UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.954 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb eindelijk mijn Motorola modem + Draytek router combinatie aan de praat! Nieuwste firmware geregeld, alles resetten naar factory defaults, niet eerst een laptop aansluiten en een uur wachten tussen het booten van de verschillende apparaten :z

Wat testjes gedaan voor de snelheid natuurlijk:

Download:Upload:
  • FTP naar een eigen dedicated server: snelheid stuitert op en neer tussen 350KB/s en 550KB/s
Ook wordt elke 10 seconden de verbinding een seconde onderbroken (snelheid naar 10KB/s, daarna klimt hij weer op). Naar precies dezelfde server haal ik op mijn werk via glasvezel strak 1MB/s, dus aan de server ligt het niet.

Dit met een 60/6 abonnement, dus echt tevreden ben ik nog niet. De torrent-resultaten laat ik dan even buiten beschouwing.

De download komt nog op geen enkele manier bij de 60Mbit in de buurt en de upload gedraagt zich zéér onregelmatig. Vooral dat laatste is vervelend, aangezien we juist voor 6Mbit upload gekozen hebben vanwege de VPN-verbindingen die we draaien. Ben benieuwd hoe het in de praktijk aanvoelt, hopelijk is het een tijdelijk probleem.

Hoe kom je er als provider van 100+Mbit verbindingen op om de grootste testfile op je ftp-server 50MB te maken? :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:17
Hoe log je in op het motorola modem?
Die heb ik ook, en daaracher een D-Link 855.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:29
ConZito schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:35:
Iemand ervaring met het overstappen van "UPC Classic" met dat oude modem naar "UPC Fiber" met het Cisco modem. Dat ellendige ding blijft maar hangen op een knipperend DS lampje en verder weinig.

Eerste instantie dacht ik dat het de bekabeling wellicht kon zijn, dus van de oude overgestapt op de beschreven manier, dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer, maar dan blijft hij ook lekker op de DS knipperstand hangen.

Sluit ik het oude modem aan, beide situaties, dan werkt het direct...moet zeker iets meer geduld hebben :P
Hij doet het al :)

Iets met geduld en het gebrek eraan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 23:29
Te vroeg gejuigd...modem blijft steeds lekker fratsen met de lampjes. Op een gegeven moment gaat de DS wel aan continue, dan gaat de US knipperen als een malle. Soms schakelen ze beide continue in, maar na een paar seconden heb ik alleen nog maar een knipperende DS. Ik wacht het wel af, ik zie het morgen allemaal wel.

Zal die verpauperde buitenbekabeling van het flat wel wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Upc doet dus nog steeds aan knijpen? :(
ik haal alleen ochtends en nachts de snelheid van 2,9MB per seconde (Usenet)
nu haal ik maar 490kb/sec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, verdomme!

Zit al heel het weekend op 500 KB/s +-, welke usenet provider gebruik je (ik Eweka)?

Ik denk dat ik ze duidelijk ga maken dat ze mijn zooitje weer kunnen komen ophalen...

Heb geen zin in dit gecap en kan er nu mooi vanaf met die wijzigingen in de voorwaarden...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
ik zit zelf ook bij eweka, maar ik denk dat het probleem nog steeds bij UPC ligt toch?
eweka kan daar toch niets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
jopie schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:47:
Hoe log je in op het motorola modem?
Die heb ik ook, en daaracher een D-Link 855.
http://192.168.100.1/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

RvL

@vandermeerc

Waarom zou dat niet bij Eweka kunnen liggen? Als je het enkel bij nieuwsgroepen hebt, lijkt het me juist aan nieuwsgroepen liggen. 's Avonds is juist het moment waarop veel mensen de computer aanzetten om ff snel een filmpje te downloaden. Grote kans dat de pijpleiding van Eweka dan dichtslibt.

Niet dat ik UPC hiermee direct vrijspreek, maar vind het wel frappant dat iedereen altijd meteen met het vingertje die kant op wijst zonder ook maar met een enkel onomstotelijk bewijs te komen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
RvL schreef op maandag 07 december 2009 @ 07:28:
@vandermeerc

Waarom zou dat niet bij Eweka kunnen liggen? Als je het enkel bij nieuwsgroepen hebt, lijkt het me juist aan nieuwsgroepen liggen. 's Avonds is juist het moment waarop veel mensen de computer aanzetten om ff snel een filmpje te downloaden. Grote kans dat de pijpleiding van Eweka dan dichtslibt.

Niet dat ik UPC hiermee direct vrijspreek, maar vind het wel frappant dat iedereen altijd meteen met het vingertje die kant op wijst zonder ook maar met een enkel onomstotelijk bewijs te komen.
Op een andere verbinding haal je op hetzelfde tijdstip bij Eweka wel de 100% snelheid; vandaar de vinger die wijst naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
Misschien loopt die andere verbinding wel via een andere route ("digitale snelweg") die niet volzit?

Nogmaals:
Vanuit Nijmegen kan ik via verschillende routes naar Amsterdam rijden, o.a.
Route 1: A73->A50->A15->A2->A10
Route 2: A73->A50->A12->A2->A10

De afstand is min of meer gelijk, maar door verschillende omstandigheden (files) kan het voorkomen dat iemand die via Route 2 sneller op de eindbestemming komt dan via Route 1. Moet ik nu met mijn vinger naar Rijkswaterstaat wijzen omdat zij de snelheid op Route 1 "knijpen" (door het moedwillig veroorzaken van files)? Misschien is er gewoon een ongeluk gebeurt bij de verbindingsweg A15->A2 waardoor het verkeer niet kan doorstromen. Op de A12->A2 hebben ze daar dan geen last van...

Hetzelfde verhaal gaat ook op voor de digitale snelweg. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 07-12-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

RvL

In mijn geval is er nog een andere route vanuit Nijmegen naar A'dam zeer de moeite waard:
A326 - A50 - A59 - A2 - A10

Het is even om, maar een kop koffie en een lekker broodje bij m'n ouders in Den Bosch fietst er altijd wel in :P

Maar je hebt volkomen gelijk. Het ligt er volledig aan hoe het een en ander gerouteerd wordt. Er hoeft maar 1 router/hop in de gekozen route dicht te slibben en het gaat al langzamer.

Daarom zou ik ook zeker eens op een andere manier je verbinding testen dan via usenet. Download eens een testfile van een of andere FTP server en kijk dan nog eens verder.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Doe mij maar liever de A73->A50->A12->A30->A1->A10 :z

Op zich is testen via USEnet nog steeds geen gek idee (zeker niet als dat is wat je daadwerkelijk wilt doen met de verbinding), maar rij dan niet iedere keer naar Nijmegen, kijk eens hoe het verkeer richting Groningen is. Neem maw een andere USEnet server op een andere locatie en dus met een andere route.

Om de vergelijking met vervoer te maken: met openbaar vervoer ben je een stuk langer bezig om vanuit Amsterdam in Leeuwarden te komen dan in Nijmegen, maar met de auto (andere ISP) kom je sneller in Leeuwarden dan Nijmegen, omdat de auto over de afsluitdijk kan maar de trein om moet rijden via Zwolle (wat overeenkomt met andere interconnects tussen de providers en backbones).

Grap is natuurlijk dat mensen als ze beter uitkomen met hun nieuwe ISP richting bestaande servers alleen maar blij gaan zijn, die hoor je niet, maar als het slechter is gaan (sommige) mensen gelijk uit van het slechtste en beginnen over kwade opzet te blaten enzo...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:04:
Ja, verdomme!

Zit al heel het weekend op 500 KB/s +-, welke usenet provider gebruik je (ik Eweka)?

Ik denk dat ik ze duidelijk ga maken dat ze mijn zooitje weer kunnen komen ophalen...

Heb geen zin in dit gecap en kan er nu mooi vanaf met die wijzigingen in de voorwaarden...
Ik ben jaren een tevreden Eweka gebruiker geweest,maar sinds de overstap naar UPC was het in de piekuren een drama. Daarom overgestapt naar supernews en download weer op volle snelheid 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel een domme vraag maar me ouders hebben net het totale extreme pakket besteld van upc :)
Maar kan ik boven ook nog digitale tv kijken of ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je kunt UPC DTV zelfs op toilet kijken, mits je drie dingen hebt:

1) een coaxaansluiting (voor uitzending gemist: een retourgeschikte)
2) een DTV decoder box van UPC
3) een apparaat om het op weer te geven (TV/PC/beamer/wat dan ook)

Als je ouders maar één decoder besteld hebben kun je alleen DTV kijken op de TV(/beamer/wat dan ook) wat daarop aangesloten is. Is dat jouw TV boven? Dan kun je boven DTV kijken. Is dat niet jouw TV? Dan kan het niet zonder ofwel de decoder te verplaatsen naar boven danwel een tweede decoder bij UPC te bestellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:28

timvanloon

Intel or AMD?

ConZito schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:35:
Iemand ervaring met het overstappen van "UPC Classic" met dat oude modem naar "UPC Fiber" met het Cisco modem. Dat ellendige ding blijft maar hangen op een knipperend DS lampje en verder weinig.

Eerste instantie dacht ik dat het de bekabeling wellicht kon zijn, dus van de oude overgestapt op de beschreven manier, dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer, maar dan blijft hij ook lekker op de DS knipperstand hangen.

Sluit ik het oude modem aan, beide situaties, dan werkt het direct...moet zeker iets meer geduld hebben :P
Je moet het even activeren. Hier is een speciaal nummer voor wat je kunt bellen!

Anders email sturen op chelloo forum naar UPC medewerkers. Koste bij mij ook wat moeite en tijd maar uiteindelijk is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:04:
Ja, verdomme!

Kleine rectificatie:

Niet UPC, maar Eweka is de boosdoener. Met xsnews haal ik ongeveer 26 Mbps van de 30. Eweka komt niet verder dan 7.

Ik ga over op 60 Mbps en dan koop ik via chelloo xsnews, kost me dan € 7,95 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik moet perse een DTV decoder box van UPC aanschaffen om boven tv te kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:51:
Dus ik moet perse een DTV decoder box van UPC aanschaffen om boven tv te kijken :p
Nee, alleen als je digitaal wilt kijken. Op alle kamers is analoog te kijken, als je een kabel hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:41:
[...]

Kleine rectificatie:

Niet UPC, maar Eweka is de boosdoener. Met xsnews haal ik ongeveer 26 Mbps van de 30. Eweka komt niet verder dan 7.

Ik ga over op 60 Mbps en dan koop ik via chelloo xsnews, kost me dan € 7,95 :).
Nog iemand die het licht heeft gezien. ;)

Even zonder dollen, top dat je hier toegeeft dat je toch iets te vroeg heb geschreeuwd. Niet iedereen doet en/of durft dat. nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 12:05
Wij willen over naar UPC, althans UPC lijkt de beste keuze atm, maar ons kabel signaal is nogal zwaak hoe hoger je in het huis bent, op de benedenverdieping is het prima te doen, als we de modem daar neerhangen moet er toch niks aan de hand zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Rian. schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:41:
Wij willen over naar UPC, althans UPC lijkt de beste keuze atm, maar ons kabel signaal is nogal zwaak hoe hoger je in het huis bent, op de benedenverdieping is het prima te doen, als we de modem daar neerhangen moet er toch niks aan de hand zijn? :)
Ja en nee.

Ja, als het beneden goed is, komt het signaal goed je huis binnen en zou de modem daar (waar het overigens ook thuishoort) gewoon goed moeten werken.

Nee, want als je nu al problemen boven hebt terwijl het beneden wel goed is, heb je duidelijk problemen met je binnenhuisinstallatie (slechte kabels of connectoren, teveel splitters achter elkaar, of gewoonweg zoveel aansluitingen dat het niet onversterkt te doen is). Linksom of rechtsom zal er voor de modem nog een splitter bij moeten komen, en die hoort op je eerste aansluitpunt (woonkamer of meterkast afhankelijk van hoe het bij jullie in huis binnenkomt). Die splitter gaat het signaal nog zo'n 3.5dB dempen, dus het gaat - als je verder niets aanpast - alleen maar erger worden boven.

Wat je het beste kunt doen hangt helemaal af van de situatie. Allereerst: hoeveel TV aansluitingen heb je (nodig)? Als dat er 3 of minder zijn, dan heb je zeker geen versterker nodig en is je probleem puur teveel demping door slechte of in ieder geval onjuist gebruikte kabels en splitters. Als dat er 4 of meer zijn, is een versterker vaak wel aan te raden. Dan nog kan het zijn dat de kabels en splitters naar boven toe brak zijn, dus zomaar een versterker hangen is ook geen goed idee. Beter is het om even alles wat je nu hebt hangen (of dat weggewerkt zit in de muren) te inventariseren en waar mogelijk te achterhalen waar het mis gaat - splitters kun je er makkelijk tussenuit halen om te testen of dat het probleem is, en als je een losse kabel van een meter of tien hebt kun je kabels die door de muur lopen uitsluiten. Als je de boosdoener(s) te pakken hebt kun je daar gericht actie op ondernemen. Maar goed, dit is alleen nodig om het TV signaal boven op orde te krijgen. Als dat je niets boeit TV is soooo 20th century hoef je verder niets te doen behalve de modem op de juiste plek (zie handleiding) te installeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
zo na jaren telfort internet/tiscali gehad te hebben, gaan we ook overstappen naar upc fiber power.. we hadde al digitale tv nu hebbe we die droomdeal genomen van 45 euro.. fiber power 25 + telefonie + TV en 1 jaar lang Film1

is het internet wel rlxt?? ik zie de berichte hier dat Usenet met Eweka voor problemen oplevert.. is dit zo bij alle abonnementen van upc of alleen de hogere 60 + ofz?? want ik weet dat ik een 20 mbit abbo heb bij eweka.. dus sneller als dat krijg ik toch nooit.. nu met 20 mb van telfort download ik met 1.63 mb per seconden, was ik opzich best tevreden mee, maar nu de vraag hoe snel/langzaam het nu word... ik hoop niet langzamer :S

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

rohit schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:30:
zo na jaren telfort internet/tiscali gehad te hebben, gaan we ook overstappen naar upc fiber power.. we hadde al digitale tv nu hebbe we die droomdeal genomen van 45 euro.. fiber power 25 + telefonie + TV en 1 jaar lang Film1

is het internet wel rlxt?? ik zie de berichte hier dat Usenet met Eweka voor problemen oplevert.. is dit zo bij alle abonnementen van upc of alleen de hogere 60 + ofz?? want ik weet dat ik een 20 mbit abbo heb bij eweka.. dus sneller als dat krijg ik toch nooit.. nu met 20 mb van telfort download ik met 1.63 mb per seconden, was ik opzich best tevreden mee, maar nu de vraag hoe snel/langzaam het nu word... ik hoop niet langzamer :S
Ligt vooral aan je usenet provider, ik heb bij hitnews geen problemen. En ik vind dat het internet goed werkt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28
RvL schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:26:
Maar je hebt volkomen gelijk. Het ligt er volledig aan hoe het een en ander gerouteerd wordt. Er hoeft maar 1 router/hop in de gekozen route dicht te slibben en het gaat al langzamer.
En dat dicht geslibte deel kan zelfs best in je eigen netwerk liggen ;)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net om 5 uur fiber power 120 opgehaald iemand idee hoelang het duurt voor het zou moeten werken?
ok mn tv geeft nog de melding die binnen 15 min zou moeten verdwijnen.
volgens het upc vrouwtje staat alles goed.
alleen vergeten te vragen hoelang dit normaliter duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 08:58

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:47:
Ik heb net om 5 uur fiber power 120 opgehaald iemand idee hoelang het duurt voor het zou moeten werken?
ok mn tv geeft nog de melding die binnen 15 min zou moeten verdwijnen.
volgens het upc vrouwtje staat alles goed.
alleen vergeten te vragen hoelang dit normaliter duurt
Normaal binnen enkele minuten. Soms staan oude gegevens nog in het systeem en moet de helpdesk dit wissen/vernieuwen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Kolere, ik heb me modem nog geen dag aangesloten gehad en heb nu al problemen met die verrekte klantenservice....
Gisteren alles aangesloten (Fiber Power 30 + Digi TV etc). TV werkte eigenlijk direct en zonder problemen, het modem eenmaal aangesloten. Begint wat te knipperen en te doen. Had gelezen dat dit een half uur kon duren. Maar soms ook wel eens 24 uur. Naja, ok....
Nu, 27 uur later doet hij het nog steeds niet.. Ik bellen met de klantenservice, die knakker alles uitzoeken. Zag het modem wel, maar stond op Offline. Paar dingen moeten proberen wat niets uitmaakte.
Hij kwam tot de conclusie dat het aan me binnenbekabeling zou liggen. Mooi niet, heb alles net gecontroleerd en het zit netjes zoals het hoort. De Mediabox geeft ook een uitstekende signaal sterkte weer.

Wederom naar de klantenservice gebeld, deze kerel wist me direct het probleem te melden...... Het stond nog niet aan!!!! |:( |:( |:( |:(
In de computer stond nog steeds dat de gewenste startdatum nog ingevoerd moest worden..... Heb bij de aanvraag toch duidelijk 5 december aangegeven (nota bene op aanraden van de medewerker ivm overlappen met oude provider). Zegt hij doodleuk: "zou even een week wachten, dan zal hij het wel doen". Ja lekker, morgen wordt me oude provider afgesloten en zit ik dus zonder internet |:(
Beetje jammer dat die eerste kerel dit niet direct opmerkte, had me ruim 45 minuten aan belkosten gescheeld.... :X

*zucht*, dan maar even afwachten....

Het modem knippert overigens op de volgende manier:
Power: constant
DS: knippert als eerste, springt daarna op constant
US: Gaat als tweede knipperen (zodra DS constant is)
Online: Gaat als derde knipperen (zodra DS en US constant zijn)
Hierna gaat "Online" constant branden maar beginnen DS en US samen te knipperen.
En daarna begint het verhaal weer van voor af aan :?

[ Voor 3% gewijzigd door leonvw op 08-12-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook als ik hiervoor al andere services. had
me oude box deed het ook niet meer toen ik thuis kwam. dus dat was al snel gedaan. dus heb nu helemaal geen tv en internet (wel nog via xs4all gelukkig)

gewoon weer bellen? of wachten tot de max 24h om zijn
(trouwens bij mij knippert alleen het online lampje)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb (nou ja, eerder mijn ouders hebben) een probleem met hun UPC-verbinding; ik heb hier al meerdere malen contanct over gehad met de klantenservice maar heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden. Het probleem zit zo (dit is een mail die ik op aanraden van een klantenservice-miepje via de upc-website heb verstuurd):
Ik heb een email-adres op een externe mailserver (een server die niet van UPC is), welke ik via POP3 binnenhaal op mijn laptop. Dit heeft zeker een jaar prima gewerkt, maar sinds een aantal dagen word ik geteisterd door de melding "-ERR Authentication failed.". Aan de instellingen van het email-account is niets gewijzigd.

Ik ben wat zaken uit gaan zoeken, en daarbij valt me op dat wanneer ik GEEN gebruik maak van de UPC-verbinding het probleem weer als sneeuw voor de zon verdwijnt. Wanneer ik terugschakel naar het UPC-netwerk, verschijnt het probleem weer.

Ik heb het vermoeden dat al het verkeer dat gericht is aan de POP3-poort (110) bij UPC geproxied wordt (bijvoorbeeld t.b.v. virusscans en dergelijke), en dat daarbij karakters niet helemaal juist doorgesluisd worden naar de uiteindelijke ontvanger.

Om het probleem wat doorzichtiger te maken, zal ik eerst wat feiten opsommen.
- de mailserver die ik probeer uit te lezen is: mail.wdc-darts.nl

- als ik direct m.b.v. telnet inlog op de pop3-server en de JUISTE gegevens ingeef, krijg ik een fout “-ERR Authentication failed.”

- op de server gatekeeper.sdl.onzeboomhut.nl is een SSH-tunnel opgebouwd die host/poort gatekeeper.sdl.onzeboomhut.nl:5000 doorsluist naar mail.wdc-darts.nl:110

- als ik m.b.v. telnet contact opneem met gatekeeper.sdl.onzeboomhut.nl:5000, krijg ik dus eigenlijk contact met de bovengenoemde pop3-server.

- wanneer ik nu in deze verbinding de JUISTE gegevens invul, krijg ik de bevestiging dat ik ingelogd ben

Ik heb een screenshot gemaakt, waarin de bovenstaande feiten terug te vinden zijn. Dit screenshot is te vinden op: http://www.onzeboomhut.nl/upc-pop-proxy-2.png. In dit screenshot zijn twee telnet-sessies te zien. De bovenste is de “getunnelde” verbinding, de onderste is direct naar de mailserver die ik probeer uit te lezen.

Is er iets in het UPC-netwerk dat de communicatie met mijn mailserver dusdanig kan verstoren wat het bovenstaande als resultaat kan hebben?
Vanochtend kreeg ik hier echter dit antwoord op:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

De melding die u ontvangt heeft te maken met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Hieronder zullen wij u een korte uitleg gegeven.

Als u geen gebruik maakt van mijn UPC dan kunt u inloggen met uw hele email adres: uw naam @upcmail.nl + het wachtwoord wat op uw contract staat.
Als u wel gebruik maakt van mijn UPC dan kunt u inloggen met uw hele emaid adres: uw naam @upcmail.nl + het wachtwoord van mijn UPC.
Mocht u onverhoopt toch nog problemen ervaren dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Wij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op telefoonnummer 0900-1580 (€ 0,10 per minuut).
Onze bereikbaarheid is het beste tussen 10:00 en 12:00 uur 's ochtends en 13:30 en 16:30 uur 's middags.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Ligt het nu aan mij, of zijn ze zo kortzinnig bij de klantenservice dat als ze het woord "email" en "probleem" zien dat ze dan met dit standaard antwoord komen? Maar goed, heeft een van julle toevallig soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmm, dat is interessant... Kan jij aan de andere kant nog een packet sniffer inschakelen, of heb je geen beheer over die doos? Dan weet je wát er exact binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:18:
Hey mensen,

Ik heb (nou ja, eerder mijn ouders hebben) een probleem met hun UPC-verbinding; ik heb hier al meerdere malen contanct over gehad met de klantenservice maar heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden. Het probleem zit zo (dit is een mail die ik op aanraden van een klantenservice-miepje via de upc-website heb verstuurd):

[...]

Vanochtend kreeg ik hier echter dit antwoord op:

[...]

Ligt het nu aan mij, of zijn ze zo kortzinnig bij de klantenservice dat als ze het woord "email" en "probleem" zien dat ze dan met dit standaard antwoord komen? Maar goed, heeft een van julle toevallig soortgelijke problemen?
Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden.... dat je zo'n antwoord krijgt. Ze kunnen nog beter een robotje plaatsen die soortgelijke email verstuurt. Makkelijker en goedkoper. Fuck zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:00:
Hmm, dat is interessant... Kan jij aan de andere kant nog een packet sniffer inschakelen, of heb je geen beheer over die doos? Dan weet je wát er exact binnenkomt.
Jep, dat heb ik dus ook gedaan. Het lijkt erop dat sommige karakters in het wachtwoord (karakters uit de bovenste reeks van de ASCII-tabel) misvormd worden.

Na het antwoord van UPC van vanochtend heb ik een "niet zo subtiel" antwoord gegeven, en zo'n 20 minuten later werd ik gebeld door een 2e/3e-lijns support engineer. Hij gaf aan dat er een week geleden inderdaad een nieuwe spam-countermeasure geimplementeerd is in het netwerk en inderdaad alle verkeer naar POP-servers omgeleid wordt via die server. Men gaat nu analyseren wat er mis gaat met dat ding, want de engineer zei ook al dat ze het waarschijnlijk daar moesten zoeken...

Mijn grootste verbazing was dat ze bij UPC ook mensen in dienst hebben die wel weten waar ze mee bezig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik snap niet waarom het verkeer naar alle POP-servers wordt omgeleid... Ik zou dat eerder verwachten bij SMTP-servers. ;) Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
sylvesterrr schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:57:
Ik snap niet waarom het verkeer naar alle POP-servers wordt omgeleid... Ik zou dat eerder verwachten bij SMTP-servers. ;) Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Dit.... Filteren van verkeer dat niet voor UPC bedoeld is vind ik eigenlijk een beetje kwalijk.

Ik blij dat al mijn mail via een SSH tunnel loopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:43
Zou hier iemand mij kunnen vertellen hoe lang het heeft geduurd voordat het hele pakket opgestuurd was?
Heb zo'n 3 in 1 pakket aangevraagd enkele dagen geleden, maar in verband met het opzeggen van het abbo bij KPN ben ik benieuwd hoeveel dagen het bij jullie heeft geduurd vanaf het moment van de bestelling @upc.nl? :)

• Mawlana
Bij de ene persoon duurt het 2-3 werkdagen, bij de ander 5 werkdagen.

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Rowinvd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:18:
Zou hier iemand mij kunnen vertellen hoe lang het heeft geduurd voordat het hele pakket opgestuurd was?
Heb zo'n 3 in 1 pakket aangevraagd enkele dagen geleden, maar in verband met het opzeggen van het abbo bij KPN ben ik benieuwd hoeveel dagen het bij jullie heeft geduurd vanaf het moment van de bestelling @upc.nl? :)
Duurde bij mij drie weken, maar ik woon op een lastig adres waar ma t/m za markt staat.

Ander vraagje:

Er komen 4 of 5 groene kabels binnen en er zijn 3 appartementen. verdieping 1 en 3 hebben internet en tv en ik niet. Er komt wel een normale coax kabel de vloer uit, maar daar krijg ik geen signaal op. Kan het zijn dat UPC het signaal op 1 van die andere kabels heeft staan? Ze verdwijnen namelijk het plafond in en vanuit daar heb ik er geen zicht meer op. Boven en onder buur hebben ook zo'n tv/radio kastje.

Vervolg vraagje. Als ik nou een groene kabel van de buurman split en dan doortrek naar mijn etage.. en stel we hebben beide 25MB. Hebben we beide onze dienst dan nog of delen we de lijn en het verkeer (zijnde het signaal, wellicht?)

Nog maar een vraagje. Wat kost een monteur en kan die bovenstaande allemaal oplossen zonder de vloeren en de plafonds open te slopen? :|

King for a day,... fool for a lifetime.

• Mawlana
@dwaas: heb je geen AOP of WCD van UPC in de woning (bijv. in de woonkamer of meterkast)?

• dwaas

dwaas

_

sylvesterrr schreef op donderdag 10 december 2009 @ 07:32:
@dwaas: heb je geen AOP of WCD van UPC in de woning (bijv. in de woonkamer of meterkast)?
Nee, vorige bewoner van het pand had, zei ze, ruzie met UPC.

Er komt een signaalloos coaxje de vloer uit en verder niets. (vloer is zo'n 30cm verhoogd)
(ik weet niet precies wat een AOP of WCD is, maar er komt niets van UPC binnen dus ik kan sowieso het antwoord geven)

• Mawlana
Dan moet je UPC even bellen en aangeven dat de hoofdaansluiting - het AOP (Abonnee Overname Punt) of de WCD (WandContactDoos) - onvindbaar cq niet aanwezig is. UPC zal dan waarschijnlijk een eigen monteur op pad sturen om 'm alsnog te lokaliseren.

De coaxkabel die omhoog komt, is dat een groene coax?

[ Voor 31% gewijzigd door Mawlana op 10-12-2009 08:23 ]

• Liegebeest
dwaas schreef op donderdag 10 december 2009 @ 07:43:
[...]
Nee, vorige bewoner van het pand had, zei ze, ruzie met UPC.
En nu weten we waarom :)

Als er gemodderd is met WCDs e.d. dan wordt de bekabelaar niet blij van je. Je kan ze vragen om het recht te komen trekken, maar waarschijnlijk willen ze daar geld voor zien. Met wat geluk kan je dat verhalen op je huisbaas.

• dwaas

dwaas

_

sylvesterrr schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:22:
Dan moet je UPC even bellen en aangeven dat de hoofdaansluiting - het AOP (Abonnee Overname Punt) of de WCD (WandContactDoos) - onvindbaar cq niet aanwezig is. UPC zal dan waarschijnlijk een eigen monteur op pad sturen om 'm alsnog te lokaliseren.

De coaxkabel die omhoog komt, is dat een groene coax?
Nee, de kabel die omhoog komt is niet de groene.
Ik ben van plan om ergens beneden een kabel door te knippen en met de laptop erbij kijken of er signaal op zit en dan naar mijn appartement trekken. Monteur van UPC is ook een optie als ze dat soort dingen doen. :)
cailin_coilleach schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:32:
[...]

En nu weten we waarom :)

Als er gemodderd is met WCDs e.d. dan wordt de bekabelaar niet blij van je. Je kan ze vragen om het recht te komen trekken, maar waarschijnlijk willen ze daar geld voor zien. Met wat geluk kan je dat verhalen op je huisbaas.
Vorige huisbaas was een prutser. Maar die is daarom ook de huisbaas niet meer. Het pand is nu van mij en zodoende heb ik wat oude situaties over moeten nemen.

Ach dan kost het maar een paar centen. Als het maar werkt daarna. :)

• Mawlana
Als ik jou was zou ik geen kabels doorknippen (al helemaal niet als het een groene kabel is!). Voor je het weet knip je de kabel van een andere bewoner door met alle gevolgen van dien.

Laat gewoon een monteur komen. Je hebt geen signaal op de enige niet-groene kabel in je woning en de hoofdaansluiting is nergens te vinden.

Als er inderdaad is gemodderd met de hoofdaansluiting, dan zouden er weleens wat kosten in rekening gebracht kunnen worden (afhankelijk van de situatie).

• dwaas

dwaas

_

Buurman belde en die heeft internet via de telefoonlijn Tele2 en digitenne van KPN.
Kan ik hier uit opmaken dat hij zijn groene kabel niet gebruikt en ik die kan assimileren? }:O

• Mawlana
Wat als hij later besluit om weer gebruik te maken van UPC? Zorg ervoor dat het voor eens en altijd in orde wordt gemaakt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Yup. UPC heeft het al moeilijk zat met administratie op orde te houden. Ga het niet moeilijker maaken voor hen en voor evt toekomstige bewoners. Dat is vragen om onterecht afgesloten worden als de bovenburen vertrekken of omgekeerd dingen in rekening krijgen die je zelf niet ontvangt :o

Oslik blyat! Oslik!

• dwaas

dwaas

_

sylvesterrr schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:22:
Wat als hij later besluit om weer gebruik te maken van UPC? Zorg ervoor dat het voor eens en altijd in orde wordt gemaakt.
Hij is van plan te emigreren binnen aanzienlijke tijd.
For the time being zie ik er wel een oplossing in. Dat het netter kan komt wel naar voren als er meer tijd voor vrijgemaakt kan worden. I'm happy!

• Liegebeest
volgens mij dacht de vorige huisbaas er ook zo over ;)

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
dwaas schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:13:
[...] Dat het netter kan komt wel naar voren als er meer tijd voor vrijgemaakt kan worden. I'm happy!
Je hebt je nickname iig goed gekozen. ;)

• Mawlana
dwaas schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:13:
[...]

Hij is van plan te emigreren binnen aanzienlijke tijd.
Dan loop je dus de kans dat je binnen aanzienlijke tijd een buurman krijgt die direct gebruik wil maken van de UPC-diensten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas

dwaas

_

sylvesterrr schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:32:
[...]

Dan loop je dus de kans dat je binnen aanzienlijke tijd een buurman krijgt die direct gebruik wil maken van de UPC-diensten. ;)
Eerste verdieping ga ik verkopen.

Maargoed na komend weekend een update. Bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
dwaas schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 07:45:
[...]

Eerste verdieping ga ik verkopen.
Dan ben jij dus tegenover de nieuwe koper verantwoordelijk dat je het oplevert in goede staat en niet gaat kloten met kabelaansluitingen die niet eens jouw eigendom zijn (tot aan het eerste aansluitpunt is het eigendom van de kabelaar). Can you say "aansprakelijkheid"? :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Even een vraagje;
Wat is de maximale afstand die tussen de splitter en het modem mag zitten? De bedoeling was om een coax kabel door de muren heen te trekken zodat het modem boven kon staan, maar omdat de connector tussen de splitter het het modem geen normale connector is zoals op de meeste coax kabels zitten, ben ik op internet gaan zoeken of het überhaupt wel mogelijk is.

De bedoeling was om het met een afstand van 15 meter te doen, maar na het één en ander op internet gelezen te hebben, heb ik zo'n vermoeden gekregen dat dat niet helemaal goed gaat komen.

Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het verschil in demping tussen een goed afgeschermde coax kabel van 1m en 15m, excl. connectoren en splitters is ongeveer 12/100*(15-1)=1,68dB @ 230MHz (hoger: meer demping, lager: minder demping). Aangezien de meeste EuroDOCSIS downstream kanalen onder de 500MHz zitten is het verstandig uit te gaan van de demping op die frequentie.

De demping van C12 per 100m op 500MHz: 12 * WORTEL(500/230) = 17,7 dB. Het verschil tussen 1m en 15m bedraagt dan 17,7/100*(15-1)=2,5dB.

Even ter vergelijking: een connector heeft een demping van 1dB, een simpele tweewegspliter heeft een demping van 3,5dB. ;) Een kabel van 1m heeft incl. connectoren een demping van 2*1+0,2=2,2dB. 90% van de demping wordt veroorzaakt door de connectoren. :o

Een extra demping van 2,5dB zou in principe geen probleem mogen zijn, mits je een goede coax kabel (c12) gebruikt én de connectoren goed monteert. Andere voorwaarde is dat het signaal bij jou sterk genoeg moet binnenkomen om die extra demping van 2,5dB op te vangen. Het een ander is ook afhankelijk van je binnenhuisinstallatie. ;)

Advies: sluit je modem met een coax kabel van 15m aan ipv de kabel van 1m en kijk of je verbinding dan goed werkt (controleer eventueel ook de signaalwaardes, zie de TS voo meer info). Op die manier weet je meteen of het gaat werken.

[ Voor 59% gewijzigd door Mawlana op 11-12-2009 22:52 . Reden: rekenfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Klopt helemaal, maar *waarom* zou je de modem ergens anders aansluiten dan de bedoeling is (volgens handleiding) :?

Het kan boven goed gaan, maar aangezien en vooral ook andere bronnen van demping/signaaprobleem bij coax significant zijn, maar bij UTP geen drol uitmaken zolang je onder de 100m blijft, is het toch veel verstandiger om gewoon modem conform instructie beneden neer te zetten en dan ipv coax UTP naar boven door te trekken? :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Had het modem het liefste boven staan zodat dat apparaat beneden niet ergens weg gewerkt hoeft te worden én ook het basisstation van de telefoonset boven kon blijven staan en de handset, een nieuwere telefoon (meer functies), beneden in de woonkamer kon blijven staan aangezien die telefoon dus prettiger werkt.

Ga dan denk ik toch maar voor de UTP kabel, houd ik het modem beneden en sluit ik hem aan met de bijgevoegde coaxkabel, en dan even kijken of naast de 2 UTP kabels(eentje van het modem beneden naar de router boven, de ander van de router boven naar de TV beneden) ook nog een telefoonkabel door de buis naar boven past zodat het basisstation ook gewoon boven kan blijven staan.

(ik weet het ja, het is ingewikkeld maar hoop dat jullie me snappen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 17-09 10:15
Je kunt als je het goed doet heel het pad van de groene kabel tot aan je kabelmodem toe aansluiten met F-connectoren ipv met Belling-Lee. Zo zul je de minste demping ondervinden en kun je gerust je kabelmodem boven neerzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-12-2009 00:31 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rowinvd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:58:
(ik weet het ja, het is ingewikkeld maar hoop dat jullie me snappen ;))
Zo zat het bij mij ook jarenlang zonder enig probleem. Ik stapte over naar een ander pakket en toen moest er een modem bij. Concreet moest alles dus naar beneden van de monteur (die was op dat moment verplicht). 14 dagen later mocht je het zelf aansluiten. 8)7

Nutteloze dure kabelgoten, doorgeknipte bedradingen en nu allerlei flikkerende lampjes onder het dressoir, nee da's mooi.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas

dwaas

_

Update: ook op een andere kabel geen signaal.
Status: in de kerstvakantie bellen met UPC. (wat in mijn ervaring altijd andere antwoorden geeft op dezelfde vragen per keer dat je belt) We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 01:10
Beste,

Ik heb de aanbieding van upc genomen van 45 euro. Nu las ik dat ik geen router krijg. Nu wil ik mijn huidige modem/router gebruiken het volgende type WGA200G. Kan deze 25 mbit routeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Laatst online: 27-08 14:17
Qua snelheid prima, alleen router functie niet gebruiken maar switch ervan. Of te wel niets aansluiten op de WAN. Je kan nu nog n-1 pc aansluiten want je gebruik 1 switch poort voor de connectie met het modem.

edit: Oh ja, en n betekent aantal

[ Voor 106% gewijzigd door markiew op 14-12-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
markiew schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:01:
Qua snelheid prima, alleen router functie niet gebruiken maar switch ervan. Of te wel niets aansluiten op de WAN. Je kan nu nog n-1 pc aansluiten want je gebruik 1 switch poort voor de connectie met het modem.

edit: Oh ja, en n betekent aantal
Fout. Je wilt het UPC modem echt niet laten routeren. UPC modem = modem, WGA200G = router + switch. Of zo zou het moeten in ieder geval.

Over welk merk hebben we het?

edit: Linksys dus. Geen idee eerlijk gezegd. Hij staat hier in ieder geval niet tussen. Maar 25mbit zou nog wel moeten lukken gok ik.

[ Voor 17% gewijzigd door HarmoniousVibe op 14-12-2009 14:15 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tenzij ik me heel erg vergis staat die "A" in WGA200G voor ADSL. Dat ding heeft dus geen ethernet WAN-poort, maar een POTS RJ-11. Dat gaat dus niet zonder flinke hackwerk (een van de switchpoorten als WAN reconfiggen) op een modem aangesloten kunnen worden die een ethernet-uitgang heeft.

Durf je flink hacken aan? Custom firmware erop en een van de LAN-poorten als WAN opofferen. Zo niet? Andere router scoren. 25Mb bedraad routeren is totaal geen uitdaging, dat kan goedkoop prul tegenwoordig prima. Draadloos wil je voor 25Mb minimaal WiFi-n hebben (want 802.11g kan max 24Mb halen onder perfecte omstandigheden, en reken maar dat die IRL niet perfect zijn) en dat gaat iets meer kosten, maar dan nog is het allemaal goed te overzien.

Bijkomend voordeel is dat een (ethernet) router ook prima bruikbaar is bij A/VDSL of glasvezel, dus bij een toekomstige ISP-wijziging hoef je niet weer aan de gang.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Oh je hebt gelijk.

Dan zou je ook nog kunnen doen wat Markiew voorstelt (kastje UPC = modem + router en je ADSL modem = switch), maar zoals ik al zei, dat wil je eigenlijk echt niet. De routerfunctionaliteit die zo'n kabelmodem biedt schiet op alle vlakken tekort. Eigenlijk zit er alleen maar een DHCP server en een route-tabel in, verder helemaal niks.

Koop gewoon een nieuwe router. En dan eentje zonder modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Laatst online: 27-08 14:17
oh sorry, qua routeren heb je idd gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
LeeJon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:06:
Kolere, ik heb me modem nog geen dag aangesloten gehad en heb nu al problemen met die verrekte klantenservice....
Gisteren alles aangesloten (Fiber Power 30 + Digi TV etc). TV werkte eigenlijk direct en zonder problemen, het modem eenmaal aangesloten. Begint wat te knipperen en te doen. Had gelezen dat dit een half uur kon duren. Maar soms ook wel eens 24 uur. Naja, ok....
Nu, 27 uur later doet hij het nog steeds niet.. Ik bellen met de klantenservice, die knakker alles uitzoeken. Zag het modem wel, maar stond op Offline. Paar dingen moeten proberen wat niets uitmaakte.
Hij kwam tot de conclusie dat het aan me binnenbekabeling zou liggen. Mooi niet, heb alles net gecontroleerd en het zit netjes zoals het hoort. De Mediabox geeft ook een uitstekende signaal sterkte weer.

Wederom naar de klantenservice gebeld, deze kerel wist me direct het probleem te melden...... Het stond nog niet aan!!!! |:( |:( |:( |:(
In de computer stond nog steeds dat de gewenste startdatum nog ingevoerd moest worden..... Heb bij de aanvraag toch duidelijk 5 december aangegeven (nota bene op aanraden van de medewerker ivm overlappen met oude provider). Zegt hij doodleuk: "zou even een week wachten, dan zal hij het wel doen". Ja lekker, morgen wordt me oude provider afgesloten en zit ik dus zonder internet |:(
Beetje jammer dat die eerste kerel dit niet direct opmerkte, had me ruim 45 minuten aan belkosten gescheeld.... :X

*zucht*, dan maar even afwachten....

Het modem knippert overigens op de volgende manier:
Power: constant
DS: knippert als eerste, springt daarna op constant
US: Gaat als tweede knipperen (zodra DS constant is)
Online: Gaat als derde knipperen (zodra DS en US constant zijn)
Hierna gaat "Online" constant branden maar beginnen DS en US samen te knipperen.
En daarna begint het verhaal weer van voor af aan :?
*zucht*
Gisteravond zou er een monteur komen aangezien het modem waarschijnlijk kapot is.... Nooit geen monteur langs geweest |:( :(
"Ja meneer, u moet een bevestiging in uw mail gekregen hebben"
IK HEB GEEN INTERNET, hoe kan ik dan me mail kijken |:( |:( |:(
Heb nog geen fiber power mogen ervaren, maar de mate waarin UPC me van hier naar daar stuurt doet me alweer overwegen om alles af te blazen.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 07:00
LeeJon schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:41:
[...]
Nooit geen monteur langs geweest |:( :(
Komt me bekend voor, dat was ook mijn eerste ervaring met UPC.
"we komen dan en dan langs", 6 uur zitten wachten, nooit iemand langs geweest. Gelijk weer opgezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@ LeeJon:
We hebben je wachtwoord van je mailbox gereset. De link om een nieuw password in te stellen krijg je via email.

EDIT:
Wees blij dat die monteur niet is geweest. Mochten wij er ooit nog een nodig hebben en die zelfde vent van Guidion komt aan de deur, dan mag ie weer opzouten. Wat een hork was dat. Ik hoop eigenlijk dat ie sindsdien is ontslagen.

[ Voor 49% gewijzigd door Liegebeest op 15-12-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
cailin_coilleach schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:56:
@ LeeJon:
We hebben je wachtwoord van je mailbox gereset. De link om een nieuw password in te stellen krijg je via email.

EDIT:
Wees blij dat die monteur niet is geweest. Mochten wij er ooit nog een nodig hebben en die zelfde vent van Guidion komt aan de deur, dan mag ie weer opzouten. Wat een hork was dat. Ik hoop eigenlijk dat ie sindsdien is ontslagen.
_O-

Nja, ik heb die monteur blijkbaar nodig om online te komen :P
Het modem blijft op offline staan. Ze krijgen hem vanaf UPC vandaan niet online. Signaal/kabel waardes zijn goed, het modem leest ze netjes uit en kan het gewoon op de computer zien.
Maar toch hij het niet :? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Alpha Suprime schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:54:
[...]

Komt me bekend voor, dat was ook mijn eerste ervaring met UPC.
"we komen dan en dan langs", 6 uur zitten wachten, nooit iemand langs geweest. Gelijk weer opgezegd!
Ja dat direct opzeggen schiet ook bij mij door het hoofd, maarja... Ik wil fiber power.... En dat weet UPC dondersgoed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 07:00
LeeJon schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:25:
[...]

Ja dat direct opzeggen schiet ook bij mij door het hoofd, maarja... Ik wil fiber power.... En dat weet UPC dondersgoed |:(
Dat wilde ik ook, maar de manier waarop de klantenservice je gelijk behandeld...
Misschien gewoon verwend met TweakDSL, die zijn echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Nou, de UPC monteur is net geweest....

Ik heb eindelijk weer internet thuis *O*

Download: 29.16 MB/s
Upload: 2.35 MB/s
Ping: 10 ms

Het modem was dus kaduuk, hij heeft een nieuw modem aangemeld. Even 30 minuten moeten wachten tot alles geactiveerd was en de problemen waren voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Alpha Suprime schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:40:
[...]

Dat wilde ik ook, maar de manier waarop de klantenservice je gelijk behandeld...
Misschien gewoon verwend met TweakDSL, die zijn echt geweldig!
Verwend of niet, ze geven in het gesprek zo'n 3 keer aan dat ze "er zijn om u te helpen"... Doe dat dan ook :z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Heb ook hoop gedoe gehad met het aansluiten van de UPC Fiber Power Cisco modem... wat blijkt:

Sluit de boel aan, zorg dat het apparaat dat een IP moet krijgen is verbonden met de modem en haal dan stroom van de modem af. Zet hem dan weer aan en dan werkt het. Hier heb ik een hele nacht over gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
LeeJon schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:11:
Nou, de UPC monteur is net geweest....

Ik heb eindelijk weer internet thuis *O*

Download: 29.16 MB/s
Upload: 2.35 MB/s
Ping: 10 ms

Het modem was dus kaduuk, hij heeft een nieuw modem aangemeld. Even 30 minuten moeten wachten tot alles geactiveerd was en de problemen waren voorbij :)
Die snelheden kloppen niet bepaald - of jij moet een of andere nieuwe product hebben die nog niet officieel is aangekondigd...

30MB/s down is 240Mbit/s, dus het dubbele van UPC's snelste verbinding, en 2.4MB/s up is 20Mbit/s, ook al het dubbele van UPC's 120/10 abo.

Welke modem heb je daarbij gekregen? Volgens specificaties zou de Cisco EPC3212 dit moeten kunnen leveren, maar ik heb nog niet gehoord dat er plannen waren dit ook aan te bieden :o
NL-RaVeR schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:18:
Heb ook hoop gedoe gehad met het aansluiten van de UPC Fiber Power Cisco modem... wat blijkt:

Sluit de boel aan, zorg dat het apparaat dat een IP moet krijgen is verbonden met de modem en haal dan stroom van de modem af. Zet hem dan weer aan en dan werkt het. Hier heb ik een hele nacht over gedaan :P
Dat klinkt als de standaard electronica werkwijze: sluit het aan. Werkt het niet? Resetten die hap. En dan werkt het vaak idd wel :z

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 18-12-2009 16:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
dion_b schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:10:
[...]
Die snelheden kloppen niet bepaald - of jij moet een of andere nieuwe product hebben die nog niet officieel is aangekondigd...

30MB/s down is 240Mbit/s, dus het dubbele van UPC's snelste verbinding, en 2.4MB/s up is 20Mbit/s, ook al het dubbele van UPC's 120/10 abo.

Welke modem heb je daarbij gekregen? Volgens specificaties zou de Cisco EPC3212 dit moeten kunnen leveren, maar ik heb nog niet gehoord dat er plannen waren dit ook aan te bieden :o
Hij zal het 30/3 abo hebben/bedoelen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen had ik met de internet via UPC (standaard-snelheid) problemen: geen connectiviteit vanuit het netwerk. Soms alleen toegang tot Google-websites (hoewel ik de cache had leeggegooid).

De configuratie: Een thuisnetwerk met een Draytek Vigor 2910G als router / switch / wireless access point. Van UPC heb ik een "ARRIS Euro-DOCSIS 2.0 / Euro-PacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem".

Na wat analyse (mede volgens de goede tips in dit forum) kwam ik tot het volgende:
- Signaalwaarden van het modem waren binnen de toleranties.
- Router krijgt van modem geen nieuw IP-adres (router is als DHCP client ingesteld)
- Rechtstreekse verbinding Linux-laptop met modem (kabel) levert een werkende verbinding op
- IP-adres (inclusief gateway, subnet mask en Dns-servers) overgenomen van Linux laptop in router settings (fixed ip) helpen niet.

Dit is wat wel hielp:
- Router en modem uitgeschakeld en van spanning af.
- Coax van modem losgedraaid
- Even gewacht
- Coax bevestigd
- Modem ingeschakeld
- Router ingeschakeld
- Router WAN-settings op 100MB/s half duplex (was 100MB/s full duplex) ingesteld.

Werkt nu weer prima. Donderdagavond met hetzelfde probleem naar de helpdesk gebeld. De deskundige medewerker had me redelijk goed advies gegeven, maar had alleen niet gevraagd de coax los te koppelen en de duplex settings aan te passen.

Dank, tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Sodemieters hee... beetje spuit elf dit, maar Eweka is echt dramatisch zeg... Ik dacht ook tot nu toe "Het ligt aan UPC", maar ik heb net ff een proef-abbootje bij XSNews (zijn er nog betere/snellere/goedkopere?) afgesloten en die gaat gelijk 4x zo snel.

Zogauw m'n prepaid-dagen bij Eweka over zijn ben ik er weg. Jammer jongens... :(

Edit: wat mij wel verbaast... bij Eweka is het steady (350kb/sec... ik heb een 25Mbit abbo van UPC), maar bij XS News fluctueert het constant (tussen de 800 en 1200kb/sec). Hoe kan dit? Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 24% gewijzigd door spaceboy op 19-12-2009 20:24 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
De interlink tussen UPC en Eweka is vol, vandaar je lage snelheid...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

The Wizard schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:45:
Tja. Wat de reden is, maakt mij in principe niet zo heel veel uit. (en dan zeg ik het heel netjes) ;) Uiteindelijk koop ik daar niets voor... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

spaceboy schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:49:
[...]

Tja. Wat de reden is, maakt mij in principe niet zo heel veel uit. (en dan zeg ik het heel netjes) ;) Uiteindelijk koop ik daar niets voor... :P
Dat ligt aan UPC zover ik weet helaas. Bij hitnews haal ik trouwens wel meestal mijn max snelheid of net iets minder. Nooit minder dan 25Mbit van de 30Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

bij Astraweb haal ik altijd de volle 90Mbit. ruim 10,6MB/s

behalve vandaag, maar ligt aan UPC. zelfs speedtets geeft aan 45Mbit.
dit haal ik ook precies bij Astraweb. constant dezelfde snelheid 5,42MB/s. lijkt wel of de complete verbinding is geknepen naar 45Mbit :?

edit: deze ochtend nog precies hetzelfde: 45Mbit, stabiele halve snelheid

[ Voor 12% gewijzigd door AngryAngel op 20-12-2009 09:16 ]

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zenix schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:37:
[...]

Dat ligt aan UPC zover ik weet helaas. Bij hitnews haal ik trouwens wel meestal mijn max snelheid of net iets minder. Nooit minder dan 25Mbit van de 30Mbit
Voor zover ik weet ligt de verantwoordelijkheid van een interlink bij de ISP (UPC in dit geval) én de "contentprovider" (Eweka in dit geval). Die twee partijen moeten het met elkaar uitvechten. :z

Uiteraard zullen beide partijen met de vingers naar de andere partij wijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
The Wizard schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:45:
Kun je dat verder uitleggen?

Ik had/heb eigenlijk nu na nog geen week al spijt van mijn "keus" voor UPC. Ik heb precies 1 dag kunnen genieten van 25Mbit via nieuwsgroepen. De laatste 6 dagen, via Eweka en Hitnews en samen... gemiddeld zo'n 10 Mbit/s. Soms zelfs maar 3, heel soms ook 15. Na 4 jaar strak 20Mb via ADSL en verschillende providers te hebben gehad is dat toch een flinke aderlating.

Nu NB via 13 servers, gewisseld tussen ssl en normaal, maakt nada noppes uit allemaal. Ook via VPN van een universiteit geprobeerd. Snelheid schommelt telkens tussen de 8-12 Mbit, ook 's nachts. Arris modem heeft nog steeds wel 25Mbit op die momenten als ik Speedtest.net moet geloven. Om eerlijk te zijn, er is meer ellende in de wereld, maar erg jammer is dit wel.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 09:36
Ik heb sinds donderdag 17 december mijn UPC internet geinstalleerd, 25 Mbit. Gelijk een speedtestje gedaan, met downloaden van dat 1000 mb bestand van speedtest.bbned.nl haalde ik gewoon 2,9 tot 3,0 MB/sec, erg netjes dacht ik zo.

Downloaden via Eweka ging op dat moment met ~ 2,7 MB/sec met 8 connecties, leek me ook vrij netjes.

Alleen op dit moment haal ik slechts ~ 1 MB/sec... zowel via Eweka als die speedtest. Terwijl het dit weekend bij mij nog de maximale snelheid was.

Dit probleem lijkt me nu vooral UPC gerelateerd, aangezien het bij downloaden via WWW ook maximaal met 1 MB/sec gaat.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Eweka in combinatie met UPC heb ik slechte ervaring mee. Op een account van een vriend kom ik op normale tijdstippen (lees 17:00-23:00) nooit echt boven de 1MB/s. Na 00:00 is eweka wel sneller btw :).. Beter een van de andere bakende usenet aanbieders nemen als xsnews, xlned of astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56

KoffieNT

banaan

Het schijnt dat UPC weer ergens mee bezig is. Ik en een vriend van me (allebei Eweka, allebei UPC) hebben last van zware vertraging. Ik zit tegen de 2MB/s aan (90Mbit-abo) en die vriend rond de 1MB/s (25Mbit-abo).
Geen idee wat er aan de hand is, maar ik hoop niet dat UPC weer gaat beginnen met die Traffic-shaping-crap, want: Als je de snelheid niet kunt leveren, dan moet je hem ook niet aanbieden UPC! :).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ware het niet dat het zich lijkt te beperken tot Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Ik heb er de laatste week ook last van met mijn Fiberpower 60 aansluiting en deze icm xsnews (op port 443 en 563).
Normaal download ik met +- steady 6,2Mb, laatste week tussen de 1 en 4,5mb. Gelukkig blijft hij dan wel meestal op de 4,5mb hangen ipv 1. Maar goed het wordt wel vervelend.
Dacht dat die grappemakerij nu wel over was bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
cailin_coilleach schreef op woensdag 23 december 2009 @ 05:47:
Nope, ook via gewoon http haalde ik gisteravond maximaal 1 MB/sec...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
BackSlash schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:49:
[...]
Nope, ook via gewoon http haalde ik gisteravond maximaal 1 MB/sec...
Lijkt me dat jij dan iets fout hebt zitten, want als UPC -dat- structureel voor iedereen zou doen zou je echt wel meer mensen horen gillen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Doe eens een ip release en haal modem tijdelijk van de spanning af.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik vraag me toch af wat jullie allemaal wel niet downloaden... 1 megabyte per seconde is toch meer dan genoeg om her en der wat te downloaden??

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 23-12-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
cailin_coilleach schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:12:
[...]

Lijkt me dat jij dan iets fout hebt zitten, want als UPC -dat- structureel voor iedereen zou doen zou je echt wel meer mensen horen gillen hoor.
Hoe verklaar je dan dat het 2 dagen ervoor nog 3x zo snel ging, zonder dat ik iets heb gewijzigd?
smeerbartje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:53:
Ik vraag me toch af wat jullie allemaal wel niet downloaden... 1 megabyte per seconde is toch meer dan genoeg om her en der wat te downloaden??
Films, games, muziek en applicaties. Hoe sneller hoe beter ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BackSlash op 23-12-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

cailin_coilleach schreef op woensdag 23 december 2009 @ 05:47:
Als dat zo is, neem ik mijn comment weer in :+, maar Eweka zelf geeft op hun site ook al aan dat UPC iets aan het doen is.
Ik heb nu al een aantal keer van die 'dingetjes' met UPC meegemaakt (vooral met tv), ik word er zo langzamerhand een beetje moe van :|, jammer dat hier in de buurt niets anders (vergelijkbaars) te krijgen is, en het is ook jammer dat hier het glasvezel-project al 2 jaar stil ligt.
smeerbartje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:53:
Daar gaat het natuurlijk niet om he :P, als ik me abonneer op 25Mbit, 90Mbit, 120Mbit, whatever, dan wil ik daar ook gebruik van kunnen maken. Op dit moment had ik net zo goed het 25Mbit-abo kunnen afsluiten en had het de helft per maand gekost.

Het gaat mij iig puur om het feit dat ze niet (kunnen) leveren wat ze aanbieden, maar wel lekker de full-price per maand ontvangen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
KoffieNT schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:46:
[...]

Als dat zo is, neem ik mijn comment weer in :+, maar Eweka zelf geeft op hun site ook al aan dat UPC iets aan het doen is.
Ik heb nu al een aantal keer van die 'dingetjes' met UPC meegemaakt (vooral met tv), ik word er zo langzamerhand een beetje moe van :|, jammer dat hier in de buurt niets anders (vergelijkbaars) te krijgen is, en het is ook jammer dat hier het glasvezel-project al 2 jaar stil ligt.
En Eweka is de bron van alle waarheid? Beetje gevalletje WC-Eend. Je zou ook een andere USEnet provider kunnen zoeken... als Hitnews, XSNews en anderen prima snelheden leveren naar UPC toe en Eweka weer eens een keer niet zou het misschien tijd worden om daar conclusies te trekken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

dion_b schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:28:
[...]

En Eweka is de bron van alle waarheid? Beetje gevalletje WC-Eend. Je zou ook een andere USEnet provider kunnen zoeken... als Hitnews, XSNews en anderen prima snelheden leveren naar UPC toe en Eweka weer eens een keer niet zou het misschien tijd worden om daar conclusies te trekken.
KoffieNT schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:46:
[...]
Als dat zo is, neem ik mijn comment weer in :+.

Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.