Toon posts:

de Opteron 146 prijs

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
138 euro voor een Opteron 144 (1,8 ghz) of 160 euro voor de 146 lijkt mij veel intressanter dan een AMD64 klopt dit? Deze chip werkt met 1 mb cache en is goedkoper dan vergelijkbare cpu's in de athlon 64 reeks. Gaat mij dit voordelen bieden in programma's zoals Cubase, Reaktor, Battery en Sonar? Ik zou deze neerplaatsen op een Asrock 939 AGP & PCI-E Dual SATA 2. Maar der staat op de mobo site : Socket 939 for AMD Athlon 64FX / Athlon 64 and Sempron processor

Pech voor mij? Socket 939 is dus niet steeds opteron compatibel? 2de vraag, ik heb 1 gig 3200 400 mhz DDR geheugen liggen, past dit op dat dual memory systeem? Of moet ik verplicht 1 gig bijkopen om ernaast te zetten?

grtz en thx!

prijsedit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:27 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Opteron is toch een server cpu? :? En S939 is een consumenten socket, Opteron is volgens AMD.com Socket 940. Kom je één pinnetje te kort :)

Edit: er zijn mensen die er meer kaas van hebben gegeten dan ik, er is dus blijkbaar ook een enkele S939 Opteron, maar de standaard Asus mobo's hebben geen support voor Opteron zoals jezelf ook al aangaf

[ Voor 114% gewijzigd door Gunner op 31-01-2006 18:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

aantwoord op 2e vraag is:
Ja dat kan, maar je benut het dual channel niet :)

No signature required.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maar een Opteron 1** heeft ook en serie met S939. En omdat de prijs daarvan gelijk ligt met de A64 terwijl de prestaties en de overclockbaarheid vaak hoger zijn is het een erg aantrekkelijk alternatief voor een normale Athlon-64.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
je mobo ondersteund gewoon de opteron voor de socket 939!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
In de pricewatch staat dit:
AMD Opteron 144 (S939, 1,8GHz, 1Mb, Boxed) € 138,-
AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 152,-

Ze zullen dus hoogstwaarschijnlijk wel gewoon op een Socket 939 moederbord passen. En de prijs is zeker interessant, had ik zelf nog nooit naar gekeken. Maar Opterons zijn meer bedoeld voor servers en niet echt voor workstations.
2de vraag, ik heb 1 gig 3200 400 mhz DDR geheugen liggen, past dit op dat dual memory systeem? Of moet ik verplicht 1 gig bijkopen om ernaast te zetten?
Het werkt ook met maar 1 reepje, maar dan niet in Dual Channel en de ervaring leert dat Dual Channel toch een aardige performanceboost geeft, dus het is wel aan te raden om gebruik te maken van 2 (identieke) reepjes geheugen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Opteron 146 S 939.
In december bij Informatique gekocht. Volgens mij was het toen de laatste of ene laatste productie vrijgave.
Nu kan je nog wel bij diverse webshops deze S 939 Opterons pre-orderen, maar ik weet niet meer precies wanneer AMD ze weer voor S 939 maakt.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
opteron's waren idd bedoelt voor workstation's
\
Echter de Opteron's voor 939 zijn gewoon San diego's en zijn dus zeer goed voor dagelijks (gamen :9~ ) gebruik

Mijne opteron 146 werkt op 2,9 ghz })

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx allemaal! Hmm en die pricewatch geeft wel nog gunstigere prijzen aan :7 Dit Mobo kan ook een FX aan dus later kan ik eventueel nog upgraden, dit vind ik ook wel positief :) maar dus dat geheugen is safe, ik koop identiek Corsair 1 gig en die dual channel werkt dan aan volle snelheid?

De chipset vind ik wat vager, de Nforce lijkt me sneller of is dit niet op vlak van ruwe processorkrachtmaar games?

Verwijderd

Topicstarter
Mijne opteron 146 werkt op 2,9 ghz })
Wow en hij komt van 1,8?? Dus vb 2,2 gig is makkelijk te bereiken zonder extra duure koelers? Hoe warm wordt hij bij jullie als ik vragen mag?

:Y)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:00:
[...]

Wow en hij komt van 1,8?? Dus vb 2,2 gig is makkelijk te bereiken zonder extra duure koelers? Hoe warm wordt hij bij jullie als ik vragen mag?

een 146 komt van 2 ghz af.. :+

No signature required.

• J-air
M3rcury schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:05:
[...]

een 146 komt van 2 ghz af.. :+
Is dacht ik nog wel een flinke overclock ;) 900 mhz met boxed bips koelertje op 1,50 volt :)

En snel O+

• J-air
[...]

2,2 ??:P als je zo'n opteron kunt bemachtigen heb je zeker weten een goede overclock, de allerallerallerslechtste klokken nog makkelijk 25% omhoog.

maarja zoals al vermelt die dingen zijn bijna niet meer te krijgen :(

[ Voor 9% gewijzigd door J-air op 31-01-2006 19:23 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
batman73 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:20:
[...]

Is dacht ik nog wel een flinke overclock ;) 900 mhz met boxed bips koelertje op 1,50 volt :)

En snel O+
Nja ze willen niet allemaal zo hard. En als je een Boxed heapipe cooler hebt heb je een goede cooler. K heb er zelf een gehad en die presteerde beter dan een zalman 7700 CU.

Maar je kunt met die opterons geluk hebben. Alleen ze zijn slecht leverbaar.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Termi
  • Laatst online: 22:04
[...]

Gemiddeld doet een Opteron op lucht zeker 40 % met meestal uitschieters richting de 50 % overclock. Dan gaat het moederboard problemen geven vanwege de hoge HTT (300+ Mhz).

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Sjonge wat worden de opterons hier onderschat. :Y)

Het zijn MEESTERLIJKE dingen. _/-\o_ _/-\o_
Ik haal hier met een 146 2,8 GHZ zonder Vcore te verhogen. Mijn Vcore is dus 1,4 volt :D

En ik kan nog verder, het is meer dat ik niet zoveel tijd heb voor al dat primen enz :9.

Dus als je nog aan een 146 kan komen zeker doen maar de kans is zo klein dat je er nog aan komt, die van mij heb ik nu 1 maand ofzo van Computer Ede die ze ineens kon leveren. :)
Ach in ieder geval succes.

[ Voor 4% gewijzigd door tiescarbo op 31-01-2006 21:17 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
De Socket 939 Opteron 146 is idd een stuk goedkoper dan een 3200+ Venice (en een stukje sneller). Dat is al maandenlang zo, alleen blijkt dit grotendeels een "papieren" voordeel, aangezien de 146 heel moeilijk leverbaar is op de losse onderdelen markt (ze gaan bijna allemaal naar de grote server bouwers). Als je 'm kan vinden: gefeliciteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Als je 'm kan vinden: gefeliciteerd.
Mja hem vinden in België is nog net te doen. Maar vaak gaat ie voor 199 euro over de toonbank ... ik zal best zo snel mogelijk mijn bestelling plaatsen! Dus tussen de 1,8 en 2 ghz versie is weinig verschil?

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hmm als ik het goed begrijp moet ik deze dus proberen op te kop te tikken als ik een nieuw gamesysteem wil gaan samenstellen voor een leuke prijs?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:39

Croga

The Unreasonable Man

Het probleem met de Opteron voor Socket 939 is dat AMD niet zo lang geleden de prijzen daarvan fors verhoogd heeft.....
Alle winkels waar de Opteron 146 nog voor 150 euro staat kunnen niet leveren. De enigen die kunnen leveren hebben prijzen van 250 euro en hoger.

Daarnaast heeft het weinig nut de Opteron op een 939DUAL-SATA2 bord te zetten. Het bord ondersteund de processor pas vanaf een bepaalde BIOS, en laat nou net vanaf die BIOS de FSB beperkt zijn tot 274Mhz (een limiet waar nagenoeg iedere Opteron gehakt van maakt).

Ofwel: Als je zo'n Opteron tweedehands kunt vinden voor een leuke prijs moet je hem zeker halen, maar verwacht niet dat je hem nieuw nog kunt krijgen voor de lage prijzen die in de Pricewatch vermeld staan...

• 3mph
Dan kun je er dus beter €100 bijleggen en voor de 200 serie gaan?

• Hahn
3mph schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:49:
De 2xx serie is bedoeld voor servers met 2 CPU's, daarom heet het ook de 2xx serie. De 1xx serie is meer bedoeld voor single CPU servers/workstations ;)

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

3mph schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:49:
De 200 series is bedoeld voor systemen met 2 processoren. Die is er dan ook alleen in Socket 940 uitvoering, waar je dus ook een compleet ander soort moederbord bij nodig hebt....

De Opteron 14# series is juist zo interessant omdat hij in Socket 939 borden gebruikt kan worden waardoor je er een gewoon game systeem mee kunt bouwen..... vôah wehnuch!

• 3mph
|:( logisch idd...

11 feb zit ik in de USA, ik zal eens zoeken of je ze daar voor een vriendelijk prijsje kan halen

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

de prijs verhoging geld alleen voor amerika, daar merken wij hier niet veel van..
de opteron 2xx serie is voor multi processor toepassingen en alleen in socket 940 smaak te krijgen.

verder zijn opterons nog prima te krijgen (144 iets minder, maar 146 en hoger is geen probleem) alleen moet je iets verder kijken dan je neus lang is, probeer duitsland eens bv.

/edit
te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lange op 01-02-2006 11:57 ]

• 3mph
Ook in Duitsland rond de 250 Euro zie ik, alleen staat niks over beschikbaarheid.. uitzoeken dus.. })

Verwijderd

Topicstarter
Boh!! www.tones.be heeft voor mij de Opteron 146 voor 160 euro besteld! Hij staat nu 240 op hun site, maar prijzen zijn nog niet aangepast!
Dus het ASrock mobo is niet echt ideaal voor deze processor? Wat raad je dan aan?

thx!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 12:30 ]

• lange

lange

Boom Boom?

voor normaal gebruik en een beetje overclocken is de asrock prima, wil je het onderste uit de kan halen kan je beter voor een DFI gaan (Ultra-D nog steeds prima voor een enkele vid. kaart, wil je sli is de expert een goede keuze) en zal je je iets meer in moeten lezen :>

• tiescarbo
Croga schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:28:
Daarnaast heeft het weinig nut de Opteron op een 939DUAL-SATA2 bord te zetten. Het bord ondersteund de processor pas vanaf een bepaalde BIOS, en laat nou net vanaf die BIOS de FSB beperkt zijn tot 274Mhz (een limiet waar nagenoeg iedere Opteron gehakt van maakt).
Dat is dus onzin, ik heb een tijd met mijn Opteron met 1.1 gedraait (die stond er standaard op)
Dat werkte allemaal prima. Na een tijdje heb ik er 1.5 in geflasht.
Maar die heeft inderdaad een HTT lock bij 274 HTT.(net als alle officiele biosen)
Nu draai ik OCWB1, de beta overclockbios, die werkt gewoon prima. :) >:)
Al ondersteund deze officiel geen opterons.

Trouwens nog iets anders: DFI ondersteund officiel ook geen opterons op 939, maar toch hebben bijna alle noemswaardige tweakers hier op Got en op XS allemaal een Opteron i.c.m. een DFI mobo. :Y)

Ik kan je het bord ten zeerste aanraden. Als je de Vcore te laag vind moet je gewoon de Vcore mod doen. Deze is echt heel erg simpel. Link: http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide2.htm

Zo wel genoeg neem ik aan :9 :7

[ Voor 1% gewijzigd door tiescarbo op 01-02-2006 15:02 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Ik neem aan dat de Opteron 175 ook een sublieme keuze is qua overclockprestaties?
...en dat dit zonder problemen werkt met een Asus A8N32-SLI?

Bvd.

• lange

lange

Boom Boom?

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:17:
Ik neem aan dat de Opteron 175 ook een sublieme keuze is qua overclockprestaties?
...en dat dit zonder problemen werkt met een Asus A8N32-SLI?

Bvd.
neem deze (goede stepping), werkt inderdaad prima op een a8n32.

Verwijderd

Topicstarter
hmm wat zijn de beste alternatieven voor die ASrock? Ik zou anders meteen voor een Asus gaan, ma de meesten zijn enkel PCI-e ... en ik heb een xfx 6600 GT AGP waar ik wel nog heel tevreden mee ben.

ASUS A8V-MX (AGP, socket 939, VIA K8m800, 2DDR400, 6 Channel Sound, LAN)

deze voor 62 euro ?

of MSI K8T NEO2-F V2 (AGP, socket 939, VIA® K8T800 Pro Chipset, Dual Channel DDR400, SATA, 5.1 Channel Sound, Gigabit LAN, 8 USB2.0)

=> 67 euro

hmm die ASrock is de enige met zwowel AGP als PCI-e.
Gaat die nu echt de Opteron een beetje afremmen?

thx!

• Hahn
Waarom zou je zowel AGP als PCI-e op een moederbord willen hebben?

Verwijderd

Nevermind... Zat te slapen. :S

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:53:
Waarom zou je zowel AGP als PCI-e op een moederbord willen hebben?
das wel waar ... mss naar de toekomst toe? Kzal dan toch maar voor die ASrock gaan, als die stabiel en snel is.

• Hahn
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:04:
[...]

das wel waar ... mss naar de toekomst toe? Kzal dan toch maar voor die ASrock gaan, als die stabiel en snel is.
In de toekomst verdwijnt AGP hoogstwaarschijnlijk, dus een moederbord met alleen PCI-e is zat. Tenzij je al een AGP videokaart hebt en nog geen nieuwe wilt aanschaffen zie ik geen reden om niet gelijk voor een PCI-e moederbord te gaan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Pff.. hij zegt toch dat ie een 6600GT AGP heeft welke hij nog even wilt houden? ;) Dus daarom wilt hji nu AGP, maar ook voorbereid zijn op de toekomst met een PCI-e slot.
Al zou je tegen die tijd ook een PCIe mobo kunnen kopen. Als je bij dezelfde socket blifjt heb je dan voor een euro of 50 een nieuw moederbord waar je je processor en geheugen zo in kunt prikken met je nieuwe videokaart. Je oude moederbord en videokaart kun je dan verkopen.

Ikzelf wou ook voor een Opteron 148 met een Asrock Dual Sata2 gan.. maar die dingen zjin nergens meer te krijgen. Heb nu maar een San Diego 3700+ op mn lijstje gezet.

• tiescarbo
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:52:

Gaat die nu echt de Opteron een beetje afremmen?
tiescarbo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:00:
[...]

Dat is dus onzin, ik heb een tijd met mijn Opteron met 1.1 gedraait (die stond er standaard op)
Dat werkte allemaal prima. Na een tijdje heb ik er 1.5 in geflasht.
Maar die heeft inderdaad een HTT lock bij 274 HTT.(net als alle officiele biosen)

Trouwens nog iets anders: DFI ondersteund officiel ook geen opterons op 939, maar toch hebben bijna alle noemswaardige tweakers hier op Got en op XS allemaal een Opteron i.c.m. een DFI mobo. :Y)

Ik kan je het bord ten zeerste aanraden. Als je de Vcore te laag vind moet je gewoon de Vcore mod doen. Deze is echt heel erg simpel. Link: http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide2.htm

Zo wel genoeg neem ik aan :9 :7
Duidelijk toch :? |:(

:P

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09
Ik heb zelf ook een opteron 146 in de bestelling staan.

Dacht dat het wel meeviel met de wachttijd nu. Bij OBCS staat verwacht op 8-2-2006 en bij Univendi staat voor de 146 op voorraad bij leverancier, levertijd binnen 1-4 werkdagen. Heb hem overigens bij Azerty besteld maar neem aan dat als die andere winkels hem binnekort weer krijgen dat azerty ook wel wat ontvangt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

misschien leuk om na te lezen: 'AMD stopt met productie Opterons voor Socket 939'

[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2006 17:04 ]

Wauw, een sig!

• Swoosh
Dus al die winkels die hem nu aanbieden en dus suggereren dat ze hem binnenkort weer gewoon binnenkrijgen houden ons voor de gek?

Wist wel dat AMD had gezegd dat ze de opterons in prijs zouden laten stijgen omdat ze nu te goedkoop waren in vergelijking met de normale variant...

Oh lees net de laatste reactie in het nieuwsbericht dat je meldt:
"Ik heb dit vorige maand gehoord via mijn leverancier. In februari 2006 komt de allerlaatste levering van Dual-Core Opteron S939 Processors. Ik heb gelukkig nog op tijd een Opteron 180 kunnen aanschaffen, net niet buiten de boot"

Dus februari laatste kans om er een te krijgen als dit klopt.(Als dit ook geldt voor de single core zoals de 146)

[ Voor 5% gewijzigd door Swoosh op 01-02-2006 17:14 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk je moet zo'n nieuwsbericht altijd een beetje met een korrel zout nemen natuurlijk.
Ik verwacht niet dat AMD zomaar een processor uit de roulatie haalt omdat hij goedkoper is dan een normale variant, terwijl die processor erg gewild is. Daarom denk ik dat hij voorlopig nog gewoon op de markt te verkrijgen valt. Maar als je slim bent haal je er gewoon een en dan ben je er vanaf van dat gepieker :P

Wauw, een sig!

• Swoosh
Heh...ik pieker niet, ik oefen geduld uit :)

Maar ik wacht liever 1 a 2 weken en krijg een opteron 146 a 152 euro, ipv nu meteen bijvoorbeeld een 3700+ te kopen voor 70 euro meer die wel verkrijgbaar is.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Swoosh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
Maar ik wacht liever 1 a 2 weken en krijg een opteron 146 a 152 euro, ipv nu meteen bijvoorbeeld een 3700+ te kopen voor 70 euro meer die wel verkrijgbaar is.
De Opty 144 en 146 zijn al maanden niet of nauwelijks leverbaar... de leverdata worden door de internetshops iedere keer een week of 2-3 vooruitgeschoven.
Verder kloppen ook de huidige prijzen van de shops niet meer... AMD heeft de hele Opteron S939 serie (en met name de low-end) ~$30~50 omhooggedaan in prijs.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Swoosh
FirefoxAG schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:32:
[...]
De Opty 144 en 146 zijn al maanden niet of nauwelijks leverbaar... de leverdata worden door de internetshops iedere keer een week of 2-3 vooruitgeschoven.
Verder kloppen ook de huidige prijzen van de shops niet meer... AMD heeft de hele Opteron S939 serie (en met name de low-end) ~$30~50 omhooggedaan in prijs.
Ja, die shops houden je dan wel aan het lijntje...ik hoop maar (hopelijk niet tegen beter weten in) dat de aanwijzingen die ik gelezen heb kloppen en dat nu in februari ze wel weer geleverd gaan worden.

Overigens maakt me die prijsstijging niet uit aangezien ik hem al in bestelling en betaald heb a 152 dus dat kunnen ze niet meer omhoog gooien.

Als hij niet binnen 2 weken binnen is dan kan ik altijd annuleren.

• 3mph
jammer dat er geen andere server (opteron) proc in 939 geleverd kan worden dan, dit verhaal spreekt me wel aan... Alleen als ze niet/nauwelijks meer geleverd worden schier het niet op en moet ik toch maar voor die 3800+ gaan.

• tiescarbo
3mph schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:03:
jammer dat er geen andere server (opteron) proc in 939 geleverd kan worden dan, dit verhaal spreekt me wel aan... Alleen als ze niet/nauwelijks meer geleverd worden schier het niet op en moet ik toch maar voor die 3800+ gaan.
Beter ga je voor de 3700+, lees maar in het Amd64/Opteron OC topic.
Dit zijn zeer goede clockers.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

tiescarbo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:00:
Dat is goed nieuws! Vanavond eens gaan flashen dan ;)

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Swoosh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
Heh...ik pieker niet, ik oefen geduld uit :)

Ja, zo denk ik er ook over. Ik heb hem ook bij Azerty voor 152 euro besteld.
Opvallend: pas sinds vandaag is de prijs van de opteron 146 bij Azerty aangepast. Je mag hem nu voor 223.01 euro bestellen. Ben ik met mijn 2 dagen terug bestelling mooi optijd (als ie ooit nog komt :9 )

• Cheetah

Cheetah

Rene85 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:19:
Ja, zo denk ik er ook over. Ik heb hem ook bij Azerty voor 152 euro besteld.
Opvallend: pas sinds vandaag is de prijs van de opteron 146 bij Azerty aangepast. Je mag hem nu voor 223.01 euro bestellen. Ben ik met mijn 2 dagen terug bestelling mooi optijd (als ie ooit nog komt :9 )
Ik denk dat je het kunt vergeten :/
De inkoopprijs van die processoren is drastisch verhoogt... Azerty gaat ze echt niet met verlies aan je verkopen. De "partij" die ze nu besteld hebben gekregen zullen ze vermoedelijk nooit meer (kunnen) uitleveren (tenminste: niet tegen die prijs).

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 02-02-2006 23:56 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Rene85
  • Niet online
FirefoxAG schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:55:
[...]
Ik denk dat je het kunt vergeten :/
De inkoopprijs van die processoren is drastisch verhoogt... Azerty gaat ze echt niet met verlies aan je verkopen. De "partij" die ze nu besteld hebben gekregen zullen ze vermoedelijk nooit meer (kunnen) uitleveren (tenminste: niet tegen die prijs).
Maar als azerty straks weer opterons krijgt, kunnen ze lijkt me niet zeggen dat ik hem mag halen voor 223 euro, terwijl ik een factuur heb liggen waar 152 opstaat. Ook bij hun algemene voorwaarden staat:
De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty.
Het zou kunnen dat ik over een tijdje een mailtje krijg dat ze helemaal niet meer leverbaar zijn. Een bericht dat ze ze enkel leveren voor 70euro extra gaat in tegen hun eigen voorwaarden lijkt me :?

• Swoosh
Rene85 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:19:
[...]

Maar als azerty straks weer opterons krijgt, kunnen ze lijkt me niet zeggen dat ik hem mag halen voor 223 euro, terwijl ik een factuur heb liggen waar 152 opstaat. Ook bij hun algemene voorwaarden staat:
De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty.
Het zou kunnen dat ik over een tijdje een mailtje krijg dat ze helemaal niet meer leverbaar zijn. Een bericht dat ze ze enkel leveren voor 70euro extra gaat in tegen hun eigen voorwaarden lijkt me :?
Ja inderdaad. Dus ik neem aan dat ze hem gewoon voor die 152 gaan leveren. Heb al betaald en ze gaan heus niet opeens zeggen, ja, als je hem echt wilt moet je eerst ff bijbetalen. Je kan niet iets verkopen en daarna achteraf de prijs omhoog gooien omdat de markt in de tussentijd is veranderd. Maar hun algemen voorwaarden wijzen er al op dat alles okay is.

Was gister door ze geinformeerd dat de leverancier ze 8 februari in voorraad verwacht. *fingers crossed*

• Rene85
  • Niet online
Swoosh schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 03:06:
[...]
Was gister door ze geinformeerd dat de leverancier ze 8 februari in voorraad verwacht. *fingers crossed*
Ja? Had je een mailtje gehad ofzo? Ik heb namelijk niets gehoord. Ik heb wel bij een aantal andere shops gezien dat de leverancier ze 8 feb weer verwacht. Ik denk dat dit dan de laatste lading wordt voordat ze definitief niet meer te leveren zijn

Verwijderd

Topicstarter
Even ivm die prijsstijgingen bij de algemene voorwaarden van mijn winkel gekeken :

Prijzen, belastingen, verzendingskosten, verzekering en installatie van de producten en diensten van TONES worden vermeld op de factuur. Schommelingen in wisselkoersen, invoerrechten, verzekerings- en vrachttarieven en aankoopprijzen kunnen TONES de prijzen doen wijzigen.

Dus op mijn bestelbon in mijn mailbox staat 160 euro voor die Opteron, maar als ik het goed begrijp kunnen ze gewoon die nieuwe prijzen doorrekenen?? Ik heb em op 1 februari besteld ..en kom em halen in de winkel, dus ik betaalde niets op voorhand. Kunnen ze dit zomaar doen? Kwestie van da ik me voorbereid op een hevige strijd :Y)

• Swoosh
Rene85 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:56:
[...]

Ja? Had je een mailtje gehad ofzo? Ik heb namelijk niets gehoord. Ik heb wel bij een aantal andere shops gezien dat de leverancier ze 8 feb weer verwacht. Ik denk dat dit dan de laatste lading wordt voordat ze definitief niet meer te leveren zijn
Ik had zelf gemaild om er naar te informeren. Ze zeiden er wel duidelijk bij dat het dus een verwachte datum was, dus niets zeker. Maar eerder konden ze totaal niets zeggen over de levertijd (ze zijn wat dat betreft wel eerlijk). Andere webshops zoals OBCS geven inderdaad ook 8-2 aan, ze zullen wel dezelfde leverancier hebben met z'n allen.

• Swoosh
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:49:
Even ivm die prijsstijgingen bij de algemene voorwaarden van mijn winkel gekeken :

Prijzen, belastingen, verzendingskosten, verzekering en installatie van de producten en diensten van TONES worden vermeld op de factuur. Schommelingen in wisselkoersen, invoerrechten, verzekerings- en vrachttarieven en aankoopprijzen kunnen TONES de prijzen doen wijzigen.

Dus op mijn bestelbon in mijn mailbox staat 160 euro voor die Opteron, maar als ik het goed begrijp kunnen ze gewoon die nieuwe prijzen doorrekenen?? Ik heb em op 1 februari besteld ..en kom em halen in de winkel, dus ik betaalde niets op voorhand. Kunnen ze dit zomaar doen? Kwestie van da ik me voorbereid op een hevige strijd :Y)
Ik weet het niet. Consumentenrecht is niet m'n expertise. Wat mij logisch lijkt is dat mocht de prijs afwijken dan wat op hun website staat, ze dat kunnen melden zodra je besteld...dus dan kunnen ze het wel verhogen. Maar zodra de bestelling is afgerond/verwerkt lijkt me dat de koop rond is en ze niet opeens weer met een nieuwe prijs kunnen komen aanzetten. Of het feit dat jij nog niet betaald hebt hier iets aan verandert weet ik niet. Maar goed, dit is wat ik denk...niet zeker weet. Als je zeker wilt weten moet je het aan ze vragen hoe het zit :)

• Cheetah

Cheetah

Swoosh schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:18:
Ik weet het niet. Consumentenrecht is niet m'n expertise. Wat mij logisch lijkt is dat mocht de prijs afwijken dan wat op hun website staat, ze dat kunnen melden zodra je besteld...dus dan kunnen ze het wel verhogen. Maar zodra de bestelling is afgerond/verwerkt lijkt me dat de koop rond is en ze niet opeens weer met een nieuwe prijs kunnen komen aanzetten.
Druk en zetfouten voorbehouden... :/

Ik had laatst ook een X850XT besteld bij Alternate voor 169 Euro... dat bleek dus een foutje te zijn (was een X800GTO), maar ik heb die kaart echt niet gehad voor dat bedrag hoor... ondanks dat ik al met creditcard betaald had.
Ze gaven aan dat het een fout in hun administratie was... de kaart kon worden gekocht voor 259 of de bestelling kon worden ontbonden en het bedrag teruggestort. Ik heb dus voor het laatste gekozen.

Maar wie weet hebben jullie geluk :)

Full Specz

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
FirefoxAG schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:56:
[...]
Druk en zetfouten voorbehouden... :/

Ik had laatst ook een X850XT besteld bij Alternate voor 169 Euro... dat bleek dus een foutje te zijn (was een X800GTO), maar ik heb die kaart echt niet gehad voor dat bedrag hoor... ondanks dat ik al met creditcard betaald had.
Ze gaven aan dat het een fout in hun administratie was... de kaart kon worden gekocht voor 259 of de bestelling kon worden ontbonden en het bedrag teruggestort. Ik heb dus voor het laatste gekozen.

Maar wie weet hebben jullie geluk :)
In dit geval gaat het niet om een drukfout, dus ik neem aan dat Azerty gewoon levert voor de prijs die is overeengekomen. Het is ergens ook wel een beetje de schuld van Azerty, want zij plaatsen het product als pre-order op de site terwijl hun leverancier het product zeker niet op korte termijn kan leveren. Doormiddel van pre-order proberen ze al wat orders binnen te halen om zo meer geld te verdienen. Helaas werkt ze dit nu dus in het nadeel.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat er dit :

Datum bestelling: 01/02/2006 11:27
Datum bevestiging: 01/02/2006 11:29

Status: Order in uitvoering

AMD OPTERON 146 WORKSTATION CPU SOCKET 939 1 € 160,00 160,00

Totaalbedrag (excl. BTW) € 132,23
BTW (21%) € 27,77
Totaalbedrag (incl. BTW) € 160,00

Lijkt me toch raar dat ik meer zou moeten betalen 8)7

• tiescarbo
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:30:
Bij mij staat er dit :

Datum bestelling: 01/02/2006 11:27
Datum bevestiging: 01/02/2006 11:29

Status: Order in uitvoering

AMD OPTERON 146 WORKSTATION CPU SOCKET 939 1 € 160,00 160,00

Totaalbedrag (excl. BTW) € 132,23
BTW (21%) € 27,77
Totaalbedrag (incl. BTW) € 160,00

Lijkt me toch raar dat ik meer zou moeten betalen 8)7
Lijk me ook niet. Ach gewoon even afwachten. :)

Verwijderd

Topicstarter
JA IK HEB MN OPTERON VOOR 160 euro binnen!! Ik steek er dus mijn GT6600 agp bij, hoogstwaarschijnlijk een Asrock met agp & pci-e slot ... geef me wat tips indien er andere opties zijn voor het moederbord ... vind het beetje vaag klinken, ma ik kan fout zijn }:O n-force chipsets lijken mij sneller en hipper.

• 418O2
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:38:
JA IK HEB MN OPTERON VOOR 160 euro binnen!! Ik steek er dus mijn GT6600 agp bij, hoogstwaarschijnlijk een Asrock met agp & pci-e slot ... geef me wat tips indien er andere opties zijn voor het moederbord ... vind het beetje vaag klinken, ma ik kan fout zijn }:O n-force chipsets lijken mij sneller en hipper.
zijn ze ook. Je gaat een prestatie verlies lijden door je mobo. Ik zou persoonlijk gewoon een a8n-e kopen (goedkoop en snel bord) en een PCI-express kaartje. Maar dat ben ik

• Unicron
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:38:
Bij welke zaak had jij hem besteld? en wat is de stepping?

Ik ben van plan de Epox EP-9NPA+ Ultra te kopen. Dit is volgens mij een goede overklokker en kost maar 100 euro, dat is volgens mij iets meer als de Asus.

• Cheetah

Cheetah

Unicron schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:28:
Ik ben van plan de Epox EP-9NPA+ Ultra te kopen. Dit is volgens mij een goede overklokker en kost maar 100 euro, dat is volgens mij iets meer als de Asus.
Ik kan je persoonlijk DFI aanraden als je het beste overklokmoederbord wil hebben. Ben zelf (sinds nForce3) afgestapt van Epox, en zit nu aan mijn 2e DFI nForce4 bordje (een Expert)... :)
Volgens mij is die Epox wel wat goedkoper, dus als je dat belangrijk vind een goede 2e keus...

Full Specz

• Swoosh
Magenta, had je een tray versie of een boxed versie besteld?

Het lijkt dat de tray wel leverbaar is (maar nu niet meer tegen aantrekkelijke prijs)...de boxed moest vandaag komen maar lijkt er niet op dat dat gaat gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Swoosh schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:30:
Magenta, had je een tray versie of een boxed versie besteld?

Het lijkt dat de tray wel leverbaar is (maar nu niet meer tegen aantrekkelijke prijs)...de boxed moest vandaag komen maar lijkt er niet op dat dat gaat gebeuren.
oi je bedoelt met of zonder cooler? B) Tis met, dus ik denk boxed.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik het :

AMD Opteron 146 (2.00 Ghz), Workstation CPU, Boxed with cooler Socket 939

• Swoosh
Okay dankjewel.

Wel vreemd dat jouw shop wel een boxed kan bestellen en op zo'n korte termijn kan leveren en Azerty (in mijn geval) en vele andere webshops er niet aan kunnen komen. Wordt steeds uitgesteld en weet eigenlijk niet hoe lang ik nog wil wachten. Wanneer was de 146 voor het laatst normaal leverbaar, weet iemand dat?

• Cheetah

Cheetah

Voor de liefhebbers heb ik trouwens mijn Opteron 146 @3.0Ghz primestabiel te koop staan in V&A:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/31012 ;)

Heb besloten mijn 4400+ (die ook extreem goed overklokt) te houden, en 2 high-end CPU's waarvan ik er maar eentje tegelijkertijd kan gebruiken is me wat te kostbaar. Pak 'm dus terwijl die warm is :P

Full Specz

• Swoosh
Heh...ja maar daar vervalt het voordeel van de lage prijs...hoogste bod al 250 euro ofzo. Mooie snelheid natuurlijk, dat wel.

• Unicron
Ik heb vandaag ook niks gehoord, dus ik denk dat die 8 feb. niet echt concreet was :'(

@magenta: Wat is de stepping van je Opteron 146?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Modbreak:Mensen voor het verkopen/aankopen van hardware hebben we V&A

Hou dit topic liever centraal :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Unicron
Iemand nog wat gehoord van zijn bestelling? Of misschien iemand wat info waarom leveranciers maar niet de gestelde datums kunnen waarmaken?

Of zouden de winkels ons simpel niks meer laten horen omdat ze niet voor de 160€ willen leveren?

• Cheetah

Cheetah

Unicron schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:54:
Of zouden de winkels ons simpel niks meer laten horen omdat ze niet voor de 160€ willenkunnen leveren?
Zou jij een lading CPU's met 40 Euro verlies per stuk verkopen? ;)

Full Specz

• Unicron
FirefoxAG schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:08:
[...]
Zou jij een lading CPU's met 40 Euro verlies per stuk verkopen? ;)
Uh nee :P, maar dan moet je ook maar niet de gekste produkten als pre-order aanbieden. Er zijn genoeg winkels geweest die de Opteron 146 van de prijslijst af hebben gehaald. Sommige winkels proberen echter extra inkomsten te genereren doormiddel van pre-orders. In dit geval werkt het ze blijkbaar tegen.

Draait de winkel trouwens op voor dat verlies, want ik neem aan dat de winkel een bestelling heeft staan bij de leverancier? Draait de leverancier dan niet op voor die kosten, omdat ze al een overeenkomst hadden met de winkel. Deze redenatie zou je zelfs door kunnen trekken totdat AMD opdraait voor de kosten.

• Cheetah

Cheetah

Unicron schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:12:
Draait de winkel trouwens op voor dat verlies, want ik neem aan dat de winkel een bestelling heeft staan bij de leverancier? Draait de leverancier dan niet op voor die kosten, omdat ze al een overeenkomst hadden met de winkel. Deze redenatie zou je zelfs door kunnen trekken totdat AMD opdraait voor de kosten.
AMD opdraaien voor kosten van door hunzelf verhoogde CPU prijzen? Zie je dat al zitten? ;)
CPU's, geheugen etc. zijn meestal dagprijzen. Veel retailers hebben dat ook in de kleine lettertjes staan.
Prijzen af importeur/hoofdleverancier zijn altijd dagprijzen, ivm schommelingen in de US$, aanbod van AMD etc. Een retailer kan dus wel bestellen, maar krijgt ze uiteindelijk tegen de geldende dagprijs op dat moment wanneer ze eenmaal geleverd kunnen worden.

De consument draait over het algemeen dus gewoon op voor dat "verlies", tenzij het om een bedrag gaat wat binnen de (winst)marge van de retailer valt... in dit geval niet dus...

[ Voor 17% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2006 00:53 ]

Full Specz

• Swoosh
Maar zoals eerder in het topic gezegd geld bij Azerty de prijs op de dag dat je het besteld.
Als ze mensen eerst allemaal voor 152 laten kopen, vervolgens x aantal weken/maanden laten wachten, en dan als er uitgeleverd kan worden doodleuk zeggen sorry maar de prijs is nu hoger, dan hebben ze heel veel boze mensen en dat is niet goed voor hun webshop.

Ik geloof ook zeker niet dat ze expres niet leveren omdat ze anders verlies zouden draaien. AMD geeft geeft verder toch ruim van tevoren aan als er een prijsstijging gaat komen dus dan kiezen ze er blijkbaar zelf voor om niet direct de prijs te verhogen.

Overigens vind ik het vreemd dat die webshop waar Magenta heeft besteld ze al wel heeft kunnen leveren, de boxed versie. Univendi webshop kan nu wel de tray versie leveren. Alleen alle andere webshops kunnen geen boxed geleverd krijgen.

• Swoosh
Unicron schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:54:
Iemand nog wat gehoord van zijn bestelling? Of misschien iemand wat info waarom leveranciers maar niet de gestelde datums kunnen waarmaken?

Of zouden de winkels ons simpel niks meer laten horen omdat ze niet voor de 160€ willen leveren?
Ik had gemaild of hij nou binnen was en zo niet wanneer dan wel. Ze zeiden dat het nog niet binnen was en ze helaas me geen datum konden geven wanneer dan wel aangezien het steeds niet gerealiseerd wordt door de leverancier. (Dit was bij Azerty).

• Cheetah

Cheetah

Swoosh schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:32:
Maar zoals eerder in het topic gezegd geld bij Azerty de prijs op de dag dat je het besteld.
Als ze mensen eerst allemaal voor 152 laten kopen, vervolgens x aantal weken/maanden laten wachten, en dan als er uitgeleverd kan worden doodleuk zeggen sorry maar de prijs is nu hoger, dan hebben ze heel veel boze mensen en dat is niet goed voor hun webshop.
Honderden tot mss duizenden Euri's verlies draaien is nog veel slechter voor je webshop dan wat anti-vrolijke klanten ;)

Misschien lullig, maar oplossing voor hen is simpel: "Sorrie, wij kunnen niet uitleveren, onze leverancier maakt voorraadbeloften niet waard; bij deze storten wij uw geld terug".

1 a 2 maanden daarna verschijnt er weer voorraad en/of wordt er wel uitgeleverd aan mensen die het nieuwe bedrag betalen...
Gezien iedereen de prijzen drastisch heeft verhoogd (en dus duidelijk ook de leveranciersprijzen zijn verhoogd) kan ik me moeilijk voorstellen dat ze nog zonder verlies voor 152 Euro kunnen leveren...
Maar goed, zoals gezegd, wie weet hebben jullie mazzel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2006 03:02 ]

Full Specz

• Swoosh
Hahaha...ik blijf gewoon wachten totdat er ooit weer voorraad komt :7 Alleen laten ze me dan zeker wachten tot de marktprijs weer gezakt is tot 152 :/

Ik denk dat ik ze wel even mail hoe het zit, weet ik ook waar ik aan toe ben.

Zag trouwens bij Komplett dat ze op 14-02 wat opterons verwachten...hopelijk een indicatie, maar eigenlijk geloof ik niet meer in die data totdat de postbode aanbelt en het voor m'n neus ligt. Zou wel mooi valentijnscadeau zijn... O+

offtopic: hoezo heb jij nog een opteron 144 in je sig specs...jij was toch al naar 146 gestapt, met dikke winst verkocht :D en vervolgens naar x2 4800 ofzo

• Unicron
FirefoxAG schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 03:01:
[...]
Honderden tot mss duizenden Euri's verlies draaien is nog veel slechter voor je webshop dan wat anti-vrolijke klanten ;)

Misschien lullig, maar oplossing voor hen is simpel: "Sorrie, wij kunnen niet uitleveren, onze leverancier maakt voorraadbeloften niet waard; bij deze storten wij uw geld terug".

1 a 2 maanden daarna verschijnt er weer voorraad en/of wordt er wel uitgeleverd aan mensen die het nieuwe bedrag betalen...
Gezien iedereen de prijzen drastisch heeft verhoogd (en dus duidelijk ook de leveranciersprijzen zijn verhoogd) kan ik me moeilijk voorstellen dat ze nog zonder verlies voor 152 Euro kunnen leveren...
Ik vraag mij af of ze niet een wet overtreden als ze ineens wel leveren aan de mensen die het nieuwe bedrag hebben betaald. Ik heb tenslotte een overeenkomst met hun voor een Opteron 146.

Ik zag trouwens op DFIforums.com iemand die een Opteron 146 van week 1 had met de stepping CACJE GPAW. Blijkbaar maakt AMD dus nog wel de Opteron 146 :)

• Cheetah

Cheetah

Swoosh schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 03:25:
offtopic: hoezo heb jij nog een opteron 144 in je sig specs...jij was toch al naar 146 gestapt, met dikke winst verkocht :D en vervolgens naar x2 4800 ofzo
Ik heb voorlopig - totdat ik een X1900XT review heb afgerond - even 2 systemen: het oude in mijn sig, en een x2 4400+ met 2x1GB Corsair PC4000 op een DFI Expert. Na de review gaat het systeem uit mijn sig in de verkoop, maar mijn X1900XT is helaas net overleden... :'(
De X2 heb ik niet lang na de Opteron gekocht (die Opteron had ik ook pretested gekocht, dus heb niet zo dramatisch veel winst)... de bedoeling was eerst dat de Opteron op de Expert zou gaan draaien, maar dat is nu dus die X2 geworden (die ook ziekelijk hard overklokt: 2x2.9Ghz dual primestabiel @1.55V)

[ Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2006 12:12 ]

Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
De winkel waar ik em deze week ophaalde vroeg mij effectief of het om een 'server' bedrijfs pc ging ... ik was eerlijk en zei natuurlijk: niet echt, maar ik wil een pc die lang stabiel draait zonder warmte te creëeren :) Hij zei dat AMD naar de toekomst toe echt wel zal verifiëren wat de taak van die serverprocessors zal zijn ... Wees dus snel met die bestellingen, Mijn winkel (Tones.be) was echt dus enorm snel, ik denk dat hij op 7 feb binnenkwam, had em besteld op 2 feb.

Wel iets raar, Opteron-politie :D

• Swoosh
Ja bij sommige webshops zie je nu ook staan dat je een bewijs van inschrijving in de kamer van koophandel moet laten zien als je de opteron wilt bestellen.

• Unicron
Bij komplett staat er één op voorraad, helaas heb ik daar niet besteld.

Verder zag ik dat azerty vandaag de opteron 146 van de website heeft gehaald en deze blijkbaar dus niet meer levert. Hopen dat ze er nog wat binnenkrijgen om aan de openstaande orders te voldoen.

• GH45T
  • Laatst online: 24-05 07:50
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:19:
De winkel waar ik em deze week ophaalde vroeg mij effectief of het om een 'server' bedrijfs pc ging ... ik was eerlijk en zei natuurlijk: niet echt, maar ik wil een pc die lang stabiel draait zonder warmte te creëeren :) Hij zei dat AMD naar de toekomst toe echt wel zal verifiëren wat de taak van die serverprocessors zal zijn ... Wees dus snel met die bestellingen, Mijn winkel (Tones.be) was echt dus enorm snel, ik denk dat hij op 7 feb binnenkwam, had em besteld op 2 feb.

Wel iets raar, Opteron-politie :D
Wat een onzin, opterons en xeons zijn ook bedoeld voor workstation en wat is tegenwoordig precies de grens tussen een PC en een workstation?

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

GH45T schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:15:
Wat een onzin, opterons en xeons zijn ook bedoeld voor workstation en wat is tegenwoordig precies de grens tussen een PC en een workstation?
AMD wil graag dat de Opterons in het bedrijfsleven gebruikt worden, en niet bij mensen thuis in hun game PC. Wat ze namelijk graag willen is marktaandeel in de professionele systemen. Aangezien het productie niveau van AMD relatief laag is willen ze zo veel mogelijk van hun high-end processoren richting de professionele markt sturen. Dat levert naamsbekendheid op en zorgt dus voor nog meer verkopen.

Ik denk dan ook dat het AMD niet zoveel uit maakt of die Opterons nou in servers of in workstations terecht gaan komen, zolang als het maar op de werkvloer van bedrijven is, en niet in onze tweaker kamertjes waar ze extra FPSjes in FPSen opleveren ;)

• GH45T
  • Laatst online: 24-05 07:50
Croga schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:41:
[...]

AMD wil graag dat de Opterons in het bedrijfsleven gebruikt worden, en niet bij mensen thuis in hun game PC. Wat ze namelijk graag willen is marktaandeel in de professionele systemen. Aangezien het productie niveau van AMD relatief laag is willen ze zo veel mogelijk van hun high-end processoren richting de professionele markt sturen. Dat levert naamsbekendheid op en zorgt dus voor nog meer verkopen.

Ik denk dan ook dat het AMD niet zoveel uit maakt of die Opterons nou in servers of in workstations terecht gaan komen, zolang als het maar op de werkvloer van bedrijven is, en niet in onze tweaker kamertjes waar ze extra FPSjes in FPSen opleveren ;)
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Dit verklaart eigenlijk ook wel waarom ze niet (veel) duurder zijn an Athlon 64's en toch dat grote cache en dergelijk hebben met de betere betrouwbaarheid enz.

Maar AMD moet vooral niet vergeten dat ze juist in het bedrijfsleven voet aan de grond krijgen door de goede ervaringen van onder andere systeembeheerders thuis. Jan met de pet zal toch geen Opteron kopen voor zijn PC maar neemt een Pentium of tegenwoordig dan een Athlon. Het zijn echt de enthousiastelingen die voor een Opteron gaan.

Maar goed, als AMD binnenkort de extra productiecapaciteit van Fab36 geheel tot zijn beschikking heeft kunnen we misschien nog wel leuke dingen gaan verwachten :)

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29

oshiro

Chill, dude.

FirefoxAG schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 03:01:
[...]

Grrr zie hier wat ik net in mij maibox krijg :(
Betreft: Product niet leverbaar van ordernummer 19997

Geachte Erik den Toom,

U heeft bij ons 1 stuk(s) van het product 'AMD Opteron 146, Socket 939, Boxed ' besteld.
Helaas is gebleken dat dit product niet meer leverbaar is, waardoor uw order niet verder verwerkt kan worden. .

U wordt vriendelijk verzocht op deze email te reageren met uw wensen, het product kan geannuleerd worden of eventueel kunt u in plaats hiervan een alternatief bestellen. Vergeet u niet uw ordernummer te vermelden (bijvoorbeeld door deze e-mail te beantwoorden).

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Azerty
afd. Helpdesk
Edit:
Deze processor wilde ik dus wel degelijk in mijn server stoppen. Wat is nou een processor voor S939 die met zijn kloksnelheid het verschil in cache een beetje goed weet te maken? Ik denk zelf een 3500+ namelijk, correct me if i'm wrong...

[ Voor 9% gewijzigd door oshiro op 15-02-2006 12:50 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Rene85
  • Niet online
oshiro schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:44:
Grrr zie hier wat ik net in mij maibox krijg
Damn, heb hetzelfde mailtje ontvangen.
Zou dan geen enkele shop ze meer krijgen?
Bij Komplett hebben ze er 1 op voorraad (volgens de site) en bij OBCS en PC One staan ze 7 maart verwacht. Ziet er i.i.g. naar uit dat azerty ze niet meer krijgt :(

• Unicron
Heb ook het mailtje van Azerty gehad :r :(, damn voor niks een maand in spanning gezeten. Dan zoeken ze maar een leverancier die wel kan leveren

[ Voor 58% gewijzigd door Unicron op 15-02-2006 14:53 ]

Verwijderd

Unicron schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:52:
Heb ook het mailtje van Azerty gehad :r :(, damn voor niks een maand in spanning gezeten. Dan zoeken ze maar een leverancier die wel kan leveren
Ohw je bedoelt een andere AMD die ze nog wel in groot genoege batches maakt? Serieus mensen, als je ziet dat alle winkels de order niet uit kunnen leveren dan moet er toch een belletje gaan rinkelen?

• Unicron
Klopt, maar dan verwacht ik dat een winkel hem niet plaatst als pre-order. Ik heb best nog een maandje geduld.

• Swoosh
Jammer ja...voor niks zitten wachten.

Als nou echt niemand hem kon leveren, okay, dan begreep ik het. Maar als ze bij Tones.be wel voor Magenta in februari konden bestellen en leveren, als Komplet.nl wel wat op voorraad kan krijgen, als Univendi.nl de trayversie wel kan leveren....dan ga je denken dat er nog wel wat binnen zal komen, ook bij Azerty. Dus het is gewoon zoals al gezegd werd, het is onder de kostprijs dus ze hebben geen zin meer om te leveren. Of moeite te doen om wat exemplaren binnen te krijgen.

Maar goed. Wie heeft tips wat een goed altenatief is. Wordt sowieso meer geld uitgeven waarschijnlijk.
3700+ of toch maar richting dual core..hmmz

• Rene85
  • Niet online
Heb een nieuw mailtje gehad van Azerty:
Helaas dienen we u mede te delen dat de door u bestelde Opteron niet meer leverbaar is bij onze vaste leverancier. We hebben overleg gehad met de leverancier aangezien we van mening zijn dat deze nog wel leverbaar is, maar dat zij de Opterons duurder moesten inkopen. Zekerheid kunnen we hier niet over geven, maar we hebben wel het vermoeden. Om die reden hebben we de samenwerking met deze leverancier op een laag pitje gezet.

We kunnen de Opterons bij een nieuwe leverancier halen, maar dan zal de prijs voor u aanzienlijk hoger uitvallen, namelijk ca. 70 euro. Graag horen we of u hier geïnteresseerd in bent.

De andere mogelijkheden zijn:

- annuleren van de Opteron(s)
- een alternatief kiezen.

Graag horen we waar uw voorkeur naar uitgaat.
Excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groet
Beetje jammer dit :(
Ze zeggen dus eigenlijk: we krijgen ze binnen en voor +70 euri mag je hem kopen terwijl ik een order heb liggen voor een veel lager bedrag. Beetje slechte service en vooral voorlichting.

• Unicron
en als je nou gewoon niet reageert op de email, of dat je zegt nog wel even te willen wachten. Dan lijkt mij dat als ze zeg over een maand weer op de prijslijst staan dat ze dan alsnog kunnen leveren.

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ja,maar niet meer voor die prijs...als ik dat zo lees.

• Rene85
  • Niet online
Odessa schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:59:
ja,maar niet meer voor die prijs...als ik dat zo lees.
Dat vrees ik ook :X
Maar ik ga denk ik gewoon zeggen dat ik wil wachten dat ze weer leverbaar zijn en dat ik niets te maken heb met een of andere leverancier en er daarom op vertrouw dat de afgesloten overeenkomst stand houdt.

Bij een paar andere shops staat een verwachte levertijd rond 7 maart. Ik denk dat Azerty (via een andere leverancier dan dat ze normaal gebruiken?) ook zo'n bericht gehad zal hebben. Helaas hebben ze hierbij gehoord dat de prijs zo'n 70 euro omhoog is gegaan en willen nu dus niet meer voor 152€ leveren. Dit gaat in tegen hun eigen voorwaarden en vind ik zeker niet netjes (wel begrijpelijk overigens)

[ Voor 36% gewijzigd door Rene85 op 15-02-2006 19:28 ]

• Swoosh
Heb inderdaad niks te maken met hun leverancier....ik doe zaken met Azerty en ze zoeken het zelf maar uit met hun leverancier.

Volgens hun voorwaarden geld de prijs op moment van bestelling. Nu proberen ze daar onderuit te komen door te stellen dat hij niet leverbaar is.......maar wacht even! WEL leverbaar indien je 70 euro bijbetaalt. Pfff... Als je zo'n stelling opneemt in je algemene voorwaarden kan dat goed of slecht uitpakken voor je (prijsstijging/daling)...maar nu het slecht voor ze uitpakt willen ze zich er niet meer aan houden. Lekker is dat.

Maar ik heb geen zin meer om te wachten dus laat het maar zitten. Komt wel in de productsurvey, hun manier van handelen in dit geval. Service Azerty is prima, tenzij ze onverwachts er bij in schieten qua $$$. (trouwens hoezo onverwachts...AMD geeft duidelijk aan dat de prijs gaat stijgen, maar Azerty blijft weken lang nog bestellingen aannemen a 152 euro)
Pagina: 1 2 Laatste