Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
upgraden naar een X1950 XTX van deze X1900XTX is ook niet de moeite dus die sla ik over kijk wel over een jaar of 2 hehe.
maar idd ene jaartje wachten is wel even wijs idd, maardan nog als je het kan betalen dan zou ik zeggen go for it hehe
met de VoodooMAC is het altijd lekker om oldskool games te doen als Sli niet wordt ondersteund is er altijd Single nog chip mode, wel handig dat Voodoo Control controlpanel van Kool Smokey
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 22:44 ]
Zit nu op 655/810 maar dat kan nog harder omdat ie nu nog op stock voltage draait.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 04-09-2006 22:46 ]
Verwijderd
aangezien ik niet OC omdat ik het niet nodig heb voor de apps die ik doe heb ik 515 Euri neergelegt voor de beste de XTX en die bevalt me prima en de VoodooMAC 5500 PCI voor VGA 2 wel handig die DVI-D voor TFT's enzo
de ATi met Omega Catalyst 6.07 met ATi Tray Tool controlpanel en de 3dfx VoodooMAC 5500 met AmigaMerlin3.1 R11 met Voodoo Control
Hoewel windows 3 Videokaarten ziet en de VoodooMAC als VGA3 wordt herzien, dit zal wel door de twee apparte ramdacs van die XTX komen of is dit heel iets anders?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 23:06 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
ook wel geinig maar het lijkt er op dat nVidia maar 1 apparte ramdac heeft voor beide uitgangen en ATi 2 apparte 400 Mhz Ramdacs waarbij 1 voor elke DVI uitgang.
maar beide configs werken prima zonder problemen
edit : het gaat om een testlab, die testen producten , schrijven artikels en verkopen die aan tijdschriften... niet testlab als in-house testing na enginering ofzo
[ Voor 27% gewijzigd door analog_ op 12-09-2006 19:24 ]
Verwijderd
Anders post je een foto van die kaart hiero dan kunnen we met z'n allen zien wat het echt is.
Maar boxed items zijn meestal dingen van de massa productie, die hebben niks te maken met het lab , gewoon puur massa productie.
de 5500 AGP proto's hebben de volgende rev's en PCB dates.
Rev.A2 3300 AGP x4 + Black DVI
Rev.A2 3300 AGP x4
Rev.A1 3000 AGP x4
Rev.A0 1500C
Rev.A0 1400
Rev.A1 0900
Rev.A0 4599 Dual Head
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 19:13 ]
[ Voor 26% gewijzigd door analog_ op 17-09-2006 19:12 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Daar even zoeken naar '210-0413-001' geeft mij het volgende resultaat:
"210-0413-001 - V555464 (Sticker) 3dfx Voodoo5 5500".
Het beste kun je de nummers die erop staan bekijken. Evenals de datum van het PCB. Deze datum staat achterop de kaart boven het 3dfx logo. Foto's zijn uiteraard ook welkom
Wat betreft de laatste officieel geïntroduceerde kaart van 3dfx: Dat is de 3dfx Interactive, Inc. Voodoo 4 4500. Deze kwam in oktober 2000 uit. De grotere broer met 2 VSA-100's was volgens mij in juni al verkrijgbaar
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
de oudste Voodoo5 5500 Productie kaart die bekend is is een Rev.A 1900 en de laatste Prototype was weer de Rev.A 1800 X-Bit.com had die ooit is reviewed

kijk goed bij de vlak achter de backplate
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 14:18 ]
Forbidden
You don't have permission to access /video/images/voodoo5-5500/v5-5500-back2.jpg on this server.
Apache/1.3.34 Server at www.ixbt.com Port 80
C:\>_
Is dit een bekend probleem en wat zou er stuk kunnen zijn?

Verwijderd
Ja klopt hier zijn de goede pics :

hier de source, soort Russisch, bablefish kan het helaas niet vertalen, tenzei iemand hier Soviet kkan lezen lol ::+
http://qwendy.ixbt.com/video/voodoo5-5500.html
Zijn verschillende revisies ook echt sneller? Ik denk van wel, want de Voodoo 5 5500 PCI die Obi wan nu heeft had betere performance in dezelfde setup dan mijn huidige, iets van 5% ofzo. Niet veel, maar wel significant.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Die Rev.A1 2700 die je nu hebt , die revisie zie je niet al te vaak, namelijk. Die Rev.A 1900 van Terw_dan is waarschijnlijk een kaart van een doos uit de UnitedKingdom.
ik zag er pas eentje op ebay.uk, ook en Rev.A 1900 met doos en al, ah hier heb je hem:
http://cgi.ebay.co.uk/RAR...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Top:

Bottom:

Sorry dat ik die url heb geplaatst, wou het alleen laten zien als bewijs
De Engelse doos heeft ook maar 2 zinnen ero op staan 1 in het engels en de ander in het Frans
Mijn 5500 PCI Euro is ook zo'n engelse uitvoering, voordeel is je hebt meer Face op je doos en minder letters
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 02:29 ]
Eentje van diamond en eentje van blackmagic. nu nog eens kijken of ik dit aan de gang kan krijgen onder windows xp icm met mijn geforce 5600 ultra

kan iemand zijn ervaringen delen met drivers voor voodoo 2 kaart onder winxp
Heb ondertussen mijn Voodoo 2 van blackmagic aan de praat gekregen onder windows xp met behulp van Gold XP drivers
UT met glide werkt erg lekker
Nu maar eens kijken of ik ook nog de direct3d ondersteuning aan kan slingeren onder win xp. zla ik wel opzoek moeten naar andere drivers.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Voodoo2 2k/XP driver 1.00
Now here is a XPdriver for your Voodoo2card. Enjoy! Unzip and go!
2/11/2006 Freeware 25,791
http://www.voodoofiles.com/31257/Voodoo2_2k/XP_driver.html
Maar tot mijn grote schrik is de mirror (nu al) down. Zijn er misschien tweakers die de drivers toevallig gedownload/gemirrord hebben ?
Edit: Ik ben er inmiddels achter dat hij op:
http://hem.passagen.se/os...ore/voodoo22kxpdriver.zip gestaan moet hebben
Filename: voodoo22kxpdriver.zip
[ Voor 12% gewijzigd door Puch-Maxi op 14-10-2006 17:24 ]
My favorite programming language is solder.
Wat ik me afvroeg, zijn deze tegenwoordig nog wat waard?
De waardes uit de beginpost zijn immers al redelijk oud, misschien zijn ze meer waard geworden?
Signature
Als je alleen maar de kaarten hebt met doorlus kabel en SLI kabel dan zijn ze niet veel waard.
Hooguit 15 euro maar reken maar op minder dan 10.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Als ik dit zo lees krijg ik weer zin om quake 1, unreal 1, descent 1 en 2 met glide patch te spelen. Misschien heb ik die kaart nog wel ergens liggen, misschien ook nog m'n p(?) 450mhz en sounbdblaster kaart. Ik denk dat de huidge computers echt veel te snel zijn.
Probleem wordt denk ik wel dat ik die spelen vast niet meer heb, zijn die ng ergens te dloaden als abandon ware of kopen jullie die ergens 2e hands op?
Afijn ik hoor wel als jullie nog tips hebben.
btw het valt me op dat iedereen over de 5000 en 6000 serie praat, een enkeling over de voodoo2, maar niemand over een voodoo 1. Waarom zit die laatste in het verdomhoekje?
[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 05-11-2006 22:14 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
De 3Dfx Voodoo Graphics zal op zich prima draaien i.c.m. een AMD K6/2 450MHz of Intel Pentium II 450MHz.ErikRo schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:11:
Goh wat leuk om dit topic eens te lezen. Ik heb zelf ooit de eerste voodoo 1 kaart gekocht voor 700 gulden, toen (10 jaar terug ?? ) erg veel geld. Maar ik had quake 1 gezien en wilde die in superkwlaiteit spelen. In die tijd was een voodoo ECHT een hele grote sprong vooruit. In tegenstelling tot nu.
Als ik dit zo lees krijg ik weer zin om quake 1, unreal 1, descent 1 en 2 met glide patch te spelen. Misschien heb ik die kaart nog wel ergens liggen, misschien ook nog m'n p(?) 450mhz en sounbdblaster kaart. Ik denk dat de huidge computers echt veel te snel zijn.
Pas bij hogere klokfrequenties zul je tegen problemen aanlopen, een AMD Duron 1200 zal nog met een 3Dfx Voodoo Graphics werken, een AMD Athlon XP 1800+ niet meer.
Downloaden kan mits legaal. Abandon-ware is niet altijd legaal. Ik dacht mij te herinneren dat Grand Theft Auto (1 en 2?) freeware zijn geworden. Anyways, een 3Dfx Demo zou vast nog wel ergens te downloaden zijnProbleem wordt denk ik wel dat ik die spelen vast niet meer heb, zijn die ng ergens te dloaden als abandon ware of kopen jullie die ergens 2e hands op?
Uiteraard is het ook mogelijk om te zoeken naar afgeprijsde games in een winkel of op een beurs. Bij sommige videokaarten zul je overigens ook games mee kunnen krijgen. Dat hangt af van de fabrikant. Bij de 3dfx Voodoo 3 3000 zul je bijvoorbeeld Unreal aan treffen. (Mits je de retail versie koopt met alles er op en eraan).
De 3Dfx Voodoo Graphics valt wellicht ietwat buiten de boot omdat de mogelijkheden minder zijn. Met een 3Dfx Voodoo II kan men enorm veel bereiken (Call of Duty 2 draait er volgens mij nog op). Idem voor de 3dfx Voodoo 5 5500, deze kaart kan nog best veel nieuwere games draaien. Uiteraard geldt dit ook voor de 3dfx Voodoo 5 6000 maar deze kaart is wat exclusiever en niet voor iedereen zo makkelijk beschikbaar.Afijn ik hoor wel als jullie nog tips hebben.
btw het valt me op dat iedereen over de 5000 en 6000 serie praat, een enkeling over de voodoo2, maar niemand over een voodoo 1. Waarom zit die laatste in het verdomhoekje?
Misschien dat ga kijken naar 2 voodoo2 kaarten en liefst het zelfde maar dat kan natuurlijk niet altijd of is het slimmer om ipv 2 voodoo2 te kijken naar 1 voodoo300 kaart.
Het is namelijk voor retro gaming, quake1, eea duits helicopterspel assault ofzo en unreal.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Voodoo 2 was teminste een echte kaart
* _AvA_ heeft 2x voodoo 2 en 1x voodoo 1 erbij jeuj
Nou bouw ik mijn servertje om tot prehistorisch gamebakkie! en lekker knallen dan maar!
ik zie tomb raider 1 alweer tevoorschijn komen, en need for speed 2... en rayman 2... ow ow ow dat wil ik
kan win 98se overweg met dual processor systemen?
Droogkloot.
Nee, Windows 98 ondersteund zoals alle DOS/9x OS'sen van Microsoft geen SMP. Het werkt wel, maar je 2e CPU zal dan gewoonweg niks doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Vinnie op 04-12-2006 22:01 ]
Verwijderd
Daar waren ooit eens drivers voor (je kreeg alleen een melding bij opstarten)
En Microsoft Windows XP en Microsoft Windows 'Longhorn' lang geleden ook. Microsoft Windows Vista heb ik nog niet geprobeerd al merk ik wel dat het bootmenu met een 3dfx Interactive, Inc. Voodoo4 4500 er niet al te best uit ziet. (Ja, ik heb nu een Voodoo4 4500 in mijn workstation).Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:13:
nee maar windows 2000 kan wel overweg met voodoo2 sli kaarten .
Melding? Ik kan mij bij zowel Microsoft Windows 2000 als XP geen melding herinneren. Enkel een Genport I/O error welke met een oudere Glide3x.dll tot het verleden behoordeDaar waren ooit eens drivers voor (je kreeg alleen een melding bij opstarten)

Verwijderd
Was wel een tijd geleden hoor (misschien met een driver fix opgelost)
Overigens heb ik zojuist Microsoft Windows Vista 64-bit RC1 opgestart. Met de standaard VGA driver ging alles uiteraard - afgezien van de kleuren en de lage resolutie - keurig. Het installeren van de SFFT Driver (Alpha 42) bood helaas geen uitkomst. De driver werkte niet. Nu moet ik hierbij wel zeggen dat ik bij gebrek aan tijd het probleem niet heb kunnen analyseren en eventueel verhelpen.
Over het bootmenu (Selectie tussen Vista en 'earlier version of Windows') dat er niet correct uit ziet: Mogelijk is de monitor hier ook oorzaak van. Zo niet, dan de combinatie van de 3dfx kaart en de monitor. Iets met Hz'en en dergelijke
zie hier:
hoe ik een sli kabeltje kan maken
http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?p=7349#7349
drivers voor de voodoo2 sli in xp :):) (zodat ik mijn dual processor nuttig kan gebruiken)
http://www.3dfxzone.it/enboard/topic.asp?TOPIC_ID=1839
een heeeeeele boel info over de sli en drivers blabla allemaal heel duidelijk
http://www.shifter.sk/helppage/default_fix.htm#SLIdrivers
een paar register settings
http://www.3dfx.cz/voodoo2/v2_reg.png
als het goed is staat er ergens nog een register hack tussen zodat 2 niet identieke kaarten met elkaar werken (zoals in mijn geval:P)
nu ga ik het systeem op mijn bureau in elkaar zetten en een kabel proberen te maken, dan ga ik XP installeren en de drivers. Es kijken nog hoe lang ik daarmee bezig ben
Groeten!
--edit--
@thandor:
kan jij nou lekker werken met vista? bij mij ging het niet bepaald lekker. De systeemspecs zijn ruim voldoende maar vista vrat al 800MB voordat ik een programma had opgestart. De drivers van mijn geluidskaart werden alleen geladen als ik op F8> load unsigned drivers drukte tijdens het opstarten. Al met al veel te veel moeite voor te weinig pleier (ik kon CoD2 niet spelen)
BTW ik hoop dat er wel te CoDsen valt met het systeem wat ik nu aan het maken ben van mijn server
[ Voor 23% gewijzigd door _AvA_ op 06-12-2006 18:31 . Reden: reactie op thandor toegevoegd ]
Droogkloot.
Microsoft Windows Vista draait op een systeem met een relatief moderne videokaart (en processor en RAM uiteraard) prima. Met de Voodoo4 was het echter geen succes wegens gebrek aan drivers._AvA_ schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:16:
@thandor:
kan jij nou lekker werken met vista? bij mij ging het niet bepaald lekker. De systeemspecs zijn ruim voldoende maar vista vrat al 800MB voordat ik een programma had opgestart. De drivers van mijn geluidskaart werden alleen geladen als ik op F8> load unsigned drivers drukte tijdens het opstarten. Al met al veel te veel moeite voor te weinig pleier (ik kon CoD2 niet spelen)
BTW ik hoop dat er wel te CoDsen valt met het systeem wat ik nu aan het maken ben van mijn server
met 3 3dfx kaarten in de kast, wilde het niet lukken.
Ik heb nu een matrox G400 DualHead als 2d kaart, en voodoo2 sli erbij gezet.
Alles stap voor stap, anders wilde het ding niet booten.
Ik heb alleen een kast nodig en een kvm switch. Alles open op het bureau... dat is zo stoffig en ik heb geen zin om alles telkens over te pluggen...
Droogkloot.
Bakkie draait geweldig, straks even drivers installeren. Heb alles netjes in een Ammo533 gestopt, en voor mijn gewone PC een nieuwe behuizing gekocht, teweten een Stacker 830 Evolution.
Is kijken of de spellen nu willen spelen
Ik laat van mijn horen
Droogkloot.
eerste poging om een spel te spelen liep helemaal in de soep.
Ik heb de driver gebruikt die ik in een eerdere post aangaf.
Rayman 2 zag mijn 3dfx kaarten en begon met installeren voor voodoo glide.
Toen zag het er nog rooskleurig uit. Maar toen... ik klikte op play, een misvormd (inlaced) 3dfx glide logo kwam tevoorschijn en ik kreeg een BSOD, DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUALL ofzo.
HELLUPPPPP!!!!! kan iemand me vertellen wat ik moet doen?
moet ik een glide vervangen ofzo, of misschien een andere driver proberen?
Droogkloot.
Maar goed, kwa drivers is het wel vaker een zootje. Mogelijk kan ook SP2 roet in het eten gooien.
Heb je al andere driver geprobeerd?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Zodra je de nieuwere drivers zoals FastVoodoo2 XP V4.0 Gold Edition gebruikt zul je de problemen i.c.m. bepaalde AMD processoren niet tegenkomen. Daar is het namelijk reeds verholpen. De FastVoodoo2 XP V4.0 Gold Edition drivers zijn voor zowel Microsoft Windows 9x als 2K/XP beschikbaar en kun je hier vinden.
Het draaien van Voodoo II kaarten in NT5+ systemen is overigens geen enkel probleem. Enkel de Direct3D functie ontbreekt dan. Verder zal het in principe geen problemen opleveren. Hierbij zijn slechts twee uitzonderingen. Men draait een systeem met een nVidia nForce 2 waardoor de zogenaamde Genport I/O error optreedt. Dit is prima te verhelpen met een oudere glide3x.dll. Anderzijds zullen de kaarten incompatible kunnen zijn met moderne systemen. Bepaalde Voodoo II's weigeren simpelweg dienst te doen in bepaalde nieuwere chipsets (Voodoo II i.c.m. SiS748 zal lastig kunnen worden. Met nForce2 en i865 draait het prima).
Mochten drivers niets uithalen (wees wel zeker dat je alles netjes geuninstalleerd en geïnstalleerd hebt!) dan kun je altijd nog de hardware zelf controleren. Ik lees namelijk het volgende:
"inlaced". Wellicht bedoel je daar mee interlaced? Indien dat zo is kan het probleem ook met de SLI functie te maken hebben. Immers wordt het beeld dan per kaart interlaced (De éne kaart doet de on-even lijnen, de ander de even lijnen). Zodra het SLI kabeltje defect is kun je dit soort problemen krijgen. Uiteraard is het ook verstandig om slechts één kaart te proberen.een misvormd (inlaced) 3dfx glide logo kwam tevoorschijn
Naast Rayman 2 moet je ook eens proberen om andere demo's te draaien. Probeer eens de 3dfx Donut demo (diegene die bij de FastVoodoo2 XP drivers zit is anders dan diegene die je hier kunt downloaden. Niet de demo zelf maar de meegeleverde bestanden) of iets dergelijks.
[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 08-01-2007 20:19 ]
Ja, ik bedoelde inderdaad interlaced.
Ik heb de drivers die jij aanwees geprobeerd, met resultaat dat ik nu een spelletje kan spelen.
Het ziet er alleen niet uit, en voor mijn gevoel komt dat beeld direct van de 2d kaart af.
Ik zal eens wat specificaties opgeven:
MSI MS-6321 mobo
2x 1000Mhz Pentium 3's (met golden orbs op 7v, die nog steeds herrie maken)
2x 40GB IDE schijf op ATA100 controller
Cd-rewriter/dvd speler combo drive
Matrox G400 DualHead
Voodoo 2 Sli, met zelf geknutselde sli kabel.
Ik zal eens een screen posten.
Met rayman 2 is het de mist in gegaan met die nieuwe drivers, ik krijg een error, kan niet eens in het spel komen.
Ik heb een paar CDtjes gevonden van een Voodoo 1, en daarvan heb ik wat demo-tjes geinstalleerd..
Kon met een bepaalde demo wel in het spel komen, maar het beeld zag er zo slecht uit, dat ik niet eens het gevoel had dat het door de 3d kaarten heen is geweest.
Ik heb wel eens gelezen over het gebruik van 'oudere' dll bestanden, maar heb geen idee waar ik moet zoeken. Ik wil er best wat voor doen, maar van sommige dingen heb ik echt de ballen verstand.
Ben wel bereid wat te leren en ben maar meteen op zoek gegaan, maar ik kom niet verder dan wat jij allemaal gezegt hebt
Ik hoop dat je me verder kunt helpen.
BTW: als het Sli kabeltje stuk zou zijn, dan zou ik toch geen beeld moeten hebben in windows? Of worden de kaarten alleen aangesproken zodra de dll's geladen worden en fungeren voor de rest alleen als doorlus-ding-geval.
Voor de duidelijkheid, ik heb opgezocht hoe ik het sli kabeltje moest maken (4 binnenste draden keren) en hoe ik de kaarten aan moest sluiten (G400> 1e voodoo > beeldscherm (daarbij de 2e vooodoo alleen via de sli kabel aangesloten op de eerste))
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven...
--edit--
vergeten te vertellen: de kaarten zijn van andere merken maar hebben wel zelfde hoeveelheden geheugen. Ik gebruik XP SP2 MCE 2005
Heb geen aparte drivers voor de G400 geinstalleerd.
--edit2--
Ik had de oude drivers niet verwijderd (staan op bureaublad) maar die kan ik zo weghalen.
Wellicht kan ik proberen daarvan de glide dlls te gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door _AvA_ op 08-01-2007 21:20 ]
Droogkloot.
Dat kun je testen_AvA_ schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:16:
Ik heb een paar CDtjes gevonden van een Voodoo 1, en daarvan heb ik wat demo-tjes geinstalleerd..
Kon met een bepaalde demo wel in het spel komen, maar het beeld zag er zo slecht uit, dat ik niet eens het gevoel had dat het door de 3d kaarten heen is geweest.
Start het spel op en eenmaal in het spel haal je de verloopkabel van de Voodoo II af. Dan kan er geen 2D signaal meer doorheen. Gaat het beeld dan uit? Dan had je niet de '3dfx-graphics'. Blijft het beeld gewoon aan (met de D-SUB direct op de Voodoo II) dan heb je échte 3dfx-graphics
Menig van die bestanden zijn te vinden in de SYSTEM32 directory van Windows. Daar zou je eventueel oudere DLL's (welke je kunt vinden in oudere drivers. (Gewoon unzippen, dan zie je de losse files)) inzetten.Ik heb wel eens gelezen over het gebruik van 'oudere' dll bestanden, maar heb geen idee waar ik moet zoeken. Ik wil er best wat voor doen, maar van sommige dingen heb ik echt de ballen verstand.
Ben wel bereid wat te leren en ben maar meteen op zoek gegaan, maar ik kom niet verder dan wat jij allemaal gezegt hebt
De SLI kabel is de 34 pins kabel binnen in de PC. De kabel buiten de PC is de zogenaamde VGA pass through cable.BTW: als het Sli kabeltje stuk zou zijn, dan zou ik toch geen beeld moeten hebben in windows? Of worden de kaarten alleen aangesproken zodra de dll's geladen worden en fungeren voor de rest alleen als doorlus-ding-geval.
Omdat Microsoft Windows enkel 2D is zal de Voodoo II geen werk verschaffen. Enkel in 3dfx aangestuurde applicaties zullen de kaarten in actie komen en dán pas wordt er gebruik gemaakt van de SLI kabel. Je kunt dus prima in Microsoft Windows komen met 2 Voodoo II's in het systeem zonder überhaupt een SLI kabel aan te sluiten.
Installeer de G400. Installeer één Voodoo II. Plug de monitor in de Voodoo II. Je houdt dan nog twee aansluitingen over. Zet daar de VGA pass through cable op en alles is aangesloten. Ga dan testen. Als alles eenmaal werkt zet je de tweede Voodoo II erbij. Sluit de de SLI kabel aan en je bent klaar. Aan de 2e Voodoo II komt dus geen monitor of iets dergelijks te hangen.Voor de duidelijkheid, ik heb opgezocht hoe ik het sli kabeltje moest maken (4 binnenste draden keren) en hoe ik de kaarten aan moest sluiten (G400> 1e voodoo > beeldscherm (daarbij de 2e vooodoo alleen via de sli kabel aangesloten op de eerste))
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven...
Ik heb weinig ervaring met het mixen van verschillende soorten Voodoo II's. De geheugenconfiguratie zal - voor zover ik begrepen heb - in ieder geval géén garantie zijn dat het werkt. Wel heb ik meerdere malen gehoord dat de nieuwere drivers (waar FastVoodoo2 XP ongetwijfeld onder valt) wel overweg kunnen met verschillende kaarten. Tot op heden heb ik dit zelf nog niet getest.vergeten te vertellen: de kaarten zijn van andere merken maar hebben wel zelfde hoeveelheden geheugen. Ik gebruik XP SP2 MCE 2005
Heb geen aparte drivers voor de G400 geinstalleerd.
Voor de zekerheid kun je het beste eerst met één kaart testen.
Dan sluit je eventuele SLI problemen uit
[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 05-01-2008 18:56 . Reden: Ranzige typo ]
nu ga ik de Glides vervangen en backuppen. Maar eerst de test zonder pass through cable
Droogkloot.
Toen 1 kaart eruit gehaald...
En ja hoor
Heerlijk.
Nu nog even kijken waar het precies is misgegaan met die sli kabel.
Nu ga ik nog een aantal games proberen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat rayman 2 nog steeds niet wil.
--Edit--
Abondonware?
[ Voor 23% gewijzigd door _AvA_ op 02-02-2007 20:13 ]
Droogkloot.
Of iets wel of niet abandonware is kun je wel opzoeken. Zie de FAQ:
Het "dan heb ik niets gezegd" is ook niet geheel de bedoeling. Zie dit stukje van diezelfde FAQAbandonwarez
Abandonsoftware zijn programma's waarvan de leverancier expliciet heeft aangegeven dat deze vrijelijk te verspreiden zijn. Programma's als Windows 3.11 zijn dit echter niet. Verzeker jezelf ervan dat een programma inderdaad vrijelijk te verspreiden is, anders is het namelijk gewoon warez die je aanbiedt / verzoekt. Maak in je reactie duidelijk dat het om vrijelijk te verspreiden spul gaat en 'bewijs' dit.
Subtiele hint:

Terug naar de Voodoo's. Ik heb zojuist een Guillemot MaxiGamer3D² 8MB getest in een moederbord met een i965 chipset op 300MHz en een Intel Pentium D 920 'ES' op 3,6GHz. Dit samen met 2GB RAM gaf geen enkel probleem.
De Voodoo II lijkt dus nog prima te kunnen draaien in (menig?) high-end systeem
Nou je het er over hebt, die hoort hier ergens over de zolder heen te dwalen. Zal wel eens een keer wat stofplukjes optillen..._AvA_ schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:54:
Heeft iemand hier btw need for speed 2 se liggen? ik had een originele (mijn eerste computer spel ooit) maar die is foetsie
ik weet niet of het inmiddels al abondonware is, anders heb ik dit niet geschreven
en belangrijker nog:
Need For Speed II Se gevonden!!!
Hij lag in de kast van mijn zusje
Droogkloot.
Verwijderd
heh lang geleden maar ik dacht van waarom nietn heh better late than never
het zijn er 26 kaarten in totaal, van de groepen SST2, Avenger en Napalm
de 5500 PCI boxed EUR wordt gebruikt in de X2 4400+ systeem als VGA 2 en de 5500 PCI OEM die ik ooit van Mojo hebt gekocht zit als VGA 2 in de AXP 2700+
de laatste tijd niet veel meer 3dfx kaarten gekocht,omdat ik over een kleine 2 maanden gaat verhuizen naar me nieuwe appartement, dus dat maar eerst effe voort zetten
Veel suc7 met jullie collecties allemaal
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 17:50 ]
Verder toffe collectie. Ik zie dat je op de Voodoo2's ook de mooie koelertjes hebt zitten waar ik vroeger een beetje op geilde. Mijn V2's zijn nog steeds bloot.
De doos van de Monster 3D II haalt hier herinneringen omhoog. Ik heb ooit mijn originele 2xDiamond Monster 3D II set met MegaMonster kabel verkocht in de tijd dat ze nog wel wat waard waren en ik geld nodig had voor een nieuw systeem. Dat was in de tijd dat er bij 3dfx nog kaartjes uit de fabriek rolden...
Nou heb ik wel weer 2 Monster3D II's terug gekocht maar de originele doos en SLI kabel heb ik dus helaas niet. Gelukkig maakt dat voor het gameplezier niets uit, maar toch... Ik heb die dingen gehad... grrr
* Ultraman zit nu weer GLQuake te doen op ze. Net de eerste world uitgespeeld
[ Voor 90% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2007 03:05 ]
Verwijderd
zoals je ziet heeft de slave kaart geen VGA's
heh die Viper II, sja dat zat nu eenmaal op me Roland E-14 Keyboard, leuk kaartje hoor, hij was iig sneller als een GF 256 SDR
maargoed, vroeger had ik altijd de combinatie van S3 als Main VGA en 3dfx als VGA2, ivm Voodoo2 SLI.
de goede 2D van die S2K en de strakke 3D van de Voodoo2's
Me favo 3dfx types blijven de Voodoo 5 serie, vooral de Voodoo 5 5000 AGP 32 MB Rev.A0 3700 en de Voodoo 5 6000 AGP 128MB Rev.A 3700 met Voodoo Volts Rev.A 0030
heh QGL was wel leuk idd, op die 6K met FSAA x8 dat was erg gelikt iig
en hoe staat het met de 3dfx collectie hier? nog grote veranderingen of vernieuwingen?
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 14:25 ]
Verwijderd
Zo kan je wel zo'n SLI kabletje maken

veel suc7!
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 14:06 ]
Dat wist ik al. Ben niet voor niets starter van deze topicserie geweestVerwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:00:
SLI kabels kan je oom zelf maken hoor met een floppy cable als het goed isThandor liet dat wel een een keertje zien dacht ik
Ik heb uiteraard een flop kabel gepromoveerd en zelfs iets langer gemaakt dan de originele SLi kabel zodat de Voodoo's een slot uit elkaar kunnen zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 15-02-2007 14:05 ]
Verwijderd

heh ik kwam best laat in de 3dfx jive terrct pas in deel 3 waar ik Vinnie leerde kennen voor het eerst, dankzei Vinnie is me 3dfx reis aardig ver gekomen me dank voor hem is nog steeds erg groot!
@ Vinnie
dat was nog met die Boxed 3dfx Voodoo 3 3500 TV AGP 16MB, weet je nog
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 14:11 ]
Heb indertijd zelf veel plezier beleefd aan mijn Voodoo1 4mb, daarna een Voodoo 2 12mb, daarna een grote stap voorwaard met de 3500.
De 5500PCI gehad echt super dat ding, alleen jammer dat windows XP kwam...
Heb ze daarna aan een verzamelaar verkocht, de voodoo1 en voodoo2 heb ik nog
Erg mooie collectie Obi-Wan Kenobi, mag je trots op zijn!
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
hier heb je de laatste AmigaMerlin drivers versie 3.1 R11:
http://www.traumatic.de/p...gamerlin-winxp-31_r11.zip
en hier de laatste SFFT drivers voor 2K/XP/XP64:
http://www.3dfxzone.it/di...sfft_alpha44_voodoo3_4_5/
lees die pagina maar es, het is een neiwue alpha driver wat voor Windows 2000 Pro, XP pro en XP Pro 64 zijn bedoeld, deze driver is zo gezegt unified.
hier de driver zelf: SFFT Alpha44
http://www.3dfxzone.it/monitor/am/go.asp?url=302
gebruik Kool Smokey's Voodoo Control 1.82 Beta als control panel voor je Voodoo 5 5500 PCI tesamen met SFFT Alpha 44:
http://www.traumatic.de/p...ownloads/v_ctrl-v182b.zip
mijn PC's hebben de 5500 PCI en de 5500 PCI macintosh ook nog steed ingebruik, die MAcintosh versie heb ik geflashed met PC Bios 1.18DVI
hier me AXP 2700+ met 3x 512MB PC2700, SB Audigy2 Patinum eX & ASUS X800XT Platinum Edition AGP en Voodoo 5 5500 PCI:

Hier me X2 4400+ met 2x 1GB PC3200, SB Audigy2 Patinum & Sapphire X1900 XTX + Sapphire X1950 XTX CrosoFire Edition in CrossFire met de Voodoo 5 5500 PCI Macintosh daar tussen in

3dfx 4-EVA here!!!
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 14:44 ]
Dat is wel leuk enzo, maar kan je er ook wat mee ?? En dan bedoel ik dus gamenVerwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:12:
heh jaht, maare had je maar die 5500 PCI bewaard, want die doet het ook perfect in XP hoor, gewoon AmigaMerlin 3.1 R11 gebruiken voor de beste prestaties, de drivers voor 2000 als XP zijn overhet algemeen evengoed
lees die pagina maar es, het is een neiwue alpha driver wat voor Windows 2000 Pro, XP pro en XP Pro 64 zijn bedoeld, deze driver is zo gezegt unified.
gebruik Kool Smokey's Voodoo Control 1.82 Beta als control panel voor je Voodoo 5 5500 PCI tesamen met SFFT Alpha 44:
http://www.traumatic.de/p...ownloads/v_ctrl-v182b.zip
mijn PC's hebben de 5500 PCI en de 5500 PCI macintosh ook nog steed ingebruik, die MAcintosh versie heb ik geflashed met PC Bios 1.18DVI
hier me AXP 2700+ met 3x 512MB PC2700, SB Audigy2 Patinum eX & ASUS X800XT Platinum Edition AGP en Voodoo 5 5500 PCI:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hier me X2 4400+ met 2x 1GB PC3200, SB Audigy2 Patinum & Sapphire X1900 XTX + Sapphire X1950 XTX CrosoFire Edition in CrossFire met de Voodoo 5 5500 PCI Macintosh daar tussen in:
[afbeelding] [afbeelding]
3dfx 4-EVA here!!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd

ik hou namelijk nog regelamtig Unreal Tournament Game Of The Year Edition 1999 & Red Alert2 LAN's, je zou denken waarom RA2 op een V5, nou de 2D van die dingen zijn in de meeste gevallen beter als die peper dure kaarten van nu.
en ja wat is UT GOTYE 1999 zonder Glide? geen zak aan iig heh.
doe ook heel vaak Flanker 2.51 en X-Wing Alliance 2.02 op die 5500 PCI's dat ziet er ook gewoon verukkelijk uit op die kaarten zelfs met FSAA x4 @ 1024 x 768 x16 in Glide natuurlijk
die ATi's zijn me Main cards voor newgen Flight Simulators hoofdzakelijk en wat FPS'ers als Call of Duty2 en F.E.A.R. Combat op modernere LAN's
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 17:32 ]
Bij deze, eindelijk.Vinnie schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:43:
Je kan er geen plaatje van schieten? Het lijkt imho op een gaar stukje mem of processing unit

Niet meer te redden ben ik bang.
waar kan ik die screensaver downloaden
ik heb een voodoo 2 uit mijn servertje gehaald. de sli kabel werkt niet en ik heb er geen zin in om hem op nieuw te maken.
servertje gaat naar een vriend van me.
Als iemand die kaarten nog wil hebben...
@obi
mooie verzameling, zo te zien vind je de dozen erg belangrijk. ik had eerst ook een muur van dozen van alle hardware in mijn pc in mijn kamer staan. op een gegeven moment keek ik meer naar de dozen dan naar de hardware zelf, daar kon ik me echt blind op staren.
Droogkloot.
Nee dat is niet zo omdat ik altijd veel verhalen over driver conflicten heb gelezen bij gebruik van 2 verschillende kaarten qua chipset merkenVerwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:21:
Dat is wel een vraag wat je ook zelf kan beantwoorden toch?
Mooi dat het allemaal draait, maar stel je voor ik pleur zo'n kaart in mijn PC en ik wil er Croc 2/andere Glide Games die ik nog heb liggen mee spelen : Dat wordt een probleem of niet ??ik hou namelijk nog regelamtig Unreal Tournament Game Of The Year Edition 1999 & Red Alert2 LAN's, je zou denken waarom RA2 op een V5, nou de 2D van die dingen zijn in de meeste gevallen beter als die peper dure kaarten van nu.
en ja wat is UT GOTYE 1999 zonder Glide? geen zak aan iig heh.
doe ook heel vaak Flanker 2.51 en X-Wing Alliance 2.02 op die 5500 PCI's dat ziet er ook gewoon verukkelijk uit op die kaarten zelfs met FSAA x4 @ 1024 x 768 x16 in Glide natuurlijk
die ATi's zijn me Main cards voor newgen Flight Simulators hoofdzakelijk en wat FPS'ers als Call of Duty2 en F.E.A.R. Combat op modernere LAN's
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is een defect in het geheugen.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:05:
[...]
Bij deze, eindelijk.
[afbeelding]
Niet meer te redden ben ik bang.
Is overigens nog wel te redden
Voorheen had ik twee Voodoo II's in mijn workstation. Dit is nu gehalveerd en zit er slechts één Voodoo II in mijn systeem. Ik gebruik de kaart heel zelden maar games welke onder Microsoft Windows XP draaien én gebruik kunnen maken van een 3dfx Voodoo II draaien er prima mee.nero355 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:23:
Mooi dat het allemaal draait, maar stel je voor ik pleur zo'n kaart in mijn PC en ik wil er Croc 2/andere Glide Games die ik nog heb liggen mee spelen : Dat wordt een probleem of niet ??
Unreal Tournament zal dus gewoon werken. Hoe het zit met games zoals Croc weet ik niet. Als de game on XP draait zal het hoogstwaarschijnlijk niet zo'n probleem zijn
Grapjas.Thandor schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:21:
[...]
Dat is een defect in het geheugen.
Is overigens nog wel te redden. Vervang het geheugen.
Ik heb (had - Is oververhit geraakt omdat er een grote luchtbel in de lijm zat onder de koeler) een Voodoo4 en die zette echt zwakke prestaties neer met die SFFT drivers onder Windows XP. Toen had ik de Voodoolizer 1.05.00 drivers geinstalleerd en de FPS in de Quake III timedemo ging van 25 naar 60!Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:12:
Zijn die AmigaMerlin drivers eigenlijk nog wat?
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Verwijderd
me Voodoo 5 6000 haalde iets van 217 fps met Wicked 3D in Q3A @ 1600 x 1200 x32 met Wicked 3D
en met MesaFX 6.2.0.2 iets van 167 fps, alleen met MesaFX 6.2.0.2 heb je veel betere image quallity, maar over het algemeen zwaarder, donkerder en mooier qua kleuren enzo.
hier Wicked3D
http://www.traumatic.de/p...downloads/wickedgl302.zip
en hier MesaFX 6.2.0.2:
http://www.traumatic.de/p...wnloads/MesaFX-v06202.zip
bij die MesaFX 6.2.02 doe je de MesaFX OpenGL32.dll in de Baseq3 directory van quake zelf.
en bij Wicked 3D die installeer je gewoon en volg men de installatie instructies, veel suc7
http://uk.theinquirer.net/?article=38069
Ik vraag me af of er nog vista drivers gaan komen, ik vermoed het wel
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Is dat nu eigenlijk een volledige open source driver?XanderDrake schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:23:
Zo, we (of ik bedoel de community) hebben het nog tot The Inq geschopt
http://uk.theinquirer.net/?article=38069
Ik vraag me af of er nog vista drivers gaan komen, ik vermoed het wel
Verwijderd

Vanavond net een klein uurtje terug heb ik deze aangeschaft , Sealed !
3dfx Voodoo 4 4500 AGP 32MB EUR Sealed, kaart nummer 27.

gekocht van een Voodoo-Alert.de 3dfx maatje van me aka Eye-Q, hij is lekker betaald en nu wachten op een leuk pakketje
Met Drivers voor Vista 32Bit als 64Bit zijn ze al mee bezig AmigaMerlin's team als die van Super Fury Fury Thing aka SFFT
Following The Vista Dream
http://www.3dfxzone.it/index.php
hier ookt e volgen op Voodoo-alert.de
http://forum.voodooalert.de/thread.php?threadid=12415
Daar hebebn ze Vista al draaiend gehad op enkele Napalm kaarten van de Voodoo 5 serie.Original von SATKABEL
3Dfx Voodoo5 5500 AGP + Microsoft Windows Vista Kompatibilität
Flatout 2 D3D -Test OK
Need for Speed:Hot Pursuit -Test OK
Need for Speed:High Stakes-Test OK
Need for Speed:Porsche 2000 -Test OK
Need for Speed:Carbon -Test ....app crash
Diablo -Test OK
GTA WIN -Test OK
MS Flight Simulator X (fs10) -Test OK
Heretic II Glide -Test OK
Fallout -Test OK
DOOM3 -Test .... app crash WickedGL (Display Driver stopped responding (3dfxvsm))
Pizza Connection2 -Test OK
Streetwars:Constructor Underworld -Test OK
Constructor -Test OK
Unreal2 -Test .... app crash (Display Driver stopped responding (3dfxvsm))
Der Industrie Gigant -Test OK
Der Industrie Gigant2 -Test OK
Mafia -Test OK
Das sollte erstmal reichen
Ich weiß garnicht was alle immer gegen eine neue Windows Version haben.
Das läuft vollkommen stabil sieht gut aus und braucht nicht mehr ressourcen als XP.

3dfx isn't dead, it's alive like 7 years before
Update!!
Voor de mensen die Vista hebben en die willen hun 3dfx Voodoo gebruiken geen probleem!
http://www.forum-3dcenter...n/showthread.php?t=349462
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 22:29 ]
Verwijderd
heb me huis ook bekleed met 3dfx hier wat pic d'r van met de heel 28 delige 3dfx collectie, sinds dat ik maar pas verhuisd ben, vond ik dit de ideale plek om dit te posten!
The Front Door with that nice big orange 15" Vynil 3dfx Logo:
Here the Hallway , Bathroom and a nice Masonic Sword replica

Here my Black Puma named Akim, [he's fake lol] above Akim the Merlin Sword, The Kitchen Block, Dining table and the painting above the dinning table, made that myself on my 2nd Artschool lesson last year.
Here the HDTV Setup, Merlin Sword replica, Coutch with Voodoo Table, the Voodoo Table it's self and the Storage room.
Here my Fernando III The Saint Sword replica, PC's from PC's fromthe northend of my bedroom, Aircraft & Starfighters that fly above them, the PC's from the southend of my bedroom taken from the bed's end, The Voodoo5's & Voodoo2's and Voodoo4 & Voodoo3's.
Last but not least the Balcony views
Balcony from Livingroom entrance, Balcony from Wall side and the Balcony window's View.
Zo ik hoop dat jullie het leuk vinden en hebben jullie ook nog leuke 3dfx nieuws om dit topic weer in leven te blazen? dan hoor ik het graag
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 20:38 ]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 20:36 ]
Ik ben wel benieuwd hoe dat speelt en eruit ziet.
Wisten jullie ook dat Carmageddon 3dfx ondersteunt?
Verschil in vergelijking met wat? Een GeForce ofzo? De Voodoo doet niet aan 32-bits kleuren, een GeForce wel, dat kun je wel zien maar het zal je niet in eerste instantie opvallen als je Half-Life speelt met een Voodoo. Verder ziet het er ongeveer hetzelfde uit.HugoBoss1985 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:54:
Als je half-life speelt op een 3dfx voodoo 2 12mb (of sli) merk je dan verschil in beeldkwaliteit?
Ik ben wel benieuwd hoe dat speelt en eruit ziet.
Verschillen zag ik eigenlijk alleen in Unreal, waar de Glide-versie echt VEEL mooier is dan de D3D-versie (als je tegen een muur aanloopt bijvoorbeeld, dat was erg gaaf, zeker in vergelijking met het vage (grafisch dan he) Quake II in dat opzicht).
Zo zijn er wel meer games die in eerste instantie niets met 3dfx doen maar met een patch of alternatieve versie wel. (Descent II, Need for Speed II SE)Wisten jullie ook dat Carmageddon 3dfx ondersteunt?
Saved by the buoyancy of citrus
Ben wel benieuwd hoe Unreal er dan uit ziet, wat dat vond ik er altijd een beetje vaag uitzien met D3D.
Eerst maar eens 2 complete kaarten zien te krijgen.
Verwijderd
3Dfx was leuk (blijft leuk) maar op ten duur moet je toch een keuze maken
Voor 12,50!
De foto ervan:
Zelfs de driver cd's zitten nog verzegeld d.m.v. de originele plakband!

[ Voor 38% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-08-2007 21:26 ]
Verwijderd
hehe netjes manHugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:57:
Ik heb zojuist via Marktplaats 2x een Creative 3DBlaster Voodoo 2 12mb kunnen kopen, compleet met dozen, boekjes en kabels.
Voor 12,50!
De foto ervan:
Zelfs de driver cd's zitten nog verzegeld d.m.v. de originele plakband!
[afbeelding]
over beeldkwalliteid de Voodoo4 als 5 kunnen wel 32 Bit Direct3D als OpenGL als 32Bit Glide wat eigenlijk een extra setting die sinds AmigaMerlin 3.0 er in zit.
32 Bit Glide is ietewat donkerder als 16 Bit Glide maar mooier neu 16Bit Glide blijft meer kleur geven als betere licht effecten in glide games waarvoor die games zijn voor gemaakt.
en ja met FSAA en Glide/Direct3D als OpenGL daan kon een GeForce als een Radeon echter niet aan tippen.
Op dit moment heb ik geen andere game tot mijn beschikking, maar ik heb Quake 1 geïnstalleerd en aan de praat gekregen onder Windows XP. (Met Winquake.)
Echt lachen dat het werkt, maarja ik had niet anders verwacht.
Maargoed ik heb dus die kaartjes ingebouwd.
Pentium 3 550e, Abit Be6-2, Geforce 2 MX 400...
Ik heb die dus gold xp 4.0 drivers voor mijn Voodoo 2 kaarten gedownload en dat lijkt allemaal in orde te zijn.
Het enige wat me opvalt is dat ik bij het 3dfx tab (naast het Nvidia) tab wel wat opties vind, maar als ik daar de resolutie wil verander dan blijft het niet staan... en het gaat maar tot 800*600. (Maar hij slaat dat dus niet op.)
Verder zie ik bij het "System Info Tab" dit staan:
Scanline Interleave:Not Detected
FBI Revision:0
Frame Buffer Memory:0 MB
Texture Mapping Unit(s):0
TMU Revision:0
Total Texture Memory:0 MB
FxMemMap VxD Version:Not Present
WinGlide 2.x Driver Version:1.00.01.0106
Is dat normaal en komt het doordat het zaakje onder Windows xp werkt?
Mijn volgende uitdaging is dus dat ik geen idee heb of de kaarten nu werken tijdens Quake of niet...
Het draait wel goed maar of het onder 3dfx draait weet ik dus niet (Ik heb de antialiasing registry toepassing gedraaid alsmede de 1024*768@85 toepassing.)
Oh ja de mini port patches kan ik laten zoeken naar games (hopelijk lezen mensen dit die ook die GOLD XP 4.0 3DFX driver gebruiken) maar hij vind Quake al niet...
Ik kan dan die bestanden manueel uitpakken en dat heb ik gedaan.
Het bestand voor Quake heb ik daarna in de Quake folder gezet.
[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2007 23:02 ]
Verwijderd
Maarja bij mij geavanceerde bureablad staat wel het 3DFX tab (maar dit zegt natuurlijk ook niet veel of wel?)
Verwijderd
Zoals ik al zei check apparaatbeheer, disable desnoods serial ports, printerpoorten die je niet gebruikt etc.
Nog bedankt voor de tips, ik ga ff in het bios kijken.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:14:
Dan is wel het 3Dfx tabje geinstalleerd maar je kaarten worden niet herkend.
Zoals ik al zei check apparaatbeheer, disable desnoods serial ports, printerpoorten die je niet gebruikt etc.
De paralle en seriele poorten stonden nog ingeschakeld... ik heb ze uitgeschakeld maar zonder succes.
De kaarten staan niet bij apparaatbeheer en het TAB is ook nog steeds vreemd.
De computer draait wel de tech demo's van de 3dfx kaarten dus hoe zit het nou?
Hey Lism: het werkt als een trein hoor! (alleen niet met Quake 2...)
Bij de toolkit van mij driver zet zat een demo die heet "demo 6030 > Anubis The Great" daarin zie ik 2 beelden (beeld verticaal doormidden) met daar een draaiende 3d scene en een stuiterende bal.
Er staat ook een framerate bij, dus ik heb even een van de kaarten uitgebouwd en andersom...
Framerate met 2 kaarten was bij het linkerscherm 40 fps sneller en bij het rechterscherm 20 fps.
Dus de kaarten werken prima...
Ik las net nog even dat ze niet bij beeldschermadapters zouden staan maar genoemd worden als multimedia device... (misschien omdat het pci kaarten zijn en omdat ze nooit primair gebruikt kunnen worden?)
Quake 2 doet het ook niet, maar hier kom ik wel iets verder mee.
De 3DFX miniport driver vind hier wel zelf het spel op mijn harde schijf en installeert ook de drivers...
Maar als ik dan ingame (heb op 800*600 getest) de video-instellingen verander naar 3DFX OPEN GL dan knalt hij uit het spel met deze foutmelding:
grTexDownloadMipMap: mipmap cannot span 2 Mbyte boundary
[ Voor 74% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-08-2007 00:14 ]
Was niet de bedoeling om het topic omhoog te schoppen!
Ik wilde mijn vorige bericht editten maar ik deed per ongeluk quoten.
Ik wilde jullie even laten weten dat ik GLQuake aan de praat heb op de Voodoo 2 kaarten, maar op 640 * 480.
Ingame kan ik de resoluties niet meer aanpassen, maar dat zou wel in de command line moeten kunnen.
Alleen loopt het spel vast zodra ik op 800 * 600 of 1024 * 786 probeer te gamen.
In GLQUAKE.EXE is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
Bij Quake 2 is het dus nu zo dat hij die foutmelding:
grTexDownloadMipMap: mipmap cannot span 2 Mbyte boundary
Geeft zodra hij ingame beeld moet verwerken. (ik moet dan wel eerst bij de video-options OpenGL 3dfx instellen... hij gaat dan de demo van het spel laden en loopt vast zodra dat klaar is met die foutmelding.)
[ Voor 82% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-08-2007 00:40 ]
Verwijderd
Ik vraag me af of je al eens eerder ervaring had met de voodoo2?
Zover ik weet, is dit een IRQ probleem. Heb je de FastVoodoo XP drivers? (of iets in die trend,, laatste versie was 4). De reden waarom windows het als een multimedia device ziet klopt ook gewoon. De voodoo2 is een addon, en geen standalone kaart die 2D beeld geeft, vandaar multimedia device
Die demo is volgens mij die scene die laat zien hoe het beeldverschil tussen links 30FPS en rechts 60FPS is, omdat menig vroeger overtuigd was geen verschil te zien in 30/60FPS verhouding.
Wat betreft je errorcode, kijk eens verder dan dit topic alleen bijv bij google
Ik heb vroeger ook met een Voodoo 2 sli setje gespeeld, (leuk speelgoed
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 00:43 . Reden: Het is FastVoodooXP 4.0 :) ]
Neem maar van me aan dat ik wel iemand ben die zelf gaat researchen!
Daarom hoopte ik op iemand met dezelfde ervaring die een oplossing heeft.
En nee, ik heb nog totaal geen ervaring met deze kaartjes.
Ik heb dus ook geen idee hoe de IRQ instellingen moeten staan, ik heb dat gewoon laten staan zoals het was.
Het is zeker leuk speelgoed, Quake heb ik nog nooit zo mooi gezien. (En ik heb daar aardig wat uurtjes in zitten!
Jammer van die resolutie dan... toen ik het nog niet in 3DFX mode aan de praat had kon die resolutie wel op 1024...
Ik heb de nieuwste Fastvoodoo drivers inderdaad.
Mocht ik er nou nog niet uitkomen, dan ga ik morgen eens posten op 3DFX.IT
[ Voor 58% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-08-2007 00:45 ]
Verwijderd
Ik heb er lang mee geworsteld op een oudere p3 / 450, maar het bleek iets heel lulligs te zijn. Uninstall ze eens vanuit je apparaatbeheer, en herinstalleer ze handmatig stuk voor stuk
Volgens mij is dat de truuc, want er was namelijk iets met SLI enablen... Of je moest er eerst 1 kaart inprikken > Fastvoodo, vervolgende de 2de met ook Fastvoodoo drivers.
Dankzij de SLi functie kon je ook 1024x768 spelen. Maar tegenwoordig is het niets meer, hate to tell you
Ik had wel ergens iets gelezen over 2x die fastvoodoo drivers installeren, dus dat heb ik ook gedaan.
Wat je zegt kan ik me wel voorstellen, ik ga eens proberen alles eraf te knallen, dan één kaart erin en dan de tweede kaart erin.
Ik moet wel nogmaals benadrukken dat Quake 2 gewoon helemaal niet goed gaat... (resolutie maakt niet uit) en dat ik bij Quake 1 de resolutie niet kan aanpassen standaard is het 640*480.
Als ik naar 800*600 ga, knalt hij me er dus uit.
Dat heeft dus nog even niet met SLI te maken.
Anders installeer ik eens windows 98 op die oude bak!
Had ik je al bedankt voor je hulp?
Verwijderd
hey alls je 98SE gaat installeren dan raad ik je de UnOfficial Service Pack for 98SE ver 2.03NL aan na de kale installatie van 98SE dankzei deze SP kan men een geheugen bestand meer dan 512 MB bedragen zonder vage toestanden, men kan ook met NTFS bestanden omgaan en 98SE krijgt een Windows 2000 Pro lookHugoBoss1985 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:39:
Dat van die resolutie met SLI wist ik al!
Ik had wel ergens iets gelezen over 2x die fastvoodoo drivers installeren, dus dat heb ik ook gedaan.
Wat je zegt kan ik me wel voorstellen, ik ga eens proberen alles eraf te knallen, dan één kaart erin en dan de tweede kaart erin.
Ik moet wel nogmaals benadrukken dat Quake 2 gewoon helemaal niet goed gaat... (resolutie maakt niet uit) en dat ik bij Quake 1 de resolutie niet kan aanpassen standaard is het 640*480.
Als ik naar 800*600 ga, knalt hij me er dus uit.
Dat heeft dus nog even niet met SLI te maken.
Anders installeer ik eens windows 98 op die oude bak!(Ook geen ervaring mee, gelukkig genoeg over te vinden
)
Had ik je al bedankt voor je hulp?
Hier een voorbeeld toen ik met me zeldzame 3dfx Voodoo5 5000 AGP 32MB Rev.A0 3700 Prototype bezig was:
Hier de officiele site van de Windows 98SE UnOfficial Service Pack
http://exuberant.ms11.net/98sesp.html
Hier de verplaatste Nederlandse site daar van :
http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl/index.html
Hier een goed voorbeeld van hoe je OS er uit ziet met die UnOfficial Service Pack:

dit is de 3dfx Voodoo5 5000 AGP 32MB Rev.A0 3700 die in het systeem zat, 1 van 10 wereldwijd en 1 van de 5 die het maar doet in Dual chip mode met FSAA x2 als x4:
Dit was me system setup
Sveta
AMD AthlonXP 2700+ @ 2167Mhz 256KB L2 333Mhz FSB
ASUS A7V333-R Rev 1.02 VIA Apollo KT333
2x 512MB PC2700 Kingston Value Ram
3dfx Voodoo5 5000 AGP 32MB Rev.A0 3700
Creative Labs Sound Blaster Live 5.1
the latest 3dfx WHQL driver + the Control Panel of AmigaMerlin 2.9
DirectX 9.0c

het laatste plaatje is de 5000 AGP in actie met StarWars Jedi Knight: Jedi Academy op de 5000 AGP Prototype @ Medium/High details @ 1024 x 768 x32 zonder de gebruik van de zeer beroemde MesaFX 6.2.0.2 Opengl32.dll
hier een vergelijking van de 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A 3700, 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Rev.A 2500 en 3dfx Voodoo5 5000 AGP 32MB Rev.A0 3700
veel suc7
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 13:29 ]
Het probleem is (toch bedankt voor je idee
Het werkt nu goed, ik heb het getest met 3dmark en met Quake. (Quake kan gewoon niet hoger dan 640*480 in Glide...)
Met Carmageddon heb ik de 3dfx patch geprobeerd maar dan krijg ik gewoon een zwart scherm met opstarten (hoor wel geluid dus is echt een beeldprobleem.)
Het andere probleem is dat met Quake 2 alles er veel te licht uit ziet en dat de kleuren niet kloppen (blauwe vlekken op mijn handen en nog meer vage kleuren... moet ff een screenshot posten.)
Dus ik heb er nog niet echt plezier van gehad...
Binnenkort via FTD een hele reeks dosgames downloaden, dan eens kijken wat het spul kan.
Zit ook Unreal bij en Blood (had ook een 3dfx patch...)
Oh ja half-life draait er ook op!
Verwijderd

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 16:19 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Zoals ik al zei had ik het probleem enkel en alléén met Quake 2. (en op 3dfx glide mode.)
SLI werkt en andere spellen vertonen geen vreemd gedrag.
Screenshot moet nog komen.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik kan dus nergens vinden hoe ik een screenshot maken in Quake 2
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-08-2007 00:10 ]
Krijg je ook blauwe vlekken in Quake2 als je op Software Render draait? Tenzij dan ineens andere texturen worden gebruikt zou je dan iig de texturen kunnen controleren.
Hey Cybersteef, bedankt voor je reactie.cybersteef schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:15:
Doet me denken aan corrupte texturen binnen Quake2 of ergens in de rendering binnen de software een plek waar het mis gaat.
Krijg je ook blauwe vlekken in Quake2 als je op Software Render draait? Tenzij dan ineens andere texturen worden gebruikt zou je dan iig de texturen kunnen controleren.
Voor zover ik weet doet Quake 2 het in alle andere renderers prima!
Als ik het goed heb kan ik met F12 of Ctrl + F12 een screenshot maken...
Dus ik heb dat geprobeerd en floeps, Quake 2 knalt eruit met een foutmelding bladiebla.
Ik heb ook printscreen geprobeerd en dan pasten in Paint, grijs beeld en verder staat er niets op.
Ik heb zo'n gevoel dat er iets meer aan de hand is. (Met Quake 2.)
Wat ik eens ga doen is testen met de Quake 2 demo en nog een aantal dingen die hier zijn voorgesteld.
Ik hou jullie op de hoogte.
Nogmaals bedankt.
Dit topic is gesloten.