Wat ik hierboven dus zei ivm die bugs klopt dus niet

. Ik ben één van de ongelukkigen die tegen de 'memory at location blabla can not be read' error aanliep.
Redelijk wat mensen hebben er last van, maar er valt helemaal NIETS tegen te beginnen. En dat had ik pas na héél wat google door, dus weer veel verloren tijd in installatie/desinstallatie/configmoeite
En de reactie van Arkade studios op deze bug was (zo las ik toch in de verschillende fora)." We weten niet waarom deze error optreedt, basically, if you have it, you're screwed..."
Wat heb je daar nu aan als pc gamer die af en toe eens een beetje wil ontspannen? Dan koop je gewoon al je games, heb je kans dat je door één of andere vage error de game gewoon niet kan spelen.
Zij hebben de debugger voor deze games, en
zij zullen ook wel een goede windows gerelateerde debugger hebben. Hoe kan
ik dan in helemaalsnaam met een vage errormelding weten waarover het gaat?
De error was er vaak en ad random. Laden, gamen, saven, en té frequent om aangenaam te kunnen spelen. (elke 2-3 minuten). Onspeelbaar dus. (met mijn ram is helemaal niets fout).
Wat heb ik gedaan? Nieuwe ram besteld, en de huidige één slot opgeschoven. Probleem opgelost: daarnet een uur gespeeld en helemaal nergens last van gehad. Laden, saven, gamen, geen probleem. Dit vind ik dus niet kunnen
Dan vragen sommigen zich af waarom console gamen zo populair is/wordt. (schijfje erin en gamen maar).
Goed, over de game zelf (nu ik deze eindelijk kan spelen). Prima voor de rpg n00b zoals ik. Alles is vrij 'logisch' en 'intuitief'. Niet dat je zoals in oblivion of andere die hard rpg's met het boekje ernaast en de exacte damage/heal/mannapoints ernaast je character optimaal moet laten levellen. Dergelijke numbercrunching vind ik vreselijk, het is voor mij nog altijd een game, dus moet het relax zijn.
De physics in dit spel zijn werkelijk geweldig (voor een rpg in dat genre) en hl2-achtig. Daar mag oblivion ook wel een puntje aan zuigen. Zowel vechtacties, de omgeving gebruiken, enz... Maakt het allemaal zoveel leuker. (denk maar aan alles wat je kan doen met olie/vuur/telekinese...)
En met de skilltree kan ík zelfs overweg. Drie hoofdskills en dan maar abilities kiezen om een beetje hogerop te raken, naargelang je zelf wil. (zoveel snap ik nog wel van het rpg concept

). En bij elke ability staat ook een beknopte en duidelijke uitleg van hoe het te gebruiken. In de game zelf krijg je ook nog tips aangereikt.
Dit is dus de rpg die ik al zolang zocht: inleving, verhaal, sfeer en niet te ingewikkeld. Jammer van bovenstaand probleem, ik had bijna niet eens kúnnen proeven van deze goede game.
Iedereen doet totaal hyper over oblivion, maar behalve uitstekende graphics is die game voor mij niets waard. (rpg beginner). Ja leuk, een game-engine showcase en totaal géén verhaal. Ik wil actie IN een goede verhaallijn. In oblivion liep ik eerst een uur doelloos rond, creatures dood maken, vooraleer je ook nog maar doorhebt waar je heen moet. In DM vlieg je meteen in de actie, omringd door andere characters, enz... Verhaallijn bij oblivion was onbestaande, elke keer een identieke toren schoonmaken...

Na tien uur oblivion geforceerd een kans te wíllen geven had ik er mooi genoeg van. (net zoals iedere game die eigenlijk alleen maar graphic showcases zijn). Gevechten bij oblivion zijn super statisch en gewoon muisklikken tot wie het langste blijft staan.
Soms doet het me zelfs een beetje denken aan een sam fisher like gameplay in een middeleeuwse fantasy setting (als je je skills redelijk op sneaking concentreert)