Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.483 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Wat wil ik?
Ik wil weer een beetje gaan gamen op de pc (hele tijd console gedaan), en ik wil specifiek Elderscrolls: Oblivion spelen (1600*1200 Ultra detail hoeft niet, maar 1024*768 medium detail is toch wel leuk). Ben student dus, ik heb ong. een budget van 300-350 euro. Daarnaast heb ik nog niks lopen overklokken, heb hem nu alleen superstil geprobeerd te maken (zalman op proc en videokaart)

Mobo: Asus A7N8X Deluxe
Processor: Athlon 2600+ (core unknown)
Geheugen: 1 * 1024MB 2700
Videokaart: Asus 8460Ultra (Geforce Ti 4600 128MB dus)

zelf zat ik te denken aan een 256MB video kaartje, bv. een geforce 7800 of een radeon 9800, en extra geheugen erbij rammen o.i.d.

any suggestions, of kan ik beter doorsparen voor een AMD64 en PCI-e mobo + videokaart

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11-2024
Systeem:
MSI K8T Neo (Socket 754)
AMD 64 3200+
Asus 6600 256mb
2x Kingston 512mb
200 & 160GB Maxtor Diamondmax 10 IDE
NEC 3500 dvdbrander
Hauppauge 500 MCE dualtuner
Zalman 300 watt voeding (voldoet naar mijn idee nog)

Gebruik:
Puur multimedia toepassingen, ik draai op deze PC MCE, dus ik kijk voornamelijk TV en Divx via deze PC en luister wat muziek. Daarnaast gebruik ik hem veel voor downloaden en af en toe voor wat video encoding/decoding etc. Hiervoor laat ik mijn PC rustig een nachtje draaien, en heb er zeker geen problemen mee om daar wat langer op te wachten.

Budget:
300 Euro

Eigen idee:
Ik heb het idee dat dit systeem nog prima voldoet met het oog op waarvoor ik hem gebruik. Maar met Vista op komtst (ookal is hij uitgesteld), en een financiele meevaller, heb ik wat geld over om evt in deze computer te steken. Zelf dacht ik aan een nieuw mobo+cpu, maar ook de IDE schijven vervangen voor SATA schijven leek mij een goeie optie. Ik ben eventueel ook bereid wat geld uit te geven aan een goede geluidskaart, want ik draai nu nog op mijn onboard geluid. Ik ben echter tevreden over de kwaliteit van het geluid, dus vind dit eigenlijk niet nodig. Graag hoor ik jullie mening, bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door P4uluz op 23-03-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu
Moederbord: Asus A7N8X
Processor: AMD Athlon XP 2800+ 2.1Ghz
Geheugen: 2x 512MB
Videokaart: Ati Radeon 9700 pro
HDD: Westerndigital ??? 80GB
350W Voeding

Ik wil graag Oblivion GOED kunnen spelen budget rond de 400-500 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4uluz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:30:
Systeem:
MSI K8T Neo (Socket 754)
AMD 64 3200+
Asus 6600 256mb
2x Kingston 512mb
200 & 160GB Maxtor Diamondmax 10 IDE
NEC 3500 dvdbrander
Hauppauge 500 MCE dualtuner
Zalman 300 watt voeding (voldoet naar mijn idee nog)

Gebruik:
Puur multimedia toepassingen, ik draai op deze PC MCE, dus ik kijk voornamelijk TV en Divx via deze PC en luister wat muziek. Daarnaast gebruik ik hem veel voor downloaden en af en toe voor wat video encoding/decoding etc. Hiervoor laat ik mijn PC rustig een nachtje draaien, en heb er zeker geen problemen mee om daar wat langer op te wachten.

Budget:
300 Euro

Eigen idee:
Ik heb het idee dat dit systeem nog prima voldoet met het oog op waarvoor ik hem gebruik. Maar met Vista op komtst (ookal is hij uitgesteld), en een financiele meevaller, heb ik wat geld over om evt in deze computer te steken. Zelf dacht ik aan een nieuw mobo+cpu, maar ook de IDE schijven vervangen voor SATA schijven leek mij een goeie optie. Ik ben eventueel ook bereid wat geld uit te geven aan een goede geluidskaart, want ik draai nu nog op mijn onboard geluid. Ik ben echter tevreden over de kwaliteit van het geluid, dus vind dit eigenlijk niet nodig. Graag hoor ik jullie mening, bedankt!
Zoals je zelf al zegt ben je eigenlijk nog gewoon tevreden met je huidige systeem. Om nu al met het oog op Vista te gaan upgraden lijkt me een beetje voorbarig. Vista komt volgend jaar pas op de markt en tegen de tijd zou deze upgrade dan ook al weer verouderd zijn. Als ik jou was, zou ik het lkkr zo laten --> alles draait tenslotte goed en wat wil je nou nog meer ;)

Als je tegen die tijd echt naar Vista over wil stappen, kan je dan beter gewoon een heel nieuw systeem samenstellen ipv nu te upgraden.

Wat ik overigens niet helemaal begrijp is dat mensen meteen over willen naar Vista en daar dan dus ook flink geld aan uit te geven. Als het oude gewoon voldoet dan laat ik het gewoon lkkr zitten. Zo ben ik ook pas begin dit jaar op XP overgestapt, omdat ME altijd goed zn werk deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:49:
Nu
Moederbord: Asus A7N8X
Processor: AMD Athlon XP 2800+ 2.1Ghz
Geheugen: 2x 512MB
Videokaart: Ati Radeon 9700 pro
HDD: Westerndigital ??? 80GB
350W Voeding

Ik wil graag Oblivion GOED kunnen spelen budget rond de 400-500 euro.
Wat had je zelf allemaal voor ogen qua hardware? Ik denk dat je zowieso meer geheugen nodig hebt en een andere videokaart (7900GS oid?).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:01:
[...]

....

Wat ik overigens niet helemaal begrijp is dat mensen meteen over willen naar Vista en daar dan dus ook flink geld aan uit te geven. Als het oude gewoon voldoet dan laat ik het gewoon lkkr zitten. Zo ben ik ook pas begin dit jaar op XP overgestapt, omdat ME altijd goed zn werk deed.
Dit wil ik, puur om de reden dat ik Vista er geweldig mooi uit vind zien. Die hele Aero Glass (zo heet het toch), vind ik er erg mooi uitzien. Bovendien ziet ook de MCE die bij Vista mee komt er erg goed uit. Maar ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat ik beter even kan wachten met een upgrade. In principe ben ik tevreden, alleen als ik geld heb, is het ook zo weer weg...
Ik ben bang dat als Vista écht op komst is, dat dat geld dan weer verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:03:
[...]

Wat had je zelf allemaal voor ogen qua hardware? Ik denk dat je zowieso meer geheugen nodig hebt en een andere videokaart (7900GS oid?).
Uit een test bleek dat ik nogal te kort schiet in Proc kracht en een videokaart idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4uluz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:07:
[...]

Dit wil ik, puur om de reden dat ik Vista er geweldig mooi uit vind zien. Die hele Aero Glass (zo heet het toch), vind ik er erg mooi uitzien. Bovendien ziet ook de MCE die bij Vista mee komt er erg goed uit. Maar ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat ik beter even kan wachten met een upgrade. In principe ben ik tevreden, alleen als ik geld heb, is het ook zo weer weg...
Ik ben bang dat als Vista écht op komst is, dat dat geld dan weer verdwenen is.
Dat ligt dan toch helemaal aan jezelf. Gewoon proberen een beetje te sparen. Alhoewel ik het ook heel moeilijk vind, als ik iets in me hoofd heb wat ik wil hebben, om het niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:26:
[...]

Uit een test bleek dat ik nogal te kort schiet in Proc kracht en een videokaart idd
Je kan het beste upgraden naar een PCI-e systeem, aangezien je een redelijk ruim budget hebt.
b.v. een AMD 64 3200+ S939, 7600GT of 6800GS, Tagan Voeding en een nieuw PCI-e mobo

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 23-03-2006 11:56 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

is er mss een programma dat kan testen wat de bottleneck (lees: traagste component) van je systeem is zodat je dit onderdeel kan upgraden?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Nu:
Op dit moment bezit ik een ECS K7s5a met; 512Mb PC133 SDRAM, Athlon XP 1800+ en een TI4200 128Mb videokaart. Daarnaast natuurlijk een HD, een DVD-speler en een DVD-brander. Dit wordt gevoed door een no-name voeding van 350W.
Het begint me allemaal een beetje te traag te worden en wil ik een upgrade gaan uitvoeren... in fases.

Upgrade naar:
Heb mijn pijlen gericht op een Athlon 64 3200+ Venice, 2x 512Mb DDR en een moederbord. Een grafische kaart wordt, in de huidige planning, later aangekocht (in fases...). Gepland budget voor de kaart wordt 150 euro.

2 opties met een budget van 300 euro;
* Een moederbord met een AGP ÉN PCI-E slots om de TI4200 nog een tijdje te gebruiken tot ik een nieuwe grafische kaart kan veroorloven..
* Of een moederbord met geïntegreerd grafisch chipsetje en een PCI-E slot om later meer grafisch geweld toe te voegen.
Als ik een beetje rondkijk bestaan er van zowel nVidia als ATI chipsets met een grafisch functionaliteit (resp. GeForce 6100 of 6150 en Xpress 200 of 300)

Mijn vraag is eigenlijk; hoe verhouden de TI4200 en de geïntegreerde chipsets zich qua prestaties?
Ga ik er flink op achteruit of vooruit of gelijk?
Voeding zal het waarschijnlijk nog wel trekken, als de nieuwe grafische kaart erkomt zal de voeding ook in de upgrade worden meegenomen.

Gebruik:
Ik speel geen FPS of andere zwaar grafisch afhankelijke games, al was ik wel aan het kijken om NWN weer eens uit de kast te pakken en deze eens fatsoenlijk te spelen. Daarnaast DoD zou ik willen overwegen maar die trekt mijn Pc al helemaal niet.
Momenteel gebruik ik 2 schermen; een 15" CRT en een 17" CRT die beide op 1024*768 draaien.
Tzt wil ik beide schermen vervangen met 2 17" schermen met 1280*1024 maar dan praten we over ongeveer 7-8 maanden.

Mocht meer info nodig zijn hoor ik het wel.
Budget nu dus ong. €300
Doel; géén FEAR.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een geintegreerde videokaart slurpt zn geheugen van je werkgeheugen af, dus met die TI4200 ben je beter af denk ik.
Ik zou gewoon een AGP/PCI-E mobo kopen, die TI4200 is nog best te gebruiken. Aangezien je een no-name voeding hebt zou ik die wel even in de gaten houden. Met de nieuwe proc zal ie het nog wel trekken, maar als je er later een redelijke videokaart bijzet kan het wel ns zijn dat ie het niet meer trekt, maar dat hangt ook maar net van de kwaliteit af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
OK, een MB zonder grafisch chipsetje.
Geloof dat de 939Dual-SATA2 van Asrock het meest verkocht wordt en de mogelijkheid heeft om zowel AGP als PCI-E videokaarten te gebruiken.
Wordt dan:
Asrock 939Dual-SATA2 € 56
AMD Athlon 64 3200+ Venice €140
Kingston PC3200 DDR 512MB 2x €36
totaal upgradekosten € 268

Jammer dat de TI4200 geen DX9 heeft. Maar over 2 maanden een nieuwe videokaart met eventueel een voeding kopen. Dan kan er weer ong. 150 euro tegenaan gegooid worden. Tips?!?

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Hello..

Ondanks ik toch wel redelijk weet wat ik moet hebben , heb ik toch erg men twijfels erover.

Het zit zo.
Me altijd zo leuke vriendinnetje zit al maanden te zeuren tot ze graag mee wilt gaan CSSen als zij op der studentenkamer zit .. ze vindt het spel behoorlijk leuk . en wil graag meedoen.

het probleem is dat ze een ti4200 videokaart heeft . en dat is nou niet echt het beste.
nu ga ik binnenkort met een vriend van mij ook CoD2 spelen. aangezien ik haar goed ken zal het niet lang duren voordat ze begint te zeuren dat ze ook graag CoD2 meewilt gaan spelen ;)
( ik boffe met me gamevriendinnetje :P soms niet hoor... bijv als je door der wordt gekilled :X )

nu is haar systeem niet alte best .. ze heeft een amd XP "ik geloof 2200" in ieder geval 1.6ghz.
heet ze 512mb geheugen, en een gigabyte mobo , agp natuurlijk. en een geforce ti 4200.

het systeem is overigens anderhalf jaar oud, dus vindt het zonde meteen een geheel nieuw systeem te kopen.
nu vraag ik me alleen af , of ik nou gelijk een knal val een videokaart moet gaan aanschaffen zodat ze CoD2 met een acceptabele fps kan draaien.
ikzelf dacht aan een 6600GT? , op een maat van me zen pc draait CoD2 prima , alleen is zijn systeem uitgerust met 1024 Corsair geheugen en een amd64 3000 @ 2.4ghz.
ben trouwens ook wel van plan der geheugen uit te gaan breiden , en eventueel der proc op 2ghz over te clocken , met bijv een zalman koeler.

ik weet overigens niet of dit wel het juiste topic is. ik wilde ook weer geen apart topic openen.
ikzelf ben niet zo bekend met CoD2 , en weet dus niet of het ook prima draait op haar systeem , denk dat het geen probleem moet opleveren , maar je weet het nooit... hoop dat er iemand is die ongeveer over dezelfde setup beschikt, die mij kan vertellen dat het allemaal prima gaat werken:) , wil der niet teleur stellen :)

neem met niet kwalijk als het topic hier niet gewenst is.

heb ook een nieuwe behuizing gekocht , (lijkt op alienware) die van de week naar de spuiter gaat om helemaal "jawel" barbie roze te gaan worden haha!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18
Huidig systeem:
Proc: AMD XP 2600+
MB: Asus A7N8X-E Deluxe
Mem: 768 MB DDR (333 MhZ) (1x 512, 1x 256)
HD: 2x Hitachi Deskstar 7K250, 80GB in RAID 0
Video: ATi Radeon 9600XT
Sound: Onboard
Monitor: Iiyama 19" CRT

Wat doe ik er mee?
Internetten, Gamen, Office, Photoshoppen, Webontwikkeling

Waar zat ik aan te denken?
Nieuwe grafische kaart. Die ik nu heb kan de huidige generatie spellen (bijvoorbeeld [rml][ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 5[/rml] ) niet echt meer aan. Verder wil ik misschien het geheugen uitbreiden naar 1,5 of 2GB, maar ik weet niet direct of dit veel uithaalt.

Budget
Tja, eigenlijk zo min mogelijk. Ik zat zelf aan ong. €100-200 te denken.

Is dit wat
Helaas zit ik met dit moederbord nog aan AGP vast. Aangezien ik een lichte voorkeur voor ATI heb kwam ik uit op dit kaartje: Sappire Radeon X1600Pro, 512mb. (€150). Als ik naar NVidia kijk is mijn beste keus de Asus N6800/TD (6800, 512mb). Die is alleen wel weer een stuk duurder (€190).

Of zijn hiervoor betere alternatieven? Heeft het überhaupt zin om zo'n grafische kaart in mijn systeem te zetten?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
SysRq schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:23:
Huidig systeem:

Wat doe ik er mee?

Nieuwe grafische kaart. Die ik nu heb kan de huidige generatie spellen (bijvoorbeeld [rml][ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 5[/rml] ) niet echt meer aan. Verder wil ik misschien het geheugen uitbreiden naar 1,5 of 2GB, maar ik weet niet direct of dit veel uithaalt.

Budget

Is dit wat
Helaas zit ik met dit moederbord nog aan AGP vast. Aangezien ik een lichte voorkeur voor ATI heb kwam ik uit op dit kaartje: Sappire Radeon X1600Pro, 512mb. (€150). Als ik naar NVidia kijk is mijn beste keus de Asus N6800/TD (6800, 512mb). Die is alleen wel weer een stuk duurder (€190).

Of zijn hiervoor betere alternatieven? Heeft het überhaupt zin om zo'n grafische kaart in mijn systeem te zetten?
Voor Oblivion heb je volgens mij minstens een 6800GT nodig naar wat ik heb gelezen. En bovendien als je een beetje toekomstgericht wil spelen zal je wel meer nodig hebben dan een 6800GT. Hoewel doe nu nog wel prima voldoen. De 2 kaarten die jijzelf aangeeft zijn niet echt geweldig qua "bang for your buck". Als je een beetje fatsoenlijk wil gamen kan je beter even doorsparen tot je €300 hebt. Voor die prijs zijn een heleboel leukere kaarten te krijgen zoals de geforce 7800GS.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
SysRq schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:23:
Huidig systeem:

Wat doe ik er mee?

Budget

Is dit wat

Het heeft zeker nog wel zin om er een snelle videokaart in te zetten. Je zou dan wel minimaal naar zo'n X1600 moeten kijken, anders heb je er niet zo heel veel aan. Beter is wel om een nog wat betere te nemen. Een nvidia 6800GS is ook een goeie stap vooruit, maar dat wordt krap met je budget.

Je geheugen zou ik nog ff upgraden naar 2x 512mb. Dat is wat mogelijk is met je budget. Je processor kan er nog best een tijdje mee door. Ik zou voornamelijk geld steken in de videokaart.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Ik zou sowieso min. 1 gig er in rammen, zo niet meer. (1,5 totaal). Daarnaast vraag ik me af of je proc niet de bottleneck gaat worden op een gegeven moment met die videokaart, maar als ik CoD 2 rec. requirements bekijk (heb het zelf nooit gespeeld), zou het wel moeten lukken op die bak.

maar wat is je budget.

zelf heb ik een soort gelijk systeempje, ietsjes zwaarder (2600+, 1GB Geforce Ti4600) en heb besloten om te upgraden naar het Asrock AMD64 setje wat hier werd genoemd, maar dat is omdat ik oblivion uiteindleijk wil kunnen spelen, en de zooi upgraden stap voor stap. Dus het hangt er ook vanaf of je echt de latest games wilt kunnen en op welke reso.

trouwens veel mensen die de zooi upgraden voor oblivion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
asus p4p800 deluxe
P4 2.8 (800fsb) boxed
hercules AIW radeon 9800se
2x 120gig hitachi sata 7k250 (niet meer in raid0.. voelde me toch niet zo zeker/veilig)
liteon dvd rw
liteon dvd speler
creative sb live!
logitech cordless desktop mx
samsung syncmaster 710T (op dvi)
antec truepower 400w voeding
en dit alles in een antec plusview 1000amg case (+fan in deur en vooronder)

wat wil ik?
hij moet iig stiller worden.. maar ik heb geen idee welke onderdelen de meeste herrie maken.

of ik het qua perfermance nog red vraag ik me ook af.. ik merk wel dat niet alles meer op high settings te spelen is.. maar red het verder nog prima (rainbow six, hl2, splinter cell en wat race spellen). verder download ik erg veel en kijk ik er dvd's op.

ik heb een mycom lcd-tv momenteel op de rgb out van de radeon. dus dat geeft idd een vaag beeld. deze zou ik ook liever beter aansluiten (vga/dvi)

ik heb niet een bepaald budget, maar ik zit er over na te denken om nog even door te sparen en een barebone setup (stil, maar met goede prestaties (dikke cpu en gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat een nieuwe cpu/gpu fan een boel gaat schelen qua stilte. Als je veel games speelt zou ik inderdaad nog even doorsparen en dan een AMD 64 setje + PCI-E kaart kopen. Persoonlijk zou ik niet voor een barebone gaan, een desktop is ook best redelijk stil te krijgen met niet al te dure onderdelen. Maargoed, het is jou keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
AMD Athlon XP 3200+
1,5 gig PC3200 (2x Kingston Valueram 512 MB, 1x noname 512 MB
Asus A7N8X-X
Connect3d Ati Radeon 9800 Pro (@XT door biosflash)
1x 160 gig Maxtor, 1x 250 gig Maxtor
NEC 2520 Dvd fikker

Nu heb ik een leuke meevaller van de IBG en wil me systeem upgraden:

Ik heb eigenlijk 2 opties:

Een Asrock Dual Sata2 met een Athlon 643200+

of:

Een mooie nieuwe videokaart kopen, helaas wel op AGP.

Nu ben ik bezig oa me waterkoeling enzo te verkopen, en als ik die XP 3200+ en Asus A7n8x verkoop, zou ik voor ~200 euro nog een mooie PCIe kaart kunnen kopen (evt kan ik me videokaart ook verkopen, dan is het budget wat hoger :P )

Volgens reviews zou oa mijn fps er 10-30 fps op vooruit gaan in veel games / benchmarks

Ik game voornamelijk veel, en ook gewoon veel internetten / tekstverwerken.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou er voor zorgen dat je je oude hardware kunt verkopen, nu nog een AGP kaart kopen is wel een beetje zonde. Je videokaart is nog redelijk goed, dus die zou ik niet zomaar vervangen. Met het oog op de toekomst is een S939 setje wel het handigst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:36:
Ik zou er voor zorgen dat je je oude hardware kunt verkopen, nu nog een AGP kaart kopen is wel een beetje zonde. Je videokaart is nog redelijk goed, dus die zou ik niet zomaar vervangen. Met het oog op de toekomst is een S939 setje wel het handigst denk ik.
Dat was ook mijn gedachte :)

Ga vanmiddag wel bestellen denk :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Laatst online: 10-09 17:46
Mijn game pc thuis
Nu ongeveer Jaartje of iets langer oud.
CPU: Intel Pentium 4 3,00GHz (S478, 1MB, 800MHz FSB, Boxed)
MOBO: Asus P4C800-E Deluxe
CHIPSET: Intel i875P
MEM: PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Corsair TWINX C2 Platin.
HD: 160GB ATA
160GB S-ATA
VIDEO: Sapphire Ati Radeon 9800Pro 128MB

De CPU wordt momenteel watergekoeld door middel van een Koolance koelplok en een nexxos II extreme radiator met 120mm fan's erop. Eventueel in nieuwe systeem ook grafische kaart waterkoelen.

Wat doe ik ermee
Voornamelijk gamen en op msn een beetje rondhangen. Af en toe wil ik nog wel wat met photoshop goochelen al wil dat nog niet echt lukken. Verder kom ik ook op veel Lanparty's.

Waar zat ik aan te denken
Maby wat meer geheugen en een andere grafische kaart voor iets meer grafisch geweld. Eventueel totale upgrade al denk ik dat dat niet nodig zal zijn. Eventueel ook watergekoeld. Denk het haast niet maar een sneller mobo?

Budget
tjah....goede vraag...als ik veel moet veranderen/ga veranderen verkoop ik mijn oude spul dus zal het budget iets hoger zijn.

Zat zelf te denken aan ongeveer 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je komt veel op LAN party's? Misschien is een extra harde schijf erbij niet onverstandig :P Verder zou ik een mooi AMD 64 setje met een PCI-E videokaart kopen. Geheugen is opzich nog genoeg, je zou er in de toekomst 2x1GB van kunnen maken, ik zou eerst een ander mobo+proc+videokaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
RoD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:16:
Je komt veel op LAN party's? Misschien is een extra harde schijf erbij niet onverstandig :P Verder zou ik een mooi AMD 64 setje met een PCI-E videokaart kopen. Geheugen is opzich nog genoeg, je zou er in de toekomst 2x1GB van kunnen maken, ik zou eerst een ander mobo+proc+videokaart kopen.
Leuk.....
extra hd is niet nodig die haal ik wel uit de server die we runnen @ the moment. Verder geef dan even aan wat je er in zou doen en wat dat allemaal gaat kosten. Als je een beetje goede videokaart + mobo + cpu + nieuw koelblok voor waterkoeling wilt kopen lijkt mij dat je al gauw over de 500 euro heen gaat.

Geen oplossing met alleen nieuw geheugen + goede nieuwe videokaart? want over een tijdje gaat iedereen toch over op 2/4 processoren en dan zit ik met dat net nieuw duur gekocht spul. Naar mijn mening kan ik dan beter even wachten met grof geld uitgeven en wachten tot de spellen ook echt beter draaien met 2/4 processoren.

Maar jullie zijn de mensen die er verstand van hebben :) dus zou zeggen give me tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Jarnoootje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:42:
[...]

Leuk.....
extra hd is niet nodig die haal ik wel uit de server die we runnen @ the moment. Verder geef dan even aan wat je er in zou doen en wat dat allemaal gaat kosten. Als je een beetje goede videokaart + mobo + cpu + nieuw koelblok voor waterkoeling wilt kopen lijkt mij dat je al gauw over de 500 euro heen gaat.

Geen oplossing met alleen nieuw geheugen + goede nieuwe videokaart? want over een tijdje gaat iedereen toch over op 2/4 processoren en dan zit ik met dat net nieuw duur gekocht spul. Naar mijn mening kan ik dan beter even wachten met grof geld uitgeven en wachten tot de spellen ook echt beter draaien met 2/4 processoren.

Maar jullie zijn de mensen die er verstand van hebben :) dus zou zeggen give me tips :)
Ik zou dan gewoon wachten, voor 500 euro koop je (zie mijn post) voor ~240 euro een Asrock dual sata en Athlon 64 3200+

Dan kan je voor 260 euro n og een leuke videokaart kopen, 6800, 7600, x800, x850 etc :)

Alleen nieuw geheugen is niet nodig, tenzij je echt zoveel geheugenvretende programma's gebruikt en dat lijkt wel mee te vallen.

eventueel zou je een (agp) videokaart kunnen kopen maar aangezien AGP ook een verloren zaak is lijkt me het beter dat je zo'n combinatie aanschaft

[ Voor 12% gewijzigd door Bertus op 28-03-2006 09:49 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:40
Mijn Systeem:

Proc: Pentium 4 3,06 Ghz HT
Mobo: Asus P4PE bios 1007
Geheugen: 2x512mb
Graka: ATI 9700 PRO
HD: ATA 120 en ATA 250
Geluid: Audigy 2
voeding: 350watt Aopen (kast h600B)

Doel:
Vooral gamen en dan met name Counter-Strike: Source.

Reden van upgraden:
Ik ben u een 21" CRT monitor welke het langzaam aan het opgeven is en wil dus overstappen naar een 19" tft. Maar wil wel alles goed kunnen spelen op de native resoluti van zo'n scherm.

Budget ligt denk ik rond 250 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door ou812 op 28-03-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ou812 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:46:
Mijn Systeem:

Proc: Pentium 4 3,06 Ghz HT
Mobo: Asus P4PE bios 1007
Geheugen: 2x512mb
Graka: ATI 9700 PRO
HD: ATA 120 en ATA 250
Geluid: Audigy 2
voeding: 350watt Aopen (kast h600B)

Doel:
Vooral gamen en dan met name Counter-Strike: Source.

Reden van upgraden:
Ik ben u een 21" CRT monitor welke het langzaam aan het opgeven is en wil dus overstappen naar een 19" tft. Maar wil wel alles goed kunnen spelen op de native resoluti van zo'n scherm.

Budget ligt denk ik rond 250 euro.
een geforce 6800GS agp maar het beste een 7800GS agp, daar zal je meer plezier van hebben. Die 350watt aOpen voeding moet het nog net kunnen redden, maar je zit wel tegen het minimum aan.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
hmmzzz ok het beste wat ik kan doen is dus gewoon de grafische kaart vervangen door een snellere agp varriant.

Heb dus nu een 9800pro van sapphire....wat zal ik nou als andere er in kunnen doen...budget is ongeveer 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Jarnoootje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:50:
hmmzzz ok het beste wat ik kan doen is dus gewoon de grafische kaart vervangen door een snellere agp varriant.

Heb dus nu een 9800pro van sapphire....wat zal ik nou als andere er in kunnen doen...budget is ongeveer 200 euro
Ik zou zeggen bestorm de pricewatch zelf eerst eens even en kijk rond wat je voor dat geld kunt vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
B-Buster schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:12:
[...]

Ik zou zeggen bestorm de pricewatch zelf eerst eens even en kijk rond wat je voor dat geld kunt vinden ;)
zover was ik ook al wel gekomen :) maar ik heb er niet echt veel verstand van of je nou beter ati of nvidia kan halen en welke versies dicht bij elkaar zitten enzow....aangezien hier de mensen zitten die er verstand van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem is op dit moment,

Asus k8n-e deluxe
athlon 3000+
2 reepjes 512 ddr ram
6600GT agp.
Ik wil graag upgraden, ik zat te denken aan de 7800GS (die is nl agp.) maar de 7900GT is ong even duur dus is dat misschien een betere optie. De 7900GT is alleen wel pci-e dus dan zou ik een nieuw mobo moeten waar mn socket 754 processor op past, is er zo een mobo, zo ja wat is een goede/goedkope? wat lijkt jullie de nuttigste upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Jarnoootje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:24:
[...]

zover was ik ook al wel gekomen :) maar ik heb er niet echt veel verstand van of je nou beter ati of nvidia kan halen en welke versies dicht bij elkaar zitten enzow....aangezien hier de mensen zitten die er verstand van hebben :)
Keuze tussen ATI en NVidia is vaak een persoonlijke voorkeur. Er zullen een aantal mensen zijn, waaronder ik, die je voor die prijs een 6800GS aanraden. Echter voor dat bedrag kun je ook een leuke x850 opzoeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:36:
Mijn systeem is op dit moment,

Asus k8n-e deluxe
athlon 3000+
2 reepjes 512 ddr ram
6600GT agp.
Ik wil graag upgraden, ik zat te denken aan de 7800GS (die is nl agp.) maar de 7900GT is ong even duur dus is dat misschien een betere optie. De 7900GT is alleen wel pci-e dus dan zou ik een nieuw mobo moeten waar mn socket 754 processor op past, is er zo een mobo, zo ja wat is een goede/goedkope? wat lijkt jullie de nuttigste upgrade?
Dan zou ik gaan voor de 7900GT.. dat er zulke moederborden zijn had je zelf wel kunnen vinden. Even in de pricewatch bij s754 mobo's rondkijken en je ziet er genoeg tussen de 60 - 70 euro.

Ik zou persoonlijk je huidige mobo + cpu verkopen en er een socket 939 mobo + cpu voor terugnemen. Dan heb je het voordeel van dual channel en je kunt in de toekomst nog een keer upgraden naar een dual core processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan mijn mobo van nu ook al dual channel en die andere mobo's ook.. denk dat ik voor de 7900GT ga, misschien dan later nog overschakelen naar 939.. ik heb al een paar mobo's gezien de socket 754 zijn met pci-e maar ik weet niet waar ik naar moet kijken. wie heeft met deze situatie ervaring en is ECS beetje een chill merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb ff een 2e hands MSI bordje gekocht voor me ouders maar nu is me vraag of iemand weet of ik de extra 4 pins aansluiting naast de 20 pins voedings aansluiting moet gebruiken :? lijkt me sterk met zo'n oud bordje die niet eens PC2700 ondersteund. Tis de KM2M combo

hier een plaatje >klik< (zie links boven onder de 20 pins nog een 4 pins aansluiting. bij mijn asrock S939 dual bordje moet ik hem gebruiken. Maar zou dat bij deze ook het geval zijn? want dan zou ik dus ook een nieuwe voeding moeten kopen)

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2006 15:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Waarom probeer je het niet gewoon? Er gaat niets stuk als je hem niet aansluit, in het slechtste geval start je pc niet op of heb je geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
B-Buster schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:35:
Waarom probeer je het niet gewoon? Er gaat niets stuk als je hem niet aansluit, in het slechtste geval start je pc niet op of heb je geen beeld.
Omdat het wel wat tijd in beslag neemt.. en als het niet werkt dan kunnen mijn ouders niks doen. Nu werkt het wel, maar het bordje wat er nu in zit pakt maar 1 geheugen slot. En 256MB is tegenwoordig niet echt meer genoeg voor win XP.
Dus als iemand weet of het wel of niet werkt dan kan ik gaan kijken voor een verloop stukje of een nieuwe voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2006 15:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Huidig systeem:
- Proc: Intel P4 2.4 Ghz 533 BOXED
- MB: ECS SDAX+ P4 S478
- Mem: 1024 Mb DDR (2x512)
- HD: WD 80GB + WD 200GB (IDE)
- Video: Geforce 6800 GT 256mb DDR3
- Sound: SB Live 5.1 en Onboard AC97
- Monitor: Samsung 19" LCD Syncmaster 913N, 8ms

Wat doe ik:
- Internetten
- Gamen (CS:S, NFS:MW)
- Photoshoppen,

Oplossing?
Ik zat er aan te denken om een nieuwe mobo + proc te kopen,(oude mobo + proc zijn ong 2 jaar oud).
Videokaart is goed (AGP) en die wil ik houden, maar ik wil ook een mobo die pci-e ondersteund(misschien voor nieuwe videokaart later).
Ik weet niet of ik weer een Intel moet nemen of naar AMD gaan.

Budget
Ong 400 euro

[ Voor 2% gewijzigd door Motabeatz op 28-03-2006 16:16 . Reden: harde schijven zijn IDE ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
NickySantoro schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:11:
Huidig systeem:
- Proc: Intel P4 2.4 Ghz 533 BOXED
- MB: ECS SDAX+ P4 S478
- Mem: 1024 Mb DDR (2x512)
- HD: WD 80GB + WD 200GB
- Video: Geforce 6800 GT 256mb DDR3
- Sound: SB Live 5.1 en Onboard AC97
- Monitor: Samsung 19" LCD Syncmaster 913N, 8ms

Wat doe ik:
- Internetten
- Gamen (CS:S, NFS:MW)
- Photoshoppen,

Oplossing?
Ik zat er aan te denken om een nieuwe mobo + proc te kopen,(oude mobo + proc zijn ong 2 jaar oud).
Videokaart is goed (AGP) en die wil ik houden, maar ik wil ook een mobo die pci-e ondersteund(misschien voor nieuwe videokaart later).

Budget
Ong 400 euro
Asrock S939 Sata2 Dual bordje met AGP en PCI-e en een AMD 64 3700+, of als je veel programma's tegelijk wilt draaien een AMD X2. Dan wordt het of rondt de 300 en met een X2 rondt de 400€

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
KappeNou schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:13:
[...]

Asrock S939 Sata2 Dual bordje met AGP en PCI-e en een AMD 64 3700+, of als je veel programma's tegelijk wilt draaien een AMD X2. Dan wordt het of rondt de 300 en met een X2 rondt de 400€
En met een AMD 64 3700+ worden de prestaties stukken beter met gamen ten opzichte van mijn oude CPU?
Was vergeten er bij te zetten dat mijn HD`s IDE zijn, maar dat zal vast niet uit maken met de Asrok S939 toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Motabeatz op 28-03-2006 16:24 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jarnoootje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:24:
[...]

Daarvoor hebben ze benchmarks uitgevonden. Kijk maar eens op Tom's Hardware. adv de Pricewatch en benchmarks moet je al een heel eind kunnen komen. Mocht je er nog niet uit komen, stel hier dan je specifieke vragen.
NickySantoro schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:23:
[...]

En met een AMD 64 3700+ worden de prestaties stukken beter met gamen ten opzichte van mijn oude CPU?
Was vergeten er bij te zetten dat mijn HD`s IDE zijn, maar dat zal vast niet uit maken met de Asrok S939 toch?
Ja. Sowieso presteert AMD beter met games en de 3700+ is ook nog een stukken sneller dan de proc die je er nu in hebt zitten :)
Voorzover ik weet kunnen IDE hdd's gewoon aangesloten worden, maar zeker ben ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat maakt inderdaad niet uit. Kun je gewoon aansluiten:

Zie hier voor de complete specs. Dan zie je als je naar beneden scrollt dit staan:

2 x ATA 133/100/66 IDE connectors (supports 4 x IDE devices)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
NickySantoro schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:23:
[...]

Het wordt wel iets beter, maar je ziet in games niet een extreem verschil aangezien de nieuwere games het meeste aan je videokaart trekken. Ik zag het verschil dat ik een stuk minder frame drops had.
Verder kan je idd gewoon je oude HDD's behouden. Ik heb zelf ook een ATA 133 250gig en een Raptor 36gig SATA1

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
NickySantoro schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:11:
ik zou idd naar de Asrock + AMG gaan. Maar in principe de bak die je hebt, kan je toch al je games mee spelen of wil je nog meer dingen kunnen? ben je ong 250 euro kwijt. zou ik met het overige bedrag gaan sparen voor een mooie videokaart 7900GT ofzo, dan ben je weer helemaal up2date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu:

p4 530J (@3,15ghz)
2x512mb ddr400
geforce 6600GT agp (128mb)
2x200 + 1x80 gig
dvd brander
onboard geluid

heb ongeveer 300 te besteden

ik vind da ik spellen wel wat mooier mogen kunnen draaien

ik zit hard te twijfelen, als ik een nieuwe videokaart koop (agp) en ik wil op den duur andere cpu en mobo(pci-e), dan kan ik alweer een nieuwe videokaart kopen.

of kan ik het beste doorsparen en gelijk een nieuw mobo+cpu+vidkaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:
ik heb nu:

p4 530J (@3,15ghz)
2x512mb ddr400
geforce 6600GT agp (128mb)
2x200 + 1x80 gig
dvd brander
onboard geluid

heb ongeveer 300 te besteden

ik vind da ik spellen wel wat mooier mogen kunnen draaien

ik zit hard te twijfelen, als ik een nieuwe videokaart koop (agp) en ik wil op den duur andere cpu en mobo(pci-e), dan kan ik alweer een nieuwe videokaart kopen.

Het zou wel zonde zijn als je nu een dikke AGP kaart zou kopen en over een tijdje zou willen upgraden naar een nieuwe processor en pci-e.

Je kunt dan beter je huidige mobo, cpu en videokaart verkopen en voor een nieuw setje met pci-e gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PC.
AMD3500+
A8N-E.
300GB SATA (7200RPM) Maxtor HDD.
ATI X800XT.
1 GB Kingstone geheugen.

Dit is de PC nu, maar ik ben niet meer echt tevreden met de videokaart.

Zou het verstandig zijn om mijn X800XT voor ~175 euro te verkopen en een X1900XT ~500 euro te kopen? Aangezien games zoals FEAR en Oblivion niet lekker meer lopen, en dus alle games die nog moeten uitkomen ook niet meer goed zullen lopen.

Budget ~500 euro. Wat ik wil verbeteren is de FPS in games, verder voldoet de PC het prima :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:
doorsparen, agp is duurder, en daarbij, als je toch wilt gaan upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
MrVegeta schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:33:
PC.
AMD3500+
A8N-E.
300GB SATA (7200RPM) Maxtor HDD.
ATI X800XT.
1 GB Kingstone geheugen.

Dit is de PC nu, maar ik ben niet meer echt tevreden met de videokaart.

Zou het verstandig zijn om mijn X800XT voor ~175 euro te verkopen en een X1900XT ~500 euro te kopen? Aangezien games zoals FEAR en Oblivion niet lekker meer lopen, en dus alle games die nog moeten uitkomen ook niet meer goed zullen lopen.

Budget ~500 euro. Wat ik wil verbeteren is de FPS in games, verder voldoet de PC het prima :).
Als je geld teveel hebt, vooral doen! Maar neem maar eens wat reviews door en dan heb je een idee van eht prestatieverschil. Naar mijn mening valt het mee (80 ipv 60 fps of 16xAA ipv 8xAA). Tsja het is maar wat je wilt en wat het je waard is, maar ik vind het een boel geld voor weinig winst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
AJ1815 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:10:
[...]

Als je geld teveel hebt, vooral doen! Maar neem maar eens wat reviews door en dan heb je een idee van eht prestatieverschil. Naar mijn mening valt het mee (80 ipv 60 fps of 16xAA ipv 8xAA). Tsja het is maar wat je wilt en wat het je waard is, maar ik vind het een boel geld voor weinig winst...
er is wel een redelijk groot verschil, maar ik zou nog fftjes wachten totdat er directX10 kaarten uit komen. Imo zonde van je geld nu al een X800XT te vervangen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Ik heb momenteel dit systeem

Amd 2800+
1,25 gig pc2700 geheugen
Asus a7n8x-x moederbord
Ati 9800 vid kaart
400 watt voeding

Nu zit ik er aan te denken om een nieuwe Agp kaart te kopen.
aangezien ze langzaam uitsterven, lijkt het mij een goed moment.

nu zag ik in de pricewatch de Asus Radeon X800 Pro 256MB (AGP, DVI TV-in), AX800 PRO/TVD € 199,-

Qua games speel ik op dit moment niet echt zware games.. zoals cs 1.6 af en toe speel ik HL2 en UT 2004.

Nu wil ik voorlopig nog niet meteen een nieuw systeem kopen, en lijkt mij dit wel een tussen oplossing om voorlopig te kunnen gamen op dit systeem. ( lukt nu ook nog wel prima )

maar hoelang zou ik ongeveer met dit systeem + x800 pro vooruit kunnen?
of zou ik beter de 9800 kunnen houden en tegen die tijd beter alles nieuw kunnen kopen?

ik lees ook veel over de 6800GT maar zelf ben een beetje Ati fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Passie-m schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:26:
Ik heb momenteel dit systeem

Amd 2800+
1,25 gig pc2700 geheugen
Asus a7n8x-x moederbord
Ati 9800 vid kaart
400 watt voeding

Nu zit ik er aan te denken om een nieuwe Agp kaart te kopen.
aangezien ze langzaam uitsterven, lijkt het mij een goed moment.

nu zag ik in de pricewatch de Asus Radeon X800 Pro 256MB (AGP, DVI TV-in), AX800 PRO/TVD € 199,-

Qua games speel ik op dit moment niet echt zware games.. zoals cs 1.6 af en toe speel ik HL2 en UT 2004.

Nu wil ik voorlopig nog niet meteen een nieuw systeem kopen, en lijkt mij dit wel een tussen oplossing om voorlopig te kunnen gamen op dit systeem. ( lukt nu ook nog wel prima )

maar hoelang zou ik ongeveer met dit systeem + x800 pro vooruit kunnen?
of zou ik beter de 9800 kunnen houden en tegen die tijd beter alles nieuw kunnen kopen?

ik lees ook veel over de 6800GT maar zelf ben een beetje Ati fan :)
Je geeft verder geen budget aan wat wel noodzakelijk is om je goed te kunnen adviseren.

Als je nog een tijd door wilt met je huidige systeem is het een goede overweging je videokaart te vervangen (ga ervanuit dat het een 'gewone' 9800 is?) Echter als je nu het gevoel hebt niets te kort te komen zou ik er toch nog eens over nadenken.

Mocht je toch willen upgraden:

Als je graag bij ATI wilt blijven kan dat natuurlijk. Je kunt best wat aan een 6800GT gelijkwaardige kaarten vinden. Voor een bedrag van rond de 200 - 250 euro kun je bijvoorbeeld een x850pro nemen. Heeft wat voordelen tov de x800 dus ik zou dan voor de x850 pro gaan.

Hoelang je dan vooruit kunt hangt ook af van je cpu natuurlijk. Ik denk dat je met een nieuwe vidkaart nog makkelijk een jaar vooruit kunt. Beetje afhankelijk van welke spellen je nog wilt gaan spelen en hoe snel directx10 een 'must' wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Buster op 29-03-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

KappeNou schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:50:
[...]

er is wel een redelijk groot verschil, maar ik zou nog fftjes wachten totdat er directX10 kaarten uit komen. Imo zonde van je geld nu al een X800XT te vervangen
Enig idee wanneer die DX10 kaarten komen? Heb er nog nooit wat van gelezen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Na een aantal jaren ben ik aan een flinke upgrade toe, of eigenlijk een heel nieuw systeem. Atm heb ik een athlon 1100 staan met een Geforce 2 GTS en 256 ram. Dit lijkt me wel antiek genoeg om niet verder op de specs in te hoeven gaan. Morrowind en Halflife 2 waren er zowaar nog op te spelen, maar oblivion kan en wil ik zo niet meer doen ;)

Voor office en wat fotobewerking voldoet het nog prima, het is dus voornamelijk om recente en toekomstige games te kunnen blijven spelen. Met beperkte upgrades wil ik hier weer jaren mee kunnen doen. Zo kwam ik op ongeveer het volgende;

amd 3800+ of 4000+
asus a8n sli moederbord
1x 7800 of 7900 gtx, pci-e
2G ram
1x hd van 100 a 200 G

Als amd op socket 939 blijft werken kan ik daar op den duur een sneller dualcore inzetten, maar dat lijkt me nu overdreven. Idem voor sli; 2 van die dingen is leuk, maar 1 is nu ook wel genoeg, en ze worden vanzelf goedkoper. Qua budget hoef ik op zich niets te laten, maar mn geweten wil er liever niet meer dan 1000 a 1500 aan uitgeven. Met name de graka wil ik niet echt op bezuinigen.

Is dit een handige keus, wat voor voeding hoort hierbij, en wat voor koeling moet ik erop zetten? Dat zijn zo'n beetje de vragen waar ik mee zit :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Clay schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:05:
Na een aantal jaren ben ik aan een flinke upgrade toe, of eigenlijk een heel nieuw systeem. Atm heb ik een athlon 1100 staan met een Geforce 2 GTS en 256 ram. Dit lijkt me wel antiek genoeg om niet verder op de specs in te hoeven gaan. Morrowind en Halflife 2 waren er zowaar nog op te spelen, maar oblivion kan en wil ik zo niet meer doen ;)

Voor office en wat fotobewerking voldoet het nog prima, het is dus voornamelijk om recente en toekomstige games te kunnen blijven spelen. Met beperkte upgrades wil ik hier weer jaren mee kunnen doen. Zo kwam ik op ongeveer het volgende;

amd 3800+ of 4000+
asus a8n sli moederbord
1x 7800 of 7900 gtx, pci-e
2G ram
1x hd van 100 a 200 G

Als amd op socket 939 blijft werken kan ik daar op den duur een sneller dualcore inzetten, maar dat lijkt me nu overdreven. Idem voor sli; 2 van die dingen is leuk, maar 1 is nu ook wel genoeg, en ze worden vanzelf goedkoper. Qua budget hoef ik op zich niets te laten, maar mn geweten wil er liever niet meer dan 1000 a 1500 aan uitgeven. Met name de graka wil ik niet echt op bezuinigen.

Is dit een handige keus, wat voor voeding hoort hierbij, en wat voor koeling moet ik erop zetten? Dat zijn zo'n beetje de vragen waar ik mee zit :)
als eerste zou ik een San diego 3700+ nemen, die is een stuk goedkoper. En presteerd +- even goed, en is zeer makkelijk en goed over te clocken.
En ik zou twijfelen tussen een 7900GT en 7900GTX, dat hang meer van je budget af.
Verder is een Tagan 2Force u22 480watt een prima voeding voor zo'n systeem. Die is prijs/kwaliteit zeer goed, en ook erg stil.
Voor de koeling kan je kijken naar een Arctic Freezer 64 pr0, die is lekker goedkoop en koelt even goed als ze duurdere concurenten. Als je ook een andere koeler wilt voor je videokaart, dan kan je kijken naar b.v. een Zalman VF-900Cu als die al uit is. Anders naar de VF-700Cu.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 29-03-2006 16:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
ja ik heb een gewone 9800

en mijn buget is rond de 200, misschien iets meer
ik weet dus niet welke games ik over een halfjaar/jaar ga spelen.
want ik wil over een jaar a 1,5 toch wel een geheel nieuw systeem.
dus moet even een tussen oplossing zijn, voor mijn gevoel.

en de x800pro leek mij wel iets.. volgens mij een goede kaart voor die 200 euro.
en een x850 pro is die echt veel sneller? die is 40 euro meer en is dit zijn geld waard?
B-Buster schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:47:
[...]

Je geeft verder geen budget aan wat wel noodzakelijk is om je goed te kunnen adviseren.

Als je nog een tijd door wilt met je huidige systeem is het een goede overweging je videokaart te vervangen (ga ervanuit dat het een 'gewone' 9800 is?) Echter als je nu het gevoel hebt niets te kort te komen zou ik er toch nog eens over nadenken.

Mocht je toch willen upgraden:

Als je graag bij ATI wilt blijven kan dat natuurlijk. Je kunt best wat aan een 6800GT gelijkwaardige kaarten vinden. Voor een bedrag van rond de 200 - 250 euro kun je bijvoorbeeld een x850pro nemen. Heeft wat voordelen tov de x800 dus ik zou dan voor de x850 pro gaan.

Hoelang je dan vooruit kunt hangt ook af van je cpu natuurlijk. Ik denk dat je met een nieuwe vidkaart nog makkelijk een jaar vooruit kunt. Beetje afhankelijk van welke spellen je nog wilt gaan spelen en hoe snel directx10 een 'must' wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Passie-m schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:16:
ja ik heb een gewone 9800

en mijn buget is rond de 200, misschien iets meer
ik weet dus niet welke games ik over een halfjaar/jaar ga spelen.
want ik wil over een jaar a 1,5 toch wel een geheel nieuw systeem.
dus moet even een tussen oplossing zijn, voor mijn gevoel.

en de x800pro leek mij wel iets.. volgens mij een goede kaart voor die 200 euro.
en een x850 pro is die echt veel sneller? die is 40 euro meer en is dit zijn geld waard?

[...]
Je moet het zo zien: die x800pro is een hele goede kaart. Daar kun je die anderhalf jaar nog heel goed mee gamen. De x850 pro is een bétere kaart.

De x850 is niet heel veel sneller, hij is iets nieuwer dus ondersteund sommige dingen wat beter.

Kortgezegd: als je voor 200 euri een X800pro koopt zit je goed voor wat je nu wilt spelen en kun je tot je upgrade ook vooruit. Tov een gewone 9800 is het iig zeker de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
ok bedankt, dan ga ik toch denk ik voor de

Asus Radeon X800 Pro 256MB (AGP, DVI TV-in), AX800 PRO/TVD € 199,-
als het niet super veel uit maakt tussen de 850 en de 800 dan steek ik die 40 euro liever in weer wat anders.. nieuwe headset ofzo :P

ik zag ook ergens de x1600... is natuurlijk nieuwer en goedkoper.. maar tov de x800 leek hij mij toch niet een hele juiste keuze
B-Buster schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:34:
[...]

Je moet het zo zien: die x800pro is een hele goede kaart. Daar kun je die anderhalf jaar nog heel goed mee gamen. De x850 pro is een bétere kaart.

De x850 is niet heel veel sneller, hij is iets nieuwer dus ondersteund sommige dingen wat beter.

Kortgezegd: als je voor 200 euri een X800pro koopt zit je goed voor wat je nu wilt spelen en kun je tot je upgrade ook vooruit. Tov een gewone 9800 is het iig zeker de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Opzich heb ik nog een X800XT 2e hands voor 170 euro voor je als je intresse hebt :), prima kaart, niet overgeclockt en nooit problemen gehad.

Dan leg ik zelf wat geld bij voor X1900XT, als er DX10 kaarten komen zie ik dan wel weer verder :).

//Edit.

Oh, je hebt een AGP kaart nodig.. deze is PCI. Jammer :+

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
mm ja opzich heb ik het nooit zo op 2e hands onderdelen. ik lees zo vaak dat er dan weer fannetjes kapot gaan enzo. en dan heb ik geen garantie..

weet niet hoe oud hij is? als hij het nog prima doet. dan wil ik hem misschien toch wel hebben
MrVegeta schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:57:
Opzich heb ik nog een X800XT 2e hands voor 170 euro voor je als je intresse hebt :), prima kaart, niet overgeclockt en nooit problemen gehad.

Dan leg ik zelf wat geld bij voor X1900XT, als er DX10 kaarten komen zie ik dan wel weer verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

"Asus Radeon X800 Pro 256MB (AGP, DVI TV-in), AX800 PRO/TVD € 199,- "

Die ga jij halen, maar ik heb een PCI versie, dus ik denk dat je die kaart van mij niet kan gebruike. Kaart is trouwens 6maanden oud. Zal ff garantie dingen opzoeke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
ja zoek echt een agp..
MrVegeta schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:07:
"Asus Radeon X800 Pro 256MB (AGP, DVI TV-in), AX800 PRO/TVD € 199,- "

Die ga jij halen, maar ik heb een PCI versie, dus ik denk dat je die kaart van mij niet kan gebruike. Kaart is trouwens 6maanden oud. Zal ff garantie dingen opzoeke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
kijk ook naar de 6800GS agp

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 15:26
ik heb:

socet 939 amd 64 3000 (venice)
1 gb ddr 400
1x 200 gb maxtor sata
1x 80 gb maxtor ide
q-tec 450 watt voeding
nvidea 6600 le 256 mb
asrock 939- dual

ik gebruik deze pc eigenlijk voor alles en het is de bedoeling dat ik er zware games mee kan draaien, en heb het liefst msi, me buget is ongeveer 700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
thon schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:18:
ik heb:

1 gb ddr 400
1x 200 gb maxtor sata
1x 80 gb maxtor ide
q-tec 450 watt voeding
nvidea 6600 le 256 mb
asrock 939- dual

ik gebruik deze pc eigenlijk voor alles en het is de bedoeling dat ik er zware games mee kan draaien, en heb het liefst msi, me buget is ongeveer 700 euro
een San diego 3700+ voor 200€ en als je er over 1 a 2 jaar ook nog mee wilt gamen een X2 3800+ voor 300€
7900GT voor 300€ zodat je geld overhoudt om over een tijdje weer een directX10 kaartje te kunnen kopen.
En een nieuwe voeding. een Tagan 2force u22 480watt voor prijs/kwaliteit en stilte, zo'n 85€

Dan heb je voor 600€ een game systeem waar je alles mee kunt spelen. En dan kan je over een jaartje upgraden naar een dikkere X2 CPU als de games gebruik gaan maken van dual core.

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 29-03-2006 21:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
thon schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:18:
ik heb:

1 gb ddr 400
1x 200 gb maxtor sata
1x 80 gb maxtor ide
q-tec 450 watt voeding
nvidea 6600 le 256 mb
asrock 939- dual

Als je met 'zware' games Battlefield 2 en bijv F.E.A.R. bedoeld, dan is het goed nog wat extra geheugen erbij te nemen. Andere games vereisen dat nog niet. Mocht je videobewerking doen is het ook wel handig.

Daarbij zowiezo een andere videokaart. Je kunt bijv. denken aan een nvidia 7900GT(X). De GT kost rond de 300 euro en de GTX zit op 500. Welk merk (MSI?) je neemt is meer een persoonlijke voorkeur.

Als je een GT neemt en geheugen erbij, heb je nog wat geld over om een snellere processor te kopen. Afhankelijk van of je veel programma's tegelijkertijd draait of niet zou je kunnen kijken naar een dualcore X2 3800 of bijv. een 3700+ (single core dus).

Je voeding zou ik snel wegdoen, die gaat het niet trekken. Tagan heeft bijv een 480W.

edit: hehe zo zie je maar hoe eens we het hier kunnen zijn :P

[ Voor 8% gewijzigd door B-Buster op 29-03-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs:
Moederbord Asus P4S800-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 661FX
CPU Type Intel Pentium 4, 1900 MHz (P68, Willamette)
Harde schijf Maxtor 6L160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station: NEC DVD_RW ND-4550A
Geluidskaart: SB Live 5.1
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 420 (64 MB)
Geheugen: 256 MB PC2100 + 512 MB PC3200
Voeding qtec ADT 350

Aangesloten op samsung lcd.

Wat wil ik? Up-to-date zijn wat betreft specs. Ook de nieuwere games (redelijk) kunnen spelen, dvi uitgang, iets snellere/krachtigere pc. Eigenlijk ook geinteresseerd in een soort van TV-in.

Waar denk ik aan?
Intel Pentium 4 511 (S775, 2.8GHz, 533MHz, 1MB, EM64T, Boxed) (+- E 110)
Asus Radeon 9250 256MB DDR (AGP, DVI), A9250GE/TD/256 (+- € 50)

Budget is +- E 200

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:32:
Huidige specs:
Moederbord Asus P4S800-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 661FX
CPU Type Intel Pentium 4, 1900 MHz (P68, Willamette)
Harde schijf Maxtor 6L160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station: NEC DVD_RW ND-4550A
Geluidskaart: SB Live 5.1
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 420 (64 MB)
Geheugen: 256 MB PC2100 + 512 MB PC3200
Voeding qtec ADT 350

Aangesloten op samsung lcd.

Wat wil ik? Up-to-date zijn wat betreft specs. Ook de nieuwere games (redelijk) kunnen spelen, dvi uitgang, iets snellere/krachtigere pc. Eigenlijk ook geinteresseerd in een soort van TV-in.

Waar denk ik aan?

Budget is +- E 200
Tja dat is nogal simpel denk ik: met een budget van 200 euro kun je een dergelijk systeem simpelweg niet up to date maken.

Die processor is best een vooruitgang, maar verwacht geen wonderen van die videokaart. Als je echt een beetje leuk wilt gamen moet je toch wel denken aan een mid-range kaartje als een 6600GT.

Mocht je zo'n upgrade toch gaan overwegen, kijk dan ook even naar je voeding. Q-teq voedingen leveren niet bepaald stabiel wat ze zeggen te leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Buster op 29-03-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
B-Buster schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:36:
[...]

Als je met 'zware' games Battlefield 2 en bijv F.E.A.R. bedoeld, dan is het goed nog wat extra geheugen erbij te nemen. Andere games vereisen dat nog niet. Mocht je videobewerking doen is het ook wel handig.
dat is alleen bij bf2nodig.. bij de rest van de spellen zoals FEAR enzo niet..
Dus je kan idd 2x512MB erbij kopen of 2x1gig en wat je nu hebt verkopen. Want in de toekomst ga je het wel nodig hebben

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 30-03-2006 00:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Bij F.E.A.R. had ik net als bij BF2 duidelijk een soepeler lopende en - afsluitende game met 2gb ipv 1gb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

'k heb nog wat zitten schaven aan mn lijstje en heb em nu zo:

Antec Sonata II (450 Watt - ATX Miditower)
ASUS A8N-E (nForce4 - ATX - S939)
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) BOX
PC3200 - 1 GBx2 - DDR - Corsair TWINX PRO
Western Digital 250 GB 2500KS (SATA300 - 16 MB)
Asus EN7900GTX/2DHTV- 512 DDR3- PCIe-TV+2xDVI+ViVo
geluid, netwerk, dvd bla

Heb ik hier zonder oc'en ueberhaupt extra koeling bij nodig, klopt het dat er geen ddr2 inkan (a8n is volgens de corsair site iig wel twinx geschikt), trekt die voeding het, past het, klopt het? ;) Ben me weer aan het verdiepen in de hardware, maar ik ben er echt heeeeeel lang uitgeweest ... evt kan ik er idd een 3700 doen ipv die x2 3800, maar dat is eigenlijk een van mn minste problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Clay op 30-03-2006 13:15 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Clay schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:13:
'k heb nog wat zitten schaven aan mn lijstje en heb em nu zo:

Antec Sonata II (450 Watt - ATX Miditower)
ASUS A8N-E (nForce4 - ATX - S939)
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) BOX
PC3200 - 1 GBx2 - DDR - Corsair TWINX PRO
Western Digital 250 GB 2500KS (SATA300 - 16 MB)
Asus EN7900GTX/2DHTV- 512 DDR3- PCIe-TV+2xDVI+ViVo
geluid, netwerk, dvd bla

Heb ik hier zonder oc'en ueberhaupt extra koeling bij nodig, klopt het dat er geen ddr2 inkan (a8n is volgens de corsair site iig wel twinx geschikt), trekt die voeding het, past het, klopt het? ;) Ben me weer aan het verdiepen in de hardware, maar ik ben er echt heeeeeel lang uitgeweest ... evt kan ik er idd een 3700 doen ipv die x2 3800, maar dat is eigenlijk een van mn minste problemen.
In je kast zit standaard alleen een outtake fan aan de achterzijde. Gezien je zware grafische kaart zou ik wel aanraden er een fan bij te plaatsen aan de voorzijde voor een betere airflow in je kast. Hoeft geen fan te zijn met een hoog toerental, maar gewoon een die een redelijke luchtstroom geeft.

Als je een wat stillere processorkoeler wilt zou je wel een andere kunnen overwegen. Bijv. een arctic freezer 64 pro of een zalman 7000cu.

Het klopt inderdaad dat er geen DDR2 in kan. Dat kan pas bij de volgende generatie AMD sockets (AM2).

Je voeding zou dit aan moeten kunnen. Eventueel kun je nog kijken naar de 530W Tagan voeding. Die heeft iets meer adem over wat opzich wel ten goede komt aan de levensduur. Zijn ook erg stil en sinds de easycon serie kun je de kabels die je niet gebruikt eruit halen.

[ Voor 4% gewijzigd door B-Buster op 30-03-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:32:
Huidige specs:
Bende gelul :P

Waar denk ik aan?

Budget is +- E 200
Dan kan je als proc beter een pentium 4 D 805 kopen. Dan heb je dual core, voor +/- 130 euro. Moet alleen je MOBO het wel ondersteunen

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Het volgende systeem:

Pros: Intel Pentium 4 2,00GHz (S478, 512KB, 400MHz)
Mobo: Abit TH7II-Raid, i850 (Sound, Raid)
Geheugen: (2X) 256MB PC800 RDRAM
Video: Abit GeForce 4 Ti4400 128MB
HD´s: Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB) en anderen maar wil hier niets aan veranderen
Sound: Creative SoundBlaster Audigy 1394 (FireWire)

Ik zit nu in Colombia, dus het zal niet gelijk een upgrade worden...
Het idee is dat als ik terug kom (in Juni) ik weer lekker BF2 en dat soort zwaardere spellen ga spelen... Ik zit nu te twijvelen voor een heel nieuw systeem, maar het feit is dat ik maar een jaar ofzo in NL ben en daarna een reis van een jaar naar Antartica ga maken...
Ik kán er zo´n 700 Eutjes tegen aan gooien, maar ik hoop dat het goed koper kan...
Ik zat zelf te denken aan nieuwe Video kaart en meer geheugen, maar het RDRAM is nog steeds zo duur en denk niet dat het veel goedkoper gaat worden... Verder dacht ik dat mijn Pros wel sterk genoeg was... Maar anders wordt het misschien het volgende:

Mobo: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) (€ 144,16)
Pros: AMD Athlon 64 3800+ Venice (S939, 2,4GHz, 512KB) (€ 249,-)
Video: Leadtek GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), PX7800GTX-TDH256
Geheugen: (2X) 1GB PC3200 DDR (TwinMos)
Laat me weten als jullie meer moeten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wil je persé een SLI bord? Als je het niet gaat gebruiken kun je net zo goed een goedkopere versie nemen. Imo is SLI nutteloos, maar als jij het nodig denkt te hebben moet je natuurlijk gewoon een SLI bord kopen.
Ik denk niet dat je proc nog snel genoeg zal zijn voor een 7800GTX. En je moet sowieso upgraden als je een PCI-E mobo wilt.
Goeie keuzes opzich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:09:
Wil je persé een SLI bord? Als je het niet gaat gebruiken kun je net zo goed een goedkopere versie nemen. Imo is SLI nutteloos, maar als jij het nodig denkt te hebben moet je natuurlijk gewoon een SLI bord kopen.
Ik denk niet dat je proc nog snel genoeg zal zijn voor een 7800GTX. En je moet sowieso upgraden als je een PCI-E mobo wilt.
Ik zit te twijvelen voor een SLI bord... maar misschien dat het ook wel niet nodig is... Ik keek in de Best buy guide op de frontpage en heb me daar een beetje op gericht...
Over welke Proc heb je het nou? De nieuwe of die ik al heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
RoD schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:09:
als die een 7800GTX neemt moet die zoizo alles upgraden.. dus waar heb jij het over met de CPU is niet meer snel genoeg :?
btw ik zou een 7900GT nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 30-03-2006 17:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:33:
[...]

als die een 7800GTX neemt moet die zoizo alles upgraden.. dus waar heb jij het over met de CPU is niet meer snel genoeg :?
En Waarom zou je een 7900GT Nemen?
Ik zit nog steeds te twijvelen... Is het misschien ook voldoende om een andere Video kaart te nemen die Games als BF2 wel aankan... Ik moet dan ook nieuw geheugen kopen en das niet onder de 95 E te krijgen voor een 256 strip... Ik zat dan te denken aan 2 512strippen extra, maar die zijn niet onder de 260 E... Dus dan kan ik net zo goed een heel nieuw systeem aan schaffen...
Ik Hoef niet persé sli maar ik zit gedeeltelijk ook naar de toekomst te kijken... Het enige jammere is dus wel dat ik er een jaar tussen uit ga... vandaar dat ik alleen aan andere videokaart zat te denken... Maar het is nog aardig getwijvel hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:06:
[...]

En Waarom zou je een 7900GT Nemen?
Ik zit nog steeds te twijvelen... Is het misschien ook voldoende om een andere Video kaart te nemen die Games als BF2 wel aankan... Ik moet dan ook nieuw geheugen kopen en das niet onder de 95 E te krijgen voor een 256 strip... Ik zat dan te denken aan 2 512strippen extra, maar die zijn niet onder de 260 E... Dus dan kan ik net zo goed een heel nieuw systeem aan schaffen...
Ik Hoef niet persé sli maar ik zit gedeeltelijk ook naar de toekomst te kijken... Het enige jammere is dus wel dat ik er een jaar tussen uit ga... vandaar dat ik alleen aan andere videokaart zat te denken... Maar het is nog aardig getwijvel hier...
omdat die voor 300€ ongeveer even snel is en met nieuwe technieken.. :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik krijg volgende week mijn nieuwe systeem binnen..

Met de volgende speccies:

3RSystem R202 Geen, Zwart
Huntkey LW-6400SH 400 Watt
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM
Arctic Freezer 64 Pro
Cooler Master TLF-S12-EG
Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
Club3D GeForce 7600 GT 256 MB, PCI Express x16
Seagate Barracuda 7200.9 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300
Asrock 939SLI-eSATA2

Nu ben ik aan het sparen voor de eerst volgende upgrade alleen ik vroeg me iets af.

Is Direct X 10 puur videokaart of heb je dan om alles te kunnen ook een nieuwe processor nodig?
Want anders wou ik binnenkort upgraden naar 2 gb geheugen en volgend jaar Februari een nieuwe videokaart halen ( Direct x 10 of een tweede 7600gt? ). Is dat een goed idee of hebben jullie zoiets van niet upgraden je investeert in iets ouds?

Ooo ja: Over budgetten valt niets te zeggen omdat ik in de toekomst praat en niet weet hoe duur alles nu is. Tenzij jullie zeggen dat ook voor direct x 10 een 7600gt in sli de moeite is.. dan komt die er van de zomer })

En wat betreft het geheugen: Genoeg geld om een normaal ( niet overclockers oid. ) setje geheugen te halen ( 2x 1gb en de oude verkopen of 4x 512? )

Edit: En natuurlijk HET doel: Gamen! ;) en het liefst wel op een redelijke resolutie ( settings: medium/high geen aa etc. voeldoet mijn 7600gt voorlopig voeldoende voor toch? )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 21:54 . Reden: EDIT: doel toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige systeem:
Anderhalf jaar geleden gekocht bij de Kruidvat :)

CPU: AMD Athlon 64 2800+ (socket 754)
Geheugen: 512 mb DDR-SDRAM 400mhz
HD: 112 GB
Video: NVIDIA GeForce FX 5200

Wat is er mis mee?
Het systeem is te traag, vind ik, voor mijn dagelijkse bezigheden. MSN, email, office, video's kijken, muziek luisteren, internetten en downloaden tussendoor.
En het systeem is zeker te traag voor mijn hobby's: klooien met dreamweaver, flash en video's bewerken.
Ook vind ik de schijf te klein.

Ik wil dus wat upgrades doen. Maar het zou wel fijn zijn als ik deze zonder al te veel risico zelf kan doen.
En over ongeveer een jaar ga ik studeren en koop ik dus een laptop en daarom wil ik niet al te veel geld in deze pc stoppen.

Wat adviseren jullie mij? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:01:
Mijn huidige systeem:

Wat is er mis mee?
Het systeem is te traag, vind ik, voor mijn dagelijkse bezigheden. MSN, email, office, video's kijken, muziek luisteren, internetten en downloaden tussendoor.
En het systeem is zeker te traag voor mijn hobby's: klooien met dreamweaver, flash en video's bewerken.

Ik wil dus wat upgrades doen. Maar het zou wel fijn zijn als ik deze zonder al te veel risico zelf kan doen.
En over ongeveer een jaar ga ik studeren en koop ik dus een laptop en daarom wil ik niet al te veel geld in deze pc stoppen.

Een externe hd ( kan ook mee naar laptop ) en een spyware scan/virus scan/defragmenteren/herinstalleren xp zou genoeg moeten helpen. Dan kun je nog een jaartje aankijken en verder opzoek naar een leuke laptop succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:43:
Jongens ik krijg volgende week mijn nieuwe systeem binnen..

Met de volgende speccies:

3RSystem R202 Geen, Zwart
Huntkey LW-6400SH 400 Watt
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM
Arctic Freezer 64 Pro
Cooler Master TLF-S12-EG
Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
Club3D GeForce 7600 GT 256 MB, PCI Express x16
Seagate Barracuda 7200.9 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300
Asrock 939SLI-eSATA2

Nu ben ik aan het sparen voor de eerst volgende upgrade alleen ik vroeg me iets af.

Is Direct X 10 puur videokaart of heb je dan om alles te kunnen ook een nieuwe processor nodig?
Want anders wou ik binnenkort upgraden naar 2 gb geheugen en volgend jaar Februari een nieuwe videokaart halen ( Direct x 10 of een tweede 7600gt? ). Is dat een goed idee of hebben jullie zoiets van niet upgraden je investeert in iets ouds?

Ooo ja: Over budgetten valt niets te zeggen omdat ik in de toekomst praat en niet weet hoe duur alles nu is. Tenzij jullie zeggen dat ook voor direct x 10 een 7600gt in sli de moeite is.. dan komt die er van de zomer })

En wat betreft het geheugen: Genoeg geld om een normaal ( niet overclockers oid. ) setje geheugen te halen ( 2x 1gb en de oude verkopen of 4x 512? )

Edit: En natuurlijk HET doel: Gamen! ;) en het liefst wel op een redelijke resolutie ( settings: medium/high geen aa etc. voeldoet mijn 7600gt voorlopig voeldoende voor toch? )
Je 7600GT is voorlopig zeker voldoende om op normale settings goed te kunnen gamen. 1gb geheugen is ook nog voldoende, als je wilt gaan uitbreiden naar 2gb zou ik 2 modules van 1gig nemen. Daar kun je echter nog een tijdje mee wachten want 1gig geheugen is voor de meeste games gewoon genoeg.

DirectX10 kaarten komen pas begin volgend jaar. Dat hangt samen met windows vista. Het wordt dan heus niet meteen een soort van 'must' om een kaart te hebben die dat volledig ondersteund. Ik zou in ieder geval rustig een tijdje met je 7600GT door blijven gaan, en tegen de tijd dat je performance mist upgraden naar zo'n dx10 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

KappeNou schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:33:
[...]

Das een beetje dubbelop inderdaad. Ik bedoelde dat een P4 2,00ghz niet snel genoeg is voor een 7800GTX. Maargoed, dat is dus helemaal geen optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:07:
[...]

Je 7600GT is voorlopig zeker voldoende om op normale settings goed te kunnen gamen. 1gb geheugen is ook nog voldoende, als je wilt gaan uitbreiden naar 2gb zou ik 2 modules van 1gig nemen. Daar kun je echter nog een tijdje mee wachten want 1gig geheugen is voor de meeste games gewoon genoeg.

DirectX10 kaarten komen pas begin volgend jaar. Dat hangt samen met windows vista. Het wordt dan heus niet meteen een soort van 'must' om een kaart te hebben die dat volledig ondersteund. Ik zou in ieder geval rustig een tijdje met je 7600GT door blijven gaan, en tegen de tijd dat je performance mist upgraden naar zo'n dx10 kaart.
Dat komt mooi uit.. in januari kan ik dan gaan upgraden naar 2 Gb ( was inderdaad van plan 2x 1 Gb te doen ) en een nieuwe graka kopen! :Y)

Bedankt jongens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:01:
Mijn huidige systeem:

Wat is er mis mee?

probeer eerst is te formateren enzo.. want voor msn office etc moet een 2800+ meer dan genoeg zijn. Ik merkte namelijk met zulke dingen niet dat ik van een XP2200+ met 333Mhz geheugen naar een 64 3700+ met 400Mhz geheugen ging..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Khad nog een vraagje, ik wil dus voor de Asrock 939Dual-SATA2 + AMD Athlon 64 3700+ gaan.
Maar ik heb nu in mijn PC 2 x 512mb DDR geheugen(1tje draait op Samsung PC2100 en de andere op Corsair PC3200).

Nu is mijn vraag: Als ik nu nog 512mb DDR geheugen erin zet op PC3200, kan ik dan Dual Channel draaien + nog de Samsung 512mb DDR geheugen die op PC2100 draait?

Dan is het toch:

512MB Corsair PC3200 = blauw
512MB Corsair PC3200 = blauw
512MB Samsung PC2100 = zwart

Bedankt voor de reply alvast

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:05

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Nee, voor dual channel is een even aantal reepjes geheugen nodig. Bovendien is PC2100 aan de trage kant voor socket 939. Daar heb je niet zo veel meer aan, dus ik zou kijken of je het kunt verkopen of er een andere bestemming voor kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
MPmad schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:55:
Nee, voor dual channel is een even aantal reepjes geheugen nodig. Bovendien is PC2100 aan de trage kant voor socket 939. Daar heb je niet zo veel meer aan, dus ik zou kijken of je het kunt verkopen of er een andere bestemming voor kunt vinden.
dan doe ik de PC2100 wel in een andere pc en dan koop ik nog 512MB (PC3200) geheugen om hem op dual channel te laten draaien :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jongens ik wil graag mijn videokaart upgraden, heb nu een X800XT heeft het altijd goed gedaan, maar met FEAR en Oblivion wil het niet meer lekker lukken. Dus ik wil graag een X1900XT.

X1900XT
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JBXV52&

Dit is de X1900XT van Alternate ~500 euro. Ik kan mijn X800XT nu nog verkopen voor 150 euro, zodat de X1900XT nog maar 350 kost uit mijn eigen spaarpot. Met een X1900XT verwacht ik wel dat mijn games wat draaien tot het einde van het jaar.

Verdere specs.
AMD3500+
A8N-E.
2x 512 Kingstone.
X800XT
450 Asus voeding.

Ik wil dit zo snel mogelijk doen, maar wil toch nog even zeker weten of ik nu wel de goede kaart heb voor mijn systeem. Geld maakt niet zoveel uit, ik koop deze X1900XT en gebruik hem tot die weer veroudert is en er DX10 kaarten op de markt zijn die goed werken, en koop dan een heel nieuw systeem.

Goed plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Als je het geld er voor over hebt zou ik zeggen: doen.

X1900XT is zeker weer een aardig stuk sneller dan de X800 en de image quality van die 1900XT vind ik echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik hoef me geen zorgen te maken om prijzen die binnen 1 maand opeens +100 euro omlaag gaan vanwegen het lanceren van een nieuwe videokaart ofzo?

Ik weet dat er weinig verschil is tussen kaarten, maar neem er 1 van Asus 499 euro. Weten jullie misschien een goedkopere winkel dan Alternate?

490 euroX1900XT.
http://www.zercom.nl/inde...=2005&f=1&h=1&s=1&a=17178

Is er niet ergens een bulk versie? Die games kunnen boeien.

[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:30:
Ik hoef me geen zorgen te maken om prijzen die binnen 1 maand opeens +100 euro omlaag gaan vanwegen het lanceren van een nieuwe videokaart ofzo?

Ik weet dat er weinig verschil is tussen kaarten, maar neem er 1 van Asus 499 euro. Weten jullie misschien een goedkopere winkel dan Alternate?

490 euroX1900XT.
http://www.zercom.nl/inde...=2005&f=1&h=1&s=1&a=17178

Is er niet ergens een bulk versie? Die games kunnen boeien.
Zou kunnen.. maar alternate is ook altijd best prijzig.. kijk gewoon welke versie jij wilt en zoek de goedkoopste daarvan in de pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pricewatch is niet echt up te date met de videokaarten.
Wat ik hier bijvoorbeeld vindt.

http://www.chiefvalue.com...tails.asp?item=14-102-003
439.99 United States Dollars = 363.210 EUR

Dit gaat om een Saphire kaart en bij alternate een Asus, maar dat maakt toch niet veel uit? Scheelt wel 130 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Het merk is niet zo belangrijk, tenzij je zelf voor een bepaald merk wilt gaan vanwege goede ervaringen ofzo. De chip is gewoon hetzelfde :)

Verder hoef je denk ik niet bang te zijn dat de prijs van de 1900xt dropt binnen enkele maanden. Ik zou niet weten welke kaart dat teweeg zou moeten brengen.

Waar je hem koopt... ik zoek altijd gewoon de goedkoopste in de pricewatch. Die is nu 455,- Voor bestellen in het buitenland ben ik persoonlijk niet zo, stel dat er wat mis is / gaat met je kaart dan duurt de RMA afhandeling langer aangezien je wat minder makkelijk contact hebt dan. Echter voor een verschil van 130 euri is het de overweging wel waard natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk dat ik maar wat bedrijven ga bellen morgen of er binnenkort een BULK versie komt, dat scheelt ~100 euro denk ik toch (minstens). Tja het buitenland.. 130 euro verschil is toch wel heel wat, maar daar moet nog belasting over, reiskosten etc, dus ik denk dat ik de gok maar niet neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb het volgende systeem:

mobo: ASUS P4P800 SE
processor: 1,8 GHz Northwood (@2,4 GHz)
geheugen: 2x 512 MB Kingston PC3200 (dual channel)
video: NVidia GeForce4 Ti 4200 64MB AGP
hdd: Maxtor DiamondMax 10 S-ATA

Wie heeft er suggesties voor een zinvolle upgrade? Zelf dacht ik de processor te vervangen voor een rappere versie, maar ik weet niet hoeveel ik daarmee opschiet. Ik heb een goed moederbord en een goede cooler (Zalman CNPS7000), dus een beetje overklokken zou wel moeten lukken.
Met het upgraden van de videokaart schiet ik niks op denk ik, speel namelijk geen games enzo.

Dus... schiet ik veel op met een upgrade van 1,8MHz naar 3,0? De FSB gaat natuurlijk ook omhoog. Graag hoor ik tips en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
ZeilDude schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:30:
Ik heb het volgende systeem:

mobo: ASUS P4P800 SE
processor: 1,8 GHz Northwood (@2,4 GHz)
geheugen: 2x 512 MB Kingston PC3200 (dual channel)
video: NVidia GeForce4 Ti 4200 64MB AGP
hdd: Maxtor DiamondMax 10 S-ATA

Wie heeft er suggesties voor een zinvolle upgrade? Zelf dacht ik de processor te vervangen voor een rappere versie, maar ik weet niet hoeveel ik daarmee opschiet. Ik heb een goed moederbord en een goede cooler (Zalman CNPS7000), dus een beetje overklokken zou wel moeten lukken.
Met het upgraden van de videokaart schiet ik niks op denk ik, speel namelijk geen games enzo.

Dus... schiet ik veel op met een upgrade van 1,8MHz naar 3,0? De FSB gaat natuurlijk ook omhoog. Graag hoor ik tips en ervaringen!
Budget? Waarvoor wil je het gebruiken? Wat mis je nu?

Processor is wel zinvol om te vervangen lijkt me. Je hebt denk ik zelf al wel gemerkt wat het verschil is met OC'en van 1.8 naar 2.4 ghz. Als je een CPU hebt op standaard 3.0ghz kun je weer heel wat verder clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik hier het beste aan upgraden:

P4 northwood HT 3.4 ghz
MS-7042 MoBo, Met AGP.
Geforce FX5700Ve 256mb
2x 512MB Samsung PC3200
Soundblaster live 24bit.
Tagan 480 Watt PSU.

Hij word veel gebruikt voor games.
En omdat ik nieuwere spellen niet meer normaal op 800*600 kan spelen dacht ik eraan om de videokaart te vervangen.
Ik dacht zelf aan een XFX 7800GS EE.
Is dit een goede keuze of kan ik beter iets anders vervangen?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.