Aangezien alle tips al wel gegeven zijn, ga ik daar geen woorden meer aan vuil maken. Wel wil ik aan de hand van mijn situatie duidelijk maken dat autorijden altijd duurder is dan je denkt, zeker als je meer dan de gemiddelde Nederlander rijdt 
Aanschaf (juni 2003): €3250
Dagwaarde: € 0,25 of wat oud ijzer tegenwoordig doet
Dat is dus volledig afgeschreven in ruim 30 maanden --> €100/maand (om het simpel te houden
)
Verdere bijzonderheden:
- Ik rijd 60.000 km per jaar
- Ik rijd LPG, maar geen G3, dus hoog tarief wegenbelasting
- Twee jaar geleden een kop-staartje gehad, dus mijn verzekeringspremie zit nog steeds op het niveau van 2,5 jaar geleden
Verzekering: €90 per maand (WA beperkt casco, onbeperkt km's, 1 schade)
Belasting: €70 per maand (1068kg, LPG non-G3)
Brandstof: €300 per maand (LPG, €0,60/liter, verbruik 1:10)
Ik zit dus nu al op €560 per maand (!) aan kosten... Komt nu mijn onderhoudshistorie erbij:
- Cilinderkop vervangen + distributieriem + beurt: €1400
- Schade: €1500
- Regeliere onderhoudsbeurten; ca. 8 keer in de afgelopen 30 maanden á €250 gemiddeld (dealer): €2000
Totaal €4900 in 30 maanden, wat neerkomt op ca. €165 per maand.
Dit maakt een totaal kostenplaatje van €725 per maand (!!) aan kosten om mijn auto op de weg te houden
Eerlijkheidshalve moet ik daarbij wel vermelden dat mijn werkgever €0,18 per km betaalt, dus deze kosten worden gelukkig gecompenseerd in mijn salaris
Aanschaf (juni 2003): €3250
Dagwaarde: € 0,25 of wat oud ijzer tegenwoordig doet
Dat is dus volledig afgeschreven in ruim 30 maanden --> €100/maand (om het simpel te houden
Verdere bijzonderheden:
- Ik rijd 60.000 km per jaar
- Ik rijd LPG, maar geen G3, dus hoog tarief wegenbelasting
- Twee jaar geleden een kop-staartje gehad, dus mijn verzekeringspremie zit nog steeds op het niveau van 2,5 jaar geleden
Verzekering: €90 per maand (WA beperkt casco, onbeperkt km's, 1 schade)
Belasting: €70 per maand (1068kg, LPG non-G3)
Brandstof: €300 per maand (LPG, €0,60/liter, verbruik 1:10)
Ik zit dus nu al op €560 per maand (!) aan kosten... Komt nu mijn onderhoudshistorie erbij:
- Cilinderkop vervangen + distributieriem + beurt: €1400
- Schade: €1500
- Regeliere onderhoudsbeurten; ca. 8 keer in de afgelopen 30 maanden á €250 gemiddeld (dealer): €2000
Totaal €4900 in 30 maanden, wat neerkomt op ca. €165 per maand.
Dit maakt een totaal kostenplaatje van €725 per maand (!!) aan kosten om mijn auto op de weg te houden
Eerlijkheidshalve moet ik daarbij wel vermelden dat mijn werkgever €0,18 per km betaalt, dus deze kosten worden gelukkig gecompenseerd in mijn salaris
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?