UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 52 ... 103 Laatste
Acties:
  • 803.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

dion_b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:24:
Lang niet alle Speedtest.net servers zijn gelijk. Capelle en Portugaal (ook regio R'dam) zijn notoir slecht, Naaldwijk is veel beter.

[...]
Moge duidelijk zijn dat een meting met een torrent client op de achtergrond geen goede maat is voor de performance van de verbinding, maar dat zou geen verschil mogen uitmaken tussen servers. Toch zie je die verschillen: een groep die +-41Mb/s up en 2.6Mb/s down meet (waarschijnlijk de werkelijke snelheid) en een groep die beduidend minder scoort, waaronder de Rotterdam server die jij gebruikte.

Moraal: NOOIT uitgaan van één enkele meting. En sowieso is je verbinding niet trager dan de beste meting die je kunt reproduceren. Alles daaronder ligt aan de server in kwestie.
Ik heb meerdere testen gedaan, ze alleen niet allemaal geupload als plaatje. Ik heb driemaal getest, ook andere servers en ik heb de hoogste waarden neergezet hier.
[b]dion_b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:24
Maareh, hoe weet je zo zeker dat dit niet aan WiFi ligt bij jou? Het verschil tussen 60-45-39Mb/s zit middenin de 'normale' waardes die je met 2.4GHz WiFi-n kunt verwachten.
Omdat de wifi perfect doorkomt en ik constant 8,0 MB/s haal naar de nassen. Er zit totaal geen fluctuatie in het signaal (DD-WRT geeft me 144mbit, 63%). De PC zit met gigabit aan een router die wifi-bridge speelt met de Thomson, waar op z'n beurt weer vier nassen op gigabit aan hangen. Deze staan uit overigens op het moment dat ik test.
[b]dion_b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:24
En tenslotte: word je nou echt blij van continu nerveus naar dit soort tests kijken en iedere keer dat het een Mbit/s lager uitvalt gelijk een inzinking te krijgen en je ISP (of de server, of je buren of... of...) van van alles en nogwat de verdenken :?

Misschien komt het doordat ik geen hollander ben, maar ik heb een simpele maat: kan ik doen met m'n verbinding waar ik het voor genomen heb? Zo ja: boeien of het nu 60, 58 of 39Mb/s meet. Zo nee? Tijd om op zoek te gaan naar een andere verbinding. Simpel, zakelijk, en vooral stressvrij :z
Persoonlijk ben ik ook van mening dat alles boven de 45Mbit wel prima is. Waar deze post me om ging, is dat ik sinds er 8 ipv 4 upstreams geregistreerd staan in mijn modem, ik veelal wel 40mbit haal, waar dat eerst 20mbit was. Maar opmerkelijk genoeg, haal ik naar UPC's speedtest altijd 50% meer! Toen het 20Mbit was op speedtest / ftp / usenet / websites, gaf UPC me 33-36Mbit in de test. Nu, haal ik tussen de 25-48mbit in de tests en tussen de 3,6MB/s en de 4,8MB/s maar geeft de UPC speedtest me gewoon 60/6.

Het gaat me er ook niet om dat de situatie onwerkbaar is en ik kom ook niet klagen over hoe weinig ik krijg voor m'n geld. Maar ik vind het wel nogal vreemd dat dit nu zo is, ware het niet dat ik de eerste week op deze verbinding een stabiele 60/6 verbinding had, waar naar toe dan ook. Momenteel is dat namelijk sterk tijdsgebonden. Ik laat op de achtergond op diverse servers speedtest draaien en gooi dat in een database. Daarin zie ik dagelijks de snelheid veranderen. Ik heb momenteel remote backups via SSH draaien tussen 3:30 en 6:00, want dan haal ik netjes 750kb/s uploads. Doe ik dat b.v. tussen 0:00 en 2:30, dan gaat het 250kb/s.

@ Musefan: Mij is ook verteld dat UPC dit niet zelf actief doet. Ik geloof dat wel, maar ik zou daarom graag wel willen weten hoe het dan komt. En goed te weten dat het niet overeenkomen van de "normale" en "UPC" speedtest niet alleen bij mij het geval is. Dit heb ik overigens ook van een Amsterdamse 90/6 verbinding ondervonden inmiddels: daar krijg je 65/5,5 vs 88/6 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1064146646.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j66g87vIFN1mbdDHJCaV6LmY/full.png
Bij mij zijn, zoals ik eerder al aangaf, vrijwel altijd dezelfde resultaten. In bovenstaand voorbeeld van enkele minuten geleden blijkt dat UPC een iets lager waarde aangeeft.

Er is volgens mij geen enkele reden aan te nemen dat UPC hiermee rommelt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Murderer schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:43:
Mijn internet is al ruim een uur down. Ik zit in postcodegebied 1074an. Kan iemand een storing of iets dergelijks bevestigen? Dank
1092VX, niets aan de hand. Maar zoals vaker geroepen, hier heb je weinig aan ben ik bang.
djunicron schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:37:
[...]

Ik heb meerdere testen gedaan, ze alleen niet allemaal geupload als plaatje. Ik heb driemaal getest, ook andere servers en ik heb de hoogste waarden neergezet hier.
Welke servers exact?
[...]

Omdat de wifi perfect doorkomt en ik constant 8,0 MB/s haal naar de nassen. Er zit totaal geen fluctuatie in het signaal (DD-WRT geeft me 144mbit, 63%). De PC zit met gigabit aan een router die wifi-bridge speelt met de Thomson, waar op z'n beurt weer vier nassen op gigabit aan hangen. Deze staan uit overigens op het moment dat ik test.
OK, duidelijk verhaal. 64Mb/s zou haalbaar zou moeten zijn via WiFi in dit geval. Dat gezegd, de hogere latencies via WiFi kunnen bij metingen alsnog problemen geven. Dit kun je simpel testen door bedraad aan te sluiten en kijken of je dan hetzelfde haalt als draadloos. Zo ja: niets aan de hand. Zo nee: toch WiFi effecten.
[...]

Persoonlijk ben ik ook van mening dat alles boven de 45Mbit wel prima is. Waar deze post me om ging, is dat ik sinds er 8 ipv 4 upstreams geregistreerd staan in mijn modem, ik veelal wel 40mbit haal, waar dat eerst 20mbit was. Maar opmerkelijk genoeg, haal ik naar UPC's speedtest altijd 50% meer! Toen het 20Mbit was op speedtest / ftp / usenet / websites, gaf UPC me 33-36Mbit in de test. Nu, haal ik tussen de 25-48mbit in de tests en tussen de 3,6MB/s en de 4,8MB/s maar geeft de UPC speedtest me gewoon 60/6.

Het gaat me er ook niet om dat de situatie onwerkbaar is en ik kom ook niet klagen over hoe weinig ik krijg voor m'n geld. Maar ik vind het wel nogal vreemd dat dit nu zo is, ware het niet dat ik de eerste week op deze verbinding een stabiele 60/6 verbinding had, waar naar toe dan ook. Momenteel is dat namelijk sterk tijdsgebonden. Ik laat op de achtergond op diverse servers speedtest draaien en gooi dat in een database. Daarin zie ik dagelijks de snelheid veranderen. Ik heb momenteel remote backups via SSH draaien tussen 3:30 en 6:00, want dan haal ik netjes 750kb/s uploads. Doe ik dat b.v. tussen 0:00 en 2:30, dan gaat het 250kb/s.
Tijdsgebonden verschillen zijn linksom of rechtsom gevolg van drukte op het netwerk tussen jou en de remote server waar je meet, waarbij het vaak zat (maar niet altijd) bij de ISP ligt. Bedenk trouwens ook dat up- en downstreamkanalen los van elkaar staan. Het is vaak tegelijkertijd druk, maar niet noodzakelijkerwijs. Je upload 's nachts kan door heel andere oorzaken onder druk staan dan je download 's avonds.
@ Musefan: Mij is ook verteld dat UPC dit niet zelf actief doet. Ik geloof dat wel, maar ik zou daarom graag wel willen weten hoe het dan komt. En goed te weten dat het niet overeenkomen van de "normale" en "UPC" speedtest niet alleen bij mij het geval is. Dit heb ik overigens ook van een Amsterdamse 90/6 verbinding ondervonden inmiddels: daar krijg je 65/5,5 vs 88/6 te zien.
1) je verbinding is nooit trager dan de hoogst gemeten snelheid.
2) wederom, geef eens exact welke servers je gebruikte. Pas als je 100% zeker weet dat een server de snelheid aankan (maw vanaf een andere verbinding haal je op dat moment hogere snelheden op dezelfde server) is het tijd om naar iets anders te krijgen als oorzaak.

[ Voor 83% gewijzigd door dion_b op 09-12-2010 21:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier kan ik nu melden dat mijn snelheidsdipjes nu echt totaal verdwenen zijn. Usenet haalt nu 24/7 de maximale snelheid. Zelfs tussen 19.30 en 22.30 dus :)

Speedtests haal ik altijd vage waarden, maar volgens mij komt dat ook deels door de korte duur van die dingen. Alleen de 1 GB testbins geven reële waarden (en die komen weer overeen met m'n Usenet snelheden).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 06:52
Huh? Lijkt wel of ik gecapped ben op 1MB/sec, as we speak :?

Jullie ook? Torrents staan echt precies op 1,0MB/sec waar ze normaal op 5,7MB/sec staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

chim0 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:27:

Jullie ook? Torrents staan echt precies op 1,0MB/sec waar ze normaal op 5,7MB/sec staan.
Geen idee of het zo is.
Is het mogelijk dat torrents t.o.v. newsservers gecapped worden, omdat torrentverkeer belastender is voor UPC dan news. Vanwege het aantal mensen dat er gebruik van maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 311114 op 09-12-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 311114 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:40:
[...]

Geen idee of het zo is.
Is het mogelijk dat torrents t.o.v. newsservers gecapped worden, omdat torrentverkeer belastender is voor UPC dan news. Vanwege het aantal mensen dat er gebruik van maakt.
Nee, ik zit op een prive tracker waar ik altijd mijn maximum snelheid haal dus ik denk een cap i.v.m. drukte ofzo? Nu heb ik er 1 met 1200 seeders en nog steeds 1,0MB/sec maar dan ook echt precies 1,0!

Upload ging net wel goed met 700KB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:27:

Nope, geen probleem hier.

Ik heb er expres een snelle torrent bijgepakt en die springt heel snel naar 7,3 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Heb je niet zelf per ongeluk een max-speed ingesteld in je torrentprog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr. Furious schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:51:
[...]

Nope, geen probleem hier.

Ik heb er expres een snelle torrent bijgepakt en die springt heel snel naar 7,3 MB.
Dan zal het wel een lokaal iets zijn.
AtRi schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:00:
Heb je niet zelf per ongeluk een max-speed ingesteld in je torrentprog?
Hehe, nee. Weet wel wat ik doe. ;)
[22:03:15] Transferred 1 file totaling 50,00 MB in 53,15 seconds (966,5 KB/s)
Dit is van de FTP van Xs4all, ook 1,0MB/sec.

Postcode 3317EC trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1064300222.png

Je ziet ook dat het pijltje van die meter precies op 10mbit blijft hangen. Upload is wel goed. Zal wel even op spyware scannen maar kan het me haast niet voorstellen. Zullen vast onderhoudswerkzaamheden zijn ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 09-12-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

dion_b schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:53:
[...]

Welke servers exact?

[...]

OK, duidelijk verhaal. 64Mb/s zou haalbaar zou moeten zijn via WiFi in dit geval. Dat gezegd, de hogere latencies via WiFi kunnen bij metingen alsnog problemen geven. Dit kun je simpel testen door bedraad aan te sluiten en kijken of je dan hetzelfde haalt als draadloos. Zo ja: niets aan de hand. Zo nee: toch WiFi effecten.

[...]

Tijdsgebonden verschillen zijn linksom of rechtsom gevolg van drukte op het netwerk tussen jou en de remote server waar je meet, waarbij het vaak zat (maar niet altijd) bij de ISP ligt. Bedenk trouwens ook dat up- en downstreamkanalen los van elkaar staan. Het is vaak tegelijkertijd druk, maar niet noodzakelijkerwijs. Je upload 's nachts kan door heel andere oorzaken onder druk staan dan je download 's avonds.

[...]
Ik gebruik meestal Rotterdam, (bijna niet online alleen?) Amsterdam, Ahrnem (veelal hoogste snelheid) en Hoofddorp (ditto).

De bekabelde PC's halen over het algemeen enkel lagere latencies. Dit is vaak een minimum van 9ms tegen 13ms. Klopt wel zo ongeveer, het pingen van m'n machines over de wifi-bridge duurt zo'n 5~6ms.
Zoals ik al aangaf is de snelheid verder hetzelfde, ik heb ze wel eens kort na elkaar laten testen, weinig verschil (toen met 1GB bin vanaf BBNED's test.)

===

Maar nu iets anders: Ik krijg het niet voor elkaar op de Thomson 870 de DHCP uit te schakelen! Het ding geeft me steeds weer problemen. Hij hapert namelijk nogal eens, wegens de grote hoeveelheid LAN data die hij voor z'n kiezen krijgt. Maar ook als de telefonie actief is, wil hij nog wel eens de hele zooi er enkele seconden uit gooien. Zelfde met de wireless; ik moet regelmatig alle wifi aparaten opnieuw laten verbinden, omdat ze geweigerd worden, meestal kort na het wegvallen van het wifi netwerk (duurt zo'n 20 seconden?).

Alles reconnect namelijk wel, maar behoud z'n IP, welke vervolgens niet meer geldig zijn. Ik heb al geprobeerd ze "available" te forceren en de lease time op "0" (in de software -1) te zetten zodat ze niet vervallen. Dit baat niet.

Nu wil ik eigenlijk alles zelf handmatig toewijzen. Maar als ik dat doe, kom ik, ondanks juiste gateway en dns instellingen het internet niet meer op. Daarnaast krijgt m'n mobiele telefoon b.v. nog altijd via DHCP een adress, maar laptops (win / linux) niet.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
OK, het wordt nou een beetje te gek. Al een paar dagen een maximum download van precies 1,0MB/sec. Maakt niet uit wat: torrents, FTP, internet. Ik ga mijn modem uitzetten voor een half uurtje en dan weer aanzetten, kijken wat er gebeurt. Niemand anders dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:32

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

chim0 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:31:
OK, het wordt nou een beetje te gek. Al een paar dagen een maximum download van precies 1,0MB/sec. Maakt niet uit wat: torrents, FTP, internet. Ik ga mijn modem uitzetten voor een half uurtje en dan weer aanzetten, kijken wat er gebeurt. Niemand anders dit :?
Klinkt alsof je modem op die snelheid is ingetrained? Probeer anders even een reset van je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Odysseus253 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:18:
[...]

