Zo, het eerste seizoen met FC Kharkiv zit er op. Ik nam ze over toen ze 12 wedstrijden (van 34) gespeeld hadden, toen stond men 6e (van 18 teams) in de Persha Liha, de één na hoogste divisie in de Oekraïne.
Om te beginnen maar eens de verwachtingen: de board wil een 'stay clear of relegation', de supporters verwachten een safe midtable. Beiden nogal pessimistisch imho, gezien de kwaliteit van de selectie, en het feit dat men vorig jaar nog gedegradeerd is uit de hoogste divisie.
Financieel zat het niet lekker. Weliswaar 300k in kas, maar de wagebudget (van iets minder dan 15k/week) werd met 6k/week overschreden, plus ik heb een relatief groot stadion met weinig toeschouwers (gemiddeld 1600 ofzo per wedstrijd), dus dat schiet ook niet op.
Om te beginnen heb ik dus wat overbodige players verkocht. Sommigen omdat ze niet goed genoeg of overbodig waren, maar ook een spits die ik liever had gehouden, maar 1100/week vond ik hem niet waard... gevolg is dus dat ik nu 60 euro per week onder het budget zit, goed genoeg dus.
Hier tegenover staat slechts één aankoop, voor de AML (Kryoka, kan tevens als ST spelen), omdat na de verkopen ik slechts één speler had voorzijn positie, die op dat moment ook nog gebleseerd was. Ook voor mijn DL en MR moet ik nog één speler aantrekken, maar daar heb ik nog niemand voor gevonden. Voor beide posities ben ik wel iemand aan het hertrainen, maar dat wil niet erg opschieten.
De spelers die ik nu heb zijn allemaal prima, maar de gemiddelde leeftijd is vrij hoog. Dit komt met name door de primaire keeper (32 jaar), en mijn verdediging, waar 3 spelers tussen de 30 en 33 jaar rondlopen. Hier moet ik dus binnen niet al te lange tijd ook vervangers voor gaan vinden. Het middenveld en de aanval zit voorlopig wel safe, en in mijn reserves heb ik een prima keeper voor de toekomst zitten.
In de Cup lag men er al uit voordat ik bij het team kwam, dus daar niets te melden.
In de competitie ging het supergoed, hoewel het soms wel wisselvallig was (winnen van het beste team, en dan meteen daarna verliezen van een team in de degradatiezone...).
Helaas door wat blessures de twee promotieplaatsen gemist. Dit word toch wel mijn persoonlijke doelstelling voor volgend jaar in ieder geval.
Competitie:
Selectie:
Beste speler qua stats. Dit is tevens mijn topscorer:
----
Met mijn KuPS game verder nog niets te melden, ben de eerste speelrondes (is de 4e en 5e ronde) van de Cup goed doorgekomen, en de eerste paar wedstrijden van dit seizoen lopen tot nu toe ook aardig.