Toon posts:

[pre-Contest] fair play 3D contest!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:14:
[...]

Ik denk niet dat dit lukt, wat moet een winkel met +-80 fx5200 koelers?
verder als die x300se / fx5200 het clocken overleefd kun je hem als je de stock koeler hebt ook nog in een lowend bak stoppen ;)

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 13:28
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:14:
[...]

Ik denk niet dat dit lukt, wat moet een winkel met +-80 fx5200 koelers?
Het is ook tegen frauden. (of zoiets)
En het maakt mij niks uit, stock koeler is toch waardeloos immo.
Scheeld me weer moeite trouwens :P .
Je hebt alleen wel een probleem als je een DOA krijgt als er geen koeler of s/n meer op zit.
Want het is natuurlijk de bedoeling dat de kaart pas dood gaat als ie zo'n hoog mogelijke scoren heeft neergezet. })
Edit: 1 kaart per deelnemer neem ik aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Mod_Aap op 23-01-2006 22:27 ]

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Gaan we ook een boek bijhouden waarin staat, wanneer de uitvaart voor de de kaarten is? Ik neem aan dat er een hele hoop sneuvelen >:)
The book of death, met dan de voltages van de core erop bij welke deze sneuvelden :+

Ik durf het bij mijn 6800le niet aan om er teveel voltage op te gooien, maar toch ben ik bang dat ik deze kaart ook een keer kapot clock ;) Maargoed hij hoeft toch nog maar een half jaartje mee ofzo, dan is het volgende slachtoffer aan de beurt.

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
_Snot_Aap_ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:20:
[...]

Het is ook tegen frouden. (of zoiets)
En het maakt mij niks uit, stock koeler is toch waardeloos immo.
Scheeld me weer moeite trouwens :P .
Je hebt alleen wel een probleem als je een DOA krijgt als er geen koeler of s/n meer op zit.
Want het is natuurlijk de bedoeling dat de kaart pas dood gaat als ie zo'n hoog mogelijke scoren heeft neer gezet. })
Nou daar zeg je wat, we kunnen wel leuk zeggen dat het tegen frouderen is maar als je een DOA hebt is dat toch flink balen als de winkel hem niet terugneemt :X. Daar moet wel ff rekening mee gehouden worden.

@Rol-co: ijsblokjes in 3 sec weg? Dat zou jammer zijn, net ff kleinschalig getest in een bekertje en zolang de ijsblokjes nog aan het smelten zijn blijft de watertemp rond de 1 graden (is meestal met smeltend ijs 8)7). En als ik het nou is in een goed geisoleerde koelbox doe, ala waterchiller. Dus een geisoleerde koelbox met ijsblokjes, koelelementen enz. Is dat niet haalbaar?

|| Specs || SuperPI 1m

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

Epsilon

goeiemorguh schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:30:
[...]

Nou daar zeg je wat, we kunnen wel leuk zeggen dat het tegen frouderen is maar als je een DOA hebt is dat toch flink balen als de winkel hem niet terugneemt :X. Daar moet wel ff rekening mee gehouden worden.

@Rol-co: ijsblokjes in 3 sec weg? Dat zou jammer zijn, net ff kleinschalig getest in een bekertje en zolang de ijsblokjes nog aan het smelten zijn blijft de watertemp rond de 1 graden (is meestal met smeltend ijs 8)7). En als ik het nou is in een goed geisoleerde koelbox doe, ala waterchiller. Dus een geisoleerde koelbox met ijsblokjes, koelelementen enz. Is dat niet haalbaar?
Gewoon een koelbox met water en een krat cola flessen met water in de vriezer die je later in die koelbox legt :), die kun je makkelijk verwisselen wat een leuke temp tot gevolg kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Die koelertjes en DOA komt wel goed ;)

ja 1 kaart per deelnemer.

Mensen die ijsklontjes gaan gebruiken, als je een hele berg ijsklontjes erin gooit wordt dan heb je kans dat stukjes ijs in je leidingen vast blijven zitten, totdat het ijsklontje verder is gesmolten is je leiding dus geblokeerd en wordt je gpu warm ;)

Ik wil echt veel foto's zien trouwens van de opstellingen :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

The Godsha schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:27:
Gaan we ook een boek bijhouden waarin staat, wanneer de uitvaart voor de de kaarten is? Ik neem aan dat er een hele hoop sneuvelen >:)
The book of death, met dan de voltages van de core erop bij welke deze sneuvelden :+

Ik durf het bij mijn 6800le niet aan om er teveel voltage op te gooien, maar toch ben ik bang dat ik deze kaart ook een keer kapot clock ;) Maargoed hij hoeft toch nog maar een half jaartje mee ofzo, dan is het volgende slachtoffer aan de beurt.
Misschien is dat wel handig. Dan wordt meteen zichtbaar bij welk voltage een FX5200 GPU dreigt te overlijden ;)
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:53:
Die koelertjes en DOA komt wel goed ;)

ja 1 kaart per deelnemer.
And what about : 2 deelnemers per kaart ? ;)
Mensen die ijsklontjes gaan gebruiken, als je een hele berg ijsklontjes erin gooit wordt dan heb je kans dat stukjes ijs in je leidingen vast blijven zitten, totdat het ijsklontje verder is gesmolten is je leiding dus geblokeerd en wordt je gpu warm ;)

Ik wil echt veel foto's zien trouwens van de opstellingen :D
Foto's, uiteraard 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Thandor op 23-01-2006 22:56 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:20:
In de screenshot moet in ieder geval te zien zijn welke revisie kaart het is. Verder weet ik uiteraard wie er een kaart gekocht heeft. Ik hoop dat de mensen niet zo sick minded zijn dat ze van 1 kaart 10 exemplaren kopen om te kijken welke het beste clockt.

Trouwens er bestaat het plan om de kaarten zonder stock koeler te versturen, dat is niet enkel bedoeld omdat jullie er toch betere koelers op moeten zetten maar omdat het niet de bedoeling wordt dat mensen goedkoper kaarten proberen te krijgen via dit geintje en helemaal niet mee doen aan de contest. Is dit een probleem?
Euhm mja ik weet niet in welke houding ik moet gaan liggen dan maar bovenop de kaart komt andere koeling en eronder zit me CPU koeler dus dat word erg creatief liggen dan :P
En shoot, weer een sleutelhanger minder als er geen heatsinjes opzitten :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Ik ga morgen al wat bouwen jurgen :P dus eerste pics komen eraan ;)

Verwijderd

Topicstarter
samenwerken kan ik moeilijk tegen houden en vind ik ook niet erg. Zolang ik maar van elke kaart hoor wat er mee gebeurt (is).

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

goeiemorguh schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:30:
[...]

ja echt, jij test in een bakje, maar als je stromend water hebt en een (bijv 5950-u) videokaart die op 650x1050 loopt en hitte afgeeft aan het water, dan is ie zo weg, radiateur buiten ging beter.

kijk maar
http://www.ministry-oc.net/contests/viewscore.php?s=1060

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• goeiemorguh
Rol-Co schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:09:
[...]

ja echt, jij test in een bakje, maar als je stromend water hebt en een (bijv 5950-u) videokaart die op 650x1050 loopt en hitte afgeeft aan het water, dan is ie zo weg, radiateur buiten ging beter.

kijk maar
http://www.ministry-oc.net/contests/viewscore.php?s=1060
Ach ja ik ga gewoon wat proberen, flessen met ijs of van die koelelementen (soort plasic omhulsel met ijs erin) en dat in een geisoleerde koelbox ga ik gewoon ff proberen :9. Een kennis van ons heeft zon koelbox met electrisch koelelement, miss dat ik die wel kan lenen of er zelf 1 kopen als het een beetje werkt.

En als het lekker koud is idd rad buiten hangen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door goeiemorguh op 24-01-2006 07:22 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Ik doe mee, PCIe. Het liefst iets van een Ati X300 ofzo, ik weet ook niet of een fx5200 te krijgen is op PCIe, en dan lijkt me de Ati beter presteren voor zijn geld...

Dit kan nog leuk worden, ik heb in de afgelopen jaren al 4 grafische kaarten kapot gemaakt zonder voltmods ofzo, dus deze heeft weinig kans van overleven. Ik denk dat ik er een Intel Prescott heatsink en fan op monteer, ik moet nog even kijken of dat gaat lukken >:).

Voor de kaartjes komt een soort van inkoopactie? Dat je geld moet overmaken, en dat het wordt opgestuurd? Dat lijkt me het handigste...

• Syzzer
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Wat een animo, geweldig :D .

Ik zie echter het één en ander over turbocache voorbijschieten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan gaat de rest van het systeem gelijk weer een stuk meer uitmaken voor de eindscore.

Kaartjes zonder koeler versturen moet gezien het doel van de kaartjes niet uitmaken. Het ergste wat kan gebeuren is dat de drempel voor meedoen ietwat hoger wordt, maar gezien de reacties tot nog toe lijkt me dat geen knelpunt te zijn :D .

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Exigence

dnkroz

Ik ben zeer benieuwd of uiteindelijk ook echt iedereen die gestemd heeft mee gaat doen. Reken er maar niet op zou ik zeggen. Maar ach, al zou de helft meedoen dan is het nog mooi :D

Kaartjes zonder koeler is opzich geen probleem, maar ik zou het wel wat jammer vinden. Stel dat, in het hypothetische geval :P, de kaart het overleeft dan kun je hem nog mooi gebruiken voor het systeem van je broertje/zusje/server whatever.

Maar ik zal er niet van wakker liggen als het niet zo is :P

[ Voor 36% gewijzigd door Exigence op 24-01-2006 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kaarten die ik denk dat het worden:
agp: http://www.asus.nl/produc...3=9&model=271&modelmenu=1
128MB
250mhz core
400mhz mem
128-bit
geen turbocache ed.

pci-e: http://www.asus.nl/produc...=14&model=399&modelmenu=1
128mb
325mhz core
400mhz mem
64-bit

alle twee net onder de 50e te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 15:09 ]

Verwijderd

Nee dan weet ik het beter :)

9600SE AGP en X300SE beide iets boven 50 maar ben al bezig met de zaak. Heb van beide 30 gevraagd,

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Hier stond iets.
Sorry.

[ Voor 99% gewijzigd door tiescarbo op 24-01-2006 15:57 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
:? Welke? Hier in de doc-faq staat behoorlijk duidelijke informatie over peltiers. Maar verder horen dit soort vragen niet thuis in dit topic.

Houd dit topic dus aub schoon van allerlei offtopic vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:40:
Nee dan weet ik het beter :)

9600SE AGP en X300SE beide iets boven 50 maar ben al bezig met de zaak. Heb van beide 30 gevraagd,
die pci-e is een x300se en die 9600se is te duur ;)

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02

Apoca

Array Technology Industry

Die asus AGP is voor 36 al te krijgen dus laat gaan laat gaan.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Verwijderd

Topicstarter
ehm nee die voor 36 euro is een rommel kaart, een totaal andere...

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02

Apoca

Array Technology Industry

K check heb nu de goede gevonden :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• goeiemorguh
De inschrijving is al begonnen :p ik wacht nog ff totdat het mij duidelijk is welke kaarten het worden voor welke prijs. Worden het nou (definitief) die 2 asus kaarten? Of staat dat nog niet vast? Nou als ik de prijs weet zal ik me ook wel inschrijven maar ik wil eerst ff totale duidelijkheid (bijna 50 euro is voor mij toch al weer een maandje werken + zakgeld :X).

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Topicstarter
nee is nog niet definitief. Als ik betere kaarten kan krijgen voor <50e worden het andere ;)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik zit wel een beetje te twijfelen ik wil supergraag medoen maar ik wil me moederbord niet kapot hebben, ik heb nu een asus a8v-e deluxe van iets meer dan 100euro,

is er een kans dat ik met het flink overclocken mijn moederbord mol???

kan je btw je computer in een koelkast zeggen, of in een diepvries???
niet voor altijd maar tijdens het benchen zegmaar?

[ Voor 21% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-01-2006 20:05 ]

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

koekoek2003nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:00:
kan je btw je computer in een koelkast zeggen, of in een diepvries???
niet voor altijd maar tijdens het benchen zegmaar?
Probeer het uit en post je ervaringen hier :)

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ik acht de kans dat je je mobo molt niet erg groot tenzij je iets erg vreemds doet.

ehm de koelkast zal tamelijk snel opwarmen denk ik ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Hee leuk topic!
Ik heb helaas weinig tijd, maar het is iig een leuke manier om met overclocken kennis te maken...

Nog een tipje misschien:
Fabrikanten vinden (soms) zulke 'wedstrijden' geweldig als promotie.
Als je Asus zou mailen met de vraag voor een aantal oudere kaarten ivm een wedstrijd, en ze dit topic doorgeeft, kan het best zijn dat je ze gewoon gratis opgestuurd krijgt in ruil voor een vermelding van hun logo in dit topic :Y)
;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

DarthPlastic schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:31:
Hee leuk topic!
Ik heb helaas weinig tijd, maar het is iig een leuke manier om met overclocken kennis te maken...

Nog een tipje misschien:
Als je Asus zou mailen met de vraag voor een aantal oudere kaarten ivm een wedstrijd, en ze dit topic doorgeeft, kan het best zijn dat je ze gewoon gratis opgestuurd krijgt in ruil voor een vermelding van hun logo in dit topic :Y)
;)
en een maand later 50 kaarten voor rma terug......?? :+

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Hee leuk topic!

Nog een tipje misschien:
;)
Verwacht maar niet dat ze een kleine 80 kaarten gratis opsturen :P
Ten eerste willen ze die gewoon heel terug. En ten tweede zullen ze er maar een paar zomaar weggeven voor promotie van de kaarten neem ik aan. Asus wil ook geen verlies draaien :9

Edit: Rol-Co was me voor maar idd wat hij dus ook zegt ongeveer :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 20:40 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hee leuk topic!

Nog een tipje misschien:
;)
there is no such thing as free publicity
;)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mij lijkt dit ook super leerzaam. Heb gestemd voor PCI-E omdat ik geen AGP-bord heb liggen.
Voor mij zal dit dan ook de eerste overclock zijn, nooit eerder GPU, CPU of whatever gedaan. Dan is dit juist wel een manier om het gelijk goed te leren imho.
Zal echter wel wat howto's en tutorials over overclocken moeten vinden: verder dan 'dat je de clocksnelheid opschroeft' kom ik niet :X

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Mithras86 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:49:
Mij lijkt dit ook super leerzaam. Heb gestemd voor PCI-E omdat ik geen AGP-bord heb liggen.
Voor mij zal dit dan ook de eerste overclock zijn, nooit eerder GPU, CPU of whatever gedaan. Dan is dit juist wel een manier om het gelijk goed te leren imho.
Zal echter wel wat howto's en tutorials over overclocken moeten vinden: verder dan 'dat je de clocksnelheid opschroeft' kom ik niet :X
ow ik ook niet hoor maar het iedee lijkt me wel leuk om er een beetje mee te kloten...

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:32

AJK

...

Hee leuk topic!

Nog een tipje misschien:
;)
meestal is dat wel voor evenementen als beuzen of speciale bijeenkomsten. Waarbij uiteraard mensen van asus aanwezig zijn en de duur een hooguit een paar dagen is.
In dit geval zit je thuisduurt het minstens een maand en is er geen controle mogelijk en weet asus niet of het kaartje gewoon door iemand in zijn/haar pc wordt gebruikt zonder aan de contest mee te doen ( oftewel: opzich leuk idee maar asus gaat echt niet half nl gratis kaartjes geven).

Wel een goed idee vermoed ik is het om te vragen of asus de kaarten tegen een lager prijs te laten leveren(ben er momenteel mee bezig). asus heeft in nederland alleen een notebook servicecentre dus schiet het betrefd asus nederland niet echt op. Asus duitsland nog niet geprobeerd omdat allereerstnog geen tijd voor had mijn duits niet geweldig is en ten 3e ik verwacht dat dit soort evenementen onder asus nederland vallen. Asus frankrijk heb ik wel gebeld deze verwijzen naar Asus NL of BE

in ieder geval gaan er morgen namens mij/deze contest nog een aantal mailtjes weg richting asus.

[ Voor 8% gewijzigd door AJK op 24-01-2006 21:06 ]

Verwijderd

Google is your friend :P
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59355 <-- kennelijk is bij de x300se het mem de bottleneck, dat moet ik onthouden.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:06:
Google is your friend :P
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59355 <-- kennelijk is bij de x300se het mem de bottleneck, dat moet ik onthouden.
Klopt de 64 bits memory bus is een dikke bottleneck, daarom zullen de scores niet echt heel ver uit elkaar gaan liggen gok ik

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mja misschien dan toch een X550 128-bit zien te regelen, en die proberen met korting onder de 50€ te krijgen

Ik ga even Mr. Jones van SapphireTech mailen :P

Gabriël AM5

• AJK

AJK

...

DaWaN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:24:
[...]

Klopt de 64 bits memory bus is een dikke bottleneck, daarom zullen de scores niet echt heel ver uit elkaar gaan liggen gok ik
aan de tweaker uit te volgelen hoe dit op te lossen...

Verwijderd

AJK schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:39:
[...]

aan de tweaker uit te volgelen hoe dit op te lossen...
Je kunt de geheugenbusbreedte niet verhogen, alleen de clockrate, waarvoor je dus een vmem mod nodig hebt (niet perse, maar gaat daarmee wel harder)

Als ik mee mag doen (papa liev aankijken om deze pc te mogen gebruiken), heb ik het liefst een nvidia kaartje (minder gezeur met drivers). Sowieso pci-e

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 22:29 ]

• Syzzer

Syzzer

Prutser

sapphire schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:36:
Mja misschien dan toch een X550 128-bit zien te regelen, en die proberen met korting onder de 50€ te krijgen

Ik ga even Mr. Jones van SapphireTech mailen :P
Ik weet niet in hoeverre dat in overleg met unknown_road gaat (aangezien hij als 'hoofd-organisator' zich geplaatst heeft), maar ik denk dat we in ieder geval moeten oppassen met in het rond mailen. Dus iedereen die denkt wat te kunnen regelen, eerst even contact opnemen met 'de orga' (denk t beste unknow_road atm) voordat je vanalles gaat proberen te regelen. Ik kan me voorstellen dat fabrikanten niet blij worden van een hele horde mailtjes over hetzelfde ...

Niet persoonlijk bedoeld en ik kan me zomaar voorstellen dat je dit al met Jurgen gesproken hebt, maar gewoon om even te voorkomen dat iedereen er maar op los gaat mailen.

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 22:25
Man wat wil graag mee doen..... :>

Zolang ik maar geen laatste word vind ik het allemaal wel best :+
Tis gewoon een leuke tijdsbesteding en je kan weer lkkr wat ervaring op doen :P

Ik neem aan dat het om dit kaartje gaat ?
pricewatch: Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128
dan kan het nog wel eens goedkoper uitvallen dan 50,-

De versie van HardwareTotaal.nl is 64-bit en de versie van Cool-Prices.nl is 128bit

mis is het handig om iets op IA.net te starten (tis maar een tip :P )

[ Voor 62% gewijzigd door Dubbel Fristie op 24-01-2006 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
sapphire heeft het idd met me besproken ;) maar syzzer heeft wel gelijk! als iemand het nodig vind om een bedrijf te mailen, meld het mij eerst even en vraag of het nodig is.

Nee Tristan het gaat niet om die kaart, de volgende die het vraagt is uitgesloten van deelname :P :D

En nee dit wordt absoluut geen IA!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nofi maar ik denk dat weinig mensen in DOC het mail adres hebben van de Event manager van SapphireTech van Europa :P
Dus hele horde zal die niet krijgen.

Pffff eindelijk die mail af.....1 a4 vol. Maargoed was neit alleen over deze contest maar wel het grootste deel :P
Nu maar hopen op een positieve respons :)

[ Voor 35% gewijzigd door sapphire op 25-01-2006 01:10 ]

Gabriël AM5

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Jurgen regel dit, dus alle contacten zullen via Jurgen moeten lopen.

Er is natuurlijk altijd even tijd om bv via msn een inkoop vergadering te houden met mensen die contacten in de groothandel of rechtstreeks bij de fabrikanten hebben.

Zelf lijkt het me leuk om zowel op PCI-e en AGP te testen, en zowel op AMD als op Intel (welke vorm dan ook ;) )

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Waarom mocht Rol-co eigenlijk maar één soort kaart nemen ?.
Gelijke kansen heb je sowieso gezien de AGP en PCIe kaarten verschillend zijn :)

Het lijkt mij juist alleen maar leuk als mensen zowel een AGP als PCIe kaart onder handen nemen, de meer kaarten, de meer mensen de groter de competitie wordt :o :Y)

Wat mij betreft mag Rol-co net zoals Fewture en petervandamned ook wel beide soorten kaarten nemen :P

Verwijderd

Hoeveel watt kan een pci-e/agp slot leveren?
Dat kan ook een bottleneck vormen.

Verwijderd

huh wat

Verwijderd

Is toch geen reet aan. Degene met de beste koeling en de beste kaart wint...dat is duidelijk.

Je moet gewoon een contest maken met een goekope kaart en verschillende klasses....dus AMD XP klasse, AMD64 klasse tot 2700Mhz, Intel klasse tot 3600Mhz...je verzint maar wat. En natuurlijk de unlimited klasse. Maar het allerbelangrijkste is ook dat je de complete 2001 benchmark gebruikt en niet alleen nature....daar is toch echt helemaal niets aan.

Dit hebben we met xtremesystems.org ook een keer gedaan. Was erg leuk om aan mee te doen.

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:32:
Is toch geen reet aan. Degene met de beste koeling en de beste kaart wint...dat is duidelijk.

Je moet gewoon een contest maken met een goekope kaart en verschillende klasses....dus AMD XP klasse, AMD64 klasse tot 2700Mhz, Intel klasse tot 3600Mhz...je verzint maar wat. En natuurlijk de unlimited klasse. Maar het allerbelangrijkste is ook dat je de complete 2001 benchmark gebruikt en niet alleen nature....daar is toch echt helemaal niets aan.

Dit hebben we met xtremesystems.org ook een keer gedaan. Was erg leuk om aan mee te doen.
Het idee is juist dat het alleen videokaart afhankelijk is. Daarom wil je die ook samen gaan bestellen, zodat iedereen een zo gelijk mogelijke kaart (zelfde batch) heeft. Systeem afhankelijk maken kan, maar t leuke is dat iedereen in deze contest juist gelijke kansen heeft omdat het (zga) systeem onafhankelijk wordt. Vandaar ook juist alleen de nature, wat juist wél leuk is :p .

Verwijderd

Maar toch.... een cpu waar ln2 op ligt zal wel een paar fps meer geven ;)

Verwijderd

Hoeveel vermogen het pci-e/agp slot kan leveren aan de videokaart. Door het overclocken vraagt de kaart meer vermogen, kan het slot het benodigde vermogen leveren? Anders moet je er een aparte molex ofzo aan modden.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoe zit het dan met een voltmod. Ik ben echt helemaal niet thuis in de OC wereld, maar dacht dat een voltmod bedoeld was om de spanning wat op te hogen, om je kloksnelheid ed op te kunnen voeren. En dit uitvoeren dmv een externe molex.
* mithras Rent maar gauw naar Mr Google en ramt 'howto vga overclok' [enter] :p

Verwijderd

Bij voltmod heb je vaak geen extra molex nodig, meestal verlaag je de weerstand naar de core waardoor het voltage omhooggaat.

• Dubbel Fristie
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:47:
[...]

Hoeveel vermogen het pci-e/agp slot kan leveren aan de videokaart. Door het overclocken vraagt de kaart meer vermogen, kan het slot het benodigde vermogen leveren? Anders moet je er een aparte molex ofzo aan modden.
Dit soort kaartje vragen niet zoveel stroom.....je AGP/Pci-e slot kan dit makkelijk trekken :P
(met OC ook nog ;) )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mithras86 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:54:
Hoe zit het dan met een voltmod. Ik ben echt helemaal niet thuis in de OC wereld, maar dacht dat een voltmod bedoeld was om de spanning wat op te hogen, om je kloksnelheid ed op te kunnen voeren. En dit uitvoeren dmv een externe molex.
* Twynn Rent maar gauw naar Mr Google en ramt 'howto vga overclok' [enter] :p
Voltmods kunnen ook zonder externe voeding. Wat je met een voltmod doet is simpelweg de spanningsregelaar op de video-kaart anders instellen zodat deze en hoger voltage aan de processor/geheugen/whatever geeft dan standaard is ingesteld. Een molex zit er inderdaad alleen maar op om dat extra vermogen wat nodig is niet alleen uit de agp-bus/pcie bus te halen (wat weer door het moederbord geleverd moet worden) maar rechtstreeks uit de voeding.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En ja OK als Waus er LN2 opzet komt hiij natuurlijk stukken verder dan iemand met DI of lucht (iig theoretisch). Dan nog vind ik eht leuk , kijken wat jij kan tov. andere tweakers, leerzaam, elkaar helpen terbevordering van de DOC sfeer.
Ik bedoel ik ga er echt neit vanuit dat ik de snelste ben (jaja slecht gemotiveerd ect. blabla ken ik wel) maar toch is het gewoon leuk om te kijken hoever ik kom :)

Gabriël AM5

• AJK

AJK

...

sapphire schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:35:
En ja OK als Waus er LN2 opzet komt hiij natuurlijk stukken verder dan iemand met DI of lucht (iig theoretisch). Dan nog vind ik eht leuk , kijken wat jij kan tov. andere tweakers, leerzaam, elkaar helpen terbevordering van de DOC sfeer.
Ik bedoel ik ga er echt neit vanuit dat ik de snelste ben (jaja slecht gemotiveerd ect. blabla ken ik wel) maar toch is het gewoon leuk om te kijken hoever ik kom :)
Dit hoeft niet de pret te bederven (iig theoretisch) kan nl ook zijn dat waus net een slechte kaart krijgt en jij de beste uit de batch. Dan kun je vast wel een eind komen tis uiteraard niet waarschijnlijk maar het zou de contest niet minder leuk moeten maken.
Mischien is het een idee om een paar containers voor DI/LN2 rond te sturen/uit te lenen (al dan niet tegen betaling ) en dat ieder een een kans heeft om eens DI uit te proberen. DI zelf kost geen cent en is bijna overal in NL op te halen.

bij de gehele contest hangt het vooral van je creativitiet af de kaart is als het ware "verspil baar" door de geringe prijs en elektonica 'kennis" kan uit de el faq worden getoverd dus loont het vast wel om te expirimenteren met 2 v op de core (alhoewel ik er niet aan wil denken wat er gebeurt als dit terug vloeit naar je moederbord (diodes?)).

Any case zal een soort van categorisering onvermijdelijk zijn, of het nou door de deel nemers zelf zal zijn of door de organisatie

[ Voor 25% gewijzigd door AJK op 25-01-2006 18:21 ]

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Waarschijnlijk zal het inderdaad zo zijn dat degenen met extreme koeling het verst zullen komen, maar misschien in temperatuur wel helemaal geen bottle-neck bij het overclocken van zo'n kaartje. Met sommige kaarten kom je op extreme koeling nog geen 5mhz verder dan met luchtkoeling.

Ook moeten degenen met extreme koeling maar net het geluk hebben dat ze een goede core hebben.

Verwijderd

AJK schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:13:
[...]

bij de gehele contest hangt het vooral van je creativitiet af de kaart is als het ware "verspil baar" door de geringe prijs en elektonica 'kennis" kan uit de el faq worden getoverd dus loont het vast wel om te expirimenteren met 2 v op de core (alhoewel ik er niet aan wil denken wat er gebeurt als dit terug vloeit naar je moederbord (diodes?)).

Any case zal een soort van categorisering onvermijdelijk zijn, of het nou door de deel nemers zelf zal zijn of door de organisatie
Dat stukje maakt me bang voor mobo, terugvloeien? leg uit?

• AJK

AJK

...

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:29:
[...]

Dat stukje maakt me bang voor mobo, terugvloeien? leg uit?
dat is aleen als je met extrene voeding extra voltage op je gpu/mem gaat zetten een beetje extra is niet erg maar als je er heel veel meer op gaat zetten (Lees 2/2.5 V) om dat het kaart je op de gewone manier niet de pijp uit gaat.
als je zonder diodes( soort terug slag klep) of met verkeerde circuits dan voltage en ampere verhoogt kan het zijn dat over de print (alles wat op het print baantje aangesloten zit) het voltage hoger wordt en de boel grilled.
ik verwacht niet dat iemand hier problemen mee gaat krijgen omdat de mensen die waten wat ze moeten aanluiten het goed aansluiten en de rest geen idee heeft wat je moet doorlussen/afsnijden

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51

DaWaN

'r you wicked ??

AJK schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:18:
[...]
dat is aleen als je met extrene voeding extra voltage op je gpu/mem gaat zetten een beetje extra is niet erg maar als je er heel veel meer op gaat zetten (Lees 2/2.5 V) om dat het kaart je op de gewone manier niet de pijp uit gaat.
als je zonder diodes of met verkeerde circuits dan voltage en amper verhoogt kan het zij dat over de print (alles wat op het print baantje aangesloten zit) het voltage hoger wordt en de boel grilled.
ik verwacht niet dat iemand hier problemen mee gaat krijgen omdat de mensen die waten wat ze moeten aanluiten het goed aansluiten en de rest geen idee heeft wat je moet doorlussen/afsnijden
Lijkt me sterk hoor, hoe wil jij een voltage hoger laten worden als het voltage wat je aanvoert ? Externe voeding lijkt me sterk, maar al wordt er iets gevoed vanaf de 3,3V en jij gaat het voeden vanaf de 5V of 12V dan gaat er pas iets mis. Maar als je gewone vmods gebruikt kan dat swieso niet gebeuren

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• AJK

AJK

...

DaWaN schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:20:
[...]

Lijkt me sterk hoor, hoe wil jij een voltage hoger laten worden als het voltage wat je aanvoert ? Externe voeding lijkt me sterk, maar al wordt er iets gevoed vanaf de 3,3V en jij gaat het voeden vanaf de 5V of 12V dan gaat er pas iets mis. Maar als je gewone vmods gebruikt kan dat swieso niet gebeuren
met extrene voeding bedoelde ik een oude voeding+ potmter en multi meter of zo het voltage zonder dat je over de kaart heen hoeft te hangen. EN waarom zou je niet proberen de kaart op 5v te laten werken? mits je goed koelt moet je het kunnen proberen zonder dat de hardware spontaan ontbrand >:)

Zoals ik al zei zolang je niet zonder ervaring gaat proberen een vmod uit te vinden kan het geen kwaad :) Doelde sowiesow meer op het vanf de 5 v lijn aftappen en vervolgens je potmeter te ver opdraaien

was het overigens niet zo dat door een pci of agp slot ook 1.5 v lijntjes lopen of wordt dit pas op de kaart geprepareerd?
ah geveonden in AGP 4x gebrukte en 1.5 v singalen AGP 8x gebrukt 0.8 v signalen was dus ff in de war met singaal sterkte... (pci heeft 12v+5v+3.3 v voeding

[ Voor 35% gewijzigd door AJK op 25-01-2006 19:38 ]

Verwijderd

AJK schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:27:
[...]

met extrene voeding bedoelde ik een oude voeding+ potmter en multi meter of zo het voltage zonder dat je over de kaart heen hoeft te hangen. EN waarom zou je niet proberen de kaart op 5v te laten werken? mits je goed koelt moet je het kunnen proberen zonder dat de hardware spontaan ontbrand >:)

Zoals ik al zei zolang je niet zonder ervaring gaat proberen een vmod uit te vinden kan het geen kwaad :) Doelde sowiesow meer op het vanf de 5 v lijn aftappen en vervolgens je potmeter te ver opdraaien

was het overigens niet zo dat door een pci of agp slot ook 1.5 v lijntjes lopen of wordt dit pas op de kaart geprepareerd?
ah geveonden in AGP 4x gebrukte en 1.5 v singalen AGP 8x gebrukt 0.8 v signalen was dus ff in de war met singaal sterkte... (pci heeft 12v+5v+3.3 v voeding
5V lol.. instant death.

• goeiemorguh
5V :o nou je doet maar hoor, en post je bevindingen hier maar ;) dat gaat mel LN2 ook niet lukken hoor, 5V is gewoon te veel, of je nou goede koeling hebt of niet. Het gaan namelijk ook niet alleen om hitte door het voltage, de meeste onderdelen op zon kaart zijn er gewoon niet op gebouwd om zulke voltages te krijgen en gaan dus gewoon kapot.

correct me if i'm wrong, had ik ergen gelezen paar maanden geleden...

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het idee dat het eerlijker was als iedereen maar 1 kaart had als niemand er wat op tegen heeft dat mensen op beide platformen proberen, dan heb ik er ook geen bezwaar tegen hoor. ;) Het zijn opzich natuurlijk aparte platformen en vergroot je geluk niet per platform.

oh trouwens ik maak wel een tabelletje ofzo met koeling en specs en result erin. Kunnen jullie zelf lekker sorteren op categorieen. Ik kan wel 40 categorieen verzinnen maar heeft niet zo veel zin he.

Als je poort niet genoeg vermogen kan leveren, gebruik dan wel de voeding die de rest van je systeem voed voor het extra vermogen.Anders zijn de voltages niet gelijk en ik weet niet of alles wel is afgescherm met mosfets tussen vga en mobo. Diodes hebben geen zin en zorgen alleen voor signaal degredatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 20:12 ]

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 13:28
Je kan toch gewoon 4 catagorien maken.
AGP boven en onder nul.
En PCIe boven en onder nul. :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

goeiemorguh schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:56:
5V :o nou je doet maar hoor, en post je bevindingen hier maar ;) dat gaat mel LN2 ook niet lukken hoor, 5V is gewoon te veel, of je nou goede koeling hebt of niet. Het gaan namelijk ook niet alleen om hitte door het voltage, de meeste onderdelen op zon kaart zijn er gewoon niet op gebouwd om zulke voltages te krijgen en gaan dus gewoon kapot.

correct me if i'm wrong, had ik ergen gelezen paar maanden geleden...
5 Volt is veel teveel. Volgens mij waren de eerste GeForce FX 5200 chip geproduceerd op 150nm. (in tegenstelling tot de 5600 en nieuwere modellen die op 130nm gebakken werden). Of de latere chips nog steeds op 150nm gebakken zijn betwijfel ik ;).

Desalniettemin kan de chips nooit de 5V overleven. De chip is dermate klein en geadvanceerd dat het meteen door zal branden. Probeer voor de gein maar eens 5V op een 250nm AMD K6-2 te zetten. 3,5V is op zo'n apparaat praktisch al teveel. (Maar het werkt nog wel ;))

5V mag men van mij part best proberen als men graag N/A bij de scores in de tabel wil hebben ;)
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:05:
Ik had het idee dat het eerlijker was als iedereen maar 1 kaart had als niemand er wat op tegen heeft dat mensen op beide platformen proberen, dan heb ik er ook geen bezwaar tegen hoor. ;) Het zijn opzich natuurlijk aparte platformen en vergroot je geluk niet per platform.
Één kaart per platform lijkt mij prima. Ofwel, men kan zowel op AGP als PCIe klooien.

Kansen vergroten zal er waarschijnlijk niet inzitten, immers is een FX5200 niet vergelijkbaar met een X300SE ;).
oh trouwens ik maak wel een tabelletje ofzo met koeling en specs en result erin. Kunnen jullie zelf lekker sorteren op categorieen. Ik kan wel 40 categorieen verzinnen maar heeft niet zo veel zin he.
Een tabel hier op GoT of op een aparte server met bv. MySQL ? (En een script om resultaten te filteren e.d. :9 )
_Snot_Aap_ schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:10:
Je kan toch gewoon 4 catagorien maken.
AGP boven en onder nul.
En PCIe boven en onder nul. :)
Onder en boven nul. Wat als je er tussen zit, ofwel op 0 graden ? :+

Flauw...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eventueel wel een eigen server met oa SQL voor de scores.

trouwens met voltmods fop je meestal de feedback loop (die het voltage checkt) van de kaart. Daarom zit de voltmod altijd in de buurt of op van die zwarte chips (zijn regel en controle chips)

• AJK

AJK

...

Thandor schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:18:
[...]
5 Volt is veel teveel. Volgens mij waren de eerste GeForce FX 5200 chip geproduceerd op 150nm. (in tegenstelling tot de 5600 en nieuwere modellen die op 130nm gebakken werden). Of de latere chips nog steeds op 150nm gebakken zijn betwijfel ik ;).

Desalniettemin kan de chips nooit de 5V overleven. De chip is dermate klein en geadvanceerd dat het meteen door zal branden. Probeer voor de gein maar eens 5V op een 250nm AMD K6-2 te zetten. 3,5V is op zo'n apparaat praktisch al teveel. (Maar het werkt nog wel ;))

5V mag men van mij part best proberen als men graag N/A bij de scores in de tabel wil hebben ;)
het is idd erg veel en ik verwacht dat de kaart ook wel instand fried is maar tis meer bij wijze van spreken...
[...]
Een tabel hier op GoT of op een aparte server met bv. MySQL ? (En een script om resultaten te filteren e.d. :9 )
/me Meld zich voor het meebouwen+hosten

@ unknown_road:
zou je in het ander topic de totalen agp en pci-e kunne zettn ik raak steeds te tel kwijt :)

[ Voor 6% gewijzigd door AJK op 25-01-2006 20:39 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik heb btw een XFX5200 pci versie
gehaald hierzo

dan kunnen we allemaal dezelfde kaart nemen aangezien iedereen een pci slot heeft...?
ow kzie al dat de goedkoopste daar 65 euro is

[ Voor 14% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-01-2006 20:49 ]

• Dubbel Fristie
K denk dat er weinig OC mogenlijk heden zijn + Een pci poort heeft maar een beperkte bandbreedte, geen echte aanrader dus.... ;)

K denk ook niet dat het zoveel uitmaakt dat er 2cat's zijn :)

[ Voor 91% gewijzigd door Dubbel Fristie op 25-01-2006 21:16 ]

• goeiemorguh
Als mensen hier op zowel PCIe en AGP willen kloten dan heb ik daar geen probleem mee hoor, tis immers kompleet anders omdat het niet dezelfde kaarten zijn.

Is er btw al wat meer bekend over welke kaart het gaat worden voor AGP? Als ik dat (en de manier van betalen enz.) weet schrijf ik me ook wel in, het AGP vakje is nu zo leeg :|

|| Specs || SuperPI 1m

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Wat maakt het nou uit met wat voor doel die mensen die fx'en kopen, hoe meer wij er tegelijk kopen hoe groter de korting, het word alleen iets meer werkt voor UR om ze allemaal op te sturen :P.

http://specs.tweak.to/16495

• AJK

AJK

...

Heephstan schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:23:
Wat maakt het nou uit met wat voor doel die mensen die fx'en kopen, hoe meer wij er tegelijk kopen hoe groter de korting, het word alleen iets meer werkt voor UR om ze allemaal op te sturen :P.
Vergis je niet in de marges van computer winkels. Bij veel winkels zijn de marges zo laag dat als je het over korting hebt het over een halve mischien 1 euro gaat. Vaak zijn winkels afhankelijk van de ditributeur welke de prijzen bepaald. Ook voor de distributeur zijn de marges minimaal deze kunnen meestal maar enkele centen kroting geven als het om grote aantalen gaat. Als je kijkt naar de pricewatch bodem prijzen zie je (mits je de inkoop prijzen kent) dat de 'prijsvechters' vaak een paar ct uit elkaar zitten en niet zelden gelijk of onder inkoop prijs verkopen (vaak verdienen ze het terug op de grotere producten en 'administratie kosten').

Om tot een conclusie te komen verwacht niet dat je de kaarten in deze actie voor 10 euro onder de pricewatch prijs krijgt dat maakt de fabrikant, de distibuteur en de shop zich zelf onmogelijk door in het dagelijkese leven minime marges te hanteren. Wat overigens wel een goed punt is om dat je zo weinig meer dan nodig betaald en natuurlijk ook al is het maar 1 euro goedkoper je kunt een euro maar 1 x uitgeven.

overigens heeft mijn gebel met asus Neder land weinig vruchten af geworpen na 14 telefoontjes 9 keer door gewezen te zijn en 3 een fout nummer te hebben gehad (verhuizing ofzo) bleek dat de persoon die hier over gaat niet aan wezig was... vakantie ofzo :(

[ Voor 15% gewijzigd door AJK op 25-01-2006 22:05 ]

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
even een paar vragen
wanneer gaat de contest van start en hoe lang gaat hij duren.

Verwijderd

Ik heb een idee!
Als iedereen zn kaart nou eerst met alles stock kijkt hoe ver ie kan? Dan kun je zien wie de beste core had.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:50:
Ik heb een idee!
Als iedereen zn kaart nou eerst met alles stock kijkt hoe ver ie kan? Dan kun je zien wie de beste core had.
En dan ?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

En dan weten we nog niet veel nee. Wat voor omgevingstemperatuur, wie zegt dat een chip die stock het snelste gaat onder LN2 ook het snelste zal gaan ?
Naast dat nog de ervaring en kunde van een bepaalde overclocker. Iemand die al 10 FX5200's heeft geoc'ed met LN2 zal waarschijnlijk (relatief gezien) betere resultaten behalen dan iemand die het voor het eerst doet en maar wat aanklooit :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Contest gaat van start als ik weet of er andere kandidaat kaarten zijn en duurt iets van een maand zodat iedereen genoeg experimenteer tijd heeft.

Ik heb meer aan wat stock results om verschillende systemen te vergelijken qua prestaties.

Verwijderd

Oke, ik doe ook mee. :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

http://tweakers.net/pricewatch/112170?Landfilter=

GF 6200, 128-bits en hij kost 46€ in de PW

Alleen hor ik net van Dawan dat deze unlockbaar zijn, maar weet iemand dit zeker ? Want anders (als ze dus niet te unlocken zijn) zijn het echt waaaaay betere kaarten dan een X300Se met 64-bit mem bus

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 26-01-2006 18:25 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:50:
Ik heb een idee!
Dan kun je beter zien of dat iemand als hij een goed resultaat heeft, dat dat voornamelijk komt doordat ie enorme oc skillz heeft, of doordat hij gewoon de beste core had.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

of een goeie airflow in z'n kast heeft :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:24:
http://tweakers.net/pricewatch/112170?Landfilter=

GF 6200, 128-bits en hij kost 46€ in de PW

Alleen hor ik net van Dawan dat deze unlockbaar zijn, maar weet iemand dit zeker ? Want anders (als ze dus niet te unlocken zijn) zijn het echt waaaaay betere kaarten dan een X300Se met 64-bit mem bus
ehm die pricewatch klopt voor geen meter!!!!! zoals je had gezien als je die kaart ging opzoeken op de site ;) Verder hebben alle goedkope 6200 kaarten turbo cache!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

deze niet pruts0R :P
Maargoed t was stiekem toch een LE met 64-bits bus, lame shops die zulke opgaven in de PW zetten zeg :(

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Er hebben 125 mensen gestemd, waar blijft iedereen zijn inschrijving })

Verwijderd

Idd en er hebben bijna net zoveel AGP'ers als PCI-e'ers gestemd en het duidelijke meerendeel schrijft in met PCI-e... Zijn de AGP'ers nog niet wakker of stemmen die maar voor de "grap" :X

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:33:
volgende week toetsweek en in februarie ben ik 3 dagen op excursie

opzich kan ik dan nog wel meedoen maar bij zulke dingen kijk ik meestal eerst even de kat uit de boom...

het lijkt me heel erg leuk om mee te doen, ik heb alleen niet echt een die-hard goed overclock moederbord en ik ben ook niet echt van plan om hem te mollen tijdens een wedstrijdje :X

en owja noob als ik ben heb ik perongeluk AGP gestemt moet PCI-e wezen

[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 26-01-2006 21:06 ]

• Dubbel Fristie
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:33:
K denk dat de meeste graag willen weten waar ze aan toe zijn voor ze gaan inschrijven ;)

De meeste zitten denk ik tog nog met de vraag welke kaartje's het worden, wat de kosten zijn, welke benchmarks er gedraait worden enz.... ;)

Kortom....nog een hoop onduidelijkheid :)

[ Voor 31% gewijzigd door Dubbel Fristie op 26-01-2006 21:11 ]

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Wat voor moederbord je hebt maakt praktisch geen donder uit :) .

Daarnaast, zolang jij niet met externe powersupplies gaat werken of gekke dingen met je moederbord gaat doen moet je het wel héél gek maken wil je moederbord er wat aan overhouden ... (En dan nog, je hebt je moederbord dan helemaal niet misbruikt ofzo, dus valt een dergelijk defect gewoon onder je garantie :) )

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Syzzer schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:10:
Wat voor moederbord je hebt maakt praktisch geen donder uit :) .

Daarnaast, zolang jij niet met externe powersupplies gaat werken of gekke dingen met je moederbord gaat doen moet je het wel héél gek maken wil je moederbord er wat aan overhouden ... (En dan nog, je hebt je moederbord dan helemaal niet misbruikt ofzo, dus valt een dergelijk defect gewoon onder je garantie :) )
nee ok maar als ik dan toch die-hard moet gaan overclocken wil ik wel mijn pc ofzo in de diepvries zetten of iig buiten of dikke fan's die lucht aanzuigen van buiten.. ah je weet wel gewoon lekker kloten.. dat doe ik liever met wat ouder spul of spul wat ik toch wel dubbel heb...

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:08:
[...]

K denk dat de meeste graag willen weten waar ze aan toe zijn voor ze gaan inschrijven ;)

De meeste zitten denk ik tog nog met de vraag welke kaartje's het worden, wat de kosten zijn, welke benchmarks er gedraait worden enz.... ;)

Kortom....nog een hoop onduidelijkheid :)
De kosten zijn niet echt onbekend vind ik. Je weet dat het rond de 50 euro is of lager ;)
Benchtmarks zijn ook bekend min of meer. Wss de nature test uit 3dMark 2k1 :)
En welke kaarten weten we ook zo goed als toch ?

Kortom.... helemaal niet zoveel onduidelijkheid als het lijkt :)

• Dubbel Fristie
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:19:
[...]

De kosten zijn niet echt onbekend vind ik. Je weet dat het rond de 50 euro is of lager ;)
Benchtmarks zijn ook bekend min of meer. Wss de nature test uit 3dMark 2k1 :)
En welke kaarten weten we ook zo goed als toch ?

Kortom.... helemaal niet zoveel onduidelijkheid als het lijkt :)
Je hebt ook wel gelijk ;) maar echt concreet is het nou ook niet allemaal :+

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nee maar dat zijn wij hier nooit ;)
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:05:
Idd en er hebben bijna net zoveel AGP'ers als PCI-e'ers gestemd en het duidelijke meerendeel schrijft in met PCI-e... Zijn de AGP'ers nog niet wakker of stemmen die maar voor de "grap" :X
ja joh die zijn wat sloom ;)
Waarom denk je anders dat ze nog AGP draaien :+ (iig waus uitgezonderd)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:57:
nee maar dat zijn wij hier nooit ;)

[...]

ja joh die zijn wat sloom ;)
Waarom denk je anders dat ze nog AGP draaien :+ (iig waus uitgezonderd)
ehm sapphire heeft zichzelf zojuist gediskwalificeerd...

• geoffrey.vl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:47:
[...]

24 pins voedingen hebben 4 extra pins t.o.v. de oudere 20 pins voedingen (zelf bedacht :7 ). Nu die vier extra pinnen dienen voor PCI-E en moeten 75W kunnen leveren. Met hoge voltages en hoge clocks is het mss toch wel mogelijk om hier in de buurt te komen. Alhoewel ik ook m'n bedenkingen heb of dit wel echt beperkt is tot 75W. Intern in de meeste voedingen heb je uiteindelijk toch maar één of twee 12V rails, wat zorgt dan werkelijk voor de beperking van 75W?
Die 75W maximum is ook de reden waarom er extra molexen zitten op high end kaartjes. Maar ik denk niet dat je zomaar er een molex op kunt solderen.
Of er even een andere voeding aanhangen zal ook niet simpel zijn. Spanningsregulator lossolderen op bepaalde punten ofzo mss? Knoei er maar op los, het is een funcup afterall :)
Volmod zit er makkelijk doenbaar uit voor die FX5200, das wel een voordeel.
Verder is een core op 5V nonsense :) Je kan een auto ook een beetje opfokken, maar overdrijf niet of je ziet enkele pistons door je motorkap vlammen bij het omdraaien van het contact })
Maarja, wie niet waagt niet wint zeg ik dan :9

Uiteindelijk zijn deze kaartjes toch nog zeer beperkend en denk ik niet dat in de latere versies van 3d mark er nog echt veel verschil gaat zitten tussen een Opteron 170 @ 3GHz of een Venice op 2,5GHz. Gis ik, we zien wel als het zover is. Ik denk dat iedereen hier wel een apparte bench hard disk heeft. Afspraken voor een eerste bench -> vga stock, nieuwste driver en je systeem zo ver mogelijk pushen zodat we ongeveer de invloed ervan kunnen zien. Geen vga tweaks, dat is wel logisch denk ik :)

Kga nog even wachten om me in te schrijven, als ik het wel doe... Kheb alvast wel gestemd voor PCI-E.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:26:
[...]

ehm sapphire heeft zichzelf zojuist gediskwalificeerd...
Pas maar op, ik weet waar je woont ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

wittekakker schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:38:
[...]
Die 75W maximum is ook de reden waarom er extra molexen zitten op high end kaartjes. Maar ik denk niet dat je zomaar er een molex op kunt solderen.
Of er even een andere voeding aanhangen zal ook niet simpel zijn. Spanningsregulator lossolderen op bepaalde punten ofzo mss? Knoei er maar op los, het is een funcup afterall :)
Mocht het vermogen van een PCI-e slot echt tekort schieten: Handleiding: extra vermogen voor PCI Express-kaarten
wittekakker schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:38:
[...]
Ik denk dat iedereen hier wel een apparte bench hard disk heeft. Afspraken voor een eerste bench -> vga stock, nieuwste driver en je systeem zo ver mogelijk pushen zodat we ongeveer de invloed ervan kunnen zien. Geen vga tweaks, dat is wel logisch denk ik :)
Ik heb geen aparte bench disk, en ik denk ook niet dat dat voor deze contest nodig is, omdat het puur draait om de grafische kaarten. Daarnaast zou de organistator nog de benchmarks bepalen aan de hand van een aantal tests die hij gaat doen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste