Ondertussen de tweaker aan het uithangen (je moet toch wat met de Thomson

). Bevindingen over de Thomson TWG870U tot nu toe:
Verborgen Wifi
De thomson heeft een 2e (verborgen) wifi netwerk. De SSID is UPC_MultiMedia. De wachtwoord is te vinden door
Eenvoudige manier om de wachtwoord te verkrijgen weggehaald om misbruik te voorkomen
Deze wifi heeft een andere ip range (192.168.1.x) en heeft geen toegang tot de modem pagina. Het is dus echt een 'gastnetwerk'. Ik vind het wel raar dat deze wifi netwerk er is. Weet iemand de reden ervoor? Overigs heb ik in de router pagina's alleen in Wireless - Access Control te zien dat ik op dat netwerk verbonden ben.
Logins
Verder heb ik gezien dat je ook kan verbinden naar Thomson met telnet, de user/pass combo is helaas niet hetzelfde als bij de webinterface. Ook onder VOIP > Advanced is een andere wachtwoord combinatie nodig.
"Verborgen" formulier elementen
Er zijn op diverse plekken formulier elementen uitgecomment in de html source, die kunnen soms extra informatie geven of opties bieden:
Gateway - Status: EMTA MAC Address is verborgen in de source.
Gateway - Network - Wan: Veel input velden, maar alleen de Ppp-velden lijken echt verborgen te zijn.
Gateway - Advanced - Options: Een verborgen checkbox: ISP/MSO Gateway Control.
Gateway - Wireless - Primary Network: Een verborgen veld genaamd "WPA2 Pre-auth", enabled/disabled.
Gateway - Wireless - WMM: VLAN Mode (auto/on/off). Lijkt hier standaard op Off te staan. Ook een kolom met velden genaamd Admission Control is verborgen.
VOIP - Basic: heeft een alternatieve manier om de status te weergeven uitgecomment. Zover ik zie geen nieuwe informatie.
Misschien dat deze informatie bruikbaar voor iemand is

.
[
Voor 11% gewijzigd door
Comgenie op 10-11-2010 15:31
]
No animals were harmed in the making of this comment.