Toon posts:

[pre-Contest] fair play 3D contest!

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik vind dit ook wel een erg leuk idee. Maar kun je mischien nog vermelden voor wanneer het allemaal moet enzo. Of ben je mischien nog niet zo ver.. Ik moet nog even een leuk koelsysteempje in elkaar zetten dan ;)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:08:
[...]

K denk dat de meeste graag willen weten waar ze aan toe zijn voor ze gaan inschrijven ;)

De meeste zitten denk ik tog nog met de vraag welke kaartje's het worden, wat de kosten zijn, welke benchmarks er gedraait worden enz.... ;)

Kortom....nog een hoop onduidelijkheid :)
Dit is inderdaad de reden dat ik me nog niet aangemeld heb. Ik wil graag eerst weten welke kaartjes, hoe de inkoop precies georganiseerd gaat worden en wanneer we van start gaan.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:40:
[...]

Ik heb geen aparte bench disk, en ik denk ook niet dat dat voor deze contest nodig is, omdat het puur draait om de grafische kaarten. Daarnaast zou de organistator nog de benchmarks bepalen aan de hand van een aantal tests die hij gaat doen.
Puur draait om grafische kaarten is niet waar imo...
Er zijn genoeg (software)tweaks die de FPS van 3dmark01se, en ook de nature test omhoog doen gaan.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 13:32

AJK

...

gambr0 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:17:
[...]

Dit is inderdaad de reden dat ik me nog niet aangemeld heb. Ik wil graag eerst weten welke kaartjes,
deze:
agp: http://www.asus.nl/produc...model=271&modelmenu=1
128MB
250mhz core
400mhz mem
128-bit
geen turbocache ed.

pci-e: http://www.asus.nl/produc...model=399&modelmenu=1
128mb
325mhz core
400mhz mem
64-bit
hoe de inkoop precies georganiseerd gaat worden
alles gaat via/naar/vanaf unknown_road
en wanneer we van start gaan.
zodra er meer mensen als jij zich definitief op geven en er een redelijk hoeveel heid video kaarten besteld kunnen worden

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Edit: Dan niet he... :>

[ Voor 123% gewijzigd door DesertShooter op 27-01-2006 20:54 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24

DaWaN

'r you wicked ??

3dmark03, want in '01 ben je toch best wel CPU afhankelijk.
In 3dmark03 zijn die cheape kaarten in WoF zelfs GPU limited dus leuker lijkt mij zo :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• El Snorro
DaWaN schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:21:
3dmark03, want in '01 ben je toch best wel CPU afhankelijk.
In 3dmark03 zijn die cheape kaarten in WoF zelfs GPU limited dus leuker lijkt mij zo :)
Niet waar, in WOF haalde ik VEEL hogere scores met een 3,2ghz a64 tov een 2,8ghz ofzo...
En dat met een 6200 wat ook geen topkaart is.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Idd WoF is heel erg gevoelig voor CPU speed verhogingen merk ik zelf altijd.

Verwijderd

Topicstarter
@desertshooter: de benchmark bepalen we wel als we de kaarten binnen hebben. Dan kunnen we er pas wat zinnigs over zeggen. We kunnen hier met ze alle wel blijven speculeren over welke benchmark we moeten gebruiken maar we kunnen ook gewoon kijken als de kaarten binnen zijn wat we gebruiken als maatstaaf ;) sorry maar ik ga dus echt 0,0 met die poll doen :D

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:32:
@desertshooter: de benchmark bepalen we wel als we de kaarten binnen hebben. Dan kunnen we er pas wat zinnigs over zeggen. We kunnen hier met ze alle wel blijven speculeren over welke benchmark we moeten gebruiken maar we kunnen ook gewoon kijken als de kaarten binnen zijn wat we gebruiken als maatstaaf ;) sorry maar ik ga dus echt 0,0 met die poll doen :D
Verwachtte ik al wel, het is maar een richtlijn.

Maar de keuze qua kaart staat toch al vast? (X300se en FX5200?)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:01:
[...]

Niet waar, in WOF haalde ik VEEL hogere scores met een 3,2ghz a64 tov een 2,8ghz ofzo...
En dat met een 6200 wat ook geen topkaart is.
Dat klopt maar in 03 is alleen WoF cpu afhankelijk en in 01 eigenlijk alles. WoF is dan met zulke kaarten ook nog wel GPU limited denk ik, niet helemaal maar wel zeker voor een deel. Als we '01 doen wint diegene met de snelste CPU heb je misschien niet eens dikke koeling op die VGA voor nodig. We moeten eigenlijk gewoon 1 zo'n kaartje kopen en testen.

