[Discussie] 3dfx Forever - Deel 10

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 41.987 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Paypal kan je registreren zonder credit card. :)

Toch zit er weinig verschil tussen de Voodoo 5 en de Geforce. Op zich logisch natuurlijk, maar het is niet zo een eerlijke vergelijking met glide.

Laat wel zien dat glide redelijk superieur is :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie het verschil wel goed 16Bit Glide still beats 32 Bit OpenGL lol kijk eens naar die lucht, en hoe donker en kleur lozer OpenGL is ten opzichte dat van de Voodoo5 ;)

Zo net Descent3 1.5Beta gedaan op me Voodoo5 5500 PCI die ooit van jou was hehe :D dat kaartje doetDescent3 op 1024 x 768 x 16 in Glide met FSAA x2 vlekkeloos FSAA x4 trekt hij net wel maar in vette battles wordt het een beetje te gortig hehe, maare in Unreal trekt hij 37 frames per sec met FSAA x4 op 1024 x 768 x16 in Glide :D blijft mooi hoor 16 Bit glide in die games heerlijk, het gevoel van de oude tijd met 3dfx FSAA that just gives the extra touch :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
Hej , vraagje , ik probeer mijn voodoo rush 6mb weer eens aan de gang te krijgen onder windows xp , heb echt al veel drivers geprobeerd , maar het lukt me niet :X . Geen enkele driver lijkt te werken.

Iemand enig idee welke driver g oed werk onder windows XP , win2000 mag eventueel ook :)

velen malen dank .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19

Thandor

SilverStreak

Ik heb in het verleden eens een Voodoo Rush geïnstalleerd onder het NT5 kernel. Drivers daarvoor had ik hier vandaan.

Support voor de Voodoo Rush is ver te zoeken. Het is niet zo'n populaire kaart en er zijn weinig mensen die een Voodoo Rush 24/7 in een Win2K/XP machine willen draaien. Naast dat is de kaart hardware matig ook niet altijd compatible. Ik heb verschillende Voodoo Rush kaarten geprobeerd in nieuwere PC's maar zonder succes. Oudere PC's (5de generatie PC's) hebben er over het algemeen geen problemen mee :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
Thandor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:01:
Ik heb in het verleden eens een Voodoo Rush geïnstalleerd onder het NT5 kernel. Drivers daarvoor had ik hier vandaan.

Support voor de Voodoo Rush is ver te zoeken. Het is niet zo'n populaire kaart en er zijn weinig mensen die een Voodoo Rush 24/7 in een Win2K/XP machine willen draaien. Naast dat is de kaart hardware matig ook niet altijd compatible. Ik heb verschillende Voodoo Rush kaarten geprobeerd in nieuwere PC's maar zonder succes. Oudere PC's (5de generatie PC's) hebben er over het algemeen geen problemen mee :)
he dankje , die drivers had ik zelf ook al gevonden ja , maar die werken niet erg lekker . Het is in een pentium 2 350 mhz , dus al een wat oudere pc , krijg het gewoon niet goed aan de praat. nouja , we prutsen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik weet niet zo goed of het onder handel valt, maar ik heb een werkende oude voodoo 2/12MB pci kaart met SLI connector en zo'n vga doorlus kabel die ik gratis aan biedt, mits hij gehaald wordt in Delft, Groningen of Ootmarsum (Twente). Voorkeur is Delft.
Op mijn advertentie wordt niet gereageerd en ik vind het zonde om iets weg te gooien waar nog liefhebbers voor zijn.

Omdat ik hem gratis aanbied gok ik maar even dat het niet onder handel valt en zet ik hem hier neer.
Voor de modjes: Als je besluit dit bericht weg te editen, mail me dan even, dan flikker ik de kaart in de vuilnisbak. Dit is namelijk de laatste poging die ik wil doen om er iemand blij mee te maken. Er reageert niemand op mijn advertenties behalve mensen die de kaart niet willen maar het wel zonde vinden als ik hem weg knikker.

edit: Kaart is weggegooid ivm gebrek aan belangstelling :/

[ Voor 8% gewijzigd door VROEM! op 06-05-2006 20:12 ]

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb een voodoo banshee met 16mb, deze wil in een pctje gebruiken voor stepmania via
de tv, hier dus het probleem welke drivers moet ik hier voor nemen. Via de tvout faq kon
ik het niet vinden en in de grote 3dfx topics ook niet. Ik kon ook geen drivers opsporen
voor winxp in de 3dfx topics.
Wie kan mij hier op het goede spoor zetten of weet een howto ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Banshee drivers moeten nog wel goed te vinden zijn, bekijk www.3dfxzone.it eens. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VROEM! schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:46:
Ik weet niet zo goed of het onder handel valt, maar ik heb een werkende oude voodoo 2/12MB pci kaart met SLI connector en zo'n vga doorlus kabel die ik gratis aan biedt, mits hij gehaald wordt in Delft, Groningen of Ootmarsum (Twente). Voorkeur is Delft.
Op mijn advertentie wordt niet gereageerd en ik vind het zonde om iets weg te gooien waar nog liefhebbers voor zijn.

Omdat ik hem gratis aanbied gok ik maar even dat het niet onder handel valt en zet ik hem hier neer.
Voor de modjes: Als je besluit dit bericht weg te editen, mail me dan even, dan flikker ik de kaart in de vuilnisbak. Dit is namelijk de laatste poging die ik wil doen om er iemand blij mee te maken. Er reageert niemand op mijn advertenties behalve mensen die de kaart niet willen maar het wel zonde vinden als ik hem weg knikker.

edit: Kaart is weggegooid ivm gebrek aan belangstelling :/
Sjooooooooooooo een voodoo kaart weg gooien :X dies gek, die kan je makkelijk verkopen man op ebay ooit, zelfs kapotte kaarten verkopen zelfs best oke.

maargoed jou keuze natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucko

One clown to rule them all !

Aaah, the good ol' days.

Helaas nog niet eerder in dit topic geweest, maar eeuh ... ik weet dat er vroeger drivers waren om je 3Dfx v2 als 2D kaart te gebruiken onder W2k. Volgens mij heb ik die zooi hier zelfs nog ergens op een HDD staan. Straks eens eventjes gaan zoeken en gaan installeren op mijn Voodoo2

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook hier de nieuwste voor 2K en XP pakken ;)
http://www.3dfxzone.it/dir/news/3dfx/fv2_4.0_xp_ge/index.htm

3dfx Shall always live on here O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Jah oke, maar zoals ik al zei ... de drivers die ik dus ergens moet hebben is om een 3D only kaart te gebruiken voor 2D (zoals je gewone windows desktop). Dat gaat normaliter niet met een VooDoo2 kaart waardoor je dus aangewezen zou zijn op een normale videokaart via een pass-through kabel.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo2 wordt alleen toegepast in 3D apps, het heeft niks te maken met 2D dat doet je master kaart .

Voodoo Rush, Voodoo Banshee, Voodoo3 , Voodoo4, Voodoo5 en Specter 1000 zijn de enige 3dfx kaarten die 2D als 3D kunnen, oke de Specter 1000 aka Rampage zijn er niet veel van infeite de opvolger van de Voodoo5 serie.

een Voodoo2 3D add on zegt al genoeg toch ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:57:
Voodoo2 wordt alleen toegepast in 3D apps, het heeft niks te maken met 2D dat doet je master kaart .

Voodoo Rush, Voodoo Banshee, Voodoo3 , Voodoo4, Voodoo5 en Specter 1000 zijn de enige 3dfx kaarten die 2D als 3D kunnen, oke de Specter 1000 aka Rampage zijn er niet veel van infeite de opvolger van de Voodoo5 serie.

een Voodoo2 3D add on zegt al genoeg toch ;)
En ik zeg je dus dat het wel kan, je VooDoo2 gebruiken voor normale desktop weergave.

Check de driver onderaan mijn post waardoor je hem kunt gebruiken als 2e vga kaart om een 2e scherm aan te sluiten. Als primair display adapter zou blijkbaar niet werken volgens de readme file.

Deze is voor W2K, maar wellicht dat de driver ook onder XP werkt :?

driver linkje
Readme

Ik heb ze iig destijds geprobeerd op mijn Creative VooDoo2 en het werkte, al was het nog een beetje buggie due to beta-status van de driver itself :)

[ Voor 49% gewijzigd door Yucko op 16-08-2006 09:31 . Reden: linkjes naar afbeeldingen gefix0red ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Obi-Wan Kenobi, PurePwnage aanhanger :P , wat is nou de nieuwste/recentste game die je ooit op een van je Voodoo's hebt gespeeld?
Ik weet nog goed dat een maat van me nog Deus Ex uit had gespeeld op een Pentium2 400mhz + Voodoo3. Deus Ex 2 maakt gebruik van pixel shaders, dus dat zie ik een Voodoo niet trekken. Ik ben nu bezig met Oni uit te spelen, maar das gewoon op mn 7800GS. Ik vraag me af of ik die ook met mn Voodoo kan draaien.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JaJoah
ik als 3dfx Collector en 3dfx gebruiker zeg dat het niet kan dus blaat niet. 8)7 als het kan laat maar een de feiten zien dan he :O
Modbreak:Gisteravond was je zat, was je dat om 16u55 ook al? :X

1) ongeacht of je gelijk hebt of niet, de manier waarop je hier post is echt beneden peil
2) je hebt sowieso ongelijk, zie o.a. http://www.realtimesoft.com/multimon/articles/voodoo2/

@ XanderDrake :)

het nieuwste game wat ik ooit heb geprobeerd op me Voodoo5 6000 was Half Life2 op 1600 x 1200 x32 op High settings dat verliep allemaal netjes.
met AmigaMerlin 3.1 R11 onder Win2K Pro +SP4 :)

en ja ik gebruik meer me 3dfx kaarten voor 3dfx games en me Leadtek GeForce 6800 AGP 128MB en Sapphire Radeon X1900 XTX PCI-E 512MB for the newer stuff ;)

maar als je echt iets leuks wil testen dan zou ik zeggen Flight Simulator 2004 raad ik echt een 5500 of het liefst een 6000 aan, Half life2 natuurlijk, UT 2004, Doom3, Doom3 RoE, C&C Generals + ZH. En GTA III, Vice City en San Andrea's verlopen ook allemaal feiloos :)

Oni is een Glide game dus moet vlekkeloos gaan hoor, zelfs op een Velocity 200 AGP ging het prima op 1024 x 768 x 16 in Glide O+

Question:

What system do I need to play Oni?

Answer:

You can play Oni on a PC, a PlayStation2 or a Mac.
PC System Requirements:
• Windows 98/ME (with Service Pack 3 or higher)/2000.
• 266 MHz Pentium III processor or higher.
• 64MB of RAM.
• 800MB free hard disk space.
• Hardware accelerated 3D graphics card (OpenGL compatible).
• Video Modes Supported: Voodoo 2+, TNT2+, Rage Pro+, Intel i890.
• Supported graphics: 3DFX Voodoo 2, ATI Rage Pro, ATI Rage 128.
• Only OpenGL, Glide and Software Rendering supported on WindowsNT.
Mac OS System Requirements:
• System 8 or higher.
• 300MHz PowerPC or higher.
• 64MB of RAM.
• 800MB free hard disk space.
• Supported graphics, 3DFX Voodoo 2, ATI Rage Pro, ATI Rage 128 (All G4 based Macs, some non-beige G3 Macs) and CD-ROM.

hier de source :)
http://www.bungie.net/Gam...fo&subsection=FAQs&page=1

veel plezier :)

3dfx PC accelerators.
So powerful, it's kind of redicilous

[ Voor 97% gewijzigd door dion_b op 21-05-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:55:
@ JaJoah
ik als 3dfx Collector en 3dfx gebruiker zeg dat het niet kan dus blaat niet. 8)7 als het kan laat maar een de feiten zien dan he :O
Doe eens niet zo uit de hoogte vent Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/we.gif

Waarom probeer je die driver niet eens ipv het zomaar weg te wuiven alleen maar omdat JIJ blijkbaar nog nooit hierover gehoord hebt want dat zegt natuurlijk niets.

Wanneer ik hier een testrig zou opstellen met die driver zou je het waarschijnlijk toch niet geloven en me beschuldigen van photoshoppen van de screens of whatever.

Maar goed, je doet maar ... ik wilde iets met jullie delen ... maar blijkbaar is dat niet mogelijk zonder meteen neergesabeld te worden door "Mr Know-it-All" alszijnde iemand die maar wat dom zit te zwetsen :(

Voor iemand met zo'n nick komt je niet echt "enlightened" op me over. Heb je uberhaupt wel gekeken naar de driver die ik gehost heb ?

EDIT: Hij is bv. ook HIER te vinden.

En anders kijk je eens HIER en leest de post van ene phobo!!!!!! Zeker allemaal geblaat 8)7 ???? Er staat notabene dat die driver (destijds) bij 3Dfx.com te downloaden was.

Om het je helemaal makkelijk te maken heb ik de post waar het om gaat eventjes hieronder gequote:
phobo 2002-04-01 07:39

--------------------------------------------------------------------------------
I tried submitting my entry into the database but got a 500 (internal server error), so your asp script is probably having some sort of database communication problem:

Please add:

Submitted by phobo (contact me by posting on forums at www.up.org.nz) on Apr 1, 2002
Win2000, 2 monitors, 2 video cards
Genuine Intel Pentium III 500,
256 MB SDRAM SDRAM, 14 GB HDD etc.

Monitors:
(For TNT): Viewsonic E70
(For 3dfx): Hansol 710A

Make sure you put the refresh rate on both monitors to the same setting otherise a small amount of visual interference occurs.

Card 1:
AGP, Nvidia Riva TNT2 M64 chipset
Standard drivers used (whatever is installed/detected by default within W2k)
Card 2:
PCI, 3dfx Voodoo2 chipset
You must use the v2-w2k-1.00.00-beta.zip driver so that your 3dfx Voodoo2 is used as a 2d standalone card, not a 3d Accelerator. Available on realtimesoft.com and up.org.nz and 3dfx.com.

Colours are slightly washed out, despite monitor and software tampering, so swapped for another monitor in the office to resolve this issue. The driver means you are limited to 1024x768 if you want 65535 colours.(recommended)

[ Voor 148% gewijzigd door Yucko op 21-05-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

het nieuwste game wat ik ooit heb geprobeerd op me Voodoo5 6000 was Half Life2 op 1600 x 1200 x32 op High settings dat verliep allemaal netjes.
met AmigaMerlin 3.1 R11 onder Win2K Pro +SP4 :)
Woohaa! Laat ie dan ook alles zien, of zijn er een aantal effecten die de Voodoo niet kan renderen? Maakt HalfLife2 geen gebruik van T&L ?
maar als je echt iets leuks wil testen dan zou ik zeggen Flight Simulator 2004 raad ik echt een 5500 of het liefst een 6000 aan, Half life2 natuurlijk, UT 2004, Doom3, Doom3 RoE, C&C Generals + ZH. En GTA III, Vice City en San Andrea's verlopen ook allemaal feiloos :)
Dan zouden Quake4 en ET: Quake Wars ook moeten werken neem ik aan :) Gaaf hoor!
Oni is een Glide game dus moet vlekkeloos gaan hoor, zelfs op een Velocity 200 AGP ging het prima op 1024 x 768 x 16 in Glide O+
Yeah na 1 seconde zoeken vond ik ook, in de readme, dat Oni gewoon kon draaien op Glide.
De meeste games die toendertijd uitkwamen ondersteunen Glide nog prima!
3dfx PC accelerators.
So powerful, it's kind of redicilous
Copy That 8)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T&L wordt softwarematig door me CPU gerenderd maar die 6000 kan geen T&L geen 1 voodoo kan T&L, de Rampage was de enige die dat kon met behulp van een Sage T&L Chip en idd een Voodoo2 en Voodoo3 met apparte T&L Chips, alleen die kaarten waren niet echt voor games bedoeld.

de Voodoo5 6000 heeft power genoeg voor HalfLife 2 hehe dat ding is echt beestig.
Geen id over Quake4, ben er al een tijdje mee aan de slag geweest met me Voodoo5 6000, alleen met de Doom3 MesaFX Opengl32.dll lukte het niet en met de normale MesaFX OpenGL32.dll ook niet, er moet een bepaalde regel verandered en toegevoegd worden in de Doom3 MesaFX OpenGL32.dll maar wat dat is is boven mijn petje, aangezien programeren niet me vak is, dat laat is wel aan ps47, dborca en Zeckensack over :)

Jedi Knight Jedi Academy zag er spectaculair uit op de Voodoo5 6000 :) hier me laatste ervaringen daarmee:

Reso 1600 x 1200 x32 Max settings:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/13463-1/V6K_test_Jedi_Academy_a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/13460-1/V6K_Jedi_Academy_Saber_swing.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/6718-2/DSC00854.jpg

het blijft een zeer indrukwekkend ontwerp.

Dat spel is zo cool vooral in Multiplayer met 2 Lightsabres :9

@ Jajoah
Je mag het wel wat aardiger uitleggen ipv van met helse kwaadheid ooit, dat wordt niet geaccepteerd en komt bedreigend over :( .

Whatever jij je zin, maak dan maar wat mooie screenshots en een foto van een monitor bevestigt aan de voodoo 2 (dat je de kabel ziet lopen) doet dat maar es }:O Moo

Modbreak:Obi, jij bent out of order geweest, jij hebt uit de hoogte lopen blaten dat iets onmogelijk was (terwijl uitgerekend jij had kunnen en mogen weten dat het wel kon) en dan vind jij het raar dat iemand de noodzaak voelt om even zeer duidelijk te onderbouwen waarom je ongelijk had...

Doe eens ff normaal :/

[ Voor 127% gewijzigd door dion_b op 21-05-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:18:

...

@ Jajoah
Je mag het wel wat aardiger uitleggen ipv van met helse kwaadheid ooit, dat wordt niet geaccepteerd en komt bedreigend over :( .

Whatever jij je zin, maak dan maar wat mooie screenshots en een foto van een monitor bevestigt aan de voodoo 2 (dat je de kabel ziet lopen) doet dat maar es }:O Moo
Ja sorry hoor, maar wie begint er hier? Jij weerlegt mijn uitspraak zonder ook maar enige vorm van (relevante) argumentatie. Alleen de uitspraak:
@ JaJoah
ik als 3dfx Collector en 3dfx gebruiker zeg dat het niet kan dus blaat niet. 8)7 ...
en daar moet ik het dan mee doen :{ .

Natuurlijk, de Voodoo2 is een add-on 3D kaart ... maar dit wil nog niet zeggen dat hij niet (met de nodige tweaks en/of drivers) in staat is een andere taak uit te voeren. Ik meen me iets te herinneren dat een tijdje (lees: paar jaar) geleden er mensen waren die een nVidia chip voor andere (rekenkundige) doeleinden gebruikt hadden.

En laat ik dat nu net proberen uit te leggen. De drivers waarna ik verwijs zijn heel erg beta, en zijn zeer zeker niet super-stabiel. Je bent gebonden aan bepaalde restricties (kaart kan bv. alleen als secundaire kaart + monitor werken), maar je hebt iig geen doorlus kabel nodig om een bureaublad uit dat ding te persen.

Ik ben benieuwd of je uberhaupt hebt gekeken naar de linkjes die in mijn vorige post staan (eerlijk zeggen :{ ) want dat had je gezien dat ik niet de enige ben die claimt dat hij dit gedaan heeft.

Als ik het goed begrijp ben je een van de (zoniet DE) grootste 3Dfx fanboys hier op GoT, maar weet je ... het zou wel eens kunnen zijn dat iemand iets weet dat jij niet weet. Niemand kan alles weten :P

Maar goed, als jou dat vrolijk maakt dan wil ik best wel eens mijn P2 uit de mottenballen halen en die drivers erop zetten (als het goed is staat er zowiezo nog W2K op). Ik ben zelfs bereidt om met de complete 'rig' naar jou toe te komen zodat je met je eigen ogen kunt zien dat ik niet uit mijn nek zit te lullen 8)

Je mag me spammen op mijn email (zie mijn profiel) indien je intresse hebt.

EDIT:

Ik heb het topic gevonden hier op GoT waar ikzelf voor het eerst geattendeerd werd op deze feature: Wallie in "Wat voor add-on kaart is dit?

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 21-05-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin niks , just made a point that is all ;) ik ben geen vage aap die mensen spammed, maare ik heb ook mijn meningen over dingen net als jij die heb.

met het 3dfx gebeuren ben ik namelijk al heel lang bezig, dit is namelijk niks nieuws, het beeld wordt met behulp van die driver gestuurd via je master 2D 3D kaart naar de Voodoo2 op een of ander manier, maar deze functie werkt alleen maar onder Win2K pro en kan niet een hogere reso hebben dan 1024 x 768 x16, maar daarin tegendeel ziet het er een beetje blury uit ;) Ik zou zeggen gebruik die Voodoo2 maar lekker voor 3D waar die eigenlijk voor bedoeld is en je Master 2D 3D voor de 2D :)

maar idd ik vergisde me ergens, heb effen aan Hank semenec gePMed de God van 3dfx zelf ;) die weet echt alles wat over 3dfx betrefd qua techniek enzo en vage ontwerpen.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Best interessant. Kan me wel voorstellen dat zoiets moet werken. Ben alleen benieuwd hoe zoiets gerendered wordt dan.. in een 3d omgeving ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er wordt niks gerendered, de driver is alleen geoptimalliseerd voor 2D , 3D staat inwezen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Obi, je laatste paar posts zijn totaal walgelijk :o

De manier waarop je post zou als je gelijk had a gruwelijk betweterig en irritant zijn, maar dat je zo loopt te blaten als je ongelijk hebt - en niet eens de moeite doet om na te gaan of je gelijk hebt of niet en zo ja hoe dan, dat is echt te zot voor woorden.

Standalone gebruik van de Voodoo II is met betadrivers voor Win2K te doen (ook onder XP), kwaliteit is ranzig, maar dat komt niet door iets dat "doorgestuurd" zou worden door een evt andere kaart maar gewoon omdat de Voodoo II hier niet goed in is. De beperkingen zijn dan ook verder gewoon de beperkingen van de Voodoo II iha (1024x768@16b zou ergens een belletje moten doen rinkelen...)

Overigens zijn linuxgebruikers een stuk beter voorzien. Zij moeten net zo goed met de hardwarematige beperkingen leven, maar de voodoo driver is een stuk volwassener dan die 2000 beta onding en kan zonder artefacten prima werken vanaf XFree 4.0 en XOrg 1.0. Bovendien werkt voodoo ook met de Voodoo I

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan bespreek ik het gewoon ergens anders, lijkt me effe een betere oplossing want elkaar uitschelden heeft namelijk geen zin

maar uitraard was ik idd wat aan de vage kant tekeer gegaan, ik zal er op letten voor de volgende keer.

Mijn excuses voor de moeilijkheden.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo heb het wel effe onderzocht en idd het kan bleek meer een soort concept id geweest zijn en idd het zag er niet uit :X :
http://www.falconfly-cent...on=display;num=1148245367

FalconFly says:
" Yep, the Win2k V1.00.00beta does that, but it was nothing more than a proof of concept."

trouwens nog wat leuks tegen gekomen, kennen jullie Tyfoon 3D nog?
http://www.typhoon.de/en/art.php?p=134

die bestaan zelfs nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik weet dat het verboden is om hier dingen aan te bieden voor verkoop, maar als je nu wat weg wil geven?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002

Spoooky

Core temp 37°C

Wat wil je weggeven Gutteguttegut? Als het een voodoo kaart is.... Houd ik me aanbevolen!

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Spoooky schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:00:
Wat wil je weggeven Gutteguttegut? Als het een voodoo kaart is.... Houd ik me aanbevolen!
Ik heb net op zolder 4 3dfx posters gevonden, 1x een groene (Voodoo3 3000?) en 3x een blauwe (Voodoo3 2000?) formaat A3 geloof ik, nog netjes in een koker.

Ik dacht er zijn vast wel een paar 3dfx fans die ze misschien willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Sorry dat ik het vraag, maar ik verbaas mij er serieus over dat er 10 delen van een topic bestaan over een al 6 jaar niet meer bestaand videokaarten merk. Ik heb het topic eens doorgelezen en een filmpje bekeken en ik begrijp alle ophef eigenlijk niet. Ik bedoel: vroeger had ik ook een Voodoo 2 en die is gewoon vervangen toen die bejaard werd na drie jaar. Klaar, hop volgende kaart.

Wat is er nu zo fantastisch aan 3dfx? Het was een bedrijfje wat interessante commerciele producten maakten, ok maar wat dan nog? Er zijn zoveel fabrikanten die overgenomen worden, ik kan er geen traan om laten. Werkten jullie allemaal bij 3dfx? Zijn jullie allemaal verzamelaars die ipv postzegels videokaarten verzamelen :? (ik begrijp verzamelaars per definitie niet, dus dat zou een verklaring kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wwillem schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:21:
Sorry dat ik het vraag, maar ik verbaas mij er serieus over dat er 10 delen van een topic bestaan over al 6 jaar niet meer bestaand videokaarten merk. Ik heb het topic eens doorgelezen en een filmpje bekeken en ik begrijp alle ophef eigenlijk niet. Ik bedoel: vroeger had ik ook een Voodoo 2 en die is gewoon vervangen toen die bejaard werd na drie jaar. Klaar, hop volgende kaart.

Wat is er nu zo fantastisch aan 3dfx? Het was een bedrijfje wat interessante commerciele producten maakten, ok maar wat dan nog? Er zijn zoveel fabrikanten die overgenomen worden, ik kan er geen traan om laten. Werkten jullie allemaal bij 3dfx? Zijn jullie allemaal verzamelaars die ipv postzegels videokaarten verzamel :? (ik begrijp verzamelaars per definitie niet, dus dat zou een verklaring kunnen zijn)
Voor mij is het gewoonweg pure nostalgie, plus het feit dat die Voodoo kaarten het eigenlijk nog best goed functioneren :P Ik ben iemand die met de meest oude PC nog wel iets kan doen. Ik heb laatst een 233mhz über oude workstation voor nop op de kop getikt, iedereen zou liever het 10-voudige van die snelheid willen, maar mede dankzij de Voodoo2 die ik erin heb geknalt kan ik nog prima CounterStrike 1.6, Turok en Quake2 spelen! Das toch gaaf :D ! Je maakt van iets zwaar verouderds iets redelijk nuttigs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Gutteguttegut schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:02:
[...]
Ik heb net op zolder 4 3dfx posters gevonden, 1x een groene (Voodoo3 3000?) en 3x een blauwe (Voodoo3 2000?) formaat A3 geloof ik, nog netjes in een koker.

Ik dacht er zijn vast wel een paar 3dfx fans die ze misschien willen hebben.
Ik had een Voodoo 3 2000 (PCI) en die zat in een paarse doos...

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:06

houthakker

Poehé

Check dit:

Quantum3D AAlchemy AA5 8264 graphics subsystem:

http://cgi.ebay.nl/Quantu...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Volgens http://gamasutra.com/newswire/bit_blasts/20001129/index1.htm 8x VSA 100 CHIP!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

wwillem schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:21:
Sorry dat ik het vraag, maar ik verbaas mij er serieus over dat er 10 delen van een topic bestaan over een al 6 jaar niet meer bestaand videokaarten merk. Ik heb het topic eens doorgelezen en een filmpje bekeken en ik begrijp alle ophef eigenlijk niet. Ik bedoel: vroeger had ik ook een Voodoo 2 en die is gewoon vervangen toen die bejaard werd na drie jaar. Klaar, hop volgende kaart.

Wat is er nu zo fantastisch aan 3dfx? Het was een bedrijfje wat interessante commerciele producten maakten, ok maar wat dan nog? Er zijn zoveel fabrikanten die overgenomen worden, ik kan er geen traan om laten. Werkten jullie allemaal bij 3dfx? Zijn jullie allemaal verzamelaars die ipv postzegels videokaarten verzamelen :? (ik begrijp verzamelaars per definitie niet, dus dat zou een verklaring kunnen zijn)
Ik zit nu ook gewoon aan nieuwe kaarten hoor, daar niet van.
Maar 3dfx is een stukje geschiedenis. En Voodoo5's kunnen nog steeds mee komen met huidige videokaarten op het gebied van image-quality en ook huidige games kunnen er nog mee gedraait worden. En bedank je dan dat die kaarten toch al een aardige leeftijd hebben.
Verder heb ik zelf 2 Voodoo2's met een SLI kabeltje en dat is, zoals Xander al zegt, pure nostalgie. Oude games en wat nieuwere games, patsboem op dat ding.
Voodoo's zijn subliem O+
Het is laat dus om dat te onderbouwen heb ik nu geen zin in ;) Weltrusten

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dfx was de eerste die met een goed werkende 3D API kwam ;) dat ging met de naam Glide de werled van 3D games in.

3Dfx Interactive heeft daarmee het grote suc6 voorelkaar gekregen wat de anderen maar niet lukten ;)

Hierdoor zijn ze heel beroemd geworden hehe en hun prototypes, Oem kaartjes en productie kaartjes zijn nu echte collectors items geworden die toch veel geld op kunnen leveren, maar de meeste doen ze verzamelen omdat het een appart gevoel geeft van binnen om toch iets van de koning van 3D te hebben.

De 3dfx Prototypes zijn de kaarten waarbij het meeste intresse en geld komt kijken, die zijn zeldzaam, moeilijk te krijgen en niet echt goedkoop om zomaar aan te schaffen.
de 3dfx Prototypes geven de meeste 3dfx verzamelaars de echte kick met het verzamelen van 3dfx kaarten die zo onbekend en zo zeldzaam mogelijk zijn.

hier de 3dfx gallerie van heel wat collectors die anderen als ik zelf ook goed kennen :)
http://www.3dfx.ch/galler...re.ShowItem&g2_itemId=711

veel plezier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik kan dus nergens voorbeelden van die posters vinden...zijnze zo zeldzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ik zal het even uitleggen en laten zien waar die lui zitten hehe :)

http://www.falconfly-central.de --> 622 Registered Members
http://forum.voodooalert.de/index.php --> 820 Registered Members
http://www.x-3dfx.com/forum/index.php --> 1262 Registered Members
http://www.3dfxzone.it/enboard/ --> 3934 Registered Members
http://p197.ezboard.com/bx3dfx --> 5064 Registered Members

heh need I go on :) echt het zijn er meer dan je denkt, aan gezien die gallerie zijn er maar een paar van de zo vele 3dfx fans out there, maar dat groepje van die gallerie hebben wel de zeldzaamste en grootste collecties die frij bekend zijn geworden, er zijn andere mensen als AmigaMerlin, NightBird, HutzePutz, TweakStone, SK1, Fish, en Rolo01 enzo die gaan meer voor Quantum3D en 3dfx Prototypes.

hier op de site waar ik meestal kom vanwegen de sublieme band met de mensen die ik daar ken enzo hebben we een lijst van wie de grootste collectie heeft en een totaal van de hoeveel heid karten in onze 3dfx club :)
http://www.falconfly-cent...on=display;num=1087068014

die lijst zegt niks van de grootste collectie heeft ter wereld het is gewoon op orde gezet om het totale aantal kaarten op een rij te stellen en het totale wat in oze club bevind, er zijn rumors dat het FalconFly team de grootste hoeveelheid 3dfx kaarten heeft en vrijwel allebestaande modellen, zelfs een werkende Rampage!
ga naar deze site van gdonovan hij heeft echt de grootste collectie terwereld
http://www.thedodgegarage.com/3dfx/index.htm

hij heeft bijna allemogelijke modellen die er bestaan, ook laboratorium kaarten prototypes die nooit het daglicht hebben gezien enzo, hij heeft mij ooit verteld dat zijn collectie over de 300 kaarten teld, dat op die FalconFly lijst maar een kleine speculatie was van 3 jaar terug hehe. gdonovan is zegmaar de king of 3dfx collecting to zo verre, mijn m3dfx maat TM30 uit Duitsland staat op nummer2 van de wereld, hun collecties zijn zo erg uitgebreid daar kan je echt van op kijken dat er toch nog best zo veel merken zijn geweest enzo.

maargoed 3dfx kaarten zijn best veel waard, hier wat voorbeelden:

3dfx Voodoo5 5000 AGP 32MB Rev.A0 3700 = 500 Euro
3dfx Voodoo5 5000 PCI 32MB Rev.A0 4899 = 650 Euro
3dfx Voodoo5 5000 PCI 32MB Rev.A1 0900 = 550 Euro

3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A0 0700 + Legacy VoodooVolts = 1850 Euro
dit is de eerste 4x1 Voodoo5 6000 model, die bleken te werken op maar core/mem 100Mhz heh, dat is een hele normale snelheid voor first functional prototypes, er zijn er maar 2 bekend die deze kaart hebben.

3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A1 1500 + Legacy VoodooVolts = 1750 Euro
dit model is ook een kaart met veel glorie :) een verbeterde Rev.A0 0700 de Rev.A1 1500 er is maar 1 van deze kaarten die het doet.

3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A2 2600 + Legacy VoodooVolts = 1550 Euro
dit is een verbeterde Rev.A1 1500 maar die heeft een HiNT PCI-PCI chip ipv een Intel chip, dit heeft veel communicatie problemen opgelost op Intel mobo's en communicatie problemen met alle 4 VSA's :), de Rev.A2 2600 wordt ook best veel gebruikt, blijkt ook een use friendly model te zijn, ook best zee rgewild, omdat het de erste Voodoo5 6000 is met de HiNT PCI-PCI bridge chip.

3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A3 3400 + Modern VoodooVolts = 1800 Euro
dit is een heel gewilde exemplaar net als die Rev.A0 0700 en A1 1500 Intel kaarten, de Rev.A3 3400 wordt ook als de King van de Voodoo5 6000 gezien aangzien die de snelste gehugenchips hebben van 5.4ns en de meeste Rev.A3 3400's kunnen gewoon op core/mem 183Mhz werken, wat een max bandbreedte van 12.8 GB per sec konden levrer evenveel als een GeForceFX 5700 Ultra hehe .

3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A 3700 + Modern VoodooVolts = 1400 Euro [dit is het meest gebruikte model ook het veiligste model voor gebruik.

3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A 3900 + Legacy VoodooVolts = 2000 Euro
[dit is een van de zeldzaamste die er is aangezien er maar 2 bekend zijn wereldwijd!]

dan heb je de Daytona's, die hadden de Voodoo4 serie vervangen.

Voodoo4-2 4200 PCI + DVI 16MB DDR 64Bit Rev.A0 3100 = 580 Euro
maar 1 van bekend van de Rev.A0 versie van deze kaart

Voodoo4-2 4200 PCI + DVI 16MB DDR 64Bit Rev.A1 4600 = 140 Euro
deze zijn de meest geproduceerd Daytona soort die er vrijwel bestaat, estimated 400 zijn er omgebouwd voor OEM gebruikvoor IBM

Voodoo4-2 4200 PCI + DVI 32MB DDR 64Bit Rev.A0 3400 = 580 Euro, dit is first prototype deze heeft geen logo op de VSA-101 Daytona chip en heeft een Zwarte DVI-Out wat nogal vaker is gezien op sommige Prototypes.

Voodoo4-2 4200 PCI + DVI 32MB DDR 64Bit Rev.A1 3900 = 480 Euro
hier zijn er maar 4 a 5 van bekend blijkt ook een zeer gewilde model te zijn, Rolo01 heeft er 1, gdonovan heeft er 2, nightbird heeft er 1 en die andere zweeft ook nog ergens rond hehe :)

Voodoo4-2 4200 AGP + TV-Out 32MB DDR 64Bit Rev.A 4100 = 550 Euro
ook een zeldzaam kaartje die komen ook niet al te vaak voor gdonovan en Nightbird hebben deze kaartjes ook iemand in tjechie heeft er eentje, zijn er ongeveer 4 in de wereld.

3dfx Specter 1000 AGP 32MB DDR 128Bit met 3dfx VSA-200 Rampage 2000 GPU, die heeft een volledige DirectX 8 compliant GPU. dit had de opvolger van de Voodoo5 serie geweest.

de Specter 1000 AGP had je in twee smaken een Rev.A0 en een Rev.A1, de A) crashte na een tijdje en de Rev.A1 was de Preproduction model dus die kaart was echt bijna af alleen die zag nooit het dag licht.

3dfx Specter 1000 AGP 32MB DDR 128Bit Rev.A0 4600 = 8000 Euro
hiervan zijn er maar 1 a2 kaarten, dit zijn de juwelen van de 3dfx goudmijn, er zijn mensen die deze hebben maar hun namen zijn nog onbekend, we zijn er mee bezig om jier ooit is achter te komen.

3dfx Specter 1000 AGP 32MB DDR 128Bit Rev.A1 4700 = 9000 Euro
Dit was het laatste wat 3dfx ooit had kunnen maken en wat ook maar voor de helft werkte, de Rev.A1 4700 was 3dfx laatste zet en hierdoor ook de hoogste waarde.

Maargoed zoals je ziet die dingen zijn als goud waard hehe en die waarde kan alleen maar meer worden over de jaren, maar het is niet de waarde van die dingen die de mensen aanslaan het is meer wat het is hoe zeldzaam, hoe onbekend het model is en als het om Prototypes van 3dfx en Quantum3D gaat daar zit de grootste intresse. De prijzen kunnen best veel varrieren, die prijzen die ik opgaf zijn maar speculaties wat goed mogelijk is me de realliteid, het kan veel meer zijn kan ook minder, ligt er aan voor hoeveel ze verkocht of gekocht worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sommige mensen hebben ook gewoon een "nostalgie" bakkie thuis staan speciaal voor oudere en vooral Glide games dus kan best toch :)

Zou een Banshee ooit zoveel geld waard zijn als hierboven trouwens ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt er aan of het om een productie model is van wat merk enzo of een prototype

id het ene prototype daar heb je ook veel verschillen i, er zijn prototypes ook zonder 3Dfx Banshee chip , die werden getest met alleen het geheugen wat er op zat :) Nederlandse 3dfx collector Thander heeft een paar van deze bizarre kaarten :)

en ja het merk war meest zeldzaam is voor een Banshee is meer een merk uit asie enzo.

de Quantum3d Raven Banshee dat zijn de zeldzaamste productie Banshee's die hebben een AGP of PCI uitvoering met een VESA DIN-3 stereo3D connector die zijn tussen de 100 en 130 US dollar waard zeg maar een goede 90 euro.

hier de PCI versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/4114-2/Raven1.jpg

hier de AGP versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/4035-2/IMG_2317.jpg

maargoed Quantum3D Ravens zijn niet goedkoop, als je merk als Diamond heb of Creative Labs, Skywell, ASUS of zo dan komt je waarde niet boven de 21 euro, als je goed verkoopt hooguit 25 euro. Ik had een ASUS V3200 Rev 2.0 die had ik verkocht voor 25 Euro en dat is best veel voor een Banshee van een merk als ASUS hehe er zat geen boekje niks bij alleen de kaart.

Het ligt ook vaak aan de koper wat hij/zij er voor over hebt en natuurlijk de verkoper wat hij/zij er voor wil hebben , komt allemaal op 1 stapeltje terrecht zo :).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:07

Bejit

Svenska Faderland

No offense, maar denk je werkelijk dat er mensen zijn die dat er voor geven?

Ik betwijfel of iemand 2000 euro voor verouderde technologie gaat neerleggen, zelfs al is de nostalgie zo groot en zijn ze zo zeldzaam.

[ Voor 11% gewijzigd door Bejit op 23-05-2006 12:49 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bejit schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:48:
Ik betwijfel of iemand 2000 euro voor verouderde technologie gaat neerleggen, zelfs al is de nostalgie zo groot en zijn ze zo zeldzaam.
Geloof me, er is altijd wel iemand :P

Het is vooral de uniekheid van zon kaart, tegenwoordig worden er van elk type high-end videokaart duizenden gemaakt, waardoor ze totaal niet uniek zijn.

Het is precies als bij postzegels, oude postzegels kan je ook niet gebruiken om nu nog brieven mee te versturen, maar ze zijn wel veel meer waard! Vraag <=> Aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Gutteguttegut schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 02:48:
Ik kan dus nergens voorbeelden van die posters vinden...zijnze zo zeldzaam?
Ik heb ze nog nooit gezien. Daarom heb ik er ook interesse in maar wellicht ben ik niet de enige ;)
nero355 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:27:
Sommige mensen hebben ook gewoon een "nostalgie" bakkie thuis staan speciaal voor oudere en vooral Glide games dus kan best toch :)
Klopt :)
Ik heb zelf één PC die als zogenaamde '3dfx-pc' dient. Voor rest slingert hier ook nog oudere hardware rond (Toshiba T3100 van 19 jaar oud) en dat is ook pure hobby en nostalgie.
Zou een Banshee ooit zoveel geld waard zijn als hierboven trouwens ??
Een reguliere productie kaart niet. Speciale prototypes zijn prijziger ;)
Kaarten zoals deze en deze zijn prijziger vanwege de status 'prototype'.
Overigens hebben die ook 'engineering tags' met notities en informatie over de kaart :)
[...]

Collector items zijn voor de één waardeloos en voor de ander hetgeen waar ze altijd al van gedroomd hebben.

Om een vergelijking te maken: Ik heb liever 100 lege A4'tjes dan één of ander schilderij van 500 jaar oud die 2 miljoen euro waard is. Die A4'tjes kan ik gebruiken en dat schilderij hangt aan de muur waar ik liever een 3dfx poster zie :)

Overigens heb ik er onlangs wat nieuwe kaarten bij gevonden:
  1. Gateway/3dfx Voodoo3 1000 'Bonesteel'
  2. Compaq/3dfx Voodoo3 1000
  3. Nog een 3dfx Voodoo3 1000
  4. 3dfx Voodoo3 PCI 'Engineering Sample'
Momenteel heb ik 72 kaarten. Binnenkort 71. Dit omdat de Voodoo 2 PCI 6MB gerepareerd (althans, voor zover mogelijk) gaat worden :o

Overigens, de waarde in geld is irrelevant*. Helaas laat mijn budget het niet toe om allerlei kaarten te kopen maar dat neemt niet weg dat ik bereid ben om de portemonnee te trekken over één of ander kaartje ;)
*Een kaart die €100,- kost hoeft niet specialer te zijn dan een kaart van €75,-.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 12-11-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Er zit tussen de regulars in dit topic iemand die dat soort bedrag betaald *heeft* voor zo'n ding :z

Zie het als old-timer auto's - als je gaat kijken naar de prijzen die je nu moet neertellen voor bijv. een Traction Avant staat dat ook in geen verhouding tot de schrootijzer prijzen ervoor. Of voor oude boeken - etc...

Maar goed, dit staat ook gewoon in de topicstart uitgelegd. Dat *JIJ* het er niet voor over hebt betekent niet dat anderen dat niet hebben. Kun je dat niet bevatten? Post dan toch gewoon niet hier :Z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bejit

hehe jij wil niet weten wat over de 2000 euro voor een 3dfx kaart is betaald hehe , is wel vaker gebeurd, de eerste Voodoo5 6000 ging er vandoor voor 2437 US dollars.en ja de duurste rampage ooit verkocht was over de 9000 Euro dus als ik daar over moet gaan beginnen hehe kan het nog gortig worden :+

ik kom vaak op die sites waar ik dat wel eens mee maak ;)

en ja zo heeft iedereen zijn hobbies ik ken ook mensen die Magic The Gatherkaartjes koopt van over de 500 euro en post zegel verzamelaars, en ja zo heb je iedereen in zijn eigen clubbie.
Thandor schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:06:
Om een vergelijking te maken: Ik heb liever 100 lege A4'tjes dan één of ander schilderij van 500 jaar oud die 2 miljoen euro waard is. Die A4'tjes kan ik gebruiken en dat schilderij hangt aan de muur waar ik liever een 3dfx poster zie :)
Dank U hartelijk voor dat Goddelijk voorbeeld Jedi Master Thandor O+ O+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

You da man Homie!!!

Trouwens mooi dat die Voodoo2 6MB gereparreerd kan worden man, ben er wel benieuwd naar :)
maar idd of je nu een kaart van 100 of 75 euro hebt maakt iet uit iedere 3dfx kaart heeft zijn eigen iets, maar de prototypes hebben overhet algemeen de meeste interesse bij de meeste verzamelaars hehe maar dat is weer een appart groepje :)

er zijn zelfs mensen die alleen maar Voodoo5 6000's sparen , maare heh dat is weer hun manier van doen, voor mij heeft elke 3dfx kaart een apparte iets of het nu om een kaart van 1400 euro gaat of eentje van 17 euro echt ze hebben allemaal iets speciaals :)

wat ik zelf alleen spaar zijn de kaarten van de Avenger [Velocity & Voodoo3] serie en de Napalm {voodoo4 en 5] serie daar ligt mijn intresse op zijn hoogst

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Thandor schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:06:
[...]

Ik heb ze nog nooit gezien. Daarom heb ik er ook interesse in maar wellicht ben ik niet de enige ;)
3x deze:
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/DSC09683_500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/DSC09684_500.jpg
1x deze:
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/DSC09685_500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/DSC09686_500.jpg
Ze hebben allemaal deze achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/DSC09687_500.jpg
is dit nu net zoiets als onbewust een Rembrand in huis hebben?
Overigens heb ik er onlangs wat nieuwe kaarten bij gevonden:
3dfx Voodoo3 PCI 'Engineering Sample'
The E on the chip stands or 'Engineering Sample'. I wonder what the '12' means...
Er staat E#12 dus het lijkt me nummer 12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Gutteguttegut schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:41:
[...]
3x deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
1x deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze hebben allemaal deze achterkant:
[afbeelding]
is dit nu net zoiets als onbewust een Rembrand in huis hebben?

[...]

[...]
Er staat E#12 dus het lijkt me nummer 12 :)
Die zijn erg mooi en daar heb ik zeker interesse in :o
Deze zijn zeker mooier dan een Rembrandt ;)

Over dat nummer. Daar heb ik al het e.e.a. om gespeculeerd met iemand. Chip nummer 12 is onlogisch. Het zou eerder 'Batch 12' zijn :)
Gezien dat niet helemaal zeker is zet ik het er ook maar niet bij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 23-05-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Kan je die laatste poster misschien in High Res posten, Gutteguttegut, die is echt pauper gaaf :9~ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ja idd, volgens mij heeft GDonovan die ook, vooral die laatste :+

wel gave posters moet ik toegeven woei zeg en idd mopiier dan een vrachtwagen vol met rembrandts hahahaha :D wiiieeee :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

XanderDrake schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:16:
Kan je die laatste poster misschien in High Res posten, Gutteguttegut, die is echt pauper gaaf :9~ !
linkje
Ik heb hm helaas niet echt hi-res (misschien nog een keertje maken).

Het is de achterkant van alle 4 de posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:

heb het al gevonden wat Quantum3D gebruikt, dankzei het FalconFly.de team :)

ze gebruiken nu nVidia NV40 cores [GeForce 6800 series] en NV40GL cores [QuadroFX 4000 series].

got that info from here:
http://www.quantum3d.com/...14-04_AAlchemyUpgrade.htm

"The upgrade brings the power of NVIDIA® NV40 Graphics Processing Unit (GPU) technology to AAlchemy SX, TX and QX PC-IGs via technology insertion and increases the performance of the AAlchemy PC-IG systems by up to 500% in many important areas including pixel fill rate, triangle rate and texture memory-all while preserving the full scene anti-aliasing image quality that is the hallmark of AAlchemy systems."

Het is nVidia all the way nu, de 3dfx gebaserde AALchemy 8264 & 8464 systemen pagina is er nog wel maar alleen jammer dat die er niet meer zijn, alleen af en toe op ebay en bij sommige collectors maar daar heb je het wel mee gehad, de 8264 zelf was zo'n 15.000 US Dollars nieuw back in 2003.
http://www.quantum3d.com/products/AAlchemy/aalchemy.html

Dat is toch cool om te zien dat Quantum3D hun 3dfx producten pagina nog onsite hebben staan. O+

Dit klonk ook leuk, ben alleen benieuwd hoe die er uit zien, de naam laat me ook denken aan de Quantum3D Ventana Voodoo3 3500 die maar op core/mem 166Mhz liep :+

"The Quantum3D Ventana 8130 AGP consists of a merchant NVIDIA NV40 AGP graphics board and Quantum3D's patented nVSync™; module"

Deze Url geeft nog leuke 3dfx Voodoo4 4500 en Voodoo5 5500 AGP en 6000 AGP info , dat waren de dagen beste mensen.
http://www.quantum3d.com/press/htmlarchive/voodoo5.htm

" The Voodoo5 family includes the 4500, 5500 and 6000 models. They provide the complete benefits of VSA-100's scalability, full-scene anti-aliasing, 32-bit per pixel rendering, high-resolution support, T-Buffer digital cinematic effects, and high-quality texture compression (DXTC and FXT1) capabilities. "

dat is aardig wat wat ik gevonden heb tot nog toe, als er meer horen jullie het meteen :)

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 05:33:
[...]

Sjooooooooooooo een voodoo kaart weg gooien :X dies gek, die kan je makkelijk verkopen man op ebay ooit, zelfs kapotte kaarten verkopen zelfs best oke.

maargoed jou keuze natuurlijk ;)
"Ooit" als in mogelijk binnen een paar jaar zeker als ik de ad regelmatig onder de aandacht breng :O
Via marktplaats en tweakers reageerde niemand en dan houdt het voor mij op.

Volgens mij kun je hem nog uit mijn prullenbak vissen op mijn kamer, je mag hem hebben als je mij zo gek vindt. :>
Moet je wel zelf het ding eruit graven, er zit afaik geen etensresten in die bak dus je zult niet vies worden. Mail maar als je wat wilt.

Tot nog toe ben je gewoon een van de velen die wel mij voor gek verklaren dat ik hem weg flikker, maar zelf geen zin hebben om moeite te doen voor die kaart. :Z

[ Voor 3% gewijzigd door VROEM! op 06-06-2006 19:43 ]

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik wil ook nog wat weggeven :O

3 kaartjes uit de advertentie die ik dit jaar gemaakt heb. Moet je even onder V&A kijken, want als ik hier de link heb, is het meteen handel :P

Tis ook wel handel, maar dan zegmaar handel handel als in 'spullen' :P

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heb een beetje met premiere zitten oefenen in het 3dfx Promo filmpje wat op de HCC dagen is getoond. Deze bevat een aantal commercials van 3dfx. Heb hem eruit geknipt, naar XviD geschopt en online gezet. Enjoy ;)

http://files.filefront.co.../;5226871;;/fileinfo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mojo schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:22:
Heb een beetje met premiere zitten oefenen in het 3dfx Promo filmpje wat op de HCC dagen is getoond. Deze bevat een aantal commercials van 3dfx. Heb hem eruit geknipt, naar XviD geschopt en online gezet. Enjoy ;)

http://files.filefront.co.../;5226871;;/fileinfo.html
Whahahaha :D Ludiek!
Maar, waar is de rest? En waarom wordt 3dfx niet expliciet genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo is inderdaad het beste kaartje :)

Had hem geruild tegen een Gforce 2mx... :)
en die gforce ging 2 wkn erna dood :)

en dat is al 4 jr terug en voodoo doet het nog steeds toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Mojo cool man hahah hoe die hardloper dood viel haah hardlopers zijn idd doodlopers

Maargoed binnenkort kom ik met iets heel bijzonders, met een 3dfx set waarvan er maar twee zijn wereldwijd >:)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ja fuck, vergeten het laatste stukje eruit te knippen, moment :P

Probeer dit: http://files.filefront.co.../;5227336;;/fileinfo.html

[ Voor 40% gewijzigd door Mojo op 07-07-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe das wel beter idd :) wel nice hoor , en toch mis je 3dfx meer als je die clips ziet ej. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

Cyphax

Moderator LNX
Die commercials zijn geweldig, met name die zwart-witte zeg maar. "Ehh we're gonna forget about that environment stuff and use the chip for computer games... back to work"
Ik heb ze van falconfly.de maar de kwaliteit is niet geweldig helaas.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier me 3dfx collectie :)

3dfx SST2:
Diamond Mega Monster 3DII 24MB 2x Voodoo2 12MB SLI 1 of 2 complete sets known worldwide.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/14626-2/Diamond+Multimedia+Mega+Monster3DII+24MB+Experiment+Set+top.jpg
A very Big thanx goes to Gary for this marvellous set , thanx mate!

3dfx Avenger:
3dfx Velocity 100 AGP 8MB Rev.A 3399
3dfx Velocity 200 AGP 16MB Rev.A0 2699 Prototype
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/7090-2/DSC00687.jpg
Power Color EVILKING III AGP 16MB + Composite TV-Out & S/Video-Out Boxed.
3dfx Voodoo3 3000D AGP 16MB Rev.C 4999
3dfx Voodoo3 3500C AGP 16MB + TV-Out Rev.A 2799

3dfx Napalm:
3dfx Voodoo 5 5000 AGP 32MB Rev.A0 3700 Prototype
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/6875-2/DSC00912.jpg
3dfx Voodoo 5 5500 AGP 64MB Rev.A 2500 Boxed EURO
3dfx Voodoo 5 5500 PCI 64MB Rev.A1 2900
3dfx Voodoo 5 5500 PCI + DVI For Macintosh USA 64MB Rev.A1 2900 Flashed PC Bios 1.18DVI
3dfx Voodoo 5 6000 AGP 128MB Rev.A 3700 + 3dfx Voodoo Volts Rev.A 0030 Prototype
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/6719-2/DSC00854.jpg

3dfx Misc Items:
1x Gary's Ultimate 3dfx DVD
1x 3dfx VOODOO 5 Promo Lunchbox from Comdex 2000
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/6994-2/DSC00576.jpg
1x 3dfx Voodoo3 3000 AGP Promo T-Shirt from Comdex 1999
1x 3dfx Crystal DomedCase Badge
1x 3dfx Vinyl Window Sticker
2x 3dfx W.A.R. Hat Pins
2x 3dfx Match Boxes
4x Quantum3D Case Stickers

3dfx Misc Hardware
1x 3dfx VSA-100 Un-Embedded GPU
3x 3Dfx Voodoo2 Chuck FPU Chips

hey Voodoo Marcel heb jij al je collectie gelijst bij FalconFly-central.de?
lijkt me wel vet Ya know :)

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 03:13:
1x 3dfx VOODOO 5 Promo Lunchbox from Comdex 2000
Ook echt gewoon een lunchdoos :+ kan je die ook in SLI draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:43:
[...]

Ook echt gewoon een lunchdoos :+ kan je die ook in SLI draaien?
hahah nee nee het is geen gewone lunchdoos het is een 3dfx VOODOO5 promotie product van de Comdex 2000 en 1 van van 7 wereldwijd ;)
daar kom je niet zo makkelijk aan.
die heb ik van een goede maat gekregen :)

En ja die vraag van kan hij ook sli draaien dat weet ook zelf ej dat dat niet kan ej :+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Als het een beetje meezit heb ik morgen dit beestje binnen: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/41505

En kan ik eindelijk need for speed 2 se op de tv spelen, ik kan echt bijna niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Heeft iemand een idee hoe ik de Miro highscore2 3d aan de praat krijg, ik heb namelijk problemen met de tv out die ik niet werkend krijg.

Heeft misschien iemand hier nog een goeie driver voor om het voorelkaar te krijgen.

Het liefst een windows 2000 en 98 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik heb geen ervaring met de door jouw genoemde hardware. Specifiek antwoorden zit er helaas niet in.
Wel zou je eens een kijkje kunnen nemen op FalconFly.de

Daar staat een lijst met drivers. Zowel oudere als actuele drivers :)
Mocht je er alsnog niet uitkomen dan zou je wellicht op FalconFly een topic kunnen starten met de hoop dat daar iemand rondzwerft met een antwoord op jouw probleem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb een beetje op google voor je zitten kijken. En daar kwam ik het volgende tegen: http://www.treiberupdate....20Highscore%202%203D.html

Een of ander LHZ bestand, geen idee wat het is, maar dat is vast wel te vinden :P

In ieder geval, google gewoon op "Miro Highscore 2 3d driver" en neem wat links door. Dan zou je al een heel eind kunnen komen :) En inderdaad, zoals Thandor al zegt, FalconFly.de is een goede site met goede forums. Je zou www.3dfxzone.it ook kunnen proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

killercow

eth0

Tjoh,

3dfx, wat was ik onwijz onder de indruk toen ik voor het eerst need for speed 2 (special edition) met een voodoo kaart zag. (en wat schrok ik toen er ineens vliegjes plat op m'n voorruit gespelt werden. :P )

Ik heb al die kaarten nog steeds, voodoo 1, voodoo 1 banshee, en een stuk of 4 Voodoo 2 kaarten.
Van de eerste 2 heb ik volgens mij ook de originele blouwe/paarse/groene dozen nog. (wat zagen die er stoer uit.)
Heb ook nog steeds een voodoo 3 2000 Was de eerste in NL, volgens alternate toen, koste me exact 333,33 gulden.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik ben deze week (vakantie he, lekker klooien met ouwe computers... :) ) ook weer op de 3dfx bandwagon gesprongen. Ik had nog een ouwe P2 400mhz. en vele losse onderdelen staan en daar heb ik nu een compleet systeempje van gemaakt:

P2 400Mhz
128Mb PC100
3,2Gb WD schijfje
ATI Rage 3D Pro AGP
Guillemot Maxigamer2 Voodoo2 kaart
Creative AWE64 PnP
3com ISA nic
17" crt monitor, tobo, muis en boxjes

Windows 98 erop gezet, voodoo2 drivers van de falconfly website gehaald ( _/-\o_ ) en klaar...
Paar spellen uit de oude doos gehaald: descent 3, quake 2 en Unreal Tournament. Alleen nog mijn Wing Commande Prophecy cd's opsporen... :) Ff quake 2 zitten spelen heerlijk... :)

Ik had ooit 2 identieke voodoo2 kaarten, maar eentje heb ik bij een kennis ingebouwd zodat hun kids wat simpele 3d spelletjes konden doen. Nu heb ik er nog maar 1... :'(

Maar goed, zojuist op marktplaats gereageerd op een gozer die voodoo2 kaarten heeft liggen.
Ik wil weer SLI. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is precies wat ik ook heb gedaan. 2 zelfde types bij elkaar gezocht en een SLi kabel gemaakt :)
Vroeger ook een 100% bij elkaar horend setje gehad, 2x Diamond Monster3D met de originele MegaMonster kabel (oftewel SLI ;) ), maar die ooit van de hand gedaan voor veels te weinig geld. Misschien heeft één van de tweakers hem hier wel :P

Veel old skool game plezier toegewenst ! Ga ook echt even UT draaien en vergelijk Software, D3D, OpenGL en Glide ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 03-08-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik heb hier ook nog een perfect setje van 2 Diamond Monter 3D II's liggen, aka MegaMonster 3D. Alleen heeft 'iemand' beide dozen weggeflikkert :{ :r Deze zijn dus niet meer compleet retail, verdomme.

Op het moment liggen ze netjes in de kast. Ik gebruik me Voodoo5 5500 64MB PCI als kaartje in me retrobak.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond Mega Monster 3DII Promotion Set 1 of 2 WorldWide:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/14626-2/Diamond+Multimedia+Mega+Monster3DII+24MB+Experiment+Set+top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/14620-2/Diamond+Multimedia+Mega+Monster3DII+24MB+Experiment+Set+back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/14623-2/Diamond+Multimedia+Mega+Monster3DII+24MB+Experiment+Set+Headshot.jpg

[ Voor 244% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Jaaaajah. Dan mag jij voor mij eens lezen wat er onder de tekst 'Seeing is believing staat'... ;)
In de volle mond wordt dat dan zo genoemd. Op google vindt je hier en daar ook gewoon results met die naam.

Sowieso zie ik geen enkel bewijs van 'Mega Monster 3D II' prototype op elk van die plaatjes.

Wat ik nu zie is gewoon tekst op de doos wat die naam (al dan niet gedeeltelijk) claimt, en een vreemde protoype/whatever met verder niks qua naam dan alleen Diamond Monster 3D II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik gok op een ander type-nummer of iets dergelijks. Heb zelf namelijk nooit een Voodoo 2 met een coolblokje gezien, behalve de dingen die mensen er zelf op hebben gezet.

Daarnaast vraag ik me af of een cooler uberhaupt wel zin heeft op zo een ding... zo heet werden ze niet geloof ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ze kunnen best heet worden als je ze flink laat zweten, maar stock hebben ze geen enkel nut nee. Mischien bij het overclocken, maar iig staan ze best wel stoer :P Al kijk ik liever tegen de kale chipjes aan met de coole 3Dfx logo's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Vinnie

Never mind man ik heb alles weer terug gepost van de foto's het is een Promotie set van de Mega Monster 3D II en die werden niet in groto massa's verkocht.

hier Gary's Quote:
These were not experimental, just not widely sold. Was a promotion package on the Diamond website back in 1998.
hier de url daarvan als ze me niet gaan geloven Afbeeldingslocatie: http://www.falconfly-central.de/forum/YaBBImages/rolleyes.gif het staat een beetje onderin
http://www.falconfly-cent...=1084396144;start=555#555
ik dacht eerst dat het een experiment was maar dat net niet.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Voor de Voodoo 2 bezitters die ook zo'n koeler erop willen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xlr8yourmac.com/voodoo2/coolers/after.GIF

Blijft mooi spul, die Voodoo 2 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh dat kan idd appart gekocht worden, alleen de meine komen zo van Gary af en hij heeft van een Diamond ex 3Dfx engineer de 2 enige bestaande Mega Monster3DII Promotion sets gekocht voor een leuk prijsje, let op dat de slave kaart geen VGA's heeft, en dat die TenMax Stealth coolers er als stock op zaten, ;) dat zie je niet bij normale V2's, alleen als ze zelf zijn gemod jah zo kan ik het ook lol. Afbeeldingslocatie: http://www.falconfly-central.de/forum/YaBBImages/rolleyes.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Beste tweakers,

Een hele grote topic van 10 delen verdeeld over bijna 4 jaar ...PROFICIAT. _/-\o_

Nu heb ik een vraagje voor de experts hier:
Ik heb een een ultra budget game-systeempje voor mijn 7 -jarige neefje samengesteld om MAME en snes64 spellen te spelen.

*AMD64 2600 sempron
*Asus KV8 Deluxe
* 512 MB Kingston
* Geforce 4 mx 440 64 mb Leadtek (Had ik nog ergens liggen).

Het leek mij leuk om de spellen ook onder GLIDE te laten renderen. Welke configuratie kan ik het beste gebruiken? Gewoon 2 Voodoo 2 kaarten in SLI in samenwerking met de geforce 4?

[ Voor 3% gewijzigd door Sannieboy op 14-08-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voor oude spelletjes is een SLI configuratie van 2 Voodoo2's wel voldoende jah :) En drivers zijn er ook wel voor te vinden. Echter zal je geen Direct3D support hebben als je Windows 2000/XP gaan gebruiken.

Je kan ook een glide-emulator gaan gebruiken, maar dat is niet aan te raden en staat niet zo leuk ;)

Voor SLI heb je wel dat kabeltje nodig intern, maar ik neem aan dat je die wel hebt/kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

heb een technisch vraagje...

kan je 2 verschillende voodoo2 kaarten (1x 12MB en 1x 8MB) in SLI laten draaien? Hoe moet ik het aansluiten? ik heb maar 1 doorluskabel en geen SLI koppelkabeltje...(misschien een IDE op maat maken?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Je kan twee verschillende Voodoo2's in SLI zetten jah, al wordt dit niet aanbevolen en zal je gebruik moeten maken van de mismatched drivers.

Je kan idd zelf een SLI kabeltje maken van een FDD kabel die hetzelfde aantal pinnetjes/kabel heeft. Maar je moet wel een paar draadjes 'twisten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
Vinnie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:23:
Voor oude spelletjes is een SLI configuratie van 2 Voodoo2's wel voldoende jah :) En drivers zijn er ook wel voor te vinden. Echter zal je geen Direct3D support hebben als je Windows 2000/XP gaan gebruiken.

Je kan ook een glide-emulator gaan gebruiken, maar dat is niet aan te raden en staat niet zo leuk ;)

Voor SLI heb je wel dat kabeltje nodig intern, maar ik neem aan dat je die wel hebt/kan maken.
Is het dus niet mogelijk om de geforce 4 440 mx voor de D3d te gebruiken en de Voodoo 2 voor GLIDE onder Windows XP? Het is de 1 of de ander?

Ik zou graag de geforce 4 in combinatie met de voodoo kaarten willen laten draaien (en bij oudere spellen de mogelijkheid te krijgen om voor Glide of D3D te kiezen)

Bij voorbaat dank voor je reactie :>

[ Voor 72% gewijzigd door Sannieboy op 14-08-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Je GeForce4 zal nogsteeds Direct3D kunnen gebruiken, maar voor je Voodoo2 zal dat niet mogelijk zijn. Of je zal Windows '95, '98 of ME moeten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
Dus geen GLIDE onder windows xp? Heb ik dat goed?

Of wel mogelijk met modificatie ed? Want ik had een voodoo banshee werkend onder windows xp (alleen weet ik niet of deze alleen d3d ondersteunde of ook GLIDE :? )

[ Voor 12% gewijzigd door Sannieboy op 14-08-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Nee, niet goed. Je zal echt wel Glide ondersteuning hebben in Windows XP met je VoodooII. Alleen geen Direct3D.

Maar je kan ook altijd beginnen met 1 Voodoo2, en dan later eenzelfde bijzetten als je er een vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
Vinnie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:15:
Nee, niet goed. Je zal echt wel Glide ondersteuning hebben in Windows XP met je VoodooII. Alleen geen Direct3D.

Maar je kan ook altijd beginnen met 1 Voodoo2, en dan later eenzelfde bijzetten als je er een vindt :)
Sorry ik raak in de war... 8)7

Samengevat:

In windows XP:
*Geforce 4 plus Voodoo 2--> Glide mogelijk m.b.v Voodoo 2, maar geen D3D met Voodoo 2
*Geforce 4 plus Voodoo 2--> D3D alleen mogelijk met Geforce 4.

Dus als ik beide kaarten in configuratie ga gebruiken, moet ik geen problemen verwachten, want de Voodoo ondersteund Glide en de Geforce de D3D.

Correct me if I am wrong... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Klopt als een bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
Thanks mate! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Wat je niet begrepen hebt denk ik, is dat het mogelijk is om Glide te draaien met je Geforce 4, door middel van een Glidewrapper. Daar zitten uiteraard een hoop nadelen aan, heb er zelf ook nog nooit 1 geprobeerd, maar het werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Mojo, dat heb ik hierboven al een keer idd ook genoemd. Maar ik zou dat nooit aanraden, zowieso niet met een videokaart die het normaal al moeilijk genoeg heeft. Laat staan met het emuleren van de glide API :X :P

Gewoon lekker die Voodoo2 in 't systeem proppen en gamen maar :Y)

Und Mojo, en nog veel plezier met de Voodoo5 doos die je van mij heb? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Een tijdje terug berichtte ik dat een retro-gamebak gemaakt had met 1 voodoo2, I'm glad to announce dat ik nu 2 voodoo2's in SLI heb draaien, zoals het hoort... :)

Via marktplaats voor een habbekrats een identieke kaart kunnen scoren...

Unreal Tournament draait echt heel erg lekker met 2 voodoo's op een P2-400. En wat speelt het toch lekker, voor deathmatchen (tegen bots) is er naar mijn mening nog steeds niks beters. :)

[ Voor 28% gewijzigd door estorino op 16-08-2006 23:11 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm Zal strax eens een foto zien te fixen van mijn Voodoo Banshee.. kan er nergesn een merk uit halen.. wel jammer :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Kunnen een GF FX 5500 of ATi Radeon 9200 (allbei AGP) naast een Voodoo2 werken in WinXP?

Dus DirectX voor de AGP kaarten en Glide voor de Voodoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Jah, dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom dacht je van niet Xander?
Dat kan keurig werken namelijk :)
Als je er drivers met Direct3D support onder WinXP voor je V2 kunt vinden zou je zelfs nog het D3D device kunnen selecten voor de app die je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cybersteef schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:19:
Waarom dacht je van niet Xander?
Dat kan keurig werken namelijk :)
Als je er drivers met Direct3D support onder WinXP voor je V2 kunt vinden zou je zelfs nog het D3D device kunnen selecten voor de app die je draait.
Ik dacht dat de drivers van bijv. elkaar zouden overstemmen.
Maar nu ik bedenk kan je bij games zoals UT en Q3 dat je gewoon kan kiezen tussen Glide en D3D.
Ik twijfelde gewoon een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal heb weer wat leuks erbij :)

3dfx VoodooMAC 5500 PCI 64MB Rev.A1 3100 Boxed geflashed met PC Bios 1.18DVI :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15621-2/VMAC+5500+Box+top.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15615-2/VMAC+5500+Box+top+with+card+_amp_+eyes.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15612-2/3dfx+VoodooMAC+5500+PCI+64MB+Rev_A1+3100+top.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15609-2/3dfx+VoodooMAC+5500+PCI+64MB+Rev_A1+3100+Headshot.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15606-2/3dfx+VoodooMAC+5500+PCI+64MB+Rev_A1+3100+back.JPG

en de Prototype hier van te samen met die productie model:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15633-2/VMAC+5500+Rev_A1+2900+Pre_Production++Prototype+_amp_++Rev_A1+3100+Production+card+top.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15624-2/VMAC+5500+Rev_A1+2900+Pre_Production++Prototype+_amp_++Rev_A1+3100+Production+card+back.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/15630-2/VMAC+5500+Rev_A1+2900+Pre_Production++Prototype+_amp_++Rev_A1+3100+Production+card+Headshot.JPG

die laatste foto heb ik als achtergrond nu :) de Prototype is een Rev.A1 2900 met PC Bios 1.11DVI.

1.11DVI werkte niet op de Productie model aka de Rev.A1 3100 en PC Bios wat ik op de Rev.A1 3100 heb geflasht werkt ook niet op de Rev.A1 2900 prototype dus de grootste verandering was waarschijnlijk het bios.

1.11DVI stond ook eerst op de Prototype alleen de MAC bios zat er op terwijl MAC 5500 Prototypes hadden eerst een PC bios om te kijken of ze het goed doen in PCs en daarna werden ze getest isn Mac's met PC biossen, en PC Bios 1.11DVI zat op deze kaart voordat die mac bios er op zat hehe :)

de MAC 5500 Prototype komt van Gary waarbij hij de bios ook naar me toe mailde, de MAC 5500 PCI Boxed Euro model komt van Denver USA, ook toevallig dat ik de euro versie via ebay bij iemand in Denver hehe :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Damn, ik heb toen de Voodoo 5 uit kwam zo'n beetje al mijn spaargeld bij elkaar gelegt om een Voodoo5 5500 te kopen voor mijn PC, heeft mij iets van 580 gulden gekost ofzo. Wou toen echt het snelste hebben. Maar goed ik heb toen wel geleerd dat ik nooit het beste van het beste moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

PilatuS schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:28:
Damn, ik heb toen de Voodoo 5 uit kwam zo'n beetje al mijn spaargeld bij elkaar gelegt om een Voodoo5 5500 te kopen voor mijn PC, heeft mij iets van 580 gulden gekost ofzo. Wou toen echt het snelste hebben. Maar goed ik heb toen wel geleerd dat ik nooit het beste van het beste moet kopen.
waarom niet? kosten waarschijnlijk... voor veel minder had je ook een goede Voodo3 3000.

V5 5500 kocht ik ook pas paar jaar later, 120 gulden weet ik nog :Y)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toen was het al zo dat het beste van het beste kwa prijs/prestatie niet interssant was. Nu is dat nog steeds zo als ik kijk naar bijvoorbeeld de 7900GT en GTX of X1900XT en XTX.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.