helft laten spelen, worden ze ook niet erg moe van. Dan krijgen ze het sneller onder de knie, en het is goed voor je moraal als je wint (Ik verlies nog wel eens van m'n reserves :)).

Nog even verder over moraal en teamtalks. Ik heb zo'n reeks van 30 competitiewedstrijden niet meer verloren, dus moraal is hoog dan ga ik er inderdaad ook vol in als ze gelijkspelen. Zeker tegen een laaggeklasseerd team of als ik 3x zoveel schoten op doel heb gehad. Daarnet m'n topscoorder eens in de media aangepakt, dat ie ondanks goede positie op ranglijst niet goed presteert. Hij scoorde al bijna 10 wedstrijden niet en verneukte alle kansen of gaf de bal niet aan iemand die vrij voor een lege goal stond. De supporters vonden ook dat ie er als een zoutzak bij liep, en dat kon niet voor zijn salaris (€1000/w). Wedstrijd erna scoort ie meteen 2x.

Ik heb overigens nog een paar leuke speler gehaald: Dennis Wise MC/DM 39jr voor € 0. Ik had gehoopt dat hij als ervaren speler rust kon brengen, maar hij is te traag voor die positie. Heb daarbij ook Colin Healy MC/DM, 25jr op free transfer, 13-voudig Iers international. Hij was langdurig geblesseerd geweest en moet nu in de Reserves maar laten zien dat ie er bij hoort.

@Ziggy007: ik voel me gevleid. :P

Ik lees overigens alle posts van na m'n laatste post, dus eigenlijk gewoon alles. Het topic is nu behoorlijk actief en ik moest sinds m'n laatste post vanmiddag even 2 pagina's weglezen. Soms is dat saai, nu was het goed te doen. :)

@Grossen: Zijn dat van die schoppers in Polen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:42:

Daarnet m'n topscoorder eens in de media aangepakt, dat ie ondanks goede positie op ranglijst niet goed presteert. Hij scoorde al bijna 10 wedstrijden niet en verneukte alle kansen of gaf de bal niet aan iemand die vrij voor een lege goal stond. De supporters vonden ook dat ie er als een zoutzak bij liep, en dat kon niet voor zijn salaris (€1000/w). Wedstrijd erna scoort ie meteen 2x.
Heb ik ook wel eens gehad. Tijdens de wedstrijd staat er dan zoiets van: "Player X proves a point to his manager after his recent critism" _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, was bij iets van "Johnson hits back at his manager" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Godver, weer zo'n klote wedstrijd. Ik sta met 0-1 voor met 21 schoten waarvan 9 op doel. De tegenstander, Cardiff, is kansloos (3 schoten, waarvan 1 op de goal) en dan dit.

89e minuut. assistant referee signals 3 minutes extra time.
92:30. Dude van Cardiff krijgt rood, ik denk mooi, das 3 punten in de pocket
93:30. Ik heb balbezit op de middenlijn en wacht op het fluitsignaal van de scheids
94:40. nog steeds geen fluitsignaal en ik verlies balbezit.
95:05. Een of andere domme voorzet van Cardiff en jawel hoor doelpunt van Cardiff |:( |:(.
95:09. Eindsignaal, eindstand 1-1.

Op zo'n moment ben je dus echt in staat om die CD doormidden te breken. Ik wil een optie in FM2007 dat ik de scheids kan beschuldigen van omkoping. Ik speel in het Championship niet in de Jupiler League :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023

@Grossen: Zijn dat van die schoppers in Polen? :P
Blijkbaar, zes rode kaarten in twee wedstrijden voor hun lijkt me niet bepaald gezond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok wat screens ;

Hier de spelersgroep.
Ik speel een levensgevaarlijke tactiek want ik heb vaak niets te vertellen omdat ik op het middenveld finaal overgelopen wordt. Maar met snel countervoetbal scoor ik toch heel veel doelpunten.
Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06101/opstelling.jpg.xs.jpg

Absolute uitblinker dit seizoen, gekocht voor een appel en een ei (stats zijn nu lager omdat ie waarschijnlijk z'n hele vakantie aan het snacken is):
Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06101/sterspeler.jpg.xs.jpg

En zo ging mijn seizoen dus... van een 16de plaats naar een 1ste plaats en weer terug naar een 13de plaats om uiteindelijk als 3e te eindigen 8)7 :
Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06101/openneer.jpg.xs.jpg

Oh ja, en ik heb voor volgend seizoen Mauricio Pochettino weten te strikken. Altijd makkelijk zo'n Argentijnse schoffelaar achterin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Einde tweede seizoen met Volendam
Na vorig jaar gepromoveerd te zijn ten koste van Groningen :*) , was nu aan mij de taak degradatie te vermijden in de eredivisie. Ik stelde voor mijzelf als doel rechtstreekse handhaving, zoals dat mooi heet.

Enkele goede transfers zorgden er echter voor dat het veel beter ging dan verwacht. Even had ik de hoop volgend jaar zelfs Uefa-cup te kunnen spelen, maar dat bleek helaas valse hoop. Wel ga ik als het goed is de Intertoto competitie spelen deze zomer.

Eindstand
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/5907/eindstand0607volendam2ss.th.jpg

Selectie
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/782/selectie0607volendam5mi.th.jpg

Beste speler qua beoordeling
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/6097/bestespelerquabeoordeling06077.th.jpg

Topscoorder
Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/7519/topscoorder0607volendam0vr.th.jpg

Doelstelling
Voor volgend jaar stel ik als doel de Uefa-cup te halen. Wetende dat ik een aantal topspelers zal moeten gaan vervangen en ik nog geen waardige spelers heb gescout die ik ook kan aantrekken, zal het deze zomer zoeken worden naar versterkingen. (Redenen: einde contract, naderend voetbalpensioen en ontsnappingsclausule van gewilde spelers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes, 7 nederlagen. Die clausules moet je inderdaad mee uitkijken, sinds FM05 doe ik daar niet meer aan. Het is een contract tekenen op mijn manier, of helemaal niet :)
(slechte ervaringen mee gehad die clausules :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet zo slecht op dit moment met Ural..Ik sta nu 7e na 17 wedstrijden. Pas tegen de nummer 1 gespeeld, en het ging best goed, 15 minuten voor tijd 2-1 voor, en in de 85 en 89e minuut toch nog 2 doelpunten tegen , en 3-2 verloren...Jammer, meteen de wedstrijd erna met 3-0 van de nummer 4 gewonnen, en de laatste wedstrijd met 2-0 van de nummer 20 verloren...Op de een of andere manier is mijn team nog niet erg constant...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:05:
Godver, weer zo'n klote wedstrijd. Ik sta met 0-1 voor met 21 schoten waarvan 9 op doel. De tegenstander, Cardiff, is kansloos (3 schoten, waarvan 1 op de goal) en dan dit.

89e minuut. assistant referee signals 3 minutes extra time.
92:30. Dude van Cardiff krijgt rood, ik denk mooi, das 3 punten in de pocket
93:30. Ik heb balbezit op de middenlijn en wacht op het fluitsignaal van de scheids
94:40. nog steeds geen fluitsignaal en ik verlies balbezit.
95:05. Een of andere domme voorzet van Cardiff en jawel hoor doelpunt van Cardiff |:( |:(.
95:09. Eindsignaal, eindstand 1-1.

Op zo'n moment ben je dus echt in staat om die CD doormidden te breken. Ik wil een optie in FM2007 dat ik de scheids kan beschuldigen van omkoping. Ik speel in het Championship niet in de Jupiler League :( :(
Die pech had ik met HSV ook. Ik bungelde tussen plaats 9 en 13. Telkens als het even lekker ging (3-1 winst op Bayern München) kwam er weer een slechte reeks. In maart 2006 (eind eerste jaar) ben ik ontslagen. Baalde er gruwelijk van want had net Samaras en Denilson gecontracteerd voor het tweede seizoen.
Vijf dagen later ben ik benaderd door FC Den Bosch. Met een periode op zak en een zesde plaats moet ik nog een aantal wedstrijden spelen. Doel = promotie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de ultieme top ook niet leuk, het verveelt snel. Ik ga nu steeds slechtere clubs, nu kijk ik of ik goed genoeg ben voor de segunda division (het ziet er wel naar uit, na 10 wedstrijden sta ik eerste) en als dat zo is ga ik met een nog lagere club, steeds maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:18:
Ik vind de ultieme top ook niet leuk, het verveelt snel.
Daar ben ik het ook mee eens. Ik had tot nog toe eigenlijk alleen met 2 divisie teams gespeeld maar heb laatst een carriere opgestart en daarmee bij Newcastle begonnen. In het begin is het wel vet om eindelijk eens 2 echt goede spitsen (Shearer en Owen) aan het werk te zien. Ook het transfer en wage budget is leuk omdat er eindelijk precies die speler gehaald kan worden die je wil. Maar na anderhalf seizoen begint het ontzettend saai te worden, mijn team speelt als robots en het maakt niet uit of we in de rust met 0-2 achterstaan; er wordt niet verloren.

Na dit seizoen stap ik op en wil dan een landen team gaan guussen coachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Maar managen jullie dan teams waar jullie in het echt ook fan van zijn? Volgens mij niet. Ik wel, dan verveelt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet eens dat Ural Yekaterinburg bestond...:))...Ik heb deze club gekozen omdat ik wel eens in de Ural kom, verder niet. Uiteindelijk hoop ik met deze club te promoveren, en europees te gaan spelen, dat zou wel ultiem zijn...:D. Mocht er ooit een aanbieding van een topclub komen, is dat een compliment natuurlijk, en zou ik het wel doen, maar meteen bij een topclub beginnen vind ik persoonlijk te makkelijk. Coach van een topclub worden moet verdiend worden...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Je moet je spelers ook de tijd geven om te wennen aan een nieuwe tactiek. Speel evt door de week 2x tegen je reserves/U21. Alle spelers 1 helft laten spelen, worden ze ook niet erg moe van. Dan krijgen ze het sneller onder de knie, en het is goed voor je moraal als je wint (Ik verlies nog wel eens van m'n reserves :)).
Hoe plan je een wedstrijd tegen je reserves dan? Sorry voor de vele vragen maar ik heb het spel nog maar half door.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:37:
Maar managen jullie dan teams waar jullie in het echt ook fan van zijn? Volgens mij niet. Ik wel, dan verveelt het niet :)
Daar heb je wel een punt, daarom snap ik ook wel de vele AJAX fans bv. Maargoed, ik ben voor Vitesse en daar speel ik dan wel eens een game mee, maar toch is dat niet leuk. Spelers zijn vaak niet zoals in het echt (te goed of te slecht), ze staan op verkeerde posities, en dan krijg je dus een onrealistisch klote team. Speel je met een club uit verwegistan dan heb je dat probleem niet :P Tuurlijk heb je een editor voor dat soort zaken, maar daar houd ik niet van. En toch ondanks dat je fan bent, hebben jullie dan niet dat de uitdaging ontbreek als je voor de 3e keer op rij de titel wint? En dat elke fm-versie dan weer. Ik kan er wel inkomen dat je met een topclub wil spelen, maar niet voor zoveel seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:19:
[...]

Maargoed, ik ben voor Vitesse en daar speel ik dan wel eens een game mee, maar toch is dat niet leuk. Spelers zijn vaak niet zoals in het echt (te goed of te slecht), ze staan op verkeerde posities, en dan krijg je dus een onrealistisch klote team.
Dat is ook de reden dat ik niet met Ajax speel. De Nederlandse data is gewoonweg niet goed genoeg om plezier te hebben. In Engeland, Spanje en Italie heb je dat probleem over het algemeen niet.

Vind het wel erg jammer dat ik niet met Ajax kan spelen (gezellig met Huntelaar :9).

Daarnaast zijn er genoeg uitdagingen dan alleen de landstitel :P Heel seizoen ongeslagen blijven in de competitie, all cups winnen in een seizoen, spelers kopen/verkopen en opleiden etc. En bovendien, winnen verveelt niet :+

[ Voor 16% gewijzigd door Benotti op 07-03-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:26:
[...]
En bovendien, winnen verveelt niet :+
Dat vind ik eerlijk gezegd wel. Als ik alles win en er is totaal geen spanning meer, raak ik er snel op uitgekeken. Een zwaarbevochte plaats boven de degradatie plek geeft me meer voldoening dan een kampioenschap met maar 2 gelijkspelen en de rest allemaal 4/5/6-0 overwinningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben absoluut geen voetbal-fan (IRL dan ;)), dus dat word wat lastig.

Maar aangezien ik een meter of 4-500 van het stadion van RBC woon heb ik wel eens met hen gespeeld, maar op de een of andere manier boeit dat me niet, of iig niet erg lang.

Meestal pik ik gewoon een team uit Verweggistan, of ik ga om raad bij Frank.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:39:
[...]Maar aangezien ik een meter of 4-500 van het stadion van RBC woon heb ik wel eens met hen gespeeld, maar op de een of andere manier boeit dat me niet, of iig niet erg lang.
Prima locatie voor een niet-voetbal fan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:36:
[...]

Een zwaarbevochte plaats boven de degradatie plek geeft me meer voldoening dan een kampioenschap met maar 2 gelijkspelen en de rest allemaal 4/5/6-0 overwinningen.
Mij ook, maar dat wil niet zeggen dat een kampioenschap mij geen voldoening geef :) Bovendien haal ik mijn voldoening met name uit de Champions League _O_ (en met het werken met spelers die ik leuk vind irl :))

[ Voor 4% gewijzigd door Benotti op 07-03-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:49:
[...]

Prima locatie voor een niet-voetbal fan. :P
Tsja, ik hoef zomers alleen maar het raam open te zetten om de stand te weten. Als er gefloten word is er weer een tegendoelpunt gevallen, bij juichen hebben ze weer eens gescoord.

Het fluiten klinkt overigens veel vaker ;)

Alleen 's winters nogal wat overlast van de lichtmasten (die zetten op dezelfde hoogte als mijn appartement).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:17:
Netjes, 7 nederlagen. Die clausules moet je inderdaad mee uitkijken, sinds FM05 doe ik daar niet meer aan. Het is een contract tekenen op mijn manier, of helemaal niet :)
(slechte ervaringen mee gehad die clausules :+ )
Als Volendam moet je soms iets meer geven om toch die belangrijke speler binnen te kunnen halen. Wel probeer ik natuurlijk die ontsnappingsclausule zo hoog mogelijk te maken. Nu was het drie en vier miljoen. Als ik dat uiteindelijk krijg voor deze spelers, ben ik zowieso wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben absoluut geen voetbal-fan
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik ben fan van PSV en Middlesbrough en om de een of andere manier hou ik er niet van om PSV te managen in FM. De Nederlandse data is niet echt goed vind ik persoonlijk (misschien moeten we NL-researcher worden hier :D) en in Engeland is de uitdaging net iets groter. Ik begin heel vaak met een kleine club in Engeland om dan hopelijk ooit manager van Boro te worden. Heel saai ik weet het. Meestal stop ik dan met mijn game als ik met Boro de CL win. Als ik met Boro begin ben ik na 2 seizoenen al klaar >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben absoluut geen voetbal-fan (IRL dan ;)), dus dat word wat lastig.
Dat idee had ik altijd al en het klopt dus ook nog, je wist nooit wat van de spelers irl enzo :P

Btw, wies Frank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
Hopen dat ik dat ook ben ;) . 1ste seizoen staat al vast dat ik of 1ste of 5de wordt :P hoop op voorronde CL :) .

Over kleine clubs, met FM05, vlak voor de release van 2006 ben ik met Ajax begonnen, top bereikt, AC Milan verjongd (met een transferbudget van 96 miljoen lukte dat aardig ;P ) .

Daarna naar middlesbrough, toen naar FM2006 :) .

[ Voor 51% gewijzigd door JanW op 07-03-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan toch? FM Is nog wel wat meer dan voetbal alleen hoor ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:23:
[...]

Dat idee had ik altijd al en het klopt dus ook nog, je wist nooit wat van de spelers irl enzo :P
Yup :)
Btw, wies Frank?
Frank de Lama: http://proxymoron.org/llm/ :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:25:
[...]

Kan toch? FM Is nog wel wat meer dan voetbal alleen hoor ;)

[...]

Yup :)
[...]

Frank de Lama: http://proxymoron.org/llm/ :)
Heb alleen maar meer respect voor du _/-\o_ 'Niets' van voetbal afweten en toch zo bezeten zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:02:
[...]

Hoe plan je een wedstrijd tegen je reserves dan? Sorry voor de vele vragen maar ik heb het spel nog maar half door.
In het nederlands:

Ga naar manager - druk je de bovenste, dus je eerste elftal Dan ga je naar wedstrijden. Hierna naar vriendschappelijk wedstrijden (knop). Dan kan je als tegenstander kiezen je res. of onder 21.

Als je echt wil bepalen wie je wilt dat er speelt in je B-team moet je leiding over je B-team nemen, dat doe je bij manager en opties en dan bij B-team -> leiding over team nemen. Dan kan je bepalen wie er tegen wie speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Vanavond geen FM2006, maar kijken naar de topper Barca vs. Chelsea op Sporza. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:48:
Vanavond geen FM2006, maar kijken naar de topper Barca vs. Chelsea op Sporza. :)
Idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fok, helemaal vergeten dat het CL is.

*PapaLazarou zet snel de tv aan.

Ik ben Ajax-supporter en mijn uiteindelijk wil ik wel trainer van Ajax worden, maar dan moet ik idd dat verdienen. En meestal is dat pas na 10 seizoenen, ofzo, zodat ik lekker een nieuw team kan bouwen. :) Ik heb in vorige FM/CM games overigens ook al Feyenoord en PSV gecoached, als de vacature er is, zeg ik geen nee. Zeker als ze zijn afgezakt, dat maakt het leuker. Doet wel pijn om dan van Ajax te winnen, maar aan de andere kant zijn die wedstrijden dan juist extra leuk.

Ik heb net mijn eerste seizoen klaar met Darlington. Morgen komen de screens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barça - Chelski 1-0
Ronaldinho :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:23:
Barça - Chelski 1-0
Ronaldinho :9~
Geen spoilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, het eerste seizoen met FC Kharkiv zit er op. Ik nam ze over toen ze 12 wedstrijden (van 34) gespeeld hadden, toen stond men 6e (van 18 teams) in de Persha Liha, de één na hoogste divisie in de Oekraïne.

Om te beginnen maar eens de verwachtingen: de board wil een 'stay clear of relegation', de supporters verwachten een safe midtable. Beiden nogal pessimistisch imho, gezien de kwaliteit van de selectie, en het feit dat men vorig jaar nog gedegradeerd is uit de hoogste divisie.

Financieel zat het niet lekker. Weliswaar 300k in kas, maar de wagebudget (van iets minder dan 15k/week) werd met 6k/week overschreden, plus ik heb een relatief groot stadion met weinig toeschouwers (gemiddeld 1600 ofzo per wedstrijd), dus dat schiet ook niet op.

Om te beginnen heb ik dus wat overbodige players verkocht. Sommigen omdat ze niet goed genoeg of overbodig waren, maar ook een spits die ik liever had gehouden, maar 1100/week vond ik hem niet waard... gevolg is dus dat ik nu 60 euro per week onder het budget zit, goed genoeg dus.

Hier tegenover staat slechts één aankoop, voor de AML (Kryoka, kan tevens als ST spelen), omdat na de verkopen ik slechts één speler had voorzijn positie, die op dat moment ook nog gebleseerd was. Ook voor mijn DL en MR moet ik nog één speler aantrekken, maar daar heb ik nog niemand voor gevonden. Voor beide posities ben ik wel iemand aan het hertrainen, maar dat wil niet erg opschieten.

De spelers die ik nu heb zijn allemaal prima, maar de gemiddelde leeftijd is vrij hoog. Dit komt met name door de primaire keeper (32 jaar), en mijn verdediging, waar 3 spelers tussen de 30 en 33 jaar rondlopen. Hier moet ik dus binnen niet al te lange tijd ook vervangers voor gaan vinden. Het middenveld en de aanval zit voorlopig wel safe, en in mijn reserves heb ik een prima keeper voor de toekomst zitten.

In de Cup lag men er al uit voordat ik bij het team kwam, dus daar niets te melden.

In de competitie ging het supergoed, hoewel het soms wel wisselvallig was (winnen van het beste team, en dan meteen daarna verliezen van een team in de degradatiezone...).

Helaas door wat blessures de twee promotieplaatsen gemist. Dit word toch wel mijn persoonlijke doelstelling voor volgend jaar in ieder geval.

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/fck1.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/fck2.JPG

Beste speler qua stats. Dit is tevens mijn topscorer:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/fck3.JPG

----

Met mijn KuPS game verder nog niets te melden, ben de eerste speelrondes (is de 4e en 5e ronde) van de Cup goed doorgekomen, en de eerste paar wedstrijden van dit seizoen lopen tot nu toe ook aardig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Primaire keeper? Is dat nieuw nederlands? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typerend, onder Barca - Chelsea haalt Wildhagen flink door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hehe, het valt op :+

En ik bedoelde uiteraard de 1e keus qua keeper, beetje ongelukkig verwoord ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
De wedstrijd is nog op 1-1 geeindigd, met een onterechte penalty voor Chelski :r Btw ook een echte scheiTrechter die de hele match naar de kl*te hielp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:52:
offtopic:
De wedstrijd is nog op 1-1 geeindigd, met een onterechte penalty voor Chelski :r Btw ook een echte scheiTrechter die de hele match naar de kl*te hielp...
Nogmaals, geen spoilers. Het is je vergeven, je signature _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@toshiba_laptop:
Ten eerste: off-topic
Ten tweede: dikke spoiler voor de mensen die graag nog de samenvatting van de wedstrijd willen zien
Ten derde: is dit na één opmerking hierover nog niet duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, tis een belg hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren uiteraard ook Barc-Chel gekeken...damn, die ronaldinho kan wel ballen zeg...:D

Ook nog 2 wedstrijdjes gespeeld met Ural Yekaterinburg, allebei gewonnen, alleen een vreemd dingetje, mijn 1e keeper is opeens ontevreden. iedereen heeft als moraal Superb(?) of very good, en hij heeft als moraal Very poor...Hij speelt gewoon elke wedstrijd als hij fit is...vage gast, kan ik ergens nog zien waarom iemand ontevreden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, als je de speler voor je hebt in het menu de tweede optie (Personal in het Engels, geen idee wat het in NL is). Dan onderaan bij Slight of Major Concerns kijken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:50:
Personal in het Engels, geen idee wat het in NL is
Personal = Persoonlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx, ik zal vanavond eens kijken, misschien wil hij meer geld ofzo...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Benotti schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:31:
Ik heb ook wel eens dat Arsenal Cygan wil ruilen voor Duff, zonder geld toe. Liverpool probeert op die manier ook nog wel eens een schijtspeler gratis om te ruilen voor een van mijn betere spelers. Het gebeurt dus wel vaker, maar volgens mij wel iets minder dat in fm05.

edit:

waar ik trouwens wel benieuwd naar ben; zijn er nog anderen die graag met topclubs spelen, of ben ik hier een van de weinige die liever speelt met spelers die hij uit het echt kent?
Nee hoor. Ik speel niet altijd met topclubs maar meestal wel met clubs uit de hoogste divisie van de grootste EU competities. Naar Ajax, HSV en Tottenham ben ik nu bijvoorbeeld een game met Fiorentina aan het doen. Op deze manier is meestal de doelstelling zsm meedoen om europese cups, wat dan ook kan na een seizoen of 2. Zo blijft een potje 4 a 5 seizoenen leuk waarna ik naar een andere club ga, het potje verslons, omdat veel toppers bij mijn oude club zitten, en dan maar weer opnieuw begin.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, kan je in Tsjechie geen transfervrije spelers aantrekken ofzo :/ Wel luitjes van buiten Tsjechie, en ook andere competities kunnen op deze manier shoppen in Tsjechie, maar binnen Tsjechie zelf is dat niet mogelijk, blijkbaar. Lekker is dat :X

BTW, Poborsky zijn leencontract liep op 31-12 al af, en er zitten aardig wat Europese (top)clubs achter hem aan, en aangezien ik hem niet transfervrij een contract kan aanbieden ben ik die dus kwijt :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, stelletje poepdozen. Ik geef twee keer een speler een boete wegens gewelddadig gedrag (twee keer rood in twee wedstrijden), en kan meteen mijn biezen pakken omdat de relatie met mijn spelers slecht zou zijn? :?

Ga toch fietsen man.... kijken welke clubs nog vrij zijn dan maar weer.

(Dit gaat trouwens over KuPS, niet Kharkiv)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ik schijn Emmensupporter te zijn ;) Dus ja, ik manage(de) een team die ik IRL supporter. En Redbridge in FM2005 ben ik ook supportert van.

Harrogate heb ik niets mee, maar daar kwam ik gewoon bij toeval terecht, de enige club die een vacature had na m'n ontslag bij Emmen. Ben nu al wel zover dat ik hetniet over m'n hart kan krijgen om bij Harrogate te vertrekken. Ik bedoel, ik laat Manchester City lopen omdat ik met Harrogate verder wil :X

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Sherlock

No Shit

Ik ben met Heerenveen in mijn derde seizoen en ik ben in een heftige titelstrijd verwikkelt met... FC Utrecht. De grote 3 + AZ staan allemaal op zeer geruime afstand, nummer 3 is NAC Breda! Qua spelers is er niet veel bijzonders gebeurd, behalve misschien dat Rodrigo Tiui is opgehouden met scoren. In zijn plaats heb ik Akin Serhat neergezet, en die doet het op dit moment bijzonder goed. Tiui heeft wel net een nieuw contract getekend, en de eerste wedstrijd die daarop volgde scoorde hij 3 keer, dus misschien dat hij nu weer blij is.

Mijn tactiek heb ik nog iets aanvallender gemaakt:
3 centrale verdedigers, 2 verdedigende middenvelders, 3 aanvallende middenvelders waarvan 2 buitenspelers en 2 spitsen. Op die manier ben ik iets minder afhankelijk van mijn ene spits. Deze tactiek leunt wel erg op de kwaliteit van de twee DMC's maar dat is prima verzorgd bij mij (Besagno, Castrillon, Bourillon, Grandqvist)

Naast Heerenveen ben ik (dankzij dit topic) begonnen met een extra manager in de tweede divisie van Tsjechië. De gelukkige club is Hradec Králové geworden. Goede middenmoter met een redelijk jong team, en enkele goede spelers "on loan". Lijkt me leuk om dit naast Heerenveen te doen, met het ene team de CL in terwijl de andere moet gaan vechten voor promotie. Bij Heerenveen heb ik één Tsjech zitten (Deptalla, regen) en die ga ik proberen om uit te lenen, verder ga ik geen acties heen en weer doen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar heel even gespeeld. Wel een talentje uit de eigen jeugd laten debuteren, een 17 jarige spits. meteen 5 clubs willen heb "on loan" hebben...:D..Volgens mij weet hij alleen zelf nog niet echt zijn positie, daar staat namelijk DC ST...dus verdedigen en aanvaller tegelijk...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:06:
Naast Heerenveen ben ik (dankzij dit topic) begonnen met een extra manager in de tweede divisie van Tsjechië. De gelukkige club is Hradec Králové geworden. Goede middenmoter met een redelijk jong team, en enkele goede spelers "on loan". Lijkt me leuk om dit naast Heerenveen te doen, met het ene team de CL in terwijl de andere moet gaan vechten voor promotie. Bij Heerenveen heb ik één Tsjech zitten (Deptalla, regen) en die ga ik proberen om uit te lenen, verder ga ik geen acties heen en weer doen.
Hehe, ik had jou altijd in mijn kop als die-hard AJAX gamer. Na eerst als de Franse tweede divisie, nu Heerenveen, en als klapper op de vuurpijl de Tsjechische tweede divisie! Hulde :P Ik ben daar dus ook begonnen, bij Ceske Budejovice (waar Poborsky op loan speelt, tot 31-12 maar). Je hebt wel te kampen met een winterstop van 3maand, maargoed omdat je dus met een ander team speelt is dat prima te combineren. Jammer is alleen:
OK, kan je in Tsjechie geen transfervrije spelers aantrekken ofzo :/ Wel luitjes van buiten Tsjechie, en ook andere competities kunnen op deze manier shoppen in Tsjechie, maar binnen Tsjechie zelf is dat niet mogelijk, blijkbaar. Lekker is dat :X
Ik zit nu in de winterstop, sta met 6pt aan de leiding en moet dus nog 15 potjes. De 31-12 periode viel me dus vies tegen omdat je als klein clubje afhankelijk bent van vrije transfers, maar dat ken dus niet in Tsjechie onderling |:( Nu heb ik alleen een slovaak op de kop weten te tikken, dus mocht ik promoveren zal ik wel op een andere manier aan versterking moeten komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:36:Hehe, ik had jou altijd in mijn kop als die-hard AJAX gamer. Na eerst als de Franse tweede divisie, nu Heerenveen, en als klapper op de vuurpijl de Tsjechische tweede divisie!
Hehe, dat klopt ook wel hoor, ik begin elke nieuwe versie met Ajax. Dat doe ik dan een seizoen of 4, totdat ik het beu ben en dan ga ik wat anders doen. Clubs die ik tot dusverre gemanaged heb zijn o.a. FC Zwolle, NEC, Rosenborg, HJK Helsinki, Montpellier, Southampton en Colchester United.

Een volgende game wordt waarschijnlijk in Scandinavië, Zweden en Denemarken lijken me wel leuk, en dan in de tweede divisie beginnen om Djurgardens of FC Kopenhagen van de troon te stoten :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:24:
Gisteren maar heel even gespeeld. Wel een talentje uit de eigen jeugd laten debuteren, een 17 jarige spits. meteen 5 clubs willen heb "on loan" hebben...:D..Volgens mij weet hij alleen zelf nog niet echt zijn positie, daar staat namelijk DC ST...dus verdedigen en aanvaller tegelijk...:D
Die spelers zijn echt zo fijn als je de laatste 10 minuten vol op de aanval wil spelen maar je geen wissels meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spartak Chelyabinsk heb ik opgegeven...lol...daar is echt niks mee te bezeilen...een wedstrijdje gespeeld tegen de nummer 17...1-0 achter, wel een paar kansjes, daarna een rode kaart voor de tegenstander, dus ik dacht YES! dit moet kunnen!...maar ja...daarna werd ik volledig weggespeeld, en verloor met 6-1!!...tegen 10 man...ik sta nu 15 punten achter op de nummer 21...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik word hier gek van. Win je met 4 - 1 van Udinese, speel je 0 - 0 tegen Bolton, pff, telkens gaat het zo.
Heb al wel met 2 - 0 van Arsenal gewonnen, 3 - 0 van Man U, 0 - 0 tegen Chelscum. Sta atm 2e ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:54:
Spartak Chelyabinsk heb ik opgegeven...lol...daar is echt niks mee te bezeilen...een wedstrijdje gespeeld tegen de nummer 17...1-0 achter, wel een paar kansjes, daarna een rode kaart voor de tegenstander, dus ik dacht YES! dit moet kunnen!...maar ja...daarna werd ik volledig weggespeeld, en verloor met 6-1!!...tegen 10 man...ik sta nu 15 punten achter op de nummer 21...
als je tegen 10 man komt te spelen moet je je Creative freedom voor alle spelers terugschroeven (behalve misschien de spelmaker). Als je tegen 10 spelers echt goed voor de dag wil komen is het het best om in een superstrakke organisatie te gaan spelen, je speelt de tegenstander helemaal gek (die komen tenslotte altijd een mannetje tekort), en dan komen de kansen vanzelf.

Een losse organisatie tegen ploegen met 10 man is zelfmoord :) iedereen gaat uit de organisatie lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was al bekend dat je niet moest stoppen als het goed gaat. Maar als het slecht gaat moet je even stoppen. Slechte periode werd bij mij afgesloten (2x verloren achter elkaar). Nu 1e wedstrijd gespeeld, 5 - 1 gewonnen in de CL tegen Panathinaikos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vraag ik mij af waar dat aan ligt. Ik geloof zelf niet, maar bijgeloof zeker wel. Zoals dit soort dingen, of als je zegt "dat x nooit last heeft van kuren" en dat je auto de dag erna niet start etc.

Het blijft vreemd zulke dingen, maar ze komen altijd uit :+

FM eigenlijk nooit kappen als het goed gaat (iig computer uitzetten), wanneer het slecht gaat idd kappen als je doorhebt dat het op het moment niet meer te herstellen is. Dat merk je als 3-0 voorsprongen gaat weggeven of verliest door penals of vrije trappen.

Apart is dat toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:04:
als je tegen 10 man komt te spelen moet je je Creative freedom voor alle spelers terugschroeven (behalve misschien de spelmaker). Als je tegen 10 spelers echt goed voor de dag wil komen is het het best om in een superstrakke organisatie te gaan spelen, je speelt de tegenstander helemaal gek (die komen tenslotte altijd een mannetje tekort), en dan komen de kansen vanzelf.

Een losse organisatie tegen ploegen met 10 man is zelfmoord :) iedereen gaat uit de organisatie lopen.
Goeie tip! Ga ik zeker gebruiken, had het zelf nog niet zo gezien.

Wat me trouwens opvalt: Als ik team report kies en kijk naar de 'sterkste opstelling' volgens mijn assistent trainer is die heel anders dan wanneer ik pick team zeg tegen mijn assistent trainer. Terwijl er geen blessures zijn ofzo. Daarnaast schaalt ie spelers met redelijke stats erg laag in in het team report.

Nu eerst even mijn post van mijn eerste Darlington seizoen in elkaar flansen. :)

Eindstand League Two
Kampioen geworden met de vingers in de neus. De laatste 38 wedstrijden ongeslagen. _/-\o_ Ik snap het zelf niet helemaal, maar als je hier onder mijn kampioenswedstrijd ziet dan verklaart het wel een hoop.
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/2365/fm24gn.th.jpg

Kampioenswedstrijd
Dit was echt spannend! Dat ik kampioen zou worden stond wel al vast met de voorsprong die ik had. Alleen zul je net zien dat je tijdens je kampioensmatch dik onderuit gaat. Wat een score-verloop: twee keer een achterstand goed gemaakt en een keer de gelijkmaker weggepoetst. En inderdaad, hier zie je ook de naam Shelton Martis, ooit van Eindhoven. Zat al bij de club en is een redelijk goede verdediger.
Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/2563/fm72dk.th.jpg

Cups
Carling Cup: Eerste ronde uit tegen Stoke (champ) 1-2e. (In de aller-allerlaatste minuut van de blessuretijd maakte Stoke gelijk, vervolgens in de verlenging nog een tegentreffer)
FA Cup: Vierde ronde uit tegen Arsenal (prem) 1-4. (We maakten in ieder geval nog gelijk... in de tweede helft weggetikt)
VANS Trophy: Derde ronde uit tegen Hartlepool (L1) 0-1. (Moest de week erna weer uit tegen ze voor 3e ronde FA Cup, wraak genomen met 3-2 winst)

Het team
Mijn basiselftal in mijn 3-5-2 opstelling.
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/5554/fm67rx.th.jpg

Beste speler
Diego, hij mocht mee naar het EK U21. Heb ik gelukkig bij aankoop al een contract tot 2009 gegeven.
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/2291/fm10vl.th.jpg

Topscoorder:
Borje Sundvall, inmiddels verkocht aan Wigan voor 1.7M, z'n waarde was 925k. Relatief goedkoop dus, maar z'n contract zou eind volgend seizoen aflopen en ik kon absoluut niet aan zijn nieuwe salariseisen voldoen. Dan maar verkopen. En aangezien ik 'm een jaar eerder voor 1k heb gekocht, zal ik verder niet klagen. :P
Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/4659/fm00it.th.jpg

Talent
Eigenlijk is Diego ook een groot talent, maar volgens mij is dit echt de grootste groeibriljant die ik heb rondlopen.
Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/1454/fm48xa.th.jpg

Overzicht
Financiëel kan het echt beter. Door alle spelers die ik op free transfer heb gehaald ben ik toch aardig over m'n salarisbudget heen. Ik hoop dat op te kunnen vangen door een flinke transfer (Diego?).
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/6761/fm32te.th.jpg

Doelstelling seizoen 2
Meedoen om promotie naar de Championship. Heb inmiddels mijn eerste 2 wedstrijden gewonnen dus het begin is goed. Ik heb aardig wat nieuwe spelers gehaald. Vooral jong talent wat bij de topclubs wegmocht op free transfer. Heb nog een paar spelers verkocht die overbodig waren of waarvan ik hun salariseisen niet kon voldoen en hun contract zou aflopen en/of goede alternatieven had voor hun positie. Mijn mooiste gratis aankoop: Robbie Foy AM RL van Liverpool.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:45

Argarath

MasterBlaster

Mijn carriere in FM2006 tot op heden:

PSV 1,5 jaar (2e geworden, Amstel Cup gewonnen, 1/4 finale CL) - aangenomen als coach NL elftal
door Real Madrid benaderd - 2 jaar (Primera Division gewonnen, Spaanse beker gewonnen)
ontslagen door NL elftal na 4e geworden te zijn op het EK
27 dagen Bayern Munchen gedaan -> toen naar AC Milan (Serie A gewonnen, Uefa Cup gewonnen, Italiaanse beker gewonnen, Euro Super Cup gewonnen)
benaderd na het EK door Engeland en Zweden -> nu dus ook bondscoach van Engeland.

Ik speel al jaren CM en daarna FM, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben nu al "Dutch Legend" in de persberichten en ik sta 8ste in de top van de meest succesvolle Nederlandse trainers ooit! Geweldig leuk zo, en met Milan kun je alles doen.

Heerlijk!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gave shirts die van Darlington (die Zwart/witte dan) :D! Engeland O+, ik krijg meteen zin in zo'n game als ik dat dan zie. Robbie Foy heeft Ziggy in de vorige FM versie behoorlijk wat plezier van gehad trouwens.

Ik zit ondertussen weer in het koude Rusland :'). Ik heb 2 jaar bij Academica gezeten en vervolgens naar Spartak Moskou verhuisd. Ook nog een WK-tje met Columbia gespeeld (mooi was die :9~). Morgen zal ik een verhaal posten 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We want more! We want more! :+

Inderdaad, die gorilla haalt me de woorden uit de mond. Ik verlang naar de zomer, netwerk game onderin engeland met dezelfde aap. Robbie Foy idd, die had ik voor of na Barry Cogan (AM R). Weetniet meer precies, maar dat waren twee lucky shots op de rechtflank die moet hebben als klein conference kut clubje. Toffe spelers heb je trouwens :P 38 wedstrijden ongeslagen, dat is ziek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Halverwege het seizoen en we staan 3e :X
In de FA Cup nog actief, 3e ronde uit naar Manchester City door wie ik een paar dagen geleden nog werd gevraagd om daar manager te worden. Ach, het zal een nederlaag en wat geld opleveren. De competitie is toch het belangrijkste momenteel.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:04:
[...]

mmm...dat klinkt aannemelijk, misschine dat ik toch iets dieper in de tactiek moet gaan duiken dan alleen de spelers op de goed plaats zetten...;)...tnx for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, dit is de eerste versie van FM wat ik speel (nooit CM of FM2005 gespeeld) dus het was allemaal nieuw. Ik zet de poppetjes neer en 'k verloor toen 5 - 0 van PSV, ik dacht huh, hoe gaat dan :?, vriend om hulp gevraagd, heeft me op gang geholpen en sindsdien gaat het heel goed.
___________________________________________________________________________________

Damn, de financieen gaan heeel erg slecht bij mij. Ik heb dit seizoen al 19 miljoen verlies geleden 8)7. Ben nu wat onnodige grootverdieners aan het verkopen.

Net de FIFA World Cup gewonnen, dus de financieen zijn al weer wat beter. Ik probeer nu Kewell (95,000 per week :/) te verkopen, speelt nooit, dus waarom houden?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:55:
[...]

mmm...dat klinkt aannemelijk, misschine dat ik toch iets dieper in de tactiek moet gaan duiken dan alleen de spelers op de goed plaats zetten...;)...tnx for the tip!
Bedank Cruijff maar :) al mijn voetbalwijsheid komt van hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach nee, krijgen we dit weer: spelers die gaan zeuren omdat ik van een aantal spelers af wil, en daarbij gevraagd heb of ie z'n contract wil laten ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat heb je met Favoured Personnel.

Soms staan de fans wel eens met hakbijltjes klaar om je een kopje kleiner te maken als je een van de Favoured Personnels van de club verkoopt ;)

Learn to live with it ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat degene die ik wil verkopen allemaal Favorite Personel zijn 8)7 Fans gebben nog niks gezegd, dus mss is er hoop _/-\o_ Bij een oude Ajax game werd iedereen boos op me, maar toen we kampioen waren was het meerendeel blij :)

Edit:
Mooi, geen enkele speler is meer boos :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maar is een nieuw spel geladen, gekozen om Feyenoord te leiden (mn cluppie).
Uiteraard ga ik voor de landstitel, maar heb een vraag. Snap nie veel van de training. Die is namelijk erg veranderd ten opzichte van cm 03/04.
Heeft een van jullie een link naar wat goeie tacktieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:46:
Heb maar is een nieuw spel geladen, gekozen om Feyenoord te leiden (mn cluppie).
Uiteraard ga ik voor de landstitel, maar heb een vraag. Snap nie veel van de training. Die is namelijk erg veranderd ten opzichte van cm 03/04.
Heeft een van jullie een link naar wat goeie tacktieken?
Voeg mij maar ff toe (profiel), dan zal ik je trainingschedules wel sturen, werken uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:31

hilgo

Clear your mind of can't.

Je zou eens op het forum van si-games kunnen kijken voor taktieken.

En succes met Feyenoord ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:46:38 wedstrijden ongeslagen, dat is ziek _/-\o_
Ja, ik had na een tijdje wel zoiets van: nu zal ik dan wel verliezen, maar nee. Heb een kleine dip gehad, twee 0-0's thuis gehad na de 1-4 tegen Arsenal, maar nadat ik m'n spits op scherp had gezet begon de machine weer te lopen.

Ik sta nu na 4 wedstrijden alweer 1e in de L1 8)7 . 3x winst en 1 gelijk, gelijk met Lincoln, ook een promovendus. Maar het is hier wel wat meer kielekiele, zeg maar. Ik denk niet dat 3 verdedigers uiteindelijk genoeg is om te blijven winnen, wordt al te vaak voorbijgelopen. Maar zolang zij naast schieten en ik scoor is er niets aan de hand natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:15:
[...]

Ja, ik had na een tijdje wel zoiets van: nu zal ik dan wel verliezen, maar nee. Heb een kleine dip gehad, twee 0-0's thuis gehad na de 1-4 tegen Arsenal, maar nadat ik m'n spits op scherp had gezet begon de machine weer te lopen.

Ik sta nu na 4 wedstrijden alweer 1e in de L1 8)7 . 3x winst en 1 gelijk, gelijk met Lincoln, ook een promovendus. Maar het is hier wel wat meer kielekiele, zeg maar. Ik denk niet dat 3 verdedigers uiteindelijk genoeg is om te blijven winnen, wordt al te vaak voorbijgelopen. Maar zolang zij naast schieten en ik scoor is er niets aan de hand natuurlijk. :)
Als je eenmaal gaat winnen en je houdt het moraal hoog dan is het redelijk makkelijk om 2x achter elkaar te promoveren. In mijn game sta ik nu bovenaan in het Championship en Ipswich (vorig jaar ook gepromoveerd) staat nu 3e maar ze stonden ook iets van 20 wedstrijden 2e.

Daarnaast gebeurd het te vaak dat clubs 2x achter elkaar degraderen. Is al met Fulham, Crewe en Blackburn gebeurd in mijn game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:30:
[...]

Als je eenmaal gaat winnen en je houdt het moraal hoog dan is het redelijk makkelijk om 2x achter elkaar te promoveren. In mijn game sta ik nu bovenaan in het Championship en Ipswich (vorig jaar ook gepromoveerd) staat nu 3e maar ze stonden ook iets van 20 wedstrijden 2e.

Daarnaast gebeurd het te vaak dat clubs 2x achter elkaar degraderen. Is al met Fulham, Crewe en Blackburn gebeurd in mijn game.
Uit de conference komen is lastig. Als je daar eenmaal uit komt, stoom je inderdaad vaak ineens door naar the championship, maar daar strand je dan vaak ook wel, atlhans dat is mijn ervaring uit de netwerk games. Daar is het niveau aan de ene kant zo dat je het hele seizoen met een bagger linksback uit de jeugd kan spelen omdat je niets kon vinden in de zomer, maar aan de andere kant zijn er altijd wel een 4tal teams die er met kop en schouders bovenuit steken. Het is mij dan ook maar 1x gelukt van de 2 keer overigens; doorstoten van de conference naar de premier leaque. De andere keer ben ik dus gestrand in the championship en via vele frustrerende play offs de pl niet gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Northwich komt op stoom :D

Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06105/Aliadiere.jpg.xs.jpg

Nadeel is dat ik nu dus niet kan stoppen met spelen anders verlies ik de volgende wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:22:
Northwich komt op stoom :D

[afbeelding]

Nadeel is dat ik nu dus niet kan stoppen met spelen anders verlies ik de volgende wedstrijd.
Die Larsson is uit de jeugd van Arsenal niet? Had ik bij Helsingborg, was daar echt een gatusso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:30:
[...]

Die Larsson is uit de jeugd van Arsenal niet? Had ik bij Helsingborg, was daar echt een gatusso.
Klopt, heb hem afgelopen zomer (FM-zomer ;))gekocht van Brentford voor een appel en een ei. Heb hem vooral gekocht omdat hij goede attributes heeft en hij is ook inzetbaar op een boel positie's. Heb hem tot nu toe vooral gebruikt als linksback maar ik denk ik hem vaker op het middenveld ga zetten als hij zo goed blijft spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32
Ben vandaag weer wat verder gegaan met spelen met Veendam in de eredivisie.
Vorig jaar gepromoveerd, maar in de eredivisie kan ik tot nu toe nog niet veel klaar spelen. Moeilijke wedstrijden en veel blesures. 4 belangrijke spitsen zijn geblesseerd. :( De verloren wedstrijden, zijn gelukkig allemaal net verloren met 1 punt verschil.
Nu 1 gewonnen, en 4 verloren.

Ik heb wel de 1e ronde van de eufa cup overleefd. 4-3 thuis gewonnen van Legia, 0-1 uit gewonnen. 2 Mooie westrijden _/-\o_ Veendam mag eufa cups spelen omdat in het vorig seizoen er een raar bekerverloop was, met een winst van Veendam tegen VVV in de finale.
Ik sta nu ingedeeld in een poule met Barca :*) Dortmund :*) GAK, waar ik mijn MC AC aan verkocht had vorig jaar :/ en tenslotte Chievo..... Kortom, dat wordt een kanslose missie, maar wellicht dat er ergens wat puntjes gehaald kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://img104.imagevenue.com/loc24/th_26846_Fixtures.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img37.imagevenue.com/loc24/th_26853_Injuries.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img9.imagevenue.com/loc24/th_26858_Ranking1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img40.imagevenue.com/loc268/th_22481_Euro_CUP_1.jpg

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Hier een x een stuk van mijn career!

Ben bezig met Fc Zwolle en 't gaat erg lekker.. Zit nu in seizoen van 2010/2011 en heb afgelopen seizoen al de beker gewonnen van Feyenoord in de finale 1-0 8) ..

Heb al verschillende aanbiedingen gehad van enkele k*t clubs zeg maar gerust (sparta en dergelijke)
En 1 topclub (Feyenoord me cluppie) Maar niet geaccepteerd omdat ik Fc Zwolle naar de top wil loodsen..

Bestuur in seizoen 2008/2009 gevraagd voor stadionuitbereiding en topfacaliteiten/jeugdopleidingscentrum en helaas is alleen dat laatste doorgegaan, stadion kon toen niet omdat de buurt erop tegen was. Dit seizoen verloopt me contract weer en er zal natuurlijk vast wel een nieuw contract voor me komen en zal weer proberen voor een stadionuitbereiding te gaan, zit nu dus nog in het Oosterenkstadion met een capaciteit van: 6834 zitplaatsen.

Geschiedenis:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/Fm2006/Geschiedenis.JPG

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/Fm2006/Competitie.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/Fm2006/Selectie.JPG

Beste speler en tevens topscorer op dit moment:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/Fm2006/Topscorer.JPG
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.