Toon posts:

6600 GT Gigabyte :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik sta voor een raadsel ik heb een 6600 GT van gigabyte:

http://global.giga-byte.c...Products_GV-N66T128VP.htm

na een uurtje of 2 game krijg ik allemaal strepen over mijn beeld heen hoe langer ik door speel hoe erger. Na laten kijken kwamen er ook niet echt uit nieuwe kaart bestelt,
Nu nog steeds het zelfde probleem
Wat kan dit zijn met mijn oude kaart (4200 ti nvidea) kan ik uren achter elkaar spelen zonder problemen dus aan het moeder bord zou het dan niet kunnen liggen koeling is voldoende de kaart wordt 58 grade als ik kijk naar de temp dat is toch niet overdreve heet.

p4 2.53
1.5 gigabyte werk geheuge
asus voeding 360w
msi ddr moederbord (dat staat er op verder weet ik daar eigelijk niks van type en zo)
:( hoop dat iemand hier een op lossing voor heeft

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
bij 58 graden zou de kaart dit niet moeten vertonen nee. Heb je echter deze temperatuur gemeten voor of na het gamen?
Het kan zijn dat het een geval RMA wordt.
Kijk maar eens of je koeler toch wel goed zit & benchmark m eens. Kijk dan waar die precies raar gaat doen, misschien kan je dan wijzer worden waarom je vga artifacts geeft

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze tempratuur gemeten toen hij strepen begon te geven

Verwijderd

Topicstarter
ps wat is dat dan percies RMA ?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:57

Koppensneller

winterrrrrr

Dat je hem terugstuurt voor garantie :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Retour leverancier.

Maarehh, zet je kast eens los en een tafelventilator er op. Ga dan effe stressen (3dmark) en kijk of het dan ook gebeurd. Zo nee, dan is het toch de temperatuur, want je kunt wel een lage temp meten, maar op de chip zelf, of het memory kan de temp een stuk hoger zijn.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu ook gedaan dikke waaier er voor en na 1+/- uur doet hij weer die strepen heb een screen shot:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.oort/Fout.JPG
:( 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hier die screen shot nog un x die andere was te groot
http://members.chello.nl/l.oort/Fout.JPG

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Dit zijn duidelijk artifacts, veroorzaakt door te warm geheugen.

Klok je geheugen eens terug? of probeer er heatsinkjes op te zetten. Heeft grote heatsink dus.

Kast open en een FAN erop kan ook schelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Pubbert op 26-01-2006 15:54 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zou kunnen dat het geheugen op je videokaart beschadigd is. Gewoon RMA sturen dus, zoals hierboven al vermeld.
Edit: En wat hierboven staat.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 26-01-2006 15:48 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 15:50
Heatsinkjes nog niet op gaan zetten.
Zet je kast eens open, fannetje erop ofzo.
Nog steeds problemen, garantieeeeeeeee

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

Kortfragje

......

Heb precies hetzelfde probleem gehad. Ook na gamen, andere kaarten geen probleem deze wel. Mijn kaart in andere systemen werkte ook goed...

Wat bleek de oplossing? M'n pc aarden en nergens meer last van gehad..

Gebruik je randaarde op je PC?

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nope niet dat ik weet eigelijk moet ik dus mijn kast aarde ( kan dit geen kwaat) en ik heb al een nieuwe kaart gekregen van de winkel en hij doet het zelfe an kast open en een DIKKE FAN er voor heb ik ook al gedaan.

maar dat aarde kan geen kwaad als ik un draad leg van de verwarming naar mijn kast en deze monteer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een geaard stopcontact een verlengkabel gelecht (met rand aarde) naar mijn pc na uurtje weer strepen :( 8)7 :? nog iemand tips.

Verwijderd

Multimeter aan voeding hangen en in het hoog houden tijdens het gamen. als hij te fel dipt, is hij ontoereikend.
Verder: bij het omruilen van de kaart, heb je gecontroleerd of je niet exact hetzelfde model hebt terug gekregen. (je moet altijd serienummer noteren voordat je omruilt, en nadien dit controleren)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi is aan al gebeurt en ook daar valt weinig op vandaag gaat de kaart terug en als die er ook niet uit komen krijg ik mijn geld terug. Maar toch wil ik een andere vga kaart als ik nu bijvoorbeeld een xfx er in zet 6600GT kan ik dan de zelfde problemen verwachten of niet.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

Kortfragje

......

Als het probleem bij je voeding of andere hardware (mem / mobo etc) blijkt te liggen wel, als het probleem uiteindelijk door je graka veroorzaakt werd (en je dezelfde terug hebt gehad ) dan natuurlijk niet.

Meer kan ik er ook niet over zeggen, had je de kaart al in een andere PC geprobeerd?

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Dat zijn gewoon artifects, gewoon omdat de core of het geheugen gewoon brak is.
daar helpt geen nieuwe voeding of wat...
Direct terugsturen en nieuwe vragen.

Temps zijn zowiezo geen probs voor de 6 serie van nvidia...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie dat je al een tijdje problemen hebt met deze kaart, te zien aan je eerdere topics.
Het lijkt me dat het tijd wordt voor een garantie-aanvraag....

Verwijderd

Topicstarter
heb al garantie aan gevraagt en nieuwe kaart gekregen maar ik breng heel mijn pc weg dan krijg ik mss mijn geld terug. maar een andere kaart zou dat kunnen werken heel ander merk?

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb contact gehad met de pc zaak ze zeggen dat mijn moeder bord kapot is 8)7 terwijl hij op mijn oude VGA kaart wel goed werkte kan het ook gewoon zijn dat mijn moederbord gewoon te traag is voor deze kaart?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:15:
hoi ik heb contact gehad met de pc zaak ze zeggen dat mijn moeder bord kapot is 8)7 terwijl hij op mijn oude VGA kaart wel goed werkte kan het ook gewoon zijn dat mijn moederbord gewoon te traag is voor deze kaart?
Nee, kan zijn dat je moederbord of CPU een bottleneck is, maar dat heeft nooit dit tot resultaat. Aangezien het met een andere grafische kaart wel goed gaat, kan het niets anders zijn dan je 6600 die kapot is. Ik snap niet helemaal wat je nu hebt gedaan...garantie aangevraagd en tevens je systeem weggebracht naar een computerboer?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Welke driverversie gebruik je? Indien 81.xx, probeer eens 77.77 (uit het archief van NVidia te downloaden), deze is sneller en stabieler voor deze kaart (heb zelf ook een 6600GT en heb heel veel drivers geprobeerd).

Verwijderd

Topicstarter
heb zoon kaart bestelt bij een computer boer en die zegge dat mijn systeem niet goed is maar is wel goed want op mijn oude kaart draait hij 100% wille ze mijn een ander moeder bord verkope om dat dat welk werkt en sneller is maar ik wacht liever tot na de zomer en koop ik een pci-e zal gek zijn om nu nog agp te kopen. Daarom wil ik mijn geld terug want hun hebben gegarendeerd dat deze 6600gt op mijn huidige syteem werkt maar werkt niet en ben niet van plan om een heel nieuwe systeem te kopen nu. daarom 8)7 snap nie mense ook wel een beetje maar ja nuzijn ze aan het nog een x aant probere maar ja ik denk dat dat toch geen zin heeft die tijd dat ze met uren bezig zijn daar maken ze er lang geen wist of zo meer op werkt gewoon niet op elkaar.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 20:58
Ik heb zelf ook deze kaart en nergens problemen mee. Maar dit klinkt echt gewoon uit oververhitting. Ik kan me echt niet voorstellen dat jouw kaart op 58 graden blijft bij lang gamen. De mijne loopt al makkelijk tegen de 70 aan in CoD2 met 2 fans erop. Dus zet er een keer een fan op, of zet je kast een keer open. Als dat niet werkt dan maar terugsturen

Macbook Pro, 640 WD extern

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 22:13
ff rivatuner de temperatuur laten observeren onder het spelen, dan weet je teminste wat de echte piektemperaturen zijn ..
Pagina: 1