Toon posts:

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:43

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik begin het een beetje zat te worden.. ik heb nu 8 keer geprobeerd de klantenservice te bellen, waarvan ik er 4 keer überhaupt niet eens in de wachtrij kon komen door de drukte, en ook nog één keer wel een medewerker aan de lijn kreeg die mij in de wacht zette, en na enkele minuten werd de verbinding verbroken. Al met al pas 3 keer echt mijn verhaal kunnen doen bij de klantenservice, en mijn snelheid is nog steeds bedroevend, ondanks alle vergezochte oplossingen waar @home mee aan kwam zetten.

:r @home :r

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bel dan vroeg of in de tussenuren (lunch), maar niet 'savonds.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:27:
bel dan vroeg of in de tussenuren (lunch), maar niet 'savonds.... :/
Ja zeg, zijn onze normen en waarden nu al zo verpest dat ik nu een vrije dag gaan moet gaan nemen om de klantenservice te kunnen bereiken? :? Ik heb zelf ook op een technische helpdesk gewerkt (Vobis :$) , maar zo bont als dit heb ik het zelf nooit meegemaakt.

Ik ben er nu wel doorheen gekomen, na herhaaldelijk proberen... en niet door de klantenservice te bereiken maar te doen alsof ik een nieuw abonnement wilde hebben. Toen kreeg ik uiteraard direct iemand aan de telefoon, en die heeft me direct doorverbonden met de technische dienst waar ik maar een minuut in de wacht heb gezeten. Nieuw ticket aangemaakt en de TD belt me asap terug.

[ Voor 54% gewijzigd door gday op 07-12-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk... little workaround en je bent aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:51:
Kijk... little workaround en je bent aan de beurt :)
Ja, mijn moeder zat toevallig naast me en die kwam met dat plan, en die heeft even zitten foeteren aan de telefoon omdat er maar geen schot in de zaak zit en de klantenservice telkens onbereikbaar is. Die kerel die we eerst aan de lijn kregen vond het ook een vervelende situatie en verbond ons daarom maar direct door. :)

[ Voor 14% gewijzigd door gday op 07-12-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

Maar gooien ze je meteen uit de wacht dan?
Ik heb een keer zo'n clown gehad die dat zei en toen heb ik maar geroepen dat ik daar geen zin in had, 10 minuten later was ik aan de beurt.
2 uur bellen kost niet veel bij Tele2, maar nu met @home telefonie ben ik wat huiveriger :P
Gelukkig nog steeds online geweest sinds we dat hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Klippy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:04:
Maar gooien ze je meteen uit de wacht dan?
Ik heb een keer zo'n clown gehad die dat zei en toen heb ik maar geroepen dat ik daar geen zin in had, 10 minuten later was ik aan de beurt.
2 uur bellen kost niet veel bij Tele2, maar nu met @home telefonie ben ik wat huiveriger :P
Gelukkig nog steeds online geweest sinds we dat hebben.
Nou, ik heb 1 keer gehad dat ik wel iemand aan de lijn kreeg en hij ging toen iets opzoeken en ik werd in de wacht gezet. Na een paar minuten wachten werd de verbinding gewoon verbroken. :r

Verder heb ik 4 andere keren gebeld (op verschillende tijdstippen) waarbij ik, na het hele menu doorlopen te hebben, opeens een bandje kreeg met de melding dat ze het te druk hadden en dat ik het dan maar een andere keer moest proberen, waarna de verbinding werd verbroken.

Ik heb ook een keertje gehad dat ik het menu had doorlopen en ongeveer 10 minuten in de wacht stond, en toen opeens een vrouw aan de lijn kreeg die hakkelend zei dat ze het te druk hadden en dat ze mij op ging hangen, en voordat ik een woordje terug kon zeggen was de verbinding verbroken.

1 keer vind ik nog kunnen, maar ik vind het wel vermoeiend onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens heeft die manier van afhandelen te maken met de oplopende wachtrij voor de avond, en de gemiddelde wachttijd per beller, iig iets van een callcenter idee, wat ik bij een open dag bij KPN ook wel eens zag. Ze willen de klanten niet al te lang laten wachten, en ja dan is het lullig na 10 minuten te worden verbroken :D maar zelf willen ze ook zo'n kort mogelijke wachtrij per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 01:37:
Volgens heeft die manier van afhandelen te maken met de oplopende wachtrij voor de avond, en de gemiddelde wachttijd per beller, iig iets van een callcenter idee, wat ik bij een open dag bij KPN ook wel eens zag. Ze willen de klanten niet al te lang laten wachten, en ja dan is het lullig na 10 minuten te worden verbroken :D maar zelf willen ze ook zo'n kort mogelijke wachtrij per klant.
Ja, als dat incidenteel is vind ik het geen ramp, maar als het blijkbaar structureel is doen ze toch iets heel erg fout. Het liefst zie ik een betere dienstverlening, maar aangezien dat blijkbaar te moeilijk is moeten ze toch op z'n minst zorgen dat de klantenservice niet structureel onderbemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:48
Klaus_1250 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:49:
[...]

Volgens mij is dat complete onzin. Als je preview periode verloopt, wil niet zeggen dat je geen digitaal kabelsignaal meer hebt. Dat heb je nog gewoon wel, alleen kun je het niet meer decrypten (ga maar eens naar Nederland 1, die is zonder encryptie). Verder hebben technisch gezien kabelinternet en DVB-C geen invloed op elkaar (of je zou moeten internetten via een DVB-C datastream, maar dat heeft @home helemaal niet), buiten het feit dat ze over dezelfde kabel lopen.
@home heeft de coupon binnen en nu doet internet en digitale tv het weer, dus ik denk dat er wel een verband tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

op dit moment is de helpdesk op het toppunt van onbereibaarheid: De hele week ga ik tussen de middag al naar huis, maar ik kom gewoon niet in de wachtrij...het is echt te dom voor woorden waar die mee bezig zijn

en maar brieven sturen dat ik mijn nieuwe modem moet aansluiten, en dat klereding komt natuurlijk niet online

[ Voor 7% gewijzigd door sander817 op 08-12-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Wat zitten er toch een stel prutsers bij de helpdesk. Ik vraag me af waarom ze je eigenlijk een ticketnummer geven :(

Ik ben nu al een maand bezig om Internet + bellen van @home te bestellen voor een collega. Mooi zou je denken, maar op een of andere manier komt het installatiepakket niet. Ondertussen al meerdere keren gebeld, maar in plaats dat ze eventjes aan de hand van het ticketnummer de geschiedenis opzoeken, mag je weer alles beginnen uit te leggen .. data noemen waarop je gebeld hebt, met wie, etc etc ... 8)7

En ook iedere keer krijg je andere antwoorden.

@home-medewerker 1:"Ja meneer, ik zie hier een melding staan mbt het poorteren van Uw KPN nummer naar @home. Daarom is de procedure stilgelegd. Ik verbind U door ...."

@home-medewerker 2:"Wie heeft U verteld dat er een probleem is aangaande het poorteren van het tel. nr? Ik kan hier namelijk niets over terugvinden. Ik zorg ervoor dat het pakket vandaag nog de deur uit gaat. Belt U 7-12 maar terug als het dan nog steeds niet binnen is."

8-12:
@home-medewerker 3:"Het klopt idd dat er een probleem is qua poortering. De naam horende bij het telefoonnummer komt niet overeen met de naam van de aanvrager en daarom is het verzoek door KPN geweigerd"

Het gaat dus over 1 f#cking tussenletter :r

En waarom vermelden ze dit soort dingen niet op de site waar ik de aanvraag invul. Dan heb je achteraf dit gezeik niet. En in plaats dat ze je bellen over het probleem mag je zelf erachteraan rennen, stelletje @#$@#$

Ze gaan eens bellen met KPN om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Hoe moeilijk kan het zijn om de naam van de aanvrager aan te passen zodat deze wel overeenkomt met de naam zoals deze bekend is bij KPN |:(

Ik word hier echt zo moe van ;(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
kiefty14 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:45:
[...]

@home heeft de coupon binnen en nu doet internet en digitale tv het weer, dus ik denk dat er wel een verband tussen zit.
Enigste wat @home zou kunnen doen, is, dat wanneer je Digitale TV via hun site oid hebt aangevraagd, ze je compleet afsluiten wanneer ze vinden dat je niet snel genoeg alles installeert en die coupon terugstuurt. Maar dat vind ik wel heel erg klant onvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:48
Klaus_1250 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:36:
[...]

Enigste wat @home zou kunnen doen, is, dat wanneer je Digitale TV via hun site oid hebt aangevraagd, ze je compleet afsluiten wanneer ze vinden dat je niet snel genoeg alles installeert en die coupon terugstuurt. Maar dat vind ik wel heel erg klant onvriendelijk.
jep dat doen ze ook wat ik uit het verhaal kan snappen, want zelf snappen ze het ook niet helemaal hoe het bij @home werkt volgens mij !

voordegene die nog wel bellen met @home, altijd de optie kiezen dat je pcsnelhelp nummer hebt, heb ik zelf ook gedaan want dan kom je er wel zo door heen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Ik heb al een paar dagen last van extreem lage snelheden..
iemand anders ook last van ?

EDIT:
beetje kort omschrijving van mezelf ^

heb sinds de laaste dagen last van extreem lage snelheden kwa download en Upload.
Soms weer volle snelheid.. maar soms ook weer 1/8 snelheid.

ik vind het zwaar irritant.. weet iemand hier meer over ? omgeving Zwolle.

[ Voor 61% gewijzigd door NomadTitan op 08-12-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:04
Mijn grote @home avontuur(laat ik het maar doen)

ben op dit moment een blije @home klant(echt waar)maar voor paar dagen geleden nog niet zal het even uitleggen.

het begon in september ik ging verhuizen in het zelfde dorp dus geen probleem had daarvoor al jaren perfect gewerkt met @home ooit is 1 a 2 storinginkjes gehad meer niet en snelheid super.
de verhuizing netjes doorgegeven bij @home kreeg na 1 week een brief dat het technisch niet mogelijk zou zijn hmm vreemd vond ik dat want het is in hetzelfde dorp en in het centrum nog wel waar m'n buurvrouw ook @home daar heeft.ik gebeld..lang in de wachtrij...zeer lang..krijg ik iemand aan de lijn van weet niet precies welke afdeling die verbond me naar de technische dienst..nee zei technische dienst u moet bij verhuizing zijn ben bij verhuizing daar probleem uitgelegd zij zou er een spoed verhuizing van maken(want ik woonde al op nieuwe adres zo'n 7 weken)weer week voorbij niets gehoord of gezien bij de post.wederom gebeld kreeg weer techniek eraan nee verhuizing toen verhuizing die verbond me weer naar een andere techniek en je raad het weer teruggezet naar verhuizing.deze medewerker keek wat voor me na en zei tegen mij het kan niet volgens de postcode check dus u moet maar wachten waneer het wel kan.(natuurlijk zelf ook de check gedaan)en daarbij kon het wel zei weer proberen en idd het kon.maar ze wist niet waarom het niet mogelijk was zei zou wederom een bericht sturen naar de juiste afdeling.week later weer niets gehoord.zelf gebeld en kreeg iemand van techniek(nu word hij mooi)had het even uitgelegt en hij vertelde mij ohw geen probleem binnen 30 min heeft u internet :| ik was verbaast zoveel afdelingen en weken en 1 medewerker (hulde aan die medewerker _/-\o_ )en inderdaad na 15 min zelfs al had ik weer internet.

veel medewerkers bij @home weten niet bij wie een klant hoort de communicatie is slecht en de wachttijd tjah nog slechter want je word er na een 30 min gewoon uitgegooit of iemand zegt het is te druk bel later maar weer...daag. ik wist nog van tijd terug dat @home in twente zat toen was de kwaliteit wel goed maar sinds de verhuizing naar Amsterdam volgens mij is het erg slecht.

mjah heb nu weer internet
ook telefonie aanvraag gedaan(eerste keer wel misgegaan)nu via medewerker uit twente goed gegaan.

nu wachten tot 5 januari dan word m'n signaal omgezet van kpn naar @home hopelijk gaat dit goed.
maar jah op moment wel weer tevreden
goeie snelheid 998 kb/s down en 160 up :-) en ping 9 m/s

ik houd jullie op de hoogte.

mvg

amd :D

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 11:41
Dat is inderdaad netjes!
Ik ben nog steeds bezig, ik haal maar 500/550 KB/s bij een 8mbit abonnement. Vanmiddag voor de 6e keer gebeld, er wordt nu een firmware-update naar het modem gestuurd, maar ik geloof niet dat het gaat helpen. Het ligt volgens mij gewoon aan het modem. Is het anderen nog gelukt om een nieuw modem te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46
hej ff vraagje. kom niet meer online op mn pc op zolder (2e ip, co-b ipv co-a). Heeft @home die ip wijzigingen nu doorgevoerd? (waar ze paar maanden terug al mee aankwamen) dan koop ik morgen ff een router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 21:06
Waarom stel je de vraag als je het antwoord al weet?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
gday schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:50:
Ik begin het een beetje zat te worden.. ik heb nu 8 keer geprobeerd de klantenservice te bellen, waarvan ik er 4 keer überhaupt niet eens in de wachtrij kon komen door de drukte, en ook nog één keer wel een medewerker aan de lijn kreeg die mij in de wacht zette, en na enkele minuten werd de verbinding verbroken. Al met al pas 3 keer echt mijn verhaal kunnen doen bij de klantenservice, en mijn snelheid is nog steeds bedroevend, ondanks alle vergezochte oplossingen waar @home mee aan kwam zetten.

:r @home :r
Ik heb het nu ook aan de stok met @Homo, ze hebben ons afgesloten (onterecht) maar als je de helpdesk belt dan wordt er na 3 minuten opgehanden. Wel na de melding dat ze het te druk hebben. Die melding lijkt te komen van een automatisch systeem, maar blijkt gewoon een persoon te zijn. En als je snel genoeg bent, dan kan je een terug bel afspraak regelen bij die persoon. Dus snel ff wat zeggen bij die persoon en dan lukt dat wel, tenminste bij mij...
Nu nog het probleem oplossen, maar dat zal nog wel een maand duren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zeezicht schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:34:
[...]

Ik heb het nu ook aan de stok met @Homo, ze hebben ons afgesloten (onterecht) maar als je de helpdesk belt dan wordt er na 3 minuten opgehanden. Wel na de melding dat ze het te druk hebben. Die melding lijkt te komen van een automatisch systeem, maar blijkt gewoon een persoon te zijn. En als je snel genoeg bent, dan kan je een terug bel afspraak regelen bij die persoon. Dus snel ff wat zeggen bij die persoon en dan lukt dat wel, tenminste bij mij...
Nu nog het probleem oplossen, maar dat zal nog wel een maand duren denk ik
Ja, dat heb ik ook gehad! Ik dacht eerst ook dat het een bandje was, tot de persoon begon te hakkelen en niet uit de woorden kwam :'), maar ze was snel genoeg om op te hangen want toen ze uitgesproken was begon ik gelijk te praten maar de verbinding was al verbroken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Das beter als wat ik een tijdje geleden had. Toen werd gewoon direct opgehangen, zonder ook maar iets te zeggen :-| Andere optie gekozen in het menu, werd ik door een medewerker alsnog weer doorverbonden en zelfde verhaal, verbinding werd gewoon verbroken...

Kan er eigenlijk wel een beetje chagrijnig van woorden, aangezien er blijkbaar niet genoeg regelgeving is voor betaalde helpdesk-nummers en juist meer regelgeving ook averechts werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wordt er ook niet iets geroepen van gemiddelde wachttijd? :)

Ik heb toendertijd dat ik moest bellen met de helpdek nog geen 10 minuten in totaal met ze gehangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nee, er is absoluut geen indicatie van de verwachte wachttijd. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, zit hier avonden aan te besteden maar tot nu toe geen succes.

Het probleem: Ik HEB verbinding en kan supersnel een paar pagina's laden maar plots stopt de verbinding en laad de pagina niet verder/half. (vooral de plaatjes). Er word voor een periode (random) even totaal niks uitgezonden/ontvangen en na een tijdje (30 sec/2 min/5 min) start de datastroom weer op. Dit gebeurt alleen bij websites want als ik iets groots download stopt de datastroom niet..net alsof de verbinding dan gedwongen word om door te werken ofzoiets. Heb firefox geprobeert maar zelfde symptomen, moet dus aan de netwerk/internet instellingen van m'n computer liggen. En vreemd genoeg heeft m'n moeder met 56k6 Dail-Up last van exact hetzelfde..

Maar waar zit het probleem? Heb zelf al van alles geprobeerd, geswitched van virusscanner/firewalls, herinstall @Home software, WinsockFix enuren gegoogled (vond veel mensen met dezelfde probs zonder een echte oplossing) Een of ander programma moet dit veroorzaakt hebben want toen mn latop nog schoon was (paar dagen geleden) werkte alles nog prima. Er is iets beschadigd of veranderd wat de uninstall van die progs niet heeft teruggezet. Is niet iets wat ALLE netwerk settings terug naar default zet?

Lijkt me bezopen dat ik hiervoor mn laptop moet gaan formateren.... Dus heeft iemand tips/oplossingen?

INFO: Budget abo -> USB ethernet kaart op een USB hub aan m'n Laptop. WinXP Media Centre + alle updates. Windows eigen Firewall, Norton Antivirus 2003. Draai geregeld RegSupreme, Adware en Spybot. (verdenk een van die 3..).

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:00:
Lijkt me bezopen dat ik hiervoor mn laptop moet gaan formateren.... Dus heeft iemand tips/oplossingen?

INFO: Budget abo -> USB ethernet kaart op een USB hub aan m'n Laptop. WinXP Media Centre + alle updates. Windows eigen Firewall, Norton Antivirus 2003. Draai geregeld RegSupreme, Adware en Spybot. (verdenk een van die 3..).

Iemand?
Ga eerst maar eens oorzaken uitsluiten.
Download eens een ubuntu live cd.. daarmee kan je linux draaien vanaf je cd-rom.
Werkt het daar wel goed, dan is je windows install inderdaad je probleem.

Wij kunnen niet zijn wat jij de afgelopen dagen allemaal aan je pc hebt veranderd.
Dus ik denk dat je zelf aan de slag kan gaan.
Daarnaast kan je hier beter een nieuw topic voor aanmaken als je install de oorzaak is, want dan heeft je probleem totaal niets met @home te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik agree met job deels, dat je even moet nachecken wat er deels veranderd is aan de computer...
herinstall @Home software
Die gebruik ik overigens nooit.. volgens mij is dit ook voor mensen die technisch niets van netwerken afweten, laat staan configureren, want het enige wat je hoeft te doen is mits je router configureren (eenmaal) of anders bij elke re-install je Windows XP bak herconfigureren voor gebruik achter een @home modem.
USB ethernet kaart op een USB hub aan m'n Laptop.
Is dat dat Eminemt achtig ding :? Er wordt wel eens geroepen dat deze kaart na een dag bijv ellende gaat veroorzaken.. ik heb het een paar keer gebruikt maar geen 24/7 bijv...

Kan je die vervangen voor een Nic in je laptop zelf? (dus niet usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd een gewone ethernet kaart voor mn laptop aan kunnen schaffen, maar nog even ter verduidelijking, een paar dagen geleden werkte het nog prima. Uitsluiten is de enige optie ja maar dan zal ik dus wel moeten formateren en alle progs een voor een proberen, aangezien ze gewoon uninstallen niet werkt, er is iets permanent veranderd.

Maar aangezien mijn probs lijken die op die van mijn moeders PC terwijl die op Dail-Up zit lijkt het me dat het een specifieke netwerk setting is waar ons beiden computers last van hebben. Naja ik kijk wel even, als ik tijd heb gooi ik hem weer leeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

mijn telefonie modem is eindelijk online, dl speed is helaas gedaald tot een onmogelijke 70 kb/s....Dat worden weer tig telefoontjes met de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Laatst online: 23-09 15:06
Bizar probleem!

Het internet ligt er onregelmatig uit, maar is weer te herstellen door gewoon de connectie te 'repairen' in Network Connections of dus ipconfig /release en -/renew te doen!

De signaalsterkte is volgens @Home perfect. Ik kan uitsluiten dat het aan een bepaalde UTP kabel, router of PC ligt, omdat het in alle afzonderlijke situaties voorkomt.

Ook blijkt het niet aan dynamisch IP te liggen, want het ip-adres verandert niet nadat ik de connectie heb gerenewt.

Ik heb trouwens het Arris CM450 kabelmodem, weet iemand hoe ik die kan uitlezen? 192.168.100.1 werkt in dit geval niet (misschien heeft dit met het probleem te maken).

Dus: internet valt gewoon weg, terwijl het thuisnetwerk (met bv. de router) gewoon blijft werken. Zodra de router of PC nieuwe informatie van de connectie vraagt, zoals een IP-adres, herstelt de verbinding!

@Home is radeloos en laat de technische dienst ermee prutsen. Maar zoals bekend is het werk van die mensen een groot mysterie voor de consument en dus blijven hun concrete werkzaamheden in het ongewis.

HELP!;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik zit nu bij mijn vriendin en die heeft chello. Precies hetzelfde probleem hier (moet de lease vernieuwen om internet-toegang weer mogelijk te maken) ... en ook hier verandert het ip-adres niet na het vernieuwen van die lease.

Vaag probleem inderdaad, maar het komt dus niet alleen bij @home voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Dit is een van de smerige dingen van @home. Ze nemen je lease gewoon af. Normaal zou je toch moeten wachten tot er een nieuwe aangevraagd wordt door je router/pc. Of misschien bij een refresh. Maar niet voor het verlopen van de lease.
Iets waar ik me aan kan ergeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 11-12-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

LiMbO83 schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:37:
Ik heb trouwens het Arris CM450 kabelmodem, weet iemand hoe ik die kan uitlezen? 192.168.100.1 werkt in dit geval niet (misschien heeft dit met het probleem te maken).
De arris is alleen te bereiken als die geen verbinding met @home kan leggen (dus coax eruittrekken).
En als je een ip hebt gekregen van de arris zelf. (dus een ipconfig /renew als de coax eruit ligt).

Je kan dan in je arris kijken.. coax er weer aan hangen en je zou een tijdje wat gegevens uit kunnen lezen (totdat je arris weer online is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ascathon schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:11:
Dit is een van de smerige dingen van @home. Ze nemen je lease gewoon af. Normaal zou je toch moeten wachten tot er een nieuwe aangevraagd wordt door je router/pc. Of misschien bij een refresh. Maar niet voor het verlopen van de lease.
Ja, ik heb een paar dagen geleden ook een nieuw ip-adres gekregen zonder dat mijn lease verlopen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Maar dat is het 'm dus. Ze nemen de lease niet af, mijn ip-adres is keer op keer exact hetzelfde. Kennen andere mensen dit probleem en weten ze misschien een oplossing of zijn er suggesties? Ik zou ze erg op prijs stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn @home flikkert de hele tijd weg.. hoop dat dit geen nasleep van de email over me router is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiMbO83 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:45:
Maar dat is het 'm dus. Ze nemen de lease niet af, mijn ip-adres is keer op keer exact hetzelfde. Kennen andere mensen dit probleem en weten ze misschien een oplossing of zijn er suggesties? Ik zou ze erg op prijs stellen!
Ik denk dat dit nog in "beginfase" is want overstappen van een netwerk met 100.000+ gebruikers gaat niet 1-2-3 vlekkenloos. Ik snap ook niet waarom je je druk maakt om een lease die nog niet vrijgegeven is, wat maakt het nou uit :?

Als je services gaat draaien gebruik dan je hostname, of gewoon www.dyndns.com oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik had een deel ook al in @home telefonie geplaatst, maar ik heb hier een andere vraag :P

Net deed onze telefoon het niet, had wel een kiestoon en kon volgens mij ook naar buiten bellen, maar kreeg een telefoontje op m'n GSM van iemand die ons probeerde te bellen dat het vaste nummer steeds bezet was.
Dus ik modem gerest en toen werkte het weer.

Maar nu zie ik net dat ik opeens een nieuwe firmware heb op het ScA WebStar modem. Heb andere instellingen erbij staan ook, daarom viel het op.

Heb nu v2.0.2r1152-060404 en onderaan de eerste pagina staat nu:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/webstar.PNG

Heb alleen geen idee wat dit voor moet stellen, heb de zin ook 5x gelezen en nog weet ik het niet :+
Iemand die weet waar dit voor dient? :P Neem niet aan dat ik 't nodig heb,maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Ascathon schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:11:
@Home biedt geen vaste ipadressen en het staat hen dus vrij om jou een nieuw ip-adres aan te bieden, ook al moeten ze je daarvoor jouw lease afnemen. Wil je een vast ip, dan ga je naar een andere provider.

Mensen die denken/vinden dat ze een vast ipadres horen te hebben omdat dat jaren zo is geweest en nu dus gefrustreerd raken omdat @Home haar ip-adressen daadwerkelijk dynamischer gaat uitdelen, iets waar ik me aan kan ergeren.

[ Voor 16% gewijzigd door CamU op 12-12-2006 00:30 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn ervaringen met @home in tijden van problemen.

De helpdesk heeft 3 afdelingen:

1) Mensen die van niks weten en niet voor @home werken, maar callcenter medewerker zijn. (En kunnen zoeken naar de 'H' van 'Hij doet ut nie ;( ')
2) De mensen die bij @home werken, maar alleen klantgericht en niet oplossinggericht zijn
3) De technische afdeling, deze mensen kunnen je pas echt helpen

Het geeft wat moeitje om tot de derde laag door te dringen, maar dan kun je veel met @home bereiken. De eerste laag kun je met een paar moeilijke woorden doorbreken, aangezien ze afgerekend worden op de lengte van het gesprek wordt je snel doorgeschakeld.

Daarna moet je technish eea in de strijd gooien en al snel wordt je doorgeschakeld naar de experts --> Probleem binnen max. 2 dagen opgelost. Althans, dat is mijn ervaring met @home en ik gebruik het al ruim 5 jaar in verschillende woningen.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klippy schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:45:
Ik had een deel ook al in @home telefonie geplaatst, maar ik heb hier een andere vraag :P

Net deed onze telefoon het niet, had wel een kiestoon en kon volgens mij ook naar buiten bellen, maar kreeg een telefoontje op m'n GSM van iemand die ons probeerde te bellen dat het vaste nummer steeds bezet was.
Dus ik modem gerest en toen werkte het weer.

Maar nu zie ik net dat ik opeens een nieuwe firmware heb op het ScA WebStar modem. Heb andere instellingen erbij staan ook, daarom viel het op.

Heb nu v2.0.2r1152-060404 en onderaan de eerste pagina staat nu:
[afbeelding]

Heb alleen geen idee wat dit voor moet stellen, heb de zin ook 5x gelezen en nog weet ik het niet :+
Iemand die weet waar dit voor dient? :P Neem niet aan dat ik 't nodig heb,maar toch :)
Hmm zo te zien een functie wat het van buitenaf onmogelijk maakt je modem te benaderen, en maar goed ook ;)

Firmware's ontvangen is normaal, die versturen ze via het netwerk, en gebruikelijk hoort je modem dan zelf te herstarten, maar dat was in dit geval niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:30:
[...]

Hmm zo te zien een functie wat het van buitenaf onmogelijk maakt je modem te benaderen, en maar goed ook ;)
Er staat " restrict outside access to the equipment you connect to your cable modem".
M'n modem zelf hoort nooit bereikbaar te zijn neem ik aan ;)
Maar dit snap ik ook niet, zoals het er nu staat denk ik aan het beperken van toegang van buitenaf naar míjn PC/router. Soort firewall dus? Maar wat beperken ze dan? Als ze alles afsluiten heb ik geen internet meer want kan ik niks binnenkrijgen :+ Dus ik snap niet echt wat ze nu willen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

Sorcerer8472

Mens sana?

AlainS: da's ook mijn ervaring met @Home ja. Hoewel er ook een keer bekend was dat wat mis was in een wijkcentrale maar het een week duurde om het op te lossen ("Ja, er moet nog iets uit Amerika komen" 8)7)

Nu zit ik op ftth in Utrecht (niet @Home dus) en ik moet wel zeggen dat het merkbaar soepeler loopt allemaal, niet meer die vage kleine vertragingen die ik de laatste maanden in Landgraaf telkens met @Home merkte, geen downtimes meer bij onderhoud in de nacht (ofzo), maar gewoon 24/7 ethernet :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn modems waarvan je vanaf buitenaf kan connecten :P

Makes me reminds met vele KPN adsl modempjes, dat door een monteur aangelegd was, die domoor gewoon alles open had staan vanaf buiten (dus gewoon http:// ip adress ) en je was binnnen de modem config. Beetje lekker prutsen en de klant heeft gelijk geen internet weet je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:59:
AlainS: da's ook mijn ervaring met @Home ja. Hoewel er ook een keer bekend was dat wat mis was in een wijkcentrale maar het een week duurde om het op te lossen ("Ja, er moet nog iets uit Amerika komen" 8)7)
Ik heb een keer 2 weken zonder internet gezeten en toen heb ik deze constructie ontdekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
CamU schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 00:28:
[...]

@Home biedt geen vaste ipadressen en het staat hen dus vrij om jou een nieuw ip-adres aan te bieden, ook al moeten ze je daarvoor jouw lease afnemen. Wil je een vast ip, dan ga je naar een andere provider.
Beetje moeilijk als je er maar één provider op de kabel zit en ADSL geen optie is vanwege de afstand tot de centrale....
Mensen die denken/vinden dat ze een vast ipadres horen te hebben omdat dat jaren zo is geweest en nu dus gefrustreerd raken omdat @Home haar ip-adressen daadwerkelijk dynamischer gaat uitdelen, iets waar ik me aan kan ergeren.
Het daadwerkelijk dynamischer uitdelen van IP-adressen is geen "magische" oplossing voor problemen. Het veroorzaakt net zoveel problemen als het oplost. Ik moet mijn eigen IP-adres gaan bijhouden, kan geen beveiligingen meer gebruiken op basis van IP-adres, moet vaker inloggen op fora en websites en moet maar hopen dat ik geen IP-adres die op de één of andere manier vervuild is. En ik vraag me af of @home op dat laatste controleert. Voor mij als klant heeft het alleen maar nadelen, geen voordelen.

Je kan je eraan ergeren, maar ik kan me eraan ergeren dat @home claimt dat dynamische IP-adressen leiden tot snellere en stabielere verbindingen. Ik zie namelijk niet hoe dat kan. Hoe maakt een dynamisch IP-adres mijn verbinding ooit sneller? De cap zit in de modem, en ik zorg er zelf wel voor dat ik geen onnodige bits en bytes verzend. En onnodig ontvangen doe ik ook niet meer als normaal. En wat heeft een IP-adres met stabiliteit te maken? Als de verbinding eruit ligt, komt dat door werkzaamheden of omdat het modem geen signaal krijgt of vanwege een technische storing binnen het @home netwerk. Voor een instabiliteit door IP-adres moet er ergens iets verkeerd zijn in het @home-netwerk of moet je onder een (D)DoS liggen.

De enigste keer dat ik problemen had met mijn IP was toen @home 12 maanden lang twee hostnames voor mijn IP had geregistreerd na een node-move en ze het niet de moeite vonden om er wat aan te doen / het allemaal niet snapte.

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 12-12-2006 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Klippy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:56:
[...]

Er staat " restrict outside access to the equipment you connect to your cable modem".
M'n modem zelf hoort nooit bereikbaar te zijn neem ik aan ;)
Maar dit snap ik ook niet, zoals het er nu staat denk ik aan het beperken van toegang van buitenaf naar míjn PC/router. Soort firewall dus? Maar wat beperken ze dan? Als ze alles afsluiten heb ik geen internet meer want kan ik niks binnenkrijgen :+ Dus ik snap niet echt wat ze nu willen zeggen.
Als ik het goed lees, is het gewoon een inkomende firewall die alle inkomende connecties naar je netwerk blokkeert. Die laatste setting verklaart een hoop. Op zich wel een handige feature eigenlijk, zeker als je op vakantie gaat maar wel apparatuur hebt die af en toe een internetverbinding nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Het wordt nog vreemder.

Ik dacht net laat ik het gewoon eens proberen, dus ik het 2e rondje geslecteerd en op "Apply" geklikt.
Maar toen had ik helemaal geen internet meer. Modem ging uit, alleen het cable lampje knipperde 1x per 2 seconden. wil ik weer terug naar 192.168.100.1, kom ik daar ook niet meer op.
Dus maar een pen gehaald en de resetknop op het modem ingedrukt. Ben nu net weer online en die hele instelling waar ik de screenshot van heb gemaakt is weg :?
Firmware versie staat nog op hetzeflde. dus vraag me af of ik net wel een update had of dat m'n modem gewoon in de war was?

Nogal vaag iig vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

Sorcerer8472

Mens sana?

Met dynip is het gemakkelijker voor @Home om IP-adressen te recyclen, dus ervoor te zorgen dat hun adresruimte zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt. Denk dat het daarmee te maken heeft. Deels gemakzucht voor hun dus: je kunt gewoonweg niet de helft statisch en de helft dynamisch (=gebruiksvriendelijker voor leken) indelen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:36:
[...]

Ik denk dat dit nog in "beginfase" is want overstappen van een netwerk met 100.000+ gebruikers gaat niet 1-2-3 vlekkenloos. Ik snap ook niet waarom je je druk maakt om een lease die nog niet vrijgegeven is, wat maakt het nou uit :?

Als je services gaat draaien gebruik dan je hostname, of gewoon www.dyndns.com oid.
Het maakt uit omdat mijn internet er constant uitligt! Dat is HET PROBLEEM. Ik heb het in termen van lease omschreven, maar misschien is dat verkeerd. Het komt erop neer dat mijn internet er om de minuut uitligt, terwijl alle vormen van diagnostiek mij vertellen dat er niets aan de hand is. Wie-o-wie kent dit probleem en heeft er misschien een (deel)oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal nu 40 kb/s met 100mb bin download test :P
Heb helemaal geen zin om die mongolen te bellen.. eerst me modem en router maar eens resetten..
(werkt zelf ook op technische helpdesk dus weet best wat voor geouwehoer dat gesprek weer word)

//hmm lijkt al weer goed ... 800 kb/s

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik haalde net 46 kB/s .. Ik zou (alweer) teruggebeld worden door de heren maar dat is (alweer) niet gebeurd tot nu toe.

Ik heb nog een andere (belangrijke) vraag! Heeft een van jullie ook het probleem dat op dit moment alleen de 'oorspronkelijke' netwerkkaart die normaal gesproken met @home verbonden is een IP-adres kan krijgen van de dhcp-server? Ik heb namelijk het volgende: ik heb thuis een linux-pc staan die als router fungeert, en die deelt de internet-verbinding weer met de rest van het netwerk. Omdat de TD van @home zo graag slechts 1 pc aan de modem wil zien hangen, dacht ik dat ik een van de andere pc's (met Windows) zou gaan gebruiken om direct op de modem aan te sluiten. Maarrrr... wat ik ook probeer, ik krijg op geen enkele PC behalve de originele een IP-adres van de DHCP! Zou @home tegenwoordig ook op MAC-adres controleren ipv alleen de hostname? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de modem "leert" een Mac adress als eerste dat wordt aangesloten oid. Soort van beveiliging dat niet elke generic mac adress (kaart) kan worden gekoppeld aan het modem.

Ik neem aan dat je de Zwarte SB5100E hebt? Kijk anders even hier en kijk naar "learned", dat is namelijk het adress wat je modem heeft opgeslagen. Hier reset je de waardes die in het modem staan, en er wordt gewaarschuwed dat het wel even kan duren eerdat je weer verbinding hebt, maar als je 'm reset zou het opzich moeten werken als je erna een andere pc als eerst erop koppelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Inderdaad, ik heb die SB5100 .. het is misschien het proberen waard, maar wel klote dat dat eventueel zo lang gaat duren. Ik probeer het zometeen en dan laat ik weten hoe het is gegaan. :) In ieder geval bedankt. (Ik dacht trouwens dat die reset via de webinterface hetzelfde effect zou hebben als een handmatige reset dmv het loskoppelen van de adapter... want dat laatste heb ik wel geprobeerd namelijk maar had dus geen effect.)

[ Voor 34% gewijzigd door gday op 12-12-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lui moeten niet zeuren om pc's en routers maar gewoon hun dienst leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gday.

Nee de stekker eruit is eigenlijk alleen een simpele herstart van het apparaat.. ik denk dat het voor een poosje wel het macadress zou onthouden maar uiteindelijk verloren gaat :)

Werkekelijke reset gaat via de Webinterface idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:22:
Ik haal nu 40 kb/s met 100mb bin download test :P
Heb helemaal geen zin om die mongolen te bellen.. eerst me modem en router maar eens resetten..
(werkt zelf ook op technische helpdesk dus weet best wat voor geouwehoer dat gesprek weer word)

//hmm lijkt al weer goed ... 800 kb/s
.

[ Voor 37% gewijzigd door sander817 op 13-12-2006 17:24 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Sander817. Ik denk dat hij wel werkzaam is op een TD, maar niet bij @Home. Hij doet ook wat hij krijgt opgedragen van zijn meerdere (werkgever) en het beleid dat ze voeren is niet aan hem. Je bijna flame is dan ook een beetje onterecht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

sander817 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:54:
[...]

en jij werkt bij de @HOME help desk??
wtf doe je hier man? Ga eens met je leiding praten over het beid van de helpdesk. Dat jij toch echt met je beste wil niet achter deze werkwijze kunst staan!?. Dat je toch wel iets kunt verbeteren aan het niveau van de hell deks van @home Je kan toch niet serieus zeggen dat jij achter het beleid van @home staat als je na 17:00 de deur achter je dicht slaat?
Ik lees nergens dat hij bij de technische helpdesk van @home werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
code:
1
Address 84.26.xxx.xx maps to cpxxxxxx-a.roose1.nb.home.nl, but this does not map back to the address - POSSIBLE BREAK-IN ATTEMPT!

Geweldig, het is weer zover. DNS bij @home is weer een puinhoop. Geen vast IP meer èn geen correcte Hostname lookup. |:( Lutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Ik heb weer eens een probleem met @home. Dit is er aan de hand:

Alles werkt prima totdat... ik een andere pc aansluit op de netwerkkabel die rechtstreeks naar het modem gaat. Dus geen router etc. Gebeld met @home, alle stappen doorlopen maar geen resultaat.

Als ik een andere willekeurige pc aansluit dan krijgt die geen @home ip toegewezen. Dit is op te lossen door het fysiek adres van de netwerkkaart van de pc die wel internet heeft in te vullen bij de pc die geen internet heeft.

Helaas wilden ze mij bij @home niet geloven omdat dit niet kon.

Aangezien ik vaak andere pc's wil aansluiten en ik niet altijd het nummer wil wijzigen in de nieuwe pc moet dit gewoon opgelost worden. Op mijn vorige adres had ik hier totaal geen last van!!

Weten jullie hier misschien de oorzaak of een oplossing voor want die van @home zijn prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

AlainS schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:16:
Mijn ervaringen met @home in tijden van problemen.

De helpdesk heeft 3 afdelingen:

1) Mensen die van niks weten en niet voor @home werken, maar callcenter medewerker zijn. (En kunnen zoeken naar de 'H' van 'Hij doet ut nie ;( ')
2) De mensen die bij @home werken, maar alleen klantgericht en niet oplossinggericht zijn
3) De technische afdeling, deze mensen kunnen je pas echt helpen
En hier kan ik me dus aan ergeren! Ik heb een tijdlang op de eerste lijn gezeten van @home bij de CendrisBSC voor de 24hour crap en ik moet zeggen ik ben geen enkele klant tegengekomen die op technisch gebied superieur was of dat deze met termen strooide die ik niet begreep, ik ben meerdere systeembeheerders tegengekomen die zaten te klagen, cisco apparatuur, beste van het beste en dat kut@home werkt weer niet. Meneer hoe branden de lampjes op het modem? Standby brand, aargh..

Echt soms, dan kun je ze wel schieten. Pardon me, die 3e laag waar jij het over hebt is hier al vaker aangehaald dat is NCCIC, wat jij onder technische mannen verstaat is Tier II en schijnbaar zijn je problemen dus nog altijd verholpen met een update. Update is re-register van modem en klant gegevens een soort van hop in het systeem want dat is namelijk het enige dat Tier II zonder troubleshoot doet, naast het toesturen van nieuwe modems.

Point is @home heeft een nieuwe helpdesk 24hour en nog een of andere die het samen hebben overgenomen van cendris, als je weet wat voor tickets ik voorbij heb zien komen dan vraag je jezelf af of er überhaupt nog klanten online zijn...

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
---RRR--- schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:09:
Ik heb weer eens een probleem met @home. Dit is er aan de hand:

Alles werkt prima totdat... ik een andere pc aansluit op de netwerkkabel die rechtstreeks naar het modem gaat. Dus geen router etc. Gebeld met @home, alle stappen doorlopen maar geen resultaat.

Als ik een andere willekeurige pc aansluit dan krijgt die geen @home ip toegewezen. Dit is op te lossen door het fysiek adres van de netwerkkaart van de pc die wel internet heeft in te vullen bij de pc die geen internet heeft.

Helaas wilden ze mij bij @home niet geloven omdat dit niet kon.

Aangezien ik vaak andere pc's wil aansluiten en ik niet altijd het nummer wil wijzigen in de nieuwe pc moet dit gewoon opgelost worden. Op mijn vorige adres had ik hier totaal geen last van!!

Weten jullie hier misschien de oorzaak of een oplossing voor want die van @home zijn prutsers.
Verwijderd in "Het grote @Home problemen topic deel 8!" Modem een reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Dat werkt niet helaas, al vaker geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

---RRR--- schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:12:
[...]

Dat werkt niet helaas, al vaker geprobeerd.
Heb je het ook via die webinterface gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Alternativ schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:41:

En hier kan ik me dus aan ergeren!
Het is nooit mijn bedoeling geweest je tegen de schenen te schoppen, maar dit is nu eenmaal mijn ervaring met @home. :)

Jij en veel andere collega's zullen heel goed weten waar je over praat, maar degenen die ik heb gesproken wisten van geen toeten of blazen. Vaak kwam het erop neer dat ik maar windows moest installeren, terwijl de technische mensen uiteindelijk het probleem toch oplossen met hardwarematige aanpassingen.

En dit is me al 2 keer gebeurd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
gday schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:00:
[...]

Heb je het ook via die webinterface gedaan?
jazekers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik ben trouwens alweer niet teruggebeld door de TD van @home... heb voor het laatst contact gehad op 7 december, en ze zouden binnen 3 dagen terugbellen. Mijn vriendin vindt dat ik veel te vriendelijk ben voor ze, maar goed.. ik heb zelf de laatste paar dagen ook niet zoveel tijd gehad om weer te bellen met de klantenservice en in de wachtrij in slaap te sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

AlainS schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:01:
[...]

Het is nooit mijn bedoeling geweest je tegen de schenen te schoppen, maar dit is nu eenmaal mijn ervaring met @home. :)

Jij en veel andere collega's zullen heel goed weten waar je over praat, maar degenen die ik heb gesproken wisten van geen toeten of blazen. Vaak kwam het erop neer dat ik maar windows moest installeren, terwijl de technische mensen uiteindelijk het probleem toch oplossen met hardwarematige aanpassingen.

En dit is me al 2 keer gebeurd ...
Ik ontken ook niet dat stream en 24help een stuk minder technische achtergrond hebben maar de helpdesk van CendrisBSC zaten naar schatting meer technische mannetjes van de UT en HBO dan heel Tier II in Amsterdam..

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
@home is nu ook zo triest he. 160KB/s90KB/s ipv 500. En ook zo instabiel. Geen mooie rechte lijn in DU meter. Nou is die 500 misschien een maximum, maar dan mogen ze heus wel iets in de 400 garanderen.

(5981)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar slaat dit verdomme nou weer op? Kreeg dit mailtje van @Home

Geachte heer/mevrouw,

Business Software Alliance (BSA) heeft ons benaderd met het verzoek u
op
de hoogte te stellen dat u volgens BSA inbreuk maakt op haar
(intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen
wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal
aangeboden op het internet.' [....]

Hoe werkt dit? Is het een toevalstreffer? Erg bizar aangezien ik gister voor het eerst met m'n nieuwe @Home abonnement 3 mp3 tjes heb gedownload en 2 Bittorrent bestanden... :? Jezus de computer van m'n pa heeft in +- 200 GB aan films gedownload via Bittorrent (Wanadoo) en dan maken ze zich druk om mij? 8)7

Hoe weet BSA dit? Hebben ze niks beters te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:23:
Waar slaat dit verdomme nou weer op? Kreeg dit mailtje van @Home

Geachte heer/mevrouw,

Business Software Alliance (BSA) heeft ons benaderd met het verzoek u
op
de hoogte te stellen dat u volgens BSA inbreuk maakt op haar
(intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen
wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal
aangeboden op het internet.' [....]

Hoe werkt dit? Is het een toevalstreffer? Erg bizar aangezien ik gister voor het eerst met m'n nieuwe @Home abonnement 3 mp3 tjes heb gedownload en 2 Bittorrent bestanden... :? Jezus de computer van m'n pa heeft in +- 200 GB aan films gedownload via Bittorrent (Wanadoo) en dan maken ze zich druk om mij? 8)7

Check of het mailtje ook echt van @home komt.
Gewoon terug replyen dat je het niet weer zult doen, en daarna downloaden via newsgroepen..

Verder is het gewoon IP-adres werk zodat ze weten dat jij het bent.
Klaar is kees :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 19-12-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Vandaag voor ongeveer de (ongeveer) 12e keer contact opgenomen met @home. Voor de in totaal 6e keer is de verbinding verbroken, waarvan dit de 2e keer is dat de verbinding is verbroken nadat ik al een medewerker aan de lijn had gekregen. :r

Daarna nog een keer gebeld, en toen ging het beter (afgezien van het wachten in de wachtrij). Ik word er moe van... ze zouden me 1 week geleden al terugbellen, maar dat is (zoals de voorgaande keren) alweer niet gebeurd. Ze hebben nu bevestigd (eindelijk......) dat mijn snelheidsproblemen het gevolg zijn van capaciteitsproblemen, en dat ze daar op dit moment mee bezig zijn. De medewerker zei dat het hoogstens een week zou duren voordat het helemaal opgelost zou zijn. :{ Ik heb gezegd dat ik het zat ben dat ik als klant eigenlijk niet serieus wordt genomen met dit probleem gezien de manier waarop ze mijn probleem afhandelen. Ik heb daar een klacht over ingediend, en als het binnen een week niet opgelost is moet ik er helaas toch echt aan geloven en overstappen op een weliswaar goedkopere ISP maar wel de ellende van nieuwe aansluitingen e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 19-12-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
gday schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:03:
Vandaag voor ongeveer de (ongeveer) 12e keer contact opgenomen met @home. Voor de in totaal 6e keer is de verbinding verbroken, waarvan dit de 2e keer is dat de verbinding is verbroken nadat ik al een medewerker aan de lijn had gekregen. :r

Daarna nog een keer gebeld, en toen ging het beter (afgezien van het wachten in de wachtrij). Ik word er moe van... ze zouden me 1 week geleden al terugbellen, maar dat is (zoals de voorgaande keren) alweer niet gebeurd. Ze hebben nu bevestigd (eindelijk......) dat mijn snelheidsproblemen het gevolg zijn van capaciteitsproblemen, en dat ze daar op dit moment mee bezig zijn. De medewerker zei dat het hoogstens een week zou duren voordat het helemaal opgelost zou zijn. :{ Ik heb gezegd dat ik het zat ben dat ik als klant eigenlijk niet serieus wordt genomen met dit probleem gezien de manier waarop ze mijn probleem afhandelen. Ik heb daar een klacht over ingediend, en als het binnen een week niet opgelost is moet ik er helaas toch echt aan geloven en overstappen op een weliswaar goedkopere ISP maar wel de ellende van nieuwe aansluitingen e.d.
zou zo snel mogenlijk overstappen naar non KPN adsl! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
SandeR schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:27:
[...]

Check of het mailtje ook echt van @home komt.
Gewoon terug replyen dat je het niet weer zult doen, en daarna downloaden via newsgroepen..

Verder is het gewoon IP-adres werk zodat ze weten dat jij het bent.
Klaar is kees :)
Ehm, dan beken je meteen schuld, dat is ook weer niet altijd verstandig.

Maar, nu @home met dynamische IP-adressen werkt en dat volgens mij niet altijd soepel loopt (bij mij nog niet), kun je je afvragen in hoeverre het klopt. (maar dat kun je wel zien aan het lijstje dat erbij zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Ik heb ook één keer een mailtje gekregen over copyright schending, maar ze zeggen er niet bij waar het precies om gaat. Lekker handig. Maar, ik ga natuurlijk niet antwoorden op zo'n mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:23:

BSA zal zich schijnbaar wel bezighouden met wie wat online aanbiedt met P2P. Uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal (oid :P ) is namelijk wel illegaal. Aan de hand van je IP adress zal er wel een email gestuurd zijn naar Abuse@home.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

BSA gaat toch alleen over software, en niet over muziek en films e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Het is inderdaad wel de "Business Software Alliance"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval boodt je schijnbaar dus software aan:P

Ik ga straks of morgen, hangt af van of we de 1000 posts halen, een nieuwe TS maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Misschien handig om in de TS te zetten dat @home praktisch nooit teruggebeld als ze dat beweren. Het is in dat geval beter ze mee te delen dat je uit ervaring weet dat ze niet terugbellen (zo voorkom je discussie) en dat je een ticket nummer wil. Je kan de volgende keer dat je belt dan je ticket nummer geven en direct ter zake komen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Terugbellen is sowieso lastig, omdat je dan praktisch huisarrest hebt totdat ze eindelijk bellen. "Don't call us, we'll call you"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geef je toch een mobiel nummer op? Teminste lijkt me wel handig dat door te geven als ze bellen als je weg bent :)

En ja. ik zal ook de TS eens wat bijwerken dan.

• Zenos
Hebben meer mensen last van problemen met de mailserver van @home? Ik krijg al sinds gisteren geen verbinding meer, zowel met zenden als ontvangen :X

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40

ThaHandy

Discovery Channel

net nog mail opgehaald, werk gewoon :)

Verwijderd

Dat van dat terugbellen geef ik jullie groot gelijk in.
Hebben ze ook tegen me moeder gezegt alleen helpt het nogal veel als je belt over een probleem met je telefonie.
En ze bellen ook niet terug naar mobiele nummers.
Tenminste dat zeiden ze toen ik een mobiel nummer gaf.

Verwijderd

Topicstarter
Zenos schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:17:
Hebben meer mensen last van problemen met de mailserver van @home? Ik krijg al sinds gisteren geen verbinding meer, zowel met zenden als ontvangen :X
Toch niet vanuit een ander IP mischien dan buiten @home? :)

• Zenos
ThaHandy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:21:
net nog mail opgehaald, werk gewoon :)
laat maar, was een probleempje met thunderbird :X

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:25:
Dat van dat terugbellen geef ik jullie groot gelijk in.
Hebben ze ook tegen me moeder gezegt alleen helpt het nogal veel als je belt over een probleem met je telefonie.
En ze bellen ook niet terug naar mobiele nummers.
Tenminste dat zeiden ze toen ik een mobiel nummer gaf.
Hm, bij mij werd er nog expliciet gevraagd naar een mobiel nummer.

Trouwens, is er iemand hier die ooit WEL is teruggebeld door @home?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
ja ik toen ik problemen had met m'n router ben ik een aantal maal netjes teruggebeld door 2 verschillende medewerkers van @home en zelfs op m'n mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

En ik maar denken dat ze moeilijk doen over routers.. maar jij wordt er zelfs over teruggebeld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Het is de netgear router die ik via hun gekocht heb. Lees mijn eerdere postings maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

vanavond elke paar minuten een onderbrekeing, geen idee wat er nu weer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het grote @Home problementopic deel 9

alvast deeltje 9 gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

gday schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:01:
En ik maar denken dat ze moeilijk doen over routers.. maar jij wordt er zelfs over teruggebeld :')
En mijn contract bij de @Home helpdesk is niet verlengt door o.a. voor het helpen van klanten met routers. Maar ja.. mijn fout, ik was in de veronderstelling dat ik voor een helpdesk werkte maar het bleek al snel slechts een callcenter te zijn.

Maar gelukkig werk ik nu voor een internationaal bedrijf die wel om hun klanten geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 22-12-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ben blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
En mijn contract bij de @Home helpdesk is niet verlengt door o.a. voor het helpen van klanten met routers. Maar ja.. mijn fout, ik was in de veronderstelling dat ik voor een helpdesk werkte maar het bleek al snel slechts een callcenter te zijn.
Om de eea reden houden providers er niet van als er mensen met technische kennis op de helpdesk werken. Je zal mensen maar eens echt helpen... en nog snel ook. Schept altijd weer mijn verbazing.

Ik ken mensen die op helpdesks werken die ik niet eens mijn rekenmachine zou toevertrouwen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik kwam net bij toeval achter dat ik weer een andere IP adres heb gekregen, dus ook een andere host naam. Terwijl het in de router de juiste host naam is ingesteld.

@Home heb ik nog niet gesproken, wou eerst even weten of meerdere @Homers dit ook hebben.
De vorige keer was het bij veel mensen en heeft @Home het DNS probleem later opgelost.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je schopt een oud draadje.. er is al een nieuw draadje :>

Het grote @Home problementopic deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Dan moet deze snel gesloten worden. ;)

Maar bedankt voor de tip. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.