voor normaal gebruik en een beetje overclocken is de asrock prima, wil je het onderste uit de kan halen kan je beter voor een DFI gaan (Ultra-D nog steeds prima voor een enkele vid. kaart, wil je sli is de expert een goede keuze) en zal je je iets meer in moeten lezen
Dat is dus onzin, ik heb een tijd met mijn Opteron met 1.1 gedraait (die stond er standaard op)Croga schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:28:
Daarnaast heeft het weinig nut de Opteron op een 939DUAL-SATA2 bord te zetten. Het bord ondersteund de processor pas vanaf een bepaalde BIOS, en laat nou net vanaf die BIOS de FSB beperkt zijn tot 274Mhz (een limiet waar nagenoeg iedere Opteron gehakt van maakt).
Dat werkte allemaal prima. Na een tijdje heb ik er 1.5 in geflasht.
Maar die heeft inderdaad een HTT lock bij 274 HTT.(net als alle officiele biosen)
Nu draai ik OCWB1, de beta overclockbios, die werkt gewoon prima.
Al ondersteund deze officiel geen opterons.
Trouwens nog iets anders: DFI ondersteund officiel ook geen opterons op 939, maar toch hebben bijna alle noemswaardige tweakers hier op Got en op XS allemaal een Opteron i.c.m. een DFI mobo.
Ik kan je het bord ten zeerste aanraden. Als je de Vcore te laag vind moet je gewoon de Vcore mod doen. Deze is echt heel erg simpel. Link: http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide2.htm
Zo wel genoeg neem ik aan
[ Voor 1% gewijzigd door tiescarbo op 01-02-2006 15:02 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Ik neem aan dat de Opteron 175 ook een sublieme keuze is qua overclockprestaties?
...en dat dit zonder problemen werkt met een Asus A8N32-SLI?
Bvd.
Bvd.
neem deze (goede stepping), werkt inderdaad prima op een a8n32.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:17:
Ik neem aan dat de Opteron 175 ook een sublieme keuze is qua overclockprestaties?
Bvd.
hmm wat zijn de beste alternatieven voor die ASrock? Ik zou anders meteen voor een Asus gaan, ma de meesten zijn enkel PCI-e ... en ik heb een xfx 6600 GT AGP waar ik wel nog heel tevreden mee ben.
ASUS A8V-MX (AGP, socket 939, VIA K8m800, 2DDR400, 6 Channel Sound, LAN)
deze voor 62 euro ?
of MSI K8T NEO2-F V2 (AGP, socket 939, VIA® K8T800 Pro Chipset, Dual Channel DDR400, SATA, 5.1 Channel Sound, Gigabit LAN, 8 USB2.0)
=> 67 euro
hmm die ASrock is de enige met zwowel AGP als PCI-e.
Gaat die nu echt de Opteron een beetje afremmen?
thx!
ASUS A8V-MX (AGP, socket 939, VIA K8m800, 2DDR400, 6 Channel Sound, LAN)
deze voor 62 euro ?
of MSI K8T NEO2-F V2 (AGP, socket 939, VIA® K8T800 Pro Chipset, Dual Channel DDR400, SATA, 5.1 Channel Sound, Gigabit LAN, 8 USB2.0)
=> 67 euro
hmm die ASrock is de enige met zwowel AGP als PCI-e.
thx!
das wel waar ... mss naar de toekomst toe? Kzal dan toch maar voor die ASrock gaan, als die stabiel en snel is.December schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:53:
Waarom zou je zowel AGP als PCI-e op een moederbord willen hebben?
In de toekomst verdwijnt AGP hoogstwaarschijnlijk, dus een moederbord met alleen PCI-e is zat. Tenzij je al een AGP videokaart hebt en nog geen nieuwe wilt aanschaffen zie ik geen reden om niet gelijk voor een PCI-e moederbord te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:04:
[...]
das wel waar ... mss naar de toekomst toe? Kzal dan toch maar voor die ASrock gaan, als die stabiel en snel is.
The devil is in the details.
Pff.. hij zegt toch dat ie een 6600GT AGP heeft welke hij nog even wilt houden?
Dus daarom wilt hji nu AGP, maar ook voorbereid zijn op de toekomst met een PCI-e slot.
Al zou je tegen die tijd ook een PCIe mobo kunnen kopen. Als je bij dezelfde socket blifjt heb je dan voor een euro of 50 een nieuw moederbord waar je je processor en geheugen zo in kunt prikken met je nieuwe videokaart. Je oude moederbord en videokaart kun je dan verkopen.
Ikzelf wou ook voor een Opteron 148 met een Asrock Dual Sata2 gan.. maar die dingen zjin nergens meer te krijgen. Heb nu maar een San Diego 3700+ op mn lijstje gezet.
Al zou je tegen die tijd ook een PCIe mobo kunnen kopen. Als je bij dezelfde socket blifjt heb je dan voor een euro of 50 een nieuw moederbord waar je je processor en geheugen zo in kunt prikken met je nieuwe videokaart. Je oude moederbord en videokaart kun je dan verkopen.
Ikzelf wou ook voor een Opteron 148 met een Asrock Dual Sata2 gan.. maar die dingen zjin nergens meer te krijgen. Heb nu maar een San Diego 3700+ op mn lijstje gezet.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:52:
Duidelijk tochtiescarbo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:00:
[...]
Dat is dus onzin, ik heb een tijd met mijn Opteron met 1.1 gedraait (die stond er standaard op)
Dat werkte allemaal prima. Na een tijdje heb ik er 1.5 in geflasht.
Maar die heeft inderdaad een HTT lock bij 274 HTT.(net als alle officiele biosen)
Nu draai ik OCWB1, de beta overclockbios, die werkt gewoon prima.![]()
![]()
Trouwens nog iets anders: DFI ondersteund officiel ook geen opterons op 939, maar toch hebben bijna alle noemswaardige tweakers hier op Got en op XS allemaal een Opteron i.c.m. een DFI mobo.![]()
Ik kan je het bord ten zeerste aanraden. Als je de Vcore te laag vind moet je gewoon de Vcore mod doen. Deze is echt heel erg simpel. Link: http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide2.htm
Zo wel genoeg neem ik aan![]()
Ik heb zelf ook een opteron 146 in de bestelling staan.
Dacht dat het wel meeviel met de wachttijd nu. Bij OBCS staat verwacht op 8-2-2006 en bij Univendi staat voor de 146 op voorraad bij leverancier, levertijd binnen 1-4 werkdagen. Heb hem overigens bij Azerty besteld maar neem aan dat als die andere winkels hem binnekort weer krijgen dat azerty ook wel wat ontvangt.
Dacht dat het wel meeviel met de wachttijd nu. Bij OBCS staat verwacht op 8-2-2006 en bij Univendi staat voor de 146 op voorraad bij leverancier, levertijd binnen 1-4 werkdagen. Heb hem overigens bij Azerty besteld maar neem aan dat als die andere winkels hem binnekort weer krijgen dat azerty ook wel wat ontvangt.
misschien leuk om na te lezen: 'AMD stopt met productie Opterons voor Socket 939'
[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2006 17:04 ]
Wauw, een sig!
Dus al die winkels die hem nu aanbieden en dus suggereren dat ze hem binnenkort weer gewoon binnenkrijgen houden ons voor de gek?Outerspace schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:03:
misschien leuk om na te lezen: 'AMD stopt met productie Opterons voor Socket 939'
Wist wel dat AMD had gezegd dat ze de opterons in prijs zouden laten stijgen omdat ze nu te goedkoop waren in vergelijking met de normale variant...
Oh lees net de laatste reactie in het nieuwsbericht dat je meldt:
"Ik heb dit vorige maand gehoord via mijn leverancier. In februari 2006 komt de allerlaatste levering van Dual-Core Opteron S939 Processors. Ik heb gelukkig nog op tijd een Opteron 180 kunnen aanschaffen, net niet buiten de boot"
Dus februari laatste kans om er een te krijgen als dit klopt.(Als dit ook geldt voor de single core zoals de 146)
[ Voor 5% gewijzigd door Swoosh op 01-02-2006 17:14 ]
Kijk je moet zo'n nieuwsbericht altijd een beetje met een korrel zout nemen natuurlijk.
Ik verwacht niet dat AMD zomaar een processor uit de roulatie haalt omdat hij goedkoper is dan een normale variant, terwijl die processor erg gewild is. Daarom denk ik dat hij voorlopig nog gewoon op de markt te verkrijgen valt. Maar als je slim bent haal je er gewoon een en dan ben je er vanaf van dat gepieker
Ik verwacht niet dat AMD zomaar een processor uit de roulatie haalt omdat hij goedkoper is dan een normale variant, terwijl die processor erg gewild is. Daarom denk ik dat hij voorlopig nog gewoon op de markt te verkrijgen valt. Maar als je slim bent haal je er gewoon een en dan ben je er vanaf van dat gepieker
Wauw, een sig!
Heh...ik pieker niet, ik oefen geduld uit 
Maar ik wacht liever 1 a 2 weken en krijg een opteron 146 a 152 euro, ipv nu meteen bijvoorbeeld een 3700+ te kopen voor 70 euro meer die wel verkrijgbaar is.
Maar ik wacht liever 1 a 2 weken en krijg een opteron 146 a 152 euro, ipv nu meteen bijvoorbeeld een 3700+ te kopen voor 70 euro meer die wel verkrijgbaar is.
De Opty 144 en 146 zijn al maanden niet of nauwelijks leverbaar... de leverdata worden door de internetshops iedere keer een week of 2-3 vooruitgeschoven.Swoosh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
Verder kloppen ook de huidige prijzen van de shops niet meer... AMD heeft de hele Opteron S939 serie (en met name de low-end) ~$30~50 omhooggedaan in prijs.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Ja, die shops houden je dan wel aan het lijntje...ik hoop maar (hopelijk niet tegen beter weten in) dat de aanwijzingen die ik gelezen heb kloppen en dat nu in februari ze wel weer geleverd gaan worden.FirefoxAG schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:32:
[...]
De Opty 144 en 146 zijn al maanden niet of nauwelijks leverbaar... de leverdata worden door de internetshops iedere keer een week of 2-3 vooruitgeschoven.
Verder kloppen ook de huidige prijzen van de shops niet meer... AMD heeft de hele Opteron S939 serie (en met name de low-end) ~$30~50 omhooggedaan in prijs.
Overigens maakt me die prijsstijging niet uit aangezien ik hem al in bestelling en betaald heb a 152 dus dat kunnen ze niet meer omhoog gooien.
Als hij niet binnen 2 weken binnen is dan kan ik altijd annuleren.
jammer dat er geen andere server (opteron) proc in 939 geleverd kan worden dan, dit verhaal spreekt me wel aan... Alleen als ze niet/nauwelijks meer geleverd worden schier het niet op en moet ik toch maar voor die 3800+ gaan.
Beter ga je voor de 3700+, lees maar in het Amd64/Opteron OC topic.3mph schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:03:
jammer dat er geen andere server (opteron) proc in 939 geleverd kan worden dan, dit verhaal spreekt me wel aan... Alleen als ze niet/nauwelijks meer geleverd worden schier het niet op en moet ik toch maar voor die 3800+ gaan.
Dit zijn zeer goede clockers.
Dat is goed nieuws! Vanavond eens gaan flashen dantiescarbo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:00:
Nu draai ik OCWB1, de beta overclockbios, die werkt gewoon prima.![]()
![]()
Ja, zo denk ik er ook over. Ik heb hem ook bij Azerty voor 152 euro besteld.Swoosh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
Heh...ik pieker niet, ik oefen geduld uit
Opvallend: pas sinds vandaag is de prijs van de opteron 146 bij Azerty aangepast. Je mag hem nu voor 223.01 euro bestellen. Ben ik met mijn 2 dagen terug bestelling mooi optijd (als ie ooit nog komt
Ik denk dat je het kunt vergetenRene85 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:19:
Ja, zo denk ik er ook over. Ik heb hem ook bij Azerty voor 152 euro besteld.
Opvallend: pas sinds vandaag is de prijs van de opteron 146 bij Azerty aangepast. Je mag hem nu voor 223.01 euro bestellen. Ben ik met mijn 2 dagen terug bestelling mooi optijd (als ie ooit nog komt)
De inkoopprijs van die processoren is drastisch verhoogt... Azerty gaat ze echt niet met verlies aan je verkopen. De "partij" die ze nu besteld hebben gekregen zullen ze vermoedelijk nooit meer (kunnen) uitleveren (tenminste: niet tegen die prijs).
[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 02-02-2006 23:56 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Maar als azerty straks weer opterons krijgt, kunnen ze lijkt me niet zeggen dat ik hem mag halen voor 223 euro, terwijl ik een factuur heb liggen waar 152 opstaat. Ook bij hun algemene voorwaarden staat:FirefoxAG schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:55:
[...]
Ik denk dat je het kunt vergeten
De inkoopprijs van die processoren is drastisch verhoogt... Azerty gaat ze echt niet met verlies aan je verkopen. De "partij" die ze nu besteld hebben gekregen zullen ze vermoedelijk nooit meer (kunnen) uitleveren (tenminste: niet tegen die prijs).
De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty.
Het zou kunnen dat ik over een tijdje een mailtje krijg dat ze helemaal niet meer leverbaar zijn. Een bericht dat ze ze enkel leveren voor 70euro extra gaat in tegen hun eigen voorwaarden lijkt me
Ja inderdaad. Dus ik neem aan dat ze hem gewoon voor die 152 gaan leveren. Heb al betaald en ze gaan heus niet opeens zeggen, ja, als je hem echt wilt moet je eerst ff bijbetalen. Je kan niet iets verkopen en daarna achteraf de prijs omhoog gooien omdat de markt in de tussentijd is veranderd. Maar hun algemen voorwaarden wijzen er al op dat alles okay is.Rene85 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:19:
[...]
Maar als azerty straks weer opterons krijgt, kunnen ze lijkt me niet zeggen dat ik hem mag halen voor 223 euro, terwijl ik een factuur heb liggen waar 152 opstaat. Ook bij hun algemene voorwaarden staat:
De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty.
Het zou kunnen dat ik over een tijdje een mailtje krijg dat ze helemaal niet meer leverbaar zijn. Een bericht dat ze ze enkel leveren voor 70euro extra gaat in tegen hun eigen voorwaarden lijkt me
Was gister door ze geinformeerd dat de leverancier ze 8 februari in voorraad verwacht. *fingers crossed*
Ja? Had je een mailtje gehad ofzo? Ik heb namelijk niets gehoord. Ik heb wel bij een aantal andere shops gezien dat de leverancier ze 8 feb weer verwacht. Ik denk dat dit dan de laatste lading wordt voordat ze definitief niet meer te leveren zijnSwoosh schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 03:06:
[...]
Was gister door ze geinformeerd dat de leverancier ze 8 februari in voorraad verwacht. *fingers crossed*
Even ivm die prijsstijgingen bij de algemene voorwaarden van mijn winkel gekeken :
Prijzen, belastingen, verzendingskosten, verzekering en installatie van de producten en diensten van TONES worden vermeld op de factuur. Schommelingen in wisselkoersen, invoerrechten, verzekerings- en vrachttarieven en aankoopprijzen kunnen TONES de prijzen doen wijzigen.