[ Voor 30% gewijzigd door DaWaN op 27-01-2006 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom???? kan aan mij liggen hoor maar die contest duurt niet 1 dag hoor dus we hebben zat tijd om een goeie benchmark te bepalen als de contest onderweg is.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Inderdaad, wat een gezeur om niets allemaal :+

Bovendien gaat het toch om de lol en dat je wat van elkaar kan leren...
De kerel met de hoogst geclockte cpu/lompste koeling/weet ik veel zal toch altijd voordeel hebben
tov van de budget OC-er, welke test je ook kiest...

[ Voor 4% gewijzigd door Jack op 27-01-2006 22:08 ]

[Specs]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

das wat Jack, om eerlijk te zijn verwacht ik echt neit dat ik een super dikke 3dmark ga neerzetten hoor, voor een low- end kaartje.
Maargoed tis de ideaale gelegenheid van mij om eens iets met 'extreme' koeling te doen zonder het risico dat ik belangrijke zooi uit me eigen pc sloop.
En voornamelijk: TIS LEUK :P

Gabriël AM5

• Jack

Jack

MHz Matters

en daar gaat het om! _/-\o_
boeie wat voor vga er komt of welke test

[ Voor 4% gewijzigd door Jack op 27-01-2006 22:28 ]

[Specs]

Verwijderd

El Snorro schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:19:
[...]

Puur draait om grafische kaarten is niet waar imo...
Er zijn genoeg (software)tweaks die de FPS van 3dmark01se, en ook de nature test omhoog doen gaan.
Ik denk dat de gemiddelde tweaker wel sportief genoeg is om dit soort flauwe grappen / tweaks / valsspeeltechnieken toe te passen. Ik kan een screenshot ook manipuleren, maar hoe (maten-)naaierig wil je zijn?

Hopelijk kan ik iedere deelnemer van de contest het vertrouwen van een eerlijke en fatsoenlijke deelname. Als dat niet zo is mogen ze mooi met niet verdiende eer gaan strijken, daar maak ik me dus niet druk om. Wil je ten koste van alles de contest winnen, je gaat je gang maar... Als ik eerlijk 10e word vind ik dat beter dan dat ik door vals te spelen 2e word.
Kijk, daar gaat het om :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 00:56 ]

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
We gaan gamen tegen elkaar :)
Boeiuh wat low en high end koeling en HW betreft.

Als je maar LOL heb en de uitdaging wil aangaan
Gewoon elkaar ff gek maken :)

Verwijderd

ik ga zowiezo 100% zeker meedoen,
maar is het geen idee om gewoon toe te staan dat men met meerdere dezelfde kaarten aan de slag gaat, niet zozeer om de beste te kiezen, maar zodat niemand zal aarzelen vmods e.d. te doen :)

• El Snorro
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:54:
[...]

Ik denk dat de gemiddelde tweaker wel sportief genoeg is om dit soort flauwe grappen / tweaks / valsspeeltechnieken toe te passen. Ik kan een screenshot ook manipuleren, maar hoe (maten-)naaierig wil je zijn?

Hopelijk kan ik iedere deelnemer van de contest het vertrouwen van een eerlijke en fatsoenlijke deelname. Als dat niet zo is mogen ze mooi met niet verdiende eer gaan strijken, daar maak ik me dus niet druk om. Wil je ten koste van alles de contest winnen, je gaat je gang maar... Als ik eerlijk 10e word vind ik dat beter dan dat ik door vals te spelen 2e word.
Ik bedoel geen photoshop achtige dingen, maar ik weet toch 200% zeker dat een goed getweakte speciale ATI (voor pci-e dan) Win2k install met ricky tweak, L2 size register tweak, LOD (nu ook voor ati ja) Cat 4.12 en nog wat andere leuke dingen (ik weet ze zowat uit mn hoofd, bench nu al zo lang met ati) een Veel hogere score oplevert dan een standaard windows XP install. Terwijl die tweaks gewoon geen valsspelen zijn...

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:41:
[...]

Ik bedoel geen photoshop achtige dingen, maar ik weet toch 200% zeker dat een goed getweakte speciale ATI (voor pci-e dan) Win2k install met ricky tweak, L2 size register tweak, LOD (nu ook voor ati ja) Cat 4.12 en nog wat andere leuke dingen (ik weet ze zowat uit mn hoofd, bench nu al zo lang met ati) een Veel hogere score oplevert dan een standaard windows XP install. Terwijl die tweaks gewoon geen valsspelen zijn...
LOD zit echt in het grijze gebied maar Win2k met DX8.1 is echt gewoon VEEEEEL sneller en geen cheat. Ook ricky tweak en L2 size en rest van de tweaks niet. Ik ga die dus gewoon gebruiken, alleen LOD tja, inmiddels hoort dat zowat bij het 3dmarken (helaas)

• El Snorro
DaWaN schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:54:
[...]

LOD zit echt in het grijze gebied maar Win2k met DX8.1 is echt gewoon VEEEEEL sneller en geen cheat. Ook ricky tweak en L2 size en rest van de tweaks niet. Ik ga die dus gewoon gebruiken, alleen LOD tja, inmiddels hoort dat zowat bij het 3dmarken (helaas)
Tjah ik vind dat alle middelen toegestaan moeten zijn, ook bij dit soort dingen.
Je kunt het gebruik ervan toch niet beperken....

LOD hoort er imo gewoon bij.

• gambr0
Het gaat toch om het overclocken? Niet om wie de meeste tweaks voor 3dmark kent?

Ik ben namelijk een noob in die tweaks en kan ze dus ook niet gebruiken.. (of jullie moeten een lijstje maken met tutorials....)

Die tweaks vind ik persoonlijk niet onder het overklokken van een videokaart vallen.

Verwijderd

Maar het val wel onder tweaken ;)
Die tweaks kun je ongeveer allemaal vinden op XS ;)
En het gaat denk ik hier meer om wie de beste score haalt.. nouja.. alletwee eigenlijk wel. Meeste Mhz'en en hoogste score :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik wel.
een schuifje omhoog gooien in Rivatuner oid kan iedereen vanaf 3 jaar dus als dat alleen amg is erg geen lol meer te beleven.
Het zijn ook meer optimalisaties, dus je pc gewoon instellen voor eht gebruik in 3d mark/andere bench progsel in plaats van een pc die gewoon goed draait in alles.
Opzich niets oneerlijks aan lijkt me.

Gabriël AM5

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik vind dat het tweaken en fine tunen ook gewoon bij overklokken hoort. Als je hoge scores wilt halen moet je nou eenmaal tweaken en aangezien deze contest over scores gaat en niet over de hoogste clocks zal ik maar is leren tweaken ;).

|| Specs || SuperPI 1m

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

gambr0 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:05:
Het gaat toch om het overclocken? Niet om wie de meeste tweaks voor 3dmark kent?

Ik ben namelijk een noob in die tweaks en kan ze dus ook niet gebruiken.. (of jullie moeten een lijstje maken met tutorials....)

Die tweaks vind ik persoonlijk niet onder het overklokken van een videokaart vallen.
Ik ben vroeger wel veel met die dingen bezig geweest, maar moest ook mijn voorhoofd even fronzen bij het lezen van de tweaks waar de heren het over hadden. Toen ben ik wat gaan googlen en had binnen 5 minuten een aantal 3dmark tweak guides te pakken. Even doorgelezen en ik wist waar ze het over hadden :) . Het is allemaal niet zo moeilijk, gewoon even zoeken als je iets niet weet. En nee, ik heb de links niet voor je, ik heb ze namelijk niet opgeslagen, aangezien google ze voor me bewaart ;) .

• gambr0
Syzzer schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:54:
[...]

Ik ben vroeger wel veel met die dingen bezig geweest, maar moest ook mijn voorhoofd even fronzen bij het lezen van de tweaks waar de heren het over hadden. Toen ben ik wat gaan googlen en had binnen 5 minuten een aantal 3dmark tweak guides te pakken. Even doorgelezen en ik wist waar ze het over hadden :) . Het is allemaal niet zo moeilijk, gewoon even zoeken als je iets niet weet. En nee, ik heb de links niet voor je, ik heb ze namelijk niet opgeslagen, aangezien google ze voor me bewaart ;) .
Okee, ik zal me er toch maar ff in verdiepen dan. Ik denk dat het komt, doordat ik alleen ervaring heb met overklokken voor dagelijks gebruik en niet voor de hoogste scores. En dan gaat het om de hoogste klok en niet om de hoogste scores.

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:11:
ik wel.
een schuifje omhoog gooien in Rivatuner oid kan iedereen vanaf 3 jaar dus als dat alleen amg is erg geen lol meer te beleven.
Het zijn ook meer optimalisaties, dus je pc gewoon instellen voor eht gebruik in 3d mark/andere bench progsel in plaats van een pc die gewoon goed draait in alles.
Opzich niets oneerlijks aan lijkt me.
vergeet het modden van de kaart zelf niet ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Exigence

dnkroz

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_1909_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_1911_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_1922_600.jpg

Zo, de boel staat weer klaar :) Laat maar komen die kaarten :Y) Ik ben er klaar voor. Zodra ik het kaartje heb ga ik de benchschijf (onderste) inrichten met Windows 2000, DX8.1, 3DMark2001 en diverse andere dingen en tweaks. En dan kunnen we aan de slag :9

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
netjes

ga morgen ook beginnen met bouwen

hoe staat het met de kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
ok, als ik dinsdag nog niks heb gehoort van andere aanbiedingen worden het de asus kaarten. we zullen zien ;)

ps. niet mijn schuld als er straks een beter aanbod binnen komt! :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 20:23 ]

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:14:
ok, als ik dinsdag nog niks heb gehoort van andere aanbiedingen worden het de asus kaarten. we zullen zien ;)
Mooi :)

Heb er zin in >:) Ik zal me mobo weer eens verlossen van mijn kast :P

• Jack

Jack

MHz Matters

@ Exigence, setups posten ja >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.makkink/desk1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.makkink/desk2.JPG
en check de ubere 5.1 setup ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Jack op 29-01-2006 20:54 ]

[Specs]

Verwijderd

Imagine this alvast ;)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v233/waussie/DSC00035.jpg

En waar het draaien gaat
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v233/waussie/DSC00032.jpg

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Jemig, zoiets hoe ik dus echt niet in huis neer te zetten, me ma gaat al trippen als dr 3 onderdelen op me bureau liggen :|
Maargoed die is ook echt té opruimerig
Ziet er iig erg leuk uit zo bij jullie allemaal ;)

Ennuh Jack, beetje doof dat je al die speakers zo vlak naast je hebt staan :+

Gabriël AM5

• Exigence

Exigence

dnkroz

sapphire schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:21:
Jemig, zoiets hoe ik dus echt niet in huis neer te zetten, me ma gaat al trippen als dr 3 onderdelen op me bureau liggen :|
Maargoed die is ook echt té opruimerig
Ziet er iig erg leuk uit zo bij jullie allemaal ;)

Ennuh Jack, beetje doof dat je al die speakers zo vlak naast je hebt staan :+
Ach, ik heb twee kamers tot m'n beschikking :P Mijn slaapkamer, en een computerkamer voor mezelf (computer van m'n pa staat weer in een andere kamer :P ) Dus ik kan rommel maken wat ik wil :D

Nog eentje als afsluiter:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_1927_600.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 29-01-2006 23:17 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

hahahahaha en jullie vinden dat rommel??

Hier mijn eerste bench setupje, het is nu wat netter allemaal gelukkig

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/1esetupje.jpg

was intel p4 @4400mhz en een 5950-ultra @668x1053 voltmodded watercooled
aquamark 73k

dat waren nog eens tijden :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Een berg dozen onder je buro Man :)

goed mijn PCI-e setup zal waarschijnlijk dit worden :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60377/thumb.jpg

Op de graka zoiets :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22318/thumb.jpg

Maar kan goed ook weer wat anders zijn ;)
Ga niet alles prijs geven hehehe

[ Voor 37% gewijzigd door petervandamned op 30-01-2006 08:35 ]

• Syngrow
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Eerste air-cooled tests zullen waarschijnlijk in deze setup zijn:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j_bongers/Cooling/P3160137.JPG

Daarna wordt er denk ik geruild van koeling, air op cpu en phase op graka :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Hmm, binnenkort deze setup maar weer eens opbouwen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/pc/images/125_2509.jpg

Maar dan moet de koeling op een ander component O-) .

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Syngrow schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:54:
Eerste air-cooled tests zullen waarschijnlijk in deze setup zijn:

[afbeelding]

Daarna wordt er denk ik geruild van koeling, air op cpu en phase op graka :P
Kijk dat is creatief........lol >:) een big typhoon op je graka....... _/-\o_

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Rol-Co schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:34:
[...]

Kijk dat is creatief........lol >:) een big typhoon op je graka....... _/-\o_
Ach, je moet iets wanneer je wc blok niet meer op de 7800 serie past :+

En aangezien het maar een kwestie was van de heatpipes een beetje bijbuigen + een holddown zagen was het zo klaar. Iig minder werk als mn WC blok verbouwen ;)

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• El Snorro
lol nu ik hier phase change zie realiseer ik me dat mn prom nog bij Jort is :P

Ben ook zo verwend met de performace van TTBT ;)

• goeiemorguh
Syngrow schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:30:
[...]

Ach, je moet iets wanneer je wc blok niet meer op de 7800 serie past :+

En aangezien het maar een kwestie was van de heatpipes een beetje bijbuigen + een holddown zagen was het zo klaar. Iig minder werk als mn WC blok verbouwen ;)
Damn heb je daar wat meer pics van :9~

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

@Syngrow
waar zijn je ramsinks gebleven?
zouden van pas kunnen komen imo.

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:52:
@Syngrow
waar zijn je ramsinks gebleven?
zouden van pas kunnen komen imo.
Een 7800GT heeft standaard geen ramsinks, alleen maar een koeler die er dmv hele brakke heatpads overheen valt. Aangezien ik de kaart niet gevmod heb, ga ik er geen losse op zetten (airflow is genoeg) en verder wil AC Ryan die kaart nog een keer terug in z'n orginele toestand (met stock cooler dus) wat ook niet echt bijdraagd aan mijn drang om sinks te monteren :p

Ik heb overigens nog wel een setje van die dingen liggen die ik bij een VF700-Cu kreeg, deze gaan op de kaart die ik voor de contest binnen krijg ;)

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 14:17
Ik ben niet van plan om mee te doen maar ik heb wel en suggestie:

zou het niet interessant zijn om dezelfde kaart (met exact dezelfde specs) van meerdere fabrikanten toe te staan. er kan in het begin overlegd worden welke allemaal mogen (zodat je niet een merk hebt wat een betere chip heeft).

Dan kan er gekeken worden welke merken goed overclocken en welke minder. Lijkt me wel een interessant onderzoek.

maar zoals ik al gezegt heb het is maar een suggestie.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 22:25
martijnve schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:55:

zou het niet interessant zijn om dezelfde kaart (met exact dezelfde specs) van meerdere fabrikanten toe te staan. er kan in het begin overlegd worden welke allemaal mogen (zodat je niet een merk hebt wat een betere chip heeft).

Dan kan er gekeken worden welke merken goed overclocken en welke minder. Lijkt me wel een interessant onderzoek.

T lijkt me juist de bedoeling dat iedereen ''gelijke'' kansen heeft ;)

En k denk dat er altijd kleine verschillen tussen verschillende fabrikanten zitten waarmee je dan weer net iets harder kan :>

[ Voor 10% gewijzigd door Dubbel Fristie op 30-01-2006 18:12 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 14:17
TrIsTaN_tDb15 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:10:
[...]

T lijkt me juist de bedoeling dat iedereen gelijke kansen heeft
de kansen zijn ook gelijk. ze zijn (bijna) evenduur + ook met dezelfde kaart van het zelfde merk, uit dezelfde winkel heb je geen gelijke kansen.

edit: ik spreek mezelfd tegen maar het idee is duidelijk:
ze zullen er hierdoor niet ongelijker op worden. (als je dus bij het uitzoekken van toegestane merken er op let dat ze dezelfde gpu hebben en geen dumbed down versie van een duurdere chip (bijv de sapphire radeon 9800PRO))

[ Voor 30% gewijzigd door martijnve op 30-01-2006 18:15 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• goeiemorguh
TrIsTaN_tDb15 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:10:
[...]

T lijkt me juist de bedoeling dat iedereen ''gelijke'' kansen heeft ;)

En k denk dat er altijd kleine verschillen tussen verschillende fabrikanten zitten waarmee je dan weer net iets harder kan :>
Dat is ook precies wat martijnve bedoeld, kijken of en welke verschillen er tussen fabrikanten zitten (correct me if im wrong ;)). Alleen is dat juist niet de bedoeling voor deze contest, iedereen moet precies gelijke kansen hebben.

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Topicstarter
martijnve schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:55:

de kwaliteit van de chip is niet merk afhankelijk ofzo hoor. Als een fabrikant een zooi chips bij ATI of nVidia bestelt zal die het resultaat van een hele lading wafers krijgen. Daar zitten goede en slechte chips tussen. Het is niet zo dat de ene fabrikant de goede krijgt toegestuurd en de ander de slechte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:26:
[...]

de kwaliteit van de chip is niet merk afhankelijk ofzo hoor. Als een fabrikant een zooi chips bij ATI of nVidia bestelt zal die het resultaat van een hele lading wafers krijgen. Daar zitten goede en slechte chips tussen. Het is niet zo dat de ene fabrikant de goede krijgt toegestuurd en de ander de slechte.
Dat zou nog eens wat zijn. Als een fabrikant dalijk belt naar ATI en zegt:"doe mij 2000 chips uit het midden van de wafer" :P

Enige verschil is de layout soms. Maakt toch ook wel een verschil uit vind ik. Gezien voltmods enzo. Had laatst een 6600GT gekocht en gehoopt een bepaalde layout. Bleek het een andere te zijn waar nog geen mod voor gevonden was. Heb er na lang zoeken toch eentje gevonden :)

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1060028%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1090072%20(small).jpg
Lol, vergeten soundblaster-kaartje eruit te flikkeren :P

[ Voor 39% gewijzigd door DesertShooter op 30-01-2006 20:02 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:26:
[...]

De kaart fabrikant bepaald de mem chips ;) Vergeet dat niet. Ik had pas een Gigabyte en een Asus 6200, op die asus zat 3,6ns mem en op die Gigabyte 4,0ns. Allebei de kaarten dezelfde specs. Ook de voltage regualtors zijn anders op de Asus, maakt dus weldegelijk verschil ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is geen garantie dat een bepaald merk altijd beter clockt dan de andere.

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:25:
ja maar dat is geen garantie dat een bepaald merk altijd beter clockt dan de andere.
Op core gebied niet maar op mem gebied wel. Dat zag je met de 6600GT, die extreme leadtek had 1,6ns mem ipv 2,0ns en klokte veel beter (op zn mem dan) dan normale kaarten. Core is meestal bij ieder merk ongeveer hetzelfde.

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Ik zie dat de Big Typhoon erg populair is bij de 'die hard' tweakers :)

Verwijderd

Topicstarter
mjah maar dat wil niet zeggen dat leadtek op elke kaart snellere chips zet dan de concurrenten ookal doen ze dat bij dit model. het doel van martijnve was namelijk om te kijken of een bepaald merk beter klokt dan de andere, niet of er bepaalde types van een merk beter klokken.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

vet man ik zie allemaal van die dikke pc's staan zonder kast enzo dat is wel lachen en ziet er wel vet uit,
maar wat moeten jullie toch allemaal met die gekleurde kermis koelers dat ziet er niet uit man.... |:(

• peddro
  • Registratie: Februari 2004

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Moet me nog ff inschrijven samen met AMD64... maar ff een vraagje, is er een tijdslimiet oid?

want op 3 maart (waarschijnlijk) komt AMD64 hier, en pleuren er een mooie cascade op... maar dat is wel op 3 maart, dus is dat nog binnen de tijd zeg maar?

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Dat zijn voor zover ik kan zien ac ryan fans, die hebben gewoon erg veel airflow op volle snelheid tov andere merken :)

[ Voor 9% gewijzigd door m277755 op 30-01-2006 21:23 ]

• Jack

Jack

MHz Matters

m277755 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:22:
Dat zijn voor zover ik kan zien ac ryan fans, die hebben gewoon erg veel airflow op volle snelheid tov andere merken :)
ik heb inmiddels een Delta op mn TTBT geplaatst en een meter verderop voel je het nog waaien >:)

[Specs]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik wil net zeggen, gooi er een Delta/Nidec oid dergelijks op en je weet wat airflow is >:)

En ach looks are irrelevant, als het maar koelt toch :)

Gabriël AM5

• Syzzer

Syzzer

Prutser

koekoek2003nl schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:15:
vet man ik zie allemaal van die dikke pc's staan zonder kast enzo dat is wel lachen en ziet er wel vet uit,
maar wat moeten jullie toch allemaal met die gekleurde kermis koelers dat ziet er niet uit man.... |:(
Allemaal :? Gaan we generaliseren? :+

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Hehe ik had de prijs er nog in willen betrekken, maar dat is er helaas uitgevallen.
Voor 8 euro heb je 77 cfm (12 cm) en pokkeherrie. :p

Hoe dan ook, het lijkt erop dat ik ook mee ga doen, maar dan niet alleen. Het is nog niet helemaal zeker, vandaar dat ik me nog niet heb ikgeschreven O-)

[ Voor 53% gewijzigd door m277755 op 31-01-2006 01:39 ]

• El Snorro
peddro schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:21:
Moet me nog ff inschrijven samen met AMD64... maar ff een vraagje, is er een tijdslimiet oid?

want op 3 maart (waarschijnlijk) komt AMD64 hier, en pleuren er een mooie cascade op... maar dat is wel op 3 maart, dus is dat nog binnen de tijd zeg maar?
Hoe kom je aan die cascade dan?
En a64+cascade=coldbug=no go...

Zal vanmiddag eens pics van mijn riggie schieten en hierop gooien hehe :)

Verwijderd

Topicstarter
AMD64 bedoelt hij denk de user AMD64 mee ;)
of die contest op 3 maart nog draait weet ik niet.

• Jack

Jack

MHz Matters

El Snorro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:15:
[...]

Hoe kom je aan die cascade dan?
En a64+cascade=coldbug=no go...

Zal vanmiddag eens pics van mijn riggie schieten en hierop gooien hehe :)
niet alle a64's hebben een coldbug uiteraard ;) al is de kans wel groot...
daarnaast kan je nog coldplates tussen je ihs en evap stoppen,
bij elke 6mm coldplate wordt de cpu ongeveer 4 graden warmer :)

[Specs]

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Jack schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Dat zal een flink grote evap worden dan :+
Van -50 terug naar -10, dus (40/4)*6=60mm aan coldplate :P

Maar wel handig, ik denk dat ik er maar eens 1 onder mn promkiller duw. Kan weer een paar MHz schelen met de Opteron die ik heb.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
lijkt me best leuk om mee te doen, maar denk dat ik deze moet overslaan. in de hoop dat er een nieuwe contest komt hierna (zal best wel gok ik zo)

eerst maar afwachten hoe het zit met een Phase Changer aanschaffen :)
houd het hier verder goed in de gaten. Erg leuk om al opstellingen te zien. Had zelf een leuke opstelling in m'n hoofd (als ik een Phase Changer zou hebben dan, met een fan in m'n schoorsteen die mijn rad van de cpu koud mocht houden 8)7 )

volgende keer doe ik zeker mee :) kan ik eindelijk mijn creativiteit de vrije loop laten gaan :P

suc6 iedereen

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• El Snorro
Jack schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Laat ik er hier nu net een hebben zonder coldbug >:) ;) (BH memcontroller 4000+ 0505fpmw

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:09:
[...]

Laat ik er hier nu net een hebben zonder coldbug >:) ;) (BH memcontroller 4000+ 0505fpmw
Jij weer blij... zeker nu je Mach modded terug komt en je Artic Ceramique erbij hebt :9

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Beter als de contest gewoon 2 a 3 maanden duurt. Dan heeft iedereen genoeg tijd om van alles te proberen. (ik en peddro hebben die tijd ook zeker wel nodig). En wat maakt het uit dat hij zo lang duurt he? ;). Ik heb er wel zin in!.

Verwijderd

nee 1 maand perfect... goede competitie

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Voor jou mischien. Denk ook om andere.. (Mischien een poll erover, maar dat is niet mijn beslissing)

• goeiemorguh
Een poll erover lijkt mij ook een goed idee, uiteraard zal unknownroad moeten beslissen maar als iedereen 2 a 3 maanden wil moet dat toch kunnen?

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Topicstarter
ik vind maand wel mooie tijd. Als mensen zo lang de tijd hebben gaan ze het uit stellen en zien we dingen 1 voor 1 en is er totaal geen competitie. Als mensen het uberhaupt niet vergeten.

krijg ik na een paar weken gezeik "heb ik gewonnnennnennn? maammmaaa kijk is wat goed van mij!!!!"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 21:38 ]

Verwijderd

ja en nu maar ijsberen tot ik de kaart thuis krijg...

• goeiemorguh
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:31:
ik vind maand wel mooie tijd. Als mensen zo lang de tijd hebben gaan ze het uit stellen en zien we dingen 1 voor 1 en is er totaal geen competitie. Als mensen het uberhaupt niet vergeten.

krijg ik na een paar weken gezeik "heb ik gewonnnennnennn? maammmaaa kijk is wat goed van mij!!!!"
Hmm ja daar heb je gelijk in. Ach ik vind 1 maand ook tijd zat alleen hoop ik dan nog maar dat ik mee 'mag' doen |:( , mn ouders vinden het maar niks dat ik hier 'geld aan ga verspillen' :( . Mn 6600GT heeft het net ook al begeven dus ik hoop maar dat dat verder goed gaat met RMAen anders kan ik beter al mn geld bewaren voor een 6800GS oid...
Nou ik zie wel, als mn RMA en mn salaris (folder wijkje dus verschild nogal per week :X) doe ik gewoon lekker mee :P

|| Specs || SuperPI 1m

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mwah, le fuque.... dan mis ik een halve maand (Ben d'r ruim anderhalve week tussenuit in februari....) :P Ach wass, ben vanmiddag even bezig geweest m'n waterchiller weer up and running te krijgen, dus die komt in ieder geval mooi van pas :) Morgen doet 'ie het weer ;)

• Dubbel Fristie
AMD 64 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:43:
Beter als de contest gewoon 2 a 3 maanden duurt. Dan heeft iedereen genoeg tijd om van alles te proberen. (ik en peddro hebben die tijd ook zeker wel nodig). En wat maakt het uit dat hij zo lang duurt he? ;). Ik heb er wel zin in!.
Lijkt mij ook leuker, dan krijg ik meer het gevoel dat je waar voor je geld hebt :+

Misschien een leuke poll om te kijken hoe iedereen over de tijdsduur van de ''fair play 3D contest'' denkt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dubbel Fristie op 31-01-2006 23:29 ]

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
op het moment ben ik er ook wel voor om het wat wat langer dan een maand te laten duren.
zeker nu ik op het moment er moeilijk aan koper kan komen. (tips iemand?)

[ Voor 5% gewijzigd door ikman op 31-01-2006 23:21 ]

Verwijderd

Kijk 1 maand brengt veeeeeel meer competitie zoals u_r beschreef. daarnaast kan je altijd je results blijven posten alleen is de winnaar er alleen van de eerste maand!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ik denk dat 1 maand inderdaad beter is dan 2 of 3, om de hierboven genoemde redenen ;)

Ik moet er nogal van twijfelen: het lijkt erop dat ik alleen mee ga doen en niet in teamverband :| . Het zou dan mijn bedoeling zijn om hem zo heel mogelijk te houden :P zodat ik een beter kaartje heb voor mijn server, alleen als ik er 1 voor mijn server zou kopen zou ik denk ik voor iets meer geld een x1300 kopen (ik kijk nog wel eens films op mn server). Moeilijk moeilijk

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

kan dat PCI-e kaartje ook nog iets bizonders? wat zijn de spec's zit er tvout op?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vast we, zit dat neit standaard op ieder kaartje dan sinds euhm.....lang :P

Maaruhm who needs TV-out when OCing :P

Gabriël AM5

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

m277755 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:59:
Ik denk dat 1 maand inderdaad beter is dan 2 of 3, om de hierboven genoemde redenen ;)

Ik moet er nogal van twijfelen: het lijkt erop dat ik alleen mee ga doen en niet in teamverband :| . Het zou dan mijn bedoeling zijn om hem zo heel mogelijk te houden :P zodat ik een beter kaartje heb voor mijn server, alleen als ik er 1 voor mijn server zou kopen zou ik denk ik voor iets meer geld een x1300 kopen (ik kijk nog wel eens films op mn server). Moeilijk moeilijk
Als je met zo'n instelling aan de contest gaat beginnen dan heb je er ook weinig aan...

Volgens mij is het de bedoeling om ze zo hard mogelijk te laten gaan en daarbij horen ze kapot te gaan })

• El Snorro
Damn ik hoop niet dat de contest in maart valt?
Dan ben ik weekje skien :'(

Hopenlijk februari!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

El Snorro schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:56:
Damn ik hoop niet dat de contest in maart valt?
Dan ben ik weekje skien :'(

Hopenlijk februari!
En dat heb ik dus weer precies andersom :p .

Och, ik moet toch wel ergens tijd kunnen vinden/vrijmaken om eens flink aan de slag te gaan, zelfs als ik er een week tussenuit knijp ;) .

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Syngrow schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:50:
[...]

Als je met zo'n instelling aan de contest gaat beginnen dan heb je er ook weinig aan...

Volgens mij is het de bedoeling om ze zo hard mogelijk te laten gaan en daarbij horen ze kapot te gaan })
Hehe ik snap wat je bedoelt, maar daar heb ik helaas op het moment de centjes niet voor :( Ach ja, ik moet ook wel kunnen winnen zonder dat mijn exemplaar kapot gaat >:)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:54:
Kijk 1 maand brengt veeeeeel meer competitie zoals u_r beschreef. daarnaast kan je altijd je results blijven posten alleen is de winnaar er alleen van de eerste maand!
Als je het doet voor meer competitie dan kun je het net zo goed 1 of 2 weken van maken 8)7.

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

of 2 dagen!

Ik denk dat een maand een mooie periode is

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

AMD 64 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:54:
[...]

Als je het doet voor meer competitie dan kun je het net zo goed 1 of 2 weken van maken 8)7.
In 1-2 weken is het nogal lastig om een DI-Sessie te regelen ;)

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Misschien is het een leuk idee om per deelnemer een klein bedrag (1 euro oid) in de leggen, en dan per klasse (lucht, water en extreem bijv) een prijs aan de winnaar te geven. Hoeft niet veel te zijn, maar het lijkt mij een leuke aanmoediging. Het hoeft ook niet het 'budget' karakter van de contest te verpesten, want zo'n klein bedrag op 50 euro is niet iets om over te vallen lijkt me. Het voorkomt ook een beetje dat mensen alleen voor weinig geld een kaartje op willen pikken (al is 1 euro daar te weinig voor denk ik).

[ Voor 17% gewijzigd door m277755 op 01-02-2006 19:55 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

De eer moet genoeg zijn lijkt me?

Verwijderd

Een eervolle vermelding op de frontpage is wel een mooie prijs zou ik zo zeggen.

• Dubbel Fristie
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:14:

ps. niet mijn schuld als er straks een beter aanbod binnen komt! :D
Ben benieuwd :P Welke zijn het geworden O-) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:17:
Een eervolle vermelding op de frontpage is wel een mooie prijs zou ik zo zeggen.
en dan weer zo van die lekker comment, ik ben met men artikels ook al 2x op front page geweest,
1% is nuttige comment. De rest is bullshit:)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:39:
[...]

en dan weer zo van die lekker comment, ik ben met men artikels ook al 2x op front page geweest,
1% is nuttige comment. De rest is bullshit:)
ja idd
maar, als je wel een prijsje doet,
weten we nu al dat de mensen met DI systemen gaan winnen....

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

De goede benchmark moet voorkomen dat de mensen met de dikste processor winnen en een systeem met klassen (luchtkoeling, waterkoeling en extreme koeling) moet voorkomen dat gewoon diegene die er het meeste geld in stopt wint. Ik weet niet wat je bedoelt met DI.

Of ik meedoe of niet hangt niet af van of er een prijs te winnen is, het leek me gewoon wel een leuk idee. Als de massa / organisatie het er niet mee eens is merk ik het wel
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste