Routers die 100Mbit kunnen routen *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.067 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:23:
Anyway, ik wou ff melden dat er ook kleine merken zijn die het zelfs voor 4 poorts switches voor elkaar krijgen om geen 800 mbit backplane in het apparaat te doen
Er zitten sowieso geen "backplanes" in kleine switches, da's allemaal full matrix. Eenvoudiger en goedkoper, want je wilt 1 chip, en niet een bus met transceivers per poort. Uitbreidbaarheid is voor dat soort spul geen overweging.

Ook de 1Gbit/s 16 poorts switches die je tegenwoordig voor 150 euro koopt zijn full matrix. Die doen dus doodleuk 32Gbit/s full duplex over alle poorten zonder noemenswaardige packetloss.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:37:
Vraagje..

Bestaan er betaalbare wired routers die tegelijk een wan speed van 100/100 kunnen verwerken? Ik heb hier een LinkSys BEFSR41 V3 liggen, nu nog op 10mbit symmetrish overigens... binnenkort moet die gaan draaien op 100mbit symmetrish..... is dat haalbaar voor dat ding? ik hoor van verschillende kanten dat die home routertjes geen 100mbit (symmetrish) kunnen doorvoeren en dat dit alleen lukt met die duure cisco dingen boven de 1000 euro enzo.... klopt dit, zo ja wat kan ik dan het beste pakken... of is het dan slimmer om van een pc een router te maken?

Alvast bedankt
Alvast bedankt[/quote]

Alexander, heb je inmiddels iets gevonden? ben ook op zoek naar een router met 100Mbs sync WAN poort. (Ja, heb een glasvezel aansluiting met 100 Mbs Up en Down) :-)

Groet
Alex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Maareuhm, lijkt me nu wel duidelijk toch? Of diep in de buidel tasten, of een oude computer met goede netwerkkaartjes en een switchje het werk laten doen. Anders kan je kijken naar de SL serie van Asus, al betwijfel ik of die krengen echt 90mbit dr doorheen persen.

Anders: Hoe de -hel- wou je die 100mbit vol benutten, zelfs al haal je 5,5MB/ps dan is dat al 5x zo snel dan dat wat een gemiddelde consument haalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Tja dat zullen mensen ook zeggen, hoe de hel wil je 1terrabyte aan ruimte op je hdd's vol maken, nou dat lukt bijna iedereen ;)

Maar zou je ook niet gewoon domweg internet kunnen sharen met windows :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Chewy schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:55:
Tja dat zullen mensen ook zeggen, hoe de hel wil je 1terrabyte aan ruimte op je hdd's vol maken, nou dat lukt bijna iedereen ;)

Maar zou je ook niet gewoon domweg internet kunnen sharen met windows :X
tuurlijk kan dat, maar dat gaat je stiekum best wel wat resources op je pci bus kosten (als je tenminste 100mbits/sec continue blijft stampen).

Een dedicated pc'tje met twee intel nics is in mijn ogen toch de beste oplossing...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Zelfs dat zou een optie zijn meteen beetje redelijke netwerkkaarten. Zo min mogelijk CPU-usage door de hardware proberen te krijgen (Realtek-kaartjes dus niet :)).

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 08-08-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transpar3nt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
100M full duplex router = bedrijfsrouter

Wellicht kun je met adsl 2+ router wat mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

WTF heeft ie aan een ADSL-router, en dan ook nog eens van Edimax (= grotendeels Realtek zooi)? Post dan gewoon niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Tsja, wat al eerder gezegd is...

Een PC met GOEDE netwerkkaarten, deze bijvoorbeeld, en dan Debian Linux erop metvuurmuur als routing software.

Debian is als linux distro redelijk eenvoudig te installeren en configureren, wordt veel gebruikt en is dus ook veel over te vinden.
Uiteraard draai je het op je server zonder grafische interface.
Vuurmuur is een ncurses interface voor IPTables, zoek er maar eens wat verder op door.
Ook erg makkelijk te configgen (er wordt zelfs een howto guide gegeven).

Een vuurmuur routertje had ik in een 2 uurtjes geconfigd, maar nu heb ik al enige linuxervaring.
Voor een beginner zal het misschien een middagje werk zijn met de uitgebreide HOWTO.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dergelijke switches zijn altijd single chip designs, ik moet de eerste nog tegen komen die niet full non blocking is.
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:23:
[...]

---------------------------------- <-----------------------------|
...................................................................|
TX-------------------> 100Mbit..............................|---- UTP
<-------------------RX 100Mbit..............................|
---------------------------------- < ----------------------------|

En een slimme truc ook, 100 + 100 is ook echt 200 Mbit aan dataverkeer, ik vind het minder erg dan 1000 byte af te doen als een Kbyte. Maar goed.

Anyway, ik wou ff melden dat er ook kleine merken zijn die het zelfs voor 4 poorts switches voor elkaar krijgen om geen 800 mbit backplane in het apparaat te doen. Dus dan heb je nooit geen 4x 100 Mbit full duplex poorten. Dus om het gevaar van de backplane weg te wuiven bij 4-poorts switches is wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

code:
1
sysctl -w net.ipv4.ip_forward=1

moet je natuurlijk wel wat legale IP adresjes bezitten, en je routetje mogen adverteren... :)

NAT is zoooooo 2005 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door JackBol op 09-08-2006 23:13 ]

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Als je gaat voor de oplossing met de oude pc en netwerkkaarten: kijk dan eens naar het opensource project smoothwall.. te vinden op www.smoothwall.org

Speciaal bedoelt voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker. Zeer eenvoudig te installeren (op tien minuutjes is het gefixed), en via een webinterface te onderhouden. Heel eenvoudig te onderhouden dus.. Ik geloof dat het gebaseerd is op een Debian distro.. Router, firewall, DMZ, port forwarding, VPN, noem maar op..

BOE

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:52
smoothwall was dacht ik op basis van redhat..

maar je hebt ook ipcop dat is zon beetje hetzelfde maar met een andere insteek. ik draai er hier 1 op een celeron300 met 2 3com kaartjes en die trekt de volle 100mbit.!

kijk maar eens op www.ipcop.org

Verwijderd

Sitecom heeft 'n goedkoop routertje met 'n 100mbit WAN-kaart, misschien is dat wat: DC-202,

http://www.sitecom.nl/pro...ductid=152&subgroupid=42#

In advertenties heet die 10mbit compatible.i.p.v. 10/100

Bij mij als interne router in gebruik en downloads (via webserver Apache) zijn via WAN en LAN even snel; 60%

WAN port: 1 x 10/100 Mbps Ethernet (RJ45)
LAN port: 4 x Nway RJ45 10/100 Base-T auto sensing with automatic uplink facility

Verwijderd

Heb je mijn post van vorige week al gezien?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:50:
Sitecom heeft 'n goedkoop routertje met 'n 100mbit WAN-kaart, misschien is dat wat: DC-202,

http://www.sitecom.nl/pro...ductid=152&subgroupid=42#

In advertenties heet die 10mbit compatible.i.p.v. 10/100

Bij mij als interne router in gebruik en downloads (via webserver Apache) zijn via WAN en LAN even snel; 60%

WAN port: 1 x 10/100 Mbps Ethernet (RJ45)
LAN port: 4 x Nway RJ45 10/100 Base-T auto sensing with automatic uplink facility
Zo'n ding heeft vaak wel 100mbit switching capaciteit, maar 100mbit routing capaciteit halen ze bij lange na niet. Vooral die fisher-price spullen niet...

Verwijderd

Zo'n ding heeft vaak wel 100mbit switching capaciteit, maar 100mbit routing capaciteit halen ze bij lange na niet. Vooral die fisher-price spullen niet...
tis 'n goedkoop dingetje, levert heel wat meer dan 'n router met 10mbit-WAN, en voor sommigen is 60% misschien wel genoeg.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:23:
[...]

tis 'n goedkoop dingetje, levert heel wat meer dan 'n router met 10mbit-WAN, en voor sommigen is 60% misschien wel genoeg.
Voor 60% wel, maar niet voor mensen die synchrone 100mbit verbinding hebben... en daar ging het om in dit topic...

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

_DH schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:45:
[...]

Voor 60% wel, maar niet voor mensen die synchrone 100mbit verbinding hebben... en daar ging het om in dit topic...
Cisco Systems ik heb thuis een 2621XM draaien en die doet dan nog IP inspecting NAT en ACL's derbij die trekt makelijk 100mbit up en down tegelijkertijd

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Transpar3nt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Yapser schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:45:
WTF heeft ie aan een ADSL-router, en dan ook nog eens van Edimax (= grotendeels Realtek zooi)? Post dan gewoon niet..
Topic is toch 100 M router voor ADSL? Verder lijkt mij dat Edimax op gelijke nivo is als Sitecom :?

Verwijderd

tja, half off-topic, ik zal 't de volgende keer duidelijker vermelden.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Transpar3nt schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:13:
[...]

Topic is toch 100 M router voor ADSL? Verder lijkt mij dat Edimax op gelijke nivo is als Sitecom :?
Nee, ADSL heeft er niets mee te maken. Er is geen ADSL variant (commercieel verkrijgbaar) waarbij je 100mbit kan verstouwen. Het gaat om een router die 100mbit/s throughput heeft, waarschijnlijk voor een glasverbindinkje van een of ander stadsnet ofzo.

En edimax staat idd op het zelfde niveau als sitecom... allebei samen op de onderste plank...
ShadowBumble schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:55:
[...]

Cisco Systems ik heb thuis een 2621XM draaien en die doet dan nog IP inspecting NAT en ACL's derbij die trekt makelijk 100mbit up en down tegelijkertijd
Yep, ik weet het. Zijn goeie dingetjes en lekker betrouwbaar. Helaas niet te betalen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmmm.. we zijn nu bijna 2 jaar verder.

Hoe staat het nu met de routers die 100mbit aan kunnen? De hier wel genoemde Asus SL500 en SL1000 kan ik niet meer terug vinden in pricewatch.

Ik ga in het voorjaar 100mbit krijgen en zou dan ook graag daar een bijpassende router voor kopen. Een pc'tje zie ik gezien de ruimte en stroomverbruik iets minder zitten.

Is het verbeterd met de routers die dit aankunnen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:51
Zie nergens Draytek staan (of heb eroverheen gelezen) Deze leveren erg goede routers. Vooral de 2900 serie is in dit geval interessant. DUAL WAN dus eventueel een 2e 100Mbit lijn erbij.

Ze kosten rond de 100 a 150 euro hangt van je config af. Dus VOIP/ WIFI etc. Maar ze zijn lekker snel en erg uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cave_Boy schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:41:
Zie nergens Draytek staan (of heb eroverheen gelezen) Deze leveren erg goede routers. Vooral de 2900 serie is in dit geval interessant. DUAL WAN dus eventueel een 2e 100Mbit lijn erbij.

Ze kosten rond de 100 a 150 euro hangt van je config af. Dus VOIP/ WIFI etc. Maar ze zijn lekker snel en erg uitgebreid.
Niet goed gelezen dan...

De troughput van de Draytek vallen ook tegen. De Asus die ik noemde doet dat een stuk beter.
zie : Verwijderd in "Routers die 100Mbit kunnen routen *"

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
D-link DIR655 is er een, die kan ongeveer 230 Mbit aan dus ruim genoeg. Hij kost echter wel tussen de 120 en 150 euro volgens mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:51
Heb zelf een Draytek 2900 en tussen twee bedrijfsnetwerken pomp ik er met gemak de 100Mbit vol mee. De 2910 schijnt wat luxer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Is er ergens een overzicht c.q. chart hiervan?? Zoek me te pleuris, maar kan niet echt er 1 vinden, terwijl ik toch zeker weet dat ik die ergens gezien heb.
Cave_Boy schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:04:
Heb zelf een Draytek 2900 en tussen twee bedrijfsnetwerken pomp ik er met gemak de 100Mbit vol mee. De 2910 schijnt wat luxer te zijn.
Tja.. Toms Hardware is het niet met je eens:
http://www.tomsguide.com/...d-2900g,review-252-9.html

In elk geval niet voor de 2900(g)

Zo ver ik kan zien is de 2910 alleen een dual wan uitvoering van de 2900. Maar dat krijg ik niet zo heel duidelijk gevonden.

[ Voor 64% gewijzigd door Cyberpope op 09-12-2007 19:21 ]

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 13:05
[quote]Cyberpope schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:09:
Is er ergens een overzicht c.q. chart hiervan?? Zoek me te pleuris, maar kan niet echt er 1 vinden, terwijl ik toch zeker weet dat ik die ergens gezien heb.

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 13:05
Iemand al kunnen testen met die DGL-4500 of DIR-655 van D-Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even een topic-bump, maar ik denk best wel een nuttige: hardware.info heeft ook een aantal routers getest, die ook in Nederland wat beter verkrijgbaar zijn. Hier: http://www.hardware.info/...ewbenchmarks/bGNkZZiZmJfK een grafiek, je kunt daar zelf ook met creatief klikken de andere routers bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kuhlie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:06:
[...]

Even een topic-bump, maar ik denk best wel een nuttige: hardware.info heeft ook een aantal routers getest, die ook in Nederland wat beter verkrijgbaar zijn. Hier: http://www.hardware.info/...ewbenchmarks/bGNkZZiZmJfK een grafiek, je kunt daar zelf ook met creatief klikken de andere routers bekijken.
Die grafiek is wel heel oud, er staat namelijk geen een recente router in die de volle 100 Mbit aan kan. Terwijl die er tegenwoordig toch wel degelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

Heb hier nog niks gehoord over de apparatuur die met de verbinding meegeleverd wordt... Zitten daar niet de features in die jij zoekt??

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
waarom kan ik van geen een van die routers uit die smallnetbuilder iets vinden in de pricewatch?

waarom is zijn die dingen zo slecht te verkrijgen... pf en zo duur ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
kickje

hoe staan de zaken er op dit gebied voor ondertussen?

zie dat de dir-655 in prijs is verlaagd. das iig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:47:
Ik heb wat doorvoersnelheden van routers uitgezocht die hier werden vermeld:

DrayTek Vigor 2200E Plus --> Max Doorvoersnelheid WAN: 6.5 Mbit
Best gek dat ik 1250 Kb/s haal op mijn 10Mbit verbinding met deze router...
Dus volgens mij kan ie meer aan dan 6.5 Mbit.

sorry voor de kick, had verwacht dat dit topic nog wel speelde |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Bart© op 28-08-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart© schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Best gek dat ik 1250 Kb/s haal op mijn 10Mbit verbinding met deze router...
Dus volgens mij kan ie meer aan dan 6.5 Mbit.

sorry voor de kick, had verwacht dat dit topic nog wel speelde |:(
De Draytek Vigor 2200E heeft een maximale doorvoersnelheid op de WAN-poort van ca. 6 Mbps.

De Draytek Vigor 2200E Plus heeft een maximale doorvoersnelheid op de WAN-poort van ca. 11 Mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Eminent EM4551 wLink N 300 router gekocht.
Geweldig apparaat mooi stabiel geen weg vallende verbindingen.
Ik heb hiervoor de Linksys W610N gehad, waardeloos apparaat wel makkelijke installatie,maar daarna alleen maar ellende gehad.
Ik installeerde de Eminent EM4551 wLink N 300 router en alles ging meteen goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:07:
Ik heb de Eminent EM4551 wLink N 300 router gekocht.
Geweldig apparaat mooi stabiel geen weg vallende verbindingen.
Ik heb hiervoor de Linksys W610N gehad, waardeloos apparaat wel makkelijke installatie,maar daarna alleen maar ellende gehad.
Ik installeerde de Eminent EM4551 wLink N 300 router en alles ging meteen goed
En was nog vergeten de prijs te vermelden: €69,95
En die Linksys W610N : € 89,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
]Byte\[ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:06:

10 mbit delen door 8... Ja, dan heb je kByte/s!
Fout. MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
weet je dat je reageert op een post van 2009 2006 O-)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
hulde voor het graafwerk _O-

[ Voor 3% gewijzigd door nielsl op 14-09-2010 23:30 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
Deze blijft goed :Y en altijd relevanter dan die tsjappies die Duitse filosofen of Amerikaanse atheïsten blijven quoten :w maar nu raak ik offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnienerd op 15-09-2010 00:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste