check DIT maar even, het wordt echt niet afgeschaft hoorDestruction schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:25:
JdM: dat veranderd per oktoberDan gaat het bromfietscertificaat er weer uit (heeft dan afaik 10jaar bestaan).
Het rijbewijs innemen omdat je wat aangeschoten op de FIETS zit, is echt onzin. Persoon X gaat al bewust op de fiets omdat-ie niet met een bezopen kop iemand aan/dood wil rijden, dat stukje verantwoordelijkheid neemt-ie al, en dat word dus afgestraft door de politie door het rijbewijs in te vorderen?
Belachelijk.. Overigens, als ik op de fiets zit met wat biertjes op, en ik word aangehouden, laat ik altijd mn ID kaart zien. Als ernaar gevraagd word, zeg ik dat ik geen rijbewijs heb. Da's mijn standaard antwoord op die vraagAls ze erachterkomen en dan wel even mee willen rijden naar mijn huis om het op te halen zeg ik dat mn rijbewijs nog op mn werk ligt, of ze dan even mee willen rijden en even willen assisteren bij het inbreken..
Die moeite doen ze niet
Echt totaal geschift beleid..Toon je goodwill en dat word dan op die manier afgestraft...
Daarbij lijkt het me niet zinnig om nu met mij te discussieren over deze kwestie, als jij een rijbewijs hebt en je doet net alsof deze waar dan ook ligt, kom jij er echt niet onderuit hoor
Daar komt dan nog bij dat jij waarschijnlijk denkt dat ik ook vind dat ze een rijbewijs mogen invorderen, dat heb je fout.
Lees de opmerking die ik heb gequote en lees daarna mijn reply, meer vragen heb ik niet, meer antwoorden wil ik niet