Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:45:
[...]
Je leest niet goed: ik type dat ik BANG ben dat Sony het onderspit gaat delven. Niet DAT ze per definitie deze slag verliezen. Echter, op basis van het verleden, MS heeft nu eenmaal 4 jaar ervaring met de xdoos en niet onsuccesvol. Daar zal Sony best wat van geleerd hebben. Jij raadt pas iets aan te nemen als iets officieel is, dat is altijd zo. Echter een forum is om ook over speculaties te praten. Je geeft het zelf ook al aan MS heeft er wat meer ervaring mee, daarnaast ligt het netwerk er al en hoeft zich niet meer te bewijzen. Die van Sony moet nog starten (een goede althans en niet dat brakke PS2 online gebeuren).
Hoezo is de consolemarkt wat anders dan ze gewend zijn? Ten tijde van ICQ hadden ze ook geen poot aan de grond en zie nu. Natuurlijk wel die Jappen/Aziaten die gek zijn van Sony. Dat komt echter m.n. omdat de ondersteuning in games voor die rare jappen/aziaten die op de vorige xdoos er te weinig waren. Voor de 360 zijn er inmiddels wat in productie wat ik zo her en der las.
Ik denk, weet het eigenlijk wel zeker dat Sony weer nummer 1 wordt in de console race. Online is idd belangrijk; de 360 is nu wel nummer 1 online en zal dat ook wel zo blijven, maar alleen met online red je het niet. Het gaat om de content, de games.
De 360 heeft natuurlijk een aantal triple-A voor de toekomst (GRAW, GOW, Oblivion, Halo3, Ninety Nine Nights etc.) maar ik vrees het ergste. Denk aan Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4, Gran Turismo, Tekken en in Japan is de PS3 op dag 1 uitverkocht. In tegenstelling tot de magere 62.000 verkochte Xbox 360's in de eerste week (in Japan), en dat zijn er nu veel minder per week.
Sony heeft voor de voor de europese/amerikaanse markt natuurlijk nog steeds een monopoly op de GTA serie, en dat is gewoon een system seller. Daarnaast de nieuwe Killzone, God of War 2 enz enz. Sony heeft gewoon de beste franchises/developers in zijn broekzak. En ik denk dat Sony daarmee gaat winnen, niet alleen in Japan, maar ook in de rest van de wereld omdat ze ook simpelweg de grootste naamsbekendheid hebben, meer ervaring hebben dan Microsoft op gebied van consoles en natuurlijk omdat de PS3 1080p ondersteunt en een Blu-ray player aan boord heeft. Ook al zou de PS3 een slechte launch line-up hebben dan zouden ze nog als de spreekwoordelijke broodjes over de toonbank gaan omdat de massa er gewoon echt bekend mee is, wat je niet kan zeggen van de Xbox of de Xbox 360.
Nu niet alles verkeerd opvatten, ik heb de Xbox 360 vanaf dag 1 (had zelfs de Xbox vanaf dag 1) en hoop echt dat het deze generatie beter gaat met de Xbox dan de vorige keer. Halo 3, GRAW, GOW, Oblivion, N3 en de Mistwalker RPG's zijn natuurlijk titels waar je echt naar kan uitkijken. Maar ik zal de PS3 ook op dag 1 kopen (heb hem al gepre-ordered bij dimplus, beetje vroeg haha

) en ben er zeer benieuwd naar, vooral de games, zoals een nieuwe Final Fantasy (eerst XII natuurlijk) en Devil May Cry 4.
Ben altijd al fan geweest van Xbox, en ik hoop dat de Xbox360 als winnaar uit de bus komt, maar ik vrees het ergste. (En dan rekenen we de Revolution niet eens mee, en die is ook erg interessant

)