Heerenveen
Competitie
Het gaat goed, niks meer en niks minder. Zit nu dus in mijn derde seizoen, sta ondertussen 6 punten voor op nummer 2 (Feyenoord). FC Utrecht heeft het vrij lang volgehouden, maar zitten nu in een mindere fase. Ik zelf ben ook niet alles aan het winnen, de laatste tijd een aantal keer gelijkgespeeld (Ajax, PSV, NAC). Omdat de conurrentie ook punten laat liggen ben ik nog wel ruim koploper.
Ik heb wel het idee dat ik moet gaan sleutelen aan mijn tactiek, ondanks dat ik met twee spitsen en drie aanvallende middenvelders speel scoor ik vaak te weinig. (Dit verklaart ook de gelijke spelen tegen drie voornoemde teams) Ik kies graag voor snelle, technisch vaardige spelers, maar ik denk dat ik te veel naar voren voetbal zodat de ruimte kleiner wordt. Ik ga eens proberen om iets meer in te zakken.
Verder begin ik een beetje last te krijgen van blessures, zowel Akin Serhat als Quavas Kirk zijn langdurig geblesseerd (> 1 maand) dus is de spoeling aan de rechterkant een beetje dun geworden. Tot nu toe zonder catastrofale gevolgen overigens.
Beker
Valt weinig over te zeggen, Roda JC en FC Utrecht uitgeschakeld, ik zit nu in de finale tegen Ajax. Geen spectaculaire uitslagen.
Champions League
De groepsfase CL heb ik vrij makkelijk overleefd, tegenstanders waren Arsenal, CLub Brugge en weet ik niet meer.
In elk geval had ik 13 punten uit 6 wedstrijden, verlies uit bij Arsenal en thuis maakte Arsenal in de laatste minuut de 2-2 zodat Arsenal koploper bleef.
In de achtste finale mocht ik aantreden tegen AC Milan. Behoorlijk goede tegenstander natuurlijk, van hetzelfde niveau als Arsenal en daar heb ik het twee wedstrijden uitermate lastig tegen gehad.
De eerste wedstrijd mocht ik thuis spelen, en heb ze toen op 0-0 kunnen houden. Diezelfde stand stond tijdens de rust in de return op het bord. Toen een kleine tactische omzetting gedaan, 1 spits terug laten zakken naar het middenveld (werd een beetje overlopen) en Roncatto als AMC met pijltje naar voren. Resultaat: 0-3. 3 doelpunten van Roncatto.
De volgende ronde was Arsenal de tegenstander (kan dat trouwens??). Twee wedstrijden om kort over te zijn. Thuis met 3-1 verloren, uit met 2-1 verloren (wederom in de laatste minuut, maar dat maakte niet meer uit)
Achteraf kregen we nog wel de complimenten voor ons spel, maar daar kopen we niks voor
Hradec Kralove
Competite
Leuke competitie in Tsjechië! De doelstelling van de board is om niet te degraderen. Bij mijn aanstelling zaten ze relatief veilig in de middenmoot, dus dat moest te doen zijn. Ik viel precies in de transferperiode binnen en mocht meteen een bod ontvangen van een op degradatie staande club uit de Gambrinus Liga op mijn beste spits. Zijn waarde was 43.000, het bod wasa 125.000. Onderhandeld tot 300.000 en toen toch maar besloten hem te verkopen (Hradec heeft een schuld van bijna een miljoen) Gelukkig zit ik nog ruim onder het wagebudget.
Toen maar eens heel druk gaan scouten in de tweede en derde divisie van Tsjechië. Dit leverde een aantal leuke spelers op, waar ik ook nog geld voor had vanwege de verkoop van "mijn" spits. Verder bleken Georgië en Macedonië vol te zitten met talenten (hoop ik) die ook nog naar de Tsjechische tweede divisie willen komen.
Achteraf bleek hieruit mijn onervarenheid in andere divisies; in Tsjechië heb je een maximum van 3 buitenlanders (niet-EU) in je match squad.. Betekent dat ik 2 van mijn aankopen standaard op de tribune plaats moet laten nemen

Nu maar hopen de de spelers in het veld goed presteren en een transfer verdienen, dan kunnen hun vervangers tenminste spelen.
Presteren doen ze zeker, sinds mijn aanstelling heb ik nog niet verloren, en alleen de tweede wedstrijd eindigde in een gelijkspel. Ik ben opgeklommen naar de tweede plaats, achter het (voorlopig?) ongenaakbare Sparta Praag B. Ik heb een voorsprong van 6 punten op de nummer 3, en aangezien de eerste twee promoveren heb ik goede kans op promotie bij mijn debuutseizoen. Er zijn nog 8 wedstrijden te gaan, dus er is nog niks beslist, maar de mogelijkheid is er dus wel degelijk.
Voor volgend seizoen heb ik tenminste 1 spits erbij nodig (Mijn beste spits, Konsa, is geleend van Sparta Praag) en een DL. Ik heb er twee in mijn selectie zitten, maar de beste van de twee is verhuurd. Nu heb ik er dus maar 1. "Gelukkig" heb ik wel 4 hele goede DC's, waarvan ik er één aan het hertrainen ben naar linksback.
Update's en plaatjes volgen, weet alleen nog niet wanneer...
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.