Dus op mijn bestelbon in mijn mailbox staat 160 euro voor die Opteron, maar als ik het goed begrijp kunnen ze gewoon die nieuwe prijzen doorrekenen?? Ik heb em op 1 februari besteld ..en kom em halen in de winkel, dus ik betaalde niets op voorhand. Kunnen ze dit zomaar doen? Kwestie van da ik me voorbereid op een hevige strijd
Prijzen, belastingen, verzendingskosten, verzekering en installatie van de producten en diensten van TONES worden vermeld op de factuur. Schommelingen in wisselkoersen, invoerrechten, verzekerings- en vrachttarieven en aankoopprijzen kunnen TONES de prijzen doen wijzigen.
Dus op mijn bestelbon in mijn mailbox staat 160 euro voor die Opteron, maar als ik het goed begrijp kunnen ze gewoon die nieuwe prijzen doorrekenen?? Ik heb em op 1 februari besteld ..en kom em halen in de winkel, dus ik betaalde niets op voorhand. Kunnen ze dit zomaar doen? Kwestie van da ik me voorbereid op een hevige strijd
Ik had zelf gemaild om er naar te informeren. Ze zeiden er wel duidelijk bij dat het dus een verwachte datum was, dus niets zeker. Maar eerder konden ze totaal niets zeggen over de levertijd (ze zijn wat dat betreft wel eerlijk). Andere webshops zoals OBCS geven inderdaad ook 8-2 aan, ze zullen wel dezelfde leverancier hebben met z'n allen.Rene85 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:56:
[...]
Ja? Had je een mailtje gehad ofzo? Ik heb namelijk niets gehoord. Ik heb wel bij een aantal andere shops gezien dat de leverancier ze 8 feb weer verwacht. Ik denk dat dit dan de laatste lading wordt voordat ze definitief niet meer te leveren zijn
Ik weet het niet. Consumentenrecht is niet m'n expertise. Wat mij logisch lijkt is dat mocht de prijs afwijken dan wat op hun website staat, ze dat kunnen melden zodra je besteld...dus dan kunnen ze het wel verhogen. Maar zodra de bestelling is afgerond/verwerkt lijkt me dat de koop rond is en ze niet opeens weer met een nieuwe prijs kunnen komen aanzetten. Of het feit dat jij nog niet betaald hebt hier iets aan verandert weet ik niet. Maar goed, dit is wat ik denk...niet zeker weet. Als je zeker wilt weten moet je het aan ze vragen hoe het zitVerwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:49:
Even ivm die prijsstijgingen bij de algemene voorwaarden van mijn winkel gekeken :
Druk en zetfouten voorbehouden...Swoosh schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:18:
Ik weet het niet. Consumentenrecht is niet m'n expertise. Wat mij logisch lijkt is dat mocht de prijs afwijken dan wat op hun website staat, ze dat kunnen melden zodra je besteld...dus dan kunnen ze het wel verhogen. Maar zodra de bestelling is afgerond/verwerkt lijkt me dat de koop rond is en ze niet opeens weer met een nieuwe prijs kunnen komen aanzetten.
Ik had laatst ook een X850XT besteld bij Alternate voor 169 Euro... dat bleek dus een foutje te zijn (was een X800GTO), maar ik heb die kaart echt niet gehad voor dat bedrag hoor... ondanks dat ik al met creditcard betaald had.
Ze gaven aan dat het een fout in hun administratie was... de kaart kon worden gekocht voor 259 of de bestelling kon worden ontbonden en het bedrag teruggestort. Ik heb dus voor het laatste gekozen.
Maar wie weet hebben jullie geluk
Full Specz
In dit geval gaat het niet om een drukfout, dus ik neem aan dat Azerty gewoon levert voor de prijs die is overeengekomen. Het is ergens ook wel een beetje de schuld van Azerty, want zij plaatsen het product als pre-order op de site terwijl hun leverancier het product zeker niet op korte termijn kan leveren. Doormiddel van pre-order proberen ze al wat orders binnen te halen om zo meer geld te verdienen. Helaas werkt ze dit nu dus in het nadeel.FirefoxAG schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:56:
[...]
Druk en zetfouten voorbehouden...
Ik had laatst ook een X850XT besteld bij Alternate voor 169 Euro... dat bleek dus een foutje te zijn (was een X800GTO), maar ik heb die kaart echt niet gehad voor dat bedrag hoor... ondanks dat ik al met creditcard betaald had.
Ze gaven aan dat het een fout in hun administratie was... de kaart kon worden gekocht voor 259 of de bestelling kon worden ontbonden en het bedrag teruggestort. Ik heb dus voor het laatste gekozen.
Maar wie weet hebben jullie geluk
Bij mij staat er dit :
Datum bestelling: 01/02/2006 11:27
Datum bevestiging: 01/02/2006 11:29
Status: Order in uitvoering
AMD OPTERON 146 WORKSTATION CPU SOCKET 939 1 € 160,00 160,00
Totaalbedrag (excl. BTW) € 132,23
BTW (21%) € 27,77
Totaalbedrag (incl. BTW) € 160,00
Lijkt me toch raar dat ik meer zou moeten betalen
BTW (21%) € 27,77
Lijk me ook niet. Ach gewoon even afwachten.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:30:
Bij mij staat er dit :
BTW (21%) € 27,77
JA IK HEB MN OPTERON VOOR 160 euro binnen!! Ik steek er dus mijn GT6600 agp bij, hoogstwaarschijnlijk een Asrock met agp & pci-e slot ... geef me wat tips indien er andere opties zijn voor het moederbord ... vind het beetje vaag klinken, ma ik kan fout zijn
n-force chipsets lijken mij sneller en hipper.
Mooi
Ervaringen kan je altijd posten in [rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 11[/rml]
zijn ze ook. Je gaat een prestatie verlies lijden door je mobo. Ik zou persoonlijk gewoon een a8n-e kopen (goedkoop en snel bord) en een PCI-express kaartje. Maar dat ben ikVerwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:38:
JA IK HEB MN OPTERON VOOR 160 euro binnen!! Ik steek er dus mijn GT6600 agp bij, hoogstwaarschijnlijk een Asrock met agp & pci-e slot ... geef me wat tips indien er andere opties zijn voor het moederbord ... vind het beetje vaag klinken, ma ik kan fout zijnn-force chipsets lijken mij sneller en hipper.
Bij welke zaak had jij hem besteld? en wat is de stepping?Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:38:
JA IK HEB MN OPTERON VOOR 160 euro binnen!! Ik steek er dus mijn GT6600 agp bij, hoogstwaarschijnlijk een Asrock met agp & pci-e slot ... geef me wat tips indien er andere opties zijn voor het moederbord ... vind het beetje vaag klinken, ma ik kan fout zijnn-force chipsets lijken mij sneller en hipper.
Ik ben van plan de Epox EP-9NPA+ Ultra te kopen. Dit is volgens mij een goede overklokker en kost maar 100 euro, dat is volgens mij iets meer als de Asus.
Ik kan je persoonlijk DFI aanraden als je het beste overklokmoederbord wil hebben. Ben zelf (sinds nForce3) afgestapt van Epox, en zit nu aan mijn 2e DFI nForce4 bordje (een Expert)...Unicron schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:28:
Ik ben van plan de Epox EP-9NPA+ Ultra te kopen. Dit is volgens mij een goede overklokker en kost maar 100 euro, dat is volgens mij iets meer als de Asus.
Volgens mij is die Epox wel wat goedkoper, dus als je dat belangrijk vind een goede 2e keus...
Full Specz
Magenta, had je een tray versie of een boxed versie besteld?
Het lijkt dat de tray wel leverbaar is (maar nu niet meer tegen aantrekkelijke prijs)...de boxed moest vandaag komen maar lijkt er niet op dat dat gaat gebeuren.
Het lijkt dat de tray wel leverbaar is (maar nu niet meer tegen aantrekkelijke prijs)...de boxed moest vandaag komen maar lijkt er niet op dat dat gaat gebeuren.
oi je bedoelt met of zonder cooler?Swoosh schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:30:
Magenta, had je een tray versie of een boxed versie besteld?
Okay dankjewel.
Wel vreemd dat jouw shop wel een boxed kan bestellen en op zo'n korte termijn kan leveren en Azerty (in mijn geval) en vele andere webshops er niet aan kunnen komen. Wordt steeds uitgesteld en weet eigenlijk niet hoe lang ik nog wil wachten. Wanneer was de 146 voor het laatst normaal leverbaar, weet iemand dat?
Wel vreemd dat jouw shop wel een boxed kan bestellen en op zo'n korte termijn kan leveren en Azerty (in mijn geval) en vele andere webshops er niet aan kunnen komen. Wordt steeds uitgesteld en weet eigenlijk niet hoe lang ik nog wil wachten. Wanneer was de 146 voor het laatst normaal leverbaar, weet iemand dat?
Voor de liefhebbers heb ik trouwens mijn Opteron 146 @3.0Ghz primestabiel te koop staan in V&A:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/31012
Heb besloten mijn 4400+ (die ook extreem goed overklokt) te houden, en 2 high-end CPU's waarvan ik er maar eentje tegelijkertijd kan gebruiken is me wat te kostbaar. Pak 'm dus terwijl die warm is
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/31012
Heb besloten mijn 4400+ (die ook extreem goed overklokt) te houden, en 2 high-end CPU's waarvan ik er maar eentje tegelijkertijd kan gebruiken is me wat te kostbaar. Pak 'm dus terwijl die warm is
Full Specz
Heh...ja maar daar vervalt het voordeel van de lage prijs...hoogste bod al 250 euro ofzo. Mooie snelheid natuurlijk, dat wel.
Ik heb vandaag ook niks gehoord, dus ik denk dat die 8 feb. niet echt concreet was 
@magenta: Wat is de stepping van je Opteron 146?
@magenta: Wat is de stepping van je Opteron 146?
Hou dit topic liever centraal
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Iemand nog wat gehoord van zijn bestelling? Of misschien iemand wat info waarom leveranciers maar niet de gestelde datums kunnen waarmaken?
Of zouden de winkels ons simpel niks meer laten horen omdat ze niet voor de 160€ willen leveren?
Of zouden de winkels ons simpel niks meer laten horen omdat ze niet voor de 160€ willen leveren?
Zou jij een lading CPU's met 40 Euro verlies per stuk verkopen?Unicron schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:54:
Of zouden de winkels ons simpel niks meer laten horen omdat ze niet voor de 160€ willenkunnen leveren?
Full Specz
Uh neeFirefoxAG schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:08:
[...]
Zou jij een lading CPU's met 40 Euro verlies per stuk verkopen?
Draait de winkel trouwens op voor dat verlies, want ik neem aan dat de winkel een bestelling heeft staan bij de leverancier? Draait de leverancier dan niet op voor die kosten, omdat ze al een overeenkomst hadden met de winkel. Deze redenatie zou je zelfs door kunnen trekken totdat AMD opdraait voor de kosten.
AMD opdraaien voor kosten van door hunzelf verhoogde CPU prijzen? Zie je dat al zitten?Unicron schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:12:
Draait de winkel trouwens op voor dat verlies, want ik neem aan dat de winkel een bestelling heeft staan bij de leverancier? Draait de leverancier dan niet op voor die kosten, omdat ze al een overeenkomst hadden met de winkel. Deze redenatie zou je zelfs door kunnen trekken totdat AMD opdraait voor de kosten.
CPU's, geheugen etc. zijn meestal dagprijzen. Veel retailers hebben dat ook in de kleine lettertjes staan.
Prijzen af importeur/hoofdleverancier zijn altijd dagprijzen, ivm schommelingen in de US$, aanbod van AMD etc. Een retailer kan dus wel bestellen, maar krijgt ze uiteindelijk tegen de geldende dagprijs op dat moment wanneer ze eenmaal geleverd kunnen worden.
De consument draait over het algemeen dus gewoon op voor dat "verlies", tenzij het om een bedrag gaat wat binnen de (winst)marge van de retailer valt... in dit geval niet dus...
[ Voor 17% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2006 00:53 ]
Full Specz
Maar zoals eerder in het topic gezegd geld bij Azerty de prijs op de dag dat je het besteld.
Als ze mensen eerst allemaal voor 152 laten kopen, vervolgens x aantal weken/maanden laten wachten, en dan als er uitgeleverd kan worden doodleuk zeggen sorry maar de prijs is nu hoger, dan hebben ze heel veel boze mensen en dat is niet goed voor hun webshop.
Ik geloof ook zeker niet dat ze expres niet leveren omdat ze anders verlies zouden draaien. AMD geeft geeft verder toch ruim van tevoren aan als er een prijsstijging gaat komen dus dan kiezen ze er blijkbaar zelf voor om niet direct de prijs te verhogen.
Overigens vind ik het vreemd dat die webshop waar Magenta heeft besteld ze al wel heeft kunnen leveren, de boxed versie. Univendi webshop kan nu wel de tray versie leveren. Alleen alle andere webshops kunnen geen boxed geleverd krijgen.
Als ze mensen eerst allemaal voor 152 laten kopen, vervolgens x aantal weken/maanden laten wachten, en dan als er uitgeleverd kan worden doodleuk zeggen sorry maar de prijs is nu hoger, dan hebben ze heel veel boze mensen en dat is niet goed voor hun webshop.
Ik geloof ook zeker niet dat ze expres niet leveren omdat ze anders verlies zouden draaien. AMD geeft geeft verder toch ruim van tevoren aan als er een prijsstijging gaat komen dus dan kiezen ze er blijkbaar zelf voor om niet direct de prijs te verhogen.
Overigens vind ik het vreemd dat die webshop waar Magenta heeft besteld ze al wel heeft kunnen leveren, de boxed versie. Univendi webshop kan nu wel de tray versie leveren. Alleen alle andere webshops kunnen geen boxed geleverd krijgen.
Ik had gemaild of hij nou binnen was en zo niet wanneer dan wel. Ze zeiden dat het nog niet binnen was en ze helaas me geen datum konden geven wanneer dan wel aangezien het steeds niet gerealiseerd wordt door de leverancier. (Dit was bij Azerty).Unicron schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:54:
Iemand nog wat gehoord van zijn bestelling? Of misschien iemand wat info waarom leveranciers maar niet de gestelde datums kunnen waarmaken?
Honderden tot mss duizenden Euri's verlies draaien is nog veel slechter voor je webshop dan wat anti-vrolijke klantenSwoosh schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:32:
Maar zoals eerder in het topic gezegd geld bij Azerty de prijs op de dag dat je het besteld.
Misschien lullig, maar oplossing voor hen is simpel: "Sorrie, wij kunnen niet uitleveren, onze leverancier maakt voorraadbeloften niet waard; bij deze storten wij uw geld terug".
1 a 2 maanden daarna verschijnt er weer voorraad en/of wordt er wel uitgeleverd aan mensen die het nieuwe bedrag betalen...
Gezien iedereen de prijzen drastisch heeft verhoogd (en dus duidelijk ook de leveranciersprijzen zijn verhoogd) kan ik me moeilijk voorstellen dat ze nog zonder verlies voor 152 Euro kunnen leveren...
Maar goed, zoals gezegd, wie weet hebben jullie mazzel
[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2006 03:02 ]
Full Specz
Hahaha...ik blijf gewoon wachten totdat er ooit weer voorraad komt
Alleen laten ze me dan zeker wachten tot de marktprijs weer gezakt is tot 152
Ik denk dat ik ze wel even mail hoe het zit, weet ik ook waar ik aan toe ben.
Zag trouwens bij Komplett dat ze op 14-02 wat opterons verwachten...hopelijk een indicatie, maar eigenlijk geloof ik niet meer in die data totdat de postbode aanbelt en het voor m'n neus ligt. Zou wel mooi valentijnscadeau zijn...
offtopic: hoezo heb jij nog een opteron 144 in je sig specs...jij was toch al naar 146 gestapt, met dikke winst verkocht
en vervolgens naar x2 4800 ofzo
Ik denk dat ik ze wel even mail hoe het zit, weet ik ook waar ik aan toe ben.
Zag trouwens bij Komplett dat ze op 14-02 wat opterons verwachten...hopelijk een indicatie, maar eigenlijk geloof ik niet meer in die data totdat de postbode aanbelt en het voor m'n neus ligt. Zou wel mooi valentijnscadeau zijn...
offtopic: hoezo heb jij nog een opteron 144 in je sig specs...jij was toch al naar 146 gestapt, met dikke winst verkocht
Ik vraag mij af of ze niet een wet overtreden als ze ineens wel leveren aan de mensen die het nieuwe bedrag hebben betaald. Ik heb tenslotte een overeenkomst met hun voor een Opteron 146.FirefoxAG schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 03:01:
[...]
Honderden tot mss duizenden Euri's verlies draaien is nog veel slechter voor je webshop dan wat anti-vrolijke klanten
Misschien lullig, maar oplossing voor hen is simpel: "Sorrie, wij kunnen niet uitleveren, onze leverancier maakt voorraadbeloften niet waard; bij deze storten wij uw geld terug".
1 a 2 maanden daarna verschijnt er weer voorraad en/of wordt er wel uitgeleverd aan mensen die het nieuwe bedrag betalen...
Gezien iedereen de prijzen drastisch heeft verhoogd (en dus duidelijk ook de leveranciersprijzen zijn verhoogd) kan ik me moeilijk voorstellen dat ze nog zonder verlies voor 152 Euro kunnen leveren...
Ik zag trouwens op DFIforums.com iemand die een Opteron 146 van week 1 had met de stepping CACJE GPAW. Blijkbaar maakt AMD dus nog wel de Opteron 146
Ik heb voorlopig - totdat ik een X1900XT review heb afgerond - even 2 systemen: het oude in mijn sig, en een x2 4400+ met 2x1GB Corsair PC4000 op een DFI Expert. Na de review gaat het systeem uit mijn sig in de verkoop, maar mijn X1900XT is helaas net overleden...Swoosh schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 03:25:
offtopic: hoezo heb jij nog een opteron 144 in je sig specs...jij was toch al naar 146 gestapt, met dikke winst verkochten vervolgens naar x2 4800 ofzo
De X2 heb ik niet lang na de Opteron gekocht (die Opteron had ik ook pretested gekocht, dus heb niet zo dramatisch veel winst)... de bedoeling was eerst dat de Opteron op de Expert zou gaan draaien, maar dat is nu dus die X2 geworden (die ook ziekelijk hard overklokt: 2x2.9Ghz dual primestabiel @1.55V)
[ Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2006 12:12 ]
Full Specz
De winkel waar ik em deze week ophaalde vroeg mij effectief of het om een 'server' bedrijfs pc ging ... ik was eerlijk en zei natuurlijk: niet echt, maar ik wil een pc die lang stabiel draait zonder warmte te creëeren
Hij zei dat AMD naar de toekomst toe echt wel zal verifiëren wat de taak van die serverprocessors zal zijn ... Wees dus snel met die bestellingen, Mijn winkel (Tones.be) was echt dus enorm snel, ik denk dat hij op 7 feb binnenkwam, had em besteld op 2 feb.
Wel iets raar, Opteron-politie
Ja bij sommige webshops zie je nu ook staan dat je een bewijs van inschrijving in de kamer van koophandel moet laten zien als je de opteron wilt bestellen.
Bij komplett staat er één op voorraad, helaas heb ik daar niet besteld.
Verder zag ik dat azerty vandaag de opteron 146 van de website heeft gehaald en deze blijkbaar dus niet meer levert. Hopen dat ze er nog wat binnenkrijgen om aan de openstaande orders te voldoen.
Verder zag ik dat azerty vandaag de opteron 146 van de website heeft gehaald en deze blijkbaar dus niet meer levert. Hopen dat ze er nog wat binnenkrijgen om aan de openstaande orders te voldoen.
Wat een onzin, opterons en xeons zijn ook bedoeld voor workstation en wat is tegenwoordig precies de grens tussen een PC en een workstation?Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:19:
De winkel waar ik em deze week ophaalde vroeg mij effectief of het om een 'server' bedrijfs pc ging ... ik was eerlijk en zei natuurlijk: niet echt, maar ik wil een pc die lang stabiel draait zonder warmte te creëerenHij zei dat AMD naar de toekomst toe echt wel zal verifiëren wat de taak van die serverprocessors zal zijn ... Wees dus snel met die bestellingen, Mijn winkel (Tones.be) was echt dus enorm snel, ik denk dat hij op 7 feb binnenkwam, had em besteld op 2 feb.
AMD wil graag dat de Opterons in het bedrijfsleven gebruikt worden, en niet bij mensen thuis in hun game PC. Wat ze namelijk graag willen is marktaandeel in de professionele systemen. Aangezien het productie niveau van AMD relatief laag is willen ze zo veel mogelijk van hun high-end processoren richting de professionele markt sturen. Dat levert naamsbekendheid op en zorgt dus voor nog meer verkopen.GH45T schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:15:
Wat een onzin, opterons en xeons zijn ook bedoeld voor workstation en wat is tegenwoordig precies de grens tussen een PC en een workstation?
Ik denk dan ook dat het AMD niet zoveel uit maakt of die Opterons nou in servers of in workstations terecht gaan komen, zolang als het maar op de werkvloer van bedrijven is, en niet in onze tweaker kamertjes waar ze extra FPSjes in FPSen opleveren
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Dit verklaart eigenlijk ook wel waarom ze niet (veel) duurder zijn an Athlon 64's en toch dat grote cache en dergelijk hebben met de betere betrouwbaarheid enz.Croga schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:41:
[...]
AMD wil graag dat de Opterons in het bedrijfsleven gebruikt worden, en niet bij mensen thuis in hun game PC. Wat ze namelijk graag willen is marktaandeel in de professionele systemen. Aangezien het productie niveau van AMD relatief laag is willen ze zo veel mogelijk van hun high-end processoren richting de professionele markt sturen. Dat levert naamsbekendheid op en zorgt dus voor nog meer verkopen.
Ik denk dan ook dat het AMD niet zoveel uit maakt of die Opterons nou in servers of in workstations terecht gaan komen, zolang als het maar op de werkvloer van bedrijven is, en niet in onze tweaker kamertjes waar ze extra FPSjes in FPSen opleveren
Maar AMD moet vooral niet vergeten dat ze juist in het bedrijfsleven voet aan de grond krijgen door de goede ervaringen van onder andere systeembeheerders thuis. Jan met de pet zal toch geen Opteron kopen voor zijn PC maar neemt een Pentium of tegenwoordig dan een Athlon. Het zijn echt de enthousiastelingen die voor een Opteron gaan.
Maar goed, als AMD binnenkort de extra productiecapaciteit van Fab36 geheel tot zijn beschikking heeft kunnen we misschien nog wel leuke dingen gaan verwachten
Grrr zie hier wat ik net in mij maibox krijgFirefoxAG schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 03:01:
[...]
Honderden tot mss duizenden Euri's verlies draaien is nog veel slechter voor je webshop dan wat anti-vrolijke klanten
Edit:Betreft: Product niet leverbaar van ordernummer 19997
Geachte Erik den Toom,
U heeft bij ons 1 stuk(s) van het product 'AMD Opteron 146, Socket 939, Boxed ' besteld.
Helaas is gebleken dat dit product niet meer leverbaar is, waardoor uw order niet verder verwerkt kan worden. .
U wordt vriendelijk verzocht op deze email te reageren met uw wensen, het product kan geannuleerd worden of eventueel kunt u in plaats hiervan een alternatief bestellen. Vergeet u niet uw ordernummer te vermelden (bijvoorbeeld door deze e-mail te beantwoorden).
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Azerty
afd. Helpdesk
Deze processor wilde ik dus wel degelijk in mijn server stoppen. Wat is nou een processor voor S939 die met zijn kloksnelheid het verschil in cache een beetje goed weet te maken? Ik denk zelf een 3500+ namelijk, correct me if i'm wrong...
[ Voor 9% gewijzigd door oshiro op 15-02-2006 12:50 ]
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Damn, heb hetzelfde mailtje ontvangen.oshiro schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:44:
Grrr zie hier wat ik net in mij maibox krijg
Zou dan geen enkele shop ze meer krijgen?
Bij Komplett hebben ze er 1 op voorraad (volgens de site) en bij OBCS en PC One staan ze 7 maart verwacht. Ziet er i.i.g. naar uit dat azerty ze niet meer krijgt
Heb ook het mailtje van Azerty gehad
, damn voor niks een maand in spanning gezeten. Dan zoeken ze maar een leverancier die wel kan leveren
[ Voor 58% gewijzigd door Unicron op 15-02-2006 14:53 ]
Verwijderd
Ohw je bedoelt een andere AMD die ze nog wel in groot genoege batches maakt? Serieus mensen, als je ziet dat alle winkels de order niet uit kunnen leveren dan moet er toch een belletje gaan rinkelen?Unicron schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:52:
Heb ook het mailtje van Azerty gehad![]()
, damn voor niks een maand in spanning gezeten. Dan zoeken ze maar een leverancier die wel kan leveren
Klopt, maar dan verwacht ik dat een winkel hem niet plaatst als pre-order. Ik heb best nog een maandje geduld.
Jammer ja...voor niks zitten wachten.
Als nou echt niemand hem kon leveren, okay, dan begreep ik het. Maar als ze bij Tones.be wel voor Magenta in februari konden bestellen en leveren, als Komplet.nl wel wat op voorraad kan krijgen, als Univendi.nl de trayversie wel kan leveren....dan ga je denken dat er nog wel wat binnen zal komen, ook bij Azerty. Dus het is gewoon zoals al gezegd werd, het is onder de kostprijs dus ze hebben geen zin meer om te leveren. Of moeite te doen om wat exemplaren binnen te krijgen.
Maar goed. Wie heeft tips wat een goed altenatief is. Wordt sowieso meer geld uitgeven waarschijnlijk.
3700+ of toch maar richting dual core..hmmz
Als nou echt niemand hem kon leveren, okay, dan begreep ik het. Maar als ze bij Tones.be wel voor Magenta in februari konden bestellen en leveren, als Komplet.nl wel wat op voorraad kan krijgen, als Univendi.nl de trayversie wel kan leveren....dan ga je denken dat er nog wel wat binnen zal komen, ook bij Azerty. Dus het is gewoon zoals al gezegd werd, het is onder de kostprijs dus ze hebben geen zin meer om te leveren. Of moeite te doen om wat exemplaren binnen te krijgen.
Maar goed. Wie heeft tips wat een goed altenatief is. Wordt sowieso meer geld uitgeven waarschijnlijk.
3700+ of toch maar richting dual core..hmmz
Heb een nieuw mailtje gehad van Azerty:
Ze zeggen dus eigenlijk: we krijgen ze binnen en voor +70 euri mag je hem kopen terwijl ik een order heb liggen voor een veel lager bedrag. Beetje slechte service en vooral voorlichting.
Beetje jammer ditHelaas dienen we u mede te delen dat de door u bestelde Opteron niet meer leverbaar is bij onze vaste leverancier. We hebben overleg gehad met de leverancier aangezien we van mening zijn dat deze nog wel leverbaar is, maar dat zij de Opterons duurder moesten inkopen. Zekerheid kunnen we hier niet over geven, maar we hebben wel het vermoeden. Om die reden hebben we de samenwerking met deze leverancier op een laag pitje gezet.
We kunnen de Opterons bij een nieuwe leverancier halen, maar dan zal de prijs voor u aanzienlijk hoger uitvallen, namelijk ca. 70 euro. Graag horen we of u hier geïnteresseerd in bent.
De andere mogelijkheden zijn:
- annuleren van de Opteron(s)
- een alternatief kiezen.
Graag horen we waar uw voorkeur naar uitgaat.
Excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groet
Ze zeggen dus eigenlijk: we krijgen ze binnen en voor +70 euri mag je hem kopen terwijl ik een order heb liggen voor een veel lager bedrag. Beetje slechte service en vooral voorlichting.
en als je nou gewoon niet reageert op de email, of dat je zegt nog wel even te willen wachten. Dan lijkt mij dat als ze zeg over een maand weer op de prijslijst staan dat ze dan alsnog kunnen leveren.
Dat vrees ik ookOdessa schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:59:
ja,maar niet meer voor die prijs...als ik dat zo lees.
Maar ik ga denk ik gewoon zeggen dat ik wil wachten dat ze weer leverbaar zijn en dat ik niets te maken heb met een of andere leverancier en er daarom op vertrouw dat de afgesloten overeenkomst stand houdt.
Bij een paar andere shops staat een verwachte levertijd rond 7 maart. Ik denk dat Azerty (via een andere leverancier dan dat ze normaal gebruiken?) ook zo'n bericht gehad zal hebben. Helaas hebben ze hierbij gehoord dat de prijs zo'n 70 euro omhoog is gegaan en willen nu dus niet meer voor 152€ leveren. Dit gaat in tegen hun eigen voorwaarden en vind ik zeker niet netjes (wel begrijpelijk overigens)
[ Voor 36% gewijzigd door Rene85 op 15-02-2006 19:28 ]
Heb inderdaad niks te maken met hun leverancier....ik doe zaken met Azerty en ze zoeken het zelf maar uit met hun leverancier.
Volgens hun voorwaarden geld de prijs op moment van bestelling. Nu proberen ze daar onderuit te komen door te stellen dat hij niet leverbaar is.......maar wacht even! WEL leverbaar indien je 70 euro bijbetaalt. Pfff... Als je zo'n stelling opneemt in je algemene voorwaarden kan dat goed of slecht uitpakken voor je (prijsstijging/daling)...maar nu het slecht voor ze uitpakt willen ze zich er niet meer aan houden. Lekker is dat.
Maar ik heb geen zin meer om te wachten dus laat het maar zitten. Komt wel in de productsurvey, hun manier van handelen in dit geval. Service Azerty is prima, tenzij ze onverwachts er bij in schieten qua $$$. (trouwens hoezo onverwachts...AMD geeft duidelijk aan dat de prijs gaat stijgen, maar Azerty blijft weken lang nog bestellingen aannemen a 152 euro)
Volgens hun voorwaarden geld de prijs op moment van bestelling. Nu proberen ze daar onderuit te komen door te stellen dat hij niet leverbaar is.......maar wacht even! WEL leverbaar indien je 70 euro bijbetaalt. Pfff... Als je zo'n stelling opneemt in je algemene voorwaarden kan dat goed of slecht uitpakken voor je (prijsstijging/daling)...maar nu het slecht voor ze uitpakt willen ze zich er niet meer aan houden. Lekker is dat.
Maar ik heb geen zin meer om te wachten dus laat het maar zitten. Komt wel in de productsurvey, hun manier van handelen in dit geval. Service Azerty is prima, tenzij ze onverwachts er bij in schieten qua $$$. (trouwens hoezo onverwachts...AMD geeft duidelijk aan dat de prijs gaat stijgen, maar Azerty blijft weken lang nog bestellingen aannemen a 152 euro)
Ik heb nog een tweede mailtje gehad van azerty.
Van de ene kant begrijp ik de hele situatie wel nu de opteron 70 euro duurder is geworden, maar zoals al eerder is gezegd is er wel een overeenkomst tussen mij en azerty. Ik denk dat azerty na deze situatie wel hun algemene voorwaarden zal updaten.Helaas dienen we u mede te delen dat de door u bestelde Opteron niet meer leverbaar is bij onze vaste leverancier. We hebben overleg gehad met de leverancier aangezien we van mening zijn dat deze nog wel leverbaar is, maar dat zij de Opterons duurder moesten inkopen. Zekerheid kunnen we hier niet over geven, maar we hebben wel het vermoeden. Om die reden hebben we de samenwerking met deze leverancier op een laag pitje gezet.
We kunnen de Opterons bij een nieuwe leverancier halen, maar dan zal de prijs voor u aanzienlijk hoger uitvallen, namelijk ca. 70 euro. Graag horen we of u hier geïnteresseerd in bent.
De andere mogelijkheden zijn:
- annuleren van de Opteron(s)
- een alternatief kiezen..
Graag horen we waar uw voorkeur naar uitgaat.
Excuses voor het ongemak
Jammer te lezen dat zich nu alsnog exact de situatie voordoet die ik eerder al voorspelde...
Ik begrijp Azerty's standpunt ook wel, mits hun verhaal waar is. Indien zij dezelfde afspraak met hun leverancier hebben als op hun homepage staat (en ze dus met hun klanten maken) - en deze leverancier ze inderdaad laat zitten kunnne ze zich beroepen op overmacht.
Uiteraard is het altijd een zwaktebod om je afspraken niet na te komen, maar ik kan me voorstellen dat ze die dingen niet gaan uitleveren aan ~60 Euri verlies per stuk...
Ik begrijp Azerty's standpunt ook wel, mits hun verhaal waar is. Indien zij dezelfde afspraak met hun leverancier hebben als op hun homepage staat (en ze dus met hun klanten maken) - en deze leverancier ze inderdaad laat zitten kunnne ze zich beroepen op overmacht.
Uiteraard is het altijd een zwaktebod om je afspraken niet na te komen, maar ik kan me voorstellen dat ze die dingen niet gaan uitleveren aan ~60 Euri verlies per stuk...
Full Specz
Op de frontpage staat zojuist een nieuwsitem over prijsverlagingen van de Opterons. Ik zie daar staan: 'single 146 = 125 dollar'. Betekent dat de socket 939 versie nu weer goedkoper is geworden?
nieuws: AMD snijdt in Opteron-prijzen en voegt dualcores toe
Kijk, nu wordt het interessant. Mijn server is nog bij lange na niet af en ik kan best 2 a 3 maanden geduld hebben. De vraag is: hoe lang duurt het voordat de prijzen bij Azerty doorgerekend zijn? In dat geval krijgen we zelfs geld terug, an aangezien wij hier hem allemaal al zo lang in preorder hebben staan zouden wij toch degenen moeten zijn die de opty's het eersten krijgen
Kijk, nu wordt het interessant. Mijn server is nog bij lange na niet af en ik kan best 2 a 3 maanden geduld hebben. De vraag is: hoe lang duurt het voordat de prijzen bij Azerty doorgerekend zijn? In dat geval krijgen we zelfs geld terug, an aangezien wij hier hem allemaal al zo lang in preorder hebben staan zouden wij toch degenen moeten zijn die de opty's het eersten krijgen
edit:
Spuit 11
Spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door oshiro op 15-02-2006 23:54 ]
zou nog best wel eens over de 940's gaan ipv de 939's. Volgens mij zijn de leveringsproblemen vooral bij de 939's
Ik denk dat deze voor socket 940 zijn en niet voor 939Unicron schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:52:
Op de frontpage staat zojuist een nieuwsitem over prijsverlagingen van de Opterons. Ik zie daar staan: 'single 146 = 125 dollar'. Betekent dat de socket 939 versie nu weer goedkoper is geworden?
edit:
Spuit 11
Spuit 11
[ Voor 10% gewijzigd door Rene85 op 16-02-2006 00:05 ]
Ik heb het onderstaande mailtje naar azerty gestuurd:
Hierop heb ik de volgende reactie gehad:Mijn voorkeur gaat uit naar het wachten tot de opteron 146 weer leverbaar is.
Een paar webshops hebben de afgelopen dagen al een paar opterons kunnen leveren
en een aantal shops verwacht dit product rond 7 maart weer leverbaar te hebben.
Ik zou dan ook graag hierop willen wachten, maar dan wel voor de afgesproken prijs.
Ik heb een overeenkomst met u afgesloten en heb niets te maken met leveranciers.
Ook heeft u in uw algemene voorwaarden staan: "De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty. De diensten van Azerty worden verricht tegen de prijs die Azerty na het verlenen van de diensten op de door haar gebruikelijke wijze calculeert".
Mocht in de tijd tussen bestelling de prijs bij de leverancier gestegen dan wel gedaald zijn, dan is dit in het voor- of nadeel van u als aanbieder. Ik vertrouw er daarom ook op dat de afgesloten overeenkomst stand houdt en zodra u het product binnenkrijgt deze aan mij kan leveren.
Ik hoef hem niet perse nu te hebben, dus als hij over een paar weken / maanden komt vind ik het ook goed. Heb er overigens wel een hard hoofd in, maar ik geef niet zomaar op als ik denk dat ik in mijn recht staJe mag gewoon afwachten dat is geen probleem, alleen is het niet zeker of deze dan nog binnen gaat komen. U heeft inderdaad niets te maken met leveranciers, maar als de leverancier niet meer levert, kunnen we weinig beginnen.
We doen ons best om de opterons toch nog te krijgen, dus u mag afwachten.
Met vriendelijke groet,
Ik gok dat je idd héél lang kunt wachten, nml. totdat ze die dingen zelf ook weer voor een fatsoenlijke prijs kunnen inkopen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Waar zie jij dat? Ik kan ze niet vinden onder de 187 .... ?December schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:52:
In de pricewatch staat dit:
AMD Opteron 144 (S939, 1,8GHz, 1Mb, Boxed) € 138,-
AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 152,-
Iemand een mooie link voor mij ???
Wil zo'n ding hebbe
Verwijderd
Foutje denk ik :BoRRel82 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:40:
[...]
Waar zie jij dat? Ik kan ze niet vinden onder de 187 .... ?
Iemand een mooie link voor mij ???![]()
Wil zo'n ding hebbe
AMD Opteron 144 (S939, 1,8GHz, 1Mb, Boxed) € 176,65
AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 219,42
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 17:51 ]
Misschien wel ja, maar Komplett heeft er momenteel 4 voorradig en ik ga ervan uit dat azerty ze gewoon zal bestellen als ze weer bij leveranciers zijn. Bij veel shops staat 7 maart, dus stel als dat zo zou zijn ga ik ervan uit dat azerty ze dan ook heeft en niet pas levert als de prijs (erg) gedaald is (als dit ooit nog gaat gebeuren)Abbadon schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:38:
Ik gok dat je idd héél lang kunt wachten, nml. totdat ze die dingen zelf ook weer voor een fatsoenlijke prijs kunnen inkopen
Volgens mij begint het nu in een grijs gebied te komen, want in principe zouden ze wel kunnen leveren als ze bij een andere leverancier zouden bestellen. Alleen in hoeverre kan je een winkel verplichten om dan maar bij een andere leverancier te bestellen? Mij lijkt dit toch te ver gaan, al zou ik natuurlijk wel graag een Opteron hebben voor de oorspronkelijke prijs.Rene85 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:30:
Ik heb het onderstaande mailtje naar azerty gestuurd:
[...]
Hierop heb ik de volgende reactie gehad:
[...]
Ik hoef hem niet perse nu te hebben, dus als hij over een paar weken / maanden komt vind ik het ook goed. Heb er overigens wel een hard hoofd in, maar ik geef niet zomaar op als ik denk dat ik in mijn recht sta
Ja, je quote iets van 31 januari...toen was het nog zo.BoRRel82 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:40:
[...]
Waar zie jij dat? Ik kan ze niet vinden onder de 187 .... ?
Iemand een mooie link voor mij ???![]()
Wil zo'n ding hebbe
Ben zelf maar voor een 3700+ gegaan. Wachten duurt me nu te lang en heb er sowieso een hard hoofd in. Ik heb wel kunnen regelen dat ze de goedkoopste 3700+ in de pricewatch 'price-matchen' en dat m'n andere bestelde onderdelen die gedurende het wachten alweer wat in prijs waren gedaald zijn bijgesteld tot huidige prijzen.
Op deze semi-naai streek met de opterons na, die Azerty zelf blijkbaar ook niet had voorzien, hebben ze goeie service bij die webshop. Ook garantie goed geregeld.
Ik zou daar niet op rekenen. Ten eerste die datum van 7 maart....haha, ik heb al tig keer de datum zien verplaatsen...zo blijf je steeds tevergeefs wachten. Maar wie weet 7 maart wel echt...wie weet...Rene85 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:18:
[...]
Misschien wel ja, maar Komplett heeft er momenteel 4 voorradig en ik ga ervan uit dat azerty ze gewoon zal bestellen als ze weer bij leveranciers zijn. Bij veel shops staat 7 maart, dus stel als dat zo zou zijn ga ik ervan uit dat azerty ze dan ook heeft en niet pas levert als de prijs (erg) gedaald is (als dit ooit nog gaat gebeuren)
Azerty gaat zeker niet bij een andere leverancier halen om deze 'goedkope' orders uit te leveren. Dus als de eerste leverancier niet meer wil leveren tegen de lage prijs dan levert Azerty dus ook gewoon niet. Ze vermelden niet voor niks in die mail dat je hem kan krijgen, maar dan voor 70 euro meer via de nieuwe leverancier.
kick.... iemand verder nog wat gehoord van Azerty?
En hoe zit het precies met die prijsverlaging? Is die nu voor 939 of 940 bedoeld?
En hoe zit het precies met die prijsverlaging? Is die nu voor 939 of 940 bedoeld?
Hij is trouwens weer op voorraad bij Alternate.
Lees het net pas, wat een onzin in mijn ogen. Staat bij uitgebreide specificaties.Overige informatie Deze processor wordt alleen geleverd aan bedrijven met een inschrijving bij de Kamer Van Koophandel.
Deze processor moet uitsluitend voor server doeleinden gebruikt worden.
[ Voor 77% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-02-2006 23:20 ]
Nog niet. azerty mail dat ik mocht wachten, maar dat ze niet konden garanderen dat ze hem nog zouden krijgen. Ik wacht dus nog een paar weekjes en geef het dan waarschijnlijk op.oshiro schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:13:
kick.... iemand verder nog wat gehoord van Azerty?
Goed nieuws dat hij weer leverbaar is bij alternate, hopen dat meer shops volgen
Vind ik ook. Als bedrijf ga je meestal voor een betrouwbare server, in de zin van S940. S939 is voor servers voor n00bs zoals de mijneSTIMPPYYY schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:17:
Hij is trouwens weer op voorraad bij Alternate.
[...]
Lees het net pas, wat een onzin in mijn ogen. Staat bij uitgebreide specificaties.
Idd, hopen dat Azerty het gebeuren met zijn leverancier weer een beetje op orde krijgt. Het staat toch echt in de algemene voorwaarden dat we hem voor die prijs moeten krijgen. Met terugwerkende kracht prijzen verhogen mag simpelweg niet (verlagen ook niet, van koperskant gezien) dus we zouden hem wettelijk gezien voor die prijs moeten krijgen, leverancier of niet.Rene85 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:46:
[...]
Nog niet. azerty mail dat ik mocht wachten, maar dat ze niet konden garanderen dat ze hem nog zouden krijgen. Ik wacht dus nog een paar weekjes en geef het dan waarschijnlijk op.
Goed nieuws dat hij weer leverbaar is bij alternate, hopen dat meer shops volgen
Iemand verder nog info over 939 of 940-prijzen? Google levert alleen maar nieuwsberichten over de prijsverlaging van eind vorig jaar. De AMD-site zelf geeft ook geen uitsluitsel, ik lees een hoop geruchten (hier en op de FP) over dat de verlaging alleen voor 940 geldt, maar dat vind ik nergens terug op de AMD-site en het inet.
Ik wilde in december ook een opteron aanschaf, maar was dus net te laat.. nu vraag ik me af, weegt de keuze van een opteron nog steeds op tegen bv. een san diego 3700 voor de s939?
Een san diego is maar iets duurder en heeft ook 1 mb cache. Het enige voordeel van een opteron (144 of 146) dat ik kan verzinnen is het lagere stroom verbruik.
Een san diego is maar iets duurder en heeft ook 1 mb cache. Het enige voordeel van een opteron (144 of 146) dat ik kan verzinnen is het lagere stroom verbruik.
Lager stroomverbruik van de Opteron? Die draaien gewoon op 1,55 volt hoor, hetzelfde als de San Diego's dus. Als ze al minder verbruiken omdat ze een betere core hebben dan is dat maar zeer marginaal.Devilsown schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:27:
Ik wilde in december ook een opteron aanschaf, maar was dus net te laat.. nu vraag ik me af, weegt de keuze van een opteron nog steeds op tegen bv. een san diego 3700 voor de s939?
Nee, als een Opteron 144 of 146 niet veel minder kost dan een Athlon 64 3700+ voor socket 939 dan heeft het echt weinig voordeel om voor een Opteron te gaan. De echt leuke overklok steppings zijn ook al nergens meer echt te krijgen dus het voordeel is er gewoon uit.
Wil je voor een dualcore gaan dan is de Opteron 165 wel nog interessant, dan heb je wel die 1 MB cache wat de Athlon 64 X2 3800+ bijvoorbeeld niet heeft.
Als je dualcore wilt gaan is een Opteron 165 een zeer goede uitkomst. Hij draait wel 200 MHz lager (1,8 GHz) maar over het algemeen zijn Opteron's van betere kwaliteit omdat ze getest worden geloof ik.
Mijn Opteron heb ik naar ~3,1GHz gekregen (dualcore) dus ik ben helemaal niet ontevreden over deze "server"-processor.
Mijn Opteron heb ik naar ~3,1GHz gekregen (dualcore) dus ik ben helemaal niet ontevreden over deze "server"-processor.
Dan heb jij toch een andere Opteron dan ik.... Mijn Opteron 146 draait stock op 1,4 volt (en 2,74Ghz aangezien mijn mobo niet hoger gaatGH45T schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:21:
Lager stroomverbruik van de Opteron? Die draaien gewoon op 1,55 volt hoor, hetzelfde als de San Diego's dus. Als ze al minder verbruiken omdat ze een betere core hebben dan is dat maar zeer marginaal.
De nieuwe stepping opteron 1xx CACJExxxxx ondersteunt wel SSE3 instructies las ik ergens in een tabel.
Ik heb helemaal geen Opteron of Athlon 64Croga schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:04:
[...]
Dan heb jij toch een andere Opteron dan ik.... Mijn Opteron 146 draait stock op 1,4 volt (en 2,74Ghz aangezien mijn mobo niet hoger gaat)
Hier nog altijd een XP 2400+, overstappen vind ik te duur voor de hoeveelheid prestatiewinst die ik ervoor krijg.
Maar in ieder geval, ik dacht dat de Opteron's dezelfde of zelfs een hogere vcore hebben dan de Athlon 64's.
Ik heb de wattage ooit eens opgezocht.. een 144 of 146 verbruikt 65 watt, een san diego dacht ik 89? Ach, het is marginaal.. maar ik ga ook niet voor de overklok, maar voor de stilte (en dus energieverbruik)..Croga schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:04:
[...]
Dan heb jij toch een andere Opteron dan ik.... Mijn Opteron 146 draait stock op 1,4 volt (en 2,74Ghz aangezien mijn mobo niet hoger gaat)