Toon posts:

Nog een beetje twijfel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben van plan een nieuw systeem te gaan kopen:
Aantal Product
1 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box
1 Antec Midi Tower SLK1650B Solution ATX 350W (zwart)
1 DVD-ROM DVD
1 Asus Powersupply A-45GA 450W
1 PCI Adapter LAN 10/100Mbit
2 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5 Value
1 Maxtor 200GB SATA150 16MB FDB, 6L200S0
1 Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
1 XFX Videokaart PCI-e GeForce 7800GT 256MB DDR3 2xDVI/HDTV
1 Zalman Processor Koeler CNPS7700-Cu AMD & Intel

maar er is nog een ding ik zit te twijfelen over het moeder bord tussen:

http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php

En

http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php

welke zou ik het best kunne nemen en wat zijn de verschillen ben niet zo thuis op het gebied van moederborden. Als je nog ooit tips meer hebt over het syteem hoor ik dat ook graag, alvast bedankt

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Psst, je links werken niet ;)
Misschien kan je beter het model en merk moederbord posten in plaats van twee links die naar de hoofdpagina van de website verwijzen :)

[ Voor 71% gewijzigd door Admiral Freebee op 29-01-2006 13:54 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die links werken niet

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, je moet voor jezelf afwegen of de extra voordelen van de Premium de meerprijs waard zijn.
Ik weet wel dat het fannetje op de niet Premium versie soms wel eens veel lawaai kan maken.
Voor de rest zijn de verschillen minimaal. Prestatieverschil zal er zoiezo al niet zijn, alleen heeft de Premium versie een aantal extra's zoals dual gigabit LAN en een passieve koeloplossing voor de chipset.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Ga in ieder geval niet voor de Asus PSU, dat ding maakt een teringherrie... De meegeleverde 350W voeding van Antec is ruim voldoende voor je systeem.
De netwerkkaart is ook niet nodig, er zit er sowieso 1 onboard, bij de A8N-SLI Premium zelfs 2. Het geldt wat je bespaard op de voeding en netwerkkaart kun je dan weer makkelijk steken in de Premium

[ Voor 75% gewijzigd door mad-dog op 29-01-2006 14:47 ]

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 22:00
mad-dog schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:39:
Ga in ieder geval niet voor de Asus PSU, dat ding maakt een teringherrie... De meegeleverde 350W voeding van Antec is ruim voldoende voor je systeem.
Weet je zeker dat die voeding sterk genoeg is, ik zie een x2 processor en een dikke videokaart.
Volgens mij moet je wel een ietst sterkere hebben.

edit: zie nu dat hij een 450W voedieng heeft |:(

[ Voor 7% gewijzigd door JappieR op 29-01-2006 14:49 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
JappieR schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:47:
[...]

Weet je zeker dat die voeding sterk genoeg is, ik zie een x2 processor en een dikke videokaart.
Volgens mij moet je wel een ietst sterkere hebben.

edit: zie nu dat hij een 450W voedieng heeft |:(
Dit trekt mijn systeem(geen patserij)

AMD Athlon 64 3500+(Newcastle core)
2x 512 DDR
4x HD
2 opticals
fdd
7800GTX
Audigy2 ZS
TV-kaart
3 fans
Coolermaster Realpower 450W

Met het normaal werken onder Windows komt ie niet boven de 220W uit, bij gamen gaat ie tot 300W(gemeten met metertje van de Coolermaster voeding)

Er rekening mee houdende dat de TS geen 4 HD's heeft, maar slechts 1, is een 350W voeding meer dan voldoende(zeker in het geval van een Antec)

Als je de juiste X2 4400+ te pakken hebt, zal deze niet meer pakken dan 89W, wat precies evenveel is als de 3500+ Newcastle

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Waarom wil je eigenlijk een 10/100 LAN PCI kaartje, meeste moederborden hebben 1 of twee keer gigabit onboard :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
En waarom die Zalman koeler? Voor veel minder geld betere prestaties (en nog stiller bovendien): Arctic Freezer 64 Pro. Let ook op dat die Maxtor HDD problemen kán geven met je NForce4 bordje. Verder zou ik de A8N SLI nemen en dan door de pc-zaak of zelf de NB47J (laten) monteren, zodat je van dat rottige fannetje af ben. Zorg wel dat je een beetje airflow hebt, een heel klein beetje is al voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dan beter ander merk harde schijf er in zette?

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja en de voeding wat moet ik nu doen een 350 w gewoon er in laten zitten of toch een zwaardere?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:53:
Ow ja en de voeding wat moet ik nu doen een 350 w gewoon er in laten zitten of toch een zwaardere?
je kan kijken of het werkt een andere voeding kan je er altijd nog in doen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
maar is dit niet schadelijkl voor het systeem en waar aan kan ik merken dat hij het dan niet goed doet?

Verwijderd

Ik zou toch echt iets meer power nemen, als een voeding langdurig veel werk moet doen gaat ie ook veel minder lang mee. Als je een neemt met meer vermogen die dus niet constant aan zn max zit lijkt mij persoonlijk beter...Ik heb nu zelf ook nog een 350W voeding maar van mn volgende loon komt er ook een zwaardere in, ook ivm toekomstige upgrades...
Je kunt dat beter meteen doen dan eerst een zwakke nemen en die dan weer verkopen lijkt mij. Ook als je wilt gaan overklokken is een zware voeding aangeraden (minimaal 400W van A-merk)

Edit: Om te testen of de voeding goed werkt moet je em stressen en kijken naar de Voltages, deze mogen bijvoorbeeld niet meer dan 5% afwijken onder stress...en als de pc plotseling uitvalt weet je ook genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 16:05 ]

Verwijderd

ja je kan beter een ander merk harde schijf kopen als je van plan bent een Nforce4 moederbord aan te schaffen.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:00:
maar is dit niet schadelijkl voor het systeem en waar aan kan ik merken dat hij het dan niet goed doet?
is niet schadelijk je kan wel last van vast lopers hebben maar je kan ook in de bios of met een tooltje of met een multimeter even kijken van de voltages zijn zijn die te laag hang er dan een andere voeding in

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik denk dat ik het nu op een rijtje heb:

Ik kan beter de A8N-SLI Premium kopen en een ander merk harde schijf deze bijvoorbeeld
Seagate 120GB ATA100 2MB FDB, ST3120213A (ps mag het ook un ander merk zijn dan maxtor)
en een voeding van minimaal 400w is ook aan geraden.

is het dus zo goed?

Verwijderd

Lijkt me idd een betere keuze, heb gisteren nog een pc moeten formatteren met een Maxtor icm met Nforce4, en dat was geen pretje :X
En van een zwaardere voeding zul je zeker geen spijt krijgen, als je maar een van een goed merk koopt...

Verwijderd

Topicstarter
oke dan zat ik te denken aan een asus 450 w of zo

Verwijderd

als ik jou was zou ik een Zalman 400Watt of een Coolermaster 450Watt voeding kopen. Beiden zijn stabiel en stil.
En ook een andere harde schijf dus. En niet de Seagate 120gb met 2mb cache. Je kan beter voor een Seagate SATA schijf gaan en met 8mb cache..
En als je het geld hebt, kan je voor de Asus Sli Premium gaan ja.

Verwijderd

Topicstarter
oke hardstikke bedankt alle maal ik laat nog wel wat horen:P

Verwijderd

Topicstarter
heej nu zie ik dat antec nu kast hebt met 450w voeding al erbij
http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=2930
de Antec Sonata II zijn antec goeden voedingen?

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:38

d_star

Maharadja of the Year :-/

Antecs zijn goede voedingen ja, je kan ook dit topic ff bekijken..

Je weet overigens dat je er geen dvd-brander in hebt zitten maar een dvd-speler? Toegegeven, die dingen zijn niet broodnodig, maar tegenwoordig brandt iedereen wel es een cd'tje/dvd'tje ;)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik heb die nog een nieuwe thuis lige :9
Pagina: 1