Toon posts:

[pre-Contest] fair play 3D contest!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is nog niet voor de contest zelf maar om meningen/ideeen te vergaren erover.

Het idee:

Een eerlijke wedstrijd waaraan zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen zonder dat ze hun bank moeten leegplunderen.

De uitvoering:

Dit wordt een contest waarbij iedereen met dezelfde videokaart het best resultaat moet zien te boeken. Op deze manier krijgen we een eerlijke overclock wedstrijd die iedereen kan winnen. Aangezien niet iedereen miljonair is gaat dit gedaan worden met een low-end kaart (<50euro), waarschijnlijk een FX5200 of een X300 hierdoor kunnen zoveel mogelijk mensen meedoen aan de wedstrijd.

Hierdoor willen we dus ook niet dat de persoon met het beste mobo/cpu/mem automatisch wint, de test zal dus bestaan uit een hoofdzakelijk grafka afhankelijke 3dtest. Waarschijnlijk wordt dit de nature test van 3dmark2001. Ik zal later kijken of we misschien ook andere tests kunnen gebruiken uit 3dmark 03/05.

Het eerste probleem hiervoor is welke interface kaart we gebruiken. PCI-expresse of AGP. Ik ben bang dat het de een of de ander wordt en niet een kaart die gemaakt is op beide. Dit vanwege een paar redenen: er bestaat een tamelijk grote kans dat dan wel de pci-e dan wel de AGP variant beter gaat clocken simpelweg omdat het een andere revisie chip is, als we 1 interface nemen is die kans veel kleiner. En we zitten met een bridge chip die de prestaties ook enigszinds beinvloed. Het nadeel van pci-e is dat low-end kaarten duurder zijn(we gaan echter sowiezo niet ver boven de 50e) dan hun agp varianten en er is een stuk minder keus van in de low-end range, het lijkt er echter op dat het merendeel van de mensen al is overgestapt op pci-e mobo's. Even een poll om te checken wat de meerderheid vind(ALLEEN STEMMEN ALS JE DENKT MEE TE WILLEN DOEN) deze poll is niet doorslaggevend maar puur ter indicatie:

Poll: Welke interface nemen we voor de contest?
AGP
PCI-expresse
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=111895&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Naar aanleiding van de resultaten van deze poll wordt er meer bekend over welke kaart het precies wordt. Vul de poll alsjeblieft alleen in als je eventueel mee wilt doen aan deze contest en er laten we zeggen 50euro voor over hebt. De interface met het meeste stemmen gebruik ik ook gelijk als indicatie voor hoeveel mensen er mee willen doen.

Om de kaarten zo goedkoop mogelijk te regelen ga ik op zoek naar een fabrikant/winkel die het niet erg vind om wat korting te geven aan ons omdat we groot inkopen en uiteraard wat reclame zullen verzorgen. Heeft tweakers.net toevallig connecties hiervoor? Of heeft iemand anders connecties liefst bij een gewillige fabrikant?

vragen en suggesties zijn welkom ;)

edit: trouwens iedereen mag alles doen wat die wilt met de kaart, volt-modden, andere koeling erop zetten, wat die maar wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 22:05 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54

Exigence

dnkroz

Count me in! Als er voor minder dan 50 euro een leuk kaartje bij mij op de deurmat kan liggen en er doen een mooi zootje mensen mee dan zal ik zeker proberen er iets leuks van te maken :)
Heb op dit moment plannen voor een phase-change VGA koeler te maken, dus dat komt dan perfect uit.

Voor mij trouwens PCI-Express, en ik denk dat dat ook voor de meesten zal gelden. Er zijn wel een aantal goedkope kaartjes die voor beide interfaces uit zijn gekomen. Zo meen ik dat er een FX5200 van Club3D is in twee versies. Voor ongeveer de zelfde prijs.

Maar inderdaad, er zullen vast wel verschillen in die kaartjes zitten. Dus het lijkt mij het handigst, als er toch nog veel mensen met AGP zijn (dus stel dat er 15 mensen met PCI-E mee willen doen en 10 met AGP), om het eventueel in 2 klasses in te delen. Maar dat is aan de contest-leider(s) te bepalen :)

Verder chapeau dat je dit topic opent d:)b Top idee, ik heb toen die contest op XS met alle plezier gevolgd. Mocht het bedrag niet (veel) hoger dan 50 euro uitkomen dan ben ik van de partij (mits m'n bankrekening het toelaat.... op dit moment wel ;) )

Nog een note, ik weet niet hoe het zit met de modbaarheid van de FX5200 en X300 kaarten, maar het moet natuurlijk wel te modden zijn... anders is de fun er gauw af :P

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 22-01-2006 22:13 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lijkt me wel leuk. Ik ben dan wel geen die hard overclocker (integendeel) maar ik heb nog wel een FX5200 liggen (AGP dus) om eens mee te spelen en ik wou zoiezo al eens oefenen met het installeren van VGA koelers :)

Ik moet alleen zien dat ik wat tijd heb aangezien ik het heel druk heb met schoolwerk :(

[ Voor 20% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-01-2006 22:16 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01

Epsilon

Admiral Freebee schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:15:
Lijkt me wel leuk. Ik ben dan wel geen die hard overclocker (integendeel) maar ik heb nog wel een FX5200 liggen (AGP dus) om eens mee te spelen en ik wou zoiezo al eens oefenen met het installeren van VGA koelers :)

Ik moet alleen zien dat ik wat tijd heb aangezien ik het heel druk heb met schoolwerk :(
Een van de vereisten hiervan is dat we allemaal de zelfde kaart hebben om het vergelijkbaar het houden. Dus een ander merk FX5200, of zelfs een andere week kan uitmaken.

Maar uiteraard kun je kijken wat je kan doen met die kaart, als zal je niet in de ranking opgenomen worden :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop stiekem dat er meer mensen mee doen dan 20 maar 2 categorieen is misschien ook een optie idd even kijken hoe het uitpakt.Misschien ook nog 2 categorieen in koelingen. 1 boven 0*C en 1 onder.

Uiteraard moet de kaart modbaar zijn maar dat ik meestal wel het geval, alle kaarten hebben regelsystemen voor de voltages die je kan beinvloeden. Als de kaart echter te unlocken is naar een betere kaart dan gaat die kaart het niet worden, dan is het eerlijkheids idee eruit.

Trouwens eigen kaarten kunnen niet meedoen. Omdat er dan ongewenste verschillen kunnen zijn. Je hoeft geen bekende die-hard overclocker te zijn om mee te mogen doen hoor ;) dit is juist om ook andere een kans te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 22:32 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

nice :P i'm in

Goed id, weer eens oudewerts modden, pots /pencil/ bios edits........lekker

heb er nu al zin in...
8)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Woei, leuk initiatief! Ik krijg spontaan weer de aloude tinteling in mijn vingers :D .

Ik heb PCIe gestemd en wil dus uiteraard graag meedoen!

Verwijderd

Count me in.. Liefst agp :P Wanneer starten. kheb er wel zin in

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Ik doe ook mee :)

Jurgen, niet de contest starten voordat ik de cascade heb he ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Zeker een goed idee :D. Een gesplitste contest in AGP en PCI lijkt me het beste (anders alleen AGP ;) hehe), anders worden de 'achterlopertjes' allemaal buitengesloten (zoals ik dus :9). Ik denk btw ook dat er meer mensen mee doen als het zo goedkoop mogelijk word, 50 euro vind ik toch wel een flink bedrag en is echt wel het maximum wat ik hieraan uit zou willen geven.

EDIT: FX5200 lijkt me een goede keuze, goed verkrijgbaar en lekker cheap, een X300SE is al snel 40/50 euro en een FX5200 hebbie al voor zo'n 30 euro zonder korting 8).

[ Voor 28% gewijzigd door goeiemorguh op 22-01-2006 23:05 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Topicstarter
wanneer we precies starten weet ik nog niet echt ligt beetje aan hoe alles loopt.

@syngrow: Ik start hem uiteraard voordat je je cascade hebt (want dan heb ik hem nog) :D

@goeiemorguh: onder de 50e lukt denk wel maar of het veel lager wordt betwijfel ik aangezien een kaart nou eenmaal geld kost. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 23:02 ]

Verwijderd

Heel leuk plan, ik ga denk ik niet meedoen maar ik ga het zeker volgen. Alleen een vraagje, vooral als reactie op syngrow hierboven.
Is het de bedoeling dat er alleen de stock koeler wordt gebruikt aangezien je anders nog met het duurste koelsysteem (in principe) de hoogste score kunt halen :)

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft koeling komen er denk ook 2 categorieen zoals ik al zei, 1 boven 0*c en 1 onder 0*c. Aangezien het wel een Die hard contest is wil ik het niet limiteren tot stock koelers.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Epsilon schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:27:
Een van de vereisten hiervan is dat we allemaal de zelfde kaart hebben om het vergelijkbaar het houden. Dus een ander merk FX5200, of zelfs een andere week kan uitmaken.

Maar uiteraard kun je kijken wat je kan doen met die kaart, als zal je niet in de ranking opgenomen worden :).
Niet aan gedacht :P Tsja, dan zal ik niet meedoen want als student kan ik elke €50 goed gebruiken ;)

Veel succes met je idee :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Sweet :D

Count me in !!
Ckers dat ik wel gewoon ff wat geld weg ga leggen voor deze contest want ik wil ckers meedoen :D
Ach mijzelf kennende tref ik de brakste kaart van allemaal en zit alles tegen zoals gewoonlijk, maar lekker tweaken is al leuk dus das ook zeker een reden om mee te doen !!!
Ik heb trouwens PCI-e gestemd aangezien me main rig PCI-e is. AGP zou kunnen maar dan word ik lekker terug gezet qua proc snelheid :( (hmmmm mss toch eens kijken of ik die neo2 van een vriend kan lenen die hij over heeft).

Gabriël AM5

• Syzzer
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:05:
wat betreft koeling komen er denk ook 2 categorieen zoals ik al zei, 1 boven 0*c en 1 onder 0*c. Aangezien het wel een Die hard contest is wil ik het niet limiteren tot stock koelers.
Zou boven en onder kamertemp dan niet een betere scheiding zijn? (Al zal dat in de meeste gevallen niet uitmaken in verhouding tot boven en onder 0 graden ...)

Overigens, hadden we dit niet met zijn allen over 2 weken kunnen verzinnen, ik had nu eigenlijk hard aan het leren moeten zijn enzo. Met zulke topics schiet dat niet op :p .

[ Voor 17% gewijzigd door Syzzer op 22-01-2006 23:11 ]

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:01:
Heel leuk plan, ik ga denk ik niet meedoen maar ik ga het zeker volgen. Alleen een vraagje, vooral als reactie op syngrow hierboven.
Is het de bedoeling dat er alleen de stock koeler wordt gebruikt aangezien je anders nog met het duurste koelsysteem (in principe) de hoogste score kunt halen :)
Uiteraard wordt alles toegestaan, anders kun je net zo goed niet aan een contest als dit beginnen. Want dan is het AGAIN een kwestie van geluk wie de beste core / geheugen heeft. Dat is nou net wat niet de bedoeling is.

Categoriën KUNNEN gemaakt worden, maar wat heb je daar aan als je 2 scores per catergorie hebt? Gewoon 1 lijst met daarin de details. Mag je zelf kijken wie in welke "klasse" het beste is. Waarschijnlijk is het de gene met de beste koeling, maar er kunnen regels opgesteld worden zoals "max 1 kaart per persoon". Dan heeft iedereen gelijke kansen op een goeie kaart en bij het opblazen van je kaart is het einde oefening :).

@Waus, de kaarten en benches worden zo gekozen dat je geen voordeel hebt met een snelle cpu, mem etc. Puur de videocard zelf. P-M heeft dus geen voordeel. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Epsilon op 22-01-2006 23:13 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Misschien ook handig om op te letten lijkt mij, liever een full size kaart ivm makkelijker bevestigen van betere koeling :P

Gabriël AM5

• goeiemorguh
sapphire schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:12:
Misschien ook handig om op te letten lijkt mij, liever een full size kaart ivm makkelijker bevestigen van betere koeling :P
We zijn toch zeker tweakers! Daar kunnen we toch wel wat op verzinnen :P. Ik heb btw liever een goedkope kaart dan een duurdere full-sized...

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:08:
[...]

Zou boven en onder kamertemp dan niet een betere scheiding zijn? (Al zal dat in de meeste gevallen niet uitmaken in verhouding tot boven en onder 0 graden ...)

Overigens, hadden we dit niet met zijn allen over 2 weken kunnen verzinnen, ik had nu eigenlijk hard aan het leren moeten zijn enzo. Met zulke topics schiet dat niet op :p .
mjah maakt me allemaal niet zoveel uit. We kunnen het ook doen zoals epsilon zegt, maar die exacte details beslissen is wat handiger als we een beeld hebben van wie er allemaal mee doen.

Ik kan je gerust stellen trouwens, het gaat niet binnen 2 weken van start :D ik heb namelijk zelf deze 2 weken ook tentames :D

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

goeiemorguh schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:23:
[...]

We zijn toch zeker tweakers! Daar kunnen we toch wel wat op verzinnen :P. Ik heb btw liever een goedkope kaart dan een duurdere full-sized...
ja idd en ik zit zo even te kijken, ik heb denk ik zelfs ongelijk. half-size kaartjes bevatten minder componenten die in de weg zitten dus zou zelfs makkelijker kunnen zijn :P
Naja als het maar cheap is :P

Die X300SE kaartjes van Asus waar El Snorro het over had zijn atm zelfs maar 43€ ofzo :)

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 22-01-2006 23:36 ]

Gabriël AM5

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:28:
[...]
Ik kan je gerust stellen trouwens, het gaat niet binnen 2 weken van start :D ik heb namelijk zelf deze 2 weken ook tentames :D
En is er ook al een idee hoe lang deze contest gaat duren? Een maand? Twee maanden? Want ik ben zelf namelijk van 15 februari tot en met zaterdag 25 februari niet lijfelijk in Nederland aanwezig :P Dan kan ik vanuit m'n luie strandstoel in Thailand alles met m'n WiFi verbindinkje gaan volgen :P

Verwijderd

Ok jurgen.. kan ik nog even wat anders afronden

• Rol-Co

Rol-Co

Epsilon schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:10:
[...]

@Waus, de kaarten en benches worden zo gekozen dat je geen voordeel hebt met een snelle cpu, mem etc. Puur de videocard zelf. P-M heeft dus geen voordeel. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn.
Blijf naar mijn mening alleen 2005 over, die is het minst cpu afhankelijk, of een soort formule om de cpu score er af te rekenen.

een amd xp@2200mhz en een fx55@3600 moet altijd verschil geven he, welke benchmark dan ook.

.

• goeiemorguh
Rol-Co schreef op maandag 23 januari 2006 @ 05:02:
[...]

Blijf naar mijn mening alleen 2005 over, die is het minst cpu afhankelijk, of een soort formule om de cpu score er af te rekenen.

een amd xp@2200mhz en een fx55@3600 moet altijd verschil geven he, welke benchmark dan ook.

.
Precies, ook al neem je een niet zo cpu afhanelijke test, verschil zal er altijd blijven.

Ik zie trouwens dat het kwa interface aardig gelijk opgaat, toch maar in AGP en PCIe splitten die contest? :9.

|| Specs || SuperPI 1m

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mja OK verschil zul je houden dat is nooit helemaal uit te sluiten.

Maar als je een contest met bv. 3d01 scores zou doen dan zou naar alle waarschijnlijkheid mensen zoals Waus (nofi btw hoor) standaard al hoog eindigen omdat hij gewoon een P-M op zieke snelheid gebruikt dus is het voor bv. mij al eigenlijk niet meer leuk omdat Waus al een grote voorsprong heeft voordat we emt OCen van de videokaart beginnen.
Nou is een game/3d test nooit helemaal alleen afhankelijk van de videokaart, maar bij 3d05 is het verschil relatief veeeeel kleiner, maargoed zelfs dan merk je het extreme verschil van XP@2200 Vs. FX@3600 nog wel ;)

maargoed vannacht een dagje doorgegaan voor school (jeeej bedankt ouders:() en dan moet je toch af en toe een paar minuutjes ontspannen dus dan maar even zoeken naar kaartjes voor deze contest en ik vind de X300SE low profile ergmakkelijk (en goedkoop) :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
denk dat de contest iets van een maand duurt, iig niet veel korter aangezien de meeste mensen veel andere verplichtingen hebben.

@rol-co: de precieze benchmark waarmee de scorelijst wordt bepaald is het makkelijkst te bepalen wanneer we de kaarten binnen hebben en er wat test mee draaien. Persoonlijk denk ik dat de kaarten in flinke maten de bottleneck zullen vormen van de meeste systemen als we dan ook nog een een grafka afhankelijke test doen dan maakt het niet zo gek veel uit wat voor systeem je draait. Maar dat kunnen we het beste bekijken als de eerste resultaten binnenrollen.

die poll gaat idd flink gelijk op :D 15 tegen 15! jeeee al 30 mensen gestemd gaat goed :) met dit soort aantallen is het denk wel de moeite waard om beide interfaces mee te laten doen in de race, maar blijf nog ff stemmen om een idee te krijgen hoeveel mensen er mee gaan doen.

Nogmaals het gaat iig niet om de hele 3dmark2001. alleen de fps van nature, de rest van de 2001 tests zijn idd niet van groot belang.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik doe wel mee. Mijn voorkeur gaat uit naar pci-e maar agp is ook geen probleem.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Ik ben ook van de partij... en PCI-E is beter ;)

[Specs]

Verwijderd

Kun je niet zeggen dat je de proc moet klokken aan iets dat gelijk loopt aan een p4 3.0 ghz/AMD3000+ ofzo. Dan klokt Waus zn P-M minder hoog, en zetten mensen met een FX-55 o.i.d hun mplier wat lager.
Moet je trouwens ook ATItool een uurtje zonder artifacts kunnen draaien of is 3dmark01/03/05 zonder artifacts genoeg?

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:06:
Kun je niet zeggen dat je de proc moet klokken aan iets dat gelijk loopt aan een p4 3.0 ghz/AMD3000+ ofzo. Dan klokt Waus zn P-M minder hoog, en zetten mensen met een FX-55 o.i.d hun mplier wat lager.
Moet je trouwens ook ATItool een uurtje zonder artifacts kunnen draaien of is 3dmark01/03/05 zonder artifacts genoeg?
Uiteraard is een 01/03/05 score genoeg :). Sterker nog, al heb je wat artifacts, de hoogste score telt. Als er te veel artifact zitten regt 3dmark de frame toch niet iirc. Maar de grens van de hoogste score ligt iig wel in de kleine artifact range :).

Verwijderd

nou.....

Al is me beeld 1 pixel van de artifacts.. zolang 3dmark maar eindigt :P

Ik lauf vanmiddag wel even langs de koperschrootboer :*) want anders word het lastig om koen te stoppen. Ik vraag me af of die kaart ln2 trekt... droogijs moet geen probleem zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 14:07 ]

Verwijderd

Ik weet nog niet zeker of ik meedoe, dat beslis ik binnenkort. Mijn voorkeur (ik heb nog niet gestemd) gaat uit naar PCI-e, omdat dat de interface is van mijn huidige grafische kaart.

Hoe regelen we allemaal dezelfde kaarten? Via een inkoopactie of iets dergelijks? Anders hebben we nooit allemaal dezelfde versie...

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Meesterlijk dit. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik moet ook even kijken of ik op het moment van het begin wel geld heb.
Maar zit wel goed denk ik.

Doe maar agp voor mij. Mijn mobo heeft toch agp en pci-e maar ik heb volgens mij nog wel zon fx5200 liggen. :)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Doe sowiezo mee.

ik ga voor pci-e, en voor de rest maakt het me allemaal weinig uit maar ik geef lichte voorkeur aan de x300(se) kaartjes.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tiescarbo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:22:
Meesterlijk dit. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik moet ook even kijken of ik op het moment van het begin wel geld heb.
Maar zit wel goed denk ik.

Doe maar agp voor mij. Mijn mobo heeft toch agp en pci-e maar ik heb volgens mij nog wel zon fx5200 liggen. :)
Het is juist de bedoeling dat we allemaal dezelfde kaartjes hebben, zodat zo veel mogenlijk hetzelfde is.

@ Waus: uhu ckers, lekker boeiend of het Artifacts regent zolang de score maar hoger is ;)

Gabriël AM5

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
sapphire schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:38:
[...]

Het is juist de bedoeling dat we allemaal dezelfde kaartjes hebben, zodat zo veel mogenlijk hetzelfde is.

@ Waus: uhu ckers, lekker boeiend of het Artifacts regent zolang de score maar hoger is ;)
Ow prima. Ach dan ga ik liever voor pci-e ;) Doe mij ook maar zon x300(se)

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Ik wil ook wel mee doen, maar ik dnek toch dat er verschillen gaan ontstaan door CPU en mem.

Mijn voorkeur gaat uit naar PCI-E en liever een kaartje rond de 35 euro ipv. 50.

Is er geen programma om te zorgen dat bijvoorbeeld maar een deel van je CPU wordt gebruikt? Zodat iedereen die bijvoorbeeld op 2000mhz zet. Terugklokken naar 2000 zal niet iedereen lukken, maar met zoon programma, kun je misschien de invloed van de CPU uitbannen.

(die 2000mhz bedoel ik als pentium snelheid)

Verwijderd

Daar hebben we het de hele tijd over ;) 1 onderdeel van een 3d mark.... dus niet cpu gericht.

BTW: had het net met sap over de mounting voor eventuele phasers/di/ln2ers dat dit toch geen leuke oplossing word. omdat ik zo ongeveer kan schatten dat tussen de mounting holes maar 3 cm ruimte zit. Wat betekent dat de evap/base kleiner moet zijn dan 3 cm om de bouten er nog in te krijgen....

Ik weet niet hoe het met de fx5200 zit....

Kan iemand die een fx5200 en / of een x300 heeft even opmeten hoever de mounting holes van elkaar afzitten. Liefst horizontaal en niet diagonaal!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 15:29 ]

• DaWaN
  • Laatst online: 19:51

DaWaN

'r you wicked ??

PCI-e aub .... Ik heb al mn AGP zut weggedaan :D En neem swieso geen TurboCache kaart of Hypermemory kaart aangezien we dan zo vreselijk memory bottlenecked zijn.... Het leukste lijkt me een 6200/6600 PCI-e contest. Er komt hier namelijk een Asus 6200GE binnen, nu hopen dat ie unlocked naar 8 pipes !!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hmmm ik heb gegokt op +/- 4,5 cm
Maaruhm Waus, ik kom er net achter dat het gewoon hetzelfde is als Ati X800 graka's aangezien de Zalman VF700 compatible is met de X800 en X300SE (volgens de Zalman site) dus ik ga zo even me X800 opmeten ;)

@ Dawan, liever geen ulockable kaarten, als je dan een beetje pech hebt en je kunt niets unlocken lig je er meteen uit :(

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 23-01-2006 15:38 ]

Gabriël AM5

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sapphire schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:37:
@ Dawan, liever geen ulockable kaarten, als je dan een beetje pech hebt en je kunt niets unlocken lig je er meteen uit :(
Weet ik maar TurboCache kaarten zuigen echt zwaar, die dingen kun je volgens mij niet eens oc'en. Goedkoopste kaart is dan een 128 bit 6200 of 6600 of een ATI X700 maar die dingen zijn duurder als 6600 en 6200. FX5200 is erg oud en daarom al snel CPU afhankelijk. Ik denk dat hetzelfde geld voor X300SE. Bovendien zijn 128 bit 6200 en 6600 kaarten ook in AGP en PCI-e leverbaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door DaWaN op 23-01-2006 15:42 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Maja goedkoopste non TC HM kaartje is de X300SE, nou bepaal ik niet welke kaart het word hoor maar ik ging even uit van de goedkoopste omdat ik persoonlijk het al snel te duur vind worden.

Voor onze Waus, bij mijn X800 is het (niet diagonaal) +/- 5,2 cm van middenpunt tot middenpunt van mounting hole

Gabriël AM5

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Just count me in

kan maybe via me nieuwe baan die kaarten wel regelen
en anders heb ik misschien wel rechtstreeks wat contactjes hiervoor ;)

[ Voor 34% gewijzigd door petervandamned op 23-01-2006 16:22 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

En dan hopen dat daar nog een tientje vanaf te lullen valt. Kijk, we kunnen wel allerlei criterea gaan stellen, maar als je zo doorgaat wordt het alleen maar duurder en duurder. Opzich is dit een goede kandidaat ja :) Maar het lijkt mij het eerlijkst om het budget goed in het oog te houden.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Leuk idee, doe graag mee. Mijn stem gaat uit naar PCI-E...

Ik denk dat Nature 2001 idd de meest "gpu" afhankelijke test blijft aangezien 3D05 een aardige boost krijgt met een dual core en nieuwe(re) drivers voor de kaart. Volgens mij valt dit in nature wel mee. Lekker snel testje ook ;) Alleen nature draaien en vervolgens een screen van details; fps nature en startscherm 2001 met daarop kaart en proc zou al voldoende moeten kunnen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Viss op 23-01-2006 16:24 ]

Verwijderd

Zo te zien gaat alles gelijk op.... dus beide interfaces zullen erg goed zijn. Ik zie zelfs mensen met agp de pci-e voorbij gaan :)

En houd het gewoon op de x300 en de fx5200... dan is het kwa kosten leuk te houden

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 16:34 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:33:
Zo te zien gaat alles gelijk op.... dus beide interfaces zullen erg goed zijn. Ik zie zelfs mensen met agp de pci-e voorbij gaan :)

En houd het gewoon op de x300 en de fx5200... dan is het kwa kosten leuk te houden
Precies, des te goedkoper de kaart, des te minder genade >:)

• goeiemorguh
Exigence schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:39:
[...]

Precies, des te goedkoper de kaart, des te minder genade >:)
Zeker weten, ik vraag me af hoeveel van de ingekochte kaartjes dit gaat overleven >:)

En als het lekker goedkoop blijft doen er ook meer mensen mee.......denk ik.... :9

[ Voor 7% gewijzigd door goeiemorguh op 23-01-2006 16:49 ]

|| Specs || SuperPI 1m

• petervandamned
http://www.asus.com/produ...odel=783&l1=2&l2=6&l3=232

Asus GeForce 6500 128MB DDR2

Leuk kaartje wat zeker voor onder de 50 euro gescoord kan worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door petervandamned op 23-01-2006 16:55 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je kan de mensen natuurlijk wel op een vaste CPU clocksnelheid laten draaien?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

petervandamned schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:54:
http://www.asus.com/produ...odel=783&l1=2&l2=6&l3=232

Asus GeForce 6500 128MB DDR2

Leuk kaartje wat zeker voor onder de 50 euro gescoord kan worden ;)
Hij heeft TurboCache, je weet dus niet hoeveel geheugen er dus precies op de VGA zelf zit, kan zo zijn dat dat maar 32 of 64mb is...
Speedy-J schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:21:
Nee dat lijkt me geen goed idee, omdat iedere setup swieso anders is....

[ Voor 25% gewijzigd door DaWaN op 23-01-2006 17:32 ]

• Syngrow
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Speedy-J schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:21:
Een vaste PiFast lijkt me dan makkelijker (rond de 50s ofzo) omdat je dan ook factoren zoals mem meeneemt in je gelijktrekking van systemen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid:
1. Die hele heisa over systemen gelijk trekken lijkt me momenteel nergens voor nodig!! Als we de kaarten hebben zorg ik dat er wat benchmarks komen op verschillende systemen om te kijken wat de invloeden zijn. Als de verschillen groot zijn gaan we of naar een andere test of desnoods schrijf ik een programmatje waarmee de score wordt bepaald! Dit komt wel goed mensen ;)

2. 50 euro is toch wel de limiet voor de prijs van de kaarten en voor veel mensen hier waarschijnlijk al tamelijk veel.

3. unlockbare kaarten zijn per defintie uitgesloten

4. Eigen kaarten zijn ook uitgesloten! Als mensen valsspelen worden ze uitgesloten van verdere deelname aan de contest, zonde van de kaart die je gekocht hebt lijkt me dus speel eerlijk!

trouwens, de kaarten zal ik met eventueel wat hulp regelen en verzenden. Hoe we het geld precies doen weet ik nog niet aangezien ik niet weet of iedereen mij wel vertrouwd hierin. Ik zal dit iig in nauwe samenwerking met de leverancier van de kaarten doen.

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:32

AJK

...

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:15:
even voor de duidelijkheid:
1. Die hele heisa over systemen gelijk trekken lijkt me momenteel nergens voor nodig!! Als we de kaarten hebben zorg ik dat er wat benchmarks komen op verschillende systemen om te kijken wat de invloeden zijn. Als de verschillen groot zijn gaan we of naar een andere test of desnoods schrijf ik een programmatje waarmee de score wordt bepaald! Dit komt wel goed mensen ;)

2. 50 euro is toch wel de limiet voor de prijs van de kaarten en voor veel mensen hier waarschijnlijk al tamelijk veel.

3. unlockbare kaarten zijn per defintie uitgesloten

4. Eigen kaarten zijn ook uitgesloten! Als mensen valsspelen worden ze uitgesloten van verdere deelname aan de contest, zonde van de kaart die je gekocht hebt lijkt me dus speel eerlijk!

trouwens, de kaarten zal ik met eventueel wat hulp regelen en verzenden. Hoe we het geld precies doen weet ik nog niet aangezien ik niet weet of iedereen mij wel vertrouwd hierin. Ik zal dit iig in nauwe samenwerking met de leverancier van de kaarten doen.
klopt de mail in je profiel?
misschien kan ik nl de kaarten (goedkoop)voor je regelen

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Maar even gevote voor PCIe, vernieuwing moet er ook blijven natuurlijk :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

Apoca

Array Technology Industry

Ik doe ook mee mits de prijs OK is, dan wel voor de AGP omdat ik daar nog een mobo voor heb wat in het heetst van de strijd best de geest mag geven :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Verwijderd

Topicstarter
mail adres klopt ja ;)

het gaat trouwens zo gelijk op dat ik zorg dat er iig kaarten komen voor beide interfaces, ik ben alleen bang dat het niet 1 type kaart op beide interfaces wordt.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 19:01 ]

• Thandor
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Als we deze* kaart nemen doen The Godsha en ik mee >:) . (Met één kaart dus)

Of andere AGP kaart van een euro of 40 :Y)
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:57:
mail adres klopt ja ;)

het gaat trouwens zo gelijk op dat ik zorg dat er iig kaarten komen voor beide interfaces, ik ben alleen bang dat het niet 1 type kaart op beide interfaces wordt.
Als er veel animo is kun je inderdaad twee contesten draaien. Een AGP en een PCIe contest. Dan heeft iedereen z'n ding ;)
(Zeker als er daadwerkelijk 30 mensen mee doen in elke groep :o )

[ Voor 60% gewijzigd door Thandor op 23-01-2006 19:14 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Apoca

Apoca

Dat lijkt me toch geen probleem eigenlijk, een AGP en een PCI-E groep.

Neem aan dat der toch ook een splitsing komt tussen air / water / ice.

Ja die kaart had ik ook al gezien ja lekker cheap.

[ Voor 57% gewijzigd door Apoca op 23-01-2006 19:16 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Count me in to... :P
maar wel voor PCIe (heb alle AGP zooi de deur al uit gedaan :P)

p.s. ik kan met een beetje geluk voor 45E aan X300SE van powercolor kaartjes komen via mijn werk...

[ Voor 10% gewijzigd door cold op 23-01-2006 19:23 . Reden: merk kaartjes er bij gezet :P ]

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik het nu zie wordt de AGP variant een FX5200 en de PCI-e variant een X300SE. Of FX6200, die is namelijk op beide interfaces beschikbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 19:28 ]

• Apoca

Apoca

Voor de FX5200 is genoeg info te vinden om hem te modden zie ik >:)

Verwijderd

I am IN!

hihi let the dry ice/ ln² beches begin :Y) :Y) :Y)

http://www.vr-zone.com.sg/?i=1356&s=1

alle mountingholes _/-\o_

ik heb de deze als uberclocker ^^
http://www.vadim.co.uk/images/6200tc.jpg

ik stem voor de X300!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 19:31 ]

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Ik doe mee _/-\o_

PCI-E graag

Verwijderd

hehe Vapo op GFX
El Snorro schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:31:
Doe sowiezo mee.

ik ga voor pci-e, en voor de rest maakt het me allemaal weinig uit maar ik geef lichte voorkeur aan de x300(se) kaartjes.
el snorro maakt zijn mach2 gereed, oeps je hebt hem nog niet terug.

ik hoop asap:@

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 19:48 ]

• Apoca

Apoca

Misschien ff een stomme vraag maar hoe wil je checken dat mensen het kaartje gebruiken wat jij hen toestuurd :?

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Apoca schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:48:
Misschien ff een stomme vraag maar hoe wil je checken dat mensen het kaartje gebruiken wat jij hen toestuurd :?
Tja, foto's maken van de setup?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

En er vanuit gaan dat mensen de boel niet lopen te belazeren. Dat is simpelweg geen leuke manier om boven aan te komen. (M.a.w., Als men wil cheaten, doe dan gewoon niet mee.)

Het is voor de cheater zelf ook niet 'grappig/leuk/cool' om op een laffe manier te winnen, toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Thandor op 23-01-2006 19:54 ]

• Apoca

Apoca

Ja wil niet negatief doen ofzo maar je hebt altijd van die flippo's die de zaak flessen, en der op kicken zo een cool idee onderuit te halen. En dus voor iedereen de zaak verzieken.

Maar daar gaan we dus maar niet vanuit, zoals mijn bovenbuurman al aangaf :)

[ Voor 20% gewijzigd door Apoca op 23-01-2006 19:54 ]

Verwijderd

Thandor schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:53:
En er vanuit gaan dat mensen de boel niet lopen te belazeren. Dat is simpelweg geen leuke manier om boven aan te komen. (M.a.w., Als men wil cheaten, doe dan gewoon niet mee.)

Het is voor de cheater zelf ook niet 'grappig/leuk/cool' om op een laffe manier te winnen, toch?
Nee lijkt mij ook niet.

Bij deze doe ik ook maar mee. En wel met PCI-E graag :)

Leuke contest imo.

Verwijderd

omg direct al valsspelen.

er wordt op de kaart MET viltstift een ID geschreven ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:57:
omg direct al valsspelen.

er wordt op de kaart MET viltstift een ID geschreven ofzo.
Lol, niet eens zo'n slecht idee misschien :9

Verwijderd

Topicstarter
In de screenshot moet in ieder geval te zien zijn welke revisie kaart het is. Verder weet ik uiteraard wie er een kaart gekocht heeft. Ik hoop dat de mensen niet zo sick minded zijn dat ze van 1 kaart 10 exemplaren kopen om te kijken welke het beste clockt.

Trouwens er bestaat het plan om de kaarten zonder stock koeler te versturen, dat is niet enkel bedoeld omdat jullie er toch betere koelers op moeten zetten maar omdat het niet de bedoeling wordt dat mensen goedkoper kaarten proberen te krijgen via dit geintje en helemaal niet mee doen aan de contest. Is dit een probleem?

• Apoca

Apoca

Lijkt me niet, anders heb ik weer een koeler voor in de vuilnisbak te gooien :P

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:20:
In de screenshot moet in ieder geval te zien zijn welke revisie kaart het is. Verder weet ik uiteraard wie er een kaart gekocht heeft. Ik hoop dat de mensen niet zo sick minded zijn dat ze van 1 kaart 10 exemplaren kopen om te kijken welke het beste clockt.

Trouwens er bestaat het plan om de kaarten zonder stock koeler te versturen, dat is niet enkel bedoeld omdat jullie er toch betere koelers op moeten zetten maar omdat het niet de bedoeling wordt dat mensen goedkoper kaarten proberen te krijgen via dit geintje en helemaal niet mee doen aan de contest. Is dit een probleem?
Kun je beter gewoon de serienr's eraf trekken, of van een fabrikant een zooi RMA kaarten kopen is mss ook een optie :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Als daar zo'n heatsinkje op zit met van die klikpootjes dan heb ik daar wel interesse in. (Die kunnen soms ook op andere kaarten).

Ik verwacht overigens niet dan mensen goedkoop nog een GeForce FX 5200 willen scoren. Tenminste, een dergelijke kaart is inmiddels al zo verouderd... :P
Hoe het bij de X300SE zit, geen idee of mensen daar veel interesse in hebben.

De kaarten RMA onklaar maken is wel iets waar ik voor ben. Niet dat mensen straks een zelf kapot gemaakte kaart weer gaan RMA'en :/

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 23-01-2006 20:27 ]

Verwijderd

Geen probleem voor mij. Ben momenteel een VGA waterblok aan het maken dus dat zit wel goed :)

Had ideeën om het reservoir vol te gooien met aceton en daar wat DI in doen maar dat zie ik dan wel weer :9

• goeiemorguh
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:26:
[...]

Geen probleem voor mij. Ben momenteel een VGA waterblok aan het maken dus dat zit wel goed :)

Had ideeën om het reservoir vol te gooien met aceton en daar wat DI in doen maar dat zie ik dan wel weer :9
Ik had eigenlijk het zelfde idee alleen dan met ijsblokjes en een zalman waterblok :9 (als ik mn WC setup uberhaupt dan al binnen heb eh...).

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

goeiemorguh schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:31:
[...]

Ik had eigenlijk het zelfde idee alleen dan met ijsblokjes en een zalman waterblok :9 (als ik mn WC setup uberhaupt dan al binnen heb eh...).
Enige verschil is dat ijsblokjes met water 5 graden is ofzo. En aceton met DI -69 graden :) (wss wel iets minder omdat het zoveel aceton is dan)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaWaN schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:24:
[...]

Kun je beter gewoon de serienr's eraf trekken, of van een fabrikant een zooi RMA kaarten kopen is mss ook een optie :)
als de koeler eraf ligt moeten mensen daar geld in gaan investeren en is het goedkope eraf ;)

• goeiemorguh
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:32:
[...]

Enige verschil is dat ijsblokjes met water 5 graden is ofzo. En aceton met DI -69 :)
Ja dat snap ik ook wel eh ;). Het leek me gewoon wel lagge om te proberen.

|| Specs || SuperPI 1m

• Rol-Co

Rol-Co

goeiemorguh schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:31:
[...]

werkt niet, de ijsblokjes zijn in 3 sec weg, wat wel werkt is je dualradi met 2x papstfan buiten leggen met verlengde slangen,gaat super met -6 als vandaag, wel condens .....en natuurlijk ruitensproeier antivries gebruiken :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:32:
[...]

Enige verschil is dat ijsblokjes met water 5 graden is ofzo. En aceton met DI -69 graden :) (wss wel iets minder omdat het zoveel aceton is dan)
hopelijk is je reservoir dan niet van plexi ofzo ;)

imo ijsblokjes is beste met een gewone wc, of een chiller:)

• Apoca

Apoca

als de koeler eraf ligt moeten mensen daar geld in gaan investeren en is het goedkope eraf
Van de andere kant, van die koeler kun je wel mooie cheap ass koelblokjes maken voor op de ramchips.

• petervandamned
oud slot vapootje staat al klaar voor het slachtoffer hoor :)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik wil ook wel meedoen als het niet te duur word, jammer genoeg mag ik niet met mijn eigen xfx5200 meedoen :(

maarja, mag er dan wel gepraat worden over hoe het overclocken moet?, want ik ben niet zoon beste overclocker
alleen een nieuwe betere koeler, en een overclock proggie erbij moet het ook niet zo moeilijk zijn toch?

inclusief koeler lijkt me eigenlijk ook wel handig, dan kan ik hem ook weer doorverkopen...

• Rol-Co

Rol-Co

koekoek2003nl schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:47:
ik wil ook wel meedoen als het niet te duur word, jammer genoeg mag ik niet met mijn eigen xfx5200 meedoen :(

maarja, mag er dan wel gepraat worden over hoe het overclocken moet?, want ik ben niet zoon beste overclocker
alleen een nieuwe betere koeler, en een overclock proggie erbij moet het ook niet zo moeilijk zijn toch?

inclusief koeler lijkt me eigenlijk ook wel handig, dan kan ik hem ook weer doorverkopen...
doorverkopen? ga je voorzichtig doen dan? het is de bedoeling om hem uit te wringen he......dus daarna verkopen is niet mogenlijk of niet echt leuk voor de koper. >:)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Inderdaad. Je geeft overigens aan dat je niet zo'n beste overclocker bent.
Dit is je kans om het te proberen, het is slechts een contest en men kiest niet voor niets voor budget kaarten.
Op deze kaart kun je de soldeerbout z'n werk laten doen om er nog wat extra MHz'en uit te persen :9

Voordelen :
1)Het is leuk om mee te doen aan een contest
2)Het is leuk om te zien wat je uit zo'n kaart kunt persen
3)Het is leerzaam qua tweak skills
4)Het is leerzaam als je gaat voltmodden
5)Je kunt wat over koeling (e.d.) opsteken

Nadelen :
1)Het kost geld. Maar goed, een kratje bier en lol maken kost ook geld ;)

Verwijderd

http://forums.vr-zone.com.sg/showthread.php?t=30238 <-- dit kan handig zijn.
Ik zit ook eraan te denken om mee te doen, cpu koeler, grote fans erop. zie het al helemaal voor me.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

uuh ja ok maar wat moet ik met een fx5200? ik heb zelf een x800xt
dus als de contest over is geef ik hem wel aan een vriend van me ofzo, of idd verkopen... tenzij het niet meer verkoop-baar is natuurlijk
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:07:
Ik zit ook eraan te denken om mee te doen, cpu koeler, grote fans erop. zie het al helemaal voor me.
die dude heeft een serieus probleem met foto's maken :o

[ Voor 48% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-01-2006 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard mag je om tips vragen voor het oc'en!

enorm leuk trouwens om te zien dat er veel aandacht voor is :) 80 mensen al gestemd :) DOC zit weer in de lift :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:07:
Voltmods. Ik heb nog nooit een voltmod uitgevoerd, deze FX5200 gaat de eerste worden >:) . (Idem dito voor The Godsha)
koekoek2003nl schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:08:
uuh ja ok maar wat moet ik met een fx5200? ik heb zelf een x800xt
dus als de contest over is geef ik hem wel aan een vriend van me ofzo, of idd verkopen... tenzij het niet meer verkoop-baar is natuurlijk
Het gaat er ook niet om dat je de kaart na afloop persé moet gebruiken.
Ik heb hier 67 3dfx kaarten liggen. Een XGI VolariDUO V8 Ultra en nog wel een lading andere kaarten. Een enkele FX5200 lijkt mij dan op zich niet zo erg.

Je kunt 'm altijd bewaren als AGP-Test/nood/backup kaartje. Het kan altijd van pas komen ;)
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:11:
uiteraard mag je om tips vragen voor het oc'en!
Dat is juist leerzaam. Meer OC'ers bij de DOC'ers ;)
enorm leuk trouwens om te zien dat er veel aandacht voor is :) 80 mensen al gestemd :) DOC zit weer in de lift :)
:Y)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zie liever 20 dode kaarten aan het eind dan mensen die alleen ff met rivatuner de kloksnelheid opschroeven

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mja niet iedereen is even ervaren of handig in het overclocken en solderen. Als ik al met een dode kaart zou zitten dan zou het zijn door een onhandigheidje bij het monteren van een koeler :P

Maar dus, het zou leuk zijn als het met een FX5200 wordt gedaan. Dan kan ik misschien nog meedoen en anders doe ik niet officieel mee met m'n eigen kaart. Het enigste dat ik nog niet met hardware heb gedaan (qua standaard handelingen) is het monteren van een VGA koeler en ik zou niet graag m'n 9800 Pro er mee stuk maken aangezien die nog altijd m'n beste maatje is (ik game toch niet zo vaak) :) Dan kan ik wat oefenen op die FX5200.

Natuurlijk houdt niets me tegen om nu al te oefenen maar groepsdruk helpt om me er aan te zetten (na de examens dan toch :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-01-2006 21:36 ]

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 13:28
Ik schrijf me bij deze ook in.
Heb veel moeite moeten doen om me te registreren maar in dit geval heb ik het er voor over. :D
Ik ben alleen bang dat het kaartje het einde van het contest niet gaat halen })
Maar ach.
Is samenwerking ook toegestaan?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
* Twynn doet in ieder geval ook mee :)

Welke interface is me om 't even. (heb dus ook niet gestemd), maar dat er iets van phasechange op gaat komen is zeker >:)

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:36:
Mja niet iedereen is even ervaren of handig in het overclocken en solderen. Als ik al met een dode kaart zou zitten dan zou het zijn door een onhandigheidje bij het monteren van een koeler :P

Maar dus, het zou leuk zijn als het met een FX5200 wordt gedaan. Dan kan ik misschien nog meedoen en anders doe ik niet officieel mee met m'n eigen kaart. Het enigste dat ik nog niet met hardware heb gedaan (qua standaard handelingen) is het monteren van een VGA koeler en ik zou niet graag m'n 9800 Pro er mee stuk maken aangezien die nog altijd m'n beste maatje is (ik game toch niet zo vaak) :) Dan kan ik wat oefenen op die FX5200.

Natuurlijk houdt niets me tegen om nu al te oefenen maar groepsdruk helpt om me er aan te zetten (na de examens dan toch :P)
Videokaarten kunnen best veel hebben als je maar lief tegen ze bent en genoeg verzorgd :+
Is leuk om te doen coolertjes monteren op videokaartjes imo ;)

Verwijderd

Ik denk niet dat dit lukt, wat moet een winkel met +-80 fx5200 koelers?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste