Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het de laatste tijd toch met het vragen naar handleidingen? Elk topic staat er vol mee... Anyway, links naar handleidingen of handleidingen zelf mogen niet gepost worden, dat staat in de FAQ.

Mag toch wel ff de goede richting op wijzen. Goed zoeken op google met de volgende woorden:

handleiding fz7 nederlands

Kom je op de site van een shop met een link naar de handleiding, die staat er gewoon openbaar vermeld :9

http://www.digitalstreet....s_id=1946?ref=kl&keyw=fz7

Hint, :o Trouwens al weer goedkoper 378,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
heb een paar macro opnames gemaakt met de fz7:

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/1488/28gt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/3398/12lt1.jpg

niet slecht toch?

en daarna nog even dit fotootje uit de losse hand geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/2684/37os.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door weetikveel! op 24-04-2006 16:41 ]

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hint, :o Trouwens al weer goedkoper 378,-
Gaat lekker :9

Edit: Inmiddels al weer €365,51

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die hebben getwijfeld tussen de FZ 7 en de S5600 ?
Wij zoeken een toestel dat snel schiet, ook binnenshuis overdag goede plaatjes schiet en wat onze huidige toestel bijv. heel slecht doet is fotograferen in het zwembad (vochtigheid is misschien een risico voor je toestel, maar de plaatjes zijn wel heel leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand deze camera bij progress (hengelo) gekocht? Is dit een niet-nederlandse versie, en ontbreekt de lenscap en het omzetstuk bij deze versie? Vooral het omzetstuk is voor mij belangrijk, ik heb nog een olympus zoom-converter liggen, die bruikbaar is bij deze camera (zie n paginaatje ofzo terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:01:
heeft iemand deze camera bij progress (hengelo) gekocht? Is dit een niet-nederlandse versie, en ontbreekt de lenscap en het omzetstuk bij deze versie? Vooral het omzetstuk is voor mij belangrijk, ik heb nog een olympus zoom-converter liggen, die bruikbaar is bij deze camera (zie n paginaatje ofzo terug)
Ik kan me niet voorstellen dat uitmaakt, op de diverse review sites staan altijd de dezelfde accesoires genoemd. Deze horen er gewoon bij te zitten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
-nickx- schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:17:
Waaaw.. wat een mooie foto's van uit de dierentuin.... zijn deze gewoon als default genomen of heb je veel handelingen zelf moeten doen?

Thnx
De eerste en derde zijn in simple mode gemaakt (niets ingesteld dus).
Bij de tweede heb ik een korte shuttertijd ingesteld omdat ik de foto anders niet scherp genoeg kreeg.

Hier nog eentje van een gier (die blijkbaar een ongelukje heeft gehad).
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/gier.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:01:
Daar zou ik toch mee teruggaan. De lenscap en omzetstuk horen er bij te zitten.
Ik denk niet dat er een Nederlandse versie bestaat. Wel een Europese versie.

ps. welke teleconverter heb je? Ik heb de C-180 en C-210 maar die laatste werkt niet goed (enkel voor korte afstanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twister336 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:27:
[...]

Daar zou ik toch mee teruggaan. De lenscap en omzetstuk horen er bij te zitten.
Ik denk niet dat er een Nederlandse versie bestaat. Wel een Europese versie.

ps. welke teleconverter heb je? Ik heb de C-180 en C-210 maar die laatste werkt niet goed (enkel voor korte afstanden).
heb m nog niet besteld, maar zag ze op de progress-site niet onder bijgeleverd staan. En aangezien er (vet gedrukt) bijstaat: EN menu / Duitse handleiding zal t wel om een duitse versie (of miss alleen de handleiding) gaan, en ik wist dus niet zeker of de lenscap en omzetstuk bij deze versie zitten (lijkt me wel). Miss is het handig om een nederlandse verise te kopen voor n 10-tje ofzo meer. Ik heb trouwens de C-180 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik kan 9 talen selecteren voor het menu, maar geen Nederlands.
De Nederlandse handleiding kun je gewoon downloaden van de Belgische Panasonic website. Op de Nederlandse heb ik hem niet zien staan.

Deze twee foto's heb ik met de C-180 gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/hert.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/meeuw2.jpg

De C-180 heeft wel wat last van vignetting (donkere hoeken) en chromatic aberrations (paars-groene randjes) maar je kunt er toch behoorlijke foto's mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan alle FZ7 bezitters.

Deze camera is voor mij als verjaardagskado meegenomen uit Japan.
Met als enige nadeel dat de software op de bijgeleverde cd ook Japans is.
Is het de moeite waard om deze cd bij Panasonic na te bestellen, of is het gewoon een "standaard"
pakket algemene foto software?
Voor alle Arcsoft software heb ik eventueel zelf al goede vervangers, maar is die Photo fun Studio leuk?
ik hoop op jullie reactie

Greetz Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kun je alle software Uberhaupt niet downloaden die erbij zit (al dan niet de light versie die er veelal bijzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk krijg ik morgen de camera binnen in het zwart!

Ik heb hmm binnen, morgen paar fototjes schieten, maar pas volgend weekend echt ff alles uitzoeken. Studie :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
aan alle FZ7 bezitters
de kwaliteit van de camera bevalt me prima wat dat betreft is hij de winnaar boven de H2 van Sony en de Canon S3 (batterijen bevallen me niet ik wil accu's erin hebben)

maar hoe zit het met de bescherming van de lens ?
er zit een kapje bijgelevert maar ik zag op de site van panasonic ook een UV filter staan is die aan te raden ter bescherming ?

en de tweede het display het lijkt me erg kras/vuil gevoelig aangezien hij niet echt verdiept zit en niet inklapbaar als de S3
(als de S3 accu's had had ik die allang gekocht)
is daar ook iets voor te krijgen ter bescherming van het display tegen krassen vooral en tegen vul zonder dat je minder ziet
(heb een MDA vario met zon screenprotecter ervoor maar je ziet het toch iets doffer)

Verder ga ik hem vooral gebruiken voor vakantie en dieren fotograferen en aangezien de meeste beesten wegrennen/wegvliegen is een goeie zoom voor mij een must en jullie hebben duidelijk laten zien dat dat is wat deze cam kan :)

S3 topic totaal doorgelezen hoop text maar geen foto's van normale gebruikers geloof die test mensen nooit zo die hebben al zoveel camera's gehad dat zei alles zo instellen ik heb momenteel een Nikon Coolpix 2000 een klasieker ongeveer en daarvoor niks dus ben een groot fotoleek :)

Achja hoop snel van jullie te horen alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is zon c180 teleconverter van olympus de verloopring eigenlijk wel waard? Wat ik begreep uit handleidingen e.d. dat je zon ring nodig hebt, en die heb ik maar in 1 winkel gezien, voor zon 35 euri. Is de c180 dit waard?

Nu ik toch bezig ben: gebruiken jullie een uv-filter om de lens n beetje te beschermen? is ie echt nodig? hoe bevestig je zon ding (op de lenshood voor de zonnecap??) en natuurlijk als laatste welke heb je?
Panasonic schijnt er ook 1 te hebben, maar die heb ik nog bij geen enkele winkel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 11-09 12:37

Thyzz

-=leeg=-

Twister336,

Hoe zit het met de levens duur van de accu? Ik zit er over te denken om deze camera te kopen, om hem mee te nemen op reis. Maar ik heb waarschijnlijk niet altijd de beschikking over een stopcontact. Nu ben ik eventueel wel van plan om een extra accu mee te nemen, maar ik twijfel toch nog wel of ik dan genoeg foto's kan schieten + uitzoeken(om opslag te sparen).

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Crash_neo schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:11:
Twister336,

Hoe zit het met de levens duur van de accu? Ik zit er over te denken om deze camera te kopen, om hem mee te nemen op reis. Maar ik heb waarschijnlijk niet altijd de beschikking over een stopcontact. Nu ben ik eventueel wel van plan om een extra accu mee te nemen, maar ik twijfel toch nog wel of ik dan genoeg foto's kan schieten + uitzoeken(om opslag te sparen).
Als ik de flitser niet zoveel gebruik kan een een 2GB kaartje makkelijk volschieten op 1 accu. Gebruik ik de flitser veel, dan gaat het erg hard met het stroomgebruik.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 11-09 12:37

Thyzz

-=leeg=-

Gebruik je dan het display veel?

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
@Wouterrs:
Er zit een verloopring bij de FZ7. Je hoeft er dus geen te kopen om de C-180 aan te sluiten.

@Crash_neo:
De accu is nog nooit leeg gelopen bij mij. Ik laad hem altijd op voor ik ergens naar toe ga. Meestal neem ik zo'n 150 foto's per 'sessie'. De LCD staat constant aan.
Als je er niet gerust in bent zou ik eens kijken naar een vervang-accu op eBay. Die vind je daar al voor 15 euro. De originele accu's van Panasonic zijn peperduur.

Met foto's uitzoeken zou ik toch niet veel tijd verspelen. Op een 2 GB kaartje krijg je gemakkelijk 700 foto's. Tenzij je van plan bent om te filmen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De macro functie van de FZ7 is echt wel goed. Een klein lief spinnetje van ongeveer een centimeter wordt opeens een monster :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/spin1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Crash_neo schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:15:
Gebruik je dan het display veel?
Vrijwel constant, maar het zal denk ik niet veel uitmaken of je het display of de EVF gebruikt. De EVF is immers ook niet meer of minder dan een (klein) LCD display achter een lens.

De EVF gebruik ik alleen als het erg zonnig is (en je niets ziet op de LCD) of als het licht van de LCD storend is, bijvoorbeeld tijdens een concert in een donkere zaal.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Zijn de eigenaren van de FZ7 nog steeds tevreden?

Ik ben namelijk ook van plan om eentje aan te schaffen. voor dat geld is het een prima ding, zeker met 12x zoom.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag heb ik nu ook een fz7 in mijn bezit.. Ik heb het toestel gewoon in de winkel gekocht dus was 449 kwijt.. Ik heb er 2 kingston 512mb kaarten bij (voor het geval 1 het begeeft.. kan ik gewoon andere gebruiken)

Ik gebruik zelf geen bescherming voor de lens.. ik heb er een mooie tas bij waar hij perfect in past en er dus ook weinig mee kan gebeuren.

Volgens mij krijg je niet heel snel krassen op het lcd scherm.. het is mooi dat er eigenlijk gewoon glas overheen zit en dat je niet direct het lcd scherm kunt aanraken.. dit was bij mijn vorige camera (sony dsc-w15) wel het geval.

Wat ik mij nog afvroeg is wat precies het verschil is tussen stabiliteitsprogramma 1 en 2..

Ook snap ik nog niet precies wanneer ik nou welk programma (P,M,A, enz.) moet gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:38:
Wat ik mij nog afvroeg is wat precies het verschil is tussen stabiliteitsprogramma 1 en 2
bij 1. is het altijd aan.
en 2. is enkel aan tijdens het fotograferen/scherpstellen.

volgens de reviews is programma 1 het beste.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij in het kort kunnen uitleggen wanneer ik de programma's P, S, A, M gebruik?

Ook zou ik graag willen weten hoe ik doormiddel van het joystickje kan scherpstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:24:
Zou iemand mij in het kort kunnen uitleggen wanneer ik de programma's P, S, A, M gebruik?

Ook zou ik graag willen weten hoe ik doormiddel van het joystickje kan scherpstellen
ik wil niet bot overkomen. maar lees a.u.b de handleiding. ik heb niet eens de digcam. en ik weet wat die functies allemaal doen. doordat ik zelf de handleiding 10x doorgenomen heb.

het is wel de bedoeling dat je eerst zelf de handleiding leest :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:24:

Korte hint: M en het joystickje hebben iets met elkaar te maken. S staat voor shutter (sluitertijd), A staat voor Aperture (diafragma -> lensopening). Met deze info + handleiding + bijv dpreview.com moet je een eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
masterzzz doet de zzz's in z'n sig eer aan >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Roko op 23-05-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roko schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:16:
masterzzz doet de zzz's in z'n sig eer aan >:)
Klopt!

Ik moet inderdaad nog even goed de gebruiksaanwijzing lezen.. maar ik dacht dat iemand hier mij het misschien sneller kon uitleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:25

OzzieMann

PSN: OzzieMann

ik ben afgelopen zaterdag naar een concert geweest in de ArenA en heb wel wat fotootjes genomen. Ik zal eens kijken of er een paar mooie tussen zitten, dan post ik die binnenkort wel even.
Lekker toestelletje is de FZ7!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik merk dat de flitser automatisch nogal zwak ingesteld staat, bij een bereik van 2 of 3 meter is het echt wel afgelopen. Ik compenseer dat maar door de flash op +2 in te stellen in het belichtingsmenu. Zijn er meer mensen die zich daar aan storen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Peetman

Tjah....

MadMarky schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:19:
Ik merk dat de flitser automatisch nogal zwak ingesteld staat, bij een bereik van 2 of 3 meter is het echt wel afgelopen. Ik compenseer dat maar door de flash op +2 in te stellen in het belichtingsmenu. Zijn er meer mensen die zich daar aan storen?
Ik ben juist wel tevreden over de flitser. Van het weekend heb ik een aantal foto's in een restaurant en cafe geschoten, waarbij ik de camera op invulflits had gezet (gewoon voor party of candlelight gekozen in het scenery menu). Dit leverde hele goede foto's op. Maar ook met de flitser op normaal heb ik het nooit echt gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens iets vinden over de menu taal in het nederlands. Kan de FZ7 zijn menu's in het nederlands tonen? Altijd of enkel de versies die in Belgie/Nederland verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 12:25
Ongelooflijk dat mensen altijd blaten:
bij 1. is het altijd aan.
en 2. is enkel aan tijdens het fotograferen/scherpstellen.

volgens de reviews is programma 1 het beste.
Mode 2 is het beste! Google er maar eens op!

Mode 1 is NIET de beste zoals net wel gezegd is.

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfx01/page5.asp

[ Voor 61% gewijzigd door Morre op 29-05-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Morre schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:48:

[...]

Ook leuk dat je effe vermeld waar je het over hebt.
de OIS mode neem ik aan?
peetman schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:01:
[...]

Ik ben juist wel tevreden over de flitser. Van het weekend heb ik een aantal foto's in een restaurant en cafe geschoten, waarbij ik de camera op invulflits had gezet (gewoon voor party of candlelight gekozen in het scenery menu). Dit leverde hele goede foto's op. Maar ook met de flitser op normaal heb ik het nooit echt gemerkt.
De scenery mode heb ik nog niet veel gebruikt, moet ik dan maar eens mee experimenteren lijkt me. Maar als ik op het P programma op een object focus op 4/5 meter afstand komt de flits maar tot een meter of 3 effectief.

[ Voor 46% gewijzigd door MadMarky op 29-05-2006 21:37 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Waar moet ik het anders over hebben met Mode 1 of 2?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Morre schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:48:

[...]

Dames en heren, mijn grote excuses. blijkbaar kunnen sommige (mensen?) er niet tegen als ik iets verkeerds zeg. wil degene die alles zo perfect doet, in het vervolg mij gaan corrigeren i.p.v flamen. :X

hmm dejavu Respecteer ten alle tijden je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ben wel benieuwd: kan iemand een paar portretten van mensen schieten op 85mm - 120mm en een zo groot mogelijk diafragma? Ik neem aan dat op die brandpuntafstanden dat nog steeds f/2.8 is. Maakt van dit toestelletje een van de betere voor portretfotografie in de compact klasse dan, aangezien de meeste andere compactjes (met 3x zoom) iets van f/4.9 hebben op die brandpuntsafstanden.

Ben wel benieuwd hoe groot de scherptediepte dan is, en hoe de bokeh eruit ziet.

[ Voor 40% gewijzigd door Stereotomy op 01-06-2006 17:28 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb vorige week ook een fz7 gekocht.
Ik ben zeer te spreken over het toestel, duidelijke foto's goeie snelheid en ontzettend veel instel mogelijkheden.
Maar nu was ik eigenlijk op zoek naar een 2e accu en op ebay staan wel accu's maar deze zijn van het type cgr-006e, en in mijn fz7 zit een cgr-006a.
volgens de beschrijving van de verkoper zijn deze voor meerdere modellen zoals fz1 fz5 en de fz30 maar de fz7 staat er niet tussen.
en de accu's hebben wel een spannings verschil van 0,2 volt.
iemand ervaring ofdat in mijn fz7 toch gewoon die 006e accu in mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKameel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:55
Twister336 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:30:
Ik heb twee 2GB kaartjes gekocht.
Transcend 150x -> niet kopen, werkt niet in de FZ7!
Corsair 133x -> werkt perfect en is bloedsnel, 16 MB/sec lezen en 12 MB/sec schrijven
Vandaag mijn FZ7 ook binnen gehad, samen met een 2 GB Transcend 150x sd-kaartje (bij progress gehaald). Dit SD kaartje werkt prima en is volgens mij ook één van de beste prijs kwaliteit SD-kaartjes van dit moment.

Groet,
Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
McKameel schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:03:
[...]

Vandaag mijn FZ7 ook binnen gehad, samen met een 2 GB Transcend 150x sd-kaartje (bij progress gehaald). Dit SD kaartje werkt prima en is volgens mij ook één van de beste prijs kwaliteit SD-kaartjes van dit moment.

Groet,
Arjan
Mja, dan zal ik gewoon pech hebben gehad. Maar twee slechte kaartjes met exact hetzelfde probleem (slechts 64 MB bruikbaar) zegt wel iets over de kwaliteitscontrole van Transcend.
Transcend blijft trouwens beweren dat het een incompatibiliteitsprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:42:
Maar nu was ik eigenlijk op zoek naar een 2e accu en op ebay staan wel accu's maar deze zijn van het type cgr-006e, en in mijn fz7 zit een cgr-006a.
volgens de beschrijving van de verkoper zijn deze voor meerdere modellen zoals fz1 fz5 en de fz30 maar de fz7 staat er niet tussen.
en de accu's hebben wel een spannings verschil van 0,2 volt.
iemand ervaring ofdat in mijn fz7 toch gewoon die 006e accu in mag?
Mijn FZ7 werd geleverd met de CGR-006E (7,2V / 710mAh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Twister336 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 04:08:
[...]

Mja, dan zal ik gewoon pech hebben gehad. Maar twee slechte kaartjes met exact hetzelfde probleem (slechts 64 MB bruikbaar) zegt wel iets over de kwaliteitscontrole van Transcend.
Transcend blijft trouwens beweren dat het een incompatibiliteitsprobleem is.
Dat kan natuurlijk ook... |:(

Iemand ervaringen met langzamere kaartjes? Ik vraag me af of een 50x kaartje het ook trekt met fotobursts, film maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:09:
Het is allemaal wel leuk en aardig met die SD kaartjes, maar letten jullie bij aanschaf ook op de snelheid? Als je de burst-mode van de camera wilt gebruiken is een kaart nodig die minimaal 10MB/s kan wegschrijven, die goedkope kaartjes halen misschien de helft van die snelheid.
Ikzelf verwacht morgen een Kingston 1GB 133x kaart in de bus.
Info komt uit de handleiding.
Als de kaart geen 10MB/s weg kan schrijven, kun je de burst mode dus maar beperkt gebruiken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Nog een paar fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/vollemaan.jpg
Genomen met de C-180 teleconverter.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/snelweg.jpg

Grappig dat de auto's helemaal onzichtbaar zijn (behalve hun lichten). ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/bliksem.jpg

Mijn eerste foto van een bliksem. Genomen uit de losse hand met een sluitertijd van 15 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de camera ook gekocht. Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen en mijn ervaring delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Laatst online: 30-06 11:16
Ook ik heb de camera besteld, volgende week is hij binnen :)
Welke tas hebben jullie eigenlijk voor de camera gekocht? Lowepro heeft er een, maar die is nogal fors. Het liefst heb ik een tas waar behalve de camera niet zo veel meer in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik heb op het punt gestaan deze te kopen maar omdat hij destijds minder goed beschikbaar was is het de Canon S2-IS geworden. Daar heb ik een Cullmann Faro mini 400 bij gekocht en daar pastie echt perfect in. De FZ-7 is iets kleiner (paar mm) dus ik denk dat deze er ook goed in past. Er zit verder alleen een zakje aan de voorkant aan.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb gewoon de standaard Lumix hardcase om m'n camera in te vervoeren. Niet al te groot, beschermd de camera goed en extra spullen neem ik toch eigenlijk niet mee. Al is het soms wel jammer dat de lenshood er niet bij in past.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
MadMarky schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:16:
Ik heb gewoon de standaard Lumix hardcase om m'n camera in te vervoeren. Niet al te groot, beschermd de camera goed en extra spullen neem ik toch eigenlijk niet mee. Al is het soms wel jammer dat de lenshood er niet bij in past.
Is die in Nederland te verkrijgen? Het viel me op dat het niet op de Nederlandse site stond, terwijl dit wel het geval is op de US site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb hem gewoon bij digitalstreet gekocht gelijk met m'n camera, maar daar zie ik hem niet meer op de site staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.purelygadgets.co.uk/images/user/products/Lumix%20Medium%20camera%20case.JPG

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het tot nu toe een prima camera. Zeker voor het geld. De camera wordt compleet geleverd en sd kaartjes zijn voor een mooie prijs te krijgen.

Hier enkele voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/scj.bruin/images/fz7_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/scj.bruin/images/fz7_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/scj.bruin/images/fz7_3.jpg

Met name de macro functie vind ik top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De macro functie is inderdaad heel goed. Een hele verbetering tegenover mijn vorige camera (Kodak). ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/bloem1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/bloem2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Stereotomy schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:27:
Ben wel benieuwd: kan iemand een paar portretten van mensen schieten op 85mm - 120mm brandpuntsafstand (niet afstand tot de camera :P ) en een zo groot mogelijk diafragma? Ik neem aan dat op die brandpuntafstanden dat nog steeds f/2.8 is. Maakt van dit toestelletje een van de betere voor portretfotografie in de compact klasse dan, aangezien de meeste andere compactjes (met 3x zoom) iets van f/4.9 hebben op die brandpuntsafstanden.

Ben wel benieuwd hoe groot de scherptediepte dan is, en hoe de bokeh eruit ziet.
Iemand die dit even wil testen? Als je niemand kunt vragen voor portretten, kun je het ook met stilleven testen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 21-06-2006 01:01 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Dit zijn (ongeveer) de maximale diafragma's bij verschillende brandpuntafstanden:
f2.8: 36-50mm
f3.2: 50-120mm
f3.3: 120-432mm

Ik zal eens kijken of ik een paar voorbeelden heb van bokeh's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
De FZ 7 is hier ook binnen.
Man wat zitten er veel opties op, echt bijna alles valt in te stellen. Super camera!
Ik zal binnenkort ook wat foto's neerzetten hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds een paar weken ook een fz7.
geweldig apparaat maak er hele mooie foto's mee.
Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b345/janneman1/P1020018.jpg

alleen als ik foto's van bewegende onderwerpen(kids,hond)wil maken krijg ik dat niet voor elkaar.
die zijn altijd wazig heb op de panning stand en sport stand geprobeerd maar niets helpt.
wat doe ik verkeerd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
Ik heb de H2 van Sony, maar over het algemeen krijg ik manual mode de beste foto's. Je kan dan namelijk een zeer korte sluitertijd instellen en een diafragma naar keuze. Je kan ook de S-mode proberen. Voor een bewegende hond zou ik op z'n minst 1/250 nemen, maar korter kan natuurlijk ook. Gewoon even mee testen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik had dus een bestelling lopen bij een webshop voor de Fz-7 maar de webshop zegt al weken dat de levering vertraagd is.....zeggen ze vandaag dat ik misschien beter panasonic zelf kan bellen. Wat blijkt: geen levering meer tot augustus / september..dan komt er pas weer een nieuwe lading binnen... |:( lekker gepland van panasonic...maar de gewone winkels hebben geloof ik nog wel voorraden maar pas dus op met webshops, het kan dus wel eens langer gaan duren!

[ Voor 22% gewijzigd door Mr_gadget op 27-06-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:00:
heb sinds een paar weken ook een fz7.
geweldig apparaat maak er hele mooie foto's mee.
[afbeelding]

alleen als ik foto's van bewegende onderwerpen(kids,hond)wil maken krijg ik dat niet voor elkaar.
die zijn altijd wazig heb op de panning stand en sport stand geprobeerd maar niets helpt.
wat doe ik verkeerd? 8)7
Kun je dan even een grotere versie van het plaatje laten zien, want zo lijkt hij wel scherp, tenzij je de achtergrond bedoelt? :S...die hoort ook niet scherp te zijn he :P

grotere versie misschien?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:49:
[...]

Kun je dan even een grotere versie van het plaatje laten zien, want zo lijkt hij wel scherp, tenzij je de achtergrond bedoelt? :S...die hoort ook niet scherp te zijn he :P

grotere versie misschien?
hahanee,op deze foto staat ze ook stil
|:(

gaat erom als ze aan het rennen is en de kinderen aan het spelen.
heb helaas geen voorbeeld meer voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:57:
ik had dus een bestelling lopen bij een webshop voor de Fz-7 maar de webshop zegt al weken dat de levering vertraagd is.....zeggen ze vandaag dat ik misschien beter panasonic zelf kan bellen. Wat blijkt: geen levering meer tot augustus / september..dan komt er pas weer een nieuwe lading binnen... |:( lekker gepland van panasonic...maar de gewone winkels hebben geloof ik nog wel voorraden maar pas dus op met webshops, het kan dus wel eens langer gaan duren!
had hem toch echt even afgeblazen.
er is wel meer soort gelijks te krijgen lijkt me.
net de nieuwe sony(h2) gezien,is ook niet slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb inmiddels nu ook een Fz-7!

Zeer mooie camera, heb alleen af en toe wel een beetje ruis maar heb me nog niet in alle opties verdiept.

voorbeeldje tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rotop06/P1000090_klein.jpg

Geen nabewerking, alleen resize..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

beetje stil hier inmiddels :/

Ik heb vandaag een 1 GB kaartje gekocht voor mijn Fz-7, alleen geeft windows aan dat het maar 949 MB is....Tenminste dit geeft hij aan als ik de camera als usb-hardeschijf aansluit. Ik weet dat fabrikanten er een beetje meesjoemelen maar 74 mb te kort is wel veel... :?

Iemand hier ervaring mee?

Het is wel een goedkoop kaartje van takems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OM FAQ / Beleid

Edit: blijkbaar gaat deeplinken niet goed:
Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?

Ten eerste voor de duidelijkheid: dat ligt niet aan de harddisk in de hardwarematige zin, maar aan de software en de onwetendheid van de gebruiker ;) Hieronder volgt een lijstje met alle mogelijke oorzaken.

* 1000 vs 1024
De harddisk fabrikanten rekenen voor het gemak en marketinggewijs met hele duizendtallen, terwijl we toch met machten van 2 moeten rekenen. Elk duizendtal (Kilo, Mega, Giga, Tera, etc) in de wereld van bits en bytes is in feite een vermenigvuldiging van 210 (1024). Als we dit nu gaan omrekenen, dan zien we bijvoorbeeld het volgende bij "60GB":
60.000.000.000 bytes = 58.593.750 KB = 57.220 MB = 55,9 GB

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

oke, ik kende het verhaal maar doet het zoveel was op een 1 GB kaartje...Als ik het nareken kom ik nog altijd op 3 mb meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mr_gadget schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:59:
oke, ik kende het verhaal maar doet het zoveel was op een 1 GB kaartje...Als ik het nareken kom ik nog altijd op 3 mb meer ;)
Als je het teveel vind kun je ze altijd nog aanklagen. Wie weet wat je er aan overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen, even een vraagje tussendoor,

Ik ben nu in het bezit van 2 accu's voor mijn FZ7.
Hoe kan ik de niet te gebruiken accu het best bewaren, vol of leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 06:03:
He mensen, even een vraagje tussendoor,

Ik ben nu in het bezit van 2 accu's voor mijn FZ7.
Hoe kan ik de niet te gebruiken accu het best bewaren, vol of leeg?
Vol, anders had je em niet hoeven te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Heb ook net op de valreep voor me vakantie deze camera gekocht bij Azerty (was hij het snelst leverbaar). Met een extra accu en een 2GB sd kaartje.

Helaas dus nog lang niet alle functie van de camera geprobeerd maar wel beetje kunnen spelen :). Enigste wat ik merkte is dat het SD kaartje af en toe lastig was, gewoon op een willekeurig moment had ik SD card error, er even uit halen en met de klipje (voor de lock) spelen en er weer in en er was weer niks aan de hand, beetje vreemd.

Maar verder super camera ook met bewegende beelden enzo, allemaal goed te doen, alleen in donkere ruimtes wat last van ruis.

Hieronder paar voorbeeldjes, allemaal uit de losse hand genomen trouwens.
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/foto's/FZ7_1.jpg

Zelfs in het water zijn de stenen en dergelijke nog goed zichtbaar 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/foto's/FZ7_2.jpg

Deze is gemaakt op 12 keer zoom, dus goed te doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/foto's/FZ7_12zoom.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flagnite schreef op zondag 16 juli 2006 @ 08:20:
[...]

Vol, anders had je em niet hoeven te kopen?
Ik bedoel, als ik de 2e accu niet nodig heb (dus buiten vakanties, ed)
ligt de niet gebruikte accu soms wel maanden werkloos te zijn.
Had ergens gelezen, dat je hem vol moest bewaren, terwijl anderen zeggen
dat je ze het beste leeg kan bewaren, en af en toe op te laden.

Dus zodoende mijn vraag, hoe het beste te bewaren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:26:
[...]

Ik bedoel, als ik de 2e accu niet nodig heb (dus buiten vakanties, ed)
ligt de niet gebruikte accu soms wel maanden werkloos te zijn.
Had ergens gelezen, dat je hem vol moest bewaren, terwijl anderen zeggen
dat je ze het beste leeg kan bewaren, en af en toe op te laden.

Dus zodoende mijn vraag, hoe het beste te bewaren.
Vol is t beste voor de levensduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:11:
[...]

Vol is t beste voor de levensduur
Dit klopt niet meer voor Lithium accu's:

"While lead-acid batteries must always be kept at full charge, nickel and lithium-based chemistries should be stored at 40% state-of-charge (SoC). This level minimizes age-related capacity loss, yet keeps the battery in operating condition even with some self-discharge. "

Afbeeldingslocatie: http://www.batteryuniversity.com/images/partone-19a.gif

Batteryuniversity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renumeration schreef op zondag 16 juli 2006 @ 09:07:
Heb ook net op de valreep voor me vakantie deze camera gekocht bij Azerty (was hij het snelst leverbaar). Met een extra accu en een 2GB sd kaartje.

Helaas dus nog lang niet alle functie van de camera geprobeerd maar wel beetje kunnen spelen :). Enigste wat ik merkte is dat het SD kaartje af en toe lastig was, gewoon op een willekeurig moment had ik SD card error, er even uit halen en met de klipje (voor de lock) spelen en er weer in en er was weer niks aan de hand, beetje vreemd.

Maar verder super camera ook met bewegende beelden enzo, allemaal goed te doen, alleen in donkere ruimtes wat last van ruis.
Van die SD kaart error heb ik ook last van gehad.
Had een 1gig kaartje aangeschaft via ebay (sandisk ultra 2), en toen begon ook dat geouwhoer
met die sd kaart error.
Gisteren had ik een paar foto's gemaakt, en bij thuiskomst wou ik ze bekijken, maar alle foto's
waren opeens verdwenen. Op de computer zag ik allemaal rare bestandjes met chinese tekens
op de kaart staan, maar de foto's ware pleitte.
Heb via de pc de kaart geformateerd, en sindsdien geen problemen meer, dus misschien heb je hier wat aan, voordat het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
nee foto's enzo blijven er allemaal op staan... gelukkig niet zeg... 650 vakantie foto's weg 8)7 ben ik blij dat ik dat niet heb..

Maar gewoon op een willekeur moment had ik het.... ff met pieletje spelen en je kon weer verder met schieten en alles stond er nog gewoon op.

Misschien ook een keer formateren op de pc..thanks voor de tip

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teleconverter
Ik las hier dat iemand een olympus 180 teleconverter gebruikt.
Heb ik hier nog een adapterring voor nodig, of kan ik deze direct op het toestel schroeven ?

Heeft hier iemand ervaring met andere teleconverters en de dmc fz7 ?
bv.
de raynox 2020 pro
of de olympus tcon-17 ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

groet
Taco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:24:
Teleconverter
Ik las hier dat iemand een olympus 180 teleconverter gebruikt.
Heb ik hier nog een adapterring voor nodig, of kan ik deze direct op het toestel schroeven?
Je hebt een adapterring nodig. De lens schuift naar buiten, dus direct een teleconverter erop draaien kan niet.
Heeft hier iemand ervaring met andere teleconverters en de dmc fz7 ?
bv.
de raynox 2020 pro
of de olympus tcon-17 ?
Ik heb laatst wat foto's gezien met de Raynox 2020 pro icm de Sony H5 en de kwaliteit was niet al te best. Veel purple & green fringing. Voor de Sony is er een Sony teleconverter lens die het best gebruikt kan worden. Volgens mij heeft Panasonic geen 'eigen' teleconverter. Van de Olympus heb ik goede shots gezien icm de FZ20.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:00:
[...]
Je hebt een adapterring nodig. De lens schuift naar buiten, dus direct een teleconverter erop draaien kan niet.
[...]

Ik heb laatst wat foto's gezien met de Raynox 2020 pro icm de Sony H5 en de kwaliteit was niet al te best. Veel purple & green fringing. Voor de Sony is er een Sony teleconverter lens die het best gebruikt kan worden. Volgens mij heeft Panasonic geen 'eigen' teleconverter. Van de Olympus heb ik goede shots gezien icm de FZ20.
je vergeet te vermelden dat die ring bij de camera zit. Er hoeft dus niet nog es 35 euro worden neergelegd voor de ring :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:35:
[...]je vergeet te vermelden dat die ring bij de camera zit. Er hoeft dus niet nog es 35 euro worden neergelegd voor de ring :*)
Didn't know :-) Goed dat de adaprterring erbij zit. Ik kreeg 'm ook erbij bij m'n H2. Volgens mij bij Canon niet.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

nadroJ schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:00:
[...]
[...]

Als het goed is zat er een boekje met mogelijke accesoires voor de fz7 bij je camera, daar staat ook een telelens, extra macro en filters geloof ik...

Verwijderd

Ik ben nog steeds helemaal blij met deze camera. Ik heb vandaag een 1 gb sandisk ultra 2 kaartje binnengekregen. Dat wordt dus lekker knallen tijdens de vakantie.

Als ik een tip mag geven. Voor een goedkoop sandisk ultra 2 kaartje check marktplaats.nl

http://www.sandisk.com/Pr...Disk_Ultra_II_SD_1GB.aspx

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:13:
Ik ben nog steeds helemaal blij met deze camera. Ik heb vandaag een 1 gb sandisk ultra 2 kaartje binnengekregen. Dat wordt dus lekker knallen tijdens de vakantie.

Als ik een tip mag geven. Voor een goedkoop sandisk ultra 2 kaartje check marktplaats.nl

http://www.sandisk.com/Pr...Disk_Ultra_II_SD_1GB.aspx
Voor de helft van de prijs vind je een kaartje dat 2x groter en 2x sneller is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twister336 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:53:
[...]

Voor de helft van de prijs vind je een kaartje dat 2x groter en 2x sneller is :P
Naja, voor 25 euro inclusief verzending kon ik 'm niet laten liggen. Zeker ook omdat deze minder van je batterij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:36:
[...]

Naja, voor 25 euro inclusief verzending kon ik 'm niet laten liggen. Zeker ook omdat deze minder van je batterij vraagt.
25 euro incl. verzending is een mooie prijs voor deze kaart.
Voor mij is 1GB toch wel wat weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Een fotootje tijdens een vliegshow:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/Vliegshow.jpg

De FZ7 deed het redelijk tijdens de vliegshow alhoewel er toch te veel ruis en te weinig details op de meeste foto's waren. Maar het was wel bewolkt en de zon stond aan de verkeerde kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook deze camera en ben er zeer tevreden over!
Alleen een vraagje aan de gebruikers, hoe doen jullie macro foto's maken. Het object van heel dichtbij naderen en dan niet zoomen (dat lukt namelijk niet omdat hij hem dan niet scherp krijgt), of gaan jullie een metertje van het object afstaan en dan geheel inzoomen? Wie kan me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het toestel heeft een speciale macro stand, daarmee kun je tot op een paar centimeter afstand scherpstellen (tulpje op de draaiknop)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik, maar dan kan ik niet meer inzoomen, dus heb ik het gevoel dat als ik op 1 meter nader, ik het vliegje dichterbij kan halen dan dat ik zonder zoomen er op paar centimeter vanaf ga zitten, of heb ik dit fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik denk dat je fout bent. Marco werkt het best om kleine beestjes groot te maken :)

Wil je zoomen in macro mode dan kun je best een macroconverter kopen. Zoals bv. de Raynox DCR-150 en DCR-250. Die kosten +/- 35 euro.

Een paar voorbeelden:
http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157594160852929/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, zo'n extra lens is het geld wel waard ofniet? Op die voorbeelden zijn ze toch veel duidelijker! Deze resultaten zal ik nooit kunnen halen zonder die lens. Maar om even mijn probleem uit de lucht te krijgen, ik kan dus beter zonder zoom op een paar centimeter afstand foto's gaan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De macro mode is idd volgens mij voor als je b.v. een bloem staand wil fotograferen. Je kan ook de camera 5 cm ofzo erbij houden.

Quote van mijzelf, foto in macro mode:
Mr_gadget schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:43:

voorbeeldje tot nu toe:

[afbeelding]

Geen nabewerking, alleen resize..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik zo'n Raynox DCR-250 gewoon op dit toestel bevestigen zonder dat ik er nog iets bij moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:26:
Kan ik zo'n Raynox DCR-250 gewoon op dit toestel bevestigen zonder dat ik er nog iets bij moet kopen?
Een paar posts hierboven vermeldt Wouterrs dat bij de FZ7 een adapterring bijgeleverd wordt. Hierop kan je Raynox DCR-250 schroeven. Dus nee, je hoeft niks erbij te kopen :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
wow echt goed dat Raynox gister voorbij kwam ik had net prijzen opgevraagt van de orginele Panasonic Tele/Macro lenzen en die zijn echt mega duur

ik wil er zoiezo een Tele lens bij en een macro lens en ik zat nog aan meer dingen te denken maar met deze prijzen worden gedachtes werkelijkheid :)

als ik zo naar foto's op internet kijk denk ik niet dat de lenzen van panasonic veel beter zullen zijn die komen zowat overeen met prijzen van spiegel reflex lenzen en dat is juist de reden dat ik niet voor spiegelreflex ben gegaan ben niet zo rijk :)

(in plaats van lenzen bedoel ik natuurijk converters)

[ Voor 4% gewijzigd door HADES2001 op 15-08-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Hier een paar macrootjes van de FZ7 zonder converter.
Dit zijn 100% crops (wel zwaar nabewerkt) zodat je kunt zien hoe dicht je bij een object kunt komen.
Alledrie genomen vanop 2-3cm.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/macro_sprinkhaan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/macro_libel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/macro_kikker.jpg

Met zo'n macroconverter kun je nog betere resultaten krijgen. Met de DCR-250 kun je 6,4x inzoomen vanop een afstand van 11cm.
Meer info op de Raynox website.
Daar staat ook dat je een extra adapterring nodig hebt maar volgens mij moet dat met de standaard adapterring ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
ja ik weet het maar die adapter ring van panasonic die kost niet zoveel dus dat is geen probleem alleen meer dan 200 euro voor een macro lens voor 60 euro heb ik de 150 en 250 van raynox stuk aantrekkelijker

ik ben vooral geintresseert in de telelens die C180 vondt ik niet zo goed presteren dus hopen dat die beter is

ik probeer momenteel steeds meer te fotograferen begin het ook heel erg leuk te vinden (vorige camera een Nikon Coolpix 2 MP met praktisch geen opties)
dus met de FZ7 wordt het allemaal weer een stuk leuker :)

wat ik me alleen afvraag met de orginele accu ko ik in maduredam 400 foto's maken en hij zat op de laatste streep dus nog niet eens leeg gaan die namaak accu's net zo lang mee of iets korter ?
(namaak accu voor 15 euro tegen de orginele 80 euro)
want ik heb hier 2 merken batterijen liggen 2100 Mah en die gaan langer mee met oegieboegie 2500 Mah dus ik vertrouw waardes niet meer zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Welke teleconverter had je dan in gedachte?
De Olympus Tcon-17 zou het beste resultaat geven. Kost iets van een 80 euro op eBay.
Daar heb je in ieder geval die 55m adapterring van Panasonic voor nodig.

Ik heb geen ervaring met namaakaccu's maar ik heb er al wel veel over gelezen. Sommigen werken heel slecht en anderen doen het even goed of zelfs beter dan de originele. Dus beter even op zoek gaan naar gebruikerservaringen voor je er eentje koopt.

[ Voor 53% gewijzigd door Twister336 op 16-08-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
ik zat te denken aan deze
http://raynox.co.jp/english/dcr/dcr2020pro/index.htm

het leek me wel een goeie voorbeeld foto's laten ook niet veel lichtwegval zien
en zelf ben ik niet zon fan om op ebay te kopen ik heb het liever uit een echte winkel
kheb nu al een winkel die voor € 22,95 accu's levert die sterker zouden moeten zijn dan de orginele
http://www.digiplanet.nl

maar de telelens is niet van het grootste belang ik wil wel verder kunnen inzoomen maar vooral de macro functie wil ik verbeteren

hier
http://www.budgetfoto.nl/index.php?hoofd=020&sub=058
verkopen ze de DCR 150 € 27,50 en de DCR 250 € 32,50
mischien iets duurder dan via marktplaats/ebay maar slechte ervaringen gehad met die verkoopplaatsen dus vermijd ik ze liever als het kan

momenteel heb ik 2 gig SD kaart van dane elec zit eraan te denken er mischien een 4 gig bij te kopen maar 2 gig is verlopig voldoende
(kheb ook nog een 20GB image tank :))

mischien dat mensen denken WOW zon camera zoveel ideen i know als ik het geld had stond er een D20 maar helaas moet ik het met iets minder doen (ik doe het meestal van de koopjes die ik spontaan tegenkomt dankzij wat mooie uitval had ik deze camera voor 270 euro)

Verwijderd

Standaard macro van FZ7

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/daLord/Fotokes/bee.jpg
Pagina: 1 2 3 4 Laatste