Verwijderd
ik heb gekozen voor de zalman mede door zijn heatpipes
de X-2 had 1 groot voordeel nml dat hij zijn warmte direct mijn kast uitjaagt ,wat ook betrekking heeft op mijn temps van de cpu etc
Verwijderd
de X2 is wel stukken goedkoper!

nu ook veel beter voor je algemene systeemkoeling.
ze voeren je warmte van je vga koeling ook nog s snel af.
alleen ben ik niet bekend met reviews over de stilte die deze dingen dan weer geven itt de zalmankoeler
[ Voor 12% gewijzigd door HyperTrophy op 26-04-2006 22:34 ]
Nee, die dingen kun je in een pci gleuf doen die onder je VGA zit, zuigt of blaast lucht in/uit je kast.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:13:
hierboven voor de agp kaartjes toch?
Mag ik wel ff melden dat ik die dingen rotzooi vind
Plus het is erg onlogisch om de (relatief kouwe) lucht onder uit je kast weg te zuigen, warme lucht stijgt immers.
[ Voor 39% gewijzigd door EyeWitness op 27-04-2006 09:49 ]
dat laatste punt wat je aansnijdt, daar heb je hier toch niet zoveel last van? de Zalmankoeler blaast toch immers van de kaart af (naar beneden)! Je hebt natuurlijk wel gelijk in de warmte die door de kaart naar boven geleidt. die zal weer door je casefan/voedingfan verdwijnen naar buiten.EyeWitness schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:35:
[...]
Nee, die dingen kun je in een pci gleuf doen die onder je VGA zit, zuigt of blaast lucht in/uit je kast.
Mag ik wel ff melden dat ik die dingen rotzooi vind, weinig airflow en relatief hoge geluidsproductie. Installeer dan gewoon een casefan in je window of ergens in je case.
Plus het is erg onlogisch om de (relatief kouwe) lucht onder uit je kast weg te zuigen, warme lucht stijgt immers.
in principe heb je dan 2 outtakes naar achteren toe : eentje beneden in je kast, en je system fan
Verwijderd
eerste indruk goed! alles paste goed en degelijk op mijn x1900xtx
maar dan de temps
stock@ idle=37
vf900@ idle= 35
stock@stressed= 72
vf900@stressed=85
leuke koeler hoor! alleen houd hij mijn kaartje niet bij terug voor mij naar stock koeler
http://tweakers.net/nieuw...-de-strijd-geplaatst.html
* Arctic Cooling NV Silencer 5 (Rev. 3)
* Arctic Cooling Accelero X1
* Zalman VF900-Cu
* Zalman VF700-Cu
* Zalman Fatal1ty FS-V7
* Sytrin KuFormula VF1 Plus
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
komt van mij iig ook nog een review.. ik heb de VF700-cu LED besteld voor op mijn 6600GT van XFX
eens kijken wat die doet tegenover de stock.. ik heb iig t idee dat t daarbij wél zin heeft (omdat die nu nogmaar een klein koelertje heeft)
gelijk maar een nieuwe HSI-cooler bij besteld.. blijft t mooi in t thema blauw
[ Voor 99% gewijzigd door InjecTioN op 28-04-2006 00:40 ]
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Sjah, De X1900 serie produceert nogal wat warmte. Vandaar dat de standaardkoeler een hoop lawaai maakt om al die hitte onder de "motorkap" weg te blazen..Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:00:
maar dan de temps![]()
stock@ idle=37
vf900@ idle= 35
stock@stressed= 72
vf900@stressed=85
leuke koeler hoor! alleen houd hij mijn kaartje niet bij terug voor mij naar stock koeler
Ik dacht toch dat deze VF900 serie meer was gemaakt op stilte dan op performance, is je nieuwe koeler dan niet stiller dan je stock?
Goud is geen geld
Naar mijn weten zuigen alle zalman koelers nog lucht richting de GPU, dus niet van de GPU af, en dus ook niet in dat wazige PCI geval. Daardoor creëer je een vacuüm (niet echt natuurlijk, maar wel een drukverschil) tussen dat PCIkoelding en je VGA.HyperTrophy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:43:
[...]
dat laatste punt wat je aansnijdt, daar heb je hier toch niet zoveel last van? de Zalmankoeler blaast toch immers van de kaart af (naar beneden)! Je hebt natuurlijk wel gelijk in de warmte die door de kaart naar boven geleidt. die zal weer door je casefan/voedingfan verdwijnen naar buiten.
Verwijderd
stilte geef ik niks om.... ik wil puur performance en dat is de vf900 nietFrank_Knopers schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:35:
[...]
Sjah, De X1900 serie produceert nogal wat warmte. Vandaar dat de standaardkoeler een hoop lawaai maakt om al die hitte onder de "motorkap" weg te blazen..
Ik dacht toch dat deze VF900 serie meer was gemaakt op stilte dan op performance, is je nieuwe koeler dan niet stiller dan je stock?
bij nader inzien heb je denk ik ook wel gelijk met de richting van gekoelde lucht. en heb je dat ook duidelijk uitgelegd tegen wat voor "probleem" je dan stuit.EyeWitness schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 02:06:
[...]
Naar mijn weten zuigen alle zalman koelers nog lucht richting de GPU, dus niet van de GPU af, en dus ook niet in dat wazige PCI geval. Daardoor creëer je een vacuüm (niet echt natuurlijk, maar wel een drukverschil) tussen dat PCIkoelding en je VGA.
Watercooling???Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:39:
[...]
stilte geef ik niks om.... ik wil puur performance en dat is de vf900 niet
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
[ Voor 97% gewijzigd door D-Three op 29-04-2006 10:43 ]
Verwijderd
weet jij dan een goed merk waterkoeling? wat dan ook echt super (warmte verplaatstLaagvliegerke schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:41:
Lol, "normale" luchtkoeling ook hoorWaterkoeling is ongeveer hetzelfde als luchtkoeling alleen kan je de warmte beter verplaatsten naar een groter koeloppervlak (de radiator). "Koeling" binnen de PC is trouwens altijd het verplaatsen van warmte.
Lol
Ik ben niet meer zo "into watercooling"
De X1900XTX is echter een groot heethoofd en de Zalman VF's zijn blijkbaar niet in staat om de kaart koeler te houden dan de stock cooling. Indien je echt performance wil; sommigen monteren CPU coolers op hun Radeon: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=86530
En iemand heeft ook een gemodde Thermalright V1 Ultra geïnstalleerd waarbij de temperaturen ook een stuk beter waren: http://myweb.cableone.net/lreedy/computer/X19V1U_4.html
Hier Zalman Reserator 1 die mijn spulletjes mooi cool houden:TwieX schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:18:
Zelf samenstellen!
X2 4200+
2x Raptor 74gb met Innovatek HDM L-Pro - zwart
2x T7K250 met Innovatek HDM L-Pro - zwart
ATI 1900XTX met de northbridge coolblok van de reserator.
Onder in coolermaster stacker een 80mm fan Coolermate CMT-ALF-8A - 80 x 80 x 25 mm.
De X1900XTX in onderste PCI-slot gezet zodat er mooi over de kaart continue een windje blaast.
Voor een standaard 120mm fan die bij de kast zat. En achter ook.
Boven in de kast een radiator gebouwd Innovatek XC Radiator Dual, met 2 Thermaltake Smart Case Fan Blue LED - 120 x 120 x 25 mm fans.
Je hoort de pc nauwelijks en radiator fans gaan alleen aan als in de zomer temps te hoog worden, of mobo temp te hoog wordt. (boven de 35 C).
Op dit moment:
Mobo temp 28 stressed 33
CPU temp 27 stressed 37
GPU temp 36 stressed 50
GPU Env. temp 33 stressed 40
[ Voor 19% gewijzigd door Bollebout op 29-04-2006 20:41 ]
Verwijderd
VF900, originele fan erafschroeven, en een snellere fan opmonteren.Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:39:
stilte geef ik niks om.... ik wil puur performance en dat is de vf900 niet
Verwijderd
met de zalman w.c vind ik nette tempsBollebout schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:31:
[...]
Hier Zalman Reserator 1 die mijn spulletjes mooi cool houden:
X2 4200+
2x Raptor 74gb met Innovatek HDM L-Pro - zwart
2x T7K250 met Innovatek HDM L-Pro - zwart
ATI 1900XTX met de northbridge coolblok van de reserator.
Onder in coolermaster stacker een 80mm fan Coolermate CMT-ALF-8A - 80 x 80 x 25 mm.
De X1900XTX in onderste PCI-slot gezet zodat er mooi over de kaart continue een windje blaast.
Voor een standaard 120mm fan die bij de kast zat. En achter ook.
Boven in de kast een radiator gebouwd Innovatek XC Radiator Dual, met 2 Thermaltake Smart Case Fan Blue LED - 120 x 120 x 25 mm fans.
Je hoort de pc nauwelijks en radiator fans gaan alleen aan als in de zomer temps te hoog worden, of mobo temp te hoog wordt. (boven de 35 C).
Op dit moment:
Mobo temp 28 stressed 33
CPU temp 27 stressed 37
GPU temp 36 stressed 50
GPU Env. temp 33 stressed 40
Verwijderd
hoe wil je dat gaan bereiken aangzien de aansturing van de fan verwerkt zit in het koperVerwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:00:
[...]
VF900, originele fan erafschroeven, en een snellere fan opmonteren.
Ik heb hem aangesloten op de Case2 aansluiting op mijn A8N-SLI. Had hem eerst op de aansluiting naast de molex (net boven de videokaart) zitten en daar kon ik ook geen toeren uitlezen.
Ik heb ook een leuke computer..
M'n mobo leest de toeren van m'n VF900Cu netjes uit, ~2700 max.Tranzy schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:37:
Weet iemand of het klopt dat je de rpm's niet kan uitlezen met de Zalman controller van de VF900.
Ik heb hem aangesloten op de Case2 aansluiting op mijn A8N-SLI. Had hem eerst op de aansluiting naast de molex (net boven de videokaart) zitten en daar kon ik ook geen toeren uitlezen.

De Zalman VF100 is gewoon singleslot!!! Iemand enig idee wanneer deze uit is? Eindelijk een alternatieve SLI koeling voor mijn barebone
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Er is nog niet echt veel over bekend, maar hier staat dat hij in juli komt.
Leuke Shuttle trouwens
Installatie ging vlotjes.
heb 24 uur gewacht zodat de heatsinks goed konden werken, was aangeraden niet direct na installatie gpu te belasten.
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben ervan. de look is mooi. hij is stil. en doet zijn werk goed.
Ik heb hem op mobo aangesloten, had geen zin in die controllers.
stock idle=45
vf900 idle= 35
toch 10 graadjes verschil en minder last, mooiere look. wa wil je meer ?
Is er al iets bekend over de launchdate van de VF100?
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
VF-700Cu op 5V:
buitentemp: 23°C
idle: 41°C
load: 76°C
Met load bedoel ik zijn warmst gemeten temp. Inclusief gebruik van HDR, ben erachter gekomen dat dat je temp nog wel eens wat hoger kan laten worden.
Ben dus opzoek naar een andere want met dit lekkere weer ben ik erachter gekomen dat de temp heel snel oploopt.
VF-700Cu op 5V
buitentemp: 30°C
idle: 44°C
load: 88°C
Nou is geluid bij mij een heel belangrijk factor, maar wil wel een "goed" gekoelde kaart hebben. Ben geen prestatie freak, maar vind dat de kaart echt met dit warme weer echt max load niet warmer moet worden dan 76 graden.
Ben dus opzoek gegaan naar reviews en was ook op de test van die 6 grote jongens gekomen.
Wat ik mij alleen afvraag, hoe kan die Accelero X1 op 25% net zoveel lawaai maken als op 75% of 100%. Dat vind ik heel knap... en betwijfel die meting dus ook een beetje.
Maar het lijkt erop dat de Accelero X1 het hier met 1°C moet afleggen tegen de VF-900 als je ze beide op hun laagste stand zet. Maar als de accelero x1 echt niet meer lawaai maakt op 100% dan wint hij het wel. Want bij de VF-900 gaat hij per stand er maar slechts 1°C op vooruit (dus 1°C lager
Wat denken jullie? de Accelero X1 of de VF-900?
Kom namelijk teveel tegenstrijdige berichten tegen...
Weet dus niet zo goed wat nu wel en niet waar is, de een zegt veel geluid bij X1 en dan hoor je dat dat niet zo is. Maar ook genoeg gehoord dat VF-900 niet zo sterk is.
Ben op TomsHrdw. op de forum een stukje tegen gekomen waar de X2 (bijna identiek aan de X1) het opneemt tegen de VF-900 op de ATI kaggels X1800 en X1900. Kan de link niet meer vinden, maar als ik hem vind post ik die gelijk. Het was echter hier dat de VF-900 het echt niet haalt op die kaarten, heel veel temps van 80 en soms zelfs 90 en vaak crashes. De X2 redde het nog wel, natuurlijk ook warm, maja dan moet je maar geen ati nemen
Tnx & Grtz,
Excorio
Ik heb de Accelero X1 op een 7800GTX, op 12v is dat ding ook nog erg stil. Mn HD's zijn volgens mij luider dat de fan op 12v. Ik ben er iig erg tevreden over!
[edit]
De X1 blocked de SLI connector...
[ Voor 11% gewijzigd door aramdin op 05-07-2006 10:00 ]
Maar hij blocked het echt helemaal? heb je daar misschien een foto van?
Ik moet namelijk wel SLI in de toekomst kunnen gebruiken.
De temps zijn getest onder wat voor omstandigheden? behalve dan de core en mem die dus hoger liggen?.
Het blijft moeilijk, maar het is weer een stapje dichter bij een keuze.
Want als hij de SLI echt onbereikbaar maakt dan houdt het op met die X1.
Tnx, Grtz,
Excorio
De resultaten zijn met dit warme weer zeer aangenaam te noemen, hier komen de resultaten:
*Temperaturen in Graden Celcius
*Arctic Silver 5 Thermal Past gebruikt
*Geluidsproductie ong. gelijk
(onhoorbaar, tenzij je je oor in de kast stopt
*Testprog: 3DMark06 Canyon Flight 4x loop, alles op zijn hoogst
(1280x1024, 16x a-filtering, geen AA omdat dan HDR tests niet uitgevoerd worden)
*Getest op de XFX 7800GTX Extreme 490/1300
VF700Cu @ 5v
Kamer Temp: 27
Idle: 46
Load: 76
VF900Cu @ 5v
Kamer Temp:25
Idle: 43
Load: 65
Zoals je ziet weet hij de boel aardig koeler te houden. Nou zit er wel verschil in de kamer temperatuur, maar die heb ik daarom expres vermeld en kan het beter vergeleken worden.
Heb met de VF700Cu al temperaturen gezien van 89 graden celcius toen het buiten echt snik maar dan ook snik heet was. Ongeveer 33 a 34 graden. Het was toen binnen ook niet te harden. Gezien de resultaten moet de VF900Cu deze temp lager weten te houden ook met zulk warm weer buiten op slechts 5v en dus heel erg stil.
De arct. silver 5 die ik gebruikt heb bij de VF900Cu installatie is nog lang niet op zijn beste prestaties, hij zit er nog maar een dag of 2 onder en heb de pc nauwlijks tot niet gebruikt onder load. Behalve dan de test.
En even offtopic die CNPS9500 doet ook heeel goed zijn werk, stukken beter dan de CNPS7700AlCu.
Hoop dat deze info weer van nut is voor mensen bij de keuze van een goede koeler voor hun graphicskaart.
Ik zette de mijne altijd op 12v als ik ging gamen, geluid staat toch aan of koptelefoon op ofzo.
ik heb ze allebei, alleen de CNPS9500 is op max toerental toch behoorlijk luidruchtig en de VF900 is dan nog redelijk stilun1ty schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:50:
Zeg nou zelf, een CNPS 9500 icm met dit schatje in je rig, is echt macho
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:38
waarom meer geluid maken (al hoor je het wellicht niet door het geluid van je speakers/koptelefoon/whatever) dan nodig is? Als de airflow icm met de zalman @ 5 volt ook tijdens het gamen zijn werk goed doen, waarom zou je dan 12v gebruiken?sapphire schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:14:
Waarom je Zalman continue op 5v?
Ik zette de mijne altijd op 12v als ik ging gamen, geluid staat toch aan of koptelefoon op ofzo.
ligt er helemaal aan wat voor graka je hebt en wat voor kloksnelheid hij draaitsapphire schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:10:
zodat je graka niet te warm word emt zomers weer
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
Ook als ik terug kom in windows, zonder extra handeling altijd stil... heerlijk!!
En hij koelt op 5v met deze VF900Cu dus ook met warm weer en warme kamertemp prima
Dus indd, waarom harder zetten. Te warm wordt ie niet, met die VF700Cu ging het dus wel naar de hoge temps toe, maar nu niet meer
dingen worden net geen 70 graden onder load, heb er nu in de zomer 2 12cm fans tegenaan gezet aan de zijkant, ook om mn passieve NB te koelen. nou ben ik wel erg verwend (geen fan kleiner dan 12cm in mijn kast te vinden) maar die dingen maken op 12V best wat herrie (zet ik m naast de kast van mn maat dan hoor ik ze al niet meer, maar zoals ik zei ben ik verwend). maar ze koelen wel perfect: op stock voltage haalden ze toch al zo'n 10-15 graden van de kaarten af onder load, en van 1.2-1.45V ben ik maar 13 graden omhoog gegaan ofzo. idle zet ik de fans gewoon uit of bijna uit (fancontroller aan de voorkant, bestuurd alle 2 de fans tegelijk) en dan blijven ze zo'n 55-60 graden door de 2 12 cm fans dr tegenaan op zo'n 7-9V (met alle fans op vol zijn ze tot 48 graden te krijgen, niet lager)
wel nadeel: deze koelers strooien hun hitte in het rond: mn passief gekoelde NB schoot zo'n 10-15 graden omhoog, heb toen een schotje tussen de 2 kaarten gezet van plexiglas dat de ruimte scheidde tussen de fan en de NB.
IMO: zeker mooie koelertjes, pas op voor rondgestrooide hitte, wel beetje duur.
voor de OC'er: DOEN
voor de halve OC'er: kijk ff of dr niet iets vergelijkbaars is voor n betere prijs
voor de tweaker: bouw zelf n koeler met n 12cm fan dr tegenaan (maat vamme gedaan, insane resultaten)
NOG IETS: de schroeven aan de onderkant van de kaart steken noggal wat uit, dus pas op met SLI, want dan komen die schroeven tegen de koeler erboven aan (ben zelf aan de slag gegaan met n slijptol)
^^^^^^ wat hij zegtHyperTrophy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:16:
gaat deze ook ratelen na verloop van tijd, net al bij de vf700? iemand al ervaringen op lange termijn?
Verwijderd
Hoe zou het zitten met de G80 aka 8800GT(S/X)? Zou de VF900 erop passen of zou Zalman met een nieuwe komen zodra de 8800 uit is? Ik w8 hiervoor ook op de EVGA 8800GTS omdat de je garantie houdt als je een aftermarket cooler op je graka zet
Maar ik heb nergens kunnen vinden of de VF900 op de aankomende nVidia past, weet iemand dit?
Verwijderd
dat kan je wel uit je hoofd zetten, zit niet voor niks standaard waterkoeling op
Oh ja?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:05:
dat kan je wel uit je hoofd zetten, zit niet voor niks standaard waterkoeling op

[ Voor 10% gewijzigd door EyeWitness op 25-10-2006 19:45 ]
Waarom zou je dat willen?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:19:
Maar de vraag is.... GAAT IE PASSEN op de 8800's??
Ik verwacht dat ATi en nVidia zich houden aan bepaalde standaarden betreft de montage van koelers. Dit om de compatibiliteit met verschillende merken en modellen koelers (zoals Zalman en Arctic) te waarborgen.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:19:
Maar de vraag is.... GAAT IE PASSEN op de 8800's??
Al denk ik niet dat je een VF900 graag op je 8800GTX zet. De stockkoeler is gewoon uit noodzaak al zo groot en zo efficient mogelijk gebouwd. En uitgaande van de theorie dat videokaartfabrikanten het liefst zo min mogelijk geld aan koeling besteden zou je kunnen concluderen dat een dergelijke koeler bittere noodzaak is geworden.
Het is al bekend dat een VF900 niet meer in staat is om een X1900/X1950 kaart voldoende te koelen (uitvalproblemen van de videokaart tijdens full load), dus laat staan een 8800 series kaart.
[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 25-10-2006 22:22 ]
Goud is geen geld
De VF900 koelt wel bijzonder goed voor een kleintje.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:38
ik ben al lange tijd, een jaar ofzo, in het bezit van een 6800Ultra, en heb daar vrijwel gelijk een VF700 op gezet.
Alleen is deze na verloop van tijd gaan ratelen.
Heeft iemand reeds de vf900 voor een lange periode geinstalleerd, en van deze persoon zou ik graag weten wat de ervaringen zijn tot nu toe.
Maar dit is echt niets vergeleken met mijn VF700
Toffe jongen met je link
Het probleem met de 8800 is dat je nog veel andere onderdelen alternatief moet gaan koelen, meer iets voor arctic
Verwijderd
bedankt, maar vergelijk jij die koeler maar eens met een vf900 en dan vergelijken welke beter zal presteren.Vandread schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:54:
[...]
Toffe jongen met je linkmaar zeg dan ook gewoon dat dat een nvidia pre-production/release model is
Het probleem met de 8800 is dat je nog veel andere onderdelen alternatief moet gaan koelen, meer iets voor arctic
en dat van pre production model is natuurlijk logische, ooit gekeken naar de post datum??
dus nee, jou post is nuttig..
Voor de liefhebbers kan ik wel wat pics. maken
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
http://img120.imageshack.us/img120/5082/img1770cc5.jpg
http://img120.imageshack.us/img120/476/img1771ek6.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/6499/img1777pp2.jpg
[ Voor 13% gewijzigd door waterking op 26-11-2006 15:26 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Mja mijn vf900 begint, netzoals mijn vorige vf700, weer lekker lawaai te maken.
Hij maakt geluid alsof het langs een muur schaaft ofzo.. echt een rot geluid
thnx, aan de kast moet nog even flink gewerkt worden. heb nog wat plannen maar moet op materiaal wachten.TEAMIKKE schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:16:
Jup. Ziet er strak uit! De rest van je kast ook
Verwijderd
Alleen vraag me af of de afmetingen precies hetzelfde zijn? Ik heb een hogere NB-koeler die nu nog net niet tegen de vinnen van de zalman aankomt, als die omtrek veel groter wordt ben ik bang dat het niet gaat passen.
Ter illustratie:
Zit ongeveer 3-4mm tussen.
Krom uitgelegt, maar het gaat makkelijk passen.
Verwijderd
Zal wel wat pics posten.
ik weet niet of ik gewoon pech heb ofzo, maar mijn vf900 maakt (na 5 weken) een slepend geluid.. echt irritant.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:58:
Dat moest ik effe weten, denk dat ik em van de week maar eens bestel dan, samen met wat van die zalman super grease (met dat kwastje)
Zal wel wat pics posten.
dan heb je de "fan" waarschijnlijk een tikje gegeven of iets dergelijks. ik heb de fatal1ty editie en die spint wat harder, hier geen problemen geconstateerd en ik heb hem toch al een tijdje.Pinjataaa schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:27:
[...]
ik weet niet of ik gewoon pech heb ofzo, maar mijn vf900 maakt (na 5 weken) een slepend geluid.. echt irritant.
Verwijderd
Paar pics:
CCFL's uit:
En de nieuwe koelpasta:
Het lijkt misschien weinig maar dat kwastje werkt erg goed, gewoon een keer goed schudden en dan zo veel mogelijk weer afstrijken aan de rand. Dan met het laatste beetje kun je de hele core nog bedekken met een flinterdun laagje
Temperaturen zijn zo'n 5 graden lager dan met mn VF700Cu, al met al zeer tevreden.
Ik lees verschillende dingen over de meegeleverde heatsinks. De één zegt dat ze voor geen meter werken, de ander meent dat ze het geheugen prima koelen.
Zal ik ze er op plakken of niet? En zijn ze er makkelijk af te halen?
[ Voor 3% gewijzigd door CdD op 23-12-2006 15:08 ]
Het is al een oud bericht, maar ik moet er tòch even op reageren... ik heb hier een X1950XTX die zich onder full load prima houdt met een VF900Cu. Temp max. iets van 60C op warme dagen. Stockcooler schoot tegen de 90C aan.frankknopers schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:21:
[...]
Het is al bekend dat een VF900 niet meer in staat is om een X1900/X1950 kaart voldoende te koelen (uitvalproblemen van de videokaart tijdens full load), dus laat staan een 8800 series kaart.
Verwijderd
Stock op 90? Had ik vroeger ook.... heb dan de koeler opnieuw ingesteld en blijft nu onder de 80...Wildfire schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:02:
[...]
Het is al een oud bericht, maar ik moet er tòch even op reageren... ik heb hier een X1950XTX die zich onder full load prima houdt met een VF900Cu. Temp max. iets van 60C op warme dagen. Stockcooler schoot tegen de 90C aan.
Gezien de hoeveelheid koper en omvang van de stockcooler, vind ik 80 graden een erg slecht resultaat... zeker als je ziet dat de kleinere VF900Cu het veel beter doet. De stockcooler ligt hier nu ergens bij het afvalVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:39:
[...]
Stock op 90? Had ik vroeger ook.... heb dan de koeler opnieuw ingesteld en blijft nu onder de 80...
kan iemand me aub even helpen? Je hebt een plus+ en een min- en waar is dan het derde draadje voor? Ik wil graag de fan laten regelen via de videokaart.wrcveen schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:28:
Waar is het derde draadje voor op de aansluiting? Is het mogelijk om de fan vast te maken op de 2 pin aansluiting op de videokaart zelf? Ik heb namelijk geen 3 pins aansluiting op het moederbord.
Het derde draadje dient om het toerental uit te lezen. Als je kaart echter een tweepolige aansluiting heeft dan kijkt hij niet naar het toerental en hoef je die ook niet aan te sluiten.wrcveen schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:08:
kan iemand me aub even helpen? Je hebt een plus+ en een min- en waar is dan het derde draadje voor? Ik wil graag de fan laten regelen via de videokaart.
Let wel op dat je videokaartaansluiting gemaakt is voor de stockkoeler. Als de nieuwe ventilator dus meer stroom trekt kan het zijn dat je de fanheader opblaast. Het is niet echt waarschijnlijk dat dit gebeurt aangezien die dingen wel een bepaalde marge hebben maar je moet er misschien toch rekening mee houden
Toen ik een VF700 monteerde op mijn videokaart heb ik het stroomverbruik van de oude en de nieuwe fan gemeten en toen kwam ik tot de conclusie dat 20mA meer de fanheader heus niet ging vernielen.
Bedankt, heb je het draadje doorgenipt en vast gesoldeerd aan de videokaart aansluiting? Aangezien de stekkertjes 2 en 3 pins dus niet passen? en welk kleur draadje is het toerental?Admiral Freebee schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:12:
[...]
Het derde draadje dient om het toerental uit te lezen. Als je kaart echter een tweepolige aansluiting heeft dan kijkt hij niet naar het toerental en hoef je die ook niet aan te sluiten.
Let wel op dat je videokaartaansluiting gemaakt is voor de stockkoeler. Als de nieuwe ventilator dus meer stroom trekt kan het zijn dat je de fanheader opblaast. Het is niet echt waarschijnlijk dat dit gebeurt aangezien die dingen wel een bepaalde marge hebben maar je moet er misschien toch rekening mee houden
Toen ik een VF700 monteerde op mijn videokaart heb ik het stroomverbruik van de oude en de nieuwe fan gemeten en toen kwam ik tot de conclusie dat 20mA meer de fanheader heus niet ging vernielen.
Verwijderd
ik kan de fanspeed ook niet aanpassen dmv ati traytools..
ik had veel betere prestaties verwacht van deze koeler...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 01:25 ]
Is normaal, de VF900 heeft weinig tot geen effect op moderne kaarten, ik heb 'm zelf ook gehad. Tevens koelt hij ook de VRM's niet, wat tot artifacts kan leiden.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:30:
ik heb een Zalman VF900-Cu op mn x1900xt (draait stock) gemonteerd, maar als ik bijv oblivion speel dan wordt hij 95 gradendit lijkt me niet echt normaal, toen ik in mn kast ff voelde aan de heatsink wassie idd flink warm, maar de fan draait gewoon... idle draait ie op 47 graden trouwens..
En hoe kwam je aan die "verwachtingen"Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:30:
ik heb een Zalman VF900-Cu op mn x1900xt (draait stock) gemonteerd, maar als ik bijv oblivion speel dan wordt hij 95 gradendit lijkt me niet echt normaal, toen ik in mn kast ff voelde aan de heatsink wassie idd flink warm, maar de fan draait gewoon... idle draait ie op 47 graden trouwens..
Verwijderd
Had in mn AMD64 bak een 7800GT zitten, die is nu in 2D modus passief te koelen
(wel met een briesje van de casefans erbij trouwens, 2x 80mm in, 2x 120mm out op ~30%)
Idle scheelt niet niet erg veel (35 t.o.v. 42) maar stressed wel (70 t.o.v. 55).
Zowel stock als Zalman op 100% trouwens. Het enige nadeel vind ik wel dat die ramsinkjes er erg makkelijk afvallen.
Ik heb een X1950XTX en de VF900Cu drukte de temps met zo'n 20C. Onder full load geen 95C meer, maar 75C. Is de koeler wel goed (stevig) bevestigd? Heb je de oude koelprut verwijderd voordat je de VF900Cu plaatste? Welke nieuwe koelpasta heb je gebruikt en heb je die wel dun genoeg aangebracht?Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:30:
Dat je de fanspeed niet softwarematig kunt aanpassen had je op 1 vinger kunnen natellen, aangezien de VF900Cu de stroom pikt van een normale molex en niet van een fanheader op het mobo.

Ik zag hem bij Azerty staan (48,17E in pre order) en Hexus heeft er ook melding van gemaakt, maar op de Zalman site zelf zie ik hem niet staan.
Ben benieuwd of ie de nieuwe generatie ATi's kan koelen.

Helaas stond in dat artikel niet wanneer de koeler te koop is in NL..
Die VF1000 is 8800-compatible. Vind je die standaard 8800-koelers niet zwaar lijken dan?Flying schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:39:
Dat ding ziet er enorm zwaar uit.
[ Voor 47% gewijzigd door CdD op 01-05-2007 11:01 ]
Die Inno3D-variant van de VF1000, zoals die op Hexus staat, vind ik er wel een beetje cheap uitzien (i.t.t. die gelakte goude en zilvere versies). Deze dus:
Ik wil wel een Review zien met deze als tegenstander : http://www.thermalright.c...ain_product_hr03_plus.htm
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Inderdaad. Warmte is er genoeg. Misschien dat we in de toekomst energie kunnen produceren van de opgewekte hitte die de pc veroorzaakt.CdD schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:58:
[...]
Die VF1000 is 8800-compatible. Vind je die standaard 8800-koelers niet zwaar lijken dan?Ben wel met je eens dat ze steeds groter en lomper worden. Maarja, logisch he, als die kaarten zoveel warmte produceren..