UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 47 ... 103 Laatste
Acties:
  • 805.073 views sinds 30-01-2008

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Geen matches
Vandaag eindelijk eens tijd gehad om mijn Fiber60 eens aan te sluiten.
helaas haal ik mijn volledige snelheid niet :( heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik de 3weg splitter niet direct op de wandcontactdoos kan aansluiten omdat er een vensterbank voor zit :|

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/955505897.png
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/10qgbns.jpg

That Is The Question

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
rataplan2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:27:
Vandaag eindelijk eens tijd gehad om mijn Fiber60 eens aan te sluiten.
helaas haal ik mijn volledige snelheid niet :( heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik de 3weg splitter niet direct op de wandcontactdoos kan aansluiten omdat er een vensterbank voor zit :|

[afbeelding]
[afbeelding]
1) waardes in modem zijn prima
2) snelheidsprobleem heeft vrijwel nooit te maken met coaxbekabeling...

Waarschijnlijker:
- WiFi-n. Zo ja: probeer het eens bedraad, kijk wat dan gebeurt.
- Virusscanner trekt je PC plat (AVG link scanner...). Probeer eens in Safe Mode with Networking. Wat haal je dan?

Oslik blyat! Oslik!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:24
Geen matches
Of je hebt een Thomson modem?
Veel mensen op het chelloo forum klagen over dat ding.
Vooral dat ze de beloofde snelheid niet halen.

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Matched: upc
dion_b schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:19:
[...]

Waarschijnlijker:
- Virusscanner trekt je PC plat (AVG link scanner...). Probeer eens in Safe Mode with Networking. Wat haal je dan?
Helaas is dat niet de oorzaak :(
heb het namelijk bedraad getest zonder viruscanner/firewall. bij mijn ouders thuis die ook fiber 60 hebben haal ik wel gewoon de 60mbps.
coob schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:43:
Of je hebt een Thomson modem?
Veel mensen op het chelloo forum klagen over dat ding.
Vooral dat ze de beloofde snelheid niet halen.
Heb inderdaad de Thomson TWG870U

ik lees net dit op het upc live forum waarschijnlijk heeft het dus bij mij ook daarmee te maken.
vraag me alleen af of zo'n firmware upgrade remote wordt gedaan of dat ik het zelf zou moeten doen
[quote]
Probleem is bekend.
Had vorige week een monteur aan huis die overal aan het koekeloeren was.Had zelf al het vermoeden dat het aan de software of hardware van de modem lag.Monteur heeft gebeld met UPC en kreeg te horen dat het aan de software lag en een bekend probleem is.Monteur beetje pissig waarom hij dat dan niet wist en dus voor niets langs was gekomen.Het blijkt dus dat de verbinding boven de 30Mb instabiel word wat ik ook ervaar.Over de uitrol van de software tast ik ook nog in het duister al zei de helpdesk vorige week dat er deze week aan gewerkt zou worden.Gister goede verbinding(heb 60Mb abbo)beetje instabiel nog wel.Ben er ook achter gekomen dat ik de firewall uit moeten zetten in de modem omdat ik anders een hele trage verbinding heb(was in het begin niet zo).Bij mij is ook een aantekening gemaakt voor een vergoeding al heb ik het pas een maand.Alles bij elkaar in ieder geval ruim 2 uur gebelt en als ik die vergoed krijg ben ik tevreden.
Ik ben trouwens goed te spreken over hoe UPC het probleem probeert op te lossen,dat was paar jaar terug wel anders.
[/quoute]

[ Voor 42% gewijzigd door Instatic op 16-09-2010 22:22 ]

That Is The Question

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:30
De snelheids problemen tussen UPC en Eweka heb ik ook mogen ervaren. Ik heb een tijdje een abo van XS News ernaast gehouden en kwam snel tot de conclusie dat er enkel iets spaak loopt tussen Eweka <> UPC.

Gezien het feit dat XS News wat sneller zou moeten zijn en de prijs nagenoeg hetzelfde is ben ik nu een maand over naar XS News. Tot op heden heb ik nog geen dip gehad en altijd mijn 25Mbit ten volle kunnen benutten.

Eve char: Warock <TEST>

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:19
LB06 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:44:
Dat ziet eruit als een of andere randdebiel die zijn router via een LAN-poort op het modem heeft aangesloten, waardoor die router nu ip-adressen aan het uitdelen is aan een deel van het Chello netwerk :s. Of het is een slecht geconfigureerde router van UPC, maar dat kan ik me niet voorstellen, zeker omdat hij het soms wel doet en soms niet. Het lijkt me eerder een 'race' tussen de DHCP server van Chello en de DHCP server van die thuisrouter ergens anders op het netwerk.Bij een DHCP renewal wint soms Chello, maar soms wint ook die andere hostile router.

Probeer eens of je in de interface kunt komen?
Ik neem aan dat dat wel dichtgezet is en je niet zelf een dhcp servertje kunt draaien.

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 21:18
rataplan2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:18:
[...]

Helaas is dat niet de oorzaak :(
heb het namelijk bedraad getest zonder viruscanner/firewall. bij mijn ouders thuis die ook fiber 60 hebben haal ik wel gewoon de 60mbps.

[...]

Heb inderdaad de Thomson TWG870U

ik lees net dit op het upc live forum waarschijnlijk heeft het dus bij mij ook daarmee te maken.
vraag me alleen af of zo'n firmware upgrade remote wordt gedaan of dat ik het zelf zou moeten doen
Ik heb ook de thomson en dat ding heeft aardig wat problemen, maar speedtest.net is niet helemaal betrouwbaar, ik haal vaak 7mb en 700kb up, en dan nog geeft speedtest.net aan dat ik die snelheid niet haal.

BBNed speedtest vind ik iets betrouwbaarder:
http://www.bbned.nl/speedtest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
BBNed is alleen op lagere snelheden goed te doen. NXS is in mijn ervaring tot 100Mb de beste, daarboven is het behelpen, die van UPC is tegenwoordig weer redelijk te doen, bij Speedtest.net hangt het nogal af van de server, Naaldwijk is doorgaans goed, Capelle en Portugaal zijn om te janken. Kies dus altijd handmatig een goede server ipv gewoon te slikken wat je automatisch voor je neus krijgt.

Verder rataplan2, goede manier om modem vs PC helemaal uit te sluiten is om jouw modem naar ouders mee te nemen. Als alles daar zeker 60Mb/s haalt (let op je hoofdletters, mb=milibit, dat is een miljardste Mb=Megabit :o ) en je haalt met jouw modem minder, dan weet je exact waar het aan ligt.

Ik heb trouwens ook zo'n ding en haal er de volle 60Mb/s mee. Ik merkte problemen (trage DNS response) met firewall en vooral IP flood detection aan, maar dat deed niets met de totale bandbreedte. Je zou dus naar IP flood detection kunnen kijken (uit kan sowieso weinig kwaad), maar ik twijfel of dat het probleem is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Geen matches
Hier regio nijmegen / wijchen al 3weken last van heel traag internet en hoge ping tijden ( meestal na 8e vandaag nu al )

Ik bedoel dan ping van 25/30/80/66/90/100 zo ziet het ingame eruit.. cod4
ook pingen naar google laat vaak zien dat de ping onstabiel is.

Ligt niet aan mijn hardware oid, dat heb ik uitgebreid getest en aangezien die het smiddags wel goed doet...

iemand??

[ Voor 18% gewijzigd door Marsjee op 17-09-2010 18:49 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
dion_b schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 03:15:
BBNed is alleen op lagere snelheden goed te doen. NXS is in mijn ervaring tot 100Mb de beste, daarboven is het behelpen, die van UPC is tegenwoordig weer redelijk te doen, bij Speedtest.net hangt het nogal af van de server, Naaldwijk is doorgaans goed, Capelle en Portugaal zijn om te janken. Kies dus altijd handmatig een goede server ipv gewoon te slikken wat je automatisch voor je neus krijgt.

Verder rataplan2, goede manier om modem vs PC helemaal uit te sluiten is om jouw modem naar ouders mee te nemen. Als alles daar zeker 60Mb/s haalt (let op je hoofdletters, mb=milibit, dat is een miljardste Mb=Megabit :o ) en je haalt met jouw modem minder, dan weet je exact waar het aan ligt.

Ik heb trouwens ook zo'n ding en haal er de volle 60Mb/s mee. Ik merkte problemen (trage DNS response) met firewall en vooral IP flood detection aan, maar dat deed niets met de totale bandbreedte. Je zou dus naar IP flood detection kunnen kijken (uit kan sowieso weinig kwaad), maar ik twijfel of dat het probleem is.
Net alsof iemand nog denkt dat je met mb, milibit bedoelt, dat is echt niet meer van deze tijd. Als iemand zegt "mb" dan kan je er gewoon vanuit gaan dat hij megabit bedoelt. en met MB natuurlijk megabyte.

http://specs.tweak.to/15535

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Net alsof iemand nog denkt dat je met mb, milibit bedoelt, dat is echt niet meer van deze tijd. Als iemand zegt "mb" dan kan je er gewoon vanuit gaan dat hij megabit bedoelt. en met MB natuurlijk megabyte.
Lekkere boel zal dat worden, als we zomaar een aanname maken op basis van eigen begrippen. Als iemand eerst de moeite neemt om MB te typen met hoofdletters en daarna ineens mb gebruikt, ga ik er vanuit dat hij milibit zal bedoelen. Met de regels die er zijn is het juist zo fijn dat je niet hoeft te speculeren over de betekenis van MB, Mb, etc. Met jouw redenatie is het allemaal weer zo'n puinhoop, want waar leg je de grens?

Ontopic: Ik gebruik nu sinds een week UPC, een totaalpakket XL + extra mediabox, en de communicatie intern bij UPC is echt om te huilen. Ik heb al meerdere keren moeten bellen om wat fouten recht te zetten. Mediabox die niet werkt, film 1 wat ze nog moeten activeren, upload snelheid niet goed, etc. Gisteren kreeg ik dan nog een brief met een doos erbij, omdat ik zou hebben aangegeven dat ik mijn modem zou willen terug sturen. Dat was natuurlijk niet het geval.

Ik moet wel zeggen dat ik redelijk blij ben met de download snelheid, die is meestal tussen de 50-60 Mb/s. Wel is het draadloze bereik van die modem (Thomson) niet goed. Ik zit er ongeveer 8 meter vandaan en de snelheid is nog maar de helft van wat het zou moeten zijn. Gelukkig kan ik kabels netjes wegwerken onder het tapijt.....

Life is what you others make it.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
@ToeingTheLine, die interne commumicatie is egt mega bar.
En dat voor een telecommunicatie bedrijf, hoeveel gekker wil je t hebben.

Hier een vraagje.
Na een fout van UPC is ons hele abbo opgezegd.
Dat bestond uit Internet+ bellen+ digitale TV.
Nu zit ik al 3 weken te wachten dat de boel weer aangesloten word.
Volgens UPC kan/lukt het niet door mijn modem.
Dat is een Arris modem wat het altijd perfect heeft gedaan.
Nu willen ze dat ik me modem + digitale TV boxen kom omruilen voor andere.
En met een andere modem zou het allemaal zoweer gefixt zijn.

Nu zit ik na 3 weken ellende, niet kunnen bellen, een download snelheids van 33Kb/S eigenlijk te denken aan een andere provider.
Daartegen was het altijd probleemloos bij UPC, tot onze verhuizing.

Wat denken jullie tweakers, klopt het dat er een ander modem moet komen om de boel weer te kunnen opstarten?
Het modem werkte nl eerst wel in ons nieuwe huis, perfect zelfs.

Ik heb erg veel gegoogled, maar kon eigenlijk niets vinden wat gelijk was aan ons probleem.
Hopelijk weten jullie als tweakers hier meer over.

Gr Kobus.

[ Voor 6% gewijzigd door kobus71 op 18-09-2010 10:08 ]

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Nu sinds zo'n twee weken compleet stabiel qua down- en upload. De afgenomen 25 Mbit wordt ook echt gehaald en ook de 1,5 Mbit upstream is zoals het hoort. In Tiel lijkt UPC de zaakjes dus goed op orde te hebben. Mag ook gezegd worden denk ik ;)

Geen commentaar

• kobus71
Heb hier in Ede ook altijd schik gehad met UPC.
Geen enkele klacht.
Tot hetfout ging.
Man wat jewel niet moet doen om de boel weer aan degangte krijgen, en dan heb je zelfs nog niets.
Zit er behoorlijk van te balen.
Wil nl Bad company 2 spelen, man wat mis ik die game.
En een beetje behoorlijk internetten is er ook niet bij.

Zal maandag maar naar Arnhem gaam om de mediaboxen en het Arrismodem om te ruilen.
Dan zou de boel weer in orde moeten zijn.
Zeggen ze ??

[ Voor 26% gewijzigd door kobus71 op 18-09-2010 12:16 ]

Verwijderd

Sinds vanmorgen kan ikniet meer op internetvan UPC. Op het kastje brand alleen Power en DS. US knippert en de rest brand niet. (HD) Televisie doet het prima. Telefoon gebruik ik niet. De brandende vraag: Ben ik de enige?! Net 20 min in de wachtrij gestaan en ik gaf het op. Dan maar internetten op mn telefoon. Groetjes uit rotterdam centrum

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kobus71 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:09:
Heb hier in Ede ook altijd schik gehad met UPC.
Geen enkele klacht.
Tot hetfout ging.
Man wat jewel niet moet doen om de boel weer aan degangte krijgen, en dan heb je zelfs nog niets.
Zit er behoorlijk van te balen.
Wil nl Bad company 2 spelen, man wat mis ik die game.
En een beetje behoorlijk internetten is er ook niet bij.

Zal maandag maar naar Arnhem gaam om de mediaboxen en het Arrismodem om te ruilen.
Dan zou de boel weer in orde moeten zijn.
Zeggen ze ??
:?

Je kunt niet zomaar een modem omruilen bij UPC. Als er iets mis is, en het ligt niet aan jouw eigen meuk (brakke kabels binnenhuis) moet er een monteur komen om het op orde te maken.

Sowieso, als zowel DTV als internet problemen geven is het erg onwaarschijnlijk dat toevallig beide modems opeens tegelijkertijd overleden zijn. Veel waarschijnlijker is het dat er iets in de aansluiting die ze allbei delen foutgegaan is.

Beste wat je kunt doen is dus om je eigen coaxkabels te controleren (kapotte splitter/versterker kan exact dit soort ongein veroorzaken), en als dat niet goed is te bellen met de helpdesk. Die zijn trouwens in het weekend gewoon open, dus je hoeft helemaal niet tot maandag te wachten :o
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:57:
Sinds vanmorgen kan ikniet meer op internetvan UPC. Op het kastje brand alleen Power en DS. US knippert en de rest brand niet. (HD) Televisie doet het prima. Telefoon gebruik ik niet. De brandende vraag: Ben ik de enige?! Net 20 min in de wachtrij gestaan en ik gaf het op. Dan maar internetten op mn telefoon. Groetjes uit rotterdam centrum
Dit soort bericht snap ik nooit.

Wat doe je als je de enige bent? Wat doe je als je niet de enige bent? Wat maakt het dus in vredesnaam uit of je wel of niet de enige bent?

Het lijkt me een stuk productiever om op zoek te gaan naar wat IN JOUW GEVAL mis is. TV is een puur downstreamsignaal. Dat werkt zo te zien prima. Als het probleem in het signaal gelegen is, zit het in de upstream, want zonder upstream geen internet. Dat is ook wat de LEDjes van je modem zeggen (geen overbodige luxe om in gevallen als dit de handleiding op te zoeken...)

Het zou dus erg interessant zijn om te weten of je DTV geval wel een upstreamverbinding heeft. Dat kun je doen door via Uitzending Gemist of een andere on-demand ding iets te proberen te kijken.

Lukt dat? Dan zit het probleem bij jou in huis, tussen de splitter en de modem.
Lukt dat ook niet? Dan zit het probleem in of achter de splitter, of geheel buitenhuis in het UPC netwerk.

Het is hier GoT, niet Watishetvandaagkut.nl - we verwachten waar dan ook op GoT dat je zelf doet wat je kunt om je probleem op te lossen...

[ Voor 59% gewijzigd door dion_b op 18-09-2010 13:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Kan iemand aangeven of onDemand van UPC werkt in tiel, toen ik met de helpdesk belde vertelde ze mij dat de centrale nog een update moest krijgen, maar dit is al weer een paar weken terug en ondemand doet het nog steeds niet.

Mocht je trouwens een thomson hebben dan loopt hier een draadje over die modem,
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=35983.360
Er zijn aardig wat mensen die problemen hebben met de modem het schijnt dat dit ding niet echt denderend is, en dat kan ik beamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Geen matches
@Dion: lijkt me toch wel logisch. Als je de enige bent is de kans dat het aan jou ligt vele malen groten dan wanneer er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.

Als hier bijvoorbeeld internet uitvalt dan loop ik even bij mijn buren binnen om te vragen of zij ook geen internet hebben en bel ik even naar een vriend van me die in een ander gebouw zit maar wel dezelfde ISP heeft. Als beide namelijk hetzelfde probleem hebben, is het zeer aannemelijk dat het om een storing gaat, waar ik dus verder niet direct iets aan kan doen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Geen matches
@dion_b, door een fout hebben ze ons ineens afgesloten.
Nu zeggen ze dat het opstarten niet meer lukt door ons modem.
En de TV box( en ). Nu moeten die eerst allemaal omgeruild worden in de shop in Arnhem.
Ik vond het zelf ook maar raar gebrabbel, maar het is het enige wat ik nog kan doen.
Ik zal hier iig plaatsen als er een oplosing is, wat die dan was.

Iig ga ik eerst je tips opvolgen.

[ Voor 18% gewijzigd door kobus71 op 19-09-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik heb net als daan.o vandaag megabrak internet via upc.. Normaal werkt het als een speer maar er is vandaag iets niet in orde, alles gaat enorm langzaam... Ik zit ook in R'dam centrum.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:50

Pierre

Van nature lui!

FreeRider schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:06:
Ik heb net als daan.o vandaag megabrak internet via upc.. Normaal werkt het als een speer maar er is vandaag iets niet in orde, alles gaat enorm langzaam... Ik zit ook in R'dam centrum.
Ik bijna naast Rotterdam en hier totaal geen last van brak internet

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Geen matches
Ik vind dat het ook gemeld mag worden wanneer het goed is. Ik heb thuis nu al een jaar oid Fiber power 60Mbit en haal van de 60 iets rond de 65Mbit zelfs en 6Mbit upload is ook echt 6Mbit! Geen storingen, helemaal perfect :) Enige wat ik mis is het kunnen aanvragen van IPv6 maarja,,, of dat echt een min-punt is :P (enkel xs4all doet dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik ben ook wel tevreden hoor, altijd snel internet via upc, maar vandaag is het hopeloos... Daarom maar een USB wifi stickje gepakt en via de buren via tele2 verbonden... werkt een stuk beter momenteel !

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
LB06 schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:45:
@Dion: lijkt me toch wel logisch. Als je de enige bent is de kans dat het aan jou ligt vele malen groten dan wanneer er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.

Als hier bijvoorbeeld internet uitvalt dan loop ik even bij mijn buren binnen om te vragen of zij ook geen internet hebben en bel ik even naar een vriend van me die in een ander gebouw zit maar wel dezelfde ISP heeft. Als beide namelijk hetzelfde probleem hebben, is het zeer aannemelijk dat het om een storing gaat, waar ik dus verder niet direct iets aan kan doen.
Dat is niet noodzakelijkerwijs het geval :o

Sowieso gaat wat je hier zegt alleen op als je zeker weet dat de ander op hetzelfde netwerkonderdeel zit als jij. Dat weet je misschien wel van je buren of die vriend van je, maar je kunt onmogelijk weten of een ander die zonder adres op het internet post dat ook is, zeker als de plaats (Rotterdam Centrum bijv) nogal groot is.

Daarnaast is het zeker niet zo dat je niets kunt doen als de bron van een probleem buiten ligt. Juist op zo'n moment is de kwaliteit van je eigen bekabeling cruciaal - je kunt met goede bekabeling net die paar dB winnen om jouw modem wel online te houden als anderen gaan knipperlichten, of om een stabiele verbinding te houden terwijl die van anderen alle kanten op vliegt. Niet dat dat altijd lukt, maar het loont altijd om bij een signaalstoring je eigen meuk te kijken, ook al weet je zeker dat de hele buurt er last van heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Momenteel haalt mijn netwerk z'n snelheid bij lange na niet. Ik haal nu maximaal 10 Mbit down en 4 Mbit up, terwijl ik een 60 Mbit abo heb. Normaal gesproken haal ik altijd snelheden rond de 58 Mbit down. Modem en router gereset, maar geen resultaat. Iemand enig idee of er wellicht wat bij UPC aan de hand is? Meer mensen die dit probleem ervaren in de omgeving Amsterdam?

EDIT: Het gaat nu al beter. Ik geloof dat de snelheid elk kwartier weer iets toeneemt. Ik zit inmiddels alweer op 40 Mbit. Kan dit te maken hebben met werkzaamheden bij UPC of is het gewoon extreme drukte?

[ Voor 21% gewijzigd door bart1074 op 20-09-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Laat ik eens even in de glazen bol kijken...

Serieus: op basis van niet meer dan twee tijdstippen en twee metingen zonder verdere info kan niemand iets concreets roepen. Ja, het zou drukte kunnen zijn (vrij normaal dat dat afneemt tegen eind van de avond, alleen zou het dan om 22u36 opmerkelijk druk zijn geweest), het zou werkzaameheden kunnen zijn (al is dat onwaarschijnlijk, meestal lig je er dan gewoon uit), en het zou 1001 andere dingen kunnen zijn, zoals de site/server waarop je gemeten hebt, uploadverkeer op eigen netwerk etc. etc. etc.

Ik (A'dam Oost, Transvaalbuurt) heb rond die tijd in ieder geval niets bijzonders gemerkt - maarja, ik zat gewoon te surfen met op de achtergrond een paar torrents aan, niet continu m'n snelheid te meten. Wederom mbt "omgeving XXXXX" - dat zegt werkelijk niets, als jij in Purmerend ofzo zit is wat ik in Oost meemaak volstrekt niet relevant en omgekeerd. Wat een ander ervaart is hooguit relevant als je op hetzelfde netwerkonderdeel zit, en dan moet je in een stad zowat buren zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
dion_b schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:45:
Laat ik eens even in de glazen bol kijken...

Serieus: op basis van niet meer dan twee tijdstippen en twee metingen zonder verdere info kan niemand iets concreets roepen. Ja, het zou drukte kunnen zijn (vrij normaal dat dat afneemt tegen eind van de avond, alleen zou het dan om 22u36 opmerkelijk druk zijn geweest), het zou werkzaameheden kunnen zijn (al is dat onwaarschijnlijk, meestal lig je er dan gewoon uit), en het zou 1001 andere dingen kunnen zijn, zoals de site/server waarop je gemeten hebt, uploadverkeer op eigen netwerk etc. etc. etc.

Ik (A'dam Oost, Transvaalbuurt) heb rond die tijd in ieder geval niets bijzonders gemerkt - maarja, ik zat gewoon te surfen met op de achtergrond een paar torrents aan, niet continu m'n snelheid te meten. Wederom mbt "omgeving XXXXX" - dat zegt werkelijk niets, als jij in Purmerend ofzo zit is wat ik in Oost meemaak volstrekt niet relevant en omgekeerd. Wat een ander ervaart is hooguit relevant als je op hetzelfde netwerkonderdeel zit, en dan moet je in een stad zowat buren zijn :o
Bedankt voor je antwoord. Ik snap dat het een beetje beperkte informatie was, maar het was zo'n overduidelijke en vooral abnormale snelheidsbeperking. Ik heb twee verschillende metingen gedaan elke keer, zowel via upc.nl als via speedtest.net (meerdere servers). Verder had ik alleen http verkeer, geen torrents of ander p2p of intern netwerk verkeer. Ook waren er op dat moment geen andere clients aan het netwerkje hier verbonden. Om preciezer te zijn over mijn locatie, zit ik in de Diamantbuurt (Amsterdam, de Pijp). We zullen er waarschijnlijk niet meer echt achter komen wat er aan de hand was. M'n snelheid is inmiddels weer normaal, maar toch vond ik het een beetje vreemd. Nogmaals bedankt.

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Geen matches
dion_b schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:19:
[...]

Waarschijnlijker:
Heb net mijn eerste torrent test gedaan.
daar haal ik wel mooi 6.4 MB/s en dat komt toch wel redelijk overeen met 60 Mbps
dan dan ook nog eens via wifi :)

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft 1 van jullie de laatste week ook weleens zo een hik-up gehad van hun internet aansluiting
waarbij je browser er lang overdeed om een pagina te laden (lijkt net of hij vastzit) en dan plotseling
de pagina normaal te laden. Waar kan dit aan liggen? (ongeacht welke website je bezoekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Waar dat aan kan liggen... 1001 dingen :o

Lees Wikipedia: Internet Protocol Suite eens.

Jouw browser zit in de Application layer op jouw PC. Om een webpagina in te laden moet de data door de app layer van de server afdalen via transport en internet naar de link layer ervan. Vervolgens moet die data over het internet gaan om tenslotte op jouw PC weer van de link naar de internet naar de transport layer te gaan, die het naar jouw browser in de application layer stuurt.

Een korte verstoring in willekeurig welk van die stappen kan veroorzaken wat je hier beschrijft.

Als het iets met je ISP te maken heeft zou het tussen modem, CMTS, core router en interconnect richting de server van de website in kwestie fout moeten gaan. Heb je een concrete reden om iets daar te vermoeden (resettende modem bijv, of gelijktijdige uitval van andere diensten zoals telefonie of televisie over dezelfde verbinding)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Geen matches
Kom je thuis van vakantie, werkt het internet niet meer via de kabel |:(

Via draadloos werkt het gewoon. De lampjes Receive is blauw en Link die knippert.

Meer mensen met dit probleem?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Nee, ik ben al langer terug van vakantie. :)

Al eens een reset van de hele boel geprobeerd?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Geen matches
Guardian Angel schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:33:
Nee, ik ben al langer terug van vakantie. :)

Al eens een reset van de hele boel geprobeerd?
Heb de modem en mn pc inmiddels 3 keer een reboot gegeven but no luck. Wel raar dat ik wel gewoon op het draadloos internet kan zonder problemen.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Juist, dus zal er ergens in je router iets niet goed (meer) zitten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:39:
Heeft 1 van jullie de laatste week ook weleens zo een hik-up gehad van hun internet aansluiting
waarbij je browser er lang overdeed om een pagina te laden (lijkt net of hij vastzit) en dan plotseling
de pagina normaal te laden. Waar kan dit aan liggen? (ongeacht welke website je bezoekt)
Ik heb hier inderdaad de afgelopen week ook last van gehad. :/ Ik heb gisteren de hele middag het modem van de stroom gehad (heck, ik was toch de hele middag weg) en sindsdien lijkt het okay.

In mijn router zag ik in het log-bestand allemaal 'Internet connected', 'Internet disconnected' meldingen staan. Soms wel 6 per minuut, precies op de momenten dat ik gewoon niet kon surfen. Bij mij zijn de symptomen een tikkeltje anders overigens; hij laadt heel lang en uiteindelijk krijg ik een blanco pagina. Soms helpt refreshen, soms ook niet. Dan is het een kwestie van even wachten en later verder gaan.

Maar goed, zoals ik al zei, na het modem wat rust gegund te hebben, lijkt het nu over. * Cloud afkloppen doet

edit:
Mocht het weer gaan gebeuren dan ga ik wel de helpdesk bellen, want het is echt rete irritant. Modemverbinding lijkt verder niets mis mee te zijn, de waarden zijn (althans in mijn ogen) prima. Heb ook een andere dns-server geprobeerd, dat hielp ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 27-09-2010 22:51 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Guardian Angel schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:50:
Juist, dus zal er ergens in je router iets niet goed (meer) zitten.
Ja denk het ook, zal kijken of ik morgen nog steeds het probleem heb. Zo ja, dan bel ik UPC.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 13-10 18:46
Geen matches
Ik heb m'n abo geupgrade van 30 naar 60 en ik kreeg mailtje dat er een nieuw modem verstuurd zou worden van 60 euro. Dus ik bellen dat ik die niet nodig heb, omdat ik al een modem heb. Maar het schijnt dus dat mijn huidige modem die snelheid niet aankan, vandaar dat er nieuw modem wordt gestuurd. Stom natuurlijk dat ik daar zelf niet aan heb gedacht, ik helemaal in paniek aan die telefoon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
NickySantoro schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:08:
[...]

Ja denk het ook, zal kijken of ik morgen nog steeds het probleem heb. Zo ja, dan bel ik UPC.
Gast, je hebt een internetverbinding over je modem, anders werkte draadloos niet. Het probleem *moet* dus zitten in het gedeelte waar jij over gaat en niet UPC (alles achter de modem), anders werkte het draadloos ook niet :o

Check eens gewoon je UTP kabel (door een andere te proberen), reset de router, evt terug naar fabrieksinstellingen, en als dat niet werkt, PC rechtstreeks op modem aansluiten (wel modem resetten nadat je router afgekoppeld hebt).
Cloud schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:50:
[...]

Ik heb hier inderdaad de afgelopen week ook last van gehad. :/ Ik heb gisteren de hele middag het modem van de stroom gehad (heck, ik was toch de hele middag weg) en sindsdien lijkt het okay.

In mijn router zag ik in het log-bestand allemaal 'Internet connected', 'Internet disconnected' meldingen staan. Soms wel 6 per minuut, precies op de momenten dat ik gewoon niet kon surfen. Bij mij zijn de symptomen een tikkeltje anders overigens; hij laadt heel lang en uiteindelijk krijg ik een blanco pagina. Soms helpt refreshen, soms ook niet. Dan is het een kwestie van even wachten en later verder gaan.

Maar goed, zoals ik al zei, na het modem wat rust gegund te hebben, lijkt het nu over. * Cloud afkloppen doet

edit:
Mocht het weer gaan gebeuren dan ga ik wel de helpdesk bellen, want het is echt rete irritant. Modemverbinding lijkt verder niets mis mee te zijn, de waarden zijn (althans in mijn ogen) prima. Heb ook een andere dns-server geprobeerd, dat hielp ook niet.
Kijk, dit lijkt er wat meer op: die router logs geven aan dat je modem (soms wel 6x per minuut? :X ) aan het resetten is. Kijk eens anders in je modem logs (en signaalwaardes), misschien dat daar een oorzaak in te vinden is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
dion_b schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:31:
[...]

Gast, je hebt een internetverbinding over je modem, anders werkte draadloos niet. Het probleem *moet* dus zitten in het gedeelte waar jij over gaat en niet UPC (alles achter de modem), anders werkte het draadloos ook niet :o

Check eens gewoon je UTP kabel (door een andere te proberen), reset de router, evt terug naar fabrieksinstellingen, en als dat niet werkt, PC rechtstreeks op modem aansluiten (wel modem resetten nadat je router afgekoppeld hebt).

[...]
Blijkt dat kabel van router naar switch kapot is waar alle verbindingen op zitten. van router naar laptop werkt wel met kabel. Ben er echt totaal niet blij mee, aangezien die cat5e kabel onder het huis loopt :X

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:43
Geen matches
Marsjee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:46:
Hier regio nijmegen / wijchen al 3weken last van heel traag internet en hoge ping tijden ( meestal na 8e vandaag nu al )

Ik bedoel dan ping van 25/30/80/66/90/100 zo ziet het ingame eruit.. cod4
ook pingen naar google laat vaak zien dat de ping onstabiel is.

Ligt niet aan mijn hardware oid, dat heb ik uitgebreid getest en aangezien die het smiddags wel goed doet...

iemand??
Hier ook, dramatisch hier met het internet de afgelopen week/weken.

Met nieuwsgroepen op poort 119, als SSL (563 & 995). Snelheid komt niet hoger dan 1mbps. Wordt weer lekker geknepen op de nieuwsgroepen, dit is een tijd lang goed gegaan maar het is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 20:59
STIMPPYYY schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:31:
[...]

Hier ook, dramatisch hier met het internet de afgelopen week/weken.

Met nieuwsgroepen op poort 119, als SSL (563 & 995). Snelheid komt niet hoger dan 1mbps. Wordt weer lekker geknepen op de nieuwsgroepen, dit is een tijd lang goed gegaan maar het is weer terug.
Toevallig Eweka ?

UPC knijpt niet op nieuwsgroepen. Eweka heeft afgelopen weken storing gehad dit is ook op hun website te lezen. Zelf haal ik met xsnews nog altijd de volle 25 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nee eerst Lightning usenet abbo gekocht voor 90 dagen.

Hier begon het gezeik mee, eerste 5 minuten gewoon 3mbps en daarna opeens 1mbps.

Dus even mijn oude usenet provider geprobeerd, Hitnews. Deze geeft exact dezelfde snelheid, dus het ligt zeker niet aan de usenet providers maar aan UPC.

Zelfs rond dit tijdstip geen 3mbps maar 2/2.5

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-09-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 19:32

Osxy

Holy crap on a cracker

STIMPPYYY schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:51:
Nee eerst Lightning usenet abbo gekocht voor 90 dagen.

Hier begon het gezeik mee, eerste 5 minuten gewoon 3mbps en daarna opeens 1mbps.

Dus even mijn oude usenet provider geprobeerd, Hitnews. Deze geeft exact dezelfde snelheid, dus het ligt zeker niet aan de usenet providers maar aan UPC.
Ik heb nergens last van met usenet met onze 60mbit UPC verbinding, misschien toch regionaal?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Ik hoop dat het snel beter is, want vind dit wel een gaar. Als je eenmaal aan wat beters gewend bent dan is teruggaan altijd vervelend maarja. Ik wacht nog even een week of twee af als het dan niet beter wordt even bellen.

Kom zelf overigens ook uit Nijmegen.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
STIMPPYYY schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:56:
Ik hoop dat het snel beter is, want vind dit wel een gaar. Als je eenmaal aan wat beters gewend bent dan is teruggaan altijd vervelend maarja. Ik wacht nog even een week of twee af als het dan niet beter wordt even bellen.

Kom zelf overigens ook uit Nijmegen.
Heb hier ook al 4weken last van heel sloom internet. ik heb contact gehad met iemand op het upc forum
en hij verteld mij dat er capiciteits problemen zijn hier in 6605 ( wijchen ) een vriend van mij die in nijmegen zit heeft precies het zelfde probleem.

De oplossing: Ik krijg een nieuw modem toegestuurd die het moet oplossen, terwijl het mij sterk lijkt dat een modem het kan oplossen maargoed. ik wacht af :)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tijdje geleden liep mijn Mediabox meerdere keren per dag vast, vrijwel altijd tijdens standby. Ik moest de stroom er af halen om hem weer aan de praat te krijgen. Meerdere keren per dag gaat dat irriteren, en dus heb ik maar eens gebeld.

Op 15 september was er een monteur die mijn mediabox vervangen heeft. Ik had nog een oud kabelmodem welke hij volgens UPC richtlijnen niet mocht laten staan, dus daar is nu een Cisco voor in de plaats gekomen. Ook is mijn aansluitpunt vervangen. Dat was zo'n groen blok, en is nu een wit UPC kastje geworden.

Alles leek in orde tot we er de volgende dag achter kwamen dat On Demand niet werkte. Testkanaal gaf ook fouten aan op het IP adres (192.168 adres). Weer gebeld, ik moest mijn mediabox 24 uur aan laten staan, dan zou er een reset uitgevoerd worden. Ik zou een sms krijgen als dit gedaan was. Afijn, na 48 uur, geen reset, geen sms, geen On Demand. Nog maar eens bellen. Er zou een nieuwe monteur komen.

Deze is gisteravond geweest, en heeft weer de mediabox vervangen. Nu kregen we wel een goed IP adres (10.nogwat). Maar na een mediabox swap moet dat ding eerst nog geactiveerd worden voordat je kunt kijken. Dat schijnt vanuit India geïnitieerd te worden. Vanmorgen was dit echter nog niet gebeurd en kon ik nog geen DTV kijken. Ben erg benieuwd of het in orde is als ik thuis kom anders kan ik wéér bellen. :{

• kobus71
Geen matches
Ajajajai, eindelijk weer normaal internet.
Man wat heeft dat lang geduurt.
Moest tog echt me modem en mediabox ruilen.
Alle nummers, de smartcart, mediabox en modemnummers moest ik later telefonies doorgeven.
Toen kon de boel pas geactiveerd worden.
Man, wat kan je je internet missen.

• REDSD
Na verschillende problemen te hebben gehad met UPC is bij mij het volgende gebeurt de afgelopen tijd:

- Ik ben in contact gekomen met UPC webcare (de is de positieve kant van UPC) zij hebben mij aangeboden om mijn thomson router te vervangen voor een modem die wel goed werkt. (de thomson router kent veel problemen veelal door slechte firmware).

-On demand werkte niet door een defecte digitale ontvanger, een monteur is langs geweest alleen heeft hij de digitale ontvanger vervangen door een ouder type welke geen hdmi aansluiting heeft, nog film1HD, UPC HD zegt in principe dat dit mijn probleem is, er staat nergens welke digitale ontvanger wordt aangeboden en als hij slechter is dan de vorige dan moet ik maar een duurder abonnement nemen.

Conclusie, wil je iets gedaan krijgen bij UPC en wil je goed behandeld worden dan raad ik af in contact te treden met HD, er zijn andere contact punten zoals webcare van UPC die meestal iets klant vriendelijker zijn.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 15:36
Nou, overgestapt van Telfort naar UPC. er gaat daar ook altijd iets mis he.

Gelukkig nu werkend allemaal.

Wel irritant: slechte informatie voorziening. medewerker aan telefoon verzekerde mij dat ik de 2e hd box voor 5 euro in de maand kon krijgen. Dus de prijs van een standaard box. Irritant dat dit niet zo is maar goed.

contract en gegevens nooit ontvangen. Wist dus mijn eigen nieuwe telefoonnummer niet eens omdat UPC ook de boel op onbekend bellen heeft gezet........

Royaal en HD abonnementen deden het niet en moest telefonisch geactiveerd worden......

Ach ja, zo zie je maar: gaat nooit vanzelf bij UPC.....

/edit, lol en nu zijn al mijn zenders weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door xxxMaverick op 29-09-2010 20:04 ]

Verwijderd

Even een vraagje voor diegenen die recent een bestelling hebben geplaatst en mij misschien van een antwoord kunnen voorzien.

Ik wil voor mijn ouders (die nemen nu digitale TV af van UPC, thomson non-dvr ontvanger) een alles in 1 pakket bestellen. 25 Mbit Internet + Onbeperkt bellen + HD Abo. Echter zitten zij nog vast aan een KPN analoog belabonnement t/m 31 december waarvan zij het telefoonnummer willen behouden.

Ik wil het nieuwe pakket dus aanvragen per 3-1-2011 (eerstvolgende werkdag). Nu is mijn vraag, wanneer kan ik de spullen verwachten? Nieuwe settopbox, modem, versterker (werd er bij mij bij Ziggo gratis bijgeleverd, weet niet of dit bij UPC zo is) en installatiespullen?

Gezien dit forum heb ik meer vertrouwen in klantervaringen dan bellen naar de Helpdesk (winkel UPC zit niet in Apeldoorn helaas...).

• REDSD
Je kan de spullen ongeveer een week van te voren verwachten volgensmij.

Het is ook mogelijk om al het totaal pakket af te nemen en later je telefoonnummer over te laten zetten.

Zorg er voor dat je wel checkt of alles werkt, upc heeft wel wat goedkope hardware er tussen zitten en er wilt vaak wel iets het niet doen.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:23

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:12:
Even een vraagje voor diegenen die recent een bestelling hebben geplaatst en mij misschien van een antwoord kunnen voorzien.

Ik wil voor mijn ouders (die nemen nu digitale TV af van UPC, thomson non-dvr ontvanger) een alles in 1 pakket bestellen. 25 Mbit Internet + Onbeperkt bellen + HD Abo. Echter zitten zij nog vast aan een KPN analoog belabonnement t/m 31 december waarvan zij het telefoonnummer willen behouden.

Ik wil het nieuwe pakket dus aanvragen per 3-1-2011 (eerstvolgende werkdag). Nu is mijn vraag, wanneer kan ik de spullen verwachten? Nieuwe settopbox, modem, versterker (werd er bij mij bij Ziggo gratis bijgeleverd, weet niet of dit bij UPC zo is) en installatiespullen?

Gezien dit forum heb ik meer vertrouwen in klantervaringen dan bellen naar de Helpdesk (winkel UPC zit niet in Apeldoorn helaas...).
Lijkt me wijs om het 2 weken eerder aan te vragen en te installeren. Dan meteen nummerportatie aanvragen via UPC. Als UPC op 3-1-2001 bij KPN aanklopt roept die doodleuk dat jij daar geen abo meer hebt en het nummer in de vergaarbak is gedonderd. Nu zijn ze weliswaar verplicht om dat nummer beschikbaar te houden, maar ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:12:
.... Nieuwe settopbox, modem, versterker (werd er bij mij bij Ziggo gratis bijgeleverd, weet niet of dit bij UPC zo is) en installatiespullen? ....
Je betaalt voor de settopbox van UPC een maandbedrag, aangezien je hem ''huurt.'' Wil je een tweede settopbox, dan kun je deze ook huren per maand. Modem en apparatuur zit hier bij inbegrepen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• BreadFan
  • Niet online
Geen matches
Ter aanvulling op mijn vorige post:

De Mediabox functioneerde toen ik thuis kwam, kon gewoon digitaal TV kijken, maar On Demand gaf nu een andere fout aan (tijdelijk niet beschikbaar, met een CD103 error). Vanmorgen gaf hij dat nog steeds aan... zo tijdelijk zal dat wel niet zijn dus. :(

Verwijderd

Excuses, ik heb mijn vraag verkeerd gesteld denk ik.

Ik bedoel eigenlijk, als ik het aankomende maand bestel, maar met een toekomstige ingangsdatum van 3-1-2011, wanneer kan ik dan de verschillende spullen verwachten? Aangezien er al digitale TV wordt afgenomen bij UPC, zou het dus kunnen dat deze spullen bijvoorbeeld eerder worden verstuurd en geactiveerd (HD-pakket) dan het internet + bellen verhaal. Ik weet dat UPC alles enkel in huur heeft.

Of zal UPC het gehele pakket in 1x activeren en versturen?

Dank voor jullie ervaringen alvast.

• chim0
Geen matches
Heeft iemand zijn of haar snelheid weleens verhoogd en zo ja, hoe lang duurde dat? Want ik heb net m'n nieuwe modem gekregen en hij doet het maar nog steeds de oude snelheid. Het zal vast één dezer dagen gebeuren maar ik ben ongeduldig. O-)

• STIMPPYYY
Marsjee schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:23:
[...]

Heb hier ook al 4weken last van heel sloom internet. ik heb contact gehad met iemand op het upc forum
en hij verteld mij dat er capiciteits problemen zijn hier in 6605 ( wijchen ) een vriend van mij die in nijmegen zit heeft precies het zelfde probleem.

De oplossing: Ik krijg een nieuw modem toegestuurd die het moet oplossen, terwijl het mij sterk lijkt dat een modem het kan oplossen maargoed. ik wacht af :)
En wederom echt BRAK! deze avond... :( zo is het dus al weken met 30Mbit. 2 jaar geleden was het nog sneller dan dit.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/2519/brakkeupc300920102030.jpg

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu langer dan 12 maanden het 3 in 1 pakket bij UPC (alleen HDTV heb ik later genomen). Wat ik mij afvraag is of UPC ook bepaalde acties heeft als ik mijn abonnement zou verlengen (kortingen oid). Iemand al leuke aanbiedingen gekregen?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:39:
Excuses, ik heb mijn vraag verkeerd gesteld denk ik.

Ik bedoel eigenlijk, als ik het aankomende maand bestel, maar met een toekomstige ingangsdatum van 3-1-2011, wanneer kan ik dan de verschillende spullen verwachten? Aangezien er al digitale TV wordt afgenomen bij UPC, zou het dus kunnen dat deze spullen bijvoorbeeld eerder worden verstuurd en geactiveerd (HD-pakket) dan het internet + bellen verhaal. Ik weet dat UPC alles enkel in huur heeft.

Of zal UPC het gehele pakket in 1x activeren en versturen?

Dank voor jullie ervaringen alvast.
Als jij een ingangsdatum van 3-1-2011 opgeeft, dan zal de benodigde apparatuur rond die datum geleverd worden.

Mocht je het pakket onverhoopt eerder ontvangen, dan zal deze ook direct geactiveerd (en dus gefactureerd) worden. Je kan dus niet betalen vanaf 3-1-2011 en genieten van de HD-zenders vanaf 1-11-2010 als je dat bedoelt. ;)

Als ik jou was zou ik het pakket gewoon zo rond Kerst bestellen, tenzij er nu een goede aanbieding is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 30-09-2010 21:15 ]

Verwijderd

Geen matches
sylvesterrr schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:14:
[...]

Als jij een ingangsdatum van 3-1-2011 opgeeft, dan zal de benodigde apparatuur rond die datum geleverd worden.

Mocht je het pakket onverhoopt eerder ontvangen, dan zal deze ook direct geactiveerd (en dus gefactureerd) worden. Je kan dus niet betalen vanaf 3-1-2011 en genieten van de HD-zenders vanaf 1-11-2010 als je dat bedoelt. ;)

Als ik jou was zou ik het pakket gewoon zo rond Kerst bestellen, tenzij er nu een goede aanbieding is.
Thnx. Geen probleem als het nieuwe TV pakket eerder geactiveerd zou worden natuurlijk, ik snap dat je daar dan voor betaald. Het gaat er in dit geval om dat het telefoonnummer dus vaststaat bij KPN tot het einde van het jaar. Maar waarschijnlijk komt alles dus tegelijk aangezien er een alles in 1 pakket wordt besteld.

Ik weet voldoende in ieder geval, bedankt.

• chim0
Geen matches
Ligt het nou aan mij of is het weer traag als dikke stront?

Hij loopt weer. :X

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 30-09-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Geen matches
STIMPPYYY schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:28:
[...]

En wederom echt BRAK! deze avond... :( zo is het dus al weken met 30Mbit. 2 jaar geleden was het nog sneller dan dit.

[afbeelding]
Gewoon opslaan liefst met datum, printscreen en even bellen met de klantenservice. Ik wordt er altijd netjes en goed geholpen, ze kunnen zo zien of het aan hun lijn ligt of dat het tot aan het modem wel allemaal goed loopt. Check ook even direct na je modem of de snelheid langzaam is, zo niet dan is er iets met je router. Als het direct achter het modem nog steeds traag loopt, meldt dit dan aan de klantenservice, dat scheelt over en weer bellen. Geef duidelijk aan wat er mis is, zodat ze als het nodig is meteen een nieuw modem kunnen sturen. Gebruik ook meerdere PC's om het te testen, klinkt lullig maar het kan best een kabel zijn of wireless bijvoorbeeld.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Geen matches
BreadFan schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:47:
Ter aanvulling op mijn vorige post:

De Mediabox functioneerde toen ik thuis kwam, kon gewoon digitaal TV kijken, maar On Demand gaf nu een andere fout aan (tijdelijk niet beschikbaar, met een CD103 error). Vanmorgen gaf hij dat nog steeds aan... zo tijdelijk zal dat wel niet zijn dus. :(
Om het verhaal compleet te maken:

Ik heb een factory reset gedaan om de CD103 error te verhelpen, en nu werkt alles weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
dion_b schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:31:
[...]

Kijk, dit lijkt er wat meer op: die router logs geven aan dat je modem (soms wel 6x per minuut? :X ) aan het resetten is. Kijk eens anders in je modem logs (en signaalwaardes), misschien dat daar een oorzaak in te vinden is.
Sinds die middag offline van afgelopen zondag is het nog steeds goed. :) Dus wat het geweest is weet ik niet maar ik zie geen grote aantallen connected/disconnected meldingen meer voorbijkomen. Sindsdien nog maar 3 keer een 'Internet connected' melding, echter zonder de disconnected melding. Wat dat is weet ik niet, want ik ondervind verder geen problemen. Modemwaardes leken destijds wel goed overigens (als ik ze vergeleek met de waarden in diverse modem FAQs); allemaal binnen de marges.

Als andere mensen ook last hebben van traag/haperend internet; misschien een tip dus. Modem even een aantal uur van de stroom halen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

tjtristan schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 02:47:
[...]

ToeingTheLine schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 08:54:
[...]

Lekkere boel zal dat worden, als we zomaar een aanname maken op basis van eigen begrippen. Als iemand eerst de moeite neemt om MB te typen met hoofdletters en daarna ineens mb gebruikt, ga ik er vanuit dat hij milibit zal bedoelen. Met de regels die er zijn is het juist zo fijn dat je niet hoeft te speculeren over de betekenis van MB, Mb, etc. Met jouw redenatie is het allemaal weer zo'n puinhoop, want waar leg je de grens?

Ontopic: Ik gebruik nu sinds een week UPC, een totaalpakket XL + extra mediabox, en de communicatie intern bij UPC is echt om te huilen. Ik heb al meerdere keren moeten bellen om wat fouten recht te zetten. Mediabox die niet werkt, film 1 wat ze nog moeten activeren, upload snelheid niet goed, etc. Gisteren kreeg ik dan nog een brief met een doos erbij, omdat ik zou hebben aangegeven dat ik mijn modem zou willen terug sturen. Dat was natuurlijk niet het geval.

Ik moet wel zeggen dat ik redelijk blij ben met de download snelheid, die is meestal tussen de 50-60 Mb/s. Wel is het draadloze bereik van die modem (Thomson) niet goed. Ik zit er ongeveer 8 meter vandaan en de snelheid is nog maar de helft van wat het zou moeten zijn. Gelukkig kan ik kabels netjes wegwerken onder het tapijt.....
Ik zag dit zo staan en ik kon het toch niet laten om even te corrigeren.

Milibit is een term die totaal niet bestaat. misschien in de quantumlogica ofzo :P

Kleiner dan een bit is er logisch gezien niet, een halve byte bestaat wel, dat is een Nibble, 00-FF elk karakter hier link is een nibble in een hexadecimale editor....

Ter info:

mb = megabit (niet binear vermenigvuldigd) dus 1mb = 1.000x1.000 bits = 1.000.000 bits
Mb = megabit (binear vermenigvuldigd) dus 1Mb = 1.024x1.024 bits = 1.048.576 bits
mB = megabyte (niet binear vermenigvuldigd) dus 1mB = 1.000x1.000 bytes = 1.000.000 bytes
MB = megabyte (binear vermenigvuldigd) dus 1MB = 1.024x1.024 bytes = 1.048.576 bytes

Om het nog moeilijker te maken gebruikt men tegenwoordig vaak MiB om zo het binaire stelsel aan te geven.

mB wordt overigens zelden gebruikt (in correct toegepaste vorm welteverstaan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Geen matches
Die m in mb staat wel degelijk voor milli. Wikipedia: SI-prefix

Voor de uitleg over MB of MiB zie Wikipedia: Megabyte

mB zou dan millibyte zijn.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Nouw heb ik net zo fijn alles weer voor mekaar bij UPC, maar:
Ze hebben me een mooi klein mediaboxje meegegeven voor HD TV.
Deze dus aangesloten aan de Samsung HD TV.
Me vrouw kijkt meestal naar de oude TV.
Zo een met een bak erachter, een SD TV zeg maar.
Weet iemand hoe ik nu de analoge kabel moet leggen naar de SD TV ?
Dus waar sluit ik de coax kabel aan ?

Zoveel dat ik gegoogeld heb, maar niets kunnen vinden.
Het kleine HD media boxje heeft aleen een coax ingang, geen uitgang.
Zou het mogelijk zijn om zo een T-stukje/verloopje te halen en dan het signaal te splitten .
Het ene naar de SD TV en het ander naar de media box die weer op de HD-TV is aangesloten.

Zou egt tof zijn als iemand het weet, zit nl al een paar dagen te googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 09:40
Geen matches
Jammer van je taalvauten maar je kan inderdaad een t-stukje voor je HD-box zetten. Om signaal verlies verder te elimineren zou je kunnen kiezen voor een singnaalversterker ipv een t-stukje.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
Als je op beide digitaal wilt kun je proberen je HDTV via hdmi aan te sluiten en je SDTV via SCART. De coaxkabel laat je dan gewoon zitten waar hij zit: in de mediabox. Als dat niet werkt kun je inderdaad een splitter gebruiken om op je HDTV digitaal te kijken en op je SDTV analoog. Of je moet er een tweede mediabox bijkopen/huren.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
LB06 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:28:
Als je op beide digitaal wilt kun je proberen je HDTV via hdmi aan te sluiten en je SDTV via SCART. De coaxkabel laat je dan gewoon zitten waar hij zit: in de mediabox. Als dat niet werkt kun je inderdaad een splitter gebruiken om op je HDTV digitaal te kijken en op je SDTV analoog. Of je moet er een tweede mediabox bijkopen/huren.
Ik denk toch dat hij bedoeld dat zijn vrouw naar de analoge tv kijkt. Enige wat je kunt doen is een splitter voor de mediabox zetten. Het word afgeraden om hdmi én scart tegelijk aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Geen matches
Precies wat ManiacsHouse zegt.
Dan ga ik een splitter halen en kan me vrouw de gewone analoge zenders ontvangen op de SD TV.
De HD-TV zit met HDMI aan de mediabox.
Ik zal laten weten hoe het gelukt is en of er ook slechter beeld van gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Geen matches
kobus71 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:02:
Zou egt tof zijn als iemand het weet, zit nl al een paar dagen te googelen.
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Dus als ik helemaal scheef denk zeg je het maar :).
Voorheen had je toch ook 2 tv's? Naar beide tv's lag een coax kabel.

In de nieuwe situatie, heb je nog steeds naar beide tv's een coax.. alleen bij je HDTV steek je de coax niet in de tv maar in de mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
job schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

Ik snap het probleem eigenlijk niet. Dus als ik helemaal scheef denk zeg je het maar :).
Voorheen had je toch ook 2 tv's? Naar beide tv's lag een coax kabel.

In de nieuwe situatie, heb je nog steeds naar beide tv's een coax.. alleen bij je HDTV steek je de coax niet in de tv maar in de mediabox.
Zo te lezen heeft hij/zij nog niet zo heel lang een HDTV :). Aangezien er nog een splitter moet worden gekocht.. Het beeld zal van die splitter er niet heel erg op achteruit gaan, tenzij er al heel veel splitters voor zitten en/of als het binnenkomende signaal al erg zwak is.

@ManiacsHouse: waarom is het overigens niet aan te raden hdmi én SCART te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-10-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

LB06 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:29:
[...]

Zo te lezen heeft hij/zij nog niet zo heel lang een HDTV :). Aangezien er nog een splitter moet worden gekocht.. Het beeld zal van die splitter er niet heel erg op achteruit gaan, tenzij er al heel veel splitters voor zitten en/of als het binnenkomende signaal al erg zwak is.

@ManiacsHouse: waarom is het overigens niet aan te raden hdmi én SCART te doen?
Mijn ouders hebben ook Digitale TV van UPC en kijken nog steeds analoog. Puur en alleen om het feit dat de zenders op de voor hun bekende volgorde zitten. :9

Dat Hdmi/scart-verhaal kreeg ik te horen via de helpdesk want dat kon weleens problemen geven ofzo. Geen idee waarom. Vond het zo'n vage opmerking dat ik er eigenlijk niet eens bij nadacht om te vragen. Overigens gaat het bij mij over een Cisco DVR en niet de Pacebox.
Als je beetje zoekt op het Chelloo.com forum staat daar e.e.a. dat bij hdmi en scart tegelijk het problemen geeft met alleen geluid en geen beeld etc. Aan de andere kant, waarom zou je ze samen gebruiken? Enige optie is als je een Video/dvd-recorder nog wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb sinds een paar maanden HDTV in mijn 3 in 1 pakket van UPC. Voor mij is het geen probleem, maar mijn ouders vinden het toch nog lastig om de TV op de juiste HDMI ingang te krijgen (Philips menu). Met de vorige UPC Scartbox was het aanzetten, en de TV gaat direct op de juiste ingang. Met HDMI is dat echter niet meer het geval. Das wel jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
ManiacsHouse schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:39:
[...]

Mijn ouders hebben ook Digitale TV van UPC en kijken nog steeds analoog. Puur en alleen om het feit dat de zenders op de voor hun bekende volgorde zitten. :9

Dat Hdmi/scart-verhaal kreeg ik te horen via de helpdesk want dat kon weleens problemen geven ofzo. Geen idee waarom. Vond het zo'n vage opmerking dat ik er eigenlijk niet eens bij nadacht om te vragen. Overigens gaat het bij mij over een Cisco DVR en niet de Pacebox.
Als je beetje zoekt op het Chelloo.com forum staat daar e.e.a. dat bij hdmi en scart tegelijk het problemen geeft met alleen geluid en geen beeld etc. Aan de andere kant, waarom zou je ze samen gebruiken? Enige optie is als je een Video/dvd-recorder nog wilt gebruiken.
Nee hoor. Het kunnen combineren van hdmi en scart zorgt ervoor dat je op meerdere toestellen digitaal TV kunt kijken, zonder dat je voor elke TV een aparte STU nodig hebt. Denk aan DVR, OnDemand, beeldkwaliteit, EPG, extra zender etc. Enfin, alle voordelen van digitaal over analoog.

Maar ik geloof best dat het niet mogelijk is of dat het problemen oplevert. Mijn ouders hebben overigens maar 1 TV aangesloten, dus ik heb het zelf nooit geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-10-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
@job, Als t zo makkelijk was, had ik hier niet om hulp gevraagd en dagen gegoogeld.
Maar hier hoe t is:

Wij hadden hiervoor de mediabox met DVR.
Dus aleen digitale TV, geen HD.
Ik had ze ook niet aangesloten na de verhuizing.
Nu ik de boel moest omruilen dagt ik "ik ga meteen maar voor beter beeld en neem de HD mediabox".
Maar om t kort te houden, ik vond in een doos nog een t-stukje/splitter en zette die achter op de mediabox.
Dit werkt perfect!
Dus bedankt voor de hulp.

Dit dingetje:Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/T-SPLT_FMM.JPG
De ene out ingang zit in de media-box, in de andere out ingang zit de coax naar de SD-TV.
In de In-ingang zit de coax die vd UPC-splitter komt.

Nogmaals, werkt fantasties!

[ Voor 32% gewijzigd door kobus71 op 04-10-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Cloud schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:11:
[...]

Sinds die middag offline van afgelopen zondag is het nog steeds goed. :) Dus wat het geweest is weet ik niet maar ik zie geen grote aantallen connected/disconnected meldingen meer voorbijkomen. Sindsdien nog maar 3 keer een 'Internet connected' melding, echter zonder de disconnected melding. Wat dat is weet ik niet, want ik ondervind verder geen problemen.
Gokje: DHCP lease renew.

Maar goed, het is een routermelding, exact wat het is hangt totaal af van hoe de routerfabrikant de logging ingeregeld heeft.
Modemwaardes leken destijds wel goed overigens (als ik ze vergeleek met de waarden in diverse modem FAQs); allemaal binnen de marges.

Als andere mensen ook last hebben van traag/haperend internet; misschien een tip dus. Modem even een aantal uur van de stroom halen.
Dat kan zeker geen kwaad, maar pas nadat je dingen als signaalwaardes uitgesloten hebt. In jouw geval waren die prima, maar als ze brak/marginaal zijn gaat van stroom halen natuurlijk niets veranderen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
dion_b schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

Gokje: DHCP lease renew.

Maar goed, het is een routermelding, exact wat het is hangt totaal af van hoe de routerfabrikant de logging ingeregeld heeft.
Dat was mijn eerste gedachte ook maar dat alles (ip, gateway en volgens mij ook DNS servers) is gek genoeg onveranderd gebleven. Wat die routermelding verder inhoudt; geen idee. Het enige wat ik erover kan vinden zijn mogelijke problemen met je lijn. Nou ja, daar leek het inderdaad wel op.

Anyways, één week verder en nog geen enkele 'Internet disconnected' melding in de logs. Geen idee wat het nu uiteindelijk opgelost heeft, maar ik ben blij dát het opgelost is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Cloud schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:08:
[...]

Dat was mijn eerste gedachte ook maar dat alles (ip, gateway en volgens mij ook DNS servers) is gek genoeg onveranderd gebleven.
Dat is ook normaal, als er niets geks gebeurt (geen storingen, geen herverdeling IP ranges enzo) kun je gewoon jarenlang hetzelfde IP houden. Maar de individuele lease moet wel elke 7 dagen (of korter als dat zo ingesteld is) vernieuwd worden. Dat zou geen onderbreking moeten inhouden, dus vandaar dat ik gelijk daaraan moet denken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
OK, ik heb m'n modem even uit en weer aan gedaan en nu heb ik m'n nieuwe snelheid maar de upload lijkt niet optimaal of is nog niet doorgevoerd. Kan dat? Ik had dus 30mbps en heb geupgrade naar 60mbps.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979093180.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Geen matches
Upload is bij meerdere users nog niet optimaal

Lol, vandaag wel bij mij

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979128249.png

maar wat dacht je van deze op 22-09 :X

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/963492156.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 13:02

Jeoh

blaat

Het gaat de laatste tijd weer lekker met m'n verbinding. Lijkt me niet dat dit normale signaalwaardes zijn (zeker de upstream die nogal van 52 tot 56dBmv wilt schommelen). Het gaat meestal goed, maar op sommige momenten gaat 'ie gewoon vaker up en down als een... nou ja, jullie kennen de vergelijking wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/19r0o5.png

Het is overigens een Cisco EPC3212. Denk dat het tijd is om weer een berichtje naar UPC te sturen, dacht dat het opgelost was toen ze m'n modems vervingen... Ook upload/download is dramatisch op dit soort momenten, kom amper aan de 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
baasandre schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:07:
Upload is bij meerdere users nog niet optimaal

Lol, vandaag wel bij mij

[afbeelding]

maar wat dacht je van deze op 22-09 :X

[afbeelding]
Ziet er niet best uit. :P

Maar ik denk dat het het tijdstip is want nu piekt ie naar de 500Kb/sec dus dan zal het wel goed zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nytrm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:59
Ik heb een vraag, bij mij gaat mijn verbinding de heledag door van 30Mbit naar 8Mbit terwijl de upload wel op zijn max (3Mbit) blijft.
Heb een beetje het idee dat meerdere mensen hier last van hebben ( via online multiplayer games ).
De helpdesk van UPC zegt niks van een storing af te weten en zegt dat het probleem aan mijn kant ligt, maar weet wel zeker dat dat in this case niet het geval is. Aangezien hij soms wel 30mbit haalt en ping onder de 20 en soms gewoon lekker 5mbit met een ping van 60+ (naar verschillende servers).

Mijn vraag is of dit nou met een fout of storing van UPC te maken heeft of niet?

Enige manier om mijn netwerk traffic te checken?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 18:19
nytrm schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:22:
Ik heb een vraag, bij mij gaat mijn verbinding de heledag door van 30Mbit naar 8Mbit terwijl de upload wel op zijn max (3Mbit) blijft.
Heb een beetje het idee dat meerdere mensen hier last van hebben ( via online multiplayer games ).
De helpdesk van UPC zegt niks van een storing af te weten en zegt dat het probleem aan mijn kant ligt, maar weet wel zeker dat dat in this case niet het geval is. Aangezien hij soms wel 30mbit haalt en ping onder de 20 en soms gewoon lekker 5mbit met een ping van 60+ (naar verschillende servers).

Mijn vraag is of dit nou met een fout of storing van UPC te maken heeft of niet?

Dank
Nee, ik heb een 30mbit verbinding en dat is nu drastisch gevallen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979265974.png

Dus heb ik nog iemand met UPC gevraagd met 30mbit; die heeft dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979273272.png

En nog iemand met 20mbit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979275738.png

Er is sowieso iets gaande nu.

[ Voor 0% gewijzigd door Viscerous op 05-10-2010 21:29 . Reden: regelcorrectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nytrm
Reyde schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:29:
[...]

Nee, ik heb een 30mbit verbinding en dat is nu drastisch gevallen.
http://www.speedtest.net/result/979265974.png afbeelding

Dus heb ik nog iemand met UPC gevraagd met 30mbit; die heeft dit:
http://www.speedtest.net/result/979273272.png afbeelding

En nog iemand met 20mbit:
http://www.speedtest.net/result/979275738.png afbeelding

Er is sowieso iets gaande nu.
Van mij deze.
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/1197/5102010213013.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
Hmm vreemd. Wat zijn jullie postcodes (cijfers)? Misschien dat het een regionaal probleem is ofzo? Want dat zijn toch wel sterk verminderde snelheden.

Net getest, ook met een 30 mbit lijn (en via wifi-n):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979386841.png

Bij mij (regio 9200) niets aan de hand. Zelfs iets beter dan normaal :) Upload is op een of andere manier altijd gemiddeld zo'n 2,5 mbit bij speedtests, maar daar maak ik me nooit zo druk om.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 05-10-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nytrm
Geen matches
Cloud schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:37:
Hmm vreemd. Wat zijn jullie postcodes (cijfers)? Misschien dat het een regionaal probleem is ofzo? Want dat zijn toch wel sterk verminderde snelheden.

Net getest, ook met een 30 mbit lijn (en via wifi-n):
[afbeelding]

Bij mij (regio 9200) niets aan de hand. Zelfs iets beter dan normaal :) Upload is op een of andere manier altijd gemiddeld zo'n 2,5 mbit bij speedtests, maar daar maak ik me nooit zo druk om.
Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
tjah, zie mijn eerdere snelheid om 1907 uur
en nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979420862.png

Upc gaat de deur uit zodra glas bij mij beschikbaar is.
Ik verzamel regelmatig (#x)de speedtestgegevens om een klacht in te dienen bij upc over niet geleverde services, uitval telefonie.

Tot nu toe al twee maanden compensatie gehad. Maar ben upc zat, vandaag wordt ik gebeld.... net te laat op gepakt, bel terug... lijn wordt opgepakt geen gehoor, het is de Ga **a, ze bellen mij terug, en geven door, ik belde maar ze hoorde 10 sec niks, ik dus bellen en vragen dat de bestelde binnendeur er is, tja sorry fucking upc....

Leuk om uit te leggen over upc #$%#$%
och ja en even later :X
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979428490.png

[ Voor 8% gewijzigd door baasandre op 05-10-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 18:19
Geen matches
Yup, dan is't duidelijk Leeuwarden, waar ik dus ook zit. (En tevens waar de andere tests zijn uitgevoerd.)

Edit: Oh, kijk eens aan; Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/979468151.png

[ Voor 16% gewijzigd door Viscerous op 06-10-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
Woei, 705Kb/sec up. Now we're talking! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
nytrm schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:22:

Dank
Wat dacht je van eens wat te zeggen over hoe de PC waarop je dit meet aangesloten zit, wat voor modem (en evt router) je hebt etc, hoe het zit met bijv ping of tracert gegevens, en evt andere opvallende dingen.

We hebben hier geen glazen bol, we zijn ook niet UPC die gelijk in je modem kunnen kijken ofzo en zelfs zij kunnen niet ervoorbij kijken. Als je hulp wilt moet je de moeite nemen om zelf op zoek te gaan naar oplossingen en in ieder geval zoveel mogelijk info te posten.

Het enige wat je hier doet is aangeven dat verbinding tussen een stuk software op jouw PC (JS in je browser) en een niet nader genoemde speedtestserver niet snel is. Je hebt niets gedaan waaruit blijkt dat dat in het stuk tussen modem en de interconnect van je ISP zit. Wil niet zeggen dat het daar niet zit, maar het is spoken jagen als we dat niet zeker weten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Vandaag UPC aangesloten icm 60mbit.

Hoeveel moet je nu halen wat normaal is om te downloaden ?
6mb/s ? 5mb/s ? Zit nu op ruim 5mb/s

Gebruik Eweka icm Alt.binz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Versteegrob schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:14:
Vandaag UPC aangesloten icm 60mbit.

Hoeveel moet je nu halen wat normaal is om te downloaden ?
6mb/s ? 5mb/s ? Zit nu op ruim 5mb/s

Gebruik Eweka icm Alt.binz
Ligt er natuurlijk wat voor abo je bij Eweka hebt, maar ik neem aan dat je er een hebt die ruim voldoende is voor deze snelheid. 5mb/s is redelijk tot goed. Haal je dit soort snelheden ook meet http-verkeer of speedtesten?
Overigens schijnt Eweka nog weleens traag te zijn i.c.m. UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Het abbo bij Eweka is 50Mbit maar nu is UPC beetje wisselvallig. Het was rond 18 uur continu 5 - 5.5 MB/s en nu is het 2.5 MB/s - 3 MB/s

Zijn zulke schommelingen normaal ? Heb het aangesloten via de UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zulke schommelingen kunnen zeker normaal zijn als je met Eweka werkt inderdaad. Er schijnen nog steeds capaciteitsproblemen te zijn ergens op de lijn UPC <-> Eweka. Met XSNews of andere Usenetproviders heb je daar minder tot geen last van.

Doe ook eens een paar speedtests op het moment dat je een lagere snelheid haalt bij Usenetverkeer. Zo kun je uitsluiten dat het aan je eigen lijn ligt. Wel eerst die Usenetdownload pauzeren natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
ManiacsHouse schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:35:
[...]

Ligt er natuurlijk wat voor abo je bij Eweka hebt, maar ik neem aan dat je er een hebt die ruim voldoende is voor deze snelheid. 5mb/s is redelijk tot goed. Haal je dit soort snelheden ook meet http-verkeer of speedtesten?
Overigens schijnt Eweka nog weleens traag te zijn i.c.m. UPC.
Ik haal hier met speedtests gewoon 60.xx mbit en in met usenet (astraweb) haal ik 7.00 tot 7.05MB/s :).
5MB/s lijkt mij dus wel een beetje weinig met een 60mbit abonnement.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
5MB/s lijkt me erg veel met een 60mbit abo, een factor miljard teveel zelfs...
M=Mega, 1x10^6, m=mili, 1x10^-3

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Cloud schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:58:
Zulke schommelingen kunnen zeker normaal zijn als je met Eweka werkt inderdaad. Er schijnen nog steeds capaciteitsproblemen te zijn ergens op de lijn UPC <-> Eweka. Met XSNews of andere Usenetproviders heb je daar minder tot geen last van.

Doe ook eens een paar speedtests op het moment dat je een lagere snelheid haalt bij Usenetverkeer. Zo kun je uitsluiten dat het aan je eigen lijn ligt. Wel eerst die Usenetdownload pauzeren natuurlijk ;)
Je hebt gelijk, net toevallig XS News genomen en zit gelijk al op 5mb/s +
5 dagen een proef abbo en daarna wordt die automatisch verlengt. Prima

Zat erover om te denken van 60mbit naar 90mbit te gaan maar zie dat Alt.Binz het niet eens aan kan ivm langer uitpakken.

Waarom hebben er mensen dan 90/120mbit ? Of hebben zij allemaal 8GB werkgeheugen en een quadcore zodat het uitpakken extreem snel gaat.

Test gedaan via speedtest.net daar komt 32mbit uit, maar bij het download is het nu rond de 50mbit, logisch ?

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 06-10-2010 21:51 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.