2 Weken terug Fiber120 besteld, telefonisch afgesproken dat ik een losse Cisco kabelmodem zou krijgen (heb al een krachtige router), en na een paar dagen een Thompson wifi router gekregen
Gebeld naar de helpdesk, "Oh, ik zie het.. Foutje, u kunt de modem omwisselen in een UPC winkel".
(zit hier gelukkig 1 in de buurt).
Maargoed, het was vrijdag, dus wilde anders nog wel even een weekend aankijken met dat ding.
Snelheden waren erg netjes, speedtest zat altijd wel ergens tussen 110 en 120mbit, ook de upload zat redelijk dicht aan de 10. Helaas is die Thompson alles behalve stabiel en was ie in dat weekend al 4x vast gelopen.
Naar de winkel, router proberen te ruilen voor de modem ; "Nee, dat kan niet zomaar"

Na wat pushen heeft de medewerker gebeld met het hoofdkantoor en kwamen tot het idee om mijn abonnement op te zeggen en direct weer een nieuwe te nemen zonder extra kosten (alleen dan kon hij een losse Cisco modem leveren). Dus zogedaan, en bij thuiskomst (afgelopen donderdag) bleek dat de modem niet geactiveerd kon worden vanwege de migratie naar een nieuw provisioning systeem.
Maar vandaag was het dan zover, router kreeg een internet IP van de modem, dus was eindelijk dan weer (her)aangesloten.
Maar, nu liggen de snelheden ineens erg veel lager, tussen 40 en 45mbit met een 5.5mbit upload.
Router afgekoppeld, PC rechtstreeks aan modem aangesloten, modem van stroom gehaald, nieuw IP gekregen. Maar helaas nog steeds dezelfde lagere snelheid. (getest met Speedtest.net, UPC speedtest en wat Usenet verkeer van 3 verschillende providers, 24sessies totaal)
Helpdesk gebeld, ik zat toch zeker op het fiber120, dus nu gaan ze een monteur sturen....
Heb nog geen idee wat hij denkt te kunnen vinden, modem zit met een 30cm kabel rechtstreeks op het SOP, verder zit daar niets tussen.
Misschien dat iemand nog een idee heeft?
Gegevens uit de modem:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.2 dBmV 38.0 dB
Channel 2: 4.2 dBmV 38.3 dB
Channel 3: 4.4 dBmV 38.2 dB
Channel 4: 4.1 dBmV 38.3 dB
Channel 5: 4.5 dBmV 37.9 dB
Channel 6: 4.5 dBmV 38.2 dB
Channel 7: 4.6 dBmV 38.0 dB
Channel 8: 3.8 dBmV 37.1 dB
Upstream Channels
Power Level: