Multi Theft Auto San Andreas Deel 1 | |||||||
![]() | |||||||
Index | |||||||
• [jump=01]The Game[/] • [jump=02]Release Date[/] • [jump=03]Systeemeisen[/] • [jump=04]Voertuigen[/] • [jump=05]City Maps[/] • [jump=06]FAQ[/] • [jump=07]Mods[/] • [jump=08]Screenshots[/] • [jump=09]Dank + Warez[/] • [jump=10]Links[/] | |||||||
[anchor=01]The Game | |||||||
Multi Theft Auto: San Andreas is een Mod op Grand Theft Auto: San Andreas, waarbij het op het moment alleen mogelijk is om tegen elkaar te racen. Als een voertuig kan schieten (zoals de Hunter, Rustler e.d.), kan je elkaar daar wel mee afknallen. Je kan een race winnen door als eerste alle checkpoints af te gaan in de goede volgorde of door als laatste in leven te zijn van de spelers die op dat moment die race doen. Er zijn drie smaakjes, namelijk een client en een windows of linux dedicated server. De client bevat ook de windows server. Om MTA SA te spelen heb je een volledige installatie van GTA SA nodig. Een hele hoop ervaringen van GTA San andreas vind je in dit topic en zijn voorgaande delen. Een paar problemen/tips over MTASA staan daar ook in vanaf HIER. De meeste dingen die daar aan bod zijn gekomen heb ik verwerkt in deze TopicStart Smokey heeft een Public TeamSpeak server voor GoT MTA aangemaakt. Als je daar gebruik van wilt maken heb je de volgende gegevens nodig: IP: 80.69.80.146:4500 Een paar servers waar relatief veel GoT-ers te vinden zijn: | |||||||
servernaam | IP/hostname | Poort | Max pl. | ||||
[GoT]Sjoukes 100Mbit Flight/Battle | 213.196.5.254 | 23003 | 32 | ||||
[GoT]Sjoukes 100Mbit RaceMTA:SA Server | 213.196.5.254 | 22003 | 16 | ||||
[GoT]Gwystyl's server | warande.serveftp.net | 22003 | 12 | ||||
[GoT]-[Airport Dogfight ONLY!] | ragingb.pointclark.net | 22003 | 12 | ||||
[GoT]Frank's Server [NL] | 82.72.152.15 | 22003 | 16 | ||||
[anchor=02]Release Date | |||||||
22 januari 2006 | |||||||
[anchor=03]Systeemeisen | |||||||
De systeemeisen voor MTA:SA zijn hetzelfde als die voor GTA SA. Het is alleen wel zeer aan te raden een fatsoenlijke internetverbinding te hebben om het geheel een beetje speelbaar te houden. Minimum OS: Windows 2000/XP Processor: Pentium PIII 800 MHz Processor or AMD Athlon Video kaart: NVIDIA GeForce 3 or ATI Radeon 7000 or higher DVD-Rom 8x RAM: 256 MB RAM | |||||||
Aanbevolen: OS: Windows XP Processor: CPU Pentium 4 2.4GHz or Athlon 2200 Video kaart: Geforce FX 5700 or Radeon 9600 or higher DVD Rom 16x RAM: 512 MB RAM | |||||||
[anchor=04]Voertuigen | |||||||
Er zijn weer gigantisch veel auto`s en andere gemotoriseerde voertuigen beschikbaar in GTA: SA, en ze zijn allemaal te jatten ]:) dit zijn ze per categorie: Klik hier om het lijstje ( Alle voertuigen, plus een heleboel scenery objects zijn te gebruiken bij het maken van je eigen map. | |||||||
[anchor=05]City Maps | |||||||
http://members.chello.nl/epriester/gta/map1.jpg Stadsoverzicht in kleur. http://www.tweakers.net/ext/f/60214/full.jpg Officiele kaart, gedetailleerde kaart met alle wijken en shops. | |||||||
[anchor=06]FAQ | |||||||
Q: Waar vind ik mijn server configuratiebestand? A: [MTA San Andreas]\server\mods\race\mtaserver.conf Q: hoe kan ik remote inloggen op mijn server? A: [MTA San Andreas]\server\MTA Remote Admin.exe zorg hierbij dat je remote access in je mtaserver.conf aan hebt staan: code:
Q: Hoe kan ik ingame inloggen op mijn server A: druk op F8 om in de console te komen. Type daar in: rcon_login [password], waarbij password het wachtwoord is dat in je mtaserver.conf staat code:
adminnaam moet hier gelijk zijn aan je ingame nick, in mijn geval dus [GoT]Gwystyl password en level spreken voor zich. Wat de verschillende levels precies kunnen weet ik niet, maar level 5 is het hoogst en kan alles. Level 1 kan alleen mensen kicken geloof ik Q: Ik heb een map gemaakt. Hoe zorg ik dat die op de server komt? A: Je kan hem op je eigen server zetten door hem in de map [MTA San Andreas]\Server\mods\race\maps te plaatsen. Als je hem op een andere server wilt hebben kan je hem naar de admin van die server mailen. Als je hem beschikbaar wilt stellen voor het grote publiek, kan je hem plaatsen op http://center.mtasa.com. Ik zou dat alleen pas doen als je hem op een eigen server hebt laten testen. Q: welke poorten moet ik forwarden zodat mijn server in de Public Server list komt? A: (met dank aan Frank Knopers) Ik houdt voor gameservers altijd een ruime marge aan bij het forwarden van poorten. Mijn instellingen zijn als volgt: Range: 44002 - 44004 (Both TCP/UPD) Range: 22002 - 22005 (Both TCP/UPD) Range: 22124 - 22128 (Both TCP/UPD) | |||||||
[anchor=07]Mods | |||||||
Naast Multitheftauto zijn er nog een paar teams bezig met een multiplayer GTA San Andreas:
| |||||||
[anchor=08]Screenshots | |||||||
Losse screens![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Airport Dogfight ![]() ![]() ![]() Special Delivery ![]() ![]() H8 Crime ![]() ![]() ![]() met dank aan _Goldstrike_ (mail mij als je een leuke Screenshots hebt) | |||||||
[anchor=09]Links | |||||||
Officiele sites: • GTA: San Andreas • Rockstar Games • GTA: San Andreas: PC • GTA: San Andreas: Xbox • Multi Theft Auto homepage • Multi Theft Auto center Hier vind je het forum, nieuwe maps e.d. | |||||||
[anchor=10]Dank + Warezmelding | |||||||
Met dank aan: ENERGY-FR, L.Mo, DeRCT13, FoutTM, Melkboer, Heuveltje, Maximus, Silent Thunder, CyberThijs en -Eraser- voor de GTA: SA topics waar deze TS zwaar op gebaseerd is /me Alle links/tips of gelul wat met warez te maken heeft = Waarschuwing, PAS OP!!! Houd het ontopic, screenshots, ingame tips, missions, genoeg om over te praten dus. Check hier voor de aangescherpte regels in dit topic, en hier de algemene forum regels waar een ieder zich aan dient te houden hier op GoT | |||||||
| |
Disclaimer:
Dit is mijn eerste fatsoenlijke poging tot een TS. Be gentle, maar schroom niet me te wijzen op onvolkomenheden of toevoegingen
ToDo: verwijzing naar oude MTA's
[ Voor 224% gewijzigd door gwystyl op 07-02-2006 15:16 ]