Ik heb eindelijk mijn Motorola modem + Draytek router combinatie aan de praat! Nieuwste firmware geregeld, alles resetten naar factory defaults, niet eerst een laptop aansluiten en een uur wachten tussen het booten van de verschillende apparaten 
Wat testjes gedaan voor de snelheid natuurlijk:
Download:
Dit met een 60/6 abonnement, dus echt tevreden ben ik nog niet. De torrent-resultaten laat ik dan even buiten beschouwing.
De download komt nog op geen enkele manier bij de 60Mbit in de buurt en de upload gedraagt zich zéér onregelmatig. Vooral dat laatste is vervelend, aangezien we juist voor 6Mbit upload gekozen hebben vanwege de VPN-verbindingen die we draaien. Ben benieuwd hoe het in de praktijk aanvoelt, hopelijk is het een tijdelijk probleem.
Hoe kom je er als provider van 100+Mbit verbindingen op om de grootste testfile op je ftp-server 50MB te maken?

Wat testjes gedaan voor de snelheid natuurlijk:
Download:
- Torrents (private tracker, 300 seeders, 20 leechers): maximaal 2,5 MB/s
- ftp.upc.nl: 2,1 MB/s
- ftp.tweakdsl.nl: 4,6 MB/s
- FTP naar een eigen dedicated server: snelheid stuitert op en neer tussen 350KB/s en 550KB/s
Dit met een 60/6 abonnement, dus echt tevreden ben ik nog niet. De torrent-resultaten laat ik dan even buiten beschouwing.
De download komt nog op geen enkele manier bij de 60Mbit in de buurt en de upload gedraagt zich zéér onregelmatig. Vooral dat laatste is vervelend, aangezien we juist voor 6Mbit upload gekozen hebben vanwege de VPN-verbindingen die we draaien. Ben benieuwd hoe het in de praktijk aanvoelt, hopelijk is het een tijdelijk probleem.
Hoe kom je er als provider van 100+Mbit verbindingen op om de grootste testfile op je ftp-server 50MB te maken?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX