UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 13 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Geen matches
Iemand die al succesvol de traffic shaping door UPC heeft weten te omzeilen in het geval van torrents?

Edit: oh ja, moet natuurlijk nog even aangeven wat ikzelf heb geprobeerd:
- Proxifier (soort van HTTP Tunnel als ik me niet vergis)
- SSH verbinding door zelf FreeSSH te draaien in combinatie met Putty. Dit geprobeerd met poorten die ver buiten de standaard ranges liggen (50000+), maar ook op standaard poorten als 80, 22 en 8080.

En waarom ik denk dat het traffic shaping is in mijn geval (ja, ook vandaag overdag):
- UPC heeft aangegeven dit toe te passen
- Gewone downloads gaan met een ruime 1 MB/s
- De setup is vergelijkbaar met de setup van voor UPC (Online ADSL); port ranges ook als ervoor geconfigureerd, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn router instellingen ligt.

[ Voor 77% gewijzigd door DFKT op 14-06-2009 15:46 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Matched: chello
LB06 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:11:
Ik ben benieuwd of je icm Triple Play ook nog telefonie "Onbeperkt" kunt krijgen ipv "Onbeperkt + Europa", aangezien laatstgenoemde €2,50 duurder is en hier toch niemand internationaal belt met de vaste lijn.

Ook zou ik heel graag Fiber Power 30 willen, maar ook dat is volgens chelloo niet mogelijk:

[...]

Het lijkt me ook niet heel erg logisch dat UPC 2 abo's gaat aanbieden die qua prijs maar ook qua specs zo dicht op elkaar liggen. Zeker aangezien er voor Fiber 30 niet eens een nieuwe technologie nodig is.

Idealiter gaan wij over op Fiber Power 30 + Onbeperkt bellen + Royaal DVR, wat net als ons huidge abo (zelfde maar dan met Internet 10) uitkomt op een bedrag van €46 p/m.

Maar volgens Chelloo zouden wij dan op het volgende uitkomen: Internet 25 + Onbeperkt Europa + Royaal DVR voor €43,50. Dat is nog een heel mooi aanbod natuurlijk, maar voor die €2,50 zou ik best 5/1,5 extra willen en Europa laten vallen. Ik zal overmorgen (morgen is het waarschijnlijk te druk ;)) eens gaan bellen wat de mogelijkheden zijn.
Ik wil in principe hetzeflde als wat jij wil,

Gewoon 30mbit internet ( ipv m'n huidige 10 ) onbeperkt bellen + royaal dvr + extra box ( tv is het punt niet denk ik )

Lijkt me toch gewoon dat het mogelijk is. Nu is 25mbit internet ook wel leuk, maar ik wil idd ook die upload erbij, altijd handig.

Morgenochtend bel ik wel eventjes, ik heb geen behoefte om meer te betalen. Een nieuw jaarcontract boeit niet zo, 't werkt hier over het algemeen allemaal prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Fatal Mind op 14-06-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Geen matches
DFKT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:40:
Iemand die al succesvol de traffic shaping door UPC heeft weten te omzeilen in het geval van torrents?

Edit: oh ja, moet natuurlijk nog even aangeven wat ikzelf heb geprobeerd:
- Proxifier (soort van HTTP Tunnel als ik me niet vergis)
- SSH verbinding door zelf FreeSSH te draaien in combinatie met Putty. Dit geprobeerd met poorten die ver buiten de standaard ranges liggen (50000+), maar ook op standaard poorten als 80, 22 en 8080.

En waarom ik denk dat het traffic shaping is in mijn geval (ja, ook vandaag overdag):
- UPC heeft aangegeven dit toe te passen
- Gewone downloads gaan met een ruime 1 MB/s
- De setup is vergelijkbaar met de setup van voor UPC (Online ADSL); port ranges ook als ervoor geconfigureerd, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn router instellingen ligt.
En waar gaan die tunnels dan naar toe? Het heeft weinig zin om een tunnel te leggen die nergens of op localhost uitkomt.

Het beste wat je kunt doen is de luisteren op een poort ergens in de 50.000+ range en encryptie (SSL) aanzetten. Vaak moet je tracker hier ook van op de hoogte zijn of dit ondersteunen, though.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Geen matches
LB06 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:41:
[...]

En waar gaan die tunnels dan naar toe? Het heeft weinig zin om een tunnel te leggen die nergens of op localhost uitkomt.

Het beste wat je kunt doen is de luisteren op een poort ergens in de 50.000+ range en encryptie (SSL) aanzetten. Vaak moet je tracker hier ook van op de hoogte zijn of dit ondersteunen, though.
Ik wist dat ik ergens finaal aan het rommelen was, hehe... maar SSL kun je niet expliciet definiëren, en de Encryption die er op zit lijkt niet echt te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
DFKT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:39:
[...]

Ik wist dat ik ergens finaal aan het rommelen was, hehe... maar SSL kun je niet expliciet definiëren, en de Encryption die er op zit lijkt niet echt te helpen?
Encryption is een newbie-friendly term voor SSL als het gaat om torrents. Dit moet je aanzetten in zowel je client als op de tracker.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Geen matches
Gefeliciteerd!
UPC Fiber Power is direct op uw adres leverbaar:

* Fiber Power 60
* Fiber Power 120
* Fiber Power 3=2 pakket

Postcode 9005 en dat is een dorp dus UPC kan het wel KPN!! :w

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Geen matches
LB06 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Encryption is een newbie-friendly term voor SSL als het gaat om torrents. Dit moet je aanzetten in zowel je client als op de tracker.
En met de tracker bedoel je de server, neem ik aan? (Iets waar ik geen invloed op heb dus)
Sorry, maar tot voor kort had ik dat allemaal niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
DFKT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:15:
[...]

En met de tracker bedoel je de server, neem ik aan? (Iets waar ik geen invloed op heb dus)
Sorry, maar tot voor kort had ik dat allemaal niet nodig...
Yup, de server. Meestal staat er in je profiel ergens een vinkje met "enable SSL". Het gaat erom dat je ervoor zorgt dat je al het torrentverkeer onherkenbaar maakt als dusdanig voor de Man-In-The-Middle (in dit geval je ISP). Eigenlijk de enige manier is het versleutelen van de data middels SSL. Overigens hoor ik van anderen dat UPC niet aan knijpen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
LB06 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:56:
[...]Overigens hoor ik van anderen dat UPC niet aan knijpen doet.
Dan hoor je dat verkeerd, ze hebben het openlijk toegegeven, check ook de nieuwsberichten op de frontpage.

Edit: zie ook : nieuws: UPC erkent afknijpen usenetverkeer

[ Voor 21% gewijzigd door Fatal Mind op 15-06-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
Bull schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:15:
Gefeliciteerd!

* Fiber Power 60
* Fiber Power 120
* Fiber Power 3=2 pakket

Waar kun je dat checken? Als ik op een fiberpower pagina op de 'Controleer nu de beschikbaarheid op uw adres' link klik kom ik op een pagina waar ik ook mijn betaalgegevens moet invoeren: https://service.upc.nl/cc...rder/addoffer?offerid=339

Ik wil alleen weten of het bij mij beschikbaar is en mij niet meteen aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Je kan natuurlijk ook even bellen naar de helpdesk 0900 1580 dan weet je het ook snel genoeg ( ja ja 10 cent de minuut )

Hoe dan ook, heb net even gebeld voor het abbo hier thuis, heb het maar gewoon gedaan, m'n 10mbit om laten zetten naar 30mbit, '' nadeel '' is dat je 2 euro meer kwijt ben per maand aangezien je die europa zooi erbij krijgt, maar dan nog, 2 euro per maand meer voor 3x zo snel internet, daar kan ik niet erg moeilijk over doen. Gaat binnen 3 dagen werken, dus ik wacht geduldig af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Geen matches
Heb ik vanochtend ook gedaan. Heb alleen wel telefoon omgezet naar avond/weekend ipv onbeperkt + eu.

Bel per maand overdags niet voor 4,50 aangezien er voor 17.00 eigenlijk zelden iemand thuis is.

Nu ff afwachten wanneer de zooi met de nieuwe snelheden binnen komt ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Geen matches
sopsop schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:24:
[...]

Waar kun je dat checken? Als ik op een fiberpower pagina op de 'Controleer nu de beschikbaarheid op uw adres' link klik kom ik op een pagina waar ik ook mijn betaalgegevens moet invoeren: https://service.upc.nl/cc...rder/addoffer?offerid=339

Ik wil alleen weten of het bij mij beschikbaar is en mij niet meteen aanmelden.
http://www.upc.nl/overstappen/

Hier in Emmen gewoon niet he.. Echt gierig :(
Zit nu nog met Alice opgescheept 20Mb(netto 12Mb) voor 30 euri (incl bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
Realtec schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:48:
[...]

http://www.upc.nl/overstappen/

Hier in Emmen gewoon niet he.. Echt gierig :(
Zit nu nog met Alice opgescheept 20Mb(netto 12Mb) voor 30 euri (incl bellen)
Met die controle kun je niet zien of FiberPower beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Geen matches
Zo net even Power + Onbeperkt omgezet naar Fiber 25 + Onbeperkt, voor dezelfde prijs is dat natuurlijk geen lastige keuze :)
Het duurde wel erg lang dat in de wacht staan, 18 minuten :O
Bull schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:15:
Gefeliciteerd!

* Fiber Power 60
* Fiber Power 120
* Fiber Power 3=2 pakket

* Phyxion zwaait naar Bull
Hier ook beschikbaar maar wat wil je met dezelfde postcode 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Phyxion op 15-06-2009 11:52 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:21:
Help help:

Op 5-6-2009 heb ik telefonisch een contract afgesloten met UPC. Het was een halveerwekenactie 25mb internet plus telefonie onbeperkt. En nu zie ik dit bericht, en wil graag gebruik maken van de nieuwe prijzen. Wat kan ik het beste doen?

- op basis van Wet kopen op afstand (binnen 7 werkdagen opzegbaar) gelijk morgen mijn contract laten ontbinden?
- bellen met upc en vragen of ze het willen omzetten?

Weet het even niet meer.

Wat is realistisch?
Ik had ook de internet8+onbeperkt besteld ruim 2weken geleden. Vanochtend gebeld, no problemo, nu heb ik fiber60+obeperkt, betaal wel 15euro meer, maar dat verschil vind ik niks van 8 naar 60. Enfin, uiteraard geen recht meer op 50% korting eerste 6maanden. Ik ben tevreden in iedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
sopsop schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:46:
[...]

Met die controle kun je niet zien of FiberPower beschikbaar is.
Gewoon op die pagina alleen je postcode en huisnummer invullen en even op tab drukken en er start automatisch een AJAX-controlescsript

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geen matches
Ik ben overgestapt van het duurste 3 in 1 pakket met:
25Mbit
bellen onbeperkt
DVR royale

naar:
30Mbit
bellen onbeperkt EU
DVR royale

Bespaar nu zo'n 20 euri/maand. Stap als Fiber hier echt leverbaar is gewoon naar de 90Mbit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
LB06 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:18:
[...]

Gewoon op die pagina alleen je postcode en huisnummer invullen en even op tab drukken en er start automatisch een AJAX-controlescsript
Dan krijg ik te zien:
Beschikbaarheid
Op het adres xxxx 99 zijn de volgende diensten beschikbaar:

Televisie
Internet
Vaste telefonie
Totaalpakketten
Hoe zie ik dan dat de FiberPower beschikbaar is?!

[ Voor 9% gewijzigd door sopsop op 15-06-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Geen matches
Ik ga strakjes maar even langs de UPC winkel om te kijken of wij die mogelijkheid ook hebben. We hebben nu hetzelfde pakket als LB06 en 30Mbit is toch ook wel een stuk lekkerder zeg maar. Zeker als het voor dezelfde prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Geen matches
Vanmorgen gebeld met de klantenservice van UPC. Ik had 10 mbit + onbeperkt bellen + royaal + dvr.

Ga nu naar 30mbit, onbeperkt + europe en royaal dvr. Binnen 2 werkdagen moet het klaar zijn. Ik ben zoooo benieuwd :D Ik kan niet wachten IIG.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

Geen matches
Kunnen de mensen met 30/60 mbit eens een snelheidstest doen bij het downloaden van Usenet? Wordt er nog geknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Er word op dit tijdstip sowieso nooit geknepen. Meestal start het krijpen pas rond een uurtje of 19:00-20:00.

Erg gekke opmering hierbij, las het al op het chelloo.com forum en heb het zelf uitgeprobeerd. In beide gevallen xlned abbonement (120Mbit) met ssl op poort 563:
Newsleecher 3.9: 900-1000kb/s
Newsleecher 4.0 beta 3: 2.9Mb/s (mijn max @ 25Mbit)

Als ik weer switch naar de oude 3.9 ging ik gewoon weer 900-1000kb/s. Geen idee hoe dit komt, maar het lijkt erop dat newsleecher 4.0 op een of andere manier nog niet te cappen is :*).

voor de geintresseerde, ik heb er screentjes van.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 15-06-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Geen matches
Thanx voor de tip! Dat ga ik vanavond eens even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

Tortelli schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:45:
Er word op dit tijdstip sowieso nooit geknepen. Meestal start het krijpen pas rond een uurtje of 19:00-20:00.

Erg gekke opmering hierbij, las het al op het chelloo.com forum en heb het zelf uitgeprobeerd. In beide gevallen xlned abbonement (120Mbit) met ssl op poort 563:

Als ik weer switch naar de oude 3.9 ging ik gewoon weer 900-1000kb/s. Geen idee hoe dit komt, maar het lijkt erop dat newsleecher 4.0 op een of andere manier nog niet te cappen is :*).

Hmz helaas heb ik SABnzbd. Geen Newsleecher omdat ik geen windows heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Geen matches
Er word op dit tijdstip sowieso nooit geknepen.
Niet?

Mijn downloadsnelheid op een publieke torrent tracker komt momenteel anders niet boven de 150 kB/s uit (bijna 3000 seeds en 17000 peers), terwijl ik op één enkele private tracker makkelijk 600 tot 1000 kB/s haal. En ik bij mijn vorige provider op beiden makkelijk die 1000 kB/s haalde. Zelfde software, achter de zelfde router, zelfde port range open gezet.

Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
DFKT schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Niet?

Mijn downloadsnelheid op een publieke torrent tracker komt momenteel anders niet boven de 150 kB/s uit (bijna 3000 seeds en 17000 peers), terwijl ik op één enkele private tracker makkelijk 600 tot 1000 kB/s haal. En ik bij mijn vorige provider op beiden makkelijk die 1000 kB/s haalde. Zelfde software, achter de zelfde router, zelfde port range open gezet.

Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van.
Ik weet niet zeker of dit een juiste methode is om dit te controleren.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
B2 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:15:
Kunnen de mensen met 30/60 mbit eens een snelheidstest doen bij het downloaden van Usenet? Wordt er nog geknepen?
Geknepen wordt er toch wel, daar hoef ik geen speedtest voor te doen.

Ga zowiezo nog wel even een speedtest doen en dat hier neerplempen zodra m'n nieuwe abbo ingegaan is.

* Zoekt versie 4 beta 3 op :P whehe dat wil ik wel eens eventjes proberen.
Edit: toch maar niet, bug high cpu usage... niet zo'n behoefte aan dat gezeur... ( jaja, ik weet tis een beta.. )

[ Voor 4% gewijzigd door Fatal Mind op 15-06-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
@DFKT
Snelheid testen met torrents is nu niet echt een realistisch beeld ;)

Sowieso worden torrents en usenet geknepen (helaas usenet met SSL tegenwoordig ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Geen matches
330d schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:15:
[...]

Ik had ook de internet8+onbeperkt besteld ruim 2weken geleden. Vanochtend gebeld, no problemo, nu heb ik fiber60+obeperkt, betaal wel 15euro meer, maar dat verschil vind ik niks van 8 naar 60. Enfin, uiteraard geen recht meer op 50% korting eerste 6maanden. Ik ben tevreden in iedergeval :)
Hier hetzefde,... eind mei 8Mbit+onbeperkt besteld (ter vervanging van Telfort 20Mbit 6Mbit+onbeperkt).
Sinds vanochtend met 1 belletje naar 25Mbit+onbeperkt+europa *O*

Goede actie, van... ehhh... UPC :+

Edit: Ik haalde gisteren over de hele avond een snelheid van ~992KBp/s (~7936Mbps) Dus dat knijpen valt bij mij wel mee... Kijken wat er gebeurt met mijn 25Mbps abbo (aktief binnen 48u)

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 15-06-2009 15:20 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Geen matches
KillGhost schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:45:
Vanmorgen gebeld met de klantenservice van UPC. Ik had 10 mbit + onbeperkt bellen + royaal + dvr.

Ga nu naar 30mbit, onbeperkt + europe en royaal dvr. Binnen 2 werkdagen moet het klaar zijn. Ik ben zoooo benieuwd :D Ik kan niet wachten IIG.
Dit zelfde hebben wij ook. Dus is mogelijk het te wijzigen. Er komen dan toch nog kosten overheen? Anders is de keuze snel gemaakt van 10 naar 30 of 25mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik moest internet hebben in me nieuwe huisje, En klikte toevallig op de upc site vanmorgen, 90MB fiber genomen. Volgens de vrouw aan de telefoon moest alles binnen 5 dagen werken. Ben benieuwt!! vooral naar de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Geen matches
Fatal Mind schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:04:
[...]

* Zoekt versie 4 beta 3 op :P whehe dat wil ik wel eens eventjes proberen.
Edit: toch maar niet, bug high cpu usage... niet zo'n behoefte aan dat gezeur... ( jaja, ik weet tis een beta.. )
Hoog cpu gebruik is mij niet opgevallen (bij een i7 valt dat sowieso redelijk in het niets) grootste nadeel vind ik dat hij de temp folder automatisch op de C: zet. Wat een hoop activiteit op mijn os hdd veroorzaakt......
Bij 3.9 kon je dit gewoon aanpassen naar een andere hdd. 4 beta is dus leuk als ze savonds cappen en je wilt even iets snel binnen hebben. In alle andere gevallen blijf ik vrolijk 3.9 final gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
Aangezien ik sinds afgelopen vrijdag UPC gebruik, heb ik een vraag betreft draadloze modems. Ik merk dat mijn huidige Netgear WGR614 kuren vertoond bij nieuwsgroepen. Dan werkt niks (internet) meer op mijn laptop (inclusief het downloaden van nieuwsgroepen). Alsof de verbinding dicht geknepen wordt. Als ik via een kabeltje direct aan de modem download, werkt het continu.

Ik hoef niet de router te resetten, want zodra ik de nieuwsgroep-download-applicatie afsluit (unison voor mac) komt de verbinding binnen 20 a 30 seconde weer terug.

Dus mijn vraag met betrekking tot deze topic: Welke wireless router gebruiken jullie en/of raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Geen matches
cypher21 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:08:
@DFKT
Snelheid testen met torrents is nu niet echt een realistisch beeld ;)
Die snap ik niet helemaal.

Als ik met de ene tracker met een x aantal seeders en peers continu veel lagere snelheden behaal dan bij de andere tracker met vergelijkbaar aantal seeders en peers, dan kun je volgens mij stellen dat je het bij die ene tracker moet zoeken; hardware problemen of configuratiefouten kun je dan toch uitsluiten?

En als ik nu de vergelijking doortrek naar 3 weken terug, toen ik nog op een ADSL modem downloadde, en ik op beide trackers vergelijkbare snelheden wist te halen, dan moet je toch kunnen stellen dat het aan die overstap ligt?

Als ik nog bepaalde mogelijkheden mis, hoor ik ze graag natuurlijk, want ook op die ene tracker haal ik graag het onderste uit de kan!
webmail schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:17:
Edit: Ik haalde gisteren over de hele avond een snelheid van ~992KBp/s (~7936Mbps) Dus dat knijpen valt bij mij wel mee... Kijken wat er gebeurt met mijn 25Mbps abbo (aktief binnen 48u)
Waarmee? Betaalde nieuwsgroep service neem ik aan? Met SSL?

[ Voor 16% gewijzigd door DFKT op 15-06-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
@Webmail
Linksys WRT160N, geen problemen mee, moet wel zeggen dat ik de PC, xbox en HDX via de kabel heb aangesloten, en enkel twee laptops draadloos. Op de laptops wordt nagenoeg niet gedownload.

@DFKT
Ik download zelf niet met torrents, maar waar ik op doelde is dat je dankzij een te hoge upload veel download inleverd, dus een realistisch beeld van de download snelheid krijg je bij torrents niet.
Voor de rest heb ik geen ervaring met torrents (en wil dat graag zo houden :))

[ Voor 45% gewijzigd door cypher21 op 15-06-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Laatst online: 15-09 14:59
Geen matches
Ik heb nog altijd het Power abbonoment + telefonie Onbeperkt voor 30,50 p/m.

Nu is Power abbo sinds vandaag 16 Mbit geworden dus mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Geen matches
Zelf gebruik ik hier 2x WRT54G v2.2 (dus niet WRT54GV2) en dat werkt tot nu toe prima met UPC Extreme (25Mbit down / 2,5Mbit up). Er staat er hier een beneden in het huis die aangesloten is op de modem en boven staat er een die is aangesloten op een switch en fungeert als AP. Beide routers zijn voorzien van Tomato-firmware.

Het zijn oldskool routers, maar werken wel prima. Vandaag heb ik nog geen tijd gehad om met UPC te bellen, mijn plan was namelijk te gaan upgraden naar 60Mbit of 120Mbit. Laatstgenoemde zullen ze zeker niet als throughput er uit persen, maar mocht je een router willen aanschaffen met oog op de toekomst, kijk eens naar de DLink DIR-655 zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
DFKT schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:32:
[...]

>>knip<<

[...]

Waarmee? Betaalde nieuwsgroep service neem ik aan? Met SSL?
:Y Hitnews (10Mbit abbo) met ssl
cypher21 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:32:
@Webmail
Linksys WRT160N, geen problemen mee, moet wel zeggen dat ik de PC, xbox en HDX via de kabel heb aangesloten, en enkel twee laptops draadloos. Op de laptops wordt nagenoeg niet gedownload.

>>knipperderknip<<
Dat heb ik nu dus ook, via draadje absoluut geen probleem, normaal internet (en limewire-achtig) ook geen last. Alleen wireless in combo met nieuwsgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Tortelli schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:26:
[...]

Hoog cpu gebruik is mij niet opgevallen (bij een i7 valt dat sowieso redelijk in het niets) grootste nadeel vind ik dat hij de temp folder automatisch op de C: zet. Wat een hoop activiteit op mijn os hdd veroorzaakt......
Bij 3.9 kon je dit gewoon aanpassen naar een andere hdd. 4 beta is dus leuk als ze savonds cappen en je wilt even iets snel binnen hebben. In alle andere gevallen blijf ik vrolijk 3.9 final gebruiken.
Hmm, da's minder idd. Nu heeft het voor mij zowiezo niet erg veel nut om andere versie te regelen, ik knijp mezelf atm tot rond de 750 KB/s ( van m'n max 1100 KB/s ) ivm ouders en zus die ook willen internetten, tegen de tijd dat die limitatie ( rond half 10 ) wordt er nog maar weinig geknepen hier.

Maaruh, kan niet wachten op me nieuwe speeeeeeds, whehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:36
Geen matches
Ik vind het toch wel redelijk associaal dat UPC dit niet voor alle gebruikers standaard doorvoert... Wij hebben hier thuis een 3-in-1-pakket. Dit met 10mbit, onbeperkt bellen, en Royaal met DVR TV. Nu kost hetzelfde abbo met 30mbit 2 euro per maand meer. Maar hebben wij dat hier al? Nee dan moet er eerst gebeld worden, en waarschijnlijk zit je dan ook weer een jaar aan vast. Leuk is dat.

Aan de andere kant, UPC geeft ons, mits we ffe bellen, wel 3X zo snel internet! En dat maar voor 2euro per maand meer, en kan je ook nog goedkoop door heel de EU bellen! (maarja wie doet dat nu zo vaak....) Mag trwouwen ook wel voor 3-in-1-pakketen want die zijn de vorige keer ook al buiten de boot gevallen...
nieuws: UPC voert nieuwe snelheidsverhogingen door (feb)

In ieder geval, als mijn vader aan het einde van de week thuis komt mag ie ffe gaan bellen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
Tromp.et schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:00:
Ik vind het toch wel redelijk associaal dat UPC dit niet voor alle gebruikers standaard doorvoert... Wij hebben hier thuis een 3-in-1-pakket. Dit met 10mbit, onbeperkt bellen, en Royaal met DVR TV. Nu kost hetzelfde abbo met 30mbit 2 euro per maand meer. Maar hebben wij dat hier al? Nee dan moet er eerst gebeld worden, en waarschijnlijk zit je dan ook weer een jaar aan vast. Leuk is dat.

Aan de andere kant, UPC geeft ons, mits we ffe bellen, wel 3X zo snel internet! En dat maar voor 2euro per maand meer, en kan je ook nog goedkoop door heel de EU bellen! (maarja wie doet dat nu zo vaak....) Mag trwouwen ook wel voor 3-in-1-pakketen want die zijn de vorige keer ook al buiten de boot gevallen...

In ieder geval, als mijn vader aan het einde van de week thuis komt mag ie ffe gaan bellen... 8)
Ik had vandaag gebeld, en tegen mij zeiden ze dat ze het zelf pas sinds vandaag wisten. Dus dat zou een reden kunnen zijn dat het nog bekend is gemaakt. Wellicht krijg je deze week nog bericht.

Ik ga van 35.50 naar 35.00 per maand, en van 8Mbit naar 25Mbit 3,125 keer zosnel voor 50 cent per maand minder. En nog eens kunnen bellen naar een aantal EU landen. Toevallig vanochten achter gekomen. 1 belletje was voldoende voor om het rond te breien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Tromp.et schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:00:

Och, imho wees blij dat je 3x zo snel internet krijgt voor 2 euro extra :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gaan ze op termijn alle snelheidsverhogingen automatisch doorvoeren, of moet je echt bellen voordat je die verhoging krijgt? Op zich is het wel lekker om 30 mbit te krijgen in plaats van 10, maar zoveel haast heeft het voor mij eigenlijk ook weer niet. Als het op termijn automatisch gebeurt, heb ik niet echt zin om te gaan bellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Denk toch echt je dat zelf moet gaan bellen, als ze het automatisch hadden gedaan, hadden ze je niet een nieuw jaarcontract kunnen '' aansmeren '' ( bij gebrek aan beter woord )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:04:
Gaan ze op termijn alle snelheidsverhogingen automatisch doorvoeren, of moet je echt bellen voordat je die verhoging krijgt? Op zich is het wel lekker om 30 mbit te krijgen in plaats van 10, maar zoveel haast heeft het voor mij eigenlijk ook weer niet. Als het op termijn automatisch gebeurt, heb ik niet echt zin om te gaan bellen. :P
Je moet echt bellen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
Net thuis, ff m'n snelheid gemeten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/496234456.png

Vind het wel netjes
- Download snelheid 7,77 v/d 8 Mbps ( 97% )
- Upload snelheid 1,44 v/d 1,5 Mbps ( 96% )

Netjes, als dadelijk de 25Mbit is doorgevoerd, en dezelfde marges heb, heb ik 3MBp/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Geen matches
@25Mbit haal je maximaal 2950kb/s, wat 2.9Mb/s is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
Tortelli schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:40:
Dan moet je het wel goed doen ;)
2.9MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
@25Mbit haal je maximaal 2950kb/s, wat 2.9MbB/s is :)
Verklaar u nader?

Theoretisch gezien is 25Mbit = 25600kbit = 26214400bit
1 byte = 8 bit > 1bit = 1/8 byte
25Mbit = 25/8 Mbyte (MB) = 3.125MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
jup, was me niet opgevallen, enkel dat de B niet goed was:
code:
1
2
3
4
5
6
7
25 megabits (informal notation: kilobyte = 1024 bytes)
bits    26214400
bytes   3276800
kilobits    25600
kilobytes   3200
megabits    25
megabytes   3.125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Dan gaat er iets goed mis, ik 25Mbps is namelijk... 25Mbps :o

Als je B (Bytes) bedoelt, schrijf dat dan ook met een hoofdletter, een kleine b betekent altijd bits...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14-09 22:14
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:25:
Ik moest internet hebben in me nieuwe huisje, En klikte toevallig op de upc site vanmorgen, 90MB fiber genomen. Volgens de vrouw aan de telefoon moest alles binnen 5 dagen werken. Ben benieuwt!! vooral naar de snelheid.
Dan liegt de vrouw een beetje tegen jou denk ik. Je hebt sowieso een docsis3.0 modem nodig die je nu denk ik nog niet hebt. Die word per post opgestuurd en op heb moment dat je die binnen hebt moet je een monteurs afspraak maken die binnen 2 dagen bij je moet zijn. Dus ik denk dat het langer duurt dan 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Geen matches
cypher21 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:52:
[...]

Dan moet je het wel goed doen ;)
2.9MB/s
oeps :D

upc capped weer lekker momenteel:
Afbeeldingslocatie: http://srv.rw-racing.nl/dumeter_newsleech_3.9_vs_4.0.jpg
Eerst newsleecher 3.9 aan, daarna geswitched naar 4.0 en meteen een prachtige 2.9MB/s ;). Dumeter overdrijft overigens altijd een beetje, lijkt de overhead mee te rekenen ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
hmm, ik heb ook NL 4.0 beta 3, maar kom momenteel echt niet boven de 200 kilobyte/s uit :(

heb 2 threats op gewoon, en 3 op SSL poort 563 en 3 op SSL poort 443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Geen matches
God ik lees er hier niks over (of ik heb niet goed gekeken). Ik krijg net een mailtje van UPC, met een kadootje van UPC, mijn internet word van 10 naar 16 mbit gezet.

Ik meteen de router gereboot en warempel :)

UPC doet goed werk de laatste tijd :)

Een tevreden klant :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/496406892.png

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 15-06-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Geen matches
Fairy schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:31:
UPC doet goed werk de laatste tijd :)
Maar telefonisch zijn ze nog net zo slecht bereikbaar als 10 jaar geleden. Vanavond althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geen matches
Hoe bedoel je dat torp ? lange wachttijden ofzo ?

Toen ik vanochtend belde kreeg ik te horen dat er 5 minuten wachttijd was, vervolgens had ik na 1 min iemand aan de lijn, werd prima te woord gestaan, kan veel dingen van upc zeggen ( bv dat administratie nog wel eens fout is... ) maar telefonisch kan ik echt niet over ze klagen tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Geen matches
Net even langs de store geweest, op zich is die 2,50 extra niet zo erg. Maar waar ik me wel aan erger is dat je niet kunt kiezen tussen onbeperkt met EU en onbeperkt zonder EU.

Mijn vrouw is het niet eens met de 2,50 die het extra kost. Het begint nu met 2,50 en straks is het weer wat. Die 30Mbit is wel lekker, maar absoluut voor ons geen must ofzo.
Download gaat nu ook snel zat zeg maar en gamen wat we samen doen is ook snel genoeg.
Ik denk dat we het gewoon lekker zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
Arunia schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:05:
Net even langs de store geweest, op zich is die 2,50 extra niet zo erg. Maar waar ik me wel aan erger is dat je niet kunt kiezen tussen onbeperkt met EU en onbeperkt zonder EU.

Mijn vrouw is het niet eens met de 2,50 die het extra kost. Het begint nu met 2,50 en straks is het weer wat. Die 30Mbit is wel lekker, maar absoluut voor ons geen must ofzo.
Download gaat nu ook snel zat zeg maar en gamen wat we samen doen is ook snel genoeg.
Ik denk dat we het gewoon lekker zo laten.
Tja ik kan niet in jullie portemonnee kijken :+ , maar je kan ook voorstellen dat jij die 2,50 betaald (als je die 30Mbit wil hebben).

Ik wil ook wel de 60 of zelfs de 120Mbit verbinding,.. mja ... die keer dat ik wat download, is 25 wel voldoende. Kan niet alles hebben bedenk ik me dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
Tortelli schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:40:
[...]

oeps :D

upc capped weer lekker momenteel:
[afbeelding]
Eerst newsleecher 3.9 aan, daarna geswitched naar 4.0 en meteen een prachtige 2.9MB/s ;). Dumeter overdrijft overigens altijd een beetje, lijkt de overhead mee te rekenen ofzo.....
Ik heb nergens een mooie prachtige 2.9MB/s zien staan hoor :+
oeps, sorry voor de dubbele post

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 15-06-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Geen matches
Weet iemand wanneer precies die nieuwe abonnementen ingaan? (die op de frontpage worden genoemd)

Op UPC.nl zie ik nog een actie die "tot 15 juni" loopt, maar komt er nu weer een nieuwe actie?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Leeg je cache pf refresh de pagina. De actie ging gisteren in. Heb zelf de upgrade naar 90 gedaan met DVR-recorder en onbeperkt bellen EU voor hetzelfde geld als ik nu betaal.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Geen matches
spaceboy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:46:
Weet iemand wanneer precies die nieuwe abonnementen ingaan? (die op de frontpage worden genoemd)

Op UPC.nl zie ik nog een actie die "tot 15 juni" loopt, maar komt er nu weer een nieuwe actie?
Zojuist Extreme (á 50€) omgezet naar Fiber Power 30 (á 30 euro). Sneller en scheelt nogal in prijs, nice.

Ik heb niet voor het pakket gekozen met DVR, aangezien ik geen zin heb om 2 mediaboxen te vervangen door iets wat we niet gebruiken. Scheelt maar 'n paar euro dat je meer betaald als je alles los hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2009 08:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Geen matches
TommyGun schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:18:
[...]

Zojuist Extreme (á 50€) omgezet naar Fiber Power 30 (á 30 euro). Sneller en scheelt nogal in prijs, nice.

Ik heb niet voor het pakket gekozen met DVR, aangezien ik geen zin heb om 2 mediaboxen te vervangen door iets wat we niet gebruiken. Scheelt maar 'n paar euro dat je meer betaald als je alles los hebt.
2 boxen vervangen? volgens mij kun je gewoon 1 DVR en 1 gewone hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geen matches
Arunia schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:31:
[...]

2 boxen vervangen? volgens mij kun je gewoon 1 DVR en 1 gewone hebben.
Mja wellicht had dat ook gekund, maar (na een tijdje Royaal te hebben gebruik) willen we het gewoon bij het basis pakket houden. Het gaat ons in principe enkel om het digitale beeld, niet zozeer om de extra zenders en al helemaal niet om de extra functies zoals VOD en dergelijke. Ik ben allang blij dat de boxen momenteel fatsoenlijk werken, en niet dat 't dalijk na een wissel weer zo onstabiel als iets is.

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
TommyGun schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:34:
[...]

Mja wellicht had dat ook gekund, maar (na een tijdje Royaal te hebben gebruik) willen we het gewoon bij het basis pakket houden. Het gaat ons in principe enkel om het digitale beeld, niet zozeer om de extra zenders en al helemaal niet om de extra functies zoals VOD en dergelijke.
Video on Demand heb je bij elke digibox van UPC. Uitzendinggemist is wat anders.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2009 08:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geen matches
PcDealer schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:37:
[...]

Video on Demand heb je bij elke digibox van UPC. Uitzendinggemist is wat anders.
Dat dus, ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:18
Weet iemand hier toevallig wat de huidige snelheid is van chello classic?
En is dat 25Mb / 1,5Mb abbo goed genoeg voor online gaming?

Thanx

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
Geen matches
Online gaming kon al prima met een 64k/64k ISDN lijntje, dus met 25000k/1500k helemaal :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Beste medetweakers,

ik heb de laatste dagen even lopen rond zoeken over het fiber abonnement en heb gisteren de 90MB fiber ablo besteld. Ik als systeembeheerder heb de keuze genomen om het zelf te installeren, we hadden kpn (ADSL) en nemen nu kabel, We bellen via kpn zelf nog gewoon. Wat er met die kpn lijn gebeurd (internet) is even terzijde.

Is dit makkelijk te installeren voor een ervaren gebruiker? en wat zijn ongeveer de levertijden de modem (en als het goed zit er een router bij)

Thanks voor de informatie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
sopsop schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:44:
[...]

Dan krijg ik te zien:

[...]

Hoe zie ik dan dat de FiberPower beschikbaar is?!
https://service.upc.nl/cc...rder/addoffer?offerid=339 Hier je PC en huisnummer invullen. Dit is het bestelformulier voor een los FP60 abo. Als het formulier niet vraagt of je wel zeker weet dat je de postcode hebt ingevuld dan mag je ervan uitgaan dat het beschikbaar is. En anders bel gewoon effe zou ik zeggen. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

zwembroek schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:17:
Weet iemand hier toevallig wat de huidige snelheid is van chello classic?
En is dat 25Mb / 1,5Mb abbo goed genoeg voor online gaming?

Thanx
FatalError schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:22:
Online gaming kon al prima met een 64k/64k ISDN lijntje, dus met 25000k/1500k helemaal :)
Heb geen ervaring met online gamen, maar heb vaak gelezen dat de ping-tijd belangrijk is. Dus je kan beter een 1Mbit verbinding hebben met een lage ping, dan een 25Mbit verbinding met een enorm hoge ping (stel iemand is aan het downloaden o.i.d.)

Stel je stelt in dat een computer met max 20Mbit mag downloaden, zodat je 5Mbit overhoud, gaat dat niet werken omdat het downloaden voor een hoge ping kan zorgen, terwijl 5Mbit voldoende bandbreedte is voor online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Geen matches
spaceboy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:46:

Tegen mij is verteld dat het binnen 48u ingaat, nadat ze het gewijzigd hebben. Ik zit nu op ~ 24u, dus bijna 25Mbit *O*

|:( |:( |:(
Doe ik het weer, een dubbele post. Ik zie nergens een delete functie, zodat ik mijn twee reacties kan mergen...

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 16-06-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Ik heb het gisterochtend ook aangevraagd. Ik ben benieuwd... Ik kan niet wachten :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ga je het zelf installeren? of ga je het laten doen?

Volgens mij is het eigenlijk heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14-09 22:14
Geen matches
Helaas hier nog niet omgezet van 10 -> 30, lees meerdere berichten van personen waar het al wel omgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Geen matches
ik zit bij kabel noord en daar is nu het 25mbit abbenoment beschikbaar van upc.
dit kost volgens kabel noord nog steeds 50,50 maar ik kan ook geen fiber30 instellen,
upc verwijst me naar ziggo. terwijl het bij ons oude huis in hetzelfde dorp WEL beschikbaar is.
zou ik nu toch dat kunnen gebruiken als ik even een belletje pleeg oid? of misschien is het wel een kabel die langs de dijk loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zou even bellen, als ik die check dee was het niet beschikbaar. Ik had even gebeld en upc verzekerde mij 100% dat op mijn adres alles leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:32:
Beste medetweakers,

ik heb de laatste dagen even lopen rond zoeken over het fiber abonnement en heb gisteren de 90MB fiber ablo besteld. Ik als systeembeheerder heb de keuze genomen om het zelf te installeren, we hadden kpn (ADSL) en nemen nu kabel, We bellen via kpn zelf nog gewoon. Wat er met die kpn lijn gebeurd (internet) is even terzijde.

Is dit makkelijk te installeren voor een ervaren gebruiker? en wat zijn ongeveer de levertijden de modem (en als het goed zit er een router bij)

Thanks voor de informatie alvast!
Installeren van normale upc opzich stelt helemaal niets voor. Enige waar je rekening mee moet houden is dat upc jou als gebruiker registreerd aan de hand van je MAC adres. Wil je geen gezeur met andere ip's zul je deze zoveel mogelijk hetzelfde moeten houden (lees mac clonen @ router).

Ik denk alleen wel dat ik het zelf laat doen, vooral omdat ik bang ben over problemen met de kabel kwaliteit (die hier niet heel super is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik moet zelf dus voor een router zorgen begrijp ik uit jou verhaal? :)

Ik ben zelf ook bang voor de kwaliteit, digitale tv gaat goed, maar on die mand gaat gewoon niet, Is het handig om die kabels dan te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 21:15
Geen matches
Tortelli schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:08:
[...]

Installeren van normale upc opzich stelt helemaal niets voor. Enige waar je rekening mee moet houden is dat upc jou als gebruiker registreerd aan de hand van je MAC adres. Wil je geen gezeur met andere ip's zul je deze zoveel mogelijk hetzelfde moeten houden (lees mac clonen @ router).

Ik denk alleen wel dat ik het zelf laat doen, vooral omdat ik bang ben over problemen met de kabel kwaliteit (die hier niet heel super is).
Dat locken op een MAC adres is al lang niet meer van toepassing bij UPC

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Vreemd, want ik kan geen andere PC aansluiten op UPC. Dus zou het nog wel gelocked zijn.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

Geen matches
KillGhost schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:41:
Vreemd, want ik kan geen andere PC aansluiten op UPC. Dus zou het nog wel gelocked zijn.
Modem wel gereset? dat is wel noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Nope.

/facepalm

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Gisteren heb ik telefonisch m'n abo laten overzetten van 10mbit 3in1 naar 30mbit 3in1, en ik krijg zojuist een SMSje dat het geactiveerd is, dus dat gaat weer lekker vlot allemaal. :)
Helaas kan ik vanavond pas testen, maar dat zal wel goed zitten.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
Ik heb gisterochtend om 8:15 gebeld om het abo over te zetten. Nog niets gewijzigd, logde met ff remote in met de iPhone en deed een speedtest, maar die kwam uit op 1mbit down, en 0.05 up :S

Gisteravond kon ik ook niet sneller downloaden dan 300kB/s

Hoop dat ze die 30 mbit wel waar kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen matches
Cyper, heb jij toevallig niet Planetarion gedaan?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica