UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 12 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.833 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Geen matches
DFKT schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:19:
Ik ben wel benieuwd naar de snelheden die UPC haalt? Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Internet+bellen+digiTV met 10 Mbps internet. Deze komt echter niet terug op speedtest.nl? Zelf haal ik nu gemiddeld tussen de 8 en 9 Mbps via Online bij een 20 Mbps abo. Woon op R'dam-Zuid btw.

Iemand hier die daar toevallig wat over kan zeggen? Iemand met ervaring hiermee op R'dam Zuid?
Ik heb zelf ook een 3in 1 pakket met 10mbit. Ik haal bij downloads altijd de maximale snelheid. Uploads ook trouwens. Ik ben er zeer tevreden over. Ikzelf ben ook overgestapt van ADSL en heb er geen spijt van. Over het algemeen zit je met een kabelabo dichter bij je max dan ADSL is mijn ervaring. Je zit bijvoorbeeld ook niet met afstanden tot de centrale, zoals dat wel het geval is bij ADSL.

[ Voor 11% gewijzigd door KillGhost op 18-05-2009 16:36 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
DFKT schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:01:
FYI, dit is die van mij nu:

[afbeelding]

Dus als ik dat zo zie, kan het goed zijn dat ik er nauwelijks op achteruit ga. Dat zie ik graag natuurlijk! :9
Ghehe Online ziet ik... Dumpen die handel... Heb er gewerkt... Wat een but-bedrijf... En als je problemen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476288477.png

Hier een link naar mijn speedtest resultaten. Upload is normaal gesproken wel hoger.

En hier nog een naar een andere server in NL

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476290347.png

[ Voor 28% gewijzigd door KillGhost op 18-05-2009 18:05 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Geen matches
Ik heb een 16/2 abo (3-in-1 dus) en haal ook braaf de beloofde snelheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476335760.png
Alleen de ping met Eindhoven is wat traag, met Amsterdam vergelijkbare snelheden maar dan een ping van 14ms wat meer acceptabel is. Ik woon er trouwens ergens tussenin (7204)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:50
Geen matches
Op de laatste paar pagina's lees ik wat problemen met de verbinding.

Ik heb hier ook zo'n ~2 weken last van gehad. De verbinding was steeds even weg.

Afgelopen zaterdag avond een "grote (30 min)" disconnect gehad, het modem had toen ook geen signaal meer.

Sindsdien heb ik geen last meer gehad van disconnects of een hoge latency.
Is dit bij andere gebruikers ook merkbaar?

Om in het rijtje mee te doen, hierbij mijn speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476531197.png

[ Voor 17% gewijzigd door Racemol op 18-05-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
Euhm ik denk dat DFKT nu wel genoeg speedtests heeft gezien. :P
Anders word het hier dalijk zo'n opsom-topic en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Matched: chello
Sinds een paar weken heb ik veel ups en downs met mn Eweka abo icm UPC internet (25mbit), ik kan maximaal zo'n 2,9mb/s halen, maar dit is niet altijd het geval.
Er zijn dagen waar het niet boven de 1,5mb/s komt, zelfs niet boven de 1,0mb/s, dat valt toch erg tegen. Nu dacht ik, dit komt door de drukte of de werkzaamheden (die hier sinds een paar weken zijn).
Nou zat ik gisteren toevallig effe op de eweka site en las ik dit;
UPC download snelheid

Geachte klant,

Sinds vrijdag 8 mei 2009 ervaren klanten met een UPC/Chello internetverbinding soms een verminderde downloadsnelheid.

Helaas kan Eweka dit probleem niet voor u oplossen, daar het veroorzaakt wordt door een snelheids 'cap' (beperking) door UPC. Ook andere Usenet Providers hebben last van deze snelheidsbeperking en tevens wordt het Bittorent verkeer erdoor gehinderd.

Wij raden UPC/Chello klanten aan om hun klacht neer te leggen bij UPC, in de hoop dat UPC dit probleem spoedig gaat oplossen. Zend uw - uitsluitend schriftelijke - klachten aan:

UPC Nederland
Postbus 320
8200 AH Lelystad

Link
En, zeker de laatste week blijft het maximaal zo rond de 1,25mb/s hangen , dat is uiteraard niet de bedoeling want ik betaal niet voor niks een flink bedrag per maand. (volgens bv de upc-speedtest heb ik op dat moment wel gewoon 20-25mbit tot mijn beschikking, ook volgens de bbned-test zijn er geen problemen)

Heeft iemand enige tips voor wat ik kan doen? Ik weet niet precies hoe een brief aan UPC over dit onderwerp eruit moet zien.
Ik gebruik mn Eweka-account uiteraard en natuurlijk alleen om legale dingen te downloaden, bijvoorbeeld voor school ;).

(btw: Ik gebruik mn abo natuurlijk in SSL-modus, want de normale modus wordt al helemaal geknepen, max 300kb/s.)

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 19-05-2009 09:49 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Ik ben benieuwd wanneer ze die snelheidsverhoging nu door gaan voeren voor de 3 in 1 en welke snelheden dit gaan worden. Ik kan niet wachten :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
KoffieNT schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:46:
Sinds een paar weken heb ik veel ups en downs met mn Eweka abo icm UPC internet (25mbit), ik kan maximaal zo'n 2,9mb/s halen, maar dit is niet altijd het geval.
Er zijn dagen waar het niet boven de 1,5mb/s komt, zelfs niet boven de 1,0mb/s, dat valt toch erg tegen. Nu dacht ik, dit komt door de drukte of de werkzaamheden (die hier sinds een paar weken zijn).
Nou zat ik gisteren toevallig effe op de eweka site en las ik dit;

[...]

En, zeker de laatste week blijft het maximaal zo rond de 1,25mb/s hangen , dat is uiteraard niet de bedoeling want ik betaal niet voor niks een flink bedrag per maand. (volgens bv de upc-speedtest heb ik op dat moment wel gewoon 20-25mbit tot mijn beschikking, ook volgens de bbned-test zijn er geen problemen)

Heeft iemand enige tips voor wat ik kan doen? Ik weet niet precies hoe een brief aan UPC over dit onderwerp eruit moet zien.
Ik gebruik mn Eweka-account uiteraard en natuurlijk alleen om legale dingen te downloaden, bijvoorbeeld voor school ;).

(btw: Ik gebruik mn abo natuurlijk in SSL-modus, want de normale modus wordt al helemaal geknepen, max 300kb/s.)
Allereerst, wees eens consequent met hoofdlettergebruik in je eenheden:

M=Mega (1000000)
k=kilo(1000)
m=mili (1/1000)
b=bit (1/8 Byte)
B=Byte (8bit)

Als je eens je behaalde snelheden in SI eenheden (de bovenstaande) uitdrukt kunnen we oordelen of en zo ja mogelijk wat er aan de hand is.

* dion_b is er bijna voorstander van om ipv B en b gewoon in nibbles te rekenen, dat is tenminste ondubbelzinnig :z

Afgelopen weekend heb ik iig zelf even een Eweka proefabo genomen (EUR 1.10/dag via SMS, wel zo makkeljk om even te testen of even wat meuk binnen te halen :) ), dus kan ik goed vergelijken. Ik heb geen gebruik gemaakt van SSL encryption en na een eerste poging met nzb projcte (instabiel als wat) heb ik GrabIt als client gebruikt. Zoals ik hierboven al meldde heb ik een Fiber Power 120 abo.

Resultaten waren 's nachts (na middernacht) en 's ochtends vrijdag, zaterdag en zondag tussen de 4200kB/s (33Mb/s) en 4800kB/s (38Mb/s). 's Middags haalde ik rond de 1900kB/s (15Mb/s), 's avonds rond 20u haalde ik op het dieptepunt 900kB/s (7Mb/s).

Opvallend daarbij was dat als ik 's nachts of 's ochtends meer of minder connections instelde de snelheid evenredig mee verhoogde of verlaagde. Op die momenten was Eweka zelf vrij duidelijk de bottleneck. 's avonds maakte dat veel minder uit. De bottleneck zat toen niet bij Eweka. Wel was bij 8 connections (max wat Eweka toestaat) de verbinding duidelijk het snelst.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Geen matches
dion_b schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:49:
[...]
Allereerst, wees eens consequent met hoofdlettergebruik in je eenheden:ondubbelzinnig :z
Damn it, doe ik het weer verkeerd :P. Mijn maximale snelheid is dus 2,9Mb/s (2900kb/s), oftewel, bijna 25Mbit. (mijn abo=25Mbit)
Ewekaproefabo
Ik denk dat het lastig vergelijken is tussen UPC Fiber en UPC Cable toch? Ik denk dat als ze het bij jou gaan knijpen, dat ze je snel kwijt zijn als klant, jatoch :P?

Ik gebruik mn eweka-account niet eens ZO gruwelijk veel meer tegenwoordig, maar als ik het gebruik wil ik uiteraard gewoon full speed kunnen downloaden.
Ik zit ook te twijfelen of ik een brief ga schrijven/ga bellen, lastig weer. (mijn conclusie is iig dat het probleem niet aan mij of aan de tijd dat ik download ligt, dus het lijkt erop dat UPC het echt aan het dichtknijpen is :S.)

[ Voor 15% gewijzigd door KoffieNT op 19-05-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
KoffieNT schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:17:
[...]

Damn it, doe ik het weer verkeerd :P. Mijn maximale snelheid is dus 2,9Mb/s (2900kb/s), oftewel, bijna 25Mbit. (mijn abo=25Mbit)
OK, dus maximaal haal je wel alle snelheid die je zou moeten kunnen halen. Dat is alvast mooi :)
[...]

Ik denk dat het lastig vergelijken is tussen UPC Fiber en UPC Cable toch? Ik denk dat als ze het bij jou gaan knijpen, dat ze je snel kwijt zijn als klant, jatoch :P?
Mwoeah, heb even NNTP getest, maar vind het nog steeds eigenlijk niets. Eerst kloten met de troep te vinden die je zoekt, dan een .nzb maken, dan binnenhalen, vervolgens bij het parren constateren dat eea brak is, daarna nog wat .par bestanden ergens vandaan halen, dmv par de boel herstellen. En dan nog een idioot grote stel .rars uitpakken, om vaak zat daar weer een .iso of nog meer rars in te vinden. En ik weet dat sommige clients dat allemaal automatisch voor je doen, maar ik blijf NNTP brain-dead vinden voor het doel waar het voor misbruikt wordt (voor het posten van textmessages is het daarentegen ideaal) :z

Zelf boeit het me weinig dus. Hoe dan ook is "Fiber Power" gewoon marketing. Het is kabelinternet, net zo goed als jouw 25Mb abo, maar dan wat sneller. Dat gezegd, je betaalt voor je abo en verwacht er ook wat mee te kunnen doen. Het is leuk om op speedtest.net te scoren, maar een beetje flauw als dat het enige is waar je die snelheden mee haalt.
Ik gebruik mn eweka-account niet eens ZO gruwelijk veel meer tegenwoordig, maar als ik het gebruik wil ik uiteraard gewoon full speed kunnen downloaden.
Ik zit ook te twijfelen of ik een brief ga schrijven/ga bellen, lastig weer. (mijn conclusie is iig dat het probleem niet aan mij of aan de tijd dat ik download ligt, dus het lijkt erop dat UPC het echt aan het dichtknijpen is :S.)
Eerst en vooral zou ik zorgen dat je andere zaken uitsluit, en dat je je feiten goed op een rijtje hebt. Om andere zaken uit te sluiten kun je het best even een proefabo bij een andere USP nemen, iirc geeft XSNews je een week gratis (zonder automatische verlenging). Als het brak is bij Eweka kun je bij XSNews ook meten. Even slecht? Dan moet je idd bij UPC zijn. Beter? Dan kan UPC je niet helpen :z

Als het bij XSNews even slecht is, is het zaak om tijdstippen duidelijk te noteren. Ik merkte dat het tegen het eind van de middag (16u ofzo) lager werd en rond 20u een dieptepunt had, maar tegen middernacht was het weer volop aan het blazen. Als je even een tweetal dagen om het halfuur gaat meten en dat in grafiekvorm giet heb je al iets goeds.

Daarna is het zaak om te beseffen dat we geen recht hebben op iets (UPC alg voorwaarden laten toe dat ze dit soort maatregelen nemen), insteek van een brief moet dus niet zijn om je recht te halen, je kunt het beter over de boeg van redelijkheid gooien. Wat zou je mogen verwachten? Wat haal je? Waarom is dat niet redelijk? Laat je brief lezen door iemand die niet zelf betrokken is (ideaal: digibete vriendin of collega die niets van NNTP weet) om te kijken of de toon goed is en je argumentatie steek houdt.

Of het gaat helpen is een tweede. Bovendien vind ik die oproep van Eweka vrij cynisch - hun performance per connection ligt vrij laag en op momenten dat UPC vrije baan geeft zijn zij duidelijk beperkende factor. Vooral per-connection performance is funest. Veel newsreaders stellen per default maar eentje in. Met Eweka krijg je dan misschien maar 5Mbit/s. Geheid dat nu flink wat mensen zonder kennis van zaken op hoge poten brieven aan het schrijven zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Geen matches
dion_b schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:51:

Eerst en vooral zou ik zorgen dat je andere zaken uitsluit, en dat je je feiten goed op een rijtje hebt. Om andere zaken uit te sluiten kun je het best even een proefabo bij een andere USP nemen, iirc geeft XSNews je een week gratis (zonder automatische verlenging). Als het brak is bij Eweka kun je bij XSNews ook meten. Even slecht? Dan moet je idd bij UPC zijn. Beter? Dan kan UPC je niet helpen :z
Das een goeie, binnenkort effe een weekje XS ofzo :).
Daarna is het zaak om te beseffen dat we geen recht hebben op iets (UPC alg voorwaarden laten toe dat ze dit soort maatregelen nemen), insteek van een brief moet dus niet zijn om je recht te halen, je kunt het beter over de boeg van redelijkheid gooien. Wat zou je mogen verwachten? Wat haal je? Waarom is dat niet redelijk? Laat je brief lezen door iemand die niet zelf betrokken is (ideaal: digibete vriendin of collega die niets van NNTP weet) om te kijken of de toon goed is en je argumentatie steek houdt.
Ik zal eens goed gaan nadenken hoe ik dit moet aanvragen, en op welke manier.
Of het gaat helpen is een tweede. Bovendien vind ik die oproep van Eweka vrij cynisch - hun performance per connection ligt vrij laag en op momenten dat UPC vrije baan geeft zijn zij duidelijk beperkende factor. Vooral per-connection performance is funest. Veel newsreaders stellen per default maar eentje in. Met Eweka krijg je dan misschien maar 5Mbit/s. Geheid dat nu flink wat mensen zonder kennis van zaken op hoge poten brieven aan het schrijven zijn :o
Daar heb je idd gelijk in, ik kan dit ook alleen maar controleren met een andere provider, dus effe XS binnenkort :).

edit 22:25: uhh ja, nu heb ik gewoon een redelijk constante 2,88Mb/s.

Plaatje

Kan het soms zijn dat ze het in bepaalde uren knijpen ofzo? What's the point daarvan? Behalve het netwerk eventueel vrij houden.. (dacht dat het meer bedoeld is voor antidownloading/antinewsgroepen..)

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 19-05-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
Hmm, hier in Brielle ( bij rotterdam ) knalde de primaire DNS ( 62.179.104.196 ) eruit volgens me pc...

Doet het blijkbaar weer, nog meer mensen met dit euvel ?

[ Voor 14% gewijzigd door Fatal Mind op 19-05-2009 21:49 . Reden: Waarom niet ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen matches
Sinds een paar dagen valt het internet hier om de paar minuten heel even (30 sec) weg. Heel irritant en praktisch onwerkbaar. Nu heb ik de router een keer helemaal nagelopen maar hier staat niks vreemds, is ook niks veranderd sinds het wegvallen. Tijdens het wegvallen blijft het lokale netwerk gewoon bereikbaar, alles behalve verkeer naar buiten. Ik heb het vermoeden dat het bij UPC zit. Snelheid is wanneer het werkt in orde, 2500kB/sec download en 250kB/sec upload. Twee jaar geleden had ik hetzelfde probleem toen waren de intervallen tussen het uitvallen nog veel kleiner, nu is het om de drie minuten toen om de 40 seconden. Toen heeft een monteur iets vervangen in de wijkkast. Nu probeerde ik wat te vinden in in de event log van het modem, volgens mij horen een aantal dingen hier niet te staan. Kan helaas er niet uit op maken wat het precieze probleem is, iemand een idee? Heb voor de volledigheid ook even de signaal sterkte erbij gezet.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/b.geven1/upc.png

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/b.geven1/upc1.png

[ Voor 23% gewijzigd door Bartjeee op 20-05-2009 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:53
Geen matches
Sinds gistermiddag kan ik plotseling bepaalde sites niet meer laden. nu.nl geeft van het ene op het andere moment een error. Ik dacht, laat me even een nacht erover heen laten gaan, want misschien fixen ze het wel, maar het werkt nog steeds niet. Heb het op 3 computers + mobiel via wifi geprobeerd op zowel mijn als het netwerk van mijn buurvrouw. Allebei UPC. In het begin laadde hij apple.nl/com ook niet. Nu wel weer. Ook een bookmark die direct naar de inlog gaat van My Vodafone laadt hij ook niet meer. Via www.vodafone.nl en My Vodafone kom ik nog wel bij het inlog scherm, maar inloggen lukt niet. Voor de rest laden alle pagina's die ik bezoek. Ik heb de router en de modem gereset, maar geen resultaat.

Heel vreemd allemaal. Iemand een idee?

Overigens mobiel.nu.nl/pda werkt wel.

@Bartjeee: kan je me vertellen hoe je de signalen van je modem uitleest. Ik heb namelijk zo nu en dan (echt heel weinig) last van een soortgelijk probleem, wat echt al jaren speelt en wat bij UPC pas sinds januari 2009 als probleem aangemerkt wordt. Ze weten niet wat het is en hoelang het duurt voordat het opgelost is. Ik heb zelf ook het vermoeden dat het iets in de wijkcentrale is, maar goed. Maak ze dat maar eens wijs als het probleem geheel onwillekeurig voorkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door nadroJ op 20-05-2009 08:18 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 15:03
Geen matches
UPC knijpt dus weldegelijk usenet verkeer af:

http://www.ispam.nl/archi...afknijpen-usenet-verkeer/

Als je dus weer tijdens piekuren niet de volledige snelheid haalt dan weet je nu dus waarom. Ik heb een 60mbit lijn en haal soms met moeite de 3 megabyte per seconde terwijl als je op een rustig moment de download start ik weer 7 megabyte per seconde haal. Lekker dan :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Geen matches
Ah, juist ja. Ik heb het even doorgelezen.

Uit het artikel:
UPC doet enkel aan traffic shaping om er voor te zorgen dat alle abonnees optimaal van het UPC-netwerk gebruik kunnen maken.
Mare, daardoor kan ik dus niet optimaal van het UPC-netwerk gebruik maken...

en
Dat het downloaden van usenet of via peer-to-peer diensten wat langzamer gaat op piek-momenten is geen probleem, zolang downloaden van usenet met een normale snelheden mogelijk is.
he?

Ik vind het echt achterlijk, ik ben geabonneerd op 25Mbit a 50 euro in de maand, dan wil ik ook gebruik kunnen maken van deze snelheid, op wat voor manier maakt me niet uit. Ik vind dat UPC hier niet aan mag zitten, om wat voor reden dan ook.
Zij zeggen dat ze iedereen in mijn buurt kunnen voorzien van deze snelheid, dan maakt het me geen barst uit op welke manier het gebeurt, zolang het maar gebeurt.

Zoiets als 'we doen aan traffic shaping want dan kan iedereen optimaal gebruik maken van het netwerk'. 1; Die zin klopt niet, en 2; 25Mbit=25Mbit, en NIET MINDER! (ja ik ben tevreden met 20-25Mbit)

De enige die mijn usenet zou 'mogen' knijpen is Eweka zelf, maar dan zijn ze vlug genoeg hun klanten kwijt, helaas werkt dat met een provider wat lastiger, omdat de meeste klanten toch wel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
UPC wil echter niet spreken van het “afknijpen van usenet en p2p verkeer” maar het prioriteren van realtime diensten,
Wat een ontzettende bullshit. Hoe kun je dit nou prioritering noemen?! Je kunt je klok gelijkzetten op welke tijd usenet verkeer wordt afgeknepen en hoe lang dat gaat duren. Dat gebeurt echt niet omdat een MSN-sessie voorrang en dus een hogere prio heeft.

Bij mij valt het cappen nog wel mee (hij gaat van ~1,2MB/s naar ~0,8MB/s) Maar als je zoals in het geval van Dion_b van 4,8MB/s naar 0,9MB/s wordt gecapt dan wordt je gewoon opgelicht in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Geen matches
Eensch... Als ik op mezelf ga binnen nu en een jaar wordt het hoogstwaarschijnlijk geen UPC (als het zo doorgaat). Ondanks dat ze wel een mooi 3 halen 2 betalen pakket hebben, maar goed. Genoeg alternatieven.

Over mijn post hierboven. Heb vanaf mn werk met de klantenservice gebeld over het rare probleem dat enkele pagina's niet geladen worden. Er was nog niets bekend, maar ze kregen op moment van bellen meer dezelfde klachten uit Almere wat dus duidt op een storing.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Hmm, schijnbaar heb ik dan mazzel. Ik heb een XSnews Pro abbo (20 Mb / 8 connecties) met SSL, en een UPC totaalpakket met 10 Mb internet, en haal zelfs op piekuren (8 uur 's avonds) gewoon 1.2 MB/sec. :)

Ik heb er geen last van, maar houdt het wel in de gaten. Mijn abbo gaat in de zomer waarschijnljik naar 30 Mb, en als ik dan alsnog op ~1 MB/sec blijf steken heb je natuurlijk wel reden tot klagen. Wat is het nut van een hoge maximumsnelheid als je er nooit praktisch gebruik van kunt maken?

Daarnaast moet je nog nagaan dat UPC lange tijd als grootste voordeel van kabelinternet aangaf dat je niet te maken hebt met een tot <X> Mb abbo zoals bij xDSL, maar dat je die snelheid altijd kunt halen. Ik weet niet of ze dat tegenwoordig nog doen, maar dat argument schoppen ze nu dus zelf wel mooi onderuit met hun verhaaltje tegenover ISPam.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Dit is idd bekend. De vraag is wat het alternatief is. Op zich eens dat in een ideale wereld iedereen tegelijkertijd 24/7 volle snelheid kan krijgen, maar dat gaat nergens (overboeking...). Als je alles z'n beloop laat gaat de boel op de drukke momenten genadeloos in de soep te laten lopen (zoals bij Ziggo hier en daar gebeurt). DSL providers hebben hier geen last van, de koperkabeltjes zelf shapen de boel daar - slechts een minderheid van aansluitingen kan ooit de volle snelheid halen.

Dat is vergelijkbaar met de snelwegen die elke spits potdicht zitten. Daar is niemand blij mee. NNTP traffic op die momenten vertragen is te vergelijken met inhaalverbod voor vrachtwagens - het gaat om zwaar vervoer dat niet real-time is. Gevolg is dat licht vervoer (SIP, HTTP, dat soort zooi) wel ongehinderd door kan gaan. Daar kan ik iig begrip voor opbrengen. Ik merk iig sinds dit begonnen is nooit meer gedoe als timeouts en hoge ping in de drukke periodes (dat vroeger - en dan heb ik het over tig jaar terug met geweldige Com21 modems enzo - nogal eens voorkwam).

Je kunt dus 's avonds nog steeds met 120km/u rijden, alleen niet met een gelede vrachtwagen. Dat je als vrachtwagenchauffeur daar niet zo blij mee bent is begrijpelijk, maar vraag een gemiddelde automobilist maar van wat hij ervan vindt... :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
dion_b schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:23:
Je kunt dus 's avonds nog steeds met 120km/u rijden, alleen niet met een gelede vrachtwagen. Dat je als vrachtwagenchauffeur daar niet zo blij mee bent is begrijpelijk, maar vraag een gemiddelde automobilist maar van wat hij ervan vindt... :z
Om je metafoor aan te houden: ze hebben een speciale tolweg in het leven geroepen waar je 300 km/u mag rijden. Helaas mag je er op tijden dat je er gebruik van wilt maken er niet op en dus je gewoon aan de snelheidsheidslimiet van 60 km/u moet houden (volgens de verhouding waar dion_b op gecapt wordt). Allemaal prima, maar waarom betaal je dan voor die tolweg?! Ze adverteren namelijk wel met 24/7 toegankelijkheid van de tolweg. En bij navraag bleven ze tot voor kort volhouden dat de tolweg nog nooit gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 15-09 15:03
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:23:

Das leuk en aardig maar je vergeet 1 belangrijk detail. De vrachtwagenchauffers betalen maandeljks dik meer dan de niet vrachtwagenchaufeurs en dan nog mag je er geen gebruik van maken? Waarom moet ik voor iets betalen wat ik niet geleverd krijg?

Laat ze gewoon hun capiciteit uitbreiden. Ik betaal niet voor niets. En hoe meer van deze lijnen ze gaan leveren des te groter het probleem hoe dan ook gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasje123 op 20-05-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Tjah, dion_b, ik ben het ook met je eens dat het wel plezierig is op elk moment een lage ping te hebben. (Ik game graag online, dus wat dat betreft: d:)b ) Maar zeker jij moet je toch aardig bedonderd voelen, je betaald voor 120Mbit, maar wanneer kun jij hier nu daadwerkelijk gebruik van maken? :)

Je zegt dat je geen usenet gebruikt, kijk en daarbij kan ik me juist nog wel voorstellen dat het niet zoveel boeit. Mijn machine download gewoon de hele dag en nacht door als er iets groots in staat, en op 80% van de tijd kan dat gewoon op volledige snelheid. Dus die paar uurtjes in de avond, dat maakt me niet zoveel uit.
Maar ik neem aan dat jij de hele dag werkt, en dus 's avonds achter je PC zit om van je 120Mbit te genieten, en dat kun je dus niet. ;)

edit:

Of je moet natuurlijk alles met torrents doen, dan snap ik je reden voor 120Mbit ook wel, daar krijg je ook een fijne upload bij.

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-05-2009 10:49 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Voor mijn doeleinden zou 20/10 al ruim zat zijn, maarja, die keuze heb ik niet, die 120Mbit heb ik inderdaad ook puur voor de upload, en dan niet alleen voor torrents (die trouwens ook geen vrije baan hebben :'( ) maar vooral voor remote access. Ik wil gewoon overal en altijd bij m'n bestanden kunnen, of het nu gaat om een klein documentje, een mp3tje geripped uit m'n eigen CD verzameling of om een HD film.

Grootste deel van m'n downloads zijn HTTP of FTP (Linux images), daar haal ik gewoon 24/7 de hoogste snelheid die de server kan leveren (nagenoeg altijd veel lager dan 120Mb :z ). Mbt NNTP of bittorrent, ik enqueue gewoon een stapel troep en zie wel wanneer het binnenkomt. Bovendien kan ik dat desnoods overdag vanuit het werk doen (SSH naar m'n servertje). Ik voel me iig niet opgelicht, ik heb er minimaal last van en zou er wel last van hebben als er niet geshaped zou worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Laatst online: 30-07 17:39
Geen matches
Sinds deze week valt mijn internet regelmatig weg, ik heb kabelinternet via UPC en een Touchstone Arris modem.
Wat is nou het probleem? Het modem rapporteert dat het gewoon verbinding heeft, maar in de praktijk is dit niet waar. Het verliezen van deze verbinding wordt voorgegaan door iets wat op packetloss lijkt. Op mumble kan ik niet meer praten blijkbaar, want niemand antwoord meer op me, maar ik kan wel nog iedereen perfect horen, totdat ik van de server wordt gekicked.

Als ik UPC bel wordt ik ronduit matig geholpen en ze willen niet luisteren naar mijn inputs over de log en status van het modem -O-. Men komt niet verder dan: plaats je modem dichter bij de binnenkomst (in dit geval de kelder, een paar meter verschil). Dat is nogal een gedoe maar ben ik van plan om te doen. Vanwege het bovenstaande en mijn modem status ben ik echter bang dat dat niet gaat helpen, dus vraag ik maar alvast hier of iemand het weet, we zijn immers tweakers B).

De RF parameters van mijn modem (SNR is prima volgens mij?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Downstream
       Freq/Power:    460.000 MHz    2 dBmV    
       Signal to Noise Ratio:     35 dB    
       Modulation:   QAM256   
    Upstream
       Freq/Power:   36.000 MHz    55 dBmV    
         Channel Type:    DOCSIS 2.0 (ATDMA)   
         Symbol Rate:    5120 kSym/sec   
         Modulation:    QAM8

Huidige log van de modem
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Date Time   Event ID    Event Level     Description
*****   13000100    3   DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****   18000200    3   UCD invalid or channel unusable
*****   17000100    3   SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
*****   20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
*****   13000100    3   DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****   18000200    3   UCD invalid or channel unusable
5/24/2009 9:53  1040100     6   TLV-11 - unrecognized OID
5/25/2009 8:56  20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 8:56  20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 8:57  13000100    3   DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
5/25/2009 9:00  20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 9:00  20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 9:02  20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 9:02  1040100     6   TLV-11 - unrecognized OID
5/25/2009 12:50     20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 12:50     20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 12:54     20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 12:54     20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 12:55     1040100     6   TLV-11 - unrecognized OID

Op het UPC forum is me al opgevallen dat meerdere mensen dit probleem hebben, waarbij het er sterk op lijkt dat de upstream wegvalt terwijl de downstream overeind blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serayo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geen matches
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt.

[ Voor 83% gewijzigd door serayo op 02-04-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
[quote]kingmob schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:09:
Sinds deze week valt mijn internet regelmatig weg, ik heb kabelinternet via UPC en een Touchstone Arris modem.

[...]

Als ik UPC bel wordt ik ronduit matig geholpen en ze willen niet luisteren naar mijn inputs over de log en status van het modem -O-. Men komt niet verder dan: plaats je modem dichter bij de binnenkomst (in dit geval de kelder, een paar meter verschil). Dat is nogal een gedoe maar ben ik van plan om te doen. Vanwege het bovenstaande en mijn modem status ben ik echter bang dat dat niet gaat helpen, dus vraag ik maar alvast hier of iemand het weet, we zijn immers tweakers B).

code:
1
2
3
4
    [...]
    Upstream

Twee dingen:

1) de SNR die je hier meet is downstream SNR. Die is idd prima, maar zegt niet veel over hoe het in de upstream eraan toe gaat.
2) je upstream power level is met 55dBmV voor een ED 2.0 modem maximaal. Dat betekent dat je modem zo hard staat te zenden als hij kan; als de CMTS doorgeeft dat hij harder zou moeten zenden lukt dat niet - bij een klein dipje in je signaal kan dat al funest zijn.

Je moet dus op een of andere manier je upstream demping lager zien te krijgen. Je modem vlakbij overnamepunt plaatsen en met max 1 splitter ertussen erop aansluiten is daarbij het beste wat je zelf kunt doen om dat te bewerkstelligen. Ik zie dan ook niet in waarom je denkt dat je matig geholpen wordt met dat advies :o
Huidige log van de modem
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Date Time   Event ID    Event Level     Description
5/24/2009 9:53  1040100     6   TLV-11 - unrecognized OID
5/25/2009 8:56  20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 8:56  20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 8:57  13000100    3   DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
5/25/2009 9:00  20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 9:00  20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 9:02  20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 9:02  1040100     6   TLV-11 - unrecognized OID
5/25/2009 12:50     20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out
5/25/2009 12:50     20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 12:54     20000300    3   Ranging Request Retries exhausted
5/25/2009 12:55     1040100     6   TLV-11 - unrecognized OID

Op het UPC forum is me al opgevallen dat meerdere mensen dit probleem hebben, waarbij het er sterk op lijkt dat de upstream wegvalt terwijl de downstream overeind blijft.
Dat klopt. Die TLV-11 unrecognized OID geeft aan dat je modem reset. Vijf minuten ervoor krijgt hij problemen en na de tweede timeout reset hij dus. Dat bevestigt ook wat de helpdesk al aangaf - hoewel je downstream prima is, zit er teveel demping in je upstream. Wat wij niet kunnen zien, maar zij vermoedelijk (hopelijk...) wel, is hoe die upstreamsignalen op de CMTS binnenkomen en hoe die van de buren zijn. Als de signalen te laag binnenkomen en de buren wel goede upstream hebben, dan is hun advies zonder meer het beste wat je kunt doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Geen matches
dion_b schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:49:
[quote]kingmob schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:09:

[...]

code:
1
2
3
4
    [...]
    Upstream

Twee dingen:

1) de SNR die je hier meet is downstream SNR. Die is idd prima, maar zegt niet veel over hoe het in de upstream eraan toe gaat.
2) je upstream power level is met 55dBmV voor een ED 2.0 modem maximaal. Dat betekent dat je modem zo hard staat te zenden als hij kan; als de CMTS doorgeeft dat hij harder zou moeten zenden lukt dat niet - bij een klein dipje in je signaal kan dat al funest zijn.

Je moet dus op een of andere manier je upstream demping lager zien te krijgen. Je modem vlakbij overnamepunt plaatsen en met max 1 splitter ertussen erop aansluiten is daarbij het beste wat je zelf kunt doen om dat te bewerkstelligen. Ik zie dan ook niet in waarom je denkt dat je matig geholpen wordt met dat advies :o

[...]

Dat klopt. Die TLV-11 unrecognized OID geeft aan dat je modem reset. Vijf minuten ervoor krijgt hij problemen en na de tweede timeout reset hij dus. Dat bevestigt ook wat de helpdesk al aangaf - hoewel je downstream prima is, zit er teveel demping in je upstream. Wat wij niet kunnen zien, maar zij vermoedelijk (hopelijk...) wel, is hoe die upstreamsignalen op de CMTS binnenkomen en hoe die van de buren zijn. Als de signalen te laag binnenkomen en de buren wel goede upstream hebben, dan is hun advies zonder meer het beste wat je kunt doen.
Bedankt voor de input. Ik snap wel dat het goed advies is, maar ik heb sterk het gevoel dat het niet gaat helpen. Verder is niet het advies wat ik "matig geholpen" vind, maar het feit dat ze niet willen luisteren naar mijn input. Je zou toch zeggen dat log messages e.d. meer inzicht zouden moeten geven in het probleem, maar ze willen ze gewoon niet weten :?

Als ik verder goed begrijp wat er gebeurd met die time-outs wordt de power steeds verhoogt tot het maximum bij een time-out. Dat de power zo hoog is hoeft dus niet automatisch te betekenen dat die altijd zo hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
kingmob schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor de input. Ik snap wel dat het goed advies is, maar ik heb sterk het gevoel dat het niet gaat helpen.
Onderbouw dat eens.
Verder is niet het advies wat ik "matig geholpen" vind, maar het feit dat ze niet willen luisteren naar mijn input. Je zou toch zeggen dat log messages e.d. meer inzicht zouden moeten geven in het probleem, maar ze willen ze gewoon niet weten :?
Die logs vertellen niets anders dan wat jij zelf in één korte zin meldt ("m'n modem valt steeds uit"). Ze vertellen niets over de oorzaak daarvan. Hoe het signaal aan hun kant binnenkomt kunnen ze gewoon zien. Dat geeft blijkbaar wel aan wat de oorzaak is. Als daaruit vrij duidelijk blijkt dat er teveel demping zit, dan is het helemaal niet nodig om door logs te gaan zitten spitten, dat is een verspilling van hun tijd en jouw belkosten. Geen wonder dat ze dat dan niet willen...
Als ik verder goed begrijp wat er gebeurd met die time-outs wordt de power steeds verhoogt tot het maximum bij een time-out. Dat de power zo hoog is hoeft dus niet automatisch te betekenen dat die altijd zo hoog is?
Die dingen staan los van elkaar. De timeouts betekenen dat modem en CMTS contact verloren hebben. In jouw geval komt dat vermoedelijk door teveel demping in de upstream. In dat geval staat je modem waarschijnlijk ook continu maximaal te zenden maar komt het signaal meestal (net) sterk genoeg binnen op de CMTS, maar bij het minste of geringste klapt het eruit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

De Upstream van mijn Arris was al weken 55dBmv. Omdat de firmware versie 2.0 is was dit ook meteen het maximale wat het modem kon uitzenden. Vorige week deed het internet het helemaal niet meer en belde ik de dag erna uiteindelijk maar op. Had voor het bellen alles al een keer gereset en ook de router tussen het modem en de computer weggehaald. Ik had daarom het idee dat of het modem aan het eind van zijn levensduur was of dat voor de zoveelste keer de verdeelkast\versterker buiten zijn werk weer is niet goed deed. Die is namelijk 2 jaar geleden al een keer vervangen na een half jaar klagen bij de chello waarna er uiteindelijk iemand langs kwam.

Ik dacht dus dat ik wel serieus genomen kon kan worden maar niks was minder waar. Ik vertelde dat de 55dBmw wel aan de hoge kant was en dat dit nooit voor een stabiele voeding kon gaan zorgen. Daarnaast gaf ik aan dat er al eerder problemen waren geweest met de verdeelkast\versterker buiten. Ik moest toen alle stappen nogmaals opnieuw volgen nadat ze pas na een aantal keer mijn modem eindelijk in kon komen om de gegevens te controleren ?!

Moest het modem direct op de pc aansluiten en na een aantal resets werkte dit, tenminste ik kreeg internet en de speedtest gaf de juiste upload\downloadsnelheid aan. De Linksys WRT54G was dus meteen schuldig bevonden. Toen ik vroeg hoe het dan kon dat mijn modem met moeite verbinding kon krijgen kreeg ook de router de schult. Achteraf heb ik de router er weer op aangesloten en was er niks aan de hand. Af en toe was de verbinding nog niet oke en deden een aantal pagina's het vaak niet. Als ik probeerde de pagina te 'pingen' leken er echter nooit problemen.

Omdat het gisteravond flink onweer is geweest zijn zijn wonderbaarlijk alle gegevens weer goed. De upload is nu een normale 52dBmV . Binnenkort ga ik naar een ADSL verbinding zoeken want je wordt blijkbaar totaal niet serieus meer genomen, ook wanneer deze vaker voorkomt. Ben overigens al bijna 15 jaar klant bij chello :+ . Het is jammer dat er nog niet echt een alternatief is voor TV anders ging heel UPC de deur uit ;) .

[ Voor 30% gewijzigd door Emiel1984 op 26-05-2009 23:04 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Geen matches
Ik ben het niet met je eens dion_b, storingen volgen elkaar in de regel niet zomaar op. Dat is simpelweg ervaring die ik als ingenieur heb opgebouwd, gekoppeld aan een beperkte kennis van netwerken en systemen. Gelukkig kon ik contact krijgen met een mannetje achter de schermen en die bevestigde dat er een storing was op de eindversterker. Het probleem is nu opgelost. Ik verwacht dat ik het ergste kreeg omdat er net wat meer afstand tussen mijn modem en de input zit en dus de meeste last had van het niet versterkt zijn van het signaal.

Of de logs wel of niet iets over de oorzaak vertellen weet ik niet en weet de helpdeskmedewerker ook niet. Dat weten ze pas nadat ze het zien en het is de meest effectieve manier om het probleem te analyseren. Ik weet niet waarom je die houding verdedigt, want hij is overduidelijk fout. Zowel vanuit technisch als vanuit klantvriendelijk oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Geen matches
Zo... Dat gaat lekker.

Vandaag van 13:30-19:15 zonder internet gezeten. Gisteren ook al heel lang. Eergisteren ook...

Niet alleen internet overigens, ook de telefoon lag plat... Als je ons belde kreeg je een in-gesprek-toon te horen.

Hulde, UPC!

[ Voor 30% gewijzigd door Tanuki op 30-05-2009 19:36 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
kingmob schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:57:
Ik ben het niet met je eens dion_b, storingen volgen elkaar in de regel niet zomaar op.
Die stelling is te kort door de bocht. Storingen kunnen elkaar best zomaar opvolgen, meestal wanneer de 'oplossing' bij de vorige storing niet afdoende is geweest.
Ik verwacht dat ik het ergste kreeg omdat er net wat meer afstand tussen mijn modem en de input zit en dus de meeste last had van het niet versterkt zijn van het signaal.
Een eindversterker heeft verschillende signaalsterkten op de uitgangen. Iemand die ver van de EV af zit, kan op een sterkere uitgang worden gezet. Je signaalsterkte kan dus hetzelfde zijn als iemand die pal naast de EV woont. Maargoed, dan kan je signaal/ruis-verhouding nog wel hoger zijn dan iemand die dichter bij de EV woont...
Of de logs wel of niet iets over de oorzaak vertellen weet ik niet en weet de helpdeskmedewerker ook niet.
Jawel, dat weten we wel. De logs zeggen niets over de oorzaak; Wat dion_b zegt klopt gewoon. In de logs zie je alleen dat er timeouts plaats vinden en dat de modem na enkele timeouts reboot. Waarom er timeouts optreden staat er niet bij, zo simpel is het. We weten dus dat de logs niets over de oorzaak vertellen.
Dat weten ze pas nadat ze het zien en het is de meest effectieve manier om het probleem te analyseren. Ik weet niet waarom je die houding verdedigt, want hij is overduidelijk fout. Zowel vanuit technisch als vanuit klantvriendelijk oogpunt.
Kun je vertellen welke delen in de logs volgens jou iets bijdragen aan een analyse?
l0c4lh0st schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:31:
Zo... Dat gaat lekker.

Vandaag van 13:30-19:15 zonder internet gezeten. Gisteren ook al heel lang. Eergisteren ook...

Niet alleen internet overigens, ook de telefoon lag plat... Als je ons belde kreeg je een in-gesprek-toon te horen.

Hulde, UPC!
Tja, irritant, maar in plaats van boos te zijn kun je misschien beter zoeken naar de oorzaak. Als zowel internet als telefonie eruit ligt, heeft je kabelmodem blijkbaar geen verbinding meer. Wat zijn de signaalwaarden? Hoe is de modem aangesloten ten opzichte van het overnamepunt? Hoe lang zijn de kabels? Splitters? Een versterker? We hebben meer info nodig!

[ Voor 53% gewijzigd door Bergen op 30-05-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Geen matches
Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:13:
[...]
Tja, irritant, maar in plaats van boos te zijn kun je misschien beter zoeken naar de oorzaak. Als zowel internet als telefonie eruit ligt, heeft je kabelmodem blijkbaar geen verbinding meer. Wat zijn de signaalwaarden? Hoe is de modem aangesloten ten opzichte van het overnamepunt? Hoe lang zijn de kabels? Splitters? Een versterker? We hebben meer info nodig!
Er waren toch werkzaamheden...? Tenminste, dat dacht ik ergens gelezen te hebben.

Verder hebben we overigens het standaardverhaal: Telefonie gaat vanuit de muur in het Aris modem. Coax kabel komt uit de muur, wordt gesplit en één helft gaat in het Aris modem (voor tv en zo) en de andere helft gaat in het Cisco modem (voor internet).

Signaalwaarden, geen idee.

Kabels zijn kort (geen enkele kabel is langer dan een halve meter). Geen versterker.

Radio en TV werkte overigens nog wel.

Regio Eindhoven zit ik zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Tanuki op 30-05-2009 21:28 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
l0c4lh0st schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:27:
[...]

Er waren toch werkzaamheden...? Tenminste, dat dacht ik ergens gelezen te hebben.
Oh ok, sorry dat had ik gemist. Stond dat op de UPC-site?
Signaalwaarden, geen idee.
Kun je zien in de modem, meestal op http://192.168.100.1
Verder klinkt het alsof het in orde is... Tja zou idd een storing kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
kingmob schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:57:
Ik ben het niet met je eens dion_b, storingen volgen elkaar in de regel niet zomaar op. Dat is simpelweg ervaring die ik als ingenieur heb opgebouwd, gekoppeld aan een beperkte kennis van netwerken en systemen.
Je hebt volkomen gelijk dat er structureel iets mis is als een probleem terugkeert, maar die zelfde kennis als ingenieur zou je toch moeten vertellen dat dat end-to-end is, dus even goed bij die out-of-spec kabel bij jou binnenhuis kan liggen?
Gelukkig kon ik contact krijgen met een mannetje achter de schermen en die bevestigde dat er een storing was op de eindversterker. Het probleem is nu opgelost. Ik verwacht dat ik het ergste kreeg omdat er net wat meer afstand tussen mijn modem en de input zit en dus de meeste last had van het niet versterkt zijn van het signaal.
Dit is het aloude verhaal van de draak en de hobbit...

Jouw verbinding heeft ondanks out-of-spec aangesloten te zijn toch langere tijd gewerkt omdat het buitenhuis goed was en er genoeg rek in de totale verbding zat. Vervolgens gaat het daar wat minder.

Vraag: wie krijgt er eerder last van, degene wiens eigen stuk goed op orde is of niet?

Je moet aanleiding van je probleem (blijkbaar probleem op de eindversterker waardoor iedereen's demping steeg) onderscheiden van oorzaak van het probleem (jouw demping is structureel hoger). Kortom, ongeacht of de directe aanleiding opgelost is, je gaat bij de eerstvolgende aanleiding weer problemen krijgen als je de oorzaak niet aanpakt.
Of de logs wel of niet iets over de oorzaak vertellen weet ik niet en weet de helpdeskmedewerker ook niet. Dat weten ze pas nadat ze het zien en het is de meest effectieve manier om het probleem te analyseren. Ik weet niet waarom je die houding verdedigt, want hij is overduidelijk fout. Zowel vanuit technisch als vanuit klantvriendelijk oogpunt.
Euh, we kunnen een heel topic starten over het nut van logs bij troubleshooting. Bij sommige dingen zijn ze essentieel te noemen (kijken wie allemaal m'n firewall probeert te kraken bijv.), bij andere dingen voegen ze weinig toe. Nu weet jij misschien iets wat ik niet weet, maar ik ga er redelijk vanuit dat een helpdesk ingericht is om efficient te werken en dat als zij aangeven dat de inhoud van de logs hun werk niet helpt, dan is dat waarschijnlijk ook zo. Sterker nog, al zou dat puur in theorie niet zo zijn, degene die je aan de lijn krijgt is overduidelijk niet getraind om er iets mee te doen, dus je schiet er sowieso niets mee op al zou het wel meer melden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Geen matches
Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:34:
[...]
Oh ok, sorry dat had ik gemist. Stond dat op de UPC-site?

[...]
Kun je zien in de modem, meestal op http://192.168.100.1
Verder klinkt het alsof het in orde is... Tja zou idd een storing kunnen zijn geweest.
Als internet er net uit gaat krijg ik dit:
May 30 23:51:12 dhcp client: deconfig: lease is lost
May 30 23:51:12 udhcpc[107]: Entering released state
May 30 23:51:26 wan: connected manually
May 30 23:51:26 udhcpc[107]: Performing a DHCP renew
May 30 23:51:34 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:51:34 dnsmasq[56]: read /etc/hosts - 5 addresses
May 30 23:51:34 dnsmasq[56]: reading /tmp/resolv.conf
May 30 23:51:34 dnsmasq[56]: using nameserver 213.46.228.196#53
May 30 23:51:34 dnsmasq[56]: using nameserver 62.179.104.196#53
May 30 23:51:35 dhcp client: bound IP : 192.168.100.20 from 213.93.158.1
May 30 23:51:39 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:51:44 wan: connected manually
May 30 23:51:44 udhcpc[107]: Performing a DHCP renew
May 30 23:51:44 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:51:44 dnsmasq[56]: read /etc/hosts - 5 addresses
May 30 23:51:44 dnsmasq[56]: reading /tmp/resolv.conf
May 30 23:51:44 dnsmasq[56]: using nameserver 213.46.228.196#53
May 30 23:51:44 dnsmasq[56]: using nameserver 62.179.104.196#53
May 30 23:51:45 dhcp client: bound IP : 192.168.100.20 from 213.93.158.1
May 30 23:51:49 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:51:54 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:51:59 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:52:04 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:52:09 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 30 23:52:18 udhcpc[107]: Lease lost, entering init state
May 30 23:52:18 dnsmasq[56]: read /etc/hosts - 5 addresses
May 30 23:52:18 dnsmasq[56]: reading /tmp/resolv.conf
May 30 23:52:18 dnsmasq[56]: using nameserver 213.46.228.196#53
May 30 23:52:18 dnsmasq[56]: using nameserver 62.179.104.196#53
May 30 23:52:18 dhcp client: deconfig: lease is lost
May 30 23:52:23 wan: disconnected manually
May 30 23:52:23 udhcpc[107]: Entering released state
May 30 23:52:30 wan: disconnected manually
May 30 23:52:30 udhcpc[107]: Entering released state
May 30 23:52:49 wan: connected manually
May 30 23:52:49 udhcpc[107]: Performing a DHCP renew
Hij verliest dus gewoon de DHCP lease van mijn UPC IP adres.

En dan geeft de modem 192.168.100.20 als IP aan mijn router. En dat modem geeft die lease uit voor 10 seconden maar? Mijn router zit om de 5 seconden een "nieuw" (want het is de hele tijd hetzelfde) IP adres te krijgen op dat moment. :+ Verklaart misschien wel waarom de router setup op dat moment nogal traag is.

En dan opeens krijg ik weer wel het juiste IP adres met een lease van 2 uur, net nadat ik ging slapen: :+
May 31 00:26:29 dhcp client: bound IP : 192.168.100.20 from 213.93.158.1
May 31 00:26:33 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:26:38 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:26:43 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:26:48 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:26:54 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:26:59 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:27:04 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:27:09 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:27:14 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:27:19 udhcpc[107]: Lease of 192.168.100.20 obtained, lease time 10
May 31 00:27:28 udhcpc[107]: Lease lost, entering init state
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: read /etc/hosts - 5 addresses
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: reading /tmp/resolv.conf
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: using nameserver 213.46.228.196#53
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: using nameserver 62.179.104.196#53
May 31 00:27:28 dhcp client: deconfig: lease is lost
May 31 00:27:28 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: read /etc/hosts - 5 addresses
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: reading /tmp/resolv.conf
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: using nameserver 213.46.228.196#53
May 31 00:27:28 dnsmasq[56]: using nameserver 62.179.104.196#53
May 31 00:27:29 dhcp client: bound IP : 213.93.158.*** from 213.93.158.1
May 31 00:57:58 ntp client: Synchronizing time with time.nist.gov ...
May 31 01:27:32 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 02:27:32 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 02:58:02 ntp client: Synchronizing time with time.nist.gov ...
May 31 03:27:31 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 04:27:31 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 04:58:02 ntp client: Synchronizing time with time.nist.gov ...
May 31 05:27:37 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 06:27:37 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 06:58:07 ntp client: Synchronizing time with time.nist.gov ...
May 31 07:27:37 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200
May 31 08:27:37 udhcpc[107]: Lease of 213.93.158.*** obtained, lease time 7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
192.168.100.20 is een IP uit een private range die je krijgt als de modem geen contact meer heeft met de CMTS. Je hebt dus blijkbaar last van een uitvallende modem. Dat die leasetijd kort is, is omdat deze status nooit lang zou mogen duren, bedoeling is dat zodra je wel weer verbinding hebt, je gelijk een nieuw IP krijgt en niet die interne lease nog tig uur houdt.

Zoals je het hierboven beschrijft staat het iig bij jou binnen goed aangesloten, dus in jouw geval zal het probleem waarschijnlijk buitenhuis bij UPC zitten. Ben wel benieuwd naar signaalwaardes op momenten dat het fout is. Moet trouwens wel zeggen dat ik die leasetijden van publieke IPs na 1u27 behoorlijk kort vind (7200 sec = 2u, met renew na helft van die tijd), normaliter heb ik iig leases van een week ofzo. Die korte tijd wijst erop dat er misschien wel degelijk werkzaamheden aan de gang zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Geen matches
dion_b schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:46:
192.168.100.20 is een IP uit een private range die je krijgt als de modem geen contact meer heeft met de CMTS. Je hebt dus blijkbaar last van een uitvallende modem. Dat die leasetijd kort is, is omdat deze status nooit lang zou mogen duren, bedoeling is dat zodra je wel weer verbinding hebt, je gelijk een nieuw IP krijgt en niet die interne lease nog tig uur houdt.

Zoals je het hierboven beschrijft staat het iig bij jou binnen goed aangesloten, dus in jouw geval zal het probleem waarschijnlijk buitenhuis bij UPC zitten. Ben wel benieuwd naar signaalwaardes op momenten dat het fout is. Moet trouwens wel zeggen dat ik die leasetijden van publieke IPs na 1u27 behoorlijk kort vind (7200 sec = 2u, met renew na helft van die tijd), normaliter heb ik iig leases van een week ofzo. Die korte tijd wijst erop dat er misschien wel degelijk werkzaamheden aan de gang zijn.
Ik snap echter nog steeds niet wat er bedoeld wordt met de signaalwaarden.... Dat kan echt vanalles zijn.... Als iemand dat even uit kan leggen...

Oh, gevindt:
Downstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem.
Channel ID 64 65 66 67
Downstream Frequency 306.75 Mhz 314.75 Mhz 322.75 Mhz 330.75 Mhz
Modulation 256QAM 256QAM 256QAM 256QAM
Power Level -5.2 dBmV -4.6 dBmV -5.2 dBmV -5.2 dBmV
Signal to Noise Ratio 34.8 dB 35.1 dB 34.6 dB 35.2 dB

Upstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.
Channel ID 2
Upstream Frequency 61.60 Mhz
Modulation 16QAM
Bit Rate 10240 Kbps
Power Level 58.2 dBmV
Maar dat is dus nu het wèl werkt.

De modem is overigens niet bereikbaar als internet plat ligt... Maar ik ga in ieder geval proberen op die pagina te komen als het plat ligt. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tanuki op 31-05-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
l0c4lh0st schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:15:
[...]

Ik snap echter nog steeds niet wat er bedoeld wordt met de signaalwaarden.... Dat kan echt vanalles zijn.... Als iemand dat even uit kan leggen...
Psst, lees de topicstart hier eens O-)
Oh, gevindt:

[...]

Maar dat is dus nu het wèl werkt.

De modem is overigens niet bereikbaar als internet plat ligt... Maar ik ga in ieder geval proberen op die pagina te komen als het plat ligt. :)
Als je een 192.168.100.20 IP op je PC hebt zou het wel te bereiken moeten zijn. Waarschijnlijk probeerde jij dat toen hij net geen IP had of net aan het resetten was ofzo.

Opvallend:
Power Level 58.2 dBmV
Ook jouw modem staat maximaal te zenden (bij ED3.0 kan dat wat hoger dan 2.0, vandaar 58.2 ipv 55(.2)dBmV). Dat is geen goed teken: als je maar een minimale dip in het netwerk hebt, is het raak (normaliter gaat dan de modem harder zenden, maar dat gaat hier dus niet lukken, dus valt het signaal weg in de ruis aan de CMTS kant). Aangezien je qua kabels goed lijkt te zitten zit er weinig anders op dan de helpdesk bellen - als het raak is tenminste.

Overigens, gebruik je telefonie via die Arris ook echt? Ik niet, dus heb ik die tweede splitter tussen Arris en Cisco weggelaten en de Arris gewoon in de kast gelaten. Dat scheelt zo weer 3.5 a 4dB. Als je geen TV kijkt kun je de modems op de eerste splitter aansluiten en zo toch zonder extra splitter beide modems gebruiken.

In jouw geval zou dat het verschil uit kunnen maken tussen de uiterst marginale situatie die je nu hebt en iets stabiels. Maar goed, dat neemt niet weg dat als je het goed aangesloten hebt, je ook met die splitter + Arris goed signaal moet heben, daar moet UPC voor zorgen.

Overigens kreeg ik toen ik dat deed ivm uitzonderlijk lage demping te maken met het omgekeerde: die Cisco houdt er niet van om minder dan 40dBmV uit te zenden. 5dB dempertje ertussen en dat was opgelost :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Geen matches
Ik heb echt slaap op dit moment... Maar ik ga jouw (dion_b) post morgen even doorlezen.

Dit is als het plat ligt:
Receive Power Level -7.8 dBmV
Transmit Power Level 58.2 dBmV
Cable Modem Status DS_TOPOLOGY_RESOLUTION_IN_PROGRESS
Ik had vandaag gebeld met UPC en ze zeiden dat er "ergens in mijn regio complicaties waren". :')

Als ik het modem (Cisco) reset (dus coax er uit, stroom er af, stroom er op, coax er op) werkt het weer wel. Dat doe ik nu steeds als ie plat ligt en dan ben ik een paar minuten offline ipv 10 uur.

Ze zouden het deze week oplossen, zei de man aan de telefoon. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
Je geeft aan dat het weer werkt als je de modem reset. Hoe zien de signaalwaarden eruit na een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Geen matches
Kan iemand mij even zeggen of deze waardes in orde zijn zo? Bij voorbaat dank

Downstream
Freq/Power: 322.750 MHz 0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 50.400 MHz 53 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Downstream is perfect, 0dBmV is de ideale streefwaarde, en SNR is met 38dB ruim boven het minimum van rond de 32dB of streefwaarde 34dB

Upstream kun je alleen de power level zien, die is met 53dBmV aan de hoge kant, maar nog niet maximaal, je hebt nog zeker 6dB rek (2dB voor je maximaal zendt, 4dB voordat het signaal wegvalt) wat dat betreft. Wat je niet kunt zien hier (dat kunnen ze alleen bij UPC) is hoe de SNR van de upstream is.

Waarom stel je de vraag? Werkt iets niet goed?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Geen matches
nee, ik was nieuwschierig, heb nog nooit kabel gehad en ik vertrouw de bekabeling hier op eerste gezicht niet zo. Die waarde van 53dBmV die aan de hoge kant is , moet of kan ik daar wat aan doen?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Geen matches
Interessant om even een korte uitleg van de getallen te lezen.

Mijn internet valt met enige regelmaat en willekeur weg. Regelmatig last van T3 time outs.
Op dit moment werkt het prima en zijn dit de gegevens.

Downstream
Freq/Power: 458.750 MHz - 6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB

Upstream
Freq/Power: 29.400 MHz - 51 dBmV

Onder 'tabblad' CM staat bij DHCP Attempts to obtain CM IP Address: 11. Is hier iets vreemds aan?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
marcellux schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:29:
nee, ik was nieuwschierig, heb nog nooit kabel gehad en ik vertrouw de bekabeling hier op eerste gezicht niet zo. Die waarde van 53dBmV die aan de hoge kant is , moet of kan ik daar wat aan doen?
Moeten? Nee, niet echt. Zolang de modem niet maximaal zendt (55.2dBmV) is er niets aan de hand, en zelfs dan hoeft het niet gelijk fout te zijn, maar heb je geen buffer meer.

Of je er iets aan *kunt* doen hangt af van hoe je de boel geinstalleerd hebt. Als je de modem bij wijze van spreken op zolder hebt staan achter drie splitters, dan kun je idd >10dBmV er vanaf halen. Maar als je het gewoon bij de eerste aansluitpunt in huis hebt staan met slechts één enkele splitter ertussen, dan kun je verder weinig doen.

Sowieso is het zoals altijd het verhaal van de draak en de hobbit. Het werkt meestal wel goed, ook al heb je het binnenhuis brak aangesloten. Maar als het bij UPC slechter gaat, zal er altijd iemand zijn die als eerste uitval krijgt. Hoe *jij* de boel aangesloten hebt bepaalt of jij die eerste bent, of dat je de laatste bent bij wie het uitvalt. In dat laatste geval is er goede kans dat de eerste al aan de bel gehangen heeft en UPC een monteur gestuurd heeft voor jij er last van krijgt. Het loont op termijn dus altijd om te zorgen dat jij de zaken waar je zelf wat aan kunt doen zo goed mogelijk op orde te hebben :)
nadroJ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:34:
Interessant om even een korte uitleg van de getallen te lezen.

Mijn internet valt met enige regelmaat en willekeur weg. Regelmatig last van T3 time outs.
Op dit moment werkt het prima en zijn dit de gegevens.

Downstream
Freq/Power: 458.750 MHz - 6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB

Upstream
Freq/Power: 29.400 MHz - 51 dBmV
Allemaal netjes. De downstream is bij jou niet zo perfect als bij marcellux, maar netjes in-spec (DS power moet tussen + en - 10dBmV zijn, liefst tussen + en -6. Dat is hier het geval, en SNR is duidelijk >34dB). Jouw modem is minder hard aan het zenden, slechts 51dBmV. Dat is goed. Sommige mensen hebben veel lagere waardes (bij mij momenteel 39dBmV bijv), maar dat wil nog niet zoveel zeggen. Bij iedereen is de boel zo aangelegd dat je <55dBmV kunt halen, maar hoe ver eronder kan verschillen. Zolang je duidelijk onder die 55dBmV zit, is dat verder goed.
Onder 'tabblad' CM staat bij DHCP Attempts to obtain CM IP Address: 11. Is hier iets vreemds aan?
Hmm, die ken ik niet, en kan ik in mijn hudige modem (Motorola) ook niet terugvinden. Puur boerenverstand zegt dat als je modem een IP adres heeft - wat hij zeker heeft als het goed werkt - er niets aan de hand is. Misschien is het ook relevant om de uptime te weten. Het zou nogal kunnen uitmaken of die 11 attempts over een maand verspreid zijn, of allemaal vanavond gebeurde.

Iha is het niet zo zinnig om al te diep in de waardes van je modem te duiken als alles stabiel goed werkt. Het heeft vooral meerwaarde om de "waarom?"-vraag te beantwoorden als het niet goed werkt. Daar moet ik wel bij zeggen dat het punt waar het het foutst gaat, ruis in de upstream, totaal niet op de modem uit te lezen is. Dus vaak zit er niets anders op dan de helpdesk te bellen. Maar als er wel iets is waar je zelf wat aan kunt doen kun je dat iig van tevoren doen. Mogelijk voorkom je zo te moeten bellen, en in ieder geval kun je sneller en efficienter werken als je moet bellen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Geen matches
nadroJ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:34:
[...]
Bij iedere DHCP-renewal (de DHCP-lease van het modem zelf dus!) wordt deze counter met 1 verhoogd. Direct na het booten van het modem zal deze counter op 1 komen te staan. Na het renewen van de DHCP-lease zal deze counter verhoogd worden (na 3,5 dag).

Gokje: de uptime van je modem (eerste tabblad) ligt tussen de 35 en 38 dagen. :+ Zoniet, dan kan dit betekenen dat er een storing (of onderhoud!) is geweest waardoor je modem de verbinding - tijdelijk - heeft verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Geen matches
Thanks dion_b. Ik weet nu dan dat deze waarden gewoon oke zijn en als er storing is kan ik hierop letten.

De uptime van m'n modem is net 7 dagen en een uurtje. 30 mei in de nacht heb ik heel wat T3 timeouts gehad en 2 juni de melding DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:51
Geen matches
Hoi allen,

Ik heb een paar vraagjes en hopelijk kunnen jullie daar antwoord op geven :)

Pas hebben wij thuis een LCD tv gekocht dus willen we overstappen naar digitale televisie. Nu leek het ons het beste meteen een all in one pakket te kopen aangezien ons internet thuis echt ruk is haha.

Nou zitten we te twijfelen tussen tele2 en upc. Bij upc krijg je gratis dvr recorder erbij maar heb je geen standaard draadloos modem en met 3 andere pc's in huis is draadloos wel een must. Bij tele 2 krijg je wel weer een draadloos modem erbij. Mijn vraag is of het makkelijk is een upc standaard modem aan te sluiten op een draadloos router die ik al thuis heb of die k dan zal aanschaffen om de grotere snelheid aan te kunnen.

Ik zit zelf 875 meter van de centrale af dus de 20 mbit halen van tele 2 zal geen probleem zijn maar nou lees ik veel in het Tele 2 topic dat doordat je met meerdere decoders trager internet krijgt. 10 mbit daarintegen vindt ik weer een beetje aan de langzame kant van upc en aangezien me ouders niet meer dan rond de 45 euro kwijt willen kan ik bij upc geen groter abbonement nemen.

Ik heb ook al gekeken voor ziggo gezien de goede reviews die het de laatste tijd krijgt maar die is helaas niet mogelijk in mijn regio ( Regio rotterdam zuid ).

Uiteindelijk wil ik dus weten wat qua snelheid, betrouwbaardheid, en mogelijkheden van draadloos internet, beter is. Tele2 of upc?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Geen matches
Het aansluiten van een draadloze router is bij UPC net zo makkelijk/moeilijk als bij andere providers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mijn vraag is of het makkelijk is een upc standaard modem aan te sluiten op een draadloos router die ik al thuis heb of die k dan zal aanschaffen om de grotere snelheid aan te kunnen.
Ja dat is makkelijk.
Voor een hogere "internet" snelheid hoef je nauwelijks een nieuw draadloos modem aan te schaffen omdat het heel waarschijnlijk is dat die draadloze verbinding een stuk sneller is dan je maximale download.
Voor verbindingen tussen je PC´s maakt het wel degelijk uit. Met een nieuwe draadloze router (of draadloze router op het modem) is de kans ook redelijk aanwezig dat je een nieuwe draadloos protocol gebruikt. De wireless NIC´s moeten dat ook aankunnen (zo niet, geen probleem alles is backwards compatible, maar dan heb je niet de hogere snelheden)

Ik geef de voorkeur aan een zo DOM mogelijk modem die enkel een bridge functie heeft naar een router die ik dan zelf koop. Dat is (a) het meest flexibel, je kan de router makkelijk vervangen indien nodig) en (b) Je bent nooit gebonden aan opties die de ISP in het geleverde modem/router model inactief heeft gemaakt (gebeurd!)

Tot slot, ik zou kiezen voor UPC. Op basis van mijn ervaring met beide.
Tot slot (2) Ik haat draadloos. Na jaren van draadloos gek*t heb ik nu alles (weer) wired gigabit in m´n nieuwe woning. Is even werk (ken kleurcode van ethernet aders inmiddels uit het hoofd) maar ben nog nooit zo blij geweest. Nooit geneuzel en snelheden zijn formidabel. Daarbij.... probeer maar eens een HD filmpje over je wireless lan te streamen naar je PS3 / Xbox360 / Mediabox of te gamen met constante latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Geen matches
Als het goed is is er vandaag weer een monteur langsgeweest.

3,5 week geleden is mijn modem vervangen en sindsdien zijn er nog 3x monteurs langs geweest. Internet verbinding werkt sindsdien namelijk alleen 's ochtends en de rest van de dag niet.

Volgens de monteurs ligt het buiten ons huis... En volgens upc niet ;)

hoop dat het vandaag opgelost is. Ben benieuwd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Geen matches
Nou, mijn eerste goede ervaring met UPC is alweer binnen hoor! |:(

Ca. 2.5 week geleden telefonisch contact opgenomen om te informeren naar de overstap mogelijkheden (ik zit nu bij Online met mijn internet en KPN met mijn vaste telefoon). Al vrij snel besloten tot het 3-in-1 totaal pakket met 10 Mbps internet, digi-TV en telefoon. Mijn internet bij Online loopt per 30 juni af, dus ik had in gedachten om het per 1 juli in te laten gaan...

Biedt de verkoper van UPC mij aan om het per direct te doen, want "het waren tenslotte de halveerweken". Had ik mijn dig-TV z.s.m. in huis en het hele pakket kostte me het eerste half jaar maar de helft, dus de dubbele internetkosten vielen dan ook wel mee. Dat leek me wel wat, dus ik heb aangegeven het contract dan maar per 1 juni in te laten gaan.

Kreeg ik vorige week de stukken binnen, alsmede alle apparatuur, en wat denk je? Nergens iets te vinden over die halveerweken. Dus ik een net mailtje hun kant op gestuurd met de vraag waarom die niet vermeld stonden in de stukken... kreeg mijn vriendin vanmiddag een telefoontje, dat de halveerweken niet van toepassing zijn op het pakket wat ik had besteld.

Stelletje oplichters daar. :X Hoop dat het er de rest van de contractduur beter aan toe gaat. :+

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Oplichters? Eerder prutsende verkopers die zelf niet doorhebben wat wel en niet mogelijk is. Bedrijven zijn bij telesales verplicht om een omname van het verkoopgesprek te maken. Vraag eens bij UPC om de opname van jouw gesprek. Als daarin toegezegd is om voor een bepaalde prijs te leveren mag je UPC daaraan houden. Iig is en publique "oplichters" roepen maar verder weinig muv een mailtje eraan te wijden niet iets wat je constructief verder gaat helpen...
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:43:
[...]

Ja dat is makkelijk.
Voor een hogere "internet" snelheid hoef je nauwelijks een nieuw draadloos modem aan te schaffen omdat het heel waarschijnlijk is dat die draadloze verbinding een stuk sneller is dan je maximale download.
Roep dat nou niet :X

Allereerst is er vooralsnog geen WiFi voor een schappelijke prijs te krijgen dat onder ideale omstandigheden in de buurt van 120Mbit/s aankan of onder normale omstandigheden 60Mbit/s trekt. Draft-N komt in de buurt, maar alleen als je de antennes goed hebt staan.

Maar als je het over een reeds in gebruik zijnde router hebt is dat in het beste geval een WiFi B/G geval. Die leveren optimaal rond de 25Mbit/s maar als het tegenzit de helft daarvan. Dan zit je onder heel normale 25 en 16Mbit snelheden die Negative allicht ambieert.
[...]
Tot slot (2) Ik haat draadloos. Na jaren van draadloos gek*t heb ik nu alles (weer) wired gigabit in m´n nieuwe woning. Is even werk (ken kleurcode van ethernet aders inmiddels uit het hoofd) maar ben nog nooit zo blij geweest. Nooit geneuzel en snelheden zijn formidabel. Daarbij.... probeer maar eens een HD filmpje over je wireless lan te streamen naar je PS3 / Xbox360 / Mediabox of te gamen met constante latency.
Eens. Draadloos is leuk voor een laptopje op de bank, maar kansloos als vervanger van bedrade verbindingen, zowel qua snelheid als qua latency als qua betrouwbaarheid. Bovendien zie je dat uitgerekend de mensen die niets van draden willen weten ook hun WiFi apparatuur zodanig wegwerken dat het ontvangst nog slechter wordt, ipv die dingen op radiotechnisch ideale plek te plaatsen...

[ Voor 65% gewijzigd door dion_b op 05-06-2009 20:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De problemen met UPC internet zijn zeker alleen met downloaden van Torrents en Nieuwsgroepen?
Ik heb iedere dag perfecte verbinding met surfen, radio luisteren, tv kijken, youtube kijken en email.
Geen enkele onderbreking en snelheidstesten zijn ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:15:
De problemen met UPC internet zijn zeker alleen met downloaden van Torrents en Nieuwsgroepen?
Ik heb iedere dag perfecte verbinding met surfen, radio luisteren, tv kijken, youtube kijken en email.
Geen enkele onderbreking en snelheidstesten zijn ook gewoon goed.
Als je download via torrent of nieuwsgroepen zal een modem nooit offline gaan, bij de problemen die hier beschreven staan is dat dikwijls wel het geval, soms zelfs bij een goed signaal op het modem. Schijnbaar gaat er hier of daar wat mis binnen het netwerk van UPC, waar jij gelukkig geen last van hebt, maar anderen (inclusief mijzelf) dus wel.

Check out http://www.getbackonstage.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
dion_b schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:42:
Oplichters? Eerder prutsende verkopers die zelf niet doorhebben wat wel en niet mogelijk is. Bedrijven zijn bij telesales verplicht om een omname van het verkoopgesprek te maken. Vraag eens bij UPC om de opname van jouw gesprek. Als daarin toegezegd is om voor een bepaalde prijs te leveren mag je UPC daaraan houden. Iig is en publique "oplichters" roepen maar verder weinig muv een mailtje eraan te wijden niet iets wat je constructief verder gaat helpen...
Ik was nog niet klaar met UPC hoor, mijn vriendin heeft hem vriendelijk doch dringend verzocht e.e.a. met mij op te nemen door vanavond terug te bellen. (Wat ie overigens nog niet heeft gedaan) Moest alleen mijn frustraties kwijt, had nl. gehoopt dat het dit keer wel soepel zou gaan, i.t.t. 8 jaar terug, toen ik ook een i-net abbo bij UPC (Chello) had. Dat valt op deze manier toch enigszins tegen.

Dat van die opnames wist ik niet, ik zal hem er eens naar vragen...
DFKT schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:01:
FYI, dit is die van mij nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476080433.png

Dus als ik dat zo zie, kan het goed zijn dat ik er nauwelijks op achteruit ga. Dat zie ik graag natuurlijk! :9
Wel blij met mijn nieuwe verbinding overigens :9 :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/489427806.png

[ Voor 20% gewijzigd door DFKT op 05-06-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Roep dat nou niet :X

Allereerst is er vooralsnog geen WiFi voor een schappelijke prijs te krijgen dat onder ideale omstandigheden in de buurt van 120Mbit/s aankan of onder normale omstandigheden 60Mbit/s trekt. Draft-N komt in de buurt, maar alleen als je de antennes goed hebt staan.

Maar als je het over een reeds in gebruik zijnde router hebt is dat in het beste geval een WiFi B/G geval. Die leveren optimaal rond de 25Mbit/s maar als het tegenzit de helft daarvan. Dan zit je onder heel normale 25 en 16Mbit snelheden die Negative allicht ambieert.
Je hebt gelijk hoor, maar voor het gros is een draadloze LAN verbinding vaak snel genoeg voor de WAN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geen matches
Heb hier de zyxel nbg640n en die haalt met wifi(N) tog de volle 60Mbit en dat voor 100eu, dus kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
devil-strike schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Heb hier de zyxel nbg640n en die haalt met wifi(N) tog de volle 60Mbit en dat voor 100eu, dus kan wel :)
En als je je antenne 45 graden draait? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geen matches
dion_b schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:13:
[...]

En als je je antenne 45 graden draait? :z
Dan nogsteeds ookal zet ik ze alle kanten of loop ik met lappy naar boven, blijf gewoon de 60Mbit halen.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 08-06-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52
Geen matches
Volgens mij knijpt UPC torrents af oid, ik heb er moeite mee mijn problemen op een andere manier te verklaren.
Zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=423789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
killablade schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:18:
Volgens mij knijpt UPC torrents af oid, ik heb er moeite mee mijn problemen op een andere manier te verklaren.
Zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=423789
Doe eens even op GoT (of in dit topic) zoeken... hier zijn al boekdelen over geschreven. Ja, UPC doet aan netwerk management en geeft het ook toe (ook tegenover T.net, zie frontpage artikelen erover).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
Hoe ervaren jullie eigenlijk de telefonie van UPC? Is het betrouwbaar, helder van geluid, of toch nog geen goede vervanger van KPN?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Telefonie van UPC is hier beter dan de telefonie die ik van Online had.
Telefoon is hier zuiver en werkt altijd ( ook ten tijde dat ik de lijn dichttrek met downloads en dat er veel tv gekeken wordt )

Naar mijn idee prima vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geen matches
Hier ook nooit problemen met telefonie van UPC. Alleen jammer dat faxen niet altijd wil lukken (tja, het wordt nogsteeds gebruikt, ik kan er ook niets aan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Heeft iemand hier problemen met een crappy verbinding op IRC? Ik download regelmatig dingen via IRC. Sinds gisteren krijg ik echter alleen maar crapspeeds van 2 kb/s. Er is 1 persoon waar ik nog kan downloaden met 10 mbit. Verder is het zo dat als ik via een zo'n gast waar ik via irc 2 kb/s haal, ik van zijn ftp download ik wel een goede snelheid haal. Iemand anders daar dus last van? i.e. knijpt UPC dit af?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Geen matches
DFKT schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:38:
Dat van die opnames wist ik niet, ik zal hem er eens naar vragen...
Dion_b, moeten ze dat inderdaad ALTIJD moeten doen? Want ik lees ook her en der dat ze het expliciet moeten melden als ze zo'n opname maken? Dat is bij mijn gesprek niet gebeurd...

[ Voor 30% gewijzigd door DFKT op 10-06-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14-09 22:14
Er gaan geruchten rond op chelloo.com dat UPC maandag met een aankondiging voor nieuwe internetsnelheden plus goedkopere pakketten.

http://www.chelloo.com/up...28583.msg348689#msg348689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
foutieve post, excuus.

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Kan iemand de inhoud hier pasten van die post van chelloo? Ben wel benieuwd :D Zit hier op het werk, waar ik het niet na kan lezen.

DM is uiteraard ook goed :D

[ Voor 10% gewijzigd door KillGhost op 12-06-2009 13:51 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
Geen matches
Ik copy paste even dit bericht voor je:

"ik heb vorige week maar eens een mail gestuurd aan UPC waar de beloofde snelheidsverhogingen voor de 3 in 1 op maat paketten blijven.

Ik kreeg het volgende antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Wij bieden u onze excuses aan voor het feit dat u op het moment een tragere internetverbinding heeft met uw 3 in 1 pakket. Op zeer korte termijn zal hier een oplossing voor komen, waarmee u zeker tevreden zal zijn. Houdt u alstublieft ons internetsite in de gaten voor eventuele wijzigingen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Leuk maar wanneer is op zeer korte termijn ?

en wat voor snelheid wordt dat dan

eigenlijk dus nog steeds geen antwoord.

maar weer enige tijd wachte"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik zat op die topic op chelloo.com te lezen dat er maandag wat ging gebeuren, maar of dat nu een persbericht of dergelijk is, of de werkelijke verhoging is mij ook onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Ik ben ook wel benieuwd ja. Ik ben benieuwd hoe ze aan aankomende maandag komen. Op zeer korte termijn klinkt op zich wel hoopvol. Ik zit ook met smart te wachten. Ik zelf heb een 10mbit binnen 3-2 abo.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

Geen matches
Er komen nieuwe tripleplay pakketten (huidge pakketten blijven bestaan maar kunnen niet meer worden aangevraagd).

Snelheden : 30 Mbps - 60 Mbps - 90 Mbps
Prijzen : 30 EUR - 40 EUR - 50 EUR
Verder komt er in het tripleplay pakket ook onbeperkt bellen binnen de EU voor 18 euro

Los internet:
Internet 5 - 18 EUR
Internet 25 - 25 EUR
Internet 30 - 30 EUR
Internet 60 - 40 EUR
Internet 90 - 50 EUR
Internet 120 - 70 EUR

Overweeg om het Internet 25 of 30 abonnement te nemen met bellen enzo erbij. Ik download nu veel vanaf usenet. Zit op dit moment bij Eweka. Welke usenet provider kan ik het beste nemen, waar UPC nog niet op traffic shaped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
B2 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:23:
Er komen nieuwe tripleplay pakketten (huidge pakketten blijven bestaan maar kunnen niet meer worden aangevraagd).

Snelheden : 30 Mbps - 60 Mbps - 90 Mbps
Prijzen : 30 EUR - 40 EUR - 50 EUR
Verder komt er in het tripleplay pakket ook onbeperkt bellen binnen de EU voor 18 euro

Los internet:
Internet 5 - 18 EUR
Internet 25 - 25 EUR
Internet 30 - 30 EUR
Internet 60 - 40 EUR
Internet 90 - 50 EUR
Internet 120 - 70 EUR

Overweeg om het Internet 25 of 30 abonnement te nemen met bellen enzo erbij. Ik download nu veel vanaf usenet. Zit op dit moment bij Eweka. Welke usenet provider kan ik het beste nemen, waar UPC nog niet op traffic shaped?
En waar haal jij dit vandaan? En de huidige 3in1 blijven bestaan? Dus als nieuw abonnee krijg je meer voor hetzelfde?

Overigens heb ik sinds een week contine dat 's avonds mijn modem vastloopt. En zojuist ook weer een hick-up. Duurt 10-20 seconden om pagina's te laden. Nu weer in orde. Maar laatste dagen erg regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Info komt van chelloo.com

De huidige blijven bestaan maar kunnen niet meer besteld worden. Overigens is het nog niet duidelijk of diegene met een triple play pakket kunnen upgraden naar 30mbits voor het zelfde geld. Nu heb je 10 Mbps voor €30,- en straks 30Mbps voor € 30,-

Aanstaande maandag zal er meer duidelijk worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Deef_K op 12-06-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Neefdave schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:49:
Info komt van chelloo.com

De huidige blijven bestaan maar kunnen niet meer besteld worden. Overigens is het nog niet duidelijk of diegene met een triple play pakket kunnen upgraden naar 30mbits voor het zelfde geld. Nu heb je 10 Mbps voor €30,- en straks 30Mbps voor € 30,-

Aanstaande maandag zal er meer duidelijk worden.
Idd van chelloo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
Jep gevonden aldaar. Ben benieuwd of ze de bestaande triple play klanten gaan 'naaien'.
Maar ik vermoed dat die nieuwe pakketten ook anders gaan heten en dan zegt UPC natuurlijk dat het een totaal ander product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Geen matches
Als ze bestaande pakketten niet kosteloos upgraden is het wel jammer ja. Wie wil nou niet 20Mbps meer voor het zelfde geld? Alleen moet je dan een modem aanschaffen met een borg van €45,- en €9,95 administratiekosten betalen.

http://www.upc.nl/internet/internet_30/
http://www.upc.nl/internet/internet_90/

edit: op mijn adres is fiber 30 nog niet te leveren. Hebben ze wel een alternatief, internet 25 voor €50,50 waarvan de eerste 6 maanden €25,- LOL!

[ Voor 34% gewijzigd door Deef_K op 12-06-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Geen matches
Neefdave schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:10:
edit: op mijn adres is fiber 30 nog niet te leveren. Hebben ze wel een alternatief, internet 25 voor €50,50 waarvan de eerste 6 maanden €25,- LOL!
Waar kun je zien of fiber op je adres te leveren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Geen matches
https://service.upc.nl/cc...rder/addoffer?offerid=339

Bij adres even je postcode en huisnummer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Als ik dat doe krijg ik weinig respons, ik zie een ballonnetje tevoorschijn komen met '' controleren '' en daarna is het weer weg, maar zonder melding of het nu wel of niet kan... is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:58
Geen matches
Ben ik de enige die vindt dat UPC zijn klanten chanteerd? UPC brengt nieuwe abbo's uit met leuke snelheden voor een leuke prijs. Deze zijn echter niet zomaar beschikbaar voor bestaande abonnees, deze moeten "upgraden". Ik zet "upgraden" neer omdat het geen upgrade is. Het is "kosteloos" een nieuw contract afsluiten. Ik zet "kosteloos" neer omdat het niet kosteloos is, je zit dan aan een jaarcontract vast!

Ik zie iedereen altijd afgeven op bijvoorbeeld Ziggo, maar als Ziggo nieuwe snelheden introduceerd, verhogen de bestaande abonnees gewoon mee! En als je daar upgrade dan sluit je geen jaarcontract af, maar behoud je gewoon je maandcontract!

Nog even een vraagje, voor mij is niet geheel duidelijk of je, als je "upgrade", ook in aanmerking komt voor de halveer actie? Lijkt mij logisch, maar mijn logica en UPC zijn logica lopen niet paralel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Eh, wat is je probleem? Je blijft krijgen wat je momenteel afgesproken hebt met UPC tegen de prijs die je afgesproken hebt. Maar je kunt ook het nieuwe nemen wat ze blijkbaar morgen willen aanbieden - voorzover we kunnen lezen tegen dezelfde voorwaarden als iemand anders die het op dat moment nieuw neemt. Leg eens uit hoe dat op "chantage" neerkomt :?

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 14-06-2009 03:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Geen matches
Mooi dat UPC dit doet. Jammer dat je niet kan switchen zonder nieuw jaarcontract, maar dat begrijp ik wel vanuit het oogpunt van UPC. Jaartje 16mbit is ook geen straf. Want zodra mijn jaar abbo is afgelopen zit ik op 100/100 echte fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Geen matches
MadDonkey schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:02:
Ik zie iedereen altijd afgeven op bijvoorbeeld Ziggo, maar als Ziggo nieuwe snelheden introduceerd, verhogen de bestaande abonnees gewoon mee! En als je daar upgrade dan sluit je geen jaarcontract af, maar behoud je gewoon je maandcontract!
Tsja, 24/2 voor 50 euro nog steeds bijv...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
MadDonkey schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:02:
Ben ik de enige die vindt dat UPC zijn klanten chanteerd?
Wat mij betreft wel. :)
Nog even een vraagje, voor mij is niet geheel duidelijk of je, als je "upgrade", ook in aanmerking komt voor de halveer actie? Lijkt mij logisch, maar mijn logica en UPC zijn logica lopen niet paralel.
Jouw logica is, in dit geval, niet juist.

De halveeractie is morgen voorbij. De nieuwe snelheden zijn nieuwe abonnementen, de reeds bestaande abonnementen blijven gehandhaafd en kunnen niet meer als nieuw abonnement worden afgesloten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica