Toon posts:

de Opteron 146 prijs

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik heb nog een tweede mailtje gehad van azerty.
Helaas dienen we u mede te delen dat de door u bestelde Opteron niet meer leverbaar is bij onze vaste leverancier. We hebben overleg gehad met de leverancier aangezien we van mening zijn dat deze nog wel leverbaar is, maar dat zij de Opterons duurder moesten inkopen. Zekerheid kunnen we hier niet over geven, maar we hebben wel het vermoeden. Om die reden hebben we de samenwerking met deze leverancier op een laag pitje gezet.

We kunnen de Opterons bij een nieuwe leverancier halen, maar dan zal de prijs voor u aanzienlijk hoger uitvallen, namelijk ca. 70 euro. Graag horen we of u hier geïnteresseerd in bent.

De andere mogelijkheden zijn:

- annuleren van de Opteron(s)

- een alternatief kiezen..

Graag horen we waar uw voorkeur naar uitgaat.

Excuses voor het ongemak
Van de ene kant begrijp ik de hele situatie wel nu de opteron 70 euro duurder is geworden, maar zoals al eerder is gezegd is er wel een overeenkomst tussen mij en azerty. Ik denk dat azerty na deze situatie wel hun algemene voorwaarden zal updaten.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Jammer te lezen dat zich nu alsnog exact de situatie voordoet die ik eerder al voorspelde...
Ik begrijp Azerty's standpunt ook wel, mits hun verhaal waar is. Indien zij dezelfde afspraak met hun leverancier hebben als op hun homepage staat (en ze dus met hun klanten maken) - en deze leverancier ze inderdaad laat zitten kunnne ze zich beroepen op overmacht.

Uiteraard is het altijd een zwaktebod om je afspraken niet na te komen, maar ik kan me voorstellen dat ze die dingen niet gaan uitleveren aan ~60 Euri verlies per stuk... :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Unicron
Op de frontpage staat zojuist een nieuwsitem over prijsverlagingen van de Opterons. Ik zie daar staan: 'single 146 = 125 dollar'. Betekent dat de socket 939 versie nu weer goedkoper is geworden?

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29

oshiro

Chill, dude.

nieuws: AMD snijdt in Opteron-prijzen en voegt dualcores toe

Kijk, nu wordt het interessant. Mijn server is nog bij lange na niet af en ik kan best 2 a 3 maanden geduld hebben. De vraag is: hoe lang duurt het voordat de prijzen bij Azerty doorgerekend zijn? In dat geval krijgen we zelfs geld terug, an aangezien wij hier hem allemaal al zo lang in preorder hebben staan zouden wij toch degenen moeten zijn die de opty's het eersten krijgen :)

edit:
Spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door oshiro op 15-02-2006 23:54 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• 418O2
  • Laatst online: 00:26
zou nog best wel eens over de 940's gaan ipv de 939's. Volgens mij zijn de leveringsproblemen vooral bij de 939's

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Unicron schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:52:
Op de frontpage staat zojuist een nieuwsitem over prijsverlagingen van de Opterons. Ik zie daar staan: 'single 146 = 125 dollar'. Betekent dat de socket 939 versie nu weer goedkoper is geworden?
Ik denk dat deze voor socket 940 zijn en niet voor 939

edit:
Spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door Rene85 op 16-02-2006 00:05 ]

• Rene85
  • Niet online
Ik heb het onderstaande mailtje naar azerty gestuurd:
Mijn voorkeur gaat uit naar het wachten tot de opteron 146 weer leverbaar is.
Een paar webshops hebben de afgelopen dagen al een paar opterons kunnen leveren
en een aantal shops verwacht dit product rond 7 maart weer leverbaar te hebben.
Ik zou dan ook graag hierop willen wachten, maar dan wel voor de afgesproken prijs.
Ik heb een overeenkomst met u afgesloten en heb niets te maken met leveranciers.
Ook heeft u in uw algemene voorwaarden staan: "De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty. De diensten van Azerty worden verricht tegen de prijs die Azerty na het verlenen van de diensten op de door haar gebruikelijke wijze calculeert".
Mocht in de tijd tussen bestelling de prijs bij de leverancier gestegen dan wel gedaald zijn, dan is dit in het voor- of nadeel van u als aanbieder. Ik vertrouw er daarom ook op dat de afgesloten overeenkomst stand houdt en zodra u het product binnenkrijgt deze aan mij kan leveren.
Hierop heb ik de volgende reactie gehad:
Je mag gewoon afwachten dat is geen probleem, alleen is het niet zeker of deze dan nog binnen gaat komen. U heeft inderdaad niets te maken met leveranciers, maar als de leverancier niet meer levert, kunnen we weinig beginnen.
We doen ons best om de opterons toch nog te krijgen, dus u mag afwachten.
Met vriendelijke groet,
Ik hoef hem niet perse nu te hebben, dus als hij over een paar weken / maanden komt vind ik het ook goed. Heb er overigens wel een hard hoofd in, maar ik geef niet zomaar op als ik denk dat ik in mijn recht sta :Y)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik gok dat je idd héél lang kunt wachten, nml. totdat ze die dingen zelf ook weer voor een fatsoenlijke prijs kunnen inkopen :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

December schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:52:
In de pricewatch staat dit:
AMD Opteron 144 (S939, 1,8GHz, 1Mb, Boxed) € 138,-
AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 152,-
Waar zie jij dat? Ik kan ze niet vinden onder de 187 .... ?
Iemand een mooie link voor mij ??? >:)

Wil zo'n ding hebbe :P

Verwijderd

BoRRel82 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:40:
[...]

Foutje denk ik :

AMD Opteron 144 (S939, 1,8GHz, 1Mb, Boxed) € 176,65
AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 219,42

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 17:51 ]

• Rene85
  • Niet online
Abbadon schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:38:
Ik gok dat je idd héél lang kunt wachten, nml. totdat ze die dingen zelf ook weer voor een fatsoenlijke prijs kunnen inkopen :+
Misschien wel ja, maar Komplett heeft er momenteel 4 voorradig en ik ga ervan uit dat azerty ze gewoon zal bestellen als ze weer bij leveranciers zijn. Bij veel shops staat 7 maart, dus stel als dat zo zou zijn ga ik ervan uit dat azerty ze dan ook heeft en niet pas levert als de prijs (erg) gedaald is (als dit ooit nog gaat gebeuren)

• Unicron
Rene85 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:30:
Ik heb het onderstaande mailtje naar azerty gestuurd:

[...]

Hierop heb ik de volgende reactie gehad:

[...]

Ik hoef hem niet perse nu te hebben, dus als hij over een paar weken / maanden komt vind ik het ook goed. Heb er overigens wel een hard hoofd in, maar ik geef niet zomaar op als ik denk dat ik in mijn recht sta :Y)
Volgens mij begint het nu in een grijs gebied te komen, want in principe zouden ze wel kunnen leveren als ze bij een andere leverancier zouden bestellen. Alleen in hoeverre kan je een winkel verplichten om dan maar bij een andere leverancier te bestellen? Mij lijkt dit toch te ver gaan, al zou ik natuurlijk wel graag een Opteron hebben voor de oorspronkelijke prijs.

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09
BoRRel82 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:40:
[...]

Ja, je quote iets van 31 januari...toen was het nog zo.

Ben zelf maar voor een 3700+ gegaan. Wachten duurt me nu te lang en heb er sowieso een hard hoofd in. Ik heb wel kunnen regelen dat ze de goedkoopste 3700+ in de pricewatch 'price-matchen' en dat m'n andere bestelde onderdelen die gedurende het wachten alweer wat in prijs waren gedaald zijn bijgesteld tot huidige prijzen.

Op deze semi-naai streek met de opterons na, die Azerty zelf blijkbaar ook niet had voorzien, hebben ze goeie service bij die webshop. Ook garantie goed geregeld.

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09
Rene85 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:18:
[...]

Misschien wel ja, maar Komplett heeft er momenteel 4 voorradig en ik ga ervan uit dat azerty ze gewoon zal bestellen als ze weer bij leveranciers zijn. Bij veel shops staat 7 maart, dus stel als dat zo zou zijn ga ik ervan uit dat azerty ze dan ook heeft en niet pas levert als de prijs (erg) gedaald is (als dit ooit nog gaat gebeuren)
Ik zou daar niet op rekenen. Ten eerste die datum van 7 maart....haha, ik heb al tig keer de datum zien verplaatsen...zo blijf je steeds tevergeefs wachten. Maar wie weet 7 maart wel echt...wie weet...

Azerty gaat zeker niet bij een andere leverancier halen om deze 'goedkope' orders uit te leveren. Dus als de eerste leverancier niet meer wil leveren tegen de lage prijs dan levert Azerty dus ook gewoon niet. Ze vermelden niet voor niks in die mail dat je hem kan krijgen, maar dan voor 70 euro meer via de nieuwe leverancier.

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

kick.... iemand verder nog wat gehoord van Azerty?
En hoe zit het precies met die prijsverlaging? Is die nu voor 939 of 940 bedoeld?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03
Hij is trouwens weer op voorraad bij Alternate.
Overige informatie Deze processor wordt alleen geleverd aan bedrijven met een inschrijving bij de Kamer Van Koophandel.
Deze processor moet uitsluitend voor server doeleinden gebruikt worden.
Lees het net pas, wat een onzin in mijn ogen. Staat bij uitgebreide specificaties.

[ Voor 77% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-02-2006 23:20 ]

• Rene85
  • Niet online
oshiro schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:13:
kick.... iemand verder nog wat gehoord van Azerty?
Nog niet. azerty mail dat ik mocht wachten, maar dat ze niet konden garanderen dat ze hem nog zouden krijgen. Ik wacht dus nog een paar weekjes en geef het dan waarschijnlijk op.
Goed nieuws dat hij weer leverbaar is bij alternate, hopen dat meer shops volgen 8)

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

STIMPPYYY schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:17:
Hij is trouwens weer op voorraad bij Alternate.

[...]

Lees het net pas, wat een onzin in mijn ogen. Staat bij uitgebreide specificaties.
Vind ik ook. Als bedrijf ga je meestal voor een betrouwbare server, in de zin van S940. S939 is voor servers voor n00bs zoals de mijne :+ (en OC-bakken niet te vergeten :+)
Rene85 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:46:
[...]

Nog niet. azerty mail dat ik mocht wachten, maar dat ze niet konden garanderen dat ze hem nog zouden krijgen. Ik wacht dus nog een paar weekjes en geef het dan waarschijnlijk op.
Goed nieuws dat hij weer leverbaar is bij alternate, hopen dat meer shops volgen 8)
Idd, hopen dat Azerty het gebeuren met zijn leverancier weer een beetje op orde krijgt. Het staat toch echt in de algemene voorwaarden dat we hem voor die prijs moeten krijgen. Met terugwerkende kracht prijzen verhogen mag simpelweg niet (verlagen ook niet, van koperskant gezien) dus we zouden hem wettelijk gezien voor die prijs moeten krijgen, leverancier of niet.

Iemand verder nog info over 939 of 940-prijzen? Google levert alleen maar nieuwsberichten over de prijsverlaging van eind vorig jaar. De AMD-site zelf geeft ook geen uitsluitsel, ik lees een hoop geruchten (hier en op de FP) over dat de verlaging alleen voor 940 geldt, maar dat vind ik nergens terug op de AMD-site en het inet.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik wilde in december ook een opteron aanschaf, maar was dus net te laat.. nu vraag ik me af, weegt de keuze van een opteron nog steeds op tegen bv. een san diego 3700 voor de s939?

Een san diego is maar iets duurder en heeft ook 1 mb cache. Het enige voordeel van een opteron (144 of 146) dat ik kan verzinnen is het lagere stroom verbruik.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Devilsown schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:27:
Ik wilde in december ook een opteron aanschaf, maar was dus net te laat.. nu vraag ik me af, weegt de keuze van een opteron nog steeds op tegen bv. een san diego 3700 voor de s939?

Een san diego is maar iets duurder en heeft ook 1 mb cache. Het enige voordeel van een opteron (144 of 146) dat ik kan verzinnen is het lagere stroom verbruik.
Lager stroomverbruik van de Opteron? Die draaien gewoon op 1,55 volt hoor, hetzelfde als de San Diego's dus. Als ze al minder verbruiken omdat ze een betere core hebben dan is dat maar zeer marginaal.

Nee, als een Opteron 144 of 146 niet veel minder kost dan een Athlon 64 3700+ voor socket 939 dan heeft het echt weinig voordeel om voor een Opteron te gaan. De echt leuke overklok steppings zijn ook al nergens meer echt te krijgen dus het voordeel is er gewoon uit.

Wil je voor een dualcore gaan dan is de Opteron 165 wel nog interessant, dan heb je wel die 1 MB cache wat de Athlon 64 X2 3800+ bijvoorbeeld niet heeft.

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Als je dualcore wilt gaan is een Opteron 165 een zeer goede uitkomst. Hij draait wel 200 MHz lager (1,8 GHz) maar over het algemeen zijn Opteron's van betere kwaliteit omdat ze getest worden geloof ik.

Mijn Opteron heb ik naar ~3,1GHz gekregen (dualcore) dus ik ben helemaal niet ontevreden over deze "server"-processor.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

GH45T schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:21:
Lager stroomverbruik van de Opteron? Die draaien gewoon op 1,55 volt hoor, hetzelfde als de San Diego's dus. Als ze al minder verbruiken omdat ze een betere core hebben dan is dat maar zeer marginaal.
Dan heb jij toch een andere Opteron dan ik.... Mijn Opteron 146 draait stock op 1,4 volt (en 2,74Ghz aangezien mijn mobo niet hoger gaat ;))

• 418O2
  • Laatst online: 00:26
een 3700+ draait ook 1.4v stock

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe stepping opteron 1xx CACJExxxxx ondersteunt wel SSE3 instructies las ik ergens in een tabel.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Croga schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Dan heb jij toch een andere Opteron dan ik.... Mijn Opteron 146 draait stock op 1,4 volt (en 2,74Ghz aangezien mijn mobo niet hoger gaat ;))
Ik heb helemaal geen Opteron of Athlon 64 ;)

Hier nog altijd een XP 2400+, overstappen vind ik te duur voor de hoeveelheid prestatiewinst die ik ervoor krijg.

Maar in ieder geval, ik dacht dat de Opteron's dezelfde of zelfs een hogere vcore hebben dan de Athlon 64's.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Croga schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Ik heb de wattage ooit eens opgezocht.. een 144 of 146 verbruikt 65 watt, een san diego dacht ik 89? Ach, het is marginaal.. maar ik ga ook niet voor de overklok, maar voor de stilte (en dus energieverbruik)..
Pagina: 1 2 Laatste