Iemand die al succesvol de traffic shaping door UPC heeft weten te omzeilen in het geval van torrents?
Edit: oh ja, moet natuurlijk nog even aangeven wat ikzelf heb geprobeerd:
- Proxifier (soort van HTTP Tunnel als ik me niet vergis)
- SSH verbinding door zelf FreeSSH te draaien in combinatie met Putty. Dit geprobeerd met poorten die ver buiten de standaard ranges liggen (50000+), maar ook op standaard poorten als 80, 22 en 8080.
En waarom ik denk dat het traffic shaping is in mijn geval (ja, ook vandaag overdag):
- UPC heeft aangegeven dit toe te passen
- Gewone downloads gaan met een ruime 1 MB/s
- De setup is vergelijkbaar met de setup van voor UPC (Online ADSL); port ranges ook als ervoor geconfigureerd, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn router instellingen ligt.
Edit: oh ja, moet natuurlijk nog even aangeven wat ikzelf heb geprobeerd:
- Proxifier (soort van HTTP Tunnel als ik me niet vergis)
- SSH verbinding door zelf FreeSSH te draaien in combinatie met Putty. Dit geprobeerd met poorten die ver buiten de standaard ranges liggen (50000+), maar ook op standaard poorten als 80, 22 en 8080.
En waarom ik denk dat het traffic shaping is in mijn geval (ja, ook vandaag overdag):
- UPC heeft aangegeven dit toe te passen
- Gewone downloads gaan met een ruime 1 MB/s
- De setup is vergelijkbaar met de setup van voor UPC (Online ADSL); port ranges ook als ervoor geconfigureerd, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn router instellingen ligt.
[ Voor 77% gewijzigd door DFKT op 14-06-2009 15:46 ]
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.