De Zalman CNPS VF900
na wat rond kijken, op sites met fotos van de CES kwam ik wat interesants tegen!
zalman met een nieuwe grafische kaart koeler, de laatste tijd zie ik steeds meer koelers van Arctic cooling (accelero) en van Thermalright (V1 Ultra).
maar geen van zalman, ik heb er nu een CNPS VF700AlCu op mijn FX5500 zitten, maar die heb ik half gemold... en zocht al een tijdje een hele goede koeler, die op 5V kan draaien, voor betere koeling, en niet zoveel geluidsproductie.
daar leek mij nu dus de VF900 een perfecte oplossing voor!
(ik wou eigenlijk specifiek een Zalman, omdat deze grote compatibiliteit heeft.)
Hij lijkt overigens op de CNPS 9500 Led CPU koeler van hun, maar dan 2HP's
Fotos (allen klikbaar)
De led en de normale versie naast elkaar
Gemonteerd:
Nog eentje gemonteerd:
Zeg nou zelf, een CNPS 9500 icm met dit schatje in je rig, is echt macho
Info:
Gewicht: 187 gram
Afmetingen: 96x96x30
rpm: 1350 tot 2650
Geluidsproductie: In silent-mode (5V) <20dB*
Fan-afmetingen: 80*80mm**
*Zoals bij alle Zalman koelers, is deze ook in silent-mode geluidsloos. (dit is echter slechts een suggestie)
**Deze afmetingen lijken de meest voor de hand liggende, ivm afmetingen van de heatsink.
Met dank aan:
drunkfux
voor deze info.
Links:
matbe (frans)
forumpcs (frans)
Techzone ept (frans)
overclockers.at (engels)
pcinpact (frans)
(laten we de reacties, en (toekomstige) ervaringen in dit topic houden, dan is het netjes georganiseerd, extra info kan ik altijd nog aanpassen in de TS)
[Overige Zalman producten:]
er is overigers ook een nieuwe CPU koeler gelanceerd, de CNPS 8000, deze lijkt veel op de veel voorkomende vierkante blokken, met 4HP's.
[update:]
Ook de vernieuwing van de Zalman Resator is er!, de Zalman Resator Plus, in't zwart, met een grijs kapje erop, met daarin... een 140mm stille fan!
(hierover aub niet discussieren in dit topic)
na wat rond kijken, op sites met fotos van de CES kwam ik wat interesants tegen!
zalman met een nieuwe grafische kaart koeler, de laatste tijd zie ik steeds meer koelers van Arctic cooling (accelero) en van Thermalright (V1 Ultra).
maar geen van zalman, ik heb er nu een CNPS VF700AlCu op mijn FX5500 zitten, maar die heb ik half gemold... en zocht al een tijdje een hele goede koeler, die op 5V kan draaien, voor betere koeling, en niet zoveel geluidsproductie.
daar leek mij nu dus de VF900 een perfecte oplossing voor!
(ik wou eigenlijk specifiek een Zalman, omdat deze grote compatibiliteit heeft.)
Hij lijkt overigens op de CNPS 9500 Led CPU koeler van hun, maar dan 2HP's
Fotos (allen klikbaar)
De led en de normale versie naast elkaar
Gemonteerd:
Nog eentje gemonteerd:
Zeg nou zelf, een CNPS 9500 icm met dit schatje in je rig, is echt macho
Info:
Gewicht: 187 gram
Afmetingen: 96x96x30
rpm: 1350 tot 2650
Geluidsproductie: In silent-mode (5V) <20dB*
Fan-afmetingen: 80*80mm**
*Zoals bij alle Zalman koelers, is deze ook in silent-mode geluidsloos. (dit is echter slechts een suggestie)
**Deze afmetingen lijken de meest voor de hand liggende, ivm afmetingen van de heatsink.
Met dank aan:
drunkfux
voor deze info.
Links:
matbe (frans)
forumpcs (frans)
Techzone ept (frans)
overclockers.at (engels)
pcinpact (frans)
(laten we de reacties, en (toekomstige) ervaringen in dit topic houden, dan is het netjes georganiseerd, extra info kan ik altijd nog aanpassen in de TS)
[Overige Zalman producten:]
er is overigers ook een nieuwe CPU koeler gelanceerd, de CNPS 8000, deze lijkt veel op de veel voorkomende vierkante blokken, met 4HP's.
[update:]
Ook de vernieuwing van de Zalman Resator is er!, de Zalman Resator Plus, in't zwart, met een grijs kapje erop, met daarin... een 140mm stille fan!
(hierover aub niet discussieren in dit topic)
[ Voor 59% gewijzigd door un1ty op 14-01-2006 18:36 . Reden: plaatjes beetje groot :> ]
void main(){ printf("Hello tweakers!"); }