Xbox legt Microsoft geen windeieren
Microsoft heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2005/2006 3,65 miljard euro winst gemaakt. Dat is 5,5% meer dan in diezelfde periode vorig jaar. De lancering van de spelcomputer Xbox heeft flink bijgedragen aan de winstgroei.
Spelcomputer Xbox stuwt winst Microsoft
Xbox
Microsoft bracht de Xbox in oktober op de markt en het bleek een gewilde spelcomputer; het apparaat vloog de winkels uit en leidde zelfs tot schaarste. Dankzij de Xbox heeft Microsoft zijn marktaandeel op de spelcomputermarkt uitgebouwd tot 15%, maar dit had groter kunnen zijn als Microsoft genoeg computers had kunnen leveren.
Speerpunten
De lancering van de Xbox was één van de speerpunten van Microsoft in 2005. Dit jaar heeft het softwarebedrijf hoge verwachtingen van de nieuwe versie van Windows en het programma Office, bekend van MS Word en Excel.
Omzet
De omzet van Microsoft steeg 9,4% tot 11,84 miljard euro en dat kwam overeen met de verwachting. Microsoft bevestigde tevens zijn eerder uitgesproken prognoses voor zowel het lopende kwartaal als het gehele boekjaar.
Dit bericht kan ik niet zo goed plaatsen als men per console bijna 200 dollar verlies draait op de verkoopprijs tov kostprijs en dat niet iedereen die zo'n apparaat heeft al een game of 8 heeft gescoord (pas dan zal men enigzins winst gaan zien op die console), dan wel dat XBOX Live al zoveel heeft opgebracht dat de verliezen zover gecompenseerd zijn dat men deze winst laat zien in die ene maand in 2005 dat de 360 op de markt was....
Ofwel denk dat men het hier heeft over Bruto omzet, zonder aanloopkosten van de 360!
Als ik het goed heb is dat bij 4 games, ik las laatst dat het 8 is bij de PS3.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.