UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 11 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Geen matches
En wieder online via de modem :)

Zoals verwacht: dezelfde snelheden. Router werkt dus ook prima ;)

1000e post O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen matches
Yay, gaat je lijn omhoog in snelheid, gaan ze usenet nog meer knijpen !!
Ik haal maar 172KB, zo laag heb ik nog nooit meegemaakt. :( SSL of niet, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geen matches
Volgens mij heeft UPC gewoon al ruim een week aardige problemen op hun netwerk. Usenet is al sinds vorigeweek maandag ofzo vaak sloom, het is op dit moment zelfs zo erg dat ik met hitnews 700kb/s haal met 8 connecties en ssl aan!.

Kan momenteel eweka helaas niet proberen, maar de http speedtest file @ eweka.nl geeft weinig hoop (50-60kb/!!!, normaal haal ik gewoon de max 2.78mb/s).

Snelheden naar b.v. mijn webserver @ leaseweb zijn overigens prima!.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 23-02-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Heb je het nou over bits (b) of bytes (B )?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Geen matches
Lijkt me dat hij het over MB/s en KB/s heeft.

2.78MB/s is dezelfde snelheid die ik ook zou moeten behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Geen matches
Ik haal ook max 2,78. Is dat toeval of? (komt wel overeen met upc-24mbit ongeveer, maar dat Tortelli, DaMarcus en ik 2,78 halen lijkt me wel een heel groot toeval. Tenzij we buren van elkaar zijn en zowat dezelfde lijnen/connectie hebben. KoffieNT@5701)

Het Eweka-abo van mij is iig 40mbit (aka 5mb/s)

Een tijd terug haalde een vriend van me op zn werk (waar 100mbit glas ligt) 9mb/s en dat gewoon weken lang, zal wel een foutje van Eweka zijn geweest, nu is het iig teruggedraait want nu haalt hij zo'n 4,5-5mb/s (komt dus overeen met 40mbit-abo).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geen matches
DaMarcus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:08:
Lijkt me dat hij het over MB/s en KB/s heeft.

2.78MB/s is dezelfde snelheid die ik ook zou moeten behalen.
Ik heb het over kilo en megabytes inderdaad. Max snelheid van upc 24mbit abbo is 2.78MB/s wat ik voorheen ook eigelijk altijd wel haalde. Om 20:00 savonds zakte dit soms tot 2,70MB/s maargoed daar kan ik niet wakker van liggen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Geen matches
Ah ok, goed om te weten. Als UPC fullspeed werkt ben ik er heel erg tevreden over. 2,78mb/s download, 2,4mbit upload en pings waarvan je bijna zou zeggen dat het glas is.

Als de snelheid inzakt (alleen download en ping, upload blijft 2,4mbit) ben ik er een stuk minder over te spreken, want voor 50euro/maand mag je toch wel een constante lijn verwachten dacht ik zo :).

@onder: ik bedoel inderdaad Mbit, zal het even aanpassen.

Ik download en upload nooit tegelijk dus dat is het probleem niet.

@daaronder: ja :z sorry, carnaval }:|

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 23-02-2009 13:29 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Geen matches
2.4MB/s upload in combinatie met UPC Extreme? Of bedoel je 2.5Mbit upload?

En kabel is half duplex, je kunt geen 24Mbit en en 2.5Mbit tegelijk verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
DaMarcus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:32:
2.4MB/s upload in combinatie met UPC Extreme? Of bedoel je 2.5Mbit upload?
Weer een voorbeeld van waarom het echt noodzakelijk is om nauwkeurig te zijn met hoofdlettergebruik :z
En kabel is half duplex, je kunt geen 24Mbit en en 2.5Mbit tegelijk verwachten ;)
Euh, nee, kabel is (iig bij DOCSIS) niet half duplex. Zie tech documentatie van (o.a.) Cisco voor uitgebreide uitleg, maar downstream en upstream staan los van elkaar. Een modem luistert altijd voor downstream packets. Voor upstream moet het in een maintainance slot een verzoek tot transmit verzenden en als dat verzoek ingewilligd wordt krijgt het een bericht terug met wanneer en hoe lang het mag transmitten. Dat kan gelijktijdig. Bovendien communiceert een modem met CMTS op de volle snelheid van het interface, dus 50Mbit/s down en 10-20Mbit/s up. Al zou het half duplex zijn, dan kan het prima 24Mbit/s down en 2.5Mbit/s up tegelijk vervoeren :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Geen matches
Krijg net een foldertje binnen van UPC. Waarin staat dat klanten die 8 Mbps hadden nu 10 Mbps hebben.

Maar dat is nog niet alles.....

''En er is nog meer goed nieuws. Aankomende zomer zullen we uw internetsnelheid nog een keer verhogen. Uw down- en uploadsnelheid wordt dan MINIMAAL 16 Mbps/1,5Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Geen matches
De volgende situatie hebben we thuis waarvan ik vermoed dat het werkt, maar geen zekerheid heb.

Vorig jaar drukte ik thuis door dat we moesten deelnemen aan de '3 halen, 2 betalen'-actie. Reden hiervoor was dat o.a. ik graag 24Mbit wilde. Dat vonden mijn ouders prima en regelde ik dus.

Bij de bestelling gaf ik aan dat ik er geen telefonie bijwilde, maar het hoorde bij de actie en dat krijg je er natuurlijk wel bij :+ Afijn, UPC-installatiepakket was binnen een week in huize DaMarcus. Meuk aangesloten, geactiveerd en het werkte.

Tijdens het uitpakken kwam ik ook de brief over VOIP-telefonie tegen met o.a. het telefoonnummer en zit er op mijn modem een VOIP-aansluiting (betreft een Arris TM502B). Die hebben we nooit gebruikt gezien m'n ouders op het huidige telefoonnetwerk wilden blijven.

Het lijkt mij dat als ik daar een VOIP-telefoon op aansluit dit gaat werken? En moet het specifiek VOIP zou of voldoet een normale DECT ook? Anders ga ik vanmiddag de stad in om e.e.a. uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Geen matches
Het is een reguliere telefoonaansluiting. De Voice-diensten worden wel over VoIP aangeboden, maar de eindgebruiker merkt er niets van. Je kunt er gewoon een DECT-toestel op aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Geen matches
Ik probeer met iWeb 09 een webpagina te uploaden naar de webruimte van UPC. Sinds iWeb 09 moet dat redelijk eenvoudig kunnen ook naar een niet-Mobile Me pagina. Zie ook TUAW
Maar ik weet niet precies wat ik in moet vullen bij "Directory/pad"

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/FTP.jpg

Wat moet hier staan en staat de rest van de instellingen wel goed?
Bij bijvoobeeld Cyberduck werd ik nooit "lastiggevallen" met dergelijke instellingen vandaar dat ik het niet precies weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Matched: chello
UPC's website ruimte is ergens in de jaren '90 blijven steken, wat een vloek is (3 crappy CGI scripts, verder niets) en een zegening: pure FTP, geen gedoe.

Je instellingen kun je ergens op de upclive.nl site vinden, maar zijn vrij simpel:

Server: members.chello.nl (er hoeft geen ftp. voor)
Gebruikersnaam: je UPC mail/FTP/alles gebruikersnaam
Wachtwoord: duh :z
Directory: niet nodig, de root is gelijk public_html
Protocol: FTP
Poort: 21

En URL is dus http://members.chello.nl/gebruikersnaam/wat dan ook je aangemaakt hebt

Overigens zou ik zelf gewoon de basic ftp-client ftp gebruiken, dat kan simpel vanaf Windows, MacOS of Linux command line :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Geen matches
^^ Bedankt.

Zal er mee aan de slag gaan van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Geen matches
Ik heb sins vorige week UPC power abbo, over de snelheden ben ik echt wel te spreken.

Helaas ken ik online gaming een minder ervaring noemen in vergelijking met ADSL.

Op speedtest.nl is het niet een mogelijk om een ping test te doen.

Ping niet mogelijk Gegevens opgeslagen ? 0.0 ms

Op de PS3 met MK vs DC word ik er vaak uitgeknalt en is bij een goede verbinding nog steeds last van een kleine vertraging ten opzichte van mijn vorige verbinding (ADSL)

Ik heb via het modem een NetGear router bij upc gekocht en alles netjes zorgvuldig aangesloten.
Qua instellingen nog niks eraan gedaan aangezien het gewoon allemaal in 1 x werkte.

Een maatje van mij heeft precies het zelfde, ik hoop hier voldoende informatie gegeven te hebben en wie weet is het simpel op te lossen.

MvGr, Brandon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Geen matches
angelus20 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:34:
Ik heb sins vorige week UPC power abbo, over de snelheden ben ik echt wel te spreken.

Helaas ken ik online gaming een minder ervaring noemen in vergelijking met ADSL.

Op speedtest.nl is het niet een mogelijk om een ping test te doen.

Ping niet mogelijk Gegevens opgeslagen ? 0.0 ms

Op de PS3 met MK vs DC word ik er vaak uitgeknalt en is bij een goede verbinding nog steeds last van een kleine vertraging ten opzichte van mijn vorige verbinding (ADSL)

Ik heb via het modem een NetGear router bij upc gekocht en alles netjes zorgvuldig aangesloten.
Qua instellingen nog niks eraan gedaan aangezien het gewoon allemaal in 1 x werkte.

Een maatje van mij heeft precies het zelfde, ik hoop hier voldoende informatie gegeven te hebben en wie weet is het simpel op te lossen.

MvGr, Brandon
Dat er geen ping meting uit gevoerd kan worden duid in mijn ogen op een probleem met de verbinding. Hier het fiber abonnement waar ik een respectabele 8 tot 11 ms haal. Zal dus maar eens de helpdesk raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Geen matches
angelus20 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:34:

Heb al jaren UPC omdat er weinig goede alternatieven zijn in mijn woonplaats. De eerste 3 jaar waren erg vervelent. Tot 2x toe is de 'verdeler' voor de straat waar ik woon vervangen. Bij nat weer had ik namelijk meer niet dan wel verbinding. Daarna is na wat klagen vanuit de hele buurt meer tijd gestoken in het zoeken naar een oplossing. Sindsdien heb ik een altijd een goede verbinding. Eens per maand valt het internet een halve dag 'uit'(kan modem geen verbinding maken) maar dat is meestal op de tijden dat ik normaal werk.

Ik herken je probleem wel. Met enige regelmaat wordt ook mijn verbinding met 'de server' verbroken bij warhawk. Omdat deze game offline weinig aan is frustreerd dit mij nog wel is. Gelukkig kan ik dan wel vrij direct weer verbinding krijgen met dezelfde server. Dit gebeurt minimaal een keer per 1h30m. Maar omdat ik niet al te vaak zo lang online ben met de ps3 heb ik hier gelukkig nog geen extreem last van. Meestal zit ik er dan voor mezelf wel alweer lang genoeg achter :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:14
Geen matches
Misschien een gekke vraag, maar weet iemand misschien waarom UPC hun netwerk niet upgrade op veel plaatsen?

Ik wil graag digitale tv en internet van upc (woon redelijk ver van de telefooncentrale dus internet is vaak sloom en het crasht tegenwoordig ook best vaak), maar in de hele regio is het gewoon niet beschikbaar, bij een aantal vrienden van mij is het ook niet leverbaar, en die wonen een eindje verder.

Of zit er gewoon een fout in de site van upc en gebruikt de klantenservice dezelfde manier om te kijken of het al leverbaar is of niet? (Bij de overstap hulp zit ook een postcode check en die geeft aan dat alles leverbaar moet zijn, maar als ik dan wil bestellen zegt die postcode check daarvan dat het niet leverbaar is. UPC geeft daar ook geen duidelijk antwoord op 8)7 )
Ik woon in Tiel, misschien dat andere mensen in tiel weten of het gewoon een fout is of dat bijvoorbeeld via de telefoon bestellen werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door rikrik op 02-04-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Toevallig heb ik gehoord dat kennissen in Deest laatst een brief kregen dat er daar binnenkort DTV beschikbaar gaat komen. Allicht dat er meer volgt... maar dat gezegd, het gaat hier om buitengebieden, en daar kan het allemaal wat langer duren :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
In de mail van UPC :

" Geachte heer, mevrouw,

In de nacht van 5 op 6 april 2009 worden er tussen 01.00 en 07.00 aanpassingen gedaan
aan ons kabelnetwerk. Deze werkzaamheden zijn noodzakelijk om het netwerk gereed
te maken voor toekomstige uitbreidingen. U merkt hier in principe niets van,
behalve als u op het moment van de werkzaamheden naar digitale televisie kijkt via uw
Mediabox van UPC. In dat geval zult u merken dat het televisiebeeld stil blijft staan.
Om verder te kunnen kijken, zapt u met de UPC Afstandsbediening even naar een
andere zender en weer terug.

Let op: uw ingestelde favorieten en blokkeringen komen te vervallen.
Door de werkzaamheden vervallen ook uw ingestelde favorieten en de blokkeringen
die u door middel van een pincode op bepaalde zenders heeft ingesteld. Zodra de
werkzaamheden zijn afgerond, kunt u uw favorieten en blokkeringen opnieuw instellen.

Denkt u eraan eventuele blokkeringen van zenders met een pincode opnieuw in te stellen?
Als u sommige zenders geblokkeerd heeft, bijvoorbeeld omdat u niet wilt dat uw kinderen
er naar kijken, is deze blokkering door de aanpassingen opgeheven. Vergeet dus niet deze
zenders door middel van een pincode opnieuw te blokkeren.
Meer informatie hierover vindt u hier "

Verder is mijn ervaring dat UPC, sinds de intrede van digitale/HD TV, last heeft van de bandbreedte. De snelle toename van LCD/Plasma schermen hebben er voor gezorgd dat het drukker en drukker word op hun netwerk. Op zich niet zo een punt mits je wel op tijd je wijkhubs en infrastructuur bijwerkt. Dat laatste wil nog wel eens een tijdje duren.

Met betrekking tot gamen is het niet alleen afhankelijk van UPC maar ook van de GISP in hoeverre je pingtijden zijn. De routering van de meeste GISP's is vaak bedroevend, verhaaltje goedkoopste aanbieder en netwerk etc.

Vaak is het het beste om eerst je eigen hardware even te checken om dan vervolgens je modem uit te lezen, kijken hoe de db waarde is. Als het dan nog slecht blijft dan kun je altijd even een lijnmeting laten doen of je router even opnieuw in laten trainen/restten vanaf hun zijde. En wat betreft Usenet en aanverwante, er word gewoon heel veel geknepen en scrypting alleen helpt niet echt meer, ze weten heus wel wie een lijn "leeg" trekt al dan niet. Word niet naar okgekeken, gaat automatisch :)

Misschien handig om verder postcode's te gebruiken met problemen, zo ziet men of men deelfde problemen in gebied tegen komt. Hier op 1111 al jaren geen problemen meer gehad, behalve 1 grote storing :) Gebruik extreme abbo en haal netjes bijna 3MB down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Hoe kom je erbij dat digtale TV en/of HD impact zou hebben op internet bandbreedte :?

UPC maakt gebruik van DVB-C, niet IPTV. DVB-C gebruikt dedicated transport streams die dus los staan van internet (dat over andere kanalen gaat). Er is dus 0,0 invloed van de een op de ander :o

Als je problemen hebt met pingtijden, bandbreedtes of wat dan ook kan dat 1001 oorzaken hebben, maar DTV is er niet een van :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dion_b schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 01:22:
Hoe kom je erbij dat digtale TV en/of HD impact zou hebben op internet bandbreedte :?

UPC maakt gebruik van DVB-C, niet IPTV. DVB-C gebruikt dedicated transport streams die dus los staan van internet (dat over andere kanalen gaat). Er is dus 0,0 invloed van de een op de ander :o

Als je problemen hebt met pingtijden, bandbreedtes of wat dan ook kan dat 1001 oorzaken hebben, maar DTV is er niet een van :z
Stel, je hebt een 20Mbit lijn, ben je er van bewust dat als je 1 of meerdere decoders gebruikt dat dat gewoon van je internet bandbreedte afgaat ? UPC hanteerd deze werkwijze maar zegt dat niet zo "openlijk" ;) En wat denk je dat het doet in een wijkhub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Geen matches
Volgens mij klopt daar niks van. Want dat is immers niet hoe DVB-C werkt, DVB gaat over de ene signaal en je EuroDosis gaat over een andere signaal binnen het netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door SithWarrior op 03-04-2009 08:55 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Geen matches
De normale zenders kijken zal geen invloed hebben op het internet.
Het signaal gaat altijd al over de kabel, ze sturen het signaal niet alleen naar die ene gebruiker toe.

Wel kan ik mij voorstellen dat ze een truukje uithalen bij Uitzending Gemist en de op te vragen films en series van UPC, want dan wordt wel 1 apart signaal naar de gebruiker doorgestuurd.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 02:17:
[...]

Stel, je hebt een 20Mbit lijn, ben je er van bewust dat als je 1 of meerdere decoders gebruikt dat dat gewoon van je internet bandbreedte afgaat ? UPC hanteerd deze werkwijze maar zegt dat niet zo "openlijk" ;) En wat denk je dat het doet in een wijkhub ?
Zoals andere al hebben aangegeven, tv- en radiozenders hebben geen invloed op je internetverbinding. Je kunt je beter verder verdiepen in EuroDOCSIS en DVB-C alvorens je dit soort dingen roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 02:17:
[...]

Stel, je hebt een 20Mbit lijn, ben je er van bewust dat als je 1 of meerdere decoders gebruikt dat dat gewoon van je internet bandbreedte afgaat?
Je decoder ontvangt alle zenders tegelijkertijd, dag en nacht. Niet alleen de zender waar je op dat moment naar kijkt. Het signaal staat simpelweg altijd op de coaxkabel die je woning binnenkomt, tenzij je bent afgesloten natuurlijk. ;)

Als je een bepaald kanaal selecteert, kijkt de mediabox eerst in welke transportstream (TS) dat kanaal zit. De tuner gaat naar de frequentie van die TS en dan wordt uit die TS jouw geselecteerde kanaal gehaald. Eventuele andere kanalen in de TS worden genegeerd.

Voor internet worden andere frequenties gebruikt dan voor analoge en digitale televisie, die hebben geen invloed op elkaar.
Op zich niet zo een punt mits je wel op tijd je wijkhubs en infrastructuur bijwerkt. Dat laatste wil nog wel eens een tijdje duren.
Dit gaat dus ook nergens over. Wat zou je bijvoorbeeld willen "bijwerken" dan? Je kunt niet eventjes wat bandbreedte toevoegen ofzo, als je dat bedoelt. Zoals iemand anders al aangaf, moet je je misschien in DVB-C verdiepen om dat te begrijpen.
Vaak is het het beste om eerst je eigen hardware even te checken om dan vervolgens je modem uit te lezen, kijken hoe de db waarde is. Als het dan nog slecht blijft dan kun je altijd even een lijnmeting laten doen
Naar aanleiding van een monteursbezoek wordt er door de monteur en de technische dienst bepaald of er een lijnmeting moet plaatsvinden, de klant bepaalt dat niet.
of je router even opnieuw in laten trainen/restten vanaf hun zijde.
"intrainen" is een DSL-begrip, niet een kabelnetwerkbegrip. Bovendien is de router van jou en niet van UPC. Als je wilt dat je router gereset wordt, trek je gewoon zelf de stekker even uit het stopcontact. :) UPC kan jouw router op afstand immers ook niet resetten. Het kabelmodem eventueel wel, maar het heeft geen toegevoegde waarde om dat door UPC te laten doen. Je kunt het net zo goed zelf doen. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Bergen op 05-04-2009 03:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Geen matches
Bemerkte zojuist dat de snelheid weer verder opgevoerd is blijkbaar, tijdje weggeweest dus zal wel paar weekjes terug alweer zijn ofzo. UPC Classic nog steeds en trek nu zo'n 1.9~2mb/sec download.

Echter torrents is enkel nog maar een grotere ramp geworden. Voorheen behaalde ik nog eens snelheden van 500kb/sec of hoger op torrents, na al afname tegen eind zomer van vorig jaar. Maar op het moment zelfs met encryptie aan heeft het moeite om boven de 100kb/sec te komen lijkt het. Zijn er nog opties om het toch wat meer richting normale snelheid te verkrijgen of knijpt UPC tegenwoordig alles af qua bittorrent/p2p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
Hier geen snelheidsverhoging gemerkt in m'n tripple play 10mbit pakket ? ( 3232 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
sylvesterrr schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:57:
[...]

Zoals andere al hebben aangegeven, tv- en radiozenders hebben geen invloed op je internetverbinding. Je kunt je beter verder verdiepen in EuroDOCSIS en DVB-C alvorens je dit soort dingen roept.
Antwoord van medewerkens van het NOC van UPC :) Wie ben ik om dat in twijfel te trekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Fatal Mind schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:08:
Hier geen snelheidsverhoging gemerkt in m'n tripple play 10mbit pakket ? ( 3232 )
Wacht even de zomer af, dan gaan ze de triple play pakketten ook verhogen.

Op Chelloo.com circuleren berichten van 10>30, 16>60 en 25>120, dus dat zou wel lekker zijn. Maar eerst moet Doscis 3.0 overal gereed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 02:04:
[...]

Antwoord van medewerkens van het NOC van UPC :) Wie ben ik om dat in twijfel te trekken ?
Sinds wanneer krijgen wij als reguliere klant medewerkers van het NOC aan de lijn :?

Dit begint heel erg als een klok-klepel verhaal te klinken, waarbij degene die jij gesproken hebt die beweert NOC te zijn waarschijnlijk schuldige is. Als hij NL kon spreken/schrijven was het hoogstwaarschijnlijk geen NOCcer (vergeet niet dat UPC een multinational is :o )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
dion_b schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:51:
[...]

Sinds wanneer krijgen wij als reguliere klant medewerkers van het NOC aan de lijn :?
Ik dacht dat hij de medewerkers in deze thread bedoelde. (Zo van: "Als jullie het zeggen zal het wel zo zijn.") Nou werk ik nog net niet op het NOC, maargoed. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 05-04-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geen matches
Hij zal wel in de war zijn met adsl, als je gaat bellen gaat het van je 20Mbit line af ga je dan ook nog eens iptv kijken via adsl hal je nog maar 12Mbit.

dit alles heb je gelukkig niet met kabel, alles zijn eigen bandbreete en kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Geen matches
rikrik schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:39:
Of zit er gewoon een fout in de site van upc en gebruikt de klantenservice dezelfde manier om te kijken of het al leverbaar is of niet? (Bij de overstap hulp zit ook een postcode check en die geeft aan dat alles leverbaar moet zijn, maar als ik dan wil bestellen zegt die postcode check daarvan dat het niet leverbaar is. UPC geeft daar ook geen duidelijk antwoord op 8)7 )
Ik woon in Tiel, misschien dat andere mensen in tiel weten of het gewoon een fout is of dat bijvoorbeeld via de telefoon bestellen werkt?
Die website klopt voor geen meter, gewoon even bellen. Ik heb inmiddels al twee jaar internet, tv en telefoon via UPC en UPC zegt op de website nog steeds dat het niet beschikbaar is. Ik wou laatst via internet een extra mediabox bestellen, maar volgens de website kon dat niet omdat digitale tv nog niet beschikbaar is op mijn adres 8)7.

Bellen gaat tegenwoordig uberhaupt wel goed bij UPC ik heb de laatste twee jaar alles via telefoon geregeld en wordt elke keer goed geholpen en erg netjes te woord gestaan. Ik kreeg de laatste keer dat ik (over m'n extra mediabox) belde direct het advies om m'n abbo om te zetten om 20euro per maand te besparen voor exact het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Geen matches
Ik heb nu sinds een week UPC FiberPower 60 Mbit, de snelheid zelf is wel ok, 60/5Mbit (max 60/6) maar de stabiliteit is echt niet goed. Ongeveer 10-20 keer per uur valt de verbinding een paar seconden (2-10) weg.

Met multiping heb ik eens bijgehouden hoe de verbinding is naar een aantal hosts (router, modem, 1e en 2e hop na de modem, google.nl en www.upc.nl).
De verbinding naar alle hosts behalve de modem en de router vallen steeds weg, het probleem lijkt dus tussen de modem en de wijkcentrale te zitten.

Daarnaast lijkt het alsof het alleen de upload betreft, tijdens online games krijg ik nog wel gegevens binnen van andere spelers maar kan ik zelf niets doen...

Iemand hier ook last van of ben ik de enige? (postcode 3137).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooDBone
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-03 09:36
Geen matches
Vraag over traffic shaping op torrents en nieuwsgroepen.

Het is bij mij de laatste tijd (afgelopen 2 maanden) echt kommer en kwel. Nieuwsgroepen werden al geknepen op poort 119. Gebruikte vervolgens een SSL-verbinding naar Eweka wat direct het probleem verhielp. Maar nu knijpt UPC ook op die poort. Kom gewoon niet boven de 120KB/s :( . En dat op ieder moment van de dag. Dus de vlieger van "we geven op drukke tijden de voorkeur aan email en http verkeer" gaat hier ook niet op. Erger is nog dat het erop lijkt dat ik nergens meer mijn volledige downloadsnelheid haal. Mijn upload is soms zelfs sneller. :'( Mensen met dezelfde ervaring in Amsterdam? O ja, nog even een screenie van Newsleecher. Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hhxaviera/speed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Nou nee, hier (A'dam Oost, Transvaalbuurt) haal ik op dit moment - bijna drukste moment van de dag - rond de 100Mbit/s.

Een ding is duidelijk: waar dan ook je last van hebt, het is geen traffic shaping. Definitie daarvan is dat bepaald verkeer (HTTP...) voorrang krijgt op ander verkeer (NNTP etc.). De speedtest werkt met HTTP. Als dat ook al beroerd is, is shaping duidelijk niet waar je last van hebt.

Wat dan wel? Als je 24/7 dezelfde snelheden haalt is het zeker geen capaciteitsprobleem (ongeacht waar), want bij capaciteitsissues (of daarbij horende shaping) zie je altijd een piekdrukte in de vroege avond en een dal in de vroege ochtend - kijk maar naar de MRTG grafieken van de AMSIX voor grafisch bewijs daarvan ;)

Eerlijk gezegd geef je zo weinig info dat we verder niet meer kunnen doen dan gokken. Het kan werkelijk op iedere schakel fout gegaan zijn. Begin eens met waar je zelf invloed op hebt. Is er een router in het spel? Wat haal je als je die er tussenuit haalt? Wat haal je als je een andere PC rechtstreeks op de modem aansluit? En wat voor abonnement heb je? 1.12Mbit/s is sowieso erg traag, maar het scheelt nogal of dat 6Mbit/s of 120Mbit/s had moeten zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooDBone
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-03 09:36
Geen matches
Dank voor je reactie Dion! Je hebt me weer op het goede spoor gezet. Na een lange tijd troubleshooten, bleek uiteindelijk een update van de driver van de Linksys wireless netwerkkaart het euvel te verhelpen. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hallo tweakers!

Ik heb een probleem met mijn UPC(oud chello) verbinding in Nijmegen.. Er zijn eigenlijk meerdere problemen:

1. Internet is niet sneller dan ~8Mbps terwijl er als het goed is een 20Mbps lijn ligt.
2. Het internet heeft nog al wel eens de neiging om uit te vallen.

De problemen liggen niet aan de router, want als ik me pc direct op de modem aansluit krijg ik dezelfde snelheid. Dus ik heb even gekeken naar de waardes die in de modem stonden, deze staan hieronder:

Forward path:
Signal acquired at 314.750 MHz
SNR: 37.6dB
Received Signal Strength: -2.1dBmV
Bit Error Rate: 0.000%
Modulation: 256QAM

Return path:
Connection: Acquired
Frequency: 44.0 MHz
Power level: 55.2dBmV
Channel id: 3
Modulation: 8 QAM

Is hier iets mis mee, of is dit allemaal juist? en zo ja, wat kan ik het beste doen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Heb je de topicstart van dit topic wel bekeken :?

Daar staan namelijk in welke waardes goed zijn en welke niet. De meeste zijn hier prima in orde, eentje is dat niet. Wat er aan de hand kan zijn kun je in de TS lezen...

Los daarvan, slechte signaalwaardes geven niet continu een lage snelheid. Hoe meet je die snelheid, als je het over milibit/s hebt, dan duurt het circa een miljoen seconden voor één bit. Ik denk dat je sowieso niet de juiste eenheden leest/schrijft :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
Geen matches
Ja, heb de topic start bekeken.. Ik kon er zelf geen een vinden die buiten de correcte waardes lagen..
en met mbit bedoelde ik Mbps, mijn fout :)..

Edit:

Oh, ik zie nou dat de Return Path power level 0,2 te hoog is.. Snelheid is trouwens gemeten met o.a. speedtest van bbned en speedtest van UPC.

[ Voor 34% gewijzigd door Xorecs op 26-04-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

DutchOwnage schreef op zondag 05 april 2009 @ 03:41:
[...]

Wacht even de zomer af, dan gaan ze de triple play pakketten ook verhogen.

Op Chelloo.com circuleren berichten van 10>30, 16>60 en 25>120, dus dat zou wel lekker zijn. Maar eerst moet Doscis 3.0 overal gereed zijn.
Dat zou mooi zijn! Ik heb op dit moment 10 mbit in het triple pakket. Ik ben benieuwd.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:32
Geen matches
Deze speedtest is slechts bruikbaar om de theoretische maximum snelheid op een gegeven moment te bepalen (ergo of je de juiste snelheid voor je abo toegewezen hebt gekregen in de instellingen), maar is op geen enkele wijze te gebruiken om een duurzaam gemiddelde snelheid in de praktijk vast te stellen.

Zie hiervoor de meetmethode van de leverancier (ookla) van de speedtest.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 27-04-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Xorecs schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:06:
Ja, heb de topic start bekeken.. Ik kon er zelf geen een vinden die buiten de correcte waardes lagen..
en met mbit bedoelde ik Mbps, mijn fout :)..

Edit:

Oh, ik zie nou dat de Return Path power level 0,2 te hoog is.. Snelheid is trouwens gemeten met o.a. speedtest van bbned en speedtest van UPC.
Idd, en laat nou net 55.2dBmV de max transmit power bij ED2.0 zijn...

Kortom, je modem staat maximaal uit te zenden. Dat betekent dat het signaal waarschijnlijk te laag binnenkomt op de CMTS. Hoe laag kun je niet zelf uitlezen, maar als het meer dan een paar dB is kan de modem offline vliegen. Dit heeft geen invloed op snelheid - hij draait voluit totdat hij eruit knalt.

Als je last hebt van een modem die offline gaat (dus dat het online LED niet meer brandt en waarschijnlijk US en/of DS LEDs knipperen) zou je kunnen kijken naar de demping. Als je modem na max 1 splitter met korte kabels aan het eerste aansluitpunt (meterkast of woonkamer) hangt, is het probleem waarschijnlijk buitenhuis en zul je UPC moeten vragen er wat aan te doen. Heb je je modem ergens anders staan met lange kabels of meerdere splitters/versterkers, dan kun het zelf oplossen door modem gewoon met een korte kabel en max 1 splitter op het eerste aansluitpunt aan te sluiten.

Maar goed, zoals ik al zei, dit kan niet verklaren waarom je 8Mbit/s haalt en niet 20Mbit/s. Hoe laat heb je gemeten? Zie je een verschil tussen 's ochtends vroeg en middenin de avond?

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 27-04-2009 14:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
Geen matches
Sorry voor late antwoord. Het maakt in principe helemaal niks uit wanneer ik dit meet, het is altijd maximaal ~8Mbps. Ik zal UPC eens bellen en kijken wat daaruit komt, in ieder geval bedankt voor je antwoorden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Geen matches
iemand anders ook sinds gisteren middag problemen met zijn internet?

Mijn verbinding knalt er elke paar minuten uit.. en doet het dan voor een uur niet meer.

de lampjes op mijn modem doen ook wazig. ene moment brand er 1 en knippert de 2e, dan branden er weer 2 en knippert de 3 daarna 3 en knipperd de 4e...

Heb de waardes bekeken zoals die in de start post staat, maar deze vallen allemaal ruim binnen de marge.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mijn modem doet opeens raar. Op mijn ARRIS touchstone brand het power lampje continue, alle andere lampjes knipperen (10 sec aan / 10 sec uit). Er werkt niets meer en ik kan de modem ook niet meer op de locale status pagina bereiken. Vermoedelijk isie overleden? Of nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Xorecs schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:12:
Sorry voor late antwoord. Het maakt in principe helemaal niks uit wanneer ik dit meet, het is altijd maximaal ~8Mbps. Ik zal UPC eens bellen en kijken wat daaruit komt, in ieder geval bedankt voor je antwoorden :).
Dan klinkt het verdacht alsof de modem ingesteld staat op een ander snelheid dan wat je verwacht. Idd UPC bellen, zij zijn de enige die daar wat mee kunnen.
Thrillseeka schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:47:
iemand anders ook sinds gisteren middag problemen met zijn internet?

Mijn verbinding knalt er elke paar minuten uit.. en doet het dan voor een uur niet meer.

de lampjes op mijn modem doen ook wazig. ene moment brand er 1 en knippert de 2e, dan branden er weer 2 en knippert de 3 daarna 3 en knipperd de 4e...

Heb de waardes bekeken zoals die in de start post staat, maar deze vallen allemaal ruim binnen de marge.
Wat je daar beschrijft is een modem die door z'n boot cycle gaat. De vraag is wat er gebeurt nadat er drie branden (waarmee duidelijk is dat het signaal idd goed genoeg is) en de vierde knippert. Als de vierde ook gaat branden, dan komt de modem daadwerkelijk online en heb je dus waarschijnlijk te maken met heel kortstondige problemen. Dat ligt waarschijnlijk buitenhuis (UPC dus), maar kan in zeldzame gevallen ook door slechte aarding binnenhuis komen. Dat laatste kun je iig zelf uitsluiten. Zorg dat je één PC 1) rechtstreeks met UTP op modem aansluit en 2) op een geaard stopcontact aansluit. Dan nog problemen? UPC bellen.

Als je wilt dat wij je helpen hebben we meer info nodig, zoals welk modem je hebt en waar je woont - en wat die signaalwaardes dan exact zijn.
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:29:
Mijn modem doet opeens raar. Op mijn ARRIS touchstone brand het power lampje continue, alle andere lampjes knipperen (10 sec aan / 10 sec uit). Er werkt niets meer en ik kan de modem ook niet meer op de locale status pagina bereiken. Vermoedelijk isie overleden? Of nog andere suggesties?
Jij lijkt ook een modem te hebben die net aan het rebooten geslagen is. Na dat aan en uitknipperen van overige LEDs zou hij moeten initialiseren op de manier zoals Thrillseeka beschreef. Zelfde vragen als voor hem - wat gebeurde er dan, en waar zit je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jij lijkt ook een modem te hebben die net aan het rebooten geslagen is. Na dat aan en uitknipperen van overige LEDs zou hij moeten initialiseren op de manier zoals Thrillseeka beschreef. Zelfde vragen als voor hem - wat gebeurde er dan, en waar zit je?
Ik woon in Apeldoorn. Sinds zaterdag is het mis. Maar de situatie is anders dan de ook in je mail gequote post; bij mij gaan alle lampjes tegelijkertijd aan / uit. Behalve dus het powerlampje dat continue brand. Ik dacht eerst aan een firmware upgrade ofzoiets, maar het ding doet nog steeds niets. Ook de gebruikers handleiding geeft geen uitsluitsel over deze situatie.

Wel is mijn coax kabel aan de lange kant, zo'n 7 meter, maar dat heeft altijd goed gewerkt en voor zover ik begrijp wordt een te lage signaalsterke ook anders aangegeven.

Ik heb ook nog een oud Thomson modem geprobeerd die het ook niet doet. Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat dit modem ooit zowiezo niet meer werkte. Deze modem lijkt in eerste instantie wel te starten, maar komt vervolgens in security mode (rechter lampje knippert, volgens de manual is dat security mode, whatever that may be).

Wat ik in ieder geval ga doen is de coax inkorten, maar vermoedelijk gaat dat niet helpen.

De helpdesk kan ook verder niet helpen, ze willen wel een monteur sturen, maar ik ben nooit thuis op de momenten dat die beschikbaar is. Lastig....

Hopelijk zijn er nog suggesties...:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Geen matches
Ben ik gek of vangt UPC opeens alle niet bestaande domeinnamen op en stuurt ze door naar een zoek pagina van upc.

www.dezedomeinnaambestaatnietmaargaatwelnaareenzoekpagina.nl

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeestster
  • Laatst online: 00:10
Geen matches
Rob schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:19:
Ben ik gek of vangt UPC opeens alle niet bestaande domeinnamen op en stuurt ze door naar een zoek pagina van upc.

www.dezedomeinnaambestaatnietmaargaatwelnaareenzoekpagina.nl
Nee, je bent niet gek. Ik heb er ook last van :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Geen matches
degeestster schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:25:
[...]

Nee, je bent niet gek. Ik heb er ook last van :|.
It isn't a bug... it's a ... service...
http://www.upclive.nl/System/NXR/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
En als aanvulling op hem ^ kan ik nog toevoegen dat er een uitleg te vinden is hoe je deze service van UPC kunt uitschakelen. Een link: http://www.upclive.nl/System/NXR/2090/20901535.html

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Guardian Angel schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:58:
En als aanvulling op hem ^ kan ik nog toevoegen dat er een uitleg te vinden is hoe je deze service van UPC kunt uitschakelen. Een link: http://www.upclive.nl/System/NXR/2090/20901535.html
:)

Oftewel twee UPC DNS servers die niet redirecten 'hard' instellen. Instructies zijn voor een paar recente versies van Windows en MacOS, maar dit kun je natuurlijk in ieder OS doen. Je hoeft overigens niet per se DNS servers van UPC te gebruiken, maar 1) andermans vrij toegankelijke DNS servers (OpenDNS...) bekostigen zichzelf doorgaans via exact dit soort redirecting naar landing pages en 2) hoe verder weg de DNS server zit, des te hoger de latency en des te langer het duurt voordat je reply hebt. In beginsel is het dus een pre om een server te hebben in het netwerk van UPC zelf ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Geen matches
Ik kwam er inderdaad vandaag ook achter, vind het een ongelooflijk irritante functie.
Heeft iemand van jullie een idee hoe je dit instelt onder Ubuntu? Kon er op internet zo gauw niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Tralapo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:46:
Ik kwam er inderdaad vandaag ook achter, vind het een ongelooflijk irritante functie.
Heeft iemand van jullie een idee hoe je dit instelt onder Ubuntu? Kon er op internet zo gauw niks over vinden.
Klikkerdeklik (tweede hit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
Ik constateerde dit ook zojuist. Maak hier een opt-in van. Ik meen mij trouwens te herinneren dat een andere provider hier flink wat gedonder mee heeft gehad (in de zin van negatieve aandacht). Ik ga eens zoeken wie dat was.

=edit= hebbes: nieuws: Wanadoo vervangt MSN-zoekpagina door eigen variant

Ik heb geen zin om dit voor iedere PC aan te passen en ik vind ook dat UPC geen geld moet mogen verdienen (gesponsorde links) met mijn typefouten. Ik ga een klacht indienen.

Verdomme. Als ik naar een niet bestaand domein ping krijg ik gewoon resultaat terug:
code:
1
2
3
4
5
Pingen naar www.ktsfhgvkdhfvk.nl [67.63.50.51] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 67.63.50.51: bytes=32 tijd=117 ms TTL=235
Antwoord van 67.63.50.51: bytes=32 tijd=120 ms TTL=235
Antwoord van 67.63.50.51: bytes=32 tijd=122 ms TTL=235
Antwoord van 67.63.50.51: bytes=32 tijd=96 ms TTL=235

NB: 67.63.50.51 is het ip-adres van de Navigatieserviceserver

=edit2=
Nog even verder zitten neuzen. UPC pakt het wel minder crimineel aan dan Wanadoo dat destijds deed. Wanadoo kaapte het autosearch domein van MSN. als je de url van de adressbar zoekpagina van MSN intypte kreeg je de zoekmachine van Wanadoo te zien. Dat is voor zover ik kan zien bij UPC nu niet het geval. Neemt niet weg dat ik gewoon wil dat ik een browser dns-error wil zien als ik een typefout maak. Nu krijg je weer een brakke url voor je kiezen, waardoor je typefout niet te corrigeren valt.

[ Voor 97% gewijzigd door sopsop op 05-05-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Ik heb geen zin om dit voor iedere PC aan te passen en ik vind ook dat UPC geen geld moet mogen verdienen (gesponsorde links) met mijn typefouten. Ik ga een klacht indienen.
Hoezo zou je dit voor iedere PC moeten aanpassen? Gewoon in je router vrotten en DNS forwarding aan zetten en klaar :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
dion_b schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:33:
[...]

Hoezo zou je dit voor iedere PC moeten aanpassen? Gewoon in je router vrotten en DNS forwarding aan zetten en klaar :z
Dat zie ik weer niet in de UPC-help staan.

Maar stel ik me nou aan? Ik vind dit gewoon irritant. De enige juiste plek (imho) om dit soort dingen te doen is op browser- en niet op netwerkniveau.

Als ik een niet bestaand nummer bel, wil ik ook niet een bandje met reclame aan de lijn krijgen met de suggestie dat ze wel een telefoonnummer dat er erg op lijkt hebben 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
sopsop schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:41:
[...]

Dat zie ik weer niet in de UPC-help staan.
Ik zie ook niets voor mijn linux-pc staan. Toch heb ik het ingesteld. ;) Dat het er niet staat betekent niet dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Laatst online: 30-07 17:39
Geen matches
Ik kan sinds gisteren de meeste amerikaanse sites niet meer bereiken? Het lijkt me teveel toeval dat het hier niet aan ligt, maar hoe dat dan kan weet ik niet.
Ik heb namelijk de DNS servers op mijn router (draait tomato) naar openDNS verranderd. De functie van UPC is nu uitgeschakeld, maar de amerikaanse sites timen nog steeds out. Echter, als ik ping of een tracert doet krijg ik gewoon een connectie? Maakt niet uit welke DNS servers ik gebruik, het werkt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Geen matches
kingmob schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:04:
Ik kan sinds gisteren de meeste amerikaanse sites niet meer bereiken? Het lijkt me teveel toeval dat het hier niet aan ligt, maar hoe dat dan kan weet ik niet.
Me too, maar ik denk dat het niet hier mee te maken heeft, DNS resolved gewoon. Iemand een idee? Algemene storing bij UPC?

Voorbeeld van een tracert, waaruit blijkt dat het probleem ergens 'out there' ligt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
C:\>tracert www.imdb.com

Tracing route to us.dd.imdb.com [72.21.206.70]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  ClercqLANRouter [192.168.1.1]
  2     8 ms    12 ms     6 ms  10.15.79.1
  3     8 ms     9 ms    10 ms  p21225.net.upc.nl [212.142.21.225]
  4    10 ms     8 ms     9 ms  p14232065.net.upc.nl [212.142.32.65]
  5    12 ms    17 ms     9 ms  nl-ams05a-ra3-ae-1-0.aorta.net [213.46.183.93]
  6    54 ms    21 ms    19 ms  213.46.160.226
  7    99 ms   101 ms    98 ms  us-was01a-rd1-pos-2-0.aorta.net [213.46.160.170]
  8   101 ms   103 ms   120 ms  us-was02a-ri1-ge-0-0-0-0.aorta.net [213.46.190.190]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
...
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Geen matches
Dr. Cheeks schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:33:
[...]

Me too, maar ik denk dat het niet hier mee te maken heeft, DNS resolved gewoon. Iemand een idee? Algemene storing bij UPC?

Voorbeeld van een tracert, waaruit blijkt dat het probleem ergens 'out there' ligt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
C:\>tracert www.imdb.com

Tracing route to us.dd.imdb.com [72.21.206.70]

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  ClercqLANRouter [192.168.1.1]
  2     8 ms    12 ms     6 ms  10.15.79.1
  3     8 ms     9 ms    10 ms  p21225.net.upc.nl [212.142.21.225]
  4    10 ms     8 ms     9 ms  p14232065.net.upc.nl [212.142.32.65]
  5    12 ms    17 ms     9 ms  nl-ams05a-ra3-ae-1-0.aorta.net [213.46.183.93]
  6    54 ms    21 ms    19 ms  213.46.160.226
  7    99 ms   101 ms    98 ms  us-was01a-rd1-pos-2-0.aorta.net [213.46.160.170]
  8   101 ms   103 ms   120 ms  us-was02a-ri1-ge-0-0-0-0.aorta.net [213.46.190.190]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
...
...
Heb net een tijdje met UPC aan de lijn gehangen. Nog geen direct antwoord, ik was wel de eerste die de klacht had. Momenteel wordt het 'hogerop' behandelt (hoop ik dan maar). Een proxy gebruiken helpt wel.
Het helpdeskpoppetje wist me wel te vertellen dat ze sinds gisteren een nieuwe ip-range hadden aangekocht, wellicht dat het daar mee samenhangt?

Tracerts timen soms wel en soms niet out bij mij trouwens, lijkt er sterk op dat de verbinding gewoon heel traag/onbetrouwbaar is.

Als de trace mislukt dan stopt hij idd altijd bij aorta. Dat is schijnbaar de laatste stap van het UPC netwerk.

Tot die tijd iemand een goede proxy voor me die ik op m'n router kan instellen (als dat uberhaupt mogelijk is)?

[ Voor 5% gewijzigd door kingmob op 08-05-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Vaag...

Hier mijn tracert naar dezelfde host:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tracing route to us.dd.imdb.com [72.21.211.32]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     4 ms     2 ms     6 ms  p21129.net.upc.nl [212.142.21.129]
  4     5 ms     5 ms     3 ms  p14232033.net.upc.nl [212.142.32.33]
  5    53 ms     8 ms     4 ms  nl-ams02a-ra1-ae-1-0.aorta.net [213.46.183.57]
  6     9 ms     9 ms     7 ms  nl-ams05a-rd1-10ge-0-0.aorta.net [213.46.183.2]
  7    16 ms    14 ms    17 ms  fr-par02a-rd1-pos-5-0.aorta.net [213.46.160.214]
  8    99 ms    98 ms   100 ms  us-was02a-rd1-pos-1-0.aorta.net [213.46.160.106]
  9   105 ms   108 ms   101 ms  us-was02a-ri1-ge-0-0-0-0.aorta.net [213.46.190.190]
 10   105 ms    95 ms    94 ms  te-4-1.car3.Washington1.Level3.net [4.79.168.201]
 11   111 ms   101 ms    95 ms  ae-1-69.edge1.Washington1.Level3.net [4.68.17.16]

Hier gaat het dus wel goed (die laatste timeout komt simpelweg doordat imdb niet reageert op pings). Zo te zien gaat het bij jou mis op de interconnect tussen Aorta (UPC's globale netwerk) en Level3 in Washington.

Je zegt een nieuw IP reeks te hebben - uit welke reeks (/24) komt jouw IP?

Ik zit op 77.251.36.0/24

Overigens is deze vraag hier offtopic, het gaat over DNS gebeuren, terwijl dat bij jou duidelijk niet aan de orde is - de name resolvet prima... eea zou in UPC Internet vragen & problemen topic deel II beter op z'n plaats zijn :z

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 08-05-2009 19:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Geen matches
Ja dat is nu duidelijk, maar in eerste instantie vermoedde ik dat het een met het ander te maken had.
Mijn ip is 212.83.81.0/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Geen matches
Ik heb IP 212.83.77.xxx/24, dat adres heb ik al vele jaren en ik heb pas sinds gisteren (eergisteravond eigenlijk) last van dit probleem dat veel US sites onbereikbaar zijn...

[edit] IP adres gemaskeerd... beetje para? >:) [/edit]

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Cheeks op 08-05-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Geen matches
[double offtopic] Gek dat je een .0 adres hebt, dat is een gereserveerd adres (het netwerk adres) en kan eigenlijk niet aan een host toegekend worden... Weet je zeker dat je IP adres eindigt op .0? [/double offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Geen matches
Dr. Cheeks schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:01:
Ik heb IP 212.83.77.xxx/24, dat adres heb ik al vele jaren en ik heb pas sinds gisteren (eergisteravond eigenlijk) last van dit probleem dat veel US sites onbereikbaar zijn...
Ik zou je bericht even veranderen. Je zet hier je IP adres volledig neer. Ik heb in de quote even een paar xxx'jes gezet.

.0/24 slaat op het gedeelte waar je zit zo kan je een idee hebben of het aan een IP range gekoppeld is en hoef je niet meteen je complete IP adres op inet te gooien.

[ Voor 17% gewijzigd door golfdiesel op 08-05-2009 20:09 ]

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Geen matches
Dr. Cheeks schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:06:
[...]

[double offtopic] Gek dat je een .0 adres hebt, dat is een gereserveerd adres (het netwerk adres) en kan eigenlijk niet aan een host toegekend worden... Weet je zeker dat je IP adres eindigt op .0? \[/double offtopic]
golfdiesel schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:08:
[...]

Ik zou je bericht even veranderen. Je zet hier je IP adres volledig neer. Ik heb in de quote even een paar xxx'jes gezet.

.0/24 slaat op het gedeelte waar je zit zo kan je een idee hebben of het aan een IP range gekoppeld is en hoef je niet meteen je complete IP adres op inet te gooien.
Let wel op of het echte en /24 is waar UPC je in heeft gezet, kan best dat ze in hun netwerk uit een groter subnet (/16 of /20 etc) in /23 of /22's alloceren ook.

Dan zou een adres met .0 aan het einde of .255 gewoon een valide adres zijn om te hebben als klant, al wordt dat door ISP's meestal wel tegen gegaan en delen ze die niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 09-05-2009 14:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Geen matches
Sinds korte tijd (eigenlijk sinds deze week ergens) heb ik last van ontzettend hoge lag op IRC. Ongeveer 4 seconden op elk netwerk waar ik zit.

Als ik mensen ping komt er meestal een getal als dit uit:
15:07:12 to Nickname ? [ping]
15:07:17 from Nickname ! [PING] 5.453 second(s)

15:08:05 to Nickname ? [ping]
15:08:12 from Nickname ! [PING] 7.485 second(s)
Test ik het op msn, krijg ik betere resultaten:
Ik says (3:08 PM):
*Ping? [request]
Nickname says (3:08 PM):
*   Pong! [01sec]
Ik says (3:08 PM):
*Ping? [request]
Nickname says (3:08 PM):
*   Pong! [00sec]
In Trackmania (dat speel ik wel eens online) heb ik het nog niet getest, ik weet ook niet of daar een lagmeter of iets dergelijks in zit. Maar dat ga ik in ieder geval straks even onderzoeken.

Websites laden gewoon snel, als ik op cmd.exe ping naar bijvoorbeeld google krijg ik redelijk snel een antwoord:
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=35ms TTL=245
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=30ms TTL=245
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=34ms TTL=245
Reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=36ms TTL=245
Ping ik naar arethusa.tweakers.net (de IRC server van T.net, waar ik veel lag heb):
Reply from 213.239.154.12: bytes=32 time=12ms TTL=57
Reply from 213.239.154.12: bytes=32 time=13ms TTL=57
Reply from 213.239.154.12: bytes=32 time=15ms TTL=57
Reply from 213.239.154.12: bytes=32 time=13ms TTL=57
Ik heb nog niet gevonden hoe ik met ping een bepaalde poort aan kan geven (IRC zit op poort 6667), als iemand dat weet zou dat heel fijn zijn.

Mijn vraag.. is eigenlijk of er hier mensen zijn die hetzelfde probleem ervaren? Of het misschien zelfs al opgelost hebben! Router-reset, modem-reset, nieuw IP adres verkrijgen etc. heb ik allemaal al geprobeerd. Ik blijf dezelfde belabberde resultaten op IRC krijgen.

Ik heb dus het Fiber Power abonnement, 60 Mbit/s down, 6 Mbit/s up.

Overigens ook èrg veel problemen met torrent verkeer, UPC knijpt dat blijkbaar? Ik moet altijd uitwijken naar seedboxes om torrents te uploaden, dat hoef ik met mijn eigen verbinding niet te proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door Tanuki op 09-05-2009 15:14 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Geen matches
bjck schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:49:
Let wel op of het echte en /24 is waar UPC je in heeft gezet
Het is echt /24 (m'n subnetmask is 255.255.255.0).

Probleem van het niet kunnen bereiken van (veel) Amerikaanse sites lijkt deels opgelost. Meestal lukken US sites nu wel, soms een keer reload nodig. Beter dus, maar nog niet helemaal 100%.

Hoe is dat bij anderen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Gisteren had ik opeens een stel 404s bij een aantal sites (www.facebook.com, www.linkedin.com, mogelijk nog een paar maar dat staat me niet bij), maar na een F5 geen problemen meer.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Geen matches
De lag werd gisteren minder. Nu is het weer hetzelfde...

Ook leuk: Als ik naar http://jsflksdlfjsd.nl ga, kom ik op http://zoek.upc.nl/upcnla...omain=www.jsflksdlfjsd.nl uit. Fijn... Weet iemand of je dat uit kan zetten? :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Geen matches
Dr. Cheeks schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:54:
[...]

Het is echt /24 (m'n subnetmask is 255.255.255.0).

Probleem van het niet kunnen bereiken van (veel) Amerikaanse sites lijkt deels opgelost. Meestal lukken US sites nu wel, soms een keer reload nodig. Beter dus, maar nog niet helemaal 100%.

Hoe is dat bij anderen met dit probleem?
Internet is bij mij nu regelmatig helemaal weg, al was er gisteren idd even een periode waarbij een aantal sites zoals imdb bereikbaar was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:50
Geen matches
kingmob schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:42:
[...]

Internet is bij mij nu regelmatig helemaal weg, al was er gisteren idd even een periode waarbij een aantal sites zoals imdb bereikbaar was geworden.
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. DNS doet het wel, maar alle sessies worden gereset en dan duurt het weer een x aantal minuten voordat "internet" het weer doet.

Lijkt mij een globaal probleem (locatie: Almere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
l0c4lh0st schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:33:
De lag werd gisteren minder. Nu is het weer hetzelfde...

Ook leuk: Als ik naar http://jsflksdlfjsd.nl ga, kom ik op http://zoek.upc.nl/upcnla...omain=www.jsflksdlfjsd.nl uit. Fijn... Weet iemand of je dat uit kan zetten? :+
Guardian Angel in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geen matches
Hier ook tijdje hoge ping naar me irc bouncer normaal 175ms, nu al paar dagen ping van 1285ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Geen matches
Ik dacht heel even dat je een fix had voor die ontzettend irritante lag op IRC... :P

Maar in ieder geval fijn dat dat probleem opgelost is. Dank je!

Nu de lag nog.. Ik zie dat ik niet de enige ben. Iemand enig idee wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn (UPC dus, maar dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Hallo,

Ik heb een korte vraag is de hostname (reverse dns van het ip-adres) bij Chello statisch of dynamisch?
Ik heb een hostname die hierop lijkt "xxxxxx.upc-f.chello.nl" het zou mooi zijn als deze statisch is zodat ik geen dingen zoals dyndns hoef te gebruiken. Weet iemand dit?

gr,
Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
MasterL schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:40:
Hallo,

Ik heb een korte vraag is de hostname (reverse dns van het ip-adres) bij Chello statisch of dynamisch?
Ik heb een hostname die hierop lijkt "xxxxxx.upc-f.chello.nl" het zou mooi zijn als deze statisch is zodat ik geen dingen zoals dyndns hoef te gebruiken. Weet iemand dit?

gr,
Luuk
Die is bij mijn weten net zo dynamisch als je ip-adres ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
UPC geeft je gewoon een dynamisch IP, net zoals de meeste andere providers.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Geen matches
Nielsvr schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:54:
[...]

Die is bij mijn weten net zo dynamisch als je ip-adres ;).
Jammer :'(
dion_b schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:54:
UPC geeft je gewoon een dynamisch IP, net zoals de meeste andere providers.
Ik weet dat UPC dynamische ip adressen uitdeelt daarom hoopte ik dat de hostname wel "statisch" was zodat ik alleen een Cname record hoefde aan te maken naar de hostname en daarom geen gezeik zou hebben met het ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Je hostname bevat bij UPC je IP adres. Als het een dynamisch is, is de ander dat uiteraard ook :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Geen matches
dion_b schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:47:
Je hostname bevat bij UPC je IP adres. Als het een dynamisch is, is de ander dat uiteraard ook :z
Zou toch makkelijk kunnen dat het A & PTR record simpelweg wordt geupdate in de dns server als het ip-adres veranderd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Geen matches
Andere mensen ook last van een klapperende verbinding? Datatransfer valt steeds weg, adsl (nee geen typo) connectie blijft wel open staan, op de upc pagina nog steeds geen status voor adsl.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Geen matches
l0c4lh0st schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:13:
Ik heb nog niet gevonden hoe ik met ping een bepaalde poort aan kan geven (IRC zit op poort 6667), als iemand dat weet zou dat heel fijn zijn.
Dat kan niet, ping werkt alleen tussen machines, niet tussen poorten. Het werkt over IP (ICMP) en niet over TCP. Gezien je ping tijden is de verbinding tussen de machines snel zat.

Misschien gebruikt UPC een (transparante) proxy voor verbindingen naar poort 6667, misschien met het doel spammers te blokkeren ofzo? Probeer het eens met secure IRC, dat werkt via een andere poort en als dat wel snel werkt was het misschien inderdaad een soort proxy of een throttling mechanisme.

Het kan trouwens ook nog aan je computer liggen trouwens.

offtopic:
Ik heb geen UPC trouwens, ik lees dit topic alleen omdat ik Fiber Power overweeg (ADSL gaat hier maximaal tot 4 mbit) maar ik dacht ik zeg het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Beste leden,

Sinds een paar weken is ons internet van UPC niet voor uit te branden, wij hebben de 8 Mb down en 1.5 up.

Maar als wij een speedtest uitvoeren van speedtest.net ( verbonden naar een server in Adam ), krijgen wij: 9.05 Mb Down, en 0.24 Up ?! Dit is erg vreemd want upc bied geen verbindingen aan met 10 Mb internet, maar alleen 2, 4, 8, 25, 60(Fiber), en als laatste 120(Fiber).

Wij gebruiken normaal gesproken draadloos, maar wij hebben een test uitgevoerd voor ons zelf met bedraade verbinding. Dus vanaf de grond naar -> modem -> Router -> PC/Notebook.

Het maakt voor de snelheid niets uit of wij het draadloos of met draad gebruiken.
De Router is beveiligd, dus de buren of dergelijk surfen niet met ons mee.

De woon omgeving is Almere. Als iemand het merk van de modem en router wilt weten kan ik dat even controleren, als daar (mogelijk) het probleem kan zijn.

Wat zouden wij anders kunnen doen ?! Want als wij upc gaan bellen, kunnen wij het antwoord nu al vertellen want zij gaan zeggen dat er bij upc niets aan de hand is, en het bij ons ligt, en wij het zelf op moeten lossen of controleren.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:45:

Wij gebruiken normaal gesproken draadloos, maar wij hebben een test uitgevoerd voor ons zelf met bedraade verbinding. Dus vanaf de grond naar -> modem -> Router -> PC/Notebook.
Probeer eerst modem -> pc. En 10Mb is wellicht max van je bedraade internetpoort?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 01:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
9.05 Mb Down, en 0.24 Up ?! Dit is erg vreemd want upc bied geen verbindingen aan met 10 Mb internet, maar alleen 2, 4, 8, 25, 60(Fiber), en als laatste 120(Fiber).
Binnen het de 3in1-pakketten levert UPC o.a. 10Mb. Wat voor verbinding heb je? Of heb je toevallig zo'n 3in1-pakket? Wel lekker dat je maar 8 hebt en met ruim 9 kunt downloaden. Uploaden is weliswaar traag, maar ondervind je er problemen van?

Zoals PcDealer als zegt probeer een direct pc-->modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Geen matches
Beste leden,

Sinds een paar weken is ons internet van UPC niet voor uit te branden, wij hebben de 8 Mb down en 1.5 up.

Maar als wij een speedtest uitvoeren van speedtest.net ( verbonden naar een server in Adam ), krijgen wij: 9.05 Mb Down, en 0.24 Up ?! Dit is erg vreemd want upc bied geen verbindingen aan met 10 Mb internet, maar alleen 2, 4, 8, 25, 60(Fiber), en als laatste 120(Fiber).

Het maakt voor de snelheid niets uit of wij het draadloos of met draad gebruiken.
De Router is beveiligd, dus de buren of dergelijk surfen niet met ons mee.

De woon omgeving is Almere. Als iemand het merk van de modem en router wilt weten kan ik dat even controleren, als daar (mogelijk) het probleem kan zijn.

Wat zouden wij anders kunnen doen ?! Want als wij upc gaan bellen, kunnen wij het antwoord nu al vertellen want zij gaan zeggen dat er bij upc niets aan de hand is, en het bij ons ligt, en wij het zelf op moeten lossen of controleren.

Alvast bedankt voor de hulp.
Probeer de server in Eindhoven eens, op amsterdam haal ik 5 Mb en op eindhoven gewoon 16Mb (ouders thuis tele2 met televisie aan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 08-09 22:35
Geen matches
Ik ben wel benieuwd naar de snelheden die UPC haalt? Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Internet+bellen+digiTV met 10 Mbps internet. Deze komt echter niet terug op speedtest.nl? Zelf haal ik nu gemiddeld tussen de 8 en 9 Mbps via Online bij een 20 Mbps abo. Woon op R'dam-Zuid btw.

Iemand hier die daar toevallig wat over kan zeggen? Iemand met ervaring hiermee op R'dam Zuid?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 01:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
Over Rotterdam kan ik weinig zeggen. Maar ik heb in Nijmegen dezelfde abo als jij wilt nemen en dat ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/438436638.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
Ook ik heb zo'n 10mbit 3 in 1 geval, ( locatie rotterdam ish )
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476095068.png

Note: me pa is bezig met z'n lame torrents, dus de speed is lager dan wat ik normaal heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Fatal Mind op 18-05-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Geen matches
FYI, dit is die van mij nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476080433.png

Dus als ik dat zo zie, kan het goed zijn dat ik er nauwelijks op achteruit ga. Dat zie ik graag natuurlijk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ikzelf heb ook 10 i.c.m. 3-in-1-pakket, zal vanavond eens testen thuis.

Zit nu op werk en dit is dan ook wel leuk >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/476108152.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Geen matches
dion_b schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:38:

Wat je daar beschrijft is een modem die door z'n boot cycle gaat. De vraag is wat er gebeurt nadat er drie branden (waarmee duidelijk is dat het signaal idd goed genoeg is) en de vierde knippert. Als de vierde ook gaat branden, dan komt de modem daadwerkelijk online en heb je dus waarschijnlijk te maken met heel kortstondige problemen. Dat ligt waarschijnlijk buitenhuis (UPC dus), maar kan in zeldzame gevallen ook door slechte aarding binnenhuis komen. Dat laatste kun je iig zelf uitsluiten. Zorg dat je één PC 1) rechtstreeks met UTP op modem aansluit en 2) op een geaard stopcontact aansluit. Dan nog problemen? UPC bellen.

Als je wilt dat wij je helpen hebben we meer info nodig, zoals welk modem je hebt en waar je woont - en wat die signaalwaardes dan exact zijn.
het gaat om een:
Arris TM502B VOIP/internetmodem.

Het probleem doet zich nog steeds voor na ongeveer 8 uur te hebben aangestaan. Het probleem word verholpen door de modem uit te zetten en even de coax kable op de modem los te halen. En dan er weer in te doen en de modem aan te zetten.
Wat mij wel opvalt is dat de modem en de coax aansluiting warm worden. Niet kokend maar toch warmer dan aan de muur kant.

Ik woon in amsterdam-noord, de modem heeft al ongeveer 2.5 jaar goed gedraaid. De coax kable vanaf de muur tot me modem is ongeveer 1 meter lang. Dit is ook de kabel die bij de modem is aangeleverd. De waardes kan ik even niet achterhalen omdat ik nu op me werk zit.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
DFKT schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:19:
Ik ben wel benieuwd naar de snelheden die UPC haalt? Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Internet+bellen+digiTV met 10 Mbps internet. Deze komt echter niet terug op speedtest.nl? Zelf haal ik nu gemiddeld tussen de 8 en 9 Mbps via Online bij een 20 Mbps abo. Woon op R'dam-Zuid btw.

Iemand hier die daar toevallig wat over kan zeggen? Iemand met ervaring hiermee op R'dam Zuid?
Hou er wel rekening mee dat "R'dam Zuid" best groot is. Je zou om echt te vergelijken iemand moeten nemen die echt in dezelfde buurt woont als jij (minimaal zelfde cijfers postcode).

Dat gezegd, het is kabel, geen ADSL. Je haalt doorgaans gewoon (minus overhead) wat je hoort te halen, afstand tot de centrale doet er verder niet toe. Ik (A'dam PC 1092)heb een 120Mb abo en haal zo'n 116Mb/s. M'n broertje haalt in Spangen (iirc 3054, maar pin me er niet op vast) met z'n 10Mb abo 9.6Mb/s. Af en toe kun je in de avonduren een dip hebben, maar dat betekent voor mij dat ik rond de 100Mb/s uitkom :z

Wel moet je natuurlijk rekening houden met de usual suspects - WiFi, routers, software enzo. Maar goed, dat geldt voor iedere ISP en iedere aansluittech (DSL, kabel, fiber, postduif...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Geen matches
dion_b schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Hou er wel rekening mee dat "R'dam Zuid" best groot is. Je zou om echt te vergelijken iemand moeten nemen die echt in dezelfde buurt woont als jij (minimaal zelfde cijfers postcode).

Dat gezegd, het is kabel, geen ADSL. Je haalt doorgaans gewoon (minus overhead) wat je hoort te halen, afstand tot de centrale doet er verder niet toe. Ik (A'dam PC 1092)heb een 120Mb abo en haal zo'n 116Mb/s. M'n broertje haalt in Spangen (iirc 3054, maar pin me er niet op vast) met z'n 10Mb abo 9.6Mb/s. Af en toe kun je in de avonduren een dip hebben, maar dat betekent voor mij dat ik rond de 100Mb/s uitkom :z

Wel moet je natuurlijk rekening houden met de usual suspects - WiFi, routers, software enzo. Maar goed, dat geldt voor iedere ISP en iedere aansluittech (DSL, kabel, fiber, postduif...)
Thanks... ik zit op 3083. Wel goed om te lezen dat je dichter tegen je technisch haalbare snelheid zit over het algemeen, want daar was ik een beetje bang voor. Kan me de tijd niet meer heugen dat ik een kabelinternetabo had :P

Pagina: 1 ... 11 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.