Klinkt alsof je modem op die snelheid is ingetrained? Probeer anders even een reset van je modem?
That did the trick! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Iemand enig idee wat je kunt doen als een familielid in het verleden een conflict met UPC heeft gehad wat betreft een rekening waardoor die persoon op de ''zwarte lijst'' geregistreerd staat, terwijl jij dezelfde achternaam draagt maar niets met de conflict te maken hebt, maar wel een overeenkomst met UPC wilt afsluiten als klant.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 11-12-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 19:36
Anoniem: 146055 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:22:
Iemand enig idee wat je kunt doen als een familielid in het verleden een conflict met UPC heeft gehad wat betreft een rekening waardoor die persoon in de ''zwarte lijst'' geregistreerd staat, terwijl jij dezelfde achternaam draagt maar niets met de conflict te maken hebt, maar wel een overeenkomst met UPC wilt afsluiten als klant.
Woon je ook op hetzelfde adres dan? Wat zegt UPC? Kun je niet gewoon bestellen? Beetje een incompleet verhaal dit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LB06 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:26:
[...]

Woon je ook op hetzelfde adres dan? Wat zegt UPC? Kun je niet gewoon bestellen? Beetje een incompleet verhaal dit.
Het enige wat ontbreekt is dat het inderdaad om dezelfde adres gaat. Voor de rest is de informatie dat gegeven is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Again, UPC zegt dus dat het niet kan vanwege die zwarte lijst..?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LB06 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:42:
Again, UPC zegt dus dat het niet kan vanwege die zwarte lijst..?
Allereerst, als UPC mij een bevredigende antwoord hierop zou hebben gegeven dan had ik deze vraag niet gesteld. Ten tweede, al helemaal niet in het ''UPC vragen'' topic. Er wordt gesteld dat de rekening van iemand anders betaalt dient te worden waarvan ik de details hier niet ga bespreken. Het is een aanvraag gedaan door mezelf en ik ben nooit eerder klant geweest van UPC.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 11-12-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 146055 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:52:
[...]

Allereerst, als UPC mij een bevredigende antwoord hierop zou hebben gegeven dan had ik deze vraag niet gesteld. Ten tweede, al helemaal niet in het ''UPC vragen'' topic.
Het zou toch kunnen dat UPC een iets uitgebreider antwoord heeft gegeven en/of dat jij toen weer iets hebt teruggezegd enz. Je weet wel, het voeren van een gesprek.

|:( Maar laat maar zitten joh. Zoek het zelf maar uit. Doei!

[ Voor 39% gewijzigd door HarmoniousVibe op 11-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe eens ff normaal, ok?

[ Voor 108% gewijzigd door IEF op 12-12-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heren, doe eens rustig aan. :(

Ik zou, maar wie ben ik, nogmaals UPC bellen. Als jij de geregistreerde berwoner bent, en degene die daar niet meer woonachtig is elders woont, de situatie duidelijk uitleggen.

Hoeveel mensen wonen er waar jij woont en hoe is de relatie tussen jullie? Dit zou het e.e.a. wel een stuk duidelijker maken voor een reactie.

Anderzijds, hoe kan iemand helpen? T.Net is geen UPC, dus graag wat meer informatie.

[ Voor 87% gewijzigd door Guardian Angel op 11-12-2010 20:17 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guardian Angel schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:13:
Heren, doe eens rustig aan. :(

Ik zou, maar wie ben ik, nogmaals UPC bellen. Als jij de geregistreerde berwoner bent, en degene die daar niet meer woonachtig is elders woont, de situatie duidelijk uitleggen.

Hoeveel mensen wonen er waar jij woont en hoe is de relatie tussen jullie? Dit zou het e.e.a. wel een stuk duidelijker maken voor een reactie.

Anderzijds, hoe kan iemand helpen? T.Net is geen UPC, dus graag wat meer informatie.
Allereerst, de vragen die jij stelt zoals ''hoeveel mensen wonen er en hoe is de relatie tussen jullie'' zijn irrelevant, privé en totaal niet van belang in deze casus. Daarnaast verwacht ik ook niet van een gebruiker hierom hulp, het is namelijk een vraagstelling waarin bijvoorbeeld op een adviserende wijze door iemand met een soortgelijke kwestie op gereageerd kan worden. In dit topic zijn naast de gebruikelijke forumbezoekers ook mensen actief die voor upc werken. Wellicht zouden deze mensen door hun werk en ervaring met dit soort problemen hier antwoord op kunnen geven aangezien ook zij hier actief zijn. Maandag maar weer eens proberen om upc hierover te bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 11-12-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Als jij kan aantonen dat je niet dezelfde bewoner bent als degene met de betalingsachterstand, dan zal UPC jou gewoon als klant accepteren. Een kopie van een GBA-uittreksel/huurcontract/koopcontract waaruit blijkt dat je er net woont zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds ongeveer een maand heb ik soms dat me internet opeens heel traag wordt en sommige webpagina's niet meer eens kan laden. Door modem te herstarten is dit altijd verholpen. Of door op de modem pagina de WAN te releasen helpt ook altijd. Dit is behoorlijk irritant, heeft iemand misschien een idee waaraan dit ligt? In het begin had ik hier namelijk helemaal geen last van.

Ik heb een Thomson TWG870. Ik lees opeens dat hier wel meer probleem mee zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door xileS op 11-12-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Anoniem: 146055 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:00:
[...]
Allereerst, de vragen die jij stelt zoals ''hoeveel mensen wonen er en hoe is de relatie tussen jullie'' zijn irrelevant, privé en totaal niet van belang in deze casus.
Het is maar hoe je het ziet. Stel jij woont daar samen met familielid A en dat is degene die nog moet betalen aan UPC dan lijkt het mij logisch dat jij geen aansluiting kunt krijgen zolang A daar ingeschreven staat.

Omdat ik geen werkrelatie of een gelijksoortig probleem heb met UPC wens ik je maar succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 12-12-2010 00:19 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 14:42

IEF

Why so serious?

Anoniem: 146055 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:00:
[...]

Allereerst, de vragen die jij stelt zoals ''hoeveel mensen wonen er en hoe is de relatie tussen jullie'' zijn irrelevant, privé en totaal niet van belang in deze casus. Daarnaast verwacht ik ook niet van een gebruiker hierom hulp, het is namelijk een vraagstelling waarin bijvoorbeeld op een adviserende wijze door iemand met een soortgelijke kwestie op gereageerd kan worden. In dit topic zijn naast de gebruikelijke forumbezoekers ook mensen actief die voor upc werken. Wellicht zouden deze mensen door hun werk en ervaring met dit soort problemen hier antwoord op kunnen geven aangezien ook zij hier actief zijn. Maandag maar weer eens proberen om upc hierover te bellen.
Modbreak:En vanaf hier weer normaal, svp.

Ik stel voor dat je je houding ietwat aanpast tov de rest van de bezoekers in dit topic.

Laten we duidelijk stellen dat GoT geen helpdesk is, als je puur een reactie plaatst om met UPC in contact te komen, daar is eventueel DM voor als je geen details wil geven verder.

In elk geval, met deze houding ga je er niet komen. Probeer eens wat vriendelijker te doen tegen mensen die je willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guardian Angel schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:17:
[...]
Het is maar hoe je het ziet. Stel jij woont daar samen met familielid A en dat is degene die nog moet betalen aan UPC dan lijkt het mij logisch dat jij geen aansluiting kunt krijgen zolang A daar ingeschreven staat.

Omdat ik geen werkrelatie of een gelijksoortig probleem heb met UPC wens ik je maar succes.
Zo logisch is dat niet, je sluit namelijk een dienstverlening af als natuurlijke persoon, het betreft hierom een rechtshandeling waarin jij zelf aansprakelijk bent, om de rechten en plichten die in een overeenkomst gesteld zijn na te komen, wat een ander doet of gedaan heeft daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Daar zijn andere middelen voor, zoals rechtspraak. Je kunt natuurlijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor hetgeen wat een partner, kennis of familielid doet. Als dat zo zou zijn dan zou er een stuk minder diensten in zijn algemeenheid afgenomen kunnen worden. Maar goed, zal vast wel lukken maandag met bewijsmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IEF schreef op zondag 12 december 2010 @ 01:17:
[...]

[modbreak]En vanaf hier weer normaal, svp.[/modbreak]
Ik stel voor dat je je houding ietwat aanpast tov de rest van de bezoekers in dit topic.

Laten we duidelijk stellen dat GoT geen helpdesk is, als je puur een reactie plaatst om met UPC in contact te komen, daar is eventueel DM voor als je geen details wil geven verder.

In elk geval, met deze houding ga je er niet komen. Probeer eens wat vriendelijker te doen tegen mensen die je willen helpen?
Beter lezen, het staat nota bene in de tekst die je quote, wat de inhoud en de strekking van het bericht was, die conclusie die je dan ook trekt is onjuist.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 12-12-2010 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xileS schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:52:
Sinds ongeveer een maand heb ik soms dat me internet opeens heel traag wordt en sommige webpagina's niet meer eens kan laden. Door modem te herstarten is dit altijd verholpen. Of door op de modem pagina de WAN te releasen helpt ook altijd. Dit is behoorlijk irritant, heeft iemand misschien een idee waaraan dit ligt? In het begin had ik hier namelijk helemaal geen last van.

Ik heb dit ook weleens gehad maar dan met een ander modem. Bij veel connecties met bijv. torrents / emule liep het ding vast. Misschien heeft jouw Thomson er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 146055 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:22:
Iemand enig idee wat je kunt doen als een familielid in het verleden een conflict met UPC heeft gehad wat betreft een rekening waardoor die persoon op de ''zwarte lijst'' geregistreerd staat, terwijl jij dezelfde achternaam draagt maar niets met de conflict te maken hebt, maar wel een overeenkomst met UPC wilt afsluiten als klant.
Uh als jij een dienst wilt hebben en die krijg je niet vanwege een "zwarte lijst" waar jij dus eigenlijk niks mee te maken hebt aangezien jij een ander bent, maar toevallig zelfde achternaam en zelfde adres.

Dit op te lossen of rustig uitleggen bij UPC, dit kan je het beste doen door bij chelloo.com een webcare medewerker een pb bericht te sturen (dit zijn medewerkers van UPC die al voor vele klanten van alles hebben geregeld buiten de klantenservice om).

Lukt dit niet dan bkr registratie opvragen waarin staat dat jij geen achterstand hebt bij UPC en een uitreksel van de gemeente dat jij de nieuwe bewoner bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pannekoek81 schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:34:
[...]

Uh als jij een dienst wilt hebben en die krijg je niet vanwege een "zwarte lijst" waar jij dus eigenlijk niks mee te maken hebt aangezien jij een ander bent, maar toevallig zelfde achternaam en zelfde adres.

Dit op te lossen of rustig uitleggen bij UPC, dit kan je het beste doen door bij chelloo.com een webcare medewerker een pb bericht te sturen (dit zijn medewerkers van UPC die al voor vele klanten van alles hebben geregeld buiten de klantenservice om).

Lukt dit niet dan bkr registratie opvragen waarin staat dat jij geen achterstand hebt bij UPC en een uitreksel van de gemeente dat jij de nieuwe bewoner bent.
Thanks, was al van plan om morgen even een kopie te maken van mijn id :) en inderdaad op een andere wijze dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:11
Spreek anders ook ff een webcare medewerker aan voor extra info wat ze dan nodig hebben. Die hebben mij int verleden met andere zaken ook goed geholpen. Ze zullen je hiermee ook goed kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pannekoek81 schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:14:
Spreek anders ook ff een webcare medewerker aan voor extra info wat ze dan nodig hebben. Die hebben mij int verleden met andere zaken ook goed geholpen. Ze zullen je hiermee ook goed kunnen helpen.
Dit advies zal ik zeker overwegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anoniem: 311114 schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:19:
[...]

Ik heb dit ook weleens gehad maar dan met een ander modem. Bij veel connecties met bijv. torrents / emule liep het ding vast. Misschien heeft jouw Thomson er ook last van.
Ik maak zelf geen gebruik van torrents of emule, maar download wel regelmatig wat via nieuwsgroepen. Maar het belangrijkste, hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Is bij jullie WEP-encryptie ook grijs? Ik heb die witte Thomson modem/router maar ik kan alleen WPA en WPA2 kiezen. Ik heb een oud laptopje met een draadloos kaartje maar die kan alleen WEP.

Edit: Laat maar, het werkt al. Blijkbaar moest ik opnieuw in en uitloggen.

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 13-12-2010 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chim0 schreef op maandag 13 december 2010 @ 07:43:
Is bij jullie WEP-encryptie ook grijs? Ik heb die witte Thomson modem/router maar ik kan alleen WPA en WPA2 kiezen. Ik heb een oud laptopje met een draadloos kaartje maar die kan alleen WEP.

Edit: Laat maar, het werkt al. Blijkbaar moest ik opnieuw in en uitloggen.
Wil niet veel zeggen, maar als je laptop alleen WEP ondersteunt kun je net zo goed encryption uitlaten. Je hebt tegenwoordig 40k-80k packets en welgeteld 3 seconden rekenwerk nodig om de boel te kraken, en er zijn kant-en-klare apps voor. Het geheel kan geautomatiseerd binnen max vijf minuten.

Lijkt me ten zeerste aanbevolen om ergens voor weinig een USB of PC-Card 802.11g kaartje op de kop te tikken en die icm WPA(2) te gebruiken ipv dit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

Gaitman

The Real One

dion_b schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:39:
[...]

Wil niet veel zeggen, maar als je laptop alleen WEP ondersteunt kun je net zo goed encryption uitlaten. Je hebt tegenwoordig 40k-80k packets en welgeteld 3 seconden rekenwerk nodig om de boel te kraken, en er zijn kant-en-klare apps voor. Het geheel kan geautomatiseerd binnen max vijf minuten.

Lijkt me ten zeerste aanbevolen om ergens voor weinig een USB of PC-Card 802.11g kaartje op de kop te tikken en die icm WPA(2) te gebruiken ipv dit.
Waarom uitlaten. Er zijn altijd nog mensen die even snel een netwerkje proberen en dan op onbeveiligde netwerk uitkomen. En als je WEP aan hebt staan is er een drempel. En trouwens als dan iemand je WEP key achterhaald is die al minder legaal bezig ;)

Ben het wel met je eens dat je beter eentje kunt kopen die WPA ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Minder legaal... tja, alsof dat mensen tegenhoudt... Pakkans is lager dan voor rijden met slechts één werkend koplamp of voor linksplakken op de weg. En dat doen hele volksstammen dagelijks.

Ik ken genoeg mensen die bij gebrek aan open netwerken gewoon de eerste de beste WEP-netwerk gebruiken. Fout, maar gebeurt wel degelijk. Heb het zelf ook eens gehad, ik was even op WEP overgegaan ivm netwerkapparaat wat enkel 802.11b en WEP aankon. En jawel, de volgende dag bleek uit de logs dat iemand anders binnengesurft was. Geen zichtbare schade of hackpogingen op de AP, maar toch.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Dit probleem heb ik de laatste weken ook en met de zelfde modem.
Best irritant als je dat 2/3 keer p/d moet gaan resetten.
Misschien komt dat door de laatste W-lan update. ?
Sindsdien heb ik deze probleem.
Zal upc proberen te pakken.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
uroy schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:58:
[...]

Dit probleem heb ik de laatste weken ook en met de zelfde modem.
Best irritant als je dat 2/3 keer p/d moet gaan resetten.
Misschien komt dat door de laatste W-lan update. ?
Sindsdien heb ik deze probleem.
Zal upc proberen te pakken.
Ah ik ben dus niet de enige met het probleem. Is er een update geweest dan? Deze modems worden dan zeker automatisch geupdated? Mijne draait nu versie STBA.01.05.
Ik weet alleen dat ik hier in het begin geen last van had, maar sinds een enkele weken, moet ik de modem regelmatig resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier draait dezelfde versie, maar ik heb totaal geen problemen. Inmiddels een uptime voor het modem van meer dan 48 dagen, zonder een enkel moment van downtime. Het lijkt mij niet in de firmware te zitten, anders zouden veel meer mensen er last van moeten hebben denk ik.

Hoe zijn jullie signaalwaarden op het moment van problemen?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Heb je programma's als Emule of andere p2p programma's aanstaan?

De Thomson is namelijk echt een ramp. Bij veel connecties (wat kenmerkend is voor p2p programma's) kan de Thomson het niet meer aan (een bekend probleem, en bevestigd door de upc store in amsterdam). Als je die connecties afsluit zal je weer gewoon pagina's kunnen laden.

edit: Wat UPC mij aanbood als alternatief om dit probleem op te lossen is om het Thompson modem in te ruilen voor het Cisco modem. Die werkt uitstekend en is puur een 'doorgeefluik' van je verbinding. Dit houdt in dat je slechts 1 aansluiting hebt, en hoogstwaarschijnlijk een router zal moeten aanschaffen (met voorkeur voor linksys).

@Cloud:
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 43 5360537 -1.6 dBmV 38.4 dB
2 Locked QAM256 40 5360537 -0.5 dBmV 39.1 dB
3 Locked QAM256 41 5360537 -0.9 dBmV 38.6 dB
4 Locked QAM256 42 5360537 -1.4 dBmV 38.5 dB

Upstream Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM32 5 5120 Ksym/sec 55.7 dBmV

[ Voor 29% gewijzigd door Odysseus253 op 13-12-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ikzelf gebruik laatste tijd helemaal geen emule ed meer om te downloaden. Dowload wel met regelmaat wat met nieuwgroepen. Me inet werkt nu weer een tijdje zonder problemen. Ik verwacht, dat het voor morgen weer raar gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

dion_b schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:46:
Minder legaal... tja, alsof dat mensen tegenhoudt... Pakkans is lager dan voor rijden met slechts één werkend koplamp of voor linksplakken op de weg. En dat doen hele volksstammen dagelijks.

Ik ken genoeg mensen die bij gebrek aan open netwerken gewoon de eerste de beste WEP-netwerk gebruiken. Fout, maar gebeurt wel degelijk. Heb het zelf ook eens gehad, ik was even op WEP overgegaan ivm netwerkapparaat wat enkel 802.11b en WEP aankon. En jawel, de volgende dag bleek uit de logs dat iemand anders binnengesurft was. Geen zichtbare schade of hackpogingen op de AP, maar toch.
Mja, ik zou het om dezelfde overweging ook niet doen. WEB kan je zelfs met een mobiele telefoon binnen 5 minuten binnendringen. Als je dit overweegt, dan is er één ding belangrijk in mijn optiek en dat is de MAC adress whitelist gebruiken: Blokkeer alles en maak exceptions voor al je eigen wifi mac-adressen.
Nog steeds niet heel veilig, maar al een stukje beter.

Maar nog beter zou het zijn gewoon een (usb? pcmcia?) adaptertje te kopen. En UPC geeft je in het pakket ook gewoon één Thomson wireless N ontvanger op usb erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dion_b schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:39:
[...]

Weet ik maar is een laptop van 20 jaar oud met Windows 98 en dat kaartje kan alleen maar WEP. Ben allang blij dat het uberhaupt werkt en dat ik met IE6 nog enigszins op sommige websites kom. dus het is puur voor testdoeleinden, m'n desktop zit gewoon met een kabeltje. Ik zet wireless dan ook uit als ik klaar ben maar er zit ook niemand hier in de flat die WEP kan hacken dus zo erg is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djunicron schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:59:
[...]

Mja, ik zou het om dezelfde overweging ook niet doen. WEB kan je zelfs met een mobiele telefoon binnen 5 minuten binnendringen. Als je dit overweegt, dan is er één ding belangrijk in mijn optiek en dat is de MAC adress whitelist gebruiken: Blokkeer alles en maak exceptions voor al je eigen wifi mac-adressen.
Nog steeds niet heel veilig, maar al een stukje beter.

Maar nog beter zou het zijn gewoon een (usb? pcmcia?) adaptertje te kopen. En UPC geeft je in het pakket ook gewoon één Thomson wireless N ontvanger op usb erbij.
Dat is wel heel toevallig dat er meteen iemand inspringt, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23

xiD

12345

Net met UPC zakelijk aan de telefoon gehangen. Na een hoop gezeur over snelheid moest ik mijn modem (Cisco EPC3925) resetten. Daardoor is de nieuwste firmware geinstalleerd. Wat blijkt; het LAN IP van het modem is daarin niet meer te wijzigen en altijd 192.168.1.1. Technische dienst van UPC bevestigde dit aan de telefoon.

Niet echt blij mee. Nu moet ik meerdere WAN IP´s nemen en een extra router plaatsen.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zou je kunnen uitleggen waarom je nu meerdere WAN IPs moet nemen en een extra router plaatsen omdat het LAN IP nu altijd 192.168.1.1 is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23

xiD

12345

Door een VPN verbinding die in die reeks zit en anders niet bereikbaar is. Omnummeren is niet echt een optie.

Daarnaast zullen er genoeg zakelijke klanten zijn die na een firmware update van hun modem aanpassingen in een netwerk moeten maken.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 22:16

zaiziks

Da da da

Weinig zinvolle bijdrage, maar ik kon het niet laten:
Je gebruikt nu 0% van je postvak (0 kB van 102,400 kB) .
Da's wel een fikse inbox, hoeveel past daarin, twee mailtjes?

La la la la la la la la la

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 16:44

Comgenie

Soms heb je dat

Hmnz, mijn modem is een paar keer offline en online gegaan afgelopen uur. Ik heb nu ineens 6 downstream channels en ik haal met mijn Thomson ineens een perfecte snelheid voor upc 60 mbit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1072496272.png

UPC: Wat je ook hebt gedaan, laat het zo! :D

No animals were harmed in the making of this comment.

• chim0
Comgenie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 03:11:

UPC: Wat je ook hebt gedaan, laat het zo! :D
Misschien is dit die snelheidsverhoging waar mensen het over hadden?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chim0 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 06:05:
[...]

Neuh. 60 zou naar 120 gaan (de mijne iig volgens brief UPC). Het zou wel erg toevallig zijn als je met 120 exact de juiste snelheid voor 60 zou halen :z

Oslik blyat! Oslik!

• chim0
dion_b schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:51:
[...]

Neuh. 60 zou naar 120 gaan (de mijne iig volgens brief UPC). Het zou wel erg toevallig zijn als je met 120 exact de juiste snelheid voor 60 zou halen :z
Tuurlijk niet. Hij zou dan van 30 komen omdat ie nu 60 heeft. Die 120 moet dan nog komen (of niet).

Ik ben onlangs van 30 naar 60 gegaan maar geen brief gehad. Jij woont in Amsterdam toch?

• xileS
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:41:
Hier draait dezelfde versie, maar ik heb totaal geen problemen. Inmiddels een uptime voor het modem van meer dan 48 dagen, zonder een enkel moment van downtime. Het lijkt mij niet in de firmware te zitten, anders zouden veel meer mensen er last van moeten hebben denk ik.

Hoe zijn jullie signaalwaarden op het moment van problemen?
Het duurde langer dan verwacht, maar vandaag had het weer een reset nodig. Me modem gaf de volgende waarde aan:

Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 26 5360537 -17.3 dBmV 29.9 dB
2 Locked QAM256 24 5360537 -16.5 dBmV 30.6 dB
3 Locked QAM256 25 5360537 -18.1 dBmV 30.0 dB
4 Locked QAM256 27 5360537 -17.8 dBmV 29.5 dB

Dat is volgens mij niet veel anders dan nu het internet het wel doet.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 16:44

Comgenie

Soms heb je dat

chim0 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 06:05:
[...]

Ik zou geen snelheidsverhoging krijgen dus dat lijkt me niet.

No animals were harmed in the making of this comment.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chim0 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:12:
[...]

Tuurlijk niet. Hij zou dan van 30 komen omdat ie nu 60 heeft. Die 120 moet dan nog komen (of niet).

Ik ben onlangs van 30 naar 60 gegaan maar geen brief gehad. Jij woont in Amsterdam toch?
Ja.

Overigens was het geen brief in envelop, het was een briefkaart met daarop een link en een code die je moest invullen, toen ik dat deed kreeg ik de brief. En er zal vast naar m'n upcmail.nl adres iets verstuurd zijn, maar ik ben al lang vergeten wat dat is, laat staan logingegevens :o

Oslik blyat! Oslik!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik snap werkelijk niets van die snelheidsverhoging / aantal streams die ze klanten bieden.

Er zijn mensen die over 6 streams 120 krijgen en anderen die het niet halen ondanks dat ze er 8 hebben.

Ik heb na een dagje 6~7 downsteams gehad te hebben, na de vorige (en laatste : afkloppen!) keer dat m'n modem resette nu al drie dagen een prima, stabiele verbinding die ook werkelijk 60/6 levert over 8 downstreams / 1 upstream.

Helaas voor mij geen mail dat m'n snelheid omhoog gaat (alles in 1 pakket, enkel internet van 30-> 60mbit gezet). Vind het niet zo erg als alles maar netjes stabiel blijft.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
120Mb is haalbaar op 4 downstreams, dus geen wonder dat je geen significant verschil ziet tussen 6 en 8. Als iemand nooit 120Mb haalt, ligt het probleem waarschijnlijk in een bottleneck ergens. Het wordt een ander verhaal als hij op sommige momenten wel 120 haalt en anders niet. Dan zou het aan drukte kunnen liggen en verwacht je bij 8 downstreams stukken minder problemen dan bij 4.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Afgelopen woensdagmorgen een flinke storing gehad in de wijk en sindsdien heb ik last van een uitvallend modem. :/ Moet elke zoveel tijd het modem van de stroom halen en daarna hopen dat deze weer werkt.

De helpdesk van UPC is gelukkig wel behulpzaam, ik word later vanmorgen teruggebeld met hopelijk meer informatie. De man aan de lijn zei echter dan mijn signaalwaarden t.o.v. voor de storing wel anders zijn en dan vooral de SNR. Hij zei dat de huidige waarden mogelijk wel voor uitval kunnen zorgen. Kan iemand hier er ook eens een blik op werpen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DS
1   Locked  QAM256  26  5360537     2.4 dBmV    34.1 dB
2   Locked  QAM256  24  5360537     2.4 dBmV    33.2 dB
3   Locked  QAM256  25  5360537     2.9 dBmV    34.4 dB
4   Locked  QAM256  27  5360537     2.1 dBmV    32.9 dB

US
1   Locked  QAM32   1   5120 Ksym/sec       39.2 dBmV

Het betreft een DOCSIS 3.0 Thomson TWG870U.

Vind er zelf niet zoveel bijzonders aan, maar als ik het vergelijk met voor de storing is het wel degelijk anders daar heeft hij gelijk in. Of ziet zo'n helpdesk medewerker nog (meer) andere waarden dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Die waardes zijn goed te noemen; ik vind de SNR op DS4 aan de lage kant, maar nog steeds binnen de marges. Idem voor de upstream power - er zit wel heel weinig demping tussen jouw modem en CMTS. Het zou gek genoeg beter worden als je er een splitter of demper tussen zou zetten 8)7

Maar er zijn twee waardes die jij niet kunt uitlezen omdat ze alleen aan CMTS kant te zien zijn, namelijk upstream ontvangst level en SNR. Die level zal wel goed zijn (zolang jouw transmit level de 55.2 niet bereikt heeft zal dat exact de gewenste 0dBmV zijn), maar SNR is afhankelijk van alle ruis op de upstream, en vermoedelijk is het ook daar misgegaan. Het zou dus goed kunnen dat het verschil vooral daar te zien is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er meer mensen in Rotterdam die problemen hebben met Internet? Sinds vanmiddag kom ik er haast niet op (ik zit nu via 3G). Echt zwaar irritant. Heb in mijn AirPort al andere DNS servers gezet van Google, maar dat werkt ook niet. Lampje blijft oranje van de Airport Extreme :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12
@Executor16
Rotterdam-Centrum geen problemen. De hele dag gewoon internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik diverse nummers probeer te bellen krijg ik ook het volgende: "Het door U gekozen nummer is tijdelijk niet in gebruik. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak". Terwijl ze vanaf andere telefoons / mobiels wel gewoon bereikbaar zijn. Het ligt dus echt aan UPC. Morgen maar even bellen denk ik :/

Edit: Ik kan geen enkel huisnummer bellen, mobiele nummers kan ik wel gewoon bereiken..

[ Voor 12% gewijzigd door Executor16 op 18-12-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-06 10:55
gidion76 schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:56:
ja, 2900 kb met cheapnews ultimate en UPC fiber 25
Hmm, ik heb sinds vandaag ook cheapnews ultimate, maar haal maar max 1500 kb !!
Ik voel me genept met cheapnews.

Hoe kan dit.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mars18 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:18:
[...]

Hmm, ik heb sinds vandaag ook cheapnews ultimate, maar haal maar max 1500 kb !!
Ik voel me genept met cheapnews.

Hoe kan dit.
- de buurman leecht op jouw lijn
- sneeuwval stoort met je verbindng
- aliens interfereren met je PC
- ...

Even serieus: dit is GoT en we verwachten dat je zelf wat inzet doet voordat je een vraag stelt. Als jij totaal geen info geeft over jouw situatie, over wat jij exact denkt dat je zou moeten halen en wat je zelf allemaal uitgesloten hebt om te constateren dat het probleem bij Cheapnews ligt (en niet bij je eigen PC, de instellingen van je news client, eventuele WiFi bij jou thuis, de instellingen of prestaties van je router, het gedrag van andere PCs op je LAN, je UPC internetverbinding of een interconnect tussen UPC en Cheapnews, om maar eens een paar plekken te noemen waar het fout kan gaan), dan kunnen wij natuurlijk niets zinnigs roepen :o

Daarbij, wees ook duidelijk mbt bits en Bytes. 1500kb/s (kilobit/seconde) is 1/8 van 1500kB/s (kiloByte/seconde). Wat er aan de hand is kan dus nogal afhangen van je hoofdlettergebruik...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Sinds een week kan ik niet meer op paypal komen, de website laad simpel weg gewoon niet.. Heb de oorzaak al bij meerdere dingen gezocht maar heb alles kunnen weg strepen.. nou vraag ik me af hebben meer mensen met UPC dit toevallig? Kan dit uberhaupt wel bij UPC liggen of moet ik doorzoeken.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Wat zijn goede waardes, ik heb me dit al vaker afgevraagt maar kan het nergens vinden.

Dit omdat ik liever zelf kan uitvinden hoe het nu is inplaats van telkens mijn waardes te posten.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3u0g2W35353l2g1m1v3M/content

[ Voor 28% gewijzigd door Osxy op 19-12-2010 01:47 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bananenspin schreef op zondag 19 december 2010 @ 01:29:
Sinds een week kan ik niet meer op paypal komen, de website laad simpel weg gewoon niet.. Heb de oorzaak al bij meerdere dingen gezocht maar heb alles kunnen weg strepen.. nou vraag ik me af hebben meer mensen met UPC dit toevallig? Kan dit uberhaupt wel bij UPC liggen of moet ik doorzoeken.
Werkt prima hier (3317).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Osxy schreef op zondag 19 december 2010 @ 01:47:
Wat zijn goede waardes, ik heb me dit al vaker afgevraagt maar kan het nergens vinden.
Hier staat het vrij uitgebreid volgens mij:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36921.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Osxy schreef op zondag 19 december 2010 @ 01:47:

Dit omdat ik liever zelf kan uitvinden hoe het nu is inplaats van telkens mijn waardes te posten.

[afbeelding]
Kijk eens in de eerste post van dit topic :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Glashelder schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:38:
[...]

Kijk eens in de eerste post van dit topic :?
Inderdaad... :z

* dion_b zucht weer eens en vraagt zich soms af waarom hij de moeite deed zo'n topicstart in elkaar te knutselen destijds

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

dion_b schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:25:
[...]

* dion_b zucht weer eens en vraagt zich soms af waarom hij de moeite deed zo'n topicstart in elkaar te knutselen destijds
Die mag weleens geupdated worden (plaatje, snelheden).

Maar respect hoor :p

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 19-12-2010 16:50 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Misschien sowieso tijd voor een nieuwe topicstart. Ik weet dat sylvesterrr werkte aan een opvolger, maar nog niets concreets gezien. Ik zal hem eens porren en als hij niets heeft zelf maar eens iets bijwerken :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

chim0 schreef op zondag 19 december 2010 @ 01:50:
[...]

Werkt prima hier (3317).
Hmm vreemd, was zelf vergeten te melden zit in 2035! Iemand anders hier toevallig ook?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

dion_b schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:35:
Die waardes zijn goed te noemen; ik vind de SNR op DS4 aan de lage kant, maar nog steeds binnen de marges. Idem voor de upstream power - er zit wel heel weinig demping tussen jouw modem en CMTS. Het zou gek genoeg beter worden als je er een splitter of demper tussen zou zetten 8)7

Maar er zijn twee waardes die jij niet kunt uitlezen omdat ze alleen aan CMTS kant te zien zijn, namelijk upstream ontvangst level en SNR. Die level zal wel goed zijn (zolang jouw transmit level de 55.2 niet bereikt heeft zal dat exact de gewenste 0dBmV zijn), maar SNR is afhankelijk van alle ruis op de upstream, en vermoedelijk is het ook daar misgegaan. Het zou dus goed kunnen dat het verschil vooral daar te zien is.
Nou na nog een keer contact met UPC blijkt het helemaal niets met de signaalwaarden te maken te hebben. Die zijn eigenlijk prachtig zei de medewerker en hij snapte niet wat zijn voorgaande collega er anders in zag. :P Deze man wist me ook te vertellen waar ik dan wel last van heb en dat is blijkbaar een bug in de Thomson TWG870U die af en toe uit zijn schuilplaats komt.

Blijkbaar is m'n modem na de eerste grote storing (toen alle diensten eruit lagen) een beetje geflipt. Wat hij nu doet is elke zoveel tijd controleren op firmware updates (dit is normaal) maar als hij er geen vindt, disconnect het modem en gaat hij opnieuw verbinden en controleren op updates. Net zolang totdat er een update gevonden wordt (welke er dus niet is). En in de tussentijd krijg je dus geen internet meer. In de praktijk betekent dit dat ik 1, 2 of 3 keer (afhankelijk van hoe het uitkomt) per dag het modem een zetje moet geven.

Ze werken al aan een firmware update, maar hij kon me niet vertellen wanneer deze geleverd zou worden. Het is in elk geval een bekend (maar niet erg veel voorkomend) probleem. Ik kijk het dus nog even aan en als het me te lang duurt dan ga ik proberen het modem om te ruilen voor de nieuwe Cisco.

offtopic:
Overigens superlollig dat ik de Helpdesk belde en een medewerker aan de lijn kreeg wiens moeder in m'n straat woont 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bananenspin schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:57:
[...]

Hmm vreemd, was zelf vergeten te melden zit in 2035! Iemand anders hier toevallig ook?
Misschien iets met adware ? of andere browser malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Anoniem: 311114 schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:38:
[...]

Misschien iets met adware ? of andere browser malware.
Heb net een week geleden een schone windows installatie gedaan dus adware zou het niet mogen zijn! Met mijn telefoon via wifi laad het ook niet, met mijn laptop nog niet geprobeert.. Heb het ook even in IE geprobeerd maar daar laad het ook niet.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cloud schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:59:
[...]
verhaal

Ze werken al aan een firmware update, maar hij kon me niet vertellen wanneer deze geleverd zou worden. Het is in elk geval een bekend (maar niet erg veel voorkomend) probleem. Ik kijk het dus nog even aan en als het me te lang duurt dan ga ik proberen het modem om te ruilen voor de nieuwe Cisco.

offtopic:
Overigens superlollig dat ik de Helpdesk belde en een medewerker aan de lijn kreeg wiens moeder in m'n straat woont 8)7
Klinkt alsof je in ieder geval de tweede keer een goede aan de lijn gekregen hebt, dat verhaal klinkt iig erg aannemelijk. Nu maar hopen dat die nieuwe firmware er snel komt en dat het ook een fix blijkt. En ach, je weet waar z'n moeders huis woont :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik haal de afgelopen drie dagen geen 60mbit meer..

Maar hopen dat het snel beter gaat worden want 2-3000kb/sec ipv 7000 merk je wel met blueray downloads :(

(regio apeldoorn)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1078544938.png

Modem waardes :

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/ne8283.png
Geen idee of dit goed is?

Wel wat vage errors :

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/300b31v.png

[ Voor 45% gewijzigd door Workaholic op 20-12-2010 21:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Workaholic schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:01:

Ik haal de afgelopen drie dagen geen 60mbit meer..
Ik had pas iets soortgelijks, ook met 60mbps. Download bleef hangen op 1MB/sec, bleek het modem daarop te zijn ingetraind. Even uit en aangezet en het was verholpen dus je zou dat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:11:
[...]

Ik had pas iets soortgelijks, ook met 60mbps. Download bleef hangen op 1MB/sec, bleek het modem daarop te zijn ingetraind. Even uit en aangezet en het was verholpen dus je zou dat kunnen proberen.
Uiteraard al meerdere keren gedaan.. helaas.. intrainen doet alleen een adsl modem toch ;)?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Workaholic schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:12:
[...]

Uiteraard al meerdere keren gedaan.. helaas.. intrainen doet alleen een adsl modem toch ;)?
en een hard reset? (30 sec reset knop inhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Workaholic schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:12:
[...]

Naja, hoe het dan ook heet.

N.a.v. Odysseus253 in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Odysseus253 schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:25:
[...]

en een hard reset? (30 sec reset knop inhouden)
helaas nog geen verschil. Iemand een idee of de waardes van mijn screenshot + foutmelding codes nog zorgwekkend zijn? Zie hierboven.

Verbinding lijkt nu weer wat sneller te zijn, maar het is alles behalve stabiel. Ik gebruik 24 connecties met usenet van 3 verschillende providers.

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 21-12-2010 23:35 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Workaholic schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:17:
[...]

helaas nog geen verschil. Iemand een idee of de waardes van mijn screenshot + foutmelding codes nog zorgwekkend zijn? Zie hierboven.

Verbinding lijkt nu weer wat sneller te zijn, maar het is alles behalve stabiel. Ik gebruik 24 connecties met usenet van 3 verschillende providers.
Ik heb exact dezelfde foutmeldingen, maar heb een volledig en optimaal werkende verbinding.

Welke waardes krijg je uit een normale speedtest? Want zoveel connecties kan ook voor problemen zorgen (lees: tragere verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Het ligt niet aan mijn pc of het aantal verbindingen :)

Heb 5,10,15,20,24 connecties geprobeerd met verschillende providers om uit te sluiten dat het aan de usenet provider ligt.

ftp tests geven ook slechte resultaten, speedtest.net ook (maar is imho geen betrouwbare bron)

Ik heb overigens tot half december altijd 7200kb/sec gehad :) dus een nette 60mbit.

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 22-12-2010 00:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 13:02
Mijn moeder was vandaag aan het zappen en zette de televisie op Nederland 3 waar overdag serious request van het glazen huis wordt uitgezonden. Echter meteen kregen we prompt in beeld te zien een menuutje om te doneren aan het glazen huis.

Omdat mijn moeder al wat ouder is en het niet allemaal even makkelijk meer begrijpt qua techniek zat ze al meteen "in paniek" op knoppen te klikken. Onderaan het menu kon je kiezen voor wel of niet doneren. Ik pakte onmiddellijk de afstandsbediening af en klikte mijzelf weg uit het menu.

Echter ik vraag me af of dit wel zomaar mag? Ik wil helemaal niet doneren aan het glazen huis en ik moest 2 of 3 keer klikken eer ik uit het menu wegkwam. Eerst op nee zetten want volgens mij stond standaard ja geselecteerd en dan nog een keer bevestigen dat ik echt niet wil betalen.

Of mijn moeder wellicht per ongeluk op een andere knop heeft gedrukt om dat menu in eerste instantie naar voren te toveren weet ik niet zeker, maar het komt op mij toch een beetje raar over dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het menu komt alleen als je op de rode knop hebt gedrukt, daarna kun je het menu sluiten door op nee te drukken waarna je van het irritante SR-logo verlost bent.... totdat je overschakelt.

Prima zaak dat UPC op deze manier SR steunt maar of deze manier nu het slimst is? Ik word er alleen maar kriebelig van.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kaasje123 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:35:
Mijn moeder was vandaag aan het zappen en zette de televisie op Nederland 3 waar overdag serious request van het glazen huis wordt uitgezonden. Echter meteen kregen we prompt in beeld te zien een menuutje om te doneren aan het glazen huis.

Omdat mijn moeder al wat ouder is en het niet allemaal even makkelijk meer begrijpt qua techniek zat ze al meteen "in paniek" op knoppen te klikken. Onderaan het menu kon je kiezen voor wel of niet doneren. Ik pakte onmiddellijk de afstandsbediening af en klikte mijzelf weg uit het menu.

Echter ik vraag me af of dit wel zomaar mag? Ik wil helemaal niet doneren aan het glazen huis en ik moest 2 of 3 keer klikken eer ik uit het menu wegkwam. Eerst op nee zetten want volgens mij stond standaard ja geselecteerd en dan nog een keer bevestigen dat ik echt niet wil betalen.

Of mijn moeder wellicht per ongeluk op een andere knop heeft gedrukt om dat menu in eerste instantie naar voren te toveren weet ik niet zeker, maar het komt op mij toch een beetje raar over dit?
Moet je niet alsnog een pincode invoeren om te doneren? En een keer de UPC knop indrukken is eigenlijk altijd wel genoeg om uit welk menu dan ook weg te komen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:17:
[...]

a.s. dinsdag komt de monteur.. ik ben benieuwd :).

De helpdesk wist ook niet of de waardes goed of slecht waren en wat de foutmeldingen van de modem precies waren (zie mijn post verder hier boven)

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 22-12-2010 23:35 ]

Mijn V&A

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Glashelder schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:37:
[...]
Moet je niet alsnog een pincode invoeren om te doneren?
Give it a try :)

ARME AOW’er

• Workaholic
  • Niet online
Gaat al iets beter vandaag.. maar nog steeds alles behalve een stabiele verbinding die de 60mbit haalt.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rc60qa.png
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/250kz1i.png

Monteur kan tegenwoordig ook 's avonds komen, dus dat is wel beter! aanstaande dinsdagavond komt ie.. Ik ben bang dat ie nits kan vinden en dat het aan het wijk kastje ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 23-12-2010 19:55 ]

Mijn V&A

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik blijf het raar vinden. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het aan het wijk kastje kan liggen. Wat je in die grafiek ook ziet is een ontzettend onstabiele verbinding, maar als er iets in het wijk kastje verkeerd zit lijkt me dat dat eerder een niet werkende, of constant trage verbinding oplevert. Maar niet zo'n cosinus van een grafiek..

edit: ik wil niet zeggen dat het aan jou ligt btw... ik vind het een hele rare situatie. Vooral omdat je aangaf dat het 'plotseling' was.

[ Voor 17% gewijzigd door Odysseus253 op 23-12-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Workaholic schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:54:
Gaat al iets beter vandaag.. maar nog steeds alles behalve een stabiele verbinding die de 60mbit haalt.

[afbeelding]
[afbeelding]

Monteur kan tegenwoordig ook 's avonds komen, dus dat is wel beter! aanstaande dinsdagavond komt ie.. Ik ben bang dat ie nits kan vinden en dat het aan het wijk kastje ligt.
Dat is alleen een snapshot van drie uur op een van de drukkere delen van de dag. Op basis daarvan kun je weinig/niets zeggen. Kun je ook een vergelijkbaar grafiek van 24u tevoorschijn toveren?

Zo ja kun je gelijk zien waar het probleem aan ligt:
1) rustige delen van de dag (nacht en ochtend) strak 60Mb, drukkere delen (middag en avond) lager: capaciteit. Een monteur kan daar geen drol aan doen.
2) verbinding 24/7 even onrustig als gedurende die drie uur: zeer onwaarschijnlijk dat het iets met capaciteit in het netwerk te maken heeft, eerder met een onderdeel die de druk niet aankan. Aangezien het dan niet in pas loopt met algemene drukte op het netwerk, zou ik het in eerste instantie bij jou thuis zoeken. Ook hier twijfel ik sterk of een monteur iets kan uithalen - je modem doet het of doet het niet, dus dat zal het niet zijn, en de rest van de dingen bij jou thuis zijn jouw zaak, niet de zijne.

Verder mbt signaalwaardes - neem eens de moeite de topicstart van deze topic door te lezen. Als je iets daarin niet begrijpt, noem dat dan, want zoals je het hier post klinkt het verdacht alsof je er nooit gekeken hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb een vraagje.

Stel dat ik 120mbit heb van je UPC, maar na een maandje of twee kom ik erachter dat ik toch niet zoveel snelheid nodig heb. Kan ik dan alsnog een 25/30/60mbit connectie nemen of moet ik wachten tot mijn jaarcontract eindigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je de contractvoorwaarden op UPC al gelezen?

http://www.upc.nl/pdf/upc_algemene_voorwaarden.pdf artikel 4

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 25-12-2010 14:43 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nee, niet gelezen. Link loopt bij mij vast. Kun je me gewoon direct een antwoord geven op mijn vraag, aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Vraag 1 Antwoord 1: Nee
Vraag 2 Antwoord 2: Ja
Vraag 3 Antwoord 3: Ja, bij deze

Tip: Andere browser nemen. Dit is gewoon een zoekvraag.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 52 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.