Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Dat ook en tis ook gewoon donker in dat level, maar soms moet je echt gewoon ook om de AI lachen sirieus, ik zal zo ff een filmpje uppen met de geweldige slapstick humor in DM haha..Vanitas schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:03:
[...]
Damn wat is dat donker zeg, ik neem aan dat dat door de encoding komt want anders is het wel heel lastig om te spelen.
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Als het spel eenmaal geladen is draait het prima, op de begin schokjes bij aanvang level na.
Waarschijnlijk heeft ie 2 gb ram nodig om snellere laad times te krijgen(de posters hierboven gelovend), kortom voor mij de taak om een reepje bij te kopen.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
mm_gamma_min staat op 1.6
mm_gamma_max op 2.8..
hij kan niet echt hoger..
mm slapstick: http://pureownage.eu/mm-ai.avi
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
Niet perse nodig, ik red het ook prima met 1Gb en alles op high, laad tijd hangt zo rond de 1 minuut..DLP schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:18:
Ik speel dit spel momenteel op standaard settings voor mijn computer (medium dus) .
Als het spel eenmaal geladen is draait het prima, op de begin schokjes bij aanvang level na.
Waarschijnlijk heeft ie 2 gb ram nodig om snellere laad times te krijgen(de posters hierboven gelovend), kortom voor mij de taak om een reepje bij te kopen.
Die waardes veranderen heeft niet direct invloed. Dit zijn de minimum en maximum waardes die je kan instellen bij de options. En hoe lager je mm_gamma_min zet, deste helderder je het kan zetten. Maar dit moet je dan via het brightness scherm bij options.Silent Hunter schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:19:
[...]
mm_gamma_min staat op 1.6
mm_gamma_max op 2.8..
hij kan niet echt hoger..of ik zie iets over het hoofd
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Op de laadtijden na vind ik dit echt een masterspel hoor
Ik ben nu aangekomen bij level 4. Na laden crashed de game gewoon. Ik kan niet verder, heel vreemd.
Inderdaad, had het eerst op high staan, werd met *aanbevolen, eigenlijk onspeelbaar stotteren laadtijden tot 4 min. terwijl beweging wel gewoon soepel ging.Rudi schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:18:
Ik heb heel het spel gespeeld met Textures op medium, en daardoor compleet geen last van stotteringen/crashes/lange-laadtijden gehad, wat ik met textures op high dus wel had.
Op medium werkt alles prima, rest ook alles op high. alleen de 1e 3 seconden van elk level hapert ie even.
Maar is zijn geld waard. Ik heb het met veel plezier gespeeld.
Intussen zit ik in chapter 6 of 7, nog geen vastlopers gehad ... speel het op 1680x1050 (meeste settings op medium/high en 2xAA ... 7800GT / 3500+).
Ik denk dat ze met dit spel een hele nieuwe genre kunnen uitwerken, denk met me mee:
- Never Winter Nights achtige FPS (online een team samenstellen en op pad gaan)
- Verhaal van Diablo (I en II) converteren naar deze engine als add-on
Hopelijk komt de patch ook snel uit, zodat ik nu alles met high textures kan spelen. Overigens had de prijs van mij wel wat lager mogen liggen i.v.m. de korte speelduur en de buggy multiplayer. ...maar ach ja...counterstrike 1.0 was in het begin ook niet jut van het.
Zorg ervoor dat je genoeg afstand van die spinnen hebt, zeker nadat je vegiftigd bent. Blijven lopen bewegen of ga op een verhoging staan, en trap ze eraf. En schiet met pijl en boog (geen pijlen meer, dan gebruik je gewoon de rope bow).
suc6.
Niet helemaal mee eens, de speelduur van andere FPS'en (want dat is het feitelijk) is niet veel hoger, ik denk zelfs eerder lager.Eperium schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:22:
Hopelijk komt de patch ook snel uit, zodat ik nu alles met high textures kan spelen. Overigens had de prijs van mij wel wat lager mogen liggen i.v.m. de korte speelduur en de buggy multiplayer. ...maar ach ja...counterstrike 1.0 was in het begin ook niet jut van het.
Ben al uren ronds aan het lopen
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Verwijderd
ben ook op dat eiland en moet een poort openen zodat die meid & die wiz doorkunnen
zou in de gangen iets moeten vinden, maar ik zie nergens iets
Heb ik ook al geprobeerd maar het lukt maar niet. De console krijg ik wel bij het hoofdmenu maar ik als ik bijvoorbeeld god intyp ben ik geen god in het spel.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:49:
Iemand al gevonden hoe je de console aankrijgt?
Dan kan je net zoals in HL2 bot's spawnen
PS: ik kon al niet cheaten bij HL 2.

[ Voor 22% gewijzigd door tigos op 02-11-2006 20:02 ]
Console kan je bij options aanzetten, en cheats enable je door dit in te tikken in de console:
sv_cheats 1
Net als in HL2. En dan de bekende god/noclip commandos voor de gewenste effecten
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Als ik sv_cheats 1 intyp herkent hij dat niet en als ik god intyp welAngeloonie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:37:
Prusters
Console kan je bij options aanzetten, en cheats enable je door dit in te tikken in de console:
sv_cheats 1
Net als in HL2. En dan de bekende god/noclip commandos voor de gewenste effecten

thx alvast
Edit: nevermind stom foutje van mij.
[ Voor 5% gewijzigd door tigos op 03-11-2006 12:23 ]
Te kort, slecht einde, veel te kort eind filmpje en de eindbaas was een mietje
Heb na wat posts hier op dit forum tijdens het spelen nog wel even zitten stoeien met de settings en na wat pruts werk kreeg ik de laadtijden korten (<1 min per level) en geen lage fps stoten meer.
Kortom beetje tweaken en dan speelt het op een 2,5 jaar oude pc nog prima !
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Toch vreemd aangezien toch in elke preview en review die er is geweest, duidelijk wordt gemaakt dat dit meer een FPS is, en niets van doen heeft met de Might&Magic rpg's....Loona35 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:08:
wow wat een kut spel zeg.. heb voorheen veelo might & magic gespeeld en verwachtte iets in de stijl van M&M 7 en 8 bijv. maar dit lijkt mee op een shootemup dan een RPG.. wat een bagger als je vergelijkt met de game die het vroeger was. leuk als je shootemups/action spellen leuk vind lijkt me want graphics zien er nice uit.. damn echt tegenvaller
Nu vind ik het verhaal goed, maar mager uitgewerkt (weinig RPG elementen), de graphics en gameplay vind ik juist geweldig, voel me nu meer in controle.
Ik verwacht / hoop stiekem dat er nu een versie of add-on komt met meer RPG, meer Orcs, meer spells and weapons, meer classes
kheb geen review gelezen.. puur naar de naam gekeken... vandaarRudi schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:26:
[...]
Toch vreemd aangezien toch in elke preview en review die er is geweest, duidelijk wordt gemaakt dat dit meer een FPS is, en niets van doen heeft met de Might&Magic rpg's....
anyways.. ik had dus een RPG verwacht.. zeker omdat ik hier in het topic vergelijking met Oblvion las..
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Dus enige tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
Je moet hem dan op de anvil leggen en met blacksmith hammer hameren, en daarna dat hilt gebeuren.tigos schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:53:
kan er mij iemand helpen bij het smeden van een blade. Ik heb juist de hendel naar beneden getrokken om de lift te repareren. Ik had een blokje ijzer en had dat in de kom boven het vuur gelegd en het werd vloeibaar dan heb ik de kom naar de bak met water gedaan en water ingegoten en klaar. Maar hoe moet het nu verder met sword hilt. Iedere keer zegt hij dat het blade niet klaar is.
Dus enige tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
Je moet em daarvoor nog eerst in het vuur leggen zodat hij rood wordt, anders kan je hem niet smeden.JeanLucPicard schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:13:
[...]
Je moet hem dan op de anvil leggen en met blacksmith hammer hameren, en daarna dat hilt gebeuren.
Verwijderd
Ik durf em namelijk niet zo even te installeren omdat ie als ik MP aanklik Steam wil installeren terwijl ik dat natuurlijk al lang op mijn pc heb staan en ik niet wil dat een Dark Messiah installatie mijn vlekkeloos draaiende Steam games vernaggeld.
Wil graag nog een keer spelen met textures op High en zonder geluidstotters.
Patch is nog niet uit. Waarschijnlijk zul je evengoed niet op high kunnen spelen omdat ze die bug nog steeds niet gevonden hebbenEperium schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:22:
Is er al een patch uit?
Wil graag nog een keer spelen met textures op High en zonder geluidstotters.
eerst gewoon maar opgestart en ingesteld, 40 frames in het menu scherm en standaard daarna met de hand nieuw profiel aangemaakt maar het spel zat al in de lijst dus die dan maar ingesteld op AFR. geen verschil.
single card; 34 fps, dus toch wel wat verschil. weer op split proberen: 40 fps.
en sli profiel op AFR: 72 fps.
alle instellingen op high en native 1600x1200 (AA trouwens uit)
zijn er meer sli mensen met deze ervaringen? ik krijg de spellen in 99% van de gevallen wel aan beide kaarten maar krijg toch et idee dat er iets anders aan de hand is
edit: schiet me nu weer te binnen, de laatste stap was via nhancer het profiel op AFR2 forceren. vanaf hier pakte die beide kaarten...
meer mensen hier last van of gebruikt iedereen de 2e kaart om te imponeren op lanparties
[ Voor 17% gewijzigd door MUSTIS op 08-11-2006 22:49 ]
http://www.gamershell.com/download_16334.shtml
********************************************************************************************
Dark Messiah of Might and Magic
ReadMe File
November 3rd 2006
********************************************************************************************
Patch 1.1 changes and bug fixes
- Crash fixed on Save/Load if player has an object in their hands.
- Health and poison effects are no longer displayed during credits.
- Player’s hands don’t appear behind the credits when you combine the Skull of Shadows
with an equipped spell.
- All game menus are hidden when a video starts.
- Problem fixed when the player tries to switch between Xana mode and an equipped scroll.
- Indestructible shields are now really indestructible
- Crash fixed when the player tries to throw a dagger, then immediately jumps and parries.
- Crash fixed when the player tries to switch between casting a fireball and taking an
object.
- The DM fonts now support all Eastern European languages.
- Bug fixed. Player cannot re-use a scroll multiple times after switching to Xana mode.
- Saving is now disabled during end game credits to avoid system anomalies.
- The player now dismounts correctly from the top of ladders, even when moving backward.
- Leanna no longer shows the wrong animation when exiting from the giant spider’s lair.
- Fixed a bug that could occur when saving a game at the end of level 12_A. The chain
that allows you to exit from that part of the level won’t be shortened (unusable) if you
reload at this point.
- Instantaneous spells (Magic Protection, Heal, Wizard Eye) no longer break other spells
like Firetrap.
- Climbing NPCs can't be charmed and fall if shrunken.
- Bug fixed that allowed player to break the planks from the last house of the l07_a
without being inside the house.
- Bug fixed. When the player uses magic against Aratrok, his bodyguards now react.
- Fixed getting stuck on door on Level 11, when jumping on a rope attached to it.
- Fixed weapon being unequipped after jumping in certain conditions
- Fixed when pressing E multiple time in certain conditions would quicksave the game
- Fixed when pressing E very quickly to get his backpack back at a specific location, backpack was recovered but all objects were missing
- Localisation: while in game pressing esc and then switchwing to MP, the confirmation window was not tranlsated.
- Fixed not being able to take any objects under certain conditions
- Fixed game crash after de-equipping a weapon in certain conditions
- Fixed a potential first person hands animation problems
- Fixed being stuck sometimes in some specific locations close to stairs
- Fixed looping dagger and staff sound when doing a power attack and parrying in the middle.
- Fixed some scrolls that could be used several times (much like a spell)
- Fixed teleporting that could occur when using lockpick
- Fixed Fireball staying stuck to the player until it explodes
- Fixed the mission failed message not appearing when killing the wounded guard on the island.
- Fixed, shrinked enemies are now sensitive to melee weapon
- Fixed a crashwhen killing a NPC with a fire weapon when he is knee deep in the water
- Fixed Percy getting stuck in a window
- Fixed Percy not reacting properly to certain players choice (avoiding spoiler)
- Fixed a certain NPC (still avoiding spoiler..) still looking Alive when he is should be dead
- Fixed invisible wall present on level 7
- Fixed a crash when at the raggdoll in level 2 with a fire arrow spell
- Fixed collision disapearing on Trap behing the barn after a reload
- Fixed lockping becoming a weapon (melee animations played)
- Fixed Lighting bolt scroll not working
- Fixed issue with telekeninesis not always working as intended
- Fixed issues with "Adjust Brightness Level" still being in game after using it in the menu.
[ Voor 96% gewijzigd door Angeloonie op 08-11-2006 19:35 ]
Heb het ook uitgespeeld, en idd, wat een ontzettend slecht en frustrerend einde zegDLP schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:20:
Gisteravond uitgespeeld.
Te kort, slecht einde, veel te kort eind filmpje en de eindbaas was een mietje
Heb na wat posts hier op dit forum tijdens het spelen nog wel even zitten stoeien met de settings en na wat pruts werk kreeg ik de laadtijden korten (<1 min per level) en geen lage fps stoten meer.
Kortom beetje tweaken en dan speelt het op een 2,5 jaar oude pc nog prima !

Verwijderd
Na een herstart stonden ze erweer .
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 11:13 ]
tis toch wat! Alsof ze een beta hebben uitgebracht?Angeloonie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:34:
Patch 1.01 is uit
http://www.gamershell.com/download_16334.shtml
[...]
Kurios schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:09:
[...]
tis toch wat! Alsof ze een beta hebben uitgebracht?
ik denk dat dat op de bugfix lijst slaat.
als je naar het aantal kijkt en vooral de bugs zelf, lijkt et idd wel alsof ze een gelekte versie hebben uitgebracht
geen enkel probleem gehad met dark messiah... direct na installatie in een paar dagen uitgespeeld... geen crashes, nop....
Lukt mij namelijk niet om de patch te installeren, hij zegt dat het spel niet geïnstalleerd is, ook niet als ik het bestandje uitpak in de folder van Valve waar MM:DM in staat.
Graag advies a.u.b.
inderdaad dat bedoelde ik.. Je ziet alleen maar crashes staan en nu dan fixes hiervoor.MUSTIS schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:20:
[...]
ik denk dat dat op de bugfix lijst slaat.
als je naar het aantal kijkt en vooral de bugs zelf, lijkt et idd wel alsof ze een gelekte versie hebben uitgebracht
Lijkt mij dat als je een spel ontwikkeld dat je deze uitgebreid test en dat deze bugs naar voren komen. Dat deze dan nog in final versie zitten duid erop dat ze de game dus niet echt goed getest hebben.
Tja dat is waar. Gisteren weer een bug ondekt die ik nog niet kende. Als je inventory helemaal vol zit en je benut je punten om een toverspeuk te kiezen (vuur, ijs etc.) dan komt die niet in je inventory te staan. Ook als je wat dingen weggooit komt hij er gewoon niet bij. Natuurlijk ben je je punten wel kwijtKurios schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:06:
[...]
inderdaad dat bedoelde ik.. Je ziet alleen maar crashes staan en nu dan fixes hiervoor.
Lijkt mij dat als je een spel ontwikkeld dat je deze uitgebreid test en dat deze bugs naar voren komen. Dat deze dan nog in final versie zitten duid erop dat ze de game dus niet echt goed getest hebben.
Kon je niet alsnog vanuit je spells list de spell naar je inventory slepen ?Bart1983 schreef op maandag 13 november 2006 @ 08:56:
[...]
Tja dat is waar. Gisteren weer een bug ondekt die ik nog niet kende. Als je inventory helemaal vol zit en je benut je punten om een toverspeuk te kiezen (vuur, ijs etc.) dan komt die niet in je inventory te staan. Ook als je wat dingen weggooit komt hij er gewoon niet bij. Natuurlijk ben je je punten wel kwijt
Ja dat kan gewoon.XSNL schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:32:
[...]
Kon je niet alsnog vanuit je spells list de spell naar je inventory slepen ?
lol ik kom nooit verder als met tab in dat lijstje waar zit die spellslist?
Dat is gewoon hetzelfde lijstje als waar je je spells "koopt" met je skill points. Volgens mij had de tab zo'n pentagram als teken.Bart1983 schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:28:
[...]
lol ik kom nooit verder als met tab in dat lijstje waar zit die spellslist?

Verwijderd
Wat wel eens miscchien kan werken is je graphics ff van instelling verlagen .Misschien later weer terugzetten .Quaker schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:54:
Ik ben nu aan het einde van chapter 8, maar als ik naar het lading scherm van chapter 9 ga, krijg ik de hele tijd een error, erg vervelend
ik heb dit in sommige spellen: als het videogeheugen is overgeklokt wil het laden van een volgend level wel es vastlopen.
Verwijderd
Nee ik bedoel alleen je graphics in het game-menu video options even lager zetten , dus van high detail naar medium o.i.d. . Gewoon wat opties lager zetten en dat werkte bij mij in ieder geval .MUSTIS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:30:
marc, bedoel je met overklokken?
ik heb dit in sommige spellen: als het videogeheugen is overgeklokt wil het laden van een volgend level wel es vastlopen.
Kan weer verder met slachten, ben vast komen te zitten waar je je backpack moet oppakken... dikke BUG omdat ie telkens crashte nadat je er op geklikt heb
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 17-11-2006 19:35 ]
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
Weet iemand hier een oplossing voor
[ Voor 3% gewijzigd door Killertjuh op 19-11-2006 12:15 ]
Killertjuh schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:13:
spoiler: Kom niet verderIk moet een handel zoeken om een poort open temaken voor leanne en die tovenaar. Je moet dan via de tunnels naar de andere kant van de deur komen en krijg je een ropebow om uit te tunnel te komen. Dan kun je een stuk verder lopen waar 2 deuren tegenover elkaar staan en kun je 1 hendel overtrekken en die valt dan naar benneden en kun je vervolgens niet meer op pakken.
Weet iemand hier een oplossing voor??
dankeVanitas schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:16:
[...]
spoiler:Op de plek waar je die rope-bow vindt zit een gat in de muur met daarin een ketting. Die moet je activeren om de poort voor Leanna op te krijgen.
Verwijderd
Had deze vraag al eerder gesteld en na geen response met een gelukje een origineel via Marktplaats voor 20 euro,s gekocht voor de MP , vond het niet lekker spelen deze mp en heb eigenlijk het te weinig geprobeerde . Meningen verschillen ,sommige reviews die ik gelezen zijn positief maar kon er zelf niet inkomen nog . De mappen zijn wel mooi maar ge loopt langzaam en wat je nou allemaal precies kon uitvoeren heb ik eigenlijk nog steeds niet goed uitgezocht . Misschien zullen hopelijk andere tweakers je een beter verslag geven .Bulls-NL schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:01:
ik wil meer MP ervaringen lezen! is het een beetje gewaagd en leuk, of zit iedereen steeds weg te rennen, of is iedereen archer/mage
Verwijderd
kan iemand helpen
Geen idee, ik speel het spel al een tijdje niet meer.Eperium schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:30:
Zijn er al ontwikkelingen m.b.t. de high textures fix? Wil graag het spel nogmaals opnieuw spelen maar dan met high textures.
Er zijn mensen die zeggen: "dan probeer de settings eens wat lager te zetten als je last hebt van crashes!?".........kijk.....da's op zich haske leuk enzo, maar als ik een X1900XTX heb dan ga ik niet voor medium.
Als ik medium wilde dan had ik wel een x800 ofzo gekocht
F.E.A.R., Call of Juarez, Prey, HL2:Ep1 etc etc etc draaien allemaal stuk voor stuk op 1600x1200, full detail, full AA en AF.
Dan moet Dark Messiah dat ook maar kunnen. Jammer dat het niet kan. Ik ga met een X1900XTX niet op 1024x768 spelen; dat is gewoon te gek voor woorden.
Wel balen, want ik vond het echt een tof spel (tussen de CtD's door dan
Verwijderd
Helaas moet ik ook deze mening delen , het spel loopt gewoon niet lekker met een Ati 1900Xt kaart terwijl half life 2 perfect loopt , hoe ik het ook instel het blijft behelpen .vosss schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:04:
[...]
Geen idee, ik speel het spel al een tijdje niet meer.
Er zijn mensen die zeggen: "dan probeer de settings eens wat lager te zetten als je last hebt van crashes!?".........kijk.....da's op zich haske leuk enzo, maar als ik een X1900XTX heb dan ga ik niet voor medium.
Als ik medium wilde dan had ik wel een x800 ofzo gekocht
F.E.A.R., Call of Juarez, Prey, HL2:Ep1 etc etc etc draaien allemaal stuk voor stuk op 1600x1200, full detail, full AA en AF.
Dan moet Dark Messiah dat ook maar kunnen. Jammer dat het niet kan. Ik ga met een X1900XTX niet op 1024x768 spelen; dat is gewoon te gek voor woorden.
Wel balen, want ik vond het echt een tof spel (tussen de CtD's door dan)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 17:49 ]
Verwijderd
ik ben in chapter 6: the altar of the scul, je moet nu van die diamanten vinden
ik heb ze allemaal behalve de The Maiden's Eye. ik kan hem echt niet vinden.. wil iemand asjeblieft even een printrceen(s) maken waar ik hem kan vinden...
ps: coole game, vooral dat vechten vind ik leuk
Verwijderd
Eindelijk die Cave Trol in actie kunnen bezien, lekker met de Mage aan de slag, "It's a Kind of Magic"
@ vosss & Marc Br
geh, ik ga met jullie ook de vragen lijst in voor patches, het spel loopt niet echt stabiel, na een filmpje, of een level flipte het spel en kwam ik weer op de windos desktop
Mijn setup is
A64 X2 4400+
2x 1GB PC3200 Corsair XMS Platinum
X1900 XTX + X1950 XTX CFE in CrossFire setup
SB Audigy2 Platinum.
Win Xp PRo + SP2
DX 9.0c
ATi Catalyst 6.11 WHQL
Max settings, FSAA x6 AF x16 @ 1440 x 900 x32.
ik neem aan dat me setup wel dit spel zonder probs moet draaien, het loopt ook erg zwaar allemaal, en vaak een crash, dus het valt nog best tegen vergeleken met de demo versie, die was stukken stabieler en liep ook vloeiender enzo, heel vaag tenzei er een fix voor dit probleem is?
Zelfs Jullie X1900's zouden het ook met gemak aan moeten kunen, nogal erg fout geprogrammeerd vind ik dan, maar laten we hopen dat hier een patch voor komt, want dit schiet niet echt op.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 23:18 ]
Ik heb 1 GB en dat blijkt gewoon veels te weinig.
Dat ding is bij mij continue aan het swappen......................
Das een beetje het grote probleem van dit spelleke.....te veel geheugengebruik.
Een stukje vrij matig programmeerwerk
[ Voor 7% gewijzigd door chrisstructor op 01-01-2007 13:35 ]
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Ik ben nu ook aardig ver inmiddels, stealth is gelukkig een stuk beter dan ik eerst dacht. 1e rank van stealth is aardig waardeloos,2e is al een stuk beter met backstab (instakill met een beetje sneaken
Echt magie heb ik nog niet geprobeerd maar met 1 punt in extra mana kun je wel zo'n spell absorb staff gebruiken, met parry absorb je bijv. een vuurbal van een necro en schiet je een lightning bolt terug, wel grappig en handig.
Verwijderd
Het betreft een Collectors Edition van DM in doos incl. registratiecode , toen ik het instaleerde ging dit automatisch via steam .
Verwijderd
Multi-player is dus ook uitgesloten voor die persoon.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 11:43 ]
edit: zie nu pas dat het een hele late reactie is, waarschijnlijk hebje het al opgelostVerwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:47:
IK KOM NIET VERDER!
ik ben in chapter 6: the altar of the scul, je moet nu van die diamanten vinden
ik heb ze allemaal behalve de The Maiden's Eye. ik kan hem echt niet vinden.. wil iemand asjeblieft even een printrceen(s) maken waar ik hem kan vinden...
ps: coole game, vooral dat vechten vind ik leuk
[ Voor 4% gewijzigd door legolas82 op 31-01-2007 13:38 ]
Van wat ik hier heb gelezen draait deze game op de source engine, dus net als HL2. Alleen in HL2 heb ik allemaal grijs/witte vlakken en ziet het er nou niet bepaald mooi uit. Vooral in de verte is gewoon niks duidelijk te zien. Nu las ik in de driverrelease .PDF van nVidia dat ze op de hoogte zijn van dit probleem, en dat het probleem in de Source engine zit. Kan iemand mij vertellen draait dit spel gewoon zoals het hoort met een 8800 of hebben mensen ook bij dit spel last van overdreven schaduwen in de verte, grijs/witte vlakken.
Oh dit is geen hardware probleem.
Kijk anders eens op de officiele Dark Messiah forums (of op de steam forums) misschien weten ze daar wel iets.
Dit verkort de laadtijden aanzienlijk en ook draait het spel nu gewoon lekker soepel op hoge resoluties met alles open.
In mijn geval lag het dus duidelijk aan het intern geheugen; kennelijk was 1 gieg niet genoeg ofzo
Anyway, ik ben hem weer aant spelen.... sterker nog, ik heb vanaf een uur of 5 tot nu net zitten spelen en ik moet zeggen dat het toch echt een tof spel is als ie goed draait.
Ik zit nu in het stuk waar ik 3 gems moet vinden zegmaar, ik word helemaal gek van die zombies; ik denk dat ik er vanavond al een stuk of 80 omgehakt heb

Kan dat niet makkelijker? Gewoon erlangs af rennen recht op je doel af?
Geen idee, ik ga het morgen proberen
ps: ik heb de laatste patch eroverheen geknalt, ik weet verder niet precies wat dat doet mbt performance, maar mogelijk lost dat ook eea op zonder extra intern geheugen erbij te prikken
To the Community:
After some consultation within Ubisoft, I have been advised that there will be no further patching to either the singleplayer or multiplayer versions of the Dark Messiah Might and Magic™ game. I know that this is unfortunate news, and late in coming to boot, but I thought you would want to know this from me as soon as possible.
However, we’re determined to go out on a pleasant note; the Ubisoft Community Team and the Dev Team have gotten together to offer one last opportunity with this game. We will be holding a closed beta for the full SDK in order to compile feedback and recommendations from the top community modders. This way, Ubisoft will be able to provide a final tool to assist the community in playing with new content and customizing your gaming experience.
Because testing an SDK is substantially different from typical beta testing, we are restricting the SDK beta to be invitation-only. I will keep you advised as we progress with the SDK closed beta, and we hope to offer the final SDK 6-8 weeks from now for public use.
Sincerely,
Acheval and the Ubisoft Team
Ik was erg onder de indruk van de Demo en ben fan van FPS games en ook van Ubisoft games dus heb het vorige week gekocht.
Ik heb alleen het probleem dat het spel bij mij op onregelmatige tijden gewoon vastloopt.
Wel zonder foutmelding enzo. Volgens STEAM is Dark Messiah gewoon helemaal up to date.
Mijn framerates zijn prima ook al speel ik op max. settings dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt.
(Voor specs zie mijn signature).
[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 19-06-2007 23:15 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Verwijderd
Eerste 2 weken leuk , dan word het saai.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:38:
Ik zit te denken om deze game ook te kopen om online te spelen, wat zijn jullie ervaringen daar van?
Terwijl ik CSS maar niet beu word Hmmzz..
Edit :
Btw.. ik weet niet wat er is met de drivers ,, maar met mun 8800GTX blijft dit game gewoon bagger lopen in singleplayer in sommige delen heb ik 30 fps fzo

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 11:50 ]
Bij mij loopt (ik kan beter zeggen liep) de game regelmatig vast en moest ik hele stukken steeds overnieuw spelen. Erg irritant dus en ik ben er dus ook mee gestopt.
Ik heb inmiddels wel een kleine upgrade gedaan, dus misschien dat het nu wel beter werkt. Maar eerlijk gezegd wordt ik al moe bij de gedachte
K ben nu dat ik met de lift naar boven moet waar ik het kristal moet plaatsen. Heb wel dat meganiek aangezet voor de lift, en dan ga ik helemaal terug naar de kamer waar leanna staat. Dan in de gang en dan is aan de linker kant een hele lange schacht omhoog. Denk dat dat de lift is, maar alleen de hendel is afgebroken. Waar moet ik heen of wat moet ik doen
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Wil het niet graag bevestigen maar was ook niettevreden over hoe dit spel liep hier , ook de multiplayer was een grote frustratie .Kurios schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:44:
de game is gewoon erg buggy.
Bij mij loopt (ik kan beter zeggen liep) de game regelmatig vast en moest ik hele stukken steeds overnieuw spelen. Erg irritant dus en ik ben er dus ook mee gestopt.
Ik heb inmiddels wel een kleine upgrade gedaan, dus misschien dat het nu wel beter werkt. Maar eerlijk gezegd wordt ik al moe bij de gedachte
Als die eens op steam voor een zacht prijsje komt neem ik hem zeker.
Verwijderd
Alleen maar cheaters met een speedhack rennen daar in het rond.
Verwijderd
Start op -> error na da clipje -> pc vast -> zwart scherm.
Heeft nog iemand dit , 8800GTX & 163.44
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nooit rpg gespeeld, dus ook hierin zal ik maar moeizaam vorderen, maar in deze game heb ik het er voor over. (sommige spelconcepten in rpg heb ik nooit gesnapt, allemaal zo moeilijk
Qua bugs ben ik nog niet echt iets tegengekomen (behalve bij het laden van een savepoint dat het geluid wat stottert). Speel zelf op 1440*900 op een 7600GT en met een hoop dingen op medium gaat dat prima. Ik stoor me niet aan de graphics kwaliteit of zo. (hoewel de game op dezelfde engine draait als HL2 en HL2 er op mijn systeem beter zou uitzien en helemaal op max zou kunnen draaien)
Ik heb er in de budget bak 9 euro voor betaald en dat is het wel waard. (en na alle horrorverhalen over bugs en vastlopers wou ik niet meer dan dat er voor uitgeven)
Ik heb ook oblivion heel even gespeeld, maar als niet rpg fan: hoe extreem saai was dat?! Zelfs na een half uurtje weet ik al dat dark messiah me meer zal boeien dan de 12 uur dat ik oblivion ben blijven proberen. Het jammere van games als oblivion en far cry is dat ze eigenlijk gewoon grote showcases zijn voor nieuwe engines, en de gameplay is slechts een tweede prioriteit. Bij DM zijn de graphics misschien minder goed, maar de sfeer zat er al meteen in. Oblivion is gewoon een oneindige boodschappenquest-opgave, met erg saaie gevechten.
De physics engine in DM (die waarschijnlijk gelijkaardig is aan die van HL2) maakt het voor de casual rpg player al meteen veel leuker. Een trap uitdelen en dan afmaken is leuker dan eindeloos mouse 1 klikken tot als de hitpoints van één van beide op zijn. Zelfde met dingen stuktrappen, objecten werpen...
Vermakelijk! En een goede rpg voor de rpg n00b zoals ik.
Verwijderd

Redelijk wat mensen hebben er last van, maar er valt helemaal NIETS tegen te beginnen. En dat had ik pas na héél wat google door, dus weer veel verloren tijd in installatie/desinstallatie/configmoeite
En de reactie van Arkade studios op deze bug was (zo las ik toch in de verschillende fora)." We weten niet waarom deze error optreedt, basically, if you have it, you're screwed..."

Wat heb je daar nu aan als pc gamer die af en toe eens een beetje wil ontspannen? Dan koop je gewoon al je games, heb je kans dat je door één of andere vage error de game gewoon niet kan spelen. Zij hebben de debugger voor deze games, en zij zullen ook wel een goede windows gerelateerde debugger hebben. Hoe kan ik dan in helemaalsnaam met een vage errormelding weten waarover het gaat?
De error was er vaak en ad random. Laden, gamen, saven, en té frequent om aangenaam te kunnen spelen. (elke 2-3 minuten). Onspeelbaar dus. (met mijn ram is helemaal niets fout).
Wat heb ik gedaan? Nieuwe ram besteld, en de huidige één slot opgeschoven. Probleem opgelost: daarnet een uur gespeeld en helemaal nergens last van gehad. Laden, saven, gamen, geen probleem. Dit vind ik dus niet kunnen

Dan vragen sommigen zich af waarom console gamen zo populair is/wordt. (schijfje erin en gamen maar).
Goed, over de game zelf (nu ik deze eindelijk kan spelen). Prima voor de rpg n00b zoals ik. Alles is vrij 'logisch' en 'intuitief'. Niet dat je zoals in oblivion of andere die hard rpg's met het boekje ernaast en de exacte damage/heal/mannapoints ernaast je character optimaal moet laten levellen. Dergelijke numbercrunching vind ik vreselijk, het is voor mij nog altijd een game, dus moet het relax zijn.
De physics in dit spel zijn werkelijk geweldig (voor een rpg in dat genre) en hl2-achtig. Daar mag oblivion ook wel een puntje aan zuigen. Zowel vechtacties, de omgeving gebruiken, enz... Maakt het allemaal zoveel leuker. (denk maar aan alles wat je kan doen met olie/vuur/telekinese...)
En met de skilltree kan ík zelfs overweg. Drie hoofdskills en dan maar abilities kiezen om een beetje hogerop te raken, naargelang je zelf wil. (zoveel snap ik nog wel van het rpg concept
Dit is dus de rpg die ik al zolang zocht: inleving, verhaal, sfeer en niet te ingewikkeld. Jammer van bovenstaand probleem, ik had bijna niet eens kúnnen proeven van deze goede game.
Iedereen doet totaal hyper over oblivion, maar behalve uitstekende graphics is die game voor mij niets waard. (rpg beginner). Ja leuk, een game-engine showcase en totaal géén verhaal. Ik wil actie IN een goede verhaallijn. In oblivion liep ik eerst een uur doelloos rond, creatures dood maken, vooraleer je ook nog maar doorhebt waar je heen moet. In DM vlieg je meteen in de actie, omringd door andere characters, enz... Verhaallijn bij oblivion was onbestaande, elke keer een identieke toren schoonmaken...

Soms doet het me zelfs een beetje denken aan een sam fisher like gameplay in een middeleeuwse fantasy setting (als je je skills redelijk op sneaking concentreert)
Serious Sam was ook een engine showcase, maar dat spel vond ik echt geweldigVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 02:50:
(net zoals iedere game die eigenlijk alleen maar graphic showcases zijn).
Verder ben ik het wel met je eens. Oblivion vond ik ook erg saai worden na een tijdje. DM heb ik nu al 2x uitgespeeld en het is, en blijft, echt geweldig.
Verwijderd
Klopt maar het zijn ook twee verschillende games: DM MoM is een actie RPG terwijl Oblivion veel meer een adventure/freeroam RPG is. Trouwens deze game is nu al voor 9,99 verkrijgbaar bij bol:Vanitas schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:55:
[...]
Serious Sam was ook een engine showcase, maar dat spel vond ik echt geweldig![]()
Verder ben ik het wel met je eens. Oblivion vond ik ook erg saai worden na een tijdje. DM heb ik nu al 2x uitgespeeld en het is, en blijft, echt geweldig.
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Zeker de moeite waard voor die prijs. Filmpje van de eerste chapter:
http://www.youtube.com/watch?v=KDWjhliN3PE
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 23:01 ]
Verwijderd