Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.485 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:49:
[...]

ik weet niet hoeveel geheugen je hebt, maar 1gig is tegenwoordig wel het minimum.
Verder moet je idd voor een videokaart gaan kijken, maar dat hangt van je budget af.. je kan beginnen bij 100 euro en eindigen bij 300..
-ik heb 1016 mb ram geheugen.
-en ja 200 voor videokaart ong.? als ik dan tenminste wel een goede heb.
en moet ik dan meer upgraden?
-hij is ook warm Gewoon 1 nieuwe fan, en mis. andere cpu koeler die hoor ik TE erg
-en mijn voeding is die goed zat. volgens sommige onbekent?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:37:
hallo jongens.
ik heb mijn systeem nou ongeveer 2 jaar
en ik denk dat hij wel is een upgrade mag gebruiken.

mijn specs.

Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
Moederbord Asus P5GD1-VM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

Video kaart Intel(R) 82915G Express Chipset Family (96 MB)
Harde schijf Maxtor 6Y120M0 (120 GB, 7200 RPM, SATA)
Voeding Vitex 300 W max.230 V.
Ik hoop genoeg spec.info anders hoor ik t wel.

Wat ik er mee doe.
Veel msn, Veel internet,luister veel muziek&Download. En ik Game heel veel (online).
En De pc Draait Best veel op 1 dag. (zeg maar dat hij alleen snachts uit is )

Ik wou Cod2 MP erop te zetten maar dat Ging niet.
waarschijnlijk door de videokaart:(

( IK heb er geen extra Fan in hangen of dergelijk alleen voor de cpu )

Ik zou Bengot niet weten wat er aan moeten worden geupgrade.
en Wat t zou Kosten Helemaal niet, gewoon normale prijs.

&& Ik ben van plan een mooie TFT monitor aan te schaffen, op het moment heb ik de Samsung Syncmaster 151s. maar hij is wel klein.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:50:
-ik heb 1016 mb ram geheugen.
-en ja 200 voor videokaart ong.? als ik dan tenminste wel een goede heb.
en moet ik dan meer upgraden?
-hij is ook warm Gewoon 1 nieuwe fan, en mis. andere cpu koeler die hoor ik TE erg
-en mijn voeding is die goed zat. volgens sommige onbekent?
Videokaarten die je zou kunnen nemen:
Radeon X800RX voor €160
Radeon X800RX Max voor €180
GeForce 7800GS voor €260
Dat zijn toch wel de kaarten met de beste prijs kwaliteit van het moment. In jouw geval lijkt de X800RXmax een goede keuze. Redelijk wat sneller dan de X800RX en niet veel duurder.

Je voeding kan (lees:moet) je beter wel vervangen die is gewoon veel te zwak. Neem minstens een 350W A-merk. Kijk ook hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-08 10:02
Mijn vriendin heeft het volgende systeem:
128Mb geheugen
6GB HD
400Mhz Celeron processor
Merk moederbord: Aopen (type weet ik niet)

Op dit moment draait win98 er vrij traag op. Ik wil er graag winXP op zetten en een grotere HD in zetten (80GB is denk ik voldoende). Het enige wat ze ermee doet is internetten en "liedjes downloaden".Is een uitbreiding van het geheugen voldoende (zo ja, met hoeveel om XP smooth te laten lopen) of moet ik de processor ook vernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatseflatse schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:43:
Mijn vriendin heeft het volgende systeem:
128Mb geheugen
6GB HD
400Mhz Celeron processor
Merk moederbord: Aopen (type weet ik niet)

Op dit moment draait win98 er vrij traag op. Ik wil er graag winXP op zetten en een grotere HD in zetten (80GB is denk ik voldoende). Het enige wat ze ermee doet is internetten en "liedjes downloaden".Is een uitbreiding van het geheugen voldoende (zo ja, met hoeveel om XP smooth te laten lopen) of moet ik de processor ook vernieuwen?
Ik zou er een reepje van 256MB bijzetten. Dat zou dan wel voldoende zijn voor windows XP. Tevens is 40 GB al voldoende voor "wat" liedjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:49:
[...]

Ik zou er een reepje van 256MB bijzetten. Dat zou dan wel voldoende zijn voor windows XP. Tevens is 40 GB al voldoende voor "wat" liedjes.
Tevens zou ik kijken of je een snellere processor ergens op de kop kunt tikken, 400 Mhz is wel een beetje weinig. Als je iets vind van 800 Mhz ofzo dan zal XP daar wel op draaien, mits je niet alle grafische opties enzo aanzet. Deze zijn nu niet meer te koop maar je kunt kijken in de tweakers vraag en aanbod, of misschien is er zelfs wel iemand die dit topic leest die er eentje voor je in de aanbieding heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje een pc met 128mb sdram
met een fx5600 met 256 mb ram.

kan de ram van de video gebruikt worden door windows om er andere nuttigere dingen mee te doen? of is het puur voor beeldscherm gedoe?
Ik heb wel eens gehoord van shared video memory dat de vid kaart de ram gebruikt. Maar andersom eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
--Edit--
Dit is dus @ Hatseflatse
--Edit--
Misschien is het ook waard om even te vragen hoe oud die computer nu eigenlijk is. Een probleem kan zijn (en ja, dat gebeurt nog best vaak) is dat de voeding na een tijdje braq wordt. Ik weet niet precies hoe breed je hebt hangen, maar een nieuwe voeding hoeft niet bepaald duur te zijn :)

Overigens: clique
• PC with 300 megahertz or higher processor clock speed recommended; 233 MHz minimum required (single or dual processor system);* Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended
• 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)
• 1.5 gigabytes (GB) of available hard disk space*
• Super VGA (800 x 600) or higher-resolution video adapter and monitor
• CD-ROM or DVD drive
• Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Dat zijn dus echt de bare minimums, dus hou er rekening mee dat dat niet echt smooth is. Natuurlijk zet MS daar echt het laagste waarmee je kunt booten onder het halfuur neer, maar het geeft wel een goed beeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kaaswagen op 08-05-2006 00:22 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:19:
vraagje een pc met 128mb sdram
met een fx5600 met 256 mb ram.

kan de ram van de video gebruikt worden door windows om er andere nuttigere dingen mee te doen? of is het puur voor beeldscherm gedoe?
Ik heb wel eens gehoord van shared video memory dat de vid kaart de ram gebruikt. Maar andersom eigenlijk niet.
Nee, dit kan niet, het geheugen van je grafische kaart is van een ander soort dan je 'normale' geheugen.
Ik raad je ernstig aan meer RAM erbij te kopen, zeker nu de prijzen zo laag zijn. Je zult merken dat windows en games vooral een stuk soepeler gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag beste mensen,

Ik zit momenteel nog met het volgende systeem:

P4 2000@2100 Willamette core S478. Gekoeld met Arctic Freezer 4
Asrock P4V88+ Mobo
2x512 OCZ PC3200 (2.5 3 3 7) mem in dual channel
Sparkle Nvidia 6200 AGP 128meg @ 6600 speeds 530/650 8 pipelines met Zalman VF700cu
120 gig Maxtor en 40 gig WD schijf
Dit alles zit in een Arctic Silentium T3.

Verdere onderdelen zijn niet erg belangrijk.
Mijn systeem gebruik ik meestal voor een RTS game, Trackmania of COD2. Verder gewoon standaard applicaties.

Nu zat ik met een vraagje:
Mijn CPU is volgens mij een vreselijke bottleneck in dit systeem. Nu ben ik eens aan het rond kijken voor een andere maar ik geraak er niet echt uit.

Er zijn meerdere opties:
Northwood 2600 tot 3200 met een 200Mhz FSB. (Voor mij nog erg duur)
Prescott (erg warm hoog stroom verbruik relatief duur)
Celeron D3xx (Goedkoop en toch een verhoging van de FSB van 100 naar 133 en misschien verder te overclocken.)

Nu is de Celeron op 2,66 Ghz al vanaf +/-50 euro te krijgen. Maar ik vind het zonde om mijn centjes in de sloot te gooien als het helemaal niet veel nut heeft.

Na enige reviews, bij Tom, en via Google gezocht te hebben ben ik er niet helemaal zeker van of ik nu echt een leuke stap voorwaarts ga doen.

Misschien dat er hier iemand mij kan vertellen of dit een nutige upgrade is. Ben namelijk nog niet van plan om mijn hele systeem te vernieuwen. En ik vind meer als 100E voor een northwood met 200FSB net even te gek zo voor de vakantie.... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avacon01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Als iemand me kan helpen, hier is mijn huidige systeem:

- Processor: AMD Athlon XP 3000+
- Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe
- Geheugen: 1GB (2*512mb Twinmoss)
- Grafische Kaart: Radeon 9800 Pro
- HDD: Gewone IDE harde schijf van 150gb, geen sata.
- Monitor: Benq FP937+S (19" TFT)
- Behuizing: Chieftec kast met (denk ik) standaard 360W voeding?

Dit zijn de belangrijkste onderdelen. De pc is voornamelijk bedoeld als all-rounder, dus surfen, office, mail, gamen, downloaden, enzovoort. Ik wil echter graag Oblivion en de andere nieuwe spellen in een iets hogere resolutie kunnen spelen, en gewoon een sneller systeem.

Het budget is maximaal 1000 euro.
- Ik zou wel zowiezo een raptor harde schijf van 74GB als nieuwe harde schijf willen kopen om het besturingssysteem en de meest gebruikte programma's op te draaien (de harde schijf lijkt me het traagste onderdeel van de pc op dit moment).
- Liefst een moederbord met 2 netwerkkaarten (of een andere oplossing is ook goed), aangezien deze pc ook moet verbinden naar mijn andere pc.
- Geluid: ik gebruik hier gewoon onboard audio & miezerige boxjes. Hier mag iets meer geluid uit komen, maar meer dan 2 degelijke boxen en een subwoofer is zeker niet nodig.

Voor de rest... alle hints zijn welkom! Zeker qua processor / moederbord / grafische kaart geraak ik er echt niet uit...

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:14:
[...]

Tevens zou ik kijken of je een snellere processor ergens op de kop kunt tikken, 400 Mhz is wel een beetje weinig. Als je iets vind van 800 Mhz ofzo dan zal XP daar wel op draaien, mits je niet alle grafische opties enzo aanzet. Deze zijn nu niet meer te koop maar je kunt kijken in de tweakers vraag en aanbod, of misschien is er zelfs wel iemand die dit topic leest die er eentje voor je in de aanbieding heeft :)
ik heb hier een 350 MHz bak staan met 256 MB geheugen en 40 Gb schijf, en dat ding is goed genoeg voor office, internet en download.
je kunt ook even kijken of je in de bios de cpu iets sneller kunt maken. Mijn ervaring is met een P2 dat ze makkelijk sneller te maken zijn zonder enige spanningsverhogingen. Ik heb hier een systeem dat draaide op 350 Mhz, maar door de fsb op [133] te zetten (standaard 10) (kon kiezen uit 66,100 en 133) is het nu mooi een 466 MHz bakkie :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Avacon01 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:13:
Als iemand me kan helpen, hier is mijn huidige systeem:

- Processor: AMD Athlon XP 3000+
- Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe
- Geheugen: 1GB (2*512mb Twinmoss)
- Grafische Kaart: Radeon 9800 Pro
- HDD: Gewone IDE harde schijf van 150gb, geen sata.
- Monitor: Benq FP937+S (19" TFT)
- Behuizing: Chieftec kast met (denk ik) standaard 360W voeding?

Dit zijn de belangrijkste onderdelen. De pc is voornamelijk bedoeld als all-rounder, dus surfen, office, mail, gamen, downloaden, enzovoort. Ik wil echter graag Oblivion en de andere nieuwe spellen in een iets hogere resolutie kunnen spelen, en gewoon een sneller systeem.

Het budget is maximaal 1000 euro.
- Ik zou wel zowiezo een raptor harde schijf van 74GB als nieuwe harde schijf willen kopen om het besturingssysteem en de meest gebruikte programma's op te draaien (de harde schijf lijkt me het traagste onderdeel van de pc op dit moment).
- Liefst een moederbord met 2 netwerkkaarten (of een andere oplossing is ook goed), aangezien deze pc ook moet verbinden naar mijn andere pc.
- Geluid: ik gebruik hier gewoon onboard audio & miezerige boxjes. Hier mag iets meer geluid uit komen, maar meer dan 2 degelijke boxen en een subwoofer is zeker niet nodig.

Voor de rest... alle hints zijn welkom! Zeker qua processor / moederbord / grafische kaart geraak ik er echt niet uit...

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zou zoiets nemen als een X2 3800+, 7900GT, + een mobo met 2 netwerkkaarten (weet zo even geen, moet wel in de Pricewatch te vinden zijn)
Voor geluid, kijk ns naar een Logitech of een Creative setje.
Als hdd's zou ik 2 schijven in Raid0 zetten. Is lekker snel en dan heb je meer opslag voor hetzelfde geld als bij een Raptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 20:13
Hallo,

Mijn huidige configuratie is best slecht voor op het moment, mijn doel is om veel toekomende games te kunnen spelen ( niet te hoog maar al helemaal niet laag ) en dat ik deze config niet zo snel hoef te upgraden naar nog iets nieuwers,

Op het moment heb ik een:
AMD Athlon XP 2200+
ASUS A7V8X-MX SE mobo,
768mb pc2700 DDR,
XFX GF 6600GT 128mb

Mijn probleem is volgens mij nu toch de cpu aan het worden, omdat die nu zowat uit de computer-prehistorie stamt. Daarom had ik al een idee om mijn mobo te vervangen door een ASrock DualSATA2 en mijn cpu te vervangen door een athlon 64 3700+, alleen ik weet niet of dat zo ontzettend veel effect zal geven aangezien ik nog NOOIT achter een s939 computer gezeten heb.

Mijn budget ligt rond de €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Shadowflx schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:01:
Hallo,

Mijn huidige configuratie is best slecht voor op het moment, mijn doel is om veel toekomende games te kunnen spelen ( niet te hoog maar al helemaal niet laag ) en dat ik deze config niet zo snel hoef te upgraden naar nog iets nieuwers,

Op het moment heb ik een:
AMD Athlon XP 2200+
ASUS A7V8X-MX SE mobo,
768mb pc2700 DDR,
XFX GF 6600GT 128mb

Mijn probleem is volgens mij nu toch de cpu aan het worden, omdat die nu zowat uit de computer-prehistorie stamt. Daarom had ik al een idee om mijn mobo te vervangen door een ASrock DualSATA2 en mijn cpu te vervangen door een athlon 64 3700+, alleen ik weet niet of dat zo ontzettend veel effect zal geven aangezien ik nog NOOIT achter een s939 computer gezeten heb.

Mijn budget ligt rond de €300.
Een 3700+ gaat zeker ontzettend veel effect geven. Als ik jou was zou ik er meteen wat vlot geheugen bij kopen: klik, want het geheugen wat je nu hebt zal voor merkbare vertraging zorgen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 10-09 21:19
ASrock... noooooo. :r :r

Ik kan je het afraden. Kijk anders of je iets langer kunt wachten en wat meer geld kunt sparen en ga voor een conroe

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaaswagen schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:52:
[...]

ASrock... noooooo. :r :r

Ik kan je het afraden. Kijk anders of je iets langer kunt wachten en wat meer geld kunt sparen en ga voor een conroe
Ben het wel eens met dat je geen Asrock moet kopen. Net zoiets als een Sweex voeding kopen imo.
Misschien kost het je iets meer, maar koop asjeblieft een mobo van een fatsoenlijk merk zoals Asus of Abit, je doet jezelf er een groot plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:23:
[...]

Ben het wel eens met dat je geen Asrock moet kopen. Net zoiets als een Sweex voeding kopen imo.
Misschien kost het je iets meer, maar koop asjeblieft een mobo van een fatsoenlijk merk zoals Asus of Abit, je doet jezelf er een groot plezier mee.
Asrock is van asus :Y)
De dual sata-2 houdt met zijn uli chipset gewoon een bordje zoals een A8N-sli bij met een Nforce4 chipset.. Je hoort er veel goeds over. Ik heb hem zelf ook en hij loopt lekker stabiel. Nooit reboots nodig en ik heb mijn 3700+ 24/7 @ 2,6Ghz lopen zonder voltages te verhogen of iets.
En Asrock is duidelijk niet zoals sweex met voedingen. Anders had ik dit bordje zelf ook nooit genomen, aangezien ik ook gewoon een dikke tagan voeding heb.

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 09-05-2006 01:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Ik zit met een vraagje over koeling, ik ben van plan oa dit aan te schaffen:

Antec Sonata II Zwart (450 Watt - ATX Miditower)
ASUS A8N-SLI Premium (nForce4 SLI - ATX - S939)
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) BOX
2x Asus EN7900GT/2DHTV-256 DDR3- PCIe- TV+2xDVI+ViVo

De proc is dus box en ik ben niet van plan die te gaan overclocken, ik neem maar aan dat ik dan dus niet per se een andere proc cooler hoef te kopen? Verder heeft de Sonata nog wat plekken voor extra fans; Casefans: incl. 1x 3-speed control 120mm TriCool fan achter, plaats voor 1x 120mm fan voor, 1x 92mm fan in de airduct voor de CPU en 1x 80mm fan bij de grafische kaart
Het is waarschijnlijk wel verstandig daar wat mee te doen, bv idd een 80mm fan voor bij de sli setup?

Ik prik er verder geen sloten aan hd's of branders in, gewoon 1 en 1, dus de voeding zou dit wel moeten trekken lijkt me.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je niet wil overclocken kan je eerst deze koeler gewoon gebruiken :) Kijk wel eens met Speedfan als hij niet te warm wordt. Is hij wel te warm kan je altijd nog een andere koeler aan te schaffen.

Een 80mm fan bij je SLI setup is wel lekker, dan weet je zeker dat hij niet te warm wordt. Alleen als er op de kaarten zelf al een goede koeler opzit, moet je oppassen dat je de airflow niet verkeerd onderbreekt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avacon01
Ik zou zoiets nemen als een X2 3800+, 7900GT, + een mobo met 2 netwerkkaarten (weet zo even geen, moet wel in de Pricewatch te vinden zijn)
Voor geluid, kijk ns naar een Logitech of een Creative setje.
Als hdd's zou ik 2 schijven in Raid0 zetten. Is lekker snel en dan heb je meer opslag voor hetzelfde geld als bij een Raptor.
Bedankt voor de hulp! Ik heb op dit moment volgend lijstje op basis van je aanbevelingen:

- 2 keer een Maxtor 250GB 16Mb Sata II 7200rpm
- Asus EN7900GT 2DHT 256MB Tv/DVI-I/HDTV
- AMD Athlon64 X2 3800+ 64bit Boxed Sck939
- Asus A8N-E PCI-E Nforce4
- Twinmos 2Gb DDR-400 Dual Channel Kit
- Logitech S200 2.1 speakers

Ik heb nog een vraag over het geheugen: op dit moment heb ik 2*512mb. Kan ik die 2 reepjes van 1gb er gewoon bijplaatsen? Ziet dit er voor de rest goed uit? Die 2 netwerkadaptors zijn geen probleem meer, heb nog een oude netwerkkaart gevonden...

thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Avacon01 op 09-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 01:16:
[...]

Asrock is van asus :Y)
De dual sata-2 houdt met zijn uli chipset gewoon een bordje zoals een A8N-sli bij met een Nforce4 chipset.. Je hoort er veel goeds over. Ik heb hem zelf ook en hij loopt lekker stabiel. Nooit reboots nodig en ik heb mijn 3700+ 24/7 @ 2,6Ghz lopen zonder voltages te verhogen of iets.
En Asrock is duidelijk niet zoals sweex met voedingen. Anders had ik dit bordje zelf ook nooit genomen, aangezien ik ook gewoon een dikke tagan voeding heb.
Hm, misschien dan toch een major flaw in mijn hersenen dan. Ik dacht altijd dat Asrock zo'n prutsmerk was. Excuses voor de pointless flame in dat geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avacon01 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:52:
[...]

Bedankt voor de hulp! Ik heb op dit moment volgend lijstje op basis van je aanbevelingen:

- 2 keer een Maxtor 250GB 16Mb Sata II 7200rpm
- Asus EN7900GT 2DHT 256MB Tv/DVI-I/HDTV
- AMD Athlon64 X2 3800+ 64bit Boxed Sck939
- Asus A8N-E PCI-E Nforce4
- Twinmos 2Gb DDR-400 Dual Channel Kit
- Logitech S200 2.1 speakers

Ik heb nog een vraag over het geheugen: op dit moment heb ik 2*512mb. Kan ik die 2 reepjes van 1gb er gewoon bijplaatsen? Ziet dit er voor de rest goed uit? Die 2 netwerkadaptors zijn geen probleem meer, heb nog een oude netwerkkaart gevonden...

thanks!
Ik vind dit er zeker wel goed uitzien. Wat betreft dat geheugen: volgens de specificaties van Asus zelf moet het kunnen.
Enige waar ik nog iets op kan aanmerken is de 2.1 set, past het echt niet in je budget om een 5.1 setje te kopen? Vooral leuk als je ook van plan bent 3d-sound gevoelige games, zoals FPS, te gaan spelen, of gewoon om een DVDtje te kijken met surround sound :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avacon01
Enige waar ik nog iets op kan aanmerken is de 2.1 set, past het echt niet in je budget om een 5.1 setje te kopen? Vooral leuk als je ook van plan bent 3d-sound gevoelige games, zoals FPS, te gaan spelen, of gewoon om een DVDtje te kijken met surround sound
Het budget is niet echt zo'n probleem, maar de locatie van de pc laat niet echt toe een 5.1 opstelling te plaatsen (op de pc op mijn kamer heb ik al een 5.1, daar zie ik dan ook dvd's ;) ). Het is nogal een beperkte ruimte, en de rest van het gezin stoort zich nu al aan het groot aantal kabels & draden. Ik denk dat die 2.1 zeker voldoende zal zijn... ok dit gaat het dus worden! Bedankt voor de hulp nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

hmz, 't lijkt erop dat die 450 uit de sonata 2 toch net niet genoeg is voor een sli opstelling. Als je deze pagina moet geloven is de aangeraden +12v rail(s) amperage voor sli 35A, en dat heeft die 450 niet (33). Met hoeveel zout kan ik dit nemen?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Clay schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:31:
hmz, 't lijkt erop dat die 450 uit de sonata 2 toch net niet genoeg is voor een sli opstelling. Als je deze pagina moet geloven is de aangeraden +12v rail(s) amperage voor sli 35A, en dat heeft die 450 niet (33). Met hoeveel zout kan ik dit nemen?
Met een klein beetje. Je leest vaak genoeg over mensen met een brakke of lage voeding die toch een vrij krachtig systeem hebben. Maar het tegenovergestelde is ook waar. Gewoon kwestie van risico nemen. Je hebt die voeding nu toch al? Probeer het gewoon. Je kan altijd nog je voeding vervangen.
Heb je hem nog niet? waarom onnodig risico nemen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 09-05-2006 11:33 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
Clay schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:24:
Ik zit met een vraagje over koeling, ik ben van plan oa dit aan te schaffen:

Antec Sonata II Zwart (450 Watt - ATX Miditower)
ASUS A8N-SLI Premium (nForce4 SLI - ATX - S939)
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) BOX
2x Asus EN7900GT/2DHTV-256 DDR3- PCIe- TV+2xDVI+ViVo

knip
De boxed koeler is lekker stil als je hem niet overclockt, het mobo heeft een passieve koeling, de kast is ook zeer stil met een super goede stille voeding. Alleen zou ik voor de videokaarten nog wel allebei een goede koeler kopen. Bijvoorbeeld een Arctic Cooling o.i.d. Dan is het denk ik een lekker stil systeempje. Als je nog een harddisk moet zou ik je een Samsung willen aanraden. Ik heb er zelf ook 1 en ze zijn zeer stil. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennist4 op 09-05-2006 16:35 ]

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dennist4 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:34:
[...]

De boxed koeler is lekker stil als je hem niet overclockt, het mobo heeft een passieve koeling, de kast is ook zeer stil met een super goede stille voeding. Alleen zou ik voor de videokaarten nog wel allebei een goede koeler kopen. Bijvoorbeeld een Arctic Cooling o.i.d. Dan is het denk ik een lekker stil systeempje. Als je nog een harddisk moet zou ik je een Samsung willen aanraden. Ik heb er zelf ook 1 en ze zijn zeer stil. ;)
wat jij stil vindt :Y) denk meer dat het een mening is want ik vindt het een herrie maken. Dus het is net wat je wilt. Ik moet echt wel wat stillers hebben dan een boxed koelertje van AMD

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Nu mijn harde schijf het heeft begeven en ik moet investeren in mijn pc zat ik te denken aan een nieuw systeem. Ik heb nu een lelijke oude kast met één mini-harde schijf (en veel herrie) zonder usb2, card readers en andere leukigheidjes. Niet dat mijn huidige systeem bagger is, het draait allemaal wel, maar aan de andere kant, als ik mijn huidige systeem aanhoud moet ik wel investeren in een trage harde schijf. En vang ik wat minder als ik dit systeem pas over een jaar van de hand doe. Enfin,

Dit is wat er staat:

AMD Athlon 2600+
1gb DDR SDram
Radeon 9600 SE videokaart
30gb hd
en een oud moederbod (a7n8x-e deluxe)

En ik nijg naar een booksize barebone (fraai!), bijvoorbeelde de p1-ph1

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999%5Cimages%5Cproducts%5C999%5C999_m.jpg

met deze specificaties:
Intel P4 up to 3.8 GHz (Northwood/Prescott)
Socket 775
800/533 MHz
Chipset

Chipset: ATI™ Radeon® Xpress 200
Memory

2 x DIMM
DDR2 667/533/400
Support max. 2GB
Expansion Slots

2 x PCI
Graphics

Integrated Radeon® X300 based graphics
IDE

1 x ATA 100
S-ATA

1 x SATA
LAN

10/100 Mbps
Audio

* RTL ALC655
* 6 Channel
Dimension (mm) W x H x D

91 x 357 x 275
Drive Bays

1 x 3.5"
1 x 5.25"
Front Panel

1 x CF card reader
1 x 3-in-1 Card Reader
1 x S/PDIF-out
1 x S/PDIF-in
2 x IEEE 1394 (6pin/4pin)
2 x USB 2.0
1 x Microphone
1 x Headphone
Rear Panel

2 x USB 2.0
1 x Line-In/Line-Out/Mic-in
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 Mouse
1 x Parallel Port
1 x Serial Port
1 x D-sub (VGA Out)
1 x DVI-out (VGA Out)
1 x S-Video (TV Out)
1 x Composite (TV Out)
1 x RJ45 LAN
Power Supply

250 W (PFC)
O/S Support

Window 2000/XP
Key Features

Q-fan Technology
Recocery Pro
AntiVirus Solution
CrashFree BIOS2
Ez Flash BIOS
My Logo2
Of de AMD-variant.
AMD Althon 64/X2 up to 4600+ GHz
Socket 939
1000/800/400 MHz
Chipset

North Bridge: nVidia Crush 51PV
South Bridge: nVidia MCP 51
Memory

Graphics: Integrated Graphics
Met een processor van tussen de 150 en 200 euro. En een fatsoenlijke harde schijf.

Mijn vraag:

1) Is het de investering waard? Ga ik er flink op vooruit qua pc-prestaties?
2) Trekt die geintegreerde videokaart het om af en toe een potje PES5 te spelen? Aangezien er volgens mij geen plaats is voor een extra videokaart. Met die Radeon 9600SE die ik nu heb draait het spel naar wens. Verder speel ik nauwelijks spellen meer, af en toe nog FM of Pro Cycling Manager.

Behalve een paar spelletjes wordt ie vooral gebruikt voor intensief photoshoppen/indesignen en gewoon internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben van plan mn geheugen uit te breiden, alleen weet ik nog niet wat ik doe.

Mobo: Asus a8n-sli
Geheugen: Dane Elec 2x512mb pc3200

kWil 2gb erin hebben, is het dan handig om er 2 reepjes zelfde geheugen erbij te plakken, of gewoon 2x1gb te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ranja_Ranja schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:59:
Ik ben van plan mn geheugen uit te breiden, alleen weet ik nog niet wat ik doe.

Mobo: Asus a8n-sli
Geheugen: Dane Elec 2x512mb pc3200

kWil 2gb erin hebben, is het dan handig om er 2 reepjes zelfde geheugen erbij te plakken, of gewoon 2x1gb te kopen?
2x 1GB is beter voor de prestaties. Als je je huidige geheugen voor een leuk prijsje kunt verkopen, zou ik voor 2x 1GB gaan.
Maar lees eerst de startpost eens want je post voldoet niet echt aan de criteria zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
je kan ook je 2x 512mb PC3200 erin houden en er 2x 1GB indoen zodat je 3 gig geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Dennist4 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:40:
je kan ook je 2x 512mb PC3200 erin houden en er 2x 1GB indoen zodat je 3 gig geheugen hebt.
3GB maakt nagenoeg niets uit voor je prestaties. Daar komt ook nog een bij dat als je op een nforce4 moederbord al je dimm sloten vol hebt hij het geheugen automatisch op T2 zet. Wat dus langzamer is dat T1.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
Timlog schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:45:
[...]

3GB maakt nagenoeg niets uit voor je prestaties. Daar komt ook nog een bij dat als je op een nforce4 moederbord al je dimm sloten vol hebt hij het geheugen automatisch op T2 zet. Wat dus langzamer is dat T1.
dat is toch alleen met een venice core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Laatst online: 10-12-2024
Timlog schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:45:
[...]

Dus het is beter 2x1gb aan te schaffen, en proberen mn 2x512 te verkopen?
Dank u voor de reacties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, dat is het best inderdaad, zoals ik ook al zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwarktaart
  • Laatst online: 03-04-2018
Hallo mensen,
Dit is mijn systeem:

AMD 64 3000+ Processor:
Asus K8V Moederbord
1gig Geheugen
Radeon 9800 Pro

Wat doe ik ermee:
Gamen, op dit moment vooral WoW

Nou zat ik zelf aan een nieuwe videokaart te denken, dit lijkt mij de bottleneck. Nvidia of Ati maakt mij niet zoveel uit als hij maar snel is, moet wel AGP zijn natuurlijk ivm mijn moederbord. Mijn budget is ongeveer 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
kwarktaart schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:02:
Hallo mensen,
Dit is mijn systeem:

AMD 64 3000+ Processor:
Asus K8V Moederbord
1gig Geheugen
Radeon 9800 Pro

Wat doe ik ermee:
Gamen, op dit moment vooral WoW

Nou zat ik zelf aan een nieuwe videokaart te denken, dit lijkt mij de bottleneck. Nvidia of Ati maakt mij niet zoveel uit als hij maar snel is, moet wel AGP zijn natuurlijk ivm mijn moederbord. Mijn budget is ongeveer 200 euro
Ik denk dat deze kaart wel een hele goede optie is.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59
Timlog schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:13:
[...]

Ik denk dat deze kaart wel een hele goede optie is.
Ben net terug van vakantie, dus ik heb nog niets nieuws gekocht. Maar een tijdje terug raadde je mij (met ongeveer dezelfde vraag) dit aan:
Timlog schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:04:
Kijk eens hier en hier

Een X800pro lijkt me voldoende om WoW mee te kunnen spelen op 1600x1200

En die kan je hier halen.
Ik vraag me nu af wat het verschil is tussen de twee kaarten die je aanraadt. Heeft het een reden dat je twee verschillende kaarten noemt?

Dit is geen gezeur van mijn kant, ik wil er gewoon van leren :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Het zijn gewoon precies dezelfde kaarten hoor. Lijkt een beetje verwarrend allemaal, maar als je wilt weten wat er echt verschilt moet je gewoon even naar de specs kijken en even bij ati op de site de verschillen zoeken. Erg veel zal je d'r niet vinden, want de belangrijkste dingen zijn precies hetzelfde: het aantal pixelpipelines en de kloksnelheden.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik vond het zonde om voor mijn post een eigen topic te maken, dus wou ik eerst iemand anders z'n topic kapen :Y), maar toen zag ik dit topic :X. Dus dump ik m'n post hier maar neer ;).

Het is eigenlijk niet echt een upgrade maar meer een nieuw systeem, of noem het gewoon een grote upgrade >:)

Huidig systeem:
  • Vaag merkloze behuizing :Y)
  • Intel Pentium 4 1800MHz
  • MSI MS-6547
  • 512MB DDR geheugen
  • ATI Radeon 9600 Pro
  • 4x 300GB Maxtor 7200
  • Creative SB 5.1 Live
  • NEC 3500 DVD-ReWriter
  • Toetsenbord/muis/TFT scherm
Ik heb naar het Multimedia systeem van de BBG van deze maand gekeken en kom uit op het volgende;
  • AMD Athlon 64 Venice 3500+ 2,2GHz 180,80
  • Asrock 939Dual-SATA2 54,86
  • Arctic Freezer 64 Pro 14,65
  • G.Skill Value 512MB DDR PC3200 37,47
  • Arctic Silentium T2, Zilver 81,49
Nieuwe systeem:
  • AMD Athlon 64 Venice 3500+ 2,2GHz 180,80
  • Asrock 939Dual-SATA2 54,86
  • Arctic Freezer 64 Pro 14,65
  • 1GB DDR RAM (512MB + G.Skill Value 512MB DDR PC3200) 37,47
  • Arctic Silentium T2, Zilver 81,49
  • ATI Radeon 9600 Pro
  • 4x 300GB Maxtor 7200
  • Creative SB 5.1 Live
  • NEC 3500 DVD-ReWriter
  • Toetsenbord/muis/TFT scherm
Totaal prijs: € 369,27

Het moederbordje heb ik gekozen, omdat hier AGP 8X en PCI Express x16 op zit. Ik kan dan in de toekomst eventueel mijn oude videokaart dus makkelijk upgraden :). Verder heeft dit bordje 2 PATA en 3 SATA-aansluitingen (RAID 0,1), erg lekker omdat nogal veel dataopslag heb.

Ik ben nog wel aan het twijfelen over de processor en behuizing.

De Arctic Silentium staat bekend om het lage geluidsniveau, wat ik heerlijk vind. Maar deze behuizing bevat ook een geintegreerde 350W voeding. Deze voeding schijn je niet makkelijk te kunnen vervangen, omdat de afmeting v/d voeding is aangepast aan deze kast. Geen 'normale' ATX voeding dus. Mocht ik later dit jaar extra geheugen of een ander videokaartje erin proppen, zou mijn voeding dat dan wel trekken? Als ik naar de BBG van mei kijk en zie wat daar allemaal in zit, moet de gebruikte voeding dus wel voldoende zijn O-).

Over de processor; ik kan ook een kleine 100 euro meer uitgeven en dan een X2 processor halen, zoals de AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+ 2GHz voor € 277,01. De totaalprijs zou dan € 465,48 zijn.

Verder speel ik weinig tot géén games, werk wel veel met programma's tegelijkertijd (lichte videobewerking). Ook kijk ik regelmatig een filmpje.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Laatst online: 11-09 18:50
Allen,

Ik ben van plan om over een maand een upgrade uit te voeren (was dom genoeg om een 7800GS AGP te kopen..) Omdat ik te horen kreeg dat mijn CPU te traag was voor mijn 7800GS ED van xfx wil ik een upgrade doen.

EDIT: wat ik wil doen is gamen en hier en daar photoshop

Vandaar dat ik van het volgende naar..
Intel 3.2 Prescott Socket 478
ASUS P4P800S-X

Naar:

Afbeeldingslocatie: http://images.primalsource.nl/upgrade.GIF

Ik houd mijn huidige ram, en hardeschijfen. (1GB kingston en WD 250gig)

Zal ik met did systeem een goede boost krijgen?
Mijn budget: 400 euro MAXIMAAL, minder mag ook ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Killion op 15-05-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 19:29

zwelgh

-**-

Ik wil binnenkort mijn pc een upgrade geven en ik zie met betrekking tot cpu's de bomen door het bos niet meer.

Ik heb nu:
CPU: AMD Sempron 2800 (2000 Mhz) socket A/462 (van de eerste Sempron's zeg maar)
MB: Asus A7V600-X
Mem: 1024 mb DDR (400 mhz)
GPU: XFX Geforce 6800 LE 128 Mb AGP (16x1, 5vp unlocked)
HD: 2x Maxtor SATA 160 Gb
Sound: Soundblaster 5.1
DVD-RW NEC 1800
TFT: Samsung SyncMaster 730bf

Ik wil de CPU + Moederbord vervangen zodat ik nu en straks de wat nieuwere games kan spelen.
F.E.A.R., Battlefield 2, Sin Ep1, Oblivion, etc lopen nu net niet lekker. Voor internet, Office en Photoshoppen is het natuurlijk voldoende.

Ik denk aan het volgende, maar de vraag is: schiet ik hier iets mee op of is het geld weggooien :P ?

CPU: AMD Athlon64 3200+ (2000Mhz) 512kb
MB: Asus A8V-MX
moederbord moet slot voor AGP videokaart hebben en graag ook voor PCI-express voor toekomstige vervanging van de videokaart. Dit kost samen ongeveer 180 euro.

Graag uw advies :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

AsRock 939DUAL-SATA2 nemen dan, zeer populair budgetbordje met AGP én PCI-Express.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Killion schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:59:
Allen,

Ik ben van plan om over een maand een upgrade uit te voeren (was dom genoeg om een 7800GS AGP te kopen..) Omdat ik te horen kreeg dat mijn CPU te traag was voor mijn 7800GS ED van xfx wil ik een upgrade doen.

EDIT: wat ik wil doen is gamen en hier en daar photoshop

Vandaar dat ik van het volgende naar..
Intel 3.2 Prescott Socket 478
ASUS P4P800S-X

Naar:

[afbeelding]

Ik houd mijn huidige ram, en hardeschijfen. (1GB kingston en WD 250gig)

Zal ik met did systeem een goede boost krijgen?
Mijn budget: 400 euro MAXIMAAL, minder mag ook ;)
Ik heb nu een pentium4@3,5Ghz met een 7800GS. Een kennis heeft een AMD64 3700+ met een 7600GT.
Qua benchmarks zit hij denk ik 5% hoger. Dat zal dan allemaal door de videokaart komen. Een 7800GS is dan wel wat sneller dan een 7600GT, maar zoveel zal het niet schelen. Het is wel duidelijk dat een pentiumIV een bottleneck is voor de 7800GS, maar ik denk dat je bedrogen uitkomt als je €200 uitgeeft voor een 3500+
Als je toch van plan bent om flink te gaan upgraden, wacht dan op de conroe. Dat ga ik iig wel doen. En ik zit een beetje met dezelfde frustratie als jij :P (zie ook mijn sig).

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zwelgh schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:28:
Ik wil binnenkort mijn pc een upgrade geven en ik zie met betrekking tot cpu's de bomen door het bos niet meer.

Ik heb nu:
CPU: AMD Sempron 2800 (2000 Mhz) socket A/462 (van de eerste Sempron's zeg maar)
MB: Asus A7V600-X
Mem: 1024 mb DDR (400 mhz)
GPU: XFX Geforce 6800 LE 128 Mb AGP (16x1, 5vp unlocked)
HD: 2x Maxtor SATA 160 Gb
Sound: Soundblaster 5.1
DVD-RW NEC 1800
TFT: Samsung SyncMaster 730bf

Ik wil de CPU + Moederbord vervangen zodat ik nu en straks de wat nieuwere games kan spelen.
F.E.A.R., Battlefield 2, Sin Ep1, Oblivion, etc lopen nu net niet lekker. Voor internet, Office en Photoshoppen is het natuurlijk voldoende.

Ik denk aan het volgende, maar de vraag is: schiet ik hier iets mee op of is het geld weggooien :P ?

CPU: AMD Athlon64 3200+ (2000Mhz) 512kb
MB: Asus A8V-MX
moederbord moet slot voor AGP videokaart hebben en graag ook voor PCI-express voor toekomstige vervanging van de videokaart. Dit kost samen ongeveer 180 euro.

Graag uw advies :) !
Wat is je budget? Zoals Demoniac al zegt, dat Asrock bordje is een erg goede keus :) Ik denk dat je er zeker wel op vooruit gaat met die upgrade. Semprons presteren vaak niet echt geweldig in games. Als je een hoger budget hebt zou je ook voor een X2 proc kunnen gaan als je bijvoorbeeld veel aps tegelijk wilt laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 19:29

zwelgh

-**-

RoD schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Wat is je budget? Zoals Demoniac al zegt, dat Asrock bordje is een erg goede keus :) Ik denk dat je er zeker wel op vooruit gaat met die upgrade. Semprons presteren vaak niet echt geweldig in games. Als je een hoger budget hebt zou je ook voor een X2 proc kunnen gaan als je bijvoorbeeld veel aps tegelijk wilt laten lopen.
Budget is zo'n 200 euro. Maar van Sempron 2800+ (Socket A) naar Athlon64 3200+ of 3500+ (socket 939) geeft mijn pc dus wel een behoorlijke boost?

Van dat Asrock bordje had ik idd vaker gehoord. Dat zal 'm dan ook wel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

RoD schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Als ik jouw post zo lees, geldt dat zeker ook voor mij :P. Ik zal voor een X2 processor gaan.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidig systeem:
Proc: AMD 64 3500+ @2,6 Ghz (1,4 volt Winchester)
MB: Asus A8N-SLI Deluxe (Rev. 1.0)
Mem: 2x Corsair 3200XLPRO 512 MB (@ 236,5 Mhz (473Mhz) 2-3-3-5
HD: 2 x Hitachi 160 GB SATA2 Raid0
Video: Asus AX800XT Extreme
Sound: Soundblaster Audigy 2 ZS
DVD: LG 4167B brander
Monitor: CTX EX960 ultra screen 19 inch

Wat doe ik er mee?
Gamen, Internetten, Films bekijken via TV-OUT/SPDIF naar TV

Waar zat ik aan te denken?
Nieuwe monitor (TFT scherm), processor (+ evt. mobo), grafische kaart en 2x 1GB geheugen.
Monitor is inmiddels al besteld namelijk een NEC MultiSync LCD20WGX2 (koopje 350 euro)

Budget
Rond de 1750 euro

Is het verstandig dat ik mijn huidge systeem upgrade naar bijv. een AMD (AM2) X2 cpu + mobo of een Intel Core 2 duo cpu + mobo? Of is mijn bestaande cpu en mobo nog wel goed en kan ik bijv. het geld uitgeven aan een nieuwere soundkaart, bijv. de X-Fi series en grafische kaart en/of geheugen? Dit dus gelet op mijn beperkte budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:45:
Huidig systeem:
Proc: AMD 64 3500+ @2,6 Ghz (1,4 volt Winchester)
MB: Asus A8N-SLI Deluxe (Rev. 1.0)
Mem: 2x Corsair 3200XLPRO 512 MB (@ 236,5 Mhz (473Mhz) 2-3-3-5
HD: 2 x Hitachi 160 GB SATA2 Raid0
Video: Asus AX800XT Extreme
Sound: Soundblaster Audigy 2 ZS
DVD: LG 4167B brander
Monitor: CTX EX960 ultra screen 19 inch

Wat doe ik er mee?
Gamen, Internetten, Films bekijken via TV-OUT/SPDIF naar TV

Waar zat ik aan te denken?
Nieuwe monitor (TFT scherm), processor (+ evt. mobo), grafische kaart en 2x 1GB geheugen.
Monitor is inmiddels al besteld namelijk een NEC MultiSync LCD20WGX2 (koopje 350 euro)

Budget
Rond de 1750 euro

Is het verstandig dat ik mijn huidge systeem upgrade naar bijv. een AMD (AM2) X2 cpu + mobo of een Intel Core 2 duo cpu + mobo? Of is mijn bestaande cpu en mobo nog wel goed en kan ik bijv. het geld uitgeven aan een nieuwere soundkaart, bijv. de X-Fi series en grafische kaart en/of geheugen? Dit dus gelet op mijn beperkte budget ;)
Als je zo veeleisend bent dat je met je huidige systeem niet meer tevreden bent, ga dan iig geen nieuwe processor kopen nu. Voor spellen ga je een nieuwe processor niet echt merken. Dan zou je een nieuwe videokaart kunnen kopen (2xX1900XT gezien je budget), en die X-Fi serie (die schijnen ook je fps behoorlijk omhoog te helpen).
Maar voor een processor upgrade zou ik echt wachten op de conroe. Dat duurt niet zo lang meer, en het lijkt erop dat die de concurrentie flink gaat afdrogen qua prijs en prestatie.
Je geheugen zou ik ook nog even niet vervangen (afhankelijk van wat je doet natuurlijk), want in die conroe borden zit ddr2.
Dus ja, dat.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de search gebruikt en heb vollop gegoogled, maar niet met het gewenste resultaat. Ik hoop dat ik hier het juiste topic voor gebruik :?

Ik heb een HP laptop van al weer wat jaartjes oud en zou graag willen dat hij wat sneller was.

http://www.ciao.co.uk/Pro...Pavilion_Ze4214s__5375530

Doel is dat ik wat meer taken tegelijk kan doen (internet,active sync, rm-recorder, outlook) of is dit zowieso niet haalbaar?

Wat wilde ik upgraden:

Processor: ik weet niet of er een AMD XP-M of een normale. Ik kan dit ook niet echt opmaken uit de specificaties en ik wilde hem niet gelijk open schroeven. Ik zat dus te denken aan de:

XP-M 2800 past deze of moet ik er een standaard XP processor in zetten? En indien er een standaard in moet, loont dit van een 1800 naar een XP 2400 (beide 256kb cache, 266Mhz, neem aan dat 512kb, 333 Mhz zowieso niet past).

Geheugen: er zit nu 256 MB 266Mhz PC2100 in, kan ik deze vervangen door 2 maal 512 MB 333Mhz PC2700 Er past max 1 GB in dus dat moet lukken, maar past het PC2700 in de PC2100, dit moet toch backwards compatible zijn? Reden dat ik deze wil is dat het hier Infineon betreft en ik schat deze hoger in dan no-name, of is dit onzin? Infineon is 6 euro p. st. duurder dus 12 euro totaal.

Als laatste het CD-RW/DVD station: de laptop heeft geen USB 2.0 dus daar heb ik een cardbus voor, maar over de stabiliteit ben ik niet helemaal te spreken. Ik heb 2 opties of een USB 2.0 behuizing met een 16x DVD brander extern of een slimline 8x DVD brander intern. Ik kan helaas nergens op internet vinden wat sneller/stabieler werkt dus ik hoop dat hier iemand het weet?

Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen met mijn probleem. Kom alsjeblieft niet aan met koop een nieuwe laptop want ik heb de afwegingen gemaakt en dit is voor mij altijd goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:16:
Heb de search gebruikt en heb vollop gegoogled, maar niet met het gewenste resultaat. Ik hoop dat ik hier het juiste topic voor gebruik :?

Ik heb een HP laptop van al weer wat jaartjes oud en zou graag willen dat hij wat sneller was.

http://www.ciao.co.uk/Pro...Pavilion_Ze4214s__5375530

Doel is dat ik wat meer taken tegelijk kan doen (internet,active sync, rm-recorder, outlook) of is dit zowieso niet haalbaar?

*verhaal*
Wat betreft de processor kan ik je niet vertellen of het zou passen, ik vermoed van wel maar ben er niet zeker van.

Echter, je beschrijft wat je ermee wilt kunnen en ik vraag me dan af of je wel aan je processor moet gaan sleutelen. Internet, outlook enz vraagt nu niet dermate veel van een processor dat een athlon 1800+ daarin erg tekort zou schieten.

Waar ik eerst mee zou beginnen is geheugen upgraden. 1 gb is mooi maar aan 768mb zou je al genoeg hebben (dus 1x 256mb + 1x 512mb).

Vervolgens heel belangrijk: de harde schijf. Dat onderdeel sla je over maar daar zit samen met het geheugen de grootste winst die je kunt behalen denk ik. In je HP zit ongetwijfeld een 4200rpm schijfje. Vervang die door een 5400rpm of liever nog een 7200rpm exemplaar en de perfomancewinst is enorm. In de praktijk zul je dat meer merken omdat die harde schijf continue veel sneller is, terwijl je processor alleen sneller is tijdens full load.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie B-Buster, harde schijf zat ik ook al aan te denken, maar omdat ik een externe schijf heb ben ik opgehouden met dit te overwegen... Misschien toch nog maar eens overpeinzen...

Weet iemand verder nog wat sneller is; een 8x dvd brander intern of een 16x dvd brander op USB 2.0 (via cardbus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oude brak vid kaart in mijn PC nog zitten(geforce 4 mx 440).
Ik wil dus gaan upgraden. Het leek mij het verstandigst om dan direct een PCI e kaartje te halen.
Dat betekend dus een nieuwe mobo(en waarschijnlijk ook CPU).

Ik heb deze videokaart in gedachten:
Asus GeForce 7300GS 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) - € 58,-

Ik heb nu in mijn PC een Amd Athlon XP 1800+ zitten met een MSI KT4V Mobo.

Voor mobo en cpu wil ik samen rond de 100 euro uitgeven maximaal.
Zoiets heb ik al kunnen vinden:
AMD Sempron 64 2600+ (S754, 1,6 GHz, 128KB) - € 49,58
MSI RS482M - € 68,15

Ik wil graag vloeiend FEAR/Half Life 2/Doom 3 kunnen spelen.
Is een CPU upgrade wel verstandig in dit geval?

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:02:
Ik heb een oude brak vid kaart in mijn PC nog zitten(geforce 4 mx 440).
Ik wil dus gaan upgraden. Het leek mij het verstandigst om dan direct een PCI e kaartje te halen.
Dat betekend dus een nieuwe mobo(en waarschijnlijk ook CPU).

Ik heb deze videokaart in gedachten:
Asus GeForce 7300GS 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) - € 58,-

Ik heb nu in mijn PC een Amd Athlon XP 1800+ zitten met een MSI KT4V Mobo.

Voor mobo en cpu wil ik samen rond de 100 euro uitgeven maximaal.
Zoiets heb ik al kunnen vinden:
AMD Sempron 64 2600+ (S754, 1,6 GHz, 128KB) - € 49,58
MSI RS482M - € 68,15

Ik wil graag vloeiend FEAR/Half Life 2/Doom 3 kunnen spelen.
Is een CPU upgrade wel verstandig in dit geval?

Danku
Is een CPU upgrade verstandig? Jazeker

Is het verstandig te upgraden naar een sempron 64 2600+ S754? In mijn optiek absoluut niet. Deze dingen vind je niet eens in de goedkoopste budgetpc van een der pc giganten.

Als je wilt upgraden adviseer ik je even door te sparen zodat je een S939 mobo en een athlon 64 3000+ kan kopen. Dan heb je een leuke upgradeset.

Dan die 7300GS en FEAR... ik weet niet wat jij onder vloeiend verstaat, maar @ 1024*768 haalde die kaart volgens mij amper 20FPS.

Om een lang verhaal kort te maken: ik zou je geld hier niet aan besteden. Spaar iets langer door en koop een setje met een hogere value for money. Voor 300 euro heb je een leuke basisset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:26:
[...]

Is een CPU upgrade verstandig? Jazeker

Is het verstandig te upgraden naar een sempron 64 2600+ S754? In mijn optiek absoluut niet. Deze dingen vind je niet eens in de goedkoopste budgetpc van een der pc giganten.

Als je wilt upgraden adviseer ik je even door te sparen zodat je een S939 mobo en een athlon 64 3000+ kan kopen. Dan heb je een leuke upgradeset.

Dan die 7300GS en FEAR... ik weet niet wat jij onder vloeiend verstaat, maar @ 1024*768 haalde die kaart volgens mij amper 20FPS.

Om een lang verhaal kort te maken: ik zou je geld hier niet aan besteden. Spaar iets langer door en koop een setje met een hogere value for money. Voor 300 euro heb je een leuke basisset.
300 euro gaat voor mij net wat te ver.
Ik heb een budget van 200 euro(voor cpu, mobo en vid kaart).

De beste keus leek mij eigenlijk wel de sempron 64 2600+. Zo zwaar cpu intensief zijn games toch niet, of heb ik het mis?

Ach, Fear etc zien er op Medium settings al gelikt uit.. dus voor ik hoef geen super uber settings met AA etc aan.
Dat doet pijn aan mijn ogen en is pijnlijk voor mijn portomonnee. :+

Ik heb tot nu toe dit kunnen regelen:

AMD Sempron 64 2600+ (S754. 1.6 GHz. 128KB. Boxed)
Asus GeForce 7300 GS 256MB DDR2 (PCI-e. DVI) EN7300GS/HTD/256M
MSI K8NGM-V. GeForce 6100 (mATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. VGA)

Totaal prijs:
169,40

Ik ga er denk ik ook maar eens een DDR reepje van 512 bij in gooien.
Er zit nu in:
512 DDR PC2700
256 DDR PC2100.

De 256 eruit knikkeren en verkopen, en er een 512 voor in de plaats doen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:43:
[...]

heleboel tekst....

Voor onder de 400-500 euro heb je geen goede upgrade om FEAR goed te draaien. Ik vind zelfs dat als je een upgrade van 300 euro haalt, je het niet eens game pc kan noemen. De performance winst die jij boekt met jouw upgrade is minimaal voor toch aardig wat geld. Weg gegooit geld dus. Spaar door! Of verkoop je pc, en ga op zoek naar een leuke 2e handse. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:04:
Goedemiddag beste mensen,

Ik zit momenteel nog met het volgende systeem:

P4 2000@2100 Willamette core S478. Gekoeld met Arctic Freezer 4
Asrock P4V88+ Mobo
2x512 OCZ PC3200 (2.5 3 3 7) mem in dual channel
Sparkle Nvidia 6200 AGP 128meg @ 6600 speeds 530/650 8 pipelines met Zalman VF700cu
120 gig Maxtor en 40 gig WD schijf
Dit alles zit in een Arctic Silentium T3.

Verdere onderdelen zijn niet erg belangrijk.
Mijn systeem gebruik ik meestal voor een RTS game (Generals / AOE3), Trackmania of COD2. Verder gewoon standaard applicaties.

Nu zat ik met een vraagje:
Mijn CPU is volgens mij een vreselijke bottleneck in dit systeem. Nu ben ik eens aan het rond kijken voor een andere maar ik geraak er niet echt uit.

Er zijn meerdere opties:
- Northwood 2600 tot 3200 met een 200Mhz FSB. (Voor mij nog erg duur)
- Prescott (erg warm hoog stroom verbruik relatief duur)
- Celeron D3xx (Goedkoop en toch een verhoging van de FSB van 100 naar 133 en misschien verder te overclocken.)

Nu is de Celeron op 2,66 Ghz al vanaf +/-50 euro te krijgen. Maar ik vind het zonde om mijn centjes in de sloot te gooien als het helemaal niet veel nut heeft.

Na enige reviews, bij Tom, en via Google gezocht te hebben ben ik er niet helemaal zeker van of ik nu echt een leuke stap voorwaarts ga doen.

Misschien dat er hier iemand mij kan vertellen of dit een nutige upgrade is. Ben namelijk nog niet van plan om mijn hele systeem te vernieuwen. En ik vind meer als 100E voor een northwood met 200FSB net even te gek zo voor de vakantie.... :P
Schop :P ....

Geen enkel antwoord op gehad nog. Toch wel benieuwd eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik eerlijk mag zijn, zou ik je geld niet aan dat soort rommel uitgeven. Een celeron is een kapotte pentium processor. Je wil toch niet het afval van intel kopen? :) Maar spaar even door voor een leuk mobo + CPU, Pentium D 805 Duo core + leuk moederbord. Niet duur en toch een hele goede upgrade ( mits je gaat overclocken! ) Denk nu wel goed naar welk moederbord, want je hebt een AGP videokaart, en menig moederbord heeft tegewoordig PCI-X16!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:00:
Als ik eerlijk mag zijn, zou ik je geld niet aan dat soort rommel uitgeven. Een celeron is een kapotte pentium processor. Je wil toch niet het afval van intel kopen? :) Maar spaar even door voor een leuk mobo + CPU, Pentium D 805 Duo core + leuk moederbord. Niet duur en toch een hele goede upgrade ( mits je gaat overclocken! ) Denk nu wel goed naar welk moederbord, want je hebt een AGP videokaart, en menig moederbord heeft tegewoordig PCI-X16!
Ik snap je idee heb ik zelf ook nar gekeken. Maar ik wil nu gewoon nog niet al te veel geld uitgeven aan deze PC. Waarschijnlijk komt er in de herfst een compleet nieuwe bak BIJ. Om dit systeem een beetje in ballans te krijgen dacht ik eraan om voor een koopje een Upgrade te doen. Als ik bij Tom naar de benchmarks kijk dan scheelt het in CPU power nog best een eind.

Mijn ervaring momenteel is dat ik in game nog steeds best wel laggie draai. Met een kleine overclock van mijn CPU ben ik wel iets vooruit gegaan maar ik hoop dus voor €50 een enigzinds nuttig upgrade te doen. Die Willamette is nog een heel stuk brakker als een Celli D. Maar als iedereen hier nu gaat zeggen dat ik het niet moet doen zie ik er natuurlijk vanaf :*)

IIG bedankt voor je advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:43:
[...]

300 euro gaat voor mij net wat te ver.
Ik heb een budget van 200 euro(voor cpu, mobo en vid kaart).

De beste keus leek mij eigenlijk wel de sempron 64 2600+. Zo zwaar cpu intensief zijn games toch niet, of heb ik het mis?

Ach, Fear etc zien er op Medium settings al gelikt uit.. dus voor ik hoef geen super uber settings met AA etc aan.
Dat doet pijn aan mijn ogen en is pijnlijk voor mijn portomonnee. :+

Ik heb tot nu toe dit kunnen regelen:

AMD Sempron 64 2600+ (S754. 1.6 GHz. 128KB. Boxed)
Asus GeForce 7300 GS 256MB DDR2 (PCI-e. DVI) EN7300GS/HTD/256M
MSI K8NGM-V. GeForce 6100 (mATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. VGA)

Totaal prijs:
169,40

Ik ga er denk ik ook maar eens een DDR reepje van 512 bij in gooien.
Er zit nu in:
512 DDR PC2700
256 DDR PC2100.

Ik zou het absoluut weggegooid geld vinden. Die processor heeft slechts 128kb cache, en omdat het een socket754 is heb je geen dual channel geheugen.

Vergeleken met wat je nu hebt ga je er maar weinig op vooruit, dus gewoon zonde van je geld. Wacht dan gewoon nog een paar maanden en koop dán iets goeds. Of zoek een echte goede AGP videokaart op voor dat geld, kan je later evt. je processor nog btje upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:56:
[...]

Ik zou het absoluut weggegooid geld vinden. Die processor heeft slechts 128kb cache, en omdat het een socket754 is heb je geen dual channel geheugen.

Vergeleken met wat je nu hebt ga je er maar weinig op vooruit, dus gewoon zonde van je geld. Wacht dan gewoon nog een paar maanden en koop dán iets goeds. Of zoek een echte goede AGP videokaart op voor dat geld, kan je later evt. je processor nog btje upgraden.
Hmm, wat raad je me aan als ik nu voor 200 ga upgraden dan?
Een nieuw AGP kaartje en cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik maar voor de Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI, ViVo) gaan voor 112,85?

Wel jammer, gezien het oog op de toekomst(PCI E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tja de toekomst is leuk, maar als je je daarop fatsoenlijk wilt voorbereiden is het gewoonweg niet verstandig om zo'n sempron te kopen.

Wat je kunt doen is nu een leuke agp kaart kopen, vervolgens koop je over een tijdje een moederbord voor S939 dat agp én pci-e ondersteund en prik je daar een athlon 3000+ op. Je zou dan nu een 6600GT, X1600pro of X800RX kunnen nemen. Let wel dat je dan nog steeds geen echte gamecomputer hebt, maar je kunt er wel weer even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik denk dat ik toch voor de ATI x1600 PRO ga dan :)

Zal mijn CPU en ram dan in de tussentijd geen enorme bottleneck zijn?
Ik ga de 256 er maar uitsmijten, en er een 512 pc2700 in prikken.

P.s draait de boel sneller, als ik er een snellere 512 geheugen in prik?
Nee toch, aangezien dat andere reepje de boel vertraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Oeps sorry, ik had de startpost niet goed gelezen!

Ik gebruik mijn systeem om wat oudere 3d-games te spelen (Counter-Strike 1.6, QuakeIII etc.), films te kijken / muziek te luisteren (daarvoor headphones + z2300 van logitech).
Echter ik zou het ook wel leuk vinden om de nieuwere generatie 3D-games goed te kunnen spelen (Quake IV, Fear, Oblivion etc.).
Mijn budget is zo'n 300 euro.
Wat ik zelf in gedachten had is het volgende:
1. Tweedehands Athlon XP Mobile kopen + unlockbare 6800 agp (of iets dergelijks) (+voeding ook nieuw??)
2. Athlon64 CPU + Mobo tweedehands versieren met PCI-express vidkaart, 6800gt ofzo. (+voeding?)
3. Mijn systeem is eigenlijk wel heel gebalanceerd (zelf samengesteld), dus beter wachten tot je 700-800 euro hebt en dan compleet upgraden (Core-duo, voeding etc).

Eigenlijk ga ik zelf erg voor 3, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden :)!

Let op, ik vermeld geheugen snelheden van ddr als 166Mhz (wat 333Mhz ddr is).

CPU - Athlon 2600+ (loopt op 2.23Ghz, 256KB l2 cache)
Mobo - MSI K7N2 Delta-L (n-force 2)
Mem - 2x 256MB kingston pc2700 (@ 178mhz) + 512 GeiL pc3200 (@ 178mhz). Loopt cl2
Grafisch - Sapphire 9600XT (GPU 525 Mhz, Mem 361Mhz)
Hd - 2 x 250Gbyte Samsung Spinpoint SP2514N (ata)
Geluid - Soundblaster digital 4.1
Monitor - Vision Master 450 (19")
Edit:
Voeding - Fortron 300 Watt (12cm fan)

[ Voor 51% gewijzigd door jnice op 19-05-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Budget? Eisen? Wat heb je zelf in gedachten?

Lees de startpost even waar een post aan moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
Goedemorgen. Ik heb het volgende systeem (van drie jaar oud alweer, maar toentertijd best aardig):

Asus P4C800 Deluxe
Pentium IV 3.0 Ghz (800)
1Gb geheugen (2x corsair DDR in dual channel mode)
Radeon 9800 Pro
2x Maxtor 120Gb schijven S-ATA in Raid 0

en vanaf morgen een X-Fi Elite Pro geluidskaart ivm het maken van muziek.

Ik speel ook redelijk veel games. Ben nu bezig met Oblivion en wil ook overgaan tot de aanschaf van Battlefield 2.

Om meer te kunnen genieten van de video-mogelijkheden (en soepeler gameplay) van deze spellen, wil ik een andere videokaart kopen.

Ik ben echter gebonden aan AGP met mijn moederbordje.

Wat is jullie advies??

1) Koop een nieuwe AGP videokaart (budget +/- 200 euries) en zo ja, welke is geschikt in die prijsklasse?

2) Spaar nog even verder en koop een nieuwe proc + moederbord en een PCI-E videokaart?

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als student moet ik in een kleine ruimte een hoop spullen proppen. En omdat mijn laptop nodig aan vervanging toe is zal ik binnenkort een high-end apparaat aanschaffen voor studieactiviteiten maar ook voor een spelletje op zn tijd. Mn desktop zal daarvoor dan nauwelijks meer gebruikt worden voor gamen en kantoorwerk. Om ruimte te creëren wilde ik daar een HTPC van maken, zodat ik mn oude brakke tv kan wegmikken. Maar omdat er al een hoop geld in de lappy gaat zitten moet het wel low-budget. Ik heb nu een systeem met deze specs:
MSI K7T PRO 2 moederbord
AMD XP 1700+ processor
1280 mb Ram PC2100
2 harde schijven, ik geloof een IBM van 60 GB en een Maxtor van 80 GB
Club 3d ATI Radeon 9500 PRO 128 mb Graka
Soundblaster Audigy (1) geluidskaart
En dit alles zit in een budgetkast van Aopen en voor het beeld heb ik een Iiyama AS4311U 17” TFT schermp.

Mijn plannen zijn nu de volgende:

Monitor: vervangen door een 19” breedbeeld tft, low budget dus keuze gaat tussen de Mirai DML-519W100 en de Acer AL1916W s/b . Ik neig naar de Mirai vanwege de DVI, is dit een goede keuze of moet die DVI geen rol spelen in mijn keuze?

Kast: Antec Sonata II: niet al te dure stille kast

Harde schijf: de twee huidige schijven gaan er uit (heb ik al een andere bestemming voor) ten koste van een Samsung Spinpoint 300 GB schijf. Meer schijfruimte en stil!

TV-kaart: Pinnacle PCTV 110i Stereo, PCI, vanwege lage prijs, bijgesloten afstandsbediening en de Pinnacle Media Center-software (ben niet van plan om Windows MCE te gaan kopen.

Mn vraag is of dit een beetje oke is en of jullie andere keuzes zouden maken. Het doel met het systeem is om films en tv te bekijken, en af en toe misschien nog eens een spelletje Farcry (LAN multiplayer).

EDIT: Inmiddels ben ik nog iets wijzer geworden en ben ik er achter gekomen dat een tv-kaart met softwarematige encoder voor mijn systeem een no-go is, dus wordt de tv-kaart maar een Hauppage WinTV PVR 150

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik snap niet dat je voor een lowbudget TFT gaat als je een beetje fantsoenlijk wil gamen. Is een gewone CRT scherm niet wat voor jou (een Eizo Flexscan kan je rond 70 euro krijgen)?

Daarnaast is die Samsung een goede keus, net zoals die Pinnacle TV kaart. Wat is je budget eigenlijk?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen CRT vanwege de ruimte. Bovendien zal er echt incidenteel gegamed worden op dit systeem, ik zal zelf gamen op mijn nieuw te kopen laptop (ook niet echt vaak hoor, weinig tijd voor). Het is meer voor als er wat vrienden langskomen en we een potje willen gamen, dat iemand op die pc kan spelen.
Het budget is trouwens een paar honder euro, hoe minder ik kan uitgeven voor het enigszins fatsoenlijk optuigen van het systeem hoe beter.... De reviews van die beide tft's zijn overigens wel vrij aardig hoor en het zal altijd een stuk beter zijn dan mijn huidige monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooj! :)

Ik heb hier een oud systeempje staan wat ik gebruik om te downloaden, een filmpje te kijken en wat office taken. Gewoon desktop gebruik dus.
Eventueel Relevante Systeemspecs:

-AMD Athlon XP 1700+
-Asus A7v333
-2*256MB Corsair
-80GB Maxtor HDD
-Tagan 330W voeding
-DVD Drive Asus (16* 48* )
-netwerkkaartje
-Gforce 2 32MB kaartje.

Om dat laatste onderdeel gaat het dus. Hij begint te haperen, af en toe geen beeld meer en films kijken is niet echt feestelijk ermee,
daarom ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart. Ik ben uitgekomen bij de GforceSparkle 6200.
Nou zijn er twee versies: een 128MB en een 256MB kaart. Ik wil btw. zeldzaam nog wel eens Flight Simulator spelen, maar daarom ga ik de kaart niet kopen. Het verschil tussen beide kaarten is 12 euro bij dollarshop.nl (39 euro/51 euro)
Is het zinvol om die 256MB kaart te kopen? Ga ik dat merken in snelheid? Ze zijn voor de rest exact hetzelfde kwa clocksnelheid. Ik neem aan van niet, maar mocht iemand
daar andere ideeen over hebben dan hoor ik het heel graag. :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
ik had zelf ook een athlon xp 1800+ en omdat die overleden is :( heb ik een sempron 64 2600+ gekocht. Ik kan je vertellen dat hij een heel stuk sneller is.

Edit:
Als dat hieronder voor mij bedoelt is, sorry, maar ik had het tegen een ander verder naar boven in het topic. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Dennist4 op 22-05-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik ;) Het is btw. niet mijn workstation oid. Gewoon een bakkie voor d'r bij. Ik vind het een beetje onzin om daar nu een nieuw mobo+cpu voor te gaan kopen. Het ging mij meer om het verschil tussen 256MB/128MB. Ik heb gelezen dat 128MB in sommige gevallen sneller is, maar dat waren topics uit 2003 en de 256MB variant heeft DDR2 geheugen...

Edit @hierboven-> Sorry, t leek een beetje op mijn situatie... Excuus! Anyhoe: ik heb de 128MB versie besteld dus mijn vraag kan genegeerd worden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dit systeem:
ATI Pro X1600 AGP(net nieuw)
MSI KT4V
Amd Athlon XP1800 +
2 X 512MB DDR pc2700

Nou zit ik dus up te graden, en ben ik van plan dit te gaan halen:

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939. 1.8GHz. 512KB. Boxed)
Asrock 939Dual-SATA2. M1695 (PCI-e/AGP. Sound. LAN. SATA II. RAID)
Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x512MB) Dual Channel Kit 77,95

Totaalprijs incl verzendkosten:
242, 40

Ik neem aan dat ik wel een goede snelheids boost krijg toch?
250 euro is mijn budget, is dit de beste keus voor dat geld?

Ik wil er af en toe eens lekker een spelletje op kunnen spelen.
Ik kan COD2 nu lekker vloeiend spelen met sublieme beeldkwaliteit. Maar FEAR blijft toch erg haperig, op medium kwaliteit wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:58:
Ik heb nu dit systeem:
MSI KT4V
Amd Athlon XP1800 +
1024 MB DDR pc3200

242, 40

Ik kan COD2 nu lekker vloeiend spelen met sublieme beeldkwaliteit. Maar FEAR blijft toch erg haperig, op medium kwaliteit wel te verstaan.
Dat ziet er netjes uit hoor. Het enige waar eventueel iets op aan te merken zou zijn is het geheugen. Met Nforce4 chipsets is het zo dat als je je 4 geheugenbanken vol hebt zitten het geheugen trager word (van 1T naar 2T). Maar het moederbord wat je nu hebt heeft een uli chipset, en daar zou ik het niet van weten.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:58:
Ik heb nu dit systeem:
MSI KT4V
Amd Athlon XP1800 +
1024 MB DDR pc3200

242, 40

Leuke upgrade. FEAR zou op je nieuwe systeem heel behoorlijk moeten kunnen draaien. Let er wel nog even op of je een goede (lees: stabiele) voeding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus van plan het geheugen dat ik er nu op heb, eruit te gooien en te verkopen.
Zodat de boel werkt op PC3200, en ik dual channel gebruiken kan.

Of kan ik dat beter niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:58:
[...]

Leuke upgrade. FEAR zou op je nieuwe systeem heel behoorlijk moeten kunnen draaien. Let er wel nog even op of je een goede (lees: stabiele) voeding hebt.
Ik heb er een 300 watt voeding in zitten... is het verstandig om een andere te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:54:
Ik ben dus van plan het geheugen dat ik er nu op heb, eruit te gooien en te verkopen.

Je huidige geheugen is toch ook pc3200? Dan zie ik niet in waarom je het zou moeten vervangen.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:55:
[...]

Ik heb er een 300 watt voeding in zitten... is het verstandig om een andere te halen?
Hangt ook van het merk af. Kijk eens in het voedingen topic in OH, daar kunnen ze je wel advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:54:

Waarom koop je dan niet 1x 1024 erbij? Dat kost evenveel als 2x 512 en je hebt dan het dubbele aan geheugen.

Wat betreft de voeding.. 300W is aan de krappe kant. Naar mijn mening is het altijd het beste een voeding te nemen die meer kan leveren dan je systeem zou kunnen gebruiken. Dan hoeft ie niet op volle kracht te draaien om alles draaiende te houden, wat dus weer beter is voor de levensduur.

Ik zou bijv. een Tagan 380W overwegen.

en denk eens aan de 'edit' knop ipv een dubbelpost ;)

[ Voor 5% gewijzigd door B-Buster op 27-05-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
B-Buster schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:43:
[...]
Waarom koop je dan niet 1x 1024 erbij? Dat kost evenveel als 2x 512 en je hebt dan het dubbele aan geheugen.
Als je dual channel wil draaien heb je toch echt 2 dezelfde reepjes nodig.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Je hebt dezelfde reepjes nodig, en dat is nu niet het geval.
Dat zou eigenlijk dus de dual channel mogelijkheid uitzetten.

Ik heb een foutje gemaakt in de post, mijn excuses.
Het moet namelijk zijn, datik momenteel 2 X 512 pc2700 ddr geheugen heb.
En daar wil ik dus 2 X 512 PC3200 DDR dual channel van maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan lijkt het me zinvol dat je je huidige geheugen verkoopt en in plaats daarvan PC3200 koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Asus K8V
AMD 64 3000+ (Socket 754)
2x 512MB DDR400
Radeon 9800 Pro
1x NEC DVD-brander
1x Plextor DVD-drive
1x Maxtor 250GB Diamong
1x 80GB HD
1x 40GB HD

Zou het systeem graag wat sneller hebben. Echt veel gamen doe ik er niet mee, gaat me meer om de snelheid bij het decoden in Grabit en Quickpar / Winrar. Budget van ongeveer 200 - 300 euro, is daar een fatsoenlijke upgrade mee te doen?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

LaZZ schreef op zondag 28 mei 2006 @ 02:43:
Asus K8V
AMD 64 3000+ (Socket 754)
2x 512MB DDR400
Radeon 9800 Pro
1x NEC DVD-brander
1x Plextor DVD-drive
1x Maxtor 250GB Diamong
1x 80GB HD
1x 40GB HD

Zou het systeem graag wat sneller hebben. Echt veel gamen doe ik er niet mee, gaat me meer om de snelheid bij het decoden in Grabit en Quickpar / Winrar. Budget van ongeveer 200 - 300 euro, is daar een fatsoenlijke upgrade mee te doen?
Pfoe, dit ziet er op zich al niet slecht uit. Misschien dat je 2x 1Gig geheugen erin zou kunnen doen, of een moederbord dat dual channel geheugen ondersteunt (ik heb dat bij dit bord niet in de specs kunnen vinden bij Asus) en verder compatible is met de andere componenten die je hebt.
Of je zou een snellere processor kunnen kopen.
Met een budget van 200/300 Euro zou je hieruit een keuze moeten maken, alles tegelijk wordt een beetje duurder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
This ook niet dat hij echt langzaam is maar ik heb deze samenstelling nu al bijna 2 jaar, moet inmiddels toch wel iets kunnen upgraden. Welke processor raad je me aan als upgrade?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt zelf ik game niet meer, misschien overstap naar Intel? De D805 met wat overclocking 2GB geheugen in dual channel(DDR2), geeft zeker een enorme performance winst voor niet al te veel geld. Processor is niet zo duur namelijk. Zodra je dat zou doen, zou je kunnen kijken naar een moederbord die onboard vga en een pci x16 slot heeft. Puur omdat je nu dan je videokaart eruit zou kunnen laten, en dan later een videokaartje zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
hmmm dat is opzich wel een goed idee... Gebruik de grafische kaart nu namelijk inderdaad niet, misschien volgend jaar weer als UT2k7 uitkomt maar dan moet ik toch een nieuwe..

Welk geheugen raad je me dan aan, zag deze staan in de pricewatch, maar leek me wel erg goedkoop:

pricewatch: 1GB PC3200 DDR2 ECC Reg. CL3 (Kingston KVR400D2R3/1G)

Verder zou ik dan als moederbord de Asus P5sD2-x nemen, goede keuze?

[ Voor 38% gewijzigd door LaZZ op 28-05-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige configuratie:
- Asus A7N8X Deluxe (als ik het goed heb) NForce 2 moederbord
- Athlon 2500+
- 1 gb ddr-400
- GF 4 Ti 4200 (die wil ik gaan vervangen)
- 1x 80 gb hdd, 1 x 200 gb
- 300W voeding (OEM gevalletje)

Ik speel veel World of Warcraft en op lanparty's wel wat shooters e.d.
Daarnaast doe ik veel in Maya.

Ik wil er niet heel veel aan besteden, heb een 2e (nieuwe) desktop op mijn studentenkamer en om er 2 helemaal up to date te houden gaat wat ver, dus eigenlijk alleen de videokaart.

Na een boel rondgekeken te hebben heb ik de keuze uit:
Sparkle 6800 128 mb 100 euro
Sapphire x1600 pro 256 mb ddr2 115 euro
d 6600 gt 128 mb ddr 3 120 euro

350W voeding van a-merk (nog geen specifieke uitgezocht)

Wat raden jullie aan?
Maakt voeding verder nog uit

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ik heb zojuist besteld als upgrade:

G.Skill DDR2 Dual Channel 2048 MB, PC4200, 533 MHz
Asus Moederbord P5SD2-X
Pentium D805
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper

Goede keuze geweest? Was in totaal 347,21 kwijt, heb mijn andere componenten (die ik dus nu overheb) verkocht voor 270 euro, moet dus 77,21 bijbetalen, lijkt me dan niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Bij mij begint het ook weer te kriebelen om te gaan upgraden. Gebruik m'n PC voornamelijk voor wat standaard dingen als emailen, surfen, downloaden, chatten en andere dingen. En uiteraard gamen (shooters als HL2, FEAR etc). Het upgraden zal dus voornamelijk bedoelt zijn om de laatste games weer beetje mooier/sneller/vloeiender te kunnen spelen.

Huidige configuratie
Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe
Processor: AMD Athlon XP2100+ (1,7 Ghz)
RAM: 1,5 GB DDR
HDD: Maxtor 10+ 250 GB SATA HDD
Videokaart: Radeon 9800 Pro (AGP)
Geluidskaart: Creative Soundblaster 4.1 Digital
NEC DVD-brander

Vraag
Ik zat zelf te denken om eerst m'n moederbord en processor te upgraden. Maar aangezien de nieuwe moederborden voornamelijk op PCIe gebaseerd zijn, zal ik waarschijnlijk ook nieuwe videokaart moeten kopen.
Of kan m'n processor er nog wel mee door en kan ik alleen naar een nieuwe (AGP) videokaart kijken?

Budget
Wat wil ik besteden? Uiteraard zo weinig mogelijk, maar m'n maximum zit echt op 400-500 euro.

Eigen idee
Door de Best-Buy-Guides door te nemen kwam ik op onderstaand idee:

Een Asus A8N-SLI moederbord met een AMD Athlon 64 3800+ Venice processor

(daarmee kom je ongeveer op € 360 euro uit)

En dan misschien een XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 erin als videokaart? Ben helemaal niet meer op de hoogte van alle videokaarten, dus die heb ik ook maar uit een BBG gehaald O-)

Nou, is dat wat? Of heeft iemand ander/beter advies?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn systeem vooral voor gamen, niet echt die-hard, maar wel een beetje fanatiek;)

Mijn specs zijn:

AMD Athlon XP 2700+ op 166Mhz FSB(het is eigenlijk een duron 1600, maar hij is hard-modded naar AXP)
Gigabyte k7n400-L Nforce 2 Mobo (onboard sound en netwerk, dual channel)
768MB DDR 333
40+160GB (Maxtor Diamondmax 8 en een WD)
DVD Aopen 16x40
Brandertje LG

Geforce 6800XT 128MB unlocked naar 12x6 (vanaf standaard 8x4) 350/850Mhz

Ik denk dat mijn videokaart nog wel voldoet (is nog niet zo oud). Alleen twijfel ik soms aan mijn CPU... Aan de ene kant werkt mijn pc snel zat en de benchmarks kan hij nog best meekomen met verschillende 'nieuwere' proc's, maar aan de andere kant moet hij in games als Quake 4 en Doom 3 en HL2 wel heel vaak en lang 'laden' (zonder een laadscherm maar gewoon midden in een level). Of is dit meer een questie van RAM bijplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:03:
Ik gebruik mijn systeem vooral voor gamen, niet echt die-hard, maar wel een beetje fanatiek;)

Mijn specs zijn:

AMD Athlon XP 2700+ op 166Mhz FSB(het is eigenlijk een duron 1600, maar hij is hard-modded naar AXP)
Gigabyte k7n400-L Nforce 2 Mobo (onboard sound en netwerk, dual channel)
768MB DDR 333
40+160GB (Maxtor Diamondmax 8 en een WD)
DVD Aopen 16x40
Brandertje LG

Geforce 6800XT 128MB unlocked naar 12x6 (vanaf standaard 8x4) 350/850Mhz

Ik denk dat mijn videokaart nog wel voldoet (is nog niet zo oud). Alleen twijfel ik soms aan mijn CPU... Aan de ene kant werkt mijn pc snel zat en de benchmarks kan hij nog best meekomen met verschillende 'nieuwere' proc's, maar aan de andere kant moet hij in games als Quake 4 en Doom 3 en HL2 wel heel vaak en lang 'laden' (zonder een laadscherm maar gewoon midden in een level). Of is dit meer een questie van RAM bijplaatsen?
Dat is inderdaad gewoon een kwestie van extra RAM bijplaatsen. Maar er mist nog een budget ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Skar schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:48:
Bij mij begint het ook weer te kriebelen om te gaan upgraden. Gebruik m'n PC voornamelijk voor wat standaard dingen als emailen, surfen, downloaden, chatten en andere dingen. En uiteraard gamen (shooters als HL2, FEAR etc). Het upgraden zal dus voornamelijk bedoelt zijn om de laatste games weer beetje mooier/sneller/vloeiender te kunnen spelen.

Huidige configuratie
Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe
Processor: AMD Athlon XP2100+ (1,7 Ghz)
RAM: 1,5 GB DDR
HDD: Maxtor 10+ 250 GB SATA HDD
Videokaart: Radeon 9800 Pro (AGP)
Geluidskaart: Creative Soundblaster 4.1 Digital
NEC DVD-brander

Vraag
Ik zat zelf te denken om eerst m'n moederbord en processor te upgraden. Maar aangezien de nieuwe moederborden voornamelijk op PCIe gebaseerd zijn, zal ik waarschijnlijk ook nieuwe videokaart moeten kopen.
Of kan m'n processor er nog wel mee door en kan ik alleen naar een nieuwe (AGP) videokaart kijken?

Budget
Wat wil ik besteden? Uiteraard zo weinig mogelijk, maar m'n maximum zit echt op 400-500 euro.

Eigen idee
Door de Best-Buy-Guides door te nemen kwam ik op onderstaand idee:

Een Asus A8N-SLI moederbord met een AMD Athlon 64 3800+ Venice processor

(daarmee kom je ongeveer op € 360 euro uit)

En dan misschien een XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 erin als videokaart? Ben helemaal niet meer op de hoogte van alle videokaarten, dus die heb ik ook maar uit een BBG gehaald O-)

Nou, is dat wat? Of heeft iemand ander/beter advies?
Ok. Even voortgaand op m'n vorige post, denk ik er nu over om het volgende te doen:

AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) met een Asrock 939Dual-SATA2

Dit moederbord ondersteund ook AGP, dus dan hoef ik niet meteen m'n videokaart ook te upgraden.
Is dat een goed idee of zal mij dit geen goede performance-winst opleveren?

(weet niet of het handig is om m'n eigen post te quoten, maar dan weet je waar het bijhoort)

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige systeem.
Ik heb mijn complete computer al verkocht, en enkel de onderdelen die ik wilde gebruiken in mijn nieuwe systeem bewaard. Tevens heb ik al een aantal onderdelen gekocht (2de hands). Hieronder een lijst met mijn huidige onderdelen die ik in het nieuwe systeem wil gebruiken.

Gigabyte GA-K8NSC-939, Socket 939 moederbord met AGP, 5x PCI, 2xSATA,G-bit LAN
4x 1024Mb Kingston Value Ram DDR400
Club3d Geforce 6800 Ultra AGP 256Mb
PCI SATA controller voor 2 SATA harde schijven
Seagate 300Gb IDE harde schijf als primaire HD
2x 250Gb Seagate SATA harde schijven
2x Hauppauge PVR-150 TV Tuner kaart
LiteOn DVD brander

Ik gebruik de PC redelijk All-Round. Tevens gebruik ik redelijk vaak meerdere programma's tegelijk.
- Games
- Videobewerken, encoden
- Office
- Photoshop
- Webdesign

Ik weet al redelijk goed wat ik wil upgraden aan mijn systeem, enkel ik twijfel tussen een aantal onderdelen.

De processor.
Ik zoek een socket 939 processor en zat te denken aan een AMD Athlon 64 3500+ Venice processor. Ik heb de prestaties en voordelen van de 3700+ en de X2 3800+ vergeleken met de 3500+. De 3700+ is niet veel sneller dan de 3500+ en volgens mij de meerprijs niet waard. De X2 3800+ heeft voordeel bij het videobewerken en wanneer er met meerdere programma's tegelijk gewerkt word. Maar de X2 3800+ kost ook 2 maal zo veel als de 3500+. Dan hebben we nog de Opteron 146 voor socket 939, waar ik geen idee van heb of deze interessant is voor wat ik met mijn pc doe.
De processor kan gekoeld worden door een Arctic Freezer 64 PRO koeler. Deze koeld goed
en is goedkoop.

De behuizing.
De behuizing word een Antec Performance One P180B. Deze is ruim genoeg voor alle hardware en eventuele uitbreidingen in de toekomst. Van deze keus ben ik al zeker.

De voeding.
Om het geheel van prik te voorzien dacht ik genoeg te hebben aan een 350 of 400 watt voeding van bijvoorbeeld aopen. Voorheen werd mijn AMD Athlon XP 2600+ met ongeveer de zelfde hardware door een 350watt Aopen voeding die mijn Aopen H700 behuizing was geleverd.
Enkel ik wilde nu een modulaire voeding hebben. Ik zat te denken aan een Tagan 430watt Easycon voeding. Is deze voeding zwaar genoeg voor het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Hey,

Na lang denken en zoeken ga ik toch mijn vraag stellen hier;
"welke videokaart moet ik kopen"

Ik heb door middel van de site van ati, biga-byte, saphire en andere sites van fabricanten de beeldkaartjes vergeleken. Ook heb ik pricewatch gebruikt om aan de kosten te komen.

Hiernaast heb ik een bezoekje gedaan aan toms hardware site, maar begreep daar helaas weinig van.

Ook heb ik via pricewatch vele shops en aanbiedingen bekeken EN heb op GoT vele draden gelezen over het modden, aanschaffen en vergelijken van kaarten...

Conclusie, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ik zie nu echt het bos niet meer doordat ik niet goed kan vergelijken welke beter is kijkend naar alle aspecten van de kaarten. Hoeveelheid ram is niet voldoende, type ddr en snelheid core etc is ook belangrijk, ofwel te veel aspecten naar mijn idee!

Wat heb ik

CPU
Intel Pentium 630 3.0 Ghz (S775, 3,0Ghz, 800Mhz 2MB)

MoBo
Gigabyte GA-8I945P Pro Pci-e

Ram
2x Vdata 512MB DDR533 DDR2

HDD
2x Hitachi 80 gig S-ATA II 8Mb 7200rpm 3GB/s

Dvd
Samsung DL DVD-/+R/RW 16x (dacht ik)

Cd
Samsung CD-/+R/RW 32/10/40

PSU
400 watt voeding ductfan/bigfan

Graficard
Jetway Ati Radeon X300LE 256 MB DDR PCI-e TV out + DVI

(misschien belangrijk om te weten, ik heb een 21" scherm)

Wat wil ik
Ik game voornamelijk Oblivion en FEAR. Wetend dat dat twee zware games zijn, hoef ik dus niet op max te gamen, maar iig wel hoger dan de 800x600 van nu :(

Verder heb ik NFS:Mw een tijdje gespeeld maar door die twee andere games speel ik die opt moment niet veel.

Ik heb voorkeur voor een ati, de rede kan ik niet duidelijk beschrijven, komt meer door de mindere ervaring met Gforce.

Ik wil graag een 256 mb kaart (heb ik nu ook) en het liefst een lekker snelle dat ik de toekomstige games minimaal op mid kan spelen.
Ik denk dat een goede 512 te duur wordt.

Ik heb heb de grens van +/- 200 euro ervoor over, dit omdat ik bij eerder zoektochten met grens op 100 op de X1300 uit kwam, wat eigenlijk de zelfde is die ik nu heb.
Als je er ff mee wil leven en niet gelijk weer na 6 maanden moet vervangen, dan moet ie nu wat duurder zijn...

Wat weet ik

512 is beter dan 256
ddr 3 is beter dan ddr 2 en is weer beter dan ddr
256-bit is beter dan 128

Ik denk dat ik een x800 of een x850 moet nemen, maar door de topics over softmodden heb ik ook geen idee meer gekregen welke nou meer waard is dmv softmodden en welke je beter dan niet kan kopen.

--edit--

Ik ga ff info opzoeken over de X1600, dit omdat ik ergens heb gezien dat ie 512MB ddr2 heeft. Lijkt mij snel, maar ken dus de andere gegevens niet. Voor 100 tot 150 euro ofzo. Ofwel, onder budget en dat is altijd mooi meegenomen!

[ Voor 6% gewijzigd door RedRayMann op 30-05-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RedRayMan: Als je budget max 200 euro is dan zou ik toch kijken of je niet een betere kaart dan de X1600 kunt nemen.
Een X850, X800 XL, 6800 GS of 7600 GT passen binnen jouw budget (natuurlijk wel afhankelijk van waar je het wilt halen en hoeveel die extra frames je waard zijn) Bij tomshardware heb je interactive VGA charts. Daar kun je goed twee kaarten met elkaar vergelijken al hebben ze niet alle kaarten ertussen staan. Zoek eens gewoon een paar kaarten op in de pricewatch en zoek dan gericht op een review van dat model.
512 mb op een x1600 heeft volgens mij niet zoveel nut. Je bent meer gebaat bij meer pipelines die een x800 xl wel heeft (16 vs 12 voor de x1600)

Softmodden schijnt bij ATi minder goed te kunnen dan bij Nvidia omdat je pipelines niet kunt unlocken. Dus als je van plan bent dat te gaan doen moet je mss meer naar Nvidia kijken.

Nog een linkje voor jou: Videokaarten en Oblivion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Huy,

Net de review gelezen over het bouwen van een High-end gaming systeem. De configuratie die daar is samengesteld ziet er erg goed uit en wil ook van die specs uitgaan.
Ik snap alleen niet waarom het mobo DDR heeft ipv DDR2, of is het verschil zo nihil dat het niet uitmaakt? Omdat mijn budget iets groter is dan de prijs in de review zou ik graag een beter moederbord kiezen, als alternatief is een Lanparty voorgsteld. Deze heeft helaas geen paralelle poort die ik nodig heb ivm met mijn LCD scherm :'(

Mijn vraag is dus; Welk moederbord is voor mij de beste keus wat minimaal beter is dan de Abit.
Door mijn opleiding ben ik vaak bezig in 3DsMax en actief met video-editing zoals AfterEffects en Premiere. Uiteraard game ik ook redellijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Wootism schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:13:
Huy,

Net de review gelezen over het bouwen van een High-end gaming systeem. De configuratie die daar is samengesteld ziet er erg goed uit en wil ook van die specs uitgaan.
Ik snap alleen niet waarom het mobo DDR heeft ipv DDR2, of is het verschil zo nihil dat het niet uitmaakt? Omdat mijn budget iets groter is dan de prijs in de review zou ik graag een beter moederbord kiezen, als alternatief is een Lanparty voorgsteld. Deze heeft helaas geen paralelle poort die ik nodig heb ivm met mijn LCD scherm :'(

Mijn vraag is dus; Welk moederbord is voor mij de beste keus wat minimaal beter is dan de Abit.
Door mijn opleiding ben ik vaak bezig in 3DsMax en actief met video-editing zoals AfterEffects en Premiere. Uiteraard game ik ook redellijk veel.
Die Best-Buy guide is van begin mei, toen was het AM2 socket er nog niet dus is niet opgenomen in de review.

Als je nu wilt gaan upgraden naar een AMD systeem is het natuurlijk slimmer om voor het AM2 socket te gaan aangezien de upgrademogelijkheden daarvan beter zijn dan de S939 versie. De winst is overigens nog niet megagroot omdat er voor DDR2 nog geen geheungen is met een erg lage latency zoals wel bij DDR het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn pc willen upgraden naar een wat tijdelijker betere systeem totdat vista komt, ik heb nu:

Asus A8N-sli s939
AMD64 3200+
MSI 6600GT-TD 128e (kan niet meer in sli aangezien kaart nergens meer te verkrijgen is tenzij jullie weten waar)
1gb dual channel
2x ide schijf (20+80 gb)
1x sata2 schijf (300 gb)
Tagan 420W ATX2 Voeding

Suggesties ?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.