Hey,
Na lang denken en zoeken ga ik toch mijn vraag stellen hier;
"welke videokaart moet ik kopen"
Ik heb door middel van de site van ati, biga-byte, saphire en andere sites van fabricanten de beeldkaartjes vergeleken. Ook heb ik pricewatch gebruikt om aan de kosten te komen.
Hiernaast heb ik een bezoekje gedaan aan toms hardware site, maar begreep daar helaas weinig van.
Ook heb ik via pricewatch vele shops en aanbiedingen bekeken EN heb op GoT vele draden gelezen over het modden, aanschaffen en vergelijken van kaarten...
Conclusie, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ik zie nu echt het bos niet meer doordat ik niet goed kan vergelijken welke beter is kijkend naar alle aspecten van de kaarten. Hoeveelheid ram is niet voldoende, type ddr en snelheid core etc is ook belangrijk, ofwel te veel aspecten naar mijn idee!
Wat heb ik
CPU
Intel Pentium 630 3.0 Ghz (S775, 3,0Ghz, 800Mhz 2MB)
MoBo
Gigabyte GA-8I945P Pro Pci-e
Ram
2x Vdata 512MB DDR533 DDR2
HDD
2x Hitachi 80 gig S-ATA II 8Mb 7200rpm 3GB/s
Dvd
Samsung DL DVD-/+R/RW 16x (dacht ik)
Cd
Samsung CD-/+R/RW 32/10/40
PSU
400 watt voeding ductfan/bigfan
Graficard
Jetway Ati Radeon X300LE 256 MB DDR PCI-e TV out + DVI
(misschien belangrijk om te weten, ik heb een 21" scherm)
Wat wil ik
Ik game voornamelijk Oblivion en FEAR. Wetend dat dat twee zware games zijn, hoef ik dus niet op max te gamen, maar iig wel hoger dan de 800x600 van nu
Verder heb ik NFS:Mw een tijdje gespeeld maar door die twee andere games speel ik die opt moment niet veel.
Ik heb voorkeur voor een ati, de rede kan ik niet duidelijk beschrijven, komt meer door de mindere ervaring met Gforce.
Ik wil graag een 256 mb kaart (heb ik nu ook) en het liefst een lekker snelle dat ik de toekomstige games minimaal op mid kan spelen.
Ik denk dat een goede 512 te duur wordt.
Ik heb heb de grens van +/- 200 euro ervoor over, dit omdat ik bij eerder zoektochten met grens op 100 op de X1300 uit kwam, wat eigenlijk de zelfde is die ik nu heb.
Als je er ff mee wil leven en niet gelijk weer na 6 maanden moet vervangen, dan moet ie nu wat duurder zijn...
Wat weet ik
512 is beter dan 256
ddr 3 is beter dan ddr 2 en is weer beter dan ddr
256-bit is beter dan 128
Ik denk dat ik een x800 of een x850 moet nemen, maar door de topics over softmodden heb ik ook geen idee meer gekregen welke nou meer waard is dmv softmodden en welke je beter dan niet kan kopen.
--edit--
Ik ga ff info opzoeken over de X1600, dit omdat ik ergens heb gezien dat ie 512MB ddr2 heeft. Lijkt mij snel, maar ken dus de andere gegevens niet. Voor 100 tot 150 euro ofzo. Ofwel, onder budget en dat is altijd mooi meegenomen!
[
Voor 6% gewijzigd door
RedRayMann op 30-05-2006 23:00
]