UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.898 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:29:
Downloaden met torrents gaat inderdaad niet erg lekker bij UPC op de momenten dat ze aan het traffic-shapen zijn. In sommige gevallen kan je dat verkeer ook encrypten, maar dan moeten de seeders dat ook ondersteunen.
Als je snel wilt downloaden is de beste optie nogsteeds via newsservers (en dan ook weer met de nodige aanpassingen om fullspeed te gaan).
Full speed gaan wil niet, ik heb 30Mb abo. maar kan met alle aanpassingen maar 11Mb redden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mr. Jinx schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:29:
Downloaden met torrents gaat inderdaad niet erg lekker bij UPC op de momenten dat ze aan het traffic-shapen zijn.
"Niet erg lekker" is wel een enorme understatement. En bij UPC hebben ze het over "voorrang geven aan ander verkeer" - dit is ook je reinste onzin. Het wordt gewoon keihard gedrukt. Of heel Rotterdam moet klokslag 12u 's nachts stoppen met internetten - anders kan ik niet verklaren waarom mijn upload om precies 12u 's nachts van 50kB/s naar ~600kB/s springt.

Nogmaals voor degenen die torrents gebruiken en twijfelen over overstappen naar UPC: niet overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de upload heb ik hier in zutphen geen last, het is meer de ontzettend gedrukte download snelheid waar ik mij groen en geel aan erger. en ik heb niet echt een schommelende verbinding zoals velen hier noemen, ik heb gewoon dag en nacht zon reductie van zon 50% op me downstream ... na boze brief en paar belletjes met een manager mocht ik een week lang genieten van de volledige download snelheid waarna het stapsgewijs weer inzakte naar een afgevlakte 2.50 Mb/sec .... (normaal 6Mb/sec)

stel je ze voor om de factuur dan ook maar wat af te vlakken gaat het weer even wat sneller maar zakt het gewoon weer terug ... jammer dat we nog geen alternatieven hebben hier in de wijk met bijveelbeeld glasvezel anders was ik meteen weg geweest bij UPC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:22:
met de upload heb ik hier in zutphen geen last, het is meer de ontzettend gedrukte download snelheid waar ik mij groen en geel aan erger. en ik heb niet echt een schommelende verbinding zoals velen hier noemen, ik heb gewoon dag en nacht zon reductie van zon 50% op me downstream ... na boze brief en paar belletjes met een manager mocht ik een week lang genieten van de volledige download snelheid waarna het stapsgewijs weer inzakte naar een afgevlakte 2.50 Mb/sec .... (normaal 6Mb/sec)

stel je ze voor om de factuur dan ook maar wat af te vlakken gaat het weer even wat sneller maar zakt het gewoon weer terug ... jammer dat we nog geen alternatieven hebben hier in de wijk met bijveelbeeld glasvezel anders was ik meteen weg geweest bij UPC ...
Het is zo ontzettend vermoeiend dat je bij grote bedrijven pas iets gedaan krijgt als je gaat zeiken ipv dat je gewoon meteen krijgt waarvoor je betaald |:(

Ik vond het nog meevallen dat de helpdesk medewerker toegaf dat er voorrang werd gegeven aan niet-P2P verkeer. Is nog steeds niet de waarheid (zie mijn vorige berichten, duidt mijns inziens op knijpen, niet op voorrang geven aan). En ik heb zonder gezeur abo omlaag kunnen zetten van 60/6 naar 25/1,5. Nog steeds een stuk trager dan mijn vorige Telfort 20/1 abo (die ik wel volledig dicht kon trekken) maarja die had ik al opgezegd....

Goed, de discrepantie tussen behaalde en beloofde (+ door de consument betaalde!) snelheid zal inderdaad wel per regio verschillen. In Rotterdam is het iig knudde.

Blijf erbij dat UPC hun Fiber "Power" abo's niet in de huidige vorm had mogen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Aan het eind van het bestel proces moet je kiezen voor een

"Draadloos internet van UPC Sitecom WL308: € 0,00 (+ € 120 eenmalig)"

Er staat 0,00 (staat me wel aan) maar vervolgens staat er 120 euro(staat me niet aan:P). Wat is het nou? als het geld kost hoef ik hem niet aangezien ik opzich al een ADSL modem/router heb die natuurlijk ook gewoon kan routeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
--help schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:21:
Aan het eind van het bestel proces moet je kiezen voor een

"Draadloos internet van UPC Sitecom WL308: € 0,00 (+ € 120 eenmalig)"

Er staat 0,00 (staat me wel aan) maar vervolgens staat er 120 euro(staat me niet aan:P). Wat is het nou? als het geld kost hoef ik hem niet aangezien ik opzich al een ADSL modem/router heb die natuurlijk ook gewoon kan routeren :)
Dat is gewoon €0,00 per maand en €120 eenmalig, zo moet je dat lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clem schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:58:
[...]

Nogmaals voor degenen die torrents gebruiken en twijfelen over overstappen naar UPC: niet overstappen!
Is UPC de enige dan die aan traffic shaping doet :?

En even in het kader van de ontwikkelingen van p2p, alle uploaders haken massaal af vanwege het "terreur" van de instantie's en overheden wereldwijd, ook dat speelt een factor in het hedendaagse p2p "verkeer".

Voorlopig word het nog niks met Nederland met snelheden voor thuisgebruikers. De abbo's zijn leuk qua download speed maar de upload is gewoon nog, zachtjes uigedrukt, walgelijk. Maar goed, het kan nog altijd slechter, kijk maar naar onze zuider buren, anno 2009 nog steeds bij de meeste providers met limieten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Laatst online: 09-09 11:14
clem schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:25:
[...]

Dat is gewoon €0,00 per maand en €120 eenmalig, zo moet je dat lezen.
maar je MOET die erbij nemen, dit terwijl ik al een modem heb :O ! Is het mogelijk dit te omzeilen?

edit: ik zie nu dat dit een aanvullende dienst is en dat het erbij KAN maar niet erbij MOET. De bestelling is geplaatst nu :)
Vanaf 1 september heeft --help dus ook een totaalpakket met 60MBIT internet :)

[ Voor 26% gewijzigd door --help op 29-07-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:36:
[...]
Is UPC de enige dan die aan traffic shaping doet :?

En even in het kader van de ontwikkelingen van p2p, alle uploaders haken massaal af vanwege het "terreur" van de instantie's en overheden wereldwijd, ook dat speelt een factor in het hedendaagse p2p "verkeer".

Voorlopig word het nog niks met Nederland met snelheden voor thuisgebruikers. De abbo's zijn leuk qua download speed maar de upload is gewoon nog, zachtjes uigedrukt, walgelijk. Maar goed, het kan nog altijd slechter, kijk maar naar onze zuider buren, anno 2009 nog steeds bij de meeste providers met limieten zitten.
Op elke consumenten-internetverbinding zit zover ik weet een overboekingsfactor en het lijkt me niet meer dan logisch dat elke provider voorrang geeft aan voip, mail en regulier http verkeer. Dat je niet altijd de max snelheid haalt is dus te verwachten.

Dat gezegd hebbende: sinds 2001 ben ik af en aan bij elkaar zo'n 8 jaar klant geweest van achtereenvolgens Zonnet / KPN / UPC / Telfort en heb ik altijd zonder enige problemen mijn lijn volledig dicht kunnen trekken, ook mijn laatste 20/1 abo bij Telfort (en ook de UPC lijn in 2007). Naast een goed werkende lijn (behalve 7 weken downtime bij Telfort vorig jaar) heeft elke provider in het rijtje hiervoor weer zijn eigen "eigenaardigheden" (netjes gezegd) dus ik ga niets aanbevelen maar... het geknijp bij UPC vandaag de dag heb ik iig nog nooit bij een andere provider meegemaakt, zelfs geen last van overboekingsfactor gehad!

Gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring staat UPC dus op eenzame hoogte voor wat betreft niet leveren wat er beloofd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
--help schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:46:
[...]
Vanaf 1 september heeft --help dus ook een totaalpakket met 60MBIT internet :)
Heb je het laatste x aantal berichten al gelezen? Afhankelijk van je locatie kan het compleet knudde zijn, althans ik neem aan dat je niet 60/6 neemt om supersnel te kunnen emailen?

Ik ben binnen de bedenktermijn iig overgestapt van 60/6 naar 25/1,5 - mijn ADSL abo had ik helaas al opgezegd. Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clem schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:00:
[...]

voip, mail en regulier http verkeer. Dat je niet altijd de max snelheid haalt is dus te verwachten.
Nou nou, wat genereerd dat een data verkeer zeg, met een max van 10MB wat je mag verzenden met een emailtje. Maar ik zal "ergens" eens een vraag neerleggen, aangezien met name p2p verkeer word geknepen en de vraag zal zijn : In hoeverre kan mijn internerprovider zien of ik legale content of auteursrechterlijk werk heen en weer slinger ? Want je kan p2p niet bestempelen als simpelweg "illegaal" verkeer, aangezien usenet gewoon met volle snelheid loopt.

Ik kan een torrent aanmaken voor opdrachtgevers en voor hen alleen toegangelijk maken zodat ze snel hun werk binnen krijgen. Dat helpt niet als "alleen" p2p word geknepen. En of ik nu een zakelijke of een consumenten abbo hebt doet niet terzake, ik wil gewoon 24/7 mijn 90mbit lijn ten volle kunnen gebruiken wanneer het "mij/ons" uit komt, want daar betaal ik voor, afgezien van het feit dat er wel iedere nacht een downtme is bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
ik heb een 3in1 abonnement met 30mb internet ,werkt prima,maar als ik de verschillende speedtest doe kom ik niet verder 18,53 mb/sec, dit met en linsys wrt 54g v5 firmware 1.001 als ik de router er tussen uithaal isde snelheid gemiddeld 28mb/secen download ik een 100mb bestand met 3,40mb per sec.echter kan ik niet mijn router via 192.168.1.1 veranderen ik kom welopdepagina maar met fouten. krijg geen enkele tekst te zien. ik heb dit al aangekaart bij linksys , echter nog geen antwoord gehad. oplossing andere roter misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 05:22:
[...]

Maar ik zal "ergens" eens een vraag neerleggen, aangezien met name p2p verkeer word geknepen en de vraag zal zijn : In hoeverre kan mijn internerprovider zien of ik legale content of auteursrechterlijk werk heen en weer slinger ? Want je kan p2p niet bestempelen als simpelweg "illegaal" verkeer, aangezien usenet gewoon met volle snelheid loopt.
Ik snap je niet. Jij denkt dat knijpen van P2P verkeer komt doordat je provider denkt dat dat allemaal illegale data is? Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken? Ze hebben gewoon de bandbreedte niet, en dan moet je iets kiezen om te knijpen. Een of andere jurist zal wel bedacht hebben dat je een 60/6 abo wel als zodanig mag verkopen als je er met de geadverteerde snelheid mee mailtjes kan ontvangen en versturen, ongeacht of je met ander gebruik die snelheid wel/niet haalt (en in het geval van P2P en UPC behaal je die snelheid dus op lange na niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 05:22:
[...]Nou nou, wat genereerd dat een data verkeer zeg, met een max van 10MB wat je mag verzenden met een emailtje. Maar ik zal "ergens" eens een vraag neerleggen, aangezien met name p2p verkeer word geknepen en de vraag zal zijn : In hoeverre kan mijn internerprovider zien of ik legale content of auteursrechterlijk werk heen en weer slinger ? Want je kan p2p niet bestempelen als simpelweg "illegaal" verkeer, aangezien usenet gewoon met volle snelheid loopt.
Het criterium bij het kwalificeren van netwerk verkeer is de interaktiviteit / response tijd die nodig is voor de applicatie. De legaliteit is niet ter discussie.

Spraak, browsen en gaming zijn bijvoorbeeld interaktief. Hiervoor moet er bandbreedte beschikbaar blijven, ook als het druk is. Filetransfers zijn offline akties en kunnen de overgebleven bandbreedte benutten. Interaktiviteit is daarbij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jxil schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:30:
ik heb een 3in1 abonnement met 30mb internet ,werkt prima,maar als ik de verschillende speedtest doe kom ik niet verder 18,53 mb/sec, dit met en linsys wrt 54g v5 firmware 1.001 als ik de router er tussen uithaal isde snelheid gemiddeld 28mb/secen download ik een 100mb bestand met 3,40mb per sec.echter kan ik niet mijn router via 192.168.1.1 veranderen ik kom welopdepagina maar met fouten. krijg geen enkele tekst te zien. ik heb dit al aangekaart bij linksys , echter nog geen antwoord gehad. oplossing andere roter misschien.
dit is geloof ik ook een 100mbit router als ik het goed heb, wat je eens kan proberen is om de SPI functie (mocht je die hebben) in de router uit te zetten, deze kan geen hogere snelheden aan en veroorzaakt dat je internet een stuk trager wordt.

suc7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:16:
[...]

dit is geloof ik ook een 100mbit router als ik het goed heb, wat je eens kan proberen is om de SPI functie (mocht je die hebben) in de router uit te zetten, deze kan geen hogere snelheden aan en veroorzaakt dat je internet een stuk trager wordt.

suc7 8)
Ik heb een Linksys RVS4000 router die een troughput van 800mbps aan kan. Als ik inderdaad Intrusion Prevention Systems (IPS) aan zet kan ik niet hoger dan 20 mbps downloaden. IPS scant elk pakketje, dus de CPU blaast dan volop. Linksys Business support heb ik gebeld en hebben dit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
Je moet echt in de enterprise modellen van Cisco en Juniper bijvoorbeeld komen wil je IPS en dergelijke op (bijna) wirespeed kunnen draaien. Dat gaat je echt geld kosten. Mijn Cisco 871W router kan het bijvoorbeeld ook niet.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
bedankt voor de informatie, ben een stuk wijzer ,heb de firewall vande router uitgezet echter geen verbetering en
de isp uitzeeten gaat bij deze router niet. ook nog met upchelpdesk gesproken i.v.m een 2 uur durende storing en die zeggen dat ik een n router moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:27
Vandaag is TNT mijn UPC pakket onaangekondigd thuis komen brengen, en ik was dus niet thuis... :(

Nou komen ze morgen tussen 9.00 en 21.00 uur het pakket opnieuw afleveren. En ik moet morgenmiddag tussen 12.00 en 17.00 weg, ivm een niet meer te verzetten afspraak.

Wat is jullie ervaring met het tijdstip waarop TNT langskomt voor een 2de bezorging?

Als ik na de 2de afleverpoging het pakket moet af gaan halen mag ik dus ruim 40 minuten heen naar dat postkantoor en ruim 40 minuten terug naar huis gaan fietsen... :X

Ik hoop dus echt dat ze in de ochtend komen... Of s'avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Dat ligt toch echt aan de route van de TNT-bezorger :P. Bij mij komen ze meestal smiddags, maar nog geen 700 meter verderop bij iemand die ik ken komen ze weer vroeg in de ochtend.

Het is inderdaad nogal 1995 dat je nooit echt te horen krijgt in welk een dagdeel er (de volgende dag) bezorgd wordt, al is het wel te begrijpen. Toch kun je er vaak vanuit gaan dat ze op dezelfde tijden (blijven) bezorgen.

/offtopic: Zou het nou geen goed idee zijn als je bij TNT een accountje kon aanmaken en dat je kon opgeven dat je pakketten helemaal niet bezorgd wil hebben, maar dat je ze zelf kunt komen ophalen wanneer het uitkomt? (een avondpostkantoor) Gat in de markt :*)

[ Voor 42% gewijzigd door KoffieNT op 30-07-2009 18:24 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:02:
Vandaag is TNT mijn UPC pakket onaangekondigd thuis komen brengen, en ik was dus niet thuis... :(
Wat ik een beetje jammer vind van UPC is dat ze geen mailtje sturen dat het verzonden is met een traceroute er aan gekoppeld. UPC kent geen service, mits je er voor betaald. Dat krijg je als je monopolist bent in een aantal gebieden, net zoals Ziggo. Enigste aanbieder en je mag het er mee doen.

Gewoon even TNT bellen en vragen of ze je pakket willen vasthouden tot een dag waneer je wel thuis bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Ligt het aan mij of zijn de homepages/FTP down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38

iMars

Full time prutser

Hebben mensen hier ook vaak last van dat de modem het even niet doet? Als ik dan naar de modem loop en kijk, brand alleen de power en DS ledje, de US ledje knipperd en de rest is uit. Dat duurt dan 10 tot 30 minuten en daarna werkt alles weer.

Super irritant, meestal gebeurd het op de momenten dat je het even niet kan gebruiken.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
webmail schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 06:56:
Hebben mensen hier ook vaak last van dat de modem het even niet doet? Als ik dan naar de modem loop en kijk, brand alleen de power en DS ledje, de US ledje knipperd en de rest is uit. Dat duurt dan 10 tot 30 minuten en daarna werkt alles weer.

Super irritant, meestal gebeurd het op de momenten dat je het even niet kan gebruiken.
Dat gebeurd hier nooit, en lijken me ook niet normale '' operating conditions '' zou ff bellen / mailen naar de helpdesk dat je modem vaag doet ( ff goed uitleggen ) en kijken wat ze er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

chimo schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 06:39:
Ligt het aan mij of zijn de homepages/FTP down?
Ligt niet aan jou.

Er is geen officiele melding maar de mijne is ook plat.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
InZane schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:55:
[...]
Zit eigenlijk een beetje met hetzelfde dilemma. Ik zit sinds vandaag op 60 mbit, maar ik heb in de meterkast nog een Linksys WRT54G staan. Heb in de woonkamer wel een Airport Express aan de muur hangen die prima zijn werk doet (bridgen).
Hier een derde twijfelaar tussen de Airport Extreme en de D-link 655. Hebben jullie al een keuze gemaakt? De D-link heeft een net iets betere LAN-WAN throughput, maar dat zou voor Fiber Power 60 niets uit moeten maken. Ook is ie goedkoper. De Airport Extreme is dan weer meer compatibel met de Airport Express (die ik alleen zou kopen voor Airtunes, heel irritant dat dat niet bij de Extreme zit).

De Airport Express als n-router lijkt me geen optie he? Ondanks de nieuwe 2009 specificaties:
The AirPort Express Base Station now features 802.11n, industry-standard encryption technologies built into AirPort Express, including WPA/WPA2 and 128-bit WEP, plus a built-in firewall that creates a barrier between your network and the Internet

[ Voor 12% gewijzigd door habermas op 31-07-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Owkee, ik heb net het pakket met de modem en toebehoren ontvangen, en ook gelijk geinstalleerd.
So far so good. :)

Nu moet ik nog mijn modem activeren met mijn klantnummer, maar waar vind ik dat? In ieder geval niet in of bij het pakket, of in de mail waar mijn contract me werd toegemaild.. :?
Verdere poststukken van UPC heb ik ook nog niet gehad.

Dalijk toch maar even de klantenservice bellen. :/ Btje vaag...

Edit:
Hebbes! Klantenservice moest wel wat lachen om de vraag.
Maar affijn, even activeren nu. :)

Edit 2:
En de lijn is actief. :*) Nog voor ik kon bellen had die helpdeskmederwerker de lijn al geactiveerd voor me. Eerste speedtestje was al erg goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 31-07-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Richub schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:07:
Owkee, ik heb net het pakket met de modem en toebehoren ontvangen, en ook gelijk geinstalleerd.
So far so good. :)

...

Eerste speedtestje was al erg goed.
Mooi dat dat allemaal vlot werkt. Hoelang duurde het van bestelling plaatsen tot pakket afleveren bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:59:
[...]

Mooi dat dat allemaal vlot werkt. Hoelang duurde het van bestelling plaatsen tot pakket afleveren bij jou?
Hier was dat 5 werk dagen, moet het alleen nog even installeren, 90Mbit lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bij mij ruim 2 weken, maar eerst moest mijn tv/radio signaal nog op de kabel geactiveerd worden. Van tv/radio signaalactivatie tot oplevering was 6 werkdagen.

Edit:
Net even getest, en newsleecher kwam (zoals ik al dacht) niet boven de 700 kbit/s uit. Boeiend, ik haal mijn nzb'tjes wel s'nachts binnen. ;)
Ook ssl aanzetten via poortje 563 had geen effect.

Een ubuntu cd-iso was wel binnen 2.5 minuten binnen, btw. >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Richub op 31-07-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ben overgestapt van Telfort naar UPC en heb een wireless access point aangesloten op het modem. Nou kon ik bij Telfort meerdere wireless apparaten verbinding laten maken (PC, telefoon, playstation), maar nu werkt dat niet meer (blijft eindeloos staan op "obtaining IP address"). Nu heb ik begrepen dat UPC maar 1 MAC adres toestaat? Dat zou betekenen dat ik een wireless router moet gaan gebruiken ipv een access point om meerdere aparaten aan te sluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchAddick op 31-07-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Klopt, maar ik verbaas me dat je bij Telfort meer IPs kreeg? Was dat echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
paella schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:05:
Klopt, maar ik verbaas me dat je bij Telfort meer IPs kreeg? Was dat echt zo?
Ja, daar verbaas ik me nu ook over eerlijk gezegd, maar bij het standaard telfort modem was een access point voldoende. Misschien dat er stiekem toch een router in dat modem zat? Deze post uit een ander topic geeft het probleem aardig weer in ieder geval:
Het UPC kabelmodem is enkel een modem, GEEN router. Op het UPC modem kan dus standaard maximaal 1 client connectie krijgen.
Om een UPC aansluiting dus op 2 of meer clients te kunnen gebruiken, zal er een router nodig zijn.
Een router koppelt inderdaad 2 netwerken, maar de gemiddelde consumentenrouter doet niet alleen koppelen, maar is tevens de DHCP server voor het interne (tweede) netwerk. Op de WAN poort accepteert de router het IP van het eerste netwerk, nl. het UPC netwerk.

Wanneer je op een UPC modem een accesspoint aansluit, is de boel wel draadloos, maar voor max. 1 client, aangezien een accesspoint niets anders doet dan het bekabelde signaal dat uit het modem komt, omzet naar een draadloos signaal, en natuurlijk het draadloze signaal van de client weer naar het modem stuurt. Aangezien het UPC modem zoals al eerder gezegd, GEEN intern netwerk opbouwt, maar slechts 1 adres uitdeelt, kun je op een UPC modem met een accesspoint slechts 1 client aansluiten.
Dat wordt dus een router aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Fatal Mind schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:18:
Dat gebeurd hier nooit, en lijken me ook niet normale '' operating conditions '' zou ff bellen / mailen naar de helpdesk dat je modem vaag doet ( ff goed uitleggen ) en kijken wat ze er van zeggen.
Bij ons gebeurt het ook vaker. Het enige dat de helpdesk overigens doet is het plannen van een afspraak met een monteur. Die woordkeuze is overigens vrij ongelukkig gekozen want ze doen dat alleen maar zodat de melding ook bij een andere afdeling komt. Die afdeling kijkt dan of het een probleem is dat zich enkel bij jou voordoet, of bij meerdere mensen.

In de afgelopen jaren hebben wij denk ik al zo'n 10 afspraken met een monteur gepland, maar nog nooit heeft die monteur daadwerkelijk langs hoeven komen. Het is best frustrerend als je dan iedere keer weer te horen krijgt dat je eerst even de stekker van de modem uit het stopcontact moet halen en de coaxkabel los moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

saviour schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:56:
[...]

In de afgelopen jaren hebben wij denk ik al zo'n 10 afspraken met een monteur gepland, maar nog nooit heeft die monteur daadwerkelijk langs hoeven komen. Het is best frustrerend als je dan iedere keer weer te horen krijgt dat je eerst even de stekker van de modem uit het stopcontact moet halen en de coaxkabel los moet halen.
Hmm dat is absoluut niet mijn ervaring. Ik heb een goed jaar terug een keer moeten bellen omdat ik dezelfde on/off problemen ondervond. Toen hoefden ze van mij eigenlijk niet eens meteen langs te komen, zolang ze het maar even nakeken intern. Maar ik kreeg, zonder dat ik daarom vroeg, binnen 3 werkdagen al een monteur op de stoep. En die heeft het probleem nog keurig opgelost ook (iets met aansluitingen in die 'huisjes' in de buurt). :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 15-09 10:08
Usenet via XSNews via SSL tegenwoordig ook gecapped? Haal al een aantal dagen maximaal 2500 kb/s met fiber 60.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Operations schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:32:
Usenet via XSNews via SSL tegenwoordig ook gecapped? Haal al een aantal dagen maximaal 2500 kb/s met fiber 60.
Ik heb sinds vanmiddag Fiber 60, en ben gelijk gaan testen:
Zowel gewoon als ssl encrypted verbinding met Eweka is geknepen. Beiden haalden dezelfde lage snelheid. (ongeveer 700 kb/s, 8 draadjes in newsleecher)

Wat ik heb begrepen is dat UPC na 23.00 uur die cap erafgooit. Dus ik ben van plan mijn nzb'tjes s'avonds in newsleecher te zetten, en als ik dan wakker word zijn ze binnen. ;)
CAFC1905 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:01:
Ben overgestapt van Telfort naar UPC en heb een wireless access point aangesloten op het modem. Nou kon ik bij Telfort meerdere wireless apparaten verbinding laten maken (PC, telefoon, playstation), maar nu werkt dat niet meer (blijft eindeloos staan op "obtaining IP address"). Nu heb ik begrepen dat UPC maar 1 MAC adres toestaat? Dat zou betekenen dat ik een wireless router moet gaan gebruiken ipv een access point om meerdere aparaten aan te sluiten?
Hou er rekening mee dat gewone routers de Fiber snelheden niet kunnen routeren, je zult een (duurdere) N-router moeten halen.

Of doe als ik doe: Pak een oud P3 pceetje (de mijne is 800 mhz met 256 mb RAM) met 2 netwerkkaarten erin en zet er pfsense op.

Werkt grandioos, en het schijnt DE oplossing te zijn voor torrents. Zo'n bakkie loopt niet gauw vast op de vele connecties.

Edit:
Dat eerste speedtestje wat ik eerder deed leverde dit op:
Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/speed.jpg
Not bad.... 8)

[ Voor 65% gewijzigd door Richub op 17-10-2009 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn vriendin en ik verhuizen per 1 september naar Apeldoorn.

Momenteel heb ik Ziggo en moet ik dus overstappen naar UPC.

Kan iemand mij vertellen of de Totaalpakketten all-in prijzen zijn? Dus geen andere vaste kosten per maand die hier bij op komen? Of duurder zijn in een later stadium?

Ik betaal zo'n 75,00 euro per maand nu bij ziggo. Voor het snelste internet abbo, digitale tv, en onbeperkt bellen naar vaste nummers.

Als ik bij UPC dit afneem :

Fiber Power Internet 90
Bellen Avond & Weekend
Digitale TV Royaal DVR

Ben ik 63,50 euro per maand kwijt. Weet iemand of hier nog wat bij op komt?

Ik heb momenteel een humax 5050c kastje in gebruik voor de tv in de huiskamer, kan ik deze gebruiken ipv die mediabox van UPC?

Kan ik onbeperkt digitale kastjes + kaartjes koppelen aan dit abbo net zoals ziggo? (Dus meerdere digitale kastjes? Wat is het verschil tussen royaal dvr en starter dvr behalve de series? Zowel de series en de films moet je immers voor betalen, dus wat voor nut heeft het om het royaal pakket te pakken?

Heeft het wel nut om 90mbit te nemen in tegenstelling tot 60mbit als ze toch usenet knijpen? Knijpen ze het totale usenet verkeer? Of per connectie? Zodat je nog enigszins 20-30mbit kunt halen met 12 connecties?

Als laatste, heeft iemand ervaring met de aansluiting hiervan? Als ik het zou aanvragen, hoeveel tijd kost het UPC om dit alles aan te sluiten en af te leveren op een nieuwe aansluiting?
chucky666 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:24:
er komt nog je vaste kabel kosten bij van 16,70 ofzo.
staat onderaan in kleine lettertjes ;)
16,70.. ouch.. das wel veel. Wel balen.. je zou verwachten dat er in een totaalpakket dit zou komen te vervallen net zoals bij ziggo.

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 02-08-2009 11:49 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

er komt nog je vaste kabel kosten bij van 16,70 ofzo.
staat onderaan in kleine lettertjes ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 23:53
wordt de storingspagina eigenlijk weleens ververst??
Alkmaar Noord heeft er ruim 1 1/2 dag uitgelegen, internet en telefoon, kan er echter niets over terug vinden.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Workaholic schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:21:

16,70.. ouch.. das wel veel. Wel balen.. je zou verwachten dat er in een totaalpakket dit zou komen te vervallen net zoals bij ziggo.
bij ziggo betaal je het ook. alleen zit het dan bij de andere kosten erbij.

en opzich ben je dus maar een kleine 5 euro meer kwijt als bij ziggo, maar wel sneller internet,
of je gaat voor 60mbit, nogsteeds sneller maar goedkoper als ziggo.

btw, mijn moden is sinds kort na lang gedoe geactiveerd maar nu werkt mijn oude @chello.nl adress niet meer... hebben meer mensen dan?
(haal wel mooi zo goed als 100% van de snelheid)

[ Voor 15% gewijzigd door Countess op 02-08-2009 13:13 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
@Countess
Volgens mij is je @chello.nl adres komen te vervallen toen je niet meer gebruik maakt van de Chello internet service. Nu heb je volgens mij een @upc.nl adres.

Nog even een snelle vraag (de laatste werd gedelete, zonder opgegeven reden. Verkeerde topic?) maar feit blijft dat ik de helft van de tijd geen internet heb. En da's erg vervelend, zoals velen wel zullen weten.
Het is erg lokaal lijkt mij, aangezien ik hier in deze topic nog niemand er over heb horen (zien) praten. Zijn er mensen die hier last van hebben? Zonder aankondiging een verbinding die compleet wegvalt?

*Even aanpassen.

Ik zag nu net dat Fatal-Mind, saviour en Cloud hier last van hadden. Ook ik heb al sinds den beginne last van het on/off probleem. Dan zie je (bij mij) het DS of DU lichtje knipperen. Wat hadden jullie gedaan om het probleem op te lossen?

[ Voor 18% gewijzigd door HotFix op 02-08-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat betekent simpelweg dat de modem geen contact meer heeft met de CMTS. Als het soms wel en soms niet gebeurt, betekent het dat *ergens* iets net op het randje zit van wat wel of niet werkt.

Dat kan bij jou thuis zijn als je de modem te ver van het eerste aansluitpunt gehangen hebt en/of teveel splitters ertussen hebt hangen, maar het kan ook een los contactje ergens in de wijk zijn.

Het handigste is om eerst te doen wat je zelf kunt, dus zorgen dat die modem goed staat. Lukt dat niet, dan zul je de helpdesk moeten contacteren voor een monteur.

Overigens zegt het feit dat er ergens anderen zijn die dit ook ervaren niets over mogelijke gemeenschappelijke oorzaak. Als jullie directe buren waren op hetzelfde versterkerkastje, dan zou het erg voor de hand liggen dat daar het probleem is. Maar op random plekken elders zegt het weinig. Het kan goed zijn dat bij de een het binnenhuis niet klopt, bij de ander de kabel naar het huis (verantwoordelijkheid UPC...) en bij een derde een probleem verderop in de wijk zijn. Dat betekent ook dat de evt oplossing bij anderen ook niet bij jou de oplossing hoeft te zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Hmm, ik heb UPC gecontacteerd, en die zeiden dat het inderdaad een storing was/is bij ons in de buurt. Het probleem zou zichzelf moeten oplossen, kennelijk. Erg raar, als zeg ik het zelf. Zit nu lekker weer ingeprikt bij de buren tot ik weer van ze heb gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

clem schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:37:
Had ik maar wat meer gegoogled voordat ik UPC Fiber 60 had besteld....

...

Het lijkt me niet meer dan normaal dat een provider voorrang geeft aan regulier surf-, mail- en voipverkeer maar dit gaat echt he-le-maal nergens over. UPC heeft gewoonweg de bandbreedte niet om dit soort abo's aan consumenten te verkopen maar ze doen het toch maar wel.
...

Bleh |:(
Zit nu 3 weken op UPC in Amsterdam. In acht jaar tijd niet zo'n traag internet gehad. Torrentverkeer komt in de weekenden en avonduren onmogelijk boven de 200kb/s uit, meestal rond de 100kb/s. Deze week ga ik over op ADSL als ik dit nog kan terugbrengen. Wat een trieste bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Richub schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:07:

Nu moet ik nog mijn modem activeren met mijn klantnummer, maar waar vind ik dat? In ieder geval niet in of bij het pakket, of in de mail waar mijn contract me werd toegemaild.. :?
Verdere poststukken van UPC heb ik ook nog niet gehad.

Dalijk toch maar even de klantenservice bellen. :/ Btje vaag...

Edit:
Hebbes! Klantenservice moest wel wat lachen om de vraag.
Maar affijn, even activeren nu. :)

Edit 2:
En de lijn is actief. :*) Nog voor ik kon bellen had die helpdeskmederwerker de lijn al geactiveerd voor me. Eerste speedtestje was al erg goed.
Zelfde verhaal hier, klantnummer nergens te vinden, helpdesk wilde t in eerste instantie niet geven, maar na wat verificatie kreeg ik t toch. Zij konden t trouwens niet activeren zei ie. Activeringsnummer gebeld, krijg ik tot 2x toe te horen dat het geen correct klantnummer is, lekker! Wachttijd is inmiddels weer meer dan 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
habermas schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:27:
[...]

Zelfde verhaal hier, klantnummer nergens te vinden, helpdesk wilde t in eerste instantie niet geven, maar na wat verificatie kreeg ik t toch. Zij konden t trouwens niet activeren zei ie. Activeringsnummer gebeld, krijg ik tot 2x toe te horen dat het geen correct klantnummer is, lekker! Wachttijd is inmiddels weer meer dan 10 minuten.
En als je morgen nog 'n keer de helpdesk belt als het activeren nog niet gelukt is? Misschien krijg je dan een medewerker aan de lijn die wat toeschietelijker is...

Zo te horen had je een sjaggo of zeikerd aan de lijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Laatst online: 27-08 10:18
Workaholic schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:21:
Kan ik onbeperkt digitale kastjes + kaartjes koppelen aan dit abbo net zoals ziggo? (Dus meerdere digitale kastjes? Wat is het verschil tussen royaal dvr en starter dvr behalve de series? Zowel de series en de films moet je immers voor betalen, dus wat voor nut heeft het om het royaal pakket te pakken?
nee, kastje is te huur. 4 euro voor standaard box, 9 euro voor dvr. behoud van elke zender van je pakket behalve film1/sport1

verder royaal vs standaard: 90 vs 50 zenders. uitzending gemist 10 ipv 2 dagen en royaal heeft gratis extra on demand materiaal als series, concerten ed.

films zijn idd te huur voor de zelfde prijs, onafhankelijk van abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Bedankt voor de info, 60mbit totaalpakket afgenomen met het idee dat ik nog kan upgraden naar 90 als 60mbit naar tevredenheid werkt :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
Zo, het gaat lekker hier.
Ik zou deze week en volgende week een paar dagen vanuit huis werken vanwege omstandigheden.
Ging de hele dag lekker vandaag, maar sinds het begin van de avond is mijn Cisco modem dood (fiber power 60). Power lampje brandt, DS brandt, verder niks. Paar keer resetten heeft geen effect. Vanavond maar eens gebeld en natuurlijk kunnen ze er op afstand ook niks aan doen en kan ik gaan wachten tot er volgende week woensdag(!) eens een keer een monteur kan komen om de boel na te kijken.
Gelukkig heb ik mijn oude modem ook nog voor telefonie, dus ik kan nog wel een soort van thuiswerken op maar liefs 0.4 mbit down en nog langzamer up :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
heb je niet meer dan dat geprobeerd? Je zou b.v. nog de modems onderling kunnen verwisselen op de coax connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
joopv schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 01:31:
heb je niet meer dan dat geprobeerd? Je zou b.v. nog de modems onderling kunnen verwisselen op de coax connector.
Ik neem aan dat kabels en connectors niet uit zichzelf kapot gaan, maar ik probeer vanavond nog wel even wat als ik weer thuis ben. Had er gisteravond geen zin meer in.

Edit:
Nou ik kwam dus gisteravond thuis en alle lampjes brandden weer. Tot dusver heb ik vandaag nog geen problemen en de snelheid is ook oke. Hoop dat de problemen zijn opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door InZane op 06-08-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Nu online

thof

FP ProMod
Ik zit (nog) niet bij UPC, maar ik zie het abonnement van 60down 6up wel zitten. Zit alleen met wat in mijn maag, hoe zit het met het draaien van een web en mail server?

http://www.upc.nl/pdf/upc_algemene_voorwaarden.pdf
Echter staat er in de algemene voorwaarden niets over het mogen draaien van servers.

http://service.upc.nl/ind...geID=1415&cid=274&aid=532
De klantenservice online zegt er wel wat over, namelijk dat het niet toegestaan is en dat het valt onder zakelijk gebruik. Ik vind het niet terecht dat dit onder zakelijk gebruik valt. Sommige games draaien in feite server om zo een multiplayer game op te zetten, maar er zijn ook studenten die een webserver thuis willen draaien, of een soort van hosting willen draaien voor wat vrienden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Moet ik soms dan een zakelijk abonnement nemen, of zijn daar (mail/web) servers ook niet toegestaan?

Heb ook al even gezocht op 'server' op http://forum.upclive.nl maar daar kwam ook niets uit.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:08
Je kunt/mag gewoon servers draaien, maar je hoeft niet op support van de UPC Helpdesk te rekenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Nu online

thof

FP ProMod
Kunnen en mogen is een verschil. Heb geen zin om afgesloten te worden omdat ik een mail server draai namelijk. En hun support hoef ik al helemaal niet ;)

Is er iemand die dit kan bevestigen of kan onderbouwen?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hou er rekening mee dat je met een 60Mbit abo een dynamisch IP hebt. Dat icm mailserver is vragen om problemen (veel mailservers blacklisten bij voorbaat alle SMTP verkeer vanaf IPs uit dynamic ranges). Als je een mailserver wilt draaien ben je idd beter uit bij een UPC Zakelijk abo van 25Mbit met vast IP (nauwkeuriger: met 25Mbit 8 IPs, aangezien je dan geen NAT hebt maar gewoon de server rechtstreeks aan het internet kunt hangen). Dat kost EUR 50 ex BTW

Maar misschien handiger om je af te vragen of je een mailserver echt nodig hebt- zo niet kun je prima een webserver draaien op een dynamic IP icm dynDNS, dan kun je een snellere abo voor minder geld nemen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 09:00
Heb zelf geen UPC.
Maar je hebt tegenwoordig ook aardig wat providers waar Usenet ook op poort 80 kan.
En aangezien ze poort 80 /8080 niet kunnen knijpen want dan knijpen ze je hele verbinding kan je dan wel full speed download ?!

Correct me if i'm wrong

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:08
dion_b schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:44:
Hou er rekening mee dat je met een 60Mbit abo een dynamisch IP hebt. Dat icm mailserver is vragen om problemen (veel mailservers blacklisten bij voorbaat alle SMTP verkeer vanaf IPs uit dynamic ranges). Als je een mailserver wilt draaien ben je idd beter uit bij een UPC Zakelijk abo van 25Mbit met vast IP (nauwkeuriger: met 25Mbit 8 IPs, aangezien je dan geen NAT hebt maar gewoon de server rechtstreeks aan het internet kunt hangen). Dat kost EUR 50 ex BTW

Maar misschien handiger om je af te vragen of je een mailserver echt nodig hebt- zo niet kun je prima een webserver draaien op een dynamic IP icm dynDNS, dan kun je een snellere abo voor minder geld nemen :)
Je kunt ook gewoon een mailserver als 'smarthost' (bijv. de upc-mailserver) instellen om mails te verzenden. Dan heb je daar geen last meer van, want je eigen lokale mailserver verzendt dan de mails via die smarthost.
thof schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:40:
Kunnen en mogen is een verschil. Heb geen zin om afgesloten te worden omdat ik een mail server draai namelijk. En hun support hoef ik al helemaal niet ;)

Is er iemand die dit kan bevestigen of kan onderbouwen?
Het staat nergens in de AV vermeld, enkel op hun FAQ. Als het niet toegestaan zou zijn, dan had dit wel in de AV gestaan. Niet iedere klant leest immers de FAQ.

Niet echt een argument, maar toch: ik ken genoeg mensen die UPC Internet hebben en al jarenlang probleemloos een server draaien. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mawlana op 07-08-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Yup.

Reden dat ISPs ooit zo moeilijk deden over "servers" draaien had verder niets te maken met datgene wat geserveerd werd, maar was vooral dat een server 24/7 aanstond en dus 24/7 een IP adres bezet hield. In die tijd hadden ISPs vaak niet genoeg IP adressen voor alle klanten tegelijk, dus was iemand die dat wel deed een probleem (vanuit ISP perspectief).

Maar goed, sinds een jaar of 5 heeft nagenoeg iedereen toch een router die 24/7 aanstond en IP bezet hield, dus hebben ISPs ervoor moeten zorgen dat ze gewoon genoeg IPs hadden, dus doen ze ook niet meer moeilijk over servers. Vanuit de ISP gezien maakt het geen ruk uit of dat IP bezet gehouden wordt door een kant-en-klaar kastje van Sitecom of Linksys, danwel door een zelfbouwbak met $services erop :z

Let er trouwens wel op dat je de boel goed beveiligd: geen haan gaat kraaien naar een server, maar als dat kreng ingelijfd wordt in een zombienet en spam gaat versturen (of Georgische twitteraars gaat DOSsen) kun je wel degelijk een wat minder vriendelijke mail van UPC's abuse afdeling verwachten. En terecht overigens.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Ik krijg net een brief van UPC dat ze ons internet 4 keer zo gaaf kunnen maken, van 16mbit naar 60mbit voor dezelfde prijs. Mis ik een addertje ofzo? Heeft dit nog nadelen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dat heet vooruitgang, concurrentie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Volgens mij ben ik er al achter, je sluit een nieuw jaarcontract af, terwijl ons huidige jaarcontract bijna afloopt. Weet iemand of het mogelijk is bij UPC om je contract als het ware opnieuw af te sluiten zoals je met mobiele telefoon abbo's doet, want dan verander ik over 3 maanden het abbo (bij upc) van 16mbit+tel+tv naar 25mbit+tv zodat internet en sneller en goedkoper is dan dat het nu is, want 60mbit heb ik toch nergens voor nodig.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
MrAngry schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:25:
Ik krijg net een brief van UPC dat ze ons internet 4 keer zo gaaf kunnen maken, van 16mbit naar 60mbit voor dezelfde prijs. Mis ik een addertje ofzo? Heeft dit nog nadelen?
nadeel is dat je nog steeds even veel betaald, je kan ook een goedkoper abbo nemen.
en als je upc bellen hebt nu krijg je een 2de modem erbij.
en er gaat een nieuwe jaar contract in.

maar niks abnormaals ofzo nee. als je er intressesn in hebt gewoon doen, en als je dat niet hebt, een goedkoper abbo uitzoeken (alles van 30 of lager heeft geen nieuwe modem nodig)

edit : dat kan je gewoon doen door naar ze te bellen, dan word alles geregeld. en het is gewoon mogelijk om tussentijds je abbo te veranderen dat is geen probleem binnen een jaar contract. je mag het alleen niet geheel opzeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Countess op 07-08-2009 12:45 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zojuist is hier ook mijn modem afgeleverd door de TNT. Fiber Power 60 aangevraagd bij UPC. Ik meteen het modem aangesloten en gebeld naar het nummer wat op de bijgeleverde brief stond om de lijn te laten activeren. Apart genoeg gaf de vriendelijke man aan dat het modem automatisch wordt geactiveerd als zij de bevestiging van TNT hebben ontvangen dat het modem daadwerkelijk bij mij is afgeleverd.

Nu zie ik alleen het power lampje branden en het DS lampje knippert alleen maar. Mogelijk dat het 24 uur kon duren voordat het modem online komt. Dus dan wachten we maar even :)

Wel vreemd dat iedereen hier die belt naar UPC het modem door de desbetreffende helpdesk medewerker wordt geactiveerd en het bij mij vanzelf gaat? Heb ik weer :P

edit: uhhh ok. Na een 20 minutjes sprong mijn modem opeens online :D Ik haal 59 mbit down en 5mbit up. Niet slecht 8)

Valt me echt alles 100 procent mee. Pakketje ontvangen, 10 min. aansluiten en 20 minuten later online.
En wat ook ineens goed werkt is torrents via ssl binnenhalen. Ik haal hier nu ook netjes de volle snelheid :)

[ Voor 18% gewijzigd door kazuka op 07-08-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NU UPC met goede aanbieidngen komen heb ik tog besloten om over te stappen van 20mbit online naar 60mbit upc.

NU had ik bij online gewoon 1 modem/router met wifi wat redelijk snel ging. download van 1,3 mb upload 100kb.

Afijn ik met upc gebeld voor de bestelling. Wat blijkt dus dat de 60mbit modem van hun geen draadloos ondersteund. DUs heb ik een linksys 160N router aangeschaft.

Upc kast ontvangen en geinstalled. Router ertussen voor de wifi.

NIETS anders dan problemen.

Vaak geen internet. Of het us lampje brandt of het online lampje knippert. En als ik dan internet heb gaat het retetraag. Ik heb een imac dus draadloos n. Via torrent kom ik niet hoger dan 100kb. Het ladenvan pagina;s duurt soms weleens 10 sec. Instellen wil ook niet echt lukken.

Iemand suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Upc kast ontvangen en geinstalled. Router ertussen voor de wifi.
Bedoel je ook letterlijk ertussen? Neem aan dat je van je modem naar je wlan router gaat?

Ik heb de modem van upc met daarachter een router (linksys) voor zowel mijn lan als wlan en geen problemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Henri op 07-08-2009 20:04 . Reden: p.s. ik heb de linksys wr54g ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt.

Ik heb dus de modem van upc. Cisco verbonden met datakabel aan mijn linksys. En dus via wifi van mijn mac naar de linksys.

Niets anders dan problmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:14:
ja klopt.

Ik heb dus de modem van upc. Cisco verbonden met datakabel aan mijn linksys. En dus via wifi van mijn mac naar de linksys.

Zit hier ook met een iMac op een Linksys WRT350N router. Heeft altijd goed gewerkt tot en met de laatste Mac update, er is wireless geen stabiele verbinding meer te krijgen. Verder zie ik steeds meer verhalen opduiken online over deze problematiek.

Verder heb ik een 90Mbit lijn en die komt niet verder dan 75Mbit, upload varieerd maar over het algemeen 500KB up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:14:
ja klopt.

Wat heb je allemaal al uitgeporbeerd?

Op de modem zelf aangesloten? (ligt het dus aan de Cisco of aan de Linksys?)
Geprobeerd op de Linksys met kabel aan te sluiten? (Ligt het aan de wireless verbinding?)
Geprobeerd met een ander apparaat dan je Mac? (Ligt het aan je Mac?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:46:
[...]

Wat heb je allemaal al uitgeporbeerd?

Op de modem zelf aangesloten? (ligt het dus aan de Cisco of aan de Linksys?)
Geprobeerd op de Linksys met kabel aan te sluiten? (Ligt het aan de wireless verbinding?)
Geprobeerd met een ander apparaat dan je Mac? (Ligt het aan je Mac?)
Vergeten te vermelden in mijn vorige post, iMac is geprobeerd bekabeld zowel op de router als op de modem, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ja ik heb hem nu ook bekabeld. en weinig verschil. Upc gebeld en hun zeggen dat het signaal niet goed is. Monteur komt pas over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was eens een redelijk blije internet gebruiker van UPC. Met een abonnement van Telefoon Onbeperkt, Digitale HD TV en 120 Mbs fibre power internet. Deze gebruiker betaalde rond de 120 euro per maand.
UPC adverteerde met Telefoon Onbeperkt + Europa, Digitale HD TV met DVR en 120 Mbps Fibre Power voor 85 euro per maand. Deze gebruiker gaf bij UPC aan dit wel te willen, maar gaf tijdens de bestelling aan, dat vooral het internet abosluut aangesloten moest blijven. Dat hoefde niet aangepast te worden, maar dat het alleen ging om een andere tv decoder.

Nadat de bestelling bevestigd werd, werd het stil. Na 4 weken maar even bellen, dacht de gebruiker. "Goh meneer, uw bestelling staat niet in ons systeem. Wat vreemd dat u dan toch die bevestiging heeft gekregen...". Maar geen nood, de brave UPC medewerker zou alles in orde maken. De gebruiker gaf op dat moment ook nog voor alle zekerheid aan, dat vooral internet aangesloten moest blijven. "Natuurlijk meneer", was het antwoord van de UPC medewerker.

Vrijdag 7 augustus, 8 uur in de ochtend: GEEN INTERNET Hmm, dacht de gebruiker, storing ? Even bellen met UPC. Ongeveer 20 minuten aangehoord dat alle medewerkers in gesprek waren. De gebruiker dacht nog, zo, zeker veel mensen die geen internet hebben en dit willen melden... "Goedemorgen, UPC wil u zo goed mogelijk van dienst zijn... blabla... " De gebruiker legt het probleem voor. "Wat vreemd meneer. Ik zie inderdaad dat u het verzoek gedaan heeft de internet verbinding aangesloten te laten, terwijl u een ander abonnement krijgt. Ja, uw hi speed modem staat niet meer in ons systeem...". Zucht... Wat is uw MAC adres ? gebruiker leest het MAC adres op... "maar meneer, dit modem staat bij iemand anders...?" "Ik controleer het even met een collega..."... gebruiker hoort bijna 10 minuten niks meer, maar dan ineens" hahahaha, sorry meneer, ik had een 6 ingevuld in plaats van een 8... hahaha... Uw modem staat inderdaad niet meer in ons systeem, maar ik ga u helpen. Ik zal nu gelijk een bon aanmaken en dan heeft u vandaag nog internet ! Goed van mij he ? Nou, UPC doet er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Prettige dag !" Gebruiker is wat verbaasd, maar is vooralsnog blij internet weer te kunnen gebruiken later op de dag. Vrijdagavond... geen internet... zaterdagochtend... geen internet... Gebruiker belt... "Nee meneer, de case staat nog open... Ja u mag wel terug bellen vanmiddag, maar dat heeft niet veel zin hoor... zolang de case nog open staat, blijft u geen internet houden..." Gebruiker belt toch maar terug, zaterdagmiddag. "Nou meneer, ze hebben u wel verkeerd voorgelicht. U moet namelijk bellen met nummer 0900-5002001 en uw klant nummer intoetsen, dan heeft u met 1 uur weer internet." Gebruiker geeft aan, dit wel even mobiel te doen. "Weet u wat, om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, blijf ik wel even aan de lijn terwijl u met uw mobiel dit net zo dure nummer belt..." Gebruiker belt naar dat nummer en toets het klantnummer in "Helaas, uw klantnummer is onbekend...". Gebruiker pinkt inmiddels een aantal traantjes weg... "Wat raar meneer, dat zou toch moeten werken... Maar UPC wil u zo goed mogelijk van dienst zijn, blijft u aan de lijn, ik loop naar afdeling aansluitingen en zal doorgeven dat zij u zo snel mogelijk moeten aansluiten..." 5 minuten later hoort de gebruiker dat het internet aan het eind van de middag, hooguit aan het begin van de avond weer moet werken. "UPC wil u zo goed mogelijk van dienst zijn, nietwaar ????"

Goed, inmiddels is bij de gebruiker de zaterdagavond ver gevorderd, tot 23:15 inmiddels. De gebruiker heeft nog steeds GEEN INTERNET en vraag zich af wanneer de avond bij UPC begint... Of erger nog, dat de gebruiker nog de rest van het weekend GEEN INTERNET zal hebben...

De moraal van dit verhaal... verander niks, want het zal u nog lang heugen.

Tot zover einde deel 1. Tot zover weer een vreselijke nachtmerrie van UPC. Het afsluiten was zomaar gedaan, het weer aansluiten ? Tja, wie zal het zeggen wanneer ik weer internet zal hebben... Inderdaad, die gebruiker ben IK.

UPC in godsnaam zeg... wat zijn dit voor ongelofelijke amateuristische praktijken !!!!!!

Update: Zondagochtend 11:15 maar weer eens bellen. Natuurlijk zijn alle UPC medewerkers in gesprek en de wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten... Mijn vrees dat ik het hele weekend zonder snel internet zal zitten, zou toch weleens uit kunnen komen.
Nu is het 11:30, ben 2,25 euro armer en nog steeds niemand gesproken...

Weer een update: Om 11:40 eindelijk iemand gesproken, rond de 3 euro armer. Mijn "case" ligt nog steeds bij afdeling Installatie. Zij dienen mijn modem weer te activeren... Volgens de medewerker van UPC werkt de afdeling Installatie niet op zondag...
"Ja meneer, ik begrijp dat u dit heel vervelend vind, maar het is weer de wet van Murphy. Als er iets mis gaat, gaat hier ook werkelijk alles mis... " Zucht... wie kan die Murphy een schop onder zijn kont geven ???
8)7 |:( |:( |:(

Maandag 10 augustus 08:30: HET IS OOK ECHT NIET TE GELOVEN !!!!! Net weer gebeld met UPC. Nu schijnt het dat ik het hele abonnementen circus weer moet doorlopen om mijn modem weer aangesloten te krijgen. Zelfs een meerdere van de afdeling is gewoon niet te bereiken. Altijd maar weer dat 1580 bellen, weer een amateur aan de lijn krijgen en geen stap verder komen.

Om 9:30 maar eens met de afdeling Sales van UPC gebeld. Een ander nummer, maar nog net zo duur. Deze persoon lijkt in eerste instantie wat deskundiger. Hij wist mij te vertellen dat mijn aanvraag, is het niet, maar goed... mijn aanvraag inderdaad bij Sales staat. Het blijkt dat UPC mij gewoon als een nieuwe abonnee behandeld, wat dus echt een fout is. Deze medewerker heeft echter op dat moment direct mijn "aanvraag" geaccoordeerd en zag in HET systeem van UPC mijn "aanvraag" naar de afdeling Installatie gedirigeerd worden. Ik moest er niet op rekenen dat ik vandaag nog internet krijg, zei de beste man, maar dat dit toch wel uiterlijk woensdag het geval moest zijn... Nou... ik ben toch echt benieuwd hoe dit verder gaat...

18:30 Niet te geloven... Ik zag een ander ip-adres in mijn UPC modem... Ik doe een ipconfig /flushdns en renew en ziedaar: ik heb weer internet ! Kan ik eindelijk die vette klacht naar UPC mailen ! O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 19:17 . Reden: FRUSTRATIE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Als het goed is kan ik over 2 weken ook met 60mbit aan de gang :)

We hebben nu Tele2, maar aangezien UPC met die prijzen stunt, bye bye Tele2 :)

Is het trouwens nog steeds zo met kabel, dat als andere mensen bij jou in de buurt kabel hebben, het bij jou ook wat langzamer gaat? Vroegah was dit zo.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Volgens mij is dat nooit zo geweest.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
NickySantoro schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:01:
Als het goed is kan ik over 2 weken ook met 60mbit aan de gang :)

We hebben nu Tele2, maar aangezien UPC met die prijzen stunt, bye bye Tele2 :)

Is het trouwens nog steeds zo met kabel, dat als andere mensen bij jou in de buurt kabel hebben, het bij jou ook wat langzamer gaat? Vroegah was dit zo.
Dat probleem is al jaren geleden opgelost, gelukkig.

UPC knijpt dus wel torrents en usenetverkeer af in de 'topuren'. Doordeweeks van 17.00 tot 23.00, in het weekeinde van 11.00 tot 23.00.

Ik haal dan 2.5/3.5 MB/s, en zonder geknijp 7 MB/s bij Xsnews.
Ik heb Fiber 60, btw.

Ik wist dit van te voren, dus van mij hoor je geen klacht hierover.

Verder is de lijn gewoon bloedsnel, sites laden echt veel sneller dan bij XS4ALL Lite wat ik hiervoor had. Ook remote desktop of VNC gaat veel soepeler nu.

Ik ben iig dik tevreden. :)

@ hieronder:
Ik hoop het, als dat knijpen echt verdwijnt dan heeft UPC een behoorlijk sterke troef in handen qua snelle abbo's.

Ik hou het iig in de gaten.

[ Voor 19% gewijzigd door Richub op 10-08-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ook in dat knijpen schijnt een verandering te komen.
Netwerk management activiteiten van UPC

9 Aug. '09
Zoals bekend, heeft het netwerk van UPC, sinds de Fiber Power abonnementen, snelheidsproblemen gehad, onder ander met het doorgeven van berichten van nieuwsgroepen en p2p verkeer.

Tijdens het laatste overleg tussen UPC en COAX NL, 27 mei jl, was afgesproken dat UPC testen zou gaan uitvoeren, om het het netwerk te verbeteren en dat COAX NL op de hoogte zou worden gehouden met de vorderingen van deze testen.
Vandaag hebben wij de volgende mededelingen omtrent de snelheids problemen ontvangen.

1) UPC heeft de afgelopen 2 maanden met succes diverse testen uitgevoerd mbt gewijzigde netwerk management settings.
Doel van deze testen was om performance op gebeid van snelheid bij gebruik van nieuwsgroepen verder te verbeteren en daarmee ook direct de klanttevredenheid te verbeteren.

2) Het feit dat de testen succesvol zijn geweest resulteert in aanpassingen in deze settings welke UPC in augustus en september gefaseerd gaat doorvoeren.

3) Begonnen zal worden in provincie Flevoland waarna stap voor stap de overige UPC regio's aan de orde zullen komen.

4) Zodra de exacte planning van welke regio aan de beurt is, zal COAX NL op de hoogte worden gebracht.

5) UPC verwacht dat eind september dit in heel haar footprint uitgerold hebben en dat hiermee de snelheid van de hogere tiers bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd wordt.
COAX NL gaat er vanuit dat alle klachten omtrent de snelheidsproblemen dan ook snel de wereld uit zullen zijn en dat er van "knijpen" zoals het ook hoort geen sprake meer is.
Bron - Auteur: Hans Ronhaar COAX

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tja, enige wat je daar voor antwoord op kan geven is denk ik: we wachten het maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat je natuurlijk wel kunt opmerken is dat dit enige commitment van UPC eist, omdat ze nu openlijk toegegeven hebben dat er problemen zijn en ook dat ze bezig zijn die problemen op te lossen in de loop van deze zomer. Het is en blijft afwachten, maar toch zie ik er wel wat positiefs in :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:59:
[...]

Hmm dat is absoluut niet mijn ervaring. Ik heb een goed jaar terug een keer moeten bellen omdat ik dezelfde on/off problemen ondervond. Toen hoefden ze van mij eigenlijk niet eens meteen langs te komen, zolang ze het maar even nakeken intern. Maar ik kreeg, zonder dat ik daarom vroeg, binnen 3 werkdagen al een monteur op de stoep. En die heeft het probleem nog keurig opgelost ook (iets met aansluitingen in die 'huisjes' in de buurt). :)
Nou, bij ons is er gisteren ook een monteur langsgekomen. Het vervelende bij ons was dat we zowel in de buurt vaak geen verbinding hadden als enkel in ons huis. Bij ons heeft de monteur het binnenwerk, dat in de muur zit, vervangen. Mijn pa heeft daarna een versterker geplaatst en de problemen zouden voorbij moeten zijn.

Hopelijk komen de problemen voor de hele buurt ook niet meer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
9 Aug. '09

1) UPC heeft de afgelopen 2 maanden met succes diverse testen uitgevoerd mbt gewijzigde netwerk management settings.
Doel van deze testen was om performance op gebeid van snelheid bij gebruik van nieuwsgroepen verder te verbeteren en daarmee ook direct de klanttevredenheid te verbeteren.
.

5) UPC verwacht dat eind september dit in heel haar footprint uitgerold hebben en dat hiermee de snelheid van de hogere tiers bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd wordt.

COAX NL gaat er vanuit dat alle klachten omtrent de snelheidsproblemen dan ook snel de wereld uit zullen zijn en dat er van "knijpen" zoals het ook hoort geen sprake meer is.
Geldt dit dan alleen voor usenet of is dit het zelfde verkeer als P2P?
En het ervan uitgaan dat alle klachten m.b.t. de snelheid worden opgelost, zou COAX dan ook het peer-to-peer traffic bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Hebben meer mensen dit probleem:

Bij de laatste verandering van de upc abonnementen ben ik overgegaan naar 25 mbit voor 25 euro. Sindsdien is mijn verbinding niet stabiel. Waar het aan ligt weet ik niet, het ook toeval zijn met de vraag van de 25 mbit lijn.

De ljin valt willekeurig weg. Zodra ik geen internet heb, branden alleen de eerste twee lampjes op de modem. De derde lamp komt dan niet op gang, die blijft knipperen. Modem begint weer bij lamp één, en zo blijft het in een loop. Dit kan tot een halfuur doorgaan.

Tijdstippen zijn willekeurig, maar het is wel meestal in de avond.

UPC heeft al twee keer een monteur gestuurd en twee keer is alles hetzelfde gebleven. "Signaal komt goed binnen bla bla bla". Nu komt er vrijdag weer een monteur, en dit gaat gewoon op 't zelfde uitkomen. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb zelf gedacht om een brief te schijven.

Waar ik ook boos om ben is dat upc de ticket afmeld, maar het probleem nog steeds bestaat. Een tijdje geleden wilde ik een monteur laten komen en werd later teruggebeld dat er netwerkstoringen waren en het probleem is opgelost. Dat kutwijf hoeft ook niet meer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Eh, en als meer mensen dat probleem hebben, wat dan :?

Even ervan uitgaande dat die monteurs goed werk geleverd hebben bij jou binnen en evt in de straat erbuiten betekent het dat je last hebt van een of ander hardnekkig en wisselvallig probleem in de buurt. Voor hetzelfde geld is het je buurman die een versterker verkeerd om gemonteerd heeft oid :X

Dat neemt niet weg dat UPC het voor je op moet lossen, maar of anderen hier op GoT vergelijkbare symptomen hebben (nog los van of de oorzaak hetzelfde is) doet daar weinig mee.

Sowieso, je geeft zo goed als geen info (welke modem? waar woon je (postcode)? wat zijn de signaalwaardes in je modem (zowel als het "goed" is als op slechte momenten - zie topicstart)? etc...)

Als je wilt dat wij je helpen - of ook maar iets zinnigs erover zeggen - zul je met een stuk meer info en eigen inzet mogen komen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Over het torrent gebeuren; mijn ervaring is dat ik met een client die encryption ondersteund en de tracker en peers uiteraard ook, de snelheid gewoon goed is. Ik haal op dit moment met 5 mb/sec m'n torrents binnen met de client Halite.

Op die manier kan ik er goed mee leven tot hopelijk eind septmeber het hele trafic shaping verhaal is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:18
Ik heb een vraagje, maar ik weet niet zeker of dit het goede topic is. Ik heb een Thomson TWG850 4U modem, daar zit ook wifi in. Maar onze modem staat in de kelder wat niet ten goede komt aan het draadloos bereik. Wat kan ik doen omdit bereik te vergroten?

Ik heb al gezocht en ik kwam uit dat ik een andere modem erbij kon nemen en dat als acces point kan gebruiken. Of om een antenne kabel kopen om het antennetje buiten de kelder te monteren. Kan iemand mij hier iets bij aanraden?

[ Voor 31% gewijzigd door japie06 op 11-08-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat is juist waarom ik modems met ingebouwde WiFi onzin vind - de ideale plek voor een modem (DSL of kabel, maakt in dezen niet uit) is nagenoeg nooit de ideale plek voor een WiFi access point.

Beste manier is een losse access point elders in huis. Daar moet je geen modem voor gebruiken, evt wel een router (aangezien die vaak goedkoper zijn dan 'domme' APs), maar zorg er dan voor dat hij wel in staat is in AP modus te werken. Bijv Netgears kunnen dat niet.

Mbt kabel voor antenne: ja, dat kan, maar ook daar treedt verlies op. Een meter of twee moet kunnen, maar verder dan dat is niet echt zinnig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, nog geen 2 weken nadat ik mijn Cisco EPC3000 modem aangesloten heb is deze al kapotgegaan... :(
Vanochtend had ik ineens geen internet meer, en alleen het bovenste LEDje brandt, de tweede knippert.

Heb net de helpdesk gebeld, en morgenavond komt er al 'n monteur langs. Dat is wel lekker vlot.

Hopelijk is dit geen trend bij die Cisco modems, Ik dacht toch dat dat wel degelijk spul was...

Een gelukje hierbij is dat mijn xs4all lijn nog up is, echt zonder internet zit ik dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
dion_b schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19:

Beste manier is een losse access point elders in huis.
Mee eens, plaatsing van draadloos apparatuur is zeer bepalend voor de kwaliteit van het signaal/bereik en dan hoef je echt geen dure router of sterke AP's. Echter moet je dan alsnog kabel trekken voor het AP, voor velen een probleem.

Voor ons niet, wij hebben met de verbouwding het hele huis voorzien van UTP en telefoonkabel, netjes in de muur weggewerkt en elke kamer heeft een contact waar je je kabel zo in kunt prikken. :)

Power over ether is trouwens een goed alternatief als je echt niet anders kan of veel beton hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Cabo schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:27:
Hebben meer mensen dit probleem:

Bij de laatste verandering van de upc abonnementen ben ik overgegaan naar 25 mbit voor 25 euro. Sindsdien is mijn verbinding niet stabiel. Waar het aan ligt weet ik niet, het ook toeval zijn met de vraag van de 25 mbit lijn.

De ljin valt willekeurig weg. Zodra ik geen internet heb, branden alleen de eerste twee lampjes op de modem. De derde lamp komt dan niet op gang, die blijft knipperen. Modem begint weer bij lamp één, en zo blijft het in een loop. Dit kan tot een halfuur doorgaan.

Tijdstippen zijn willekeurig, maar het is wel meestal in de avond.
Ik heb ditzelfde probleem (gehad?). Het begon inderdaad ongeveer rond de snelheidsverhoging, al ben ik rond deze tijd ook verhuisd, waardoor het voor mij al niet duidelijk was welk nu de schuldige was. UPC hielp hierbij ook niet doordat ik iedere keer dat ik belde een ander antwoord kreeg (storing, modem zou in de meterkast moeten staan, andere kabel gebruiken, ligt aan de router etc.).

Uiteindelijk is er een monteur langsgeweest, deze heeft een splitter welke in de meterkast zat (zat er al voordat ik er kwam wonen) verwijderd en een nieuwe modem geplaatst. Vervolgens duurde het ongeveer een halve dag voordat ik uberhaupt weer internet had (modem moest geactiveerd worden), en vervolgens viel de internetverbinding nog steeds regelmatig weg.

Inmiddels heb ik, hopelijk, een oplossing gevonden, namelijk een signaalversterker (te halen bij de UPC-winkel iig). Deze staat nu tussen de wandcontactdoos en de modem en dit lijkt in ieder geval te helpen (zit er nu 3 dagen en nog geen problemen gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
sinds gisteren fiber power 60 met nieuwe modem ,gelijk geinstalleerd en sinds vandaag 16.00 uur perfect internet . echter geen telefoon krijg geen signaal en is volgens de fiber afdeling niet bij hun te starten duurt tot volgende week donderdag voor een monteur . had daarvoor 30mmb en werkte de telefoon ook. echter nu met nieuwe internet moden en de benodigde splitter voor internet en telefoon werkt de telefoon niet . allle kabels zijn nieuw. kan de boel weer terugzetten via de oude manier , maaar dan een langzaam internet van rond de 300 kb ,dus lrage opening van pagina,s. dus al met al tovh nog een klein foutje . het eerste foutje in 7 jaar upc , ik woon in vlaardingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
jxil schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:32:
sinds gisteren fiber power 60 met nieuwe modem ,gelijk geinstalleerd en sinds vandaag 16.00 uur perfect internet . echter geen telefoon krijg geen signaal en is volgens de fiber afdeling niet bij hun te starten duurt tot volgende week donderdag voor een monteur . had daarvoor 30mmb en werkte de telefoon ook. echter nu met nieuwe internet moden en de benodigde splitter voor internet en telefoon werkt de telefoon niet . allle kabels zijn nieuw. kan de boel weer terugzetten via de oude manier , maaar dan een langzaam internet van rond de 300 kb ,dus lrage opening van pagina,s. dus al met al tovh nog een klein foutje . het eerste foutje in 7 jaar upc , ik woon in vlaardingen.
Voor de telefoon veranderd er niets toch? Bij mij hoort die gewoon nog via de oude modem te lopen en het fiber via de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
dion_b schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:12:
Eh, en als meer mensen dat probleem hebben, wat dan :?

Even ervan uitgaande dat die monteurs goed werk geleverd hebben bij jou binnen en evt in de straat erbuiten betekent het dat je last hebt van een of ander hardnekkig en wisselvallig probleem in de buurt. Voor hetzelfde geld is het je buurman die een versterker verkeerd om gemonteerd heeft oid :X

Dat neemt niet weg dat UPC het voor je op moet lossen, maar of anderen hier op GoT vergelijkbare symptomen hebben (nog los van of de oorzaak hetzelfde is) doet daar weinig mee.

Sowieso, je geeft zo goed als geen info (welke modem? waar woon je (postcode)? wat zijn de signaalwaardes in je modem (zowel als het "goed" is als op slechte momenten - zie topicstart)? etc...)

Als je wilt dat wij je helpen - of ook maar iets zinnigs erover zeggen - zul je met een stuk meer info en eigen inzet mogen komen :o
Ik woon een flat waar de lijn buiten in zo'n kastje(?) het pand binnenkomt, gelijk de woonkamer in.

Modem: ARRIS Euro-DOCSIS 2.0 / SIP 2.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV: 04
Downstream
Freq/Power: 324.000 MHz 0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 49.800 MHz 49 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Wanneer ik geen verbinding heb dan krijg ik een standaard ipadres van 192.168.100.2 (dacht ik)
Ik zal kijken als ik de modem kan bereiken wanneer ik geen internet meer heb. De laatste storing was gisteravond. De modem geeft in de event log dit aan:
8/11/2009 20:13 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out

@HTeK
Jammer dat je het zelf hebt aangeschaft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Henri schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:40:
[...]
Voor de telefoon veranderd er niets toch? Bij mij hoort die gewoon nog via de oude modem te lopen en het fiber via de nieuwe?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de MCP-03 opsteeksplitter die UPC levert voor de huiskamersituatie.
Voor zover ik kan nagaan zijn 2 gats einddozen als AOP, zoals in de huiskamer geplaatst door de jaren heen niet dubbel galvanisch gescheiden.
De kern van de coax is wel voorzien van condensatoren in het signaalpad voor galvanische scheiding, maar de afscherming,mantel, is gewoon doorverbonden
Enkelgats dozen en andere meterkast AOP's zijn dubbel galvanisch gescheiden. Zowel signaalader als afscherming zijn met condensatoren gekoppeld aan het binnenkomende netwerk.

UPC raadt aan om in de huiskamer de MCP-03 te gebruiken. Deze kan je makkelijk op de bestaande 2 gats wandcontactdoos plaatsen.
Alles werkt prima met deze oplossing.
De vraag is of deze MCP-03 een ordinaire splitter is die ook de afscherming niet ontkoppeld met condensatoren, of dat de MCP-03 ook de afscherming ontkoppeld en zo indirect voor extra veiligheid zorgt voor inductie van blikseminslagen in de buurt?
Met andere woorden: wordt je AOP na opsteken van een MCP-03 geupgrade naar een dubbel galvanisch gescheiden overdrachtspunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:12:
Ik heb een vraag over de MCP-03 opsteeksplitter die UPC levert voor de huiskamersituatie.
Voor zover ik kan nagaan zijn 2 gats einddozen als AOP, zoals in de huiskamer geplaatst door de jaren heen niet dubbel galvanisch gescheiden.
De kern van de coax is wel voorzien van condensatoren in het signaalpad voor galvanische scheiding, maar de afscherming,mantel, is gewoon doorverbonden
Enkelgats dozen en andere meterkast AOP's zijn dubbel galvanisch gescheiden. Zowel signaalader als afscherming zijn met condensatoren gekoppeld aan het binnenkomende netwerk.

UPC raadt aan om in de huiskamer de MCP-03 te gebruiken. Deze kan je makkelijk op de bestaande 2 gats wandcontactdoos plaatsen.
Alles werkt prima met deze oplossing.
De vraag is of deze MCP-03 een ordinaire splitter is die ook de afscherming niet ontkoppeld met condensatoren, of dat de MCP-03 ook de afscherming ontkoppeld en zo indirect voor extra veiligheid zorgt voor inductie van blikseminslagen in de buurt?
Met andere woorden: wordt je AOP na opsteken van een MCP-03 geupgrade naar een dubbel galvanisch gescheiden overdrachtspunt?
Holy crap, vind je het erg als ik weinig begrijp van jouw post? Beetje technisch enzo.. :+

Mijn V&A

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Richub schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:56:
Nou, nog geen 2 weken nadat ik mijn Cisco EPC3000 modem aangesloten heb is deze al kapotgegaan... :(
Vanochtend had ik ineens geen internet meer, en alleen het bovenste LEDje brandt, de tweede knippert.
[...]
Hoe kom je erbij dat je modem dan kapot is :?

Als je op de Cisco site de handleiding van dat ding erbij pakt lees je dat hij netjes wakker is, maar geen downstreamsignaal kan vinden. Hoogstwaarschijnlijk is ergens een kabeltje los - mogelijk bij jou, anders in het kastje in de straat. Niks gare modem :o
Cabo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:43:
[...]

Ik woon een flat waar de lijn buiten in zo'n kastje(?) het pand binnenkomt, gelijk de woonkamer in.

Modem: ARRIS Euro-DOCSIS 2.0 / SIP 2.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV: 04
Downstream
Freq/Power: 324.000 MHz 0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 49.800 MHz 49 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
Allemaal erg netjes, werkelijk perfecte DS, US ook zeer goed.

Enige wat je hier niet kunt zien is de upstream ruis (omdat je dat nogal logisch alleen aan ontvangende kant, dus bij de centrale, kunt meten).
Wanneer ik geen verbinding heb dan krijg ik een standaard ipadres van 192.168.100.2 (dacht ik)
Ik zal kijken als ik de modem kan bereiken wanneer ik geen internet meer heb. De laatste storing was gisteravond. De modem geeft in de event log dit aan:
8/11/2009 20:13 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
Oftewel hij is om een of andere reden (dat staat helaas weer niet in de log) contact met de CMTS kwijt. Dan geeft hij ook een locaal IP ipv een publieke, dus die 192.168.100.2 sluit daar mooi bij aan. Ben benieuwd hoe alles eruit ziet als het brak is, want nu is het echt om jaloers op te zijn :)
Workaholic schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:31:
[...]

Holy crap, vind je het erg als ik weinig begrijp van jouw post? Beetje technisch enzo.. :+
Mwoeah, de vraag is anders duidelijk zat verwoord ;)

Iig is die MCP-3 een simpele splitter ja, het is de AOP die dient te zorgen voor goede galvanische afscheiding (en als het even kan ook aarding van de mantel aan binnenhuiskant) - dubbele afscheiding dient geen nut en verslechtert het signaal alleen maar. Je kabelaar (UPC in dit geval) is verantwoordelijk voor de AOP en in theorie kun je ze erop aanspreken als het niet goed is - en mag je niet gaan prutsen aan hun apparatuur bij jou in huis.

In praktijk gok ik - als ik je post een beetje bekijk - dat jouw kennisniveau flink hoger zal zijn dan die van iedereen die je te spreken zou krijgen, waardoor je snel meer geld kwijt zou zijn aan belkosten dan een goede AOP waard is, dus kun je het net zo goed zelf in orde maken :z

Dat gezegd, je moet geen illusies hebben over bescherming bij blikseminslag - de galvanische scheiding is nuttig als de buren kortsluiting in de TV hebben, maar bij etterlijke kV schiet er toch een arc over als er echt bliksem op de kabel ingeslagen is. Dat gebeurt alleen niet vaak bij ondergrondse kabels, en het netwerk is bovendien stervormig, niet lusvormig (zoals telefonie), dus inductie is erg beperkt. Van alle vormen van infrastructuur die je huis mogelijk binnenkomen is alleen glasvezel om overduidelijke redenen minder riskant. Verreweg de meeste schade gaat via telefoonlijnen of gewoon rechtstreeks (als er inslag in de straat is krijg je inductiespanningen in elk apparaat met een spoel erin, en dat zijn er nogal wat).

Ik zou maw niet aanraden om hier te gaan klussen omdat je bliksem vreest. Wel als je last hebt van 50Hz gedoe, of van onaangename schokken van de kabelmantel. Want daar is het wel een goede oplossing voor.

Oslik blyat! Oslik!

• Richub
dion_b schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:58:
[...]

Hoe kom je erbij dat je modem dan kapot is :?

Als je op de Cisco site de handleiding van dat ding erbij pakt lees je dat hij netjes wakker is, maar geen downstreamsignaal kan vinden. Hoogstwaarschijnlijk is ergens een kabeltje los - mogelijk bij jou, anders in het kastje in de straat. Niks gare modem :o
OK, dan is die Cisco dus blijkbaar niet dood, maar bij een los kabeltje zou ik dus geen of een slechter tv/radio signaal moeten hebben, lijkt mij. En dat signaal is onveranderd goed hier.

Het kabelwerk hierbinnen heb ik ook al gecontroleerd: Alles zit goed vast, met f-connectoren.

Het maffe is dat alles prima werkte, en ineens had ik geen verbinding meer.
Nouja, ik krijg vanavond een monteur op bezoek, dan zal wel wel duidelijker worden wat er mis is.

Verwijderd

Richub schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:56:

Heb net de helpdesk gebeld, en morgenavond komt er al 'n monteur langs. Dat is wel lekker vlot.

Hopelijk is dit geen trend bij die Cisco modems, Ik dacht toch dat dat wel degelijk spul was...

Een gelukje hierbij is dat mijn xs4all lijn nog up is, echt zonder internet zit ik dus niet ;)
Had de mijne een week en deed helemaal niks meer. Gister een monteur geweest. Heeft alleen de modem vervangen, waar hij eigenlijk het signaal zou natrekken want ik heb bijna geen internet hierzo.

Nu gisteravond internet tog weer aan de gang gekregen. Alleen met downloaden kan ik wel janken.

Heb een fiber power 60 en ik kom niet verder dan 60 kb met utorrent. Ook heb ik een linksys router 160N ertuseen.

Porten blinken gewoon groen in utorrent.

Iemand een idee?

• jxil
dat klopt , maar tussen de aansluiting in de woonkamer waar de aansluiting voor radio tv en internet naar de modem voor internet en telefoon liepzit nu een splitter tussen de oude modem en de nieuwe internet modem, vanaf deze spliter loopt een kabel naarde wandoos, een naar de telefoonmodem en een naar de internet modem. ik vermod dat de splitter geen signaal afgeeft naar de telefoon modem, hier ook een nieuwe kabel aangesloten echter geen signaal.(te zwak volgens upc).

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Test eens met wat anders dan Torrents. Gebruik speedtest.net een paar keer en download ergens wat grote bin bestanden. Dat zegt veel meer dan een slecht lopende torrent. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 13-08-2009 10:58 ]

• Richub
Richub schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 02:01:
Nouja, ik krijg vanavond een monteur op bezoek, dan zal wel wel duidelijker worden wat er mis is.
Net ben ik gebeld door de storingsdienst, en er is een storing in het netwerk in Eindhoven, mijn modem is (zoals dion_b al zei) idd niet dood. Ze hoeven dus ook niet bij mij langs te komen vanavond.

Er is mij verzekerd dat ik voor vanavond weer internet heb. Ik wacht af. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Richub op 13-08-2009 10:33 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.