UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 49 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00
Ik haal gelukkig altijd mijn max. speed met UPC.
Via usenet altijd strak 7 MB/s met een 60Mbit abo.
Dit is wel met een Cisco 3212 modem.

Om ook maar eens iets positiefs te melden over UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 21:02
Hallo Allemaal,

ik ben pasgeleden overgestapt van KPN naar UPC.
Ik heb een server draaien met daarop o.a. een web en mailserver.

Mijn domeinnaam voorbeeld.nl heb ik geregistreerd bij qweb.

Nu krijg je bij UPC géén vast IP adres en moet ik dus gebruik maken van bijvoorbeeld dyndns.com.

Hier heb ik een account aangemaakt en de update tool op mijn router geactiveerd.

Bij qweb heb ik gevraagd of ze alles willen doorsturen naar mijn dyndns account.

Van hen kreeg ik vervolgens de onderstaande lijst met de vraag of het zo goed staat:

voorbeeld.nl NS ns2.axoft.nl 0 3600
voorbeeld.nl NS ns1.axoft.nl 0 3600
voorbeeld.nl MX smtp.voorbeeld.nl 10 3600
voorbeeld.nl MX mailrelay.direct-adsl.nl 20 3600
*.voorbeeld.nl CNAME voorbeeld.dyndns.org 0 3600
www.voorbeeld.nl CNAME voorbeeld.dyndns.org 0 3600
localhost.voorbeeld.nl A 127.0.0.1 0 3600
voorbeeld.nl A aa.bb.cc.ddd 0 3600
smtp.voorbeeld.nl A aa.bb.cc.ddd 0 3600

Nu begrijp ik hier niet zo heel veel van.
Feit is dat de webserver wel werkt.
De mail echter niet.

Kunnen jullie eens kijken wat hier van wel en niet klopt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als jij je modem en router gewoon aan laat staan dan is dat IP adres van UPC zo goed als constant hoor. Nog nooit een nieuwe gehad hier.. Leasetijd is volgens mij iets van een week :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
schuurman schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:38:
...
voorbeeld.nl MX mailrelay.direct-adsl.nl 20 3600
smtp.voorbeeld.nl A aa.bb.cc.ddd 0 3600

Nu begrijp ik hier niet zo heel veel van.
Feit is dat de webserver wel werkt.
De mail echter niet.
1. de direct-adsl mailrelay heeft weinig nut op een UPC verbinding... dus weghalen.
2. je mx record staat naar smtp.voorbeeld.nl klopt dit of ben je een . vergeten? je MX record hoort naar smtp te gaan (zonder domein!) of naar smtp.voorbeeld.nl. (eind-.). Anders gaat ie mail afleveren op smtp.voorbeeld.nl.voorbeeld.nl
Uiteraard moet je bij je a-record voor smtp.voorbeeld.nl wel je upc IP adres invullen ( aa.bb.cc.dd ). Als je met dyndns wil werken, dan moet smtp.voorbeeld.nl geen A record zijn, maar een cname naar voorbeeld.dyndns.org

Maar goed, dit heeft weinig (/niets) te maken met UPC an sich, is gewoon een stukje basis dns.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 30-10-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:10:
Ik haal gelukkig altijd mijn max. speed met UPC.
Via usenet altijd strak 7 MB/s met een 60Mbit abo.
Dit is wel met een Cisco 3212 modem.

Om ook maar eens iets positiefs te melden over UPC.
Zulke resultaten heb ik ook vrij constant via de upc testserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12

Comgenie

Soms heb je dat

Zo, zelf ook maar upc aangevraagd :). Ik heb nu Online en ben er wel tevreden over, alleen is het zo langzaam. Dus dan maar een 60 mbit UPC verbinding.

De problemen met de overstap-formulier waar ik al eerder over las zijn nog steeds niet opgelost? Ik kon in ieder geval mijn klantnummer van Online niet goed invullen (alhoewel ik zo 1,2,3 weinig verkeerd zag aan die regex in de JS, behalve dat hij alleen kleine w's accepteerd). Maar als echte Tweaker: Er is niks wat een firebug, een js-break en een variable edit (isValid = true) kan fixen :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:17
Sabbi schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:21:
Een beetje deftige ftp/ssh client kan keep-alive pakketjes versturen, dat zal vermoedelijk een hoop helpen.
Dat klopt. Als je iedere 30 seconden een keep-alive pakketje verstuurt wordt de verbinding niet verbroken. Deze workaround pas ik al enkele maanden met succes toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:19
sylvesterrr schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

Dat klopt. Als je iedere 30 seconden een keep-alive pakketje verstuurt wordt de verbinding niet verbroken. Deze workaround pas ik al enkele maanden met succes toe.
Heb dat nu inderdaad ook gedaan, maar toch jammer dat het zo moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
(jarig!)
Precies een week verder en het is weer de hele dag bagger. De hele week t/m afgelopen nacht is het stabiel geweest - ongeacht tijdstip, maar nu sinds vanmorgen kom ik weer niet boven de 30Mbit uit (heb 90Mb). De upload is overigens wel zoals het hoort te zijn, maar er valt online gewoon niet mee te spelen.. Waardeloos.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
rabor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:52:
Precies een week verder en het is weer de hele dag bagger. De hele week t/m afgelopen nacht is het stabiel geweest - ongeacht tijdstip, maar nu sinds vanmorgen kom ik weer niet boven de 30Mbit uit (heb 90Mb). De upload is overigens wel zoals het hoort te zijn, maar er valt online gewoon niet mee te spelen.. Waardeloos.
Met 30Mb/s kun je anders perfect online spelen. Je hebt dus last van meer dan alleen het feit dat je 1/3 van de snelheid haalt :o

Doe eens de moeite een beetje zelf te troubleshooten en post de resultaten hier. Hoe zijn pingtijden naar gameserver? En naar Google.nl? Hoe zijn de signaalwaardes van je modem? Hoe is de boel exact aangesloten (wat hangt er allemaal aan die modem?)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj33rd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 13:41
Ik ben van plan het 2-in-1 pakket te nemen met 25mb en digitale televisie.
Kan iemand mij vertellen wat voor een hardware ik dan krijg? De beste jongeman aan de telefoon vond het een te technische vraag (oetlul!) en op de site kan ik ook niets vinden.
Dan kan ik vast de kabels wegwerken in mijn nieuwe huis, want pc en tv staan in verschillende kamers en ik wil eigenlijk alles bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hoogstwaarschijnlijk krijg je een Arris modem (zonder routerfunctionaliteit) en een Pace DCR7111 Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik ben laatst overgestapt van UPC internet 60Mbit + TV naar Alles-in-een met 60Mbit + TV HD + bellen.
Sinds die tijd is mijn download snelheid gezakt van 7,05MB/s naar 6,93MB/s. Is dit normaal? Wordt de benodigde bandbreedte van de telefoon van de Internet snelheid afgehaald?
Niet dat het een erg groot verschil is, maar het viel me toch op.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor zo'n minimaal verschil in snelheid valt geen verklaring te geven. Dat kan veroorzaakt worden 1001 zaken. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 13:13
Zit er misschien aan te denken om over te stappen naar upc .
Maar hoor nogal vaak zoals hier in het topic dat de verbinding wat lager kan zijn.
Hoeveel lager vraag ik me af met een abo van 30 of 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Dat is echt niet zo 1-2-3 te zeggen.
Over het algemeen kan UPC prima de snelheid leveren die je bij ze afneemt. Alleen moet je niet verwachten dat als je een 60 Mbps abonnement hebt, je ook 24 uur per dag 7 dagen per week strak 60 Mbps haalt. Het kan in de spitsuren wel eens iets lager liggen. Ook weer geheel afhankelijk waarvandaan je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kabel is geen DSL.

Als je eigen apparatuur op orde is en je niet zo'n modem/router ding krijgt, zul je voor het grootste deel van de tijd gewoon de volle snelheid halen.

Waar het om gaat is de avonduren. Als het druk is, kan het wat trager worden. Exact hoe lang die 'avonduren' duren en hoe traag 'trager' is verschilt van aansluiting tot aansluiting.

Ik haal bijvoorbeeld 's ochtends 58Mb/s van de 60Mb/s, maar om 21u (dieptepunt voorzover ik het kan zien) rond de 48Mb/s.

Er zijn mensen die 24/7 gewoon volle snelheid halen en er zijn mensen die van 17u tot 23u30 maar 1/3 van hun max snelheid halen. Hoogstwaarschijnlijk zul je daar ergens tussenin vallen. Als je directe buren al UPC hebben, is wat zij kunnen halen een goede indicatie (mits hun PC/router niet brak zijn...), maar een paar straten verderop kan het al anders zijn.Vandaar dat al die "ik heb een probleem is er iemand in gemeente X die dat ook heeft" posts zo weinig zin hebben

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:34:
Dat is echt niet zo 1-2-3 te zeggen.
Over het algemeen kan UPC prima de snelheid leveren die je bij ze afneemt. Alleen moet je niet verwachten dat als je een 60 Mbps abonnement hebt, je ook 24 uur per dag 7 dagen per week strak 60 Mbps haalt. Het kan in de spitsuren wel eens iets lager liggen. Ook weer geheel afhankelijk waarvandaan je download.
Mijn ervaring van de afgelopen maanden is dat ik mijn volle snelheid alleen haal overdag van maandag t/m vrijdag tot +/- 16:00 uur. In de avond en in het weekend haal ik gemiddeld rond de 50% van mijn snelheid ongeacht waarvandaan ik download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Murderer schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:35:
[...]

Dat is ook wat ik de medewerker van UPC probeerde duidelijk te maken, maar hij wilde hoe dan ook uitsluiten dat het probleem hier binnen ligt. Nogmaals, ik vermoed dat dit gewoon een poging is het imago van een klantenservice iets op te schroeven.

Ik heb jouw gehele argumentatie gebruikt bij het uitleggen van het probleem aan de medewerker. Desondanks wilde hij hier komen controleren. Hij vond mijn Power Levels van de modem (9 dBmV) wat aan de hoge kant. Ik vertelde hem nog dat er een versterker voor zit en dat dat mogelijk een oorzaak daarvan is. We zullen het wel zien volgende week. Mocht de monteur wat opmerken, dan horen jullie het.
Nou de UPC technische dienst is langs geweest en heeft eigenlijk alleen mijn signaalwaardes doorgemeten en die, zoals we al hadden uitgevonden, in orde zijn. Vervolgens heeft hij mijn Motorola modem meegenomen en hier de nieuwe CISCO EPC3212 geplaatst. Vooralsnog heeft het geen resultaat. Ook vandaag gewoon weer tragere verbinding tussen 16.00 uur en nu. Dit terwijl zowel de klantenservice als de technische dienst ontkent last te hebben van een capaciteitsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Told you so :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik heb mijn aboo net, maar krijg het maar niet voor elkaar mijn mail op te halen via pop3. webmail gaat prima alleen het ophalen van de pop3 server lukt niet. Enige idee of zit er niks anders op dan de klantenservice te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Wat is hier de algemene mening over deze Cisco EPC3212? Ik lees veel dat er nodig een firmware update moet komen? Huidige firmware dateert nog uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gebeld naar UPC over snelheidproblemen en hier werd na een korte test al vastgesteld dat hier in de buurt veel upload werd geruikt. Ze gaan de boel verder uitzoeken en hebben belooft dat ik pas meer betaal als ik de snelheid ook krijg
probleem: 120/10Mbit besteld > 120/6 gekregen
Geplaatst op donderdag 04 november 2010 21:09
Arno Klaassen

hmmm ik heb mijn aboo net, maar krijg het maar niet voor elkaar mijn mail op te halen via pop3. webmail gaat prima alleen het ophalen van de pop3 server lukt niet. Enige idee of zit er niks anders op dan de klantenservice te bellen?
welk mail programma gebruik je en welke instellingen?

pop3.upcmail.nl
smtp.upcmail.nl

werkt prima hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:49:
Ik heb ook gebeld naar UPC over snelheidproblemen en hier werd na een korte test al vastgesteld dat hier in de buurt veel upload werd geruikt. Ze gaan de boel verder uitzoeken en hebben belooft dat ik pas meer betaal als ik de snelheid ook krijg
probleem: 120/10Mbit besteld > 120/6 gekregen

[...]

welk mail programma gebruik je en welke instellingen?

pop3.upcmail.nl
smtp.upcmail.nl

werkt prima hier
Ik gebruik windows livemail. De instellingen zijn goed. Ik zie ook dat hij contact maakt. Ik krijg alleen bad username or password. Ook op de site kan ik wel de webmail benaderen maar niet inloggen op accountbeheer ongeacht wat ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Murderer schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:41:
[...]

Wat is hier de algemene mening over deze Cisco EPC3212? Ik lees veel dat er nodig een firmware update moet komen? Huidige firmware dateert nog uit 2009.
Ik ben er erg tevreden over. Nooit problemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik windows livemail. De instellingen zijn goed. Ik zie ook dat hij contact maakt. Ik krijg alleen bad username or password. Ook op de site kan ik wel de webmail benaderen maar niet inloggen op accountbeheer ongeacht wat ik doe
Log je in met alleen je gebruikernaam of gebruikersnaam@upcmail.nl ? volgs mij is het 2e goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:21:
[...]
Log je in met alleen je gebruikernaam of gebruikersnaam@upcmail.nl ? volgs mij is het 2e goed.
Er is een probleem bij het inloggen via accountbeheer. Je kunt in veel gevallen niet inloggen om bijv. een emailadres aan te maken of te wijzigen dan wel te laten vervallen. Je kunt echter wel naar je ftp-account bij UPC.

Dit probleem is er al ruim een jaar en is alleen te verhelpen door de mensen van UPC. Deze wijzigen dan je wachtwoord waarna het wél werkt. Alleen is dan de vraag hoe lang. :)

Het heeft geen enkele zin het wachtwoord via email op te vragen vanaf de inlogpagina. Het wachtwoord dat je nl. krijgt werkt ook niet.

Dit probleem lijkt niet te worden opgelost ondanks dat er elke dag wel weer iemand is die hier tegenaanloopt.

Ik heb er zelf al ruim 14 maanden lang last van maar heb de moed om het te laten verhelpen allang opgegeven.

Verder maar weinig problemen met UPC. Ernstige storingen, die in mijn geval altijd bij UPC zijn gelegen, werden tot nu toe altijd opgelost binnen 12 uur. Als je normaal doet tegen de UPC medewerker, die er zelf immers niets aan kan doen dat er een storing is, heb je kans dat na een x-aantal storingen een tegemoetkoming krijgt zoals bijv. x-maanden Film1, Sport1, Eredivisie Live. Dat is dan weer wel zo netjes.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Murderer schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:41:
[...]

Tja, if it ain't broke, don't fix it...

Leeftijd van firmware lijkt me een stuk minder interessant dan of het werkt of niet. Ik ken mensen met 120Mb en zo'n Cisco die het netjes halen. Grootste voordeel van de EPC3212 is dat het geen ingebouwde router heeft en gewoon in bridged mode een internetverbinding aanbiedt. Niet meer, niet minder. En het is makkelijk om een router te vinden (of zelf te bouwen) die beter werkt dan de Thomson gevallen.

Maareh, je hebt ondertussen twee verschillende modemtypes gehad. Daar ligt je probleem iig niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Ik heb een Fiber Power Internet 25 abonnement en een Thomson TWG850-4u modem/router. Deze ondersteunt geen 802.11n. Levert het aansluiten van een aparte 802.11n router in mijn geval snelheidswinst op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 21:02
Hallo Allemaal,

Ik draai een eigen mailserver achter de UPC verbinding

Op aanraden van DJSmiley heb ik de dns instellingen als volgt laten aanpassen.

smtp.voorbeeld.nl CNAME voorbeeld.dyndns.org 0 3600

aa.bb.cc.d = mijn externe IP adres.

Ik kan mail versturen en ontvang héél sporadisch een mail.
Als ik vanaf mijn werk echter een mail verstuur komt er niets door.
Ook andere mail komt niet aan, wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Marc84 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:27:
Ik heb een Fiber Power Internet 25 abonnement en een Thomson TWG850-4u modem/router. Deze ondersteunt geen 802.11n. Levert het aansluiten van een aparte 802.11n router in mijn geval snelheidswinst op?
Euhm, hangt er helemaal vanaf waar je nu tegenaanloopt...

Wat haal je nu draadloos vs bedraad?

Je gaat nooit straks meer draadloos halen dan nu bedraad, dus als die twee weinig schelen heeft het weinig zin.

Wat je sowieso wilt voorkomen is twee NAT-routers achter elkaar. Aangezien je de TWG-850 (of 870) niet in bridged mode kunt zetten, moet je de tweede router in de DMZ van de eerste zetten om het een beetje behapbaar te houden.

Als bovenstaande te ingewikkeld voor je klinkt is het een goed idee om het gewoon bij de TWG-850 te houden en niet te gaan prutsen met een tweede router.
schuurman schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:52:
Hallo Allemaal,

Ik draai een eigen mailserver achter de UPC verbinding

Op aanraden van DJSmiley heb ik de dns instellingen als volgt laten aanpassen.

smtp.voorbeeld.nl CNAME voorbeeld.dyndns.org 0 3600

aa.bb.cc.d = mijn externe IP adres.

Ik kan mail versturen en ontvang héél sporadisch een mail.
Als ik vanaf mijn werk echter een mail verstuur komt er niets door.
Ook andere mail komt niet aan, wat doe ik verkeerd??
Je hebt een dynamisch IP adres en de rDNS van jouw IP klopt niet met het domein waarvandaan je stuurt (mbv DynDNS). Dat zijn twee redenen waarom verreweg de meeste ontvangende mailservers jouw mails gelijk naar /dev/null sturen :o

Gebruik anders gewoon de mailserver van UPC als smarthost, dat zou wel goed moeten gaan...

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 05-11-2010 22:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat gedoe met DynDNS echt helemaal niet nodig met dyndns als jij je modem en router aan laat staan ;)

Maak het jezelf gemakkelijk en maak gewoon een A record aan 'smtp' met als IP je externe IP. Dan maak je een MX record aan smtp.domein.nl.(!). Klaar.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Laatst online: 25-08 21:49
dion_b schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:24:
[...]

Euhm, hangt er helemaal vanaf waar je nu tegenaanloopt...

Wat haal je nu draadloos vs bedraad?

Je gaat nooit straks meer draadloos halen dan nu bedraad, dus als die twee weinig schelen heeft het weinig zin.

Wat je sowieso wilt voorkomen is twee NAT-routers achter elkaar. Aangezien je de TWG-850 (of 870) niet in bridged mode kunt zetten, moet je de tweede router in de DMZ van de eerste zetten om het een beetje behapbaar te houden.

Als bovenstaande te ingewikkeld voor je klinkt is het een goed idee om het gewoon bij de TWG-850 te houden en niet te gaan prutsen met een tweede router.
Ik haal rond de 20 Mb/s draadloos, een draad gebruik ik (nog) niet. Indien ik een film van 10 Gb van mijn laptop naar mijn mediaplayer draadloos kopieer, duurt dit ongeveer een uur. Zou dit sneller gaan met een 802.11n router?

[ Voor 15% gewijzigd door cingero op 05-11-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:24:
[...]

Een 802.11n accesspoint lijkt mij gewoon the way to go.

Of nog beter, denkend aan de toekomst: een 802.11n router die je kan gebruiken als een ordinaire switch/accesspoint (door DHCP op de nieuwe router uit te schakelen en het modem aan te sluiten op één van de LAN-poorten van de router). Op die manier kan je later wanneer je weer een "normaal" modem hebt (bijv. na het switchen van provider) je nieuwe apparaat gebruiken als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

Zo, wij hebben sinds kort UPC FiberPower 25Mb. Wat een verbetering tegenover ons Online 20Mbit ADSL abo, waarvan we maar 10Mb binnensleepten. UPC is goedkoper, sneller, en ik kan alles naar mijn eigen hand zetten! :D We halen 24.40 van de 25Mb.

Even een vraagje, wat doet Fiber Power Optimizer (wat past hij aan, ik doe het liever zelf) en wat kan ik in mijn router aanpassen zodat alles misschien nog net optimaler loopt? Mijn router ondersteunt ook Jumbo frames, kan dit helpen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Marc84 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:34:
[...]

Ik haal rond de 20 Mb/s draadloos, een draad gebruik ik (nog) niet. Indien ik een film van 10 Gb van mijn laptop naar mijn mediaplayer draadloos kopieer, duurt dit ongeveer een uur. Zou dit sneller gaan met een 802.11n router?
Het gaat je dus om de (W)LAN prestaties en niet om de WAN-internetverbinding? Zeg dat dan :z

Ja, dikke kans dat dat aanzienlijk sneller zou gaan, zeker als je een dual-band WiFi-n zou nemen. In dat geval is 100Mb/s haalbaar. Let wel: 300Mb/s is ook in theorie niet haalbaar, als je dat soort snelheden wilt moet je gewoon bedraad werken.
sylvesterrr schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:13:
[...]

Een 802.11n accesspoint lijkt mij gewoon the way to go.

Of nog beter, denkend aan de toekomst: een 802.11n router die je kan gebruiken als een ordinaire switch/accesspoint (door DHCP op de nieuwe router uit te schakelen en het modem aan te sluiten op één van de LAN-poorten van de router). Op die manier kan je later wanneer je weer een "normaal" modem hebt (bijv. na het switchen van provider) je nieuwe apparaat gebruiken als router.
Idd, dat laatste klinkt ideaal.
Sebazzz schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:15:
Zo, wij hebben sinds kort UPC FiberPower 25Mb. Wat een verbetering tegenover ons Online 20Mbit ADSL abo, waarvan we maar 10Mb binnensleepten. UPC is goedkoper, sneller, en ik kan alles naar mijn eigen hand zetten! :D We halen 24.40 van de 25Mb.

Even een vraagje, wat doet Fiber Power Optimizer (wat past hij aan, ik doe het liever zelf)
Hangt af van je OS. Bij Windows Vista of 7 is het wat geneuzel in de marges mbt hoe de TCP Receive Window autoscaling werkt, sinds Vista SP1 is het niet echt nodig.

Bij Windows XP vergroot het de TCP Receive Window van 64k naar 256k. In theorie kun je met 64k max 83Mb/s halen, maar in praktijk max 67Mb/s. Met 256k kun je iets van 250Mb/s halen. Bij XP is het dus erg nuttig om dit te doen voor snelheden >60Mb/s. Daaronder zou het alleen bij zeer hoge latency een beetje kunnen helpen. 25Mb/s is gewoon niet al te uitdagend ;)

Het appje (eigenlijk gewoon een Registry patch) werkt niet met MacOS of Linux, maar daar heb je het ook niet nodig. Die werken gewoon goed out-of-the-box.
en wat kan ik in mijn router aanpassen zodat alles misschien nog net optimaler loopt? Mijn router ondersteunt ook Jumbo frames, kan dit helpen?
Niet echt, je moet je toch houden aan de PMTU, wat als het goed is gewoon 1500B is bij IPv4. Achterlijk dat jumbo frames nooit van de grond gekomen zijn op het internet, dat is trouwens een van de weinige dingen die qua performance wel eens beter zouden kunnen worden bij IPv6. Maarja, dat is nog steeds toekomstmuziek :'(

Enige router settings om op te letten zijn firewall dingen, sommige zaken kunnen flink inhakken op performance, maar ook hier, 25Mb is dermate weinig dat je niet snel in de problemen gaat komen als je een fatsoenlijke router hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Vreemd dit....

ik had Internet Plus Bellen van KPN.
Hier zat een Thomson TG789Vn ) router bij met 4 netwerk aansluitingen ( waarvan poort drie gereserveerd was voor digitale televisie )
Op deze drie aansluitingen zaten bij mij de kabels voor het thuisnetwerk.
aansluiting 1 : PS3
aansluiting 2 : Mediaplayer
aansluiting 3 : Gb switch

Op deze Gb switch zitten achtereenvolgens :
Mijn desktop PC
tweede mediaplayer ( slaapkamer )
NAS ( synology )

Dit alles werkte naar volle tevredenheid.

Vandaag UPC draadloos Thomson router/modem tot leven gewekt ( Thomson TWG870U )
Op deze router zitten ook vier netwerkaansluitingen.
Dus ik vol goede moet de draadjes aangesloten, maar wat ik ook probeer, ik heb geen toegang meer tot de apparaten in mijn thuisnetwerk.....

Er zal toch iets ingesteld moeten worden op die router, maar wat ?????????

Wie kan mij vertellen of en wat ik moet instellen op de Thomson router om weer een volledig thuisnetwerk te kunnen bouwen ???

Ik heb DHCP al aangezet, maar dit geeft ook de oplossing niet....

Ik heb vrij weinig kennis van netwerken, buiten dat het met de KPN router gewoon in een keer werkte zonder dat ik allemaal zaken hoefde aan te passen....
En nu met de router van UPC werkt het opeens niet.....

Wie o wie heeft de gouden tip....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Eric H schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:26:
Wie kan mij vertellen of en wat ik moet instellen op de Thomson router om weer een volledig thuisnetwerk te kunnen bouwen ???
- Heeft UPC je verbinding al geactiveerd? (schijnt tot max 48 uur te duren?). De UPC helpdesk kan dat eenvoudig controleren.
- De eerste vier LED's (vanaf links) zouden continu moeten branden.
- Daarna nog problemen? Probeer dan eerst eens alleen je PC direct op de TWG aan te sluiten.
- Met http://192.168.0.1 kom je in de setup van de router. (pag 24 manual, staat op CD)
- Pag 27 manual vertelt hoe de de connectie status kunt zien.
Meer leesvoer: www.chelloo.com/upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:39
Heb je alles (modem, switch, alle apparaten) uitgezet? Daarna eerst de modem laten opstarten, dan de switch aan en dan alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb het ongeveer hetzelfde zitten, ook sinds een week met de Thomson TWG870U modem/router maar met het thuisnetwerk heb ik eigenlijk totaal geen problemen.

Het modemgedeelte van het apparaat daarintegen :( verbinding valt af en toe helemaal weg, en sowieso ligt de snelheid meestal rond de 30mbit (60mbit abo).. Helpdesk meerdere malen gebeld maar het is een veelvoorkomend probleem en ze 'zijn er aan bezig'.. maar erg opschieten doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 14:00
Probeer via een webcare-medewerker een Cisco modem te krijgen en hang daar zelf een router achter en je problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
coob schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:21:
Probeer via een webcare-medewerker een Cisco modem te krijgen en hang daar zelf een router achter en je problemen zijn opgelost.
Die worden sinds enkele weken niet meer uitgegeven, daarvoor nog wel voor de mensen die problemen hadden met de Thomson. Volgens de helpdesk omdat deze a. een andere bug hebben(telefonie gedeelte) en b. zijn opgedragen te moeten afwachten op een firmware update voor de Thomson. Enige manier om een Cisco te krijgen is via een monteur maar ook die geven ze niet meer zo makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

Jazzle schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:56:
[...]

Die worden sinds enkele weken niet meer uitgegeven, daarvoor nog wel voor de mensen die problemen.
Voor nieuwe klanten worden ze dus blijkbaar wel nog uitgegeven :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Voor de duidelijkheid, ik had wel onternet verbinding, en de volle bak snelheid ook.
Alleen mijn thuisnetwerk kreeg ik niet aan de gang.....

Maar ondertussen krijg ik zelfs mijn router niet meer aan de gang, dus " back to square one"

Tis sowieso al een beetje een vervelend verhaal aan het worden...

28 oktober zou mijn signaal aangezet moeten zijn.
Thuisgekomen gelijk al gekeken of ik al analoge zenders kon ontvangen ( had het instal pakket nog niet ontvangen )
Helaas geen signaal. Volgende dag vanaf werk helpdesk gebeld, die wisten het ook niet, maar zouden mij die avond laten terugbellen. Nou staat het wijkkastje bij mij in de tuin, en na een kleine controle bleek deze open te staan, en zo kwam ik er achter dat mij kabel fysiek niet eens was aangesloten, dus dit heb ik toen zelf maar gedaan.
Vanaf dat moment had ik dus wel analoog ontvangst.

Toen ik enkele dagen later het complete instal pakket binnen kreeg ( fiber power en digitale tv starter ) gelijk aan het installeren gegaan.
Echter twee problemen, router kwam niet online en de mediabox deed ook niet wat hij zou moeten doen.
Na weer een paar telefoontjes naar de helpdesk is er een montour geweest ( centric ) die constateerde dat de hdmi kabel die geleverd was kapot was, maar ook dat het gelijktijdig aansluiten van de mediabox als de router niet werkte. ( hiervoor komt morgen weer een monteur )
Echter het router deed het wel ( na te zin omgewisseld door de monteur ! ) dus ik kon in ieder geval even genieten van 60mb internet. Toen ik er echter achterkwam dat ik mijn thuisnetwerk niet aan de praat kreeg heb ik besloten om alles weer even terug te zetten op mijn kpn router, want hiermee deed alles het wel, en dan kon ik in ieder geval bestanden over mijn netwerk verplaatsen.
Dus de mediabox aangesloten en lekker kunnen genieten van digitale televisie.

Echter nu wil ik toch nog even de router aansluiten om nog wat zaken na te lopen, nou vergeet het maar, router komt niet meer online, blijft een knipperend lampje tonen bij "us" en meer gebeurd er niet !!!!!!

Ik durf voor morgen al wel een voorspelling te doen :
Buitenmonteur komt, meet het signaal door en concludeerd dat het goed is en vertrekt weer.
Vervolgens kan ik weer gaan bellen met de helpdesk om weer een monteur te laten komen voor de binnenboel.......

Iemand hier die weet hoe je eventueel de thomson router kunt resetten.
( ja. Ik weet dat er een reset knop onderop zit, maar is er nog een speciale manier om dit te doen )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Wat is precies je "thuisnetwerk?" heb je er een andere router achter zitten? Heb je geen conflicterende ip adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Geen ander router in mijn netwerk, was al lang blij dat ik het voor elkaar kreeg met die ene van kpn.

Situatie is als volgt:
Router met op poort 1 een ps3 op poort 2 een hdx en op poort 4 hangt een switch.
Aan deze switch hangen een tweede hdx, een nas en mijn desktop pc.
Ik had gewoon een internet verbinding op mijn desktop pc, maar ik kon mijn hdx-en en mijn nas niet benaderen. ( nu komt dat ding van upc trouwens helemaal niet meer online, dus verder testen kan ik ook wel vergeten......grmbl grmbl.....)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Update mbt de problemen met de Thomson modem, ik blijf gewoon iedere paar dagen naar de helpdesk bellen, en net kreeg ik te horen dat sinds dit weekend de klachten van gebruikers niet meer doorgestuurd hoeven te worden naar het team dat de software updates maakt. Misschien dat de oplossing dan toch in zicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jazzle schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:21:
Update mbt de problemen met de Thomson modem, ik blijf gewoon iedere paar dagen naar de helpdesk bellen, en net kreeg ik te horen dat sinds dit weekend de klachten van gebruikers niet meer doorgestuurd hoeven te worden naar het team dat de software updates maakt. Misschien dat de oplossing dan toch in zicht is?
En welke problemen gaat het dan specifiek om? Lagere snelheden? Snelle idle connection time-outs? Missende bridge-modus?

Ben wel benieuwd wat ze nu precies van plan zijn te patchen namelijk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik een hele slechte verbinding, met name in de avond (vanaf 20.00 uur) . Ik heb UPC Fiber Power 60 met een theoretische snelheid van 60 Mbps. Ik heb een draadloze verbinding via een Sitecom router (300N X2).

Als ik de speedtest doe (op UPC.nl) dan kom ik niet hoger uit dan 2.35 Mbps. Na constatering van extreem lage snelheid heb ik de router er afgehaald en mijn PC direct op de kabelmodem gezet. Snelheid is dan max. 20 Mbps. Na ca. 10 minuten echter wordt de toegang tot internet verbroken en ben ik alleen nog lokaal verbonden.

Ik woon in Amsterdam, postcode 1058. Vraag:

- Zijn er meer mensen met dit probleem? Wat hebben jullie er aan gedaan?
- Kan ik zelf ergens aan instellingen sleutelen om een acceptabele snelheid te krijgen?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:49:
Sinds een paar dagen heb ik een hele slechte verbinding, met name in de avond (vanaf 20.00 uur) . Ik heb UPC Fiber Power 60 met een theoretische snelheid van 60 Mbps. Ik heb een draadloze verbinding via een Sitecom router (300N X2).

Als ik de speedtest doe (op UPC.nl) dan kom ik niet hoger uit dan 2.35 Mbps. Na constatering van extreem lage snelheid heb ik de router er afgehaald en mijn PC direct op de kabelmodem gezet. Snelheid is dan max. 20 Mbps. Na ca. 10 minuten echter wordt de toegang tot internet verbroken en ben ik alleen nog lokaal verbonden.

Ik woon in Amsterdam, postcode 1058. Vraag:

- Zijn er meer mensen met dit probleem? Wat hebben jullie er aan gedaan?
- Kan ik zelf ergens aan instellingen sleutelen om een acceptabele snelheid te krijgen?

dank!
Kun je nog bij je modem als na 10 minuten de verbinding word verbroken?
Wat doet je modem wat betreft lampjes?
Kun je nog wel naar buiten pingen.
Heb je ook telefonie? Ligt die er op die momenten ook uit?
Die dingen eens testen en nakijken.

Als je router er tussen zit, blijft je verbinding dan wel? Of is die na 10 minuten ook weg?

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-11-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:26:
[...]

En welke problemen gaat het dan specifiek om? Lagere snelheden? Snelle idle connection time-outs? Missende bridge-modus?

Ben wel benieuwd wat ze nu precies van plan zijn te patchen namelijk.
Het gaat in ieder geval om de lagere snelheden en het geheel wegvallen van de verbinding af en toe, van deze 2 problemen heeft een helpdesk medewerker me de volledige notitie voorgelezen (de notitie voor de helpdesk medewerkers). De time-outs bij ftp en imap e.d. heb ik wel naar gevraagd en dit zou ook verholpen worden met een software update maar aangezien ik daar geen officiele notitie van heb gehoord heb ik daar niet teveel vertrouwen in. De missende bridge-modus kunnen we (helaas) wel helemaal vergeten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oke dat was te verwachten. :) Ik heb geen last van een wegvallende verbinding, maar het valt me wel op dat ik vaker niet dan wel een goede downloadsnelheid haal bij diverse snelheidstests. De upload is echter consequent in orde, meestal tussen de 5,50 en 6 Mb/s.

Maar goed, geen idee of dit aan het modem ligt want ik kan niet vergelijken met een andere. Het kunnen evengoed nog steeds capaciteitsproblemen zijn. Ik maak me er niet heel erg zorgen om, maar zou het wel fijn vinden als ik wat vaker wat hogere downloadsnelheden haal. Die upload kan me nu juist niet zoveel schelen :) Nou ja, afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Hm, mijn UPC modem/router binnen gekregen (De beruchte Thomson) en meteen al te maken met de problemen. Ik haal wel meestal de beloofte snelheid van 60mbit (bbned, usenet etc.) behalve op Speedtest.net, maar dat is niet zo erg. Gewoon op een willekeurig moment (tijdens downloaden of juist gewoon tijdens chatten) valt de thomson ineens half weg. Een ping naar google toont een enorme packetloss aan en als ik inlog op de thomson zie ik dat er nog maar 1 Downstream Channel is gelockt (normaal 4). Een restart verhelpt het probleem maar dit is al de 3e keer dat ik het heb moeten doen sinds ik hem heb (deze middag).

Jammer dus. Nou las ik op het UPC forum dat er al diverse testen worden (en zijn) gedaan en UPC/Thomson bezig is met het fixen ervan. Hopelijk komt er een goede fix voor het eind van de maand, want dan stopt m'n adsl abbo. Jammer van deze problemen, de thomson is verder wel een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Comgenie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:23:
Hm, mijn UPC modem/router binnen gekregen (De beruchte Thomson) en meteen al te maken met de problemen. Ik haal wel meestal de beloofte snelheid van 60mbit (bbned, usenet etc.) behalve op Speedtest.net, maar dat is niet zo erg. Gewoon op een willekeurig moment (tijdens downloaden of juist gewoon tijdens chatten) valt de thomson ineens half weg. Een ping naar google toont een enorme packetloss aan en als ik inlog op de thomson zie ik dat er nog maar 1 Downstream Channel is gelockt (normaal 4). Een restart verhelpt het probleem maar dit is al de 3e keer dat ik het heb moeten doen sinds ik hem heb (deze middag).

Jammer dus. Nou las ik op het UPC forum dat er al diverse testen worden (en zijn) gedaan en UPC/Thomson bezig is met het fixen ervan. Hopelijk komt er een goede fix voor het eind van de maand, want dan stopt m'n adsl abbo. Jammer van deze problemen, de thomson is verder wel een prima ding.
Dat is precies het probleem wat ik hier ook heb sinds afsluiten van het abonnement nog geen 2 weken geleden, echter wel een probleem wat als het goed is snel gefixt wordt. Overigens, het kan ook wel eens een paar dagen goed gaan, en de andere dag weer 3x op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Ondertussen de tweaker aan het uithangen (je moet toch wat met de Thomson :P). Bevindingen over de Thomson TWG870U tot nu toe:

Verborgen Wifi
De thomson heeft een 2e (verborgen) wifi netwerk. De SSID is UPC_MultiMedia. De wachtwoord is te vinden door Eenvoudige manier om de wachtwoord te verkrijgen weggehaald om misbruik te voorkomen

Deze wifi heeft een andere ip range (192.168.1.x) en heeft geen toegang tot de modem pagina. Het is dus echt een 'gastnetwerk'. Ik vind het wel raar dat deze wifi netwerk er is. Weet iemand de reden ervoor? Overigs heb ik in de router pagina's alleen in Wireless - Access Control te zien dat ik op dat netwerk verbonden ben.

Logins
Verder heb ik gezien dat je ook kan verbinden naar Thomson met telnet, de user/pass combo is helaas niet hetzelfde als bij de webinterface. Ook onder VOIP > Advanced is een andere wachtwoord combinatie nodig.

"Verborgen" formulier elementen
Er zijn op diverse plekken formulier elementen uitgecomment in de html source, die kunnen soms extra informatie geven of opties bieden:
Gateway - Status: EMTA MAC Address is verborgen in de source.
Gateway - Network - Wan: Veel input velden, maar alleen de Ppp-velden lijken echt verborgen te zijn.
Gateway - Advanced - Options: Een verborgen checkbox: ISP/MSO Gateway Control.
Gateway - Wireless - Primary Network: Een verborgen veld genaamd "WPA2 Pre-auth", enabled/disabled.
Gateway - Wireless - WMM: VLAN Mode (auto/on/off). Lijkt hier standaard op Off te staan. Ook een kolom met velden genaamd Admission Control is verborgen.
VOIP - Basic: heeft een alternatieve manier om de status te weergeven uitgecomment. Zover ik zie geen nieuwe informatie.

Misschien dat deze informatie bruikbaar voor iemand is :).

[ Voor 11% gewijzigd door Comgenie op 10-11-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
Ik had ook problemen met de thomson maar na het vervangen van de nieuwe wandcontactdoos splitter met de oude lijkt het verholpen. Alleen ik ftp nogal veel en dit is echt een regelrechte ramp. Zowel met poorten open gooien als op active mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik bij UPC vroeg naar 120 mbps werd er moeilijk over zelfinstallatie gedaan.
Maar dan zouden er bij 60 mbps toch ook al problemen zijn.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Ik zit te overwegen om een UPC 120 abbo te nemen; vraag me af of er mensen in Amsterdam Zuid-Oost (1108, Gaasperplas) zijn die zo'n abbo hebben hoe het gaat met de snelheid.

Iemand met ervaring in deze omgeving? :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Ok, Grote blunder van UPC. De 2e (verborgen) draadloos netwerk, die je niet uit kan zetten of veranderen met de SSID UPC_MultiMedia heeft schijnbaar bij iedereen dezelfde key. Oftewel, Iedereen kan 'genieten' van je internet als je zo'n Thomson hebt. UPC wordt hier ondertussen over ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 17:18
wil de key wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 10:09
Comgenie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:41:
Ok, Grote blunder van UPC. De 2e (verborgen) draadloos netwerk, die je niet uit kan zetten of veranderen met de SSID UPC_MultiMedia heeft schijnbaar bij iedereen dezelfde key. Oftewel, Iedereen kan 'genieten' van je internet als je zo'n Thomson hebt. UPC wordt hier ondertussen over ingelicht.
UPC vraagt zich af hoe we in godsnaam daarachter zijn gekomen.
Vanzelfsprekend uitgelegd hoe en wat, ik ben benieuwd hoe ze hierop reageren.
Nu hebben ze geen enkele bruikbare docsis 3 router meer met telefonie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Doe dat nou niet, zodra de key online bekend is zijn onze modems ook toegankelijk. Een loper hebben voor andermans achterdeur is leuk, maar iedereen een loper voor iedereens achterdeur geven betekent dat de jouw (en de mijne) ook open kunnen :o

Eigenlijk staat er al teveel info in Comgenie's post, het is op basis daarvan kinderspel het te achterhalen

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 10-11-2010 15:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
dion_b schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:15:
[...]

Doe dat nou niet, zodra de key online bekend is zijn onze modems ook toegankelijk. Een loper hebben voor andermans achterdeur is leuk, maar iedereen een loper voor iedereens achterdeur geven betekent dat de jouw (en de mijne) ook open kunnen :o

Eigenlijk staat er al teveel info in Comgenie's post, het is op basis daarvan kinderspel het te achterhalen
Misschien inderdaad beter om die aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Ah, begrijpbaar, gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
UPC heeft inmiddels contact gezocht met Thomson om dit gaatje in de firmware aan te passen.

Ik zet mijn wifi voorlopig in ieder geval uit, en hang er een andere draadloze router aan. Ik zal even kijken of dat wat uitmaakt.

/EDIT: ok, mooi, als je je wlan uitzet (onder wireless->radio), dan is het ook niet meer mogelijk om met dat hidden SSID te verbinden.
Ik ben weer veilig dus.

[ Voor 26% gewijzigd door bas-r op 10-11-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 14:11

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik zou dan voor de zekerheid ook de antenne('s) eraf halen. Je weet niet of ook dat tweede netwerk uit staat.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Drobanir schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:07:
Ik zou dan voor de zekerheid ook de antenne('s) eraf halen. Je weet niet of ook dat tweede netwerk uit staat.
Je bedoelt, voor de zekerheid de draadloze chip eraf solderen, want ook zonder antennes zendt ie nog een (hoewel zwakker) signaal uit.

Dat hoeft gelukkig niet: als je bij wireless-> radio uitzet, dan is ook het tweede netwerk verdwenen heb ik net gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
[...]

Wat een onzin, dit moet gewoon publiekelijk gemaakt worden zodat UPC dit gaat fixen.

Herinner jij je die Speedtouch modems nog? Dat je aan de hand van het SSID de WPA/WEP key genereren.
Dit stond gewoon op de Frontpage. Of alleen als jij het modem ook gebruikt mag het niet gepubliceerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
tjtristan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:15:
[...]

Wat een onzin, dit moet gewoon publiekelijk gemaakt worden zodat UPC dit gaat fixen.

Herinner jij je die Speedtouch modems nog? Dat je aan de hand van het SSID de WPA/WEP key genereren.
Dit stond gewoon op de Frontpage. Of alleen als jij het modem ook gebruikt mag het niet gepubliceerd worden?
Dat deze kwestbaarheid er is mag wat mij betreft ook op de frontpage, maar om iedereen met zo'n modem te beschermen tegen kwaadwillenden lijkt het mij ook prettiger niet exact uit de doeken te doen hoe je hier precies achter komt.

Overigens is UPC dit al aan het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
bas-r schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:22:
[...]

Dat deze kwestbaarheid er is mag wat mij betreft ook op de frontpage, maar om iedereen met zo'n modem te beschermen tegen kwaadwillenden lijkt het mij ook prettiger niet exact uit de doeken te doen hoe je hier precies achter komt.

Overigens is UPC dit al aan het fixen.
Toendertijd werd het ook al gefixed, alsnog werd de link naar de instructie gepost.
Overigens, Waren die KPN Experiaboxen/Speedtouch modems eigenlijk ook niet van Thomson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
tjtristan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:29:
[...]

Toendertijd werd het ook al gefixed, alsnog werd de link naar de instructie gepost.
Overigens, Waren die KPN Experiaboxen/Speedtouch modems eigenlijk ook niet van Thomson?
Je stelt dat het publiekelijk bekend moet worden om UPC aan te sporen dit lek te repareren. Dit hoeft dus niet, omdat UPC daar al mee bezig is.

Die Speedtouchen waren inderdaad ook van Thomson. Die oude speedtouchen vond ik vroeger altijd wel prettige modempjes. Op dat lekke WPA na dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Eens met bas-r.

Dat er een issue is mag zeker genoemd worden, maar het in zulk detail vertellen dat iedere scriptkiddie binnen vijf minuten in staat is om op alle modems van dit type in te breken is weer teveel van het goede.

Wmb nog een reden om geen modem met ingebouwde router te willen, maar goed...

Oslik blyat! Oslik!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
dion_b schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:43:
Eens met bas-r.

Dat er een issue is mag zeker genoemd worden, maar het in zulk detail vertellen dat iedere scriptkiddie binnen vijf minuten in staat is om op alle modems van dit type in te breken is weer teveel van het goede.

Wmb nog een reden om geen modem met ingebouwde router te willen, maar goed...
Ik ben het daar dus niet mee eens, gewoon uitleg geven hoe het werkt(incl key), des de sneller lost upc het op, nu gaat het zeker wel 3maanden ofzo duren voordat ze het gefixt hebbeb.

Zie maar naar de bug met Cisco epc3000 en nieuwe firmware ssh bug we wachten nogsteeds totdat ze die gemaakt hebben en opnieuw uitrollen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat soort dingen doe je als een grote boze partij niet wil reageren op de problemen (struisvogel), niet als ze al bezig zijn met een oplossing. Dat is absoluut not-done vind ik. Als het over 3 maanden nog steeds niet opgelost is, dan kun je er misschien wel druk achter gaan zetten. En die vergelijking met die ssh bug (die volgens mij over time-outs gaat) slaat natuurlijk nergens op. Dat is absoluut geen veiligheidsprobleem en dat is dat hidden netwerk wel. Uitleg over hoe het werkt en de key mogen w.m.b. dus achterwege blijven zoals dion_b ook al zegt.

Overigens staat bij mij wifi op de Thomson gewoon geheel uit omdat ik m'n eigen router gebruik, dus bij mij is het sowieso geen probleem. :)

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Wil alleen aantonen dat upc niet snel is met dit soort dingen, en al helemaal niet als het om firmware gaat.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat kan ook best zijn, maar om ze bij voorbaat al niet de kans te geven het op te lossen voordat 'de hel losbreekt' is niet oké ;) Ik ben met je eens dat firmware issues niet heel snel opgelost worden door UPC, maar dit is er wel een van een andere orde vind ik.

edit:
Coverage: nieuws: Router UPC heeft verborgen wifi-netwerk met default-key

[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 11-11-2010 11:14 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Comgenie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 02:12:
Deze wifi heeft een andere ip range (192.168.1.x) en heeft geen toegang tot de modem pagina. Het is dus echt een 'gastnetwerk'. Ik vind het wel raar dat deze wifi netwerk er is. Weet iemand de reden ervoor? Overigs heb ik in de router pagina's alleen in Wireless - Access Control te zien dat ik op dat netwerk verbonden ben.
Wat gebeurt er als je zelf een ip adres opgeeft in dezelfde range als je LAN (default gateway en subnetmasker ook goed instellen)?

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51

Wat dat betreft is niets 'veilig', zodra Google het in z'n cache heeft staan. Kan je dingen wel aanpassen. Maargoed, ben heel erg benieuwd hoe UPC gaat reageren. Zeker vanwege het verleden hun standpunt omtrent firmware's enz. Dit is wel heel ernstig... Comgenie +1 voor het aan de kaak stellen.

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En hoe heb je ontdekt dat de SSID inderdaad 'UPC_Multimedia' heet?
Een sniffer ofzo toen je een [onbekende WLAN] tegenkwam?

Lijkt op een debug dingetje misschien wel, die vergeten is uit te worden geschakeld bij de productie.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Reactie UPC:
Volgens UPC-woordvoerder Ronald Sutmuller gaat het niet om een fout; het netwerk zou zijn ingebouwd om in de toekomst 'nieuwe mogelijkheden' te bieden, waarbij de woordvoerder niet wil zeggen wat deze inhouden. Door een fout in de firmware zou het ten onrechte al zijn geactiveerd. In een 'snelle fix', die morgen of 'vroeg in het weekend' zal worden uitgerold, wordt het verborgen netwerk gedeactiveerd.

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:39
Weet iemand wanneer UPC eindelijk eens hun diensten gaat leveren in de betuwe?

• bas-r
AW_Bos schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:33:
En hoe heb je ontdekt dat de SSID inderdaad 'UPC_Multimedia' heet?
Een sniffer ofzo toen je een [onbekende WLAN] tegenkwam?
Zodra UPC het heeft gefixt legt ComGenie (of anderen die zijn post hebben gelezen) dat graag uit.

Te beoordelen naar de naam van het netwerk UPC_MultiMedia en de WPA key UPC****************, lijkt het eerder op een mogelijke nog e introduceren multimediadienst. Wat ook direct verklaart waarom UPC wil dat iedereen dit modem krijgt, ipc een 'dom' modem wat geen wifi heeft.

• chim0
  • Laatst online: 03:56
Hmm, ik heb gisteren juist wifi ingeschakeld en beveiligd om een laptop van een vriend te fixen maar ik zou het gauw maar uitzetten dan (al verwacht ik niet dat er iemand hier in de buurt is, die het vermogen heeft om in mijn modem te komen).

Dus, wat moeten we doen? Gewoon afwachten tot de fix komt?

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:10
ah ok dus Primary Network disabled en bij radio interface disabled en alles staat uit ? begrijp ik het zo goed ?

• chim0
Jeroenske schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:55:
ah ok dus Primary Network disabled en bij radio interface disabled en alles staat uit ? begrijp ik het zo goed ?
Klopt, zo heb ik het nu gedaan. Maar het is wel vergezocht dat iemand erin zou komen. Of je moet het net weten.

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:10
Bedankt ! ik gebruik geen wireless en ik wil niet dat iemand anders zomaar op mijn naam (IP) rotzooi uithaalt hoe klein die kans ook is.

Verwijderd

Niet de bedoeling.

[ Voor 158% gewijzigd door IEF op 23-11-2010 01:50 ]

• Jeromeo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:17

Jeromeo

Let's get loud

't Is dat het password nu achterhaald is. Het tweede netwerk is zo te zien al langer aanwezig.
http://upc.gebruikers.eu/...hp?thread_id=395&pid=1475

[ Voor 7% gewijzigd door Jeromeo op 11-11-2010 13:39 ]

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:51

Gaitman

The Real One

Ik heb hier het draadloze gedeelte van mijn modem ook uitgezet. Heb inmiddels de key wel achterhaald zodat kan ik testen wanneer het opgelost is.

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Na Dit topic gelezen te hebben, ben ik eens aan het kijken gegaan , en mijn buurman lijkt ook zo'n modem te hebben (Nijmegen) op SSID UPC_MultiMedia krijg ik idd signaal.

na wat gegoogled te hebben op de hints waar de wpa mee begint heb ik een link gevonden die zeer waarschijnlijk naar de juiste WPA2 key linked, voor en achter aan kloppen, alleen ik kom er bij hem niet op, dus mogelijk verschillen de wpa's her en der toch wat, of misschien is het al gefixed, al lijkt me dt wat voorbarig

• Gaitman

Gaitman

The Real One

update 11-11-2011 (17:00)
UPC-woordvoerder Ronald Sutmuller laat weten dat de patch inmiddels is uitgerold. Op routers die online waren, is de patch automatisch geïnstalleerd en is het netwerk uitgeschakeld, aldus Sutmuller. Routers die offline waren, downloaden de patch automatisch zodra deze weer aan het internet zijn geknoopt. (bron: tweakers.net)

Verder staat de info op http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=37936.0

• supergert
  • Niet online
De patch heeft onze Thompson 850 inmiddels ook bereikt: het 2e netwerk is niet meer zichtbaar (was voorheen wel zo, via inSSIDer gecontroleerd).

Het SSID "UPC_MultiMedia" met bijhorende key staat trouwens nog wel steeds in de GetwaySettings.bin :/

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Wel fijn dat UPC het zo snel heeft opgelost :), nu de andere problemen nog met deze router.. En mja het 2e netwerk lijkt gewoon uitgeschakelt te zijn, verder niet aangepast of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb m'n modem de hele nacht uit gezet en vanochtend weer aan gezet maar volgens mij heb ik nog de oude firmware. Hoe kan je dat zien? Ik heb dit:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/k9yqyu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk niet dat het een andere firmware is. Het is puur een nieuwe configuratiefile vermoed ik :)

Het was immers geen bug, het was een feature die te vroeg ingeschakeld was.

[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 12-11-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Als je wifi helemaal niet meer werkt dan weet je zeker dat UPC het heeft aangepast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Er komt geen firmware update, ze hebben het aangepast door middel van een gewijzigde config. Dit kun je niet zien in de web interface.
De gegevens staan nogsteeds in de configfile, alleen hebben ze het gastnetwerk uitgeschakeld.
Om dit te testen kun je zelf een verbinding maken met UPC_MulitMedia en de key die in de startpost staat, je zult zien dat dat niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien niet een heel nieuw probleem zag ik na even googelen:

<http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=32087.0>

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 11:16
Hoi medetweakers

Vorige week had ik nog 60mbit, nu is ie echt gecapped op 40mbit... hebben meer mensen hier last van? Ligt dit aan de update of moet ik misschien mn modem resetten? Beetje vaag is het wel... upload is trouwens wel gewoon 6mbit...

http://www.speedtest.net/result/1027899294.png

[ Voor 10% gewijzigd door Lightning502 op 12-11-2010 20:27 ]

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer eens wat andere servers, ook in Tokyo en Lissabon bijvoorbeeld. Je modem kun je resetten, kan sowieso geen kwaad.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 49 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.