Ik heb meerdere testen gedaan, ze alleen niet allemaal geupload als plaatje. Ik heb driemaal getest, ook andere servers en ik heb de hoogste waarden neergezet hier.dion_b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:24:
Lang niet alle Speedtest.net servers zijn gelijk. Capelle en Portugaal (ook regio R'dam) zijn notoir slecht, Naaldwijk is veel beter.
[...]
Moge duidelijk zijn dat een meting met een torrent client op de achtergrond geen goede maat is voor de performance van de verbinding, maar dat zou geen verschil mogen uitmaken tussen servers. Toch zie je die verschillen: een groep die +-41Mb/s up en 2.6Mb/s down meet (waarschijnlijk de werkelijke snelheid) en een groep die beduidend minder scoort, waaronder de Rotterdam server die jij gebruikte.
Moraal: NOOIT uitgaan van één enkele meting. En sowieso is je verbinding niet trager dan de beste meting die je kunt reproduceren. Alles daaronder ligt aan de server in kwestie.
Omdat de wifi perfect doorkomt en ik constant 8,0 MB/s haal naar de nassen. Er zit totaal geen fluctuatie in het signaal (DD-WRT geeft me 144mbit, 63%). De PC zit met gigabit aan een router die wifi-bridge speelt met de Thomson, waar op z'n beurt weer vier nassen op gigabit aan hangen. Deze staan uit overigens op het moment dat ik test.[b]dion_b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:24
Maareh, hoe weet je zo zeker dat dit niet aan WiFi ligt bij jou? Het verschil tussen 60-45-39Mb/s zit middenin de 'normale' waardes die je met 2.4GHz WiFi-n kunt verwachten.
Persoonlijk ben ik ook van mening dat alles boven de 45Mbit wel prima is. Waar deze post me om ging, is dat ik sinds er 8 ipv 4 upstreams geregistreerd staan in mijn modem, ik veelal wel 40mbit haal, waar dat eerst 20mbit was. Maar opmerkelijk genoeg, haal ik naar UPC's speedtest altijd 50% meer! Toen het 20Mbit was op speedtest / ftp / usenet / websites, gaf UPC me 33-36Mbit in de test. Nu, haal ik tussen de 25-48mbit in de tests en tussen de 3,6MB/s en de 4,8MB/s maar geeft de UPC speedtest me gewoon 60/6.[b]dion_b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:24
En tenslotte: word je nou echt blij van continu nerveus naar dit soort tests kijken en iedere keer dat het een Mbit/s lager uitvalt gelijk een inzinking te krijgen en je ISP (of de server, of je buren of... of...) van van alles en nogwat de verdenken
Misschien komt het doordat ik geen hollander ben, maar ik heb een simpele maat: kan ik doen met m'n verbinding waar ik het voor genomen heb? Zo ja: boeien of het nu 60, 58 of 39Mb/s meet. Zo nee? Tijd om op zoek te gaan naar een andere verbinding. Simpel, zakelijk, en vooral stressvrij
Het gaat me er ook niet om dat de situatie onwerkbaar is en ik kom ook niet klagen over hoe weinig ik krijg voor m'n geld. Maar ik vind het wel nogal vreemd dat dit nu zo is, ware het niet dat ik de eerste week op deze verbinding een stabiele 60/6 verbinding had, waar naar toe dan ook. Momenteel is dat namelijk sterk tijdsgebonden. Ik laat op de achtergond op diverse servers speedtest draaien en gooi dat in een database. Daarin zie ik dagelijks de snelheid veranderen. Ik heb momenteel remote backups via SSH draaien tussen 3:30 en 6:00, want dan haal ik netjes 750kb/s uploads. Doe ik dat b.v. tussen 0:00 en 2:30, dan gaat het 250kb/s.
@ Musefan: Mij is ook verteld dat UPC dit niet zelf actief doet. Ik geloof dat wel, maar ik zou daarom graag wel willen weten hoe het dan komt. En goed te weten dat het niet overeenkomen van de "normale" en "UPC" speedtest niet alleen bij mij het geval is. Dit heb ik overigens ook van een Amsterdamse 90/6 verbinding ondervonden inmiddels: daar krijg je 65/5,5 vs 88/6 te zien.